سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز از طی مراحل اداری تشکیل جامعه هتلداران این استان طی 7 تا 10 روز آینده خبر داد. “یوسف بیدخوری” در حاشیه نشست اخیر فعالان صنعت گردشگری کشور که در محل هتل بزرگ “پارک حیات” مشهد برگزار شد به گفتگو با خبرنگار هتلنیوز ، پرداخت. سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی، اظهار داشت: پس از ابلاغ دستورالعمل نحوه ایجاد تشکلهای گردشگری، تشکیل جامعه هتلداران در دستور کار قرار گرفت و هیات موسس نیز بلافاصله با حضور جمعی از اعضای فعلی اتحادیه هتلداران و همچنین تعدادی از سرمایهگذاران عمده صنعت هتلداری مشهد، تشکیل شد. “یوسف بیدخوری” ابراز داشت: پس از تشکیل جلسات متعدد با حضور اعضای هیات موسس، اصلاحات پیشنهادی مطرح شد و برای دریافت تائیدیه نهایی نیز مکاتباتی با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صورت گرفته که این مراحل نیز طی 7 تا 10 روز آینده، انجام خواهد شد. وی تصریح کرد: پس از تائید نهایی اساسنامه از سوی سازمان مرکزی، اطلاعیه تشکیل جلسه مجمع عمومی اعلام خواهد شد و انتخابات هیاتمدیره نیز بر اساس قانون ظرف مدت 15 روز انجام خواهد شد. وی در خصوص اصلاحات انجام گرفته در اساسنامه نیز گفت: بر اساس این اساسنامه، تمامی افرادی که دارای پروانه معتبر از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی هستند میتوانند کاندید شوند و در انتخابات هیاتمدیره حضور یابند. از سوی دیگر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز هیچ دخالتی بر روند اجرایی انتخابات نخواهد داشت و صرفا وظیفه بررسی احراز شرایط را بر عهده دارد. سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی، ادامه داد: با توجه به کثرت واحدهای اقامتی و حضور هتلهای با کیفیت در سطح استان، امیدواریم انجمن بسیار قوی در کنار سازمان داشته باشیم و بر این اساس تعاملات مناسبی نیز صورت گیرد. “بیدخوری” در خصوص وضعیت اتحادیه هتلداران پس از تشکیل جامعه، گفت: اتحادیه هتلداران بر اساس قانون نظام صنفی تشکیل شده و قطعا فعالیت یا عدم فعالیت این تشکل نیز بر اساس قانون مرجع، خواهد بود. وی در پایان گفت: به محض تشکیل جامعه هتلداران استان، تمامی ارتباطات اداره کل با این تشکل خواهد بود زیرا از طریق قانون برنامه ششم توسعه کشور و بر اساس آئیننامه ایجاد و اصلاح، تشکیل شده است.
ایجاد شده: 24/تیر/1397 آخرین ویرایش: 24/تیر/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، نشست بررسی فرایند تشکیل جامعه هتلداران استان خراسان رضوی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، هیات موسس جامعه هتلداران و برخی هتلداران استان خراسان رضوی در محل هتل “میثاق” مشهد برگزار شد. “ابوالفضل مکرمیفر” مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی در این نشست ضمن اعلام حمایت از تشکیل جامعه هتلداران، اظهار داشت: هتلداری صدمات زیادی را خورده و اکنون باید برای احیای این صنعت اقتصادی همه فعالان این حوزه همدل و هماهنگ شوند. وی با اشاره به تغییرات ایجاد شده در قانون برنامه ششم توسعه کشور، اظهار داشت: تشکلهای حوزه گردشگری از زیرمجموعه وزارت صنعت و معدن و تجارت به زیر مجموعه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تغییرمیکنند و به آغوش خانواده گردشگری برمی گردد. وی تاکید کرد: تشکیل جامعه هتلداران خراسان رضوی یک فرصت است که میتواند بخشی از امور مرتبط با هتلداران را پیگیری کند. “امیر سزاوار” رئیس هیات موسس جامعه هتلداران استان خراسان رضوی در این نشست ضمن اشاره به مفاد قانون برنامه ششم در خصوص تشکلهای گردشگری، اظهار داشت: اتحادیه هتلداران دیگر جایگاهی ندارد و تشکیل جامعه هتلداران ضروری است.
