نتایج جستجو...
رئیس جامعه هتلداران استان مازندران: از سازمان میراث فرهنگی شکایت می‎‌کنیم

رئیس جامعه هتلداران استان مازندران: از سازمان میراث فرهنگی شکایت می‎‌کنیم

رئیس جامعه هتلداران استان مازندران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتل‌نیوز ، اظهار داشت: هتلداران چندین سال است با “خانه‌مسافر” در حال جنگ هستند و متاسفانه تا این لحظه نتیجه‌ای نداشته است که دلیل اصلی آن ذی‌نفع بودن مسئولان سازمان میراث فرهنگی در این موضوع است. به گزارش هتل‌نیوز “جمشید سلطان‌مرادی” ابراز داشت: در حال حاضر تعداد 124 هزار ویلا در سراسر استان مازندران وجود دارد که این شرکت در یک فضای کوچک و با استفاده از کمترین امکانات ممکن می‌تواند از طریق ساماندهی این تعداد درآمدی بالغ بر 24 میلیارد تومان را کسب نماید. وی در رابطه با تعداد شرکت‌های فعال در این زمینه در سطح استان مازندران نیز گفت: در حال حاضر دو شرکت به صورت رسمی فعالیت خود را شروع کرده‌اند و دو شرکت دیگر نیز در حال کسب مجوز هستند. رئیس جامعه هتلداران استان مازندران با انتقاد از عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در حمایت از هتلداران، ابراز داشت: بر خلاف اظهارات مطرح شده هیچ حمایتی از سوی مسئولان و نهادهای متولی از هتلداران صورت نگرفته است و بالعکس همواره در روند کاری فعالان این صنف نیز اختلال ایجاد شده است. “جمشید سلطان‌مرادی” در این خصوص ادامه داد: در استان مازندران، جامعه هتلداران به عنوان قدیمی‌ترین تشکل هتلداری کشور از هیچ اعتباری نزد مسئولان برخوردار نیست و برای مثال در موضوعی مانند نرخ‌گذاری، مسئولان گردشگری استان حتی مصوبات خود از جمله آئین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل و درجه‌بندی نیز پایبند نیستند. وی افزود: برای مثال جامعه هتلداران اعلام کرد که هتل‌های استان مازندران هیچگونه افزایش نرخی نخواهند داشت ولی متاسفانه معاونت گردشگری با نادیده گرفتن جامعه هتلداران، نرخ‌ها را همراه با افزایش اعلام و تصویب کرد. این در حالیست که جامعه هتلداران همیشه و در همه حال همراه و حامی معاونت گردشگری بوده است که نمونه بارز آن تخفیف 80 درصدی هتل‌ها در طرح نوروزبانان بی‌نوروز است. این فعال صنعت هتلداری کشور در ادامه به اقدامات انجام شده در راستای مقابله با خانه‌های مسافر اشاره کرد و گفت: با وجود نامه‌نگاری و مکاتبات فراوان، مسئولان استان جامعه هتلداران را مزاحم اهداف خود می‌دانند و به همین دلیل کوچکترین ترتیب اثری داده نشده است. رئیس جامعه هتلداران استان مازندران، تصریح کرد: چنانچه خانه‌های مسافر تحت عنوان اجاره فعالیت کنند، مشاوران مسکن متولی آن خواهند بود در غیر این صورت ساماندهی خانه‌های مسافر بایستی به جامعه هتلداران واگذار شود و دخالت شرکت‌های مادر تخصصی کاملا بی‌جاست که امیدواریم با تشکیل هر چه سریعتر وزارت گردشگری دست چپاول‌گر شرکت‌های اقماری از صنعت گردشگری کشور قطع شود. وی در پایان گفت: چنانچه معاونت گردشگری اقدامی در خصوص برخورد با شرکت‌های خانه‌های مسافر انجام ندهد، جامعه هتلداران مازندران به صورت مستقل از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در دیوان عدالت اداری شکایت خواهد کرد.

