اصطلاح " بوتیک هتل " بیش از چهار دهه است که وارد بخش میهمان نوازی شده است؛ اما با تکامل صنعت گردشگری مفهوم و اهمیت این کلمه نیز تغییر کرده است. آنچه که به عنوان یک ترند بی نظیر آغاز شد، اکنون به یک جریان اصلی تبدیل شده است. سرمایه گذاران و کارآفرینان در ابتدا به بوتیک هتل ها به عنوان فرصتی برای تجارت نگاه می کردند، بدون اینکه مجبور به رقابت در صنعت اقامت باشند. اما بعد از آن شروع به سرمایه گذاری در بوتیک هتل ها به عنوان برندهای فرعی کردند تا سهم بازار را به دست بیاورند؛ زیرا این ترند به آرامی محبوب شد. بوتیک هتل ها که به طور معمول در مناطق شهری یافت می شوند (الزاما نه همیشه) ، امکانات منحصر به فرد و مجللی را برای میهمانان ارائه می دهند. اکنون ما هتل های بین المللی زنجیره ای زیادی داریم که برندهای بوتیک لوکس را برای به دست آوردن سهم بازار و سرمایه گذاری در رشد ایجاد می کنند. بخش قابل توجهی از این رشد را می توان به مخاطبانی نسبت داد که هتل های سبک زندگی و بوتیک را بر خلاف برندهای بزرگ و زنجیره های عظیم ترجیح می دهند. چرا که آنها به جای استاندارد سازی، برای یک تجربه و شخصی سازی بی نظیر ارزش قائل هستند. مسافر خسته دیگر به دنبال یک اتاق هتل ساده و معمولی نیست. برخی از مفاهیم کلیدی هتل های بوتیک و سبک زندگی که صنعت میهمان نوازی را تحت تأثیر قرار می دهند عبارتند از: مفهوم The "home away from home" "خانه خارج از خانه": ایده ایجاد احساس گرم و دنج، نوازش حواس با دکوراسیون زیبا که همزمان احساس در خانه بودن را ایجاد می کند. این ایده در هتل های گرم و دارای سبک مسکونی جا خوش کرده که با درجه بالایی از خدمات، دارای عملکردی کارآمد هستند. فضاهای اجتماعی: ساعات اجتماعی و تعاملات گاه به گاه بین میهمانان در بسیاری از هتل های بوتیک کاملاً معمول است. این فضا به جای اینکه صرفاً یک فضای کاربردی باشد، بر روند متفکرانه تری از طراحی که شامل لابی به عنوان یک مکان اجتماعی است، تأثیر گذاشته است. نخبگان اجتماعی: این مفهوم ربطی به طبقه و حضور و تعامل یک برند تجاری در شبکه های اجتماعی ندارد. میهمانان باید همانطور که در طول اقامت فیزیکی خود احساس راحتی می کنند، با نام تجاری آنلاین نیز احساس راحتی کنند. محلی سازی: محلی بودن ممکن است یک ضرورت بازاریابی برای هتل های بوتیک باشد؛ زیرا ایجاد پیام تجاری منحصر به فرد برای آنها آسان تر از جنگیدن با نام های بزرگ است. اما این به زودی آگاهی مخاطبان را برای کاوش در سرزمین های جدید، فرهنگ ها، غذاها و موضوعات جدید جلب می کند. بوتیک هتل ها بایستی هویت متمایز خود را حفظ کنند و همچنین بر روی تجربه های فراموش نشدنی و غوطه وری در فرهنگ محلی تمرکز داشته باشند. تجربه طراحی امضا: دیگر دوره ی عدم اصالت و نداشتن تمایز نسبت به رقبا به سر رسیده است. دکوراسیون کلید اصلی است. بنابراین، طرح های جالب و با تأثیر بالا اکنون برای همه هتل ها به ضرورت تبدیل شده است. این مفهوم از آنجا که در طراحی و معماری هتل های آینده بسیار مهم است از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد. همانطور که اکنون کارشناسان اشاره کرده اند، طرح های منحصر به فرد دیگر قدرت هتل های بوتیک نیست، به طور معمول یک مضمون شیک و روحیه آمیز به مرحله مفهوم می رود. بسیاری از هتل ها حتی برند های بزرگ، این استراتژی را اتخاذ می کنند تا در میان جمعیتی که تأثیر فزاینده هتل های بوتیک بر صنعت میهمان نوازی را نشان می دهد، برجسته شوند. " الهام محمدی " فعال گردشگری
ایجاد شده: 28/خرداد/1400 آخرین ویرایش: 28/خرداد/1400 مقالات و یادداشت ها
به گزارش هتل نیوز و به نقل از مهر، نشست بررسی لغو روادید سفرهای گروهی روسیه که چندی پیش توسط علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی و رئیس آژانس فدرال روسیه به امضا رسید، در فضای مجازی با حضور کارشناسان ایرانی و فعالان گردشگری در روسیه به بحث و تبادل نظر گذاشته شد. در این نشست افشین یوسفی یکی از فعالان گردشگری در کشور روسیه بیان کرد: در سالهای گذشته نیز از کلمه تسهیلات در سفرهای گروهی نام برده میشد اما اکنون رسانهها از لغو روادید خبر دادهاند در صورتی که لغو روادید برای همه مسافران روسیه امکانپذیر نیست بلکه تنها این امتیاز به گروههایی که با آژانسها سفر میکنند، داده شده است. هر زمانی که میخواهند تسهیلاتی بگذارند باید همه جوانب را بسنجند. به عنوان مثال در چنین مواقعی تسهیلات برای سفرها و ویزا داده میشود اما هماهنگی با مرزبانیها وجود ندارد و یا اینکه سخت گیری در مرزبانیها بیشتر میشود. برفرض که این قرارداد به سرانجام برسد در نهایت برای توریست عادی فایدهای ندارد. بنابراین مسافر باید ۸۰ دلار برای سفر انفرادی بدهد. آژانسها هم به هر حال این ۸۰ دلار را از مسافر میگیرند و به سود خودشان میشود. من فکر نمیکنم تفاوتی ایجاد شده باشد. در ادامه این نشست عماد عاشوری از فعالان دیگر حوزه گردشگری روسیه اظهار داشت: این کشور حتماً بعد از لغو روادید گروهی شرایط خاصی را تعیین میکند چون برخی از ایرانیان ممکن است از موضوع لغو روادید سوءاستفاده کنند و به روسیه رفته تا خروج غیرقانونی داشته باشند. به این دلیل این کشور مسائل امنیتی را بیشتر خواهد کرد. شاید از ۶۰ شرکتی که انتخاب شده باشند، ضمانتهای خاص بگیرند. من در واقع نمیتوانم باور کنم که این قرارداد اجرایی میشود. چون تاکنون چند بار امضا شده است. وی افزود: جذابیتهای سفر به ایران برای خیلی از روسها مهم است. ایران کشوری است که فاصله برف بازی و شنا کردن در آن یک ساعت است. افشین یوسفی که در روسیه فعالیت دارد نیز ادامه داد: ۸۰ درصد توریستهایی که از روسیه به ایران می آیند، پلاژ میخواهند. بلیت هواپیما نیز گران است پس به سوچی برای اسکی میرود. در ادامه شهرام معین فر هم از فعالان گردشگری بیان کرد: ما آنقدر که توریست ایرانی به ترکیه میفرستیم، توریست ترک به ایران نداریم. بیشتر روسها به دنبال آفتاب هستند ولی ما این شرایط را در ایران نداریم. توریست روسی خرج میکند اما اقتصادی به سفر میرود. شاید در گرانترین هتلها اقامت کنند اما میخواهند با پرواز ارزان جابجا شوند و به جای کویرگردی در ایران به امارات میروند که نزدیکتر و ارزانتر است. روسیه هم برای توریست ایرانی شرایط خاصی میگذارد. توریست ارزان ایرانی هم سعی میکند به جای روسیه به ترکیه و کشورهای دیگر که پروازهای آفر دارد، برود. در ادامه این نشست، حرمت الله رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران گفت: لغو روادید گروهی اتفاق خوبی است. بازار روسیه جزو ۱۰ کشور اول ایران بود که فعالیتی در آن نداشتیم و درباره آن آشنایی کافی را نیز کسب نکردیم. احساس میکنم این کار باید زودتر انجام میشد. اینکه ما از کشور روسیه توریست به ایران بیاوریم به این معنا نیست که روسها پذیرای کشور ما نیستند بلکه ایران هم برای آنها جذابیت دارد. از طرفی متقاضی سفر به روسیه هم زیاد است. امیدوارم شرایط فعلی و قراردادی که بسته شده، به زودی اجرایی شود و در حد یک پروتکل نباشد. از طرف دیگر اگر پروازهایی که در حال انجام است، نتوانند مسافر داشته باشند به مشکل بر میخورند. گردشگری در دنیا به معنای گذشته فعال نیست اما اکنون در حال انجام است. تقریباً هتلهای ۵ ستاره تاپ ترکیه بیش از ۵۰ درصد ضریب اشغال داشتهاند ولی در ایران کوتاهیهایی انجام شده و برخی میگویند که گردشگری باعث شیوع کروناست در حالی که هم اکنون تجمعات در رقابتهای انتخاباتی انجام میشود و کسی جلوی آن را نمیگیرد. محمد محب خدایی معاون گردشگری سابق درباره این قرارداد بیان کرد: در واقع لغو ویزایی صورت نگرفته است. لغو ویزا زمانی است که مسافر توری را خریداری کرده باشد و پول ویزا ندهد. ایران جز بازار هدف روسیه نیست. حتی وقتی ترکیه با روسیه مشکل داشت باز هم نتوانستیم بازار هدف روسیه شویم. ترکیه از آژانسهای داخلی استفاده نمیکند بلکه آژانسهای ایرانی هستند که سالی دو میلیون مسافر به ترکیه میفرستند. آنها مدل برنامه ریزی شأن را تغییر دادند. روسیه هم به دنبال این است که آژانسهای ایرانی فعال شوند. زمانی که دو گروه بزرگ روسی به کیش آمدند، ما متوجه شدیم که آنها پلاژهای جدای نمیخواهند. بنابراین توریست درمانی، تفریحی یا تاریخی روسیه نمیتواند جزو بازار هدف برای جذب شأن به ایران باشد. در مقابل این سخن، سجاد شالیکار از فعالان گردشگری ایرانی گفت: ایران بازار هدف کجا هست؟ باید خودمان کار کرده و توریست جذب کنیم. موضوع دیگر اینکه ما اصلاً از سفر آقای وزیر به روسیه خبر نداشتیم اگر قرار است آژانسها جذب توریست داشته باشند باید از این رویداد با خبر میشدند شاید با همکارانشان در روسیه رایزنی میکردند اما ما یکباره در خبرها شنیدیم که لغو روادید گروهی اتفاق افتاده است. وی افزود: ما هنوز نمیدانیم جزو لیست شرکتهای انتخابی برای بازار روسیه هستیم یا نه. میدانیم سهم ورودی کار و خروجی کار چقدر است. این روالها باید درست شود. مصطفی سرویس عضو هیأت مدیره جامعه تورگردانان ایران هم گفت: من هم معتقدم اگر قرار است آژانسی با روسیه کار کند باید آنهایی باشند که این بازار را میشناسند. خبری را شنیدم مبنی بر اینکه به زودی پرواز مستقیم تهران و اصفهان به مسکو راه اندازی میشود. محمد ابراهیم لاریجانی مدیرکل سابق بازاریابی و تبلیغات گردشگری نیز گفت: دوستان بر چه اساسی میگویند ایران جزو بازار هدف روسیه نیست ترکیه زمانی که در چین کار کرد تنها بعد از چهار سال حدود هزار چینی جذب کرد اما الان این آمار به چند صد هزار نفر رسیده است. ما همین الان هم از روسیه ۲۰ هزار گردشگر داریم. ما تا به حال خود را عرضه نکردهایم. با این وجود اشتیاقی برای سفر به ایران هست. میتوانیم گوشهای از این بازار را داشته باشیم اگر آژانسداران بتوانند خود را در روسیه عرضه کنند. عباس پیرمرادیان از راهنمایان باسابقه گردشگری هم گفت: خیلی دنبال این نباشید که گردشگر زیادی به ایران بیاید چون وقتی بعد از برجام تعداد توریستها زیاد شد ما دیگر جای خالی در هتلها پیدا نمیکردیم. حرمت الله رفیعی رئیس انجمن دفاتر مسافرتی هم پاسخ داد: رانت زمانی ایجاد میشود که دفاتر گزینشی انتخاب شوند. وقتی به هر وقتی مجوز کار دادیم که در حوزه داخلی و خارجی فعالیت کند نگفتیم به چه کشورهایی مسافر ببرد یا بیاورد. وقتی رانت بوجود بیاید بخشی از پتانسیل ما از بین میرود. وقتی میگویند تنها چند آژانس کار کنند رقابت سالم از بین میرود. چرا دولت باید تعیین کند که چه کسی کجا کار کند؟ در جاهای دیگر این تصمیم گیری برای بخش خصوصی جواب مثبتی نداشته است. ما برای ورود و خروج توریست باید در هر کشوری دفتر مشترک داشته باشیم تا هر دفتری که میخواهد فعالیتی کند از طریق آن دفتر باشد. آن دفتر هم برای همه آژانسهایی است که آمدهاند در آن کشور کار کنند. برخی از دوستان فکر میکنند که این کشورها سهم آنهاست و فقط آنها باید در آن کشور کار کنند در صورتی که نباید این طور باشد.
ایجاد شده: 27/خرداد/1400 آخرین ویرایش: 29/خرداد/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، به دنبال اعتراض جامعه راهنمایان ایرانگردی در ارتباط با به انحصار کشیدن مصوبه مجلس درباره بیمه راهنمایان توسط دیگر تشکلهای خصوصی راهنمایان گردشگری، " ولی تیموری " معاون گردشگری کشور تاکید کرد: طبق مصوبه مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طبق مصوبه مجلس، متولی و کارفرمای بیمه راهنمایان گردشگری محسوب میشود و ۲۰ درصد حق بیمه را پرداخت میکند. با وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی هم صحبت شده که کار با محوریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام شود و اجازه نمیدهیم به حاشیه کشیده نشود. او افزود: شاخصهای بیمه با حضور دو تشکل خصوصی گردشگری تهیه شده و نمایندگان هر دو گروه در جلسات مربوطه حضور داشتند. اسامی دوهزار راهنمای گردشگری نیز بر اساس همین شاخصها از سوی ادارههای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استانها تهیه شده که هفته گذشته نیز به سازمان تامین اجتماعی داده شد و بهزودی بیمه آنها به جریان میافتد. معاون گردشگری افزود: بخشی از بودجه بیمه در سال ۹۹ به صندوق سازمان تامین اجتماعی واریز شده و قرار است بخشی از بودجه بیمه در سال ۱۴۰۰ هم دریافت شود تا وقفهای در کار بیمه راهنمایان ایجاد نشود. او درباره اعتراضها نسبت به توافق انجمنهای صنفی با سازمان تامین اجتماعی و محرومیت اعضای دیگر تشکل خصوصی و راهنمایان مستقل از بیمه، تاکید کرد: با وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی صحبت شده که کار با محوریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام شود و وارد حاشیههای دیگر هم نمیشویم.
ایجاد شده: 27/خرداد/1400 آخرین ویرایش: 27/خرداد/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، سازمان جهانی گردشگری در آخرین گزارش خود از وضعیت بازار گردشگری در سه ماه نخست ۲۰۲۱ از کاهش تعداد گردشگران حتی بیشتر از سال ۲۰۲۰ خبر داد که البته با تکیه بر واکسیناسیون عمومی امید بر بهبودی آرام این بازار را همچنان انتظار دارد. ورود گردشگران بینالمللی در دوره سه ماه ژانویه تا مارس ۲۰۲۱ در مقایسه با سال ۲۰۲۰ حدود ۸۳ درصد کاهش یافته است که این امر ناشی از بالا بودن محدودیتهای سفر و پایین بودن اعتماد و اطمینان مسافران به سفر بهدلیل شیوع گسترده کرونا بوده است. این روند کاهشی بهدنبال افت بیسابقه ۷۳ درصدی در سال ۲۰۲۰، بدترین سال ثبت شده برای گردشگری بینالمللی است. این کاهش شدید نشاندهنده از دست دادن حدود ۱۸۰ میلیون گردشگر خارجی در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۰ است و این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۹ کاهش ۲۶۵ میلیون نفری را نشان میدهد. حجم سفرهای بینالمللی همچنان ۸۸ درصد کمتر از سه ماه اول سال ۲۰۱۹ یعنی مقطع پیش از همهگیری است. همچنین درآمد گردشگری بینالمللی در سال 2020 حدود 930 میلیارد دلار کاهش پیدا کرده که با توجه به کاهش سفرهای جهانی، 64 درصد کاهش درآمدی را تجربه کرده است. گردشگران بینالمللی در سال گذشته حدود 536 میلیارد دلار در مقاصد هزینه کردهاند که این مبلغ یکسوم هزینههای سال 2019 با رقم 1466 میلیارد دلار بوده است. براساس این آمارها، آسیا و اقیانوسیه با کاهش 94 درصدی در سه ماه نخست 2021، همچنان نسبت به سایر مناطق بیشترین میزان رکود را تجربه کرده است. این روند کاهشی برای اروپا با افت 83 درصدی، آفریقا کاهش 81 درصدی، خاورمیانه افت 78 درصدی و قاره آمریکا کاهش 71 درصدی برآورد شده است. اگرچه دادههای ماه مارس آمار کمتر از 65 درصد کاهش در مقایسه با مارس 2020 را نشان میدهد اما در مقایسه با سال 2019 کاهش قابلتوجه 88 درصدی را تجربه کرده است. بسیاری از کشورها محدودیتهای سختگیرانه سفر از اواخر سال 2020 را بهدلیل بدتر شدن اوضاع بیماری همهگیر با افزایش موارد انواع جدید مجددا اعمال کردند. این محدودیتها شامل آزمایش اجباری، قرنطینه، ممنوعیت مقررات رفت و آمد، ممنوعیتهای محلی و در برخی موارد بسته شدن کامل مرزها است. در اوایل فوریه 2021 حدود 32 درصد از مقصدهای جهان بهطور کامل برای گردشگران بینالمللی بسته بودند و 34 درصد دیگر محدودیتهای جزئی برقرار کردند. علاوه بر این میزان واکسیناسیون در کشورها و مناطق کندتر از حد انتظار و کاملا نامتوازن بوده است. باتوجه به این شرایط در تمام مناطق جهان در سه ماه نخست سال شاهد کاهش چشمگیر در گردشگران ورودی بودهایم. در چند منطقه جهان شاهد کاهش 90 تا 100 درصدی بودهایم که در آسیا و اقیانوسیه بیشتر به چشم میخورد. اروپای مرکزی و شرقی، اروپای جنوبی و مدیترانهای، آمریکای مرکزی، آفریقای شمالی و صحرای جنوبی کاهش زیر 80 درصدی داشتهاند. مقاصد حوزه کارائیب با افت 61 درصدی کمترین میزان کاهش را در بین سایر مناطق در سه ماه اول 2021 تجربه کرده است. زیرا چندین مقصد این منطقه جزیرهای عملکرد بهتری در ماه مارس داشته است. اما چند کشور در ژانویه تا مارس 2021 حتی میزان کاهش را به کمتر از 50 درصد رساندهاند که میتوان به مکزیک، جمهوری دومینیکن، پورتوریکو، ماکائو، مالدیو، آلبانی