نشست اعضای جامعه هتلداران هرمزگان با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، برگزار شد. به گزارش هتلنیوز در این نشست مهمترین مشکلات هتلداران استان هرمزگان از جمله اسکان گردشگران در واحدهای اقامتی غیرمجاز، استانداردسازی کیفیت خدمات گردشگری، نوسازی و بهسازی، نرخگذاری و همچنین راهکارهای توسعه صنعت هتلداری استان مورد بررسی قرار گرفت. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در این نشست ضمن اشاره به افزایش خلاقیت و نوآوری برای حل مشکلات و رکود حاکم بر صنعت هتلداری استان، اظهار داشت: برای رونق هتلهای هرمزگان برنامههای مختلفی در نظر داریم که برگزاری نمایشگاهها یکی از این اقدامات است. "رضا برومند" ابراز داشت: همچنین با همکاری دستگاههای مرتبط با حوزه فرهنگ، قصد داریم شبهای فرهنگی شهرستانها را در مرکز استان برگزار کنیم. وی افزود: بایستی با استفاده از بخش خصوصی رویکرد مسافران نسبت به سفر و گردشگری را تغییر دهیم. وی با اشاره به فعالیت خانهمسافرها، افزود: موضوع خانهمسافرها در تمام دنیا وجود دارد و برای ساماندهی وضع موجود، مجوز جدیدی صادر نمیشود.
ایجاد شده: 9/آبان/1397 آخرین ویرایش: 9/آبان/1397 اخبار داخلی
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، اظهار داشت: سرمایهگذاران خارجی در گذشته نیز در جزیره کیش حضور نداشتند و الان نیز نیستند ولیکن با این وجود در تابستان امسال، تعداد گردشگران 12.5 و ضریب اشغال هتلها نیز 4.5 درصد افزایش داشته است. "محمد ابراهیم انصاری لاری" ابراز داشت: نسبت به شرایط اقتصادی کشور در جذب سرمایهگذاران داخلی موفق بودیم و عملیات اجرایی چند پروژه با حضور بخش خصوصی و با حجم سرمایهگذاری حدود 2 هزار میلیارد تومان به زودی آغاز خواهد شد. به گزارش هتلنیوز ، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در رابطه با جذب سرمایهگذاران خارجی، گفت: حرف سرمایهگذار خارجی را نزنید. سرمایهگذار خارجی هیچگاه در منطقه حضور نداشته و الان هم نیست. البته اجرای یک پروژه با سرمایهگذاری خارجی مطرح است که ممکن است به نتیجه برسد و ممکن است نرسد. "انصاری لاری" در رابطه با میزان ورود گردشگر به جزیره کیش با توجه افزایش هزینهها گفت: با وجود تمام تحولات اقتصادی، میزان ورود گردشگران 13.5 درصد و ضریب اشغال هتلها نیز 4.5 درصد افزایش یافته است. وی در پایان گفت: در طول این مدت با ارائه مشوقهایی مانند کارت هدیه به مسافران، کنترل قیمت بلیت هواپیما و همکاری هتلها، نه تنها کاهشی در ورود گردشگر نداشتیم بلکه این میزان افزایش نیز یافته است.
ایجاد شده: 9/آبان/1397 آخرین ویرایش: 9/آبان/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، معاون جدید گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور به تشریح برخی از مهمترین برنامههای این معاونت برای صنعت هتلداری، پرداخت. "ولی تیموری" اظهار داشت: در خصوص درجهبندی هتلها ما بیشتر از جامعه هتلداران و سایر مراکز اقامتی و پذیرایی تلاش میکنیم که این موضوع به نتیجه برسد و سعی داریم بر اساس ضابطهها و مقررات جدیدی که با همکاری جامعه هتلداران، آماده و ابلاغ کردهایم هر چه سریعتر هتلهای کشور درجهبندی شوند. معاون گردشگری کشور، ابراز داشت: به موضوع درجهبندی هتلها تاکید داریم البته این امر مدتی به دلیل تغییرات مدیریتی دچار وقفه شد اما درجهبندی هتلها را در اولویت قرار داریم زیرا این درجهبندی به ارتقای کیفیت خدمات گردشگری کمک خواهد کرد. وی در رابطه با نحوه تفویض برخی امور تصدیگری به تشکلهای بخش خصوصی نیز گفت: تلاش میکنیم تا با برگزاری جلساتی، وضعیت واگذاری برخی امور به تشکلها را بررسی کنیم که البته در گذشته نیز محورهایی را به شکل مشترک جمعبندی کردیم و قطعا سازمان هم با رضایت، امور قابل واگذاری را واگذار میکند.
