نتایج جستجو...
استان فارس آماده سفر هوشمند است

استان فارس آماده سفر هوشمند است

به گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا " سید موید محسن‌نژاد " معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس امروز ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۰ اظهار کرد: «با ابلاغ شیوه‌نامه وزارت ستاد ملی مبارزه با کرونا، ورود گردشگران به کشور از آبان ماه امکان‌پذیر شده است.» معاون گردشگری فارس بابیان این‌که اقتصاد گردشگری با سفر داخلی و خارجی گره‌خورده است، ادامه داد: «در مدت ۲۰ ماه گذشته به دلیل شیوع کرونا، از سفر کردن با استدلال یک عامل انتقال ویروس کرونا جلوگیری و به همین دلیل صنعت گردشگری تعطیل شد و افراد زیادی کم‌کار یا بیکار شدند.» محسن نژاد گفت: «با همت مسئولان، فارس نخستین استانی بود که فعالان گردشگری آن واکسینه شدند و با واکسینه شدن چرخه نیروی انسانی این صنعت، در کنار اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی ارائه‌ شده از سوی وزارت بهداشت در مراکز اقامتی و گردشگری، در زمانی که هنوز قرنطینه هوشمند اجرا نشده بود، زمینه پذیرش گردشگر در استان فراهم شد.» او افزود: «در زمان کرونا، مسئولان هواپیما‌ها با فروش ۶۰ درصدی ظرفیت بلیت‌ها و هتل‌ها با ضدعفونی کردن کامل اتاق‌ها، تلاش کردند از پیوست چرخه انتقال ویروس جلوگیری کنند.» محسن‌نژاد گفت: «با تصمیم‌گیری ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر صدور مجوز ورود مسافران به کشور در صورت تزریق دو دُز واکسن و یا داشتن تست Pcr منفی، گردشگران توانستند با داشتن این دو شرط از طریق فرودگاه بین‌المللی در سه شهر شیراز، لار و لامرد مستقیم به استان فارس سفر کنند.» او افزود: «مکان‌هایی برای قرنطینه افرادی که تست Pcr مثبت داشتند یا کارت تزریق دو دُز واکسن نداشتند در هر سه فرودگاه فراهم‌شده بود که هزینه اسکان در این اماکن نیز از آن‌ها گرفته می‌شد.» معاون گردشگری فارس گفت: «با تشدید نظارت، همکاری انجمن‌های مهمان پذیران، هتل داران، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، اقامتگاه گاه‌های سنتی و دیگر انجمن‌های مرتبط با گردشگری و فراهم کردن محیطی بدون کرونا، تلاش شده است که شرایط سفری ایمن برای گردشگران داخلی و خارجی فراهم و صنعت گردشگری فعال و اقتصاد استان پویا شود.» محسن‌نژاد افزود: «هم‌اکنون همه زیرساخت‌ها فراهم و شیوه‌نامه سفر هوشمند ارائه‌شده است و با نظارت‌هایی که انجام خواهد شد، علاوه بر اجرای دقیق شیوه‌نامه‌ها، با متخلفان برخورد خواهد شد.» او گفت: «استان فارس با داشتن جاذبه‌های مختلف گردشگری از جمله طبیعی، سلامت، مذهبی، اقوام، بوم‌گردی و تاریخی عنوان ایران کوچک را یدک می‌کشد و همواره به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگریان داخلی و خارجی بوده است.» معاون گردشگری استان فارس بابیان این‌که فارس استانی چهارفصل است که همواره در همه فصول پذیرای گردشگران از نقاط مختلف است، افزود: «هم‌اکنون که بیش از نیمی از جمعیت هدف ایران واکسینه شده‌اند و سفر‌ها از سر گرفته‌شده، شیراز در رأس سفر‌های گردشگری ایرانیان است به‌گونه‌ای که در میلاد رسول اکرم گردشگران داخلی با سفر به شیراز و اقامت در اقامتگاه‌های فارس، ضریب اشغال تخت‌ها را افزایش دادند.» محسن‌نژاد گفت: «استان فارس ۲۲ هزار تخت اقامتی دارد که پرداخت یارانه سفر و تسهیلات و وام‌های ارزان، سبب بازگشت مردم به سفر و رونق صنعت گردشگری می‌شود.»

