نتایج جستجو...
اطلاعيه جامعه هتلداران استان فارس در پی وقوع آتش‌سوزی در هتل آسمان شیراز

اطلاعيه جامعه هتلداران استان فارس در پی وقوع آتش‌سوزی در هتل آسمان شیراز

در پی آتش‌سوزی ظهر روز شنبه مورخ 12 مردادماه 98 در طبقات منفی یک و منفی دو پروژه در حال ساخت هتل "آسمان" شيراز و پس از اعلام به نيروهای امدادی، آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، کلیه نهادهای دولتی و نظامی و جامعه هتلداران استان فارس سریعا در محل وقوع حادثه، مستقر شدند و هتل کریمخان را به عنوان ستاد بحران، قرار دادند. در ساعات اولیه و به دلیل نزدیکی هتل رودکی به محل وقوع حادثه، نخستین جلسه شورای تامین استان در این هتل، تشکیل و صورتجلسه‌ای تنظیم شد که بر اساس یکی از بندهای آن، تخلیه موقت 6 هتل و خانه‌های مسکونی تا شعاع 100 متری توسط جامعه هتلداران استان فارس در دستور کار گرفت که عملیات تخلیه نیز با موفقیت انجام گردید و میهمانان مستقر در این واحدهای اقامتی به هتل‌های دیگر، منتقل شدند. عملیات اطفای حریق تا بامداد 13 مردادماه به مدت 18 ساعت ادامه داشت که با تلاش آتش‌نشانان و گروه‌های خدماتی و امدادی، آتش مهار شد. جامعه هتلداران استان فارس ضمن همدردی با مالک محترم این پروژه و شکرگزاری از خداوند منان به دلیل عدم تخریب ساختمان هتل، امیدوار است تا عملیات احداث این پروژه هر چه سریع‌تر به اتمام برسد. در حال حاضر آرامش به خیابان رودکی برگشته و تعدادی از هتل‌هايی كه در شعاع دورتری قرار داشتند، فعاليت پذيرش ميهمان را شروع كرده و هتل‌های نزديک به پروژه نیز پس از تائيد شورای تامين استان به فعاليت خود ادامه خواهند داد. هتل‌های استان فارس آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی می‌باشند و هیچ مشکلی در این زمینه، وجود ندارد. سیستم هتلینگ استان فارس از هموطنان عزیزمان و گردشگران جهت عزیمت به شیراز و استان فارس دعوت بعمل می‌آورد. حسن سیادتان - رئیس جامعه هتلداران استان فارس

ایجاد شده: 13/مرداد/1398       آخرین ویرایش: 13/مرداد/1398     اخبار داخلی
تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های احداث هتل در آذربایجان شرقی از سوی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان

تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های احداث هتل در آذربایجان شرقی از سوی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان

بر اساس اعلام "مرتضی آبدار" مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی، هم‌اکنون تعداد 30 هتل شامل 4 هتل پنج ستاره، 7 هتل چهار ستاره، 9 هتل سه ستاره، 8 هتل دو ستاره، 1 هتل یک ستاره و یک هتل‌آپارتمان در شهرهای مختلف این استان از جمله تبریز، جلفا، میانه و سردرود در حال احداث است. به گفته وی با تکمیل احداث این پروژه‌ها که در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی 65 درصدی در حال احداث است، تعداد 1512 اتاق با مجموع 3340 تخت به ظرفیت اقامتی استان آذربایجان شرقی، افزوده و برای 2110 نفر نیز اشتغال‌زایی صورت خواهد گرفت. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، حجم سرمایه‌گذاری در پروژه‌های احداث هتل را بالغ بر 1889 میلیارد تومان، برآورد و پیش‌بینی کرد، 6 هتل تا پایان سال جاری و 17 هتل تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسد.

ایجاد شده: 29/تیر/1398       آخرین ویرایش: 29/تیر/1398     فرصت های سرمایه گذاری
بوروکراسی مشکل اصلی سرمایه‌گذاری در گردشگری کشور است / عدم وجود هتل 5 ستاره در استان قزوین تاسف‌بار است

بوروکراسی مشکل اصلی سرمایه‌گذاری در گردشگری کشور است / عدم وجود هتل 5 ستاره در استان قزوین تاسف‌بار است

