نتایج جستجو...
نرخ هتل ها در سراسر جهان افزایش می‌یابد

نرخ هتل ها در سراسر جهان افزایش می‌یابد

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، یکی از دغدغه‌های مهم برای مسافرانی که به خارج از کشور سفر می‌کنند، امکان رزرو هتل است. بر اساس آخرین گزارش‌ها، سفر و اقامت هتل در سراسر جهان طی دو سال آینده گران‌تر خواهد شد. این موضوع یکی از نتایج هفتمین پیش‌بینی سالانه سفر تجاری جهانی است که توسط گروه CWT و انجمن جهانی سفر تجاری (GBTA) منتشر شده است. این گزارش دلایل اصلی افزایش قیمت هتل‌ها را افزایش تقاضا، محدودیت ظرفیت، تقاضای مسافران و همچنین هزینه‌های نیروی کار و تأمین منابع انرژی می‌داند. به گفته "میشل مک‌کینی فرامیر" مدیر عامل گروه CWT سیر صعودی سفرهای کاری نوسان کامل دارد؛ این تغییر پس از کاهش ۳۱ درصدی نرخ بلیط هواپیما برای سفرهای کاری ایجاد شد. بر اساس این گزارش کارشناسان انتظار دارند نرخ بلیت هواپیما در سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به ترتیب حدود ۳.۳ و ۳.۴ درصد افزایش یابد. انتظار می‌رود با افزایش قیمت ۱۳ درصدی در سال ۲۰۲۲ و ۱۰ درصد بیشتر در سال ۲۰۲۳ افزایش قیمت جهانی هتل‌ها از این میزان نیز پا را فراتر بگذارد. بر اساس بررسی‌های جدید برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی و افزایش تقاضاها برای برگزاری جلسات در محیط‌های محصور منجر به سفر افراد بیشتری می‌شود. انتظار می‌رود این وضعیت در سال ۲۰۲۲ تغییر کند. پیش‌بینی می‌شود میزان تقاضا برای برگزاری جلسات و رویدادها در نیمه اول سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱ حدود ۵۳ درصد افزایش یابد.

ایجاد شده: 4/آذر/1400       آخرین ویرایش: 4/آذر/1400     اخبار خارجی
همکاری سازمان جهانی گردشگری و اینستاگرام برای رونق گردشگری

همکاری سازمان جهانی گردشگری و اینستاگرام برای رونق گردشگری

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از میراث آریا، همکاری با اینستاگرام بخشی از تغییر گسترده سازمان جهانی گردشگری به سمت استفاده از قدرت نوآوری دیجیتال برای راه‌اندازی مجدد گردشگری، به ویژه گردشگری محلی و پایدار است. همچنین این همکاری نشان‌دهنده به رسمیت شناخته شدن گردشگری به عنوان یک مهیا کننده معاش و فرصت‌های جهانی توسط اینستاگرام است و سازمان جهانی گردشگری از همکاری با این پلتفرم به عنوان ابزاری برای بهبود بخشیدن به صنعت گردشگری استقبال می‌کند. این همکاری در حاشیه World Travel Market در لندن، نمایشگاه تجاری ممتاز گردشگری که در آن سازمان جهانی گردشگری رهبران سیاسی و تجاری را گرد هم می‌آورد، و پس از واکنش جدی این سازمان به وضعیت اضطراری آب و هوا در کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد، COP۲۶، در گلاسکو اعلام شد.  مشارکت سازمان جهانی گردشگری با اینستاگرام نشان می‌دهد که سفر ایمن و مسئولانه امکان‌پذیر است و چگونه فقط یک گردشگر می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.  دستورالعمل بازیابی مقاصد گردشگری، اطلاعاتی در مورد استفاده حداکثری از اینستاگرام را ارائه می‌دهد، از تولید ویدئوهای کوتاه برای نمایش مقاصد گرفته، تا استفاده از راهنماها و ابزارهای دیگر برای نشان دادن اینکه چگونه این مقاصد آماده استقبال از گردشگران به صورت کاملا ایمن و مسئولانه است. همچنین، این اقدام بهترین راه‌ها برای تشویق مجدد سفرهای محلی را بررسی می‌کند و در عین حال آگاهی‌های زیست‌محیطی را افزایش می‌دهد. در کنار بهترین روش‌ها و نکاتی در مورد روایت موثر گردشگری، این نشریه همچنین دارای مطالعات موردی در مورد مشاغل کوچک و مقاصدی است که از اینستاگرام برای ارتباط با مخاطبان کلیدی در طول همه‌گیری کرونا استفاده کرده و موفق شده‌اند.  " زوراب پولولیکاشویلی " دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در پیش‌گفتار خود برای کتاب بازیابی گردشگری می‌گوید: «در حالی که بخش‌هایی از جهان دوباره با احتیاط به روی مردم باز می‌شوند، اکنون زمان نشان دادن چرایی اهمیت گردشگری برای افراد، جوامع و سیاره ما است.»  " آسیه کیسلیوک " مدیر برنامه‌های سیاست‌گذاری اینستاگرام، گفت: «ما می‌دانیم که تعداد بی‌شماری از مشاغل کوچک و مقاصد آماده استقبال از جهانیان هستند. اینستاگرام مفتخر است که دستورالعمل بازیابی گردشگری را برای مردم فراهم کند تا در زمان مناسب در شرایطی ایمن و پایدار به وقوع بپیوندد.»  این اولین همکاری با اینستاگرام مبتنی بر چرخش سازمان جهانی گردشگری به سمت استفاده بیشتر از ابزارهای دیجیتال و روایت بصری برای روشن کردن ارتباط و اهمیت گردشگری برای اقتصادها، جوامع و سیاره زمین است. سازمان این تغییر را در تلاش‌های خود برای تقویت پشتیبانی از اعضا و توانمندسازی آن‌ها برای استفاده بهتر از مزایای پلتفرم‌های ارتباطات دیجیتال تسریع کرده است. 

