نتایج جستجو...
معرفی فرودگاه‌های برتر در کیفیت خدمت رسانی

معرفی فرودگاه‌های برتر در کیفیت خدمت رسانی

به گزارش هتل نیوز ، نتیجه رتبه‌بندی فرودگاه‌های کشور در زمینه کیفیت ارایه خدمات فرودگاهی در سه ماه آغازین سال جاری را اعلام شد. سامانه پایش رضایتمندی مسافران با هدف بهبود وضعیت خدمت‌رسانی در فرودگاه‌های کشور با بهره‌گیری از انواع کنسول‌های نصب شده در نقاط مختلف فرودگاه‌ها از ابتدای سال ۱۴۰۰ به صورت مستمر در حال اجراست. با استفاده از این سامانه، مسافران می‌توانند در کمترین زمان ممکن، میزان رضایت خود را از سرویس‌ها و خدمات ارایه شده توسط فرودگاه‌ها با ذکر دلیل رضایت و یا نارضایتی خود اعلام کنند. موفق ترین فرودگاه‌ها از نظر امکانات سالن‌های ترمینال، مهرآباد، اصفهان و مشهد بوده‌اند و فرودگاه‌های برتر از نظر کیفیت پذیرش بار/مسافر، تبریز، مهرآباد، زاهدان، از نظر نحوه برخورد کارکنان، اصفهان، اهواز و یزد، از نظر آراستگی و راحتی در فرودگاه، مشهد، مهرآباد، بندرعباس، از لحاظ زمان انتظار پذیرش، شیراز، اهواز، زاهدان، از لحاظ سرویس‌های اطلاع رسانی، مهرآباد، تبریز و مشهد و از نظر وضعیت پارکینگ فرودگاه، تبریز، شیراز و بندرعباس، از لحاظ نحوه دسترسی به فرودگاه شامل اصفهان، یزد و شیراز و اقدامات مقابله با شیوع کرونا شامل مهرآباد، بندرعباس و اهواز بوده‌اند. در حوزه امکانات سالن‌های فرودگاه از نظر دسترسی به اینترنت فرودگاه‌های اصفهان، مهرآباد و مشهد، از لحاظ محل شارژ تلفن همراه، مهرآباد، اهواز و تبریز، از نظر چرخ دستی و ویلچر فرودگاه‌های شیراز، مشهد و مهرآباد، از نظر صندلی انتظار، تبریز، زاهدان و بندرعباس، از نظر پخش برنامه‌های تلویزیونی، فرودگاه‌های مهرآباد، یزد و تبریز، از لحاظ آب آشامیدنی فرودگاه‌های یزد، شیراز و اصفهان، عابر بانک، فرودگاه‌های اصفهان، بندرعباس و مهرآباد، از نظر بسته‌بندی بار فرودگاه‌های مشهد، زاهدان و اهواز، غرفه‌های فروشگاهی، فرودگاه‌های تبریز، زاهدان و شیراز، از نظر رستوران و فست فود فرودگاه‌های مهرآباد، اهواز و بندرعباس، نمازخانه شامل فرودگاه‌های مشهد، یزد و اصفهان و از نظر سرویس‌های بهداشتی نیز فرودگاه‌های مهرآباد، شیراز و مشهد رتبه برتر را کسب کرده‌اند.

ایجاد شده: 22/تیر/1400       آخرین ویرایش: 22/تیر/1400     اخبار داخلی
از نظر ستاد کرونا مهمترین راه کنترل کرونا ممنوعیت ورود گردشگران است

از نظر ستاد کرونا مهمترین راه کنترل کرونا ممنوعیت ورود گردشگران است

به گزارش هتل نیوز ، رییس جامعه تورگردانان ایران با اشاره به تزریق واکسن کرونا برای جذب گردشگران در دیگر کشورها، گفت: اکثر کشورها به دنبال راهی برای جبران خسارت ناشی از کرونا هستند، اما کشور ما از این ظرفیت‌ بالا برای رشد و توسعه غافل مانده است! " ابراهیم پورفرج " رئیس هیات مدیره جامعه تورگردانان ایران با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری ورشکسته شده و نباید بیش از این به آن آسیب وارد کرد، به جام جم آنلاین گفت: طبق آمار منتشر شده، صنعت گردشگری بزرگترین قربانی ویروس کرونا است. البته کاهش گردشگران ورودی به ایران به پیش از همه گیری کرونا یعنی از زمان اعتراضات به ‌گران شدن بنزین، قضایای شهادت سردار سلیمانی و سقوط هواپیمای اوکراینی برمی گردد، اما کرونا دیگر به طور کامل گردشگری را به کما برد و معلوم نیست این خسارت کی جبران می شود و آیا اصلا قابل جبران شدن است یا خیر! او با اشاره به مشکلات و نبود نگاه جدی به حوزه گردشگری اعلام کرد: بیش از یکسال است که از گسترش ویروس کرونا می گذرد و امروز با ساخت و توزیع انواع و اقسام واکسن های مختلف، اکثر کشورها به دنبال راهی برای جبران خسارات ناشی از کرونا در حوزه های گوناگون هستند. به عنوان مثال بعضی از کشورها با سیاست افزایش گردشگر به توریست ها خدمات رایگان ارائه می دهند. در کشور ما اما، هنوز که هنوز  است حتی تور طبیعت گردی هم نداریم! تور طبيعت گردي طرحي است که در آن مسافر از مرز با وسیله نقلیه خودش وارد می شود و به جاذبه هاي طبيعي کشور مقصد می رود. با به کارگیری تور طبیعت گردی بسیاری از کشورها بخش هنگفتی از درآمد خود را از طبیعت گردان خارجی تأمین می‌کنند. چرا که گردشگری از نظر اقتصادی به عنوان یکی از منابع مهم درآمدزایی و ارزآوری برای رشد و توسعه کشور محسوب می‌شود و کشور ما با وجود بهره مندی از کویرها، غارها، جنگل ها و جغرافیای بسیار زیبا از این مهم غافل است! رئیس هیات مدیره جامعه تورگردانان ایران خواستار برگزاری جلسه متخصصان حوزه گردشگری با مسئولان ستاد مبارزه با کرونا شد و اظهار داشت: آشنایی و آگاهی درباره صنعت گردشگری بسیار اندک است. معلوم نیست چرا مسوولان ستاد ملی کرونا چنین می اندیشند که مهمترین راه کنترل همه‌گیری کرونا ممنوعیت ورود و خروج گردشگران است! این در حالی است که اگر کلیه سفرها، حتی سفرهای داخلی به متخصصان این حوزه سپرده شود، قطعا از شیوع بیماری جلوگیری شود. افرادی آگاه و سالم که تست  کرونا داده‌اند، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می کنند و... . به شخصه بارها در خصوص وضعیت گردشگری و برگزاری تورهای مسافرتی درخواست دیدار با ستاد ملی کرونا را داشتم که محقق نشده. بدیهی است در صورت برگزاری جلسه و همکاری میان متخصصان گردشگری و مسئولان ستاد مبارزه با کرونا، می‌توان از سود گردشگری در ایران بهره برد. امیدوارم دکتر نمکی به جای کنترل کردن مردم و محدود کردن رفت و آمدها به دنبال کنترل کردن ویروس باشند. الان انواع و اقسام واکسن کرونا تولید شده، اما متاسفانه...!

