به گزارش هتلنیوز ، رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران از تعطیلی و یا ورشکستگی برخی هتلها در کشور خبر داد و اظهار داشت: آمار دقیقی از میزان هتلهای تعطیل شده در کشور وجود ندارد ولیکن مراکز اقامتی غیرمجاز که هیچ مالیاتی به دولت نمیدهند و تنها با تبلیغات در فضای مجازی و سایتهای اینترنتی، مسافر پذیرش میکنند و همچنین فعالیت مراکز اقامتی سازمانها و ارگانهای دولتی بر حاشیه سود صنعت هتلداری کشور تاثیر منفی داشته و هتلهای زیادی را در معرض ورشکستگی قرار داده است. رئیس اتحادیه هتلها و هتلآپارتمانهای پایتخت با اشاره به نرخ مراکز اقامتی استان تهران در ایام تعطیلات نوروز، ابراز داشت: نرخ هتلها در نوروز تا 50 درصد تخفیف دارد زیرا تعداد مسافران تهران در این روزها با کاهش شدیدی همراه است. وی تصریح کرد: البته هتلها و هتلآپارتمانها از شهریورماه مجاز بودهاند که نرخهای خود را تا 15 درصد افزایش دهند ولیکن به دلیل رکورد حاکم بر صنعت هتلداری کشور، نرخها در طول سال با تخفیف 20 تا 60 درصدی همراه بوده است. "محمدعلی فرخمهر" در خصوص افزایش نرخ واحدهای اقامتی در برخی شهرها نیز گفت: اعمال افزایش قیمت در هتلهای برخی شهرها تهلف نیست زیرا در فصلهای کم مسافر، افزایش قیمت مجاز را انجام ندادهاند و این موضوع را به ماههای پیک موکول کردهاند. هتلها در ایام پیک و غیر پیک و برای داشتن توجیه اقتصادی، تلاش میکنند تا نرخهای خود را به گونهای تنظیم کنند که پاسخگوی هزینهها باشد. وی افزود: برای مثال شهر تهران معمولا مسافرپذیر نیست و در نوروز نیز با کاهش ورودی مسافر همراه است اما در فصلهای دیگر، مسافرانی با اهداف تجاری یا افرادی که کار اداری دارند به آن سفر میکنند و به همین دلیل اعضای اتحادیه هتلداران تصمیم گرفتهاند که نرخها نسبت به ایام سال با تخفیف 50 درصدی همراه باشد تا بتوانند حقوق و دستمزد پرسنل خود تا پایان فروردین را تامین کنند. "فرخمهر" بیان داشت: اقتصاد هتلها به دلیل کاهش قدرت خرید مردم با رکود مواجه شده است. از سوی دیگر رستوران هتلها نیز به دلیل افزایش قیمت گوشت، وضع بسیاری بدی را تجربه میکنند. بدون شک افزایش قیمت گوشت و مواد اولیه خوراکی مورد نیاز رستوران بر کاهش تعداد مسافران، تاثیرگذار است. وی افزود: درخواست هتلها برای تامین گوشت وارداتی به وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شده اما تاکنون به نتیجهای نرسیده است. رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران ضمن اشاره به روزهای جنگ تحمیلی و تامین گوشت مورد نیاز هتلها و رستورانها، گفت: در آن زمان هیچ رانتی برای واردات وجود نداشت ولیکن اکنون با وجود اختصاص ارز 4200 تومانی برای واردات گوشت، تامین آن برای مصرف مردم و سایر مصارف با نابسامانیهایی همراه است. دولت بایستی مجوز واردات گوشت به سایر بخشها مانند هتلها را نیز ارائه کند تا بتوانند با ارز صادراتی، گوشت مورد نیاز خود را تامین کنند. "فرخمهر" صنعت هتلداری را مهمترین زیرساخت مورد نیاز گردشگری، معرفی کرد و گفت: بدون رشد و توسعه صنعت هتلداری هیچ رشدی در صنعت گردشگری قابل تصور نیست. این فعال صنعت هتلداری در ادامه به رزرو پایین هتلهای پایتخت