نتایج جستجو...
کاهش ۷۸ درصدی بازدید از اماکن گردشگری فارس در نوروز ۱۴۰۰

کاهش ۷۸ درصدی بازدید از اماکن گردشگری فارس در نوروز ۱۴۰۰

به‌گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث‌آریا، " مصیب امیری " مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، روز ۱۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۰، اظهار کرد: «آمار بازدیدکنندگان از اماکن فرهنگی‌تاریخی استان از ۲۵ اسفندماه تا ۱۳ فروردین‌ماه سال جاری، ۲۵۲هزار و ۲۱۹ نفر بوده درحالی‌که در سال ۹۸ این آمار یک ‌میلیون و ۱۳۲هزار و ۲۱۸ نفر بوده است.» او با اشاره به نظارت‌های مستمر در ایام نوروز از مراکز اقامتی مجاز و اماکن تاریخی و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، ادامه داد: «مجموعه فرهنگی‌تاریخی آرامگاه حافظ با ۹۱هزار و ۴۲۴ بازدیدکننده بیشترین بازدید را داشته است، بعد از آن مجموعه فرهنگی‌تاریخی آرامگاه سعدی با ۴۸هزار و ۵۳۴ بازدید، مجموعه میراث جهانی تخت جمشید با ۳۸هزار و ۲۹۷ بازدید، مجموعه زندیه با ۳۶هزار و ۱۹۱ بازدید و مجموعه میراث جهانی پاسارگاد با ۱۶هزار و ۷۹۲ بیشترین بازدیدها را داشته‌اند.» مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با اشاره به افزایش ساعت بازید از اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان بر اساس دستور ستاد استانی مقابله باکرونا باهدف جلوگیری از تجمع گردشگران و مسافران و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بیان کرد: «بازدید از این اماکن سانس‌بندی شده بود و برای این‌که مشکلی پیش نیاید، گیشه‌های ارائه خدمات هم برای فروش بلیت فعال بودند.» او اظهار کرد: «ضریب اشغال هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها امسال به حدود ۳۰ درصد رسید.» امیری ادامه داد: «امسال اسکان در کمپ‌ها، اسکان‌های چادری و مهمان‌پذیرهای دولتی ممنوع بوده است و مسافران تنها امکان استفاده از مراکز اسکان تحت نظارت میراث‌فرهنگی، گردشگری صنایع‌دستی را داشتند.»

ایجاد شده: 15/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 15/فروردین/1400     اخبار داخلی
درخواست رئیس جامعه هتلداران یزد از دولت

درخواست رئیس جامعه هتلداران یزد از دولت

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، " سیدامیرناصر طباطبایی " رئیس جامعه هتلداران یزد، خواستار حمایت مجدد دولت از این صنعت شد." وی با بیان این که ضریب اشغال هتل‌های یزد در ایام تعطیلات نوروز به کمتر از ۲۵ درصد رسید، اظهار کرد: هتلداران به هیچ وجه وضعیت خوبی ندارند و با این وضعیت، دولت باید برای گردشگری و اقدامات حمایتی خود مجدداً چاره‌ای بیاندیشد. وی افزود: باید دولت تسهیلات حمایتی و شرایط اعلام شده قبلی را برای هتلداران و حتی سایر زیرساخت‌های گردشگری تقویت کند. وی با ابراز این عقیده که برخی دستگاه ها موجب توسعه گردشگری غیرمجاز در کشور شدند، تصریح کرد: زمانی که گردشگری قبل از نوروز و تعطیلات، به صورت غیرکارشناسی مورد هجمه‌ قرار گرفت، گردشگری غیررسمی و اقامت‌های غیرمجاز توسعه یافت و گردشگری مجاز در این میان سرکوب شد. رئیس جامعه هتلداران استان یزد، وضعیت فعلی گردشگری کشور و به ویژه شهر گردشگرپذیر یزد را وضعیت ناخوشایندی اعلام کرد و خواستار توجه بیشتر دولت به این صنعت آسیب‌دیده شد.

