به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، وبینار مدیران کل گردشگری جمهوری اسلامی ایران و گرجستان با هدف بررسی راهکارهای توسعه گردشگری بین دو کشور، رفع مشکلات موجود و چشمانداز آینده گردشگران بهویژه دوران پساکرونا برگزار شد. " لیلا اژدری " مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران در این وبینار، با اشاره به ظرفیتهای حوزه گردشگری در ایران از جمله جاذبههای فراوان تاریخی، سیاحتی و مذهبی، قیمت ارزان و امنیت بالا از طرف گرجی خواست تا زمینه حضور تورهای گردشگران گرجی در ایران را فراهم کند. وی با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای اتباع ایرانی هنگام ورود به گرجستان، ابراز امیدواری کرد نحوه تعامل با توریستهای ایرانی در مبادی ورودی به شکل سلیقهای نباشد و در این خصوص مقررشد براساس سازوکارهای مرضیالطرفین اقدام شود. «وختانگ کورتسخالیا» مدیرکل امور بینالملل سازمان ملی گردشگری گرجستان نیز با اشاره به اینکه این کشور همواره مقصد گردشگری جذاب بوده است، گفت: این بخش در دوران شیوع کرونا صدمات بسیاری دید و احیای آن یکی از اولویتهای دولت گرجستان در پساکروناست. وی ادامه داد: دولت گرجستان درصدد است فضای گردشگری را علاوه به ۲۷ کشور تعیین شده قبلی برای اتباع دیگر کشورهای جهان را نیز بازگشایی کند و درصدد برنامهریزی و تنظیم مقدمات امر بوده و سپس در ستاد کرونا گرجستان به تصویب خواهد رسید. کورتسخالیا همچنین با اشاره به جذابیت بازار گردشگری ایران ابراز امیدواری کرد نام ایران در فهرست کشورهای مجاز تردد مرز زمینی برای اتباع آنها قرار بگیرد.
ایجاد شده: 1/خرداد/1400 آخرین ویرایش: 1/خرداد/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " خسرو نشان " معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: هم اکنون در این جزیره اشتغال هفت هزار سرپرست خانواده به فعالیت های گردشگری وابسته است. نشان اظهار داشت: این افراد در ۵۶۱ واحد خدمات گردشگری مشغول بکار هستند که شامل ۵۲ هتل، ۱۵۰ دفتر خدمات گردشگری، ۲۸۰ واحد پذیرایی و حدود ۱۰۰ مرکز تفریحی است. وی یاد آور شد: حمایت اشتغال موجود این بخش از اولویت های سازمان منطقه آزاد کیش بودکه در این راستا احیای نوروز دریایی ایجاد مراکز گردشگری فرهنگی ، رونق صنایع دستی با رویکرد صادارات و حضورموفق دررویدادهای بین المللی منطقه در دستور کار است. نشان با اشاره به تلاش ها برای تخصیص تسهیلات کم بهره به توسعه فضاهای بوم گردی در سطح ملی یادآور شد: با پیگیری و مذاکرات سازمان منطقه آزاد کیش با صندوق های کار آفرینی؛ طرح اعطای تسهیلات کم بهره به فعالان عرصه بوم گردی در جزیره کیش نیز در دست اقدام می باشد . وی اضافه کرد: همچنین در این راستا به دنبال جذب سرمایه گذار در سطح ملی و بین المللی در حوزه صنایع دستی با تمرکز بر رویکرد صادرات صنایع دستی ایران با محوریت کیش و با هدف بسته بندی، برند سازی و هویت بخشی به کل صنایع دستی کشور و استاندارد سازی هستیم . این جزیره دارای ۶ اثر تاریخی و محوطه باستانی ثبت شده در فهرست آثار تاریخی کشور بوده که شهر تاریخی حریره، کاخ مرجان، بازار فرانسوی ها، کاخ الیت، مسجد امیر و ماشه آثار باستانی ثبت شده ای جزیره است. کیش از جزیره های خلیج فارس در شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان است، این جزیره بیضی شکل ۹۱ کیلومتر مربع وسعت دارد که در سال ۱۳۴۹ هیاتی از مشاوران ایرانی و آمریکایی این منطقه را مورد بازدید قرار دادند و به دلیل ویژگی های طبیعی، سواحل زیبای مرجانی و آب زلال اطراف، آن را به عنوان مرکز گردشگری بین المللی ایران انتخاب کردند. این جزیره از زمان هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان تحت تسلط ایران بوده و با گسترش اسلام این جزیره به دست خلفای اموی افتاده است اما حاکمیت معنوی ایران بر کیش از نامه های نگاشته شده توسط ایشان به زبان پهلوی در دوران مختلف کاملا مشهود است. از دوران حکومت آل بویه کیش مجددا به حکومتی ایرانی بر می گردد و بعدها در زمان سلجوقیان، اتابکان فارس، ملکوک هرمز آل مظفر و تیموریان این وضع ادامه دارد و در دوره سلجوقیان کیش به بزرگترین مرکز تجاری خالیج فارس تبدیل می شود. جزیره کیش هم اکنون ۴۴ هزار نفر جمعیت دارد و در ۱۸ کیلومتری کرانه باختری ایران واقع شده و از سال ۱۳۶۹ به عنوان منطقه آزاد شناخته شده است.