ایجاد شده: 9/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 9/خرداد/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، پنجمین جلسه کارگروه تدوین ضوابط اقامتگاههای سنتی کشور در محل شرکت “کاراد” به عنوان عامل چهارم طرح تطبیق تشکیل گردید. “امیدرضا کاظمی” مدیرکل هتل سرای عامری کاشان در خصوص برگزاری این جلسه، اظهار داشت: دستاوردهای این نشست بر اساس پیشنویس شاخصهای ارزیابی در قالب مدل فرانسوی 2016 تدوین شده است. مدیرکل هتل “سرای عامری” کاشان در گفتگو با خبرنگار هتلنیوز، ابراز داشت: در این جلسه فهرست مقدماتی شاخصهای ارزیابی این دسته از اقامتگاهها در کشور تدوین گردید که با انجام این کار، کمک شایانی به سطحبندی کیفیت خدمات اقامتگاههای تاریخی و سنتی کشور صورت خواهد پذیرفت.
ایجاد شده: 6/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 6/خرداد/1397 اخبار داخلی
پس از پیگیریهای فراوان از سوی رئیس و اعضای هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران، ضوابط انتظامی اختصاصی مراکز اقامتی از سوی سردار “حسین اشتری” فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به ادارات اماکن استانی ابلاغ شد. به گزارش هتلنیوز و بر اساس این ابلاغیه، مراکز اقامتی سراسر کشور ملزم به رعایت موارد زیر میباشند. 1 – به سیستم مکانیزه ثبت آمار و اطلاعات مسافرین ( ستا ) متصل باشند. تبصره: ثبت اطلاعات دقیق مسافرین و کلیه همراهان بر اساس شماره ملی برای اتباع ایرانی و شماره گذرنامه برای اتباع خارجی، الزامی بوده و نیازی به ثبت اطلاعات در دفتر مخصوص نمیباشد. 2 – نصب دستگاه پاسپورتخوان برای پذیرش اتباع خارجی در اماکن اقامتی پنج ستاره الزامی است. 3 – مجهز به صندوق نسوز برای نگهداری مدارک و امانات مسافرین باشند. 4 – محل کار متصدی پذیرش ( رزروشن ) یا اطلاعات به ورود و خروج مسافرین و مهمانان، اشرافیت کامل داشته باشد. 5 – نصب دوربین مداربسته در معابر ورودی و خروجی، لابی، راهروها و پارکینگ الزامی است. 6 – معرفی کلیه کارکنان و متصدیان مشاغل مستقر در مراکز اقامتی برای بررسی صلاحیت به پلیس نظارت بر اماکن عمومی الزامی است. 7 – نصب و استفاده از تجهیزات دریافت شبکههای ماهوارهای منوط به اخذ مجوز از مبادی ذیربط میباشد. 8 – صاحبان مراکز اقامتی موظفند در صورت مراجعه افراد فاقد مدارک شناسایی، اطفال و اشخاصی که به سن قانونی نرسیده و بدون سرپرست هستند و قصد اقامت در امکنه مزبور را دارند، نسبت به پذیرش و اسکان آنان در مرکز اقامتی، اقدام و بلافاصله مراتب را به پلیس نظارت بر اماکن عمومی، اطلاع دهد. 9 – در خصوص پذیرش و اسکان زوجهایی که فاقد مدارک معتبر میباشند، نسبت به پذیرش آنان اقدام و بلافاصله به هر طریق ممکن مراتب را به پلیس نظارت بر اماکن عمومی، اطلاع دهند. 10 – پذیرش و اسکان زوجهایی که دارای برگه عکسدار ازدواج موقت ممهور به مُهر دفاتر رسمی ازدواج و طلاق یا ممهور به مُهر و امضای امام جماعت مساجد و … میباشند، بلا مانع است. 11 – در صورت مراجعه اتباع خارجه فاقد مدارک معتبر ( گذرنامه، برگ عبور ) نسبت به پذیرش آنان اقدام و بلافاصله به هر طریق ممکن مراتب را به پلیس نظارت بر اماکن عمومی، اطلاع دهند. 12 – پذیرش و اسکان وابستگان سفارتخانهها که دارای کارت شناسایی صادره از سوی اداره کل تشریفات وزارت امور خارجه میباشند، بلامانع است.