ایجاد شده: 23/مهر/1397 آخرین ویرایش: 23/مهر/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، روز گذشته و طی حکمی از سوی معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، دکتر "ولی تیموری" به سمت معاون گردشگری کشور، منصوب شد. حال پس از گذشت چند ماه و معرفی گزینههای مختلف از سوی جناحها، تشکلها، نهادها و افراد تاثیرگذار، بایستی دید تا واکنش کارشناسان و دستاندرکاران صنعت گردشگری کشور به این انتخاب چه خواهد بود؟ 1 - سلام. انتخاب آقای "تیموری" که از نیروهای با سابقه سازمان هستند، جای خوشحالی دارد. انشالله این روند در کلیه مقاطع و پستها نیز ادامه داشته باشد تا عدهای بیلیاقت و بیتخصص به بهانه گرایشهای سیاسی که برای منفعتطلبی در پیش گرفتند و حتی کارشان به جایی رسیده که اعضای خانوادهشان را در بین ستادها پخش کردند که هر کدام پیروز میدان شدند در آن حزب پایگاهای داشته باشند، در این سازمان جایگاهی نداشته باشند. 2 - محمد ابراهیم لاریجانی اگر اینگونه شود، فارغ از اینکه این انتخاب چرا دیر یا زود انجام شد و یا اینکه مناسب است و نیست یا هر تحلیل دیگری که باید کمی مرور زمان را شامل شود؛ باید یک تشکر ویژه از آقای دکتر "مونسان" بابت انتخاب نیروی جوان از بدنه سازمان و تن ندادن به لابیها و فشارهای سیاسی و بیرون از سازمانی بکنیم. اینکه در این مقطع که شاید ضرورت لابی و بده بستانهای سیاسی با نهادهایی مانند مجلس احساس میشد و قطعا این اختیار را هم آقای "مونسان" داشت تا یک سفیر سابق، نماینده مجلس سابق، توصیه برادرزاده، خواهرزاده، دایی و خاله و حزب گروه جناح را گوش کند و برای خود موقعیتی فراهم کند اما نکرد؛ این خودش به تنهابی فارغ از کیفیت، زمان و شرایط انتخاب جای تشکر دارد. 3 - سلام. به نظر من اين انتصاب در شرايط فعلی بيش از آنكه خيرخواهانه باشد، حركتی كاملا هوشمندانه و بر اساس فرمول كاست/ کیفيت است. اما انگيزه هر چه كه هست، بدون شک به نفع بدنه كارشناسی است. دكتر "تيموری" فردی با دانش روز، با تجربه، قانونمدار، پاكدست، اخلاقمدار، خوشرفتار و آشنا به روابط بينالملل است و از همه مهمتر طرز رفتار با بالادست و زير دست را به خوبی میداند. انشاالله كه منشا خير برای گردشگری است. 4 - انتخاب جناب دکتر "تیموری" ارج گذاشتن به مجموعه گردشگری دولتی و خصوصی است، بهرهگیری هوشمندانه از ظرفیتهای موجود و استفاده مطلوب و استراتژیک از فرصت است. با توجه به اشراف و شناخت ایشان به سیاستها، سیستم، مسائل بخش، انتظارات دستاندرکاران، انتظارات بخش خصوصی، تهدیدها و فرصتها در سطح ملی و بینالمللی، ظرفیتها و کاستیهای حقوقی و زیرساختی، توانمندی و خلق و خوی مجموعه همکاران و ... این انتصاب بسیار مناسب و ارزشمند است و قطعا در بکارگیری منابع و سرمایههای مختلف این حوزه، شاهد بیشترین بهرهوری خواهیم بود. تائیدات الهی و پیروزی و سربلندی جمعی را از آستان حضرت باریتعالی خواستارم. 5 - مرتضی نریمانی سلام. به نظر اينجانب انتصاب جناب آقاى دكتر "تيمورى" ارج نهادن به تجربه، تخصص، نيروهاى درون سازمانى دلسوز، مردمدار و آشنا به صنعت هتلداری است.