ایجاد شده: 1/خرداد/1400 آخرین ویرایش: 1/خرداد/1400 اخبار داخلی
مسئولان گردشگری مصر به منظور احیا و ارتقای گردشگری این کشور، واکسیناسیون کارکنان و فعالان صنعت گردشگری را در اولویت قرار دادهاند. به گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث آریا، " خالد العنانی " وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر در مصاحبهای عنوان کرد: «این کشور واکسیناسیون کارکنان بخش گردشگری را برای حمایت از بهبود و بازگشایی این صنعت در اولویت قرار داده است و در آستانه اعلام واکسیناسیون کامل دو منطقه تفریحی مهم در ماه جاری است.» او افزود: «در حالی که صدمات ناشی از بیماری همه گیر کووید ۱۹ به بدنه صنعت گردشگری مصر هنوز التیام نیافته است، این بخش در ماههای اخیر شاهد رشد خوبی بوده است و این روزها تعداد بیشتری از بازدیدکنندگان به مراکز تفریحی در امتداد دریای سرخ و سواحل مدیترانه میروند.» وزیر گردشگری و آثار باستانی گفت: «ما کارکنان و فعالان صنعت گردشگری را که یک بخش ضروری برای اقتصاد مصر است در اولویت واکسیناسیون قرار خواهیم داد.» او در حاشیه یک کنفرانس درباره صنعت سفر در دبی گفت: «در ماه مه من همراه با وزیر بهداشت، دستور واکسیناسیون کامل کارکنان مصری در هتلها، استراحتگاهها، مشاغل مرتبط با گردشگری و رستورانها در استان سینای جنوبی و امتداد دریای سرخ را اعلام خواهم کرد. حدود ۶۵ درصد از گردشگرانی که به مصر سفر میکنند، به همین مقاصد ساحلی میروند.» العنانی گفت که در ادامه سایر نقاط توریستی مانند لوکسور، اسوان و قاهره، محل اهرام جیزه و موزههای بزرگ، وارد این طرح واکسیناسیون گردشگری خواهند شد. به گفته مقامات، مصر که تقریباً ۱۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد، حدود یک میلیون دوز واکسن مصرف کرده است. حدود دو میلیون نفر در صنعت گردشگری یا سازمانهای مرتبط با آن در مصر کار میکنند. مصر علاوه بر اهرام و معابد فرعونی خود، به دلیل داشتن استراحتگاههای ساحلی بینظیر خود نیز شهرت دارد. به گفته العنانی، پس از ضررهای بزرگ و پیوسته به دلیل شیوع ویروس کرونا، بخش گردشگری در حال قدم برداشتن به سوی رشد و پیشرفت است. او همچنین گفت: «مصر در ماه آوریل از ۵۰۰ هزار گردشگر استقبال كرد كه در مقایسه با ژانویه بیش از دو برابر شده است. در نیمه دوم سال گذشته ماهانه فقط ۲۰۰ هزار گردشگر به مصر سفر کرده بودند. البته مهم این است که حالا ما با یک منحنی رو به بالا برای گردشگری مواجهیم.» وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر افزود: «امیدواریم با گشودن مسیرهای گردشگری از سوی برخی کشورها و کاهش محدودیتهای کرونایی، از جمله در کشورهای عربی، اروپا و روسیه، در آینده نزدیک، تعداد گردشگران ورودی دوباره افزایش یابد. بازگشت و احیای گردشگری در مصر فقط به ما بستگی ندارد، بلکه تصمیمات کشورهای دیگر نیز در این امر تاثیرگذار خواهد بود.» قاهره به امید احیای بخش گردشگری که در اثر ناآرامیهای سیاسی در سالهای گذشته آسیب دیده بود، در ماههای اخیر دست به چندین اکتشاف بزرگ باستانشناسی زده است. در حالی که این صنعت برای سالهای ۲۰۱۸-۲۰۱۹ بازدهی تقریباً ۱۳ میلیارد دلاری را به ثبت رسانده است، تحت تأثیر بیماری همهگیر کووید ۱۹ آسیب شدیدی دیده است. ارقام رسمی کاهش بیش از ۲۰ درصدی درآمد را برای اواسط سال ۲۰۱۹ تا اواسط سال ۲۰۲۰ نشان میدهند. مصر پس از بستن مرزهای خود در ماه مارس سال گذشته، در ماه ژوئیه دوباره درهای خود را به روی گردشگران خارجی گشود. البته بازدیدکنندگان باید نتیجه منفی تست PCR خود را ارائه بدهند.
ایجاد شده: 30/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 30/اردیبهشت/1400 اخبار خارجی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از اسپوتنیک، اتحادیه آژانس های گردشگری و مسافرتی روسیه در این خصوص اطلاع داد. سفر هیات تجاری گردشگری روسیه به ایران با هدف ارزیابی چشم اندازهای توسعه جریان گردشگری متقابل انجام شد. بر اساس پیش بینی های کارشناسان اولین گروه های سازمان دهی شده می توانند در پاییز به ایران سفر کنند. اما در وهله اول این مسافرت برای توریست های تجاری برای شرکت در مراسم ها و ملاقات ها خواهد بود. به عقیده صاحب آژانس گردشگری ... دیمیتری مارکوف، برای بسیاری از مسافران ایران تداعی عملیات جنگی است که ده ها سال است در این کشور رخ نداده. اگر نام قدیمی کشور یعنی پرشیا را بگویید فورا می خواهد به آنجا پرواز کنند.
ایجاد شده: 30/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 30/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از مرکز روابطعمومی و اطلاعرسانی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی " ولی تیموری " به منظور تبیین اقدامات و برنامههای جاری حوزه گردشگری گفت: «به دنبال دریافت مصوبه فعالیت واحدهای گردشگری و فعالان این حوزه از ستاد ملی کرونا در پیش از تعطیلات نوروزی و تلاش برای روشن نگاه داشتن چراغ کسبوکارهای این حوزه به عنوان اقدامی موثر، وارد نیمه دوم فروردین ماه و ایام پیک کرونا و سپس ماه مبارک رمضان شدیم که پیش از این نیز زمان رکود این حوزه به شمار میآمده است. در نتیجه با استمرار فعالیت در فضای حاکم ایجاد شده به سبب شدت انتشار ویروس کرونا شامل محدودیتها و سختگیریهای موجود، برنامههای معاونت در دو بخش به صورت همزمان مورد پیگیری قرار گرفت.» وی افزود: « بخش نخست در شرایط اعمال شده سختگیریهای روزافزون، تمرکز بر استمرار حمایتهای دولتی از کسبوکارها و فعالان گردشگری بوده است. بر این اساس طبق تلاشها و پیگیریهای بسیار انجام شده، صنعت گردشگری در کنار ۴ رسته شغلی آسیب دیده از بحران انتشار ویروس کرونا شامل مشاغل مربوط به حملونقل، ورزش و هنر و سینما که ضرورت بر استمرار حمایت داشت، قرار گرفت. این در حالیست که پیش از این گردشگری در گروه گستردهتر ۱۴ رسته شغلی قرار داشت و این