نتایج جستجو...
شش تفاوت سفرهای ۲۰۲۲

شش تفاوت سفرهای ۲۰۲۲

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از دنیای اقتصاد پس از آنکه شرکت موتوس آینده سفرها را مبنی بر چرخش مسافرت‌ها به سمت هیبریدی شدن بر مبنای کاری-تفریحی برآورد کرده بود، اکنون شورای جهانی سفر و گردشگری ۶ تفاوت دیگر در سبک سفرها را برای سال ۲۰۲۲ را پیش‌بینی کرده که سبک جدیدی از سفرها را ارائه می‌دهد. در واقع، همه‌گیری کرونا در جهان، علاوه بر تغییر سبک گردشگری مسافران از شهرگردی به طبیعت‌گردی، منجر به تغییر مقاصد گردشگری برون مرزی از مقاصد گردشگر پذیر پیشرفته به سمت مقاصد نوظهور شده است. این امر می‌تواند آینده بسیاری از مقاصد را کاملا تغییر دهد و منجر به توجه ویژه به مقاصد مغفول مانده شود. شورای جهانی سفر و گردشگری با همکاری گروه سفر دات کام– آژانس مسافرتی سنگاپور-، گزارش جدیدی از چشم‌انداز تغییر رفتار مسافران و روند رزرو در پساکرونا ارائه داده‌اند که براساس آن معتقدند هزینه‌های بین‌المللی سفر در سال 2022 شاید تا 94‌درصد افزایش یابد. عمده دلیل افزایش هزینه‌های بین‌المللی را می‌توان سفر به مقاصد ثانویه یا همان مقاصد کمتر دیده شده، در طول سال 2021 دانست. از هر 10 مسافر، حدود 8 نفر از آنها، سفرهای پایدار را در اولویت قرار خواهند داد .برآوردهای شورای جهانی سفر و گردشگری نشان می‌دهد که هزینه‌های بین‌المللی با رشد بسیاری همراه خواهد بود به‌طوری‌که در سال 2022 از هزینه‌های داخلی پیشی خواهد گرفت، زیرا مقاصد بیشتری محدودیت‌ها را کاهش می‌دهند و میزان واکسیناسیون همچنان در حال افزایش است. پس از کاهش نزدیک به 70 درصدی در سال 2020، هزینه‌های بین‌المللی در سال 2021 به میزان 3/ 9 درصد و در سال 2022 به میزان قابل توجه 94 درصدی افزایش خواهد یافت. با توجه به محدودیت‌های شدید و متناقض سفر در سراسر جهان، سفرهای داخلی افزایش چشمگیری داشته است، به‌گونه‌ای که میزان رزرو هتل‌های داخلی در سال جاری در مقایسه با سال 2019 افزایش 200 درصدی داشته است. از آغاز همه‌گیری، محدودیت‌های ادامه‌دار، سفرهای بین‌المللی را با مشکل مواجه کرده است. در واقع اگرچه سفرهای داخلی رونق بسیاری برای بخش گردشگری فراهم می کند اما بازگشت سفرهای بین‌المللی برای راه‌اندازی مجدد اقتصاد جهانی امری بسیار مهم است. بررسی‌های نهادهای بین‌المللی سفر و گردشگری نشان می‌دهد که، همه‌گیری کووید-19 نحوه سفر مردم را تغییر داده است. به این شکل که، نسل‌های جوان‌تر اولین افرادی هستند که به سفر بازمی‌گردند، تقاضا برای اقامت طولانی‌تر افزایش می‌یابد و قوانین جدیدی همچون اهمیت لغو سفر بدون هزینه و افزایش پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی نیز تدوین شده است. همزمان با تداوم محدودیت‌های سفر، مسافران به‌طور فزاینده‌ای، به دنبال مقاصد ثانویه (جدید) برای انتخاب مقصد سفر برآمدند. براساس داده‌های رزرو هتل‌ها، ابوظبی در امارات، چیانگ مای در تایلند، دوحه در قطر، فلورانس در ایتالیا و فرانکفورت در آلمان محبوب‌ترین مقاصد ثانویه در کشورهای مربوطه در سال 2021 بوده‌اند. البته براساس داده‌های گروه تریپ دات کام، رزرو به مکان‌های نزدیک  و داخلی در کوتاه مدت یا میان مدت نیز در حال افزایش است. چین به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مسافرتی جهان، رزرو جاذبه‌های طبیعت‌گردی آن در نیمه اول سال 2021 در مقایسه با مدت مشابه خود در سال 2020، حدود 265 درصد افزایش داشته است. طولانی‌تر شدن زمان سفر و توقف در مقصد، اشتیاق مصرف‌کنندگان برای سفر پایدارتر را افزایش داده است، زیرا بیش از 83 درصد از مسافران، سفرهای پایدار را در اولویت قرار خواهند داد. از دیگر تغییرات رفتار مسافران را می‌توان به گرایش به سمت سفرهای سبز دانست که با توجه به تقویت روند سفرهای بلندمدت، حدود 68 میلیون مسافر تصمیم بر پروازی با برچسب «انتخاب سبز» گرفته‌اند. در این پروازها، میزان تولید گازهای کربن بسیار کاهش می‌یابد. براساس این گزارش، حدود 70 درصد از مسافران بسیاری از کشورهای بزرگ همچون آمریکا، اسپانیا، بریتانیا، کانادا و ژاپن قصد دارند بیشتر از پنج سال گذشته برای سفرها هزینه کنند. همان‌طور که جولیا سیمپسون رئیس شورای جهانی سفر و گردشگری گفته، «هوس سفر باقی از بین نرفته، اما شکل سفرها تغییر یافته است.». در واقع پس از دو سال محدودیت در سفرها، مصرف‌کنندگان مشتاق کاوش هستند. اما باتوجه به آگاهی آنها از تاثیرات عادات سفر خود بر جهان، ترجیحات، نیازها و خواسته‌های آنها نیز تغییر کرده است. براین اساس بخش‌های نوظهور گردشگری در حال شکل‌گیری است. همچنین براساس اظهارات جین سان، مدیر عامل گروه تریپ دات کام، مسافران در سراسر جهان اشتیاق فراوانی برای سفرهای داخلی و خارجی دارند، از این رو در سال 2022 شاهد حجم عظیمی از تقاضای سفرها خواهیم بود و جهان باید با روندهای در حال ظهور صنعت گردشگری سازگار شود. براساس آخرین تحقیقات شورای جهانی سفر و گردشگری سال 2022 با بهبود جهانی سفر همراه خواهد بود و برآوردها نشان می‌دهد که سال 2021 با افزایش 7/ 30 درصدی و سال 2022 با افزایش 7/ 31 درصدی در تولید ناخالص داخلی جهان همراه خواهد بود.