و بلغارستان اشاره کرد. با اینحال طبق بررسیهای کارشناسان سازمان جهانی گردشگری ایجاد اعتماد به بازار گردشگری طی ماههای مه تا آگوست 2021 در حال افزایش است. سرعت واکسیناسیون در برخی از بازارهای اصلی و همچنین سیاستهای ایمنسازی گردشگری بهویژه گواهینامه سبز دیجیتال اتحادیه اروپا، امیدها را برای بازگشت برخی از بازارها افزایش داده است. با وجود این بهدلیل افزایش انواع جدید ویروس کرونا و شیوع مداوم بیماری همهگیر محدودیتهای سفر همچنان وجود دارد. در واقع بازگشت بازار گردشگری به ادامه روند واکسیناسیون، شروع مجدد ایمن و مسوولانه گردشگری با واکنش هماهنگ بین کشورها در مورد محدودیت سفر، پروتکلهای ایمنی استاندارد و ارتباطات موثر بستگی دارد. با توجه به نامشخص بودن وضعیت 2021 حدود 60 درصد از متخصصان زمان بازیابی گردشگری بینالمللی را در سال 2022 میدانند این درحالی است که در نظرسنجی اولیه در ژانویه 50 درصد احتمال بازگشت در سال 2022 را میدادند همچنین حدود 40 درصد از آنان بازگشت گردشگری را در نیمه دوم سال 2021 برآورد میکنند که این رقم در ژانویه 50 درصد بوده است. متخصصان بازگشت به سطح پیش از کرونا را نیز مورد ارزیابی قرار دادهاند و حدود 49 درصد از آنها بازگشت به سال 2019 را در سال 2024 یا بعد از آن برآورد میکنند و تنها 37 درصد بازگشت به سطح پیش از همهگیری را در سال 2023 میدانند. این درحالی است که در نظرسنجی ژانویه حدود 47 درصد از کارشناسان معتقد به بازگشت گردشگری در سال 2023 بودند. سازمان جهانی گردشگری در اوایل سال 2021 در پیشبینیهای خود دو سناریو را مطرح کرده بود که احتمال بازگشت را از ماه ژوئیه یا سپتامبر برآورد کرده که میزان کاهش را به 55 درصد یا 67 درصد میرساند. اما با توجه به نتایج ضعیف در سه ماه اول 2021، سناریوها نیز به سمت ارقام پایین تجدیدنظر کرد. در سناریوی اول جهش را همچنان از ماه ژوئیه میدانند که ورودیهای بینالمللی با افزایش 40 درصدی در سال 2021 نسبت به 2020 همراه خواهد بود، اگرچه همچنان 63 درصد کمتر از سطح پیش از کرونا در سال 2019 است. سناریوی دوم که جهش را در ماه سپتامبر درنظر میگیرد با 10 درصد افزایش ورود در مقایسه با سال 2020، کاهش 75 درصدی نسبت به سال 2019 خواهد داشت. درحالیکه تقاضا برای گردشگری بینالمللی بهشدت کاهش یافته و همچنان تحت فشار است، گردشگری داخلی در چندین بازار بزرگ همچون چین و روسیه رشد قابلتوجهی داشته بهطوریکه سفرهای هوایی به سطح پیش از کرونا در سال 2019 رسیده است و همچنان به رشد خود ادامه میدهد. مسافران چینی در تعطیلات یک هفتهای جشنواره عید چینیها که در 17 فوریه به پایان رسید، 256 میلیون سفر داخلی داشتهاند که طبق اعلام وزارت گردشگری چین، نسبت به مدت مشابه در سال 2019 افزایش 75 درصدی داشته است. منبع ؛ دنیای اقتصاد
ایجاد شده: 26/خرداد/1400 آخرین ویرایش: 26/خرداد/1400 اخبار خارجی
🎙 " گفتگویی اختصاصی "محمد علی فرخ مهر " رئیس اتحادیه هتلداران و هتل آپارتمان های تهران با خبرنگار هتل نیوز: ✨ فرخ مهر؛ صنعت گردشگری دارای پتانسیل بالا و قابلیت های ماندگاری است . 🔸 برای بهره مندی از این صنعت نیاز به اجماع، هم افزایی کلیه نهادهای تاثیرگذارمی باشد. 🔸 آنچه که رشد و بالندگی صنعت گردشگری را رقم خواهد زد تعامل بین المللی و اصلاح ساختار و توسعه روابط بین الملل و ایجاد زمینه و انگیزه ورود گردشگران در استقبال دیدار از ایران اسلامی خواهد بود. 🔸 ایجاد فضای مناسب و بهره مندی از برگزاری مراسم اقلیت های مذهبی مقیم ایران و نیز نمایندگان سیاسی، فرهنگی خارجی مقیم ایران و گردشگری در هتل ها موجب ورود آنها به امکان غیر موجه خواهد شد. 🔹 به منظور پایداری دست اندرکاران این صنعت در مقابله با بحران های گوناگون؛ 1️⃣ نیازمند بهره گیری کامل از شورای عالی میراث فرهنگی و استمرار جلسات آن با حضور نمایندگان تشکل های حرفه ای بخش های مختلف صنعت گردشگری 2️⃣ براساس برنامه ششم توسعه، سیاست گذاری و تعامل ذینفعان برابر احکام صادره مطابق سند راهبردی توسعه گردشگری مصوب هیئت محترم دولت در تاریخ 16/06/1399 در راستای رفع موانع و بحران ها و بسته های حمایتی و رونق اقتصاد گردشگری اعم از سیاست های مالیاتی، عوارض ها و سایر موارد پیشگیری کننده جهت پایداری این صنعت. ✍🏻 سميه سادات حسينى | خبرنگار
ایجاد شده: 25/خرداد/1400 آخرین ویرایش: 25/خرداد/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، " صادق کاظمیان " دبیر جامعه حرفهای اقامتگاههای بومگردی در خصوص میزان استقبال از اقامتگاههای بومگردی پس از بازگشاییهای اخیر تاسیسات گردشگری اظهار کرد: از آنجا که فلسفه اقامتگاههای بومگردی با سایر تاسیسات گردشگری متفاوت بوده و مالک و بهرهبردار خانواده است و لذا پذیرایی نیز به شکل خانوادگی صورت میگیرد، به همین خاطر از ابتدا این موضوع مطرح بود که شاید اقبال مردم، هم به این دلیل و هم به دلیل این که محیطی باز و روستایی را شاهد هستیم، ممکن است بیشتر باشد، بنابراین میتوان گفت استقبال در این حوزه در مجموع از سایر تاسیسات گردشگری به شکل بسیار ناچیزی بهتر و یا حداقل با ضریب اشغالی شبیه به سایر تاسیسات گردشگری همراه بوده است. با این حال، واقعیت این است که فاصله معنیداری با آنچه سال گذشته شاهد آن بودیم و آنچه باید امسال اتفاق میافتاد، داشتهایم. در هر صورت بخش اعظمی از مردم سفرهای خود را آغاز نکردهاند و متاسفانه همچنان در شرایط نابسامانی به سر میبریم. دبیر جامعه حرفهای اقامتگاههای بومگردی ایران همچنین درباره بیمه بیکاری در بخش اقامتگاههای بومگردی ادامه داد: در بخش اقامتگاههای بومگردی بیمه تامین اجتماعی آمار بسیار پایینی دارد؛ به این دلیل که مشاغل، مشاغلی خانگی است و جامعه محلی و روستایی را داریم. بر همین اساس این موضوع از ابتدای ماجرای کرونا مطرح شد و در واقع وزارتخانه هم این امر را پیگیری کرد. اما واقعیت این است که تصمیمگیری در این حوزه در یک مجموعه دیگری فراتر از وزارت و استان صورت میگیرد. پیگیر پرداختهای بیکاری ناشی از کرونا در ساختاری غیر از بیمه به کارکنان اقامتگاههای بومگردی هستیم کاظمیان عنوان کرد: با پیگیریهایی که صورت گرفت، توانستیم مجموعه وزارتخانه و معاونت گردشگری را قانع کنیم که باید به این شغل به چشم دیگری نگاه شود. ضمنا این اتفاق در مورد راهنمایان گردشگری هم رخ داد و جلساتی در یکی دو هفته گذشته با وزارت کار برگزار کردیم تا بر طبق ساختار دیگری غیر از ساختاری بر مبنای بیمه، پرداختها به این قشر صورت گیرد و البته همچنان در صدد تحلیل و بررسی آن در تهران با وزارت کار و وزارت گردشگری هستیم. وی خاطرنشان کرد: با این وجود، همانطور که میدانید، متاسفانه حتی به مشاغلی که بر مبنای بیمه بودهاند نیز پرداختی صورت نگرفته و به تازگی در روز گذشته مطرح شده که تعداد اندکی در حال انجام است. بنابراین تا به نتیجه رسیدن این موضوع فاصله داریم. دبیر جامعه حرفهای اقامتگاههای بومگردی ایران در خصوص برآورد جدید خسارات این بخش در سطح استان گفت: برای برآورد خسارات جدید تاسیسات گردشگری با توجه به عدم استقبالی که در این مدت صورت گرفته، باید به میزان خسارت قبلی حداقل 30 درصد اضافه کرد. بنابراین در مورد اقامتگاههای بومگردی نیز همین مبنا صادق است. لزوم پرداخت تسهیلات به کارکنان دولت، بازنشستگان و دانشجویان برای استفاده از خدمات اقامتگاههای بومگردی استان کاظمیان ابراز عقیده کرد: نکتهای که بر آن بسیار تاکید دارم این که برای برونرفت از فضای گردشگری موجود در کشور، به نظر میرسد دولت راهکار چندان جدی در مورد هتلها و تاسیسات ندارد. اما درباره اقامتگاههای بومگردی به نظر میرسد این موضوع در سطح استان کاملا قابل حل است. این موضوع به مسوولان استانی نیز در طی نامهای بارهای اعلام شده که حمایت از اقامتگاههای بومگردی و رونق کسبوکارهای روستایی که دولت و معاونت روستایی و ریاست جمهوری بر آن تاکید دارند، باید سرلوحه کار قرار گیرد. رئیس جامعه حرفهای اقامتگاههای بومگردی خراسان رضوی اضافه کرد: این موضوع همانگونه که گفته شد در استان قابل