در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: تنها 10 درصد هتلهای پایتخت برای نوروز 98 رزرو شده که رقم بسیار پایینی است. وی افزود: در شرایطی که میانگین ورود گردشگران خارجی به کشور در سال 97 نسبت به سال 96 با افزایش همراه بوده است اما تعداد ورودی به هتلها با کاهش 30 درصدی همراه است که این موضوع نشان دهنده فعالیت مراکز غیرمجاز مانند آپارتمانهای مبله یا خانههای مسکونی بدون مجوز است. "محمدعلی فرخمهر" فعالیت مراکز اقامتی ارگانها، سازمانها و دستگاههای دولتی را نیز یکی دیگر از عوامل موثر در اقتصاد هتلداری کشور دانست و گفت: در هیچ کجای دنیا، سازمانها مجاز به ساختن هتل و مراکز اقامتی برای خود نیستند و معمولا با قراردادهایی که با هتلها منعقد میکنند، مراکز اقامتی را برای سفر یا ماموریت کارکنان خود تامین میکنند. وی تصریح کرد: فعالیت مراکز اقامتی غیرمجاز، مراکز اقامتی دستگاههای دولتی و در پایان ورود آموزش و پرورش به موضوع اسکان گردشگران و مسافرانی نوروزی و تابستانی، مهمترین دلایل کاهش شدید ضریب اشغال هتلها در سراسر کشور است. رئیس اتحادیه هتلها و هتلآپارتمانهای استان تهران در پایان گفت: اقتصادی هتلداری کشور به وضعیت اقتصادی گره خورده است و باید سیاستهایی تدوین و اجرایی شود تا حاشیه سود صنعت هتلداری روز به روز کاهش نداشته باشد.
ایجاد شده: 14/اسفند/1397 آخرین ویرایش: 14/اسفند/1397 اخبار داخلی
ایجاد شده: 8/اسفند/1397 آخرین ویرایش: 14/اسفند/1397 TV
ایجاد شده: 24/بهمن/1397 آخرین ویرایش: 7/اسفند/1397 TV
ایجاد شده: 15/بهمن/1397 آخرین ویرایش: 7/اسفند/1397 TV
به گزارش هتلنیوز ، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی از افتتاح سه واحد اقامتی جدید در این استان با حجم سرمایهگذاری بالغ بر 104 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در ایام دهه فجر، خبر داد. "ابوالفضل مکرمیفر" ضمن اعلام این خبر، ابراز داشت: با بهرهبرداری از این واحدهای جدید مجموعا تعداد 57 اتاق و 114 تخت به ظرفیت اقامتی استان خراسان رضوی، افزوده و برای 39 نفر به صورت مستقیم و 109 نفر نیز به صورت غیرمستقیم، اشتغال ایجاد خواهد شد. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، گفت: هتل "کوثر" در بیدخت گناباد با سرمایهگذاری 33 میلیارد ریالی بخش خصوصی در زمینی با زیربنای 3360 متر مربع، دارای ظرفیت اقامتی شامل 15 اتاق و 30 تخت آماده بهرهبرداری است که برای 25 نفر به صورت مستقیم و 75 نفر به صورت غیر مستقیم، اشتغالزایی به دنبال خواهد داشت. "مکرمیفر" افزود: میهمانپذیر "جان نثاران ابا عبداللهالحسین" در مشهد نیز با سرمایهگذاری 43 میلیارد ریالی بخش خصوصی در زمینی با زیربنای 2168 متر مربع و با ظرفیت اقامتی 22 اتاق و 44 تخت، آماده بهرهبرداری است که برای 9 نفر به صورت مستقیم و 22 نفر به صورت غیر مستقیم، اشتغال ایجاد خواهد شد. وی در پایان گفت: میهمانپذیر "میران" با سرمایهگذاری 27 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در زمینی با زیربنای 1079 متر با ظرفیت اقامتی 20 اتاق و 40 تخت به بهرهبرداری خواهد رسید و برای 5 نفر به صورت مستقیم و 12 نفر به صورت غیر مستقیم، شغل ایجاد خواهد شد.