ارتقا، امکان و الزام کسب حمایتهای بیشتر را سبب شد.» وی با اشاره به اینکه بر این اساس تلاش کردیم تا کمیتههای تخصصی ستاد ملی مدیریت کرونا و بخشهای تصمیمساز در این حوزه را به منظور دریافت حمایتهای بیشتر و استمرار پشتیبانیها متقاعد کنیم، گفت: «از این رو بسته حمایتی تلفیقی جدید مشتمل بر دو بخش مشترک اشتغالمحور و بنگاهمحور برای کسبوکارهای حوزه گردشگری در کارگروه بررسی آثار اقتصادی کرونا تنظیم شد و بخشهایی از جمله حمایت های بانکی، مالیاتی و بیمهای مربوط به کسب وکارهای حوزه گردشگری را پوشش داد.» تیموری خاطرنشان کرد: «در بخش بانکی با تصویب دستورالعمل مربوطه مواردی نظیر امهال تسهیلات فعالان گردشگری تا پایان شهریورماه اجرایی شده و تلاش کردهایم که هیچگونه جریمه و سودی نیز به امهال صورت گرفته تعلق نگیرد. از سویی دیگر در بخش بانکی رفع سوءاثر چک برگشتی و نیز ادامه پرداخت تسهیلات ۱۲ درصد در دستور کار قرار گرفت تا هم متقاضیان جدید و هم افرادی که پروندهشان نزد بانک بوده است و روند آن متوقف شده بود، از این امکان بهرهمند شوند . همچنین بخش دیگر نیز شامل بخشش جرایم مالیاتی بوده است که امهال پرداخت آن پس از تصویب نهایی، در بازه سه تا شش ماه محقق خواهد شد.» معاون گردشگری یادآور شد: «همچنین در بخش بیمهای بسته حمایتی جدید مذکور امهال حق بیمه سهم کارفرمایی نیز در دستور کار قرار گرفته است، از این رو اعطای یارانه حق بیمه برای بنگاههای بالای ۱۰ نفر اشتغال و ارائه یارانه دستمزد برای بنگاههای کمتر از ۱۰ نفر اشتغال، پیشبینی شده است. این در حالی است که در کنار بحثهای سه گانه بانکی، بیمهای و مالیاتی اقداماتی نظیر تمدید مجوزها و بخشودگی اجاره بهای اماکن اجارهای تحت تملک وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی نیز محقق شده است. اینها مواردی به شمار میآید که در قالب بسته تلفیقی آماده شده است و به زودی پیرو برگزاری جلسه ستاد کرونا در هفته پیش رو، ابلاغ و اجرایی میشود.» معاون گردشگری همچنین بخش دوم اقدامات جاری حوزه گردشگری را تلاش برای بهرهمندی از فرصت بازگشایی مرزها با پذیرش گردشگران واکسینه شده اعلام کرد و گفت: «در حال حاضر رایزنیها برای بازگشاییها در ابعاد داخلی و بینالمللی را آغاز کردهایم. از جمله یکی از موضوعاتی که به شدت پیگیر آن هستیم و در کمیتههای مختلف دنبالکننده آن بودهایم، اجازه ورود به اتباع کشورهایی است که واکسینه شدهاند و به نوعی تهدید و نگرانی برای جامعه ایرانی ایجاد نمیکنند. این پیشنهاد ازطریق مکاتبه با وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت و شخص رییس محترم جمهور انجام شده است.» وی خاطر نشان کرد: «پیشبینی ما این است که در آینده نزدیک مقاصد مختلف گردشگری جهان از جمله اتحادیه اروپا با رویکرد پاسپورت واکسن، درهای کشورهای خود را به سوی گردشگران بینالمللی باز خواهند کرد وما نیز باید از جریان حاکم، امکان بهره لازم را فراهم کنیم.» معاون گردشگری ادامه داد: «موضوع در اولویت قرار گرفتن واکسیناسیون کرونا ویژه فعالان گردشگری نیز از طریق دو مسیر وزارت بهداشت و شرکتهای تولیدکننده واکسن داخلی در حال پیگیری است که این اقدام نیز میتواند به عنوان فعالیتی موثر در آمادهسازی زمینه لازم برای پذیرش گردشگران خارجی موثر واقع شود.» تیموری تاکید کرد: «در کنار اقدامات مذکور تلاش کردهایم تا با اطلاعرسانی و آموزش به فعالان و واحدهای گردشگری به منظور رعایت پروتکلها امکان تحقق سفرهای هوشمند را سبب شویم. به این منظور انجام فعالیتهای گردشگری در داخل کشور به صورت محدود و برنامهریزی شده با رعایت پروتکلها ادامه دارد.» معاون گردشگری همچنین در تشریح بخشهای دیگری از اقدامات و برنامههای کنونی این حوزه اظهار کرد: «در کنار اقدامات صورت گرفته، یک سری الزامات و اقدامات را نیز به تبع آغاز سال جدید در دستور کار داشتهایم که برنامهریزی و تامین بودجه برای به پایان رساندن پروژههای ملی در دست اقدام همانند برنامه ملی توسعه گردشگری، برند ملی گردشگری، حسابهای اقماری گردشگری و نظام جامع آموزشی را با در نظر گرفتن نزدیک شدن به پایان دولت و رعایت زمانبندی نهایی در دستور کار قرار دادهایم.» تیموری همچنین تلفیق دو معاونت گردشگری و سرمایهگذاری وزارت و تغییرات اعمال شده در چارت حوزه گردشگری را نیز یکی دیگر از اقدامات بنیادین و کارشناسی طی دو ماه گذشته مطرح کرد و گفت: «ممزوج شدن دو بخش معاونت گردشگری و معاونت سرمایه گذاری وزارت به دلیل خلاهای قانونی، نبود مدیریت واحد و یکپارچه و افزایش تمرکز انجام گرفت تا به تبع آن در ساختار چارت جدید امکان همپوشانی گسترده همه ابعاد و زوایای صنعت گردشگری کشور محقق شود.» معاون گردشگری با اشاره به اینکه به منظور اعمال و فراهم آوردن زمینه اجرایی تغییرات مذکور تلاشها و ساعتها اقدام کارشناسی صورت گرفته است، یادآور شد: «با این نگاه شرح وظایف، تقسیم کار، چارت سازمانی جدید برای معاونت گردشگری ترسیم و دفاع شد. مدیران مربوطه نیز با در نظر گرفتن ظرفیتها و امکانات موجود برنامههای خود را ارائه و نهایتا نیروهای این دو حوزه در معاونت گردشگری مستقر شدند و در چارچوب و ساختار جدید کار خود را آغاز کردند. نهادینه کردن چارت جدید موضوع مهمی بوده تا خلاها طبق چارچوبهای حقوقی هماهنگ شود و در قالب یک بخش متمرکز همه فعالیتهای حوزه گردشگری در بخش سخت افزاری و نرمافزای به سوی جلو حرکت کند.» تیموری همچنین در پایان از استمرار فعالیت جاری حوزه گردشگری علیرغم شرایط بحران کرونا خبر داد و گفت: «تلاش به منظور برگزاری تورهای آشناسازی ضابطهمند و رایزنی با کشورهای هدف گردشگری با برگزاری کمیتههای فنی، بخش دیگری از امور جاری و مهم معاونت گردشگری به شمار میآید که برگزاری تورآشناسازی برای فعالان و افراد موثر در گردشگری روسیه و اجرای وبینارهای اخیر با کشورهایی از جمله گرجستان، ارمنستان، آذربایجان و ایتالیا نمونههایی از آن به شمار میآید.»