به گزارش هتل‌نیوز ، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در جریان سفر به قزوین، عدم وجود هتل پنج ستاره در قزوین را مایه تاسف و به دور از شان و جایگاه این استان دانست و ابرازی امیدواری کرد تا گردشگری قزوین با کمک استاندار، متحول شود. "علی‌اصغر مونسان" با اشاره به سرمایه‌گذاری 180 هزار میلیارد تومانی در حوزه صنعت گردشگری، اظهار داشت: بر اساس آمار رسمی منتشر شده از سوی بانک مرکزی، 11.8 میلیارد دلار سهم صنعت گردشگری از تولید ناخالص ملی ( GDP ) کشور بوده که این میزان برابر است با 3 درصد؛ هدف نهایی ما رساندن این رقم به 6 درصد است که برای رسیدن به آن نیازمند 30 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در این حوزه هستیم. رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، یکی از مشکلات اساسی کشور در سرمایه‌گذاری به ویژه در بخش گردشگری را بوروکراسی، دانست و ابراز داشت: اخذ استعلام‌های متعدد از دستگاه‌های مختلف، این روند را طولانی می‌کند. وی در پایان گفت: کوتاه شدن مسیر و فرایند اخذ مجوز برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف در دستور کار دولت قرار گرفته است و خوشبختانه شاهد هستیم که در حوزه گردشگری، اخذ مجوزها از 7 ماه به یک و دو ماه رسیده است. 

ایجاد شده: 24/تیر/1398       آخرین ویرایش: 24/تیر/1398     اخبار داخلی
جزئیات طرح ایجاد شرکت‌های اجاره‌دهنده مسکن و ستاره‌دار شدن واحدهای اجاره‌ای

جزئیات طرح ایجاد شرکت‌های اجاره‌دهنده مسکن و ستاره‌دار شدن واحدهای اجاره‌ای

به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی خواستار ایجاد شرکت‌های اجاره‌دهنده مسکن، انعقاد قراردادهای پنج ساله و شناسایی کیفیت واحدهای مسکونی از طریق ستاره‌دار شدن در راستای ساماندهی وضعیت بازار اجاره مسکن شد. "سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی" ضمن بیان این مطلب از تدوین طرحی برای ایجاد شرکت‌های اجاره‌دهنده مسکن با هدف تعیین استانداردهایی برای قیمت‌گذاری مسکن‌های اجاره‌ای و ارائه‌ای این طرح به رئیس‌جمهور در قالب نامه‌ خبر داد. نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، ابراز داشت: برای تدوین این طرح، مدل‌های مدیریتی بازار اجاره مسکن در کشورهای مختلف را مورد بررسی قرار دادیم و مدلی برای ایجاد شرکت‌های اجاره‌دهنده مسکن، طراحی کردیم. جزئیات این طرح به شرح زیر است؛ ماده 1 - وزارت راه و شهرسازی، ساختاری را برای شرکت‌های اجاره‌دهنده مسکن ایجاد کند. این شرکت‌ها مجوز کار در بازار اجاره را از وزارت راه و شهرسازی برای دوره‌های چند ساله که قابل تمدید است، اخذ می‌کنند. ماده 2 - تنها این شرکت‌ها مجاز به اجاره واحد آپارتمان هستند و مالکان حق ندارند به طور مستقیم ملک خود را اجاره بدهند و در صورت تخطی، مطابق با قوانین مورد مجازات قرار خواهند گرفت. ماده 3 - هر مالک در یک قرارداد مشخص به مدت حداقل ۵ سال، قراردادی را با یک شرکت اجاره مسکن می‌بندد و در این مدت، واحد آپارتمان در اختیار شرکت است و شرکت موظف به پرداخت به مالک خواهد بود. ماده 4 - هر شرکت اجاره مسکن، محدوده و ناحیه فعالیت مشخص در شهر دارد و موظف است که واحدهای خود را روی اینترنت همراه با اطلاعات کامل منتشر کند. ماده 5 - مستأجر از شرکت اجاره مسکن، واحد اجاره می‌کند و رابطه‌ای با مالک نخواهد داشت. طول قرارداد مستأجر با شرکت اجاره مسکن حداقل پنج سال خواهد بود مگر آنکه مستأجر قرارداد با طول زمان کمتری را بخواهد. ماده 6 - شرکت اجاره مسکن مشمول مالیات نظارت در افزایش قیمت سالانه خواهد بود. ماده 7 - مالکی که با یک شرکت اجاره‌ای قرارداد دارد، واحدش خالی محسوب نمی‌شود، در غیر این صورت آن واحد مشمول مالیات بر واحدهای خالی خواهد شد. میزان مالیات در واحدهای خالی باید به مقداری باشد که برای مالک، خالی نگه داشتن ملک سبب زیان قابل توجه مالی باشد. ماده 8 - شرکت‌های اجاره مسکن هر ناحیه شهری، برای آنکه واحدهای بیشتری را برای اجاره در اختیار داشته باشند، اطلاعات کامل مسکن‌های آن ناحیه را هر ماه در سامانه املاک اجاره‌ای بروزرسانی می‌کنند و برای دولت مشخص کردن آنکه چه واحدی خالی است، میسر خواهد شد. ماده 9 - واحدهای مسکونی مانند هتل‌ها و سایر مراکز اقامتی، ستاره امکاناتی دریافت می‌کنند. اینکه یک واحد سه ستاره باشد بر اساس امکانات مختلفی چون پارکینگ، تعداد پنجره، آسانسور، طبقه و … مشخص می‌شود. برای هر ناحیه، قیمت واحدهای آپارتمان با توجه به چند ستاره بودن آنها مشخص می‌شود و در سامانه سراسری املاک اجاره‌ای قرار می‌گیرد. دو واحد که ستاره یکسانی دارند باید حتماً قیمت یکسانی نیز برای آنها لحاظ شود. برای مثال اینکه دو واحد دو ستاره در یک ناحیه، قیمت‌های متفاوتی داشته باشند، خلاف قانون خواهد بود. ماده 10 - این سازوکار سبب افزایش شفافیت قیمتی، امکان نظارت و کنترل بازار استیجاری توسط دولت با اخذ مالیات خواهد شد. ماده 11 - شرکت‌های اجاره مسکن می‌توانند از تجمیع تعدادی از مشاوران املاک هر ناحیه که مجوز شرکت اجاره مسکن به آنها داده شده است، شکل بگیرد.