ایجاد شده: 2/آذر/1400       آخرین ویرایش: 2/آذر/1400     اخبار خارجی
ممنوعیت ورود گردشگران به اتریش

ممنوعیت ورود گردشگران به اتریش

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، مقام‌های اتریش در راستای اجرای قرنطینه سراسری ورود گردشگران را ممنوع اعلام کردند. به گزارش ایسنا و به نقل از نشنال، مقام‌های اتریش در راستای اجرای مقرراتی که برای مقابله با موج چهارم ویروس کرونا در این کشور در نظر گرفته شده‌، سفرهای تفریحی را متوقف کرده‌اند.  در اتریش قرنطینه موقتی از بیست و دوم نوامبر تا دست کم سیزدهم دسامبر به اجرا گذاشته خواهد شد. به گفته دولت اتریش این احتمال وجود دارد که به مدت زمان این قرنطینه ۲۰ روز دیگر هم اضافه شود. بر اساس بیانیه رسمی که توسط دولت منتشر شده است، مرزهای اتریش همچنان باز خواهند بود اما با توجه به قرنطینه پیش رو سفر به اتریش برای سفرهای گردشگری فقط بعد از سیزدهم دسامبر امکان‌پذیر خواهد بود. در طول اجرای قرنطینه، تمام مراکز خدمات‌رسانی به گردشگران از جمله هتل‌ها، رستوران‌ها، مراکز تفریحی و موسسات فرهنگی تعطیل خواهند بود.

ایجاد شده: 2/آذر/1400       آخرین ویرایش: 2/آذر/1400     اخبار خارجی
ارائه نرخ پایین و جذب گردشگر ارجح بر سود

