به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، "بهروز ندایی " معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل، روز چهارشنبه در جلسه ستاد کرونا در اردبیل اظهار کرد: با اعلام رنگ شهرهای استان که اغلب زرد و آبی هستند، این استان میتواند مقصد ورود گردشگران و مسافران از استانهای دیگر باشد به شرط آن که تست کرونای آنها منفی باشد. وی به روند نزولی بیماری کرونا در استان و بستری شدن 146 نفر و ابتلای هفت نفر به کرونای جهش یافته انگلیسی اشاره کرد و گفت: به رغم این شرایط با ثبات ما همچنان باید پروتکلهای بهداشتی را به جد رعایت کرده و با مسئولیتپذیری واقعی اجازه شیوع مجدد این بیماری و فراگیری آن را ندهیم. معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل تصریح کرد: با توجه به رتبهبندی شهرهای کشور در چهار رده قرمز، نارنجی، زرد و آبی قرار شده انجام سفر به شهرهای با رنگ قرمز و نارنجی ممنوع باشد و اهالی این شهرها نیز نمیتوانند به سایر شهرها سفر کنند. ندایی افزود: در استان اردبیل چهار شهر اردبیل، مشگینشهر، خلخال و پارسآباد دارای رنگ زرد هستند و مابقی شهرها نیز رنگ آبی را تجربه میکنند که امیدواریم در 20 روز آینده تغییری را در این رنگها شاهد نباشیم. وی شرایط سفر به استان اردبیل را اعلام کرد و ادامه داد: مسافران و گردشگران از شهرهای با رنگ زرد و آبی میتوانند به استان اردبیل سفر کنند که البته اخذ تست کرونا از آنها انجام خواهد شد. ندایی به ممنوعیت ورود مسافران و گردشگران از شهرهای قرمز و نارنجی به استان خبر داد و خاطر نشان کرد: اهالی استان نیز نمیتوانند به شهرهای با رنگ قرمز و نارنجی سفر کنند و قطعا ما نیز در این موضوع با حساسیت بیشتر ورود پیدا میکنیم. وی از آمادگی هتلها و مراکز اقامتی و گردشگری استان برای پذیرش میهمانان با رعایت پروتکلها و موازین بهداشتی خبر داد و بیان کرد: هرگونه اقامت باید در مراکز رسمی هتل و میهمانپذیرها انجام شود و ما به هیچ مسافری اجازه نخواهیم داد تا نسبت به دایر کردن چادر و یا اسکان در مدارس اقدام کنند. ندایی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: آنهایی که از طریق وسائط حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس و همچنین هواپیما وارد استان میشوند، قطعا مورد تست و غربالگری سلامت قرار میگیرند تا در صورت منفی بودن تست کرونای آنها، امکان اقامت در استان اردبیل به آنها داده شود. وی تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونای انگلیسی در برخی از استانها به هیچ وجه اجازه ورود مسافران از چنین استانهایی را به اردبیل نخواهیم داد و اگر خانوادهها و فامیلی در این استان دارند، نباید اقدام به پذیرش میهمان و مسافر کنند. ندایی گفت: برخی از مسافرتها به مقصد استان اردبیل بیشتر فامیلی و از اطرافیان است که در این صورت ما انتظار داریم میهمانان با حضور در مراکز بهداشتی روستاها و شهرها نسبت به انجام تست و اطمینان از سلامت خود اقدام کرده تا شاهد شیوع بیماری نباشیم. معاون استاندار اردبیل با قدردانی از همکاری خوب اصناف در یک سال گذشته با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و مراکز نظارتی افزود: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی یک طرح موفقیتآمیز در استان بود که بیش از 90 درصد جمعیت استان تحت غربالگری قرار گرفته و سلامت آنها تأیید شده است. وی خاطر نشان کرد: در کنار فعالیت هتلها و آبدرمانیها و مراکز گردشگرپذیر به ظرفیت اعلام شده ما نظارتهایمان را در شهرهای سرعین، مشگینشهر و اردبیل با تقویت اکیپها بیشتر از گذشته خواهیم کرد تا شاهد بیاحتیاطی و بیتوجهی به پروتکلهای بهداشتی نباشیم. ندایی اضافه کرد: به نسبت سال قبل در این ایام ما با شرایط مناسبی در کنترل بیماری کرونا روبهرو هستیم ولی همچنان باید نسبت به این موضوع حساس بوده و اجازه ندهیم تا سلامت مردم به خاطر بیاحتیاطی عدهای به مخاطره بیفتد.