ایجاد شده: 18/تیر/1398       آخرین ویرایش: 18/تیر/1398     اخبار داخلی
نمایشگاه هتلداری، میهمان‌نوازی، خدمات غذایی و رستوران ( Hawaii Lodging Hospitality Foodservice Expo ) - هاوایی ( آمریکا )

نمایشگاه هتلداری، میهمان‌نوازی، خدمات غذایی و رستوران ( Hawaii Lodging Hospitality Foodservice Expo ) - هاوایی ( آمریکا )

به گزارش هتل‌نیوز ، بیست و پنجمین دوره نمایشگاه هتلداری، میهمان‌نوازی، خدمات غذایی و رستوران "هاوایی" با نام Hawaii Lodging Hospitality Foodservice Expo به مدت دو روز و طی روزهای 10 و 11 جولای سال 2019 ( 19 و 20 تیرماه ) برگزار خواهد شد. این رویداد سالیانه که از سال 1995 آغاز بکار نموده است به عنوان بزرگترین نمایشگاه تجاری حوزه صنعت هتلداری و خدمات غذایی در ایالت "هاوایی" محسوب می‌شود که دسترسی خریداران به طیف وسیعی از محصولات و خدمات را فراهم می‌کند. هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه این است که تمامی خریداران و تامین‌کنندگان مرتبط از قبیل معماران، دانشگاه‌ها، سازمان‌های دولتی، مراکز خرید و فروشگاه‌ها، اقامتگاه‌ها، مدارس، مدیران املاک، هتل‌ها، بیمارستان‌ها، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، طراحان داخلی و ... را گردهم آورد. در دوره گذشته این نمایشگاه که در سال 2018 برگزار شد، تعداد 4982 شرکت‌کننده حضور داشتند.

ایجاد شده: 17/تیر/1398       آخرین ویرایش: 17/تیر/1398     رویدادها و نمایشگاه‌ها
گردشگری اردبیل به سمت تبلیغات توخالی حرکت کرده و حمایت از سرمایه‌گذاران به قهقرا رفته است

گردشگری اردبیل به سمت تبلیغات توخالی حرکت کرده و حمایت از سرمایه‌گذاران به قهقرا رفته است

