به گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث آریا، نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایعوابسته و سیوپنجمین نمایشگاه ملی صنایعدستی صبح امروز سهشنبه ۵ بهمنماه ۱۴۰۰ با حضور " علیاصغر شالبافیان " معاون گردشگری، " پویا محمودیان " معاون صنایعدستی در سالن فجر وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی برگزار شد. شالبافیان با تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر و زن بیان کرد: «با وجودتوفیقات حاصل شده در حوزه واکسیناسیون عمومی و کاهش تلفات ناشی از کرونا، هنوز نگرانیها درباره سویه جدید اُمیکرون برطرف نشده است و این موضوع از ابتدای برنامهریزی برای نمایشگاه مدنظر ما بود. در همین راستا نیز نمایشگاه با رعایت چارچوبهای ستاد ملی کرونا برگزار میشود.» او با اشاره به آسیبهای وارد شده به دو حوزه گردشگری و صنایعدستی افزود: «این نمایشگاه با رویکرد حمایتی و تخصصی برنامهریزی شده است.» شالبافیان تصریح کرد: «تلاشمان بر این بوده نمایشگاه محل ملاقات ذینفعان گردشگری و همافزایی و انسجام بین استانها و انواع گردشگری باشد.» او با اشاره به حضور شهرداریها و اتاقهای بازرگانی در غرفه استانها، افزود: «بروز ایدهها از جمله فعالیتهای زیست محیطی از دیگر نکات مورد توجه در این دوره بوده است. » حضور جامعه دانشگاهی و رونمایی از بستههای سرمایهگذاری از دیگر نکات مورد اشاره معاون گردشگری بود و افزود: «تاکیدمان بر این است که ایام نمایشگاه محلی برای ایجاد هماهنگی بین ذینفعان این حوزه باشد.» او با اشاره به تخصیص فضایی برای برگزاری نشستهای B۲B افزود: «در این ایام میزبان هیئتهای بازرگانی از کشورهای همسایه به صورت فیزیکی و مجازی هستیم.» معاون گردشگری در پایان به برگزاری سه دسته نشست تحت عنوان، کارگاههای آموزشی با محوریت افراد خلاق، نشستهای تشریک مساعی و اشتراکگذاری تجربهها همچنین پنلهای تخصص با رویکرد استفاده از ظرفیتهای بخشخصوصی اشاره کرد. شالبافیان در پاسخ به انتقادی درخصوص نحوه اطلاعرسانی و ثبتنام در نمایشگاه گفت: «تعداد مشارکتکنندگان داخلی و خارجی نشانگر این است که مشکل اساسی در این مورد وجود نداشته است.» او درباره ادغام همیشگی نمایشگاه دو حوزه صنایعدستی و گردشگری بیان کرد: «سیاست قطعی وزارتخانه همافزایی و استفاده از ظرفیتهای مشترک حوزههاست. برگزاری توامان نمایشگاه این دو حوزه، زیرساخت مناسبی برای ایجاد این همافزایی است. تصمیم قطعی برای ادغام همیشگی نیز پس از بررسی و ارزیابیها در پایان برگزاری نمایشگاه گرفته میشود.» معاون گردشگری درباره حمایتهای انجام شده از کسبوکارهای گردشگری توضیح داد: «در این دوره حضور کسبوکارهای گردشگری در نمایشگاه تسهیل شده و همچنین امکان حضور تشکلها و انجمنهای حرفهای به صورت رایگان مهیا شده است. ارتباط و طرح مشکلات بخش خصوصی با بخشهای دولتی ذیربط نیز از دیگر اقدامات برنامهریزی شده است.» شالبافیان تصریح کرد: «سیاست اصلی وزارتخانه تسهیلگیری، رفع موانع کسب و کارها و هماهنگیهای بینبخشی است. این سیاست را نیز طی این مدت با برگزاری نشستهای تجاری و فمتورها به میزبانی هشت استان انجام دادهایم. همچنین تمام تلاشمان این است که بین کسب و کارهای داخلی با شرکای خارجی پیوند ایجاد کنیم.» معاون گردشگری با تاکید بر ادامه این سیاست افزود: «حضور در قالب نمایشگاه تخصصی در کشورهای همسایه در حوزه گردشگری سلامت و زیارتی همچنین هماهنگی با رایزنان اقتصادی و فرهنگی برای حمایت از دفاتر خدمات مسافرتی از دیگر اقدامات در این راستاست.» شالبافیان درباره بخش بینالمللی نمایشگاه توضیح داد: «هیئتهای تجاری از کشورهای پاکستان، ترکیه، عراق، افغانستان، تاجیکستان و عمان در نمایشگاه حضور دارند. همچنین برگزاری