به گزارش هتلنیوز ، رئیس جامعه هتلداران استان فارس در خصوص برگزاری مجمع عمومی سالیانه این تشکل، اظهار داشت: در این مجمع که با حضور حداکثری اعضا، مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین اداره اماکن استان برگزار شد، علاوه بر ارائه گزارش عملکرد یکساله، مجموعهای از موضوعات از قبیل مسائل مالی، مشکلات فعالان صنعت هتلداری، فعالیت خانههای مسافر و همچنین تعامل و همکاری هتلها و مراکز اقامتی با اداره اماکن مورد بحث، بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. "حسن سیادتان" در مصاحبه اختصاصی با هتلنیوز ، اظهار داشت: یکی از مهمترین مباحث مطرح در این مجمع، موضوع اخذ مجوز از سوی هتلها و مراکز پذیرایی جهت برگزاری مجالس، مراسمات و همایشهای مختلف از اداره اماکن بود که قرار شد از این پس از طریق سامانه آنلاینی که بدین منظور طراحی شده است، اقدام شود. رئیس جامعه هتلداران استان فارس، گفت: با توجه به راهاندازی این سامانه، دیگر نیازی به مراجعه حضوری مدیران هتل و یا برگزار کنندگان مراسم به اداره اماکن جهت دریافت مجوز نیست. رئیس جامعه هتلداران استان فارس در ادامه گفت: با توجه به اینکه بر اساس آمار و اطلاعات موجود، حدود 95 درصد از رزرو هتلها از طریق وبسایت، سامانههای رزرواسیون و به صورت آنلاین انجام میشود، بروزرسانی، استفاده از روشهای مدرن و همچنین راهاندازی سیستمهای رزرواسیون از دیگر موضوعاتی بود که به آن تاکید شد. "حسن سیادتان" در خصوص فعالیت خانههای مسافر در استان فارس، گفت: بایستی بپذیریم که خانههای مسافر دستهای از مراکز اقامتی هستند و از سوی دیگر باید به علایق و سلایق متنوع مسافران و گردشگران احترام بگذاریم زیرا نمیتوانیم همه را مجبور به اقامت در هتلهای چهار و پنج ستاره کنیم. "سیادتان" تصریح کرد: در عین حال با فعالیت غیرقانونی این مراکز نیز به شدت مخالفیم. خانههای مسافر مانند الگویی که در اروپا و آمریکا وجود دارد، باید در حوالی و تحت مدیریت هتلها فعالیت کنند تا هم نظارت و ساماندهی صورت گیرد و هم اینکه مسافران این مراکز بتوانند از امکانات رفاهی، تفریحی و پذیرایی هتلها، استفاده کنند. وی افزود: خانههای مسافر در ایران باید تحت نظارت و مدیریت تشکلها و جوامع هتلداری استانها فعالیت کنند و از سوی دیگر تمامی قوانین و مقررات از جمله پرداخت عوارض، مالیات، ثبت در سامانه سنا و ... که در هتلها و مراکز اقامتی رسمی اعمال میشود در خصوص این مراکز نیز باید وجود داشته باشد. رئیس جامعه هتلداران استان فارس در ادامه گفت: با توافق صورت گرفته میان جامعه هتلداران و اداره اماکن و همچنین دریافت مجوزهای لازم از قوه قضاییه، اسکان و اقامت گردشگران خارجی در خانههای مسافر دارای مجوز نیز ممنوع است و در صورت عدم رعایت، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. عضو هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران در رابطه با پروژههای هتلینگ در حال احداث در سطح استان فارس، گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون، تعداد 15 واحد اقامتی شامل هتل، هتلآپارتمان و هتل سنتی در سطح استان، افتتاح شده و 19 واحد دیگر نیز در حال احداث است که امیدواریم این تعداد نیز تا سال 2022 و همزمان با برگزاری رقابتهای جام جهانی فوتبال در کشور قطر به بهرهبرداری برسند تا بتوانیم از مزایای برگزاری این رقابتها نیز بهرهمند شویم. رئیس جامعه هتلداران استان فارس در پایان در خصوص آخرین وضعیت هتل آسمان در شیراز، گفت: جلسات متعددی با حضور سرمایهگذار پروژه، شهردار شیراز، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، برگزار شده و در حال تلاش و برنامهریزی هستیم تا مشکلات حل شود و سرمایهگذار نیز کمترین ضرر را متحمل شود.
