نتایج جستجو...
افزایش قیمت هتل‌ها در ایام نوروز به هیچ عنوان تخلف نیست / تشریح مهمترین عوامل کاهش ضریب اشغال

افزایش قیمت هتل‌ها در ایام نوروز به هیچ عنوان تخلف نیست / تشریح مهمترین عوامل کاهش ضریب اشغال

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران از تعطیلی و یا ورشکستگی برخی هتل‌ها در کشور خبر داد و اظهار داشت: آمار دقیقی از میزان هتل‌های تعطیل شده در کشور وجود ندارد ولیکن مراکز اقامتی غیرمجاز که هیچ مالیاتی به دولت نمی‌دهند و تنها با تبلیغات در فضای مجازی و سایت‌های اینترنتی، مسافر پذیرش می‌کنند و همچنین فعالیت مراکز اقامتی سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی بر حاشیه سود صنعت هتلداری کشور تاثیر منفی داشته و هتل‌های زیادی را در معرض ورشکستگی قرار داده است. رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های پایتخت با اشاره به نرخ مراکز اقامتی استان تهران در ایام تعطیلات نوروز، ابراز داشت: نرخ هتل‌ها در نوروز تا 50 درصد تخفیف دارد زیرا تعداد مسافران تهران در این روزها با کاهش شدیدی همراه است. وی تصریح کرد: البته هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها از شهریورماه مجاز بوده‌اند که نرخ‌های خود را تا 15 درصد افزایش دهند ولیکن به دلیل رکورد حاکم بر صنعت هتلداری کشور، نرخ‌ها در طول سال با تخفیف 20 تا 60 درصدی همراه بوده است. "محمدعلی فرخ‌مهر" در خصوص افزایش نرخ واحدهای اقامتی در برخی شهرها نیز گفت: اعمال افزایش قیمت در هتل‌های برخی شهرها تهلف نیست زیرا در فصل‌های کم مسافر، افزایش قیمت مجاز را انجام نداده‌اند و این موضوع را به ماه‌های پیک موکول کرده‌اند. هتل‌ها در ایام پیک و غیر پیک و برای داشتن توجیه اقتصادی، تلاش می‌کنند تا نرخ‌های خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که پاسخگوی هزینه‌ها باشد.  وی افزود: برای مثال شهر تهران معمولا مسافرپذیر نیست و در نوروز نیز با کاهش ورودی مسافر همراه است اما در فصل‌های دیگر، مسافرانی با اهداف تجاری یا افرادی که کار اداری دارند به آن سفر می‌کنند و به همین دلیل اعضای اتحادیه هتلداران تصمیم گرفته‌اند که نرخ‌ها نسبت به ایام سال با تخفیف 50 درصدی همراه باشد تا بتوانند حقوق و دستمزد پرسنل خود تا پایان فروردین را تامین کنند. "فرخ‌مهر" بیان داشت: اقتصاد هتل‌ها به دلیل کاهش قدرت خرید مردم با رکود مواجه شده است. از سوی دیگر رستوران هتل‌ها نیز به دلیل افزایش قیمت گوشت، وضع بسیاری بدی را تجربه می‌کنند. بدون شک افزایش قیمت گوشت و مواد اولیه خوراکی مورد نیاز رستوران بر کاهش تعداد مسافران، تاثیرگذار است. وی افزود: درخواست هتل‌ها برای تامین گوشت وارداتی به وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شده اما تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است. رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران ضمن اشاره به روزهای جنگ تحمیلی و تامین گوشت مورد نیاز هتل‌ها و رستوران‌‌ها، گفت: در آن زمان هیچ رانتی برای واردات وجود نداشت ولیکن اکنون با وجود اختصاص ارز 4200 تومانی برای واردات گوشت، تامین آن برای مصرف مردم و سایر مصارف با نابسامانی‌هایی همراه است. دولت بایستی مجوز واردات گوشت به سایر بخش‌ها مانند هتل‌ها را نیز ارائه کند تا بتوانند با ارز صادراتی، گوشت مورد نیاز خود را تامین کنند. "فرخ‌مهر" صنعت هتلداری را مهمترین زیرساخت مورد نیاز گردشگری، معرفی کرد و گفت: بدون رشد و توسعه صنعت هتلداری هیچ رشدی در صنعت گردشگری قابل تصور نیست. این فعال صنعت هتلداری در ادامه به رزرو پایین هتل‌های پایتخت در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: تنها 10 درصد هتل‌های پایتخت برای نوروز 98 رزرو شده که رقم بسیار پایینی است. وی افزود: در شرایطی که میانگین ورود گردشگران خارجی به کشور در سال 97 نسبت به سال 96 با افزایش همراه بوده است اما تعداد ورودی به هتل‌ها با کاهش 30 درصدی همراه است که این موضوع نشان دهنده فعالیت مراکز غیرمجاز مانند آپارتمان‌های مبله یا خانه‌های مسکونی بدون مجوز است. "محمدعلی فرخ‌مهر" فعالیت مراکز اقامتی ارگان‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی را نیز یکی دیگر از عوامل موثر در اقتصاد هتلداری کشور دانست و گفت: در هیچ کجای دنیا، سازمان‌ها مجاز به ساختن هتل و مراکز اقامتی برای خود نیستند و معمولا با قراردادهایی که با هتل‌ها منعقد می‌کنند، مراکز اقامتی را برای سفر یا ماموریت کارکنان خود تامین می‌کنند. وی تصریح کرد: فعالیت مراکز اقامتی غیرمجاز، مراکز اقامتی دستگاه‌های دولتی و در پایان ورود آموزش و پرورش به موضوع اسکان گردشگران و مسافرانی نوروزی و تابستانی، مهمترین دلایل کاهش شدید ضریب اشغال هتل‌ها در سراسر کشور است. رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های استان تهران در پایان گفت: اقتصادی هتلداری کشور به وضعیت اقتصادی گره خورده است و باید سیاست‌هایی تدوین و اجرایی شود تا حاشیه سود صنعت هتلداری روز به روز کاهش نداشته باشد.

ایجاد شده: 14/اسفند/1397       آخرین ویرایش: 14/اسفند/1397     اخبار داخلی
هتل ساران؛ نخستین هتل هوشمند کشور + جزئیات

هتل ساران؛ نخستین هتل هوشمند کشور + جزئیات

نخستین هتل هوشمند کشور با نام "ساران" واقع در منطقه نمونه گردشگری شهمیرزاد، شب گذشته به دستور رئیس‌جمهور از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور "علی‌اصغر مونسان" معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به طور رسمی افتتاح شد. به گزارش هتل‌نیوز ، این هتل 4 ستاره با زیربنای 3500 متر مربع در 7 طبقه با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد تومان و با مشارکت بانک ملی ایران به بهره‌برداری رسیده و با 24 واحد اقامتی شامل اتاق و سوئیت از ظرفیت پذیرش 150 نفر را داراست. از دیگر امکانات این هتل می‌توان به دو طبقه سالن پذیرایی چند منظوره با ظرفیت 1000 نفر، یک طبقه سالن غذاخوری و رستوران، کافی‌شاپ، فروشگاه صنایع دستی و پارکینگ خودرو، اشاره کرد. به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با بهره‌برداری از این هتل چهار ستاره، زمینه اشتغال 25 نفر فراهم شده است. "محمد جهانشاهی" با اشاره به مهمترین ویژگی‌های این هتل هوشمند، اظهار داشت: تمامی تاسیسات مکانیکی و الکتریکی این هتل به صورت هوشمند با کنترل از راه دور، تحت شبکه در سراسر مجموعه قابل استفاده و کنترل است. وی ابراز داشت: برخورداری از شبکه تصفیه فاضلاب حاصل از مصرف آب هتل و سامانه کنترل هوشمند از ویژگی‌های منحصر بفرد این هتل محسوب می‌شود و آب حاصل از تصفیه فاضلاب هتل برای مصارف کشاورزی، باغداری و فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد. معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز در این مراسم ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه توسعه زیرساخت‌های گردشگری، گفت: تا پیش از آغاز بکار دولت یازدهم مجموعا 8 واحد اقامتی در استان سمنان فعالیت داشت که در دولت یازدهم، دو واحد اقامتی و در دولت فعلی نیز 5 واحد به این تعداد اضافه شده است. رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، بیان داشت: در حال حاضر نیز 4 هتل در سطح استان سمنان در حال احداث است و تلاش می‌کنیم ظرفیت اقامتی استان را از 2570 تخت به 4400 تخت افزایش دهیم. وی افزود: با اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری، درصد اشغال هتل‌های استان از متوسط 34 درصد در سال گذشته به 70 درصد در سال جاری افزایش یافته که این روند نشان‌دهنده رشد و توسعه گردشگری در این استان است. "علی‌اصغر مونسان" با اشاره به افتتاح 18 واحد بوم‌گردی و 3 پروژه گردشگری تا پایان سال در سمنان، تصریح کرد: عملیات اجرایی یک هتل پنج ستاره در شهرستان مهدیشهر به زودی آغاز می‌شود و تلاش می‌کنیم این هتل تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

ایجاد شده: 14/آذر/1397       آخرین ویرایش: 14/آذر/1397     اخبار داخلی
اعتراض 27 هتل و هتل‌آپارتمان استان قم نسبت به پرداخت عوارض

اعتراض 27 هتل و هتل‌آپارتمان استان قم نسبت به پرداخت عوارض

به گزارش هتل‌نیوز ، بیست و یکمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به همت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم و با حضور اعضای هیات‌رئیسه جامعه هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های استان قم در محل ساختمان استانداری برگزار شد. مدیرکل تشخیص و وصول درآمدهای شهرداری قم در این جلسه با اشاره به عوارض هتلداران شهر قم، اظهار داشت: در رابطه با این موضوع جلسه‌ای برگزار شد که طی آن شوراهای اسلامی شهر اختیاراتی در زمینه وضع عوارض داشتند بدین صورت که از شهرداری لوایح را دریافت کرده و عوارض را به تصویب می‌رساندند. وی ابراز داشت: در حال حاضر تعداد 27 هتل در شهر قم نسبت به پرداخت عوارض اعتراض داشته‌اند که بر اساس نظر معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری، این اعتراضات بایستی از مجرای دیوان عدالت اداری کشور پیگیری شود. وی میزان دقیق عوارض شهرداری‌ها را مشخص اعلام کرد و افزود: در شهرداری یک تعرفه عوارض وجود دارد که جزئیات عوارض هتل‌ها نیز در آن قید شده است. معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم نیز در این نشست، گفت: در زمینه اصل دریافت عوارض بحث‌هایی در بین هتلداران وجود دارد که در این میان بایستی قوانین جدید ملاک کار باشد. وی افزود: اگر در میان هتلداران ابهامی در خصوص پرداخت عوارض وجود داشته باشد باید از کانال دیوان عدالت اداری مورد خود را پیگیری و درخواست تجدید نظر کنند.

ایجاد شده: 12/آذر/1397       آخرین ویرایش: 13/آذر/1397     اخبار داخلی
توضیح اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در خصوص تغییر ماهیت زمین‌های کشاورزی به هتل

توضیح اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در خصوص تغییر ماهیت زمین‌های کشاورزی به هتل

به گزارش هتل‌نیوز و در پی انتشار گزارشی با موضوع تغییر ماهیت زمین‌های کشاورزی به هتل، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرد. اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران با تاکید بر اینکه موضوع توسط دستگاه‌های نظارتی و قضایی در حال رسیدگی است، اعلام کرد: تغییر کاربری اراضی کشاورزی بر اساس صدور مجوزهای لازم از سوی جهاد کشاورزی و اخذ تائیدیه از کارگروه‌های ذی‌ربط، امکان‌پذیر است و صرف دریافت موافقت اصولی تأسیسات گردشگری، مجوز تغییر کاربری و ساخت و ساز نیست. با توجه به بررسی و پالایش‌های انجام شده، تعداد معدودی تخلف از پروانه ساختمانی صورت گرفته که با پیگیری و مکاتبات این اداره کل، موضوع توسط دستگاه های نظارتی و قضایی در حال رسیدگی است. درخصوص اراضی ده هکتاری یا اراضی جنگلی جلگه‌ای نیز به آگاهی می‌رساند، متولی اصلی اراضی مذکور اداره کل منابع طبیعی است. با توجه به مصوبه هیات وزیران در سال 90، مقرر شد حداکثر 10 درصد قطعات ( 95 پلاک از 953 قطعه مصوب ) با رعایت 20 درصد از سطح اشغال به کاربری توریستی اختصاص یابد که تاکنون فقط 14 مورد موفق به اخذ پروانه ساختمانی شده و 7 مورد در حال ساخت است و مابقی موارد فاقد پیشرفت فیزیکی است. لذا چنانچه در اراضی مذکور، تخلفات از قبیل تفکیک غیرمجاز و ساخت و ساز صورت پذیرفته با مجوز گردشگری نبوده است و یادآور می‌گردد، گزارشی از انبوه‌سازی کاربری توریستی به این اداره کل واصل نشده و در صورت مشاهده برابر ضوابط اقدام خواهد شد.

ایجاد شده: 5/آبان/1397       آخرین ویرایش: 5/آبان/1397     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...