به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از خبرگزاری ایسنا، بازرس جامعه هتلداران ایران معتقد است که گردشگری استان اردبیل طی یکسال گذشته به سمت تبلیغات توخالی حرکت کرده و هیچ برنامه تحولی در این حوزه مشاهده نمی‌شود. "جعفر بذری" با انتقاد از عملکرد مسئولان گردشگری استان اردبیل، اظهار داشت: در دو رویداد اخیر حوزه گردشگری که در این استان برگزار شد، هیچ دعوتی از فعالان بخش خصوصی به عمل نیامد و نسبت به آنها بی اعتنایی شد. "بذری" با ابراز تجعب از عدم دعوت از جامعه هتلداران استان برای حضور در نمایشگاه گردشگری سلامت، بیان داشت: بنده به صورت شخصی و صرفا برای دیدار و گفتگو با معاون گردشگری کشور در نمایشگاه گردشگری سلامت کشورهای عضو اِکو حاضر شدم و هیچ خبری از حضور فعالان گردشگری استان در کنفرانس، نمایشگاه و غرفه‌ها نبود. مدیرعامل جامعه هتل‌ها و واحدهای اقامتی استان اردبیل در ادامه با انتقاد از عملکرد افراد و مسئولانی مه قصد دارند تا بخش دولتی را مقابل بخش خصوصی قرار دهند، ابراز داشت: هدف از این کار، لطمه زدن به صنعت گردشگری استان اردبیل است. ما قدر سرمایه‌گذاران موجود را نمی‌دانیم ولیکن شعار جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری را می‌دهیم. وی افزود: انتظار داریم اگر حمایتی وجود دارد، گزارشی از حمایت‌ها در حوزه گردشگری به ویژه گردشگری سلامت ارائه شود. بازرس جامعه هتلداران ایران، تلاش اصحاب رسانه به عنوان حامی سرمایه‌گذاران و تلاشگران در انعکاس واقعیت‌ها و رویدادهای رخ داده در استان را قابل قدردانی دانست و گفت: آماده هستیم تا با مسئولان و متولیان حوزه گردشگری و اتاق بازرگانی استان اردبیل در خصوص بی توجهی به فعالان بخش خصوصی اردبیل، مناظره‌ای داشته باشیم تا علت این بی‌ اعتنایی روشن شود. وی افزود: طی روزهای آینده نشستی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل خواهیم داشت تا اعتراض خود را نسبت به این بی توجهی، اعلام کنیم. مدیرعامل جامعه هتل‌ها و واحدهای اقامتی استان اردبیل در پایان گفت: طی یکسال گذشته هیچ حمایت و همراهی در حوزه گردشگری را شاهد نبودیم و حمایت از سرمایه‌گذاران بخش گردشگری روز به روز به قهقرا می‌رود.

ایجاد شده: 15/تیر/1398       آخرین ویرایش: 15/تیر/1398     اخبار داخلی
تعطیلات زمستانی راهی برای جبران فصول کم رونق در جنوب کشور

تعطیلات زمستانی راهی برای جبران فصول کم رونق در جنوب کشور

