نتایج جستجو...
گردشگری می‌تواند مشکلات اقتصادی مردم را حل کند

گردشگری می‌تواند مشکلات اقتصادی مردم را حل کند

به گزارش هتل نیوز ، " عبدالحمید حرمتی " عضو هیئت مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران عنوان کرد: طبعا در به ثمر نشستن برنامه‌ریزی‌ها و اجرایی شدن ایده‌ها و طرح‌ها تمام دست‌اندرکاران صنعت و سازمان‌ها و نهادهای دولتی دخیل هستند. باید توجه داشته باشیم که اهمیت اجرای دستورالعمل ورود گردشگران خارجی به کشور برای ما در ایران بسیار زیاد است. ، بهترین راه برای ورود ارز به کشور، گردشگری‌ست. دولتمردان ما اعم از رییس جمهور  محترم و سایر مسئولانی که خواستار رشد و شکوفایی ایران، اشتغال‌زایی و ایجاد درآمد ارزی برای کشور هستند، اگر با دید باز به مسایل نگاه کنند، به روشنی می‌بینند که بهترین راه ورود ارز به کشور، طوری‌که دغدغه ومشکلی برای کشور به وجود نیاورد، گردشگری‌ست. ورود ارز به کشور ار طریق صنعت گردشگری، نیازی به سیستم بانکی ندارد که با مانع تحریم‌ها روبه‌رو شود. چون سیستم بانکی ما به سیستم بانکی جهانی اتصالی ندارد، کسانی که وارد کشور می‌شوند، ارز را به صورت نقد وارد کشور می‌کنند؛ در حالی که ورود ارز از روش‌های دیگر به خاطر شرایط تحریمی مشکلات و چالش‌های خودش را دارد. او با بیان این‌که فضای فرهنگی و اقتصادی کشور در شرایط کنونی باید کمی بازتر شود، افزود: اگر می‌خواهیم از فرصت طلایی صنعت گردشگری استفدده کنیم، باید موانع ورود گردشگران را برداریم تا از فشارهای اقتصادی سنگینی که روی مردم است، کاسته شود. ما میتوانیم تبلیغات منفی علیه کشورمان را که در بسیاری از رسانه غربی دنیا وجود دارد، به راحتی از بین ببریم. بهترین راه برای اثبات دروغین بودن این تبلیغات منفی، ایجاد فضایی‌ست که در آن گردشگر خارجی در عین رعایت قوانین و موازین جاری در کشور، بتواند به ایران بیاید؛ آن‌وقت خواهیم دید که خود این گردشگران بهترین عوامل برای از بین بردن تبلیغات سوء علیه ایران هستند. آن‌ها با دیدن ایران واقعی، خود مبلغ جذابیت، آرامش و نوع‌دوستی ایرانیان نزد هموطنان خود و مردم جهان خواهند بود. عضو هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران، ایجاد اشتغال پایدار را از دستاوردهای مهم توسعه صنعت گردشگری دانست و گفت: نگاهی به تجربه همین کشورهای همسایه مانند امارات متحده عربی و ترکیه به خوبی نشان می‌دهد که گردشگری چه ظرفیت بالایی برای از بین بردن بی‌کاری دارد. بنابراین در کنار رشد و شکوفایی اقتصادی و ایجاد درآمد ارزی برای کشور، از بین بردن بیکاری هم دستاورد هم توسعه گردشگری خواهد بود. حرمتی خاطرنشان کرد که گردشگری بسیاری از مشکلات صنایع دیگر را ندارد و توضیح داد: در اغلب صنایع کشور، به عنوان مثال در صنعت پتروشیمی، نفت، گاز و ... معضلات عدیده‌ای وجود دارد؛ مثلا ما برای وارد کردن تجهیزات فنی برای این صنایع ما موانع تحریم‌ها مواجهیم؛ در حالی که صنعت گردشگری ابدا با چنین معضلی روبه‌رو نیست. چراکه نیازهای اولیه مورد نیاز هتل‌ها  اغلب در کشور ما وجود دارد و بخش زیادی از تجهیزات مورد نیاز در صنعت گردشگری هم مشمول تحریم نیستند. او تصریح کرد: مسئولان و دولت‌مردان کشور، از عالی‌ترین مقام‌ها تا رده‌های دیگر، باید بپذیرند که تنها راهِ برون‌رفت از معضلات و مشکلات اقتصادی امروز ایران که ایجاد اشتغال و رشد درآمد ارزی را به همراه دارد، صنعت گردشگری‌ست. پس تحول صنعت گردشگری، همان تحول اقتصاد کشور و ارتقای سطح معیشت عمومی مردم است. به صراحت می‌گویم که با تحول گردشگری، مشکلات اقتصادی کشور حل می‌شود.