ایجاد شده: 14/آذر/1400       آخرین ویرایش: 14/آذر/1400     اخبار خارجی
تشکیل صندوق حمایت از توسعه صنعت گردشگری مورد موافقت معاونت گردشگری است

تشکیل صندوق حمایت از توسعه صنعت گردشگری مورد موافقت معاونت گردشگری است

به گزارش هتل نیور، " جمشید حمزه‌زاده " رئیس جامعه هتلداران ایران، با بیان رئوس مطالب طرح شده در نشست اخیر جامعه هیأت مدیره جامعه هتلداران ایران با معاون گردشگری و معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  درباره جزئیات این دیدار توضیحاتی ارائه کرد. وی با اشاره به نشست مذکور گفت: در این نشست معاون گردشگری ضمن اشاره به حواشی به وجود آمده در جریان برگزاری انتخابات تشکل‌ها، بر ضرورت عدم دخالت این وزارتخانه در ایجاد تشکل‌های بخش خصوصی و همچنین سازوکار و نحوه رأی‌گیری و انتخاب مدیران این تشکل‌ها تاکید کرد و بیان داشت که وزارتخانه صرفاً بر اساس دایره اختیارات قانونی و وظیفه مقرراتی خود در این راستا منحصراً به نظارت بر نحوه عملکرد تشکل‌ها خواهد پرداخت. این فعال بخش خصوصی همچنین ضمن اشاره به طراحی سامانه‌ای تحت عنوان "جانا" که وظیفه ارائه خدماتی نظیر صدور، تمدید مجوز، اعطای پروانه ساخت و ... را بر عهده دارد، بیان کرد: اگرچه این سامانه جهت تسهیل در روند ارائه امور خدماتی به جامعه هتل‌داران طراحی و اجرایی شده است اما متأسفانه همچنان در مواردی شاهد وجود مشکلات و مسائلی در روند امور صدور مجوزهای مربوطه توسط این سامانه هستیم که در این خصوص نیز معاون گردشگری قول مساعدت و پیگیری‌های لازم با هدف رفع موانع فعلی انجام گرفته و در دستور کار قرار گیرد. رئیس جامعه هتل‌داران ایران همچنین با بیان این مطلب که هم‌اکنون کمیته‌ای تحت عنوان کمیته "حقوقی - انتظامی" متشکل از کارشناسان حقوقی در جامعه هتل‌داران مشغول به فعالیت است، تصریح کرد: در این جلسه پیشنهاد شد کارشناسان منتخب این کمیته و سایر کمیته‌های تخصصی حسب مورد و متناسب با موضوعات مختلفی نظیر تدوین برنامه هفتم توسعه، امهال تسهیلات کرونایی و ... با هدف بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های بخش خصوصی گردشگری و افزایش تعامل، همکاری و هم‌افزایی لازم در جلسات "کمیته تدوین لوایح" وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حضور پیدا کنند که خوشبختانه مورد استقبال و قبول واقع شد. مطابق با صحبت‌های حمزه‌زاده، در این نشست پیشنهاد تأسیس و تشکیل "صندوق حمایت از توسعه صنعت گردشگری" متشکل از بخش خصوصی و دولتی با هدف تامین منابع مالی لازم به منظور حمایت مالی از بخش خصوصی مطرح شد، که مورد اجماع حاضران قرار گرفت و مقرر شود ضمن تداوم هم‌اندیشی‌های لازم و پختگی بیشتر طرح اجرایی آن برای جلسات بعدی آماده شود. وی خاطرنشان کرد: همچنین در این نشست مشکلات و مواردی همچون نحوه درجه‌بندی، استانداردسازی، نرخ‌گذاری و سایر مسائل هتل‌ها در زمینه اخذ و دریافت پروانه بهره‌برداری مطرح  گردید و مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت مقرر شد پیگیری لازم از سمت وزارتخانه در جهت مرتفع ساختن این مشکلات، به عمل آمده و تمهیدات و تدابیر مقتضی در این خصوص اتخاذ گردد.

ایجاد شده: 11/آذر/1400       آخرین ویرایش: 11/آذر/1400     اخبار داخلی
برگزاری تور آشنایی با ظرفیت های گردشگری فارس برای عراقی‌ها

برگزاری تور آشنایی با ظرفیت های گردشگری فارس برای عراقی‌ها

به گزارش هتل نیوز، " سید موید محسن نژاد " معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: ما آماده پذیرایی از گردشگران عراقی می‌شویم و به همین منظور تور آشناسازی نمایندگان آژانس‌های عراقی با ظرفیت‌های گردشگری استان فارس برگزار شد. وی افزود: درقالب ابلاغ دستورالعمل جذب گردشگران خارجی، به‌منظور برنامه‌ریزی و هماهنگی برگزاری تور صنعت گردشگری و رسانه از کشور عراق نشستی با نمایندگان آژانس‌های عراقی برگزار شد. معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری  وصنایع دستی فارس ادامه داد: در این نشست که با حضور نمایندگانی از جامعه هتل‌داران و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و همچنین آژانس‌های مسافرتی که گردشگران عراقی را وارد کشور می‌کنند، برگزار شد راهکارهای جذب گردشگران عراقی به فارس بررسی شد. او با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان فارس و شهر شیراز در بعد مذهبی، سلامت، طبیعی و تاریخی گفت: در این نشست مقرر شد آژانس‌های خدمات مسافرتی که تورهای گردشگران عراقی را وارد می‌کنند با نمایندگان خود ارتباط برقرار کنند و برای برگزاری تور آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهند. محسن نژاد به لزوم احیای پرواز شیراز به نجف نیز اشاره کرد و گفت: وجود این پرواز می‌تواند گشایش‌های بسیاری در ورود گردشگران عراقی به شیراز فراهم آورد. او افزود: کشور عراق دارای فرهنگ‌های خاصی است که باید به این فرهنگ‌ها توجه کرد مثلاً در بحث غذا باید اهتمام ویژه‌ای به کار گرفته شود تا غذاهای عراقی در رستوران‌ها و هتل‌های استان ارائه شود.