ایجاد شده: 14/فروردین/1400       آخرین ویرایش: 14/فروردین/1400     اخبار داخلی
بیکاری ۶۰۰ نفر در حوزه گردشگری آذربایجان‌غربی با شیوع کرونا

بیکاری ۶۰۰ نفر در حوزه گردشگری آذربایجان‌غربی با شیوع کرونا

به گزارش هتل نیوز ، " جلیل جباری" مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی عصر روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه اتاق فکر گردشگری شهرستان بوکان اظهار داشت: سال ۱۳۹۸ سال خوبی از نظر برنامه‌های توسعه گردشگری در آذربایجان‌غربی بود به طوری که میانگین اشغال هتل‌های استان به ۸۰ درصد رسید ولی امسال با شیوع کرونا خسارت‌های چشمگیری را در این بخش شاهد بودیم به‌طوری که این میزان به کمتر از ۱۰ درصد در ایام کرونا رسید. وی در خصوص توسعه گردشگری در بوکان با بیان اینکه تهیه سند جامع گردشگری بوکان یک ضرورت است، افزود: برای توسعه و رونق گردشگری در این شهرستان تهیه سند جامع گردشگری یک ضرورت است که همه مسوولان باید در این راستا تلاش مضاعف داشته باشند. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: برای توسعه گردشگری بوکان نیاز به سرمایه‌گذاری و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری اعم از تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی است. وی اضافه کرد: علاوه بر سرمایه گذاری در بخش گردشگری باید برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این شهرستان نیز توسط مسوولان برنامه‌ریزی کوتاه، بلند و درازمدت انجام گیرد. جباری با بیان اینکه در شهرستان بوکان تاکنون هیچ جشنواره ای برای معرفی پتانسیل های شهرستان برگزار نشده است، گفت: باید با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان، جشنواره‌های مختص و بومی این شهرستان تدارک دیده شده و برگزار شود که این امر می تواند به جذب گردشگر کمک شایانی کند. وی بر احیای کارگروه سرمایه گذاری شهرستان تاکید کرد و ادامه داد: توجه به مبلمان شهری و جلوه های بصری نیز یکی از اقدامات لازم برای توسعه گردشگری در این شهرستان است که از سوی دستگاه‌های مربوطه به آن توجه نشده است.

ایجاد شده: 13/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 13/اسفند/1399     اخبار داخلی
افزایش ۳۰ درصدی نرخ هتل‌ها و مراکز اقامتی

افزایش ۳۰ درصدی نرخ هتل‌ها و مراکز اقامتی

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتلداران از تصویب افزایش حداکثر 30 درصدی نرخ هتل‌ها و مراکز اقامتی در سراسر کشور خبر داد و اظهار داشت: هیچ اجباری در کار نیست. این افزایش قیمت به دلخواه و بنابر صلاحدید هتلداران و با توجه به شرایط هر استان خواهد بود. "جمشید حمزه‌زاده" ابراز داشت: نرخ‌گذاری یکی از اختیاراتی است که تصمیم‌گیری در خصوص آن به جامعه هتلداران واگذار شده است و هر سال در مهرماه با توجه به نرخ تورم تعیین می‌شود. "حمزه‌زاده" ادامه داد: هر چند نرخ تورم امسال بیش از ۱۰۰ درصد بوده است اما با توجه به ملاحظات موجود حداکثر اجازه افزایش ۳۰ درصدی نرخ را به هتل‌ها داده‌ایم. قیمت وسایل مصرفی هتل‌ها از شامپو تا مواد شوینده و ملافه، دو و چند برابر شده است. وی افزود: هر یک از استان‌ها با در نظر گرفتن وضعیت خود می‌توانند در این محدوده، قیمت‌ها را تعیین کنند. قیمت جدید هتل‌ها از مهرماه ۹۹ تا مهرماه ۱۴۰۰ معتبر است. رئیس جامعه هتلداران ایران در رابطه با خسارت وارد شده یه صنعت هتلداری کشور ناشی از کرونا نیز گفت: کرونا تا پایان‌ شهریورماه امسال، خسارتی در حدود ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به هتل‌ها و مراکز اقامتی سراسر کشور وارد کرده است. وی در پایان در خصوص ضریب اشغال هتل‌ها و مراکز اقامتی نیز گفت: در حال حاضر میانگین ضریب اشغال هتل‌های کشور کمتر از ۲۰ درصد و بیشترین ضریب اقامت متعلق به هتل‌های جزیره کیش و استان‌های شمالی است.

ایجاد شده: 3/آبان/1399       آخرین ویرایش: 4/آبان/1399     اخبار داخلی
تعریف مفاهیم مهم صنعت هتلداری ؛ مالیات اشغال هتل