نشستهای b۲b نیز با حضور شرکتهایی از چین و برخی کشورهای اروپایی بهخصوص در حوزه گردشگری سلامت برنامهریزی شده است.» او همچنین در ارتباط با حمایت برای حضور فعالان گردشگری در نمایشگاه بیان کرد: «تمام ادارات کل استانی موظف شدهاند که امکان حضور آسیبدیدگان از کرونا را در نمایشگاه فراهم کنند.» معاون گردشگری همچنین به برپایی جشنوارهها و نمایشگاههای منطقهای در راستای توسعه و رونق گردشگری داخلی اشاره کرد و گفت: «صرفا برگزاری نمایشگاه تهران آسیب کرونا را جبران نمیکند، به همین دلیل برای تسهیل گردشگری داخلی رویدادهای منطقهای تدارک دیده شده و از تقویم این رویدادها در نمایشگاه رونمایی میشود.» او با اشاره به تاکید به ادارات کل استانی برای حمایت از استارتآپها افزود: «تلاشمان در چهارماه گذشته رفع موانع بوده است. ما استارتآپها را رقیب کسب و کارهای سنتی نمیدانیم بلکه آنها را مکمل و همیار آنها میبینیم.» معاون گردشگری تصریح کرد: «در این زمینه نیز در حوزه صدور مجوز و پیگیری از سایر دستگاهها اقدام کردهایم. همچنین در همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری حمایتهای مالی از استارتآپهای نوپا انجام گرفته است. تاکید مهندس ضرغامی نیز ورود استارتآپها برای ارائه راه حلهای جدید در این حوزه است.» او درباره مدیریت برنامهریزی برای سفرهای نوروزی توضیح داد: «ستاد خدمات سفر استانها به جز پنج استان به ریاست استانداران تشکیل شده است. همچنین طی هماهنگی با وزارت کشور تمهیدات مناسبی اندیشیده شده است. گردهمایی مدیران کل استانی و حضور برخی استانداران بهعنوان هماهنگکنندگان دولتی سفرها نیز در نمایشگاه برنامهریزی شده است.» او با تاکید بر اهمیت برگزاری نمایشگاه به صورت تخصصی افزود: «به طور حتم بین واژه تخصصی و خصوصی تفاوت قائل هستیم. قائل به این نکتهایم که اقدامات به نمایش درآمده در نمایشگاه شأن گردشگری بین مردم را کاهش ندهد، به همین دلیل تمامی برنامهریزیها از جمله ارائه خوراک استانها با رویکرد تخصصی انجام شده است.» شالبافیان درباره بستههای سرمایهگذاری گردشگری بیان کرد: «۲۰ بسته سرمایهگذاری در حوزه جنگلها با هماهنگی و پیشنهاد سازمان جنگلها و سازمان حفاظت از محیطزیست آماده کردهایم و در نمایشگاه در قالب دفترچهای رونمایی میشود.» معاون گردشگری نبود مشکلات محیطزیستی و مسائل بینبخشی را بهعنوان ویژگی اصلی این بستهها اعلام کرد و افزود: «در سطح استانی نیز مدیران کل استانی فرصتهای سرمایهگذاری را شناسایی و در نمایشگاه ارائه میدهند. همچنین استفاده از منابع تبصره ۱۸ حدود ۶۰۰ طرح گردشگری با پیشرفت بیش از ۷۰ درصد شناسایی و معرفی شدهاند.» شالبافیان ادامه داد: «با هماهنگی معاونت توسعه مدیریت وزارتخانه تاکنون در جذب منابع مالی تبصره ۱۸ موفق عمل کردیم. در صورتیکه اعتبارات موجود تماما جذب شود، میتوان از دولت برای اختصاص منابع مالی در بازسازی تاسیسات گردشگری نیز درخواستهایی را مطرح کنیم.» شالبافیان همچنین به ۲۸۳ پروژه قابل افتتاح در ۳۱ استان در دهه فجر اشاره کرد و افرود: «بیمه راهنمایان گردشگری محمل قانونی پیدا کرده است و امیدواریم این حداقل خواسته آنها استمرار پیدا کند.» او همچنین ساعت برگزاری نمایشگاه را از ساعت ۸ تا ۱۷ اعلام کرد و در پاسخ به انتقادات در خصوص زمان برگزاری نمایشگاه نیز گفت: «نگرانیهای ستاد کرونا برای ازدحام جمعیت موجب شد روزهای پنجشنبه، جمعه و ساعات شلوغ برای نمایشگاه در نظر گرفته نشود. رعایت دقیق پروتکلها موضوع مهمی است که مد نظر قرار دارد. از عموم کسانی که به نمایشگاه میآیند نیز درخواست داریم پروتکلها را رعایت کنند.» او ابراز امیدواری کرد نمایشگاه سال آینده با در نظر گرفتن تمامی پیشنهادها و مرتفع شدن کرونا در شرایط بهتری برگزار شود.