ایجاد شده: 29/خرداد/1397       آخرین ویرایش: 29/خرداد/1397     اخبار داخلی
صرفه‌جویی در مصرف پلاستیک با اجرای طرح جدید در هتل پارسیان آزادی تهران

صرفه‌جویی در مصرف پلاستیک با اجرای طرح جدید در هتل پارسیان آزادی تهران

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیرکل هتل پارسیان آزادی تهران از اجرای طرح جدیدی در زمینه مدریت پسماند در این هتل خبر داد که از طریق آن مصرف پلاستیک حدود 2 تن کاهش خواهد یافت. مدیرکل هتل پارسیان آزادی تهران با تاکید بر سرلوحه قراردادن تکنولوژی روز دنیا در تمامی امور، ابراز داشت: تمامی شرایط عملیاتی و تاسیساتی هتل با استفاده از سیستم BMS تحت کنترل قرار دارد و از سوی دیگر سیستم اداری نیز کاملا مکانیزه بوده و گردش کار به شکل کاغذی نیست. “امیرحسین پرویزی” در خصوص جمع‌آوری و تفیک زباله و پسماند در این هتل، گفت: پرسنل بخش‌های خانه‌داری و غذا – نوشابه با استفاده از اقدامات تشویقی، زباله‌ها را به صورت خشک و تر تفکیک می‌کنند و بخش خصوصی نیز پس از بازبینی مجدد، اقدام به جمع‌آوری می‌نماید. مدیرکل هتل پارسیان آزادی تهران در خصوص اقدامات انجام شده پس از جمع‌آوری پسماند و زباله‌ها از هتل نیز گفت: این شرکت نیز طبعا به دنبال کسب درآمد است و به همین دلیل مواد جمع‌آوری شده از هتل‌ها را در اختیار شرکت‌های بازیافت قرار می‌دهد. وی در پایان افزود: با اجرای طرح جدید در هتل پارسیان آزادی تهران و استفاده از مخازن بزرگ به جای پکیج‌های بهداشتی مانند شامپوی سر، بدن و … بین 1.5 تا 2 تن در مصرف پلاستیک صرفه‌جویی صورت خواهد گرفت.

ایجاد شده: 29/خرداد/1397       آخرین ویرایش: 29/خرداد/1397     اخبار داخلی
مصاحبه اختصاصی هتل‌نیوز با مدیرکل جدید هتل لاله تهران

مصاحبه اختصاصی هتل‌نیوز با مدیرکل جدید هتل لاله تهران

مدیرکل جدید هتل لاله تهران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتل‌نیوز ، اظهار داشت: هتل لاله مدت‌ها بود علی‌رغم بهره‌گیری از تجهیزات استاندارد به دلیل کیفیت پایین در ارائه خدمات و ضعف نرم‌افزاری به ظاهر از چرخه هتل‌های پنج ستاره کشور خارج شده بود. “مهدی براتی” ابراز داشت: از زمان ورود به این هتل، موضوع نیروی انسانی بطور جدی مورد بررسی قرار گرفته است و هم‌اکنون با ایجاد تغییر و تحولات در بخش‌های مختلف از جمله رستوران، خانه‌داری، تشریفات، فنی و مهندسی و همچنین بازاریابی و فروش، توانسته‌ایم به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم. مدیرکل هتل لاله تهران گفت: اقدامات بسیار خوبی در زمینه آداب معاشرت، نوع برخورد با میهمانان، نحوه ارائه خدمات، بهداشت و همچنین کیفیت غذا صورت گرفته است که در نتیجه انتقادات و اعتراضات میهمانان به حداقل رسیده است. “مهدی براتی” با اشاره به اجرای پروژه بازسازی هتل لاله تهران، بیان داشت: فردا چهارمین جلسه در خصوص بازسازی هتل با حضور مدیران هتل، مدیران شرکت توسعه گردشگری و پیمانکاران، برگزار خواهد شد. در واقع ما به دنبال یک طرح جامع هستیم. “براتی” افزود: بازسازی هتل به صورت فاز به فاز و مرحله به مرحله صورت خواهد پذیرفت به شکلی که هتل همزمان با اجرای پروژه بازسازی، پذیرش میهمان نیز خواهد داشت. وی ادامه داد: اولویت ما در پروژه بازسازی، فضاهای عمومی نظیر لابی، سالن‌ها، رستوران و کافی‎شاپ است و سپس وارد اتاق‌ها خواهیم شد. مدیرکل هتل لاله تهران در خصوص بازگشایی مجدد استخر روباز و رستوران فضای آزاد این هتل نیز گفت: به شخصه معتقدم بایستی از تمامی فضاهای موجود در هتل در راستای درآمدزایی استفاده کرد. وی در پایان در رابطه با عملکرد گروه خبری هتل‌نیوز، اظهار داشت: جای خالی چنین رسانه‌ای به شدت در فضای صنعت هتلداری کشور که خوشبختانه تیم هتل‌نیوز به سرعت موفق شد این کمبود را جبران کند. وی در پایان گفت: با وجود مرجع خبری مانند هتل‌نیوز دیگر لازم نیست تا افراد اخبار را از کانال‌های دیگر دریافت کنند.

