نتایج جستجو...
خبرهای خوب عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران در خصوص مالیات بر ارزش افزوده هتلداران

خبرهای خوب عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران در خصوص مالیات بر ارزش افزوده هتلداران

رئیس جامعه هتلداران استان کرمان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتل‌نیوز از انجام مذاکرات مثبت با اعضای کمیسیون اقتصادی و فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع مالیات بر ارزش افزوده هتل‌ها در حاشیه نشست اخیر کمیسیون اقتصادی در شهر کرمان، خبر داد. به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتلداران استان کرمان و عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران در رابطه با جزئیات این مذاکرات، اظهار داشت: استدلال اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر پایه سه سند و لایحه صورت گرفته است. لایحه پیشنهادی دولت، پیشنهادات اتاق بازرگانی و پیشنهاد جوامع هتلداری بیست استان کشور که به امضای رئیس جامعه هتلداران ایران نیز رسیده و به این کمیسیون ارائه شده است. “علی معین‌زاده” در خصوص پیشنهادات مطرح شده از سوی جامعه هتلداران ایران در رابطه با این موضوع، اظهار داشت: پیشنهاد جامعه هتلداران این است که 20 درصد از درآمد هتل‌های یک و دو ستاره به عنوان درآمدهای خدماتی محسوب و بر پایه آن نیز مالیات اخذ شود و این نسبت تا هتل‌های پنج ستاره به صورت پلکانی و تا سقف 70 درصد افزایش یابد. رئیس جامعه هتلداران استان کرمان تصریح کرد: از سوی دیگر پیشنهاد شده که هتل‌های یک تا سه ستاره معاف از پرداخت مالیات و در هتل‌های چهار و پنج ستاره نیز این ضریب به 3 درصد کاهش یابد که البته این مورد نیز مورد قبول اکثریت نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی قرار نگرفت. عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران، ادامه داد: نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقدند که اکثر هتل‌های پنج ستاره در سراسر کشور، نیمه دولتی هستند و به این ترتیب دولت متضرر خواهد شد. وی افزود: آخرین پیشنهادی که مورد تائید اولیه قرار گفته این است که ضریب مالیات هتل‌های یک تا سه ستاره به میزان 3 درصد محاسبه شود و هتل‌های چهار و پنج ستاره هیچ تغییری نداشته باشند که این پیشنهاد با توجه به اینکه نزدیک به 70 درصد از هتل‌های کشور یک و دو ستاره هستند، بسیار مطلوب و مناسب است. “علی معین‌زاده” در پایان ضمن ابراز امیدواری در خصوص حل این مساله، گفت: با تلاش و پیگیری انجام شده از سوی هیات‌مدیره جامعه هتلداران و دیگر روسا و اعضای جوامع هتلداری در سراسر کشور، موضوع مالیات بر ارزش افزوده هتلداران در حال ساماندهی است و امیدواریم با ارائه صحن علنی مجلس نیز بتواند رای موافق اکثریت نمایندگان را کسب نماید.

ایجاد شده: 3/اردیبهشت/1397       آخرین ویرایش: 3/اردیبهشت/1397     اخبار داخلی
نشست خبری اولین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی هتلداری ایران + گزارش تصویری

نشست خبری اولین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی هتلداری ایران + گزارش تصویری