ایجاد شده: 29/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 29/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، دولت ترکیه اعلام کرده است که با هماهنگی وزارت فرهنگ و گردشگری، وزارت بهداشت و آژانس تبلیغات و توسعه گردشگری (TGA) برنامه واکسیناسیون کارکنان صنعت گردشگری این کشور را آغاز کرده است. این برنامه در راستای "برنامه صدور گواهینامه گردشگری امن" برای استقبال از مسافران خارجی برای فصل گردشگری پیش رو و اطمینان از سلامتی و ایمنی کارکنان و کارمندان حوزه گردشگری در اولویت اصلی قرار گرفته است. از زمان آغاز برنامه صدور گواهینامه گردشگری امن از ژوئن سال 2020، ترکیه از رعایت نکات بهداشتی و ایمنی سختگیرانه پیروی کرده و تمام اقدامات لازم را برای مصون ماندن صنعت گردشگری انجام داده است. پس از آغاز فصل گردشگری وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه به منظور ایجاد اطمینان در باز نگه داشتن گردشگری این کشور در طول سال اقدامات خود برای وارد کردن کارکنان و کارمندان صنعت گردشگری به برنامه واکسیناسیون کووید–19 را در دستور کار قرار داده است. این برنامه واکسیناسیون با هماهنگی وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه با دقت دنبال می شود. در این برنامه، ابتدا کارمندان و کارکنان اماکن اقامتی، رستوران ها، راهنماهای تور و آژانس های مسافرتی که تحت برنامه "گواهینامه گردشگری امن" ثبت نام کرده اند، واکسینه می شوند. با همکاری وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه با وزارت بهداشت این کشور اخیراً بستری ایجاد شده است که فعالان حوزه گردشگری می توانند کارمندان و کارکنان خود را برای واکسینه شدن ثبت نام کنند. پلاتفرمی که طراحی شده است تمام بازیگران اصلی صنعت گردشگری ترکیه را که در برنامه گواهینامه گردشگری امن ثبت نام کرده اند اعم از اماکن اقامتی، رستوران ها، وسایل نقلیه تور و راهنماهای تور را پوشش می دهد. نمایندگان رسمی امکان گردشگری قادر به ثبت نام پرسنل فعلی خود در این برنامه هستند. ترکیه به عنوان بخشی از تلاش های مستمر برای مبارزه با کووید-19 و همچنین ارتقای موقعیت خود به عنوان یکی از امن ترین مقاصد جهان به سرمایه گذاری در "برنامه صدور گواهینامه گردشگری امن" که یکی از اولین و موفق ترین نمونه ها در این زمینه می باشد ادامه می دهد. این کشور دامنه برنامه صدور گواهینامه گردشگری امن را گسترش داده و آن را برای امکان اقامتی با 30 اتاق یا بیشتر اجباری کرده است و تا کنون گواهینامه بیش از 8 هزار مجموعه تأیید شده است. از آنجایی که ترکیه انتظار بهبود V شکل سفرهای توریستی به این کشور را دارد، نیروی کار حوزه گردشگری را در اولویت قرار داده و ابتدا آنان را واکسینه خواهد کرد. ترکیه همه اقدامات خود را برای اطمینان از این که در سال 2021 نیز به عنوان یک مکان سالم و ایمن برای گردشگری باقی بماند، انجام می دهد و یکی از گزینه های برتر به عنوان سفر امن برای مسافران بین المللی خواهد بود. درباره ترکیه ترکیه یک مقصد بی نظیر و قطب تعامل فرهنگی به حساب می آید که در حوزه دریای مدیترانه و اتصال قاره آسیا و قاره اروپا که توسط بسفر معروف از هم جدا می شوند واقع شده است. علاوه بر آب و هوای بی نظیر، با تاریخ، طبیعت و غذاشناسی خود الهام بخش تنوع تمدن های مختلف در طول قرن ها برای گردشگران است. ترکیه واقع در چهارسوی فرهنگ درک متمایزی از هنر و مد دارد که ترکیب سنت و مدرنیته به حساب می آید. همچنین بسترهای مناسب برای خرید و سرگرمی بازدیدکنندگان را از سراسر جهان به خود جذب می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ترکیه به سایت https://www.goturkiye.com/ مراجعه نمایید. درباره آژانس تبلیغات و توسعه گردشگری (TGA) TGA برای