ایجاد شده: 12/آبان/1400       آخرین ویرایش: 12/آبان/1400     اخبار داخلی
مجوز برای تردد گردشگران خارجی از مرز پرویز خان صادر شد

مجوز برای تردد گردشگران خارجی از مرز پرویز خان صادر شد

به گزارش هتل نیوز و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، صدور مجوز برای تردد گردشگران خارجی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با اعلام این خبر گفت:  این موضوع بر اساس دستور العمل اخیر ستاد کرونا در ارتباط با  حضور گردشگران خارجی از مرز‌های زمینی و هوایی مصوب شد. وی گفت: شرط ورود گردشگران از مرز زمینی پرویز خان به کشور ارائه کارت واکسن و جواب تست پی سی آر منفی با ۹۶ ساعت  اعتبار است. معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با اشاره به لغو روادید بین دو ‌کشور ایران و عراق گفت: گردشگران کشور همسایه عراق هم با داشتن پاسپورت می‌توانند  ۴۰  روز  در ایران اقامت داشته باشند. صابر گفت: در صورت راه اندازی  یک گیت در مرز پرویز خان راهنمایان گردشگری به افرادی که وارد کشور  می‌شوند جاذبه‌های گردشگری و اقامتگاهها و هتل‌ها را معرفی می کنند.

ایجاد شده: 12/آبان/1400       آخرین ویرایش: 12/آبان/1400     اخبار داخلی
فرودگاه رم از سال ۲۰۲۴ میزبان تاکسی های پرنده می شود

فرودگاه رم از سال ۲۰۲۴ میزبان تاکسی های پرنده می شود

مسافرانی که از سال 2024 به پایتخت ایتالیا سفر می کنند‎، می‌توانند برای انتقال به مرکز شهر رم از تاکسی‌های ‌پرنده استفاده کنند. به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از رویترز در صورتی که پروژه بین شرکت مجری فرودگاه اصلی شهر رم و یک استارتاپ آلمانی طبق برنامه پیش برود از سال 2024 شاهد خدمت رسانی تاکسی های پرنده در این فرودگاه خواهیم بود. استارتاپ آلمانی «ولوکوپتر » (Volocopter) امیدوار است فرودگاه «فیومیچینو» را به سایت پیشگام برای تاکسی های پرنده در حال ساخت خود تبدیل کند. این تاکسی های پرنده و تمام الکتریکی با ظرفیت دو صندلی و دارای روتور هستند. «مارکو ترونکونه» مدیرعامل فرودگاه رم گفت یکی از مسیرهای هوایی که شامل نشست و برخاست عمودی است، حدود 15 دقیقه زمان خواهد برد در حالی که پیمودن همین مسیر توسط خودرو به 45 دقیقه زمان نیاز دارد. به گفته وی، هزینه اولیه سواری حدود 150 یورو (175 دلار) خواهد بود، قیمتی که احتمالاً با آغاز سرویس کاهش خواهد یافت. شرکت ولوکوپتر که در سال 2011 تأسیس شد امیدوار است طی سه سال آینده مجوز پروازهای تجاری را از «آژانس ایمنی هوانوردی اروپا» (EASA) دریافت کرده و سپس عملیات خود را آغاز کند. مطالعات EASA نشان می دهد رم پس از پاریس - که ولوکوپتر در ماه ژوئن ابراز امیدواری کرد در بازی های المپیک 2024 خدمات خود را در این شهر آغاز کند - و برلین سومین شهر مناسب در اروپا برای راه‌اندازی خدمات تاکسی هوایی است.

ایجاد شده: 12/آبان/1400       آخرین ویرایش: 12/آبان/1400     اخبار خارجی
فروش مبلمان ایرباس بازنشسته هواپیمایی امارات