فصلی بودن صنعت گردشگری یکی از ویژگی‌های منفی آن و به نوعی بزرگترین معضل این صنعت محسوب می‌شود. این ویژگی در مناطق مختلف کشور، متفاوت است و ایام LOW SEASON یا کم‌رونق در برخی از مناطق کشور تا حدودی در ایام پر رونق جبران می‌شود. فصل تابستان به دلیل تعطیلی عمده مراکز آموزشی از جمله مدارس و مراکز دانشگاهی، فرصت مناسبی برای جذب گردشگران علی‌الخصوص گردشگران تفریحی است. پر واضح است که مناطق گردشگری شمال، شمال شرق و غرب کشور از این شرایط بهره می‌برند اما متاسفانه جنوب کشور به دلیل عوامل محیطی که بیشتر از هر چیز به جغرافیا و اقلیم مقصد گردشگری بستگی دارد، تاکنون نتوانسته سهمی در جذب 70 درصدی گردشگران تفریحی که انبوه آن در فصل تابستان و ایام تعطیلات مدارس رقم می‌خورد را به خود اختصاص دهد و حتی نتوانسته هیچ استراتژی مناسبی در این مهم، طراحی کند. استراتژی که می‌تواند همچون مناطق دارای جغرافیا و آب و هوای مشابه در کشورهای موفق در صنعت گردشگری با برنامه‌ریزی مناسب از کارایی و اثربخشی در مدیریت عرضه و تقاضای گردشگری در فصول گوناگون، بهره وافی و کافی ببرد. به دلیل شرایط فرهنگی و مذهبی کشور، طراحی برخی استراتژی‌ها از سوی دستگاه‌های دولتی استانی که در راس آن سازمان میراث فرهنگی و گردشگریست و دیگر سازمان‌های درگیر در این صنعت و بخش خصوصی، امکان‌پذیر نبوده و تابع برنامه‌ریزی‌های کلان کشور است. با مطالعه دقیق، تجربه و دانش اندوزی در عرصه گردشگری که منجر به چاره اندیشی و ارائه راه‌کارهای مناسب مانند قیمت‌گذاری متفاوت، ایجاد جاذبه‌های دست ساز و متنوع، اخذ کمک‌های دولتی در فصول کم درآمد و ایجاد تغییرات در زمان‌بندی تعطیلات سالانه مراکزآموزشی، می‌توان از این چالش عبور کرد و فصل رکود را به حداقل خود رساند. ارائه بسته‌های حمایتی از سوی دولت در ایام کم‌رونق می‌تواند کمک بزرگی از طرف دولت برای بخش خصوصی و تاسیسات گردشگری از جمله مراکز اقامتی و پذیرایی که بیشترین هزینه را در فصول  بهار و تابستان در جنوب کشور متحمل می‌شوند را شامل شود. این بسته حمایتی می‌تواند شامل معافیت حق بیمه سهم کارفرما در ایام کم رونق، تخفیف ویژه حامل‌های انرژی، مالیات، تبلیغات توسط رسانه ملی و یا برگزاری جشنواره‌های ملی ومنطقه‌ای باشد. در کنار همه این موارد، ساماندهی تعطیلات زمستانی و افزایش تعطیلات در زمستان، یکی از راه‌های بسیار مهم در برون‌رفت از بحران فصول کم‌رونق گردشگری در جنوب کشور به حساب می‌آید و می‌تواند قدری جبران ایام LOW SEASON که مدت آن در جنوب کشور بیش از شش ماه است را در پی داشته باشد. البته باید در نظر داشت که این مهم مگر با همدلی دولتمردان و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در استان‌های جنوب کشور در مطرح نمودن تعطیلات زمستانی در سطح برنامه‌ریزی کلان کشور، محقق نخواهد شد. محمدرضا چرسی‌زاده - کارشناس ارشد بازاریابی گردشگری و رئیس جامعه هتلداران استان هرمزگان