اطمینان حاصل کردن از این موضوع که ترکیه به یک برند شناخته شده در عرصه گردشگری بین المللی و داخلی تبدیل شود، فعالیت می کند. آژانس در راستای ترویج ملموس و انتزاعی ترکیه، میراث فرهنگی، طبیعی، بیولوژیکی، ساخت بشر، ارتباطات / بازاریابی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای افزایش سهم گردشگری در اقتصاد ملی و بهبود کیفیت خدمات گردشگری فعالیت می کند. TGA مسئول انجام کلیه فعالیتهای تبلیغاتی ، بازاریابی و ارتباطی برای کمک به ترکیه در رسیدن به اهداف گردشگری خود، ترویج و بازاریابی منابع گردشگری فعلی در سراسر جهان و کشف، توسعه و در دسترس قرار دادن منابع بالقوه گردشگری مطابق با استراتژی ها و سیاست های گردشگری وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه است. درباره برنامه صدور گواهینامه گردشگری امن ترکیه برنامه گواهینامه گردشگری امن را برای فصل گردشگری 2020 اجرا کرد. برنامه ای که به سرعت از سوی بازیگران اصلی صنعت گردشگری ترکیه پذیرفته شده است مجموعه ای از اقدامات را شامل می شود که بایستی در طیف وسیعی از صنعت گردشگری از جمله غذا و نوشیدنی، حمل و نقل، مراکز اقامتی، پرسنل تأسیسات گردشگری و مهمانان داخلی و خارجی برای اطمینان از سلامتی و رفاه افراد اجرا شود. منبع: رایزنی فرهنگی و گردشگری سفارت ترکیه در تهران
ایجاد شده: 24/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 24/اسفند/1399 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از روابطعمومی معاونت گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، نشست توسعه همکاریهای گردشگری ایران و اسلواکی با حضور محمد قاسمی مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی از بخش دولتی و نمایندگان بخش خصوصی گردشگری دو کشور با هدف ارتقای مبادلات گردشگری بویژه در دوران پساکرونا به صورت وبیناری برگزار شد. این نشست با خوشامد گویی «رادوز دولا» مدیر کل گردشگری اسلواکی و ارائه گزارش وی درخصوص وضعیت گردشگری کشور اسلواکی در دوران شیوع ویروس کرونا آغاز شد. سپس «محمد قاسمی» مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی به عنوان رئیس هیئت ایرانی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات حمایتی دولت جمهوری اسلامی ایران در مقابله با صدمات ناشی از همه¬گیری کرونا بر صنعت گردشگری، به برنامههای ایران برای رونقبخشی به کسب و کارهای گردشگری در دوران پساکرونا از طریق تمرکز بر تداوم روابط گردشگری با بازارهای قبلی و ورود به بازارهای جدید بینالمللی همچون اسلواکی اشاره کرد. وی همچنین با اشاره به ظرفیتها و ویژگیهای منحصر به فرد گردشگری ایران به عنوان مقصدی متفاوت برای گردشگران اسلواک، بر ضرورت ارتقای سطح تعاملات بخش خصوصی دو کشور به منظور توسعه متوازن تبادلات دوجانبه گردشگری تاکید کرد. علاوه بر این، رئیس هیئت ایرانی با تاکید بر برخورداری هر دو کشور از ظرفیت¬های غارنوردی، آب درمانی، اسکی و پارک¬های ملی و طبیعی، تبادل اطلاعات و تجربیات موفق در این زمینه¬ها میان طرفین را بویژه از طریق برگزاری کارگاه¬های آموزشی پیشنهاد کرد. در ادامه نمایندگان «جامعه تور اپراتورها و آژانسهای مسافرتی اسلواکی» (SACKA) و «جامعه تورگردانان ایران» (ITOA) نیز به عنوان بخش خصوصی گردشگری دو کشور ضمن برشمردن انواع محصولات گردشگری قابل ارائه به شهروندان دو کشور، آمادگی خود را برای آغاز روابط گردشگری دوجانبه در ایام پساکرونا اعلام نمودند. در پایان مقرر شد برگزاری تورهای آشناسازی متقابل برای اهالی رسانه و تور اپراتورهای دو کشور و تبادل اطلاعات و بسته های سفر توراپراتورها از طریق بخش خصوصی و تدوین سند تفاهمنامه همکاریهای گردشگری دو کشور از سوی بخش دولتی طرفین مورد پیگیری قرار گیرد.
