نتایج جستجو...
انتقادات شدید مدیر اجرایی جامعه هتلداران ایران از نحوه عملکرد سازمان میراث فرهنگی در حمایت از هتلداران

انتقادات شدید مدیر اجرایی جامعه هتلداران ایران از نحوه عملکرد سازمان میراث فرهنگی در حمایت از هتلداران

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیر اجرایی جامعه هتلداران ایران در رابطه با تاکید هتلداران بر دو نرخی شدن قیمت‌ها با وجود مخالفان زیاد حتی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اظهار داشت: مدیریت هتل در ایران به دلیل افزایش و غیر عادی شدن هزینه‌ها سخت شده است. از سوی دیگر نرخ‌گذاری هتل در ایران آزاد نیست و اختیار آن با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. "عباس بیدگلی" با اشاره به دستورالعمل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص دریافت کرایه اتاق از میهمانان خارجی به نرخ ارزی، گفت: میهمانان برای این معادل ارزی بایستی به نرخ سامانه "نیما" توجه کنند که اختلاف قابل توجهی با بازار آزاد دارد در حالیکه تمامی حاضرین در هتل از پرسنل آن گرفته تا راننده تاکسی به او وعده می‌دهند که اگر پول خود را به آنها بفروشد از هتل تخفیف بگیرند. وی تصریج کرد: تنها پیشنهاد جامعه هتلداران ایران به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دریافت کرایه اتاق به نرخ ارزی و قیمت مشخص از میهمانان خارجی است که بدون تور و به صورت شخصی به ایران سفر می‌کنند. اگر قرار نیست این الزام اجرا شود حداقل به هتل‌ها اجازه بدهند تا پایه تبدیل ارز را از نرخ محاسبات نیما، خارج و آزاد کنند. "بیدگلی" ابراز داشت: با دو نرخی شدن قیمت‌ها، علاوه بر هتلداران به آژانس‌ها نیز کمک می‌شود زیرا هدف این طرح فقط مسافران شخصی است که خارج از آژانس و تور به ایران سفر می‌کنند و آژانس‌ها همانند گذشته می‌توانند خدمات هتلی را به پول ملی دریافت کنند. از سوی دیگر وقتی قیمت رزرو هتل‌های ایران در آژانس ارزان شود، مسافر خارجی نیز به این نتیجه می‌رسد که از طریق آژانس ایرانی رزرو خود را انجام دهد تا هزینه سفرش ارزان‌‌تر شود. معاون بهره‌برداری و توسعه خدمات شرکت توسعه گردشگری ایران در ادامه گفت: هزینه کالاهای مصرفی و حامل‌های انرژی از جمله آب در هتل‌ها چندین برابر شده است ولیکن هتلداران نمی‌خواهد این افزایش هزینه را با افزایش نرخ جبران کنند. مساله ما این است که چرا باید به گردشگران خارجی که با انگیزه تجارت و تفریح به ایران سفر می‌کنند، یارانه بدهیم. وی در واکنش به مخالفت‌های صورت گرفته با دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها نیز گفت: نگرانی‌های آژانس‌ها را درک می‌کنیم زیرا نمی‌خواهند تناقضی در نرخ‌هایی که به همکاران خارجی خود داده‌اند، ایجاد شود ولیکن متاسفانه در این میان هر کسی به منافع خود فکر می‌کند. مدیر اجرایی جامعه هتلداران ایران ادامه داد: یکی دیگر از نگرانی‌های آژانس‌ها این است که سایر فعالان حوزه گردشگری مانند راهنما، رستوران، راننده و ... نیز دستمزد و حقوق خود را به نرخ ارزی طلب کنند که البته طرح پیشنهادی ما اینگونه نیست و قرار است هزینه گردشگرانی که از طریق آژانس و تور به ایران سفر می‌کنند به واحد پول ملی کشور دریافت شود. وی افزود: تمامی تلاش ما این است که هتلداران از مابه‌التفاوت ارز نیما و آزاد، منتفع شود و گرنه مانند آژانس‌ها معتقدیم که ارزش پول ملی باید حفظ شود و برای همین نیز نخستین مطالبه و تاکید بر آزادسازی نرخ بوده که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با آن مخالف است. "عباس بیدگلی" در رابطه با دریافت نرخ ارزی در برخی هتل‌ها و تبدیل آن با قیمت آزاد، گفت: در حال حاضر تکلیف هتل‌ها مشخص نیست و اتفاقا رسمی شدن این مطالبه به ساماندهی منجر خواهد شد. اگر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دستورالعملی در این خصوص صادر کند که منافع هتل و هتلداران به عنوان سرمایه‌گذار در آن حفظ شود، همگی مجبورند به آن متعهد باشند. وی افزود: در حال حاضر نظارت دقیقی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به موضوع نرخ هتل‌ها وجود ندارد و برای همین جامعه هتلداران از این سازمان خواسته تا نرخ‌گذاری را آزاد کنند زیرا تداوم شرایط فعلی که ماحصل تعداد کم واحدهای اقامتی در گذشته بود دیگر پاسخگو نیست. عضو جامعه هتلداران ایران تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نه ابزار نظارتی دارد و نه پاسخگوی مشکلات هتلداری و افزایش قیمت‌هاست. وقتی این سازمان آزادسازی نرخ را اجرا نمی‌کند در نتیجه این مردم کشور هستند که متضرر می‌شوند. وی عنوان کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید سریع به جریان گرانی و نوسانات ارزی واکنش و قیمت هتل‌ را تغییر می‌داد. معاون بهره‌برداری و توسعه خدمات شرکت توسعه گردشگری ایران ، گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بیشتر از آنکه متولی و حامی تاسیسات گردشگری باشد به صورت عام خود را متولی سفر برای همه اقشار جامعه می‌داند در شرایطی که اگر تاسیسات گردشگری وجود نداشته باشند، مردم هم نمی‌توانند به سفر بروند. وی در پایان گفت: چرا همیشه مسائل یک طرفه بوده است و از ما خواسته‌اند پاسخگوی مردمی باشیم که مشکلات اقتصادی اجازه نمی‌دهد به سفر بروند؟ این سازمان تا این لحظه چقدر تلاش کرده تا مشکلات تاسیسات گردشگری را حل کند؟ چرا این سازمان به عنوان متولی سفر در کشور برای حل مشکلات ریشه‌ای وارد عمل نمی‌شود؟