ایجاد شده: 22/اردیبهشت/1397 آخرین ویرایش: 22/اردیبهشت/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز، مراسم تجلیل از مدیران ستاد اجرایی خدمات سفر استان تهران در ایام نوروز 97 شب گذشته با حضور معاون گردشگری کشور، استاندار تهران، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، رئیس جامعه هتلداران ایران و جمعی دیگر از مدیران و دستاندرکاران صنعت گردشگری به میزبانی هتل پارسیان استقلال و در محل سالن دریای نور، برگزار شد. “محمد حسین مقیمی” استاندار تهران ضمن تشکر ویژه از تمامی در ستاد اجرایی خدمات سفر استان تهران اعم از هتلداران، آژانسداران، نیروی انتظامی، حمل و نقل و … ابراز امیدواری کرد تا در سال آینده خدمات بهتری به مردم ارائه شود. مهندس “محمد محبخدایی” معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور نیز در اظهاراتی کوتاه با تشکر از تمامی مدیران و اعضای ستاد سفر استان تهران از جمله شرکت فرودگاهی، راه آهن، نیروی انتظامی، هلال احمر، هتلداران، آژانسداران در تمامی بخشهای دولتی و خصوصی، ویژگی بارز مدیران و اعضای ستاد سفر در استان تهران را فعالیت در سطح ملی و کشوری معرفی کرد. معاون گردشگری کشور در ادامه ابراز داشت: ویژگی اصلی نوروز امسال بهرهگیری از تجربه و توانمندیهای بخش خصوصی بود که منجر به رقم خوردن نوروزی نشاط با نشاط برای تمامی مردم شد. هتلداران، آژانسداران و تور گردانان با وجود مشکلات فراوان ولیکن با اعمال تخفیفهای مناسب، سهم بسزایی در رونق گردشگری استان تهران در ایام نوروز داشتند. وی افزود: در حالی که ادعای جایگزینی اقتصاد گردشگری به جای اقتصاد نفت را داریم، توجه به صنعت گردشگری در ایران فقط در الفاظ بوده و اقدامات اجرایی محدودی صورت گرفته است. گزارش تصویری مربوط به برگزاری این مراسم را در ادامه مشاهده مینمایید.
ایجاد شده: 3/اردیبهشت/1397 آخرین ویرایش: 3/اردیبهشت/1397 اخبار داخلی
نشست خبری نخستین نمایشگاه تخصصی هتلداری ایران، صبح امروز با حضور خبرنگاران، اصحاب رسانه و اعضای شورای سیاستگذاری در محل سالن “ملل” هتل هویزه تهران برگزار شد. به گزارش هتلنیوز در این نشست خبری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، معاون گردشگری استان تهران، مدیر اجرایی و دیگر اعضای شورای سیاستگذاری نخستین نمایشگاه تخصصی هتلداری ایران، حضور داشتند. علیرضا دژبد؛ مدیر اجرایی نخستین نمایشگاه بینالمللی تخصصی هتلداری ایران ضمن معرفی اعضای شورای سیاستگذاری این نمایشگاه، اظهار داشت: این نمایشگاه، نخستین رویداد نمایشگاهی تخصصی و فوق تخصصی در صنعت هتلداری ایران است. مدیر اجرایی نخستین نمایشگاه بینالمللی تخصصی هتلداری ایران، ابراز داشت: همایش تخصصی هتلداری با هماهنگی جامعه هتلداران ایران در تاریخ چهارم اردیبهشتماه برگزار خواهد شد و همچنین گروه هتلهای کوثر نیز به عنوان اسپانسر ویژه در این نمایشگاه حضور خواهد داشت. دلاور بزرگنیا؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران و عضو شورای سیاستگذاری این نمایشگاه نیز در اظهاراتی کوتاه گفت: در دنیای امروزی هتلداری یک علم محسوب میشود و مستلزم نگرش حرفهای و تخصصی است. در واقع نگاه ما به صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت فرابخشی بایستی علمی، مدرن، تخصصی و بر اساس میراث ملموس و ناملموس فرهنگی ما باشد. وی در ادامه افزود: در صنعت گردشگری و هتلداری نیاز به یک خانهتکانی اساسی در نوع نگرش خود داریم و در مرحله بعدی نیز بایستی این نگرش را اجرایی کنیم. برگزاری این نمایشگاه تخصصی یک نقطه شروع برای این تحول است که بایستی در تمامی حوزهها دنبال و پیگیری شود. در ادامه گزارش تصویری مربوط به برگزاری این نشست خبری را ملاحظه میفرمایید.
ایجاد شده: 30/فروردین/1397 آخرین ویرایش: 30/فروردین/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، جلسه بررسی مشکلات صنعت گردشگری و هتلداری استان کردستان با حضور استاندار، معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان و نمایندگان بخش خصوصی در محل هتل شادی سنندج برگزار شد. “بهمن مرادنیا” استاندار کردستان در این جلسه با مهم بر شمردن صنعت گردشگری در راستای ایجاد اشتغال و توسعه استان، حمایت از شاغلان و فعالان بخشهای مختلف این صنعت از جمله هتلداران را مهم دانست و اظهار داشت: برای حمایت از بخش هتلداری و گردشگری باید خانههای مسافر در سطح استان ساماندهی و از صدور مجوز برای خانههای مسافر خودداری شود. استاندار کردستان در ادامه بر لزوم میزبانی از سمینارها، همایشها و مسابقات ورزشی کشوری و بینالمللی در کردستان تأکید و از هتلداران و مسئولان دفاتر خدمات مسافرتی خواست تا مشارکت لازم را در برنامهریزی، اسکان، پذیرایی و اجرای برنامهها داشته باشند. وی از پیگیری افزایش تعداد پروازهای فرودگاه سنندج و حمایت مالیاتی از دفاتر خدمات مسافرتی و همچنین صدور بخشنامه جلوگیری از پذیرش مسافران در مراکز اقامتی دولتی خبر داد و گفت: با رایزنیهای بهعمل آمده، امیدواریم در سال جاری شاهد افرایش پروازهای فرودگاه سنندج باشیم. “سیدمحسن علوی” مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان نیز در این نشست با اشاره به همکاری بسیار مناسب هتلداران و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی در کلیه بخشهای گردشگری و هتلداری، ابراز داشت: ادارات بایستی به منظور حمایت از هتلداران استان از پذیرش و اسکان مسافران در مهمانسرای دولتی خودداری کنند. “عبدالحمید حمیدی” رئیس جامعه هتلداران استان کردستان نیز با بیان مشکلات موجود در بخش هتلداری، گفت: برای حفظ اشتغال موجود و همچنین توسعه هتلداری در استان، ادارات دولتی باید از این مراکز از تمامی جهات حمایت کنند.
ایجاد شده: 26/فروردین/1397 آخرین ویرایش: 26/فروردین/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، نشست زنده خبری رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در خصوص ارائه گزارش نهایی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و اعلام آمار و ارقام مربوط به گردشگری در ایام نوروز 97، صبح امروز ( 18 فروردینماه ) در محل سالن “فجر” ساختمان مرکزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برگزار شد. “علیاصغر مونسان” معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اعلام ثبت رقم 74 میلیون نفر شب اقامت در ایام نوروز 97، اظهار داشت: در این ایام شاهد رشد 20 درصدی سفرها در کشور بودیم که این موضوع نشاندهنده قرار گرفتن گردشگری در سبد خانوار است. رئیس دستگاه گردشگری کشور در خصوص رکورداران اقامتهای نوروزی نیز ابراز داشت: استان مازندران با 14 میلیون و 900 هزار نفر شب اقامت، رتبه نخست در جذب گردشگران را به خود اختصاص داده است و استانهای گیلان، بوشهر، خراسان رضوی، هرمزگان، خوزستان و فارس نیز رتبههای بعدی را در اختیار دارند. وی افزود: در بین استانهای کمتر شناخته شده نیز استان چهارمحال بختیاری با 206 درصد رشد اقامت در رتبه اول قرار دارد و استانهای همدان با 128 درصد، کرمان با 79 درصد و گلستان، آذربایجان شرقی و قم نیز با افزایش بالای 50 درصدی در رتبههای بعدی قرار دارند. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور نیز در این ضمن تشکر از اقدامات خبرنگاران و دیگر اصحاب رسانه در نوروز 97، اظهار داشت: اصحاب رسانه با تشویق مردم به سفر، کمک بزرگی به توسعه گردشگری داخلی و کاهش خروج گردشگران از کشور کردند. مهندس “محمد محبخدایی” در خصوص ثبت آمار 74 میلیون نفر شب اقامت در ایام نوروز 97 نیز گفت: آمارهایی که در حوزه سفر و اقامت اعلام میشود بر اساس استانداردهای سازمان جهانی گردشگری است. وی در پایان افزود: در نوروز 97 شاهد بهار جدیدی در حوزه گردشگری بودیم و همه همسو و همدل برای توسعه گردشگری در این ایام، کمک کردند. در ادامه برگزاری نشست خبری ارائه گزارش نهایی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و پس از اظهارات رئیس و معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور، مدیران کل استانهای مازندران، گیلان، بوشهر، آذربایجان شرقی و چهارمحال و بختیاری به ارائه گزارشی از اقدمات صورت گرفته در حوزه اقامت مسافران نوروزی به شرح زیر پرداختند. بهروز کشاورز؛ دبیر ستاد خدمات سفر استان مازندران: از تاریخ 27 اسفندماه سال گذشته تا 13 فروردینماه امسال، تعداد 14 میلیون و 900 هزار نفر شب اقامت در استان به ثبت رسید که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته شاهد رشد 29 درصدی بودیم. رضا علیزاده؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان: در نوروز 97 شاهد 8 میلیون و 971 هزار نفر شب اقامت در استان بودیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 26 درصد رشد داشته است. ناصر امیرزاده؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر: در نوروز امسال شاهد حضور 7 میلیون و 300 هزار نفر شب اقامت در این استان بودیم و رشد 6 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را تجربه کردیم. مرتضی آبدار؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی: در نوروز 97 شاهد رشد 40 درصدی اقامت در استان بودیم. بهمن عسگری سوادجانی؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری: میزان اقامت مسافران نوروزی در سال جاری نسبت به سال گذشته 206 درصد رشد داشته است. گزارش تصویری مربوط به برگزاری این نشست را در ادامه مشاهده مینمایید.
ایجاد شده: 18/فروردین/1397 آخرین ویرایش: 18/فروردین/1397 اخبار داخلی
دیدار نوروزی معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با روسای جوامع هتلداری سراسر کشور و دیگر فعالان بخش خصوصی حوزه گردشگری، عصر امروز و در محل ساختمان مرکزی این سازمان برگزار شد. به گزارش هتلنیوز ، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در این دیدار ضمن تشکر از تمامی بخشهای حوزه گردشگری به جهت همکاری با این سازمان، اظهار داشت: ما تمام تلاش خود را کردیم که جایگاه گردشگری در کشور را ارتقا دهیم ولیکن با وجود صحبتهایی که مسئولان ارشد درباره حوزه گردشگری دارند متأسفانه متناسب با ظرفیتهای کشور به این حوزه توجه نمیشود. معاون رئیسجمهور در ادامه ابراز داشت: پیشنهاد ما این است که اتاق فکری توسط جامعه هتلداران ایران شکل بگیرد و از هر جامعه و تشکل، دو نماینده در این اتاق فکر حضور داشته باشد تا در خصوص پیشبرد امور گردشگری در کشور تصمیمگیریهای لازم صورت گیرد. گزارش تصویری مربوط به برگزاری این دیدار را در ادامه مشاهده مینمایید.
ایجاد شده: 18/فروردین/1397 آخرین ویرایش: 18/فروردین/1397 اخبار داخلی
رئیس جامعه هتلداران و میهمانپذیران استان سمنان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز ضمن اشاره به افزایش 7 درصدی ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی این استان در نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، اظهار داشت: عملکرد و اقدامات اداره کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در ایام نوروز، قابل تحسین است. به گزارش هتلنیوز ، محمد مهدی کردان با اشاره به مهمترین دلایل تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد گردشگری و در نتیجه افزایش ماندگاری مسافران نوروزی در این استان، ابراز داشت: برگزاری جشنواره بازیهای بومی و محلی، اجرای موسیقی اقوام مختلف کشور، ایجاد نشاط در مسافران نوروزی، برپایی مراکز اطلاعرسانی در مبادی ورودی شهرهای استان، ایجاد بازارچههای صنایع دستی، برپایی سیاه چادر و اجرای برنامههای شاد نوروزگاهی، برگزاری تورهای شهری و در پایان توزیع مقادیر بیشماری از بروشور و کاتالوگهای معرفی جاذبهها و تاسیسات گردشگری، از جمله مهمترین دلایل افزایش میزان مسافران نورزی استان سمنان در مقایسه با سالهای گذشته است. وی در ادامه به ارائه آمار دقیق اقامتهای نوروزی در استان سمنان پرداخت و گفت: از مجموع تعداد 385637 اقامت به ثبت رسیده در واحدهای مختلف، 17955 نفر در واحدهای اقامتی رسمی ( هتل، هتلآپارتمان و میهمانپذیر )، 80826 نفر در اقامتگاهها و مدارس آموزش و پرورش، 101547 نفر در میهمانسراهای ادارات دولتی و سالنهای ورزشی، 152921 نفر در اقامتگاههای موقت و چادرهای مسافرتی، 26388 نفر در زائرسراها، 4000 نفر در خانههای مسافر و منازل استیجاری و 2000 نفر نیز در اقامتگاههای بومگردی، اسکان داشتهاند. “کردان” در پایان افزود: مجموعا تعداد 20 واحد اقامتی رسمی شامل 13 هتل و هتلآپارتمان، 4 میهمانسرا، یک مُتل و دو مجتمع اقامتی با ظرفیتی بالغ بر 1330 تخت اقامتی در سراسر استان سمنان، فعال است که در طی روزهای 27 اسفندماه سال گذشته تا پایان تعطیلات نوروزی امسال با ثبت ضریب اشغال 75 درصدی، افزایش 7 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را تجربه کردهاند.