ایجاد شده: 19/خرداد/1397       آخرین ویرایش: 19/خرداد/1397     اخبار داخلی
هتل هویزه تهران؛ نخستین هتل کشور مجهز به سایت انرژی خورشیدی

هتل هویزه تهران؛ نخستین هتل کشور مجهز به سایت انرژی خورشیدی

به گزارش هتل‌نیوز پس از ساخت سازه‌های نگهدارنده، نصب پنل‌های خورشیدی، کابل‌کشی و نصب تجهیزاتی از قبیل “اینورتر” و “کنتور برق” و بر اساس توافقات حاصل شده با شرکت توزیع نیروی برق استان تهران، سایت انرژی خورشیدی هتل هویزه تهران به عنوان اولین هتل در کشور مجهز به این سیستم تامین انرژی، راه‌‌اندازی شد. مدیرکل هتل هویزه تهران ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت: با راه‌اندازی و استفاده از این سیستم انرژی خورشیدی علاوه بر تامین بخشی از انرژی مورد نیاز هتل، موفق شدیم برای اولین بار در میان هتل‌های سراسر کشور با فروش برق تولید شده به وسیله این سیستم انرژی خورشیدی، اقدام به درآمدزایی از طریق ارائه خدمات جانبی در هتل نماییم. دکتر سید مهدی حسینی، تصریح کرد: بر اساس توافق حاصل شده هر کیلو وات برق تولیدی سیستم انرژی خورشیدی به مبلغ 8000 ریال توسط شرکت توزیع نیروی برق استان تهران خریداری خواهد شد که با توجه به حجم برق تولید شده، سالانه مبلغی بالغ بر 150 میلیون ریال درآمد را در بر خواهد داشت. وی در پایان افزود: با توجه به درآمدهای حاصل شده از طریق فروش برق تولیدی سیستم انرژی خورشیدی می‌توان گفت هزینه‌های نصب و راه‌اندازی این سیستم حداکثر طی مدت 4 سال مستهلک شده و پس از این مدت به سودآوری دست یافت. لازم به ذکر است این سیستم انرژی خورشیدی برای اولین بار در میان هتل‌های ایران در هتل هویزه تهران، نصب و راه‌اندازی گردیده است.

ایجاد شده: 9/خرداد/1397       آخرین ویرایش: 9/خرداد/1397     اخبار داخلی
استانداردسازی و خصوصی‌سازی، مهمترین راهکارهای خروج صنعت هتلداری ایران از وضعیت فعلی است

استانداردسازی و خصوصی‌سازی، مهمترین راهکارهای خروج صنعت هتلداری ایران از وضعیت فعلی است