ایجاد شده: 18/آبان/1400       آخرین ویرایش: 18/آبان/1400     اخبار داخلی
اشتراکات فرهنگی، گردشگری تندرستی کشورهای اسلامی را توسعه می‌دهد

اشتراکات فرهنگی، گردشگری تندرستی کشورهای اسلامی را توسعه می‌دهد

به گزارش هتل نیوز، " علی‌اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور در پنجمین کنگره بین‌المللی سلامت کشورهای اسلامی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: «نگاه ما به گردشگری پزشکی صرفا اقتصادی نیست، بلکه ابزار و فرصت برای تبیین دستاوردها و ظرفیت جمهوری اسلامی در حوزه پزشکی به شمار می‌آید. ما قبل از انقلاب در حوزه پزشکی بسیار وابسته بودیم اما از ۴٣ سال پیش به برکت استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران فرصت‌های زیادی شکل گرفته است.» معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه بیماری کرونا نتوانست تقاضا و ورود گردشگران پزشکی را منقطع کند، یادآور شد: «بحران حاصل، ورود این شاخه از گردشگران را متوقف نکرد و در طول این دوران شیوع کرونا، صرفا شاهد صدور روادید گردشگران پزشکی بودیم.» شالبافیان یادآور شد: «بسیاری از سازوکارهای گردشگری پزشکی جهان در قالب "کسب‌وکار خصوصی با دولت" (B۲G) است. این کنگره و همکاری‌های منطقه‌ای فرصتی برای جذب گردشگر به صورت انبوه است و موقعیت استفاده از سازوکارهای B۲B  و B۲G را فراهم می‌کند.» معاون گردشگری افزود: «کسب موافقت، استقرار و اجرایی کردن اعتباربخشی‌های بین‌المللی معمولا بسیار دشوار است. توسعه مناسبات حوزه گردشگری پزشکی می‌تواند اعتباربخشی‌های درون کشورهای اسلامی را تسهیل کند.» او ادامه داد: «اگر توسعه اعتباربخشی‌های مبتنی بر اشتراکات درون کشورها محقق شود، می‌توانیم در مورد صدور اعتباربخشی و انتقال بیمه‌نامه‌ها هم گفت‌وگو کنیم.» شالبافیان گفت: «سازوکارهای جذب بیمار در جهان و حجم عمده گردشگرانی که می‌فرستند، مبتنی بر اعتبار‌بخشی بیمه‌نامه‌ها است. این کنگره می‌تواند یک آغاز بر دایره همکاری‌های فراتر از آنچه موجود است، فراهم کند.» معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی عنوان کرد: «تشکیل اتحادهای استراتژیک میان کسب‌وکارهای کشورهای اسلامی، پیوند میان آن‌ها را به تعاملات بلند‌مدت تبدیل می‌کند و فواید بسیاری در حوزه‌های فرهنگی، علمی و اقتصادی دارد.» او با بیان اینکه گردشگری سلامت به دو حوزه گردشگری پزشکی و گردشگری تندرستی تقسیم می‌شود، گفت: «برای توسعه همکاری‌های گردشگری تندرستی، کشورهای اسلامی باید توسعه یابد. حجم بازار گردشگری تندرستی بسیار فراتر و بزرگتر از گردشگری پزشکی است و به سرعت هم در حال رشد است، زیرا گرایش به حفظ سلامت و تندرستی، بازدارندگی و پیشگیری مهم است که بخشی از درآمد خانواده را هم به خود اختصاص داده و صرفا به بیماری و بازار پزشکی مربوط نمی‌شود.» معاون گردشگری بیان کرد: «گردشگری تندرستی امکان هم‌پیوندی با سایر بخش‌های گردشگری پزشکی را دارد، اما در گردشگری پزشکی این تلفیق توصیه نمی‌شود. اکنون در جهان مراکز درمان و سلامت جای خود را در مراکز اقامتی و هتل‌ها هم باز کرده‌اند که نشان‌دهنده سمت و سوی بازار است.» از کسب و کارهای رسمی گردشگری سلامت حمایت می‌کنیم شالبافیان حمایت از کسب‌وکارهای رسمی گردشگری سلامت را سیاست اصلی وزارتخانه دانست و عنوان کرد: «اختلاف رویکرد میان دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط می‌تواند مانع فعالیت کسب‌وکارهای حوزه گردشگری سلامت شود. برای تقویت باید آنها را به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی معرفی کنیم و در تریبون‌های خود تقویت کنیم.» معاون گردشگری پیشنهاد کرد: «قانون جایزه صادراتی دفاتر خدمات و کسب‌وکارهای رسمی حوزه گردشگری باید مجدد برقرار شود، زیرا به غیر از تشویق، باید برای آنها انگیزه ایجاد کنیم. وزارت خارجه هم می‌تواند در راستای حمایت، صدور روادید از طریق این کسب‌وکارهای رسمی را پیگیری کند.» او در پایان گفت: «منکر نقص‌ها و کمبودهای احتمالی نیستیم، اما توسعه پایدار و بلند‌مدت در گروی حمایت از کسب‌وکارهای صنعت گردشگری است.» پنجمین کنگره سلامت کشورهای اسلامی امروز دوشنبه (۱۷ آبان) با حضور مسئولان حوزه گردشگری، بهداشت و درمان گردشگری و فعالان و مدیران بخش خصوصی، مدیران شرکت‌های خدمات گردشگری درمانی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی داخلی از ایران و کشورهای ترکیه، عراق، عمان، تونس، هندوستان آلمان و اتحایه اروپا و برخی سازمان‌های بین‌المللی فعال در بخش سلامت و درمان و گردشگری سلامت برگزار شد. همچنین روز گذشته دومین رویداد بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های سلامت و گردشگری سلامت شامل گردشگری درمانی، گردشگری ورزشی، گردشگری طبیعت و تندرستی، گردشگری روستایی و بوم‌گردی، گردشگری آموزشی، گردشگری خوراک، دارو و تجهیزات پزشکی و خدمات سلامت آغاز شد و قرار است پنج استارت‌آپ برتر کشورهای اسلامی معرفی شود. همزمان با این دو رویداد از صبح دیروز  به مدت سه روز (۱۶ تا ۱۸ آبان)، نمایشگاه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی و نشست‌های تخصصی پنجمین کنگره بین‌المللی سلامت کشورهای اسلامی با حضور نهادها و متخصصان سلامت و شرکت‌های خدمات گردشگری، درمانی و فعالان حوزه گردشگری سلامت و همچنین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی داخلی و بین‌المللی فعال در این حوزه از کشورهای مختلف جهان با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا در سالن همایش‌های بین‌المللی صداو سیما در تهران برگزار می‌شود.