ایجاد شده: 14/تیر/1400       آخرین ویرایش: 14/تیر/1400     اخبار داخلی
دولت با طرح واکسن گردشگری در کیش مخالفت کرد

دولت با طرح واکسن گردشگری در کیش مخالفت کرد

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایلنا، " مسیح اله صفا " رییس هیات مدیره جامعه هتلداران کیش با اشاره به آخرین وضعیت هتل‌های جزیره کیش گفت: از لحاظ حضور مسافر و اشغال هتل‌ها، هتل‌های جزیره کیش در بدترین شرایط موجودند و ضریب اشغال هتل‌ها در جزیره کیش زیر ۴۰ درصد است. البته بعضی هتل ها که به صورت گارانتی و برای چارترکننده‌ها هستند ضریب اشغالشان بالای ۶۰ درصد است. ولی بقیه هتل‌ها که آزاد هستند حتی به ۲۰ درصد نیز نمی‌رسند. وی با اشاره به اینکه فعالیت هتلداران در وضعیت کنونی توجیه اقتصادی ندارد گفت: تورمی که در جزیره کیش وجود دارد از مایحتاج عمومی، ارزاق دستمزد کارگران و مواردی دیگر بسیار بیشتر از تورمی است که در سرزمین اصلی وجود دارد. به طور مثال در تهران یک کارگر یک حقوق ثابت می‌گیرد و بعد از پایان ساعت کارش به منزل می‌رود ولی ما در جزیره کیش باید علاوه بر حقوق مصوب، اسکان، تغذیه و سایر نیازمندی‌های او را نیز برآورده کنیم و همین مساله باعث افزایش دو برابری هزینه‌ها می‌شود. وی ادامه داد: هتلداران باید مواد مصرفی خود را اعم از مواد اولیه رستوران‌ها و پذیرایی را از استان‌های مختلف در سرزمین اصلی خریداری کنند و بعد به جزیره کیش منتقل کنند که این انتقال هزینه زیادی دارد و باعث افزایش قیمت می‌شود و اگر هم بخواهند این کار را نکنند و مواد اولیه مورد نیاز خود را از داخل جزیره بخواهند تهیه کنند باز هم شاهد افزایش قیمت خواهیم بود. وی با انتقاد از افزایش بی‌رویه قیمت بلیت هواپیماها گفت: گران شدن بلیت هواپیماها، گران شدن هزینه‌های انرژی و افزایش قیمت همه خدمات باعث شده تا سفر به کیش گران تمام شود. وی با اشاره به اینکه با وجود کرونا هتلداران تلاش کردند به فعالیت‌ها و وظایف خود عمل کنند گفت: خوشبختانه تمامی هتلداران کیش پروتکل‌های بهداشتی را به صورت کامل رعایت می‌کنند و خوشبختانه درصد مبتلایان  به بیماری کرونا مسدر جزیره کیش در بین مسافرانی که از هتل‌ها استفاده می‌کنند بسیار پایین است. وی با اشاره به اینکه هر کسی که به کیش می‌آید مختار است که در هتل ویا  هر جایی که دوست دارد  اقامت کند گفت: نمی‌توانیم مسافران را مجبور کنیم که در کجا و چگونه اقامت کنند اما توصیه می‌کنیم که از اقامت در محل‌های غیر استاندارد همچون پلاژها، اماکن عمومی و پارک‌ها خودداری کنند زیرا با توجه به شرایط کرونا حفظ بهداشت و اجرای پروتکل‌ها در این مراکز بسیار سخت است. صفا با اشاره به اینکه هم اکنون کشورهای مانند ترکیه، روسیه به گردشگران خود و کسانی که به این کشور وارد می‌شوند واکسن تزریق می‌کنند گفت:‌ می‌توانیم چنین طرح‌هایی را در جزیره کیش اجرا کنیم فعالان جزیره کیش با همکاری بخش خصوصی و سازمان منطقه آزاد کیش این آمادگی را دارند که واکسن وارد کنند و تمام گردشگرانی را که به جزیره کیش وارد می‌شوند در بدو ورود واکسینه کنند و حتی تمامی کیشوندان را به صورت رایگان واکسینه کنند اما متاسفانه به رغم آمادگی سازمان منطقه آزاد کیش، بخش خصوصی و فراهم شدن شرایط دولت با اجرای ا ین طرح مخالفت کرد و اعلام شد که اگر کسی می‌تواند در جزیره کیش واکسن وارد کند باید آ‌ن را تحویل وزارت بهداشت بدهد و وزارت بهداشت با صلاحدید خود واکسن‌ها را توزیع کند. صفا ادامه داد: اگر طرح واکسیناسیون گردشگران در جزیره کیش به محض ورود اجرا شود قطعا تاثیر بسیار خوبی بر روی حضور گردشگران و همچنین مبارزه با کرونا خواهد داشت و باعث رونق اقتصادی جزیره کیش می‌شود ضمن آنکه هیچ هزینه‌ای نیز دولت نیاز نیست پرداخت کند و دلیل مخالفت دولت  با این طرح معلوم نیست. وی ادامه داد: با اجرای این طرح نه تنها واکسینه شدن رایگان کیشوندان را انجام می‌دادیم بلکه می‌توانستیم تمام کسانی که در بندر لنگه و چارک زندگی می‌کنند را رایگان واکسینه کنیم اما متاسفانه موافقت نشد.

ایجاد شده: 14/تیر/1400       آخرین ویرایش: 14/تیر/1400     اخبار داخلی
ملزومات توسعه گردشگری شبانه

