نتایج جستجو...
افزایش 20 درصدی نرخ بلیط قطار

افزایش 20 درصدی نرخ بلیط قطار

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیرعامل شرکت‌ حمل و نقل ریلی رجا با اشاره به اینکه افزایش 20 درصدی نرخ بلیط قطار به دلیل تورم و افزایش نرخ ارز بوده است، تشریح کرد: 45 تا 65 درصد هزینه‌های تعمیر و نگهداری قطارها، ارزی است و همچنین شورای عالی کار نیز افزایش 35 درصدی دستمزدها را تصویب کرده است. "محمد رجبی" ضمن بیان این مطلب، ابراز داشت: ما معمولا ابتدا هزینه می‌کنیم و بعد از راه‌آهن می‌خواهیم تا هزینه‌ها را با افزایش نرخ بلیط قطار جبران کند. "رجبی" همچنین بیان داشت: مجموع هزینه‌های شرکت‌های ریلی بیش از 130 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است اما با توجه به اینکه کشش بازار نهایتاً 40 درصد بود، این درخواست را از راه‌آهن داشتیم که با 20 درصد آن موافقت شد. وی تصریح کرد: افزایش 20 درصدی قیمت بلیط قطعاً نمی‌تواند هزینه شرکت‌های ریلی را جبران کند بلکه می‌تواند به ادامه حیات آنها کمک کند. شرکت‌های ریلی امسال تنها یک هشتم سال گذشته درآمد از محل فروش بلیط کسب می‌کنند و از سوی دیگر امکان تعدیل نیرو هم نداریم که سبب شده شرایط سختی بر شرکت‌ها حاکم باشد. مدیرعامل شرکت‌ حمل و نقل ریلی رجا، نرخ بلیط قطارها را بسیار پائین دانست و با اشاره به اینکه نرخ‌های جدید از اول تیرماه اعمال خواهد شد، گفت: مردم چندان متوجه افزایش قیمت‌ها نمی‌شوند زیرا اینگونه نیست که همه قطار‌ها به یکباره گران شود بلکه این مصوبه، صرفاً مجوز افزایش قیمت است. وی یادآور شد: اینکه شرکت‌های ریلی، مصوبه افزایش نرخ را اعمال کنند یا خیر بستگی به کشش بازار دارد. معمولاً ما حدود 30 درصد هم در ایامی که میزان مسافرت‌ها کم است، تخفیف می‌دهیم که به معنی فروش بلیط حتی کمتر از کف قیمت است. در واقع این مجوز افزایش قیمت بلیط تنها برای زمانی است که پیک تقاضای سفر داریم. "محمد رجبی" ادامه داد: از سوی دیگر تنوع قطار داریم که مسافران می‌توانند از قطار‌های مختلف استفاده کنند.  برای مثال قطار تهران - مشهد با سرعت ۱۶۰ کیلومتر داریم اما قیمت بلیط آن 55 هزار تومان است که بسیار مناسب است. قطار‌های دیگر هم هستند که نرخ بلیط آنها بسته به نوع قطار بین 80 تا 220 هزار تومان است. وی در پایان گفت: قیمت بلیط قطار‌های 5 ستاره نیز آزاد شده است و کشش بازار و عرضه و تقاضا نرخ آن را تعیین می‌کند. نرخ‌گذاری این قطار‌ها در اختیار شورای عالی ترابری نیست.

ایجاد شده: 17/خرداد/1399       آخرین ویرایش: 17/خرداد/1399     اخبار داخلی
دستور وزیر گردشگری در خصوص نحوه فعالیت هتل‌ها و مراکز اقامتی

دستور وزیر گردشگری در خصوص نحوه فعالیت هتل‌ها و مراکز اقامتی

به گزارش هتل‌نیوز ، وزیر گردشگری در رابطه با آغاز فعالیت تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی اظهار داشت: تمامی مراکز اقامتی شامل هتل‌ها، واحدهای پذیرایی و گردشگری در سراسر کشور برای شروع فعالیت دوباره خود در سایت وزارت بهداشت ثبت‌نام و پروتکل‌های بهداشتی را دریافت کرده‌اند. "علی‌اصغر مونسان" ضمن بیان این مطلب، ابراز داشت: همه تأسیسات گردشگری در مناطق سفید باید آمادگی کامل برای خدمات‌رسانی به مسافران احتمالی در تعطیلات عید فطر را داشته باشند. "مونسان" در ادامه گفت: از هفته گذشته نظارت‌ها و بازدیدهای میدانی ما در سطح استان‌ها و کشور شروع شده است و مراکز اقامتی و تأسیسات گردشگری به شکل مرتب کنترل می‌شوند.  وی افزود: وزارت بهداشت نیز در این زمینه اعلام آمادگی کرده و ابلاغیه‌ای را به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، ارسال و تمامی بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای خود را برای این نظارت بسیج کرده است. وزیر گردشگری تصریح کرد: در حال حاضر بخش قابل‌ توجهی از سفرهای داخلی مردم با اهداف معنوی، زیارت و کار در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود همزمان با عید سعید فطر، حجم این سفرها افزایش پیدا کند. به این منظور دستگاه‌های عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور، آمادگی لازم برای مدیریت هوشمند این سفرها را دارد. "علی‌اصغر مونسان" در ادامه گفت: در مناطق و استان‌هایی که وزارت بهداشت وضعیت سفید اعلام کرده است به مدیران کل استان‌ها طی نامه‌ای ابلاغ کردیم تا مراکز و تأسیسات گردشگری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی خدمات شایسته به مردم ارائه کنند. وی در پایان گفت: با هماهنگی که با جامعه هتلداران کشور انجام شده است، تمامی هتل‌ها برای ارائه خدمات ایمن همراه با حفظ سلامتی مسافران اعلام آمادگی کرده‌اند.