فروش مبلمان ایرباس بازنشسته هواپیمایی امارات

شرکت هواپیمایی امارات، مالک بزرگ‌ترین ناوگان هواپیماهای مسافربری ایرباس اِی۳۸۰ در جهان، قصد دارد نخستین جت دو طبقه از این نوع را که حالا بازنشسته شده است، در امارات متحده عربی بازیافت کند و بخش‌هایی از آن را به‌عنوان مبلمان و یادگارهای مربوط به صنعت هوانوردی به فروش بگذارد. این شرکت قصد دارد که با این کار، تاثیر زیست‌محیطی اسقاط هواپیما و میزان زباله ارسالی به محل دفن زباله را کاهش دهد. به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از روزنامه اماراتی «نشنال»، این شرکت هواپیمایی روز دوشنبه، دهم آبان‌ماه، اعلام کرد که قسمت بار (محل فروش نوشیدنی‌های الکلی) و دیگر بخش‌های کابین هواپیما، ماه‌های آینده، در قالب مبلمان، یادگاری‌های مربوط به هوانوردی و اقلام قابل استفاده دیگر به فروش گذاشته می‌شود. بخشی از سود فروش این اجزا در اختیار «بنیاد هواپیمایی امارات»، سازمان خیریه مرتبط با این شرکت هواپیمایی، قرار می‌گیرد. " سر تیم کلارک " مدیر شرکت هواپیمایی امارات، تصمیم اعلام‌شده را راه‌حلی زیبا و مناسب برای بازنشستگی این هواپیما دانست و گفت: «از طریق این ابتکار، مشتریان و طرفداران ما می‌توانند بخشی از تاریخ هوانوردی را با خود به خانه ببرند و در عین حال، ضمن جلوگیری از فرستادن مواد ارزشمند به محل دفن زباله‌ها، از طریق بنیاد هواپیمایی امارات، در یک فعالیت خیریه مشارکت کنند.» هواپیماهای جتی که اصطلاحا بازنشسته می‌شوند و دیگر پرواز نمی‌کنند، معمولا به‌مدت طولانی در انبار نگهداری می‌شوند یا برای جدا کردن و استفاده بعضی قطعاتشان در هواپیماهای دیگر اسقاط می‌شوند و گاهی هم در اختیار شرکت‌های ویژه بازیافت هواپیما قرار می‌گیرند. به گفته تحلیلگران حوزه هوانوردی، با افزایش چشمگیر تعداد هواپیماهای قابل اسقاط در طول دوران همه‌گیری کرونا، بازار جهانی بازیافت جت روندی روبه رشد را طی می‌کند. پس از زمین‌گیر شدن سراسری صنعت هوانوردی و خطوط هوایی به‌علت همه‌گیری جهانی کرونا و توقف چندماهه پروازها در سراسر جهان، با رفع تدریجی محدودیت‌های تردد، هواپیمایی امارات بخش زیادی از ناوگان هواپیماهای ایرباس اِی۳۸۰ موسوم به «سویرجامبو» را به آسمان بازگردانده است، اما تعدادی از این هواپیماهای مسافربری چهارموتوره هم بازنشست شده‌اند و دیگر به کار باز نخواهند گشت.

ایجاد شده: 11/آبان/1400       آخرین ویرایش: 11/آبان/1400     اخبار خارجی
رقابت کشورهای جنوب شرق آسیا برای بازگشایی مرزها

رقابت کشورهای جنوب شرق آسیا برای بازگشایی مرزها

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از روزنامه استریتس تایمز ، تایلند اولین کشوری بود که وارد گود شد و در ماه ژوییه برنامه ای طراحی کرد که به بازدیدکنندگان خارجی واکسینه شده کامل اجازه داد بدون قرنطینه از جزیره "فوکت" Phuket محبوب گردشگران بازدید نمایند.  موفقیت نسبی این برنامه که به گفته مقامات تایلند موجب ورود بیش از ۷۰ هزار مسافر خارجی و صرف هزینه ای معادل ۲.۱۴ میلیارد بات (۸۶ میلیون دلار) در این جزیره شد ، مقامات را بر آن داشت که گام بزرگ بعدی را بردارند.  از روز دوشنبه اول نوامبر مسافران واکسینه شده که از ۴۶ کشور جهان با هواپیما وارد پادشاهی تایلند می شوند نیازی به قرنطینه شدن نخواهند داشت.  "پرایوت چانوکا" نخست وزیر تایلند حق مطلب را ادا کرد زمانی که گفت اگر تایلند به آهستگی و کندی عمل کند ، گردشگران خارجی راهای جاهای دیگر خواهند شد.  او اوایل ماه جاری در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: ما باید در چند ماه آینده با سرعت اما با احتیاط عمل کنیم و فرصت را از دست ندهیم و از میلیونها نفری که از بخش گردشگری امرار معاش می کنند حمایت نماییم.  منطقه آسیای جنوب شرقی در چند هفته گذشته شاهد اعلامیه ها و فعالیتهای مختلفی بوده و چندین کشور تدابیر قرنطینه را کاهش داده یا برداشته اند.  اوایل ماه جاری کشور اندونزی نیز پس از تاخیرهایی ، جزیره "بالی" محبوب گردشگران را به روی بازدیدکنندگان بین المللی بازگشایی کرد . کشورهای ویتنام ، کامبوج و مالزی نیز در حال برنامه ریزی برای اقدامات مشابه هستند.  گردشگری یکی از فعالیتهای اقتصادی کلیدی در منطقه است . پیش از پاندمی کرونا بیش از ۱۳۰ میلیون مسافر بین المللی از منطقه بازدید می کرد و ۴۲ میلیون شغل به این بخش وابسته بود.  به گفته مسئولان بخش گردشگری ، بخش مسافرت و گردشگری در مجموع ۱۲.۱ درصد از تولید ناخالص داخلی جنوب شرقی آسیا را به خود اختصاص داده و این معادل بیش از ۳۸۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ بود. 