حل است؛ به نحوی که میتواند ضریب اشغال اقامتگاههای بومگردی را افزایش دهد، به واسطه کسبوکارهایی که به شدت به اقامتگاههای بومگردی پیوسته شدهاند، تا اشتغال نیز در روستا افزایش یابد. واقعیت این است که در روستاها مشاغلی همچون صنایع دستی و امثال آن ایجاد شدند که کاملا وابسته به اقامتگاههای بومگردی هستند. کاظمیان بیان کرد: پیشنهادی که در این راستا مطرح شد، این بود که استان بتواند به کارکنان دولت، بازنشستگان و حتی دانشجویان سطح استان برای استفاده از خدمات اقامتگاههای بومگردی در شهرستانهای خراسان رضوی تسهیلاتی پرداخت و یا حداقل از آنان حمایت کند. به این معنا که کارکنان دولت به جای این که با استفاده از امتیازاتی به سایر استانها سفر کنند، به نحوی مورد حمایت قرار گیرند که در خود استان خراسان و شهرستانهای مختلف آن از اقامتگاهها استفاده کنند و به این شکل هم رونق اقتصاد استان، پیوند بین مردم شهرستانهای مختلف و هم آشنایی با فرهنگ، آیین و سنتهای بومی رخ خواهد داد. وی تصریح کرد: به نظر میرسد این وظیفه جدی مدیران دستگاههای دولتی است که بتوانند حداقل امسال این موضوع را پررنگتر کنند. ضمنا این قضیه میتواند در موضوع کرونا هم موثر باشد، چرا که در این صورت از سفرهای طولانی چندروزه که نیازمند اقامت بین راه است، اجتناب خواهد شد و سفرهای کوتاه یک یا چندساعته را شاهد هستیم که افراد از خانه خود به خانه دیگری میروند، چرا که شعار ما همواره این است که اقامتگاه بومگردی یک خانه است. بنابراین شما میتوانید میهمان خانهای دیگر باشید که صاحب آن خود از امکانات موجود استفاده میکند. لذا بسیار حساس نسبت به رعایت پروتکلهای بهداشتی در جهت سلامت خود و میهمانان و نه «مشتریان» خود است.
ایجاد شده: 25/خرداد/1400 آخرین ویرایش: 25/خرداد/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، " صادق کاظمیان " دبیر جامعه حرفهای اقامتگاههای بومگردی ایران، میزان استقبال از اقامتگاههای بومگردی پس از بازگشاییهای اخیر تاسیسات گردشگری اظهار کرد: از آنجا که فلسفه اقامتگاههای بومگردی با سایر تاسیسات گردشگری متفاوت بوده و مالک و بهرهبردار خانواده است و لذا پذیرایی نیز به شکل خانوادگی صورت میگیرد، به همین خاطر از ابتدا این موضوع مطرح بود که شاید اقبال مردم، هم به این دلیل و هم به دلیل این که محیطی باز و روستایی را شاهد هستیم، ممکن است بیشتر باشد، بنابراین میتوان گفت استقبال در این حوزه در مجموع از سایر تاسیسات گردشگری به شکل بسیار ناچیزی بهتر و یا حداقل با ضریب اشغالی شبیه به سایر تاسیسات گردشگری همراه بوده است. با این حال، واقعیت این است که فاصله معنیداری با آنچه سال گذشته شاهد آن بودیم و آنچه باید امسال اتفاق میافتاد، داشتهایم. در هر صورت بخش اعظمی از مردم سفرهای خود را آغاز نکردهاند و متاسفانه همچنان در شرایط نابسامانی به سر میبریم. دبیر جامعه حرفهای اقامتگاههای بومگردی ایران همچنین درباره بیمه بیکاری در بخش اقامتگاههای بومگردی ادامه داد: در بخش اقامتگاههای بومگردی بیمه تامین اجتماعی آمار بسیار پایینی دارد؛ به این دلیل که مشاغل، مشاغلی خانگی است و جامعه محلی و روستایی را داریم. بر همین اساس این موضوع از ابتدای ماجرای کرونا مطرح شد و در واقع وزارتخانه هم این امر را پیگیری کرد. اما واقعیت این است که تصمیمگیری در این حوزه در یک مجموعه دیگری فراتر از وزارت و استان صورت میگیرد. پیگیر پرداختهای بیکاری ناشی از کرونا در ساختاری غیر از بیمه به کارکنان اقامتگاههای بومگردی هستیم کاظمیان عنوان کرد: با پیگیریهایی که صورت گرفت، توانستیم مجموعه وزارتخانه و معاونت گردشگری را قانع کنیم که باید به این شغل به چشم دیگری نگاه شود. ضمنا این اتفاق در مورد راهنمایان گردشگری هم رخ داد و جلساتی در یکی دو هفته گذشته با وزارت کار برگزار کردیم تا بر طبق ساختار دیگری غیر از ساختاری بر مبنای بیمه، پرداختها به این قشر صورت گیرد و البته همچنان در صدد تحلیل و بررسی آن در تهران با وزارت کار و وزارت گردشگری هستیم. وی خاطرنشان کرد: با این وجود، همانطور که میدانید، متاسفانه حتی به مشاغلی که بر مبنای بیمه بودهاند نیز پرداختی صورت نگرفته و به تازگی در روز گذشته مطرح شده که تعداد اندکی در حال انجام است. بنابراین تا به نتیجه رسیدن این موضوع فاصله داریم. دبیر جامعه حرفهای اقامتگاههای بومگردی ایران در خصوص برآورد جدید خسارات این بخش در سطح استان گفت: برای برآورد خسارات جدید تاسیسات گردشگری با توجه به عدم استقبالی که در این مدت صورت گرفته، باید به میزان خسارت قبلی حداقل 30 درصد اضافه کرد. بنابراین در مورد اقامتگاههای بومگردی نیز همین مبنا صادق است. لزوم پرداخت تسهیلات به کارکنان دولت، بازنشستگان و دانشجویان برای استفاده از خدمات اقامتگاههای بومگردی استان کاظمیان ابراز عقیده کرد: نکتهای که بر آن بسیار تاکید دارم این که برای برونرفت از فضای گردشگری موجود در کشور، به نظر میرسد دولت راهکار چندان جدی در مورد هتلها و تاسیسات ندارد. اما درباره اقامتگاههای بومگردی به نظر میرسد این موضوع در سطح استان کاملا قابل حل است. این موضوع به مسوولان استانی نیز در طی نامهای بارهای اعلام شده که حمایت از اقامتگاههای بومگردی و رونق کسبوکارهای روستایی که دولت و معاونت روستایی و ریاست جمهوری بر آن تاکید دارند، باید سرلوحه کار قرار گیرد. رئیس جامعه حرفهای اقامتگاههای بومگردی خراسان رضوی اضافه کرد: این موضوع همانگونه که گفته شد در استان قابل حل است؛ به نحوی که میتواند ضریب اشغال اقامتگاههای بومگردی را افزایش دهد، به واسطه کسبوکارهایی که به شدت به اقامتگاههای بومگردی پیوسته شدهاند، تا اشتغال نیز در روستا افزایش یابد. واقعیت این است که در روستاها مشاغلی همچون صنایع دستی و امثال آن ایجاد شدند که کاملا وابسته به اقامتگاههای بومگردی هستند. کاظمیان بیان کرد: پیشنهادی که در این راستا مطرح شد، این بود که استان بتواند به کارکنان دولت، بازنشستگان و حتی دانشجویان سطح استان برای استفاده از خدمات اقامتگاههای بومگردی در شهرستانهای خراسان رضوی تسهیلاتی پرداخت و یا حداقل از آنان حمایت کند. به این معنا که کارکنان دولت به جای این که با استفاده از امتیازاتی به سایر استانها سفر کنند، به نحوی مورد حمایت قرار گیرند که در خود استان خراسان و شهرستانهای مختلف آن از اقامتگاهها استفاده کنند و به این شکل هم رونق اقتصاد استان، پیوند بین مردم شهرستانهای مختلف و هم آشنایی با فرهنگ، آیین و سنتهای بومی رخ خواهد داد. به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، " صادق کاظمیان " دبیر جامعه حرفهای اقامتگاههای بومگردی ایران، میزان استقبال از اقامتگاههای بومگردی پس از بازگشاییهای اخیر تاسیسات گردشگری اظهار کرد: از آنجا که فلسفه اقامتگاههای بومگردی با سایر تاسیسات گردشگری متفاوت بوده و مالک و بهرهبردار خانواده است و لذا پذیرایی نیز به شکل خانوادگی صورت میگیرد، به همین خاطر از ابتدا این موضوع مطرح بود که شاید اقبال مردم، هم به این دلیل و هم به دلیل این که محیطی باز و روستایی را شاهد هستیم، ممکن است بیشتر باشد، بنابراین میتوان گفت استقبال در این حوزه در مجموع از سایر تاسیسات گردشگری به شکل بسیار ناچیزی بهتر و یا حداقل با ضریب اشغالی شبیه به سایر تاسیسات گردشگری همراه بوده است. با این حال، واقعیت این است که فاصله معنیداری با آنچه سال گذشته شاهد آن بودیم و آنچه باید امسال اتفاق میافتاد، داشتهایم. در هر صورت بخش اعظمی از مردم سفرهای خود را آغاز نکردهاند و متاسفانه همچنان در شرایط نابسامانی به سر میبریم. دبیر جامعه حرفهای اقامتگاههای بومگردی ایران همچنین درباره بیمه بیکاری در بخش اقامتگاههای بومگردی ادامه داد: در بخش اقامتگاههای بومگردی بیمه تامین اجتماعی آمار بسیار پایینی دارد؛ به این دلیل که مشاغل، مشاغلی خانگی است و جامعه محلی و روستایی را داریم. بر همین اساس این موضوع از ابتدای ماجرای کرونا مطرح شد و در واقع وزارتخانه هم این امر را پیگیری کرد. اما واقعیت این است که تصمیمگیری در این حوزه