ایجاد شده: 5/بهمن/1400 آخرین ویرایش: 5/بهمن/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " مسیح الله صفا " رئیس جامعه هتلداران کیش گفت: در کیش 50 هتل وجود دار که از مهر ماه سال 1400 به بعد هیچ موقع درصد اشغال هتل های جزیره کیش از 80 درصد پایین نیامده است و الان در بعضی از هتل ها درصد اشغالشان بر اساس قیمت و نوع خدمات، بین 95 تا 98 درصد است، چون از آنها خواهش کردیم چند اتاق خود را برای روز مبادا خالی نگه دارند. وی با بیان اینکه مهم ترین فاکتور برای اینکه مسافر احساس امنیت کند ، واکسیسناسیون کامل است، گفت: در جزیره کیش هیچ پرسنلی را نداریم که دو دوز واکسن خود را تزریق نکرده باشد و الان مرکز بهداشت سلامت همه تلاش خود را می کند تا پایان بهمن همه کادر هتل ها سه دوز واکسن خود را دریافت کنند. همچنین مرتب بر هتل ها نظارت می شود که پروتکل های بهداشتی صورت گیرد، از همه هتلدارانمان بابت اینکه نکات بهداشتی و پروتکل ها را رعایت می کنند تشکر می کنم. رئیس جامعه هتلداران بیان کرد: 99 درصد مسافران هتل های کیش داخلی هستند و مسافر خارجی خیلی کم داریم ، مگر اینکه فردی کار بیزنسی داشته باشد یا اینکه به صورت استثنا یک جهانگردی قصد گردش در ایران داشته باشد. قبلا هتل ترنج از لبنان و عمان مسافر می پذیرفت که الان به خاطر نبودن پرواز محدود شده است، ولی اگر پرواز ها دایر باشد برای دو تا از هتل های ما مسافر خارجی هم می آید. وی با اشاره به اینکه مسابقات جام جهانی 2022 در اواخر آبان ماه 1401 در قطر برگزار خواهد شد، گفت: قطر برای میزبانی تماشاچیان جام جهانی 2022 با کمبود هتل و اقامتگاه مواجه است. قطر برای مسافران و تماشاچیان بازی های جام جهانی از امارات و عربستان هم اتاق گرفته است. ما نیز پیشنهاد همکاری به قطر دادیم، یکی از اعضای سفارتخانه قطر به کیش آمده و از هتل ها بازدید کرده است، سفیر ما نیز در قطر آمده و امکانات را دیده است و از این پیشنهاد هم استقبال شده است. وی با بیان اینکه سال آینده در جام جهانی ، اتاق شبی 15 میلیون تومان در دوحه است، گفت: ما 3 هزار اتاق در هتل های 5 ستاره از شبی 1 میلیون تا 5 میلیون تومان در نظر گرفته ایم تا مردم ایران به کیش بیایند و بدون نیاز به ویزا 3 ساعته به آنجا رفته و باز گردند. بنده تعهد دادم 3 هزار اتاق در ایام مسابقات جام جهانی 2022 در اختیار تماشاچیان قرار داده شود، یعنی مسافر بازی را در قطر تماشا کرده و شب به کیش بازگردد. ما می خواهیم کاری کنیم با گذاشتن چند پرواز و کروز تماشاچیان صبح بازی را در قطر تماشا کنند و شب به کیش برای استفاده از هتل بازگردند. رایزنی ها در حال انجام است اما به دلیل مشکل عدم ثبات مدیریتی جزیره کیش هنوز در دست بررسی نهایی است، امیدواریم از این فرصت بتوانیم استفاده کنیم. وی ادامه داد: آنهایی هم که از کشور های خارجی می خواهند به کشور ما بیایند نیز چون اعتقادات ما اجازه نمی دهد و آنها هم شئونات اسلامی را رعایت نمی کنند، برای ایران امکان پذیر نیست که آنها بیایند. از طرفی مسافران خارجی از کشور های دیگر برای ورود به کیش نیاز به ویزا دارند، چون هیچ کدام از ایرلاین های خارجی مستقیما به کیش پرواز ندارند. وی در پاسخ به اینکه در قطر قانون قرنطینه 24 ساعته برای ورود مسافران برقرار است و آیا ممکن نیست این قرنطینه مشکلاتی را ایجاد کند،گفت: در قطر این میزان اقامتگاه برای قرنطینه وجود ندارد. البته سازمان WHO این موضوع را بررسی می کند ، قطع به یقین این فیلتر برداشته خواهد شد.
