نتایج جستجو...
دریافت مالیات از مسافران سفرهای خارجی به تصویب مجلس رسید

دریافت مالیات از مسافران سفرهای خارجی به تصویب مجلس رسید

به گزارش هتل‌نیوز ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز صحن علنی با بررسی و تصویب ماده 33 لایحه مالیات بر ارزش افزوده، سازمان امور مالیاتی را مکلف کردند تا به ازای خروج هر مسافر ایرانی از مرزهای هوایی، دریایی و زمینی، وجوهی را به عنوان مالیات از مسافران دریافت کنند و به حساب درآمدهای عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور، واریز نمایند. بر اساس تبصره 1 این ماده، افراد و گروه‌های ذیل از پرداخت مالیات موضوع این ماده مستثنی هستند. دارندگان گذرنامه‌های سیاسی و خدمت خدمه وسایل نقلیه عمومی زمینی، دریایی و خطوط پروازی  دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور  بیمارانی که با مجوز شورای پزشکی جهت درمان به خارج از کشور اعزام می‌گردند دارندگان پروانه گذر مرزی و مرزنشینان جانبازان انقلاب اسلامی که برای معالجه به کشورهای دیگری اعزام می‌شوند زائران ایرانی که در ایام اربعین حسینی به مقصد عراق از کشور خارج می‌شوند ایرانیان مقیم خارج از کشور دارای کارنامه شغلی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اساس تبصره ۲ این ماده، گردشگران و ساکنین دائم یا موقت مناطق آزاد تجاری - صنعتی که صرفا از مبداء مناطق مذکور به خارج از کشور عزیمت می‌کنند، مشمول عوارض خروج از کشور موضوع قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری - صنعتی جمهوری اسلامی ایران و آیین‌نامه‌های اجرایی مربوطه می‌شوند. همچنین بر اساس تبصره ۳ این ماده، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران موظف است تا پرداخت مالیات خروج از کشور مسافران ایرانی که عازم خارج از کشور هستند را به روشی که سازمان تعیین می‌نماید، کنترل و از خروج مسافرانی که مالیات مزبور را پرداخت ننموده‌اند، جلوگیری نماید. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز ماده 34 لایحه مالیات بر ارزش افزوده را نیز تصویب نمودند. بر اساس این ماده، اشخاصی که مبادرت به حمل و نقل برون‌شهری مسافر و فروش بلیت در داخل کشور با وسایل نقلیه زمینی ( به استثنای ریلی ) و دریایی می‌کنند، مکلفند تا پنج درصد بهای بلیت را با درج در بلیت و یا قرارداد، حسب مورد به عنوان عوارض شهرداری از مسافران اخذ و هر ماه تا حداکثر پانزدهم ماه به حساب شهرداری مبدا سفر واریز نمایند.  واریز عوارض مذکور بعد از موعد مقرر موجب تعلق جریمه‌ای به میزان دو درصد به ازای هر ماه تاخیر و اختلاف و استنکاف از پرداخت عوارض موضوع این ماده، مشمول ماده ۷۷ قانون شهرداری‌ها مصوب 1344/04/11 با اصلاحات و الحاقات بعدی خواهد بود.

ایجاد شده: 1/بهمن/1398       آخرین ویرایش: 1/بهمن/1398     اخبار داخلی
افتتاح یک هتل جدید و خیره‌کننده در سواحل دریاچه Garda در ایتالیا تا پائیز سال 2020

افتتاح یک هتل جدید و خیره‌کننده در سواحل دریاچه Garda در ایتالیا تا پائیز سال 2020