ایجاد شده: 12/تیر/1398       آخرین ویرایش: 12/تیر/1398     مقالات و یادداشت ها
ضرورت تدوین برنامه "میزبانی خوب" با توجه به لغو روادید ایران برای گردشگران چینی

ضرورت تدوین برنامه "میزبانی خوب" با توجه به لغو روادید ایران برای گردشگران چینی

مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفتگوی اختصاصی با هتل‌نیوز با اشاره به مصوبه اخیر هیات دولت مبنی بر لغو روادید ایران برای گردشگران چینی، اظهار داشت: موضوع ورود و نفوذ به بازار چین از اوایل سال 97 در دستور کار دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری سازمان قرار دارد. "محمد ابراهیم لاریجانی" ابراز داشت: در ابتدای کار اغلب ذی‌نفعان و فعالان گردشگری در تمامی جلسات بر اهمیت بازار چین تاکید می‌کردند ولیکن هیچ برنامه‌ای از هیج مرجعی ارائه نمی‌شد. بنابراین دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری، دو موضوع تحقیق در بازار چین و تهیه اکشن پلن برای نفوذ و حضور در بازار چین را در دستور کار قرار داد. "لاریجانی" ابراز داشت: در دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری از بیان اهمیت چین و اینکه صرفا بگوییم بازار خوبی و مهم است، عبور کردیم و به طور واقعی تحقیق بازار انجام دادیم و در نهایت بر اساس سلائق و علائق چینی، یک برنامه عملیاتی مشتمل بر بازاریابی، تبلیغات، آموزش، ایجاد زیرساخت، تسهیل شرایط سفر و احصای نقش سایر ذی‌نفعان نوشته شد. به گزارش هتل‌نیوز، وی تصریح کرد: یکی از خروجی‌های اکشن پلن ورود به بازار چین، تهیه نامه‌ای به جناب آقای "ظریف" وزیر محترم امور خارجه بود که در آن پیشنهاد لغو روادید گروهی یا لغو روادید یکطرفه اتباع چینی، اعطای ویزای ارزان یا رایگان به اتباع چینی که از طریق فرودگاه امام ( ره ) برای ترانزیت به سایر نقاط جهان وارد کشور می‌شوند، عدم درج مُهر ورود و خروج در پاسپورت و مسائل دیگری از این دست، مطرح شده بود که خوشبختانه با پیگیری‌های ریاست محترم سازمان و البته پس از جلسات کارشناسی متعدد در هیات دولت مورد موافقت قرار گرفت.  مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری در ادامه گفت: خروجی دیگر اکشن پلن چین، تصویب حضور جمهوری اسلامی ایران در چهار نمایشگاه گردشگری در کشور چین طی سال 98 بود. همچنین اقدامات دیگر مانند برگزاری تور آشناسازی، توزیع اقلام تبلیغاتی به زبان چینی، برگزاری هفته فرهنگی ایران در چین، برنامه‌های رسانه‌ای، اقدامات فضای مجازی و حدود 50 بند دیگر بخشی از این برنامه است که قسمت اعظم آن بایستی تا پایان سال اجرا شود. وی تصریح کرد: هم‌اکنون و با لغو روادید از سوی هیات دولت، وظیفه همه ما سنگین‌تر خواهد بود. تمامی مراکز اقامتی کشور به ویژه استان‌های هدف بایستی مهیای پذیرایی باشند. تشکل‌ راهنمایان گردشگری باید راهنمای چینی زبان تقویت کنند و دفاتر خدمات مسافرتی نیز باید برای چگونگی ورود به بازار و طراحی پکیج، آموزش ببینند. "محمد ابراهیم لاریجانی" بیان کرد: بایستی اقلام تبلیغاتی متناسب طراحی شود و تمامی صنوف مرتبط و زیرساخت‌های گردشگری کشور از جمله هتل‌ها و مراکز اقامتی، آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان گردشگری و تورگردانان، فرودگاه‌ها و ایرلاین‌ها، موزه‌ها، شهرداری‌ها، پلیس و گمرک، اپلیکیشن‌ها و استارت‌آپ‌ها، صرافی‌ها و فروشگا‌ه‌ها و از همه مهم‌تر مردم، بایستی برای میزبانی از چینی‌ها آموزش ببینند، بیشتر بدانند و آماده شوند. وی افزود: اطلاعات بسیار زیادی از تحقیق در بازار چین حاصل شده است. برای مثال ما می‌دانیم که شش یا هفت استان چین با جمعیتی بالغ بر 400 تا 500 میلیون نفر، هدف جذب ما هستند یا اینکه چگونگی طراحی تور، قیمت، مدت، برنامه سفر و خیلی موضوعات دیگر از علایق چینی‌ها را شناسایی کرده‌ایم. وی تاکید کرد: تمامی نتایج حاصل از تحقیق در بازار چین باید تبدیل به دوره‌های آموزشی شود تا توریست‌های چینی هم احترام ببینند و هم خدمات مناسبی را دریافت کنند. مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری، یادآور شد: به دلیل اینکه مرز زمینی با کشور چین نداریم قطعا با هجوم و سونامی گردشگران مواجه نیستیم. از سوی دیگر، تعطیلات و پیک سفرهای خارجی گردشگران چینی نیز مشخص و قابل برنامه‌ریزی است و در نتیجه باید با دقت و انسجام در ارائه خدمات، عمل کنیم. "لاریجانی" در ادامه گفت: جمعیتی بالغ بر 150 میلیون نفر در سال از چین به سراسر دنیا سفر می‌کنند و ایران نیز از سال 2011 در لیست مقاصد مجاز سفر چینی‌ها قرار گرفته و اکنون نیز روادید لغو شده است. از طرفی حجم برنامه‌های بازاریابی و تبلیغاتی که برای چین داریم، همه و همه نظر چینی‌ها برای سفر به ایران را جلب خواهد کرد. وی در پایان گفت: این موضوع شاید در کوتاه مدت محسوس نباشد اما در میان مدت و دراز مدت، ایران برای چند محصول محتلف و متنوع گردشگری می‌تواند مقصد چینی‌ها باشد. لذا باید پیش‌بینی نیازها و ایجاد آمادگی در زنجیره خدمات گردشگری از بدو ورود به کشور تا خروج، حمل و نقل، اقامت، پذیرایی، خرید، ترانزیت و ... انجام شود تا دافعه‌ای ایجاد نشود.

ایجاد شده: 12/تیر/1398       آخرین ویرایش: 12/تیر/1398     اخبار داخلی
تشدید بنگاه‌داری مدارس و دستگاه‌های دولتی در صنعت هتلداری