ایجاد شده: 29/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 29/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا " عزیز الله فرضی پور " مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش با اشاره به اینکه این جزیره سهم ۹۰ درصدی در ارایه خدمات آموزشی و تفریحی غواصی کشور را دارد اظهار داشت: هم اکنون ۳۰ کلوپ غواصی و تفریحات دریایی در این جزیره سالانه به بیش از ۷۰۰ هزار گردشگر ارایه خدمات غواصی می کنند. وی اضافه کرد: با توجه به حضور ۴۰۰ غواص با درجه بالا در این جزیره و فعالیت مستقیم ۱۰۰ تن از آنان در بخش ارایه خدمات غواصی، تفریحی و آموزشی به گردشگری، ایجاد سایت مصنوعی غواصی برای توسعه خدمات و همچنین جلوگیری از آسیب رساندن به مرجان ها ضروری است. فرضی پور یادآور شد: این موسسه در حال پیگیری به منظور ایجاد سایت غواصی مصنوعی در جهت جذب توریسم ورزشی در حوزه ارایه خدمات غواصی به منظور جلوگیری از آسیب به سایت های مرجانی، اکوسیستم دریا می باشد و در این راستا مجموعه هتل ترنج با انتقال یک فرورند هواپیما به جزیره کیش اقداماتی را به عمل آورده و انتظار می رود با همکاری دستگاه های مربوطه از جمله اداره کل محیط زیست استان هرمزگان، معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد و معاونت گردشگری سازمان پیگیری و همکاری لازم در این خصوص به عمل آید. مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش با اشاره به اینکه تا کنون پنج کشور از جمله ترکیه نسبت به ایجاد سایت غواصی مصنوعی اقدام کرده اند افزود: این کشورها با این اقدام شاهد تحول ارتقای سطح ارایه خدمات و تعداد گردشگر بودند که جزیره کیش نیز می تواند به عنوان نخستین محل ایجاد این سایت گام مهمی در این زمینه بردارد تا علاوه بر توسعه توریسم بین المللی، مانع از خروج ارز از کشور به واسطه سفر برخی از افراد علاقه مند به غواصی تفریحی شود. وی افزود: در صورتی که این سایت راهاندازی شود، می توان از خروج سالانه یک هزار گردشگر از کشور جلوگیری کرده و در کنار آن با جذب گردشگران خارجی برای کشور ارز آوری داشته باشیم. هم اکنون ۳۸ هیات ورزشی در جزیره کیش فعال بوده که موسسه ورزش و تفریحات سالم این جزیره امسال برنامههای آموزشی، ارتقاء، اعزام، اردو و مسابقه مختلف را تدارک دیده است؛ در جزیره کیش حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده و ۶۷ مربی فعالیت دارند. جزیره کیش هم اکنون ۴۴ هزار نفر جمعیت دارد و در ۱۸ کیلومتری کرانه باختری ایران واقع شده است. این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همهجانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب میشود.
ایجاد شده: 29/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 29/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " حجت نظری " عضو شورای شهر تهران هم در ادامه در مورد موزه های پایتخت اظهارداشت: شهرداری تهران از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، حدود ۸۸ بنای واجد ارزش ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور یا املاک ثبت نشده اما دارای ارزشهای فرهنگی-تاریخی- مکان رویدادی را تملک کرده و به آنها کاربری موزه، خانه-موزه و در مواردی معدود کاربری اداری یا فرهنگی همچون فرهنگسرا، کتابخانه و ... را داده است. اقدامی که در راستای بند ۲۲ماده ۵۵قانون شهرداریها انجام شده و همچنین مصوباتی مثل برنامه سوم توسعه شهر تهران نیز مقوم آن بودهاست. این اقدام با توجه به اینکه در راستای حفط هویت و پیشینه فرهنگی و تاریخی شهر بوده، قابل تقدیر است. نظری گفت: اما متاسفانه برای اداره این خانهموزهها و موزهها برنامه درست و منسجم و متولی مشخصی وجود ندارد و شاهد آن هستیم که مجموعه شهرداری تهران، اداره هر موزه یا خانه موزه را به عهده یک معاونت، سازمان، شرکت و ... سپرده و همین موضوع سبب شده تا مدیریت یکپارچهای برای اداره موزههای شهرداری تهران وجود نداشته باشد. وی اضافه کرد: عدم مدیریت یکپارچه سبب اعمال مدیریت سلیقهای در فعالیتها و حتی اقداماتی نظیر بازسازی و احیای این بناها شده و از طرف دیگر، ظرفیت عظیم این فضاها نیز مغفول مانده است. چرا که حتی امکان اجرای برنامههای یکسان تبلیغی برای معرفی و بازدید از این بناها برای شهروندان نیز وجود ندارد و هر بخشی به سلیقه و دلخواه خود بناها را تملک، مرمت و احیا کرده مدیریت میکند. این عضو شورای شهر تهران گفت: همین موضوع باعث شده که آنچنان که باید و شاید به موزهها در شهرداری پایتخت پرداخته نشود و تبلیغی برای آنها صورت نگیرد؛ از سوی دیگر حتی از این ظرفیت و پتانسیل مهم گردشگری تهران نیز در سایه همین مدیریت چند تکه مورد غفلت واقع شده است. وی بیان داشت: در حال حاضر در مجموعه شهرداری تهران دو معاونت معماری و شهرسازی و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی باید به این موضوع ورود کنند اما سازوکار موجود تاکنون نتوانسته است نیازهای امروز شهر تهران را در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری برآورده کند.در همین راستا شورای پنجم شهر تهران، شهرداری را ملزم به ارائه لایحه تاسیس سازمان گردشگری کرد. نظری یادآور شد: با پایان یافتن کرونا و اتمام محدودیتهای ناشی از آن، وجود چنین سازمانی با اختیارات کافی، فرصتی عظیم برای کسب درآمد پایدار از سوی مدیریت شهری و نیز ارتقا هویت فرهنگی و تاریخی شهر تهران خواهد شد که متاسفانه با گذشت بیش از سه سال از تصویب برنامه سوم پنجساله توسعه شهر تهران، همچنان شهرداری هنوز از ارائه این لایحه خودداری کرده است. وی گفت: امروز هم زمزمههایی مبنی بر ادغام شرکت توسعه فضاهای فرهنگی و ستاد گردشگری و ایجاد شرکت فضاهای فرهنگی و گردشگری و شورای عالی گردشگری شهرداری تهران شنیده میشود که با توجه به فرصت کم باقیمانده از عمر مدیریت شهری پنجم، باید گفت که گویا ارادهای در شهرداری برای ایجاد سازمان گردشگری وجود ندارد. وی بیان داشت: به شهردار تهران تذکر میدهم که در این حوزه اقدامی سریع انجام دهد تا نبود سازمان گردشگری و وجود مالکان متعدد در شهرداری، بیش از این به هویت شهر آسیب نزند. وجود یک سازمان مشخص با عنوان سازمان گردشگری و اعمال سیاست و مدیریت یکپارچه در شهر تهران سبب خواهدشد تا سازوکار و ضوابطی مشخص برای دریافت بلیط موزهها، برگزاری برنامهها و رویدادهای فرهنگی و هنری ایجاد شود.
