به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، " مجتبی توسل " مدیرعامل برج میلاد در دیدار با راهنمایان و همکاران بخش گردشگری برج میلاد با بیان این مطلب افزود: این دیدار باید در هفته گردشگری انجام میشد، اما با توجه به شرایط شیوع کرونا و همچنین شرایط دورکاری برخی از همکاران، تصمیم برآن شد که اندکی با تأخیر و با بهبود شرایط این دیدار انجام شود که در همین جا برای این تأخیر عذرخواهی میکنم. وی با اشاره به شرایط سخت مجموعه در ایام شیوع بیماری کرونا و عذرخواهی از همه همکاران زحمتکش و صبور برج میلاد، تصریح کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا، برج میلاد با شرایط مالی سخت و حقوق و دستمزد همکاران با تأخیر در پرداخت مواجه شده است. ولی به یاری خدا با درک عالی، سعه صدر و صبر همکاران و پیگیری و مساعدت مدیریت شهری این مشکلات را از سر می گذرانیم. خوشبختانه در این شرایط سخت همه پرسنل دست به دست هم دادند تا بتوان مشکلات را سپری کرد. توسل تصریح کرد: ان شاءالله بخش زیادی از مشکلات با مساعدت و پیگیری مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر تهران از طریق اصلاح بودجه برج میلاد رفع خواهد شد. علاوه بر آن ما درصدد هستیم برای کاهش مشکلات و افزایش بهره وری، اجرای فرایندها و امور بخش گردشگری برج میلاد را به بخش خصوصی واگذار کنیم. قطعاً بخش خصوصی می تواند در تحقق اهداف گردشگری، درآمدزایی بیشتر مجموعه، ارتقاء سطح خدمات و افزایش رضایت گردشگران نقش مهمی داشته باشد. وی خطاب به راهنمایان و همکاران گردشگری برج میلاد گفت: می دانم که بسیاری از شما نگران از دست دادن شغل خود در نتیجه این همکاری با بخش خصوصی هستید اما همینجا اعلام میکنم که این امر مهمترین دغدغه ما می باشد و هیچ یک از شما بیکار نخواهید شد و همکاری تان با مجموعه شهرداری تهران تداوم خواهد داشت. مدیرعامل برج میلاد همچنین از آغاز اجرای پروژه راهنمایی گردشگران برج میلاد از طریق کدهای دیجیتال (QR code) خبر داد و گفت: با اجرای این پروژه اطلاعات لازم به شکلی مدرن و روزآمد در دسترس گردشگران و بازدیدکنندگان قرار گرفته و اجرای آن فرآیند گردشگری برج میلاد را تسهیل نموده و حتی مشکلات راهنمایان گردشگری را کاهش داده است. بر اساس گزارش روابط عمومی برج میلاد، توسل در پایان از تمامی پرسنل بخش گردشگری برج میلاد تقدیر و تشکر کرد.
ایجاد شده: 21/مهر/1400 آخرین ویرایش: 21/مهر/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از اسکای روم، اداره فدرال هویت و شهروندی امارات متحده عربی به افراد خارجی این امکان را فراهم کرده که برای ویزای توریستی ۵ ساله اقدام کنند. بر اساس شرایط اعلامی ۴ شرط لازم برای دریافت ویزای ۵ ساله شامل: گردش حساب بانکی در ۶ ماه گذشته با مانده ۴۰۰۰ دلار یا معادل آن با ارزهای خارجی، بیمه درمانی، کپی گذرنامه و یک عکس رنگی است. مقامات اماراتی اعلام کردهاند که این ویزای توریستی برای همه افراد از هر ملیتی قابل درخواست است. بر این اساس آن فرد اجازه ورود برای چندین سفر را برای مدت ۵ سال دریافت میکند، مشروط بر اینکه بیش از ۹۰ روز در یک سال در امارات اقامت نداشته باشد. شروع ویزا از تاریخ ورود محاسبه میشود. اگر شخصی مایل به تمدید مدت اقامت سالانه برای بیش از ۹۰ روز و کمتر از ۱۸۰ روز باشد، میتواند درخواست تمدید مدت اقامت در داخل کشور امارات ارائه دهد. از متقاضیان این ویزا خواسته شده تا در هنگام پر کردن فرمها، از صحت همه موارد، بهویژه شغل، نام پدر و مادر، تلفنهای مورد استفاده، ایمیل در صورت وجود و آدرس، اطمینان حاصل کنند. در صورت احراز خطا در این موارد، درخواست ویزا رد میشود. نکته قابل توجه این است که در حال حاضر امارات ویزای توریستی برای یک یا چند ورود صادر میکند و ویزای کوتاهمدت گردشگری اجازه اقامت ۳۰ روزه در این کشور را میدهد. در حالی که ویزای توریستی بلندمدت اجازه اقامت ۹۰ روزه را میدهد. ویزای توریستی میتواند دو بار بدون نیاز به خروج از کشور تمدید شود. البته این تسهیلات جدید برای کسانی مفید است که با توجه به ملیتشان، برای ورود به امارات به ویزا نیاز دارند. هماکنون شهروندان برخی از کشورها، نیاز به درخواست ویزا در مبدا ندارند و در همان بدو ورود برایشان اجازه ورود صادر میشود. طبق تصمیم هیئت دولت امارات در جولای ۲۰۱۸، گردشگران میتوانند برای فرزندان زیر ۱۸ سال خود، بدون پرداخت هزینه ویزای ورود دریافت کنند. البته دوره معافیت از پرداخت ویزا فقط در طول تعطیلات تابستانی از ۱۵ ژوئیه تا ۱۵ سپتامبر هر سال اعمال میشود. همچنین ویزای ۵ ساله توریستی پس از پایان اعتبار قابل تمدید است و میتوان مجدداً برای ۵ سال دیگر درخواست ویزا ارائه کرد.
