نتایج جستجو...
نتایج بررسی وب‌سایت‌های رزرواسیون هتل ایرانی توسط شرکت سرمایه‌گذاری هلندی Angel Investment Network

نتایج بررسی وب‌سایت‌های رزرواسیون هتل ایرانی توسط شرکت سرمایه‌گذاری هلندی Angel Investment Network

"روبن ون استالز" یکی از مدیران بخش هلندی شرکت سرمایه‌گذاری Angel Investment Network در که در زمینه شرکت‌های نوین و استارت‌آپ سرمایه‌گذاری می‌کند، طی سفری که با هدف شناخت بازار آی تی گردشگری ایران داشت در گفتگویی گرم با خبرنگار ما به نکات بسیار جالب، صریح و بی‌پرده اشاره کرد که جای بسیار تعمق و تفکر دارد. "استالز" درباره فعالیت اصلی شبکه "آنجل" و چرایی سفر به ایران گفت: من شخصا متخصص شرکت‌های گردشگری و رزرواسیون هتل هستم و برای سرمایه‌گذاری بر روی این شرکت‌ها فعالیت می‌کنم. ما در "آنجل" به دنبال شرکت‌های تازه تاسیس با ایده‌های خوب هستیم که نیازمند حمایت هستند و از این طریق ما به سودی دو طرفه خواهیم رسید. وی درباره نوآوری و جذاب بودن  شرکت‌های الکترونیک گردشگری و رزرواسیون هتل در ایران نیز گفت: در ابتدا برای من بررسی شرکت‌های گردشگری ایرانی بسیار جالب بود و باید بگویم که رصد این همه سایت موفق که با گستردگی تبلیغ می‌کنند، هیجانانگیز بود. فکر می‌کنم دلیل رونق بازار آن عدم وجود شرکت‌های بزرگ بین‌المللی و خصوصا آمریکایی در ایران است که راه را برای پیشرفت شرکت‌های کوچک ایرانی باز گذاشته است. "استالز" در پاسخ به این سوال که آیا با شرکتی در ایران به توافق رسیده‌اید و در آینده برای فعالیت در ایران برنامه‌ای دارید، گفت: در این مرحله من فقط به بررسی پرداخته‌ام و در این چند روز فرصت صحبت با شرکتی در ایران پیدا نکرده‌ام ولی باید گفت که بازار وبسایت‌های گردشگری ایران بازار بسیار عجیبی است و من به مسائل عجیبی برخورد کرده‌ام که می‌بایست با همکارانم در میان بگذارم. وی به عنوان کارشناس درباره تحلیل کلی خود از وب‌سایت‌های رزرواسیون هتل ایرانی، گفت: به نظر من وب‌سایت‌های ایرانی رزرو هتل به دو دسته تقسیم شده‌اند، دسته اول که تنها شامل یک سایت می‌شود و آن هم سایت هتل یار نام دارد. آن طور که هتل‌ها می‌گویند، هتل ‌یار اولین سایت ایرانی در این زمینه است و ظاهرا با سابقه بوده و مشتریان ثابتی در طی سال‌ها فعالیت خود پیدا کرده و همچنین در بین هتل‌ها از محبوبیت خاصی برخوردار است. در این سایت امکانات خوبی دیده‌ام که حتی در نسخه‌های آمریکایی نیز وجود ندارد و ظاهرا در سراسر حیات این شرکت، ابداعات بسیار خوبی انجام شده است. برای مثال هتل یار تنها سایتی در ایران است که تمام عملیات رزرو، لغو و انواع تغییرات در رزرو به صورت آنلاین توسط کاربر در آن انجام می‌گیرد که برای من بسیار جالب بود. ولی این سایت هم تا رسیدن به استانداردهای بین‌المللی فاصله زیادی دارد. شاید عجیب به نظر برسد ولی دسته دوم سایت‌هایی هستند  که تنها از روی هتل یار تقلید می‌کنند. این سایت‌ها که برخی از آنها چندین برابر درآمد خود، تبلیغات گوگل ادوردز و تبلیغات دیگری دارند و این هزینه کردن برای تبلیغ تنها ایده‌ای است که به جز کپی‌برداری از هتل یار انجام می‌دهند. همچنین در این میان سایت‌هایی هستند که چون هزینه تبلیغاتی همانند بقیه را ندارند به طور کلی استراتژی خود را تقلید از هتل یار قرار داده‌اند. در این گفتگو کاملا مشخص بود که "روبن ون استالز" شیفته سایت هتل یار شده‌ و احتمالا این شرکت را برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته‌ است. وی در ادامه درباره پیش‌بینی شخصی خود از از آینده بازار گردشگری، رزرواسیون و شرکت‌های موجود در آن بعد از برداشته شدن تحریم ها، گفت: تاجران هلندی یک ضرب‌المثل دارند که می‌گوید؛ اولی همان آخری خواهد بود. لذا فکر نمی‌کنم به جز مجموعه هتل یار شرکت دیگری حتی آنهایی که هزینه بسیاری برای تبلیغات انجام می‌دهند، شانس زیادی را در زمان برداشته شدن تحریم‌ها داشته باشند. همچنین باید تاکید کرد که اگر همکاری شرکت "آنجل" با هتل یار شکل بگیرد، احتمال موفقیت این شرکت چند برابر خواهد بود. وی در پاسخ به این پرسش که نصیحت شما به عنوان یک مدیر موفق به اشخاصی که قصد ورود به این عرصه را دارند چیست، افزود: البته من خود را موفق نمی‌دانم. نصیحت من به کسانی که در نظر دارند در این حوزه شروع به فعالیت کنند، این است که نو‌آوری در ارائه خدمات خوب به مشتری می‌تواند موفقیت کامل را تضمین کند و همیشه تقلید از یک مجموعه پیشرو باعث موفقیت بیشتر همان مجموعه و شکست خوردن مجموعه‌های تقلید کننده در دراز مدت می‌شود. "استالز" در پایان گفتگو درباره سفر بعدی خود به ایران اینگونه توضیح داد که در سفر بعدی قطعا در کنار همسر و فرزندانم به ایران خواهم آمد زیرا ایران در عین دارا بودن جذابیت‌های زیبای طبیعی و تاریخی بسیار امن هم است. باید اعتراف کنم با وجود اینکه خودم یکی از فعالین صنعت گردشگری هستم، شناخت و برداشت شخصی‌ام از ایران درست نبوده است و چیزهایی غیر از اینکه در حال حاضر نظاره‌گر آن هستم را شنیده بودم. باید بگویم که وقتی به کشورم برگردم تمام تلاشم را خواهم کرد تا درباره جذابیت و امنیت ایران تبلیغ کنم.