ایجاد شده: 29/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 29/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
توزیع ناعادلانه و سرعت کند واکسن کرونا در بسیاری از کشورها بعضی از شهروندان جهانی را بر آن داشته به کشورهای دیگری که به توریستها خدمات واکسن میدهند، سفر کنند. به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، روسیه اولین کشور عرضهکننده واکسن کووید به گردشگران است. Enno Lenze، یک کارآفرین، روزنامهنگار و مدیر یک موزه در آلمان حاضر بود به خاطر واکسن سفر کند، او نخست از پزشکان محلی در شهر برلین، درباره واکسن اضافه پرسوجو کرد، برای تزریق واکسن در صربستان درخواست داد و درباره گزینههای موجود در امارات متحده عربی، عراق و… تحقیق کرد و حتی خواست شانس خود را با ویزای امریکا امتحان کند. سرانجام یک شرکت توریستی در نروژ پیدا شد که بسته سفر شامل پرواز به مسکو و واکسن «اسپوتنیک وی» را عرضه میکرد. لنز به همراه ۵۰ آلمانی دیگر اولین دوز واکسن کووید را در روسیه تزریق کردهاند و بهزودی برای تزریق دوز دوم به مسکو خواهند رفت. دولت روسیه موظف است این مسافران را سه روز تحت نظر داشته باشد، اما به اعتقاد این کارآفرین آلمانی، فرصت خوبی برای گشتوگذار در مسکو و آشنایی با سفینههای فضایی در دوران جماهیر شوروی است. این آژانس مسافرتی نروژی به دنبال تقاضای زیاد برای سفر به خاطر واکسن، یک تور سههفتهای با عنوان «سلامت» عرضه کرده که گردشگران فاصله بین دو دوز واکسن را میتوانند در آبگرمهای ترکیه سپری کنند. این شرکت توریستی همچنین تور سفر سیبری با قطار همراه با واکسن را عرضه کرده است که تا به حال ۶۰۰ نفر از آلمان، سوئیس و چند کشور اروپایی دیگر در آن ثبت نام کردهاند. در امریکا ، با سرعت گرفتن تزریق واکسن به افراد بالغ، برخی ایالتها که واکسن بیشتری دارند، برنامه تزریق به مسافران را آغاز کردهاند. مثلا از ماه ژوئن، یعنی یک ماه دیگر، در آلاسکا که بخشی از ایالت متحده آمریکا است تزریق واکسن کووید به مسافران در فرودگاه پیشنهاد میشود. در داکوتای شمالی، ایالت هممرز با کانادا نیز تزریق واکسن کرونا به رانندههای ترانزیتی کامیون که از کانادا وارد آمریکا میشوند، شروع شده است. در فلوریدا افرادی که به صورت موقت یا برای تجارت به این ایالت سفر میکنند، امکان تزریق واکسن کرونا را دارند. در میامی نیز مقررات آزاد این اجازه را میدهد به افرادی که از امریکای جنوبی و مرکزی با ویزا وارد میشوند واکسن تزریق شود. دنیل کوردوا، یک اقتصاددان اهل پرو که در دانشگاه فلوریدا کار میکند موفق شده با ویزای امریکا، واکسن کووید را دریافت کند. او با یک پرواز از شهر لیما به میامی رفته و مستقیم به کمپ تزریق واکسن مراجعه کرده و با ارائه مدارک شغلی خود، این واکسن را تزریق کرده است. او گفته خیلیها را در پرو و لیما میشناسد که به همین منظور به امریکا سفر کردهاند. روزنامه مکزیکی «ریفورما» هم گزارش داده که آدمبرها (Coyotes) ـ قاچاقچیانی که افراد را از مرز مکزیک و امریکا رد میکنند ـ این بار به افرادی که قصد دارند برای تزریق واکسن کووید به امریکا بروند، کمک میکنند. اما مالدیو ـ جزیرهای در اقیانوس هند ـ که سیاست افزایش گردشگر را در پیش گرفته شده، با استراتژی 3V (تعطیلات، واکسن، بازدید) گردشگران را برای سفر به این کشور همراه با تزریق واکسن کووید تشویق میکند. عبدالله ماسوم، وزیر گردشگری مالدیو به CNBC گفته در حالی که فقط حدود ۱۳ درصد از مالدیو واکسینه شدهاند، اما حدود ۹۰ درصد از کارگران خط مقدم گردشگری واکسن کووید را دریافت کردهاند که از اهمیت این کشور به صنعت گردشگری ناشی میشود. صربستان نیز تجربه تزریق واکسن به مسافران بینالمللی را دارد، این کشور حدود سه میلیون واکسن فایزر، آسترازنکا، اسپوتنیک وی و سینوفارم برای شهروندانش خریده که بیشتر از حد مورد نیاز بوده، بنابراین واکسن اضافه را به ملیتهای دیگری که به صربستان سفر کنند، تزریق میکند. به گزارش یورونیوز، تا کنون بیش از ۲۲ هزار نفر خارجی واکسن کووید را در صربستان دریافت کردهاند. بیشتر این افراد از همسایگان صربستان و حوزه بالکان بودهاند، شهروندانی از کانادا نیز به انگیزه تزریق واکسن به صربستان سفر کردهاند. چالشی که بسیاری از کشورها با آن روبهرو هستند نابرابری جهانی در تهیه و توزیع واکسن است. بر اساس مطالعه انجامشده در دانشگاه آکسفورد، ۸۲ درصد از واکسنهای کووید به کشورهایی با درآمد بالا و اقتصاد متوسط رو به بالا رسیده و فقط ۰.۲ درصد واکسنها برای کشورهای کمدرآمد خریداری شده است. برای کاهش این مشکل، تلاشهایی کوواکس (نهاد هماهنگکننده تهیه واکسن زیر نظر سازمان بهداشت جهانی) درحال انجام است، اما کشورهای ثروتمند سهم بیشتری را برای عرضه واکسن در اختیار گرفتهاند و اکنون که موج سفر به خاطر واکسن شکل گرفته، با توجه به اقتصاد از دسترفته بخش گردشگری در برخی کشورها، نگرانیهایی از بابت نگاه سرمایهداری به واکسن کووید که شانس آن را نصیب افراد ثروتمند میکند و نه فقیر، مطرح است. منبع | ایسنا