ایجاد شده: 21/مهر/1397 آخرین ویرایش: 21/مهر/1397 اخبار داخلی
طی حکمی از سوی معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، دکتر "ولی تیموری" به سمت معاون گردشگری کشور، منصوب شد. به گزارش هتلنیوز در حکم صادره از سوی "علیاصغر مونسان" معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور خطاب به "ولی تیموری" آمده است؛ نظر به تعهد و تجارب جنابعالی به موجب این حکم به عنوان معاون گردشگری سازمان منصوب میشوید. سیاستگذاری علمی جهت فعالسازی کلیه ظرفیتهای ملی توسعه بازار گردشگری در بعد داخلی و بینالمللی با نگاه آیندهنگرانه، تعیین کشورهای هدف گردشگری و ارائه برنامه برای جذب گردشگران، واگذاری تصدیگریهای حوزه گردشگری به بخش غیردولتی، بکارگیری سیستمهای نوین آماری و تقویت سامانههای گردشگری الکترونیک، تهیه اطلس رویدادهای گردشگری استانها، ارائه راهکارهای نظارتی نوین، ساماندهی تورلیدرها و استانداردهای فعالیت آنها، ارتباط حداکثری با بخش خصوصی و تشکیل شورای مشاوران بخش خصوصی، تهیه برنامه مدون و هدفمند برای آموزش، معرفی حداکثری پورتال جامع گردشگری و توجه به تبلیغات فضای مجازی، انتخاب مدیر پروژه برای سرعتبخشی به طرحها و پروژههای گردشگری و تدوین استانداردهای بومگردی و تاسیسات گردشگری و ارتقای استانداردهای هتلداری از شاخصههای مهمی است که انتظار میرود با برنامهریزی دقیق و ساماندهی مناسب و بهرهگیری از توان تخصصی کارشناسان، فعالان بخش خصوصی، صاحبنظران و تعامل با سایر حوزهها در راستای تحقق اهداف و ماموریتهای سازمان، اهتمام شایسته به عمل آید. توفیق روزافزونتان را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و فرهنگ و هنر کشور عزیزمان ایران با رعایت اصول قانونمداری، اعتدالگرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از درگاه حضرت حق خواستارم. از جمله مهمترین سوابق اجرایی "ولی تیموری" در حوزه صنعت گردشگری میتوان به مواد ذیل اشاره نمود؛ مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری معاون دفتر برنامهریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی کارشناس بازاریابی و امور بینالملل سازمان ایرانگردی و جهانگردی مدیرکل دفتر ارتباطات و همکاریهای بینالمللی مرکز ملی مطالعات جهانی شدن سرپرست دفتر امور بینالملل و سازمانهای تخصصی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
ایجاد شده: 21/مهر/1397 آخرین ویرایش: 25/دی/1397 انتصابات
نایبرئیس جامعه هتلداران ایران با اشاره به موضوع تعدیل نیروی انسانی در هتلها، گفت: در صورتی که شرایط فعلی ادامه پیدا کند و دولت بستههای حمایتی جهت هموارسازی مسیر ارائه ندهد، قطعا شاهد تعدیل نیروی بیشتری چه در هتلهای دولتی و چه هتلهای خصوصی خواهیم بود که در نهایت به تعطیلی برخی طبقات و قسمتهای هتل، منجر خواهد شد. به گزارش هتلنیوز ، نایبرئیس جامعه هتلداران ایران در خصوص فعالیت اقتصادی فعلی هتلهای کشور نیز اظهار داشت: قطعا هتلها در شرایط فعلی سودی ندارند اما زیانده هم نیستند و سر به سر فعالیت میکنند. "شهرام شیروانی" ابراز داشت: وضعیت امروز صنعت هتلداری ایران به شکلی است که نیاز به حمایت و تقویت دارد و دولت علیالخصوص در زمینه ارائه تسهیلات بایستی کمک جدی کند. رئیس جامعه هتلداران استان همدان در ادامه به موضوع فعالیت خانههای اجارهای اشاره کرد و گفت: به هیچ عنوان با استاندارد و تابلودار شدن این مراکز اقامتی مشکلی نداریم ولیکن به شرطی که مانند هتلها هزینه کنند و وارد رقابت شوند. مدیرعامل گروه هتلهای باباطاهر در رابطه با وضعیت نظارت بر میهمانپذیرها، اظهار داشت: بسیاری از میهمانپذیرها وضع مناسبی ندارند و البته مشتری خاص خود را دارند. متاسفانه آمار هاستلهای فعال در کشور به هیچ عنوان دقیق و رسمی نیست. وی تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور مسئولیت نظارت بر مراکز اقامتی را بر عهده دارد و همانطور که هتلها را مورد نظارت خود قرار میدهد بایستی ظابطهای را نیز برای این مدل از اقامتگاهها تدوین کند. "شهرام شیروانی" بار دیگر تاکید کرد: به هیچ عنوان مخالف این شکل از مراکز اقامتی نیستیم ولیکن بایستی نظارت کافی از سوی نهادهای ذیربط وجود داشته باشد.