ایجاد شده: 23/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 23/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، " محمداسماعیل خیامی " مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص جایگاه گردشگری سلامت مشهد در کشور اظهار کرد: گردشگری سلامت در مشهد به دلیل وجود مزیتهای بالای رقابتی از جمله بارگاه منور رضوی، مراکز تشخیصی و درمانی تخصصی و فوق تخصصی مجهز و وجود پزشکان و کادر درمان حاذق با برخورداری از امکانات مناسب گردشگری و اقامتی، رویکرد مطلوبی برای سفر بیماران خارجی به مشهد و انجام امور تشخیصی و درمانی خود ایجاد کرده است؛ تا جایی که در حال حاضر مشهد یکی از قطبهای گردشگری سلامت در کشور محسوب میشود.وی در پاسخ به این سوال که در سال ۹۹ چه تعداد بیمار خارجی در مشهد بستری شدهاند، گفت: در طول یک سال گذشته با توجه به شیوع بیماری کرونا و ممانعت از ورود گردشگران خارجی و عدم صدور روادید برای ورود به کشور، گردشگری سلامت مشهد اثرات منفی زیادی را متحمل شده است.مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: در سال ۱۳۹۸ بیش از ۲۲ هزار و ۴۰۰ بیمار خارجی در مشهد بستری شده بودند و در سال جاری با توجه به افت شدید ورود بیماران، این میزان تا اوایل اسفند به ۴۳۳۰ نفر تنزل داشته است؛ عمده این آمار مربوط به ابتدای سال ۹۹ بوده که گردشگران سلامت مشهد پیش از شیوع کرونا وارد کشور شده بودند.خیامی ادامه داد: امیدوارم پس از رهایی از این بیماری مجددا رویکرد مناسبی جهت مراجعه توریسم پزشکی به شهر مشهد ایجاد شود که با توجه به درخواستها و تقاضاهای انباشته شده برای دریافت ویزای درمانی از سوی اتباع سایر کشورها برای سفر به ایران، این مهم محقق شود.وی خاطرنشان کرد: البته در ایام کرونایی، مدیریت گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد جهت ورود بیماران اورژانس خارجی، پروتکلهای ویژهای را مصوب کرد تا از سلامت اتباع خارجی در خصوص کووید-۱۹، پیش از ورود به کشور و پس از انجام امور درمانی در مشهد و بازگشت به کشور خود، اطمینان حاصل کند.مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص این که چه کشورهایی بیشترین بستری و خدمات درمانی را در مشهد داشتهاند، تشریح کرد: با توجه به آمارهای ثبت شده در سامانههای وزارتی، ۹ کشور افغانستان، عراق، عربستان، بحرین، پاکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، الجزایر و آنگولا بیشترین مراجعه به مراکز درمانی مشهد را داشتهاند.خیامی در مورد مقایسه عملکرد ایران به خصوص شهر مشهد نسبت به کشورهای همسایه همچون ترکیه تصریح کرد: امکانات و تجهیزات مراکز تشخیصی و درمانی، دانش و تبحر پزشکان و کادر درمانی مشهد در سطح منطقه کمنظیر است. تمام سعی و تلاش همکاران ما در مطبها، موسسات تشخیصی و مراکز درمانی ارائه خدمات مطلوب و منطبق با استاندارهای لازم به بیماران بوده و خواهد بود؛ از همین رو حضور بیماران خارجی در مشهد و درخواست بالای آنان برای سفر به این شهر، نشاندهنده وضعیت مطلوب و عملکرد مثبت نظام درمانی در این زمینه است.وی همچنین در خصوص تعامل و همکاری سایر ارگانهای مشهدی گفت: گردشگری سلامت و ارائه خدمات مطلوب در این زمینه یک مقوله چند بعدی است که شامل ارائه خدمات در کلیه ابعاد گردشگری و سلامت نیز میشود. این خدمات شامل اخذ و تمدید ویزا، تهیه بلیت رفتوآمد، برنامهریزی برای اقامت، برنامههای زیارتی و سیاحتی، مشاورههای پزشکی، انجام امور تشخیصی و درمانی، پیگیری وضعیت بیمار در دوران نقاهت و... میشود.مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: در این مسیر علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دستگاههای مختلفی از جمله استانداری خراسان رضوی، ادارهکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان نظام پزشکی، وزارت امور خارجه، پلیس گذرنامه، دستگاههای امنیتی، انتظامی و قضایی در ارائه خدمات از مبدا تا مقصد به ایفای نقش میپردازند.