ایجاد شده: 8/آبان/1400       آخرین ویرایش: 8/آبان/1400     اخبار خارجی
آژانس‌های مسافرتی از طرح جذب گردشگر ایرانی در سریلانکا حمایت کنند

آژانس‌های مسافرتی از طرح جذب گردشگر ایرانی در سریلانکا حمایت کنند

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، " جی ام وی ویشوانات آپونسو " سفیر سریلانکا در ایران هدف اصلی در نشست توسعه گردشگری ایران و سری لانکا گفت: از برنامه توسعه گردشگری سری لانکا ، معرفی دوباره آن به عنوان مقصد مورد علاقه سفر در بین گردشگران ایرانی است که وقفه ایی طولانی به علت محدودیت های کرونایی در این امر ایجاد شده بود. وی ادامه داد: همچنین ما امیدواریم که از نظرات مهمانان برای تقویت بیشتر روابط گردشگری بین دوکشور استفاده کنیم. به این منظور،  معتقدیم که رسانه ها تشویق خواهند شد تا اطلاع رسانی لازم را در خصوص گردشگری سریلانکا انجام دهند و نمایندگان تورها و خطوط هواپیمایی  نیز می توانند ایده های خود را در خصوص چگونگی ارائه پکیج ها و تسهیلات گردشگری به سری لانکا ارائه کنند. سفیر سریلانکا در ایران بیان کرد: این رویداد همچنین میتواند اگاهی در بین ایرانیان و سرمایه گذاران جهت توسعه گردشگری سری لانکا بعنوان مقصد گردشگری در بین ایرانیان ایجاد کند.  بدون شک سری لانکا می تواند مقصد شماره یک گردشگری در دنیا برای ایرانیان باشد که دلیل آن زیبایی های طبیعی و حیات وحش زیبا و حیرت آور خود، فستیوال های رنگارنگ، رسوم طب گیاهی آیورودیک، میراث فرهنگی متنوع، مردمی دوستداشتنی و غذاهای سنتی سریلانکا است. همچنین، سری لانکا مجددا فضای بازی برای تجارت و بخصوص،  تجارت گردشگری و سرمایه گذاری در آن ایجاد کرده است. وی تصریح کرد: مشاهده کردم که بعلت همه گیری کرونا،  گردشگران زیادی بین ایران و سریلانکا در رفت و آمد نیستند. سریلانکا سالانه حدود هزار گردشگر از ایران دریافت می کند که  این عدد بسیار کم و از سال ۲۰۱۶ ، هرساله در حال کاهش است.  دو علت اصلی وجود دارد که بسادگی میتوان گفت، اطلاعات صحیحی در خصوص سریلانکا در بین ایرانیان گردشگر وجود ندارد و تصویر روشنی نیز در بین گردشگران سریلانکایی از جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد. سفیر سریلانکا در ایران ادامه داد: میلیونها ایرانی هرساله بعنوان گردشگر ایرانی به خارج سفر می کنند درحالیکه فقط هزار  نفر هرسال به سریلانکا سفر می کنند. در سناریوی موردنظر ما، حداقل ۱ درصد گردشگران ایرانی باید بتوانند به سریلانکا سفر کنند. من این فرصت را مغتنم شمرده تا متواضعانه از متصدیان تور و آژانس های مسافرتی ایران تقاضا کنم تا از طرح گردشگری سفارت ما که طبق آن انتظار دارد حد اقل ۱۰ هزار گردشگر ایرانی سالانه به سریلانکا سفر کنند حمایت کنند. جهت دستیابی به این امر، ما درحال فرایند ساختن یک اتحاد جدید، شناخت ابزارهای جدید و استفاده از مکانیسم دوجانبه با همکاری همه سرمایه گذاران هستیم. وی عنوان کرد: در آینده، ما انتظار داریم که باهم دستورکار گردشگری آسیا را داشته باشیم تا با همکاری دیگر کشورهای منطقه، روابط گردشگری خود را تقویت کنیم.