ایجاد شده: 17/مهر/1397 آخرین ویرایش: 17/مهر/1397 اخبار داخلی
🔴 هتل JW Marriott؛ بلندترین ساختمان آمریکای مرکزی 🔹 به گزارش سرویس خارجی هتلنیوز، بر اساس اعلام شرکت هتلهای بینالمللی Marriott هتل JW Marriott در پاناما به عنوان بلندترین ساختمان در آمریکای مرکزی، افتتاح و به خانواده JW Marriott در این منطقه خواهد پیوست. 🔹 این هتل که تنها چند دقیقه با مراکز تجاری و بانکهای مهم شهر فاصله دارد، پیش از این تحت عنوان Bahia Grand در کشور "پاناما" فعالیت میکرد و دارای 369 اتاق و 41 سوئیت لاکچری است. 🔹 هر یک از سوئیتهای این هتل دارای یک تراس بزرگ، بالکن مجزا و خصوصی است که منظره شگفتانگیز خلیج پاناما از آنها به راحتی قابل رویت است به شکلی که منظره اقیانوس در برخی از اتاقهای آن زبانزد است. 🔹 در پایان لازم به ذکر است که این هتل دارای 3 رستوران است. رستوران "بارسلونا" مختص غذاهای بینالمللی، رستوران Tejas JW Marriott با غذاهای مختص دریای کارائیب و رستوران Azul که دارای یک منوی سالم شامل غذاهای سبک و طعمهای سنتی محلی است.
ایجاد شده: 8/مهر/1397 آخرین ویرایش: 9/مهر/1397 اخبار خارجی
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور در بخشی از گفتگوی خود با خبرگزاری میراث آریا، از آغاز فرایند واگذاری امور تصدیگری و اجرایی این سازمان به تشکلهای حرفهای و تخصصی گردشگری خبر داد. به گزارش هتلنیوز ، مهندس “محمد محبخدایی” با اشاره به هماهنگی و همراهی بیسابقه بخش خصوصی و دولتی، اظهار داشت: در سایه این همکاری، اتفاقاتی مثبت در صنعت گردشگری کشور رخ داده است که از این میان میتوان به رشد 20 درصدی گردشگری داخلی در ایام نوروز و افزایش 38 درصدی گردشگر ورودی در چهار ماه نخست امسال، اشاره کرد. معاون گردشگری کشور در ادامه نقش دو تشکل جامعه هتلداران و آژانسداران در دستیابی به این نتایج را بسیار موثر ارزیابی کرد و گفت: سازمان میراث فرهنگی بنای خود را بر تعامل سازنده با تمامی فعالان گردشگری گذاشته است. وی تصریح کرد: در این راستا و برای اولین بار امور تصدیگری و اجرایی قابل واگذاری به بخش خصوصی را احصا کردهایم. برای مثال در راستای اجرای قانون برنامه ششم، بررسی و تائید قوانین و مقررات صنعت گردشگری بر عهده خود فعالان این عرصه گذاشته شد و در حال حاضر تمامی انجمنها و مجامع گردشگری بر اساس اساسنامههای تدوین شده توسط خودشان و بدون کوچکترین دهالت دولتی، فعالیت میکنند. “محبخدایی” به نقش حمایتی و تسهیلساز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تاکید کرد و افزود: از انجمنها و تشکلهای فعال گردشگری در سراسر کشور تقاضا داریم تا مسائل، مشکلات، درخواستها و پیشنهادهای خود را با ادارات کل استانی سازمان میراث فرهنگی در میان بگذارند تا در اسرع وقت و از طریق فرایندهای قانونی مورد بررسی قرار گیرد. وی در خصوص حمایتهای مالی دولت از پروژههای گردشگری نیز گفت: برای نخستین بار مبلغی بالغ بر 8700 میلیارد تومان تسهیلات برای فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری، اختصاص یافته و هماکنون در حوزه اشتغال بیش از 70 هزار شغل پیشبینی شده است. وی در پایان با تاکید بر لزوم همکاری و تعامل بیشتر میان دستگاهها و نهادهای ذیربط برای ارتقای جایگاه گردشگری در کشور، گفت: تنها با همفکری، تلاش و تعامل بیشتر با بخش خصوصی و فعالان گردشگری، میتوانیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم لذا در سطح ملی و در همکاری نزدیک با انجمنها و تشکلها به دنبال رفع چالشهای این جوزه هستیم تا همه پای کار بیایند و با انسجام، اتحاد و یکدستی، مشکلات را کنار بزنیم و با تغییر تاکتیکهای خود در موضوع بازاریابی، فرصتهای جدیدی برای صنعت گردشگری کشور ایجاد کنیم.