ایجاد شده: 19/آبان/1397       آخرین ویرایش: 19/آبان/1397     اخبار داخلی
بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در صنعت گردشگری و هتلداری + فایل PDF

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در صنعت گردشگری و هتلداری + فایل PDF

گروه آموزشی هتل‌نیوز - کتاب بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در صنعت گردشگری و هتلداری ( Social Media Marketing in Tourism and Hospitality ) در رابطه با پیشرفت‌های مداوم رسانه‌های اجتماعی مرتبط با صنعت هتلداری و گردشگری است که تاثیرات ایجاد شده بر عرضه و تقاضا را نشان می‌دهد. این کتاب شامل ترکیبی از مفاهیم تئوری و عملی است و تجاربی از محیط واقعی کسب و کار را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهد. کتاب بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در صنعت گردشگری و هتلداری شامل سه بخش است که اولین بخش آن عبارت است از خلاصه‌ای از گرایش‌های اخیر در رسانه‌های اجتماعی و محتوایی که توسط کاربران، تولید می‌شود و به تشریح مفاهیمی می‌پردازد که اغلب به اشتباه به صورت هم‌معنی استفاده می‌شوند. از سوی دیگر مفهوم دیجیتالی کردن تبلیغات دهان به دهان نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. بخش دوم کتاب به بررسی تاثیرات رسانه‌های اجتماعی بر رفتار مسافر و گردشگران در هر مرحله از سفر می‌پردازد. در حقیقت در این بخش تاثیرات رسانه‌‌ای بر رفتار تامین‌کنندگان موارد اولیه و فرصت‌ها و تهدیدات موجود در این فرایند مورد تحلیل قرار می‌گیرد. بخش سوم و پایانی کتاب نیز به بررسی روندهای فناوری بازاریابی از طریق تلفن همراه در آینده و روش‌های ممکن برای نظارت بر این شبکه‌ها با استفاده از شاخص‌های عملکرد، می‌پردازد. چگونگی افزایش وفاداری مشتریان از طریق ارتباطات الکترونیکی در کنار ایجاد تاثیرات چشمگیر بر فروش و درآمد از دیگر مطالب مطرح در این بخش از کتاب است. جهت دریافت فایل PDF این کتاب از طریق گزینه ثبت سفارش اقدام فرمائید.