ایجاد شده: 5/آبان/1400       آخرین ویرایش: 5/آبان/1400     اخبار داخلی
بهره‌مندی از فرصت جام‌جهانی قطر با ارائه جاذبه‌های متمایز گردشگری ایران

بهره‌مندی از فرصت جام‌جهانی قطر با ارائه جاذبه‌های متمایز گردشگری ایران

به‌گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا " علی اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور روز گذشته ۴ آبان ۱۴۰۰ در جمع روسای صنوف، فعالان بخش خصوصی و نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی که با هدف بهره‌مندی جمهوری اسلامی ایران از فرصت رویداد بین‌المللی جام‌جهانی ۲۰۲۲ برگزار شده بود؛ گفت: «برگزاری رویداد جام‌جهانی در همسایگی ایران فرصتی مطلوب برای بهره‌مندی از این مهم فراهم آورده است که تمرکز و برنامه‌ریزی در مورد این موضوع می‌تواند دستاوردهای قابل توجهی برای بخش‌های مختلف به ویژه فعالان حوزه گردشگری کشور به همراه داشته باشد.» معاون گردشگری کشور افزود: «با توجه به وسعت جغرافیایی و جاذبه‌های متمایز گردشگری کشور، ایران می‌تواند در جذب تماشاگران جام جهانی اقدام کند؛ به همین منظور تجمیع ظرفیت‌های بخش خصوصی با سیاست‌گذاری و مدیریت صحیح می‌تواند زمینه‌ساز استفاده از این رویداد در زمینه‌های مختلف شود.» شالبافیان با اشاره به زمان برگزاری رویداد جام‌جهانی ۲۰۲۲ در فصل پاییز یادآور شد: «با توجه به اینکه مدت زمان برگزاری مسابقات در ایام غیرپیک گردشگری ایران است؛ از این رو ارائه بسته‌های سفر متشکل از محصولات متمایز همانند اقدامات ماجراجویانه، ورزش‌های زمستانی، جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی کشورمان می‌تواند سبب جذب تماشاگران و عامل ورود گردشگرانی شود که در ایام برگزاری جام جهانی به کشور قطر سفر خواهند کرد.»

ایجاد شده: 5/آبان/1400       آخرین ویرایش: 5/آبان/1400     اخبار داخلی
سکوت، سناریوی جدید برای گرانفروشی بلیت هواپیما

سکوت، سناریوی جدید برای گرانفروشی بلیت هواپیما

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، طی ماه‌های گذشته قیمت بلیت هواپیما به صورت غیرقانونی از سوی ایرلاین‌ها افزایش یافته است و در این میان نه تنها شرکت‌های هواپیمایی بلکه مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری هم حاضر به پاسخگویی در این زمینه نشده‌اند. داستان از اینجا شروع شد که ایرلاین‌ها از ابتدای تیر ماه امسال قیمت بلیت پروازهای داخلی را بدون آنکه مصوبه و مجوزی از شورای عالی هواپیمایی داشته باشند، تا بیش از ۳۰ درصد در مسیرهای مختلف افزایش دادند و جالبتر اینکه تا کنون توضیحی درباره علت این اقدام‌شان به رسانه‌ها و مردم نداده‌اند. در این ماه‌ها مسئولان سابق و کنونی وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری به اظهارنظرها و هشدارهایی اکتفا کردند که هیچ وقت عملی نشد و جلسات متعدد گذشته هم بی نتیجه رها شدند. به نظر می‌رسید وزیر راه و شهرسازی جدید با جدیت بیشتری با این تخلف و گرانفروشی برخورد کند اما این اتفاق هنوز نیافتاده، هنوز رییس جدید سازمان هواپیمایی کشوری معرفی و انتخاب نشده و این دستگاه حاکمیتی با سرپرست اداره می‌شود. " رستم قاسمی " طی در هفته گذشته و در حاشیه تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت راه‌آهن در پاسخ به خبرنگار ایسنا درباره اینکه بالاخره تکلیف قیمت بلیت هواپیما چه زمانی روشن می‌شود؟ اینگونه پاسخ داد: قیمت بلیت هواپیما به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی مسافر در پروازهای داخلی افزایش یافته بود که امیدواریم با بهبود شرایط کشور از نظر شیوع ویروس کرونا و برداشته شدن این محدودیت بتوانیم قیمت بلیت هواپیما را تعدیل کنیم. وی افزود: محدودیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر در ناوگان حمل و نقل عمومی بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا اتفاق افتاده است که هم اکنون در جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا در حال بحث و بررسی برای اعمال تغییرات در این پروتکل ها هستیم. در این میان نه تنها قیمت بلیت هواپیما کاهش نیافته است بلکه ایرلاین‌ها باز هم قیمت بلیت هواپیما بالا می‌برند و اگر نگاهی به قیمت بلیت هواپیما بیندازیم متوجه می‌شویم که شرکت‌های هواپیمایی در طول روزهای هفته نرخ پروازهای داخلی را هر طور که بخواهند و به نفع‌شان باشد تغییر می‌دهند از سوی دیگر به گفته مسافران حتی با این وجود پروتکل‌های بهداشتی مانند محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی مسافر را هم رعایت نمی‌شود. با وجود پیگیری مکرر خبرنگار ایسنا در این باره مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری حاضر به پاسخگویی نشدند و برخی مسئولان روابط عمومی تنها به گفتن این جمله اکتفا کردند که پاسخ ما همان اطلاعیه‌ای است که صادر کردیم! سازمان هواپیمایی کشوری اخیرا در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که «هرگونه تخطی از اجرای مصوبات، ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌ها و سهل‌انگاری در این رابطه تخلف محسوب شده و شرکت‌هایی که از اجرای این مقررات خودداری کنند، این سازمان نسبت به مجوزهای پروازی آن شرکت‌ها اقدام خواهد کرد.» در ادامه اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری همچنین تاکید کرد که «هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستور کار خود ندارد و شرکت‌های هواپیمایی موظفند در خصوص نرخ بلیت هواپیما، براساس تصمیمات اتخاذ شده در آخرین جلسه شورای عالی هواپیمایی عمل کنند و فروش بالاتر از سقف نرخ تعیین شده در جلسه مذکور، تخلف محسوب می‌شود.» اما مشخص نیست که چرا هر روز شرکت‌های هواپیمایی قیمت بلیت هواپیما را هرطور که دل‌شان بخواهد افزایش می‌دهند و برخورد جدی هم با این تخلفات صورت نگرفته است.