دکتر “عباس شیریان” عضو کمیته برنامه‌ریزی جامعه هتلداران ایران در مصاحبه اختصاصی با هتل‌نیوز از خصوصی‌سازی، واگذاری امور اجرایی به افراد متخصص کاربلد و نهایت استانداردسازی به عنوان مهمترین راهکارهای موجود برای خروج از وضعیت فعلی در صنعت هتلداری، نام برد. عضو کمیته برنامه‌ریزی جامعه هتلداران ایران در ابتدای گفتگو با خبرنگار هتل‌نیوز ضمن اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در بخش‌های مختلف از جمله صنعت گردشگری و هتلداری، اظهار داشت: شرایط بد و مشکلات اقتصادی در تمامی کشورهای دنیا وجود داشته و دارد. برای مثال رکود اقتصادی برای مدت‌ها در سراسر قاره اروپا و حتی در چند کشور گردشگرپذیر نیز حاکم بود. به گزارش هتل‌نیوز “عباس شیریان” ابراز داشت: آنچه که موجب نگرانی در خصوص وضعیت موجود می‌شود و متاسفانه در صنعت هتلداری ایران مغفول مانده است عدم وجود یک استاندارد مناسب برای هتل‌هاست. وی تصریح کرد: در صنعت هتلداری هر چه به استانداردهای جهانی نزدیک شویم، شرایط هتل‌ها نیز بهبود خواهد یافت و از سوی دیگر این موضوع منجر به بازاریابی و برندسازی خواهد شد. عضو کمیته برنامه‌ریزی جامعه هتلداران ایران در ادامه گفت: صنعت گردشگری و پیرو آن هتلداری، به هیچ عنوان جای افراد سیاسی نیست بلکه نیاز به مدیران متخصص و کاربلدی دارد که به خوبی مشکلات را درک و به سرعت برای رفع آن تصمیم‌گیری کنند. وی افزود: صنعت گردشگری در بسیاری از کشورهای دنیا جزو 3 صنعت پردرآمد محسوب می‌شود و همین واژه “صنعت” نیز به خودی خود این وظیفه و مسئولیت را سنگین‌تر می‌کند. “عباس شیریان” واگذاری امور اجرایی به بخش خصوصی متخصص و کاربلد را به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای خروج از شرایط فعلی در صنعت هتلداری معرفی کرد و گفت: خصوصی‌سازی منجر به افزایش رقابت می‌شود که در نتیجه آن هتل‌هایی که شاخص‌های استانداردسازی، کیفیت خدمات و برندسازی بهتری دارند، عمکلرد موفق‌تری نیز خواهند داشت. این فعال صنعت گردشگری و هتلداری کشور بیان داشت: در صنعتی مانند گردشگری، مدیران اجرایی تصمیم‌گیرندگان اصلی هستند و در کشوری مانند ایران که امور اجرایی آن بر عهده بخش دولتی و نیمه دولتی است، تصمیم‌گیری‌ها به کندی انجام می‌شود. برای مثال در موضوعی مانند نرخ‌گذاری واحدهای اقامتی، سال‌هاست که میان فعالان بخش خصوصی و مدیران اجرایی دولتی، اختلاف نظر وجود دارد در شرایطی که در اقتصاد آزاد وجود در بسیاری از کشورهای دنیا این موضوع مدت‌هاست که حل شده است. وی ادامه داد: نرخ هتل‌ها و دیگر مراکز اقامتی بایستی شناور باشد تا هتل‌ها مجبور باشند برای جذب مشتری، کیفیت خدمات خود را ارتقا دهند. شیریان در ادامه به اهمیت نقش بازاریابی‌های نوین در دنیای امروز هتلداری اشاره کرد و گفت: اکثر هتل‌های دنیا بر اساس بازاریابی پارتیزانی عمل می‌کنند که متاسفانه در این مغفول مانده است. هتلداران ما همچنان منتظر هستند تا نرخ مصوب به آنها ابلاغ شود. وی در بخش پایانی اظهارات خود به اهمیت و نقش آموزش و نیروی انسانی در هتل اشاره کرد و بیان داشت: آموزشی که منجر به یادگیری نشود کاملا غلط است. در دنیای امروزی یادگیری جای آموزش را گرفته است تا جایی که اگر فرایند یادگیری دامنه‌دار شود، یک نفر می‌تواند به جای سه نفر فعالیت کند. عضو کمیته برنامه‌ریزی جامعه هتلداران ایران در پایان گفت: شرایط نامناسب نیروی انسانی در هتل‌ها باعث افزایش هزینه سربار شده است. جایی که در مدیریت هزینه‌ها نیز مشکل داریم و از استراتژی و تاکتیک مناسبی استفاده نمی‌کنیم.

ایجاد شده: 8/خرداد/1397       آخرین ویرایش: 8/خرداد/1397     اخبار داخلی
بر اساس قانون، عرضه قلیان در تمامی بخش‌های هتل تخلف محسوب می‌شود

بر اساس قانون، عرضه قلیان در تمامی بخش‌های هتل تخلف محسوب می‌شود

کارشناس امور بهداشت در صنعت هتلداری در مصاحبه با خبرنگار هتل‌نیوز در خصوص قوانین و مقررات مربوط به عرضه دخانیات در هتل‌ها و مراکز اقامتی، اظهار داشت: عرضه و استعمال مواد دخانی از جمله قلیان به هر شکلی در تمامی بخش‌های هتل از جمله تالار، رستوران، کافی‌شاپ و … غیرقانونی است. به گزارش هتل‌نیوز ، سرکار خانم “عیوض‌پور” ابراز داشت: مطابق با ماده 13 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی مصوب مجلس شورای اسلامی، تمامی مراکز اقامتی کشور از جمله هتل‌ها به عنوان اماکن عمومی محسوب می‌شوند. وی افزود: چنانچه مراکز اقامتی به صورت مخفیانه، بدون اطلاع و به بهانه اجاره تالار، رستوران و کافی‌شاپ اقدام به عرضه قلیان و سایر مواد دخانی نمایند، تمامی عواقب این اقدام بر عهده مدیر، مالک و بهره‌بردار خواهد بود. کارشناس امور بهداشت صنعت هتلداری در پایان افزود: قانون ممنوعیت عرضه و استعمال مواد دخانی در اماکن عمومی‌ طی سال‌های گذشته مصوب شده است و هتل‌ها صرفا در صورت دریافت مجوز از نهادهای مربوط که البته بسیار بعید و غیر ممکن است، مجاز به این اقدام خواهند بود.