تشدید بنگاه‌داری مدارس و دستگاه‌های دولتی در صنعت هتلداری

به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از دنیای اقتصاد، بنگاه‌‌داری نهادها و دستگاه‌های دولتی در حوزه اقامت گردشگران وارد فاز جدیدی شده است. پس از اعلام استاندار مازندران مبنی بر ارائه خدمات ویلاهای دولتی حاشیه ساحل خزر به عموم مردم، مدیر آموزش و پرورش آستارا نیز از آماده‌سازی 21 مدرسه و 184 کلاس برای اسکان مسافران فرهنگی این شهرستان در تعطیلات تابستانی، خبر داده است. بررسی‌ها حاکی از آن است که بالغ بر 20 میلیون نفر، واجد شرایط استفاده از امکانات اسکان تابستانی آموزش و پرورش خواهند بود. این موضوع از یک سو به نگرانی فعالان بخش خصوصی در مراکز اقامتی، افزوده و به آن‌ها یادآوری کرده که در این زمینه اختیار کافی ندارند و از سوی دیگر، انگیزه برای سرمایه‌گذاری در حوزه اقامت گردشگران از بین رفته و فرار سرمایه را به دنبال داشته است. رئیس جامعه هتلداران استان گیلان در این خصوص، اظهار داشت: اگر چه هتل یا مرکز اقامتی به طور رسمی تعطیل نشده ولیکن آنچه هتل‌های استان گیلان با آن مواجه هستند، نوعی فروپاشی از درون است. "حسن مهرور اصلی" در رابطه با وضعیت فعلی هتل‌ها و مراکز اقامتی استان گیلان، ابراز داشت: این استان دارای 280 هتل و هتل‌آپارتمان است که در سال جاری تنها در تعطیلات خردادماه، شاهد ضریب اشغال 100 درصدی بوده‌اند و این میزان پس از تعطیلات به 10 الی 20 درصد کاهش یافته است. "مهرور اصلی" علت اصلی کاهش ضریب اشغال هتل‌ها را ورود غیر اخلاقی نهادهای دولتی مانند آموزش و پرورش، نهادهای حاکمیتی و نظامی، بانک‌های دولتی و ... به حوزه صنعت هتلداری معرفی کرد و افزود: اعتراض‌های ما به این موضوع موثر نیست و حمایت‌های مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از بخش خصوصی نیز نتوانسته تغییری در این تصمیم ایجاد کند. وی ادامه داد: متاسفانه تیغ مسئولان گردشگری کشور آنگونه که باید بُرنده نیست. معاون گردشگری کشور پیش از تعطیلات نوروز و در جلسات ستاد هماهنگی خدمات سفر گفته بود، شکل اسکان مسافران در مدارس شایسته گردشگران نیست. اگر قرار بود این صحبت‌ها شنیده شود، خبری از بنگاه‌داری آشکار مدارس در تعطیلات تابستان نبود. رئیس جامعه هتلداران استان گیلان با انتقاد از عدم اجرای قانون خصوصی‌سازی و حمایت از بخش خصوصی در کشور، گفت: برخی از مراکز اقامتی و میهمانسراهای دولتی و نظامی، تابلوی اردوگاه آموزشی و نظایر آن را در ورودی خود نصب می‌کنند تا از زیر قانون شانه خالی کنند اما عمل، بسیاری از اقامتگاه‌های خصوصی را به ورطه نابودی کشانده‌اند. این فعال صنعت گردشگری در ادامه گفت: وزارت آموزش و پرورش، برای هر شب اقامت یک خانواده چهار نفره، هزینه‌ای در حدود 21 هزار تومان دریافت می‌کند. اگر این نهاد مجبور بود مانند بخش خصوصی هزینه‎های متعددی را پرداخت کند، هیچگاه کلاس‌های خود را با چنین رقمی به گردشگران نمی‌داد. "حسن مهرور اصلی" همچنین گفت: تا زمانی که ارگان‌های دولتی از تسهیلات دولتی استفاده کنند و در مقابل، خدمات خود را به صورت آزاد بفروشند، بخش خصوصی در ضعف خواهد بود. جایگاه این صنعت و نقش‌آفرینان آن باید به درستی و به صورت اصولی، تعریف شود. وی افزود: در حال حاضر هر کدام از مراکز اقامتی خصوصی که بتوانند از رانت و رابطه با بخش دولتی استفاده کند، قادر به ادامه راه خود خواهد بود و در غیر این صورت، محکوم به ورشکستگی است. فعالان بخش خصوصی صنعت هتلداری، این شکل از پذیرش را بی‌احترامی به گردشگران می‌دانند و معتقدند، عدم رعایت بهداشت و نبود حداقل نیازهای گردشگران از جمله موضوعاتی است که کیفیت سفرها را با کاهش قابل ملاحظه‌ای مواجه می‌کند. به گفته فعالان و کارشناسان گردشگری به این نکته تاکید دارند که اگر چه استفاده از مدارس در ایام تعطیلات در برخی از مقاصد که با کمبود اقامتگاه مواجه هستند، یک نوآوری در شرایط بحرانی مانند ایام پیک است و شرایط بهتری از کمپ دارد ولیکن کشور بایستی از این شرایط خارج شود زیرا در صورت ادامه این شرایط، گردشگران به اسکان در مدارس عادت داده می‌شوند. پیشنهاد فعالان گردشگری این است که وزارت آموزش و پرورش اگر می‌خواهد به کمک گردشگری کشور بیاید، بهتر است به جای ورود به حوزه اقامت، تعطیلات خود در طول سال را توزیع و ساماندهی کند و به آموزش گردشگری پایدار در مدارس بپردازد.