ایجاد شده: 3/آبان/1400       آخرین ویرایش: 3/آبان/1400     اخبار داخلی
دستورالعمل حضور گردشگران خارجی اعلام شد

دستورالعمل حضور گردشگران خارجی اعلام شد

به گزارش هتل نیوز، در این دستورالعمل آمده که اجرایی شدن آن با محوریت وزارت میراث فرهنگی که در این دستورالعمل به اختصار وزارت گردشگری نام برده شده خواهد بود. همچنین وزارت میراث فرهنگی گزارش عملکرد دستگاه‌ها را درباره مفاد این دستورالعمل به صورت دوره‌ای به وزارت کشور ارائه می‌کند. در ضوابط کلی این دستورالعمل آمده، ورود و خروج مستقیم یا غیر مستقیم مسافری (گروهی و انفرادی) اتباع ایرانی و خارجی از /به مرزهای زمینی همانند مرزهای هوایی با ارائه کارت واکسن آزمایش PCR منفی و رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های مورد تأیید وزارت بهداشت از اول آبان ماه بلامانع است. این مصوبه شامل تردد مستقیم و غیرمستقیم از / به کشورهای پر ریسک اعلامی از سوی سازمان جهانی بهداشت توسط وزارت بهداشت ایران نخواهد شد. چنانچه در روند بیماری کشورهای همسایه تغییری حاصل شود که نیازمند اعمال محدودیت یا ممنوعیت تردد مسافری باشد، وزارت بهداشت به عنوان مرجع تخصصی، مراتب را اعلام می‌کند و اقدامات بعدی از سوی کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی صورت می‌گیرد. به منظور مدیریت روند بیماری در داخل تردد مسافری با اولویت مرزهای زمینی که دارای امکانات و زیرساخت‌های لازم است از تاریخ یاد شده آغاز می‌شود که در این دستورالعمل ۱۵ مرز زمینی از جمله مرز پرویزخان در استان کرمانشاه، آستارا در گیلان، سرو در آذربایجان غربی و غیره نام برده شده است. همچنین در این دستورالعمل آمده صدور روادید گردشگری برای مترددین از مرزهای بین المللی در چارچوب دستورالعمل تردد مسافران از سوی وزارت خارجه بلامانع است. تردد وسایل نقلیه عمومی و شخصی با رعایت پروتکل‌ها بلامانع است. همچنین تشدید مراقبت‌های بهداشتی در مرزهای هوایی و مرزهای مجاز زمینی، افزایش نیروی انسانی متخصص برای انجام تست‌های تشخیص از الزامات اجرای طرح است. این دستورالعمل با رویکرد احترام به گردشگران بین المللی تهیه شده است. بنابراین در صورت مشاهده رفتار تبعیض آمیز نسبت به گردشگران ایرانی براساس اصل عمل متقابل، تصمیم گیری خواهد شد. آزمایش PCR منفی برای گروه‌های سنی بالای ۱۲ سال باید ۹۶ ساعت اعتبار داشته باشد.