ایجاد شده: 14/بهمن/1397 آخرین ویرایش: 14/بهمن/1397 اخبار داخلی
رئیس جامعه هتلداران استان مازندران در گفتگو با خبرنگار هتلنیوز، اظهار داشت: بر اساس آمارهای اعلام شده، استان مازندران برای چندمین سال پیاپی بیشترین میزان گردشگران داخلی را به خود اختصاص داده است ولیکن سوال اینجاست که این گردشگران در کجا اقامت دارند؟ "جمشید سلطانمرادی" ابراز داشت: به عنوان رئیس جامعه هتلداران استان، رسما اعلام میکنم که بالای 80 درصد از مراکز اقامتی مازندران فاقد مسافر هستند. برای مثال در شهرستان کلاردشت، نود درصد از 14 هتل و هتلآپارتمان موجود، خالی است. عضو هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران، گفت: مسئولین بالادستی به جای توضیح در خصوص این موضوع که گردشگران در چه مراکز اقامتی دارند فقط به دنبال اهرمهای فشار مانند قبوض آب، برق، گاز و مالیات بر ارزش افزوده هستند. وی افزود: متاسفانه مراکز اقامتی غیر رسمی مانند خانههای مسافر در سازمان میراث فرهنگی دارای حامیانی هستند که از این حمایت، سود میبرند.
ایجاد شده: 14/بهمن/1397 آخرین ویرایش: 14/بهمن/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، معاون سرمایهگذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان از تصویب و اختصاص 450 میلیارد ریال از محل منابع صندوق توسعه ملی برای تکمیل یک هتل 4 ستاره در این استان و شهرستان اهواز به منظور توسعه زیرساختهای گردشگری و اشتغالزایی در کشور، خبر داد. "احسان زارع اصل" ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت: دریافت تسهیلات برای این پروژه احداث هتل از منابع صندوق توسعه ملی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مصوب و مجری طرح نیز برای دریافت آن به بانک معرفی شده است. وی افزود: با اختصاص این تسهیلات و تکمیل فرایند ساخت این هتل و بهرهبرداری از آن تا اوایل سال 1399، حداقل 200 فرصت شغلی ایجاد خواهد شد. وی در پایان گفت: این هتل چهار ستاره در زمینی به مساحت 1590 متر مربع و زیربنای 13559 متر در حال احداث و شامل 30 اتاق دو تخته، 25 اتاق سه تخته، 10 اتاق چهار تخته، 30 سوئیت تک خواب و 10 سوئیت دو خوابه است.
ایجاد شده: 10/بهمن/1397 آخرین ویرایش: 10/بهمن/1397 اخبار داخلی
نمایشگاه بینالمللی گردشگری FITUR اسپانیا به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای گردشگری بینالمللی از سال 1981 میلادی تا به امروز، همه ساله در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی شهر مادرید با نام Feria De Madrid برگزار میشود. به گزارش هتلنیوز ، سی و نهمین دوره نمایشگاه بینالمللی گردشگری FITUR در سال 2019 نیز طی روزهای 23 تا 27 ژانویه مصادف با 3 تا 7 بهمنماه سال جاری در 14 سالن مرکز نمایشگاهی Feria De Madrid برگزار خواهد شد. این رویداد بینالمللی، هماکنون به عنوان بزرگترین نمایشگاه صنعت توریسم در بازار آمریکای لاتین، آسیا، آفریقا و کشورهای اسپانیا و پرتغال به حساب میآید. پلن سالنهای