ایجاد شده: 31/اردیبهشت/1399       آخرین ویرایش: 31/اردیبهشت/1399     اخبار داخلی
حفظ نیروی انسانی مهمترین دغدغه هتلداران است

حفظ نیروی انسانی مهمترین دغدغه هتلداران است

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتلداران ایران در گفتگو با شبکه خبر با اشاره به رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در هتل‌های سراسر کشور، اظهار داشت: از روز اول سلامت میهمانان برای هتلداران در اولویت قرار داشت و اقدامات لازم نیز در این زمینه انجام شد. "جمشید حمزه‌زاده" با اعلام اینکه پروتکل‌های بهداشتی از سوی وزارت گردشگری و وزارت بهداشت به تمامی تاسیسات گردشگری از جمله هتل‌ها و مراکز اقامتی ابلاغ شده است، ابراز داشت: ضمن اینکه پروتکل‌ها رعایت می‌شود، هتل‌ها به طور مرتب ضدعفونی شده، تمامی مهمانان بدون استثنا تب‌سنجی می‌شوند و سلامت کارکنان هتل‌ها نیز مداوم کنترل می‌شود تا بدون دغدغه بتوانند خدمات شایسته‌ای را در راستای تأمین سلامت گردشگران ارائه کنند. "حمزه‌زاده" افزود: خوشبختانه با تعامل نزدیکی که با وزارت گردشگری و وزارت بهداشت داریم، این اقدامات به نحو احسن انجام شده است. رئیس جامعه هتلداران ایران در ادامه به مشکلات هتل‌ها و مراکز اقامتی کشور در ایّام بحران کرونا، اشاره کرد و گفت: مهمترین مشکل ما در درجه اول کارکنان هتل‌ها بودند. نزدیک به 80 هزار نفر نیروی کار در بخش هتل‌ها و در کل صنعت گردشگری نیز 240 هزار نفر فعالیت می‌کنند که از روز اول تعداد زیادی از آن‌ها بیکار شدند. وی تصریح کرد: دغدغه اکثر هتلداران این بود تا جایی که ممکن است حقوق آن‌ها را تأمین کنند. در حقیقت مشکل اصلی ما حفظ اشتغال بود. در درجه بعدی درآمد هتل‌ها صفر شد و نه ‌تنها طی سه ماه گذشته درآمدی نداشتیم بلکه هزینه مازاد نیز داشتیم. رئیس جامعه هتلداران و دبیر مجمع تشکل‌های ملی گردشگری ایران در پایان گفت: جامعه هتلداران طی سه ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت‌ماه بالغ بر 4500 میلیارد تومان ضرر مالی کرده است و برای جبران بخشی از این خسارت، خواستار تسهیلاتی مانند دریافت بیمه بیکاری، بخشودگی سهم بیمه کارفرما تا پایان شهریور و... است.

ایجاد شده: 31/اردیبهشت/1399       آخرین ویرایش: 31/اردیبهشت/1399     اخبار داخلی
استفاده از پادکست برای معرفی گردشگری ایران در سال ۹۹

استفاده از پادکست برای معرفی گردشگری ایران در سال ۹۹

"محمد ابراهیم لاریجانی" مدیر کل بازاریابی و تبلیغات وزارت گردشگری در گفتگو با هتل‌نیوز، اظهار داشت: ابزارهای مختلفی برای تبلیغات و معرفی جاذبه‌ها و خدمات گردشگری وجود دارد که در سال گذشته برخی از این ابزارها به سبد اقلام تبلیغات گردشگری کشور اضافه شد و یا توسعه یافت. به گزارش هتل‌نیوز ، مدیر کل بازاریابی و تبلیغات وزارت گردشگری ضمن بیان این مطلب ابراز داشت: امسال قصد داریم تا تولید و حمایت از تولید پادکست‌های گردشگری را برای معرفی ایران در خارج از کشور به زبان‌های مختلف و همچنین توسعه گردشگری داخلی در دستور کار قرار دهیم. "لاریجانی" همچنین گفت: استفاده از پادکست در مقابل ویدئو، عکس، کلیپ، کاتالوگ و سایر اقلام با استقبال و رشد فراگیری در خارج از ایران مواجه است و هزینه تولید آن نیز پائین‌تر است. وی در پایان گفت: فعالان گردشگری و بخش خصوصی نیز می‌توانند از این ابزار رو به رشد و مقرون به‌صرفه استفاده کنند. فارغ‌التحصیلان گردشگری و استارت‌آپ‌ها روی تولید پادکست به زبان‌ کشورهای بازار هدف و برای موضوعات مختلف سفر و گردشگری، کار کنند.

ایجاد شده: 30/اردیبهشت/1399       آخرین ویرایش: 30/اردیبهشت/1399     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...