ایجاد شده: 3/آبان/1400       آخرین ویرایش: 5/آبان/1400     اخبار داخلی
تنوع‌بخشی، راهکار توسعه گردشگری شهری

تنوع‌بخشی، راهکار توسعه گردشگری شهری

به گزارش هتل نیوز، " علی‌اصغر شالبافیان " معاون گردشگری، شامگاه روز گذشته در نشست رونمایی از ۲۰۰ ویدئوی داستان‌های ناگفته اصفهان که در اتاق بازرگانی شهر اصفهان برگزار شد؛ گفت: «تغییر نگاه اتاق بازرگانی اصفهان در  سال‌های گذشته از رویکردی منفعت محور، به حضور فعالانه در انجام مسئولیت‌های اجتماعی قابل‌تقدیر است و می‌تواند الگویی برای اتاق بازرگانی‌های سطح کشور باشد.» معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، وجه بارز ویدئوهایی که به همت کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان، برای گفتن از داستان‌های ناگفتۀ شهر تهیه و در فضای مجازی منتشر شده را توجه به گردشگری موضوعی دانست و افزود: «مهم‌ترین توصیه برنامه‌ریزان و بازاریابان گردشگری توجه به گردشگری موضوعی است؛ به‌طوری‌که علاوه بر بناها، شیوۀ زندگی، غذا، سوغات و سایر جذابیت‌های شهر را نیز شامل شود.» وی تأکید کرد: «گردشگری در اصفهان بیش از یک صنعت و مانند هوا ضروری است. بسیاری از جلوه‌های ظهور صنایع دیگر نیز از قبل گردشگری تحقق می‌یابد و رویکردی که اتاق بازرگانی اصفهان در پیش گرفته در بلندمدت منفعت اقتصادی شهر را به دنبال خواهد داشت.» شالبافیان با اشاره به اهمیت تقویت زیرساخت‌ها و شبکۀ حمل‌ونقل بین‌شهری برای تقویت گردشگری گفت: «تدوین ویدئوهای داستان‌های ناگفتۀ اصفهان در واقع یک اعلان عمومی برای دعوت مردم به بازدید از اصفهان است و مهم است که شهر اصفهان این دعوت را یک آغاز بداند نه یک پایان.» شالبافیان خاطر نشان کرد که در محور شرقی اصفهان یک کاشان باستانی دیگر نهفته است و از کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خواست فعالیت‌های خود را به‌گونه‌ای ساماندهی کند که مردم محور شرق و غرب اصفهان نیز مزۀ توسعۀ گردشگری را بچشند و ظرفیت‌های منحصربه‌فردشان موردتوجه قرار بگیرد. وی ادامه داد: «از هر شهری که برای تولید محتوای مناسب در حوزۀ گردشگری قدمی بردارد قدردانی خواهیم کرد و البته باید تلقی‌ای از توسعه‌یافتگی نیز به ذهن مخاطب محتواهای تولیدشده منتقل شود و سایر حوزه‌های گردشگری را نیز در بربگیرد.» معاون گردشگری یادآور شد: «گردشگری پیش از کرونا نیز آسیب‌دیده بود و راهی که باید برای پایدار کردن گردشگری در پیش گرفت، متنوع کردن بازار هدف است، چراکه هر شهری به تنوع گردشگری اهمیت داده و تنها بر جاذبه‌های تاریخی و میراثی خود تکیه نکرده، کمتر دچار آسیب شده است.» شالبافیان، ابراز امیدواری کرد که با انجام واکسیناسیون، گردشگری مجدداً احیا شود و گفت: «در حال حاضر راه توسعه از تقویت گردشگری داخلی و درون‌مرزی می‌گذرد و دولت نیز درصدد انجام اقداماتی در این حوزه است.» او توضیح داد: «نکته‌ای که در ستاد کرونا مصوب شد حمایت از تأسیسات رسمی گردشگری است، به‌گونه‌ای که با همکاری وزارت خارجه ابتدائا و ترجیحاً درخواست صدور ویزا از طریق دفاتر مسافرتی داده و اقامت نیز در تأسیسات رسمی باشد.» معاون گردشگری گفت: «امیدوارم که کارگروه ستاد خلاق سفر با حمایت استانداری اصفهان و پیگیری مدیران تشکیل شود و طرح‌ها نیز نیمه‌کاره رها نشوند.» شالبافیان خبر داد: «وزارتخانه میراث‌فرهنگی پیشنهاد ایجاد مرکز جهانی گردشگری و صنایع‌دستی را به سازمان جهانی گردشگری داده و طرح، مورد پذیرش اولیه قرار گرفته است.» گفتنی است در این نشست استاندار، شهردار، برخی از اعضای شورای شهر و فعالان حوزۀ گردشگری اصفهان نیز حضور داشتند.