ایجاد شده: 1/مرداد/1398 آخرین ویرایش: 1/مرداد/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس جامعه تخصصی گردشگری الکترونیکی ایران در خصوص برگزاری نشست هفته گذشته میان مدیران OTA ها و سامانههای رزرواسیون داخلی، اظهار داشت: با توجه به حساسیتهای موجود در خصوص موضوع نرخگذاری هتلها، تهیه منشور اخلاقی حرفهای از سوی سامانههای رزرواسیون و ابلاغ نهایی آن به هتلها، ضروری است. "حسن نقیزاده انصاری" در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز ، ابراز داشت: تعامل و همکاری جامعه گردشگری الکترونیکی ایران به ویژه همکاری OTA های داخلی با هتلها و مراکز اقامتی، منجر به ساماندهی و ایجاد رقابت حرفهای میان کسب و کارهای مجازی خواهد شد. وی افزود: در نشست صمیمانه مدیران سامانه رزرواسیون داخلی و مدیران هتلهای شمال تهران، زمینههای همکاری و همچنین تهیه و تنظیم منشور اخلاق حرفهای مشترک در راستای ارتقای سطح روابط رقبای تجاری و جلوگیری از ارائه نرخهای تهاجمی و حراجهای بیضابطه که نتیجهای جز خسارت به سامانههای رزرواسیونهای همکار و نیز هتلها نخواهد داشت، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. رئیس جامعه تخصصی گردشگری الکترونیکی ایران در پایان گفت: با حمایت قاطع مدیران ارشد هتلها و سامانههای رزرواسیون، منشور اخلاق حرفهای به زودی تهیه، تنظیم و ابلاغ خواهد شد.
ایجاد شده: 1/مرداد/1398 آخرین ویرایش: 1/مرداد/1398 اخبار داخلی
به گزارش سرویس اخبار خارجی هتلنیوز ، گروه هتلهای بینالمللی Ascott با افتتاح 26 هتل جدید در 11 کشور مختلف، حضور جهانی خود را افزایش خواهد داد. با افتتاح این هتلهای جدید، بیش از 6000 اتاق به ظرفیت اقامتی این گروه هتلداری افزوده خواهد شد. به جز سه هتل که با قرارداد فرانشیز اداره خواهند شد، تمامی هتلهای جدید گروه Ascott که قرار است طی سالهای 2019 تا 2023 افتتاح شوند، تحت قراردادهای مدیریتی قرار دارند. شرکت هتلداری Ascott در سال جاری میلادی ( 2019 ) و تا این لحظه با بیش از 40 هتل با 8000 اتاق، قرارداد به امضا رسانده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ( 2018 ) بیش از 40 درصد، افزایش داشته است. این شرکت همچنین طی سال جاری، 16 هتل جدید با بیش از 2000 اتاق را افتتاح کرده است که از این نظر نیز در مقایسه با سال گذشته، 70 درصد رشد داشته است. گروه هتلهای بینالمللی Ascott قصد دارد تا به روند گسترش خود ادامه داده و شبکه جهانی هتلهای خود را توسعه دهد و از این طریق، درآمدهای خود را افزایش دهد. این شرکت هتلداری از طریق اتحادهای راهبردی، قراردادهای مدیریت، فرانشیز و لیزینگ به دنبال افزایش تعداد هتلهای خود است. واحد عملیاتی شرکت Ascott در سه ماه اول سال جاری، بالغ بر 59.7 میلیارد دلار درآمد ناخالص را به خود اختصاص داده است. استفاده از استراتژیهای رشد و مدیریت 160 هزار اتاق در سراسر جهان تا سال 2023، هدف اصلی این شرکت هتلداری است.
ایجاد شده: 31/تیر/1398 آخرین ویرایش: 11/مرداد/1398 اخبار خارجی
به گزارش هتلنیوز ، مدیرعامل جامعه هتلداران و مراکز اقامتی استان اردبیل، تاکید کرد: حذف بخش خصوصی از چرخه گردشگری چیزی جز تضعیف صنعت گردشگری نیست. "جعفر بذری" با اشاره به اظهارات مسئولان اداره کل میراث فرهنگی اردبیل در خصوص واگذاری امور جامعه هتلها و مراکز اقامتی به معاونت گردشگری استان، اظهار داشت: هر گونه انحلال و یا عدم فعالیت جامعه هتلها و مراکز اقامتی در صلاحیت مراجع صالحه قضائی است و هیچ شخص و نهادی، حق تعدیل حقوق و یا محول کردن آن را به غیر ندارد. "بذری" در خصوص برگزاری مجمع عمومی و انتخابات جامعه هتلها و مراکز اقامتی اردبیل، ابراز داشت: این انتخابات قرار بود در تاریخ ۲۲ خردادماه، برگزار شود که برابر نامه دریافت شده از اداره کل میراث فرهنگی استان مبنی بر تجدید زمان انتخابات به دلایل مختلف از جمله عدم مطابقت مدارک ابرازی کاندیداها، زمان برگزاری مجمع، تمدید شده و علیرغم اینکه برابر اساسنامه، برگزاری انتخابات و تصمیمگیری در امورات مربوط به آن به عهده هیاتمدیره است ولیکن این تشکل در راستای تعاملات سازنده با میراث فرهنگی و برگزاری انتخابات سالم و قانونی، اقدام به تمدید زمان برگزاری انتخابات نموده است. وی در ادامه در خصوص اظهارات معاون گردشگری استان در خصوص عدم برگزاری انتخابات جامعه هتلها و مراکز اقامتی و سعی در به بیراهه کشیدن موضوع، گفت: این امر چیزی جز قانونی جلوه دادن دخالتهای قانونی مکرر در امورات این تشکل نیست که براساس قانون شکل گرفته و فعالیت میکند. استناد جانشین معاونت گردشگری به عدم برگزاری انتخابات جامعه، چیزی جز سیاهنمایی و تشویش اذهان اعضا نیست. بازرس جامعه هتلداران ایران، افزود: مطابق با اساسنامه جدید، هیاتمدیره پس از دوره مأموریت انتخابی تا تعیین هیات مدیره جدید، مسئولیت اداره جامعه هتلها و مراکز اقامتی استان را برعهده دارد و عدم برگزاری انتخابات به منزله تعدیل وظایف قانونی و محول کردن این وظایف به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نمیباشد. وی ضمن انتقاد مجدد از دخالتهای پیاپی معاونت گردشگری استان در امور داخلی تشکلهای قانونی صنفی طی یکسال گذشته، بیان داشت: این تحرکها خلاف مقررات، دستورالعملها و اساسنامه موجود است و هیچ وجاهت قانونی ندارد. "جعفر بذری" سیاست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل را حذف تشکلهای قانونی با استفاده از هجمههای رسانهای علیه آنها، معرفی کرد و افزود: این مساله عدم پیشرفت و توسعه گردشگری استان را به دنبال داشته که مغایر با دیدگاه مسئولان ارشد استان به صنعت گردشگری است. وی تصریح کرد: حذف بخش خصوصی از چرخه گردشگری چیزی جز تضعیف صنعت گردشگری نیست و این امر بر خلاف منویات مقام معظم رهبری در خصوص اصل ۴۴ قانون اساسی و اقتصاد مقاومتی است. این فعال صنعت گردشگری و هتلداری در ادامه گفت: ما فعالان صنعت هتلداری و مراکز اقامتی استان، انتظار حمایت بیش از پیش متولیان گردشگری از بخش خصوصی را داریم که متأسفانه نه تنها در طول یک سال گذشته حمایتی از این بخش انجام نشده بلکه برخی از متولیان گردشگری که علاقه وافری به فروپاشی تشکلهای قانونی بخش خصوصی دارند، سیاستهای دوگانهای را در پیش گرفته و کمر همت به حذف این تشکلها بستهاند. وی در پایان گفت: به حکم قانون و برابر ماده ۱۰۰ قانون برنامه ششم توسعه، متولیان گردشگری باید برخی از اختیارات خود را به بخش خصوصی تفویض کرده که نه تنها این کار انجام نشده بلکه از اختیارات خود به عنوان چوب قانون علیه بخش خصوصی استفاده کردهاند.
ایجاد شده: 24/تیر/1398 آخرین ویرایش: 24/تیر/1398 اخبار داخلی
به گزارش سرویس اخبار خارجی هتلنیوز، سازمان جهانی گردشگری ( UNWTO ) طی روزهای گذشته و در جریان برگزاری کنفرانس کمک به تجارت در مقر سازمان تجارت جهانی ( WTO ) در شهر ژنو، ریاست نشستی با موضوع "تامین مالی گردشگری برای برنامه 2030" با هدف پیش راندن برنامه جهانی توسعه پایدار را بر عهده داشت. در این نشست به طور صریح به صنعت گردشگری به عنوان یکی از اهداف 17 گانه توسعه پایدار، اشاره شده است زیرا برای تحقق بخشیدن به پتانسیل بسیار بالای این صنعت، میزان کمک و تامین مالی بیشتری باید متوجه این صنعت شود. "زوراب پولولیکاشویلی" دبیر کل سازمان جهانی گردشگری نیز در این نشست ضمن ارائه مباحثی بر نقش کلیدی گردشگری در رشد اقتصادی و ایحاد اشتغال، تاکید کرد و گفت: وزیران، شرکای توسعه و موسسات تأمین مالی باید به این موضوع واقف باشند که چگونه گردشگری میتواند در برنامه 2030 به برنامه توسعه پایدار کمک کند. دبیر کل سازمان جهانی گردشگری، گفت: آزاد شدن پتانسیل گردشگری برای تحقق برنامه 2030، نیازمند ترکیبی از چارچوبهای موثر و قوی از سیاست، افزایش فعالیت بخش خصوصی و رویکرد نوآورانه برای مشارکت برای همکاریهای توسعه است و در مقابل، تقویت و بازپرداخت جریان کمک برای گردشگری به این بخش کمک خواهد کرد تا مشاغل مختلفی در بسیاری از بخشها ایجاد شود و توسعه اجتماعی و اقتصادی و تنوع اقتصادی به طور چشمگیری افزایش یابد. "زوراب پولولیکاشویلی" در پایان گفت: سازمان جهانی گردشگری ( UNWTO ) از ایجاد فرصت برای پیوستن وزرا، رهبران گردشگری و افراد دیگر برای این مذاکرات مهم در ژنو استقبال میکند. با همکاری ما میتوان کمکهای جدیدی را تضمین و اطمینان حاصل پیدا کرد که از اهداف دور نخواهیم شد زیرا گردشگری میتواند زندگی در سراسر جهان را تغییر دهد.
ایجاد شده: 24/تیر/1398 آخرین ویرایش: 26/تیر/1398 اخبار خارجی
به گزارش هتلنیوز ، نمایشگاه بینالمللی غذا، نوشیدنی و خدمات میهماننوازی تحت عنوان Thailand Retail Food & Hospitality Services که سیزدهمین دوره آن طی روزهای 11 تا 14 جولای 2019 مصادف با 20 تا 23 تیرماه در شهر "بانکوک" کشور تایلند، برگزار میشود، رویداد و محلی برای برقراری ارتباط و تعامل بیشتر میان واردکنندگان و توزیعکنندگان تجهیزات مرتبط و ایجاد حس اعتماد بیشتر نزد مشتریان به حساب میآید. در این نمایشگاه، محصولات مرتبط با غذا و نوشیدنی در هتلها، استراحتگاهها، رستوران، ناهارخوری، کافیشاپ، قنادی، نانوایی و کسب و کارهای خردهفروشی مرتبط به نمایش گذاشته میشود. در دوره گذشته نمایشگاه غذا، نوشیدنی و خدمات میهماننوازی تایلند که در سال 2018 برگزار شد، تعداد 23905 نفر از این رویداد بینالمللی بازدید بعمل آوردند. همچنین 150 شرکتکننده از 10 کشور مختلف جهان نیز در این دوره حضور داشتند. با ادغام اقتصاد کشورهای جنوب شرق آسیا با جمعیتی بیش از 650 میلیون نفر، تقاضای بازار در بخشهای غذا، رستوران و هتلها، روز به روز در حال افزایش است و پیشبینی میشود طی سال 2019 بیش از 54 میلیارد دلار در صنعت گردشگری این منطقه سرمایهگذاری شود. از سوی دیگر با توجه به اولویت و نیازهای مصرفکنندگان، بازار غذا و خدمات مربوط به آن در منطقه جنوب شرقی آسیا به سمت غذای سالم و بهرهوری در حال حرکت است. کیفیت، نوآوری و تکنولوژی در صنایع مربوط به هتلهای منطقه روند رو به رشدی را سپری میکند.
ایجاد شده: 22/تیر/1398 آخرین ویرایش: 22/تیر/1398 رویدادها و نمایشگاهها
به گزارش هتلنیوز ، دبیر جامعه مراکز اقامتی استان آذربایجان شرقی در میزگرد تخصصی بررسی مسائل و مشکلات صنعت هتلداری استان با انتقاد از عملکرد ضعیف مسئولان نهادهای ذیربط در زمینه تبلیغات، اطلاعرسانی و معرفی جاذبههای استان آذربایجان شرقی به گردشگران داخلی و خارجی، گفت: گردشگران خارجی به محض ورود به ایران، شهرهایی مانند اصفهان، شیراز، یزد و کاشان را برای سفر انتخاب میکنند. متاسفانه با وجود پتانسیل بالای گردشگری استانهای شمال غرب، این مناطق به خوبی شناسایی و معرفی نشدهاند. "حسین هادی" اصل مهم در صنعت هتلداری را ارز آوری دانست و اظهار داشت: گردشگران داخلی توفیق چندانی برای هتلداری ندارند و فقط پول از این جیب به آن جیب میرود. از سوی دیگر، گردشگران خارجی که به ایران میآیند نیز کم خرج هستند. برای مثال به جای صرف سه وعده غذا، صبحانه را کامل میخورند و ناهار و شام را یکی میکنند یا مینیبار که برایشان هزینه دارد را از خدمات خود حذف میکنند. وی با اشاره به افزایش هزینههای هتل و هتلداری طی چند سال گذشته، ابراز داشت: قبلا هزینه هر سِت خانهداری برای هر نفر 8900 تومان بود که الان به 21 هزار تومان رسیده است. سرمایهگذاری در صنعت گردشگری و هتلداری در شرایط فعلی به هیچ عنوان سودآور نیست و هر کسی که این کار را میکند، عاشق است یا دیوانه!!! دبیر جامعه مراکز اقامتی استان آذربایجان شرقی در ادامه به حمایت از سرمایهگذاران، تاکید کرد و گفت: باید شرایطی را فراهم کنیم تا دست سرمایهگذار نلرزد. متاسفانه در مرحله اول با نگاهی منفی به گردشگر نگاه میکنند. سرمایهگذاری در صنعت گردشگری و هتلداری منافع مادی ندارد ولی حداقل باید از سرمایهگذاران تشکر کرد زیرا ارزش فیزیکی یک هتل، آبروی شهر است. وی افزود: به مسئولان پیشنهاد میکنم که حداقل به اندازه شکلاتسازی به صنعت گردشگری و هتلداری بها دهند و برای سرمایهگذاران ارزش قائل شوند. "حسین هادی" فعالیت مراکز اقامتی غیرمجاز را یکی دیگر از مشکلات فعالان صنعت هتلداری استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز دانست و افزود: برگزاری رویداد جهانی تبریز 2018 در کنار تمامی آثار مثبت، پیامدهای منفی نیز به دنبال داشت. برای مثال هر کسی فکر میکند که با دادن اتاق میتواند درآمد زیادی کسب کند که این منجر به افزایش تعداد اقامتگاههای غیرمجاز شده است. وی در پایان در خصوص اجرای موسیقی در هتلها و مراکز اقامتی استان، گفت: موسیقی آذری میراث معنوی ما محسوب میشود و میهمانان انتظار دارند که به همراه صرف کوفته تبریزی از شنیدن این موسیقی اصیل، لذت ببرند و هر چه بیشتر با فرهنگ این منطقه آشنا شوند. جالب است که رستورانهای بینراهی مجاز به پخش موسیقی هستند ولی هتلها مجاز نیستند و محدودیت در فضای برگزاری موسیقی دارند.
ایجاد شده: 19/تیر/1398 آخرین ویرایش: 19/تیر/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، بیست و پنجمین دوره نمایشگاه هتلداری، میهماننوازی، خدمات غذایی و رستوران "هاوایی" با نام Hawaii Lodging Hospitality Foodservice Expo به مدت دو روز و طی روزهای 10 و 11 جولای سال 2019 ( 19 و 20 تیرماه ) برگزار خواهد شد. این رویداد سالیانه که از سال 1995 آغاز بکار نموده است به عنوان بزرگترین نمایشگاه تجاری حوزه صنعت هتلداری و خدمات غذایی در ایالت "هاوایی" محسوب میشود که دسترسی خریداران به طیف وسیعی از محصولات و خدمات را فراهم میکند. هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه این است که تمامی خریداران و تامینکنندگان مرتبط از قبیل معماران، دانشگاهها، سازمانهای دولتی، مراکز خرید و فروشگاهها، اقامتگاهها، مدارس، مدیران املاک، هتلها، بیمارستانها، رستورانها، کافیشاپها، طراحان داخلی و ... را گردهم آورد. در دوره گذشته این نمایشگاه که در سال 2018 برگزار شد، تعداد 4982 شرکتکننده حضور داشتند.
ایجاد شده: 17/تیر/1398 آخرین ویرایش: 17/تیر/1398 رویدادها و نمایشگاهها
به گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاری ایسنا، بازرس جامعه هتلداران ایران معتقد است که گردشگری استان اردبیل طی یکسال گذشته به سمت تبلیغات توخالی حرکت کرده و هیچ برنامه تحولی در این حوزه مشاهده نمیشود. "جعفر بذری" با انتقاد از عملکرد مسئولان گردشگری استان اردبیل، اظهار داشت: در دو رویداد اخیر حوزه گردشگری که در این استان برگزار شد، هیچ دعوتی از فعالان بخش خصوصی به عمل نیامد و نسبت به آنها بی اعتنایی شد. "بذری" با ابراز تجعب از عدم دعوت از جامعه هتلداران استان برای حضور در نمایشگاه گردشگری سلامت، بیان داشت: بنده به صورت شخصی و صرفا برای دیدار و گفتگو با معاون گردشگری کشور در نمایشگاه گردشگری سلامت کشورهای عضو اِکو حاضر شدم و هیچ خبری از حضور فعالان گردشگری استان در کنفرانس، نمایشگاه و غرفهها نبود. مدیرعامل جامعه هتلها و واحدهای اقامتی استان اردبیل در ادامه با انتقاد از عملکرد افراد و مسئولانی مه قصد دارند تا بخش دولتی را مقابل بخش خصوصی قرار دهند، ابراز داشت: هدف از این کار، لطمه زدن به صنعت گردشگری استان اردبیل است. ما قدر سرمایهگذاران موجود را نمیدانیم ولیکن شعار جذب سرمایهگذار در حوزه گردشگری را میدهیم. وی افزود: انتظار داریم اگر حمایتی وجود دارد، گزارشی از حمایتها در حوزه گردشگری به ویژه گردشگری سلامت ارائه شود. بازرس جامعه هتلداران ایران، تلاش اصحاب رسانه به عنوان حامی سرمایهگذاران و تلاشگران در انعکاس واقعیتها و رویدادهای رخ داده در استان را قابل قدردانی دانست و گفت: آماده هستیم تا با مسئولان و متولیان حوزه گردشگری و اتاق بازرگانی استان اردبیل در خصوص بی توجهی به فعالان بخش خصوصی اردبیل، مناظرهای داشته باشیم تا علت این بی اعتنایی روشن شود. وی افزود: طی روزهای آینده نشستی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل خواهیم داشت تا اعتراض خود را نسبت به این بی توجهی، اعلام کنیم. مدیرعامل جامعه هتلها و واحدهای اقامتی استان اردبیل در پایان گفت: طی یکسال گذشته هیچ حمایت و همراهی در حوزه گردشگری را شاهد نبودیم و حمایت از سرمایهگذاران بخش گردشگری روز به روز به قهقرا میرود.
ایجاد شده: 15/تیر/1398 آخرین ویرایش: 15/تیر/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز، دبیر کل سازمان همکاریهای اقتصادی ( اِکو ) در حاشیه برگزاری دومین کنفرانس و نمایشگاه بینالمللی گردشگری سلامت کشورهای عضو این سازمان و در مصاحبه اختصاصی با هتلنیوز، اظهار داشت: سازمان همکاریهای اقتصادی که توسط سه کشور ایران، پاکستان و ترکیه، تاسیس شده است تاکنون فعالیتهای گستردهای در زمینههای مختلف داشته است و کشورهای آسیای میانه از جمله افغانستان، آذربایجان، ترکمنستان، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان و ازبکستان را نیز با خود همراه کرده است. "آدام کولا" با اشاره به فعالیتهای سازمان همکاریهای اقتصادی ( اِکو ) در زمینه صنعت گردشگری و هتلداری، ابراز داشت: سازمان اِکو دارای کمیتههای تخصصی زیرمجموعه است که یکی از آنها نیز تحت عنوان کمیته گردشگری فعالیت میکند. وی تصریح کرد: کمیته گردشگری سازمان همکاریهای اقتصادی ( اِکو ) در طول یکسال گذشته با برگزاری 11 جلسه در شهر تاشکند، برنامهریزی و تصمیمگیریهای لازم در خصوص برنامههای آینده از جمله دومین کنفرانس بینالمللی گردشگری سلامت را بعمل آورده است. "آدام کولا" در خصوص برگزاری دومین همایش بینالمللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اِکو، گفت: این سازمان فعالیت زیادی در زمینه برگزاری چنین رویدادهایی دارد تا از طریق آن بتواند فرصتهای موجود در منطقه را جستجو، توسعه و بهبود ببخشد. دبیر کل سازمان همکاریهای اقتصادی، افزود: علاوه بر این کنفرانس و با تصمیم کمیته اجرایی در سال 2020 نیز نشستهایی در کشورهای ترکمنستان و ازبکستان، برگزار خواهد شد. "آدام کولا" در رابطه با میزبانی اردبیل از دومین کنفرانس بینالمللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اِکو نیز گفت: بسیار خوشحالم که در شهر زیبای اردبیل حضور پیدا کردهایم. این استان و شهر دارای ظرفیتها و پتانسیلهای فوقالعادهای است که میتواند در جذب سرمایهگذاریهای خارجی بسیار موثر باشد. وی در پایان گفت: استان و شهر اردبیل یکی از مناطق در حال رشد در میان کشورهای عضو سازمان اِکو است و مطمئن هستیم که پس از برگزاری این کنفرانس، تقاضا و درخواستهای زیادی برای سرمایهگذاری در بخش هتلداری و گردشگری سلامت اردبیل، ارائه خواهد شد.