ایجاد شده: 7/خرداد/1397       آخرین ویرایش: 7/خرداد/1397     اخبار داخلی
معرفی سامانه‌های رزرواسیون آنلاین ( OTA ) داخلی توسط گروه خبری هتل‌نیوز

معرفی سامانه‌های رزرواسیون آنلاین ( OTA ) داخلی توسط گروه خبری هتل‌نیوز

به گزارش هتل‌نیوز ، امروزه بسیاری از هتل‌های سراسر جهان امکان رزرو آنلاین را به سرویس‌های خود اضافه کرده‌اند. برای رزرو یک اتاق مسافر دو روش معمول وجود دارد؛ رزرو مستقیم از سایت هتل و رزرو از طریق آژانس‌های مسافرتی آنلاین ( OTA ) با توجه به محدودیت‌هایی که هتل‌های داخلی در زمینه رزرو آنلاین از سایت خود دارند، استفاده از OTA از یک سو منجر به بهبود فضای کسب و کار هتل‌ها شده است و از سوی دیگر با ارائه طیف وسیعی از اقامتگاه‌های مختلف به مشتریان این امکان را به آنها می‌دهند تا انتخابی آگاهانه داشته باشند. وب‌سایت‌های جهانی مانند Booking و Expedia از جمله مطرح‌ترین OTA های بین‌المللی هستند. در ادامه به معرفی سامانه‌های رزرواسیون آنلاین ( OTA ) فعال در ایران ( به ترتیب حروف الفبا ) می‌پردازیم. 1- آتالند: www.Ataland.com 2 – آرنیکا مهر کیش ( هتل‌یار ): www.Hotelyar.com 3 – اسنپ‌تریپ: www.Snapptrip.com 4 – اقامت 24: www.Eghamat24.com 5 – ایران هتل ( آی هو ) : www.Iranhotelonline.com 6 – جاباما: www.Jabama.ir 7 – رزرواسیون مهر: www.Egardesh.com 8 – سامیتا: www.Samita.com 9 – علاءالدین: www.Alaedin.travel 10 – مارکوپولو: www.Iranmarcopolo.com

ایجاد شده: 3/خرداد/1397       آخرین ویرایش: 3/خرداد/1397     اخبار داخلی
تشریح وضعیت سامانه رزرواسیون جهانی Booking.com در ایران پس از بازگشت تحریم‌ها