ایجاد شده: 29/دی/1400 آخرین ویرایش: 29/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، مدیران عامل شرکتهای هواپیمایی بزرگ آمریکا، مانند American Airlines، Delta Air Lines،United Airlines و Southwest Airlines هشدار دادهاند که استقرار زودهنگام بازهی فرکانسی (طیف) جدید شبکهی ۵G میتواند باعث اختلال فاجعهبار در پروازهای سراسر این کشور شود. این هشدار که توسط شرکتهای حملونقل از جمله «یوپیاس» (UPS) و «فدکس» (FedEx) هم امضا شده است، در نامهای از مدیران اجرایی شرکتها که توسط خبرگزاری رویترز مشاهده شده، داده شده است و در آن اعلام شده که هم پروازهای تجاری و هم پروازهای باری ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرند. این طیف ۵G بهعنوان باند فرکانسی C یا C-band شناخته میشود و استقرار آن پس از چندین بار تأخیر قبلی، سرانجام قرار است در روز چهارشنبه ۱۹ ژانویه (۲۹ دی) توسط شرکتهای «ورایزن» (Verizon) و «ایتیاندتی» (AT&T) اجرایی شود. در هستهی اصلی هشدارها، این نگرانی وجود دارد که امواج هوایی باند C جدید ممکن است با ارتفاعسنجهای حساس راداری در هواپیماهای خاص تداخل ایجاد کند. ارتفاعسنج یک ابزار بسیار مهم برای فرود، بهویژه در زمانی که دید خلبان محدود است، بهشمار میرود و خرابی در این سامانه میتواند عواقب جدی داشته باشد. چنانکه ایراد سیستم ارتفاعسنج در سال ۲۰۰۹ با سقوط مرگبار هواپیمای «ترکیش ایرلاینز» (Turkish Airlines) همراه شد. اگرچه از نظر فنی، ۲۲۰ مگاهرتز فاصله میان طیف فرکانسی استفاده شده توسط تجهیزات هواپیما و طیف جدید ۵G وجود دارد، اما خطوط هوایی نگران هستند که تجهیزات قدیمیتر موجود در برخی از هواپیماها همچنان تحت تأثیر قرار بگیرند. نگرانیهای ایمنی هوانوردی تا کنون باعث شده بود عرضهی باند C اینترنت نسل ۵ از دسامبر گذشته تا این هفته به تعویق بیفتد.
ایجاد شده: 29/دی/1400 آخرین ویرایش: 29/دی/1400 اخبار خارجی
بهگزارش هتل نیوز، " علیاصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور در نشست «هماندیشی با شهرهای جهانی» گفت: «گردشگری ابزار مؤثری برای دفاع از تصویر واقعی کشور است و همچنین، میتواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال ایجاد کند.» او ادامه داد: «یکی از حوزههایی که در اساسنامه تشکیل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بهعنوان ابزاری برای تحقق مأموریتهایش نمود پیدا کرده، گردشگری است.» شالبافیان با اشاره به ظرفیتهای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پیشبرد دیپلماسی فرهنگی، عنوان کرد: «خوشبختانه رایزنان فرهنگی ایران و پایگاههایی که توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خارج از کشور مشغول به فعالیت هستند، میتوانند به مثابه یک قرارگاه مردمی برای توسعه گردشگری باشند.» معاون گردشگری کشور با اشاره به دیگر ظرفیتها و نمایندگیها در خارج از کشور، اظهار کرد: «جلساتی را نیز با رایزنان اقتصادی داشتهایم، همچنین وزارت صمت نمایندگانی در خارج از کشور دارد اما رایزنان فرهنگی میتوانند به عنوان مرکز ثقل عمل کنند.» او نقش کلیدی حوزه گردشگری در رشد و توسعه شهرها و معرفی داشتههای فرهنگی ایران به جهانیان را یادآور شد و گفت: «حوزه گردشگری در شناساندن داشتههای فرهنگی ما در سراسر جهان نقشآفرینی خواهد کرد.» معاون گردشگری کشور تأکید کرد: «شبکه شهرهای جهانی در ایران به یک انسجام نیاز دارند. اگر بخواهیم گردشگری ایران را به کشورهای دیگر معرفی کنیم باید اول سفر ایرانیها را در ایران ترویج کنیم. چون فرآیند سفر محملی برای شناساندن است.» شالبافیان اضافه کرد: «بنابراین باید گفت، برای معرفی شهرهای جهانی به کشورهای دیگر باید اول مردم ایران آنها را بشناسند، همچنین باید بتوانیم شبکهای از شهرهای جهانی داشته باشیم تا اشتراکات، تجربیات و برندینگ شهری اتفاق بیافتد. شهرهای جهانی میتوانند محور تعریف مسیرهای گردشگری باشند.» شالبافیان در پایان سخنانش، از تفاوت نوروز ۱۴۰۱ با نوروز سالهای قبل سخن گفت و ادامه داد: «این نوروز به این دلیل متفاوت است که وارد قرن جدید میشویم، مفهوم نوسده محور همکاری همه شهرهای جهانی در نوروز امسال است.»