ایجاد شده: 17/آبان/1400       آخرین ویرایش: 17/آبان/1400     اخبار داخلی
عراقی‌‌‌ها اولین گروه گردشگرانی ورودی به ایران

عراقی‌‌‌ها اولین گروه گردشگرانی ورودی به ایران

به گزارش هتل نیوز و به نقل از دنیای اقتصاد، " جمشید حمزه‌‌‌زاده " رئیس جامعه هتلداران ایران می‌‌‌گوید: در موضوع صدور روادید سه وزیر گردشگری، ‌‌‌ بهداشت و امور خارجه با هم به توافق رسیدند هر چند به نظر می‌رسد نیازمند همکاری بیشتر وزارت امور خارجه هستیم. او با اشاره به اینکه هنوز رزرواسیون هتل‌‌‌ها توسط توریست‌‌‌های خارجی شروع نشده است، ‌‌‌ اضافه می‌کند: گردشگران اروپایی برای سفر خود برنامه‌ریزی می‌کنند و از زمان صدور روادید تا آغاز راه‌‌‌اندازی تورها  به چند ماه زمان نیاز داریم. در عین حال صدور ویزا برای توریست‌‌‌های خارجی زمان زیادی طول می‌‌‌کشد و حتی اگر همین الان هم یک گردشگر اروپایی درخواست دهد دو هفته زمان می‌‌‌برد تا ویزایش صادر شود، ‌‌‌ از این روست که از وزارت امور خارجه می‌‌‌خواهیم طی کردن این مراحل اندکی تسریع شده و گردشگران با صرف زمان کمتری ویزایشان برای ورود به ایران را دریافت کنند.  رئیس جامعه هتلداران ایران درباره شرایط توریست‌‌‌های کشورهای همسایه و اولین گروهی که پیش‌‌‌بینی می‌کند وارد ایران شوند نیز بیان می‌کند: به نظر می‌رسد عراقی‌‌‌ها اولین گروه گردشگرانی باشند که شاهد ورود آنها به کشورمان خواهیم بود. او در این باره که آیا هتل‌‌‌ها در ایران آمادگی پذیرایی از توریست‌‌‌های خارجی را دارند، ‌‌‌ می‌‌‌گوید: پرسنل و کارکنان هتل‌‌‌ها در سراسر ایران دو دز واکسن‌‌‌شان را زده‌‌‌اند و پروتکل‌‌‌های بهداشتی هم به دقت در این اماکن رعایت می‌شود. از این رو ما برای پذیرایی گردشگر خارجی با مشکل خاصی مواجه نیستیم و آنها می‌توانند با اطمینان به ایران سفر کنند.  یکی از چالش‌‌‌هایی که هتل‌‌‌‌‌‌ها در دوره کرونا با آن مواجه شدند به کاهش تعداد میهمانان بر می‌گشت به طوری که برخی از آنها مجبور شدند حتی با ضریب اشغال صفر فعالیت کنند. آیا با واکسیناسیون عمومی در حوزه گردشگری داخلی نیز رونقی صورت گرفته است؟ حمزه زاده در پاسخ به این پرسش عنوان می‌کند: در دو سه هفته اخیر شرایط هتل‌‌‌ها به لحاظ پذیرش توریست‌‌‌های داخلی بهتر شده و بیشترین ضریب اشغال هتل‌‌‌ها را هم در استان‌‌‌های شمالی داشته‌‌‌ایم. علاوه بر این وضعیت در استان آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، ‌‌‌ تهران و کیش هم وضعیت بهبود پیدا کرده و به نظر می‌رسد در مجموع، ‌‌‌ روند مثبتی برای توسعه سفرهای داخلی است و امیدواریم از وضع نامساعدی که هتل‌‌‌داری ما دچار آن شده خارج شویم. در حوزه گردشگری خارجی هم انتظار داریم طبق روال سنتی توریست‌‌‌های خارجی زیارتی در مشهد و قم و سایر توریست‌ها هم در شهرهایی مانند اصفهان، ‌‌‌ شیراز، ‌‌‌ کرمان، یزد و .. صنعت هتل‌داری را رونق دهند. او درباره حمایت‌های متولیان جدید گردشگری از صنعت هتل‌‌‌داری می‌گوید: ما به هیچ وجه کمک مالی دریافت نکردیم اما متولیان گردشگری عنوان کرده‌‌‌اند امهال وام‌‌‌هایی که در راستای گردشگری گرفته شده تا پایان سال ۱۴۰۰ لحاظ می‌شود هر چند هنوز این موضوع ابلاغ نشده است. علاوه بر آن ما با بحث مفاصا حساب مالیات مواجه هستیم که معلوم نیست در این حوزه امهال یا معافیت انجام شود. به نظر می‌رسد بیشتر بحث امهال مالیاتی باشد اما در گذشته شاهد بوده‌‌‌ایم این امهال مشمول جریمه شده که اگر این‌ طور باشد فایده‌‌‌ای برای صنعت هتل‌‌‌داری ندارد ،زیرا نه تنها حمایت نیست بلکه به نوعی ضد حمایت به حساب می‌‌‌آید. یکی از موضوعاتی که به نظر می‌رسد متولیان جدید گردشگری بر آن تاکید دارد به گردشگری دریایی و گردشگری در مناطق آزاد برمی‌‌‌گردد این در حالی است که به جز جزیره کیش که در آن زیرساخت‌‌‌ها مهیاست، ‌‌‌ بقیه مناطق به لحاظ هتل و زیرساخت شرایط مساعدی ندارند. این فعال حوزه هتل‌‌‌داری عنوان می‌کند: در کیش خوشبختانه شرایط مساعد است و هر سال چند هتل خوب هم افتتاح می‌شود، ‌‌‌ در سایر مناطق مانند قشم اگرچه ما هتل خوب داریم اما در سطح استانداردهای جهانی مانند کیش نیستند. با این حال برای شروع کار همین هتل‌‌‌ها با چنین امکاناتی پاسخگو هستند و به مرور و  با توسعه گردشگری نیز بخش خصوصی ترغیب می‌شود تا در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند. او از دیدار با متولیان مناطق آزاد در آینده نزدیک خبر داد و ابراز امیدواری کرد گردشگری در این مناطق رونق بیشتری پیدا کند.

ایجاد شده: 16/آبان/1400       آخرین ویرایش: 16/آبان/1400     اخبار داخلی
بوئینگ برای ساخت اینترنت ماهواره ای چراغ سبز گرفت

بوئینگ برای ساخت اینترنت ماهواره ای چراغ سبز گرفت

به گزارش سروس خارجی هتل نیوز، کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) آمریکا مجوز پروژه‌ی اینترنت ماهواره‌ای «بوئینگ» (Boeing) را که نخستین بار در سال ۲۰۱۷ پیشنهاد شد، صادر کرد و اکنون این شرکت می‌تواند با ساخت، پرتاب و عملیاتی کردن شبکه‌ی اینترنت پهن‌باند خود از فضا، به رقیب اصلی دیگر شرکت هوافضایی یعنی اسپیس‌ایکس تبدیل شود. طرح بوئینگ شامل قرار دادن ۱۳۲ ماهواره در مدار پایین زمین در ارتفاع ۱۰۵۶ کیلومتری است. ۱۵ فروند ماهواره‌ی دیگر هم قرار است به مدار زمین ثابت در ارتفاعی بین ۲۷۳۵۵ تا ۴۴۲۲۱ کیلومتر پرتاب شوند. بوئینگ قصد دارد از این صورت فلکی ماهواره‌ای برای ارائه‌ی اینترنت پهن‌باند و خدمات ارتباطی به مصرف‌کنندگان مسکونی، کاربران دولتی و تجاری در آمریکا، پورتوریکو و جزایر ویرجین آمریکا استفاده کند. همه‌ی ۱۴۷ ماهواره‌ی بوئینگ در باند فرکانسی V فعالیت خواهند کرد که بالاتر از شبکه‌ی اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» (Starlink) اسپیس‌ایکس یا پروژه‌ی در دست ساخت کوییپر آمازون است که در باندهای فرکانسی Ka و Ku خدمات‌دهی می‌کنند. ماهواره‌هایی که خدمات اینترنت در حین پرواز ارائه می‌کنند در همین باندهای فرکانسی فعال هستند. استفاده از باند فرکانسی V می‌تواند سرعت انتقال داده‌ها را بالا ببرد اما همچنین خطر تداخل بیشتری دارد زیرا فرکانس‌های بالاتر سخت‌تر به اجسام جامد نفوذ می‌کنند. اسپیس‌ایکس هم برنامه‌هایی برای استفاده از این باند فرکانسی دارد و پروژه‌ی اینترنت وان وب هم در این باند خدمات‌دهی خواهد کرد.