ایجاد شده: 11/آذر/1400       آخرین ویرایش: 11/آذر/1400     اخبار داخلی
جلسه هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران با دو معاون وزیر برگزار شد

جلسه هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران با دو معاون وزیر برگزار شد

به گزارش هتل نیوز، جلسه هیئت مدیره حرفه‌ای جامعه هتلداران ایران دوشنبه 8 آذر در هتل بابا طاهر تهران برگزار شد. در این جلسه علاوه بر اعضای هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران، دو نفر معاونین وزیر گردشگری نیز به عنوان مهمان حضور داشتند. در بخش نخستِ جلسه، هیئت مدیره میزبان " علی‌اصغر شالبافیان " معاون گردشگری وزارت گردشگری بود و مسایلی مانند درجه‌بندی، استاندارد‌سازی، نرخ گذاری، مشکلات مربوط به سامانه جانا و مسائل مربوط پرونه‌های بهره‌برداری و ... مورد طرح و بررسی قرار گرفت. معاون گردشگری کشور اشاره کرد که سامانه جانا باید شرایط کار را برای تاسیسات گردشگری تسهیل کند؛ در ادامه مقرر شد که سامانه جانا مورد بازنگری قرار بگیرد و کارها مورد تسهیل و روانسازی واقع شود. در این بخش همچنین مطرح شد که تقویت تشکل‌های گردشگری از جمله جامعه هتلداران ایران از اهداف مهم این صنعت است. شالبافیان اشاره کرد که گردشگری در کشور باید به سمت ساختارسازی برود و تشکل‌ها باید مورد حمایت قرار بگیرند. معاون گردشگری کشور از رویکردها و سیاست‌های این معاونت در بحث تشکل‌های بخش خصوصی گفت و یادآور شد که این معاونت به ویژه در بحث انتخابات تشکل‌ها به هیچ وجه دخالت نخواهد کرد؛ به این معنا که از نظر وزارتخانه و معاونت گردشگری، این خود بخش خصوصی است که باید تصمیم بگیرد و انتخاب کند که چه کسانی را برای هیئت مدیره در نظر بگیرد. شالبافیان گفت که معاونت گردشگری وزارتخانه در انتخابات تشکل‌ها نقش نظارتی خواهد داشت. او یادآور شد که باید به سمتی حرکت کنیم که حمایت از گردشگری به عنوان یک باور عمومی بین دستگاه‌های مختلف دولتی در بیاید. همچنین عنوان کرد که گردشگری باید به نوعی در تمام مصوبات کمیسیون‌های دولت مد نظر قرار بگیرد. بخش دوم جلسه با حضور " سعید اوحدی " معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت گردشگری به بررسی مسایل هتلداران در ارتباط با حوزه این معاونت از جمله مساله تامین منابع و ارائه تسهیلات بانکی اختصاص داشت. اوحدی در این بخش خاطرنشان کرد که هدف وزارتخانه استفاده از حداکثر توان ممکن برای تامین منابع مورد نیاز جهت ارائه تسهیلات هم به هتل‌های در دست احداث و هم به هتل‌های فعال است. معاون توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه ضمن اشاره به اهمیت تامین منابع برای نوسازی، تجهیز و بازسازی هتل‌ها، به تاکید ویژه وزیر گردشگری برای تامین منابع مورد نیاز جهتِ ارائه تسهیلات به هتل‌هایی که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، اشاره کرد و یادآور شد که در این زمینه از منابع مختلفی مانند صندوق توسعه ملی، تبصره ۱۸ و ... می‌توان استفاده کرد. در این بخش همچنین عنوان شد که تشکل‌های گردشگری باید از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشند و به جایگاه واقعی خودشان که امروز فاصله زیادی با آن دارند، دست پیدا کنند. موضوع موقعیت تشکل‌های گردشگری در کشورهای دیگر هم مورد بحث قرار گرفت و مطرح شد که این تشکل‌ها از جایگاه خوب و اختیارات تعریف‌شده و مناسبی در کشورهای دیگر برخوردارند.  همچنین عنوان شد که تشکل‌های گردشگری در ایران برای رسیدن به جایگاه واقعی خود باید اختیارات بیشتری داشته باشند و هرچقدر تشکل‌ها و جامعه هتلداران بیشتر تقویت شوند، اهداف صنعت گردشگری به صورت مطلوب‌تری تحقق پیدا خواهد کرد. از دیگر موارد مطروحه در این جلسه ضرورت انسجام تشکل‎ها بود که از آن با عنوان عامل موفقیت‌‌ها در اهداف تعیین شده صنعت گردشگری یاد شد. تاکید شد که تشکل‌ها و جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران باید در کار گروه‌های مربوطه مثل کمیته تسهیلات، تنظیم لوایح و ... حضور و همچنین با معاونت مربوطه همکاری و تعامل نزدیک داشته باشند تا کارها به صورت کارشناسی در قسمت‌های مختلف انجام شود. عنوان شد که مطالبه‌گری تشکل‌ها باید ساختاری باشد و حتماً باید از یک ساختار مناسب تبعیت کند تا منجر به حصول نتیجه مطلوب شود. در این جلسه از تشکل‌ها به عنوان پل ارتباطی بین دستگاه‌های وزارت گردشگری و بخش خصوصی یاد شد و گنجاندن احکام مناسب در برنامه هفتم توسعه در راستای توسعه گردشگری و رفع مشکلات آن، مورد تاکید قرار گرفت. بحث امهال در بازپرداخت تسهیلات دریافتی هتل‌ها در دوران کرونا هم از دیگر مسایل مطرح شده بود. در هر دو بخش جلسه روز دوشنبه هیئت مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران، ایجاد صندوق حمایت از توسعه صنعت گردشگری مورد تاکید قرار گرفت.