ایجاد شده: 28/دی/1400 آخرین ویرایش: 28/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " جعفر بذری " بازرس جامعه حرفه ای هتلداران سیاستهای اجرای هدفمندی یارانهها را به ضرر صنعت گردشگری دانست و گفت: بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانهها تنها صنعتی که مستثنی بود و نتوانست کمکی از این قانون بگیرد، صنعت گردشگری بود، حتی سایر سیاستهای اجرای هدفمندی هم به ضرر گردشگری بود، قیمت حاملهای انرژی بالا رفت و افزایش قیمت بنزین بر گردشگری اثر منفی گذاشت، بنابراین ما فقط اسم صنعت را یدک کشیدهایم. وی دولت را رقیب بخش خصوصی دانست و گفت: شما کدام شهر را سراغ دارید که دولت در آن مهمانسرا نداشته باشد؟ بذری موضوع حاملهای انرژی را مسأله ای مهم عنوان کرد و افزود: هتل ما در یک استان سردسیر واقع شده و دقیقاً از نیمههای اردیبهشت به بعد باید در شهری مثل سرعین اردبیل تأسیسات را روشن کنیم امسال هم همینطور بود اما از هفته پیش به طور مرتب گاز و برق هتلها را قطع میکنند. ما انتظار داشتیم با تبدیل سازمان گردشگری به وزارتخانه از حداقل حمایتها برخوردار شویم اما متأسفانه وزیر هیچ جلسهای برگزار نکرد. بازرس کشوری جامعه هتلداران ایران در خصوص سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تأسیسات گردشگری (جانا) و تأثیر آن بر فرآیندهای اداری در حوزه گردشگری گفت: این سامانه نه تنها کمکی نکرد بلکه سد راهی برای تمدید پروانه بهره برداری هتلها شد.
ایجاد شده: 27/دی/1400 آخرین ویرایش: 27/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " فرید جواهرزاده " رئیس انجمن علمی طبیعت گردشگری، در آیین افتتاح دفتر نمایندگی انجمن علمی طبیعت گردی ایران در مازندران اظهار کرد: نبود تفکر علمی و دانش بنیان اصلی ترین مشکل زیرساختی در توسعه طبیعت گردی و گردشگری محسوب می شود. وی با اشاره به اینکه نبود دانش و پژوهش های کاربردی عمدتا موجب عقب ماندگی گردشگری شده است، افزود: در توسعه گردشگری هرجا که پژوهش و مطالعه اولیه نبوده است موجب بروز چالش و مشکل عمده شده است. رئیس انجمن علمی طبیعت گردشگری کشور، صدور بی رویه مجوزهای تاسیسات گردشگری در سنوات گذشته را یکی از چالش های عمده برشمرد و گفت: در برخی مناطق با ازدیاد و یا کمبود واحدهای بومگردی، آژانس گردشگری و هتل مواجهیم که این مهم نشان دهنده این است که کار علمی و مطالعه لازم بر مبنای آینده پژوهی آنگونه که باید و شاید انجام نشده است. جواهرزاده آغاز به کار انجمن علمی طبیعت گردی ایران را سال ۹۵ عنوان کرد و یادآور شد: ۷۰ درصد اعضای هیئت موسس این انجمن از اساتید دانشگاه با درجه علمی دانشیار و استاد تمام هستند. بر این اساس انجمن در حکم مرجعیت علمی و تحقیقاتی و نشر دانش بنیان عرصه طبیعت گردی ایفای نقش می نماید. وی با اشاره به فعالیت انجمن در دوران کرونا از برگزاری سومین کنفرانس ملی اکوتوریسم همانند سال های گذشته در اوایل اسفندماه سال جاری در قشم خبر داد و گفت: ژئو پارک قشم دومین ژئو پارک دنیا است، چندی پیش یونسکو اخطار در معرض خطر بودن ژئو پارک قشم را صادر کرد که با همت سمن ها و دوستداران محیط زیست و همکاری دستگاه قضایی خوشبختانه این اثر مهم از خطر خروج از فهرست یونسکو نجات یافت. رئیس انجمن علمی طبیعت گردی ایران تنها راه چاره توسعه اکوتوریسم را علمی شدن گردشگری دانست و اعلام کرد: متاسفانه در کشور بخش حرفه ای ارتباط خوبی با بخش علمی و آکادمیک ندارد یعنی این دو در بحث گردشگری غالبا یکدیگر را قبول ندارند که باید هرچه زودتر این پل ارتباطی بین دانشگاه و صنعت بصورت جدی برقرار شود. جواهرزاده با بیان اینکه همه تلاش ما در انجمن، برقراری ارتباط بین بخش حرفه ای و آکادمیک است، خاطرنشان کرد: همه سعی ما بر این است دفاتری که از انجمن راه اندازی می شود هم به صورت حرفه ای و هم در تعامل با دانشگاه باشد. اگر قرار است محورهای مختلف استان در حوزه گردشگری مدیریت شوند نیاز به نزدیکی با بخش علمی و پژوهشی است. جواهرزاده با اشاره به تغییر و تحولات در وزارت گردشگری گفت: امید است وزارت گردشگری بیش از گذشته در مباحث اکوتوریسم وارد شود.
ایجاد شده: 26/دی/1400 آخرین ویرایش: 26/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " محمدرضا لواسانی " سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به جلسه شورای اداری که روز گذشته با حضور رئیسجمهور برگزار شد؛ تاکید دبیر شورای عالی مناطق آزاد مبنی بر این که میتوان با رونق گردشگری بسیاری از مشکلات استان را برطرف کرد، اظهار داشت: حجم قابلتوجهی از صنعت اقتصادی جزیره مربوط به گردشگری میباشد و متاسفانه شیوع ویروس کرونا در جهان، بیشترین آسیب را به این صنعت وارد کرده است. لواسانی در رابطه با گذر از بحران بیماری کرونا و واکسیناسیون عموم مردم، گفت: پیش بینی می شود که نوروز امسال کیش میزبان شمار زیادی از مسافران و گردشگران باشد که در این خصوص برنامههای متعدد و خاصی برای این ایام تدوین شده است. وی “اطلاع رسانی در سطح گسترده” را یکی از مهمترین ابزارهای گردشگری عنوان کرد و افزود: جزیره کیش در فصل های کم مسافر فرصت مناسبی برای تبلیغات گسترده است و صدا و سیمای مرکز کیش در این زمینه می تواند نقش موثری را ایفا کند.
ایجاد شده: 25/دی/1400 آخرین ویرایش: 25/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از دنیای اقتصاد، جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲، بیست و دومین دوره جام جهانی فوتبال است که از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱) در قطر برگزار میشود. این نخستین جام جهانی است که در منطقه غرب آسیا برگزار میشود و صعود تیم ملی ایران هم به جام جهانی با توجه به وضعیت فعلی تیم ملی در مسابقات انتخابی قطعی است. آنچه در جام جهانی ۲۰۲۲ صعود تیم ملی کشورمان به این مسابقات را برای فوتبالدوستان جذابتر میکند این است که با توجه به فاصله کم ایران تا محل برگزاری جام جهانی امکان تماشای مسابقات نیز بیش از دورههای قبل وجود دارد و این موضوع بسیار شگفتانگیز میتواند موجب توسعه اقتصادی صنعت گردشگری کشور نیز شود. البته اگر برنامهریزی شده عمل کنیم. یکی از گزینههای موجود جزیره کیش است که میتواند به هاب ترانسفر و جذب گردشگران این رویداد مهم ورزشی برای کشورمان مبدل شود. مسافت بین جزیره کیش تا دوحه قطر ۲۷۵ کیلومتر است؛ یعنی با پرواز هوایی این مسیر کمتر از یک ساعت و با کشتی حدود دو ساعت زمان میبرد و ضمن اینکه فوتبالدوستان و گردشگران ایرانی میتوانند برای نخستینبار تجربه رفتن در محل بازیهای جام جهانی را پیدا کنند و تماشای مسابقات جام جهانی برای بسیاری از ایرانیان با توجه به این موقعیت زمانی و مکانی میتواند خاطره زیبایی را برای آنها تداعی کند. باید توجه داشته باشیم جام جهانی محدود به استادیومهای مسابقات نیست و بسیاری برنامههای متنوع در حاشیه مسابقات برگزار میشود که علاقهمندان زیادی به خود جذب میکند و میتوان با برگزاری برنامههای متنوع فرهنگی و ورزشی در منطقه آزاد کیش با توجه به مزیتهای سفری که دارا است نسبت به جذب گردشگران اقدام کرد. در حالیکه کمتر از یک سال به برگزاری جام جهانی قطر باقی مانده، ایران با توجه به روابط خوب سیاسی و اقتصادی با قطر، میتواند زیرساختهای آن را مهیا کند و جزیره کیش با همیاری مسوولان منطقه آزاد کیش و حضور فعالان صنعت گردشگری کشور به مرکز تبادل گردشگر میان ایران و قطر تبدیل شود. راهاندازی مسیر پروازی بین کیش و دوحه با توجه به بینالمللی بودن فرودگاه شهر کیش و همچنین راهاندازی مسیر دریایی بین کیش و قطر کار دشواری نیست. ایران با توجه به داشتن بنادر که ظرفیت پهلو گرفتن کشتیهای مسافربری را دارند همچنین کشتیهای خوب برای جابهجایی مسافر، کار دشوار و هزینهبر زیادی پیش رو ندارد. اگر با برنامهریزی صحیح عمل کنیم و نگاه منطقی و به دور از رویاپردازی داشته باشیم میتوانیم حداکثر استفاده را از فرصت پیش رو داشته باشیم و علاوه بر ترانسفر فوتبالدوستان و گردشگران ایرانی برای ترانسفر گردشگران از کشورهای همسایه نیز اقدام کنیم. گردشگران ایرانی و خارجی میتوانند به کیش بیایند و پس از اقامت در این جزیره با کشتی یا هواپیما به قطر بروند و بازیهای جام جهانی را تماشا کنند و به دلیل نزدیکی کیش به قطر، لازم نیست مسافران در هتلهای قطر اقامت و هزینه ارزی پرداخت کنند؛ علاقهمندان میتوانند صبح به قطر بروند و بعد از تماشای بازی به کشور برگردند و منطقه آزاد کیش را با ایجاد حال و هوای فرهنگی-ورزشی خاص پذیرای گردشگران ایرانی خارجی کرد که در مسیر کیش-قطر و برعکس ترانسفر میشوند و ضمن تماشای این مسابقات و سفر کوتاه به قطر در جزیره کیش اقامت دارند.
ایجاد شده: 22/دی/1400 آخرین ویرایش: 22/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " سید عزتالله ضرغامی " وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس که عصر دیروز سهشنبه ۲۱ دیماه ۱۴۰۰ درموزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، بیان کرد: «دفاع مقدس یکی از مهمترین و سرنوشتسازترین مقاطع این ملت بزرگ بوده است.» وزیر گردشگری افزود: «سالگرد عملیات کربلای پنج است. دستاوردهای این عملیات زیاد بوده و هزینههای آن نیز کم نبوده است. برای کارهای بزرگ باید هزینه داد. در طول تاریخ کارهای بزرگی که انجام شده، هزینههای خودش هم داشته است. کسیکه باید تنور این تحلیل را گرم نگاه دارد شما هستید.» او تصریح کرد: «بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مصداق تام میراثفرهنگی است. یعنی حاکمیت و نظام، وظیفه حفظ میراثفرهنگی را بر عهده دارند و مصداق بارز آن آثار و ارزشهای دفاع مقدس است.» مهندس ضرغامی تصریح کرد: «دفاع مقدس یک پدیده تاریخی، ویژه و بیبدیل است که خروجیها و دستاوردهای زیادی دارد که یکی از آنها قطعاً وحدت و انسجام ملی است.» وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی افزود: «اگر داریم ارزشهای دفاع مقدس را حفظ میکنیم، نخست بدانیم ارزش دفاع مقدس همین انسجام و وحدت ملی است. به نام دفاع مقدس بعضیها نیایند و جامعه را دچار تفرقه کنند. ما نسبت به این موضوع هم وظیفه داریم.» مهندس ضرغامی گفت: «یکبار رهبر معظم انقلاب در سال ۸۸ با سه گروه به اقتضای همان زمان مرزبندی کردند. به جز این سه گروه، مرزبندی نداریم. فقط یک جامعه ایرانی داریم. جامعهای که عاشق کشور، آب و خاک، ارزشها و قهرمانهای ملیاش است و مردم همین هستند.» وزیر میراثفرهنگی تاکید کرد: «وقتی شما راهیان نور را راهاندازی میکنید و هفت میلیون نفر از آن بازدید میکنند، نشاندهنده ارزشهای دفاع مقدس است و تاثیرات معنوی دارد. حوزهای که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کار میکند حوزه کاملا مقدس و متفاوت است. کوچکترین کاری که میکنید به تعبیر قرآن برکاتش چندین برابر است. هر بذری که میکارید، برکت آن به دلیل خونهای پاک شهیدان است.» وزیر میراثفرهنگی بیان کرد: «موضوع دومی که ما با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خواهیم داشت در حوزه بومگردی است. این حوزه بسیار مهم است و اگر درست برنامهریزی کنیم در اشاعه ارزشهای انقلاب اسلامی میتواند بسیار موثر باشد.» مهندس ضرغامی تصریح کرد: «در حوزه گردشگری مشکل مراکز اقامتی داریم. برای افزایش تختهای اقامتی تسهیلات میگیریم و به این بخش کمک خواهیم کرد. دولت با وجود مشکلات اعتباری که دارد، تسهیلات و وامهای ارزان قیمت برای فعالان در نظر گرفتند. تبصره ۱۸ یکی از راههای مهمی است که ما در سه ماهه اخیر آن را فعال کردیم و اولین دستگاهی که بیشترین عملکرد در مورد این تبصره داشته، وزارت میراثفرهنگی است.»