تعریف مفاهیم مهم صنعت هتلداری ؛ مالیات اشغال هتل

🔴 مالیات اشغال هتل (Hotel Occupancy Tax ( HOT ))  مالیاتی که توسط دولت‌های محلی و ایالتی در ایالات متحده تعیین می‌شود. این مالیات برای اقامت در هر شب در هتل وضع می‌شود.  این مالیات بر اجاره اتاق‌هایی است که بر اساس شهر، بخش، ایالت و یا کشور ممکن است تعیین شود. این امر به طور کلی به دلیل قیمت اقامتگاه‌ها یا هرگونه هزینه اضافی مانند نظافت یا میهمان اضافی است.  مالیات اشغال گاهی‌ با نام‌های مالیات محل اقامت، مالیات اتاق، مالیات فروش، مالیات گردشگری یا مالیات هتل نیز نامیده شود.  این مالیات مانند سایر مالیات‌ها به عنوان راهی برای افزایش درآمدهای دولت ایجاد شده است.  البته دولت‌های ایالتی و محلی در آمریکا به جای افزایش مالیات بر ساکنان محلی، برای مسافران و افراد غیر بومی مالیات وضع کرده‌اند. برای مثال مسافران هنگام اقامت در شهر نیویورک، برای یک سوئیت متوسط   که قیمت آن ۲۵۰ دلار است باید ۳۷ دلار مالیات بپردازند که رقمی چشمگیر است.

ایجاد شده: 4/مهر/1399       آخرین ویرایش: 4/مهر/1399     مدیریت هتلداری
هتل‌ها در مسیر ورشکستگی

هتل‌ها در مسیر ورشکستگی

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتلداران استان مرکزی در تشریح آخرین وضعیت هتل‌ها و مراکز اقامتی این استان گفت: هتل‌ها در موج دوم کرونا از نظر اقامتی وضعیت خوبی ندارند و از سوی دیگر تمامی مراسم‌هایی که برای تابستان رزرو شده بود یا کنسل شده و یا در آستانه کنسلی است. "مهرداد سمیعی" ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: هتل‌ها در حال حاضر نیمه تعطیل هستند و اکثر آنها به سمت ورشکستگی حرکت می‌کنند. با شکل‌گیری موج دوم بیماری و ضرری که هتل‌ها متحمل خواهند شد، احتمال تعطیلی کامل هتل‌های استان مرکزی بالاست. وی ابراز داشت: در حال حاضر تعدیل نیرو در هتل‌های استان به ۵۰ درصد رسیده و عملاً این شرایط به معضل بیکاری و از دست رفتن شغل‌های ایجاد شده توسط تاسیسات گردشگری کمک می‌کند. مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی نیز با اشاره به خسارات وارد شده به صنعت گردشگری استان، بیان داشت: پنج ماه است که با شیوع کرونا در کشور هتل‌ها از رونق افتاده‌اند و عملا به ساختمان‌هایی شیک و خوش و رنگ و لعاب خالی تبدیل شده‌اند و مشخص نیست سوت و کور بودنشان تا چه زمانی ادامه داشته باشد. "مصطفی مرزبان" تصریح کرد: تا پایان خردادماه بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان به تاسیسات گردشگری شامل هتل‌ها، میهمانپذیرها، هتل‌آپارتمان‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان خسارت وارد شده است. در حال حاضر نیز سطح اشغال هتل‌های استان بین ۵ تا ۸ درصد است.

ایجاد شده: 23/تیر/1399       آخرین ویرایش: 23/تیر/1399     اخبار داخلی
کفگیر هتلداران به ته دیگ خورده است

کفگیر هتلداران به ته دیگ خورده است

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتلداران جزیره کیش با اشاره به بحران به وجود آمده برای هتل‌ها و مراکز اقامتی جزیره در پی شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: از اول خرداد که هتل‌ها را باز کرده‌ایم در مجموع ۱۰ روز خوش بیشتر نداشتیم و در حال حاضر میانگین ضریب اشغال هتل‌های کیش کمتر از ۳۰ درصد است. "مسیح‌الله صفا" ابراز داشت: به علت فصلی بودن، شرایط اقلیمی و زمان شیوع این بیماری، صنعت گردشگری کیش بیشترین لطمه را در ایران دیده است. فعالان صنعت گردشگری جزیره کیش از ۱۵ اسفندماه تا پایان فروردین امسال حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان خسارت دیده‌اند. "صفا" با اشاره به مشکلات سرمایه‌گذاری در جزیره کیش، گفت: سرمایه‌گذاری که چند سال پیش با دلار ۳۰۰۰ تومانی ساخت هتل خود را آغاز کرده است، فکر می‌کرد به عنوان مثال با ۱۰۰ میلیارد تومان هتلش ساخته خواهد شد. وی افزود: ولی همان سرمایه‌گذار تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است و برآورد می‌کند که اگر بخواهد با دلار ۲۰ هزار تومانی هتلش را تکمیل کند، باید ۲۰۰ میلیارد دیگر هم هزینه کند‌. رئیس جامعه هتلداران کیش در پایان گفت: در حال حاضر حدود ۶۰ هتل در حال ساخت در جزیره کیش داریم که بین ۲۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت کار دارند.

ایجاد شده: 15/تیر/1399       آخرین ویرایش: 15/تیر/1399     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...