نتایج جستجو...
لزوم ورود بخش خصوصی به طرح قانون حمایت از سرمایه گذاری در صنعت گردشگری

لزوم ورود بخش خصوصی به طرح قانون حمایت از سرمایه گذاری در صنعت گردشگری

این مکتوب جوابیه ای است بر پیش نویس ((طرح قانون حمایت از توسعه و تشویق سرمایه گذاری در صنعت گردشگری)) و تمامی مطالب به صورت پیشنهاد است و ایراداتی است که شخصاً به نتیجه رسیده ام. قبلاً از اینکه به صورت پراکنده مطالب را به عرض می رسانم پوزش می خواهم. 1- ابتدا از اینکه جهت سرعت عمل این پیشنهاد به صورت طرح یک فوریتی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت و به صورت لایحه نیست یک اقدام جسورانه و مثبت می باشد و امید است به بار نشیند امّا در توجیه طرح ابهاماتی وجود دارد. الف : آمار و اطلاعات طرح توجیهی بر اساس مندرجات برنامه سوم توسعه اقتصادی و فرهنگی و افق بیست ساله است و همانگونه که مطلع می باشید هم اکنون که در آغاز برنامه هفتم بوده و دو سال دیگر پایان پیش بینی های افق بیست ساله است به هیچ یک از اهداف خود نه تنها نرسیده ایم بلکه نزدیک نیز نشدیم. ب : قانون( توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی) و ده ماده آن پا برجا است و لذا اگر قانون دیگری با هر عنوان طرح میشود نمی توان مواد مشترک با این قانون داشته باشد و خاصه اینکه با معنا و تعریف دیگری به طور مثال گردشگر و گردشگری به دو صورت و در دو قانون تعریف شود لذا باید ابتدا تکلیف قانون قبل را مشخص کرد. 2-  تعاریف : الف :گردشگری ، سیاحت ، سفر ، مسافرت ، همگی یک معنا دارند و همچنین گردشگر و سیاح و مسافر و لذا زمانی که گردشگری معنای قانونی دارد دیگر سفر معنائی ندارد. ب : تعریف گردشگری طبق قانون ((منظور از ایرانگردی و جهانگردی عبارت است از هر نوع مسافرت انفرادی و یا گروهی که بیش از 24 ساعت بوده و به منظور کسب و کار‌نباشد. )) این معنا شامل تمامی انواع گردشگری است چه خارجی و چه داخلی و چه ورودی و چه خروجی. ج : در اینجا پسندیده بود صنعت گردشگری تعریف شود و به یقین این صنعت نیازمند تولیداتی است که تولیدات نیز تعریف می شود و سپس به تعریف خدمات گردشگری و خدمات پس از فروش تولیدات پرداخته میشد در اینجا تعریف بسته های سفر که از فعالیت های معمول بند ب دفاتر خدمات مسافرتی است معنای حقوقی ندارد حال اگر هتلی اتاق خود را به صورت فول برد و یا با یک وعده غذا به گردشگر فردی بفروشددر کجای قانون قرار دارد. 3- یکی از نکات بسیار مثبت این طرح تعریف کنشگران گردشگری است و بسیاری از ابهامات بر طرف خواهد شد حال پسندیده است در همین طرح هم تاسیسات گردشگری و هم کنشگران گردشگری را به تفکیک نام برد و این موارد دقت شود. الف : تاسیسات گردشگری که قائم به مکان است شامل : هتل ، متل ، هتل آپارتمان ، مهمانپذیر و ............. می باشد که پس از اخذ مجوز شروع به فعالیت می کنند و تغییر کاربری آنها شرائط خاص دارد. ب : کنشگر به فرد حقیقی و یا حقوقی اتلاق می شود که بدون وابستگی به مکانی خاص پس از طی کردن آموزش های خاص و مرتبط از وزارت پروانه فعالیت دریافت کرده و بتواند به گردشگران خدمت رسانی کند. ب : در اینجا به این نکته مهم باید اشاره کرد که همانگونه که تاسیسات گردشگری نمی توانند تغییر کاربری دهند و مدیران آنها نیز نباید شغل دیگری داشته باشند پسندیده است کنشگران نیز ضمانت های اجرائی بدهند و شغل دیگری نیز نداشته باشند راهنماهای تور ( نه تنها باید دوره آموزشی خود را گذرانده و کارت دریافت کنند بلکه باید در سامانه جامع جانا نیز ثبت نام کرده و کارت اشتغال به کار دریافت کرده و ضمانت بانکی بسپارند که شغل دیگری نیز ندارند ) استارت آپ ها و کلیه افرادی که به صورت مجازی فعالیت می کنند نیز باید دوره آموزشی طی کرده و در سامانه ثبت نام و پروانه فعالیت دریافت کرده و ضمانت شغلی نیز بدهند و کلیه شرکت های مجازی و حقیقی نیز در دسته کنشگران هستند که به استثناء بهره برداران ، مدیران آنها نباید شغل دیگری داشته باشند. ج : ابهام در مورد دفاتر خدمات مسافرتی که از چند نهاد بند الف از وزارت راه و ترابری بند ب که از وزارت میراث و بند ج که از حج و زیارت پروانه می گیرند و همچنین تغییر کاربری ملک آنها تابع تاسیسات گردشگری نیست لذا به عنوان کنشگر باید محسوب شده و در جانا ثبت نام کنند و ضمانت کافی داده و پروانه دریافت کنند و مدیران فنی آنها نیز باید پروانه و کارت دریافت و به ضمانت دفاتر خود شغل دیگری نداشته باشند. د : موسسات آموزشی نیز شامل بند بالا هستند و کنشگر محسوب میشوند. 4- به صورت پراکنده و بر اساس مواد طرح پیشنهادات زیر ارائه میشود : ماده 5 )) پسندیده است به جای تعیین زمان سه ساله برای اجرای معافیت های مالیاتی عنوان شود (( در صورتیکه یک سال پس از زمانی که در طرح توجیهی ، فعالیت آغاز شود از این معافیت ها برخوردار خواهید شد.  ماده 6)) نظر به آنکه مالیات عملکرد و مالیات ارزش افزوده دو مسئله کاملاً متفاوت می باشد لذا پسندیده است عنوان شود ( از 50 % مالیات ابرازی عملکرد بدون توجه به ماده 46 مکرر مالیات مستقیم معاف می باشند ). ماده 9 )) اختلاف نظر و ابهام در این خصوص تسهیلات بانکی است که بانکها فقط در مورد تسهیلان هدایت شده و یا تبصره ای تاسیسات گردشگری را صنعتی محسوب می کنند و در سایر موارد این تاسیسات را خدماتی می شناسند که پسندیده است به طئر کلی در قانون ، بانکها این تاسیسات را صنعتی محسوب کنند حتی تسهیلاتی که از منابع داخلی پرداخت میشود. ماده 11 )) پسندیده است ذکر شود در مدت سه و یا شش ماه پس از تصویب این قانون باید دولت با مشرکت بخش خصوصی در هر حوزه این آئیننامه تدوین و به تصویب هیئت وزیران برسد تبصره 1 مربوط به این ماده نیز موضوعیت ندارد چون تشکل هنوز قانونی نشده و لذا تاسیسات و کنشگران را نمی توان مجبور به عضویت در تشکلی کرد که فقط نام آن در قانون آمده است. ماده 14 )) ابهام در این مورد اگر هتلی و یا مجموعه هتلی در کشور بر اساس بر اساس تبلیغات خود گردشگر خارجی گروهی و یا فردی را جذب کند آیا مجاز به دریافت ارز می باشد ؟! اگر جواب مثبت است از مالیات معاف است ؟!  ماده 15 )) این ماده با مواد آئیننامه ایجاد اصلاح تکمیل و ..... منافات دارد و پسندیده است در همین جا این آئیننامه را با اصلاحات بر آن به این قانون متصل کرد. ماده 17 )) پسندیده است جهت تعیین تعرفه های گردشگری به نسبت تعرفه های تجاری سنجیده شود و به طور مثال نصف تعرفه تجاری چون پائین ترین سطح تعرفه ها گاهی صفر است. ماده 18 )) کاملاً این جریمه تغییر کاربری غیر کارشناسی است ، هتلی که 40 سال قبل تاسیس شده و از تسهیلات دولتی نیز استفاده نکرده چرا باید جریمه آنهم با این مبلغ بالا بدهد ؟! ماده 20 )) پسندیده است هزینه بیل بوردهای شهرداری که در اختیار تاسیسات گردشگری قرار می گیرد به صورت فرهنگی محاسبه شود. ماده 31 )) زمانیکه در کشور امنیت برقرار است دیگر پلیس گردشگری معنائی ندارد ، گردشگر خارجی و ایرانی با مردم یک کشور هیچ تفاوتی ندارد که برای آنها یک پلیس جداگانه در نظر بگیریم و این اعترافی است وسیله دولت که کشور نا امن است به طور مثال یک گروه و یا یک گردشگر را باید یک پلیس ملبس به لباس فرم و با اسلحه مشایعت کند ؟!  ماده 34 )) واژه ایران هراسی زیبنده یک طرح قانونی نیست و اصولا اگر این گونه مطالب در قانون ذکر شود به این معنا است که خودمان اعتراف می کنیم که این مسائل صحت دارد. ماده 38 )) و اجازه ساخت اسکله های خصوصی  ✍️ علی معین زاده - فعال و کارشناس گردشگری و هتلداری

ایجاد شده: 8/دی/1401       آخرین ویرایش: 8/دی/1401     مقالات و یادداشت ها
رئیس کانون و جامعه انجمن‌های حرفه‌ای راهنمایان گردشگری ایران : در گردشگری بیکاری مطلق است

رئیس کانون و جامعه انجمن‌های حرفه‌ای راهنمایان گردشگری ایران : در گردشگری بیکاری مطلق است

" محسن حاجی سعید " رئیس کانون و جامعه انجمن‌های حرفه‌ای راهنمایان گردشگری ایران در مصاحبه‌ای اختصاصی با هتل نیوز، در خصوص نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران گفت ؛ در حال حاضر تصمیمی برای حضور یا عدم حضور در نمایشگاه نداریم. نمایشگاه برای ما معمولاً پاتوقی برای حضور راهنمایان و هدایت به سمت کارگاه‌های آموزشی و آشنایی با محصولات استان‌ها، اقامتگاه‌ها و بوم‌گردی‌ها است. او گفت ؛ گردشگری تاب و توان ادامه دار شدن این بحران را ندارد. از نمایشگاه گردشگری استقبال می‌شود چون اهالی آن باید به ادامه حیات‌شان در این صنعت فکر کنند.  " حاجی‌سعید " افزود ؛ سیل مهاجرت راهنمایان گردشگری نتیجه رخوت و بی‌انگیزگی در صنعت گردشگری است. اگر گردشگری در کشور عادی نشود در سال‌های پیش رو حتی فرصت برای آموزش نیروهای جایگزین نخواهیم داشت. وی گفت ؛ اگر گردشگری عادی هم شود عمده ترین مشکلی که با آن مواجه خواهیم شد نیروی کار متخصص و خبره است. " محسن حاجی سعید " رئیس کانون و جامعه انجمن‌های حرفه‌ای راهنمایان گردشگری ایران تاکید کرد ؛ اگر نمایشگاه برگزار شود یا نشود تاثیری در جریان‌سازی گردشگری نخواهد داشت.

ایجاد شده: 7/دی/1401       آخرین ویرایش: 10/دی/1401     اخبار داخلی
رئیس جامعه تورگردانان کشور ؛ بازگشت تورها به ایران زمانبر خواهد بود

رئیس جامعه تورگردانان کشور ؛ بازگشت تورها به ایران زمانبر خواهد بود

" ابراهیم پور فرج " رئیس جامعه تورگردانان کشور در مصاحبه‌ای اختصاصی با تور نیوز در خصوص برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران گفت ؛ امیدواریم به جایی برسیم که یک نمایشگاه بین‌المللی برگزار کنیم که حداقل ۳۰ یا ۴۰ کشور در آن حضور داشته باشند. این نمایشگاه داخلی است و در رده تخصصی فعالیت ما نیست چون شرکت‌های خارجی خیلی در آن حضور ندارند. او گفت ؛ به نمایشگاه سر می‌زنیم ولی فعالیت جدی نداریم. تا پایان سال ۴ نمایشگاه داریم. نمایشگاه اسپانیا، نمایشگاه روسیه، نمایشگاه آلمان و نمایشگاه دبی که حتماً شرکت می‌کنیم. آژانس‌های مسافرتی برای برنامه‌ریزی و جذب مسافر در نوروز در این نمایشگاه‌های خارجی حضور پیدا می‌کنند. وی افزود ؛ به نسبت سال‌های گذشته استقبال بسیار کمی از نمایشگاه خواهیم داشت. سال گذشته غرفه بزرگی در نمایشگاه داشتیم ولی امسال حضور نخواهیم داشت. " پور فرج " گفت ؛ آژانس‌های تور آورنده خیلی تمایلی برای مشارکت ندارند و هزینه کنند. بجای هزینه در این نمایشگاه در نمایشگاه‌های کشورهای خارجی شرکت می‌کنند تا توریست جذب نمایند، هرچند که توریست‌ها به زودی به کشور ما نخواهند آمد. بازگشت تورها به ایران زمانبر خواهد بود و در حال حاضر جز معدود گروه‌های زیارتی، هیچ گروهی به ایران سفر نمی‌کند. رئیس جامعه تورگردانان کشور افزود ؛ تور اپراتورهای خارجی به ما اعلام کرده‌اند که کسی برای تور ایران ثبت نام نمی‌کند و تمایلی برای سفر به ایران نیست.

ایجاد شده: 6/دی/1401       آخرین ویرایش: 6/دی/1401     اخبار داخلی
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ؛ برخلاف نمایشگاه‌های بین‌المللی در دنیا، هنوز نمایشگاه ما تاریخ مشخصی ندارد

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ؛ برخلاف نمایشگاه‌های بین‌المللی در دنیا، هنوز نمایشگاه ما تاریخ مشخصی ندارد

" حرمت الله رفیعی" رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در مصاحبه‌ای اختصاصی با هتل نیوز در خصوص برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری گفت ؛ اگر توقعات ما در ادوار گذشته از نمایشگاه برآورده نشده است باید بخش دولتی اهتمام ویژه ای داشته باشد و بخش خصوصی هم تلاش بیشتری کند. گردشگری از سال ۹۸ تا کنون روی خوشی به خودش ندیده است. از دفاتر خواهش کردیم که در نمایشگاه شرکت کنند. او ادامه داد ؛ امیدواریم کشورهای مقاصد سفر در این نمایشگاه حضور داشته باشند تا بتوانیم مذاکراتی داشته باشیم. وی افزود ؛ اگر بتوانیم نمایشگاه را از یک بازار مکاره تبدیل به یک نمایشگاه واقعی نمائیم، عملا برداشت بهتری خواهیم داشت. " رفیعی " ضمن اعلام اینکه با معاون گردشگری توافقات برای تهاتر ملکی در نمایشگاه با سایر کشورها داشته‌ایم گفت ؛ کشورهای دیگر که بازار هدف ما هستند در تعیین تاریخ همزمان نمایشگاه باید مد نظر قرار گیرند. او گفت : نداشتن نمایشگاه یا عدم حضور در این نمایشگاه بین‌المللی تهران، بلای جان بیشتری برای اهالی گردشگری است. نمایشگاه مختص بخش خصوصی است، بخش دولتی باید جلسات بیشتری با خصوصی‌ها داشته باشد تا از نظرات‌شان استفاده نماید. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران ضمن اعلام اینکه ؛ در وزارت گردشگری تصمیم‌گیرنده باید بخش خصوصی باشد تاکید کرد ؛ از اتفاقات پیش‌بینی شده‌ای که در اکسپو و جام جهانی قطر افتاد باید درس عبرت بگیریم.

ایجاد شده: 5/دی/1401       آخرین ویرایش: 5/دی/1401     اخبار داخلی
یک بام و دو هوا؛ از تبلیغ خیابانی تا تعطیلی اماکن گردشگری

یک بام و دو هوا؛ از تبلیغ خیابانی تا تعطیلی اماکن گردشگری

مجموعه گردشگری مهر و ماه جزِ اماکن عمومی بوده و نمی توان اماکن عمومی را به استناد ورود و یا سرویس دادن به افراد بی حجاب تعطیل کرد. دستگاه ناظر و یا دادستان می تواند به آن واحدی که به افراد بی حجاب سرویس می دهد بر اساس قانون تذکر، اخطار و درنهایت اقدام به تعطیلی آن واحد نماید ولی نمی تواند کل مجموعه را که به همه نوع مهمان و مسافر خدمات می دهد را یکجا پلمپ کند. مجتمع های رفاهی بین راهی همانند هتل و بیمارستان هستند. نمی توان به علت مثلا تخلفی در یکی از اتاق ها و یا کافی شاپ و یا تخلف پزشک و یا پرستاری کل هتل و یا بیمارستان را تعطیل کرد. این موضوع قابل پیگیری از طریق وزارت گردشگری و راه و شهرسازی است. متاسفانه کسب و کار در صنعت گردشگری گرفتار سلایق افرادی شده که هیچ اطلاعی از حال و روز و ظرافت های این صنعت ندارند. ادامه این وضعیت ودر این شرایط بحرانی، بیکار کردن هر شهروند ایرانی گناهی نابخشودنی است. رعایت و یا عدم رعایت حجاب مهمان و مسافر در اختیار مالک، بهره بردار و یا مدیر هتل ها و مجتمع های خدمات بین راهی و تورهای گردشگری نیست!  مدیر این مجموعه ها بر اساس قانون هیچ گونه اختیاری در برخورد با مسافران به خاطر بی حجابی ندارند و عملا فقط می توانند توصیه کند آن هم با نصب برگه تذکر در هنگام ورود به مجموعه. مدیران اماکن گردشگری که پلیس و یا گشت ارشاد و قویه قهریه در اختیار ندارند که جلوی افراد فاقد حجاب را بگیرند و یا با آنان برخورد کنند. لذا رعایت حجاب و یا عدم آن در اختیار سرمایه گذار و بهره بردار اماکن گردشگری نیست و اصولا چنین حقی را هم ندارند که در این شرایط با بانوان درگیر شوند و محل کار و کسب خود را ناامن کنند! مجتمع رفاهی مهر و ماه همانطور که گفته شد همانند هتل و بیمارستان و مجتمع ها و پاساژهای تجاری و اماکن عمومی محسوب می شود. نمی توان مجتمع تجاری میلاد نور، گلستان، اوپال، پلادیوم و … را به خاطر ورود بانوان بی حجاب تعطیل و پلمپ کرد.  احتمالا بایستی منبعد اتوبوس، قطار و هواپیما را هم متوقف و پلمپ کرد به دلیل اینکه در آن مسافری حجاب را رعایت نکرده است. رعایت حجاب و یا عدم تمکین مسافران به رعایت حجاب در ید و اختیار مدیران این مجموعه ها نیست مگر قانون را تغییر داد و پلیس بخشی از ضوابط اجرایی خود را به مدیران این اماکن تفویض نماید و آنوقت Bellboy و Doorman با باتوم و گاز اشک آور به جای Welcome Drink به استقبال مهمانان روند. عجب حکایتی شده توسعه گردشگری داخلی و همچنین آوردن ۲۰ میلیون گردشگر خارجی به ایران….!؟!؟ ✍️ علی رحیم‌پور - مدیرعامل گروه هتل‌های رکسان

ایجاد شده: 3/دی/1401       آخرین ویرایش: 3/دی/1401     مقالات و یادداشت ها
همزمانی برگزاری نمایشگاها، عدم استقبال شرکت‌های خارجی را در پی خواهد داشت

همزمانی برگزاری نمایشگاها، عدم استقبال شرکت‌های خارجی را در پی خواهد داشت

به گزارش هتل نیوز، " بهزاد شجاعی " فعال گردشگری گفت ؛ هر ساله فاصله زمانی مناسبی بین این نمایشگاه گردشگری تهران و استانبول وجود داشت ولی متاسفانه امسال نمایشگاه " امیت " ترکیه از ۸ الی ۱۱ شوبات ( فوریه) و تهران از ۷ الی ۱۰ فوریه برگزار خواهند شد. او ادامه داد ؛ با توجه به عدم استقبال کشورهای خارجی در نمایشگاه پارسال  شایسته بود مسئولین برگزار کننده بخش دولتی و خصوصی اینگونه موارد را بررسی و سپس اقدام‌ به زمانبندی برگزاری نمایشگاه می‌کردند. وی گفت : متاسفانه نمایشگاه گردشگری تهران نتوانسته در سالهای اخیر جذابیت لازم و برنامه های مفیدی را برای این کشورهای همسایه ایجاد کند. " شجاعی " افزود ؛ عدم شرکت و حضور کشورهای دیگر از سایر نقاط جهان نیز از نکات منفی نمایشگاه گردشگری تهران است.  این در حالی است که در سال های گذشته نمایشگاه " ازمیر " و " امیت " ترکیه،نزدیک به ۶۰ کشور خارجی دارای غرفه بودند. این فعال گردشگری تاکید کرد ؛ هر چند بخاطر مزیت های رقابتی و جاذبه های گردشگری ایران، کشورهای همسایه علاقه شدید به اعزام گردشگر به ایران را دارند ولی برگزاری پرقدرت، توانمند  و هدفمند نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران قطعا در جذب و ورود گردشگران خارجی مثمر ثمر خواهد بود.

ایجاد شده: 3/دی/1401       آخرین ویرایش: 3/دی/1401     اخبار داخلی
مدیركل دفتر توسعه گردشگری داخلی ؛  امیدواریم شرکت های خارجی در نمایشگاه گردشگری تهران حضور پیدا کنند

مدیركل دفتر توسعه گردشگری داخلی ؛ امیدواریم شرکت های خارجی در نمایشگاه گردشگری تهران حضور پیدا کنند

به گزارش هتل نیوز، "مصطفی فاطمی" مدیركل دفتر توسعه گردشگری داخلی گفت ؛ در نمایشگاه گردشگری سال گذشته تهران، بیشتر روی گردشگری موضوعی و محورهایی که کمتر به آن توجه شده متمرکز شده ایم، امسال هم روی همین بحث‌ها کار می‌کنیم. استان محور شدن نمایشگاه ویژگی متفاوت امسال است. او گفت ؛ سال گذشته کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های جانبی تجربه خوبی را رقم زد. " فاطمی " ادامه داد ؛ امیدواریم کشورهای خارجی برای حضور در نمایشگاه تمایل پیدا کنند. سال گذشته تنها یک غرفه خارجی داشتیم اما امسال در حال رایزنی هستیم تعداد بیشتری از شرکت‌های خارجی به نمایشگاه گردشگری تهران بیایند. وی افزود ؛ ما در حالی این نمایشگاه را برگزار می‌کنیم که بسیاری از کشورها برای عدم سفر به ایران تبلیغ می‌کنند.  مدیركل دفتر توسعه گردشگری داخلی تاکید کرد ؛ شرکت‌های خارجی در نمایشگاه تحت تأثیر این هشدارها نیز قرار دارند.

ایجاد شده: 29/آذر/1401       آخرین ویرایش: 29/آذر/1401     اخبار داخلی
این قافله نجیب

این قافله نجیب

✍️ علی معین زاده - فعال و کارشناس گردشگری و هتلداری آخ که چه قدر دلم سوخت اصلاً آتیش ! گرفتم !! از اظهار نظر معاون محترم وزارتخانه در خصوص رفتار نجیبانه هتلها شب یلدا نزدیک و زمان هندوانه خوردن است امّا این بدان معنا نیست که معاون عزیز ، هندوانه زیر بغل هتلها بگذارید !! نزدیک هفتاد سال قبل برادران امیدوار با دو تا موتور سیکلت سفر دور دنیا را آغاز کردند ! کار نداریم مارکوپولو در قرن هفتم قمری سفر خود به شرق و ایران را با اسب و الاغ و شتر آغاز کرد حالا وزارتخانه محبت می کنند و می خواهند اجازه دهند گردشگران با اتومبیل خودشان به ایران سفر کنند چه پیشنهاد جالب و باور نکردنی !! البته فکر کنم پیشنهاد سفر با موتور و دوچرخه را در جلسات آینده ارائه خواهند داد ! جناب آقای شالبافیان از تلاش و کوشش شما در مجلس به حقیقت سپاسگزاریم و نمی توانیم این حقیقت را کتمان کنیم امّا واقعیت امر ، حامل های انرژی نبود بلکه فقط یک حامل بود آن هم گاز ، سال 1400 به اندازه چندین سال تخفیفی که بابت صنعتی بودن آبونمان خود را ،کمتر پرداخت کرده بودیم ، مجبور شدیم به شرکت محترم گاز پرداخت کنیم و در انتها چون به مجلس محترم گفته بودیم : ما از طلا گشتن پشیمان گشته و ما را مس کنید ! با پی گیری های فراوان مورد قبول واقع شد و ما را به خدماتی و تجاری نزول دادند و حالا چشممان روشن شده به آبونمان برق  ،که این بار با همان رفتار نجیبانه باید بگوئیم : ما از مس بودن هم پشیمان شدیم ما را به خاکه ذغال تبدیل کنید !! امان از دست دولت فخیمه و وزارتخانه کریمه !! چند سال برنامه ریزی و کلی آموزش کارشناس و تدوین انواع و اقسام شیوه نامه ها و دستورات و بخشنامه که تاسیسات باید استاندارد شوند و خوب این نجبا ! منظور همان تاسیسات نجیب است با کلی هزینه و رعایت مفاد تطبیق استاندارد ، الزامی و یا غیر الزامی تا بالاخره استاندارد می شوند با امید به اینکه از نرخ گذاری آزاد شوند حالا یک نیم نگاهی به آخرین مصوبه و دستورالعمل نرخگذاری بیاندازید ! ماحصل آن اینکه هتل هائی که استاندارد شدند مدیر هتل می تواند تقاضای نرخ کند تا اینجا باریکلا داره ! و در ادامه با توجه به نرخ تورم که بانک مرکزی ارسال کرده تا حداکثر 30 درصد !! تا اینجا هم ، کمی سخت است امّا نجیبانه تحمل می کنیم ! قسمت آخرش خیلی سخت است ! باید تقاضای خود را بفرستند برای تشکل حرفه ای وابسته و در نهایت با تائید اداره کل !! قابل اجرا است ، ؟آخی ، حالا اگر مدیرکل استانی تائید نکرد و یا معاونت گردشگری امضاء نکرد تمام کارها یعنی کشک !! حتی حاضر نشدند به جای واژه تائید مرقوم بفرمایند : با اطلاع اداره کل قابل اجرا است !! جناب آقای ضرغامی قربان آن مصاحبه ها و سخنرانی های جنجالی حضرتعالی ،  حالا ، بالا غیرتاً بفرمائید : نجیبانه زیر میز چه کسی باید زد ؟!   

ایجاد شده: 23/آذر/1401       آخرین ویرایش: 23/آذر/1401     مقالات و یادداشت ها
 رفتار نجیبانه فعالان گردشگری علی‌رغم ضررهای تحمیلی کرونا

رفتار نجیبانه فعالان گردشگری علی‌رغم ضررهای تحمیلی کرونا

به گزارش هتل نیوز، " علی اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور در جمع هتلداران از عملکرد وزارت گردشگری در خصوص پیگیری موضوعات و مشکلات این صنعت و برگزاری جلسات متعدد با سازمان‌ها و نهادهای متولی و مرتبط با بخش گردشگری در جهت مرتفع نمودن مشکلات اهالی این بخش تعریف کرد و عنوان نمود برخی از این مشکلات بزودی در مسیر بهبودی قرار خواهند گرفت. وی گفت ؛ وظیفه خود می‌دانیم که مشکلات حوزه گردشگری را به صورت جدی پیگیری کنیم و صدای رسای فعالان این صنعت باشیم. رفتار فعالان حوزه گردشگری نسبت به ضررهایی که به این بخش وارد شده رفتار نجیبانه‌ای بوده است. او ادامه داد ؛ موضوع لغو روادید از اهمیت بالایی برخوردار است. این موضوع را به صورت جدی دنبال می‌کنیم. با رئیس‌جمهوری نیز پیشتر در این باره رایزنی انجام شده که ایشان نیز موارد مطرح شده را به وزارت امورخارجه ارجاع و دستورات لازم را داده است. " شالبافیان " گفت ؛ در یک سال گذشته خوشبختانه مصوبات بسیار خوبی در مجلس در حوزه حامل‌های انرژی داشتیم. تلاش ما این است که در برگزاری نمایشگاه‌های خارجی تغییر رویکرد داشته باشیم. معاون گردشگری کشور ضمن اعلام اینکه ورود گردشگر با خودرو به ایران یکی از ایده‌هایی است که آن را در دست اقدام داریم گفت ؛ گردشگران از کشورهای مختلف از جمله عراق این امکان را خواهند داشت تا با خودرو به ایران سفر کنند و یا برای سفر به سایر کشورها نیز از ایران با خودروی شخصی عبور کنند.

ایجاد شده: 22/آذر/1401       آخرین ویرایش: 22/آذر/1401     اخبار داخلی
طراحی فرودگاه بین‌المللی ملک سلمان ریاض با شش باند

طراحی فرودگاه بین‌المللی ملک سلمان ریاض با شش باند

به گزارش سرویس ارجی هتل نیوز،‌ براساس جدیدترین خبرهای منتشر شده استودیو معماری بریتانیایی فاستر و شرکا در حال طراحی فرودگاه بین‌المللی ملک سلمان در شهر ریاض با شش باند است؛ پروژه‌ای قرار است با بیش از ۳۵ کیلومترمربع وسعت به یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های جهان تبدیل شود. در کنار فرودگاه بین‌المللی ملک سلمان که به نام سلمان بن عبدالعزیز آل‌سعود، پادشاه هفتم و کنونی عربستان سعودی نامگذاری شده است و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰ میلادی امکان رفت‌و‌آمد بالغ بر ۱۲۰ میلیون مسافر را فراهم نماید. فاستر و شرکا در حال طراحی ۱۲ کیلومترمربع امکانات مسکونی و تفریحی، فروشگاه‌های خرده‌فروشی و همچنین تسهیلات پشتیبانی از فرودگاه می‌باشند. پس از سال ۲۰۳۰ میلادی، طی دو دهه آینده این میزان رفت‌و‌آمد ۵۰ درصد افزایش می‌یابد. (ظرفیت مسافر به ۱۸۵ میلیون مسافر خواهد رسید) فرودگاه عظیم عربستان همچنین قصد دارد تا سال ۲۰۵۰ میلادی امکان جابجایی ۳.۵ میلیون تن بار در سال را فراهم کند. انرژی موردنیاز این فرودگاه با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و همچنین بهره‌گیری از ابتکارات سبز پیشرفته در طول فرآیند طراحی تامین خواهد شد.

ایجاد شده: 21/آذر/1401       آخرین ویرایش: 21/آذر/1401     اخبار خارجی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...