ایجاد شده: 25/مرداد/1397 آخرین ویرایش: 25/مرداد/1397 اخبار داخلی
چالش بررسی مسیرهای گردشگری استان خراسان رضوی با رویکرد معرفی هتل “پارک حیات” مشهد به همت گروه گردشگری مارکوپولو و با حمایت گروه هتلهای “هلیا” برگزار شد. به گزارش هتلنیوز ، در این رویداد که برای اولین بار در ایران و طی روزهای 20 لغایت 22 تیرماه سال جاری برگزار شد، جمعی از مقامات عالیرتبه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی، سرمایهگذار و مدیران هتل پارک حیات، مدیرعامل و اعضای هیاتمدیره گروه گردشگری مارکوپولو، اعضای هیاتمدیره گروه هتلهای هلیا، مدیران دفاتر خدمات مسافرتی مشهد مقدس، راهنمایان گردشگری و همچنین کارشناسان فروش دفاتر خدمات مسافرتی از سراسر کشور، حضور داشتند. دکتر “حسن تقیزاده انصاری” مدیرعامل گروه گردشگری مارکوپولو در ابتدای این مراسم ضمن معرفی مارکوپولو به عنوان یکی از سامانههای فعال و برتر در زمینه رزرواسیون هتل که همکاری بسیار نزدیکی با هتلهای سراسر کشور دارد، اظهار داشت: فضای آرام، متفاوت و متمایز هتل بزرگ “پارک حیات” جایگاه ویژهای در بین گردشگران حوزه سیاحت و زیارت مشهد مقدس دارد. مدیرعامل گروه گردشگری مارکوپولو در ادامه، ابراز داشت: قرار گرفتن در منطقه ییلاقی و دور بودن از فضای شلوغ کلانشهر مشهد، مهمترین ویژگی هتل بزرگ “پارک حیات” مشهد و توجیهکننده این حجم از سرمایهگذاری است. مدیرکل هتل داریوش کیش نیز به عنوان یکی دیگر از حاضرین در این نشست، گفت: آقای “مادرشاهیان” به عنوان مالک گروه هتلهای هلیا یکی از پیشکسوتان هتلسازی در ایران است که اولین هتل خود در شهر مشهد را با نام “ارم” در دهه 60 و سالهای پس از جنگ، افتتاح و هتل “پارک حیات” هشتمین هتل ایشان است. “حمیدرضا مخملباف” افزود: جناب آقای “مادرشاهیان” آغازگر تحول در صنعت هتلداری شهر مشهد بودند که هتل “پارک حیات” را نیز به بهترین شکل مرمت، بازسازی و نوسازی نمودند. وی ادامه داد: به جز هتل “هلیا” طی ماههای آینده شاهد افتتاح هتل بزرگ “پانوراما” در جزیره کیش توسط ایشان و گروه هتلهای هلیا، خواهیم بود. “سعید ولیزاده” رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت استان خراسان رضوی نیز با اشاره به استقرار 60 درصد از مراکز اقامتی کل کشور در استان خراسان رضوی و شهر مشهد، گفت: هتل “پارک حیات” یکی از نمونههای موفق و لوکس اقامتی در سراسر کشور است که توسط بخش خصوصی و با حجم سرمایهگذاری زیادی به بهرهبرداری رسیده است. در ادامه این برنامه شرکتکنندگان در غالب تیمهای مختلف و با ارائه خلاقانه 20 بسته سفر با هدف اقامت در هتل پارک حیات، مقصد مشهد را به صورت بسته سفر زیارتی و سیاحتی، ارائه نمودند که در پایان به بهترین بسته سفر از نگاه هیات داوران نیز جوایز ارزندهای اهدا شد. “محمدرضا افشاری” مدیرعامل شرکت ایرانگردی مارکوپولو به عنوان طراح و ایدهپرداز چالش بررسی مسیرهای گردشگری کشور با رویکرد معرفی هتل در گفتگو با خبرنگار هتلنیوز، اظهار داشت: اجرای فعالیتهایی به این شکل و سیاق منجر به تعامل و هماندیشی بیشتر مسئولان با فعالان حوزه صنعت گردشگری خواهد شد. مدیرعامل شرکت ایرانگردی مارکوپولو در ادامه افزود: اثر بخشی کارگروههایی به این شیوه اجرا، میتواند گامی موثر برای تولید و طراحی بستههای خلاقانه سفر باشد. وی در پایان گفت: گروه گردشگری مارکوپولو آمادگی خود جهت برگزاری این چالش و معرفی ظرفیتهای گردشگری در تمامی هتلهای سراسر کشور را اعلام مینماید.