در یک مجموعه دیگری فراتر از وزارت و استان صورت میگیرد. پیگیر پرداختهای بیکاری ناشی از کرونا در ساختاری غیر از بیمه به کارکنان اقامتگاههای بومگردی هستیم کاظمیان عنوان کرد: با پیگیریهایی که صورت گرفت، توانستیم مجموعه وزارتخانه و معاونت گردشگری را قانع کنیم که باید به این شغل به چشم دیگری نگاه شود. ضمنا این اتفاق در مورد راهنمایان گردشگری هم رخ داد و جلساتی در یکی دو هفته گذشته با وزارت کار برگزار کردیم تا بر طبق ساختار دیگری غیر از ساختاری بر مبنای بیمه، پرداختها به این قشر صورت گیرد و البته همچنان در صدد تحلیل و بررسی آن در تهران با وزارت کار و وزارت گردشگری هستیم. وی خاطرنشان کرد: با این وجود، همانطور که میدانید، متاسفانه حتی به مشاغلی که بر مبنای بیمه بودهاند نیز پرداختی صورت نگرفته و به تازگی در روز گذشته مطرح شده که تعداد اندکی در حال انجام است. بنابراین تا به نتیجه رسیدن این موضوع فاصله داریم. دبیر جامعه حرفهای اقامتگاههای بومگردی ایران در خصوص برآورد جدید خسارات این بخش در سطح استان گفت: برای برآورد خسارات جدید تاسیسات گردشگری با توجه به عدم استقبالی که در این مدت صورت گرفته، باید به میزان خسارت قبلی حداقل 30 درصد اضافه کرد. بنابراین در مورد اقامتگاههای بومگردی نیز همین مبنا صادق است. لزوم پرداخت تسهیلات به کارکنان دولت، بازنشستگان و دانشجویان برای استفاده از خدمات اقامتگاههای بومگردی استان کاظمیان ابراز عقیده کرد: نکتهای که بر آن بسیار تاکید دارم این که برای برونرفت از فضای گردشگری موجود در کشور، به نظر میرسد دولت راهکار چندان جدی در مورد هتلها و تاسیسات ندارد. اما درباره اقامتگاههای بومگردی به نظر میرسد این موضوع در سطح استان کاملا قابل حل است. این موضوع به مسوولان استانی نیز در طی نامهای بارهای اعلام شده که حمایت از اقامتگاههای بومگردی و رونق کسبوکارهای روستایی که دولت و معاونت روستایی و ریاست جمهوری بر آن تاکید دارند، باید سرلوحه کار قرار گیرد. رئیس جامعه حرفهای اقامتگاههای بومگردی خراسان رضوی اضافه کرد: این موضوع همانگونه که گفته شد در استان قابل حل است؛ به نحوی که میتواند ضریب اشغال اقامتگاههای بومگردی را افزایش دهد، به واسطه کسبوکارهایی که به شدت به اقامتگاههای بومگردی پیوسته شدهاند، تا اشتغال نیز در روستا افزایش یابد. واقعیت این است که در روستاها مشاغلی همچون صنایع دستی و امثال آن ایجاد شدند که کاملا وابسته به اقامتگاههای بومگردی هستند. کاظمیان بیان کرد: پیشنهادی که در این راستا مطرح شد، این بود که استان بتواند به کارکنان دولت، بازنشستگان و حتی دانشجویان سطح استان برای استفاده از خدمات اقامتگاههای بومگردی در شهرستانهای خراسان رضوی تسهیلاتی پرداخت و یا حداقل از آنان حمایت کند. به این معنا که کارکنان دولت به جای این که با استفاده از امتیازاتی به سایر استانها سفر کنند، به نحوی مورد حمایت قرار گیرند که در خود استان خراسان و شهرستانهای مختلف آن از اقامتگاهها استفاده کنند و به این شکل هم رونق اقتصاد استان، پیوند بین مردم شهرستانهای مختلف و هم آشنایی با فرهنگ، آیین و سنتهای بومی رخ خواهد داد.
ایجاد شده: 24/خرداد/1400 آخرین ویرایش: 24/خرداد/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از ایرنا، برخی از کشورهای اتحادیه اروپا از جمله ایتالیا، پرتغال، یونان و اخیرا اسپانیا با اتخاذ برخی اقدامات احتیاطی و صرفا با تکیه بر اجرای واکسیناسیون و صدور گذرنامه واکسن، دروازه های خود را به روی گردشگران خارجی گشودند. صنعت گردشگری در دو سال اخیر روزهای تلخ و طاقت فرسایی را پشت سر گذاشت و رکود کمرشکنی را تجربه کرد؛ از آنجا که باز شدن مرزهای کشورها به روی گردشگران و سرمایه گذاران خارجی از الزامات رونق صنعت گردشگری است، بسیاری از کشورها به ویژه برخی کشورهای اروپایی که اقتصاد آنها وابستگی شدیدی به صنعت توریسم دارد، به حمایت از کارزار بازگشایی مرزها برخاسته اند. همزمان با گشودن مرزها، رقابت شهرها و فعالان گردشگری کشورهای اتحادیه اروپا که برخی از آنها جزء پیشگامان میزان ابتلا به ویروس کرونا هستند، برای جذب توریست بیشتر افزایش یافته است. به نوشته روزنامه ال پائیس اسپانیا، پس از ایتالیا، پرتغال، یونان و ترکیه، اسپانیا نیز امروز با هدف آغاز فصل گردشگری تابستانه، ضمن تعدیل و انعطاف پذیر کردن محدودیت های بهداشتی برای ورود به این کشور، مرزهای خود را به روی گردشگران خارجی گشود؛ به این امید که سایر دولت ها نیز برای تحقق سفرهای بین المللی این رویکرد تاب آوری را در پیش گیرند. اسپانیا که در سال ۲۰۱۹میلادی، براساس آمار سازمان جهانی گردشگری بیش از ۸۳ میلیون گردشگر را پذیرا شده بود، برای تابستان ۲۰۲۱ خود را آماده میکند. آمار گردشگران در اسپانیا، در سال ۲۰۲۰، به دلیل شیوع ویروس کرونا بیش از ۷۷ درصد، کاهش یافت. اما با وجود شیوع ویروس کرونا، شهر مادرید، پایتخت اسپانیا، در تابستان گذشته (۲۰۲۰)، همچنان به میزبانی از گردشگران خارجی که دارای جواب منفی آزمایش کرونا بودند، ادامه داد. مادرید علاوه بر پذیرش مسافران بینالمللی کاملا واکسینهشده، اجازه ورود کشتیهای تفریحی به بنادر این کشور را نیز صادر میکند. بیش از ۱۴ درصد از درآمد تولید ناخالص ملی اسپانیا از طریق صنعت گردشگری تامین میشود. براساس تازه ترین آمار تارنمای وردمیترز، اسپانیا در حال حاضر بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار مورد ابتلا و افزون بر ۸۰ هزار جانباخته بر اثر ویروس کرونا را ثبت کرده و در جایگاه یازدهم جهانی از نظر شیوع بیماری همه گیر قرار دارد. در انگلیس اگرچه مسافران شهروندان انگلیسی از ماه مه (اردیبهشت) بدون نیاز به ارائه مدرک واکسینهشدن یا آزمایش کرونا امکان ورود به اسپانیا را داشتند، با این حال وزارت خارجه انگلیس تصمیمهای پیشین درخصوص سفر به اسپانیا را تغییر نداده و اعلام کرده است همچنان به شهروندان توصیه میکند جز در مواقع ضروری به اسپانیا سفر نکنند. لندن همچنان به سیاست های سختگیرانه خود درباره سفر و امکان ورود و اقامت شهروندان اتحادیه اروپا ادامه می دهد و در همین راستا اسپانیا را نیز در فهرست زرد مسافرتی خود قرار داده و این یعنی تمام کسانی که از این کشور به انگلیس بازمیگردند باید تا ۱۰ روز در قرنطینه بمانند. شماری از شهروندان اتحادیه اروپا نیز بنا بر تصمیم وزارت انگلیس ناگزیر به ترک خاک این کشور شدهاند. ایتالیا که جزء کشورهای پیشرو در گشایش مرزهای خود بود، با برخی انتقادات و نگرانی های ناشی از شیوع ویروس کرونا پس از اقدامات کنترلی اخیر، روبرو بود. از جمله برخی از شهروندان ایتالیایی ناراضی از عبور کشتی های مسافربری غول پیکر از میان تالاب شهر تاریخی ونیز، درباره بازگشت اوضاع به حالت عادی با وجود برخی نگرانی ها اعتراض کردند و اولین کشتی کروز در میان اعتراضات ساکنان محلی ناگزیر از ترک ونیز، شهر گردشگری ایتالیا شد. با این وجود، ایتالیا با امید به اجرای واکسیناسیون حدود ۸۰ درصد شهروندان خود، برای توسعه صنعت گردشگری از ماه مه (اردیبهشت) وارد عمل شد و شرایط را برای استقبال از گردشگران در شرایط ایمن، در فصول گرم سال جاری آماده کرد. تاکنون حدود ۸۰ درصد از جمعیت این منطقه، دستکم یک واحد واکسن کرونا را دریافت کرده اند. همچنین امکان واکسیناسیون برای افرادی که تنها به منظور اشتغال در صنعت گردشگری به این جزیره وارد میشوند، فراهم شده است. در همین راستا، مقامات ایتالیا به دنبال کاهش محدودیتهای قرنطینه برای گردشگران و دیگر شهروندان اروپایی که به ایتالیا سفر میکنند، از روز ۱۵ ماه مه (۲۵ اردیبهشت) برآمدند. براساس آمار سازمان جهانی گردشگری، ایتالیا در سال ۲۰۱۹، میزبان بیش از ۶۴ میلیون گردشگر بود. با این همه، ایتالیا با ثبت بیش از چهارمیلیون و ۲۰۰ هزار مبتلا و بالغ بر ۱۲۶ هزار و ۵۰۰ فوتی ناشی از کووید ۱۹، در میان هشت کشور نخست جهان از نظر شیوع پاندمی قرار دارد. یونان نیز با شرط دستیابی به شرایط «کووید-صفر» در برخی از مناطق و جزیرهها از ماه اردیبهشت به رستورانها و کافهها در فضای باز اجازه