ملزومات توسعه گردشگری شبانه

به گزارش هتل نیوز، گردشگری شهری یکی از پرجاذبه‌ترین انواع گردشگری است که به درآمدزایی شهر کمک زیادی می‌کند؛ گردش شهروندان و گردشگران در فضاهای شهری و استفاده از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شهر، امروزه در میان مدیران و برنامه ریزان شهری امری جا افتاده است و برنامه‌ها و طرح‌های زیادی برای رونق و توسعه آن در نظر گرفته می‌شود. با این حال گردشگری در هنگام شب چندان در فرهنگ ما پذیرفته شده نیست همین امر موجب شده تا برنامه‌ریزی دقیقی برای آن نشود و تنها نیاز و خواست شهروندان به واسطه شرایط حاکم، موجب رونق این نوع از گردشگری شده است. حضور شهروندان در فضاهای شهری به واسطه پیشرفت فناوری و گسترش ارتباطات تسهیل شده و با وجود این که برنامه و طرح مدونی برای آن وجود ندارد، استقبال مردم از این نوع گردشگری به خصوص در فصول گرم سال در حال گسترش است. البته نبود هماهنگی میان خواست و نیاز شهروندان با قوانین و اقدامات مدیریت شهری، مشکلاتی را ایجاد کرده است. در این زمینه با" فرزاد مؤمنی، کارشناس شهرسازی" گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید: علت ایجاد و گسترش گردشگری شبانه چیست؟ گردشگری شبانه نشأت گرفته از بلوک غرب است. در برخی از شهرهای توسعه یافته مثل نیویورک عنوانی با نام شب‌های زنده وجود دارد. در واقع کارهای پر مشغله روزانه‌ای که افراد دارند موجب شده تا نزدیک شب درگیر باشند به همین دلیل نیاز دارند تا شب‌ها استراحت و تفریح کنند؛ در این راستا لازم است فضاهای جذاب داخل شهری پاسخگوی این نیاز باشد. شهروندان در شهرهای توسعه یافته مشغله کاری زیادی دارند و وجود چنین فضاهایی در شهر به منظور تفریح و استراحت در هنگام شب نیاز است البته شهروندان در شهرهای جنوبی کشور ما نیز به دلیل شرایط آب و هوایی در طول روز به خصوص در فصول گرم تابستان نمی‌توانند در فضاهای شهری حضور پیدا کنند و مردم این شهرها شب هنگام در فضاهای شهری و مراکز خرید و مراکز تفریحی حضور پیدا می‌کنند. جایگاه گردشگری شبانه در شهرهای ما کجاست؟ رونق و وجود گردشگری شبانه به فرهنگ جوامع نیز مربوط می‌شود به طور مثال در فرهنگ شهرهای کویری مثل اصفهان و یزد چیزی به عنوان گردشگری شبانه تعریف نشده است، اما در شهرهای جنوبی کشور، گردشگری شبانه جزئی از سبک زندگیشان است. جامعه ما یک جامعه سنتی است که به سمت مدرن شدن پیش می‌رود در حالی که گردشگری شبانه در بسیاری از شهرهای توسعه یافته امری عادی و جا افتاده است. مشغله کاری در این کشورها اجازه تفریح و گذران اوقات فراغت در طول روز را نمی‌دهد. در کشور ما نیز بعضاً شهروندان به دلیل فشار زندگی و مشکلات اقتصادی به صورت دو شیفت کار می‌کنند و زمانی را برای تفریح خودش و خانواده‌اش نیاز دارد، در حالی که سبک زندگی شهری به خصوص در شهرهای بزرگ در دست تغییر است، اما هنوز قوانین و طرز تفکرها با سبک زندگی هماهنگ نشده است. توسعه گردشگری شبانه نیازمند چه ملزوماتی است؟ گردشگری به منزله ایجاد فضاهای با نشاط برای شهروندان و افرادی است که نیاز دارند اوقات فراغت خود را در این ساعات بیرون از خانه باشند. گردشگری البته دسته بندی‌های متفاوتی دارد، اما فرض بر این است که گردشگری شبانه ما از نوع گردشگری مراکز خرید و مراکز تفریحی در شهرها است. به منظور رونق گردشگری شبانه باید قوانین اجتماعی و قوانین تجاری به عنوان سیاست‌های بالادستی مورد بازبینی و اصلاح قرار بگیرد به عنوان مثال قانون تعزیرات عملاً اجازه نمی‌دهد که یک مغازه دار از ساعت ۱۲:۳۰ شب به بعد فعالیت داشته باشد و چنانچه بخواهیم گردشگری شبانه را داشته باشیم این قانون عملاً باید اصلاح شود، همچنین نیاز است نحوه سفرهای درون شهری بازبینی شود. تأمین امنیت برای استفاده کنندگان از فضاهای شهری در شب هنگام اهمیت زیادی دارد و در این راستا نیاز است فضاهای شهری، فضاهایی زنده و پویا باشد تا شهروندان از حضور در چنین فضاهایی احساس امنیت کنند. در این راستا اصلاح سیستم روشنایی شهر و حفظ روشنایی فضاهای شهری در طول شب اهمیت زیادی دارد. به منظور تأمین امنیت شهروندان همچنین همکاری سایر سازمان‌های اجتماعی مثل نیروی انتظامی نیاز است، به دلیل شیوع کرونا قانون منع تردد از ساعت ۱۰ شب تا ۳ صبح اجرا شده است در حالی که حتی ساعت ۱۲ شب ترافیک سنگینی در مراکز و فضاهای تفریحی وجود دارد و تعدادی از شهروندان تا پاسی از شب بیرون از منزل هستند. این نشان از آن دارد که مردم خواهان آن هستند شب هنگام به خصوص در فصل‌های گرم‌تر مثل فصل تابستان بیرون از منزل باشند. نبود هماهنگی میان قوانین و خواست و نیاز شهروندان چه تبعاتی برای شهر دارد؟ با توجه به این که این قانون سنخیتی با تفکرات و نیازهای شهروندان ندارد، عملاً نافرمانی مدنی شکل می‌گیرد. اعمال چنین قوانینی بدون در نظر داشتن خواست و نیاز افراد آن جامعه، موجب ایجاد ناهنجاری و شکاف میان مردم و مدیریت شهری می‌شود و مشارکت معنا و مفهوم پیدا نمی‌کند. به عبارت بهتر مردم این قانون را که تأثیری در زندگیشان ندارد، نادیده گرفته و نافرمانی می‌کنند و عملاً نافرمانی را یاد می‌گیرند. تأثیر گذاری سیاست بالادستی بر شهرهای ما در بحث گردشگری و حیات شبانه مشهود است و یکی از مشکلات مدیریتی کشور محسوب می‌شود در حالی که اگر قوانین از سطح خرد یعنی از سمت پایین به بالا بوده و قانون مطلقه نباشد، نظرات شهروندان در پایین دست و مقیاس‌های شهری نیز شنیده شود، فرایندی ایجاد می‌شود و این فرآیند به یک نقطه بهینه می‌رسد. به نظر من در نظر داشتن یک قانون مطلق موجب بروز نافرمانی و ایجاد شکاف می‌شود. زمانی که قانون منع تردد شبانه از ساعت ۱۰ شب تا ۳ صبح وجود دارد این سوال برای شهروندان مطرح می‌شود که کرونا تنها در این ساعات ایجاد خطر می‌کند؟! زمانی که اعمال چنین قانون‌هایی منطبق با واقعیت‌ها و خواست شهروندان نیست، ممکن است برخی از شهروندان نافرمانی کنند. از این قوانین با عنوان قوانین سوپاپی یاد می‌شود و سعی می‌شود با استفاده از این قوانین سایر عوامل دیگر مدیریت شود در حالی که این روزها شهروندان نیاز به حضور در فضاهای شهری و گردشگری شبانه دارند. اعمال این دست قوانین در کشور ما موجب ایجاد شکاف میان مردم و مدیریت شهری و در نهایت اعتماد نداشتن و مشارکت نکردن شهروندان می‌شود. منبع : ایمنا

ایجاد شده: 6/تیر/1400       آخرین ویرایش: 6/تیر/1400     اخبار داخلی
یورو ۲۰۲۰ احیاگر صنعت گردشگری و جهانگردی اروپا