ایجاد شده: 10/آبان/1397       آخرین ویرایش: 23/تیر/1398     کتابخانه بین المللی
تحلیل کارشناسان در خصوص انتصاب "ولی تیموری" به سمت معاون گردشگری کشور

تحلیل کارشناسان در خصوص انتصاب "ولی تیموری" به سمت معاون گردشگری کشور

به گزارش هتل‌نیوز ، روز گذشته و طی حکمی از سوی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، دکتر "ولی تیموری" به سمت معاون گردشگری کشور، منصوب شد. حال پس از گذشت چند ماه و معرفی گزینه‌های مختلف از سوی جناح‌ها، تشکل‌ها، نهادها و افراد تاثیرگذار، بایستی دید تا واکنش کارشناسان و دست‌اندرکاران صنعت گردشگری کشور به این انتخاب چه خواهد بود؟ 1 - سلام. انتخاب آقای "تیموری" که از نیروهای با سابقه سازمان هستند، جای خوشحالی دارد. انشالله این روند در کلیه مقاطع و پست‌ها نیز ادامه داشته باشد تا عده‌ای بی‌لیاقت و بی‌تخصص به بهانه گرایش‌های سیاسی که برای منفعت‌طلبی در پیش گرفتند و حتی کارشان به جایی رسیده که اعضای خانواده‌شان را در بین ستادها پخش کردند که هر کدام پیروز میدان شدند در آن حزب پایگاهای داشته باشند، در این سازمان جایگاهی نداشته باشند. 2 - محمد ابراهیم لاریجانی اگر اینگونه شود، فارغ از اینکه این انتخاب چرا دیر یا زود انجام شد و یا اینکه مناسب است و نیست یا هر تحلیل دیگری که باید کمی مرور زمان را شامل شود؛ باید یک   تشکر ویژه از آقای دکتر "مونسان" بابت انتخاب نیروی جوان از بدنه سازمان و تن ندادن به لابی‌ها و فشارهای سیاسی و بیرون از سازمانی بکنیم. اینکه در این مقطع که شاید ضرورت لابی و بده بستان‌های سیاسی با نهادهایی مانند مجلس احساس می‌شد و قطعا این اختیار را هم آقای "مونسان" داشت تا یک سفیر سابق، نماینده مجلس سابق، توصیه برادرزاده، خواهرزاده، دایی و خاله و حزب گروه جناح را گوش کند و برای خود موقعیتی فراهم کند اما نکرد؛ این خودش به تنهابی فارغ از کیفیت، زمان و شرایط انتخاب جای تشکر دارد. 3 - سلام. به نظر من اين انتصاب در شرايط فعلی بيش از آنكه خيرخواهانه باشد، حركتی كاملا هوشمندانه و بر اساس فرمول كاست/ کیفيت است. اما انگيزه هر چه كه هست، بدون شک به نفع بدنه كارشناسی است. دكتر "تيموری" فردی با دانش روز، با تجربه، قانون‌مدار، پاكدست، اخلاق‌مدار، خوش‌رفتار و آشنا به روابط بين‌الملل است و از همه مهم‌تر طرز رفتار با بالادست و زير دست را به خوبی می‌داند. انشاالله كه منشا خير برای گردشگری است. 4 - انتخاب جناب دکتر "تیموری" ارج گذاشتن به مجموعه گردشگری دولتی و خصوصی است، بهره‌گیری هوشمندانه از ظرفیت‌های موجود و استفاده مطلوب و استراتژیک از فرصت است. با توجه به اشراف و شناخت ایشان به سیاست‌ها، سیستم، مسائل بخش، انتظارات دست‌اندرکاران، انتظارات بخش خصوصی، تهدیدها و فرصت‌ها در سطح ملی و بین‌المللی، ظرفیت‌ها و کاستی‌های حقوقی و زیرساختی، توانمندی و خلق و خوی مجموعه همکاران و ... این انتصاب بسیار مناسب و ارزشمند است و قطعا در بکارگیری منابع و سرمایه‌های مختلف این حوزه، شاهد بیشترین بهره‌وری خواهیم بود. تائیدات الهی و پیروزی و سربلندی جمعی را از آستان حضرت باری‌تعالی خواستارم. 5 - مرتضی نریمانی سلام. به نظر اينجانب انتصاب جناب آقاى دكتر "تيمورى" ارج نهادن به تجربه، تخصص، نيروهاى درون سازمانى دلسوز، مردم‌دار و آشنا به صنعت هتلداری است.

ایجاد شده: 21/مهر/1397       آخرین ویرایش: 21/مهر/1397     اخبار داخلی
مصاحبه اختصاصی هتل‌نیوز با نفر اول مجمع عمومی انتخاباتی جامعه هتلداران استان اصفهان

مصاحبه اختصاصی هتل‌نیوز با نفر اول مجمع عمومی انتخاباتی جامعه هتلداران استان اصفهان

به گزارش هتل‌نیوز ، جناب آقای “کریم بیگی” مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره هتل “آسمان” اصفهان با کسب 48 رای، موفق شد رتبه نخست انتخابات جامعه هتلداران استان اصفهان را از آن خود نماید. مشروح مصاحبه اختصاصی هتل‌نیوز با وی در خصوص موضوعات مختلف را در ادامه مشاهده می‌نمائید. پس از سال‌ها فعالیت اتحادیه هتلداران، نخستین مجمع عمومی انتخاباتی جامعه هتلداران استان اصفهان هفته گذشته ( اول مردادماه ) با حضور بیش از 100 نفر از بهره‌برداران مراکز اقامتی از سراسر این استان در محل هتل “کوثر” اصفهان برگزار و در پایان 7 نفر به عنوان اعضای نخستین هیات‌مدیره جامعه هتلداران استان، انتخاب و معرفی شدند. به گزارش هتل‌نیوز ، جناب آقای “کریم بیگی” مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره هتل “آسمان” اصفهان با کسب 48 رای، موفق شد رتبه نخست این انتخابات را از آن خود نماید. مشروح مصاحبه اختصاصی هتل‌نیوز با وی در خصوص موضوعات مختلف را در ادامه مشاهده می‌نمائید. “کریم بیگی” در ابتدای مصاحبه ضمن اشاره به این نکته که وضعیت هیات‌مدیره جامعه هتلداران استان اصفهان هنوز مشخص نیست، گفت: انتخابات میان اعضای هیات‌مدیره برای انتخاب رئیس جامعه و سایر سِمَت‌ها، روز پنجشنبه این هفته برگزار خواهد شد. “بیگی” در خصوص روند برگزاری انتخابات جامعه هتلداران استان اصفهان، اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت، دارای قوانین مشخصی در رابطه با امور اصناف است که این قوانین با آنچه که در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وجود دارد در تضاد است و در نتیجه، روند اجرایی هتل‌ها با اختلال مواجه می‌شود. وی تصریح کرد: برای مثال یکی از موارد اختلاف، موضوع برگزاری نمایشگاه، همایش و سایر رویدادها در هتل‌ها بود. در شرایطی که در تمامی کشورهای دنیا، مهمترین مراسم و همایش‌ها در هتل‌های مجلل برگزار می‌شود، اتحادیه هتلداران با این موضوع مخالف بود و اصرار داشت که این شکل از رویدادها در مراکز نمایشگاهی مشخص، برگزار شود. “کریم بیگی” ابراز داشت: در واقع بازرسین اتاق اصناف در بسیاری از موارد اطلاع درست و دقیقی از قوانین حاکم بر صنعت هتلداری ندارند و با توجه به اینکه موضوع هتل و هتلداری یک امر تخصصی به حساب می‌آید، نمی‌توانند تشخیص و اظهارنظر درستی در خصوص نقاط ضعف یا قوت هتل‌ها و سایر مراکز اقامتی داشته باشند. وی افزود: تاوان این اختلاف را فقط و فقط هتلداران پرداخت می‌کردند زیرا بین دو راهی گرفتار می‌شدند و نمی‌دانستند که بایستی تابع کدام قانون باشند. “کریم بیگی” در ادامه با اشاره به تصویب قانونی در مجلس شورای اسلامی مبنی بر فعالیت تشکل‌های گردشگری تابع قوانین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: پس از چندین سال اختلاف نظر با تشکیل هیات موسس، مجمع عمومی انتخاباتی جامعه هتلداران استان اصفهان با حضور بیش از 100 نفر از بهره‌برداران مراکز اقامتی سطح استان و نظارت مدیرکل، معاون گردشگری و کارشناسان مربوط، برگزار شد. عضو هیات‌مدیره و نفر اول مجمع انتخاباتی جامعه هتلداران استان اصفهان در خصوص مهمترین اهداف و برنامه‌های این تشکل نیز گفت: با توجه به اختلافات موجود، اتحادیه هتلداران طی سال‌های گذشته هیچ فعالیت رسمی نداشت و این باعث بروز مشکلات متعددی به صنعت هتلداری استان اصفهان، شده است. وی ادامه داد: بایستی با برنامه‌ریزی و به مرور زمان این مشکلات را حل کنیم. برای مثال بررسی مواردی مانند شرکت‌های ارائه دهنده خدمات به هتل‌ها و مراکز اقامتی، موضوع دارایی و مالیات خلاف واقع برخی هتل‌ها و همچنین بحث آموزش و تربیت نیروهای متخصص برای کار در هتل‌ها از اولویت‌ها خواهد بود. وی در پایان گفت: برای هر یک از مسائلی مانند ارزیابی، استانداردسازی، بازرسی، نرخ‌گذاری و … نیز کمیته‌های تخصصی با حضور کارشناسان و مدیران با تجربه هتلداری استان، تشکیل خواهد شد.

ایجاد شده: 7/مرداد/1397       آخرین ویرایش: 7/مرداد/1397     اخبار داخلی
یوسف بیدخوری: تنها افراد دارای پروانه بهره‌برداری معتبر، مجاز به شرکت در انتخابات جامعه هتلداران خراسان رضوی خواهند بود

یوسف بیدخوری: تنها افراد دارای پروانه بهره‌برداری معتبر، مجاز به شرکت در انتخابات جامعه هتلداران خراسان رضوی خواهند بود

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتل‌نیوز از طی مراحل اداری تشکیل جامعه هتلداران این استان طی 7 تا 10 روز آینده خبر داد. “یوسف بیدخوری” در حاشیه نشست اخیر فعالان صنعت گردشگری کشور که در محل هتل بزرگ “پارک حیات” مشهد برگزار شد به گفتگو با خبرنگار هتل‌نیوز ، پرداخت. سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی، اظهار داشت: پس از ابلاغ دستورالعمل نحوه ایجاد تشکل‌های گردشگری، تشکیل جامعه هتلداران در دستور کار قرار گرفت و هیات موسس نیز بلافاصله با حضور جمعی از اعضای فعلی اتحادیه هتلداران و همچنین تعدادی از سرمایه‌گذاران عمده صنعت هتلداری مشهد، تشکیل شد. “یوسف بیدخوری” ابراز داشت: پس از تشکیل جلسات متعدد با حضور اعضای هیات موسس، اصلاحات پیشنهادی مطرح شد و برای دریافت تائیدیه نهایی نیز مکاتباتی با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صورت گرفته که این مراحل نیز طی 7 تا 10 روز آینده، انجام خواهد شد. وی تصریح کرد: پس از تائید نهایی اساسنامه از سوی سازمان مرکزی، اطلاعیه تشکیل جلسه مجمع عمومی اعلام خواهد شد و انتخابات هیات‌مدیره نیز بر اساس قانون ظرف مدت 15 روز انجام خواهد شد. وی در خصوص اصلاحات انجام گرفته در اساسنامه نیز گفت: بر اساس این اساسنامه، تمامی افرادی که دارای پروانه معتبر از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی هستند می‌توانند کاندید شوند و در انتخابات هیات‌مدیره حضور یابند. از سوی دیگر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز هیچ دخالتی بر روند اجرایی انتخابات نخواهد داشت و صرفا وظیفه بررسی احراز شرایط را بر عهده دارد. سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی، ادامه داد: با توجه به کثرت واحدهای اقامتی و حضور هتل‌های با کیفیت در سطح استان، امیدواریم انجمن بسیار قوی در کنار سازمان داشته باشیم و بر این اساس تعاملات مناسبی نیز صورت گیرد. “بیدخوری” در خصوص وضعیت اتحادیه هتلداران پس از تشکیل جامعه، گفت: اتحادیه هتلداران بر اساس قانون نظام صنفی تشکیل شده و قطعا فعالیت یا عدم فعالیت این تشکل نیز بر اساس قانون مرجع، خواهد بود. وی در پایان گفت: به محض تشکیل جامعه هتلداران استان، تمامی ارتباطات اداره کل با این تشکل خواهد بود زیرا از طریق قانون برنامه ششم توسعه کشور و بر اساس آئین‌نامه ایجاد و اصلاح، تشکیل شده است.

ایجاد شده: 24/تیر/1397       آخرین ویرایش: 24/تیر/1397     اخبار داخلی
رئیس جامعه هتلداران استان مازندران: از سازمان میراث فرهنگی شکایت می‎‌کنیم

رئیس جامعه هتلداران استان مازندران: از سازمان میراث فرهنگی شکایت می‎‌کنیم

رئیس جامعه هتلداران استان مازندران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتل‌نیوز ، اظهار داشت: هتلداران چندین سال است با “خانه‌مسافر” در حال جنگ هستند و متاسفانه تا این لحظه نتیجه‌ای نداشته است که دلیل اصلی آن ذی‌نفع بودن مسئولان سازمان میراث فرهنگی در این موضوع است. به گزارش هتل‌نیوز “جمشید سلطان‌مرادی” ابراز داشت: در حال حاضر تعداد 124 هزار ویلا در سراسر استان مازندران وجود دارد که این شرکت در یک فضای کوچک و با استفاده از کمترین امکانات ممکن می‌تواند از طریق ساماندهی این تعداد درآمدی بالغ بر 24 میلیارد تومان را کسب نماید. وی در رابطه با تعداد شرکت‌های فعال در این زمینه در سطح استان مازندران نیز گفت: در حال حاضر دو شرکت به صورت رسمی فعالیت خود را شروع کرده‌اند و دو شرکت دیگر نیز در حال کسب مجوز هستند. رئیس جامعه هتلداران استان مازندران با انتقاد از عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در حمایت از هتلداران، ابراز داشت: بر خلاف اظهارات مطرح شده هیچ حمایتی از سوی مسئولان و نهادهای متولی از هتلداران صورت نگرفته است و بالعکس همواره در روند کاری فعالان این صنف نیز اختلال ایجاد شده است. “جمشید سلطان‌مرادی” در این خصوص ادامه داد: در استان مازندران، جامعه هتلداران به عنوان قدیمی‌ترین تشکل هتلداری کشور از هیچ اعتباری نزد مسئولان برخوردار نیست و برای مثال در موضوعی مانند نرخ‌گذاری، مسئولان گردشگری استان حتی مصوبات خود از جمله آئین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل و درجه‌بندی نیز پایبند نیستند. وی افزود: برای مثال جامعه هتلداران اعلام کرد که هتل‌های استان مازندران هیچگونه افزایش نرخی نخواهند داشت ولی متاسفانه معاونت گردشگری با نادیده گرفتن جامعه هتلداران، نرخ‌ها را همراه با افزایش اعلام و تصویب کرد. این در حالیست که جامعه هتلداران همیشه و در همه حال همراه و حامی معاونت گردشگری بوده است که نمونه بارز آن تخفیف 80 درصدی هتل‌ها در طرح نوروزبانان بی‌نوروز است. این فعال صنعت هتلداری کشور در ادامه به اقدامات انجام شده در راستای مقابله با خانه‌های مسافر اشاره کرد و گفت: با وجود نامه‌نگاری و مکاتبات فراوان، مسئولان استان جامعه هتلداران را مزاحم اهداف خود می‌دانند و به همین دلیل کوچکترین ترتیب اثری داده نشده است. رئیس جامعه هتلداران استان مازندران، تصریح کرد: چنانچه خانه‌های مسافر تحت عنوان اجاره فعالیت کنند، مشاوران مسکن متولی آن خواهند بود در غیر این صورت ساماندهی خانه‌های مسافر بایستی به جامعه هتلداران واگذار شود و دخالت شرکت‌های مادر تخصصی کاملا بی‌جاست که امیدواریم با تشکیل هر چه سریعتر وزارت گردشگری دست چپاول‌گر شرکت‌های اقماری از صنعت گردشگری کشور قطع شود. وی در پایان گفت: چنانچه معاونت گردشگری اقدامی در خصوص برخورد با شرکت‌های خانه‌های مسافر انجام ندهد، جامعه هتلداران مازندران به صورت مستقل از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در دیوان عدالت اداری شکایت خواهد کرد.

ایجاد شده: 29/خرداد/1397       آخرین ویرایش: 29/خرداد/1397     اخبار داخلی
عدم دخالت دولت در نرخ‌گذاری خدمات هتل مهمترین راهکار رونق این صنعت است

عدم دخالت دولت در نرخ‌گذاری خدمات هتل مهمترین راهکار رونق این صنعت است

دکتر “علی رحیم‌پور” مشاور عالی استاندار و مجری طرح توسعه گردشگری استان گیلان در مصاحبه اختصاصی با هتل‌نیوز به بررسی مهمترین مشکلات و معضلات فعلی صنعت هتلداری و بیان راهکارهای پیشنهادی خود برای خروج از این وضعیت، پرداخت. مصاحبه مفصل هتل‌نیوز با “علی رحیم‌پور” را در ادامه مشاهده می‌نمایید. آزادسازی نرخ‌گذاری هتل‌ها بهترین راهکار خروج از وضعیت موجود مشاور عالی استاندار گیلان، اظهار داشت: یکی از مهمترین مباحث در حوزه کسب و کار صنعت هتلداری، موضوع نرخ‌گذاری خدمات هتلداری است. در حقیقت زمانی می‌توانیم برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ساخت و احداث هتل، جذابیت ایجاد کنیم که آنها بتوانند نرخ خدمات خود را بر اساس قانون عرضه و تقاضا اعمال کنند. مشاور استاندار گیلان، ابراز داشت: بین سال‌های 1381 تا 83 و در دوران مدیریت جناب آقای “مرعشی” در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با همکاری یک شرکت اسپانیایی، استانداردهای هتل‌های یک تا پنج ستاره تدوین و سپس در سال 1384 بخشنامه‌ای در این خصوص به هتل‌های سراسر کشور ابلاغ شد که بر اساس آن هر هتل و مجموعه اقامتی که می‌توانست این استانداردها را رعایت کند از شمول نرخ‌گذاری معاف بود. وی افزود: پس از روی کار آمدن دولت جدید و تغییر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این بخشنامه ملغی و اجازه اجرای آن داده نشد. “علی رحیم‌پور” تصریح کرد: موضوع نرخ‌گذاری دولتی همچنان یکی از عوامل بازدارنده در جذب سرمایه‌گذار و رونق کسب و کار در صنعت هتلداری است. در واقع هتلداری تنها بخشی است که خدمات آن توسط بخش خصوصی تولید و ارائه می‌شود ولی نرخ آن را دولت تائید می‌کند. وی تاکید کرد: بایستی نرخ‌گذاری از شکل دولتی خود خارج و در اختیار سرمایه‌گذاران، مالکان، بهره‌برداران و نهایتا تشکل‌های بخش خصوصی قرار گیرد. آموزش نیروی انسانی لازمه ارتقای کیفیت خدمات گردشگری مجری طرح توسعه گردشگری استان گیلان در ادامه اظهارات خود گفت: یکی از مهمترین نقاط ضعف ما در صنعت هتلداری در زمینه آموزش است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با وجود تلاش‌ها و مذاکرات بسیاری که انجام شده است، هیچ مدرسه هتلداری ( Hotel School ) در ایران فعالیت نداشته تا نیروی متخصص و آموزش دیده‌ای تربیت کند. “رحیم‌پور” گفت: یکی از وظایف مهم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حمایت از ایجاد مدارس هتلداری با برندهای مطرح جهانی است. وی در ادامه افزود: حوزه آموزش برای سرمایه‌گذاران به دلیل هزینه‌های بالا و همچنین عدم الزام دستگاه گردشگری کشور در خصوص استفاده از نیروی متخصص و آموزش‌دیده در هتل‌ها، توجیه اقتصادی ندارد که این خود باعث شده تا حد زیادی از استانداردهای بین‌المللی ارتقای کیفیت خدمات، دور باشیم. وی در خصوص اهمیت موضوع آموزش در حزوه هتلداری، گفت: برای رضایت‌مندی مشتریان و ارتقای کیفیت خدمات در هتل‌ها باید به بحث آموزش ورود پیدا کنیم. در تمامی کشورهای دنیا، دولت از موسسات آموزش خصوصی حمایت می‌کند زیرا آموزش یک بحث زیربنایی در توسعه جوامع است. مجری طرح توسعه گردشگری استان گیلان، آموزش را در تمامی سطوح صنعت هتلداری ضروری دانست و گفت: آموزش فقط مختص به بخش خدمات نیست. مهمترین بخش در صنعت هتلداری، مدیران هستند که در کشور ما طی سال‌های اخیر امکانی جهت آموزش