ایجاد شده: 24/تیر/1397 آخرین ویرایش: 24/تیر/1397 اخبار داخلی
مدیرکل هتل پارسیان اوین تهران در مصاحبه اختصاصی با هتلنیوز ، اظهار داشت: تفیک و جداسازی پسماند و زباله امری رایج در صنعت هتلداری است که میتواند به حفظ محیط زیست کمک کند. “مهدی ابریشمکش” ابراز داشت: از سوی دیگر پسماندهای هتل نوعی از منابع هستند که در صورت مدیریت صحیح میتوانند مورد استفاده مجدد قرار گیرند. برای مثال موادی مانند کاغذ، شیشه و پلاستیک از جمله مواردی هستند که میتوان آنها را مورد استفاده بهینه قرار داد. “ابریشمکش” افزود: در هتل پارسیان اوین تهران، تفکیک پسماند توسط پرسنل انجام میشود و در مقابل درآمد حاصل از فروش این مواد به شهرداری و شرکتهای خصوصی نیز میان پرسنل تقسیم میگردد که این امر خود باعث افزایش انگیزه میشود. وی در پایان در خصوص سرنوشت مواد جمعآوری شده از هتلها، گفت: قطعا شهرداری و بخش خصوصی در ازای هزینه و زمانی که برای این کار صرف میکنند، برنامه دارند ولیکن اطلاعات دقیقی در این خصوص وجود ندارد.
ایجاد شده: 30/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 30/خرداد/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، مدیرکل هتل پارسیان آزادی تهران از اجرای طرح جدیدی در زمینه مدریت پسماند در این هتل خبر داد که از طریق آن مصرف پلاستیک حدود 2 تن کاهش خواهد یافت. مدیرکل هتل پارسیان آزادی تهران با تاکید بر سرلوحه قراردادن تکنولوژی روز دنیا در تمامی امور، ابراز داشت: تمامی شرایط عملیاتی و تاسیساتی هتل با استفاده از سیستم BMS تحت کنترل قرار دارد و از سوی دیگر سیستم اداری نیز کاملا مکانیزه بوده و گردش کار به شکل کاغذی نیست. “امیرحسین پرویزی” در خصوص جمعآوری و تفیک زباله و پسماند در این هتل، گفت: پرسنل بخشهای خانهداری و غذا – نوشابه با استفاده از اقدامات تشویقی، زبالهها را به صورت خشک و تر تفکیک میکنند و بخش خصوصی نیز پس از بازبینی مجدد، اقدام به جمعآوری مینماید. مدیرکل هتل پارسیان آزادی تهران در خصوص اقدامات انجام شده پس از جمعآوری پسماند و زبالهها از هتل نیز گفت: این شرکت نیز طبعا به دنبال کسب درآمد است و به همین دلیل مواد جمعآوری شده از هتلها را در اختیار شرکتهای بازیافت قرار میدهد. وی در پایان افزود: با اجرای طرح جدید در هتل پارسیان آزادی تهران و استفاده از مخازن بزرگ به جای پکیجهای بهداشتی مانند شامپوی سر، بدن و … بین 1.5 تا 2 تن در مصرف پلاستیک صرفهجویی صورت خواهد گرفت.