یورو ۲۰۲۰ احیاگر صنعت گردشگری و جهانگردی اروپا

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، مسابقات قهرمانی فوتبال اروپای یوفا ۲۰۲۰ (یورو ۲۰۲۰) از داغ‌ترین رویدادهای کلیدی تابستان امسال است که مورد توجه علاقه‌مندان به فوتبال و همچنین ورزش‌دوستان در سراسر جهان قرار گرفته است و به‌عنوان یک رویداد تاثیرگذار بین‌المللی، فرصتی برای کشورهای اروپایی خواهد بود تا سفر را از سر بگیرند و صنعت گردشگری خود را آغاز کنند. مسابقات جام ملت‌های اروپا (یورو یوفا) یک رویداد مهم ورزشی است که هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود و تعداد زیادی از دوستداران فوتبال در سراسر جهان را به خود جذب می‌کند و این مسابقات امسال در شرایطی برگزار می‌شود که کشورهای اروپایی در حال کاهش محدویت سفر و بازگشایی مرزها بر روی گردشگران بین‌المللی هستند، پس این رویداد می‌تواند اولین گام بهبود صنعت گردشگری اروپا باشد. علاوه بر این با افزایش تقاضای سفر در سال جاری، به نظر می‌رسد که این مسابقات نسبت به مسابقات گذشته، نقش مهمی در توسعه گردشگری داشته باشند. از ویژگی‌های مهم یورو ۲۰۲۰ در سال جاری این است که میزبان واحد ندارد پس نسبت به دوره‌های قبل مسابقات بیشتری دارد؛ مسابقات در ۱۱ استادیوم و ۱۱ کشور مختلف برگزار می‌شود، بنابراین مسابقات قهرمانی یورو امسال می‌تواند گردشگری ورزشی را در ۱۱ مقصد تقویت کند. یورو ۲۰۲۰ چگونه می‌تواند به گردشگری اروپا کمک کند؟ 1. کمک به ساخت تصویر مقصد با توجه به این‌که این مسابقات همانند سال‌های گذشته در یک یا دو کشور خاص برگزار نمی‌شود، می‌تواند فرصتی مناسب برای تبلیغ تصویر مقاصد بسیاری از اروپا پس از توقف گردشگری در بیش از یک‌سال باشد. کشورهای اروپایی می‌توانند با استفاده از فرصت ورود هواداران به ورزشگاه برای تماشای زنده و تشویق مسابقات، ایمنی مقصد را پس از بیماری همه‌گیر تایید کنند. این مورد به مقاصد کمک خواهد کرد تا اعتماد گردشگران را نسبت به سفرهای آینده به اروپا افزایش دهند. 2. بازگشت ارزش‌های اقتصادی برای مقصد در پانزدهمین قهرمانی یورو در سال ۲۰۱۶، به میزبانی کشور فرانسه با ۲.۴ میلیون هوادار (۶۱۳ هزار هوادار خارجی)، ۱.۲۲ میلیارد یورو به اقتصاد فرانسه کمک شد که ۶۲۵.۸ میلیون یورو مرتبط با فعالیت‌های گردشگری بود. البته مسابقات امسال با انتظارات بالاتری برای تقویت اقتصاد و گردشگری اروپا خواهد بود. با توجه به اجرای برنامه‌های واکسیناسیون و گواهی دیجیتال کووید اتحادیه اروپا برای سفر، اکثر کشورهای اروپایی محدودیت‌ها را کاهش داده و یا لغو کرده‌اند. البته با توجه به میزبانی ۱۱ کشور و پراکندگی آن، ارزش اقتصادی حاصل از فعالیت‌های گردشگری یورو ۲۰۲۰ هنوز یک معماست و درآمد آن تنها از طرفداران داخلی بدست خواهد آمد، زیرا گردشگران خارجی کمتر از مسابقات فصول قبلی خواهد بود. مقاصد میزبان مسابقات می‌توانند از گردشگرانی که برای تماشای مسابقات آمده‌اند درآمد گردشگری خود را افزایش دهند و به بازدیدکنندگان فرصت دهند تا درک بهتری از فرهنگ و زندگی شهری خارج از ورزشگاه کسب کنند. البته کشورهای اروپایی با توجه به برنامه‌های واکسیناسیون گسترده برای جلوگیری از شیوع مجدد بیماری همه‌گیر، همچنان باید به کنترل وضعیت توجه داشته باشند. حفظ موفقیت در مسابقات قهرمانی یورو ۲۰۲۰ اهرم بزرگی برای کشورهای منطقه و همچنین افزایش اعتماد گردشگران برای سفر به اروپا در آینده نزدیک خواهد بود. منبع : ایسنا

ایجاد شده: 6/تیر/1400       آخرین ویرایش: 6/تیر/1400     اخبار خارجی
رقابت کشورها در سورپرایز گردشگران