فعالیت داده شده است . همچنین جزیرههای یونان، با افزایش سرعت در واکسیناسیون، از نیمه ماه مه، پذیرای گردشگران خارجی شده اند. میلیونها گردشگر، هر ساله، به جزایر یونان سفر میکنند. یونان با کمتر از ۱۱ میلیون نفر جمعیت، بیش از ۴۱۰ هزار مبتلا و افزون بر ۱۲ هزار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را به ثبت رسانده است. در ترکیه با وجود استمرار شرایط قرنطینه، به منظور مقابله با گسترش ویروس کرونا، اما گردشگران میتوانند بدون هیچگونه محدودیتی به این کشور سفر کرده و از مناطق تفریحی و توریستی ترکیه بازدید کنند. ترکیه، در صدد است تا با بازنگاهداشتن مرزهای خود به روی گردشگران، صنعت توریسم این کشور را نجات دهد. در حالیکه شهروندان استانبول، ناچار به ماندن در خانههای خود هستند، گردشگران در این شهر توریستی، میتوانند اوقات فراغت خود را به دور از هیاهوی همیشگی سپری کنند. ترکیه در حالی به استقبال گردشگران خارجی رفته که شمار مبتلایان این کشور در مرز پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر قرار دارند و قربانیان کووید ۱۹ نیز از ۴۸ هزار تن فراتر رفته است. ترکیه در بین ۵ کشور نخست از نظر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارد. گذرنامه واکسن برای سفرهای بین المللی چیست؟ اتحادیه اروپا، برخی از دولتهای آسیایی و صنعت هوایی در تلاش هستند این تابستان درآمد خود از تعطیلات را به دلیل بیماری همهگیر کرونا از دست ندهند. آنها در حال تهیه گذرنامههای واکسن کووید-۱۹ برای کمک به آغاز سفرهای بینالمللی هستند. این افراد و نهادها در حال کار بر روی سیستمهایی هستند که به مسافران امکان میدهد از اپلیکیشنهای تلفن همراه برای اثبات واکسیناسیون خود استفاده کنند. در این صورت نیاز به قرنطینه در مقصد یا حتی تستهای کرونا مرتفع میشود. اما با وجود تلاشهای متعدد، فقدان یک سیستم مرکزی بینالمللی برای تایید الکترونیکی وضعیت واکسیناسیون به چشم میآید. این پروژهها همچنین با چالشهای فنی روبرو هستند و سوالاتی درباره حریم خصوصی و نابرابریها در واکسیناسیون را ایجاد میکند. از سوی دیگر، موضوع گذرنامه واکسن همزمان با اعتراض گروهی از مردم کشورهای اروپایی علیه واکسیناسیون سراسری، به دلیل مغایرت با حریم خصوصی و مسئله آزادی فردی و حقوق بشر مورد انتقادات بسیاری قرار گرفته است.
ایجاد شده: 18/خرداد/1400 آخرین ویرایش: 18/خرداد/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز ، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران و آژانس فدرال گردشگری روسیه، این برنامه را با هدف اجرای مفاد «موافقتنامه میان دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه در زمینه لغو روادید سفرهای گروهی شهروندان جمهوری اسلامی ایران و شهروندان فدراسیون روسیه» منعقد شده در تاریخ ۸ فروردین ۱۳۹۶ برای دوره زمانی ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ امضا کردند. توسعه همکاریهای بلند مدت سودآور متقابل میان شرکتهای گردشگری جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، توسعه همکاریهای درون منطقهای در حوزه گردشگری، تبادل اطلاعات مربوط به ارزیابی میزان پیشرفت در اجرای موافقتنامه و نیز تبادل منظم اطلاعات مربوط به امنیت گردشگران در قلمرو دو کشور از جمله بندهای این موافقتنامه است. دو کشور متعهد شدند به منظور صدور روادید گروهی، فهرست شرکتهای گردشگری معتبر را که در چارچوب موافقتنامه حق فعالیت دارند، با ذکر نام نهادهای هماهنگ کننده، شماره ثبت این شرکتها، اطلاعات تماس و همچنین نمونه مهرهای نهادهای هماهنگکننده و شرکتهای گردشگری را سالیانه با یکدیگر مبادله کنند. این موافقتنامه یک معاهده بینالمللی محسوب نشده و برای هیچ یک از طرفها تعهد و حقی را که براساس قوانین بینالمللی باشد ایجاد نمیکند و اجرای آن میبایست مطابق با مقررات دو کشور صورت پذیرد. هر گونه اختلاف ناشی از اجرا یا تفسیر این برنامه اجرایی، با مذاکره میان طرفین، از طریق مجاری دیپلماتیک، حل و فصل خواهد شد. این برنامه از تاریخ اجرای «موافقتنامه میان دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه در زمینه لغو روادید سفرهای گروهی شهروندان جمهوری اسلامی ایران و شهروندان فدراسیون روسیه» منعقده در تاریخ ۸ فروردین ۱۳۹۶ شمسی، ۲۸ مارس ۲۰۱۷ میلادی، تا تاریخ ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۳ میلادی قابل اجرا است. " زارینا دوگوزووا " رئیس آژانس فدرال جهانگردی روسیه، بعد از امضای سند برنامه اقدام مشترک لغو روادید گروهی میان تهران-مسکو در گفت و گوی مطبوعاتی به همراه «علیاصغر مونسان» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی تصریح کرد: لغو روادید باعث می شود که حجم زیادی از گردشگران روسی و ایرانی به داخل دو کشور تردد کنند که علاوه بر اینکه باعث شناخت و اشنایی با فرهنگ های غنی هم می شوند به تقویت بیشتر روابط دوستانه دو کشور خواهد انجامید. وی گفت: بر همین اساس هم ما هم طرف ایرانی گردهمایی ها، برنامه های آمادگی و دوره های آموزشی برای میزبانی از گردشگران برگزار کرده ایم تا گردشگران دو کشور بتوانند علاوه بر تردد راحت، از اقامت و سفر خوبی برخوردار شوند. رئیس آژانس فدرال جهانگردی روسیه اظهار داشــت: ما شرایطی را فراهم کرده ایم و خواهیم کرد که گردشگران مسلمان ایرانی اقامت خوبی را در روسیه داشته باشند و مثل خانه خود احساس راحتی کنند. وی افزود: صنعت توریسم باعث می شود مردم کشورهای ما بتوانند درباره فرهنک و تمدن همدیگر بیشتر آشنا شوند، از این رو گردشگران روسی به ایران سفر می کنند و با کشور شما بیشتر اشنا می شوند. وی گفت: تنها باید منتظر از بین رفتن شرایط کرونایی باشیم تا گردشگران دو کشور بتوانند بر اساس طرح لغو روادید گروهی به ایران و روسیه سفر کنند. خانم «زارینا دوگوزووا» تصریح کرد: در این مدت هم ما و هم همکاران ایرانی روی این طرح کار خواهیم کرد و نتایج را برای اجرای بهتر گردشگری به مقامات بالاتر ارجاع خواهیم داد و در اولین فرصت به صورت هماهنگ با ایران تردد گردشگران دو کشور به داخل مرزهای همدیگر اغاز خواهد شد. " علیاصغر مونسان " وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی نیز گفت: دو کشور عزم شان را برای توسعه گردشگری نشان دادند و هر دو طرف قبول داشتیم ظرفیت های خوبی بین دو کشور وجود دارد تا براساس آن بتوانیم روابط بین دو ملت را از طریق گردشگری افزایش دهیم. وی با بیان اینکه ایران سالانه ۱۰ میلیون گردشگر خروجی دارد، افزود: بازار گردشگری روسیه می تواند جذابیت های خوبی برای گردشگران ایرانی داشته باشد و همچنین اعتقاد داریم با توجه ظرفیت های خوب توریسم ایران، کشور ما هم بازار خوبی برای گردشگران روس می باشد. مونسان خاطر نشان کرد: مقرر شد که در شرایط کرونایی پیشنهاداتمان را در ستادهای کرونای دو کشور ارایه کنیم و بتوانیم مصوباتی جدید برای بهتر انجام شدن این طرح بگیریم. وی گفت: در فاز اول این طرح گردشگران واکسن را وارد روسیه خواهیم کرد و با کاهش و رفع ویروس کرونا سطح گردشگری دو کشور را افزایش می دهیم. برنامه اقدام مشترک لغو روادید گروهی میان تهران-مسکو امروز دوشنبه توسط «علیاصغر مونسان» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران و «زارینا دوگوزووا» رئیس آژانس فدرال جهانگردی روسیه (روستوریسم) امضا و بدین ترتیب این موافقتنامه بین دو کشور عملیاتی شد.در مراسم امضا این سند محمدرضا دشتی اردکانی نماینده مجلس و کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشتند. به گزارش ایرنا از مسکو موافقتنامه لغو روادید گروهی میان دو کشور در سال ۱۳۹۶(۲۸ مارس ۲۰۱۷) در مسکو به امضا طرفین رسیده بود اما برای اجرای آن، ضرورت داشت برنامه اقدام مشترکی تنظیم شود تا فرایند اجرای آن را مشخص سازد که امروز دوشنبه به امضای دو طرف رسید. براساس این موافقتنامه گروه های گردشگر ۵ تا ۵۰ نفره ایرانی و روسی می توانند بدون روادید به ایران و روسیه سفر کنند و اکنون فقط باید منتطر فروکش شدن ویروس کرونا شد.