نشست خبری نخستین نمایشگاه تخصصی هتلداری ایران، صبح امروز با حضور خبرنگاران، اصحاب رسانه و اعضای شورای سیاست‌گذاری در محل سالن “ملل” هتل هویزه تهران برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز در این نشست خبری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، معاون گردشگری استان تهران، مدیر اجرایی و دیگر اعضای شورای سیاست‌گذاری نخستین نمایشگاه تخصصی هتلداری ایران، حضور داشتند. علیرضا دژبد؛ مدیر اجرایی نخستین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی هتلداری ایران ضمن معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری این نمایشگاه، اظهار داشت: این نمایشگاه، نخستین رویداد نمایشگاهی تخصصی و فوق تخصصی در صنعت هتلداری ایران است. مدیر اجرایی نخستین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی هتلداری ایران، ابراز داشت: همایش تخصصی هتلداری با هماهنگی جامعه هتلداران ایران در تاریخ چهارم اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد و همچنین گروه هتل‌های کوثر نیز به عنوان اسپانسر ویژه در این نمایشگاه حضور خواهد داشت. دلاور بزرگ‌نیا؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران و عضو شورای سیاست‌گذاری این نمایشگاه نیز در اظهاراتی کوتاه گفت: در دنیای امروزی هتلداری یک علم محسوب می‌شود و مستلزم نگرش حرفه‌ای و تخصصی است. در واقع نگاه ما به صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت فرابخشی بایستی علمی، مدرن، تخصصی و بر اساس میراث ملموس و ناملموس فرهنگی ما باشد. وی در ادامه افزود: در صنعت گردشگری و هتلداری نیاز به یک خانه‌تکانی اساسی در نوع نگرش خود داریم و در مرحله بعدی نیز بایستی این نگرش را اجرایی کنیم. برگزاری این نمایشگاه تخصصی یک نقطه شروع برای این تحول است که بایستی در تمامی حوزه‌ها دنبال و پیگیری شود. در ادامه گزارش تصویری مربوط به برگزاری این نشست خبری را ملاحظه می‌فرمایید.

ایجاد شده: 30/فروردین/1397       آخرین ویرایش: 30/فروردین/1397     اخبار داخلی
بررسی مشکلات صنعت هتلداری استان کردستان با حضور مقامات و مسئولان استانی

بررسی مشکلات صنعت هتلداری استان کردستان با حضور مقامات و مسئولان استانی

به گزارش هتل‌نیوز ، جلسه بررسی مشکلات صنعت گردشگری و هتلداری استان کردستان با حضور استاندار، معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان و نمایندگان بخش خصوصی در محل هتل شادی سنندج برگزار شد. “بهمن مرادنیا” استاندار کردستان در این جلسه با مهم بر شمردن صنعت گردشگری در راستای ایجاد اشتغال و توسعه استان، حمایت از شاغلان و فعالان بخش‌های مختلف این صنعت از جمله هتلداران را مهم دانست و اظهار داشت: برای حمایت از بخش هتلداری و گردشگری باید خانه‌های مسافر در سطح استان سامان‌دهی و از صدور مجوز برای خانه‌های مسافر خودداری شود. استاندار کردستان در ادامه بر لزوم میزبانی از سمینارها، همایش‌ها و مسابقات ورزشی کشوری و بین‌المللی در کردستان تأکید و از هتلداران و مسئولان دفاتر خدمات مسافرتی خواست تا مشارکت لازم را در برنامه‌ریزی، اسکان، پذیرایی و اجرای برنامه‌ها داشته باشند. وی از پیگیری افزایش تعداد پروازهای فرودگاه سنندج و حمایت مالیاتی از دفاتر خدمات مسافرتی و همچنین صدور بخشنامه جلوگیری از پذیرش مسافران در مراکز اقامتی دولتی خبر داد و گفت: با رایزنی‌های به‌عمل آمده، امیدواریم در سال جاری شاهد افرایش پروازهای فرودگاه سنندج باشیم. “سیدمحسن علوی” مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان نیز در این نشست با اشاره به همکاری بسیار مناسب هتلداران و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی در کلیه بخشهای گردشگری و هتلداری، ابراز داشت: ادارات بایستی به‌ منظور حمایت از هتلداران استان از پذیرش و اسکان مسافران در مهمانسرای دولتی خودداری کنند. “عبدالحمید حمیدی” رئیس جامعه هتلداران استان کردستان نیز با بیان مشکلات موجود در بخش هتلداری، گفت: برای حفظ اشتغال موجود و همچنین توسعه هتلداری در استان، ادارات دولتی باید از این مراکز از تمامی جهات حمایت کنند.