ایجاد شده: 14/آبان/1400       آخرین ویرایش: 14/آبان/1400     اخبار خارجی
استان فارس آماده سفر هوشمند است

استان فارس آماده سفر هوشمند است

به گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا " سید موید محسن‌نژاد " معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس امروز ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۰ اظهار کرد: «با ابلاغ شیوه‌نامه وزارت ستاد ملی مبارزه با کرونا، ورود گردشگران به کشور از آبان ماه امکان‌پذیر شده است.» معاون گردشگری فارس بابیان این‌که اقتصاد گردشگری با سفر داخلی و خارجی گره‌خورده است، ادامه داد: «در مدت ۲۰ ماه گذشته به دلیل شیوع کرونا، از سفر کردن با استدلال یک عامل انتقال ویروس کرونا جلوگیری و به همین دلیل صنعت گردشگری تعطیل شد و افراد زیادی کم‌کار یا بیکار شدند.» محسن نژاد گفت: «با همت مسئولان، فارس نخستین استانی بود که فعالان گردشگری آن واکسینه شدند و با واکسینه شدن چرخه نیروی انسانی این صنعت، در کنار اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی ارائه‌ شده از سوی وزارت بهداشت در مراکز اقامتی و گردشگری، در زمانی که هنوز قرنطینه هوشمند اجرا نشده بود، زمینه پذیرش گردشگر در استان فراهم شد.» او افزود: «در زمان کرونا، مسئولان هواپیما‌ها با فروش ۶۰ درصدی ظرفیت بلیت‌ها و هتل‌ها با ضدعفونی کردن کامل اتاق‌ها، تلاش کردند از پیوست چرخه انتقال ویروس جلوگیری کنند.» محسن‌نژاد گفت: «با تصمیم‌گیری ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر صدور مجوز ورود مسافران به کشور در صورت تزریق دو دُز واکسن و یا داشتن تست Pcr منفی، گردشگران توانستند با داشتن این دو شرط از طریق فرودگاه بین‌المللی در سه شهر شیراز، لار و لامرد مستقیم به استان فارس سفر کنند.» او افزود: «مکان‌هایی برای قرنطینه افرادی که تست Pcr مثبت داشتند یا کارت تزریق دو دُز واکسن نداشتند در هر سه فرودگاه فراهم‌شده بود که هزینه اسکان در این اماکن نیز از آن‌ها گرفته می‌شد.» معاون گردشگری فارس گفت: «با تشدید نظارت، همکاری انجمن‌های مهمان پذیران، هتل داران، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، اقامتگاه گاه‌های سنتی و دیگر انجمن‌های مرتبط با گردشگری و فراهم کردن محیطی بدون کرونا، تلاش شده است که شرایط سفری ایمن برای گردشگران داخلی و خارجی فراهم و صنعت گردشگری فعال و اقتصاد استان پویا شود.» محسن‌نژاد افزود: «هم‌اکنون همه زیرساخت‌ها فراهم و شیوه‌نامه سفر هوشمند ارائه‌شده است و با نظارت‌هایی که انجام خواهد شد، علاوه بر اجرای دقیق شیوه‌نامه‌ها، با متخلفان برخورد خواهد شد.» او گفت: «استان فارس با داشتن جاذبه‌های مختلف گردشگری از جمله طبیعی، سلامت، مذهبی، اقوام، بوم‌گردی و تاریخی عنوان ایران کوچک را یدک می‌کشد و همواره به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگریان داخلی و خارجی بوده است.» معاون گردشگری استان فارس بابیان این‌که فارس استانی چهارفصل است که همواره در همه فصول پذیرای گردشگران از نقاط مختلف است، افزود: «هم‌اکنون که بیش از نیمی از جمعیت هدف ایران واکسینه شده‌اند و سفر‌ها از سر گرفته‌شده، شیراز در رأس سفر‌های گردشگری ایرانیان است به‌گونه‌ای که در میلاد رسول اکرم گردشگران داخلی با سفر به شیراز و اقامت در اقامتگاه‌های فارس، ضریب اشغال تخت‌ها را افزایش دادند.» محسن‌نژاد گفت: «استان فارس ۲۲ هزار تخت اقامتی دارد که پرداخت یارانه سفر و تسهیلات و وام‌های ارزان، سبب بازگشت مردم به سفر و رونق صنعت گردشگری می‌شود.»

ایجاد شده: 12/آبان/1400       آخرین ویرایش: 12/آبان/1400     اخبار داخلی
مجوز برای تردد گردشگران خارجی از مرز پرویز خان صادر شد

مجوز برای تردد گردشگران خارجی از مرز پرویز خان صادر شد

به گزارش هتل نیوز و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، صدور مجوز برای تردد گردشگران خارجی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با اعلام این خبر گفت:  این موضوع بر اساس دستور العمل اخیر ستاد کرونا در ارتباط با  حضور گردشگران خارجی از مرز‌های زمینی و هوایی مصوب شد. وی گفت: شرط ورود گردشگران از مرز زمینی پرویز خان به کشور ارائه کارت واکسن و جواب تست پی سی آر منفی با ۹۶ ساعت  اعتبار است. معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با اشاره به لغو روادید بین دو ‌کشور ایران و عراق گفت: گردشگران کشور همسایه عراق هم با داشتن پاسپورت می‌توانند  ۴۰  روز  در ایران اقامت داشته باشند. صابر گفت: در صورت راه اندازی  یک گیت در مرز پرویز خان راهنمایان گردشگری به افرادی که وارد کشور  می‌شوند جاذبه‌های گردشگری و اقامتگاهها و هتل‌ها را معرفی می کنند.