ایجاد شده: 5/تیر/1398       آخرین ویرایش: 5/تیر/1398     اخبار داخلی
تشدید بنگاه‌داری مدارس و دستگاه‌های دولتی در صنعت هتلداری

تشدید بنگاه‌داری مدارس و دستگاه‌های دولتی در صنعت هتلداری

به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از دنیای اقتصاد، بنگاه‌‌داری نهادها و دستگاه‌های دولتی در حوزه اقامت گردشگران وارد فاز جدیدی شده است. پس از اعلام استاندار مازندران مبنی بر ارائه خدمات ویلاهای دولتی حاشیه ساحل خزر به عموم مردم، مدیر آموزش و پرورش آستارا نیز از آماده‌سازی 21 مدرسه و 184 کلاس برای اسکان مسافران فرهنگی این شهرستان در تعطیلات تابستانی، خبر داده است. بررسی‌ها حاکی از آن است که بالغ بر 20 میلیون نفر، واجد شرایط استفاده از امکانات اسکان تابستانی آموزش و پرورش خواهند بود. این موضوع از یک سو به نگرانی فعالان بخش خصوصی در مراکز اقامتی، افزوده و به آن‌ها یادآوری کرده که در این زمینه اختیار کافی ندارند و از سوی دیگر، انگیزه برای سرمایه‌گذاری در حوزه اقامت گردشگران از بین رفته و فرار سرمایه را به دنبال داشته است. رئیس جامعه هتلداران استان گیلان در این خصوص، اظهار داشت: اگر چه هتل یا مرکز اقامتی به طور رسمی تعطیل نشده ولیکن آنچه هتل‌های استان گیلان با آن مواجه هستند، نوعی فروپاشی از درون است. "حسن مهرور اصلی" در رابطه با وضعیت فعلی هتل‌ها و مراکز اقامتی استان گیلان، ابراز داشت: این استان دارای 280 هتل و هتل‌آپارتمان است که در سال جاری تنها در تعطیلات خردادماه، شاهد ضریب اشغال 100 درصدی بوده‌اند و این میزان پس از تعطیلات به 10 الی 20 درصد کاهش یافته است. "مهرور اصلی" علت اصلی کاهش ضریب اشغال هتل‌ها را ورود غیر اخلاقی نهادهای دولتی مانند آموزش و پرورش، نهادهای حاکمیتی و نظامی، بانک‌های دولتی و ... به حوزه صنعت هتلداری معرفی کرد و افزود: اعتراض‌های ما به این موضوع موثر نیست و حمایت‌های مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از بخش خصوصی نیز نتوانسته تغییری در این تصمیم ایجاد کند. وی ادامه داد: متاسفانه تیغ مسئولان گردشگری کشور آنگونه که باید بُرنده نیست. معاون گردشگری کشور پیش از تعطیلات نوروز و در جلسات ستاد هماهنگی خدمات سفر گفته بود، شکل اسکان مسافران در مدارس شایسته گردشگران نیست. اگر قرار بود این صحبت‌ها شنیده شود، خبری از بنگاه‌داری آشکار مدارس در تعطیلات تابستان نبود. رئیس جامعه هتلداران استان گیلان با انتقاد از عدم اجرای قانون خصوصی‌سازی و حمایت از بخش خصوصی در کشور، گفت: برخی از مراکز اقامتی و میهمانسراهای دولتی و نظامی، تابلوی اردوگاه آموزشی و نظایر آن را در ورودی خود نصب می‌کنند تا از زیر قانون شانه خالی کنند اما عمل، بسیاری از اقامتگاه‌های خصوصی را به ورطه نابودی کشانده‌اند. این فعال صنعت گردشگری در ادامه گفت: وزارت آموزش و پرورش، برای هر شب اقامت یک خانواده چهار نفره، هزینه‌ای در حدود 21 هزار تومان دریافت می‌کند. اگر این نهاد مجبور بود مانند بخش خصوصی هزینه‎های متعددی را پرداخت کند، هیچگاه کلاس‌های خود را با چنین رقمی به گردشگران نمی‌داد. "حسن مهرور اصلی" همچنین گفت: تا زمانی که ارگان‌های دولتی از تسهیلات دولتی استفاده کنند و در مقابل، خدمات خود را به صورت آزاد بفروشند، بخش خصوصی در ضعف خواهد بود. جایگاه این صنعت و نقش‌آفرینان آن باید به درستی و به صورت اصولی، تعریف شود. وی افزود: در حال حاضر هر کدام از مراکز اقامتی خصوصی که بتوانند از رانت و رابطه با بخش دولتی استفاده کند، قادر به ادامه راه خود خواهد بود و در غیر این صورت، محکوم به ورشکستگی است. فعالان بخش خصوصی صنعت هتلداری، این شکل از پذیرش را بی‌احترامی به گردشگران می‌دانند و معتقدند، عدم رعایت بهداشت و نبود حداقل نیازهای گردشگران از جمله موضوعاتی است که کیفیت سفرها را با کاهش قابل ملاحظه‌ای مواجه می‌کند. به گفته فعالان و کارشناسان گردشگری به این نکته تاکید دارند که اگر چه استفاده از مدارس در ایام تعطیلات در برخی از مقاصد که با کمبود اقامتگاه مواجه هستند، یک نوآوری در شرایط بحرانی مانند ایام پیک است و شرایط بهتری از کمپ دارد ولیکن کشور بایستی از این شرایط خارج شود زیرا در صورت ادامه این شرایط، گردشگران به اسکان در مدارس عادت داده می‌شوند. پیشنهاد فعالان گردشگری این است که وزارت آموزش و پرورش اگر می‌خواهد به کمک گردشگری کشور بیاید، بهتر است به جای ورود به حوزه اقامت، تعطیلات خود در طول سال را توزیع و ساماندهی کند و به آموزش گردشگری پایدار در مدارس بپردازد.