ایجاد شده: 26/فروردین/1397       آخرین ویرایش: 26/فروردین/1397     اخبار داخلی
نقشه گردشگری جهان در 28 سال گذشته / ایران در رتبه 7 جهانی

نقشه گردشگری جهان در 28 سال گذشته / ایران در رتبه 7 جهانی

به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از خبرگزاری ایسنا، از سال 1990 میلادی تاکنون مناطق آسیا، آمریکای جنوبی،‌ آفریقا و خاورمیانه بیشترین رشد را در جذب گردشگر خارجی به ثبت رسانده‌اند. در سال 2017 در مجموع 1.32 میلیارد سفر خارجی توسط گرشگران در سراسر جهان انجام شد که در مقایسه با آمار 1.24 میلیارد سفر در سال گذشته آن افزایش داشت و همچنین سه برابر بیشتر از 439.5 میلیون سفری است که در سال 1990 میلادی به ثبت رسیده است. در حالی که جمعیت جهان از 5.3 میلیارد نفر در 28 سال پیش (1990) به بیش از 7.6 میلیارد نفر در حال حاضر رسیده است، نمی‌توان این حقیقت را کتمان کرد که امروز در مقایسه با گذشته افراد بیشتری لذت سفر در سراسر دنیا را تجربه می‌کنند. رشد بزرگ گردشگری در قرن 21 زائیده افزایش محبوبیت جاذبه‌های گردشگری در مقاصد اروپایی نبوده و در عوض نتیجه رونق گردشگری در آسیا، آمریکای جنوبی،‌ آفریقا و خاورمیانه بوده است. به عنوان مثال در سال 1990 میلادی، منطقه آسیا-پاسیفیک تنها میزبان 56.2 میلیون توریست خارجی بود اما آمارهای سال 2017 در این منطقه عدد 323.7 میلیون نفر را نشان می‌دهند. از نقطه نظر رشد نسبی جذب گردشگر از سال 1990 تاکنون هیچ کشوری به اندازه کامبوج رونق در این بخش را طی این سال‌ها تجریه نکرده است. در سال 1990 که کامبوج هنوز تحت سیطره خمرهای سرخ، جنگ با ویتنام و متعاقب آن 10 سال اشغال بود، سالانه تنها پذیرای 17000 گردشگر بود اما حالا پس از گذشته سه دهه کشور کامبوج یکی از مقاصد اصلی سفر به جنوب شرقی آسیاست و براساس گزاش سازمان جهانی گردشگری در سال 2016 میزبان 5.01 میلیون توریست بوده که حاکی از رشد 32941 درصد در قیاس با آمارهای سال 1990 است. انتظار می‌رود این رقم در آمارهای اعلامی سال 2017 به 5.6 میلیون نفر برسد. کشور لائوس و میانمار دو همسایه کامبوج نیز در رتبه‌های دوم و سوم بیشترین رشد گردشگری در 28 سال اخیر قرار دارند. لائوس که در سال 1990 تنها 14 هزار گردشگر داشت بر اساس آمار سال 2016 میزبان 3.32 میلیون توریست بوده (رشد 23714 درصدی) و شمار گردشگران میانمار نیز از 21 هزار نفر در سال 1990 به 2.9 میلیون نفر (رشد 13809 درصد) افزایش یافته است. ایران پس از کامبوج، لائوس، میانمار، آلبانی، قرقیزستان و ویتنام در رتبه هفتم بیشترین رشد در جذب گردشگر از سال 1990 میلادی تاکنون قرار گرفته است و امروز 32.9 برابر بیشتر از 28 سال پیش گردشگری خارجی وارد خاک ایران می‌شوند. گرجستان، امارات، آذربایجان، قطر، مالزی، عمان، ایسلند، بلاروس، کوبا، پرو، کرواسی، آفریقای جنوبی و یونان نیز در رتبه‌های بعدی کشورهایی قرار دارند که از سال 1990 تاکنون بیشترین رشد را در جذب توریست خارجی به ثبت رسانده‌اند. در سال 1990 کشورهایی چون مجارستان، سوئیس، پرتغال و بلژیک در میان پرگردشگرترین کشورهای جهان حضور داشتند که امروزه جای خود را به کشورهایی نظیر ژاپن، مالزی و ماکائو دادند و کشور چین که در آن زمان در رتبه دوازدهم جهان قرار داشت، امروز جایگاه خود را به رتبه چهارم ارتقاء داده و تایلند نیز از رتبه هجدهم به جایگاه دهم صعود کرده است. ترکیه نیز یکی دیگر تازه واردها در میان مقاصد برتر گردشگری جهان محسوب می‌شود که در سال 1990 حدود 4.8 میلیون گردشگر داشت و امروز نزدیک به چهل میلیون نفر. تنها سه کشور از سال 1990 تاکنون با کاهش شمار گردشگر رو به رو بوده‌اند؛ مجارستان که زمانی با 20.5 میلیون توریست پنجمین کشور پربازدید جهان بود، امروز با 15.5 میلیون گردشگر به رتبه پانزدهم نزول پیدا کرده است. سوئیس نیز از جایگاه 11 به 35 و رومانی از رتبه 24 به 73 نزول یافته‌اند. از سال 2010 میلادی تاکنون نیز کشورهای الجزایر، زیمباوه، اردن، تونس، اوکراین، سوریه و مصر با کاهش شمار گردشگر در مقایسه با سال‌های گذشته خود رو به رو بوده‌اند و از سال 2015 تاکنون هم کره‌جنوبی، آرژانتین، ایران، بلژیک، لائوس، میانمار، عربستان سعودی، آمریکا و روسیه، ریزش گردشگر داشته‌اند. ایران از سال 2015 تاکنون با کاهش 0.3 میلیون گردشگر مواجه بوده است. آمریکا و روسیه نیز از سال 2015 تاکنون به ترتیب 3.6 و 4.4 میلیون نفر کاهش گردشگر داشته‌اند. بر اساس این گزارش، کاهش در شمار گردشگران در سال‌های اخیر بیشتر نتیجه جنگ، تروریسم و ناآرامی‌های داخلی بوده است.

ایجاد شده: 23/فروردین/1397       آخرین ویرایش: 23/فروردین/1397     اخبار داخلی
ارائه گزارش نهایی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر توسط رئیس دستگاه گردشگری کشور + گزارش تصویری

ارائه گزارش نهایی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر توسط رئیس دستگاه گردشگری کشور + گزارش تصویری

به گزارش هتل‌نیوز ، نشست زنده خبری رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در خصوص ارائه گزارش نهایی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و اعلام آمار و ارقام مربوط به گردشگری در ایام نوروز 97، صبح امروز ( 18 فروردین‌ماه ) در محل سالن “فجر” ساختمان مرکزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برگزار شد. “علی‌اصغر مونسان” معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اعلام ثبت رقم 74 میلیون نفر شب اقامت در ایام نوروز 97، اظهار داشت: در این ایام شاهد رشد 20 درصدی سفرها در کشور بودیم که این موضوع نشان‌دهنده قرار گرفتن گردشگری در سبد خانوار است. رئیس دستگاه گردشگری کشور در خصوص رکورداران اقامت‌های نوروزی نیز ابراز داشت: استان مازندران با 14 میلیون و 900 هزار نفر شب اقامت، رتبه نخست در جذب گردشگران را به خود اختصاص داده است و استان‌های گیلان، بوشهر، خراسان رضوی، هرمزگان، خوزستان و فارس نیز رتبه‌های بعدی را در اختیار دارند. وی افزود: در بین استان‌های کمتر شناخته شده نیز استان چهارمحال بختیاری با 206 درصد رشد اقامت در رتبه اول قرار دارد و استان‌های همدان با 128 درصد، کرمان با 79 درصد و گلستان، آذربایجان شرقی و قم نیز با افزایش بالای 50 درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور نیز در این ضمن تشکر از اقدامات خبرنگاران و دیگر اصحاب رسانه در نوروز 97، اظهار داشت: اصحاب رسانه با تشویق مردم به سفر، کمک بزرگی به توسعه گردشگری داخلی و کاهش خروج گردشگران از کشور کردند. مهندس “محمد محب‌خدایی” در خصوص ثبت آمار 74 میلیون نفر شب اقامت در ایام نوروز 97 نیز گفت: آمارهایی که در حوزه سفر و اقامت اعلام می‌شود بر اساس استانداردهای سازمان جهانی گردشگری است. وی در پایان افزود: در نوروز 97 شاهد بهار جدیدی در حوزه گردشگری بودیم و همه همسو و همدل برای توسعه گردشگری در این ایام، کمک کردند. در ادامه برگزاری نشست خبری ارائه گزارش نهایی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و پس از اظهارات رئیس و معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور، مدیران کل استان‌های مازندران، گیلان، بوشهر، آذربایجان شرقی و چهارمحال و بختیاری به ارائه گزارشی از اقدمات صورت گرفته در حوزه اقامت مسافران نوروزی به شرح زیر پرداختند. بهروز کشاورز؛ دبیر ستاد خدمات سفر استان مازندران: از تاریخ 27 اسفندماه سال گذشته تا 13 فروردین‌ماه امسال، تعداد 14 میلیون و 900 هزار نفر شب اقامت در استان به ثبت رسید که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته شاهد رشد 29 درصدی بودیم. رضا علیزاده؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان: در نوروز 97 شاهد 8 میلیون و 971 هزار نفر شب اقامت در استان بودیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 26 درصد رشد داشته است. ناصر امیرزاده؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر: در نوروز امسال شاهد حضور 7 میلیون و 300 هزار نفر شب اقامت در این استان بودیم و رشد 6 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را تجربه کردیم. مرتضی آبدار؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی: در نوروز 97 شاهد رشد 40 درصدی اقامت در استان بودیم. بهمن عسگری سوادجانی؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری: میزان اقامت مسافران نوروزی در سال جاری نسبت به سال گذشته 206 درصد رشد داشته است. گزارش تصویری مربوط به برگزاری این نشست را در ادامه مشاهده می‌نمایید.

ایجاد شده: 18/فروردین/1397       آخرین ویرایش: 18/فروردین/1397     اخبار داخلی
مصاحبه اختصاصی هتل‌نیوز / تقدیر و تشکر هتلداران کرمانشاه از اقدامات میراث فرهنگی و گردشگری استان

مصاحبه اختصاصی هتل‌نیوز / تقدیر و تشکر هتلداران کرمانشاه از اقدامات میراث فرهنگی و گردشگری استان

نایب‌رئیس اتحادیه هتلداران استان کرمانشاه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتل‌نیوز، اظهار داشت: دلیل اصلی تفاوت در آمار ارائه شده میان میراث فرهنگی و اتحادیه هتلداران استان این است که مبنای اتحادیه هتلداران صرفا میانگین ضریب اشغال دریافتی از واحدهای اقامتی تحت پوشش است. به گزارش هتل‌نیوز، سیروس گل‌عنبر با اشاره به فعالیت 28 واحد اقامتی شامل 10 هتل، 2 هتل‌آپارتمان و 16 میهمانپذیر در سطح شهر کرمانشاه، افزود: خوشبختانه اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه در طول ایام تعطیلات نوروزی، نهایت تلاش خود در زمینه همکاری با هتلداران علی‌الخصوص در موضوع برخورد با فعالیت خانه‌های استجاری و خانه‌مسافرها را انجام داد. وی افزود: آمار ارائه شده توسط اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان در خصوص میزان اقامت مسافران نوروزی در استان بر مبنای کل تعداد مسافرین ورودی به استان محاسبه شده است و اقامت در مدارس و خانه‌ معلم و کمپ‌های موقت را نیز شامل می‌شود. نایب‌رئیس جامعه هتلداران استان کرمانشاه در پایان با اعلام کاهش ضریب اشغال هتل‌های این استان در نوروز امسال، گفت: در شرایطی که سال گذشته شاهد ضریب اشغال 90 درصدی بودیم، این میزان در نوروز امسال بین 50 تا 70 درصد، متغیر بود.

ایجاد شده: 17/فروردین/1397       آخرین ویرایش: 17/فروردین/1397     اخبار داخلی
مصاحبه اختصاصی هتل‌نیوز / افزایش 30 درصدی ضریب اشغال هتل‌های اردبیل در ایام نوروز 97

مصاحبه اختصاصی هتل‌نیوز / افزایش 30 درصدی ضریب اشغال هتل‌های اردبیل در ایام نوروز 97

مدیرعامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتل‌نیوز ، اظهار داشت: خوشبختانه به دلیل استقبال گسترده مسافران نوروزی از جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل، وضعیت هتل‌ها در ایام نوروز امسال به نسبت سال گذشته بسیار بهتر بود و از سوی دیگر این رونق در زندگی کسبه و مردم شهر نیز مشهود بود. به گزارش هتل‌نیوز ، مدیرعامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل، ابراز داشت: در نوروز امسال و بر اساس اطلاعات دریافتی از واحدهای اقامتی رسمی سراسر استان شامل هتل، هتل‌آپارتمان و میهمانسرا، شاهد میانگین ضریب اشغال 85 درصدی بودیم که این میزان در مقایسه با ضریب اشغال 55 درصدی به ثبت رسیده در سال گذشته با رشد 30 درصدی مواجه بوده است. “جعفر بذری” با تائید آمار ارائه شده از سوی رئیس جامعه هتلداران ایران، گفت: رشد 50 درصدی میزان اقامت ارائه شده از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با در نظر گرفتن مجموع شب‌های اقامت در تمامی مراکز از جمله خانه‌های مسافر، اقامتگاه‌های دولتی، مدارس آموزش و پرورش، کمپ‌ها و … محاسبه شده است. مدیرعامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل با اشاره به فعالیت 6000 تخت خانه‌مسافر در شهر توریستی سرعین، بیان داشت: به دلیل عدم اخذ مجوز توسط این واحدها و مشکلات و مسائلی که در خصوص نحوه فعالیت خانه‌مسافرها وجود دارد، میزان اقامت مسافران نوروزی در این منازل در آمار رسمی اعلام شده توسط جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان، لحاظ نشده است. وی افزود: از سوی دیگر امسال نیز شاهد فعالیت گسترده وزارت آموزش و پرورش در امر اسکان و اقامت مسافران نوروزی بودیم به شکلی که بایستی اعتراف کرد این وزارتخانه به طور رسمی وارد صنعت هتلداری شده است. “جعفر بذری” در پایان گفت: متاسفانه در شهر توریستی مانند سرعین، مدارس از دو هفته قبل از ایام نوروز، تعطیل می‌شوند و حتی در حال حاضر نیز فعالیت آموزشی خود را آغاز نکرده‌اند و همچنان مشغول جذب مسافران هستند.

ایجاد شده: 16/فروردین/1397       آخرین ویرایش: 16/فروردین/1397     اخبار داخلی
افزایش 7 درصدی ضریب اشغال هتل‌های استان سمنان در نوروز 97 + جزئیات آماری

افزایش 7 درصدی ضریب اشغال هتل‌های استان سمنان در نوروز 97 + جزئیات آماری

رئیس جامعه هتلداران و میهمانپذیران استان سمنان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتل‌نیوز ضمن اشاره به افزایش 7 درصدی ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی این استان در نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، اظهار داشت: عملکرد و اقدامات اداره کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در ایام نوروز، قابل تحسین است. به گزارش هتل‌نیوز ، محمد مهدی کردان با اشاره به مهمترین دلایل تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد گردشگری و در نتیجه افزایش ماندگاری مسافران نوروزی در این استان، ابراز داشت: برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی، اجرای موسیقی اقوام مختلف کشور، ایجاد نشاط در مسافران نوروزی، برپایی مراکز اطلاع‌رسانی در مبادی ورودی شهرهای استان، ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی، برپایی سیاه چادر و اجرای برنامه‌های شاد نوروزگاهی، برگزاری تورهای شهری و در پایان توزیع مقادیر بی‌شماری از بروشور و کاتالوگ‌های معرفی جاذبه‌ها و تاسیسات گردشگری، از جمله مهمترین دلایل افزایش میزان مسافران نورزی استان سمنان در مقایسه با سال‌های گذشته است. وی در ادامه به ارائه آمار دقیق اقامت‌های نوروزی در استان سمنان پرداخت و گفت: از مجموع تعداد 385637 اقامت به ثبت رسیده در واحدهای مختلف، 17955 نفر در واحدهای اقامتی رسمی ( هتل، هتل‌آپارتمان و میهمانپذیر )، 80826 نفر در اقامتگاه‌ها و مدارس آموزش و پرورش، 101547 نفر در میهمانسراهای ادارات دولتی و سالن‌های ورزشی، 152921 نفر در اقامتگاه‌های موقت و چادرهای مسافرتی، 26388 نفر در زائرسراها، 4000 نفر در خانه‌های مسافر و منازل استیجاری و 2000 نفر نیز در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، اسکان داشته‌اند. “کردان” در پایان افزود: مجموعا تعداد 20 واحد اقامتی رسمی شامل 13 هتل و هتل‌آپارتمان، 4 میهمانسرا، یک مُتل و دو مجتمع اقامتی با ظرفیتی بالغ بر 1330 تخت اقامتی در سراسر استان سمنان، فعال است که در طی روزهای 27 اسفندماه سال گذشته تا پایان تعطیلات نوروزی امسال با ثبت ضریب اشغال 75 درصدی، افزایش 7 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را تجربه کرده‌اند.

ایجاد شده: 16/فروردین/1397       آخرین ویرایش: 16/فروردین/1397     اخبار داخلی
عملیات تجهیز و بازسازی هتل جهانگردی زاهدان + گزارش تصویری

عملیات تجهیز و بازسازی هتل جهانگردی زاهدان + گزارش تصویری

به گزارش هتل‌نیوز ، عملیات نوسازی هتل جهانگردی زاهدان به عنوان عضوی از خانواده بزرگ گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی با حمایت مدیرعامل و معاون اجرایی این مجموعه از ابتدای سال 96 آغاز و با خرید تجهیزات و بازسازی بخش‌های مختلف هتل از جمله رستوران، سالن صبحانه‌خوری، لابی، اتاق‌ها، آشپزخانه، مجموعه باغ تالار، مجتمع سنتی، رستوران سنتی و فضای سبز، ادامه پیدا کرد. مدیر هتل جهانگردی زاهدان در گفتگو با خبرنگار هتل‌نیوز، اظهار داشت: عملیات بازسازی و نوسازی این هتل در سال 97 نیز ادامه پیدا خواهد کرد و با ادامه روند فعلی، تالار 1000 نفره هتل نیز که تا به امروز 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است نیز در اواخر تیرماه به بهره‌برداری خواهد رسید. “هادی معین‌فر” با اشاره به افزایش درآمد 30 درصدی هتل جهانگردی زاهدان پس از اجرای فاز اول عملیات بازسازی، گفت: با توجه به اقدامات انجام شده در این حوزه، موفق شدیم تا به عنوان اولین و تنها هتل در استان گواهینامه استاندارد کیفیت با ارتقای درجه به سه ستاره ممتاز را کسب کنیم.

ایجاد شده: 7/فروردین/1397       آخرین ویرایش: 7/فروردین/1397     اخبار داخلی
افشاگری مدیرعامل جامعه هتلداران استان گیلان از اختلاف آمار مربوط به ضریب اشغال هتل‌ها در ایام نوروز

افشاگری مدیرعامل جامعه هتلداران استان گیلان از اختلاف آمار مربوط به ضریب اشغال هتل‌ها در ایام نوروز

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیرعامل جامعه هتلداران استان گیلان در ابتدا ضمن اشاره به افزایش 10 درصدی ضریب اشغال هتل‌های این استان در ایام نوروز سال جاری در مقایسه با مدت زمانی مشابه سال گذشته، اظهار داشت: تفاوت در سیستم و معیار آمارگیری باعث می‌شود تا ضریب اشغال ارائه شده توسط سازمان میراث فرهنگی همواره چیزی حدود 20 درصد بالاتر از ضریب اشغال واقعی هتل‌ها باشد. “جواد عباسی” در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتل‌نیوز ، گفت: سازمان میراث فرهنگی بر اساس تعداد نفرات ورودی به هر استان که آن نیز با محاسبه تعداد پلاک‌های وسایل نقلیه دریافتی از اداره راه و ترابری به دست می‌آید اقدام به ارائه این آمار می‌نماید. برای مثال چنانچه تعداد مسافران ورودی به استان 20 نفر و ظرفیت هتل‌ها نیز 20 درصد باشد، ضریب اشغال 100 درصد اعلام می‌‌شود. مدیرعامل جامعه هتلداران استان گیلان، ابراز داشت: در مقابل، سیستم آمارگیری هتلداران بر اساس تعداد اتاق است زیرا بر اساس استانداردهای بین‌المللی هتلداری، ملاک و معیار ارزیابی عملکرد اقتصادی یک واحد اقامتی، فروش اتاق است. برای مثال همان 20 نفر مسافر در مثال قبلی نهایتا می‌توانند در 10 اتاق دو نفره، اسکان داشته باشند. دبیر تاسیسات گردشگری استان گیلان در ادامه افزود: دلیل اصلی این اختلاف آمار، ادارات کل استانی به ارائه آمار بالای گردشگران ورودی برای بهره‌گیری از سهم بیشتر در بودجه سالیانه است. “جواد عباسی” در پایان گفت: از سوی دیگر سایر نهادهای دولتی مانند سازمان امور مالیاتی، بانک‌ها و … نیز آمار ارائه شده توسط سازمان میراث فرهنگی را مبنای عمل خود قرار می‌دهند که این باعث بروز مشکلات بسیاری برای هتل‌ها در زمینه‌هایی مانند پرداخت عوارض، مالیات، تسهیلات بانکی و …. شده است.

ایجاد شده: 7/فروردین/1397       آخرین ویرایش: 7/فروردین/1397     اخبار داخلی
برای توسعه گردشگری به 770 هتل سه، چهار و پنج ستاره جدید نیاز داریم

برای توسعه گردشگری به 770 هتل سه، چهار و پنج ستاره جدید نیاز داریم

به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از خبرگزاری ایلنا، مدیرعامل هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی ( هگتا ) اظهار داشت: بر اساس نتایج آخرین مطالعات صورت گرفته در سطح بین‌المللی، کشور ایران برای توسعه در صنعت گردشگری به بیش از 770 هتل سه ستاره، چهار ستاره و پنج ستاره نیاز دارد. ابراهیم بای سلامی ابراز داشت: پیش از انقلاب نیز در طرح مشابهی 200 میهمانسرای جهانگردی احداث شد و پیش از آن نیز شاه عباس با ساخت هزار کاروانسرا، ایران را به مرکز تمدن دنیا تبدیل کرده بود. مدیرعامل هگتا تصریح کرد: طرح “صد هتل، صد کسب و کار” بر همین مبنا و بر اساس آخرین مطالعات بین‌المللی تدوین و ارائه شده است. وی افزود: مهمترین تاثیر ساخت زنجیره‌ای هتل‌ها، کاهش هزینه‌ها تا سقف 30 درصد در عملیات ساخت و همچنین 30 درصد برای تجهیزات، خواهد بود. از سوی دیگر از این طریق می‌توانیم برندهای بین‌المللی را در کشور مطرح کنیم. عضو شورای عالی میراث فرهنگی ادامه داد: هتل‌های کشور در شرایط فعلی ضریب اشغال پایینی دارند زیرا صنعت گردشگری در ایران هنوز به شکل سنتی اداره می‌شود. بای‌سلامی در پایان گفت: به دلیل عدم بازاریابی بین‌المللی و مدیریت به شکل سنتی و محدود، صنعت گردشگری و هتلداری در ایران تقاضا محور است.

ایجاد شده: 27/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 27/اسفند/1396     اخبار داخلی
دکتر جمشید حمزه‌زاده: سال 97، سال ورشکستگی و تعطیلی هتل‌های ایران است

دکتر جمشید حمزه‌زاده: سال 97، سال ورشکستگی و تعطیلی هتل‌های ایران است

به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، رئیس جامعه هتلداران ایران در نشست با رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شوری اسلامی، اظهار داشت: سال 97 سال ورشکستگی و تعطیلی بسیاری از هتل‌های ایران است ولی با این وجود سازمان میراث فرهنگی خبر از احداث چندین هتل در ایران می‌دهد. “جمشید حمزه‌زاده” ابراز داشت: در شرایطی که صنعت هتلداری ایران در طول سی سال گذشته هیچ زمانی مثل الان دچار مشکلات نبوده است، متاسفانه شاهدیم که نگاه واحدی میان دستگاه‌های کشور در راستای منافع ملی و توسعه گردشگری وجود ندارد و سلیقه‌ای عمل می‌شود. “حمزه‌زاده” افزود: هم‌اکنون 850 هتل در سراسر کشور در حال احداث است و با توجه به کاهش 30 درصدی ضریب اشغال هتل‌ها طی سه سال گذشته و همچنین کاهش پنج درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور در سال 96 در مقایسه با سال قبل، سال 97 سال ورشکستگی بسیاری از هتل‌ها خواهد بود. وی در پایان گفت: در تهران تعدادی از هتل‌ها به فروش گذاشته شده است، در مشهد نیز 80 هتل در آستانه واگذاری و 5 هتل نیز تعطیل شده است.

ایجاد شده: 22/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 22/اسفند/1396     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...