تشریح وضعیت سامانه رزرواسیون جهانی Booking.com در ایران پس از بازگشت تحریم‌ها

به گزارش هتل‌نیوز ، تغییرات رخ داده در عرصه سیاست بین‌المللی که تاثیر مستقیم روی گردشگری ایران داشت، باعث شد تا مدت کوتاه حضور مستقیم سامانه booking.com در ایران کوتاه‌تر شود و عملا این سامانه رزرواسیون، هتل‌های ایرانی را مسدود نماید. “حسن زارعی” کارشناس هتلداری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتل‌نیوز در رابطه با این تغییر و تحولات، اظهار داشت: ‏نکته کلیدی در تصمیم قطع همکاری یک جانبه از سوی booking.com این است که عملا ورود این سامانه بدون آگاهی دقیق و عمیق جامعه هتلداری ایران بود و اکنون رفتن آن نیز در خلا چنین آگاهی صورت گرفته است. چنین سامانه‌هایی به عنوان بخشی از زنجیره جهانی توزیع هتل‌ها که لایه‌های متعدد و پیچیده‌ای را در بر می‌گیرند، نیازمند بسترسازی دقیق و جامع جهت فعالیت در هر بازاری هستند. “حسن زارعی” ابراز داشت: ‏booking.com در مقطعی وارد کشورمان شد که جامعه هتلداری کشور همچنان درگیر نحوه فعالیت سامانه‌های فروش آنلاین داخلی و آشنایی با چنین ساختارهایی بود. ساختارهایی که نیازمند شناخت دقیق نحوه نرخ‌گذاری، نحوه توزیع، نحوه فروش، نحوه کنترل بازار و نحوه ایجاد رقابت در بازار در بخش‌های مختلف و پرهیز از فروش تخفیف هتل‌هاست. وی تصریح کرد: ‏نکته ظریف در این قطع همکاری این است که سامانه booking.com و سایر سامانه‌های جهانی همانند HRS از سالیان متمادی پیش در بازار ایران وجود داشته‌اند و به صورت غیر مستقیم و از طریق آژانس‌ها و سامانه‌های واسطه نسبت به توزیع و فروش هتل‌های ایران اقدام می‌نموده‌اند. بدیهی است که این روند همچنان و علی‌رغم بازگشت تحریم‌ها ادامه پیدا خواهد کرد. این کارشناس صنعت هتلداری کشور، گفت: ‏یکی از دلایل کلیدی در ایجاد انگیزه booking.com برای ورود مستقیم به بازار ایران، گشایش‌های رخ داده پس از سال 2015 به ویژه در حوزه بانکداری بود زیرا نحوه فروش آنلاین و پرداخت‌های ارزی، نقشی اساسی در فعالیت سامانه‌های آنلاین جهانی دارد. ‏وی افزود: حتی در مقطعی و در بدو ورود، این سامانه تعدادی از هتل‌های تهران را به صورت آزمایشی و بدون دریافت کمیسیون فروش به روی سامانه خود قرار داد تا بسترهای لازم فراهم شود. مدیران فروش این سامانه شهرهای مختلف ایران را طی نمودند تا با ارتباط مستقیم با هتل‌ها به تسریع این روند کمک نمایند. آخرین تلاش این سامانه برای حضور پر رنگ در بازار هتلداری ایران، شرکت مستقیم در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و هتلداری ایران بود که علی‌رغم استقرار در غرفه‌ای کوچک، دستاوردهای بزرگی داشت و با استقبال چشمگیری مواجه شد. “زارعی” بیان داشت: ‏برای اولین بار و توسط Booking بود که extranet تخصصی هتل‌ها فعال شد تا با حذف واسطه‌ها، هر هتلی بتواند تعداد اتاق دلخواه خویش را با قیمت و تنوع مورد نظر خود در بازار داخلی و جهانی بفروشد و هر لحظه آن را مدیریت نماید. این امر کمک شایانی به هتلداران ما نمود تا بهتر از پیش و به صورت مستقیم و عملیاتی با جزئیات فروش آنلاین استاندارد و جهانی آشنا شوند. هر چند بخش دیگری از هتلداران هم عملا رقابتی نا آگاهانه صرفا برای ورود به این سامانه جهانی و عقب نماندن از کارزار تبلیغات مجازی و بنرهای تلگرامی و پوسترها داشتند! “حسن زارعی” تاکید کرد: ‏در طی مدت فعالیت booking.com در ایران ساختارهای بانکی آنچنان که باید آماده نبود و حتی هتل‌های ایران مجبور بودند فروش ریالی اتاق‌های خود را با تبدیل ناعادلانه به یورو با نرخ تبدیل حدود 4200 تومان برای هر یورو به بانکی در ایران پرداخت نمایند که چالش‌ها و اعتراضات فراوانی به همراه داشت. در همان مقطع نیز نوشته‌های اعتراضی صورت گرفت که متاسفانه هیچ یک نگاهی دقیقی به جزئیات این مساله نداشت. بسترسازی بانکی و انتقال ارزی بر عهده بازار بومی است و عملا سامانه های فروش جهانی مانند booking.com نقشی در این زمینه ندارند. اگر واقعا هتل‌ها مایل به فروش عادلانه ارزی و قاعدتا پرداخت کمیسیون فروش ( 15 درصد که در عرف جهانی بسیار عادلانه است) به ارز بودند به سادگی می‌شد از متخصصان و سایر روش‌های همکاری بهره برد که متاسفانه غفلت شد و عملا سود آن از کف هتل‌ها رفت. اما شکی ‌نیست تاثیری که این سامانه در تبلیغات جهانی هتل‌های ایران با استفاده از پتانسیل جهانی خویش داشت، نباید مورد غفلت واقع شود. وی ادامه داد: ‏این قطع همکاری یک شبه نشان دهنده ضعف عمیق هتلداری ما در زیرساخت‌های بنیادین این صنعت و موازین حقوقی و مالی مورد نیاز است. در پیام قطع همکاری این سامانه به بند “فورس ماژور” قرارداد استناد شده است که عملا در ایران رخ نداده است و دلیلی مبهم و گنگ است. Booking متعلق به شرکت امریکایی BOOKING HOLDINGS است که پیش از این و تا اوایل سال 2018 تحت عنوان Priceline فعالیت می‌نمود و در سطح گسترده‌ای از انواع خدمات جهانی سفر حضور دارد. هرچند قرارداد هتل‌های ایران با دفتر هلند و آمستردام Booking و تبادلات مالی و صورتحساب با این کشور بوده است. وی در ادامه گفت: رفتن چنین سامانه‌ای که‌ خود ویترین جهانی و عنصری موثر در‌مارکتینگ جهانی گردشگری ایران بود، شوکی بزرگ برای کسانی که آگاهی از ساز و کار چنین سامانه‌هایی دارند، محسوب می‌شود اما فرصتی است تا کمی به داشته‌های خویش بیاندیشیم که تا چه اندازه به سمت بسترسازی دقیق و کافی و شفاف برای توسعه گردشگری حرکت کرده‌ایم؟ آیا اگر فردا روزی دوباره امثال Booking به کشور بازگردند، بسترهای حقوقی، مالی و دانش بومی به ویژه بانکداری برای فعالیت وجود دارد؟ آیا در شرایط فعلی در بازار توزیع آنلاین ایران نظم و ثبات وجود دارد و منافع طرفین هتل‌ها و سامانه‌ها رعایت می‌‌شود؟ ‏کارشناس هتلداری کشورمان در پایان گفت: هتلداری ایران فرای چنین سامانه‌های جهانی نیازمند ساختارهای شفاف و دقیق عملیاتی و دقت به جزئیات این صنعت پیچیده است که مرزی نمی‌شناسد و همواره راه خویش را پیدا می‌نماید.

ایجاد شده: 22/اردیبهشت/1397       آخرین ویرایش: 22/اردیبهشت/1397     اخبار داخلی
خبر ویژه رئیس جامعه هتلداران ایران / تصویب کلیات طرح تشکیل وزارت گردشگری در هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی

خبر ویژه رئیس جامعه هتلداران ایران / تصویب کلیات طرح تشکیل وزارت گردشگری در هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی

دکتر “جمشید حمزه‌زاده” رئیس جامعه هتلداران ایران در گفتگو با خبرنگار هتل‌نیوز ، اظهار داشت: هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح تشکیل وزارت گردشگری موافقت و به زودی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، مطرح خواهد شد. به گزارش هتل‌نیوز از سوی دیگر عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز با تائید این خبر، اظهار داشت: با توجه به اعتراض نمایندگان درخصوص اینکه موافقت مجلس با تشکیل این وزارتخانه نیازمند دو سوم رای نیست، هیات رئیسه مجلس تشکیل جلسه داد و اعضای آن عدم نیاز تصویب این طرح با دو سوم رای را پذیرفتند. “احمد امیرآبادی فراهانی” ابراز داشت: رئیس مجلس شورای اسلامی نیز طی روزهای آینده در صحن علنی، نتیجه این جلسه را اعلام و این طرح مجددا به رای گذاشته خواهد شد. وی تصریح کرد: طبق قانون و آنچه که در هیات رئیسه مطرح شد، جزئیات طرح تشکیل وزارتخانه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی پس از طرح در صحن علنی در صورتی که مغایر با برنامه ششم توسعه باشد، نیازمند دریافت دو سوم رای نمایندگان است. رئیس فراکسیون میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در تشریح آخرین وضعیت این طرح، گفت: کلیات طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه با کسب نصف به علاوه یک رای، آرای لازم را کسب نموده و از سوی هیات رئیسه به تصویب رسیده است. وی اظهار داشت: با تصویب این طرح یک سازمان میراث فرهنگی و سازمان صنایع دستی زیر نظر وزارتخانه گردشگری، ایجاد خواهد شد. وی ادامه داد: به علاوه پیشنهاد داده‌ایم تا مناطق آزاد نیز به عنوان نهادی زیرمجموعه وزارت گردشگری، قرار گیرد.