ایجاد شده: 10/آذر/1400       آخرین ویرایش: 10/آذر/1400     اخبار داخلی
نرخ هتل ها در سراسر جهان افزایش می‌یابد

نرخ هتل ها در سراسر جهان افزایش می‌یابد

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، یکی از دغدغه‌های مهم برای مسافرانی که به خارج از کشور سفر می‌کنند، امکان رزرو هتل است. بر اساس آخرین گزارش‌ها، سفر و اقامت هتل در سراسر جهان طی دو سال آینده گران‌تر خواهد شد. این موضوع یکی از نتایج هفتمین پیش‌بینی سالانه سفر تجاری جهانی است که توسط گروه CWT و انجمن جهانی سفر تجاری (GBTA) منتشر شده است. این گزارش دلایل اصلی افزایش قیمت هتل‌ها را افزایش تقاضا، محدودیت ظرفیت، تقاضای مسافران و همچنین هزینه‌های نیروی کار و تأمین منابع انرژی می‌داند. به گفته "میشل مک‌کینی فرامیر" مدیر عامل گروه CWT سیر صعودی سفرهای کاری نوسان کامل دارد؛ این تغییر پس از کاهش ۳۱ درصدی نرخ بلیط هواپیما برای سفرهای کاری ایجاد شد. بر اساس این گزارش کارشناسان انتظار دارند نرخ بلیت هواپیما در سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به ترتیب حدود ۳.۳ و ۳.۴ درصد افزایش یابد. انتظار می‌رود با افزایش قیمت ۱۳ درصدی در سال ۲۰۲۲ و ۱۰ درصد بیشتر در سال ۲۰۲۳ افزایش قیمت جهانی هتل‌ها از این میزان نیز پا را فراتر بگذارد. بر اساس بررسی‌های جدید برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی و افزایش تقاضاها برای برگزاری جلسات در محیط‌های محصور منجر به سفر افراد بیشتری می‌شود. انتظار می‌رود این وضعیت در سال ۲۰۲۲ تغییر کند. پیش‌بینی می‌شود میزان تقاضا برای برگزاری جلسات و رویدادها در نیمه اول سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱ حدود ۵۳ درصد افزایش یابد.

ایجاد شده: 4/آذر/1400       آخرین ویرایش: 4/آذر/1400     اخبار خارجی
ممنوعیت ورود گردشگران به اتریش

ممنوعیت ورود گردشگران به اتریش

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، مقام‌های اتریش در راستای اجرای قرنطینه سراسری ورود گردشگران را ممنوع اعلام کردند. به گزارش ایسنا و به نقل از نشنال، مقام‌های اتریش در راستای اجرای مقرراتی که برای مقابله با موج چهارم ویروس کرونا در این کشور در نظر گرفته شده‌، سفرهای تفریحی را متوقف کرده‌اند.  در اتریش قرنطینه موقتی از بیست و دوم نوامبر تا دست کم سیزدهم دسامبر به اجرا گذاشته خواهد شد. به گفته دولت اتریش این احتمال وجود دارد که به مدت زمان این قرنطینه ۲۰ روز دیگر هم اضافه شود. بر اساس بیانیه رسمی که توسط دولت منتشر شده است، مرزهای اتریش همچنان باز خواهند بود اما با توجه به قرنطینه پیش رو سفر به اتریش برای سفرهای گردشگری فقط بعد از سیزدهم دسامبر امکان‌پذیر خواهد بود. در طول اجرای قرنطینه، تمام مراکز خدمات‌رسانی به گردشگران از جمله هتل‌ها، رستوران‌ها، مراکز تفریحی و موسسات فرهنگی تعطیل خواهند بود.

ایجاد شده: 2/آذر/1400       آخرین ویرایش: 2/آذر/1400     اخبار خارجی
چهارهزار اتاق برای دوران جام جهانی آماده کنیم

چهارهزار اتاق برای دوران جام جهانی آماده کنیم

به گزارش هتل نیوز " مسیح‌الله صفا " رییس جامعه هتلداران کیش درباره آخرین اقدامات و مذاکرات برای مشارکت در میزبانی از جام جهانی قطر با توجه به ظرفیت محدود این کشور و همچنین اظهارات دبیر شورای عالی مناطق آزاد برای پذیرش بخشی از مسافران جام جهانی ۲۰۲۲ در کیش و قشم، اظهار کرد: با توجه به گام بلندی که تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در جام جهانی برداشته است، باید ظرفیت اقامت و پذیرایی را در جزیره کیش افزایش دهیم. قول می‌دهیم چهارهزار اتاق برای دوران جام جهانی، آماده کنیم. اگر تیم‌های خارجی نیامدند به هر حال ایرانی‌هایی که قصد تماشای این بازی‌ها را دارند با توجه به مسافت نزدیک کیش و قطر و تفاوت هزینه‌ها می‌توانند در این جزیره اقامت داشته باشند. او افزود: هزینه هر شب اقامت در هتل‌های قطر بالای ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان می‌شود، علاوه‌بر این تعداد هتل و اتاق در قطر کم است و همه تماشاچی‌ها، گردشگران و اعضای تیم‌ها را پوشش نمی‌دهد. ظرفیت دبی هم برای این رویداد کافی نیست. برای همین ما سعی می‌کنیم ظرفیت اقامت و استانداردها را در کیش تا جام جهانی بالا ببریم تا دست‌کم مسافران ایرانی را در این جزیره با قیمت مناسب و به مراتب مناسب‌تر از قطر پوشش دهیم. البته که حضور مسافران و تیم‌های خارجی در کیش مهم است، اما مسافران ایرانی برای ما مهم‌تر هستند. او درباره استانداردسازی خدمات در اماکن اقامتی کیش، اظهار کرد: به تازگی رییس فدراسیون فوتبال ایران و نماینده فیفا از داشته‌ها و ظرفیت کیش بازدید کرده‌اند که این مساله، ما را برآن داشت تا شهریورماه سال ۱۴۰۱، پیش از آغاز بازی‌ها، ظرفیت اقامت را آماده کنیم.