نمایشگاه بینالمللی گردشگری FITUR غرفه ایران در نمایشگاه بینالمللی گردشگری FITUR شماره سالن: 2 شماره غرفه: 2C01 مساحت غرفه: 357 متر مربع ابعاد غرفه: 21 * 17 متر پلن سالن و غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بینالمللی گردشگری FITUR اطلاعات آماری دوره گذشته ( سال 2018 ) نمایشگاه بینالمللی گردشگری FITUR تعداد شرکتکننده: 10190 شرکت تعداد کشورهای شرکتکننده: 165 کشور تعداد بازدیدکنندگان تجاری و متخصص حوزه گردشگری: 140120 نفر تعداد بازدیدکنندگان عمومی: 110860 نفر پوشش رسانهای رویداد: 7856 نفر روزنامهنگار، خبرنگار و سایر اصحاب رسانه
ایجاد شده: 2/بهمن/1397 آخرین ویرایش: 26/خرداد/1398 رویدادها و نمایشگاهها
به گزارش هتلنیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جامعه هتلداران استان فارس با اشاره به کاهش 18 درصدی اقامت گردشگران در هتلهای این استان طی 9 ماه نخست سال جاری، اظهار داشت: مشکلات اقتصادی منجر به کاهش سفر و یا حذف آن از سبد خانوار شده است. "حسن سیادتان" با تاکید بر نقش و اهمیت بسزای بستههای تشویقی دولت برای تامین بخشی از هزینههای گزاف هتلها و تکمیل ظرفیتهای موجود، ابراز داشت: رزرو هتلها و مراکز اقامتی استان فارس برای نوروز 98 از اویل بهمنماه آغاز میشود و تا پایان اسفندماه ادامه دارد. وی تصریح کرد: ضریب اشغال هتلهای استان در 9 ماه نخست سال جاری بین 15 تا 20 درصد بوده است. رئیس جامعه هتلداران استان فارس در پایان گفت: هماکنون 19 هتل در استان فارس در حال احداث است که پس از بهرهبرداری به ظرفیت هتلینگ فارس اضافه خواهد شد.
ایجاد شده: 24/دی/1397 آخرین ویرایش: 25/دی/1397 اخبار داخلی
نماینده دادستان در اولین جلسه رسیدگی به اتهامات پرونده شرکت "سرمایهگذاری دومان توکان" به ریاست قاضی "ابوالقاسم صلواتی" از فعالیت و تخلفات این شرکت در زمینههای مختلف تجاری، صنعتی و گردشگری نظیر خرید هتلهای چند ستاره در دبی، لندن و سنگاپور خبر داد. به گزارش هتلنیوز ، آقایان رشید جباری فرزند محمد، مهدی ذکایی فرزند یحیی، احسان حدیدساز فرزند محمدعلی به جرم مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری شبکهای، متهم هستند و "ندا مختارزاده" به اتهام معاونت در کلاهبرداری شبکهای و معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی در حال حاضر متواری است. نماینده دادستان اظهار داشت: این شرکت از طریق پیامک اعلام کرده است که سودهای بینظیر تا 7 درصد ماهیانه یا سود ویژه ماه رمضان تا 15 درصد و اخذ اقامت دومینیکا توسط این شرکت برای سرمایهگذاران در نظر گرفته شده است. "صفریان" ابراز داشت: این شرکت همچنین از طریق تبلیغات اینترنتی اعلام کرده که با خرید سهان چند آژانس هواپیمایی، توانسته مجوز تور جزایر اروپایی را کسب کند و از این طریق سودهای سرشاری را به دست آورده است. وی افزود: شرکت " سرمایهگذاری دومان توکان" سهام چندین هتل در کشورهای مختلف مانند دبی، لندن، کیش و سنگاپور را نیز خریداری کرده است.