ایجاد شده: 21/مهر/1400 آخرین ویرایش: 21/مهر/1400 اخبار خارجی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، سازمان تنظیم مقررات غذا و داروی اندونزی (BPOM) استفاده از یک واکسن "کووید-۱۹" تولیدی در کشور چین به نام واکسن Zifivax را مجاز اعلام کرد. این واکسن را یکی از واحدهای شرکت محصولات بیولوژیک "چونگ کینگ" چین تولید کرده است.این واکسن اکنون برای استفاده اضطراری در اندونزی به عنوان چهارمین کشور پرجمعیت جهان با ۲۷۵ میلیون جمعیت مجاز اعلام شده است. مسئولان سازمان غذا و داروی اندونزی گفته اند که تاثیرگذاری گزارش شده این واکسن در برابر ویروس کرونای دلتا بیش از ۷۷ درصد بوده است.استفاده از این واکسن چینی در حالی است که وضعیت همه گیری کرونا در اندونزی تغییری به سمت مثبت داشته و شمار موارد ابتلا به میزان چشمگیری کاهش یافته است.در همین حال اندونزی قصد دارد از هفته آینده اجازه فرود هواپیماهای خارجی در "بالی" را صادر کند.به گزارش نیویورک تایمز، اندونزی درصدد بازگشایی کشور به روی گردشگران خارجی است و در همین ارتباط از هفته آینده برای اولین بار در مدت ۱۸ ماه گذشته پروازهای خارجی وارد بالی اندونزی می شوند.هواپیماهای خارجی از کشورهایی شامل چین، ژاپن، نیوزیلند، کره جنوبی و امارات عربی متحده می توانند از روز ۱۴ اکتبر پروازها به بالی را از سر بگیرند. با این حال افراد ورودی مشمول هشت روز قرنطینه در هتل با خرج خودشان خواهند بود.بالی مهمترین مقصد گردشگری اندونزی است و بسته شدن آن به روی گردشگران خارجی موجب ضربه شدیدی به اقتصاد اندونزی شده است.
ایجاد شده: 20/مهر/1400 آخرین ویرایش: 20/مهر/1400 اخبار خارجی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، تارنمای سفارت آمریکا در افغانستان در هشداری فوری از تهدید امنیتی در هتل «سرینا» در کابل خبر داده است. هتل سرینا در مرکز کابل واقع شده و یکی از بهترین هتلهای افغانستان بهشمار میرود که در سالهای اخیر میزبان مهمانان خارجی، سیاستمداران و اهالی رسانههای بینالمللی بوده و بارها هدف حمله طالبان قرار داشته است. این هشدار امنیتی روز یکشنبه صادر شده و از شهروندان آمریکایی میخواهد از حضور در هتل سرینا یا اطراف آن خودداری کنند. این بیانیه از شهروندان آمریکایی که در این هتل اقامت دارند خواسته فورا این محل را ترک کنند. در این هشدار امنیتی به نوع تهدید پیش روی شهروندان آمریکایی اشاره نشده است. اما شرایط امنیتی افغانستان پس از تصرف این کشور به دست طالبان رو به وخامت گذاشته است. انفجار روز جمعه در مسجد سیدآباد قندوز ۱۰۰ کشته و ۱۵۰ مجروح بر جای گذاشت. هشدار به شهروندان آمریکایی در حالی انجام میشود که وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیهای با اشاره به مذاکرات دو روز گذشته با طالبان ادعا کرده است که در مورد خروج امن شهروندان آمریکایی از افغانستان با این گروه افراطگرای اسلامی مذاکرات «منصفانه و حرفهای» داشته است. طالبان پیشتر در فروردین ۱۳۹۲ مسئولیت یک حمله در هتل سرینا کابل را بر عهده گرفته بود. در این حمله ۹ نفر کشته شدند. ذبیحالله مجاهد، سخنگوی طالبان اعلام کرده که هدف این حمله مهمانان خارجی بودند که برای جشن سال نو به افغانستان سفر کرده بودند. طالبان مسئولیت حمله دیماه ۱۳۸۶ به باشگاه هتل کابل سرینا را نیز بر عهده گرفته است. دو سال بعد نیز برخورد راکت با دیوار هتل دو زخمی برجای گذاشت. هتل سرینا ساختمان نوسازی شده هتل معروف افغانستان «هتل کابل» و نخستین هتل پنجستاره افغانستان است.
ایجاد شده: 19/مهر/1400 آخرین ویرایش: 19/مهر/1400 اخبار خارجی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از رویترز، آمریکا قصد دارد محدودیتهای مربوط به مسافران بینالمللی را بردارد. به همین دلیل این کشور اعلام کرده مسافران که هر واکسن کرونایی که سازمان بهداشت جهانی، سازمان غذا و داروی آمریکا و یا مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای آمریکا تائید کردهاند را دریافت کرده باشند میتوانند به خاک آمریکا سفر کنند. آمریکا به زودی ممنوعیت سفر از ۳۳ کشور جهان از جمله چین، هند، برزیل و کشورهای اروپایی را لغو کند. آمریکا اعلام کرده شش واکسنی که به تائید سازمان غذا و داروی این کشور رسیده یا در لیست تائید اضطراری سازمان جهانی بهداشت قرار دارند مورد تائید واشنگتن هستند و مسافرانی که این شش واکسن را زده باشند میتوانند به آمریکا وارد شوند. این اقدام به دلیل فشار برخی کشورها به آمریکا صورت گرفته چرا که واکسنهای مورد تائید سازمان غذا و داروی آمریکا بسیار محدود هستند و واکسنهای مورد تائید سازمان بهداشت جهانی، موارد بیشتری را شامل میشوند. به نظر میرسد ممنوعیت ورود مسافران از برزیل، کشورهای اروپایی، هند، ایران، چین، انگلیس و آفریقای جنوبی به خاک آمریکا اوایل ماه نوامبر برداشته شود. با این حال هنوز ورود مسافران از کشورهایی که در آنها واکسیناسیون به سرعت و قدرت انجام نکرده، ممنوع خواهد بود.