ایجاد شده: 23/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 23/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از برنا؛ حجتالله غلامی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بر اساس گزارش ارائه شده از سوی دانشگاههای علوم پزشکی کاشان و اصفهان روند صعودی ابتلاء به کرونا را شاهد هستیم. وی با بیان اینکه میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی در استان اصفهان بین ۶۷ تا ۹۸ درصد در در نوسان است، ادامه داد: از این رو سفر به چهارمحال و بختیاری و خوزستان را تحت کنترل جدی قرار دادهایم. سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان با بیان اینکه استمرار طرح حافظان سلامت محلات با عنوان شهید سلیمانی در دستور کار قرار گرفت، اضافه کرد: این طرح تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت و این امر با نیروهای بیشتری با همکاری پایگاههای بسیج در دستور کار قرار گرفته است. وی با بیان اینکه در این جلسه تشدید بازرسیهای دورهای از سوی نهادهای نظارتی نیز مورد تاکید قرار گرفت، افزود: سفرهای هوشمند و ایمن در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد بر اساس وضعیت استان در روزهای آینده در این زمینه تصمیمگیری شود. غلامی با بیان اینکه قرار بر این است سفرها بین شهرهای زرد و آبی انجام شود، افزود: سفر به شهرهای قرمز نیز ممنوع است و شهروندان این شهرها اجازه خروج از شهر خود را ندارند. وی گفت: برای سفرهای نوروزی تنها هتلها و مراکز اقامتی که مورد تأیید بهداشت هستند مجاز به پذیرش مسافر هستند، تصریح کرد: این مراکز اجازه پذیرش مسافر تنها با ظرفیت ۳۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت را دارند و از سویی خانههای استیجاری، مدارس، کمپهای نوروزی و چادرخوابی را نیز در استان اصفهان نخواهیم داشت. معاون استاندار اصفهان با بیان اینکه تا شنبه تکلیف سفرهای نوروزی مشخص میشود، ادامه داد: همچنین در این جلسه مصوب شد با شبکهها و سایتهایی که در فضای مجازی تبلیغ اسکان مسافران نوروزی را دارند توسط پلیس فتا برخورد شود. وی با بیان اینکه ترددها از دیروز به سمت خوزستان و چهارمحال و بختیاری به صورت جدی مدیریت شده است، افزود: سفرهای کاری، درمانی و قضائی در استان کنترل شده و با تکمیل فرم مجوز برای این امر صادر میشود. غلامی با اشاره به رنگ بندی شهرستانهای استان اصفهان ابراز داشت: همه شهرهای استان اصفهان در وضعیت زرد و آبی کرونا هستند و تردد بین شهری در استان منعی ندارد. وی در در خصوص روند نظارت بر رعایت پروتکلهای بهداشتی در مترو اصفهان گفت: در این زمینه با توجه به طرح این موضوع در ستاد حمل و نقل عمومی در استان شهرداریهای استان موظف به تشدید نظارت بر روند فعالیت این بخش در زمینه رعایت پروتکلها هستند که این امر از ۲۵ اسفند ماه تشدید میشود و شهرداری اصفهان نظارت ویژه بر مترو را باید در دستور کار قرار دهد. غلامی در زمینه استفاده از سامانه ماسک در ادارات استان اصفهان اظهار کرد: پایانههای مسافربری، فرودگاه و دادگستری استان اصفهان در این زمینه اقدام کردهاند.
ایجاد شده: 23/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 23/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، فریدون فعالی عصر امروز ۱۲ اسفندماه در آیین افتتاح موزه نفت سوزها در کرمان با اشاره به اینکه با افتتاح موزه نفت سوزها شانزدهمین موزه استان کرمان شروع به کار می کند، گفت: این موزه توسط وزارت نفت و با همکاری دستگاه های مرتبط در کرمان به بهره برداری می رسد. وی با بیان اینکه شعار میراث فرهنگی، "کرمان سرزمین شگفتی های پنهان" است، اظهار کرد: با گردش در کرمان می توان شگفتی های جدیدی را در این استان مشاهده کرد. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان تاکید کرد: استان کرمان دارای 7000 اثر شناخته شده، ۷۰۰ اثر ملی و هفت اثر ثبت جهانی است که کویر آن تجربه جدیدی از اکوتوریسم را برای گردشگران به نمایش می گذارد. وی به راه اندازی گردشگری معدن و سرمایه گذاری در این نوع گردشگری اشاره کرد و گفت: استان کرمان دارای جاذبه های بی بدیلی است که خوشبختانه جزو دو استان پرجاذبه کشور شناخته می شود و با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزیر گردشگری کشور ونزوئلا گردشگران خارجی به این استان وارد می شوند. فعالی به ظرفیت بالای رسانه ها برای معرفی جاذبه های گردشگری کرمان اشاره کرد و افزود: این استان قابلیت اینکه به محور گردشگری مقاومت تبدیل شود را به سبب مزار مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی دارد که باید از طریق رسانه ها معرفی شود. وی تاکید کرد: باید همه ما نسبت به جایگاه گردشگری کرمان با وجود آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی منحصربه فرد آن مطالبه گر باشیم. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: از مدیر کل امور موزه های وزارت میراث فرهنگی درخواست داریم که موزه منطقه ای جیرفت را در اولویت برنامه های خود بگنجاند تا بتوانیم موزه ای از اشیا کشف شده چند هزار ساله داشته باشیم.