رقابت کشورها در سورپرایز گردشگران

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، بازارهای جهانی توریسم به‌منظور جذب هرچه بیشتر گردشگران رقابت گسترده‌ای را با سورپرایز کردن توریست‌ها در پیش گرفتند. از این‌رو شرکت هواپیمایی کانتاس به‌منظور ایجاد انگیزه در مردم استرالیا برای واکسیناسیون «جایزه بزرگ» یک‌سال پرواز رایگان را درنظر گرفته است. شرکت هواپیمایی کانتاس استرالیا، ۱۰ «جایزه بزرگ» یک‌ساله پرواز رایگان تا پایان سال ۲۰۲۱ برای استرالیایی‌هایی که به‌طور کامل در برابر کووید-۱۹ واکسینه شده‌اند‌، ارائه می‌دهد. همچنین تخفیف ویژه‌ای برای رزرو پروازهای عادی تا سقف هزار امتیاز به‌همراه اعتبار وضعیت درنظر گرفته است. در واقع بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی استرالیا در تلاش برای ایجاد انگیزه واکسیناسیون در میان مردم خود است. این 10 جایزه بزرگ به‌صورتی طبقه‌بندی می‌شود که سهم هر ایالت حداقل یک جایزه باشد و برای یک خانواده چهار نفره سفرهای نامحدود در مقاصد موردنظر کانتاس و جت استار ارائه داده شده است. این سفرها در کلاس اقتصادی بوده و هر یک از 10 برنده یک میلیون امتیاز را برای استفاده رزرو محل اقامت دریافت می‌کنند. این برنامه از ماه ژوئیه (مرداد) آغاز می‌شود و تنها شامل افرادی که واکسینه شده باشند می‌شود. همچنین واکسیناسیون گسترده در آمریکا و انگلیس این فرصت را برای کانتاس فراهم می‌کند که زودتر از موعد مقرر پیشنهادی دولت از اواسط 2022 پروازهای خود را به این دو بازار اصلی آغاز کند. اگرچه در چند ماه گذشته برآورد می‌شد که سنگاپور، تایوان و ژاپن نخستین پروازهای خارجی این شرکت هواپیمایی باشد، اما با پیشرفت بزرگی که در آمریکا و انگلیس از نظر واکسیناسیون صورت گرفته، احتمالا شاهد باز شدن این بازارها پیش از سایر مقاصد خواهیم بود زیرا توزیع واکسن در هر دو کشور بسیار موفقیت‌آمیز بوده است. این شرکت درحال برنامه‌ریزی برای استرالیایی‌های واکسینه‌شده به‌عنوان بخشی از یک برنامه آزمایشی برای سفر به خارج از کشور در ماه آگوست است. این طرح می‌تواند به مشتریان امکان پرواز به کشورهای منتخب از جمله مقاصد کم‌خطر را بدهد و بدون قرنطینه شدن مشروط به همراه داشتن تست منفی کرونا به استرالیا بازگردند. پروازهای بوئینگ 787 کانتاس آمریکا و انگلیس تا اواخر 2023 و شروع پرواز اولین ابر‌هواپیماهای ایرباس A380 به‌عنوان بهترین خطوط هوایی به فعالیت خود ادامه می‌دهند. باتوجه به بازنشستگی زودهنگام و مرخصی بدون حقوق بسیاری از کارکنان، فعالیت شش هواپیمای جدید منجر به بازگشت بسیاری از کارکنان خواهد شد و تا پایان سال 2023، شش هواپیمای اول خیلی سریع فعال خواهد شد. با باز شدن مرزها شرایطی که برای شهروندان استرالیایی برای سفر به کشورهای دیگر در نظر گرفته خواهد شد احتمالا ارائه تست منفی کووید-19 پیش از سفر و هنگام بازگشت و حتی اجباری بودن واکسیناسیون باشد. در واقع واکسیناسیون برای تمامی استرالیایی‌ها با شروع مجدد پروازهای بین‌المللی کانتاس اجباری خواهد بود مگر استثنائاتی که برای سفر به نیوزیلند وجود دارد. واکسیناسیون کلیدی برای باز نگه داشتن مرزهای داخلی و شروع مجدد سفرهای بین‌المللی است. شرکت هواپیمایی استرالیا از مارس 2020 پس از تعطیلی تمامی پروازهای خارجی اکنون، دسامبر 2021 را زمان راه‌اندازی مجدد شبکه پروازهای بین‌المللی خود برآورد کرده است. اگرچه می‌تواند در اواسط سال 2022 مطابق تصمیمات دولت فدرال استرالیا درباره بسته بودن مرزهای کشور تحقق پذیرد. باتوجه به اینکه عدم تمایل واکسیناسیون در بسیاری از کشورها، وضعیت بهبودی از بیماری همه‌گیری را تهدید می‌کند، شرکت‌هایی که بازگشایی مرزهای جهانی بیشترین سود را برایشان دارد درحال آماده‌سازی مردم در جهت تشویق به واکسیناسیون هستند. علاوه بر کانتاس، شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز نیز پروازهای بین‌المللی خود را مشروط به واکسینه شدن کرده و از میان واکسینه شده‌ها افرادی را برای پروازهای رایگان یک‌ساله انتخاب خواهد کرد. مقامات فرودگاه هنگ کنگ نیز 60 هزار بلیت پرواز را با قرعه‌کشی از میان ساکنان و کارکنان فرودگاه که پیش از ماه سپتامبر واکسینه شده باشند اهدا می‌کند. شرکت هواپیمایی اوبر و لیفت نیز درحال آماده‌سازی سفرهای رایگان برای افراد واکسینه شده در آمریکا هستند. منبع : دنیای اقتصاد

ایجاد شده: 5/تیر/1400       آخرین ویرایش: 5/تیر/1400     اخبار خارجی
آشیانه هواپیما در اردبیل احداث می‌شود

آشیانه هواپیما در اردبیل احداث می‌شود

به گزارش هتل نیوز و به نقل از مهر، " محمد قصابی " مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل، اظهار کرد: با توجه به حضور شبانه هواپیماها با انجام پروازهای آخر شب و همچنین پروازهای اول صبح تابستانی ضروری است تا هر چه سریع‌تر آشیانه هواپیما در فرودگاه اردبیل احداث شود که امیدواریم با تأمین منابع مورد نیاز استارت این پروژه در اردبیل زده شود. وی به راه‌اندازی ایرلاین ویژه اردبیل خبر داد و تصریح کرد: با رایزنی‌های انجام شده خرید چهار هواپیما برای شرکت سبلان ایر آغاز شده و تا ۲۰ روز آینده پروازهای این ایرلان آغاز می‌شود که به سرعت می‌تواند در سطح کشور نام و آوازه‌ای برای خود پیدا کند. مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل ضرورت نصب سیستم روشنایی مجهز در فرودگاه اردبیل را با اتمام عملیات آسفالت‌ریزی پلیمری باند اصلی فرودگاه اردبیل یادآور شد و گفت: همه سیستم‌های مدرن در فرودگاه اردبیل با استفاده از توان داخلی انجام شده و کیفیت و ارتقا پروازها را شاهد خواهیم بود. قصابی دلیل اصلی دایر نشدن پروازهای خارجی را فرودگاه‌های اردبیل کمبود مسافر و عدم استقبال از پروازهای خارجی اعلام کرد و افزود: ما آمادگی داریم تا پروازهای مستقیم به کشورهای همسایه به ویژه جمهوری آذربایجان و ترکیه را از فرودگاه اردبیل راه‌اندازی کنیم که متأسفانه کمبود تقاضا در این زمینه مانع از انجام پروازهای خارجی شده است. وی به دایر بودن ۷۰ پرواز در طول هفته در فرودگاه اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: اکثر شرکت‌های هواپیمایی پروازهای خود را به فرودگاه اردبیل دایر کردند که ۹۵ درصد پروازها تنها در مسیر اردبیل به تهران و بالعکس انجام می‌شود. قصابی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم تا پروازهای مشهد و اهواز را نیز در چند نوبت در طول هفته در فرودگاه اردبیل دایر کنیم که در این زمینه رایزنی‌ها آغاز شده است. مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل به اصلی‌ترین مشکل فرودگاه پارس‌آباد در نبود جایگاه سوخت اشاره کرد و گفت: تلاش بر این است تا تعداد چهار سورت پرواز این فرودگاه با حل مشکل جایگاه سوخت ارتقا یابد.

ایجاد شده: 5/تیر/1400       آخرین ویرایش: 5/تیر/1400     اخبار داخلی
تزریق واکسن کرونا برای گردشگران در دستور کار نیست