ایجاد شده: 17/مهر/1400 آخرین ویرایش: 17/مهر/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز، " حرمتالله رفیعی " رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، در دیدار جداگانهای که با سفیر جدید تونس در تهران و وزیر انرژی سریلانکا در سفر اخیرش به ایران داشته است گفت: سفیر انرژی سریلانکا به تازگی سفری به ایران داشت که از بخش خصوصی گردشگری ایران نیز دعوت شد تا درباره توسعه همکاریهای دوجانبه گردشگری بین ایران و سریلانکا گفتوگو شود. او افزود: رابطه گردشگری ایران با سریلانکا کاملا یکطرفه است، سریلانکا بیشتر مقصد گردشگران ایرانی است و ما از این کشور توریست نداریم، چون در سلیقه و هدف سفر آنها نبودهایم، اما در دیدار با وزیر انرژی سریلانکا که به نمایندگی از دولت این کشور به ایران سفر کرده بود، درخواست کردیم روابط دوسویهای بین دو کشور برقرار شود که قرار شد در دیدار با بخش گردشگری سریلانکا این برنامه را جدیتر پیگیری کنیم. رفیعی بیان کرد: البته معتقدم گردشگری خروجی هم میتواند چرخ گردشگری ایران را به حرکت درآورد، برخلاف آنچه مسؤولان فکر میکنند. از بین هشت تا ۱۰ میلیون نفری که در سالهای گذشته به خارج از کشور سفر میکردند فقط حدود چهار میلیون نفر زائر عتبات عراق بودند، حدود یک میلیون نفر هم سفرهای تجاری و کاری داشتند و سوای آمار ایرانیهایی که در خارج از کشور زندگی میکنند و ورود و خروجشان نیز محاسبه میشود، آیا سفر سه تا چهار میلیون نفر در سال به خارج از کشور از بین ۸۵ میلیون نفر جمعیت ایران، عدد زیادی است؟ توجه کنیم که این مسافران، نوعی سفیر به حساب میآیند که میتوانند فرهنگ ایرانیها را معرفی کنند و معادلات پروژه ایرانهراسی را به هم بزنند. رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران گفت: به عنوان شخصی که عِرق ملی دارم در چنین دیدارهایی حتما درباره ظرفیتهای ایران صحبت میکنم، نه اینکه فقط از رتبه جاذبههای طبیعی و تاریخی ایران و یا چهار فصلِ همزمان بگویم، بلکه شدیدا تاکید میکنم طرف مقابل باید به این باور برسد ایران کشور امنی است و خودشان برای ما تبلیغ کنند. او همچنین به دیدار با سفیر جدید تونس در ایران اشاره کرد و گفت: ما همیشه به خلاء دیپلماسی گردشگری نقد وارد کردهایم، به ندرت پیش آمده که سفیر ایران در کشوری دغدغه گردشگری داشته باشد و در این راستا تلاش کند، درحالی که سفرای کشورهای دیگر به محض استقرار در ایران، دنبال گردشگران کشور ما هستند. دیدار با سفیر جدید تونس هم که اخیرا انجام شد، به دعوت آنها بود. او افزود: قطعا تمایل تونس برای ازسرگیری دوباره سفر ایرانیها به این کشور است، اما از موقعیت دیدار با سفیر تونس استفاده کردیم و پیشنهاد اجرای تورهای مشترک با تونس را مطرح کردیم که قرار شد در دیدار با بخش گردشگری این کشور، موضوع همکاری سهجانبه ایران، تونس و یک کشور سوم، جدیتر بررسی و پیگیری شد. رفیعی ادامه داد: در دیدار با سفیر تونس پیشنهاد طراحی بسته سفر بین ایران، تونس و یک کشور دیگر مطرح شد تا این مسیر یکطرفه و فقط به سمت تونس نباشد. درباره برقرای پرواز مستقیم بین ایران و تونس نیز صحبتهایی شد و سفیر تونس نیز اعلام کرد که با یکی از کشورهایی که بیشترین توریست را در تونس دارد، یعنی ایتالیا یا فرانسه مذاکره خواهد کرد تا پکیج مشترکی تعریف شود و توریستهای کشور سوم پس از اینکه تونس را دیدند، برای چند روزی به ایران سفر کنند. وی افزود: این پیشنهاد به عمان هم داده شده بود که با کرونا مواجه شد وگرنه ورود گردشگران از عمان روند افزایشی را در پیش گرفته بود. ما این ایده را حتی با ترکیه و جمهوری آذربایجان برای مقطعی پیش بردیم که با کرونا مواجه شدیم. رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران بیان کرد: اگر به درستی برنامهریزی شود هم پروازهای مستقیم صرفه اقتصادی پیدا میکند و صندلی هواپیما در این مسیر خالی نمیماند و هم تعداد سفر گردشگران ورودی به ایران رشد فزایندهای خواهد داشت. او همچنین گفت: با روند موجود پیشبینی ما این است که از ابتدای سال نو میلادی، به تدریج چرخ گردشگری به حرکت درمیآید و سرعت خواهد گرفت. بنابراین از بخش خصوصی و دولتی درخواست دارد که برای نوروز برنامهریزی سنگینی داشته باشند و دولت هم بستر را فراهم کند. رفیعی درباره وضعیت پروازهای مستقیم بین ایران ـ تونس و ایران ـ سریلانکا نیز اظهار کرد: پرواز مستقیمی که بین این ایران و این کشورها نداشتیم، پروازها معمولا ترانزیت بوده، اما این پیشنهاد به هر دو کشور داده شد که اگر برنامهریزی دقیقی انجام شود و بر مبنای آن حرکت کنیم، پرواز مستقیم حتما برقرار خواهد شد.
ایجاد شده: 17/مهر/1400 آخرین ویرایش: 17/مهر/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " جمشید حمزه زاده " رئیس جامعه هتلداران ایران گفت ؛ گردشگری یک صنعت جهانی است و همه کشورها تلاش میکنند در این صنعت تا جایی که با آداب ، سنن و فرهنگشان مغایرت نداشته باشد از استانداردهای جهانی تبعیت میکنند. کلمه هتل که مخالف شرع، قوانین و زبان ما نیست در همه جای دنیا جای افتاده است و اگر بخواهیم آن را با عنوان و اسم دیگری جایگزین کنیم متوجه خواهیم شد که اسم جایگزین شده یکجورهایی بیمفهوم میشود. هتلآپارتمان هم برگرفته از کلمه هتل است. اگر ما بخواهیم نام آن را با اسم منزلگاه جایگزین کنیم متوجه خواهیم شد که در هیچ جای دنیا چنین اصطلاحی وجود ندارد. به نظر من وارد کردن اصطلاحهای جدیدی چون منزلگاه در ادبیات گردشگری لطفی به حال فعالان صنعت گردشگری و مردم کشورمان ندارد و مشکلی را حل نمیکند. اقشار مختلف مردم از داخل و خارج از کشور از هتلها استفاده میکنند. خوشبختانه با پیگیریهای وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی و سایر تشکلها بالغ بر 70درصد از کارکنان هتلها هر دو دز واکسن کرونا را زدهاند و روند واکسیناسیون افراد باقیمانده نیز با سرعت پیش میرود.از اول آبان ماه صدور ویزا برای خارجیها آزاد میشود و مسافران خارجی همچون مردم کشورمان ترجیح میدهند از هتلی استفاده کنند که کارکنانش واکسن زده باشند. در دوره همهگیری ویروس کرونا تلاش کردیم همه دستورالعملهای بهداشتی را در هتلها رعایت کنیم. برنامههایی را هم برای اجرا در دوران پساکرونا مطرح کرده و در نظر داریم. ما هماکنون با همکاری وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی برای فراهم کردن شرایط لازم برای انجام سفرهای همگانی و ارزانقیمت در دوره پساکرونا برنامهریزی میکنیم.هتلداران نیز اعلام آمادگی کردهاند که در جهت ارزانسازی سفر با حفظ تمامی کیفیتها گام بردارند تا سفر کردن برای آحاد مردم میسر شود.وقتی از سفر صحبت میکنیم متوجه میشویم که مفهوم این کلمه نسبی است یعنی کلمه سفر نسبت به هر قشری با هر طبقه تعریف میشود. اصل این است که همه هتلها خدمات با کیفیتی را به مسافرانشان ارائه بدهند. ما تلاش میکنیم با ارائه آموزشهای ضمن خدمت به کارکنان هتلها به ارتقای کیفیت خدمات هتلها برسیم.از طرف دیگر سعی میکنیم خدمات متنوعی را در هتلها به مسافران ارائه بدهیم. ما با جامعه تورگردانان تفاهم جدی داریم که مجددا برای ورود گردشگران خارجی به کشورمان برنامهریزی شود و هتلها نیز از هر جهت آمادگی پذیرش و پذیرایی از این گردشگران را با توجه به سلایق و علایقشان و تا جایی که با موازین شرعی ما منافات نداشته باشند، داشته باشند.
ایجاد شده: 17/مهر/1400 آخرین ویرایش: 17/مهر/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ناسا بهمنظور فراهم کردن شرایط بهتر برای تکمیل فضاپیمای استارلاینر، برنامهی دو خدمهی پروازهای آزمایشی بوئینگ را تغییر داد و بدین ترتیب این فضانوردان با فضاپیمای اسپیسایکس به ایستگاه فضایی خواهند رفت. فضانوردان ناسا «نیکول من» (Nicole Mann) و «جاش کاسادا» (Josh Cassada) قرار است تحت برنامهی پرتابهای خصوصی سرنشیندار، توسط مأموریت «کرو-۵» (Crew-5) و با کپسول دراگون اسپیسایکس که توانایی خود را اثبات کرده، به ایستگاه فضایی بینالمللی بپیوندند. من و کاسادا بهعنوان فرمانده و خلبان فضاپیمای مأموریت کرو-۵ خدمت خواهند کرد و دیگر فضانوردان این مأموریت هم بهزودی اعلام میشوند. انتظار میرود کپسول سرنشیندار دراگون در مأموریت کرو-۵ پاییز ۲۰۲۲ با موشک فالکون ۹ و از سکوی پرتاب ۳۹A مرکز فضایی کندی به فضا پرتاب شود. «کاترین لودرز» (Kathryn Lueders) مدیر اجرایی ادارهی عملیات فضایی ناسا گفت: «نیکول و جاش تا کنون در برنامهی آموزش و پیشبرد فضاپیمای سرنشیندار استارلاینر (Starliner) بوئینگ فعالیت زیادی انجام دادهاند. آنها تجربهای کسب کردهاند که به آنها در مسیر آموزش پرواز با فضاپیمای دراگون اسپیسایکس و فعالیت در ایستگاه فضایی به آنها کمک میکند.» او با تأکید بر ادامهی همکاری با بوئینگ افزود: «ناسا خوشحال است که دو شریک تجاری دارد و به همکاری با بوئینگ و اسپیسایکس ادامه میدهد تا فضانوردان ناسا و شرکای بینالمللی آن را برای پرتاب از و به ایستگاه فضایی بینالمللی توسط یک فضاپیمای آمریکایی آماده کند.» مان و کاسادا پیش از این قرار بود بهترتیب در مأموریتهای پرواز هواپیمای بوئینگ ناسا و مأموریت استارلاینر-۱ حضور داشته باشند اما ناسا تصمیم گرفت برای کمک به بوئینگ در مسیر تکمیل فضاپیمای استارلاینر که با تأخیر طولانی مواجه شده است، تغییراتی در برنامه ایجاد کند و در عین حال تجربهی فضانوردان را برای مأموریتهای آینده افزایش دهد. با توجه به آماده شدن ناسا برای نخستین پرواز سرنشیندار بوئینگ، دیگر فضانوردان آژانس شامل «بوچ ویلمور» (Butch Wilmore)، «مایک فینکه» (Mike Fincke) و «سونیتا ویلیامز» (Suni Williams) همچنان به مشارکت در برنامهی بوئینگ ادامه میدهند. مان اهل کالیفرنیا است و مدرک کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک سیالات دارد. او خلبان آزمایشی F/A-18 با بیش از ۲۵۰۰ ساعت پرواز در بیش ۲۵ هواپیما است و در سال ۲۰۱۳ بهعنوان فضانورد ناسا انتخاب شد. این نخستین سفر او به فضا خواهد بود. کاسادا هم فیزیکدان و خلبان آزمایشی نیروی دریایی آمریکا است. او دکترای خود را در مرکز شتابدهندهی ملی فرمی گرفته است و بیش از ۴۰۰۰ ساعت تجربهی پرواز در بیش ۴۵ هواپیما دارد. او هم در سال ۲۰۱۳ به ناسا پیوسته و با کرو-۵ نخستین پرواز فضایی خود را تجربه خواهد کرد. ناسا بیش از ۲۰ سال است که بهطور پیوسته فضانوردان را برای زندگی و کار به ایستگاه فضایی بینالمللی میفرستد که علم بشر را پیش میبرند، فناوریهای جدید را به نمایش میگذارند و پیشرفتهای تحقیقات روی زمین را ممکن میسازند. بهعنوان یک تلاش جهانی تا کنون ۲۴۲ نفر از ۱۹ کشور جهان از این آزمایشگاه مداری منحصربهفرد که میزبان بیش از ۳۰۰۰ پژوهش از ۱۰۸ کشور جهان بوده است، بازدید کردهاند. این ایستگاه فضایی یک بستر مهم ناسا برای درک و غلبه بر چالشهای پروازهای فضایی طولانیمدت و گسترش فرصتهای تجاری در مدار پایین زمین است. اکنون با توجه به اینکه شرکتهای خصوصی در حال گسترش ارائهی خدمات حملونقل فضایی انسان و توسعهی اقتصادی در مدار پایین زمین هستند، ناسا قصد دارد بر ساخت فضاپیما و موشک برای مأموریتهای فضایی دوردست مانند ماه و مریخ متمرکز شود.
ایجاد شده: 16/مهر/1400 آخرین ویرایش: 16/مهر/1400 اخبار خارجی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، در سالهای اخیر، گردشگری فضایی از حالت فانتزی و خیالپردازانه خارج شده و بازار روبهرشدی را وعده میدهد که انتظار میرود تا سال ۲۰۳۰ حداقل به ارزش ۳ میلیارد دلار برسد. در حالی که شرکتهایی مانند اسپیسایکس فناوری موشکهای قابل استفاده مجدد را آزمایش میکنند تا پروازهای فضایی را برای مردم مقرونبهصرفهتر و در دسترستر سازند، سایر شرکتهای خصوصی از جمله ویرجین گلکتیک و بلو ارجین در حال سرمایهگذاری روی گردشگری فضایی خارج از جو هستند تا اهالی زمین را به اصطلاح وارد لبه فضا کنند. انتظار میرود فقط مسافران ثروتمند و محققان در آینده نزدیک به گردشگری فضایی دسترسی داشته باشند اما در بلندمدت میتوان انتظار داشت شهروندان عادی نیز بتوانند از مواهب فناوری بهره ببرند. تکامل فناوری نقش مهمی در اعزام گردشگران بیشتر به فضا دارد و از چند جنبه تأثیرگذار بر روند آینده گردشگری فضایی اثر میگذارد. سفرهای توریستی خارج از جو سفرهای خارج از جو احتمالاً اولین بخش فرعی گردشگری فضایی خواهد بود اما احتمالاً کوتاهمدتترین آنها خواهد بود. با این حال بلو ارجین با حمایت جف بزوس روی سیستم نیوشفرد خود کار میکند. در این سیستم، گردشگران فضایی با استفاده از یک راکت به فضا منتقل میشوند. سپس راکت از کپسول جدا میشود و آنها با چتر نجات به زمین برمیگردند. شرکت ریچارد برانسون یعنی ویرجین گلکتیک نیز متکی به یک «هواپیمای فضایی» است که از یک حامل هوایی جدا شده و با یک موتور موشکی که سرعتش قابل تنظیم است مسافران را از جو خارج میکند. سیستمهای شاتلِ هر دو شرکت طوری طراحی شدهاند که مسافران را به بیش از ۵۰ مایل بالاتر از جو زمین میبرند و این امکان را میدهند تا به مدت چند دقیقه بیوزنی را تجربه کنند. بلو ارجین به تازگی این سفر را امتحان کرده است و ویرجین گلکتیک قرار است در ماه دسامبر این کار را با سفینه اسپیسشیپ-۲ انجام دهد. این پروازهای فضایی کوتاهمدت اولاً فرصتهایی را برای تحقیقات علمی فراهم میکنند و ثانیاً رویای گردشگری فضایی را به معنای حقیقی کلمه تحقق میبخشند. متداول شدن گردشگری فضایی مستلزم وضع قوانین جدید برای رصد فضا از جنبههای مختلف است. با این وجود باید به این نکته توجه داشت که عطف به هزینههای بالا و کوتاهمدت بودن سفرها، نگرانیهایی در مورد کاهش علاقه عمومی به گردشگری فضایی وجود دارد. این امر ممکن است بازار این صنعت را تحتالشعاع قرار دهد زیرا مسافران در انتظار تحولات جدید در این زمینه هستند. اما امید میرود بتوان با این ابزارها، زمینه لازم برای سفرهای تجاری درون زمین مهیا شود. برای مثال این برنامههای فضایی را میتوان با سفرهای هوایی طولانیمدت درون زمین جایگزین کرد. اسپیسایکس اعلام کرده است که قصد دارد از موشک خود برای پرواز ۱۰۰ نفر در سراسر جهان استفاده کند. براساس این روش، پرواز ۱۵ ساعته از نیویورک به شانگهای در ۳۹ دقیقه انجام خواهد شد. به گفته شرکت خدمات مالی و بانکداری یوبیاس «اگر تنها ۵ درصد از میانگین ۱۵۰ میلیون مسافری که در پروازهای ۱۰ ساعته(یا بیش از آن) سفر میکنند، ۲۵۰۰ دلار به ازای هر سفر بپردازند در این صورت ممکن است ۲۰ میلیارد دلار در سال سود به شرکت اسپیسایکس برسد.» در گزارش اخیر یوبیاس آمده است: «گردشگری فضایی همچنین میتواند مقدمه لازم را برای توسعه سفرهای طولانیمدت روی زمین فراهم کند.» سفر به فضا و تعطیلات مداری گردشگری مداری یکی دیگر از اهداف اصلی آژانسهای دولتی و شرکتهای فضایی خصوصی است که اهداف بلندمدت اقامت در ماه و مریخ را در آینده نهچنداندور در سر میپرورانند. برخلاف سفرهای رایج خارج از جو، گردشگری مداری مستلزم باقی ماندن در فضا برای حداقل یک دور چرخش کامل زمین است. شرکتهای بوئینگ، اسپیسایکس و آکسیوم اسپیس در نظر دارند تا از سال آتی شروع به اعزام منظم گردشگران به ایستگاه فضایی بینالمللی با فضاپیماهای تجاری کنند. اسپیسایکس همچنین با شرکت اسپیسادونچرز (Space Adventures) همکاری میکند تا در اواخر سال ۲۰۲۱ یا اوایل سال ۲۰۲۲ چهار گردشگر را برای چند روز به مدار نزدیک زمین اعزام کند. در حالی که روزبهروز، شرکتهای بیشتری گردشگری در فضا را در دستور کار خود قرار میدهند، به نظر میرسد تعطیلات مداری به یک روند محبوب در گردشگری فضایی تبدیل خواهد شد. البته زیرساختهای لازم برای اجرای برنامه تعطیلات مداری، از جمله احداث هتل در مدار زمین یا حتی روی ماه، به دلیل اینکه شرکتهای زیرساخت فضایی هنوز به طور کامل توسعه پیدا نکردهاند در ابتدای راه خود قرار دارد. بخش عمدهای از این زیرساختها در مراحل اولیه باقی مانده است اما ایجاد اقامتگاههایی در مدار نزدیک زمین خیلی دور از دسترس نیست. در یکی از طرحهای مطرحشده انتظار میرود مسافران با استفاده از گرانش زمین در یک بالون پر از هیدروژن با کپسول تحت فشار به فضا بروند. همچنین طراحی یا بازسازی ایستگاه فضایی برای پذیرایی از مهمانان در دستور کار قرار گرفته است. ناسا قصد دارد به طریقی از ایستگاه فضایی بینالمللی برای گردشگری تجاری استفاده کند. ایستگاه آرورا، هتلی لوکس است که قرار است در ازای ۹.۵ میلیون دلار به مدت ۱۲ روز از ۶ مهمان در مدار نزدیک زمین پذیرایی کند. طبیعتاً این رقم بالا است اما کارشناسان پیشبینی میکنند که قیمتها همچون فناوریهای کامپیوتری و تلفن همراه کاهش خواهد یافت. یکی دیگر از گزینههای سفر فضایی، زیستگاههای فضایی قابل توسعهای است که به عنوان هتلهای مداری عمل خواهند کرد. ایستگاه فضایی بادی بیگلو اسپیس یعنی B۳۳۰ یک نمونه از این زیستگاههای فضایی است. با افزایش تقاضا، شرکتهای بیشتری روی این دسته از زیستگاههای بادی سرمایهگذاری خواهند کرد. بیگلو اسپیس همچنین قصد دارد ماژول متصل به ایستگاه فضایی بینالمللی را به عنوان یکی از اولین هتلهای فضایی توسعه دهد. تعطیلات در فضا سرانجام دروازهای برای سکونت در ماه و مریخ تبدیل خواهد شد. شکوفایی صنعت فضا و اقتصاد جهانی شرکتهای خصوصی فضایی به طور اختصاصی در زمینه گردشگری فضایی سرمایهگذاری میکنند و شرکتهایی مانند یوبیاس دسترسی به فضا را برای فرصتهای گستردهتر سرمایهگذاری در نظر میگیرند. به نظر میرسد به تدریج تعداد بیشتری از مهندسان نسل بعدی برای آموزشهای فضایی تعلیم خواهند دید و در نهایت موانع عمومیت یافتن آن را کاهش میدهند که این مسئله باعث افزایش رقابت، کاهش هزینهها و در نهایت امکانپذیر شدن سفرهای فضایی برای شهروندان عادی میشود. البته عوامل ایمنی، راحتی و سلامتی بسیار مهم هستند که باید در نظر گرفته شوند. قبل از سفر گردشگران به فضا، آموزش، غربالگری پزشکی و معافیت از مسئولیت باید مورد بررسی قرار گیرد. همگانیسازی گردشگری فضایی میتواند بر بسیاری از عوامل اجتماعی و اقتصادی روی زمین تأثیر مثبت بگذارد و با ایجاد اشتغال، آموزش شهروندان در مورد فضا، احتمالاً حوزههای مرتبط با آن مانند به کارگیری انرژی خورشیدی نیز بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
ایجاد شده: 16/مهر/1400 آخرین ویرایش: 16/مهر/1400 اخبار خارجی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، دانشمندان در بررسیهای جدید خود دریافتند روشنایی سیاره زمین به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرده، اما چرا زمین در حال تاریک شدن است؟ گروهی از دانشمندان در بررسیهای جدید خود دریافتند روشنایی سیاره زمین به شکل غیر منتظرهای در حال کاهش است. این محققان تغییرات آب و هوایی را دلیل تاریک شدن زمین دانستند و تاکید کردند گرم شدن آب اقیانوسها در کاهش روشنایی زمین تاثیر قابل توجهای داشته است. محققان با بررسی اطلاعاتی را که از رصدخانه خورشیدی بیگبیر (Big Bear) در کالیفرنیای جنوبی به دست آوردند اعلام کردند سیاره زمین هماکنون نسبت به دو دهه قبل حدود نیموات نور کمتر در متر مربع را منعکس میکند که نسبت به سه سال اخیر بیشترین کاهش محسوب میشود. گفتنی است از چندین سال گذشته تا به امروز نور زمین یا همان نور منعکس شده زمین که سطح ماه را روش میکند همواره توسط ماهوارههای تحقیقاتی مورد اندازهگیری قرار گرفته است و اکنون گروهی از محققان به سرپرستی موسسه فناوری نیوجرسی با استفاده از این دادهها دریافتند میزان بازتاب زمین یا آلبدو که همان درصد بازتاب نور از سطح یک جسم محسوب میشود طی دو دهه اخیر به مقدار زیادی کاهش یافته است. از آنجایی که بیشترین کاهش روشنایی زمین (۰.۵ درصد) طی سه سال اخیرا اتفاق افتاده برای محققان بسیار غیر منتظره بوده است. گفتنی است زمین حدود ۳۰ درصد از نور خورشید که روی آن تابیده میشود را بازتاب میکند. فیلیپ گود، محقق این تحقیق در موسسه فناوری نیوجرسی عنوان کرد حدود ۱۷ سال است که میزان بازتاب زمین یا همان آلبدو بدون تغییر مانده و این میزان تغییر طی سه سال گذشته برایمان بسیار شگفتانگیز بوده است. نور خورشید که به زمین تابیده میشود تحت تاثیر روشنایی خورشید و بازتاب زمین قرار میگیرد. دانشمندان اعلام کردند با توجه به این که تغییرات اخیر در آلبدو زمین به تغییرات روشنایی خورشید مربوط نمیشود، باید دلیل این تغییرات را روی سطح زمین جستجو کرد. این محققان طی بخشی از طرح ابرهای ناسا و سیستم انرژی تابشی زمین (CERES) به اندازهگیری ماهوارهای پرداختند و دریافتند ابرهای درخشان و بازتابنده کم ارتفاع در شرق اقیانوس آرام به میزان زیادی کاهش پیدا کرده است. بررسیهای بیشتر نشان میدهد دلیل کاهش این ابرهای بازتابنده به افزایش دمای سطح اقیانوس در ارتباط با تغییرات آبوهوایی مربوط میشود. دانشمندان طی سالهای گذشته بر این باور بودند که با گرمتر شدن زمین شاهد افزایش ابرها و همچنین افزایش آلبدو خواهند بود که چنین موضوعی برای کاهش گرمای زمین و متعادلسازی آب و هوا بسیار موثر است، اما اکنون بررسیهای جدید برای این دانشمندان بسیار غیر منتظره و ناامیدکننده بوده است. به بیانی دیگر تاریک شدن زمین باعث خواهد شد تا انرژی خورشیدی اضافی در جو و اقیانوسهای زمین جذب شود که نتیجه آن افزایش گرمای زمین و تشدید تغییرات آب و هوایی خواهد بود.
ایجاد شده: 15/مهر/1400 آخرین ویرایش: 15/مهر/1400 اخبار خارجی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از سیمپل فلایینگ، هیدروژن کماکان یک نقطه کانونی در راستای هدف انتشار صفر گازهای آلاینده خواهد بود؛ درحالیکه انرژی الکتریکی به هواپیماها در سفرهای کوتاه کمک میکند، هیدروژن برای موج جدیدی از سفرهای متوسط و طولانی در دهههای آینده در نظر گرفته شده است. در نتیجه، سال گذشته، ایرباس از سه محصول مفهومی تجاری خود بر پایه سوخت هیدروژنی ZEROe رونمایی کرد تا بتواند تعهدات خود را پیش از تغییرات اساسی عملی کند. به دنبال اعلام ساخت این پیشرانه هیدروژنی ابتکاری، ایرباس اجرای برنامههای خود را در این رابطه آغاز کرد. قابل ذکر است، در ماه ژوئن نیز یک نیروگاه اروپایی اعلام کرد که روی مخازن فلزی برای هیدروژن مایع کار میکند. این شرکت پایگاهی با نام مرکز توسعه انتشار صفر ZEDC را در نانت فرانسه و برمن آلمان راهاندازی کرده است. ساختار مناسب با تکیه بر این پروژه، ایرباس به دنبال تولید مخازن برودتی با قیمت مناسب برای حمایت از برنامه ZEROe است. طراحی و ادغام سازههای تانک در رقابت برای دستیابی به هواپیماهای هیدروژنی امری حیاتی است. آقای سابین کلاوکه، مدیر فنی ایرباس در اجلاس ایرباس اظهار کرد: من قبلا این شانس را داشتم که از یکی از دو مرکزی که ایجاد کرده بودیم دیدن کنم، مراکز توسعه تولید گازهای گلخانهای صفر که بر مخازن و سیستم تانک در هواپیما تمرکز میکنند. ما این مراکز را در نانت و برمن ایجاد کردهایم؛ جایی که دانش گستردهای در این زمینه وجود دارد. این همان فناوری است که ما باید روی آن کار کنیم. از نظر برمن، خصوصیات این هواپیما به بخش دفاع و فضایی ایرباس و گروه ArianeGroup بسیار نزدیک است. بنابراین در اینجا ما واقعا از یک اکوسیستم که نحوه کار با هیدروژن را به خوبی میداند سود میبریم؛ زیرا در فضا همیشه از آن استفاده میکنیم. اقدامات تکمیلی در کنار ابتکارات نانت و برمن، ایرباس نیز در حال آماده سازی این فناوری در طی یک مسیر گستردهتر است. این شرکت با شرکتهای Air Liquide و VINCI Airports برای استفاده از هیدروژن در فرودگاهها همکاری میکند. این پروژه مشارکتی قصد دارد شبکه فرودگاهی اروپا را برای رفع نیازهای آینده تقویت کند. هدف لیون-سنت اگزوپری میزبانی از اولین تاسیسات هیدروژنی تا سال ۲۰۲۳ است. پس از این شرکا به دنبال توسعه این برنامه در حداقل ۴۵ فرودگاه در ۱۲ کشور هستند. در مجموع ایرباس کاملا متعهد به انقلاب هیدروژنی است. با این حال برای اینکه شرکتها و صنایع گستردهتر از این رویکرد جدید استفاده کنند، زیرساختهای مناسب موردنیاز است. با این وجود، این شرکت نشان داده که هیچگاه منتظر توسعه راهحلها توسط دیگران نمیماند. این امر بهطور فعالانه استاندارد را در دوره جدید تعیین میکند.
ایجاد شده: 15/مهر/1400 آخرین ویرایش: 15/مهر/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز ، ماجرای پذیرش بانوان مجرد در هتل ها و مراکز اقامتی، از آن دست مباحثی است که همیشه با حواشی و سر و صدای بالا همراه بوده است؛ چراکه مطابق بخشنامه سال 78 اداره اماکن کشور، مراکز اقامتی اجازه پذیرش بانوان تنها را نخواهند داشت. با اجرای این قانون، بانوان مجرد تا سال ها پشت در مراکز اقامتی می ماندند و ناچار به اقامت در مراکز آزاد و خانه های اجاره ای می شدند که تبعاتی را به وجود می آورد. به همین سبب نیز این قانون 15 سال بعد دست خوش تغییر شد. در این مطلب، زیر و بم های رزرو اقامت برای بانوان مجرد را بررسی نموده ایم که توصیه می کنیم حتما تا انتها مطالعه بفرمائید. قانونی بودن رزرو هتل برای دختران مجرد پس از اعتراضاتی که نسبت به قانون سال 78 اداره اماکن از سوی نهادهای حمایتی زنان و کارشناسان مختلف اجتماعی مبنی بر تبعات این قانون برای بانوان مجرد در سفر و نقض امنیت آن ها در جامعه صورت گرفت، این قانون به کلی لغو شد و رییس این اداره طی بخشنامه ای به تمامی مراکز اقامتی اعلام کرد که هیچ ممانعتی نمی بایست برای پذیرش بانوان به عمل آید. با این اطلاعیه، پذیرش بانوان تنها، در کلیه مراکز اقامتی آزاد و تنها با ارائه مدارک شناسایی معتبر، اقامت آن ها امکان پذیر گردید. عدم پیروی از قانون در برخی از مراکز اقامتی متاسفانه لغو این قانون، پایان ماجرا نبود. با اینکه اداره اماکن، اعلام کرده بود طی بخشنامه ای تمامی مراکز اقامتی را مکلف به پیروی از قانون جدید نموده است، اما هم چنان اقامت بانوان مجرد در برخی از مراکز غیرممکن بود. این مساله به خصوص در اصفهان سر و صدای زیادی به پا کرد و برخی از هتل های معروف این شهر، پذیرش بانوان را تنها منوط به اجازه نامه کتبی از سوی اداره اماکن می دانستند. همین مساله نیز سبب شده بود تا هم چنان بانوان تنها برای اقامت به پارک ها و خانه های اجاره ای مسافرتی رو بیاورند. با این وجود، رئیس اداره اماکن، فرمانده نیروی انتظامی و رئیس جامعه هتلداران کشور همگی بر قانون بودن پذیرش بانوان تنها در هتل ها تاکید می کنند و سرپیچی از قانون را مصداق جرم برای واحد اقامتی مورد نظر می دانند. بالاخره پذیرش بانوان مجرد، آری یا خیر؟ همانطور که پیش تر نیز عنوان کردیم، هیچ قانونی مبنی بر عدم پذیرش بانوان مجرد و یا تنها در هتل ها و مراکز اقامتی وجود ندارد. با این حال، ممکن است برخی از مراکز اقامتی از این افراد اجازه نامه کتبی از سوی اداره اماکن درخواست کنند و یا از پذیرش آن ها سرباز زنند. در نظر داشته باشید که این کار جرم است و مسافر می تواند در صورت مشاهده چنین برخوردی، شکایت خود را از طریق سازمان میراث فرهنگی کشور و جامعه هتلداران پیگیری نماید و در این مورد نیز قانون طرفدار حقوق مسافر خواهد بود. نکات مهم قبل از رزرو هتل برای بانوان تنه با همه این موارد و طرفداری قانون از حقوق بانوان تنها در سفر، بهتر است قبل از اینکه راهی سفر شوید، حتما موارد زیر را مدنظر بگیرید: - قبل از رزرو اقامت، حتما از امکان پذیرش بانوان مجرد و تنها در اقامتگاه موردنظر مطمئن شوید. در این مورد می توانید با مسئول پذیرش اقامتگاه یا مسئول رزرواسیون هتل در آژانس مسافرتی تماس حاصل فرمائید. - حتما مدارک معتبر شناسایی عکس دار به همراه داشته باشید؛ چراکه در غیراینصورت ممکن است پذیرش شما با دردسر و مشکل همراه شود. - قبل از اینکه راهی سفر شوید، رزرو اقامت هتل خود را قطعی کنید. چنانچه قصد داشته باشید بعد از رسیدن به مقصد به دنبال هتل بگردید، به هر حال ممکن است با مساله عدم پذیرش و سرگردانی در شهر مقصد مواجه گردید. - قبل از رزرو اقامت، حتما از نوع قفل درب اتاق مطمئن شوید. - تمامی هتل های شناخته شده شهرهای توریستی کشور، مانند هتل های کیش، مشهد، شیراز و ... پیروی این قانون می باشند. اما در صورت مشاهده موارد متخلف می توانید از طریق مراجعه ذی صلاح پیگیری داشته باشید. - شماره تماس های ضروری مثل اداره اماکن، واحد رسیدگی به شکایات اداره میراث فرهنگی و هم چنین اتحادیه هتلداران شهر مقصد را به همراه داشته باشید. - چنانچه هتل خود را از سامانه های اینترنتی رزرو می کنید، از خدمات پشتیبانی 24 ساعته آن ها مطلع گردید تا بتوانید مشکلات خود را در هر ساعتی از شبانه روز پیگیری نمائید. - هتل را در مناطق شلوغ و پر رفت آمد شهر انتخاب کنید. حال که قرار است تنها سفر کنید، از رزرو هتلی که در خیابان خلوت یا کوچه قرار دارد، خودداری فرمائید. - دختران زیر 18 سال تنها، اجازه اقامت در مراکز اقامتی را نخواهند داشت و پذیرش آن ها تنها با حضور ولی، قیم یا سرپرست صورت خواهد گرفت.
ایجاد شده: 14/مهر/1400 آخرین ویرایش: 14/مهر/1400 اخبار داخلی