ایجاد شده: 27/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 27/اردیبهشت/1400 اخبار خارجی
کمکهای دولت فرانسه، کشوری با بیشترین تعداد گردشگر در دنیا، به بخش گردشگری در دوران پاندمی کرونا به ۲۸ میلیارد یورو رسیده است. به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از ایسنا، فرانسه از جمله کشورهای اروپایی است که بیشتر درگیری با همهگیری کووید ۱۹ را داشت. صنعت گردشگری یکی از بخشهای مهمی است که چرخهای اقتصادی این مملکت را همیشه می چرخاند. دویچه وله به نقل از ژان باتیست لموین ـ وزیر گردشگری فرانسه ـ اعلام کرد که کمکهای دولت این کشور به بخش گردشگری در دوران شیوع ویروس کرونا به ۲۸ میلیارد یورو رسیده است. لموین افزود: به دلیل کاهش ورود گردشگر خارجی به فرانسه ضرر زیادی در این بخش وجود بهوجود آمده است، به طوری که در سال ۲۰۲۰ به دلیل بحران کرونا ۶۰ میلیارد یورو درآمد گردشگری این کشور کاهش یافت. " مهدی عباسی " کارشناس گردشگری، در اینباره گفت: فرانسه کشوری که بیشترین گردشگر دنیا را دارد، صنعت گردشگریاش بیشترین نقش را در اقتصاد این کشور ایفا میکند. طبق دادههای سازمان همکاری و توسعهٔ اقتصادی (OECD) در سال ۲۰۱۸، بخش گردشگری و هزینههای مربوط به این بخش سهم ۷ درصدی در تولید ناخالص داخلی فرانسه را داشته است. در حالی که آمار رسمی کارکنان فعال در بخش گردشگری که به طور مستقیم در این بخش استخدام شده بودند ۱.۴ میلیون نفر قید شده است، ولی با احتساب افرادی که به صورت غیررسمی فعالیت میکنند این رقم به ۲ میلیون نفر هم میرسید. او یادآور شد: فرانسه با ۸۹.۴ میلیون گردشگر در سال ۲۰۱۸ رکورد زد. بیش از ۴۰ میلیون گردشگر تنها در سال ۲۰۱۸ از پاریس بازدید کرده بودند. این کشور قبل از شروع پاندمی کرونا برای سال ۲۰۲۰ هدفگذاری کرده بود که ۱۰۰ میلیون گردشگر را جذب خواهد کرد. این کارشناس گردشگری اضافه کرد: بر اساس دادههای سازمان بهداشت جهانی (WHO) در حالی که تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در فرانسه بیش از ۵.۶۸ میلیون نفر بود، حدود ۱۰۵ هزار نفر در این بیماری همهگیر جان خود را از دست دادند. فرانسه پس از ایالات متحده آمریکا، هند و برزیل چهارمین کشور با بیشترین تعداد موارد مبتلا در جهان است.
ایجاد شده: 26/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 26/اردیبهشت/1400 اخبار خارجی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، عمان ویژن ۲۰۴۰ به ترسیم چشماندازی از آینده گردشگری عمان و شرایط اقتصادی و اجتماعی آن در سال ۲۰۴۰ میپردازد. صنعت گردشگری برای اکثر کشورهای جهان از اهمیت یکسانی برخوردار بوده و سهم بزرگی در تولید ناخالص داخلی کشورها دارد. گردشگری یک صنعت بزرگ است که خدمات متعددی را ارائه می دهد و مقدار زیادی درآمد برای یک کشور ایجاد می کند - چه شخصی در داخل کشور سفر کند یا خارج از کشور. عمان یک کشور آسیایی عربی است که در شبه جزیره عربستان واقع شده است. بر اساس گزارشات ارائه شده جهانگردی به یکی از بزرگترین صنایع در عمان در آینده نزدیک تبدیل می شود. بسیاری از شاخص های اقتصادی پیش بینی کرده اند که تولید ناخالص داخلی عمان ۳.۵٪ در حال رشد بوده که بخش گردشگری سهم فوق العاده ای دارد در این مورد دارد. بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط گروه تجارت آکسفورد؛ صنعت گردشگری عمان از سایر بخشهای اقتصادی موجود در کشور در آینده نزدیک پیشی خواهد گرفت و بیش از نیمی از مدیران تجاری شرکت کننده بر این باورند که گردشگری بانفوذترین بخش در تنوع بخشیدن به اقتصاد عمان است. طرح «عمان ویژن ۲۰۴۰» و تقویت بخش گردشگری عمان کشور عمان در سال ۲۰۱۵ باهدف ساختن آیندهای روشن در زمینههای صنعت گردشگری عمان و ارتقای شرایط اقتصادی و اجتماعی، برنامهی بیستوپنجسالهای را بانام «عمان ویژن ۲۰۴۰» تعریف کرد. در واقع این برنامه به ترسیم چشماندازی از آینده گردشگری عمان و شرایط اقتصادی و اجتماعی آن در سال ۲۰۴۰ میپردازد و آنچه که در این طرح اهمیت دارد مشارکت همهجانبه افراد جامعه برای پیشبرد اهداف کشور است که در آخر منجر به تحقق کامل چشماندازهای گردشگری و ارتقای شاخصهای زندگی در عمان برای مهاجران و البته شهروندان این کشور خواهد شد. عمان ویژن ۲۰۴۰ بر سه پایه اصلی استوار است: ۱- مردم و اجتماع: تقویت سلامت و رفاه خانواده؛ حمایت از هویت و میراث عمانی؛ توسعه تواناییهای فنی و کارآفرینی ملی ۲- اقتصاد و توسعهی اقتصادی: ایجاد تنوع اقتصادی و مشارکت با بخشهای خصوصی؛ توسعه استانداردهای کشور؛ حفظ پایداری محیط زیست؛ ایجاد زیرساختهایی در سطح کلاس جهانی و طراحی شهرهای مدرن و قابلسکونت ۳- حاکمیت عمان؛ بهبود اثربخشی حاکمیت و قوانین حکومتی. ابتکارات ارتباطی بخشی اساسی در ارتباطات و استراتژی مشارکت ذینفعان بوده که توسط سازمان و کمیته پیگیری نظارت می شود. این استراتژی به عنوان بخشی از پروژه عمان ویژن ۲۰۴۰ به دنبال رهنمودهای سلطنتی سلطان قابوس برای تدوین چشم انداز آینده با توجه به اجماع گسترده جامعه و مشارکت همه بخشهای اجتماعی ارائه می شود. ابتکارات ارتباطی چشم انداز عمان ویژن ۲۰۴۰ برای اطمینان از مشارکت کامل همه بخشهای مرتبط و تقویت نقش شرکای استراتژیک در ایجاد چشم انداز از طریق تعدادی از ارزشهای ارتباطی طراحی شده است. ابتکارات ارتباطی چندین بخش اجتماعی به ویژه جوانان، بخش خصوصی و جامعه محلی در استان ها، کودکان و رسانه ها را هدف قرار داده است. «مجمع چشم انداز آینده» بخشی جدایی ناپذیر از پروژه چشم انداز آینده عمان ویژن ۲۰۴۰ است. اهداف مجمع چشم انداز آینده: برجسته کردن روندهای جهانی، منطقه ای و ملی آینده در رابطه با موضوعات مورد علاقه جامعه عمانی؛ شناسایی مضامین کلیدی و تدوین سناریوهای آینده از آمادگی چشم انداز ۲۰۴۰ عمان؛ افزایش آگاهی عمومی در مورد اهمیت آینده؛ دستیابی به راه حلهای خلاقانه برای غلبه بر چالشهایی که سلطنت ممکن است در تضمین تداوم شکوفایی، رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی خود تا سال ۲۰۴۰ با آنها مواجه باشد. در کنار افزایش سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی و افزایش تعدا گردشگران، استراتژیهای عمان ویژن ۲۰۴۰ بهدنبال ایجاد بیش از ۵۰۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در صنعت گردشگری است که طبق برنامهریزیهای دولت و اجرای طرح «عمانیسازی» ۷۵ درصد از این شغلها به اتباع عمانی تعلق خواهد یافت. یکی از عواملی که موجب افزایش اشتغالزایی و جذب گردشگران خارجی میشود، توسعه زیرساختهای حملونقل شهری استکه دولت عمان به این مهم توجه ویژه دارد. طرحهای راهبردی در استراتژی ملی گردشگری عمان افزایش هتلها و توسعه امکانات مقاصد گردشگری عمان نهتنها موجب ارتقای بازارهای گردشگری داخلی این کشور خواهد شد؛ بلکه کشور عمان را بهعنوان یک مقصد گردشگری جهانی به گردشگران بینالمللی معرفی خواهد کرد. دولت عمان در راستای توضیح این برنامه، از احداث مجموعاً ۸۰ هزار اتاق که شامل ۳۳،۳۷۳ اتاق در هتل، ۲۹،۲۸۷ اقامتگاه تفریحی و ۱۷،۲۶۲ اتاق خبر داده است. یکی دیگر از طرح های راهبردی در استراتژی ملی گردشگری عمان ایجاد بسترهای تعامل فرهنگی میان گردشگران با مردم عمان و توسعه کیفیت و امکانات سایتهای طبیعی این کشور است. در واقع دولت عمان بهدنبال آن است تا علاوه بر تشویق گردشگران برای بازدید از عمان، مقدمات ارتقای تجربه سفر آنها را در این کشور فراهم کند. دولت عمان با شناسایی پنج نوع سایت طبیعی در مناطقی همچون حیاتوحش، کوهها، وادیها، بیابانها و سواحل و تعیین چهارده زیرساخت توریستی در آنها، در تلاش است تا این مناطق جدید و توسعهیافته را در سطح بینالمللی به همهی گردشگران جهان معرفی کند. جذب سرمایهگذاران خارجی نیز مهمترین طرح راهبردی عمان جهت تقویت صنعت توریسم این کشور است. جذب سرمایهگذاران خارجی و تشویق آنها برای سرمایهگذاری و آمادهسازی زیرساختهای جدید گردشگری در اولویت همه امور قرار دارد و مقدمات توسعه گردشگری عمان را فراهم خواهد کرد. جذب شرکتهای هواپیمایی بینالمللی و لغو الزام اخذ ویزا برای سفر به عمان، از دیگر طرحهایی است که در استراتژیهای گردشگری این کشور اهمیت داشته و هماکنون با لغو روادید (ویزا) برای شهروندان ۱۰۳ کشور از جمله ایران، بخشی از این برنامه نیز به حقیقت پیوسته است. در نهایت توصیه هایی ها با هدف بهبود و تشویق بخش گردشگری عمان مطرح می شود: این کشور باید هتل های خود را در مناطق مختلف گسترش دهد. کارآفرینان محلی باید ساخت هتل های خود را در مناطق شهری نیز شروع کنند. وزارت گردشگری باید چندین سیستم عامل رسانه اجتماعی دیگر را برای تشویق بخش گردشگری طراحی کند. هتل های موجود باید سیاست ها و خدمات خود را بهبود بخشند تا در صنعت گردشگری کارآمد شوند. دولت عمان باید سیاست های مربوط به بخش گردشگری و توریست را بهبود بخشد و گردشگری عمان را از طریق چندین رسانه به بازار عرضه کند. منبع | تحلیل بازار
ایجاد شده: 25/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 25/اردیبهشت/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز، جلسه ستاد اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا عصر روز چهارشنبه ٢٢ اردیبهشت با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از اعضا انجمن کارآفرینان و سرمایه گذاران جزیره کیش با محوریت خرید واکسن کرونا برگزار شد. مدیرعامل انجمن کار آفرینان و سرمایه گذاران کیش در این جلسه گفت: دولت روشی برای توزیع واکسن در کشور دارد و چون در کشور ما زمانبندی این موضوع نسبت به سایر کشورها عقبتر بود بسیاری از هموطنان ما تصمیم گرفتند که برای انجام واکسیناسیون به خارج از کشور سفر کنند که همیًن امر انگیزهای را ایجاد کرد تا در کیش اینکار انجام شود و با مجوزی که از سوی دولت صادر شد به سرعت پیگیریهای لازم انجام شد. وی با بیان سه هدف عمده برای انجام این فعالیت تصریح