ایجاد شده: 2/تیر/1398       آخرین ویرایش: 2/تیر/1398     اخبار داخلی
آغاز دوره جدید فعالیت جامعه تخصصی گردشگری الکترونیکی ایران

آغاز دوره جدید فعالیت جامعه تخصصی گردشگری الکترونیکی ایران

مجامع عمومی عادی و فوق‌العاده جامعه تخصصی گردشگری الکترونیکی ایران، صبح روز پنجشنبه مورخ 30 خردادماه با حضور حضور اکثریت اعضای جامعه، تشکیل و پس از بازنگری اساسنامه، اعضای جدید هیات‌‍مدیره و بازرسین، انتخاب شدند. به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی جامعه تخصصی گردشگری الکترونیکی ایران پس از برگزاری انتخابات، آقایان دکتر حسن تقی‌زاده انصاری، ابراهیم پورفرج، تقی حسین‌زاده، مجتبی خزایی، میر نیما قاضی، اباذر افشار و فریبرز انصافی به عنوان اعضای اصلی هیات‌مدیره، آقایان بابک شاینده و امید علی دریجانی به عنوان اعضای علی‌البدل هیات‌مدیره، جناب آقای دکتر سید مهدی حسینی به عنوان بازرس اصلی و آقای مصطفی محمودی نیز به عنوان بازرس علی‌البدل، انتخاب شدند. همچنین پس از برگزاری اولین نشست هیات‌مدیره جدید جامعه تخصصی گردشگری الکترونیکی ایران، آقایان دکتر حسن تقی‌زاده انصاری به عنوان رئیس هیات‌مدیره، ابراهیم پورفرج به عنوان نایب‌رئیس هیات‌مدیره، تقی حسین‌زاده به عنوان دبیر، اباذر افشار به عنوان خزانه‌دار و آقایان میر نیما قاضی، مجتبی خزائی و فریبرز انصافی نیز به عنوان اعضای اصلی هیات‌مدیره انتخاب شدند. دکتر "حسن تقی‌زاده انصاری" رئیس هیات‌مدیره جامعه تخصصی گردشگری الکترونیکی ایران در خصوص عملکرد و فعالیت‌های این تشکل، اظهار داشت: جامعه تخصصی گردشگری الکترونیکی ایران در سال 87 با تشکیل 6 کارگروه تخصصی، راه اندازی شد و هم اکنون نیز دارای هشت کارگروه به شرح زیر می‌باشد. کارگروه توسعه فناوری اینترنتی کارگروه سامانه‌های آنلاین داخلی کارگروه سامانه‌های آنلاین خارجی کارگروه خدمات الکترونیکی ویزا کارگروه ارز دیجیتال کارگروه اطلاع رسانی و تبلیغات دیجیتال کارگروه استارت‌آپ‌های نوپای گردشگری  کارگروه خدمات الکترونیکی طبیعت‌گردی  رئیس هیات‌مدیره جامعه تخصصی گردشگری الکترونیکی ایران همچنین ابراز داشت: در ابتدای تأسیس با توجه به سياست‌های کلان کشور مندرج در سند چشم انداز 20 ساله، طرح‌های توسعه‌اي کشور و همچنين جهت‌گيری دولت در خصوص توسعه صنعت گردشگری و ضرورت بهره‌برداری از فناوری‌های نوين در اين حوزه و با هدف ارائه استاندارد‌های فنی و تخصصی، تهيه آئين‌نامه و دستورالعمل‌های لازم در حوزه گردشگری الکترونيکی و نظارت‌های فنی بر فعاليت‌های تمامی مراکز خدمات گردشگری الکترونيک در دستور کار قرار گرفت. وی افزود: با گسترش استفاده از فناوری‌های جدید درحوزه ICT و مناسبت‌هایی که صنعت گردشگری از پیوند با الکترونیک و حوزه ICT می‌تواند از آن بهره‌مند شود، امروزه تشکل تخصصی در حمایت از حقوق فعالان کسب و کارهای نوین گردشگری، دارای اختیارات کافی و توافق نامه‌هایی با سازمان‌های مرتبط است که در راستای سیاست‌های سازمان، بخشی از اقدامات اجرایی سازمان متولی به این جامعه واگذار خواهد شد.

ایجاد شده: 1/تیر/1398       آخرین ویرایش: 1/تیر/1398     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...