ایجاد شده: 19/اردیبهشت/1397       آخرین ویرایش: 19/اردیبهشت/1397     اخبار داخلی
واکنش کانال  کانال خبری دیده‌بان میراث فرهنگی /  آیا “علی لاریجانی” خودِ قانون است؟

واکنش کانال کانال خبری دیده‌بان میراث فرهنگی / آیا “علی لاریجانی” خودِ قانون است؟

به نقل از کانال خبری دیده‌بان میراث فرهنگی، دیروز ( یکشنبه 16 اردیبهشت 1397 ) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، کلیات طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطرح شد. پس از اظهارات نمایندگان موافق و مخالف، علی لاریجانی کلیات این طرح را به رای مجلس گذاشت و از مجموع 232 نماینده حاضر در جلسه، 139 نفر رای موافق، 63 نفر رای مخالف و 14 نفر رای ممتنع دادند. اما با کمال تعجب “علی لاریجانی” رئیس مجلس اعلام کرد که برای تصویب کلیات طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیاز به رای دو سوم نمایندگان حاضر در مجلس هست. در حالی که ماده 119 “آئین‌نامه داخلی مجلس” صراحت دارد که مصوبات مجلس در جلسه رسمی و با رای موافق اکثریت مطلق حاضران که بیش از نصف نمایندگان حاضر است، معتبر می‌باشد مگر در مواردی که در قانون اساسی یا این آئین‌نامه، نصاب دیگری تعیین شده باشد. و همچنین ماده 121 “آئین‌نامه داخلی مجلس” هم دوباره این مساله را تائید کرده است، در: بند ه‍ – اکثریت مطلق نمایندگان حاضر ردیف ۵ – تصویب طرح‌ها و لوایح و تفسیر قانون حالا “علی لاریجانی” رئیس مجلس، باید توضیح بدهد که به استناد کدام قانون مانع تصویب این طرح شده است؟ منبع: کانال خبری دیده‌بان میراث فرهنگی

ایجاد شده: 17/اردیبهشت/1397       آخرین ویرایش: 17/اردیبهشت/1397     اخبار داخلی
خبر ویژه رئیس دستگاه گردشگری کشور به هتلداران / کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از 9 به 3 درصد

خبر ویژه رئیس دستگاه گردشگری کشور به هتلداران / کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از 9 به 3 درصد

مراسم شستمین سالگرد تاسیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی، شب گذشته با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، وزیر راه و شهرسازی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، معاون گردشگری کشور، نمایندگان مجلس و جمعی از مدیران مختلف بخش‌های دولتی و خصوصی و فعالان صنعت گردشگری در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز ، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در بخشی از اظهارات خود در این مراسم با اشاره به موضوع مالیات بر ارزش افزوده تاسیسات گردشگری، اظهار داشت: خوشبختانه بر اساس تصمیم نمایندگان مجلس مقرر شد تا نرخ ترجیحی مالیات بر ارزش افزوده در هتل‌ها از 9 به 3 درصد کاهش یابد. “علی‌اصغر مونسان” در ادامه ابراز داشت: در حال حاضر 1700 پروژه در دست ساخت داریم که عمدتاً غیردولتی است و امید داریم با همکاری بخش‌های مختلف 1250 پروژه که نیمی از آن‌ها هتل و تأسیسات اقامتی است به‌مرور به بهره‌برداری برسد. وی در ادامه افزود: همه باید کمک کنیم تا قیمت تمام ‌شده چه در تورهای ورودی و چه در گردشگری داخلی را کاهش دهیم که اگر همه زنجیره صنعت گردشگری به هم کمک کنیم این موضوعات نیز قابل ‌حل است. وزیر راه و شهرسازی نیز در بخشی از اظهارات خود در این مراسم به بازآفرینی شهری و نقش آن در صنعت گردشگری اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از روش‌های خوب برای بازگرداندن زندگی به حوزه‌هایی که ارزش میراثی و فرهنگی و معماری دارند، حوزه تورگردانی است. عباس آخوندی ابراز داشت: قطعاً هتل‌های لوکس جای خودشان را دارند ولیکن شما بهتر از من می‌دانید کسی که به ایران سفر می‌کند بیشتر تمایل دارد ایران را بشناسد و شناخت ایران با اقامت در هتل‌های لاکچری محقق نمی‌شود و رفتن در دل جامعه ایران برای گردشگران خارجی جذابیت بیشتری دارد.

ایجاد شده: 9/اردیبهشت/1397       آخرین ویرایش: 9/اردیبهشت/1397     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...