تزریق واکسن کرونا برای گردشگران در دستور کار نیست

به گزارش هتل نیوز و به نقل از برنا،   " حرمت‌الله رفیعی " رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: مقوله‌ای تحت عنوان تور تزریق واکسن کرونا وجود ندارد. اینکه در کشور یک شهروند ایرانی قبل از خروج تحت تزریق واکسن کرونا قرار بگیرد هنوز در دستور کار قرار نگرفته است. او افزود: هنوز برای بسیاری از شهروندان واکسن کرونا تزریق نشده است این در حالی است که در کشورهای همسایه‌ تمامی افراد تحت تزریق واکسن قرار گرفته و برای ارتقای گردشگری و رونق این صنعت اقدامات متعدد در این زمینه انجام می‌شود. رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی خدمات گردشگری تاکید کرد:  برای مثال در کشورهای ارمنستان، امارات، افغانستان و ... تزریق واکسن انجام یا در حال انجام است. هرچند هنوز در کشور ما تزریق واکسن برای شهروندان انجام نشده است. رفیعی گفت: برای خروج مسافران از کشور و صنعت گردشگری، سهمیه‌ای واکسن کرونا لحاظ نشده است. رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی خدمات گردشگری درباره تورهای متضرر به دلیل شیوع کرونا و اقدامات آن گفت: در جهان به دلیل مهار کرونا بارقه‌های توسعه گردشگری ایجاد شده است. کشورها اجازه ورود می‌دهند و ما هم باید به این سمت حرکت کنیم که مرزها بر روی گردشگران ایرانی باز شود تا بتوان  چرخ گردشگری را به حرکت در آورد. رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی خدمات گردشگری گفت: پایه‌های صنعت گردشگری در کشور ما از بین رفته است. بسیاری از دفاتر و هتل‌های کشور به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده و بسیاری از کارکنان در این صنعت از فعالیت در زمینه گردشگری خارج شده‌اند. او افزود: اقدامات موثر کنونی در زمینه صنعت گردشگری باعث می‌شود تا 4- 5 ماه آینده خون جدید به مویرگ‌های گردشگری کشور دمیده می‌شود. در این زمینه صنعت گردشگری تلاش خود را آغاز می‌کند. رفیعی تصریح کرد: بسیاری از ضرر و زیان‌های دفاتر  گردشگری قابل جبران نیست. باید دانست که گردشگری برای بازپس‌گیری جایگاه خود به اختصاص زمان نیاز دارد. هرچند اقدامات در مدت زمان کوتاه در زمینه گردشگری شروع و شاهد رونق گردشگری و ورود گردشگران خارجی به ایران و رونق گردشگری داخلی باشیم.

ایجاد شده: 1/تیر/1400       آخرین ویرایش: 1/تیر/1400     اخبار داخلی
شرکت‌ها حق افزایش نرخ بلیت هواپیما و قطار را ندارند

شرکت‌ها حق افزایش نرخ بلیت هواپیما و قطار را ندارند

به گزارش هتل نیوز و به نثل از ایلنا، " محمد اسلامی " ویزر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که چرا قیمت بلیت‌های تهران-مشهد در آستانه میلاد امام هشتم افزایش قابل توجه یافته است، اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی با هرگونه افزایش مبلغ بلیت کاملا مخالف است و همه شرکت‌های حمل و نقل ریلی و هوایی باید به مصوبات قبلی در این خصوص  عمل کنند. وی ادامه داد: نه تنها به تازگی مصوبه‌ای برای افزایش قیمت‌ها نداشته‌ایم بلکه مخالف افزایش قیمت‌ها هم  هستیم. وزیر راه و شهرسازی با تاکید براینکه شورای عالی ترابری در دو هفته اخیر نشست و مصوبه‌ای در این خصوص نداشته است، گفت: سازمان هواپیمایی کشوری به شکایات دریافتی در خصوص افزایش نرخ بلیت رسیدگی می‌کند و با شرکت‌های متخلف قطعا برخورد قانونی صورت می‌گیرد. یادآوری می‌شود تغییر نرخ بلیت هواپیما و قطار در شوراهای مربوط در ستاد وزارت راه و شهرسازی باید طرح و مصوب شود؛ این در حالی است که چنین موضوعی طرح نشده است و مصوبه‌ای نیز صورت نگرفته است.

ایجاد شده: 31/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 31/خرداد/1400     اخبار داخلی
کلیدی که درهای گردشگری را باز نکرد