ایجاد شده: 22/دی/1397 آخرین ویرایش: 22/دی/1397 اخبار داخلی
به گزارش سرویس اخبار خارجی هتلنیوز ، همانطور که در خبرهای قبلی اشاره شد، گروه هتلهای بینالمللی Hyatt اخیرا و در پاسخ به نیازهای روزافزون خود، تصمیمگرفته تا برند جدیدی تحت عنوان Hyatt Place را پس از انجام اصلاحات لازم در بازار ارائه کند. در ادامه به بررسی جدیدترین عناصر و ویژگیهای برند Hyatt Place میپردازیم. طراحی بروزرسانی برند Hyatt Place شامل بروزرسانی ارتباطات با میهمان و سفارشیسازی خدمات است. این تحول از اتاق شروع میشود به طوری که فضای آن با مبلمان هدفمند در راستای سازماندهی و بهینهسازی در جهت خواستههای میهمان، طراحی میشود. اتاق با فضاهای دیگر به طور محسوسی جدا میشود تا برای کار، خواب و استراحت مناسب میهمان باشد. ِالِمانهایی مانند تشکهای جدید، پردههای سایه روشن و نور گرم نیز برای افزایش کیفیت خواب افزوده میشود. حمامهای Hyatt Place که به تازگی طراحی شدهاند، مطابق با طراحیهای روز دنیا بوده، نورهای بیشتر و در چند جهت در آنها به کار رفته و فاصلهای نیز بین آینه و کابین حمام وجود دارد. در این طراحی، سر دوشهای سیار همراه با یک پایه و یک سینی بزرگتر جهت استفاده برای شامپو و ابزار حمام نیز تعبیه شده است. لابی هتل بروز شده و میهمانان را بیشتر ترغیب به خروج از اتاقشان و ایجاد ارتباطات اجتماعی میکند. سالنهای رستوران پیشنهادات جدید برای غذاخوری، شامل یک منوی صبحانه رایگان جدید، یک کافیشاپ جدید و یک لانج جدید میشود که منوی جدیدی از نوشیدنی و شام ارائه میکند. فناوری قرار است برند Hyatt Place خدمات جدیدی در فناوری و تکنولوژی را ارائه کند. این خدمات شامل انجام فرایند پذیرش پیش از ورود میهمان و ورود به اتاقها به وسیله تلفن همراه خواهد بود. این برند در حال بررسی شروع همکاری با برخی از شرکتهای فناوری سلامتی و ورزشی است تا بتواند با ارائه یک اپلیکیشن جدید، میزان سلامتی میهمانان خود را نیز بررسی و تقویت نماید. یکی دیگر از این همکاریها نیز با یک شرکت به اشتراکگذاری دوچرخه است که قرار است در سال 2019 راه اندازی شود. از دیگر همکاریهای اعلام شده این برند با شرکت Exhale است. این شرکت محتوای ویدئویی تناسب اندام و تمرکز ذهنی را از طریق اپلیکیشن Hyatt و به همراه سرگرمیهای دیگر برای میهمانان ارائه خواهد داد. از سوی دیگر این شرکت قصد دارد امتیازاتی نیز به میهمانان این برند بدهد و از این طریق بازارهای برند Hyatt Place را گسترش دهد.
ایجاد شده: 22/دی/1397 آخرین ویرایش: 30/دی/1397 اخبار خارجی
به گزارش هتلنیوز ، انتشار مطالبی از سوی کاربران فضای مجازی در رابطه با استقرار نگهبانان و پارکبانان در محوطه روبروی هتل "عباسی" اصفهان و جلوگیری از تجمع و توقف افراد در این نقطه، مسئولان شهری اصفهان را به واکنش واداشت. در ادامه بخشهایی از واکنش مسئولان شهر اصفهان در خصوص این خبر را مشاهده میفرمائید. مهدی مقدری؛ عضو شورای اسلامی شهر اصفهان این تصمیم هیاتمدیره مجتمع عباسی است و مرتبط با مدیریت شهری نیست؛ چند مورد نزاع با سلاح سرد در آنجا اتفاق افتاده و در یک مورد، گردشگر خارجی مورد حمله قرار گرفته است. نصیر ملت؛ عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اگر چه این اتفاق نتیجه تصمیمات مدیریت شهری نیست اما برای اصلاح آن، موضوع را به رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان انتقال خواهیم داد تا با رفع نگرانیها، وضعیت خیابان به حالت عادی برگردد. سعید سهرابی؛ مدیر پروژه چهارباغ اصفهان محوطه مقابل هتل عباسی در فهرست پنج گذر فرهنگی شهر قرار گرفته است. متاسفانه قبل از استقرار پارکبانها در محوطه روبروی این هتل هر نوع خلاف و بزهی در این نقطه انجام میشد و پاتوق طیف خاص بزهکاران اجتماعی بود.
ایجاد شده: 22/دی/1397 آخرین ویرایش: 22/دی/1397 اخبار داخلی