ایجاد شده: 1/آذر/1400       آخرین ویرایش: 1/آذر/1400     اخبار داخلی
ظرفیت حدود ۹۰ درصد هتل‌های اصفهان تکمیل شد

ظرفیت حدود ۹۰ درصد هتل‌های اصفهان تکمیل شد

به گزارش هتل نیوز ، " مهدی زاهدی‌پور " معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان روز دوشنبه با بیان اینکه‌ کرونا بیشترین آسیب را به بخش گردشگری وارد کرد، افزود: در استان اصفهان 70 هتل یک تا پنج‌ ستاره، 80 مهمانپذیر و ۵۰۰ خانه بومگردی وجود دارد که در دوران‌ شیوع کرونا از ظرفیت آنها کمتر استفاده می‌شد و اکنون وضعیت مناسبی از نظر پذیرش گردشگر دارند. وی اضافه کرد: از مجموع ۲۰۰ آژانس مسافرتی، افزون بر ۳۰ تا ۴۰ آژانس تعطیل شده‌اند که امید می‌رود با رونق گردشگری و ورود گردشگر به استان شاهد راه‌اندازی دوباره این آژانس‌ها باشیم. معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان درباره پرداخت تسهیلات به بخش گردشگری بدون ذکر میزان تسهیلات پرداخت شده اظهار داشت: متقاضیانی که‌ برای دریافت تسیهلات با مشکل مواجه شده‌اند می‌توانند به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مراجعه کنند تا مشکل‌ آنان رفع شود. وی با بیان اینکه با توجه به شرایط کرونایی برخی بانک‌های عامل از پرداخت تسهیلات خودداری کردند، ادامه داد: طبق دستورالعمل مربوطه در بند الف تبصره ۱۸ برای صنایع دستی ۱۲۶ میلیارد تومان و برای گردشگری ۲۶۶ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که از طریق بانک‌ها پرداخت شود که با تاسف هنوز اتفاق خاصی رخ نداده و بانک‌ها همکاری ندارند. زاهدی‌پور افزود: صندوق کار آفرینی امید از تبصره ۱۸ تسهیلات با کارمزد چهار تا ۹ درصد برای مناطق روستایی، ۹ تا ۱۴ درصد برای شهرهای کمتر توسعه یافته و ۱۸ درصد برای شهرهای بزرگ پرداخت می‌کند. معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: یکی از چالش‌ها پیش روی صنعت گردشگری بحث زمین‌های واگذاری ملی است که تاسیسات در آنها لحاظ شده اما هنوز سند واگذاری ندارند.

ایجاد شده: 1/آذر/1400       آخرین ویرایش: 1/آذر/1400     اخبار داخلی
به جای "افزایش قیمت هتل‌ها" به دنبال رقابتی کردن قیمت‌ها باشیم

به جای "افزایش قیمت هتل‌ها" به دنبال رقابتی کردن قیمت‌ها باشیم

به گزارش هتل نیوز، " علی صدرنیا " رییس هئیت مدیره جامعه راهنمایان ایران‌گردی و جهان‌گردی در واکنش به انتشار خبر افزایش 30 درصدی قیمت ارائه خدمات توسط هتل‌ها ضمن انتقاد از عدم وجود برنامه‌ریزی مدون و منسجم در حوزه جذب گردشگر خارجی و قیمت گذاری دستوری در خصوص ارائه خدمات توسط هتل‌ها اظهار کرد: لغو ممنوعیت صدور ویزا برای گردشگران خارجی و ازسرگیری صدور روادید را به هیچ عنوان نباید به معنای رونق دوباره گردشگری خارجی تلقی کرد و دست از کار و تلاش برای توسعه دوباره گردشگری کشید. وی ادامه داد: باید بدانیم در حوزه گردشگری بازگشت به دوران قبل از همه‌گیری کرونا و به صورت مشخص قبل از سال 1398 فرآیند و پروسه‌ای پیچیده و زمان‌بر است. به اعتقاد این فعال بخش خصوصی، علت این پیچیدگی و زمان‌بر بودن این است که  صنعت گردشگری در ایران حدود دو سال است که کاملاً از نفس افتاده و استراتژی ما باید به این صورت باشد که در گام اول آن را احیا کنیم  و سپس  در راستای فربه‌سازی آن گام برداریم. رئیس هئیت مدیره جامعه راهنمایان ایران‌گردی و جهان‌گردی، تحقق این مهم را در گرو انجام اقدامات دقیق و برنامه‌ریزی شده‌ای دانست که از جمله مهمترین آن‌ها قطعا انجام تبلیغات و بازاریابی مناسب در سطح بین المللی است. صدرنیا یادآور شد: برهمین اساس، دولت و متولی اصلی این امر که به صورت مشخص وزارتخانه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است باید ابتدا در سطح کلان و به صورت گسترده با استفاده از بستر فضای مجازی در بازارهای جهانی، ظرفیت‌های بکر و جذاب گردشگری ایران را معرفی و شناسایی کند تا در وهله بعدی،  بخش خصوصی به اتکای این شناسایی اولیه، با حمایت دولت از طریق بازاریابی و تبلیغات در سطح خرد در نمایشگاه‌ها و سایر رویدادهای بین المللی به یاری توسعه و رشد گردشگری از طریق جذب گردشگر خارجی بشتابد. وی همچنین با اشاره به خبر افزایش قیمت هتل‌ها اظهار کرد: متاسفانه با توجه به وجود تورم در کشور و به تبع آن افزایش صعودی و مکرر قیمت خدمات مسافرتی، در فاصله زمانی که تور مورد نظر تبلیغ شده و سپس به آژانس‌ها فروخته شده است، تا زمانی که گردشگر وارد ایران می‌شود، قیمت‌ها دچار افزایش می‌شوند.  این فعال بخش خصوصی علت ایجاد چنین مسائل را ناشی از عدم وجود سیاست واحد و یکپارچه‌ای دانست که در واقع با انجام مدیریت جزیره‌ای و غیرمتحد، صنعت گردشگری ایران را امروز تماماً به شکل شعارگونه و بدون وجود هیچ‌گونه برنامه‌ای مدون و منسجم در مسیری ناصحیح و نامناسب حرکت می‌کند. رییس هئیت مدیره جامعه راهنمایان ایران‌گردی و جهان‌گردی ضمن اشاره به این موضوع که در موارد بسیاری می‌توان با یک هدف‌گذاری دقیق و برنامه‌ریزی مشخص از سیاست‌ها و رویکرد کشورهای پیش‌رو در زمینه صنعت گردشگری اقتباس و گرته‌برداری کرد، تصریح کرد: برای نمونه سیاست‌گذاری کشور مالزی به منظور جذب گردشگر همزمان با سقوط شاخص بورس این کشور در حدود دو دهه قبل، یکی از نمونه‌های موفق است. صدرنیا با بیان اینکه کشور مالزی به دنبال سقوط بورس و با هدف جلوگیری از آسیب به صنعت گردشگری این کشور، اقدام به طراحی یک سناریو سازنده کرد که براساس آن اقامت در هتل‌های این کشور تا 4 شب رایگان بود، گفت: از سوی دیگر باید در نظر داشت که اغلب گردشگران ورودی این کشور، حداقل تا یک هفته در این کشور اقامت داشتند. وی ادامه داد: کشور مالزی به لطف و کمک این موضوع توانست اقتصاد کشور خود را در آن ایام از طریق بهبود و رشد حوزه گردشگری، سرپا نگه داشته و از سقوط آن جلوگیری کند. این فعال بخش خصوصی همچنین ضمن تاکید بر این موضوع که در بسیاری از کشورهای پیشرو در امر گردشگری، هزینه اقامت در هتل به ازای چهار شب، ارزان‌تر از مواردی است که شخص اقامت کمتری نظیر دو و یا سه شب دارد، توضیح داد: فلسفه این موضوع این است که معولاً اصل سود هتل‌ها از ارائه خدمات جانبی دیگر نظیر سرو غذا در رستوران، استفاده از استخر، پارکینگ و ... تامین شده و هزینه دریافتی از بابت اقامت به ازای هر شب در اتاق‌ها، سهم اندکی را در این خصوص به خود اختصاص می‌دهد. رئیس هئیت مدیره جامعه راهنمایان ایران‌گردی و جهان‌گردی متذکر شد: متأسفانه در ایران بدون الگو قرار دادن تجربه سازنده سایر کشورها، صرفاً اقدام به افزایش نرخ خدمات مسافرتی هتل‌ها شده است که این امر قطعاً موجب ایجاد ضرر و زیان به آژانس‌های مسافرتی می‌شود چرا که اغلب این آژانس‌ها، تورهای خود را با قیمت تمام شده از حدود یک یا دوسال پیش فروخته‌اند و اکنون ملزم خواهند بود که مابه التفاوت ناشی از افزایش قیت هتل‌ها را پوشش دهند. صدرنیا تعیین نرخ ارائه خدمات توسط هتل‌ها به صورت دستوری و غیر رقابتی را نادرست دانست و افزود: باید متولیان حوزه گردشگری ضمن انجام نظارت و اتخاذ سیاست‌های لازم به دنبال ایجاد شرایطی باشند که قیمت هتل‌ها در بازار و در شرایطی رقابتی توسط خود آنان تعیین شود چرا که نتیجه این موضوع منجر به ارائه خدمات با کیفیت‌تر و ارزان‌تر به گردشگران و مسافران خواهد شد. وی با تاکید بر این که بخش خصوصی در واقع  خط مقدم صنعت گردشگری محسوب می‌شود و از آن‌جایی‌که منافع مالی خود را در توسعه و رشد همه جانبه این صنعت می‌داند، با تمام توان و استفاده از همه ظرفیت‌های خود در این میدان بازی خواهد کرد، یادآور شد: در دوران مدیریت یکی از مدیران وقت گذشته سازمان میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تکیه بر بخش خصوصی و انجام مشورت و هم‌فکری از این بخش مهم از صنعت گردشگری، اقدامات سازنده و موثری انجام شد. رئیس هئیت مدیره جامعه راهنمایان ایران‌گردی و جهان‌گردی خاطرنشان کرد: با این اوصاف، شرایط فعلی گردشگری ایجاب می‌کند که متولیان دولتی با اتکا به اصل اساسی لزوم بهره‌مندی از همکاری و همفکری با بخش خصوصی که کاملاً نسبت به اصول و قواعد این حوزه اشراف دارد، نسبت به انجام برنامه‌ریزی‌های لازم در تمامی حوزه‌های گردشگری اعم از تبلیغات، تصمیم‌گیری‌های کلان و ...  با هدف به حرکت درآوردن موتور گردشگری اقدام کند.

ایجاد شده: 29/آبان/1400       آخرین ویرایش: 29/آبان/1400     اخبار داخلی
برخی از هتل‌های هرمزگان هنوز از تعطیلی کرونا خارج نشدند

برخی از هتل‌های هرمزگان هنوز از تعطیلی کرونا خارج نشدند

به گزارش هتل نیوز " علی قوی‌بنیه " رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان هرمزگان گفت: بعضی از هتل‌ها و مهمان‌پذیرهای این استان هنوز هم تعطیل هستند. وی عنوان کرد: مانند سایر نقاط ایران، سال ۹۹ برای ما در صنعت گردشگری و هتلداری هرمزگان هم سال خیلی سختی بود. اغلب هتل‌ها و مهمانپذیرهای استان در چهار ماه اول سال ۹۹ تعطیل بودند. همین حالا که ما داریم گفت‌وگو می‌کنیم، هنوز چند هتل و مهمانپذیر استان تعطیل هستند. داریم که  همین الان هم که با شما صحبت می کنم تعطیل هستند. او با بیان این‌که فعالیت اقتصادی در استان هرمزگان در سال ۱۴۰۰ شرایط بهتری نسبت به سال قبل پیدا کرده است، افزود: واردات و صادرات در بنادر شهید رجایی و سایر بنادر تا حدی راه افتاده است. طوری که بازرگانان زیادی برای انجام کارهای تجاری خود برد به شهر بندرعباس می‌آیند و این در کار ما هتلدارها مشهود است. در ۶ ماه نخست امسال، سطح اشغال هتل‌ها به شکر خدا بیش از ۵۰ درصد بوده است و این موضوع باعث شده است که بیش از ۹۰ درصد از همکارانی که در هتل‌های مختلف تعدیل شده بودند، به محل کارشان برگردند. او تسهیلات وعده داده شده از سوی دولت پس از شیوع کرونا را راهگشای مشکلات هتلداران ندانست و توضیح داد که به دلیل سود بالای آن تسهیلات و پروسه سخت دریافت آن، هتل‌های هرمزگان استقبال چندانی از آن نکردند و تنها ۵ تا ۱۰ درصد هتل‌ها آن تسهیلات را دریافت کردند. رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران هرمزگان عنوان کرد: در خصوص بخشودگی مالیات و عوارض به خاطر جبران خسارت‌های هتلداران که وعده‌ها و حتی ابلاغیه‌هایی اعلام شده بود، هنوز کاری صورت نگرفته و آن بخشودگی‌های اعلام‌شده اجرایی نشده است. در حالی که هتل‌ها با مشکلات زیادی دست‌وپنج نرم می‌کنند و شرایط‌ بسیار سختی دارند. بخش خصوصی متاسفانه مظلوم واقع شده است. صنعت گردشگری با همه مشکلات، چراغ خود را روشن نگه داشته اما در جریان کرونا مورد هیچ حمایتی قرار نگرفته است. بخش دولتی در این زمینه باید تلاش مضاعفی به خرج دهد. دولت می‌تواند در قالب بسته‌های تشویقی واقعی به این صنعت مهم کمک کند. قوی‌بنیه در مورد واکسیناسیون کارکنان هتل‌ها هم گفت: در سال ۱۴۰۰ با پیگیری‌ها و زحمات جناب آقای دکتر حمزه‌زاده، ریاست محترم جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران، واکسیناسیون کارکنان هتل‌های ما انجام شد و به جرات می‌توانم بگویم که ۱۰۰ درصد کارکنان واکسینه شده‌اند و مهمان‌ها می‌توانند با خاطرجمعی به هتل‌ها مراجعه کنند و از خدمات‌شان بهره‌مند شوند. البته قبل از واکسیناسیون هم هتلداران با رعایت پروتکل‌ها و با وجود مشکلات با صرف هزینه‌های زیاد، تلاش می‌کردند هتل‌ها را همچون همیشه به صورت امن‌ترین جا برای اقامت مسافران حفظ کنند؛ طوری که به قول همکاران‌مان حتی از خانه‌هایمان هم در برابر ویروس امن‌تر و بیشتر مصون باشند. رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران هرمزگان از دولت جدید خواست تا با حمایت از کسانی که به سرمایه‌گذاری در صنعت هتلداری علاقه‌مند هستند، بستر رشد اقتصادی قابل‌ملاحظه‌ای را از طریق صنعت توریسم فراهم کند. او گفت: بندرعباس و شهرستان‌های اطراف پتانسیل بسیار بالایی در این صنعت دارند و نیازمند  حمایت هستند و همت مدیران بالادستی را می‌طلبند. ازیاد نبریم که نگه‌داری تاسیسات گردشگری در شهرهای جنوبی کشور بسیار پرهزینه است و این، کار ما را سخت‌تر می‌کند. امیدواریم سال ۱۴۰۰ را طوری پیش ببریم که آسیب سال گذشته، کمرنگ‌تر شود و هتل‌ها بتوانند سرپا بمانند.

ایجاد شده: 29/آبان/1400       آخرین ویرایش: 29/آبان/1400     اخبار داخلی
ارائه نرخ پایین و جذب گردشگر ارجح بر سود

ارائه نرخ پایین و جذب گردشگر ارجح بر سود

به گزارش هتل نیوز ، " ابراهیم پورفرج رئیس جامعه تورگردانان ایران صدور روادید و باز شدن مرزها را اولین تقاضای اعضای هیئت مدیره تورگردانان از وزیر عنوان کرد و افزود: «مهندس ضرغامی و آقای شالبافیان برای حل مشکلات پیگیر هستند. تلاش و پیگیری‌هایشان همچنین توجه ریاست جمهوری به دغدغه و تقاضاضای فعالان این حوزه جای قدردانی دارد.»  او به آغاز فعالیت اعضا برای آوردن تور به ایران اشاره کرد و گفت: «تورگردانان اطلاع‌رسانی و گفت‌وگوهای خود را در حوزه‌های مختلف با بازارهای هدف اروپایی، چین، ژاپن و روسیه شروع کرده‌اند.»  پورفرج با ابراز امیدواری از افزایش تعداد گروه‌های ورودی تا پایان سال میلادی، ادامه داد: «کرونا باعث ضعیف شدن اقتصاد کشورها شده است و سفر به ایران مقرون به صرفه است. البته احساس امنیت گردشگر نسبت به سلامت محیطی که می‌خواهند به ان ورود کنند، اهمیت بالایی دارد.»  رئیس جامعه تورگردانان ایران با تاکید بر اهمیت امنیت بالای کشور برای ورود گردشگر، افزود: «واکسینه شدن تمامی مردم موجب افزایش اعتماد گردشگران برای انتخاب ایران به‌عنوان مقصد سفر می‌شود. نیاز است روی سرعت واکسیناسیون کار تبلیغاتی جدی صورت گیرد، با این اتفاق امید برای ورود گردشگر به کشور بیشتر می‌شود.»  او با ابراز امیدواری از بالارفتن تقاضا در فصل بهار، بیان کرد: «آژانس‌ها از فرصت کرونا برای تولید محتوا استفاده کرده‌اند و شبکه‌های اجتماعی خود را تقویت کرده‌اند؛ پیشبینی‌مان این است در بهار تعدادی گردشگر وارد شوند و در فصل پاییز ۱۴۰۱ هم تعداد به دو برابر برسد.»  پورفرج با اشاره به کشورهای هدف جذب گردشگر خاطرنشان کرد: «حدود دو، سه ماه پیش از کرونا با ۵۱ آژانس مسافرتی چینی مذاکراتی داشتیم، چین و روسیه نیز جزو هدف‌گذاری‌هایمان بودند. از هفته گذشته با تمامی این شرکت‌ها وارد مذاکرده مجدد شده‌ایم اطلاع‌رسانی و گفت‌وگوها انجام شده، منتظر درخواست‌ها هستیم.»  رئیس جامعه تورگردانان ایران درباره تعداد تقاضا، گفت: «تعدادی از آژانس‌ها تقاضای درخواست ویزای گروهی داده‌اند، ارزیابی‌ها نشان از ریزش تعداد نفرات گروه‌ها دارد. تورها از سی تا پنجاه نفر به گروه‌های دوتا سه نفره رسیده است.»  پورفرج با تاکید بر اهمیت آغاز مسیر ورود گرشگر، ادامه داد: «در جلسه گروهی تاکیدمان بر ارائه نرخ‌های مناسب بود که گروه‌های بیشتری وارد کشور شوند. هتل‌دارها نیز همکاری خوبی داشته‌اند، گفت‌وگوهایی نیز با ایرلاین‌ها داشته‌ایم.»  رئیس جامعه تورگردانان ایران افزود: «در حال حاضر به سود فکر نمی‌کنیم. مهم شروع ورود گردشگر به کشور است، قیمت در آینده قابل تغییر است.»  او انتقاداتی را بر دستورالعمل ابلاغی از سوی کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا وارد دانست و به اضافه بودن نقش برخی وزارتخانه و حذف تعدادی از تبصره‌ها اشاره کرد.  پورفرج با اشاره به برنامه‌ریزی شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه‌های پیش‌رو، افزود: «حضور در نمایشگاه‌های آلمان، ایتالیا و اسپانیا فرصت و امیدی برای احیای بازار است؛ برای شرکت در این رویدادها گفت‌وگوهایی را مهندس ضرغامی خواهیم داشت.»