ایجاد شده: 18/خرداد/1400 آخرین ویرایش: 18/خرداد/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، پس از اینکه در پاییز سال گذشته بزرگان گردشگری بهدلیل رکود سنگین فعالیتهای خود ناشی از بحران کرونا استعفا دادند، موج دوم آن در بهار امسال نیز آغاز شده و برخی از هتلها بهمنظور فرار از رکود اقدام به حراج مراکز خود کردهاند. برنامه فروش دو مرکز گردشگری در گیلان که به شکل مزایده برگزار شده، هشداری برای متولیان گردشگری درباره سقوط کامل بازار گردشگری کشور است که در صورت عدم اقدامات مناسب و ارائه ندادن تسهیلات مالی به فعالان گردشگری صنعت گردشگری ایران متحمل شکست سنگینی خواهد شد. با وجود گذشت بیش از یکسال از همهگیری کرونا در ایران و بازگشت بسیاری از مشاغل به سمت بهبود اقتصادی، بخش گردشگری همچنان روند نزولی خود را پشتسر میگذارد. با توجه به اینکه هتلها بیشترین میزان سرمایهگذاری را در بخش گردشگری دارند و در مقایسه با دیگر بخشها هزینههای جاری بالاتری دارند، در بحران کرونا با بیشترین میزان آسیب و خسارت مواجه شدهاند. در پاییز سال گذشته بهدلیل نبود مسافر داخلی و خارجی در استانهای پرسفر، هتلها با بیشترین میزان خسارت و آسیب مواجه شدند. برخی از آنها بهدلیل بدهیها و هزینههای جاری بسیار سنگین نگهداری هتل اقدام به فروش آن کردند. انتظار میرفت پس از رکود سنگین بخش گردشگری بهویژه صنعت هتلداری و تلاش بازار گردشگری جهان در جهت بازیابی این صنعت شرایط برای فعالان گردشگری در ایران نیز بهبود یابد. نهتنها صنعت هتلداری در مسیر بهبود قرار نگرفته بلکه بسیاری از مراکز گردشگری نیز بهدلیل اعمال محدودیتهای گسترده سفر، از دست دادن مشتریان و بدهیهای گسترده به بانکها اقدام به فروش مراکز خود کردهاند. فروش دو مرکز گردشگری در گیلان، با توجه به موقعیت مکانی و ارزش واقعی ملک به نظر میرسد ارزان قیمتگذاری شده است. مرکز گردشگری با ابعاد بیش از هزار مترمربع با قیمت حدود سه میلیارد تومان به فروش گذاشته شده و یک هتل حدود ۹۰۰ مترمربع در یک منطقه بسیار گردشگرپذیر زیر یک میلیارد تومان نرخگذاری شده است. این نشاندهنده آسیب جدی و طولانیمدت بر فعالان گردشگری است که آیندهای برای ادامه فعالیتهای خود در این بخش متصور نیستند.، از اینرو اقدام به واگذاری فعالیت خود کردهاند. این درحالی است که سال گذشته هتلها تقریبا به اندازه ارزش واقعی به فروش گذاشته شده بودند. اگرچه در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ سفرها بار دیگر برقرار شد اما سهم هتلها و مراکز اقامتی رسمی تنها سه درصد از حجم کل مسافران بوده و بیش از ۷۰ درصد ظرفیت هتلها همچنان خالی مانده و تنها ۱۵۰ هزار خانوار از اقامتگاههای رسمی همچون هتل استفاده کردهاند. در واقع بازگشت سفرها تاثیری بر روند بهبودی این مراکز نداشته است که میتوان براساس دو عامل بررسی کرد. نخست به دلیل هزینهها و گران بودن اقامتگاهها نسبت به سطح اقتصادی و درآمدی خانوارها و دیگر اینکه افراد اقامتگاههای عمومی را از نظر پروتکلهای بهداشتی امن نمیدانند. این امر ناشی از بیاعتمادی گردشگران به استفاده از مراکز عمومی و تغییر سبک سفرها به سمت بومگردی و کمپ زدن است که با توجه به نگرانیهای ناشی از ابتلا به کرونا کاملا طبیعی است و در تمام جهان این نگرانیها و اقامت در مراکز شخصی وجود دارد. اما تفاوت عمده، در تلاش دولتها در حفاظت از مشاغل و نحوه مدیریت بحران است. بسیاری از کشورها پس از بحران کرونا، اقدامات سریع و مهم در جهت حمایت از فعالان گردشگری را ضروری و لازم دانسته و از سقوط این بازار جلوگیری کردند. بسیاری از کشورها از جمله چین، سنگاپور، ژاپن، استرالیا، نیوزیلند، پرتغال، انگلیس، کانادا، ایسلند، فرانسه و... با در پیش گرفتن سه سیاست حمایتی شامل حمایت مالی از کارگران، حمایت مالی از شرکتها و فعالان گردشگری و ایجاد نقدینگی در راستای نجات بازار گردشگری خود گام برداشتند و حداقل در بهبود بازار گردشگری داخلی خود موفق بودهاند. محدودیتهای گردشگران بینالمللی که همچنان در بسیاری از کشورهای جهان برقرار است منجر به حذف توریسم بینالمللی و درآمدهای حاصل از آن در کوتاهمدت شده است. اما بازیابی و بهبود گردشگری داخلی در حال حاضر بهترین فرصت را برای فعالان گردشگری در جهت جبران خسارتهای سنگین و بازگشت مجدد به ادامه فعالیتهای آنان بهوجود آورده است. از این رو بسیاری از کشورهای گردشگرپذیر که اقتصادشان وابسته به درآمدهای صنعت گردشگری است، با مدیریت صحیح و ارائه برنامههای راهبردی و اعطای تسهیلات لازم به فعالان توریسم علاوه بر بازیابی گردشگری داخلی، گامی مهم و جدی در جهت بهبودی آن برداشتهاند. آمارها نشان میدهد که برخی از کشورها موفقیت چشمگیری در بهبود توریسم داخلی خود داشتهاند، بهطوریکه تا سال ۲۰۲۲ به شرایط پیش از کرونا (۲۰۱۹) بازخواهند گشت. این در حالی است که در ایران علاوه بر حذف توریستهای خارجی، بهدلیل اعمال محدودیتهای سفر داخلی طی بازه زمانی طولانی، بخش گردشگری حتی بازار داخلی خود را از دست داده و روند افولی و شکست فعالیتهای این بخش همچنان ادامه دارد. بنابراین، علاوه بر هتلها دیگر مراکز گردشگری نیز در وضعیت متلاشی شدن قرار دارند که این امر میتواند آینده بازار گردشگری ایران را با بحرانی جدی مواجه کند و حتی به مرحله فروپاشی برساند، از این رو نخستین راه نجات بازار گردشگری از رکود کامل، حمایت همه جانبه دولت از این صنعت است که با الگوگیری مناسب از سایر کشورها و عمل به توصیههای سازمانهای بینالمللی مرتبط امکانپذیر خواهد شد. باتوجه به اینکه بسیاری از مشاغل از ادامه مسیر فعالیت خود بازماندند و تعدادی در معرض تعطیلی قرار دارند و همچنین بسیاری از کارکنان این بازار شغل خود را از دست دادهاند تنها با مدیریت صحیح و ارائه برنامههای راهبردی و اعطای تسهیلات لازم به فعالان توریسم میتوان از سقوط کامل بازار گردشگری ایران جلوگیری کرد. فروش مراکز گردشگری هشداری جدی به سیاستگذاران کشوری است که درصورت عدمحمایتها و اقدامات لازم بدترین سناریوهای ممکن برای بازار گردشگری اتفاق خواهد افتاد و در صورت ادامه این روند بیش از دو سوم فعالان این بخش، امکان فعالیت در این بخش را نخواهند داشت و در حال حاضر پل داخلی گردشگران خارجی در آستانه تخریب قرار گرفته و لیدرها و فعالان گردشگری بهدلیل ادامه آسیبها از فعالیت در بازار گردشگری فرار میکنند و روند به حراج گذاشتن مراکز گردشگری نه تنها متوقف نخواهد شد بلکه افزایش خواهد یافت. همچنین اشتغال بسیاری دیگر در معرض خطر قرار گرفته و اقتصاد بخش گردشگری با رکود گستردهتری همراه میشود. منبع : دنیای اقتصاد