ایجاد شده: 29/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 29/خرداد/1397 اخبار داخلی
دکتر “عباس شیریان” عضو کمیته برنامهریزی جامعه هتلداران ایران در مصاحبه اختصاصی با هتلنیوز از خصوصیسازی، واگذاری امور اجرایی به افراد متخصص کاربلد و نهایت استانداردسازی به عنوان مهمترین راهکارهای موجود برای خروج از وضعیت فعلی در صنعت هتلداری، نام برد. عضو کمیته برنامهریزی جامعه هتلداران ایران در ابتدای گفتگو با خبرنگار هتلنیوز ضمن اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در بخشهای مختلف از جمله صنعت گردشگری و هتلداری، اظهار داشت: شرایط بد و مشکلات اقتصادی در تمامی کشورهای دنیا وجود داشته و دارد. برای مثال رکود اقتصادی برای مدتها در سراسر قاره اروپا و حتی در چند کشور گردشگرپذیر نیز حاکم بود. به گزارش هتلنیوز “عباس شیریان” ابراز داشت: آنچه که موجب نگرانی در خصوص وضعیت موجود میشود و متاسفانه در صنعت هتلداری ایران مغفول مانده است عدم وجود یک استاندارد مناسب برای هتلهاست. وی تصریح کرد: در صنعت هتلداری هر چه به استانداردهای جهانی نزدیک شویم، شرایط هتلها نیز بهبود خواهد یافت و از سوی دیگر این موضوع منجر به بازاریابی و برندسازی خواهد شد. عضو کمیته برنامهریزی جامعه هتلداران ایران در ادامه گفت: صنعت گردشگری و پیرو آن هتلداری، به هیچ عنوان جای افراد سیاسی نیست بلکه نیاز به مدیران متخصص و کاربلدی دارد که به خوبی مشکلات را درک و به سرعت برای رفع آن تصمیمگیری کنند. وی افزود: صنعت گردشگری در بسیاری از کشورهای دنیا جزو 3 صنعت پردرآمد محسوب میشود و همین واژه “صنعت” نیز به خودی خود این وظیفه و مسئولیت را سنگینتر میکند. “عباس شیریان” واگذاری امور اجرایی به بخش خصوصی متخصص و کاربلد را به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای خروج از شرایط فعلی در صنعت هتلداری معرفی کرد و گفت: خصوصیسازی منجر به افزایش رقابت میشود که در نتیجه آن هتلهایی که شاخصهای استانداردسازی، کیفیت خدمات و برندسازی بهتری دارند، عمکلرد موفقتری نیز خواهند داشت. این فعال صنعت گردشگری و هتلداری کشور بیان داشت: در صنعتی مانند گردشگری، مدیران اجرایی تصمیمگیرندگان اصلی هستند و در کشوری مانند ایران که امور اجرایی آن بر عهده بخش دولتی و نیمه دولتی است، تصمیمگیریها به کندی انجام میشود. برای مثال در موضوعی مانند نرخگذاری واحدهای اقامتی، سالهاست که میان فعالان بخش خصوصی و مدیران اجرایی دولتی، اختلاف نظر وجود دارد در شرایطی که در اقتصاد آزاد وجود در بسیاری از کشورهای دنیا این موضوع مدتهاست که حل شده است. وی ادامه داد: نرخ هتلها و دیگر مراکز اقامتی بایستی شناور باشد تا هتلها مجبور باشند برای جذب مشتری، کیفیت خدمات خود را ارتقا دهند. شیریان در ادامه به اهمیت نقش بازاریابیهای نوین در دنیای امروز هتلداری اشاره کرد و گفت: اکثر هتلهای دنیا بر اساس بازاریابی پارتیزانی عمل میکنند که متاسفانه در این مغفول مانده است. هتلداران ما همچنان منتظر هستند تا نرخ مصوب به آنها ابلاغ شود. وی در بخش پایانی اظهارات خود به اهمیت و نقش آموزش و نیروی انسانی در هتل اشاره کرد و بیان داشت: آموزشی که منجر به یادگیری نشود کاملا غلط است. در دنیای امروزی یادگیری جای آموزش را گرفته است تا جایی که اگر فرایند یادگیری دامنهدار شود، یک نفر میتواند به جای سه نفر فعالیت کند. عضو کمیته برنامهریزی جامعه هتلداران ایران در پایان گفت: شرایط نامناسب نیروی انسانی در هتلها باعث افزایش هزینه سربار شده است. جایی که در مدیریت هزینهها نیز مشکل داریم و از استراتژی و تاکتیک مناسبی استفاده نمیکنیم.
ایجاد شده: 8/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 8/خرداد/1397 اخبار داخلی