ایجاد شده: 2/تیر/1398       آخرین ویرایش: 2/تیر/1398     اخبار داخلی
افتتاح دومین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اِکو + گزارش تصویری

افتتاح دومین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اِکو + گزارش تصویری

دومین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان بین‌المللی همکاری‌های اقتصادی ( اِکو ) صبح روز سه‌شنبه مورخ 28 خردادماه در اردبیل و با حضور مقامات، مسئولان، میهمانان و مدعوین داخلی و خارجی به طور رسمی افتتاح شد.  بازدید مسئولان و میهمانان داخلی و خارجی از بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی از جمله برنامه‌هایی بود که پیش از افتتاح و آغاز بکار رسمی این رویداد بین‌المللی، برگزار و پس از آن حاضرین برای شرکت در مراسم افتتاحیه، عازم دانشگاه محقق اردبیلی شدند. به گزارش هتل‌نیوز ، دبیر کل سازمان بین‌المللی همکاری‌های اقتصادی، استاندار اردبیل، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، قائم مقام وزیر بهداشت، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل و بیش از 250 نفر از شرکت‌کنندگان، نمایندگان و هیات‌های اعزامی داخلی و خارجی از 17 کشور مختلف جهان از جمله حاضرین در مراسم افتتاحیه بودند. "ایرج حریرچی" قائم‌مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در مراسم افتتاحیه دومین کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اِکو در خصوص آخرین وضعیت حوزه گردشگری سلامت در کشور، گفت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری سلامت نظیر راه‌اندازی شبکه سلامت از مهمترین اقدامات انجام شده در این حوزه بوده است. "حریرچی" در رابطه با اهداف ایران در زمینه گردشگری سلامت نیز اظهار داشت: بر اساس سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، بایستی به مرکز و قدرت اول منطقه در زمینه گردشگری سلامت تبدیل شویم. مهمترین هدف ما جذب ۲۰ میلیون توریست سلامت تا سال ۲۰۲۵ است. وی در پایان گفت: بر اساس آمار، کشورهای عراق و افغانستان بیشترین توریست سلامت ورودی به کشور و شهرهای مشهد، قم و افغانستان نیز بیشترین میزان جذب توریست سلامت را در اختیار دارند. "حسین پیرموذن" رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل از دیگر سخنرانان حاضر در مراسم افتتاحیه بود که در اظهاراتی کوتاه، گفت: در دنیای بد عهدی‌ها، برگزاری این رویداد برای تحکیم روابط موجود، ایجاد روابط جدید، همکاری و همفکری میان کشورهای عضو سازمان بین‌المللی اِکو، فرصت مغتنمی است که باید به بهترین شکل ممکن از آن بهره جست. "محمد جهانگیری" دبیر علمی کنفرانس و رئیس انجمن خدمات بین‌المللی سلامت ایران با اشاره به اهمیت موضوع گردشگری سلامت در میان تمامی دولت‌ها و ملت‌های جهان، ابراز داشت: سلامت، فرهنگ مشترک میان کشورها و ملت‌ها و دغدغه تمامی انسان‌هاست. در واقع هر کشوری که در حوزه گردشگری سلامت پیشرفت می‌کند، دغدغه سلامت کشورهای دیگر را دارد. اظهارات "محمدرضا کرباسی" دبیر اجرایی دومین کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اِکو، پایان بخش مراسم افتتاحیه بود. وی ابراز داشت: میهمانان کشورهای عضو اِکو برای بحث درمان به سایر کشورهای غیر عضو این سازمان مراجعه می‌کنند و در نتیجه با هزینه‌های گزاف و مشکلات فرهنگی مواجه می‌شوند. "محمدرضا کرباسی" افزود: خدمات گردشگری سلامت در کشورهای عضو سازمان اِکو به راحتی و با بالاترین کیفیت و قیمت رقابتی در دسترس است. وی در پایان تصریح کرد: برگزاری این همایش برای شناسایی مشکلات و ارائه راهکارهای علمی به دولتمردان جهت تصمیم‌سازی، فرصت مناسبی است. افتتاح نمایشگاه جانبی تخصصی با موضوع گردشگری سلامت با حضور 73 شرکت‌کننده و همچنین برگزاری نشست تخصصی سرمایه‌گذاری و توسعه مقاصد گردشگری سلامت از دیگر برنامه‌های روز نخست دومین کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی ( اِکو ) بود. لازم به ذکر است، این رویداد بین‌المللی تا روز پنجشنبه 30 خردادماه در شهر اردبیل برپا خواهد بود. گزارش تصویری اختصاصی هتل‌نیوز از برگزاری روز نخست این رویداد را در ادامه مشاهده می‌فرمائید.

ایجاد شده: 29/خرداد/1398       آخرین ویرایش: 29/خرداد/1398     اخبار داخلی
رزرواسیون آنلاین مارکوپولو

رزرواسیون آنلاین مارکوپولو

با اتکا به ابتکار گروه مارکوپولو در سال 1380 در ارائه خدمات با کیفیت در عرصع عمده فروشی تور، اولین هلدینگ سفر بر اساس مجوز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای تحقق توسعه گردشگری پایدار و بهره گیری از استاندارد های حرفه ای در صنعت گردشگری کشور با سرمایه 100/000/000/000 ریال در شهریور 1388 افتتاح گردید. بنیان گذاران و موسسین گروه مارکوپولو جمعی از مدیران، پیش کسوتان و دست اندرکاران شرکت های خدمات مسافرتی و گردشگری فعال کشور می باشند که اکثرا در سوابق خود بیش از سی سال فعالیت و خدمت گذاری شایسته به گردشگران داخلی و خارجی را ثبت نموده اند. تاسیس و بهره برداری از شرکت های خدمات مسافرتی تعطیلات، گالیور،کیان، سیاره،گالیتور،تورهای کیش،میعاد اقامت و بسیاری از خدمات گردشگری و نیز همکاری در تاسیس گروه های تورگردانی پیشتازان،تورهای برتر و گروه رویال تورز و در نتیجه تشکیل گروه بزرگ سفرهای مارکوپولو در سال 1380 بخشی از فعالیت های اجرایی موسسین می باشد. در سال 1384 مارکوپولو به عنوان اولین شرکت عمده فروش تور در ایران با ارائه خدماتی موفق و منحصر به فرد در حوزه تورگردانی انبوه ورود یافت. این شرکت با ایجاد شبکه گسترده فروش و تحت پوشش داشتن بیش از 300 دفتر خدمات مسافرتی در سراسر ایران توانست نام مارکوپولو رااز سال 1385 مرکز آموزش های تخصصی مارکوپولو با اخذ مجوز , فعالیت های آموزشی و پژوهشی تخصصی را با کیفیت و متمایز آغاز نموده و مکمل خدمات مارکوپولو گردید. مطالعات طرح ایجاد اولین هلدینگ سفر با بررسی هلدینگ های موفق در کشور های فعال در عرصه گردشگری در سال 1386 در دستور کار قرار گرفت. نتایج مطالعات همراه با طرح اجرایی و دور نمای هلدینگ سفر در کشور تقدیم ریاست وقت سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و نیز ادارات کل مرتبط گردید. مدیر کل محترم دفتر طرح های توسعه و تسهیلات طی نامه شماره 1746/62/872 مورخ 16/07/1387 و مدیر کل محترم دفتر خدمات گردشگری و استاندارد سازی طی نامه شماره872/41-1000مورخ 01/08/1387 موافقت اصولی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری را برای تاسیس صادر نمودند. شرکت سهامی عام توسعه گردشگری مارکوپولو به عنوان اولین هلدینگ سفر پس از طی مراحل اداری و قانونی و برگزاری مراسم افتتاح رسمی در شهریور ماه 1388 در راستای اهداف تعیین شده و چشم انداز شرکت برای رسیدن به توسعه گردشگری پایدار با رعایت استاندارد های حرفه ای در صنعت گردشگری گام نهاد و در خدمت صنعت گردشگری کشور قرار گرفت. راه های ارتباطی  Marcopolo_Tour  IranMarcopolo  Marcopolo-Tour  Marcopolo.co.ir  02141613  021 8850 3723  خیابان شهید بهشتی

ایجاد شده: 29/خرداد/1398       آخرین ویرایش: 20/خرداد/1399     رزرواسیون‌های آنلاین داخلی
رزرواسیون آنلاین علاءالدین تراول

رزرواسیون آنلاین علاءالدین تراول

علاءالدین تراول  به عنوان یه شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در آذر ماه 1396 با شرکت سه هزار نفر از فعالین گردشگری کشور در برج آرتمیس افتتاح شد. "امیرحسین جعفری" مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره با بیش از 19 سال سابقه تورگردانی و "آتوسا گودرزیان" نایب‌رئیس این شرکت دانش‌بنیان هستند و در حال حاضر بیش از 70 نفر در بخش‌های مختلف این شرکت ( رزرو هتل داخلی و خارجی، تور داخلی، تور خارجی، تور ورودی، تشریفات و ... ) مشغول بکارند.  شرکت سفرهای علاءالدین تراول با راه‌اندازی سامانه سيستم رزواسيون آنلاين گامی بلند در جهت رضايت‌مندی مسافران و آژانس‌های همکار برداشته است تا به ساده‌ترين شكل و در سريع‌ترين زمان ممکن، بتوانند از امکانات متمایز این شرکت مانند رزرو آنلاین تور داخلی و خارجی، بلیط هواپیما، بلیط قطار، رزرو هتل و رزرو سالن برای برگزاری همایش، سمینارها، مراسم عروسی و خدمات CIP، ترانسفر فرودگاهی، ویزا و سایر خدمات این مجموعه استفاده نمایند.  ما در شرکت دانش بنیان "علاءالدین تراول" یک فلسفه ساده را دنبال می‌کنیم که عبارت است از استفاده از استعداد و ابزارهای قوی برای خلق خدماتی برتر و جلب رضایت کامل مسافران. در این میان آنلاین بودن خدماتی نظیر رزرو هتل داخلی با قابلیت دریافت آنی واچر، بلیط هواپیمای داخلی، تور داخلی و تور خارجی یکی از مهم‌ترین مزایای خدمات‌رسانی "علاءالدین تراول" به شمار می‌آید.  کارکنان ما هر روز تلاش می‌کنند در خلق بهترین خاطره‌ها و تجربه‌های مشتریان اثرگذار باشند. تیم حرفه‌ای و متخصص ما همیشه در پی ارائه خدماتی مطلوب، با کیفیت و مناسب برای مشتریان عزیز است. "علاءالدین تراول" مشتاق و مفتخر است که با نهایت سرعت ممکن، در کسب رضایت مشتریان خود از طریق توجه به خواسته‌هایشان و حتی تأثیر در افق دید و سطح توقعشان، گام بردارد و از طریق تولید محصول علمی‌تر، فنی‌تر و حرفه‌ای‌تر که مخاطبان و مشتاقان خود را دارد، خانواده‌ای همسان و سفر دوست را گرد‌هم آورد. راه‌های ارتباطی  AlaedinTravel  AlaedinTravel  AlaedinTravel  AlaedinTravel  Alaedin.Travel  Info@Alaedin.Travel  02174495  021 262 53 991  چهار راه فرمانیه، مجتمع آرتمیس فرمانیه

ایجاد شده: 29/خرداد/1398       آخرین ویرایش: 20/خرداد/1399     رزرواسیون‌های آنلاین داخلی
سرمایه‌گذاری در گردشگری فقط ساخت هتل نیست / از جامعه هتلداران انتظار معجزه نداشته باشید

سرمایه‌گذاری در گردشگری فقط ساخت هتل نیست / از جامعه هتلداران انتظار معجزه نداشته باشید

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان خراسان رضوی در رابطه با سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری، اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در گردشگری فقط این نیست که هتل بسازیم بلکه ابتدا باید سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مورد نیاز گردشگری انجام شود. در واقع ابتدا بایستی فونداسیون بنا را درست کار گذاشت. "امیر سزاوار" ابراز داشت: ابتدا بایستی زیرساخت‌ها درست شود. اینکه سرمایه‌گذار داخلی یا خارجی را جذب و تشویق کنیم، بسیار خوب است اما آیا واقعا زیرساخت‌های این بنا درست است؟ آیا در خصوص سرمایه‌گذاری درست برنامه‌ریزی شده است؟ وقتی زیرساخت‌های لازم فرام نشده باشد، مشکلاتی به وجود می‌آید که باعث می‌شود نتیجه مطلوب از این سرمایه‌گذاری گرفته نشود. "سزاوار" همچنین گفت: در تمام دنیا زمانی که سرمایه‌گذار می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند به یکی از شرکت‌های تحقیقاتی که کار آن طراحی و تهیه طرح توجیهی است، هدایتش می‌کنند و آن سرمایه‌گذار را راهنمایی می‌کنند که بهتر است در کجا و چه نوع سرمایه‌گذاری انجام شود. رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی با تاکید بر لزوم انجام تحقیقات علمی در سرمایه‌گذاری، گفت: سرمایه‌گذاری از یک خیابان تا خیابان بعدی فرق می‌کند. آیا واقعا چنین موسسات علمی و تحقیقاتی مناسبی را داریم؟ در حال حاضر اکثر طرح‌ها کلیشه‌ای است و فقط ارقام، آدرس‌ها و اسامی تغییرات دارد و چنین کاری که سرمایه‌گذار به یک شرکت خصوصی ارجاع داده شود تا طرح توجیهی را آماده کند، نداریم. رئیس تشکل هتلداری خراسان رضوی در ادامه افزود: علی‌رغم اینکه مشهد، شهر گردشگری است ولیکن فاقد طرح جامع گردشگری است. این خود یک معضل است و باید تشکلی وارد این موضوع شود و با انجام نیازسنجی، این معضل را حل کند. "امیر سزاوار" در ادامه سوالاتی در خصوص نیازسنجی مطرح کرد و گفت: در 10 یا 20 سال آینده چه تعداد هتل نیاز داریم؟ چه تعداد مسافر قرار است به مشهد وارد شود؟ آیا زیرساخت‌ها کشش این موضوع را دارد؟ آیا فرودگاه، راه‌آهن و پایانه‌ها گنجایش و ظرفیت لازم را دارند؟ سرمایه‌گذاری بایستی در زیرساخت‌های گردشگری انجام شود نه اینکه صرفا معطوف به ساخت هتل و یا نهایتا ورود به حوزه آژانس‌ها و تورگردانی باشد. "سزاوار" در خصوص این‌که سوالاتی در ارتباط با نیازسنجی مطرح است، ادامه داد: در ۱۰ سال و ۲۰ سال آینده چه تعداد هتل نیاز داریم؟ چه تعداد مسافر قرار است به این شهر وارد شود؟ آیا زیرساخت‌هایمان کشش این قضیه را دارد؟ آیا فرودگاه و راه‌آهن و پایانه‌ها گنجایش اضافه کردن دارد؟ اگر ندارد در آن زمینه سرمایه‌گذاری انجام شود. رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان خراسان رضوی، تصریح کرد: اگر زیرساخت‌ها فراهم باشد، مجوز صدها هتل پنج ستاره دیگر هم صادر شود، ایرادی ندارد و اتفاقا بسیار خوب است منتهی به شرطی که با یک تحقیق، برنامه علمی و نیازسنجی درست انجام شود. "امیر سزاوار" بیان داشت: سرمایه‌گذاری‌ در حوزه زیرساخت‌ها مانند توسعه و افزایش سیستم ریلی و فرودگاهی نه وظیفه و نه در توان بخش خصوصی است. وقتی زیرساخت‌ها افزایش نمی‌یابد و در مقابل هتل‌ها در حال افزایش است، چه کسی می‌خواهد در 10 سال دیگر هتل‌ها را پر کند؟ این موارد باید برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذار، هدایت شود. این فعال صنعت گردشگری و هتلداری کشور به وجود رابطه عرضه و تقاضا تاکید کرد و گفت: در همه جای دنیا بایستی میزان عرضه و تقاضا با هم برابر باشد و آن موقع است که سرمایه‌گذار ورود پیدا خواهد کرد.  وی با اشاره به دولتی بودن سیستم گردشگری کشور، گفت: هر ارگان دولتی زائرسرا و هتل‌های متعددی دارد. در این شرایط بخش خصوصی چگونه می‌تواند موفق شود؟ چطور سرمایه می‌تواند بازدهی داشته باشد؟ کار سیستم‌های دولتی، هدایت و نظارت بر سرمایه‌گذاری است. اگر می‌خواهیم سرمایه‌گذاری کنیم، راه آن خروج ارگان‌های دولتی از حوزه‌هایی است که بخش خصوصی قرار دارد ولیکن متاسفانه اکثر ارگان‌های دولتی تبدیل به بنگاه‌های اقتصادی شده‌اند که بیشتر به منافع خود فکر می‌کنند. وی در پایان گفت: از هیچ جامعه‌ای انتظار معجزه نداشته باشید. جامعه هتلداران در صورت فراهم بودم زیرساخت‌ها در خصوص مسائلی که می‌تواند به صورت قانونی وارد شود، کمک می‌کند. البته که ما هم نیز تلاش می‌کنیم.

ایجاد شده: 27/خرداد/1398       آخرین ویرایش: 27/خرداد/1398     اخبار داخلی
هتل‌ها و واحدهای اقامتی مشهد در سال 98 حق افزایش نرخ ندارند

هتل‌ها و واحدهای اقامتی مشهد در سال 98 حق افزایش نرخ ندارند

به گزارش هتل‌نیوز ، سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اعلام آمادگی کامل مراکز اقامتی و دیگر تاسیسات گردشگری این استان برای پذیرایی از گردشگران و زائران در فصل تابستان، اظهار داشت: طبق روال هر سال و پس از ایام نوروز، نظارت بر واحدهای اقامتی وجود داشته و حداقل یک بار در ماه از تمامی تاسیسات گردشگری بازدید بعمل آمده است. "یوسف بیدخوری" ابراز داشت: واحدهای اقامتی کارهایی دارند که باید انجام دهند تا برای تابستان آمادگی لازم را داشته باشند و در حال حاضر نیز برای رفع نواقص و بازسازی‌ها اقدام کرده‌اند. "بیدخوری" با اشاره به استقبال مناسب گردشگران از واحدهای اقامتی در تعطیلات نوروز، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم میانگین درصد اشغال واحدهای اقامتی در این ایام به 90 درصد برسد. در حال حاضر 1622 واحد اقامتی شامل هتل، هتل آپارتمان، میهمانپذیر و واحدهای خانه‌مسافر دارای مجوز وجود دارد که آمادگی لازم برای پذیرایی از موج اول زائران و گردشگران تابستانی را دارند. وی در خصوص افزایش نرخ واحدهای اقامتی در تابستان نیز گفت: در سال 98 به هیچ وجه اجازه افزایش نرخ را نداریم و واحدهای اقامتی با نرخ سال گذشته به فعالیت خود ادامه می‌دهند. سرپرست معاونت گردشگری خراسان رضوی، تصریح کرد: برخی از واحدهای اقامتی در ایام غیر پیک مانند ماه مبارک رمضان و زمستان، تخفیف‌های بالاتری ارائه می‌دهند ولیکن در ایام تابستان، تخفیف داده نمی‌شود و شاید احساس شود که این واحدهای اقامتی نرخ‌هایشان را افزایش داده‌اند. نرخ‌های مصوب واحدهای اقامتی در تمامی واحدهای مجاز که دارای پروانه بهره‌برداری معتبر هستند، نصب شده است. "یوسف بیدخوری" ادامه داد: توصیه ما به زائران و گردشگران این است که به هر واحد اقامتی که ورود پیدا می‌کنند، برای اطمینان از مجاز بودن آن واحد اقامتی حتما پروانه بهره‌برداری و نرخ‌نامه مصوب که با امضای مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی صادر شده است را ببینند. وی در پایان در خصوص ضریب اشغال هتل‌ها و واحدهای اقامتی استان در ایام نوروز و تابستان، گفت: در ایام نوروز و ابتدای اردیبهشت‌ماه متوسط درصد اشغال واحدها در مشهد کمتر از 50 درصد است و ایام تابستان به 70 تا 80 درصد افزایش پیدا می‌کند.

ایجاد شده: 26/خرداد/1398       آخرین ویرایش: 26/خرداد/1398     اخبار داخلی
13 هتل پنج ستاره در شهر مشهد در حال احداث است / برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در ماه آینده

13 هتل پنج ستاره در شهر مشهد در حال احداث است / برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در ماه آینده

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی با اعلام اینکه حدود 200 فرصت سرمایه‌گذاری با حجم بیش از 1000 میلیارد تومان در سراسر استان به صورت پیمایشی و میدانی انجام شده است، اظهار داشت: تمهیدات لازم برای صیانت از سرمایه‌گذاران در این پروژه‌ها انجام شده است و سرمایه‌گذاران می‌توانند با 100 درصد اطمینان در هر یک از این فرصت‌ها ورود پیدا کنند. "ابوالفضل مکرمی‌فر" ضمن اعلام این آمار و ارقام، ابراز داشت: به زودی و در ماه آینده، همایش این فرصت‌های سرمایه‎‌گذاری در استان برگزار خواهد شد. "مکرمی‌فر" با اشاره به تسهیلات اعطایی به پروژه‌های سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری، بیان داشت: سال گذشته 19 میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود 4 درصد به 394 طرح ارائه شده که در پی آن، تهداد 676 فرصت شغلی مستقیم و پایدار ایجاد شده است. این تسهیلات در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، گفت: در حال حاضر تعداد 2000 تاسیسات گردشگری فعال در استان وجود دارد و 35 هزار نفر به صورت مستقیم و 90 هزار نفر نیز به صورت غیر مستقیم در این عرصه مشغول بکار هستند. وی افزود: 291 تاسیسات گردشگری که عمدتا در حوزه هتل و اقامت است با حجم سرمایه‌گذاری 12 هزار میلیارد تومان و با میانگین پیشرفت فیزیکی 50 درصد در حال انجام است که در صورت بهره‌برداری، 11 هزار فرصت شغلی مستقیم ایجاد خواهد شد. "ابوالفضل مکرمی‌فر" ادامه داد: از بین این 291 تاسیسات گردشگری، تعداد 13 هتل پنج ستاره در حال احداث است که این میزان برابر تمامی هتل‌های پنج ستاره حال حاضر استان است. "مکرمی‌فر" در رابطه با سامانه الکترونیکی صدور مجوز معافیت اصولی تاسیسات گردشگری نیز گفت: این سامانه در جذب سرمایه‌گذاری و ورود سرمایه‌گذاران در عرصه گردشگری و توسعه گردشگری تاثیرگذار است و سرمایه‌گذاران می‌توانند ظرف مدت 48 ساعت، معافیت اصولی خود را دریافت کنند.  وی در ادامه گفت: این سامانه در حال افزایش سرعت است و امیدواریم با توجه به تمهیدات پیش‎‌بینی شده، سرمایه‌گذاران بتوانند معافیت اصولی خود را در دفاتر پیشخوان دریافت کنند تا این بروکراسی حاکم و قوانین دست و پاگیری که موجبات تعلل و تاخیر در سرمایه‌گذاری درحوزه گردشگری می‌شود از میان برداشته شود. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در رابطه با میزان گردشگران ورودی به این استان نیز گفت: در سال گذشته 30 میلیون گردشگر داخلی و 3 میلیون گردشگر خارجی وارد استان شده‌اند و پیش‌بینی می‌کنیم امسال پذیرای 5 میلیون گردشگری خارجی در مشهد باشیم