ایجاد شده: 16/فروردین/1397 آخرین ویرایش: 16/فروردین/1397 اخبار داخلی
شاهین وثوق؛ مدیر مجموعه تفریحی و اقامتی Club Center در Orange County آمریکاست. بسیاری از میهمانان او از بزرگان و تاثیرگذاران Orange County هستند. به گزارش هتلنیوز ، وی که در تهران متولد و دوران کودکی خود را در ایران سپری کرده، معتقد است برای فعالیت در صنعت هتلداری زاده شده است زیرا میهماننوازی در خون اوست و در خانواده او موروثی است. زمانی که پسر کوچکی بود و در تهران زندگی میکرد، علاقه فراوانی به کمک به پدر و مادرش داشت و به همین خاطر است که به گفته خودش باور نمیکند که در به دست آوردن شغل میزبانی برای امرار معاش، فقط شانس دخیل بوده باشد. در ابتدا مصاحبه به شوخی میگوید اگر همین الان به خانوادهام تلفن کنید و بگویید در حال رفتن به سمت خانه آنها هستید، وقتی به آنجا برسید با ظرفی از میوه تازه و شیرینی بر روی میز مواجه خواهید شد و اولین پرسش این خواهد بود: برای خوردن چه چیزی برای شما درست کنم؟ “شاهین وثوق” هماکنون مدیریت یک مجموعه تفریحی و اقامتی در Orange County را بر عهده دارد. یک مکان اجتماعی با پرستیژ که پیش از او توسط آقای Henry T.Segerstrom تاسیس شده است. وی در خصوص اهمیت میهماننوازی میگوید: جواب هر سوالی همیشه “بله” است. از کارمندانم خواستهام که همواره به دنبال حل مشکلات باشند. اگر مثلا یک میهمان کیک خواست، باید راهی پیدا کنیم که بگوییم بله، سرآشپز کیکی خواهد پخت. اگر سرآشپز فرصت پخت کیک را نداشت، باید یک کیک برای میهمان خریداری شود. “شاهین وثوق” ادامه میدهد: به خاطر سپردن این موضوع که کدام میهمان تنها یک قالب یخ با نوشیدنی خود مینوشد و کدام میهمان اصلا یخ در نوشیدنی خود نمیاندازد، تنها بخشی از وظیفه کارمندان من است. او در مورد سابقه کاری خود در حوزه هتلداری و میهماننوازی، گفت: زمانی که بیشتر از 15 سال نداشتم و تنها دو سال پس از اینکه خانوادهام از ایران به واشنگتن آمدند، کار خود را از ظرفشویی در هتل Marriott آغاز کردم. پس از آن و وقتی که در دانشگاه A&M تگزاس مشغول تحصیل در رشته بیزینس بودم، یک کافه را اداره میکردم. مدیریت در واحد اقامتی مانند Club Center همان قلهای است که همیشه به دنبال آن بوده است. شاهین وثوق در خصوص این موضوع، اظهار داشت: وقتی در اینجا هستم، خودم را فراموش میکنم. لابی این اقامتگاه مانند یک نسخه واقعی از LinkedIn است. اینجا محل ایجاد ارتباطات کاری است و من از ایجاد روابط لذت میبرم. خلوتگاه شما کجاست؟ حیات پشتی؛ یک محل نشستن بسیار راحت و یک آلاچیق مشرف به منظره تپهها رو به غرب دارم. دوست دارم که فقط در آنجا بنشینم و به غروب آفتاب خیره بشوم. اگر آزاد بودید چه میکردید؟ فکر کنم میرفتم و فیلم میدیدم. کمدی و اکشن را دوست دارم. مکان مورد علاقه شما کجاست؟ کافی شاپ پاول در Fountain Valley یک کافه کوچک و دنج است. تجملاتی در کار نیست. صاحب آن یک عضو سابق نیروی دریایی است. از فرزندانتان چه چیزی یاد گرفتید؟ با موسیقی که دوست داشتند به آنها نزدیک شدم. این روزها به Fall Out Boy و Snow Patrol گوش میدهم. نکته مورد علاقه شما در مورد Orange County چیست؟ این منطقه از لحاظ نژادی بسیار متنوع است و از اقوام مختلف در این منطقه حضور دارند که این یعنی غذاهای خوشمزه. رستورانهای عالی بسیار زیادی در اطراف هستند. اوقات فراغت خود را چگونه میگذرانید؟ با خانوادهام هستم. دخترم و همسرش در Scottsdale زندگی میکنند. پسرم در نیویورک زندگی میکند. هر یک یا دو هفته د رمیان به پدر و مادرم سر میزنم. آنها در Irvine زندگی میکنند. پدرم 93 سال و مادرم 84 سال دارد. سخن پایانی؟ هر روز یک هدیه است