خارج از کشور و یا آموزش‌های ضمن خدمت مدیران هتلداری فراهم نشده است. از سوی دیگر در بدنه مدیریت سازمان میراث فرهنگی و معاونت گردشگری کشور نیز شاهد هستیم که مدیران از آموزش‌های بین‌المللی همسو با استانداردهای جهانی به دور هستند. وی ادامه داد: اگر به دنبال این هستیم که مردم جامعه به جای استفاده از خانه‌مسافر و منازل استیجاری رهسپار هتل و مراکز اقامتی رسمی شوند بایستی از طریق آموزش‌های تخصصی و تربیت نیروی متخصص به ازای پولی که گردشگران و میهمانان پرداخت می‌شود، ارزش ایجاد کنیم. توانمندسازی مردم برای نجات از بیابان‌خوابی و خیابان‌خوابی “علی رحیم‌پور” در ادامه به اهمیت تسهیل سفر برای عموم مردم جامعه اشاره کرد و گفت: بایستی مردم جامعه را توانمند کنیم و این توانمندسازی فقط از طریق پرداخت پول نقد صورت نمی‌پذیرد. برای مثال می‌توانیم برای کارکنان دستگاه‌های دولتی و کارگران فعال در سایر بخش‌ها، اعتباراتی ایجاد کنیم تا این افراد با استفاده از آن به سفرهای داخلی بروند. به دلیل سخت‌گیری نهادهای نظارتی، هتلداران در ایران فقط اتاقدار هستند در کشور شاهد این هستیم که برای برگزاری مراسمی مانند جشن و یا پخش موسیقی زنده، سخت‌گیری‌های بسیاری از سوی دستگاه‌های نظارتی مانند پلیس اماکن صورت می‌گیرد. در شرایط موجود، هتلداران ما صرفا اتاقدار هستند و به دلیل محدودیت‌های موجود، امکان استفاده و مدیریت اوقات فراغت را ندارند. در نتیجه بسیاری طبیعی است که درآمد هتل‌ها کاهش یابد و فقط محدود به فروش اتاق و خدمات پذیرایی باشد. ایران یکی از گرانترین کشورهای دنیا در زمینه احداث هتل مدیرعامل اسبق گروه هتل‌های هما، اظهار داشت: ایران جزو کشورهای گران دنیا در زمینه ساخت و احداث هتل است زیرا از یک سو در ایران چیزی به نام تسهیلات زمین وجود ندارد و از سوی دیگر در هیچ جای دنیا نرخ سود تسهیلات بانکی در حوزه گردشگری و هتلداری 25 درصد نیست. “رحیم‌پور” افزود: گرانی زمین و نرخ بالای سود تسهیلات بانکی باعث شده تا روند احداث هتل‌های جدید در کشور نیز کاهش یابد تا جایی که امروز در شهر تهران به عنوان پایتخت تنها 6 هتل پنج ستاره در حال فعالیت است که این خود به تنهایی یک فاجعه محسوب می‌شود. در شهر “نایروبی” کنیا 21 هتل پنج ستاره وجود دارد. وی در ادامه ابراز داشت: در بسیاری از شهرهای دنیا، زمین با کاربری‌های عمومی، فرهنگی و … به صورت رایگان و یا با قیمت ارزان در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد. پس در نتیجه ارائه تسهیلات مالی و اعتباری در ساخت هتل‌ها و تسریع در روند صدور مجوزها از راهکارهای پیشنهادی برای خروج از این شرایط است. نیازمند تسهیل در فرایند صدور مجوز احداث هتل هستیم این کارشناس صنعت گردشگری و هتلداری در بخش پایانی مصاحبه خود با هتل‌نیوز به بوروکراسی اداری دستگاه‌های تصمیم‌گیرنده در صنعت گردشگری کشور اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران برای دریافت مجوزهای لازم احداث هتل حداقل 2 سال درگیر سیستم اداری و بوروکراسی موجود هستند در شرایطی که می‌توان با ایجاد یک پنجره واحد به این فرایند سرعت داد. وی در پایان گفت: در زمانی نه چندان دور برندهای هتلداری بین‌المللی همچون Hilton و Intercontinantal در ایران فعالیت داشتند. باید تلاش کنیم تا هتل‌های جدید تحت برند بین‌المللی در کشور احداث کنیم. با اینکار هم استانداردهای جهانی رعایت می‌شود و هم برندها نیز برای فروش خدمات خود شروع به فروش پکیج‌های هتلی و گردشگری خواهند نمود.

ایجاد شده: 7/خرداد/1397       آخرین ویرایش: 7/خرداد/1397     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...