ایجاد شده: 26/خرداد/1398       آخرین ویرایش: 26/خرداد/1398     اخبار داخلی
نرم افزار مدیریت هتلداری ملیکا

نرم افزار مدیریت هتلداری ملیکا

گروه نرم افزاری امین پرداز سپاهان در سال 1379 با همکاری تعدادی از فارغ التحصیلان دانشگاه با هدف فعالیت در زمینه برنامه نویسی و پیاده سازی پروژه های نرم افزاری و سخت افزاری در شهر اصفهان شروع به کارکرد. از آنجا که گروه عزم جدی مبنی بر کار در زمینه نرم افزار و ورود هر چه زودتر به بازار رقابت صنعت نرم افزار را داشت از همان ابتدا شروع به تحلیل و طراحی نرم افزارهای صنفی و همچنین نرم افزارهای کاربردی نمود .اولین محصول این شرکت با نام تجاری فود سافت (مخصوص رستورانها و پیتزا فروشیها) در سال 1381 وارد بازار شد. نسخه های اولیه نرم افزار مشکلات زیادی داشت که به مرور زمان وبا همکاری گروه و تیم بازاریابی و پشتیبانی به حمد اله امروز مدعی هستیم که یکی از کاملترین نرم افزارهای صنفی وکاربردی را ارائه نموده ایم. پس از آن گروه شروع به تولید نرم افزارهای صنفی دیگر و همچنین نرم افزارهای کاربردی نمود. در سال 1383 با پیوستن گروه بازاریابی و پشتیبانی جدید گروه فعالیت خود را گسترده ترساخت و هم اکنون با طراحی و تکمیل بیش از 21 نرم افزار و پذیرش نمایندگی در بیشتر نقاط کشور حتی پا را از مرزها نیز فراتر گذاشته و با فروش و نصب برنامه در خارج از کشور فصل جدیدی در صنعت نرم افزار ایران باز نموده است. همچنین در سال 1384 گروه نرم افزاری امین پرداز سپاهان با پیوستن کارشناسان امور PLC و اتوماسیون صنعتی تکمیل شد و ازآن پس انجام پروژه های اتوماسیون صنعتی و اداری نیز جزو فعالیتهای گروه قرار گرفت. راه‌های ارتباطی  Aminpardaz.ir  Info@aminpardaz.ir    0316280100

ایجاد شده: 26/خرداد/1398       آخرین ویرایش: 22/دی/1398     نرم افزارهای مدیریت هتلداری داخلی
فعالیت غیرمجاز برخی سامانه‌های اقامتی مانند غده سرطانی است / دولت توان مقابله با این مافیا را ندارد

فعالیت غیرمجاز برخی سامانه‌های اقامتی مانند غده سرطانی است / دولت توان مقابله با این مافیا را ندارد

رئیس جامعه هتلداران استان یزد با انتقاد شدید از فعالیت سامانه‌های غیرمجاز اقامتی در کشور، اظهار داشت: این سامانه‌ها که به پشتوانه خانه‌مسافرهای غیرمجاز شکل گرفته‌اند، منجر به جابجایی اعداد و ارقام بزرگی در صنعت هتلداری کشور شده‌اند و متاسفانه مانند غده‌های سرطانی روز به روز نیز بزرگتر شده و تمام منافع این صنعت را در می‌نوردند. به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از خبرگزاری ایسنا، رئیس جامعه هتلداران یزد به عدم مقابله دولت با سامانه‌های غیرمجاز اقامتی، اشاره کرد و ابراز داشت: تبلیغات گسترده و گران‌قیمتی از سوی این سامانه‌ها برای جذب گردشگران انجام شده ولیکن تاکنون هیچ اقدامی با این فعالیت‌ها صورت نگرفته است و گویا دولت نیز توان مقابله با این قشر که تحت حمایت گروه‌های مافیایی محلی اداره می‌شوند را ندارد. "سید امیر ناصر طباطبایی" گفت: سامانه‌های غیرمجاز اقامتی تحت نظارت هیچ ارگان دولتی مانند اداره کل میراث فرهنگی و اداره کل نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی استان نیستند. "طباطبایی" افزود: مشکلات مربوط به فعالیت خانه‌های مسافر غیرمجاز با واگذاری مسئولیت این بخش به یک شرکت خصوصی به وجود آمد و به دلیل اینکه ایم شرکت نتوانست این حوزه را ساماندهی کند، سامانه‌های غیرمجاز اقامتی نیز به وجود آمدند و تقویت شدند. رئیس جامعه هتلداران استان یزد در ادامه با گلایه از عدم برخورد قانونی با خانه‌های مسافر غیرمجاز، گفت: این اقامتگاه‌ها بر خلاف تصور موجود و آنچه در تبلیغات در خصوص قیمت و مزیت‌های فعالیتشان مطرح می‌شود، ارزان‌تر از مراکز اقامتی رسمی حتی هتل‌های ستاره‌دار نیز نیستند. وی افزود: پذیرش بدون دریافت شناسنامه، برخورداری از سیستم دریافت شبکه‌های ماهواره‌ای، عدم نظارت بر ورود و خروج میهمانان و دیگر موارد از این دست، دلیل جذاب بودن خانه‌های مسافر غیرمجاز است. وی ادامه داد: خانه‌های مسافر غیرمجاز به هیچ وجه خواستار ثبت و ورود به حریم قانونی نیستند و به نوعی از قانون و سیستم‌های نظارتی گریزانند. رئیس جامعه هتلداران استان یزد در پایان گفت: خانه‌های مسافر غیرمجاز از پرداخت هزینه‌هایی مانند مالیات، عوارض، حق کارگر و همچنین تبعیت از اصالت و قوانین اسلامی و اخلاقی کشور، فارغ هستند و به همین دلیل منافع زیادی را از صنعت درآمدزای اقامت کسب می‌کنند که لازم است دستگاه قضایی برای برخورد با این وضعیت ورود پیدا کند.

