نتایج جستجو...
انتقاد رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی از سیاست‌های وزارت گردشگری

انتقاد رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی از سیاست‌های وزارت گردشگری

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با انتقاد از سیاست‌های وزارت گردشگری در دوران بحران کرونا، اظهار داشت: متولی گردشگری از زمانی که کرونا در کشور شایع شده چه برنامه‌ریزی برای سفر و گردشگری داشته است؟ "حرمت‌الله رفیعی" ابراز داشت: وقتی برنامه‌ریزی نباشد، مردم هم سوار ماشین شخصی می‌شوند و هر جایی می‌روند و گرفتار دلال‌ها می‌شوند ولی به هر صورت تعطیلات دیگری در پیش داریم و استدعا می‌کنیم تا برنامه‌ریزی سفر را دستور کار قرار دهند. "رفیعی" در ادامه به عدم همکاری دولت با بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: متولی گردشگری از ابتدای کرونا یک جلسه با بخش خصوصی نداشته که برون‌رفت و نتیجه‌ای داشته باشد. جلسات دولت با بخش خصوصی گردشگری، فرمایشی و سرشار از خنده و تعارف است. وی افزود: متولیان گردشگری کشور به جای کار کلان به دنبال تشکیل و ثبت تشکل خصوصی هستند و مدام گزارش اشتباه از آمار و ارقام می‌دهند تا نشان دهند که کاری انجام شده است. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در ادامه گفت: به جای متولیان و دولت، بخش خصوصی پیگیر مطالبات مردم است و با وجود تسویه بخشی از مبالغ، ایرلاین‌ها و هتل‌ها همچنان بدهی سنگینی دارند. وی در پایان گفت: مسئولان هواپیمایی و گردشگری تاکنون مستنداتی در خصوص استرداد ۹۵ درصد بدهکاری‌ها به مردم، ارائه نکرده‌اند. در حال حاضر فقط در انجمن ما، ۸۰۰ پرونده شکایت باز است که بیشتر آنها به بد عهدی شرکت‌های هواپیمایی برمی‌گردد.

ایجاد شده: 10/خرداد/1399       آخرین ویرایش: 10/خرداد/1399     اخبار داخلی
لزوم دوام فعالیت هتل‌ها و دیگر مراکز اقامتی در شرایط کنونی

لزوم دوام فعالیت هتل‌ها و دیگر مراکز اقامتی در شرایط کنونی

ویروس کرونا از زمانی که وارد کشورمان شد غیر از تهدید سلامت عمومی، اقتصاد کشور خصوصا بخش گردشگری را هدف گرفته و دچار بحران نموده است. واحدهای اقامتی تعطیل شده‌اند یا با حداقل ظرفیت فعال هستند و ادامه این روند، بهار سخت دیگری برای گردشگری کشورمان رقم خواهد زد. دغدغه تامین هزینه‌های روزمره، حامل‌های انرژی، حقوق، عیدی و پاداش پایان سال پرسنل، نحوه مدیریت مبالغ دریافتی بابت رزروها و‌ ... ذهن تمامی مدیران صنعت گردشگری و صاحبان واحدهای اقامتی را به خود مشغول کرده است. از آنجایی که در این شرایط نابسامان هنوز سفر در کشور، انجام و مسافران وارد شهرها می‌شوند و فرودگاه و ترمینال‌ها و ایستگاه‌های قطار فعال هستند، دوام فعالیت هتل‌ها و دیگر مراکز اقامتی دور از ذهن نبوده و حتی لازم به نظر می‌رسد. خوشبختانه مراکز اقامتی که فعال هستند، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفاظتی را در دستور کار خود قرار داده و قصد دارند محیط واحدهای اقامتی را برای پذیرش و اسکان مسافرین آماده‌سازی و ایمن نمایند. اما اقدامات خودجوش آغاز شده نیاز به مدیریت واحد و یکسان‌سازی و البته نظارت و آموزش دارد. لذا معاونت گردشگری کشور با توجه به این نیاز اقدام به تشکیل ستاد و کارگروه‌های تخصصی در این رابطه کرده که در حال تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌های یکسان‌سازی برنامه پیشگیری و کنترل کرونا جهت مراکز اقامتی کشور می‌باشند.  اولین قدم در این راه، تهیه و ابلاغ دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی برای هر بخش از واحدهای اقامتی اعم از پذیرش، رستوران، خدمات، آشپزخانه، خانه‌داری، انبار و...‌ می‌باشد. محسن صلحی - سرارزیاب استانداردسازی هتل‌ها و کارشناس ارشد HSE در هتل

ایجاد شده: 31/اردیبهشت/1399       آخرین ویرایش: 31/اردیبهشت/1399     مقالات و یادداشت ها
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...