ایجاد شده: 29/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 29/خرداد/1398 اخبار داخلی
در دهه 70 دنیای جذاب صفر و یک کامپیوتر ما را به سمتوسوی تأسیس یک شرکت سختافزاری و نرمافزاری کشاند. بعد از پشت سر گذاشتن چند سال فعالیت در همین زمینه و تولید نرمافزارهای مختلف ازجمله حسابداری و گذران فراز و نشیبهای زیاد، اینترنت و کسبوکارهای اینترنتی جای خود را کمکم در جامعه باز کرد. هرروز شاهد ایجاد یک کسبوکار الکترونیکی بودیم، در همین راستا ما هم در حوزه گردشگری الکترونیکی پا به عرصه دنیای مجازی گذاشتیم، و با ایجاد یک سامانه بزرگ و قوی درزمینهٔ خدمات گردشگری و رزرو هتل به نام «رزرواسیون مهر» مسیر را ادامه دادیم. به لطف خداوند سایت بهسرعت جایگاه اصلی خود را در بین کاربران پیدا کرد. اکنون باگذشت چندین سال وفاداری مشتریان و بهپاس تشکر و قدردانی تیم تحقیق و توسعه ضمن شناسایی نیازهای جدید مشتریان برآن شد که در سامانهای قویتر و بزرگتر در حوزه گردشگری الکترونیکی به نام «samita» و دلگرمی به بیش از یک دهه تجربه در این حوزه با ارائه خدمات بیشتر و بهتر ازجمله: رزرو هتل آنلاین، خرید بلیط هواپیما، خرید بلیط قطار، مشاوره گردشگری و ... آمده است، تا زمینهساز آرامش، صرفهجو در هزینه، صرفهجو در وقت، مطمئن، متنوع، در دسترس، کاربرپسند و دارای اطلاعات مفید در خدمت شما باشد. خدا را شاکریم که در سال 95، ما شاهد گسترش گروه 2 نفرهٔ خود به بیش از 60 نفر هستیم و در 10 سال گذشته، بهصورت موفقیتآمیزی توانستیم جامعهای چند هزارنفری را مدیریت کرده، و حسن نیت خود را به مشتریان ثابت کنیم. راههای ارتباطی SamitaGroup SamitaGroup SamitaGroup SamitaGroup Samita.com Info@Samita.com 021 261 500 51 021 262 53 991 پایینتر از سه راه اقدسیه، مجتمع صاحب قرانیه
ایجاد شده: 29/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 20/خرداد/1399 رزرواسیونهای آنلاین داخلی
به گزارش سرویس اخبار خارجی هتلنیوز ، کارخانه Montalván با فضایی بالغ بر 1937 متر پس از سالهای فعالیت، تولید خود را به عنوان کارخانه و سفال به پایان رساند و هماکنون برای کاربری جدید به عنوان هتل و رستوران، بازسازی شده است. این کارخانه قدیمی که در محله Triana قرار دارد یکی از سه مجموعه سفال باقیمانده در این منطقه است و به همین دلیل پروژه بازسازی و تغییر کاربری با مطالعات گسترده روی زمینه تاریخی و امکانات موجود، آغاز و سعی شد تا برای ایجاد فضای رستوران و هتل با طراحی خاص و منحصربفرد از تنوع رنگ سفال و سرامیکها بهره گرفته شود. استراتژی اصلی در تغییر کاربری و بازسازی این هتل، بهرهگیری از میراث باقیمانده از کارخانه با انجام مطالعات دقیق و گسترده و همچنین نوآوری با نتایج سازنده و کاربردی با استفاده از معیارهای زیبایی شناختی بوده است. پیشنهاد معمار این هتل برای طراحی و بازسازی فضای این بنا، استفاده از سرامیکهای باقی مانده در این کارخانه قدیمی بوده که منجر به ایجاد تفاوت با یک ساختمان معمولی شده است. همچنین استفاده از مواد بازیافتی رابطه غیرمستقیمی با میراث تاریخی بنا دارد که باعث تلفیق فضای جدید و قدیم پس از تغییر کاربری شده است. در طراحی این هتل از روشهای معاصر بر اساس دانش و اطلاعات دقیق از وضعیت ملک، وضعیت فرهنگی و انسانشناسی استفاده شده است. از سوی دیگر نکته برجسته در طراحی این هتل، ایجاد فضایی گیرا و رنگارنگ برای میهمانان است که علاوه بر نمایش فرهنگ و تاریخ گذشته، احساس ماندن در چنین فضایی و در قابل لمسی از گذشته را در اختیار میگذارد.
ایجاد شده: 26/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 26/خرداد/1398 اخبار خارجی