ایجاد شده: 29/آبان/1400       آخرین ویرایش: 29/آبان/1400     اخبار داخلی
دوران تحول در وزارت گردشگری آغاز شده است

دوران تحول در وزارت گردشگری آغاز شده است

به گزارش هتل نیوز، اولین همایش سراسری معاونان، مشاوران و مدیران کل ستادی و استانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صبح امروز سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ در محل آمفی‌تئاتر این وزارتخانه برگزار شد. " سیدعزت‌الله ضرغامی " وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این همایش گفت: «دوران تحول در وزارتخانه آغاز شده است. هم تحول در اندیشه و نگاه، و هم در روش‌های اقدام. در هر دو حوزه نیاز ساختارشکنی داریم. خط‌قرمزهای موهوم و ساختگی برداشته خواهد شد. ما مدیران خلاق و شجاع می‌خواهیم و دوران روش‌های محافظه‌کارانه، استاتیک و بی‌خاصیت تمام شده است.» او یادآور شد: «مدیریت در جمهوری اسلامی، خدمت بی‌منت به مردم و هموار کردن مسیر آن‌ها به‌سوی خوبی‌ها و ارزش‌های الهی و انسانی است.» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «آشنا نبودن برخی مدیران با روح وظایف خود و نگاه کلیشه‌ای و رفع مسئولیت بلای جان مدیریت کشور شده است.» او افزود: «وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آن‌گونه که در شأن و جایگاه آن است مورد توجه قرار نگرفته است. وظیفه همه ما بر کشیدن و بالا بردن جایگاه وزارتخانه است.» مهندس ضرغامی عنوان کرد: «مدیران وزارتخانه باید سطح دانش و اطلاعات خود را در حوزه‌های مأموریتی ارتقا دهند.» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اهمیت فضای مجازی در حوزه‌های مرتبط با این دستگاه ادامه داد: «فضای مجازی و انعکاس نظرات مردم پیرامون مسائل مرتبط با مأموریت‌های وزارتخانه تهدید نیست، بلکه یک فرصت است.» او حفظ میراث‌فرهنگی و ابنیه تاریخی و معرفی آن به نسل‌های آینده را از مهم‌ترین مأموریت‌های این وزارتخانه دانست و تأکید کرد: «کمیته‌ای فنی مرکب از کارشناسان خبره و مطمئن میراث و مدیران مرتبط، مسئول رسیدگی به برخی اختلافات و تصمیم‌گیری کارشناسی در مورد پرونده‌های مفتوح خواهند بود.» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه افزود: «در این وزارتخانه نیروهای تحصیل‌کرده و شایسته وجود دارند که با ایجاد یک سامانه ویژه نیاز آینده به منابع انسانی برای توسعه و مأموریت‌های جدید تأمین خواهد شد.» او افزود: « تکریم ارباب رجوع از بازدیدکنندگان موزه‌ها و مراکز گردشگری گرفته تا مراجعان اداری بخش خصوصی، شاخص مهم ارزیابی مدیران ستادی و استانی خواهد بود.» مهندس ضرغامی با بیان اینکه همه مأموریت‌های جدید باید دارای پیوست فرهنگی و رسانه‌ای باشند، ادامه داد: «نظارت بر هتل‌ها، مراکز اقامتی، بوم‌گردی‌‌ها و... باید با دقت و حساسیت بیشتری دنبال شود. این‌ها شاخصه‌های ارزیابی عملکرد همکاران خواهد بود.» او افزود: «ملاقات مدیران با سرمایه‌گذاران و کارآفرینان باید در اولویت برنامه‌های آنان باشد، به‌ویژه کسانی که نیاز به تسهیلات بانکی ندارند.» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: «بوروکراسی کشنده آفت جان نظام مدیریتی شده است. ساده‌سازی، ایجاد پنجره واحد و رفع موانع دست‌وپاگیر با پذیرش درصدی از خطای طبیعی مورد تأکید وزارتخانه است.» او درپایان به‌خاطر پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ از مجلس شورای اسلامی تشکر کرد و افزود: «با برگزاری جلسات مشترک با نمایندگان محترم، رسیدگی به پرونده‌های متقاضیان آغاز شده است.»

ایجاد شده: 25/آبان/1400       آخرین ویرایش: 25/آبان/1400     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...