کرد: هدف اول ما این بود که اگر بتوانیم تعدادی واکسن در جزیره کیش برای افرادی که در قالب تورهای سلامت به کیش سفر میکنند تهیه کنیم بار دولت را تا حدودی کاهش داده و یک هدف عام برای کشور و دولت را در پیش گرفته ایم. هدف دوم ما معطوف به ایرانیانی بود که فقط برای تزریق واکسن به خارج از کشور سفر میکردند که با این کار ازخروج ارز از کشور جلوگیری یه عمل خواهد آمد. سومین و مهم ترین هدف ما این بود که با این کار موجب رونق گردشگری و تورهای سلامت درکیش شویم. وی ادامه داد: شرکت مدیفارم کیش به لحاظ صلاحیت حرفهای در این کار انتخاب و در گام اول مجوز تهیه ۱ میلیون دوزواکسن آستارزنکا از کشور ترکیه گرفته شد و پس از آن مجوز وزارت بهداشت با همکاری و مساعدت دکتر آهنگران دریافت شد که با این مرحله امتیاز ویژهای برای واردات این تعداد واکسن در اختیار داریم. معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به این مورد که چند بحث برای توزیع واکسن در جزیره کیش وجود دارد گفت: مجوزها در این خصوص دریافت شده است و باید منابع مالی تامین و سپس ضمانت نامه های لازم برای ارسال این محموله به جزیره کیش و اعمال مدیریت توزیع آن در منطقه صادر شود. سعید پورعلی چگونگی نام نویسی گردشگران علاقمند به دریافت واکسن از طریق سفر به کیش مقوله بعدی است که باید مباحثی چون قیمت گذاری،هماهنگی با بخشهای گردشگری متقاضی و مشارکت با برخی از مجموعههایی که در این امر همراهی خواهند کرد را مشخص کرد. وی گفت: عملیات اجرایی در جزیره مرحله آخر است که باید در بعضی موارد ورود پیدا کرده و آمادگی لازم را داشته باشیم که در هر دوصورت. واکسیناسیون محلی و ویژه ساکنان و یا ارائه خدمات واکسیناسیون به گردشگران آمادگی اجرایی آن را داشته باشیم . وی افزود: بحث تضامین مالی باید به صورت جدی دنبال شود و برای انجام فعالیتهایی در این خصوص تیمهای مختلفی تشکیل شود. ناصر آخوندی معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش گفت: واردات واکسن کرونا به جزیره کیش اتفاق خوبی است که علاوه برآرامش خاطر هموطنان و حفظ سلامت آنها موجب تقویت گردشگری سلامت هم خواهد بود. وی افزود: این محموله در دو مرحله و به تعداد ۵۰۰ هزار دوز در هر مرتبه وارد کیش می شود که برآورد مالی در حدود ۲۶۰ میلیارد تومانداشته و هفته آینده در خصوص تامین مالی برای تهیه این مبلغ با یکی از بانکها رایزنیهایی خواهد شد. آخوندی همچنین عنوان کرد: میتوان از محل پیش فروش و پیش ثبت نام بخشی از هزینه اجرای طرح را پیش دریافت کرد.
ایجاد شده: 24/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 24/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از سازمان هواپیمایی، " محمد حسن ذیبخش " سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به دلیل ممنوعیت تردد سراسری در کشور ترکیه، شرکتهای هواپیمایی ترکیش ایرویز، سان اکسپرس، پگاسوس، فری برد، تیلویند، کرندون و شرکتهای هواپیمایی داخلی موظف به استرداد کامل وجه بلیتهای صادره به مقصد ترکیه هستند. محمد حسن ذیبخش اظهار داشت: با توجه به اعمال ممنوعیت تردد رفت و آمد در سراسر کشور از ساعت ۱۹ روز پنج شنبه ۲۹ آوریل ۲۰۲۱ تا ساعت ۵ بامداد روز دوشنبه ۱۷ می ۲۰۲۱ به منظور پیشگیری از گسترش کووید ۱۹ و در عین حال اجازه ورود توریست خارجی به آن کشور، سازمان هواپیمایی کشوری در بخشنامهای، کلیه شرکتهای هواپیمایی را به استرداد کامل وجه بلیتهای صادره به مقصد ترکیه ملزم کرد. وی افزود: در صورت درخواست ابطال بلیت و دریافت وجه آن از سوی مسافر، چنانچه تاریخ عزیمت و بازگشت مسافر از ایران به ترکیه بین دو بازه زمانی مذکور باشد، باید وجه بلیت صادره به صورت کامل و بدون اخذ هرگونه جریمه استرداد شود. ذیبخش با بیان اینکه بلیتهای دو طرفه RT که تاریخ رفت و بازگشت آنها به ایران بین بازه زمانی ۲۷ لغایت ۲۹ آوریل ۲۰۲۱ است مشمول این بند نمیشود، افزود: در صورت درخواست مسافر تغییر تاریخ پرواز خروجی از ایران به تاریخی بعد از تاریخ رفع محدودیتهای اعلامی توسط دولت ترکیه است و هرگونه تغییر رزرواسیون و صدور بلیت جدیدRebooking/Reissue باید بدون جریمه صورت پذیرد. سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تغییر رزرواسیون پرواز خروجی در محدوده زمانی ممنوعیت تردد در ترکیه به درخواست مسافر، مشمول این بند نخواهد بود و تابع مقررات کلاس نرخی در خصوص شرایط تغییر رزرواسیون است. وی تصریح کرد: بلیت مسافرانی که از فرودگاههای ترکیه به صورت ترانزیت (توقف کمتر از ۲۴ ساعت) استفاده میکنند و مقصد نهایی آنها کشور ثالث است، مشمول این بخشنامه نمیشود و کلیه بلیتهایی که مغایر با این بخشنامه ابطال و وجه آنها به طور کامل استرداد نشده است باید مجدداً بررسی و ضمن اطلاع رسانی نسبت به استرداد جریمه کسر شده به مسافر اقدام شود.
ایجاد شده: 23/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 23/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی