نتایج جستجو...
تشریح وضعیت سامانه رزرواسیون جهانی Booking.com در ایران پس از بازگشت تحریم‌ها

تشریح وضعیت سامانه رزرواسیون جهانی Booking.com در ایران پس از بازگشت تحریم‌ها

به گزارش هتل‌نیوز ، تغییرات رخ داده در عرصه سیاست بین‌المللی که تاثیر مستقیم روی گردشگری ایران داشت، باعث شد تا مدت کوتاه حضور مستقیم سامانه booking.com در ایران کوتاه‌تر شود و عملا این سامانه رزرواسیون، هتل‌های ایرانی را مسدود نماید. “حسن زارعی” کارشناس هتلداری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتل‌نیوز در رابطه با این تغییر و تحولات، اظهار داشت: ‏نکته کلیدی در تصمیم قطع همکاری یک جانبه از سوی booking.com این است که عملا ورود این سامانه بدون آگاهی دقیق و عمیق جامعه هتلداری ایران بود و اکنون رفتن آن نیز در خلا چنین آگاهی صورت گرفته است. چنین سامانه‌هایی به عنوان بخشی از زنجیره جهانی توزیع هتل‌ها که لایه‌های متعدد و پیچیده‌ای را در بر می‌گیرند، نیازمند بسترسازی دقیق و جامع جهت فعالیت در هر بازاری هستند. “حسن زارعی” ابراز داشت: ‏booking.com در مقطعی وارد کشورمان شد که جامعه هتلداری کشور همچنان درگیر نحوه فعالیت سامانه‌های فروش آنلاین داخلی و آشنایی با چنین ساختارهایی بود. ساختارهایی که نیازمند شناخت دقیق نحوه نرخ‌گذاری، نحوه توزیع، نحوه فروش، نحوه کنترل بازار و نحوه ایجاد رقابت در بازار در بخش‌های مختلف و پرهیز از فروش تخفیف هتل‌هاست. وی تصریح کرد: ‏نکته ظریف در این قطع همکاری این است که سامانه booking.com و سایر سامانه‌های جهانی همانند HRS از سالیان متمادی پیش در بازار ایران وجود داشته‌اند و به صورت غیر مستقیم و از طریق آژانس‌ها و سامانه‌های واسطه نسبت به توزیع و فروش هتل‌های ایران اقدام می‌نموده‌اند. بدیهی است که این روند همچنان و علی‌رغم بازگشت تحریم‌ها ادامه پیدا خواهد کرد. این کارشناس صنعت هتلداری کشور، گفت: ‏یکی از دلایل کلیدی در ایجاد انگیزه booking.com برای ورود مستقیم به بازار ایران، گشایش‌های رخ داده پس از سال 2015 به ویژه در حوزه بانکداری بود زیرا نحوه فروش آنلاین و پرداخت‌های ارزی، نقشی اساسی در فعالیت سامانه‌های آنلاین جهانی دارد. ‏وی افزود: حتی در مقطعی و در بدو ورود، این سامانه تعدادی از هتل‌های تهران را به صورت آزمایشی و بدون دریافت کمیسیون فروش به روی سامانه خود قرار داد تا بسترهای لازم فراهم شود. مدیران فروش این سامانه شهرهای مختلف ایران را طی نمودند تا با ارتباط مستقیم با هتل‌ها به تسریع این روند کمک نمایند. آخرین تلاش این سامانه برای حضور پر رنگ در بازار هتلداری ایران، شرکت مستقیم در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و هتلداری ایران بود که علی‌رغم استقرار در غرفه‌ای کوچک، دستاوردهای بزرگی داشت و با استقبال چشمگیری مواجه شد. “زارعی” بیان داشت: ‏برای اولین بار و توسط Booking بود که extranet تخصصی هتل‌ها فعال شد تا با حذف واسطه‌ها، هر هتلی بتواند تعداد اتاق دلخواه خویش را با قیمت و تنوع مورد نظر خود در بازار داخلی و جهانی بفروشد و هر لحظه آن را مدیریت نماید. این امر کمک شایانی به هتلداران ما نمود تا بهتر از پیش و به صورت مستقیم و عملیاتی با جزئیات فروش آنلاین استاندارد و جهانی آشنا شوند. هر چند بخش دیگری از هتلداران هم عملا رقابتی نا آگاهانه صرفا برای ورود به این سامانه جهانی و عقب نماندن از کارزار تبلیغات مجازی و بنرهای تلگرامی و پوسترها داشتند! “حسن زارعی” تاکید کرد: ‏در طی مدت فعالیت booking.com در ایران ساختارهای بانکی آنچنان که باید آماده نبود و حتی هتل‌های ایران مجبور بودند فروش ریالی اتاق‌های خود را با تبدیل ناعادلانه به یورو با نرخ تبدیل حدود 4200 تومان برای هر یورو به بانکی در ایران پرداخت نمایند که چالش‌ها و اعتراضات فراوانی به همراه داشت. در همان مقطع نیز نوشته‌های اعتراضی صورت گرفت که متاسفانه هیچ یک نگاهی دقیقی به جزئیات این مساله نداشت. بسترسازی بانکی و انتقال ارزی بر عهده بازار بومی است و عملا سامانه های فروش جهانی مانند booking.com نقشی در این زمینه ندارند. اگر واقعا هتل‌ها مایل به فروش عادلانه ارزی و قاعدتا پرداخت کمیسیون فروش ( 15 درصد که در عرف جهانی بسیار عادلانه است) به ارز بودند به سادگی می‌شد از متخصصان و سایر روش‌های همکاری بهره برد که متاسفانه غفلت شد و عملا سود آن از کف هتل‌ها رفت. اما شکی ‌نیست تاثیری که این سامانه در تبلیغات جهانی هتل‌های ایران با استفاده از پتانسیل جهانی خویش داشت، نباید مورد غفلت واقع شود. وی ادامه داد: ‏این قطع همکاری یک شبه نشان دهنده ضعف عمیق هتلداری ما در زیرساخت‌های بنیادین این صنعت و موازین حقوقی و مالی مورد نیاز است. در پیام قطع همکاری این سامانه به بند “فورس ماژور” قرارداد استناد شده است که عملا در ایران رخ نداده است و دلیلی مبهم و گنگ است. Booking متعلق به شرکت امریکایی BOOKING HOLDINGS است که پیش از این و تا اوایل سال 2018 تحت عنوان Priceline فعالیت می‌نمود و در سطح گسترده‌ای از انواع خدمات جهانی سفر حضور دارد. هرچند قرارداد هتل‌های ایران با دفتر هلند و آمستردام Booking و تبادلات مالی و صورتحساب با این کشور بوده است. وی در ادامه گفت: رفتن چنین سامانه‌ای که‌ خود ویترین جهانی و عنصری موثر در‌مارکتینگ جهانی گردشگری ایران بود، شوکی بزرگ برای کسانی که آگاهی از ساز و کار چنین سامانه‌هایی دارند، محسوب می‌شود اما فرصتی است تا کمی به داشته‌های خویش بیاندیشیم که تا چه اندازه به سمت بسترسازی دقیق و کافی و شفاف برای توسعه گردشگری حرکت کرده‌ایم؟ آیا اگر فردا روزی دوباره امثال Booking به کشور بازگردند، بسترهای حقوقی، مالی و دانش بومی به ویژه بانکداری برای فعالیت وجود دارد؟ آیا در شرایط فعلی در بازار توزیع آنلاین ایران نظم و ثبات وجود دارد و منافع طرفین هتل‌ها و سامانه‌ها رعایت می‌‌شود؟ ‏کارشناس هتلداری کشورمان در پایان گفت: هتلداری ایران فرای چنین سامانه‌های جهانی نیازمند ساختارهای شفاف و دقیق عملیاتی و دقت به جزئیات این صنعت پیچیده است که مرزی نمی‌شناسد و همواره راه خویش را پیدا می‌نماید.

ایجاد شده: 22/اردیبهشت/1397       آخرین ویرایش: 22/اردیبهشت/1397     اخبار داخلی
خبر ویژه رئیس جامعه هتلداران ایران / تصویب کلیات طرح تشکیل وزارت گردشگری در هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی

خبر ویژه رئیس جامعه هتلداران ایران / تصویب کلیات طرح تشکیل وزارت گردشگری در هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی

دکتر “جمشید حمزه‌زاده” رئیس جامعه هتلداران ایران در گفتگو با خبرنگار هتل‌نیوز ، اظهار داشت: هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح تشکیل وزارت گردشگری موافقت و به زودی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، مطرح خواهد شد. به گزارش هتل‌نیوز از سوی دیگر عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز با تائید این خبر، اظهار داشت: با توجه به اعتراض نمایندگان درخصوص اینکه موافقت مجلس با تشکیل این وزارتخانه نیازمند دو سوم رای نیست، هیات رئیسه مجلس تشکیل جلسه داد و اعضای آن عدم نیاز تصویب این طرح با دو سوم رای را پذیرفتند. “احمد امیرآبادی فراهانی” ابراز داشت: رئیس مجلس شورای اسلامی نیز طی روزهای آینده در صحن علنی، نتیجه این جلسه را اعلام و این طرح مجددا به رای گذاشته خواهد شد. وی تصریح کرد: طبق قانون و آنچه که در هیات رئیسه مطرح شد، جزئیات طرح تشکیل وزارتخانه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی پس از طرح در صحن علنی در صورتی که مغایر با برنامه ششم توسعه باشد، نیازمند دریافت دو سوم رای نمایندگان است. رئیس فراکسیون میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در تشریح آخرین وضعیت این طرح، گفت: کلیات طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه با کسب نصف به علاوه یک رای، آرای لازم را کسب نموده و از سوی هیات رئیسه به تصویب رسیده است. وی اظهار داشت: با تصویب این طرح یک سازمان میراث فرهنگی و سازمان صنایع دستی زیر نظر وزارتخانه گردشگری، ایجاد خواهد شد. وی ادامه داد: به علاوه پیشنهاد داده‌ایم تا مناطق آزاد نیز به عنوان نهادی زیرمجموعه وزارت گردشگری، قرار گیرد.

ایجاد شده: 19/اردیبهشت/1397       آخرین ویرایش: 19/اردیبهشت/1397     اخبار داخلی
واکنش کانال  کانال خبری دیده‌بان میراث فرهنگی /  آیا “علی لاریجانی” خودِ قانون است؟

واکنش کانال کانال خبری دیده‌بان میراث فرهنگی / آیا “علی لاریجانی” خودِ قانون است؟

به نقل از کانال خبری دیده‌بان میراث فرهنگی، دیروز ( یکشنبه 16 اردیبهشت 1397 ) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، کلیات طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطرح شد. پس از اظهارات نمایندگان موافق و مخالف، علی لاریجانی کلیات این طرح را به رای مجلس گذاشت و از مجموع 232 نماینده حاضر در جلسه، 139 نفر رای موافق، 63 نفر رای مخالف و 14 نفر رای ممتنع دادند. اما با کمال تعجب “علی لاریجانی” رئیس مجلس اعلام کرد که برای تصویب کلیات طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیاز به رای دو سوم نمایندگان حاضر در مجلس هست. در حالی که ماده 119 “آئین‌نامه داخلی مجلس” صراحت دارد که مصوبات مجلس در جلسه رسمی و با رای موافق اکثریت مطلق حاضران که بیش از نصف نمایندگان حاضر است، معتبر می‌باشد مگر در مواردی که در قانون اساسی یا این آئین‌نامه، نصاب دیگری تعیین شده باشد. و همچنین ماده 121 “آئین‌نامه داخلی مجلس” هم دوباره این مساله را تائید کرده است، در: بند ه‍ – اکثریت مطلق نمایندگان حاضر ردیف ۵ – تصویب طرح‌ها و لوایح و تفسیر قانون حالا “علی لاریجانی” رئیس مجلس، باید توضیح بدهد که به استناد کدام قانون مانع تصویب این طرح شده است؟ منبع: کانال خبری دیده‌بان میراث فرهنگی

ایجاد شده: 17/اردیبهشت/1397       آخرین ویرایش: 17/اردیبهشت/1397     اخبار داخلی
خبر ویژه رئیس دستگاه گردشگری کشور به هتلداران / کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از 9 به 3 درصد

خبر ویژه رئیس دستگاه گردشگری کشور به هتلداران / کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از 9 به 3 درصد

مراسم شستمین سالگرد تاسیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی، شب گذشته با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، وزیر راه و شهرسازی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، معاون گردشگری کشور، نمایندگان مجلس و جمعی از مدیران مختلف بخش‌های دولتی و خصوصی و فعالان صنعت گردشگری در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز ، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در بخشی از اظهارات خود در این مراسم با اشاره به موضوع مالیات بر ارزش افزوده تاسیسات گردشگری، اظهار داشت: خوشبختانه بر اساس تصمیم نمایندگان مجلس مقرر شد تا نرخ ترجیحی مالیات بر ارزش افزوده در هتل‌ها از 9 به 3 درصد کاهش یابد. “علی‌اصغر مونسان” در ادامه ابراز داشت: در حال حاضر 1700 پروژه در دست ساخت داریم که عمدتاً غیردولتی است و امید داریم با همکاری بخش‌های مختلف 1250 پروژه که نیمی از آن‌ها هتل و تأسیسات اقامتی است به‌مرور به بهره‌برداری برسد. وی در ادامه افزود: همه باید کمک کنیم تا قیمت تمام ‌شده چه در تورهای ورودی و چه در گردشگری داخلی را کاهش دهیم که اگر همه زنجیره صنعت گردشگری به هم کمک کنیم این موضوعات نیز قابل ‌حل است. وزیر راه و شهرسازی نیز در بخشی از اظهارات خود در این مراسم به بازآفرینی شهری و نقش آن در صنعت گردشگری اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از روش‌های خوب برای بازگرداندن زندگی به حوزه‌هایی که ارزش میراثی و فرهنگی و معماری دارند، حوزه تورگردانی است. عباس آخوندی ابراز داشت: قطعاً هتل‌های لوکس جای خودشان را دارند ولیکن شما بهتر از من می‌دانید کسی که به ایران سفر می‌کند بیشتر تمایل دارد ایران را بشناسد و شناخت ایران با اقامت در هتل‌های لاکچری محقق نمی‌شود و رفتن در دل جامعه ایران برای گردشگران خارجی جذابیت بیشتری دارد.

ایجاد شده: 9/اردیبهشت/1397       آخرین ویرایش: 9/اردیبهشت/1397     اخبار داخلی
خبرهای خوب عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران در خصوص مالیات بر ارزش افزوده هتلداران

خبرهای خوب عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران در خصوص مالیات بر ارزش افزوده هتلداران

رئیس جامعه هتلداران استان کرمان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتل‌نیوز از انجام مذاکرات مثبت با اعضای کمیسیون اقتصادی و فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع مالیات بر ارزش افزوده هتل‌ها در حاشیه نشست اخیر کمیسیون اقتصادی در شهر کرمان، خبر داد. به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتلداران استان کرمان و عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران در رابطه با جزئیات این مذاکرات، اظهار داشت: استدلال اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر پایه سه سند و لایحه صورت گرفته است. لایحه پیشنهادی دولت، پیشنهادات اتاق بازرگانی و پیشنهاد جوامع هتلداری بیست استان کشور که به امضای رئیس جامعه هتلداران ایران نیز رسیده و به این کمیسیون ارائه شده است. “علی معین‌زاده” در خصوص پیشنهادات مطرح شده از سوی جامعه هتلداران ایران در رابطه با این موضوع، اظهار داشت: پیشنهاد جامعه هتلداران این است که 20 درصد از درآمد هتل‌های یک و دو ستاره به عنوان درآمدهای خدماتی محسوب و بر پایه آن نیز مالیات اخذ شود و این نسبت تا هتل‌های پنج ستاره به صورت پلکانی و تا سقف 70 درصد افزایش یابد. رئیس جامعه هتلداران استان کرمان تصریح کرد: از سوی دیگر پیشنهاد شده که هتل‌های یک تا سه ستاره معاف از پرداخت مالیات و در هتل‌های چهار و پنج ستاره نیز این ضریب به 3 درصد کاهش یابد که البته این مورد نیز مورد قبول اکثریت نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی قرار نگرفت. عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران، ادامه داد: نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقدند که اکثر هتل‌های پنج ستاره در سراسر کشور، نیمه دولتی هستند و به این ترتیب دولت متضرر خواهد شد. وی افزود: آخرین پیشنهادی که مورد تائید اولیه قرار گفته این است که ضریب مالیات هتل‌های یک تا سه ستاره به میزان 3 درصد محاسبه شود و هتل‌های چهار و پنج ستاره هیچ تغییری نداشته باشند که این پیشنهاد با توجه به اینکه نزدیک به 70 درصد از هتل‌های کشور یک و دو ستاره هستند، بسیار مطلوب و مناسب است. “علی معین‌زاده” در پایان ضمن ابراز امیدواری در خصوص حل این مساله، گفت: با تلاش و پیگیری انجام شده از سوی هیات‌مدیره جامعه هتلداران و دیگر روسا و اعضای جوامع هتلداری در سراسر کشور، موضوع مالیات بر ارزش افزوده هتلداران در حال ساماندهی است و امیدواریم با ارائه صحن علنی مجلس نیز بتواند رای موافق اکثریت نمایندگان را کسب نماید.

ایجاد شده: 3/اردیبهشت/1397       آخرین ویرایش: 3/اردیبهشت/1397     اخبار داخلی
نشست خبری اولین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی هتلداری ایران + گزارش تصویری

نشست خبری اولین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی هتلداری ایران + گزارش تصویری

نشست خبری نخستین نمایشگاه تخصصی هتلداری ایران، صبح امروز با حضور خبرنگاران، اصحاب رسانه و اعضای شورای سیاست‌گذاری در محل سالن “ملل” هتل هویزه تهران برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز در این نشست خبری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، معاون گردشگری استان تهران، مدیر اجرایی و دیگر اعضای شورای سیاست‌گذاری نخستین نمایشگاه تخصصی هتلداری ایران، حضور داشتند. علیرضا دژبد؛ مدیر اجرایی نخستین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی هتلداری ایران ضمن معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری این نمایشگاه، اظهار داشت: این نمایشگاه، نخستین رویداد نمایشگاهی تخصصی و فوق تخصصی در صنعت هتلداری ایران است. مدیر اجرایی نخستین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی هتلداری ایران، ابراز داشت: همایش تخصصی هتلداری با هماهنگی جامعه هتلداران ایران در تاریخ چهارم اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد و همچنین گروه هتل‌های کوثر نیز به عنوان اسپانسر ویژه در این نمایشگاه حضور خواهد داشت. دلاور بزرگ‌نیا؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران و عضو شورای سیاست‌گذاری این نمایشگاه نیز در اظهاراتی کوتاه گفت: در دنیای امروزی هتلداری یک علم محسوب می‌شود و مستلزم نگرش حرفه‌ای و تخصصی است. در واقع نگاه ما به صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت فرابخشی بایستی علمی، مدرن، تخصصی و بر اساس میراث ملموس و ناملموس فرهنگی ما باشد. وی در ادامه افزود: در صنعت گردشگری و هتلداری نیاز به یک خانه‌تکانی اساسی در نوع نگرش خود داریم و در مرحله بعدی نیز بایستی این نگرش را اجرایی کنیم. برگزاری این نمایشگاه تخصصی یک نقطه شروع برای این تحول است که بایستی در تمامی حوزه‌ها دنبال و پیگیری شود. در ادامه گزارش تصویری مربوط به برگزاری این نشست خبری را ملاحظه می‌فرمایید.

ایجاد شده: 30/فروردین/1397       آخرین ویرایش: 30/فروردین/1397     اخبار داخلی
بررسی مشکلات صنعت هتلداری استان کردستان با حضور مقامات و مسئولان استانی

بررسی مشکلات صنعت هتلداری استان کردستان با حضور مقامات و مسئولان استانی

به گزارش هتل‌نیوز ، جلسه بررسی مشکلات صنعت گردشگری و هتلداری استان کردستان با حضور استاندار، معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان و نمایندگان بخش خصوصی در محل هتل شادی سنندج برگزار شد. “بهمن مرادنیا” استاندار کردستان در این جلسه با مهم بر شمردن صنعت گردشگری در راستای ایجاد اشتغال و توسعه استان، حمایت از شاغلان و فعالان بخش‌های مختلف این صنعت از جمله هتلداران را مهم دانست و اظهار داشت: برای حمایت از بخش هتلداری و گردشگری باید خانه‌های مسافر در سطح استان سامان‌دهی و از صدور مجوز برای خانه‌های مسافر خودداری شود. استاندار کردستان در ادامه بر لزوم میزبانی از سمینارها، همایش‌ها و مسابقات ورزشی کشوری و بین‌المللی در کردستان تأکید و از هتلداران و مسئولان دفاتر خدمات مسافرتی خواست تا مشارکت لازم را در برنامه‌ریزی، اسکان، پذیرایی و اجرای برنامه‌ها داشته باشند. وی از پیگیری افزایش تعداد پروازهای فرودگاه سنندج و حمایت مالیاتی از دفاتر خدمات مسافرتی و همچنین صدور بخشنامه جلوگیری از پذیرش مسافران در مراکز اقامتی دولتی خبر داد و گفت: با رایزنی‌های به‌عمل آمده، امیدواریم در سال جاری شاهد افرایش پروازهای فرودگاه سنندج باشیم. “سیدمحسن علوی” مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان نیز در این نشست با اشاره به همکاری بسیار مناسب هتلداران و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی در کلیه بخشهای گردشگری و هتلداری، ابراز داشت: ادارات بایستی به‌ منظور حمایت از هتلداران استان از پذیرش و اسکان مسافران در مهمانسرای دولتی خودداری کنند. “عبدالحمید حمیدی” رئیس جامعه هتلداران استان کردستان نیز با بیان مشکلات موجود در بخش هتلداری، گفت: برای حفظ اشتغال موجود و همچنین توسعه هتلداری در استان، ادارات دولتی باید از این مراکز از تمامی جهات حمایت کنند.

ایجاد شده: 26/فروردین/1397       آخرین ویرایش: 26/فروردین/1397     اخبار داخلی
نقشه گردشگری جهان در 28 سال گذشته / ایران در رتبه 7 جهانی

نقشه گردشگری جهان در 28 سال گذشته / ایران در رتبه 7 جهانی

به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از خبرگزاری ایسنا، از سال 1990 میلادی تاکنون مناطق آسیا، آمریکای جنوبی،‌ آفریقا و خاورمیانه بیشترین رشد را در جذب گردشگر خارجی به ثبت رسانده‌اند. در سال 2017 در مجموع 1.32 میلیارد سفر خارجی توسط گرشگران در سراسر جهان انجام شد که در مقایسه با آمار 1.24 میلیارد سفر در سال گذشته آن افزایش داشت و همچنین سه برابر بیشتر از 439.5 میلیون سفری است که در سال 1990 میلادی به ثبت رسیده است. در حالی که جمعیت جهان از 5.3 میلیارد نفر در 28 سال پیش (1990) به بیش از 7.6 میلیارد نفر در حال حاضر رسیده است، نمی‌توان این حقیقت را کتمان کرد که امروز در مقایسه با گذشته افراد بیشتری لذت سفر در سراسر دنیا را تجربه می‌کنند. رشد بزرگ گردشگری در قرن 21 زائیده افزایش محبوبیت جاذبه‌های گردشگری در مقاصد اروپایی نبوده و در عوض نتیجه رونق گردشگری در آسیا، آمریکای جنوبی،‌ آفریقا و خاورمیانه بوده است. به عنوان مثال در سال 1990 میلادی، منطقه آسیا-پاسیفیک تنها میزبان 56.2 میلیون توریست خارجی بود اما آمارهای سال 2017 در این منطقه عدد 323.7 میلیون نفر را نشان می‌دهند. از نقطه نظر رشد نسبی جذب گردشگر از سال 1990 تاکنون هیچ کشوری به اندازه کامبوج رونق در این بخش را طی این سال‌ها تجریه نکرده است. در سال 1990 که کامبوج هنوز تحت سیطره خمرهای سرخ، جنگ با ویتنام و متعاقب آن 10 سال اشغال بود، سالانه تنها پذیرای 17000 گردشگر بود اما حالا پس از گذشته سه دهه کشور کامبوج یکی از مقاصد اصلی سفر به جنوب شرقی آسیاست و براساس گزاش سازمان جهانی گردشگری در سال 2016 میزبان 5.01 میلیون توریست بوده که حاکی از رشد 32941 درصد در قیاس با آمارهای سال 1990 است. انتظار می‌رود این رقم در آمارهای اعلامی سال 2017 به 5.6 میلیون نفر برسد. کشور لائوس و میانمار دو همسایه کامبوج نیز در رتبه‌های دوم و سوم بیشترین رشد گردشگری در 28 سال اخیر قرار دارند. لائوس که در سال 1990 تنها 14 هزار گردشگر داشت بر اساس آمار سال 2016 میزبان 3.32 میلیون توریست بوده (رشد 23714 درصدی) و شمار گردشگران میانمار نیز از 21 هزار نفر در سال 1990 به 2.9 میلیون نفر (رشد 13809 درصد) افزایش یافته است. ایران پس از کامبوج، لائوس، میانمار، آلبانی، قرقیزستان و ویتنام در رتبه هفتم بیشترین رشد در جذب گردشگر از سال 1990 میلادی تاکنون قرار گرفته است و امروز 32.9 برابر بیشتر از 28 سال پیش گردشگری خارجی وارد خاک ایران می‌شوند. گرجستان، امارات، آذربایجان، قطر، مالزی، عمان، ایسلند، بلاروس، کوبا، پرو، کرواسی، آفریقای جنوبی و یونان نیز در رتبه‌های بعدی کشورهایی قرار دارند که از سال 1990 تاکنون بیشترین رشد را در جذب توریست خارجی به ثبت رسانده‌اند. در سال 1990 کشورهایی چون مجارستان، سوئیس، پرتغال و بلژیک در میان پرگردشگرترین کشورهای جهان حضور داشتند که امروزه جای خود را به کشورهایی نظیر ژاپن، مالزی و ماکائو دادند و کشور چین که در آن زمان در رتبه دوازدهم جهان قرار داشت، امروز جایگاه خود را به رتبه چهارم ارتقاء داده و تایلند نیز از رتبه هجدهم به جایگاه دهم صعود کرده است. ترکیه نیز یکی دیگر تازه واردها در میان مقاصد برتر گردشگری جهان محسوب می‌شود که در سال 1990 حدود 4.8 میلیون گردشگر داشت و امروز نزدیک به چهل میلیون نفر. تنها سه کشور از سال 1990 تاکنون با کاهش شمار گردشگر رو به رو بوده‌اند؛ مجارستان که زمانی با 20.5 میلیون توریست پنجمین کشور پربازدید جهان بود، امروز با 15.5 میلیون گردشگر به رتبه پانزدهم نزول پیدا کرده است. سوئیس نیز از جایگاه 11 به 35 و رومانی از رتبه 24 به 73 نزول یافته‌اند. از سال 2010 میلادی تاکنون نیز کشورهای الجزایر، زیمباوه، اردن، تونس، اوکراین، سوریه و مصر با کاهش شمار گردشگر در مقایسه با سال‌های گذشته خود رو به رو بوده‌اند و از سال 2015 تاکنون هم کره‌جنوبی، آرژانتین، ایران، بلژیک، لائوس، میانمار، عربستان سعودی، آمریکا و روسیه، ریزش گردشگر داشته‌اند. ایران از سال 2015 تاکنون با کاهش 0.3 میلیون گردشگر مواجه بوده است. آمریکا و روسیه نیز از سال 2015 تاکنون به ترتیب 3.6 و 4.4 میلیون نفر کاهش گردشگر داشته‌اند. بر اساس این گزارش، کاهش در شمار گردشگران در سال‌های اخیر بیشتر نتیجه جنگ، تروریسم و ناآرامی‌های داخلی بوده است.

ایجاد شده: 23/فروردین/1397       آخرین ویرایش: 23/فروردین/1397     اخبار داخلی
ارائه گزارش نهایی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر توسط رئیس دستگاه گردشگری کشور + گزارش تصویری

ارائه گزارش نهایی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر توسط رئیس دستگاه گردشگری کشور + گزارش تصویری

به گزارش هتل‌نیوز ، نشست زنده خبری رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در خصوص ارائه گزارش نهایی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و اعلام آمار و ارقام مربوط به گردشگری در ایام نوروز 97، صبح امروز ( 18 فروردین‌ماه ) در محل سالن “فجر” ساختمان مرکزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برگزار شد. “علی‌اصغر مونسان” معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اعلام ثبت رقم 74 میلیون نفر شب اقامت در ایام نوروز 97، اظهار داشت: در این ایام شاهد رشد 20 درصدی سفرها در کشور بودیم که این موضوع نشان‌دهنده قرار گرفتن گردشگری در سبد خانوار است. رئیس دستگاه گردشگری کشور در خصوص رکورداران اقامت‌های نوروزی نیز ابراز داشت: استان مازندران با 14 میلیون و 900 هزار نفر شب اقامت، رتبه نخست در جذب گردشگران را به خود اختصاص داده است و استان‌های گیلان، بوشهر، خراسان رضوی، هرمزگان، خوزستان و فارس نیز رتبه‌های بعدی را در اختیار دارند. وی افزود: در بین استان‌های کمتر شناخته شده نیز استان چهارمحال بختیاری با 206 درصد رشد اقامت در رتبه اول قرار دارد و استان‌های همدان با 128 درصد، کرمان با 79 درصد و گلستان، آذربایجان شرقی و قم نیز با افزایش بالای 50 درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور نیز در این ضمن تشکر از اقدامات خبرنگاران و دیگر اصحاب رسانه در نوروز 97، اظهار داشت: اصحاب رسانه با تشویق مردم به سفر، کمک بزرگی به توسعه گردشگری داخلی و کاهش خروج گردشگران از کشور کردند. مهندس “محمد محب‌خدایی” در خصوص ثبت آمار 74 میلیون نفر شب اقامت در ایام نوروز 97 نیز گفت: آمارهایی که در حوزه سفر و اقامت اعلام می‌شود بر اساس استانداردهای سازمان جهانی گردشگری است. وی در پایان افزود: در نوروز 97 شاهد بهار جدیدی در حوزه گردشگری بودیم و همه همسو و همدل برای توسعه گردشگری در این ایام، کمک کردند. در ادامه برگزاری نشست خبری ارائه گزارش نهایی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و پس از اظهارات رئیس و معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور، مدیران کل استان‌های مازندران، گیلان، بوشهر، آذربایجان شرقی و چهارمحال و بختیاری به ارائه گزارشی از اقدمات صورت گرفته در حوزه اقامت مسافران نوروزی به شرح زیر پرداختند. بهروز کشاورز؛ دبیر ستاد خدمات سفر استان مازندران: از تاریخ 27 اسفندماه سال گذشته تا 13 فروردین‌ماه امسال، تعداد 14 میلیون و 900 هزار نفر شب اقامت در استان به ثبت رسید که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته شاهد رشد 29 درصدی بودیم. رضا علیزاده؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان: در نوروز 97 شاهد 8 میلیون و 971 هزار نفر شب اقامت در استان بودیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 26 درصد رشد داشته است. ناصر امیرزاده؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر: در نوروز امسال شاهد حضور 7 میلیون و 300 هزار نفر شب اقامت در این استان بودیم و رشد 6 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را تجربه کردیم. مرتضی آبدار؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی: در نوروز 97 شاهد رشد 40 درصدی اقامت در استان بودیم. بهمن عسگری سوادجانی؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری: میزان اقامت مسافران نوروزی در سال جاری نسبت به سال گذشته 206 درصد رشد داشته است. گزارش تصویری مربوط به برگزاری این نشست را در ادامه مشاهده می‌نمایید.

ایجاد شده: 18/فروردین/1397       آخرین ویرایش: 18/فروردین/1397     اخبار داخلی
مصاحبه اختصاصی هتل‌نیوز / تقدیر و تشکر هتلداران کرمانشاه از اقدامات میراث فرهنگی و گردشگری استان

مصاحبه اختصاصی هتل‌نیوز / تقدیر و تشکر هتلداران کرمانشاه از اقدامات میراث فرهنگی و گردشگری استان

نایب‌رئیس اتحادیه هتلداران استان کرمانشاه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتل‌نیوز، اظهار داشت: دلیل اصلی تفاوت در آمار ارائه شده میان میراث فرهنگی و اتحادیه هتلداران استان این است که مبنای اتحادیه هتلداران صرفا میانگین ضریب اشغال دریافتی از واحدهای اقامتی تحت پوشش است. به گزارش هتل‌نیوز، سیروس گل‌عنبر با اشاره به فعالیت 28 واحد اقامتی شامل 10 هتل، 2 هتل‌آپارتمان و 16 میهمانپذیر در سطح شهر کرمانشاه، افزود: خوشبختانه اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه در طول ایام تعطیلات نوروزی، نهایت تلاش خود در زمینه همکاری با هتلداران علی‌الخصوص در موضوع برخورد با فعالیت خانه‌های استجاری و خانه‌مسافرها را انجام داد. وی افزود: آمار ارائه شده توسط اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان در خصوص میزان اقامت مسافران نوروزی در استان بر مبنای کل تعداد مسافرین ورودی به استان محاسبه شده است و اقامت در مدارس و خانه‌ معلم و کمپ‌های موقت را نیز شامل می‌شود. نایب‌رئیس جامعه هتلداران استان کرمانشاه در پایان با اعلام کاهش ضریب اشغال هتل‌های این استان در نوروز امسال، گفت: در شرایطی که سال گذشته شاهد ضریب اشغال 90 درصدی بودیم، این میزان در نوروز امسال بین 50 تا 70 درصد، متغیر بود.

ایجاد شده: 17/فروردین/1397       آخرین ویرایش: 17/فروردین/1397     اخبار داخلی
مصاحبه اختصاصی هتل‌نیوز / افزایش 30 درصدی ضریب اشغال هتل‌های اردبیل در ایام نوروز 97

مصاحبه اختصاصی هتل‌نیوز / افزایش 30 درصدی ضریب اشغال هتل‌های اردبیل در ایام نوروز 97

مدیرعامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتل‌نیوز ، اظهار داشت: خوشبختانه به دلیل استقبال گسترده مسافران نوروزی از جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل، وضعیت هتل‌ها در ایام نوروز امسال به نسبت سال گذشته بسیار بهتر بود و از سوی دیگر این رونق در زندگی کسبه و مردم شهر نیز مشهود بود. به گزارش هتل‌نیوز ، مدیرعامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل، ابراز داشت: در نوروز امسال و بر اساس اطلاعات دریافتی از واحدهای اقامتی رسمی سراسر استان شامل هتل، هتل‌آپارتمان و میهمانسرا، شاهد میانگین ضریب اشغال 85 درصدی بودیم که این میزان در مقایسه با ضریب اشغال 55 درصدی به ثبت رسیده در سال گذشته با رشد 30 درصدی مواجه بوده است. “جعفر بذری” با تائید آمار ارائه شده از سوی رئیس جامعه هتلداران ایران، گفت: رشد 50 درصدی میزان اقامت ارائه شده از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با در نظر گرفتن مجموع شب‌های اقامت در تمامی مراکز از جمله خانه‌های مسافر، اقامتگاه‌های دولتی، مدارس آموزش و پرورش، کمپ‌ها و … محاسبه شده است. مدیرعامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل با اشاره به فعالیت 6000 تخت خانه‌مسافر در شهر توریستی سرعین، بیان داشت: به دلیل عدم اخذ مجوز توسط این واحدها و مشکلات و مسائلی که در خصوص نحوه فعالیت خانه‌مسافرها وجود دارد، میزان اقامت مسافران نوروزی در این منازل در آمار رسمی اعلام شده توسط جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان، لحاظ نشده است. وی افزود: از سوی دیگر امسال نیز شاهد فعالیت گسترده وزارت آموزش و پرورش در امر اسکان و اقامت مسافران نوروزی بودیم به شکلی که بایستی اعتراف کرد این وزارتخانه به طور رسمی وارد صنعت هتلداری شده است. “جعفر بذری” در پایان گفت: متاسفانه در شهر توریستی مانند سرعین، مدارس از دو هفته قبل از ایام نوروز، تعطیل می‌شوند و حتی در حال حاضر نیز فعالیت آموزشی خود را آغاز نکرده‌اند و همچنان مشغول جذب مسافران هستند.

ایجاد شده: 16/فروردین/1397       آخرین ویرایش: 16/فروردین/1397     اخبار داخلی
افزایش 7 درصدی ضریب اشغال هتل‌های استان سمنان در نوروز 97 + جزئیات آماری

افزایش 7 درصدی ضریب اشغال هتل‌های استان سمنان در نوروز 97 + جزئیات آماری

رئیس جامعه هتلداران و میهمانپذیران استان سمنان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتل‌نیوز ضمن اشاره به افزایش 7 درصدی ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی این استان در نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، اظهار داشت: عملکرد و اقدامات اداره کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در ایام نوروز، قابل تحسین است. به گزارش هتل‌نیوز ، محمد مهدی کردان با اشاره به مهمترین دلایل تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد گردشگری و در نتیجه افزایش ماندگاری مسافران نوروزی در این استان، ابراز داشت: برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی، اجرای موسیقی اقوام مختلف کشور، ایجاد نشاط در مسافران نوروزی، برپایی مراکز اطلاع‌رسانی در مبادی ورودی شهرهای استان، ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی، برپایی سیاه چادر و اجرای برنامه‌های شاد نوروزگاهی، برگزاری تورهای شهری و در پایان توزیع مقادیر بی‌شماری از بروشور و کاتالوگ‌های معرفی جاذبه‌ها و تاسیسات گردشگری، از جمله مهمترین دلایل افزایش میزان مسافران نورزی استان سمنان در مقایسه با سال‌های گذشته است. وی در ادامه به ارائه آمار دقیق اقامت‌های نوروزی در استان سمنان پرداخت و گفت: از مجموع تعداد 385637 اقامت به ثبت رسیده در واحدهای مختلف، 17955 نفر در واحدهای اقامتی رسمی ( هتل، هتل‌آپارتمان و میهمانپذیر )، 80826 نفر در اقامتگاه‌ها و مدارس آموزش و پرورش، 101547 نفر در میهمانسراهای ادارات دولتی و سالن‌های ورزشی، 152921 نفر در اقامتگاه‌های موقت و چادرهای مسافرتی، 26388 نفر در زائرسراها، 4000 نفر در خانه‌های مسافر و منازل استیجاری و 2000 نفر نیز در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، اسکان داشته‌اند. “کردان” در پایان افزود: مجموعا تعداد 20 واحد اقامتی رسمی شامل 13 هتل و هتل‌آپارتمان، 4 میهمانسرا، یک مُتل و دو مجتمع اقامتی با ظرفیتی بالغ بر 1330 تخت اقامتی در سراسر استان سمنان، فعال است که در طی روزهای 27 اسفندماه سال گذشته تا پایان تعطیلات نوروزی امسال با ثبت ضریب اشغال 75 درصدی، افزایش 7 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را تجربه کرده‌اند.

ایجاد شده: 16/فروردین/1397       آخرین ویرایش: 16/فروردین/1397     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...