ایجاد شده: 2/آبان/1400       آخرین ویرایش: 2/آبان/1400     اخبار داخلی
آغاز به کار نخستین قطار تمام خودکار جهان در آلمان

آغاز به کار نخستین قطار تمام خودکار جهان در آلمان

زیمنس و شرکت ملی راه‌آهن آلمان (دویچه بان) این هفته نخستین قطار بدون راننده و تمام خودکار جهان را در شهر هامبورگ معرفی کردند. به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از دیجی کالا مگ، " ریچارد لوتز " (Richard Lutz) مدیرعامل دویچه بان (DB) گفت: «با عملیات ریلی خودکار، می‌توانیم به مسافران خود خدمات گسترده‌تر، قابل اطمینان‌تر و درنتیجه بهتری ارائه کنیم بدون آنکه نیاز به حتی یک کیلومتر خط آهن جدید داشته باشیم.» اگرچه چندین فرودگاه در سراسر جهان دارای پایانه‌های مونوریل بدون راننده هستند و پاریس هم متروی بدون راننده دارد، اما قطار جدید زیمنس و شرکت راه‌آهن آلمان، اولین قطار تمام خودکار است که می‌تواند به‌طور ایمن در همان زیرساخت‌هایی خدمات‌رسانی کند که راننده‌های انسانی فعالیت می‌کنند. به گفته‌ی زیمنس این قطار جدید به علت استفاده از هوش مصنوعی (AI) کارآمدتر است و به قطار کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی کرده و تقاضای سفر را با بازدهی بیشتری نسبت به راننده‌ی انسانی پوشش دهد. قرار است از ماه سپتامبر چهار قطار خودران در شبکه‌ی راه‌آهن شهری تندروی S-Bahn در هامبورگ فعالیت داشته باشند. این قطار به‌عنوان بخشی از پروژه‌ی نوسازی راه‌آهن آلمان که یک پروژه‌ی ۷۰ میلیون دلاری با نام پروژه‌ی راه‌آهن دیجیتال آلمان است، توسعه یافته است. هوشمندسازی حمل‌ونقل ریلی هرچند زمانی که مسافران سوار می‌شوند، یک اپراتور انسانی برای اطمینان از ایمنی حضور خواهد داشت، اما قطار جدید تمام خودکار خواهد بود و مانورهای قطار، مانند مانور دور زدن قطار، می‌تواند بدون حضور هیچ شخصی در لوکوموتیو انجام شود. «رولاند بوش» (Roland Busch) مدیرعامل زیمنس با اشاره به هوشمندتر کردن حمل‌ونقل ریلی، برآورد کرد که قطارهای خودران تا ۳۰ درصد مسافر بیشتر حمل کنند، دقت عمل ناوگان ریلی را افزایش داده و باعث بیش از ۳۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف انرژی شوند. زیمنس همچنین برنامه‌هایی برای دیجیتالی شدن کل سیستم S-Bahn تا پایان دهه‌ی جاری میلادی دارد و می‌خواهد فناوری جدید قطار خودران را در نهایت به سراسر آلمان برای سامانه‌های ریلی منطقه‌ای و اصلی گسترش دهد. حمل‌ونقل با قطار در ماه‌ها و سال‌های اخیر افزایش یافته است. زیرا یک روش سفر تمیز و قابل اعتماد است. برای نمونه انتشار آلایندگی در ۱.۶ کیلومتر پیمایش ریلی (۱ مایل) به‌طور متوسط ۸۰ درصد کمتر از حمل‌ونقل جاده‌ای در همان مسافت است. از سوی دیگر در اوج چالش‌های باربری دریایی و هوایی به دلیل همه‌گیری کرونا، باربری ریلی با ثابت ماندن نسبی کارایی، به فعالیت ادامه داد. نوآوری‌های تازه در سفر ریلی خودکار و خطوط راه‌آهن سریع‌السیر به تقویت بیشتر حمل‌ونقل ریلی هم کمک خواهد کرد و متناسب با اهداف آب‌وهوایی و تغییر شیوه‌ی زندگی مردم پس از همه‌گیری کووید-۱۹ هم هست.

ایجاد شده: 30/مهر/1400       آخرین ویرایش: 30/مهر/1400     اخبار خارجی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...