ایجاد شده: 12/آبان/1400       آخرین ویرایش: 12/آبان/1400     اخبار داخلی
فرودگاه رم از سال ۲۰۲۴ میزبان تاکسی های پرنده می شود

فرودگاه رم از سال ۲۰۲۴ میزبان تاکسی های پرنده می شود

مسافرانی که از سال 2024 به پایتخت ایتالیا سفر می کنند‎، می‌توانند برای انتقال به مرکز شهر رم از تاکسی‌های ‌پرنده استفاده کنند. به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از رویترز در صورتی که پروژه بین شرکت مجری فرودگاه اصلی شهر رم و یک استارتاپ آلمانی طبق برنامه پیش برود از سال 2024 شاهد خدمت رسانی تاکسی های پرنده در این فرودگاه خواهیم بود. استارتاپ آلمانی «ولوکوپتر » (Volocopter) امیدوار است فرودگاه «فیومیچینو» را به سایت پیشگام برای تاکسی های پرنده در حال ساخت خود تبدیل کند. این تاکسی های پرنده و تمام الکتریکی با ظرفیت دو صندلی و دارای روتور هستند. «مارکو ترونکونه» مدیرعامل فرودگاه رم گفت یکی از مسیرهای هوایی که شامل نشست و برخاست عمودی است، حدود 15 دقیقه زمان خواهد برد در حالی که پیمودن همین مسیر توسط خودرو به 45 دقیقه زمان نیاز دارد. به گفته وی، هزینه اولیه سواری حدود 150 یورو (175 دلار) خواهد بود، قیمتی که احتمالاً با آغاز سرویس کاهش خواهد یافت. شرکت ولوکوپتر که در سال 2011 تأسیس شد امیدوار است طی سه سال آینده مجوز پروازهای تجاری را از «آژانس ایمنی هوانوردی اروپا» (EASA) دریافت کرده و سپس عملیات خود را آغاز کند. مطالعات EASA نشان می دهد رم پس از پاریس - که ولوکوپتر در ماه ژوئن ابراز امیدواری کرد در بازی های المپیک 2024 خدمات خود را در این شهر آغاز کند - و برلین سومین شهر مناسب در اروپا برای راه‌اندازی خدمات تاکسی هوایی است.

ایجاد شده: 12/آبان/1400       آخرین ویرایش: 12/آبان/1400     اخبار خارجی
حذف هفت کشور از فهرست قرمز کرونایی انگلیس

حذف هفت کشور از فهرست قرمز کرونایی انگلیس

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از رویترز، " گرانت شپس " وزیر حمل و نقل انگلیس اعلام کرد دولت این کشور هفته آینده، هفت کشور باقیمانده در فهرست قرمز کرونایی خود را حذف خواهد کرد. مسافران تازه وارد از این کشور‌ها ملزم بودند هنگام ورود به انگلیس به قرنطینه ۱۰ روزه در یک هتل بروند. این هفت کشور که از روز اول نوامبر از این فهرست حذف خواهند شد عبارتند از کلمبیا، جمهوری دومینیکن، اکوادور، هائیتی، پاناما، پرو و ونزوئلا. مقامات پزشکی انگلیس گفته اند این کشور‌ها دیگر منبع نگرانی نیستند. شپس گفت: این تغییرات سیاستی در انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی اجرا خواهد شد. وی افزود: انگلیس صد‌ها اتاق هتل را نیز به صورت آماده به خدمت نگاه می‌دارد تا در صورتی که مقامات تصمیم گرفتند کشوری را دوباره در فهرست قرمز قرار دهند جایی برای قرنطینه ۱۰ روزه موجود باشد. وی همچنین گفت: ۳۰ کشور دیگر نیز به فهرست کشور‌هایی که واکسیناسیون کرونایی آنها را دولت انگلیس به رسمیت شناخته افزوده می‌شوند. در این فهرست هم اکنون نام ۱۳۵ کشور قرار دارد. از سوی دیگر محققان کالج سلطنتی لندن در مطالعه‌ای دریافتند آلودگی افراد واکسن زده به سویه دلتا مشابه افراد واکسن نزده است. این محققان اعلام کردند یک چهارم افرادی که با خانوار‌های واکسن زده تماس داشتند به کرونا مبتلا شده اند در حالی که این نسبت در خانوار‌های واکسن نزده ۳۸ درصد بود.

ایجاد شده: 9/آبان/1400       آخرین ویرایش: 9/آبان/1400     اخبار خارجی
نظارت بر دستورالعمل و مطالبه از دستگا‌ه‌ها به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد

نظارت بر دستورالعمل و مطالبه از دستگا‌ه‌ها به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد

به گزارش هتل نیوز و به نقل از صدا و سیما، " علی اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور در وبینار دستورالعمل اجرایی نحوه ورود گردشگران خارجی به کشور در ایام شیوع ویروس کرونا که به منظور تعامل و تبادل نظر با ذینفعان و با حضور غلامرضا حاجی‌آبادی نماینده وزارت امور خارجه، مدیران کل ۱۵ استان کشور و روسای تشکل‌های بخش خصوصی در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد، با تاکید بر دغدغه اجرا و نظارت دستورالعمل ابلاغی کمیته امنیت اجتماعی و انتظامی ستاد مدیریت بیماری کرونا، افزود: «عمده‌ترین رویکرد مستتر در این دستورالعمل باز شدن مرز‌ها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و رونق مجدد گردشگری کشور است.» وی ادامه داد: «برای اجرای درست این فرایند الزاماتی وجود دارد و از سوی ادارات کل استانی باید تمام آن‌ها شناسایی و پیگیری شود.» معاون گردشگری با اشاره به اهمیت نظارت بر رعایت این دستورالعمل افزود: «با توجه به رویکرد حمایتی این دستورالعمل اصرار ما بر این بود که بخش نظارت هم به وزارتخانه ما واگذار شود و این موضوع باید به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد.» وی خطاب به مدیران کل استانی افزود: «برای ارائه گزارش از سایر دستگاه‌ها باید پیگیری جدی صورت پذیرد. همچنین مجددا دستورالعمل پروتکل‌های بهداشتی تاسیسات گردشگری از سوی مدیران کل ابلاغ شود و هماهنگی‌های لازم با نیروی انتظامی صورت گیرد.» شالبافیان با اشاره به اهمیت در کنار هم قرار گرفتن بخش دولتی و خصوصی، افزود: «تمام ما در یک کشتی نشسته‌ایم، موفقیت این فرایند و رعایت این دستورالعمل به‌منظور موفقیت کل خانواده گردشگری است.» و‌ی با تاکید بر مدیریت چهار مرز زمینی اضافه کرد: «برای حضور مدیران کل و بخش خصوصی در عراق برنامه‌ریزی شود.» آقای شالبافیان همچنین به صدور ابلاغیه‌ای در وزارت امور خارجه به کنسولگری‌ها اشاره کرد و گفت: «بر اساس این ابلاغیه کنسولگری‌ها نگاه انعطاف‌پذیری خواهند داشت و با رویکرد حمایتی و منعطف اقدام به صدور روادید خواهند کرد.» معاون گردشگری کشور ابراز امیدواری کرد که این فرایند منجر به تقویت اشتغال گردشگری شود.

ایجاد شده: 8/آبان/1400       آخرین ویرایش: 8/آبان/1400     اخبار داخلی
حضور ۹ هتل بین‌المللی در پروژه عظیم توریسم دریای سرخ عربستان

حضور ۹ هتل بین‌المللی در پروژه عظیم توریسم دریای سرخ عربستان

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از گلوبال کانستراکشن رویو، ۹ شرکت هتل‌داری بین‌المللی قراردادی را برای اداره هتل‌های پروژه بزرگ گردشگری عربستان در دریای سرخ امضا کردند. شرکت توسعه دریای سرخ عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: این ۹ شرکت اداره ۹ ملک از ۱۶ ملک در حال ساخت در فاز اول طرح را به عهده خواهند گرفت و ۱,۷۰۰ اتاق از ۳,۰۰۰ اتاق در حال ساخت در این ۵ جزیره و ۲ سایت دریایی را که تا پایان ۲۰۲۳ تکمیل می‌شوند را در دست می‌گیرند. در فاز اول این پروژه یک فرودگاه بین‌المللی هم افتتاح خواهد شد تا علاقمندان به گردشگری بتوانند به راحتی به این مکان سفر کنند. اسامی این ۹ شرکت هتل‌داری به این شرح هستند: ادیشن هتلز و سنت رجیس هتلز اند ریسورتز که بخشی از ماریوت اینترنشنال هستند. فرمونت هتلز اند ریسورتز، رافلز هتلز اند ریسورتز و اس‌ال‌اس هتلز اند رزیدنتس، که هر سه زیرمجموعه شرکت توریستی بین‌المللی آکور هستند. گرند هیأت، زیرمجموعه شرکت هتل‌های هیأت اینترکانتیننتال هتلز اند ریسورتز و سیکس سنسز، که زیرمجموعه آی‌اچ‌جی هتلز اند ریسورتز هستند. جمیرا هتلز اند ریسورتز که یک شرکت مهمان‌پذیر لاکچری جهانی است. پروژه توریستی دریای سرخ که از ۲۰۱۷ آغاز شده است قرار است در صورت تکمیل تمامی فازها تا ۲۰۳۰ دارای ۵۰ هتل و ۱,۰۰۰ اقامتگاه در ۲۲ جزیره و ۶ سایت دریایی باشد و در نظر دارد در آن زمان بتواند هر سال میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب کند.

ایجاد شده: 8/آبان/1400       آخرین ویرایش: 8/آبان/1400     اخبار خارجی
گردشگری با قایق‌های رباتیک خودران