به گزارش سرویس اخبار خارجی هتل‌نیوز ، هتل Travel Charme Resort Il Giardino یک هتل پنج ستاره لوکس و جدید در ایتالیا و سواحل دریاچه Garda است که در پائیز سال 2020 افتتاح می‌شود. این هتل که هم‌اکنون در حال احداث است، 97 اتاق مشرف به دریاچه و از لحاظ معماری نیز طراحی خاص خود را دارد. در طراحی این هتل، اِلِمان‌های معاصر با منظره‌ای سرسبز در اطراف هتل ترکیب شده است. تمرکز طراحی این هتل بر امکانات و خدمات ارائه شده بر مبنای سلامتی و رفاه است. هتل Travel Charme Resort Il Giardino به طبیعت نقطه‌ای که در آن ساخته شده، وفادار است. تراس‌های این به گونه‌ای طراحی شده که در با محیط طبیعی اطراف خود همخوانی دارد و باعث ایجاد حداقل اختلال در منظره می‌شود. همچنین در طراحی هتل Travel Charme Resort Il Giardino از سقف‌های سبز استفاده شده تا اطمینان حاصل شود که حجم ساختمان با پوشش گیاهی محیط اطراف، ادغام می‌شود. در نتیجه هتل از سمت دریاچه قابل مشاهده نیست تا خللی در منظره اطراف ایجاد نشود. از دیگر ویژگی‌ها و جاذبه‌های هتل Travel Charme Resort Il Giardino که در یک باغ زیبا در مساحت 5500 متر مربع واقع شده، می‌توان به امکانات سلامتی نظیر اسپای مدرن، مرکز تناسب اندام و یک استخر بزرگ اشاره کرد. مسافران تجاری هتل نیز می‌توانند از امکاناتی که برای برگزاری کنفرانس، جلسات و رویدادها تعبیه شده است، استفاده لازم را ببرند. از دیگر امکانات این هتل می‌توان از کتابخانه، باغ زمستانی، تراس پانوراما، کافی‌شاپ در استخر و آشپزخانه اوپن با میز سرآشپز، اشاره کرد.

ایجاد شده: 24/دی/1398       آخرین ویرایش: 24/دی/1398     اخبار خارجی
شرایط فورس ماژور را قبول نداریم اما هتلداران را تشویق به همکاری با آژانس‌ها می‌کنیم

شرایط فورس ماژور را قبول نداریم اما هتلداران را تشویق به همکاری با آژانس‌ها می‌کنیم

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتلداران ایران در رابطه با درخواست رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی از وزیر گردشگری بری اعلام شرایط فورس ماژور، اظهار داشت: ما شرایط فورس ماژور را قبول نداریم. این شرایط تعریف خاص و مشخص خود را دارد که اگر به صورت رسمی، اعلام و مراحل قانونی آن طی شود، هتلداران نیز ملزم به رعایت آن خواهند شد. "جمشید حمزه‌زاده" ابراز داشت: به هر حال ما هتلداران را تشویق می‌کنیم با آژانس‌های گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی در زمینه ابطال رزروها همکاری داشته باشند و در صورت ابطال رزروها، طبق قرارداد رفتار کنند. وی ابراز داشت: اگر آژانسی با هتلی قرارداد ندارد، توصیه می‌شود طبق ضوابط رزرو و ابطال اقدام شود. همچنین کنسلی رزرو مسافران انفرادی نیز تابع دستورالعمل کنسلی است. رئیس جامعه هتلداران ایران با اشاره به ضرر هتل‌ها به دلیل حجم بالای رزروهای باطل شده، گفت: از یک سو پس از سهمیه‌بندی بنزین و از سوی دیگر پس از حوادث اخیر و حجم کنسلی رزروها، خسارت زیادی به هتل‌ها و مراکز اقامتی وارد شده است.

ایجاد شده: 24/دی/1398       آخرین ویرایش: 24/دی/1398     اخبار داخلی
نامه‌نگاری انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی با وزارت گردشگری و سازمان هواپیمایی

نامه‌نگاری انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی با وزارت گردشگری و سازمان هواپیمایی

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در پی لغو پروازهای خطوط هواپیمایی خارجی به ایران و برای جلوگیری از خسارت و ضرر آژانس‌ها به وزیر گردشگری و رئیس سازمان هواپیمایی کشور، نامه نوشته است. "حرمت‌الله رفیعی" در نامه خود به "علی‌اصغر مونسان" وزیر گردشگری کشور نوشته است:  در شرایط فعلی کشور و با توجه به شرایط خاص منطقه و لغو گسترده تورهای ورودی، احتمال بروز ضرر و زیان مالی دفاتر خدمات مسافرتی و آژانس‌های گردشگری و هواپیمایی که در زمینه ورود گردشگر به ایران فعالیت می‌کنند، وجود دارد. بنابراین دستور فرمائید به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی دفاتر و آژانس‌های فعال در حوزه تورهای ورودی، هماهنگی‌های لازم با نهادهای ذی‌ربط و خصوصاً جامعه هتلداران کشور برای همکاری در لحظات فورس ماژور مبذول شود. "حرمت‌الله رفیعی" در خصوص ارسال این نامه به وزیر گردشگری، اظهار داشت: لحظات اضطرای و فورس ماژور تحت هر شرایطی مانند زمان حاضر که پروازهای خارجی مسیر خود را تغییر داده‌اند، ممکن است به وجود آید.  وی تصریح کرد: آژانس‌های مسافرتی برای مسافران ورودی خود اقدام به رزرو اتاق در هتل‌ها کرده‌اند ولیکن مسافران به دلیل لغو پروازها نتوانسته‌اند در هتل حضور داشته باشند ولی آژانس‌ها این پول را برای رزرو به هتل‌ها پرداخت کرده‎اند. این هزینه باید به آژانس‌ها برگردد. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، ادامه داد: از وزیر گردشگری خواستیم تا نسبت به این موضوع همکاری کند. سایر نهادها مانند جامعه هتلداران، مراکز اقامتی، مجتمع‌های بین راهی و یا بیمارستان‌هایی که گردشگر سلامت جذب کرده‎‌اند نیز باید برای جلوگیری از خسارات احتمالی به کمک آژانس‌داران بیایند. وی در پایان گفت: به سازمان هواپیمایی کشوری نیز نامه ارسال شده و اعلام کرده‌ایم که چرا باید هواپیماهای خارجی پروازهای خود به ایران را لغو کنند. در زمانی مانند کودتای ترکیه، پروازهای ایران به شهرهای این کشور ادامه داشت.

ایجاد شده: 22/دی/1398       آخرین ویرایش: 22/دی/1398     اخبار داخلی
انتشار استاندارد گردشگری حلال توسط سازمان همکاری اسلامی

انتشار استاندارد گردشگری حلال توسط سازمان همکاری اسلامی

به گزارش هتل‌نیوز ، سازمان همکاری اسلامی، روز گذشته استانداردی را برای خدمات گردشگری حلال منتشر کرد که بر اساس آن خدمات گردشگری باید از یک دستورالعمل یکسان تبعیت کنند. موسسه استاندارد و اندازه‌گیری کشورهای اسلامی ( سمیک ) با هدف اطمینان از مطابقت محصولات و خدمات ارائه شده برای مسافران مسلمان، این استاندارد را مطابق با قوانین اسلامی منتشر ساخته است. در این استاندارد دستورالعمل‌ها و الزامات لازم برای مدیریت امکانات گردشگری حلال، محصولات و خدمات برای مسافران در مراکز اقامتی، بسته‌های تور، راهنمایان گردشگری و سایر خدمات و امکاناتی مانند پذیرایی و رستوران‌ها ارائه شده است. دستورالعمل‌های مربوط به مراکز اقامتی در سه دسته ارائه شده است تا در سطوح مختلف خدمات و اقامتگاه‌های در دسترس برای کشورهای اکثریت مسلمان‌نشین و اکثریت غیرمسلمان، ترتیب داده شوند. استاندارد گردشگری حلال منتشر شده از سوی سازمان همکاری اسلامی الزامات مربوط به مسائل حلال، غذا، اسکان و سایر امکانات مانند نمازخانه، مناطق تفریحی و ... را تعریف می‌کند. قوانین و مقررات مربوط به اپراتورها و راهنمایان تور نیز جزئی از این استاندارد هستند.

ایجاد شده: 17/دی/1398       آخرین ویرایش: 17/دی/1398     اخبار داخلی
گردشگرى داخلى با بنزين ٣٠٠٠ تومانى!!!

گردشگرى داخلى با بنزين ٣٠٠٠ تومانى!!!

بنده و جنابعالی كه در این صنعت فعالیت می‌نمائیم كم‌ كم باورمان می‌شود كه قرار نیست بخت صنعت گردشگری ما باز شود و فعالین این بخش روی خوشی به خود ببینند. امید بود تا بعد از به بن‌ بست رسیدن صادرات نفت كشور و تغییر جایگاه حوزه گردشگری در دولت و شكل‌گیری وزارتخانه جدید، عنایت ویژه‌ای به صنعت پیشران گردشگری برای تولید اشتغال و درآمد مناسب و پایدار شده و با تعدیل تراز منفی خروج از كشور، زمینه توسعه گردشگری داخلی بیش از پیش فراهم شود. دیر زمانی از افزایش بیش از سه برابرى نرخ ارز در بازار داخلى نمى‌گذرد كه به یكباره شوک جدیدی بر اعتماد و اعتبار اقتصادی و معیشتی مردم در نیمه شب آخرین جمعه آبان‌ماه فرود آمد و صبحگاهان تلخی را برای مردم بی‌خبر از همه جا به ارمغان آورد. با افزایش چند برابری نرخ ارز در سال گذشته و كاهش ارزش پول ملى، صرف نظر از مزایا و مضرات سفرهاى شهروندان ایرانى براى سیاحت و گذران اوقات فراغت در خارج از مرزهاى سیاسى، این امید ایجاد شد كه شهروندان عزیز با توجه به كاهش قدرت خرید خانوار از این به بعد سفرهای داخلی را بر سفرهای خارجی ترجیح داده و راهی ایرانگردی و ایرانشناسی شوند تا این اتفاق میمون در كشور شكل گیرد. البته ایرانیان از گذشته فرهنگ سفر خاص خود را دارند و اغلب ترجیح می‌دهند به جای مسافرت با تورهای مسافرتى و با خودروهاى جمعى گازوئیل‌سوز، با وسیله نقلیه شخصی خود سفر كنند. صد البته بایستى به این نكته توجه داشت كه با افزایش سه برابرى قیمت بنزین، هزینه‌هاى سفر با وسیله نقلیه شخصى به بیش از سه برابر افزایش خواهد یافت و اقتصاد و درآمد بخش بزرگى از خدمات‌دهندگان به گردشگران درمقاصد گردشگرى را با بحران جدى مواجهه كند. صد البته بایستى به این نكته توجه داشت كه با افزایش سه برابرى قیمت بنزین، هزینه‌هاى سفر با وسیله نقلیه شخصى به بیش از سه برابر افزایش خواهد یافت و اقتصاد و درآمد بخش بزرگى از خدمات‌دهندگان به گردشگران درمقاصد گردشگرى را با بحران جدى مواجهه كند. هم‌اكنون تعداد قابل توجهى از سرمایه‌گذاران این بخش به امید توسعه گردشگرى داخلى اقدام به سرمایه‌گذارى در این فعالیت نموده و با أخذ تسهیلات از بانك‌ها، براى خود بدهى و دیون قابل توجهى ایجاد كرده‌اند. اگر این شرایط بدون در نظرگیری ملاحظات این قشر از سرمایه‌گذاران و كارآفرینان ادامه یابد، قطعا اثرات جبران‌ناپذیرى را بر صنعت گردشگرى داخلى و به دنبال آن به خطر انداختن جریان ورود گردشگران خارجى به همراه دارد. توجه بفرمائید به عنوان نمونه تاكنون تعداد قابل توجهى از شهروندان تهرانى براى گذران تعطیلات آخر هفته خود و یا سپرى كردن بخشی از اوقات فراغت خود و خانواده در خانه دوم و یا خانه پدرى به استان‌هاى مركزى و یا نوار ساحلى دریاى خزر با وسیله شخصى خود سفر مى‌كردند كه نقش بسیار زیادى در رونق اقتصاد جامعه میزبان و توسعه این مراكز خدماتى از جمله هتل‌ها، مراكز خدمات رفاهى بین راهى، فروشندگان صنایع دستى و محصولات محلی بومى داشتند. حال با افزایش چند برابرى هزینه‌هاى سفر بایستی بررسی شود كه چه اتفاق ناگوارى براى این قشر از هموطنان ما خواهد افتاد كه جاى بسى تامل دارد!؟ روشن است كه مراكز خدمات اقامتی و پذیرایی گردشگری كشور برای تهیه و تامین مایحتاج روزانه و هفتگی مسافران و میهمانان خود از جمله مواد پروتئینی، میوه، سبزیجات و اقلام بهداشتی و نظافتی و ... از كامیون‌های گازوئیل‌سوز استفاده نمی‌كنند بلكه از خودرو شخصی و وانت‌بارها بهره می‌برند كه از هیچگونه سهمیه‌ای برخوردار نبوده و مجبورند افزایش چند برابری هزینه‌ها را متوجه میهمان نموده و در نهایت با نارضایتی و عدم استقبال گردشگران مواجه شوند. قطعا همه می‌دانیم دولت با عائله هشتاد و چند میلیونی و درآمد نفتی تقریبا معادل صفر، دوره بسیار سختی را در بخش منابع و مصارف سپری می‌كند و اداره كشور با تحریم‌های همه‌جانبه و این همه یارانه پیدا و پنهان، كار دشوار و بزرگی است. و نیک می‌دانیم كه هیچ ایرانى وطن‌پرستى راضى به مفت‌فروشى و ارزان‌فروشى بنزین و سایر مشتقات آن به بهاى نابود كردن ذخایر و ثروت بین نسلى و همچنین تخریب و آلودگى محیط زیست خود نیست. اما عدم توجه به وضعیت معیشت مردم به ویژه قشر متوسط به پائین جامعه و عدم بها دادن به خواست و نیازهاى آنان با این تصمیم غیرمتعارف و وارد نمودن شوک معاش به زندگى آنان، عواقب غیرقابل پیش‌بینى شده‌اى را متصور است. آیا دولت براستی توانایی مقابله و مهار تورم ناشی از افزایش قیمت بنزین را كه متوجه دستگاه‌های زیرمجموعه خود می‌شود را دارد؟ دولت امروز ما گرچه خود بزرگترین تولیدكننده خدمات در كشور است ولی خود نیز بزرگترین مصرف‌كننده خدمات و محصولاتی است كه بایستی از بازار داخلی با نرخ بنزین سه هزارتومانی تهیه كند. جای شبهه است كه از طریق افزایش بهای بنزین دولت بتواند دردی از دردهای كهنه و پنهان خود را دوا كند. این نگرانی وجود دارد كه تمام درآمد ناشی از این صرفه‌جویی، صرف افزایش هزینه‌های جاری دستگاه‌های عریض و طویل دولتی شود. گران شدن سفر داخلی و روى آوردن مجدد مردم به سفرهاى خارجى با توجه به تثبیت نرخ ارز، افزایش هزینه‌های تورگردانان داخلی و افزایش چند برابری نرخ تمام شده متصدیان تولید برنامه سفر در ایران در مقابل بازار رقابتی كشورهای همسایه، حكایت دیگری است كه در سطح كلان ملی، ورود گردشگران خارجی به كشور را با اما و اگرهای بسیاری مواجه می‌كند. شاید دولت با گران كردن تدریجی قیمت بنزین، تولید و واردات خودروهای هیبریدی و الكتریكی با برخورداری از معافیت سود بازرگانی و عوارض گمركی، تعطیل كردن خطوط تولید به اصطلاح خودروهای ملی، كاهش بار ترافیكی شهرهای بزرگ با اصلاح ساختاری و زیربنایی مسیرهای تردد شهری و بین شهری و صرفه جویی از مابه‌التفاوت كاهش مصرف روزانه بنزین و صادرات آن خیلی بهتر می‌توانست این بحران خودساخته را مدیریت كند...؟؟ دکتر علی رحیم‌پور - كارشناس گردشگرى

ایجاد شده: 13/آذر/1398       آخرین ویرایش: 13/آذر/1398     مقالات و یادداشت ها
سامانه‌های رزرواسیون آنلاین باید با شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی قرارداد امضا کنند

سامانه‌های رزرواسیون آنلاین باید با شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی قرارداد امضا کنند

معاون سرمایه‌گذاری شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی، اظهار داشت: این شرکت مسئول تشکیل بانک اطلاعاتی خانه‌مسافر است و اطلاعات هر کسی که مجوز خانه‌مسافر را می‌گیرد در یک دیتابیس جمع‌آوری می‌شود. "محمد ثابت اقلیدی" ابراز داشت: سایت‌های فروش و رزرواسیون آنلاین باید به این اطلاعات پایه متصل شوند و از این طریق فروش خود را انجام دهند.  به گزارش هتل‌نیوز ، وی گفت: زمانی که در بخش نظارت معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی حضور داشتم، یک سایت رزرواسیون را فیلتر کردم و انتقادهایی صورت گرفت که شما استارت‌آپ‌ها را تعطیل می‌کنید. وی تصریح کرد: قصد ما ساماندهی وضعیت است چون در شرایط فعلی هر کسی که می‌خواهد خانه‌اش را اجاره بدهد، می‌تواند بدون مجوز از طریق این سایت‌ها اقدام کنید. در صورتی که اگر این سامانه‌های رزرواسیون به اطلاعات پایه ما متصل شوند تنها خانه‌هایی که دارای مجوز هستند حق اجاره و رزرو را پیدا می‌کنند و دیگر شاهد مشکلات و نارضایتی مسافران نخواهیم بود. معاون سرمایه‌گذاری شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در ادامه گفت: سایت‌ها و سامانه‌های فروش و رزرو آنلاین خانه‌مسافر باید با ما قرارداد ببندند تا از این اطلاعات استفاده کنند زیرا اطلاعات هم‌اکنون کانالیزه شده است. وی در پایان گفت: در حال تهیه و آماده‌سازی زیرساخت‌ها هستیم تا این سایت‌ها بتوانند از اطلاعات ذخیره شده در سایت ساماندهی خانه‌مسافر استفاده کنند و از سوی دیگر بتوانیم اقامتگاه‌ها را رصد و بررسی کنیم.

ایجاد شده: 13/آذر/1398       آخرین ویرایش: 13/آذر/1398     اخبار داخلی
تبدیل مدارس خالی به اقامتگاه بوم‌گردی توجیه کارشناسی ندارد

تبدیل مدارس خالی به اقامتگاه بوم‌گردی توجیه کارشناسی ندارد

به گزارش هتل‌نیوز ، نایب‌رئیس جامعه هتلداران ایران با تاکید بر لزوم توجه به پیوست‌های فرهنگی در طرح‌های گردشگری و انتقاد از پیشنهاد و برنامه‌ریزی‌های بدون کارشناسی در حوزه تاسیسات اقامتی، اظهار داشت: تبدیل مدارس خالی به اقامتگاه بوم‌گردی توجیه کارشناسی ندارد. "شهرام شیروانی" ابراز داشت: فقدان طرح، برنامه و مطالعات کارشناسانه در بخش‌های مختلف از مشکلات گردشگری است چون متولیان خارج از گود گردشگری نمی‌توانند استانداردها و منافع فعالان گردشگری و گردشگران را به صورت یکسان ببینند. "شیروانی" با ابراز تاسف از دخالت هر ارگان، سازمان و وزارتخانه در حوزه گردشگری کشور، گفت: استفاده از ظرفیت کلاس‌های مدارس برای اسکان مسافران نوروزی و تابستانی حتی در ایام پیک سفر نیز تصمیم غیر اصولی بود زیرا که این خدمات در وهله اول قرار بود به جامعه فرهنگیان ارائه شود اما به تدریج تبدیل به یک بخش اقامتی برای اکثریت شد. وی ادامه داد: اظهارنظر جدید وزیر آموزش و پرورش در خصوص تبدیل برخی مدارس به اقامتگاه بوم‌گردی در شرایطی مطرح شده که آموزش و پروش سالهاست با مشکل کمبود مدارس مواجه است و از سوی دیگر اقامتگاه‌های بوم‌گردی دارای ضوابط مشخصی هستند. نایب‌رئیس جامعه هتلداران ایران تصریح کرد: هر چند این ضوابط نیز تاکنون رعایت نشده اما اقدام برای تبدیل مدارس به اقامتگاه بوم‌گردی در کنار دخالت و تصدی‌گردی دولت در بازار بخش خصوصی، زیر پا گذاشتن ضوابط اقامتی است. رئیس جامعه هتلداران استان همدان در ادامه عدم وجود پیوست‌های فرهنگی در طرح‌های گردشگری را یکی از مشکلات این حوزه معرفی کرد و گفت: متاسفانه پیوست‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را در برنامه‌ها رعایت و لحاظ نمی‌کنیم. "شهرام شیروانی" همچنین گفت: کیفیت ارائه خدمات در اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شهرها و روستاها به حدی پائین است که نمی‌توان آنها را رقیبی برای هتلداران دانست اما مدافع حقوق مشتری و گردشگر هستیم. وی در پایان گفت: مخالف این نیستیم که یک خانه سنتی را به اقامتگاه سنتی تبدیل کنند اما وقتی گردشگر به یک مدرسه خالی شده و فاقد امکانات مراجعه می‌کند، نمی‌توانیم به آنجا اقامتگاه بوم‌گردی بگوئیم.

ایجاد شده: 12/آذر/1398       آخرین ویرایش: 12/آذر/1398     اخبار داخلی
خانه‌داری هتل چیست؟  (بخش اول)

خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش اول)

کار خانه‌داری هتل از نظر رفاه و آسایش مسافران هتل بسیار ضروری است.  این قسمت می تواند دیدگاه میهمانان را زیبا و آبرومند نمایش دهد و اتاق‌ها را در موقعیتی نگه دارد که برای مسافرین هتل جالب و لذت بخش باشد و مسافران بدون نگرانی، احساس سکوت و راحتی نمایند و آنچه را که انتظار می‌رود به چشم خود ببینند.  مسافر هنگامی که به بیرون از شهر خود پا می‌گذارد، هنگام سفر یا به هنگام استقرار در یک هتل، علاقه‌مند است از محیط خواب و خوراک و استراحت، آرامش خاطر داشته باشد.  کارکنانی که در قسمت خانه‌داری هتل انجام وظیفه می‌کنند عبارت اند از : سرپرست خانه‌داری هتل  معاون خانه‌داری هتل  متصدی انباردار خانه‌داری  اتاقدار  هر کدام از مسئولین خانه‌داری هتل وظیفه جداگانه‌اى را بر عهده دارند.  خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش دوم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش سوم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش چهارم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش پنجم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش ششم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش هفتم) خانه‌داری هتل چیست؟ (بخش هشتم)

ایجاد شده: 10/آذر/1398       آخرین ویرایش: 8/دی/1398     خانه داری
چالش کسب و کار‌های اینترنتی گردشگری در یک هفته گذشته و تشریح اقدامات انجام شده از سوی جامعه گردشگری الکترونیکی

چالش کسب و کار‌های اینترنتی گردشگری در یک هفته گذشته و تشریح اقدامات انجام شده از سوی جامعه گردشگری الکترونیکی

به گزارش هتل‌نیوز ، امروزه گردشگری جهان به اینترنت وابسته شده و قطع اینترنت کشور طی روزهای گذشته باعث بروز چالش‌های بسیاری در عرصه گردشگری خارجی شده است. رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران در گفتگوی اختصاصی با هتل‌نیوز، اظهار داشت: تلاش شده تا با مکاتبه با وزارت امور خارجه و وزارت ارتباطات، راهکاری را برای رفع مشکل اینترنت جهانی برای شرکت‌های گردشگری و کسب و کارهای الکترونیکی فراهم کنیم. "حسن تقی‌زاده انصاری" ابراز داشت: شرکت‌های گردشگری ایرانی طی یک ماه گذشته در چندین نمایشگاه خارجی، شرکت و ایران را معرفی کرده‌اند ولیکن در حال حاضر امکان دسترسی به ایمیل‌های ارسالی از سوی شرکت‌های خارجی را ندارند. از سوی دیگر در شرایط فعلی امکان مکاتبه و برقراری ارتباط با شرکت‌هایی که از پیش با شرکت‌های ایرانی همکاری داشته‌اند نیز وجود ندارد. "انصاری" همچنین گفت: تعداد بسیار زیادی از میهمانان و گردشگران خارجی که هم‌اکنون در ایران حضور دارند از طریق واتساپ و شبکه‌های اجتماعی با خانواده‌های خود در ارتباط بودند که این ارتباط هم قطع شده و به ناچار از طریق تماس تلفنی در حال انجام است. وی افزود: به طور کلی شرکت‌های گردشگری و بخش‌های مختلف طی یک هفته اخیر امکان انتشار محتوای تولیدی اعم از مطلب، عکس و فیلم در شبکه جهانی اینترنت که می‌تواند در معرفی جاذبه‌ها و جلب توجه گردشگران خارجی تاثیر بسزایی داشته باشد را از دست داده‌اند. رئیس کمیته کسب و کارهای نوین اتاق بازرگانی ایران، ادامه داد: موضوع دیگر شرکت‌های خدمات ویزایی هستند که پذیرش مدارک ویزا نیز بخشی از کار آنهاست. این شرکت‌ها از ماه‌ها قبل برای ارائه ویزا به گردشگران و مسافران ایرانی به منظور انجام امور مختلف از جمله سفر، تحصیل و ملاقات با اعضای خانواده، وقت و نوبت داده‌اند ولیکن از ابتدای هفته نمی‌توانند اقداماتی از جمله دریافت و آپلود مدارک و انگشت‌نگاری را انجام دهند. وی تصریح کرد: تعداد زیادی از گردشگران ایرانی دچار سردرگمی شده‌اند زیرا در حال حاضر رزرو هتل، بلیط پرواز، ترانسفر و سایر اموری که از طریق سایت‌های رزرو آنلاین انجام می‌‌شود به سختی در دسترس است. این فعال بخش خصوصی گردشگری کشور با ابراز نگرانی از وضعیت موجود، گفت: فعالیت جاری بخشی از آژانس‌های مسافرتی محدود و یا حتی متوقف شده است زیرا نمی‌توانند هیچ ارتباطی با شرکت‌های خارجی داشته باشند و اطلاعات را تبادل کنند. "حسن تقی‌زاده انصاری" بیان داشت: جامعه گردشگری الکترونیک از نهادهای مرتبط و مسئول درخواست کرده تا برای شرکت‌های گردشگری دارای مجوز که به طور قانونی فعالیت می‌کنند، یک مسیر اینترنت فراهم شود. رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران خاطرنشان کرد: همکاری محدودی برای شرکت‌های خارجی و برخی شرکت‌ها برای انتقال ایمیل انجام شده که البته کافی نیست. این انتظار را داریم تا از هفته آینده شرایط به حالت عادی و طبیعی خود بازگردد زیرا در صورت ادامه این وضع، زیان زیادی متوجه بخش گردشگری ورودی و خروجی کشور می‌شود. وی تاکید کرد: امنیت و توجه به مسائل امنیتی مهمترین موضوع در هر کشور و برای فعالان گردشگری نیز حائز اهمیت است ولی لازم است تا مشکل ارتباطی شرکت‌های گردشگری و کسب و کارهای الکترونیک، پیگیری و هر چه سریع‌تر حل شود. وی در پایان گفت: جامعه گردشگری الکترونیکی ایران پس از بررسی موضوع در کارگروه‌های تخصصی، مشکلات و راهکارهای پیشنهادی را به وزارت خارجه و وزارت ارتباطات منعکس کرده است زیرا بحث ویزا موضوعی است که به طور مستقیم به سفارتخانه‌ها و وزارت امور خارجه مرتبط است.

ایجاد شده: 30/آبان/1398       آخرین ویرایش: 30/آبان/1398     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...