ایجاد شده: 26/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 26/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز و به نقل از روابطعمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سیویکمین نشست اعضای اصلی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر امروز یکشنبه 20 اسفند 96 با حضور “علیاصغر مونسان” معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری کشور، مهندس “محمد محبخدایی” معاون گردشگری، استانداران، معاونان استانداران و نمایندگان دستگاههای عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در محل سالن “فجر” ساختمان سازمان میراث فرهنگی، برگزار شد. “محمد محبخدایی” معاون گردشگری کشور با ارائه گزارشی از عملکرد این ستاد، اظهار داشت: ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با عضویت 20 دستگاه به تصویب هیات وزیران رسیده و سیاستگذاری، برنامهریزی و ساماندهی سفر در کل کشور بر عهده این ستاد گذاشته شده است. معاون گردشگری کشور در تشریح اقدامات و مهمترین برنامههای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در کشور، ابراز داشت: سازماندهی تمام اعضا در سیستم یکپارچه، ایجاد پنجره واحد برای ارائه خدمات، استفاده از توانمندیهای دستگاههای مختلف برای ارائه خدمات بهتر، آسیبشناسی عملکرد ستاد سالهای گذشته، بررسی و ارائه خدمات تسهیلات سفر در تمام کشور، برنامهریزی و توسعه سفر به مناطق کمتر شناخته شده، شناسایی و استفاده بهینه از ظرفیتهای بخش خصوصی، برگزاری جشنوارههای مختلف، نظارت بر حسن انجام وظایف دستگاهها با تاکید رئیس سازمان و ایجاد سامانه نظارت، ایجاد فضای رقابتی برای استانها، برنامهریزی برای انجام اقدامات مشترک، تشکیل کارگروه مشترک برای تجمیع هزینهها، تهیه برنامه جامع آمار به طوری که تمام اعضای ستاد میتوانند آمار سفر را در سامانهای مشترک وارد کنند، برگزاری شش جلسه و 30 مصوبه از مرداد امسال، ابلاغ دستورالعمل به استانها، تشکیل جلسات استانی ستاد و پیگیری وظایف با محوریت پنجره واحد از جمله مهمترین اقدامات است که برای ایام نوروز برنامهریزی شده است. “محبخدایی” افزود: جشنواره نوروزگاه، رالی تور، جشنواره گردشگری ایران کودک، ایستگاههای فعال در نوروزگاهها، استقبال از اولین میهمانان نوروزی، برگزاری جشنوارههای فضای محلی و برنامههای اختصاصی استانها بر اساس ظرفیتهای موجود در دستور کار این ستاد قرار دارد. وی در پایان افزود: تولید سفری مفرح و شاد با تاکید بر ایمنی، معرفی ظرفیتهای گردشگری و صنایعدستی، برپایی کمپها و چادرهای عشایری در تمام نقاط کشور با همکاری معاونت امور عشایری، جشنواره خرید نوروزی، معرفی غذاهای سنتی کشور با کمک هتلداران و رستورانداران، اهدای جوایز به برندگان و افرادی که مشارکت اجتماعی بیشتری در حوزه سفر خواهد داشت و … از جمله مهترین برنامههایی است که در دستور کار ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفرهای کشور، قرار دارد.
ایجاد شده: 20/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 20/اسفند/1396 اخبار داخلی