گردشگری با قایق‌های رباتیک خودران

به گزارش هتل نیوز و به نقل از انگجت، آزمایشگاه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی مؤسسه فناوری ماساچوست آماده است تا قایق مسافربری خودرانی را که طی ۶ سال گذشته در حال توسعه آن بوده است، عملیاتی کند. این قایق رباتیک خودران که "روبوت"(Roboat) نام دارد، چندین بار بازطراحی شده است. به عنوان مثال سال گذشته نسخه‌ای از آن آزمایش شد که می‌توانست دو مسافر را حمل کند. اما سازندگان "روبوت" امسال نسخه کامل آن را که می‌تواند حداکثر پنج مسافر یا ۱۵۰۰ کیلوگرم بار را حمل کند، زباله‌ها را جمع‌آوری کند و کالاها را تحویل دهد، در آمستردام عرضه می‌کنند. جدیدترین نسخه از "روبوت" با طراحی مشکی و خاکستری و دو نیمکت که روبروی یکدیگر قرار گرفته‌اند، ظاهری آینده نگرانه دارد. این دستگاه کاملاً برقی است و با یک بار شارژ ۱۰ ساعت کار می‌کند و همچنین دارای قابلیت شارژ بی‌سیم است. "دانیلا روس"، مدیر آزمایشگاه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی مؤسسه فناوری ماساچوست می‌گوید: این نسخه دقیق‌تر است و سیستم‌های ادراک، ناوبری و کنترل قوی‌تری نسبت به نسخه‌های پیشین دارد. همچنین دارای ویژگی‌های جدیدی از جمله حالت نزدیکی است که نزدیک شدن به یک بندر یا اتصال به قایق دیگر را آسان‌تر می‌کند و همچنین موقعیت‌یابی پویای بهتری دارد که به آن کمک می‌کند در آب‌ بهتر حرکت کند. به گفته آزمایشگاه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی مؤسسه فناوری ماساچوست، فناوری خودران این قایق رباتیک شبیه به همان فناوری است که در خودروهای خودران استفاده می‌شود و با استفاده از جی‌پی‌اس برای تصمیم گیری در مورد یک مسیر ایمن از نقطه A تا نقطه B عمل می‌کند. "روبوت" همچنین از فناوری "لیدار"(LIDAR) و چندین دوربین برای میدان دید ۳۶۰ درجه استفاده می‌کند که به آن راهی برای تعیین مسیر و جلوگیری از برخورد با موانع می‌دهد. این قایق می‌تواند به صورت شبانه‌روزی کار کند، اما یک اپراتور در خشکی از یک مرکز کنترل آن را از راه دور نظارت می‌کند. ضمن اینکه یک اپراتور به تنهایی می‌تواند تا ۵۰ "روبوت" را نظارت کند. روبوت‌های جدید همین امروز در آب‌های آمستردام به نمایش درخواهند آمد. "استفان فن دایک"، مدیر نوآوری در مؤسسه آمستردام گفت: مرکز تاریخی آمستردام با یک شبکه مویرگی از راه‌آب‌ها مکان مناسبی برای شروع این اتفاق است.

ایجاد شده: 6/آبان/1400       آخرین ویرایش: 6/آبان/1400     اخبار خارجی
تغییر کاربری کاروانسرای وکیل کرمان به بوتیک‌هتل

تغییر کاربری کاروانسرای وکیل کرمان به بوتیک‌هتل

به گزارش هتل نیوز ، " فریدون فعالی " مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه مراحل پایانی بازسازی و مرمت این بنا در دست انجام است گفت: کاروانسرای وکیل در آینده نزدیک به یکی از زیباترین هتل‌های سنتی کشور تبدیل خواهد شد که قرارداد احیا و بازسازی آن در سال ۹۶ با سرمایه‌گذار بخش خصوصی منعقد شده است. وی با اشاره به اینکه این کاروانسرا طی سال‌های گذشته در معرض تخریب قرار داشت بیان کرد: در این هتل بوتیک تعداد ۶۰ اتاق و ۱۴۴ تخت وجود دارد که ضمن افزایش فضا‌های اقامتی گردشگری کرمان، زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر را نیز به صورت مستقیم فراهم خواهد کرد. مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان ادامه داد: اعتبار اولیه مرمت این کاروانسرا توسط سرمایه‌گذار ۱۰ میلیارد تومان بوده که در اجرا افزایش یافته است. آقای فعالی تأکید کرد: قرار گرفتن کاروانسرای وکیل در بافت تاریخی و مجاورت با بنا‌های تاریخی شهر کرمان مانند بازار و مجموعه گنجعلی‌خان، موقعیت مناسبی برای اقامت و بازدید گردشگران را در این هتل فراهم می‌کند. فعالی ادامه داد: مرمت این بنای تاریخی با نظارت کارشناسان میراث‌فرهنگی بوده است و تلاش شده هویت و اصالت تاریخی و فرهنگی آن حفظ شود و سرمایه‌گذار نیز به‌خوبی طرح را اجرا کرده است. وی اظهار کرد: پس از اتمام عملیات مرمت و بازسازی کاروانسرای وکیل کرمان، مراحل تجهیز و آماده‌سازی آن توسط سرمایه‌گذار انجام می‌شود که امیدواریم امسال به بهره‌برداری برسد. مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در ادامه با اشاره به وجود کاروانسرا‌های متعدد تاریخی در استان کرمان تاکید کرد: کاروانسرا‌ها ظرفیت بسیار خوبی برای جذب گردشگر و کمک به رونق صنعت گردشگری استان کرمان دارند که باید برنامه‌ریزی برای استفاده اقتصادی از آن‌ها به مرحله تعریف و اجرا برسد. آقای فعالی گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی آمادگی دارد مرمت و استفاده از این کاروانسرا‌های تاریخی را پس از طی فرآیند‌های قانونی به سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی واگذار کند که ضمن بهره‌برداری مناسب از آن‌ها از نابودی این بنا‌های ارزشمند تاریخی نیز جلوگیری می‌شود.

ایجاد شده: 5/آبان/1400       آخرین ویرایش: 5/آبان/1400     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...