کلیدی که درهای گردشگری را باز نکرد

به گزارش هتل نیوز، در سال ۹۲ حسن روحانی رسماً رئیس جمهور ایران شد و مردمی که به او رأی دادند و آنها که به او رأی ندادند همگی چشم انتظار تحقق وعده‌ها و شعارهای روحانی بودند. اما این شعارها و وعده‌ها چه بود و از سال ۹۲ که ۸ سال می‌گذرد تا کنون چه تعداد از آنها عملی شد؟ روحانی در وعده‌های انتخاباتی خود طی دو دوره و سال‌های ۹۲ و ۹۶ وعده‌هایی را در زمینه‌های مختلف از جمله گردشگری داد که مهمترین آنها، تسهیل بازگشت ایرانیان، لغو ویزای عراق، افزایش هر سال یک میلیون نفر به تعداد گردشگران خارجی، جذب بیشتر گردشگران خارجی، بازگرداندن اعتبار به گذرنامه ایرانی و برداشتن موانع سفر اساتید به خارج بود. وعده‌هایی که فعالان گردشگری تصور می‌کردند با انتخاب او می‌توانند به این اهداف دست پیدا کنند اما حالا با پایان دولت روحانی باید دید چقدر از این وعده‌ها محقق شده است. حسن روحانی خرداد همان سال وضع موجود اقتصادی و سیاسی و اجتماعی کشور را نقد کرد و به مردم وعده داد وقتی بر سر کار آمد، مشکلات اقتصادی و اجتماعی و سیاسی مانند بیکاری و گرانی را حل کرده و مطالبات سیاسی و اجتماعی و فرهنگی مردم را محقق کند. سال ۹۲ همزمان با مناظره ۸ نامزد انتخابات ریاست جمهوری در صدا و سیما، ۱۶ پرسش مطرح شد که یکی از این سوالات درباره اقدام مؤثر در تقویت و توسعه صنعت گردشگری در کشور بود. سوالی که مشخصاً در حوزه گردشگری بوده ولی امسال در میان سوالات به آن پرداخته نشد. اگر بتوانیم در طول یک سال ۱۰ میلیون گردشگر وارد کشور کنیم، ۱۳.۶ میلیارد دلار درآمد کسب می‌کنیم بخشی از پاسخی که سال ۹۲ حسن روحانی به آن داد این بود: «اگر ما بتوانیم در طول یک سال ۱۰ میلیون گردشگر وارد کشور کنیم، ۱۳.۶ میلیارد (دلار) درآمد کسب می‌کنیم و این مجموعه گردشگر چهار میلیون شغل ایجاد می‌کند. در حال حاضر ما سه و نیم میلیون نفر بیکار در کشور داریم که اگر ۱۰ میلیون گردشگر وارد کشور شوند مشکل اشتغال کاملاً حل خواهد شد. در صنعت توریسم باید زیربناها مثل هتل، فرودگاه و حمل و نقل را درست کنیم و همه اینها به راحتی امکان‌پذیر است. حتی اگر سرمایه‌گذار داخلی نداشته باشیم – که داریم – سرمایه‌گذار خارجی آماده است برای ما هتل بسازد و بعد از پول آن هتل برداشت می‌شود و به کشور واگذار می‌شود. فرودگاه‌های ما قابل توسعه است. مهم‌ترین مشکلی که داریم و باید حل کنیم، بحث بانکی و مسائل مالی است که به خاطر تحریم مشکل داریم و دولت باید برنامه‌ریزی کند تا پول گردشگران به نحو مناسب وارد کشور شود.» از سال ۹۲ تا کنون رقم ورود گردشگر خارجی به ایران با حرکت لاکپشتی رو به رو بود. به نحوی که تا کنون حدود ۸ میلیون گردشگر خارجی به ایران آمده است. این تعداد با شیوع ویروس کرونا عملاً به زیر صد نفر رسید. ضمن اینکه در طول ۸ سال اخیر هیچ اقدامی در جهت سرمایه گذاری، سرمایه گذاران خارجی در ایران و به خصوص در بخش اقامتی انجام نشد. مسائل مالی و حمایت‌های بانکی نیز همچنان گریبان سرمایه گذاران را می‌گیرد. روحانی در همان سال‌های اولیه ریاست جمهوری زمانی که بیشتر درباره گردشگری سخن می‌گفت بیان کرد: اگر فکر ما این است که اگر گردشگری وارد کشور شود فضای جامعه فاسد می‌شود مثل این است که ما به خودمان شک داریم. بنابراین ما نباید به جوان‌هایمان شک کنیم همه این‌ها فرهنگ‌دوست و مسلمان هستند و تحت تأثیر این‌گونه فسادها قرار نخواهند گرفت. او همچنین گفته بود که دولت تدبیر، گرانی را با فکر و برنامه کنترل و کاهش خواهد داد و بیکاری را با روش‌هایی چون توجه به صنعت، کشاورزی و گردشگری کاهش خواهد داد و بیکاری را به نُرم جهانی خواهد رساند. چهارمین مرتبه جاذبه توریسمی دنیا از آن ایران است، اما صنعت گردشگری فعال نشده است. نیاز به سرمایه‌گذاری داخلی هم نیست سرمایه خارجی هم جذب می‌شود اگر توریست وارد کشور شود. کردستان می‌تواند قطب گردشگری ایران باشد روحانی همچنین در سفری که به سنندج، ارومیه و تبریز داشت، گفته بود: اگر صنعت گردشگری در کردستان احیا شود مساله بیکاری به طور کامل حل خواهد شد. کردستان می‌توان قطبی ازقطب‌های گردشگری ایران عزیز باشد و باید کاری کنیم که صادرکننده کالا و خدمت به کشور همسایه‌مان عراق باشیم. هدیه تقلبی که روحانی از آمریکایی‌ها گرفت هفتم مهر سال ۹۲ درست چند ماه پس از اینکه روحانی روی صندلی ریاست جمهوری نشست، به نیویورک رفت و پس از بازگشت خبر از هدیه‌ای ارزشمند داد که آمریکایی‌ها به ملت ایران هدیه داده‌اند و هدف از بازپس دادن آن را بهتر شدن روابط فرهنگی ایران و آمریکا دانست. این شیردال که یک جام سیمین بود و محمد علی نجفی رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی اعلام کرد که احتمالاً متعلق به دوره هخامنشی باشد. اما پس از چند روز کارشناسان میراث فرهنگی گفتند که این شیء تقلبی است و هیچ ارزشی ندارد! برگرداندن سر سرباز هخامنشی در پی سفر دوم روحانی به نیویورک نیز در سال ۹۷ اتفاق افتاد. تعداد زیادی هتل تا پایان سال ۹۳ به بهره‌برداری می‌رسد روحانی پنجم خرداد سال ۹۳ پس از اینکه به دیدار معاونان سازمان میراث فرهنگی وقت رفت گفت: در بخش صنایع دستی بانوان ما می‌توانند بخش بزرگی از این صنایع دستی را در داخل خانه انجام بدهند، در کنار وظیفة مادری‌شان می‌توانند بار این بخش را برای درآمد خود و عظمت کشور و هم برای صادرات بر دوش بگیرند. دولت در همة زمینه‌ها اقداماتی باید انجام بدهد و در زمینة جذب گردشگران خارجی بخشی از آن باید به عنوان صنایع توریستی مورد توجه قرار بگیرد اعم از فرودگاه‌ها، قطار، جاده‌ها، هتل‌ها و زمینه‌های جذب توریسم از لحاظ تبلیغاتی، سیاسی و اقداماتی که برای ویزا باید انجام بگیرد، در همه این زمینه‌ها دولت فعال خواهد بود، اما عمدتاً بخش خصوصی باید سرمایه‌گذاری انجام بدهد. این سازمان می‌تواند با برنامه‌هایی که دارد برای صادرات، معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی، اسلامی و انقلابی ما و هم برای رونق صنایع دستی، فعال بشود. ارزآوری ما بیشتر خواهد شد. اشتغال افزایش پیدا خواهد کرد و همان فرهنگ و اقتصادی که امسال باید بیشتر مورد توجه باشد، تحقق پیدا خواهد کرد. اتفاقاً این سازمان می‌تواند در زمینه فرهنگ و اقتصاد فعال باشد و در اجرای اقتصاد مقاومتی این سازمان باید به وظایف خودش عمل بکند. قرار بود تا ساختار مناسبی برای این وزارتخانه تبیین شود اما با گذشته دو سال و چندین بار تغییر در ساختار، هنوز به شاکله اصلی نرسیده و هنوز ساختاری متناسب با وزارت میراث فرهنگی شکل نگرفته است ما می‌توانیم در سایه فعالیت این سازمان و بخش خصوصی شرایط بهتری را برای جذب گردشگر و صادرات بیشتر صنایع دستی و هم برای اشتغال بیشتر جوان‌های عزیز فراهم کنیم. برای اینکه از همه این آثار چه مذهبی، چه تاریخی به خوبی استفاده کنیم، دولت باید سرمایه‌گذاری کند؛ هم برای حفظ و مرمت این آثار و معرفی این آثار به دنیا که مردم بشناسند و جذب بشوند و هم زمینه برای حضور و ورود گردشگران از لحاظ سیاسی (مسائل مربوط به ورود و خروج آنها به کشور) و همچنین سرمایه‌گذاری‌هایی در بخش حمل و نقل و اسکان باید انجام بگیرد. دولت در این زمینه مصمم است و اقدامات خوبی شروع شده است. ان‌شاءالله تعداد زیادی هتل تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد. برای سال‌های آینده از سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف مخصوصاً بخش‌های خصوصی در این حوزه دعوت می‌کنم. دولت هم در این زمینه از طریق صندوق کمک خواهد کرد برای اینکه بتوانیم زمینه را فراهم بکنیم و ان‌شاءالله همین‌طور که در دو ماهه اول شاهد ۳ برابر شدن در بخشی از زمینه‌ها برای جذب گردشگر هستیم، در ادامه سال هم بتوانیم این روند را ادامه بدهیم. سالی یک میلیون گردشگر اضافه می‌شود اردیبهشت سال ۹۶ روحانی که قصد داشت برای دولت دوازدهم هم کاندید شود در اولین برنامه تبلیغاتی خود وعده دیگری داد و گفت: تصمیم دولت بر این است که سالانه یک میلیون نفر بر گردشگری کشور بیافزاید. سال ۹۶ او گفت: بازگشت عزت به پاسپورت ایرانی یکی از وعده‌های حسن روحانی رئیس دولت یازدهم به مردم بود. وی در یکی از برنامه‌های تلویزیونی خطاب به مردم ایران گفت: به همه هموطنان قول می‌دهم که افتخارات بزرگان ایرانی که برخی کشورهای همسایه آن را تصاحب کردند برگردانم و احترام پاسپورت ایرانی نیز برگردانده می‌شود. مخالفت با وزارت شدن سازمان میراث فرهنگی در مدتی که روحانی رئیس جمهور بود، محمد علی نجفی، مسعود سلطانی فر، زهرا احمدی پور، علی اصغر مونسان به عنوان رؤسای سازمان میراث فرهنگی انتخاب شدند. همچنین با اینکه دولت اصلاً قصد نداشت که سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه تبدیل شود و دلیل خود را هم بزرگ شدن دولت می‌دانست اما در نهایت با تصویب نمایندگان مجلس، سازمان میراث فرهنگی در مرداد سال ۹۸ به وزارت تبدیل شد و علی اصغر مونسان هم به عنوان وزیر در آن فعالیت کرد. از آن زمان قرار بود تا ساختار مناسبی برای این وزارتخانه تبیین شود اما با گذشته دو سال و چندین بار تغییر در ساختار، هنوز به شاکله اصلی نرسیده و هنوز ساختاری متناسب با وزارت میراث فرهنگی شکل نگرفته است چون یک بار به عنوان مثال گردشگری با معاونت سرمایه گذاری ترکیب می‌شود و بار دیگر جدا کار می‌کند هنوز هم خیلی از کارمندان این وزارتخانه نمی‌دانند در نهایت ساختار این وزارت به چه شکل و شمایلی رسید. مشکلات یک قرن گذشته در دولت دوازدهم ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ حسن روحانی در جلسه هیأت دولت با تبریک به ابراهیم رئیسی به عنوان منتخب مردم گفت که ۴۵ روز دیگر پایان مأموریت دولت دوازدهم خواهد بود. من افتخار می‌کنم در دولتی بودیم که سخت‌ترین ایام تاریخ ایران را شاهد بودیم و بار مسئولیت را در طول یک قرن گذشته حمل کردیم و روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم. منظور روحانی از روزهای سخت، موضوعاتی از قبیل تحریم‌ها و همزمانی آن با شیوع ویروس کرونا بود. غیر از آن اتفاقاتی مانند سیل و سقوط هواپیما و شهادت سردار سلیمانی نیز موجب شد تا از سال ۹۸ تا کنون صنعت گردشگری ایران زمین بخورد و فعالان صنایع دستی نیز به بدترین وضعیت دچار شوند. آخرین وعده رئیس جمهور دولت دوازدهم در آخرین وعده‌های خود در زمینه گردشگری گفته است: در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ هم با مشکلاتی روبرو هستیم اما در عین حال این نوید را می‌دهم که وضع گردشگری در ماه‌های پایانی امسال وقتی واکسیناسیون در سراسر کشور انجام بگیرد شرایط جدیدی می‌شود و همه این زحماتی که مردم و بخش دولتی و خصوصی کشیدند در پایان امسال شاهد بهره برداری خواهند بود. رئیسی و گردشگری حالا سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور ایران انتخاب شده است. رئیس جمهوری که ۴۴ روز دیگر بر این صندلی خواهد نشست، تاکنون هیچ وعده‌ای در شعارهای انتخاباتی خود در حوزه گردشگری نداشته است جز اینکه کمیته گردشگری در ستاد انتخاباتی دارد و این کمیته هم هر از گاهی یک برنامه تبلیغاتی تهیه کرده و کارشناسان قدیمی سازمان میراث فرهنگی را دور هم جمع کرده تا بتواند ساختاری دیگر برای وزارت میراث فرهنگی تعریف و پیشنهاد کند. البته باید دید وعده رئیسی درباره اینکه ترکیب کابینه او ارتباطی با ستادهای انتخاباتی او ندارد در حوزه گردشگری چه خواهد شد؟ اکنون باید منتظر ماند و دید که دولت رئیسی چه برنامه‌ای برای توسعه صنعت گردشگری و تقویت میراث فرهنگی و صنایع دستی ایران دارد چون تا کنون برنامه مشخصی از سوی وی ارائه نشده است.