ایجاد شده: 13/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 13/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از فاکسنیوز، هتل بن وست پالم در شهر وست پالم بیچ از شهرهای فلوریدا از اوایل ماه جاری شروع به ارائه خدمات کتابدهی رایگان به همه مشتریان خود کرده است. این هتل با همکاری یک کتابفروشی محلی مجموعهای از کتابهای موضوعی و مناسب را که میتوانید در طول اقامت خود در هتل از مطالعه آن لذت ببرید فراهم آورده است. میهمانان هتل میتوانند فهرست کتابها را بررسی کنند و اگر از کتابی خوششان آمد با گرفتن شماره صفر از تلفن اتاق هتل با خدمتکار ارائهدهنده سرویس کتاب ارتباط برقرار کنند و کتاب مورد نظر خود را در داخل اتاق رایگان دریافت کنند. مهمانان این هتل همچنین میتوانند از سرویس غذاهای مختلفی که همراه با کتاب ارائه میشود تحت عنوان Book Bites بهرهمند شوند و همراه با کتاب انتخابی خود یک بشقاب کوچک غذای ویژه با کتاب سفارش دهند. مهمانان همچنین میتوانند بعد از ترک هتل کتاب را همراه خود از هتل خارج کنند و اگر کتاب را داخل هتل جا بگذارند کتاب به بنیاد کتابخانه Palm Beach اهدا خواهد شد. مدیر این هتل درباره این پیشنهاد جدید میگوید «این برنامه تاکنون با استقبال خوبی مواجه شده و مهمانان با دیدن سرویس کتابدهی در مسیرشان شگفت زده میشوند و سوالات فراوانی درباره نحوه استفاده از این سرویس می پرسند. البته به این شکل نیست که هر روز یه کارمند با چند کتاب روی یک سینی نقرهای بین اتاقها در رفتوآمد باشد. مهمانان در پس این برنامه خلاقیت را ترجیح میدهند و دوست دارند و ما هم سعی میکنیم این خلاقیت را در رساندن کتاب به آنها اجرایی کنیم.» بر اساس اطلاعیهای که این هتل منتشر کرده آنها قصد دارند همکاری خود را با کتابفروشان محلی گسترش دهند به این صورت که مهمان هتل بتوانند در روزهای مشخصی با نویسندگان برجسته و محبوب خود در داخل هتل گپو گفت صمیمانهای حول کتابها داشته باشند.
ایجاد شده: 11/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 11/اسفند/1399 اخبار خارجی
تفاهم نامه برنامه اجرایی همکاریهای گردشگری بین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران و وزارت گردشگری و تجارت خارجی جمهوری بولیواری ونزوئلا امضا شد. به گزارش هتل نیوز و به نقل از خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، این تفاهم نامه همکاری براساس روابط دوستانه و تمایل متقابل برای توسعه و گسترش روابط دوجانبه در زمینه همکاریهای گردشگری با تاکید بر نقش مهم گردشگری در توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی و برجسته سازس ویژگیهای طبیعی و تاریخی دو کشور به امضا رسیده است. این تفاهم نامه در ۱۱ بند به مدت ۲ سال تنظیم شده است و تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت. برقراری روابط گردشگری ایران و نزوئلا نزدیکی ملت ها را به دنبال دارد وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: برقراری روابط گردشگری بین دو کشور ایران و ونزوئلا موجب نزدیکی دوملت و شناخت بیشتر از هم خواهد شد. آقای علی اصغر مونسان در مراسم امضای تفاهم نامه برنامه اجرایی همکاری های گردشگری بین ایران و ونزویلا افزود: ایران با تمدن کهن و داشته های تاریخی، طبیعی و فرهنگی فراوان و بی نظیر و همچنین تنوع فرهنگی و اقوام , ظرفیت بسیار خوبی برای گردشگری و جذب گردشگران از ونزوئلا دارد. وی تصریح کرد: بخشی از این جاذبه ها را حضوری و بخش دیگری را از طریق فیلم و عکس در این مراسم مشاهده کردید. آقای مونسان گفت: ونزوئلا با طبیعت بسیار زیبایی که در عکس ها و فیلم ها مشاهده شد و با توجه به توضیحات وزیر گردشگری این کشور می تواند برای گردشگران به ویژه طبیعت گردان ایرانی جاذبه خوبی باشد. وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بااشاره به وجود پرواز مستقیم بین دو کشور افزود: پرواز مستقیم بین دو کشور یک ظرفیت بسیار مهم و خوب است که می تواند به شروع و توسعه روابط گردشگری دو کشور کمک کند. وی گفت: قیمت ها در ایران برای گردشگران خارجی بسیار مناسب است و از مسئولان ونزوئلا هم درخواست داریم تا کمک کنند جاذبه قیمت و اقتصادی