ایجاد شده: 22/دی/1400 آخرین ویرایش: 22/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، نخستین هتل شترها در جهان در عربستان سعودی شروع به کار کرد. رسانههای محلی این کشور روز یکشنبه نهم ژانویه گزارش دادند این هتل ۱۲۰ اتاقه که " تاتمان " نام دارد آماده خدماترسانی به شترها است. ۵۰ نفر خدمه در این هتل تمام امکانات آسایش شترها از جمله خدمات اتاق، مراقبت، توجه و حفاظت را تأمین میکنند. هتل " تاتمان " خدماتی ۵ ستاره شامل تهیه غذا برای شترها، مراقبت از شکل و ظاهر و رسیدگی به بهداشت پوست آنها ارائه میدهد. در فهرست امکانات مهیا شده آمده است علاوه بر تهیه شیر گرم، میزبان نظافت و دمای غرفهها را نیز دائم تحت نظر دارد. محمد الحربی، سخنگوی رسمی باشگاه شترها در عربستان سعودی در معرفی هتل تاتمان گفت: «این هتل اولین هتل در نوع خود در جهان است، اما به سبکی متفاوت و جدید. همهچیز از تمیز کردن اتاقها گرفته تا تهویه مطبوع گرم در دسترس است.» هزینه یکشب اقامت در این هتل ۴۰۰ ریال عربستان معادل ۱۰۶ دلار و ساعت تحویل اتاقها نیز ۱۲:۳۰ ظهر است. به همان اندازه که اسب عربی در تاریخ و افتخارات عربستان سعودی نقش دارد، شتر نیز برای مردم این سرزمین مهم است. عربستان سعودی میزبان مشهورترین جشنواره شتر در جهان نیز هست.
ایجاد شده: 21/دی/1400 آخرین ویرایش: 23/دی/1400 اخبار خارجی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، هتل یخی سوئد اولین و بزرگترین هتل ساختهشده از یخ و برف در جهان است که به یکی از جاذبههای گردشگری این کشور تبدیل شده و هرسال هزاران نفر را از نقاط مختلف جهان به شمال سوئد میکشاند. این هتل که نخستین بار در سال 1990 به روی گردشگران گشوده شد، در روستای کوچک یوکاسیروی در شمال سوئد قرار گرفته است. هتل یخی هرسال بازسازی میشود و به مساحت و امکانات تفریحی این هتل اضافه میگردد. ساخت این هتل پروژهای یکساله است. در ماههای آوریل و مه (فروردین و اردیبهشت) 5 هزار تُن یخ از رودخانۀ تورن تأمین شده و در بهار و تابستان در یخچالهای عظیم صنعتی نگهداری میشوند. سپس تنها طی ماههای اکتبر و نوامبر (مهر و آبان) این هتل ساخته میشود و دوباره در اواسط ماه آوریل (فروردین) که همهچیز شروع به ذوب شدن میکند، این ساختۀ دست بشر نیز به طبیعت بازخواهد گشت. مسافران هتل یخی سوئد اغلب ثروتمندان هستند زیرا هزینۀ اقامت در آن به علت زمان محدود و هزینۀ گزاف ساخت آن، بسیار بالا است. قیمت اتاقها برای هر شب اقامت در این هتل حدوداً 800 دلار است. این هتل به امکانات پیشرفتهای مجهز است که دمای هتل را ثابت نگه میدارد. امکان استفاده از استخر آب گرم نیز در هتل وجود دارد. حتی لیوانها و بشقابها در این هتل از یخ ساختهشدهاند و مهمانها میتوانند وسایل خود را به پذیرش بسپارند تا آنها را به محلهای گرمتر منتقل کنند.
ایجاد شده: 20/دی/1400 آخرین ویرایش: 23/دی/1400 اخبار خارجی
بهگزارش هتل نیوز و به نقل از میراثآریا، " جواد واحدی " معاون امور مجلس، حقوقی و استانهای وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی در سه حکم جداگانه، سرپرستان ادارات کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استانهای فارس، کهگیلویه و بویراحمد و گیلان را منصوب کرد. بر اساس احکام صادرشده، " سیدموید محسننژاد " ، " سعید طالبیپور " و " ولی جهانی " بهترتیب بهعنوان سرپرستان ادارات کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استانهای فارس، کهگیلویه و بویراحمد و گیلان منصوب شدند. در بخشی از حکم صادره از سوی جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و استانهای وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی برای این سه سرپرست جدید آمده است: «توجه کامل به اهمیت حفظ و نگهداری از میراث ارزشمند تاریخیفرهنگی، رشد و بالندگی صنایعدستی و توسعه گردشگری و بهرهگیری از توان تخصصی اندیشمندان، صاحبنظران، کارشناسان خبره، منابع انسانی موجود و تعامل جدی با مدیریت عالی استان و مسئولان استانی، هماهنگی با حوزههای کاری در وزارتخانه، توجه به مسائل انسانی، ایجاد فضای صمیمی و دوستانه با فراهم آوردن زمینههای پیشرفت شغلی کارکنان از مهمترین وظایف مدیریتی است که انتظار میرود در راستای تحقق اهداف متعالی وزارت گامهای موثری بردارید. از خداوند متعال توفیقات جنابعالی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و مکتب نورانی امام خمینی (ره) و عمل به منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) را خواهانم.»
ایجاد شده: 19/دی/1400 آخرین ویرایش: 19/دی/1400 اخبار داخلی