ایجاد شده: 22/خرداد/1398       آخرین ویرایش: 22/خرداد/1398     اخبار داخلی
جایگاه اول توسعه گردشگری را به دست خواهیم آورد و تحریم‌ها در مقابل آن زانو خواهند زد

جایگاه اول توسعه گردشگری را به دست خواهیم آورد و تحریم‌ها در مقابل آن زانو خواهند زد

به گزارش هتل‌نیوز به نقل از خبرگزاری میزان، رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران در رابطه با وضعیت این روزهای صنعت گردشگری کشور، اظهار داشت: در حال حاضر از صنعتی صحبت می‌کنیم که شکننده‌ترین صنعت در مقابل ناملایمات داخلی اعم از زلزله و سیل از یک سو و پیمان شکنی‌های بین‌المللی از سوی دیگر است. "محمدعلی فرخ‌مهر" ابراز داشت: نوسانات قدرت خرید پول ملی کشور در مقابل ارزهای خارجی نیز بنیاد متزلزلی را برای هتلداری ایجاد کرده است. صنعت هتلداری پایدارترین مشتری خرید کالاهای مصرفی اعم از مواد غذایی و ... است و لذا نوسان قیمت‌ها در مدیریت اقتصادی و پایداری هتل‌ها بسیار موثر است. "فرخ‌مهر" افزود: شرایط خوبی در هتل‌ها حاکم نیست و سیاست‌گذاران حوزه داخلی و خارجی بایستی برای گذر از بحران‌ها و ساماندهی گردشگری به عنوان قطب سوم صنعت کشور، چاره‌ای بیاندیشند. وی در خصوص نقش و فعالیت‌های اتحادیه هتلداران تهران نیز گفت: می‌توانیم بگوییم که تشکلی منسجم و همدل هستیم و تلاش تمامی اعضا در مسیر پایداری اتحادیه هتلداران، باعث شده تا نهادهای حاکمیتی ناظر بر صنعت گردشگری و صنعت هتلداری ما را به عنوان مشاور و بازوی ارزشمند خود در اجرای اوامر به حساب بیاورد. رئیس اتحادیه هتلداران تهران با اشاره به اقدامات انجام گرفته، گفت: با کمک سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و صدور پروانه آموزش، توانستیم بیش از پنج هزار نفر از پرسنل واحدهای تحت پوشش خود را در حوزه‌های عمومی و تخصصی آموزش دهیم. همکاری خوب و صمیمانه با شهرداری، سازمان آتش‌نشانی و همچنین وزارت بهداشت و آموزش پزشکی، نشان از پویایی، بالندگی، همدلی، همراهی و تعامل در گفتار و کردار اعضای اتحادیه هتلداران تهران بوده است. "محمدعلی فرخ‌مهر" با تاکید بر نقش صنعت گردشگری در توسعه اقتصادی کشور در شرایط تحریم، بیان داشت: متاسفانه در وهله اول به دلیل عدم اجماع عمومی و جزیره‌ای فکر کردن سیاست‌گذاران، صنعت گردشگری ایران نتوانسته به رشد و بلوغ کامل برسد. صنعت گردشگری صنعتی فرابخشی است و برای رسیدن به وضعیت مطلوب در کوتاه مدت نیازمند برنامه مدون در زمینه جذب گردشگر و ارائه تسهیلات لازم جهت پایداری در بخش‌های مختلف از جمله صنعت هتلداری است. وی تصریح کرد: در بلندمدت با گذر از روزمرگی و تدوین شیوه‌های نوین بازاریابی برای جذب گردشگران به تناسب فرهنگ‌های گوناگون، کشف جاذبه‌های متفاوت با هدف ایجاد انگیزه برای سفر به ایران، بهره‌گیری از تمهیدات لازم جهت انعکاس امنیت و آرامش و در نهایت تغییر در استراتژی گردشگری، خواهیم توانست از چالش‌هایی که این تحریم‌ها ایجاد کرده‌اند، گذر کنیم. این فعال صنعت هتلداری کشور، تاکید کرد: با به نمایش گذاشتن فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی و توصیف میراث ملموس و ناملموس خود با استفاده از روش‌های نوین، جایگاه اول توسعه گردشگری را به دست خواهیم آورد به شکلی که تحریم‌ها در مقابل آن زانو خواهند زد. رئیس تشکل هتلداران پایتخت همچنین گفت: با توجه به افزایش قدرت خرید ارزهای خارجی در برابر کاهش ارزش پول ملی کشور، انتظار می‌رفت تا رشد حضور گردشگران خارجی را شاهد باشیم ولیکن این امر محقق نشد. در شرایطی که کشور ترکیه توانست با استفاده از همین موضوع، شرایط متفاوتی را در صنعت گردشگری خود تجربه کند. وی افزود: عوامل متعددی نظیر کاهش ارزش پول ملی در رشد گردشگری تاثیرگذار است ولیکن مواردی مانند حذف مالیات ارزش افزوده برای ورود گردشگران خارجی که توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ گردیده صرفا مشوق ورود اولیه گردشگر خواهد بود و سایر دست‌اندرکاران صنعت گردشگری همچنان ملزم به پرداخت آن هستند. رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران در پایان گفت: بخشی از گرانی سفر به مالیات‌های جاری و ارزش افزوده مرتبط است و بخشی دیگر نیز به دلیل نوسان قیمت‌ها و همچنین رشد قیمت کالاها و خدمات است.

ایجاد شده: 19/خرداد/1398       آخرین ویرایش: 19/خرداد/1398     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...