بودن را هم برای گردشگران ایرانی به وجود بیاورند و ما به عنوان دولت باید کمک کنیم تا آژانس های دو کشور بتوانند روابط گردشگری را برقرار کنند. وزیر میراث فرهنگی اضافه کرد: باید از همه ظرفیت ها کمک بگیریم تا موانع و مشکلاتی که برای توسعه رابطه گردشگری در ایران و ونزوئلا وجود دارد برطرف شود. آقای مونسان به زمان ۱۴ ساعت سفر به ونزوئلا اشاره کرد و گفت: مطمئن هستم که جادبه های طبیعی موجود در این کشور آنقدر برای ایرانی ها جداب است که حاضر هستند این مسافت را طی کنند. ایران و ونزویلا دوملت برادر و صلح طلب هستند وزیر گردشگری و تجارت خارجی جمهوری بولیواری ونزوئلا گفت: کشورهای ایران و ونزوئلا دو ملت برادر و طلح طلب هستند. آقای علی پادرون در مراسم امضا تفاهم نامه برنامه اجرایی همکاریهای گردشگری بین ایران و ونزویلا افزود: ونزوئلا دومین و هشتمین پارک ملی بزرگ دنیا را دارد و از نظر جاذبههای طبیعی جزء ۱۰ کشور اول دنیا محسوب میشود. وی گفت: آبشار آنجل به عنوان مرتفعترین آبشار دنیا یکی از مهمترین ظرفیتهای گردشگری این کشور است. آقای علی پادرون افزود: آبهای کریستالی، ساحلهای شنی، دشتهای گسترده، جنگلهای آمازونی و ظرفیتهای بسیار بی نظیر دیگر در بخش طبیعت گردی و همچنین دربخش زمین شناسی ونزوئلا، دارای ظرفیتهای بسیار بالایی است. وی ادامه داد: به عنوان مثال اگر بخواهیم زیباییهای طبیعی ونزوئلا را به گردشگران معرفی کنیم همین آبشار آنجل به عنوان مهمترین اثر طبیعی است. وزیر گردشگری و تجارت خارجی جمهوری بولیواری ونزوئلا گفت: اکنون با شیوع ویروس کرونا شاهد آسیبهایی در صنعت گردشگری هستیم با این وجود در سال ۲۰۲۱ گردشگری با وحدت بیشتری کار خود را آغاز خواهد کرد تا دوباره اطمینان و اعتماد به این صنعت بازگردد وسفرهای بین المللی برقرار شود. آقای علی پادرون با اشاره به تحریمهای ظالمانه علیه ایران افزود: ونزوئلا نیز مانند ایران تحریمها را تجربه کرده و تاثیراتی را در اقتصاد این کشور داشته است. وی اضافه کرد: در این میان ملت ایران برادرانه به ما کمک کرد و هم اکنون در میان همه این تحریمها شاهد تقویت همکاریهای دوکشور در بخش گردشگری هستیم. آقای پادرون افزود: این برادری بین ایران و ونزوئلا همچنان برقرار و مبارزه ضد استکباری بین دو کشور جزء اشتراکات بین ایران و ونزوئلا است. وی با اشاره به اینکه در بخش گردشگری برنامه گستردهای را در دستور کار داریم گفت: از تلاشها و همت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای برنامه ریزی برای تقویت همکاریهای گردشگری بین دو کشور تشکر میکنم. وزیر گردشگری و تجارت خارجی جمهوری بولیواری ونزوئلا افزود: من با دست پر از این سفر بر میگردم و گزارش خوبی را از همکاریهای گردشگری بین دو کشور به رئیس جمهور ونزوئلا ارائه خواهم داد.
ایجاد شده: 6/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 6/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از ایرنا، رادیو بین المللی چین روز دوشنبه اعلام کرد زبان چینی، به زبان های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، عربی و روسی پیوست و تعداد کل زبان های رسمی سازمان جهانی گردشگری به ۶ زبان رسید. «زوراب پولولیکاشویلی» دبیرکل سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل به همین مناسبت پیام تبریکی را برای دولت چین ارسال کرد. سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل با نفوذ ترین سازمان گردشگری بین المللی بین دولتی در دنیا محسوب می شود که در حال حاضر ۱۵۹ عضو دارد و مقر آن در مادرید پایتخت اسپانیا است. چین در سال ۱۹۸۳ میلادی به سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل پیوست؛ چین این پیشنهاد که زبان چینی نیز به یکی از زبان های رسمی این نهاد تبدیل شود را در جریان برگزاری هفدهمین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری در نوامبر سال ۲۰۰۷ میلادی مطرح کرد؛ مجمع عمومی نیز این پیشنهاد را پذیرفت و اصلاحیه ماده ۳۸ قانون سازمان جهانی گردشگری را تصویب کرد که بر اساس آن، زبان های رسمی این سازمان، عربی، چینی، انگلیسی، فرانسوی، روسی و اسپانیایی معرفی شدند. بر اساس اساسنامه سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل، بعد از اینکه مجمع عمومی این نهاد اصلاحیه را تصویب کرد، روند تصویب این اصلاحیه و اجرایی شدن آن، به بیش از دو سوم آراء کشورهای عضو این سازمان نیازمند است. از زمان تصویب این اصلاحیه در سال ۲۰۰۷ میلادی، چین اقدامات زیادی را در مسیر همکاری با سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل عملی کرده است تا کشورهای عضو این سازمان را به تکمیل روند تائید این اصلاحیه تشویق کند و زبان چینی هر چه زودتر، به یکی از زبان های رسمی سازمان جهانی گردشگری تبدیل شود. در ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی بود که ۱۰۶ کشور عضو سازمان جهانی گردشگری این اصلاحیه را تائید کردند و رسما لازم الاجرا شد. بر اساس اعلامیه صادر شده از سوی وزارت فرهنگ و جهانگردی چین، تبدیل زبان چینی به یکی از زبان های رسمی UNWTO باعث تقویت یکپارچگی و اعتبار و اقتدار این نهاد به عنوان یک آژانس تخصصی سازمان ملل و تقویت وضعیت و نسبت استفاده از زبان چینی در سازمان های بین المللی شده است. مسئولان وزارت فرهنگ و جهانگردی چین تاکید کرده اند که چنین روندی به پکن کمک می کند تا نقشی به مراتب فعال تر و پویاتر را در امور جهانگردی بین المللی جهانی ایفا کند و بستری فراهم شود تا چین تجارب و فرصت های توسعه گردشگری خود را به اشتراک بگذارد و سهمی مثبت در ساخت جامعه ای با آینده مشترک برای بشریت ایفا کند.
ایجاد شده: 6/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 6/اسفند/1399 اخبار خارجی
احداث نخستین هتل بیمارستان در ایلام با سرمایهگذاری 800 میلیارد ریال که موجب اشتغالزایی ثابت برای 80 نفر و همچنین ارزآوری میشود، تنها در مرحله تجهیز قرار دارد و به گفته متولیان امر تا پایان دولت به بهره برداری میرسد. به گزارش هتل نیوز ، عبدالمالک شنبهزاده مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خب داد: بخشی از بیمارستان کوثر با همکاری مسوولین بیمارستان برای تبدیل به هتلبیمارستان در نظر گرفته شده و تغییر کاربری نیز داد شده است و اکنون در مرحله تجهیز قرار دارد. وی با اشاره به اینکه فعالیت اجرایی این طرح به سرعت در حال پیشرفت است، افزود: این هتل بیمارستان تا پایین دولت به بهره داری خواهد رسید. تبدیل بیمارستان کوثر به هتل بیمارستان، در راستای تکمیل زنجیره گردشگری سلامت استان و استفاده بهینه از این ظرفیت برای گردشگران و مراجعان از کشور عراق، در سال ۹۸ با سرمایهگذاری 800 میلیارد ریال و اشتغالزایی ثابت 80 نفر ثبت شده است.
ایجاد شده: 4/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 4/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، اظهار داشت: اگر تورهای مسافرتی مجاز هستند به دلیل این است که تورها به مناطق و محلهای کنترل شده میروند و هتلها هم کاملاً تحت نظارت و کنترل هستند. "ایرج حریرچی" در خصوص جزئیات سفرهای نوروزی گفت: برپایی و استقرار چادرهای مسافرتی و استفاده از اماکن و منازلی که به طور شخصی مورد اجاره مسافرین قرار میگیرد، ممنوع اعلام شده است. وی تاکید کرد: اگر مردم روزهای پایانی سال را با ما همکاری کنند و از تردد و سفرهای نوروزی خودداری نمایند، حماسهای همانند ۲۲ آذر ۹۹ را دوباره تکرار خواهند کرد.
ایجاد شده: 21/بهمن/1399 آخرین ویرایش: 21/بهمن/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به روزهای اول شیوع کرونا در کشور، اظهار داشت: وقتی تصمیم به انتقال دانشجویان ایرانی "ووهان" به کشور گرفتیم، هیچ دستگاهی با ما همکاری نکرد و تنها بودیم. "پیرحسین کولیوند" ابراز داشت: حتی هتلی که میخواستیم برای آنها اجاره کنیم تا ۵ برابر قیمت هم پیشنهاد دادیم اما هیچ کسی به ما کمک نکرد. وی افزود: از سوی دیگر برخی مسئولین شهریار، هتلدار را تهدید کردند که میخواهید کرونا را به شهریار بیاورید و هتلدار هم پشیمان شد. وی در پایان گفت: وقتی دانشجویان را به ایران آوردیم، هتلدار و عوامل هتل رفتند و اصلا نماندند. از یکی از همکاران خواستیم که هتلدار شود و ۲۴ نفر از نیروهای اورژانس نیز به عنوان عوامل هتل مشغول شدند.
ایجاد شده: 12/بهمن/1399 آخرین ویرایش: 12/بهمن/1399 اخبار داخلی