ایجاد شده: 17/خرداد/1400 آخرین ویرایش: 17/خرداد/1400 اخبار داخلی
قبل از این همه گیری، تعداد کمی از افراد در مورد این قضیه حساس بودند: خوابیدن در تختی که صدها نفر دیگر در آن خوابیده بودند، لمس دستگیره های در، شیر آب و ریموت های تلویزیون؛ اما بعد از آن میهمانان نسبت به تمام سطوح موجود در اتاق هتل که میزبان ویروس هستند، بیش از حد آگاه شدند. برای تسکین ترس میهمانان، هتل های مستقل با برنامه های عملیاتی دقیق در مورد چگونگی برنامه ریزی برای استقبال از میهمانان در خانه های خود و چگونگی تلاش آنها برای ایجاد یک محیط امن دست به کار شدند. و برخی از بوتیک هتل ها برنامه های خود را برای انجام اقدامات نظافتی و ضدعفونی و همچنین تأیید اینکه بازگشت میهمانان بی خطر است، ابلاغ کردند. بنابراین چه چیزی باعث می شود تا میهمانان باور کنند هتلی که انتخاب کرده اند تمیز و ایمن است؟ برای اینکه صنعت میهمان نوازی مجدداً با موفقیت آغاز شود، کلید موفقیت ایجاد اعتماد میهمان به تمیز بودن، ایمن و مطمئن بودن است. این ایده در حال تبدیل شدن به رهنمود است و این رهنمود در نهایت به استانداردهای تجاری تبدیل می شود. انجمن هتل و اقامتگاه های آمریکایی در اواخر آوریل ابتکار عملی را با عنوان "اقامت ایمن" منتشر کرد که به معنای "تغییر هنجارها، رفتارها و استانداردهای صنعت هتلداری است تا اطمینان حاصل شود که هر دو میهمان هتل و کارمندان از تمیزی و نظافت اطمینان دارند. در ایران نیز از سوی وزارت خانه های بهداشت و میراث فرهنگی و گردشگری این مهم اجرایی شده و تعدادی از هتل ها و نیز بوتیک هتل ها با انجام پروتکل ها و دستورالعملهای ارائه شده از طرف آن مراکز عنوان هتل ایمن را دریافت کرده اند. من معتقدم این روزها شاید تصمیم گیری برای مسافرت و شب ماندن در جایی دشوار باشد، اما بوتیک هتل های مستقل تمام تلاش خود را می کنند اقامت را تا جای ممکن امن کنند. با شیوع ویروس کرونا، هتل ها و استراحتگاه ها آسیب زیادی دیده اند. بسیاری از آنها ماه ها بسته بودند و متحمل خسارات اقتصادی شدند که آنها را مجبور به تعطیلی دائمی کرد. بزرگترین چالشی که اکنون بوتیک هتل ها با آن روبرو هستند یافتن راه هایی برای کاهش ویروس کرونا در محل زندگی آنها است. اما آنها همچنین باید این تلاش ها را با اخلاق میهمان نوازی متعادل کنند؛ اطمینان از اینکه میهمانان احساس امنیت، راحتی و آرامش می کنند. اولین قدم مسافران برای کاهش خطرات، پرهیز از رفتن به مقاصد و جاذبه های گردشگری محبوب است که در آن حفظ فاصله امن اجتماعی دشوارتر خواهد بود. بنابراین آنچه بوتیک هتل ها را شاخص می کند این است که خود به تنهایی بعنوان یک جاذبه عمل می کنند؛ بطوری که میهمان می تواند وقتش را ساعت ها و حتی چند روز در آن فضا سپری کند. پیشنهاد من به شما این است که مستقیماً با هتل ها تماس بگیرید و در مورد نرخ اشغال آنها سوال کنید. با این کار می توانید میزان شلوغی آنها را متوجه بشوید. (برخی از هتل ها با ظرفیت محدودی مشغول به کار هستند، این بدان معنی است که تراکم میهمانان کمتر خواهد شد). از خاصیت بوتیک هتل ها این است که می توانند اقامتگاه شان را بصورت دربست در اختیار میهمان قرار بدهند. زیرا افراد احتمالاً دوباره شروع به تمرکز بر روی راحتی می کنند، اگر قبلا این کار را نکرده اند. بوتیک هتل ها سابقه ای چندان طولانی ندارند اما اقامتگاه های مهمی هستند که تجربه حضور در محیطی متفاوت توأم با آموزش و فراگیری را برای میهمانان ممکن می سازند. همچنین می توان تجربه زندگی انسان های عصر باستان را به شیوه ای مدرن و در مکان هایی خارج از حریم و محوطه سایت های باستانی برای گردشگران علاقمند فراهم کرد. بررسی سیر رخدادهای حوزه گردشگری حاکی از آن است که باید در آینده ای نزدیک منتظر تحولاتی عظیم در این حوزه باشیم؛ به عنوان مثال تغییر در رویه سفر (عدم تمایل گردشگران از سفر به مقاصد گردشگری اصلی با جمعیت توریست بالا و شهرهای بزرگ)، عدم تمایل گردشگران از سفر به بعضی کشورها و مناطقی که از نظر بهداشتی در معرض خطر هستند، تمایل گردشگران به سفر به مناطق روستایی و اقامت در اقامتگاه های بومگردی و بوتیک هتل ها. در واقع شکلی متفاوت از شیوه قبلی گردشگری روی کار خواهد آمد که همگی جزء آرزوهای دیرینه بشر بوده است. دستیابی به این موفقیت ها در آینده نه تنها غیر ممکن نیست بلکه به برکت گردشگری تجربه محور کاملا قابل حصول است. تمایل گردشگران برای سفر تغییر نمی کند اما رفتارشان چرا! وظیفه مدیران گردشگری روبرو کردن مسافران با تغییرات واقعی و ملموس است. از دیگر ویژگی های این هتل ها ساده کردن هر چیز ممکن به معنای واقعی کلمه می باشد. در بوتیک هتل ها زیبایی شناختی بعنوان یک عامل اساسی و پایدار جلوه گر می شود و تئوری زیبا شناختی مهمترین مسئله ای است که به آن پرداخته می شود. گوناگونی و تفاوت های بوتیک هتل ها که ناشی از مدرنیسم در صنعت هتلداری است، کارآمدی این هتل ها را به چالش می کشد. نکته آخر اینکه در این شرایط نمی توان اهمیت تجربه مستقیم كه از طریق شبكه های اجتماعی و سایت های بازبینی به اشتراك گذاشته شده را نادیده گرفت. هتل های مستقل می توانند با استفاده از وب سایت ها و کانال های اجتماعی خود این امر را تسهیل کنند تا بطور محسوسی به مصرف کنندگان نشان دهند آنچه را که برای تأمین امنیت آنها انجام می شود. این بار شما قضاوت کنید! با این تفاسیر آیا بوتیک هتل ها عامل انتشار این ویروس مرموز هستند؟ الهام محمدی | فعال گردشگری
ایجاد شده: 17/خرداد/1400 آخرین ویرایش: 17/خرداد/1400 مقالات و یادداشت ها
سفیر ایران در روسیه با اشاره به سفر آتی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورمان به مسکو، توییتی را منتشر کرد. به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، کاظم جلالی در صفحه توییتر خود در این ارتباط نوشت: «هفته آینده علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورمان برای امضای سند اجرایی موافقتنامه لغو روادید گردشگری گروهی به مسکو خواهد آمد . بر اساس این سند گردشگران دو کشور از طریق شرکتهای معتبر گردشگری و با ویزای گروهی به ایران و روسیه سفر خواهند کرد. گردشگری عامل مهمی در شناخت مردم دو کشور و پشتوانه ای محکم برای گسترش مناسبات ایران و روسیه به شمار می رود . ارتقا و ایجاد توازن در حوزه های همکاری در دستور کار سفارت قرار دارد .»
ایجاد شده: 17/خرداد/1400 آخرین ویرایش: 17/خرداد/1400 اخبار داخلی