ایجاد شده: 30/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 30/خرداد/1400     اخبار داخلی
برقراری مجدد پرواز‌های هما به فرانسه و پاکستان

برقراری مجدد پرواز‌های هما به فرانسه و پاکستان

به گزارش هتل نیوز و به نقل از صداوسیما، براساس برنامه‌ریزی انجام شده، پرواز روز‌های دوشنبه به مقصد پاریس از ۷ تیرماه سال جاری (۲۷ ژوئن سال ۲۰۲۱) آغاز شده و تا ۸ آبان ماه ادامه خواهد داشت. براساس برنامه پروازی، پرواز ۷۳۳ روز‌های دوشنبه، ساعت ۱۷ و ۵۵ دقیقه بامداد از فرودگاه امام خمینی پرواز و در ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه وارد فرودگاه پاریس می‌شود. بازگشت این پرواز در همان روز در ساعت ۲۳ (به وقت محلی) فرودگاه پاریس را ترک و در ساعت ۷ و ۱۵ دقیقه روز‌های سه‌شنبه در فرودگاه امام خمینی به زمین می‌نشیند. همچنین با رفع تعلیق پرواز به مقصد کشور فرانسه و صدور مجوز ار سوی سازمان هواپیمایی کشوری، یک پرواز برای روز جمعه ۴ تیرماه (۲۵ ژوئن سال ۲۰۲۱) برنامه‌ریزی شده است. این پرواز با شماره پرواز ۷۳۳ در ساعت ۳ و ۲۰ دقیقه فرودگاه امام خمینی ترک و در ساعت ۶ و ۵۵ دقیقه (به وقت محلی) وارد فرودگاه شاردوگل می‌شود. این پرواز در همان روز در ساعت ۸ و ۲۵ دقیقه (به وقت محلی) فرودگاه پاریس را ترک و در ساعت ۱۶ و ۴۰ دقیقه در فرودگاه امام خمینی به زمین می‌نشیند. همچنین با خروج کشور پاکستان از لیست کشور‌های پر خطر مرزی و صدور مجوز از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، پرواز‌های هما به فرودگاه کراچی به صورت برنامه‌ای ادامه خواهد داشت. هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما"، در برنامه تابستانی خود، زمان پرواز‌های هفتگی کراچی را به دو هفته یک بار تغییر داد که این تغییر تا ۸ آبان‌ماه ادامه خواهد داشت. براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، پرواز "هما" به مقصد فرودگاه کراچی در روز ۳ تیرماه سال جاری (۲۴ ژوئن) با شماره پرواز ۸۱۲ در ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه از فرودگاه امام خمینی انجام می‌شود. بازگشت این پرواز در همان روز با پرواز شماره ۸۱۳ در ساعت ۱۳ و ۲۰ دقیقه از فرودگاه کراچی پرواز و در ساعت ۱۶ وارد فرودگاه امام خمینی می‌شود.

ایجاد شده: 30/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 31/خرداد/1400     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...