ارائه نرخ پایین و جذب گردشگر ارجح بر سود

به گزارش هتل نیوز ، " ابراهیم پورفرج رئیس جامعه تورگردانان ایران صدور روادید و باز شدن مرزها را اولین تقاضای اعضای هیئت مدیره تورگردانان از وزیر عنوان کرد و افزود: «مهندس ضرغامی و آقای شالبافیان برای حل مشکلات پیگیر هستند. تلاش و پیگیری‌هایشان همچنین توجه ریاست جمهوری به دغدغه و تقاضاضای فعالان این حوزه جای قدردانی دارد.»  او به آغاز فعالیت اعضا برای آوردن تور به ایران اشاره کرد و گفت: «تورگردانان اطلاع‌رسانی و گفت‌وگوهای خود را در حوزه‌های مختلف با بازارهای هدف اروپایی، چین، ژاپن و روسیه شروع کرده‌اند.»  پورفرج با ابراز امیدواری از افزایش تعداد گروه‌های ورودی تا پایان سال میلادی، ادامه داد: «کرونا باعث ضعیف شدن اقتصاد کشورها شده است و سفر به ایران مقرون به صرفه است. البته احساس امنیت گردشگر نسبت به سلامت محیطی که می‌خواهند به ان ورود کنند، اهمیت بالایی دارد.»  رئیس جامعه تورگردانان ایران با تاکید بر اهمیت امنیت بالای کشور برای ورود گردشگر، افزود: «واکسینه شدن تمامی مردم موجب افزایش اعتماد گردشگران برای انتخاب ایران به‌عنوان مقصد سفر می‌شود. نیاز است روی سرعت واکسیناسیون کار تبلیغاتی جدی صورت گیرد، با این اتفاق امید برای ورود گردشگر به کشور بیشتر می‌شود.»  او با ابراز امیدواری از بالارفتن تقاضا در فصل بهار، بیان کرد: «آژانس‌ها از فرصت کرونا برای تولید محتوا استفاده کرده‌اند و شبکه‌های اجتماعی خود را تقویت کرده‌اند؛ پیشبینی‌مان این است در بهار تعدادی گردشگر وارد شوند و در فصل پاییز ۱۴۰۱ هم تعداد به دو برابر برسد.»  پورفرج با اشاره به کشورهای هدف جذب گردشگر خاطرنشان کرد: «حدود دو، سه ماه پیش از کرونا با ۵۱ آژانس مسافرتی چینی مذاکراتی داشتیم، چین و روسیه نیز جزو هدف‌گذاری‌هایمان بودند. از هفته گذشته با تمامی این شرکت‌ها وارد مذاکرده مجدد شده‌ایم اطلاع‌رسانی و گفت‌وگوها انجام شده، منتظر درخواست‌ها هستیم.»  رئیس جامعه تورگردانان ایران درباره تعداد تقاضا، گفت: «تعدادی از آژانس‌ها تقاضای درخواست ویزای گروهی داده‌اند، ارزیابی‌ها نشان از ریزش تعداد نفرات گروه‌ها دارد. تورها از سی تا پنجاه نفر به گروه‌های دوتا سه نفره رسیده است.»  پورفرج با تاکید بر اهمیت آغاز مسیر ورود گرشگر، ادامه داد: «در جلسه گروهی تاکیدمان بر ارائه نرخ‌های مناسب بود که گروه‌های بیشتری وارد کشور شوند. هتل‌دارها نیز همکاری خوبی داشته‌اند، گفت‌وگوهایی نیز با ایرلاین‌ها داشته‌ایم.»  رئیس جامعه تورگردانان ایران افزود: «در حال حاضر به سود فکر نمی‌کنیم. مهم شروع ورود گردشگر به کشور است، قیمت در آینده قابل تغییر است.»  او انتقاداتی را بر دستورالعمل ابلاغی از سوی کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا وارد دانست و به اضافه بودن نقش برخی وزارتخانه و حذف تعدادی از تبصره‌ها اشاره کرد.  پورفرج با اشاره به برنامه‌ریزی شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه‌های پیش‌رو، افزود: «حضور در نمایشگاه‌های آلمان، ایتالیا و اسپانیا فرصت و امیدی برای احیای بازار است؛ برای شرکت در این رویدادها گفت‌وگوهایی را مهندس ضرغامی خواهیم داشت.»

ایجاد شده: 29/آبان/1400       آخرین ویرایش: 29/آبان/1400     اخبار داخلی
دوباره راه را گم نکنیم، راه بازگشت به حالت عادی گردشگری چیست ؟

دوباره راه را گم نکنیم، راه بازگشت به حالت عادی گردشگری چیست ؟

پس از توقف صنعت گردشگری در جهان بر اثر شیوع بیماری کرونا و صدمات غیر قابل جبران اقتصادی و روانی به صاحبان، فعالان و حتی گردشگران، و گذشت قریب به ۲ سال از این بحران بین المللی، و کاهش این همه گیری در حال حاضر در سطح دنیا و داخل کشورمان پس از واکسیناسیون گسترده دولت سیزدهم، و گزارشات بین المللی مبنی بر فروکش اثرات ویروس کرونا در کشورها و روند رشد گردشگری داخلی نشان از برگشت تقاضای سفر، بین کشورها و و در داخل کشور میباشد. لذا توجه وزارت میراث و سازمانهای مسئول در بررسی وضعیت جاری  بسیار حائز اهیمت میباشد. بدیهی است برگشت شرایط سفر به حالت عادی یا انجام سفر با رعایت پروتکل های بهداشتی ، برای کشورها زنگ رقابت را به صدا در آورده است و زمین تشنه و خشک گردشگری در کشورهای مختلف، تشنه آب حیاط مسافرینی است که آنها نیز پس از مدتها محدودیت در سفر، مشتاقانه و با ولعی دو چندان در برنامه ریزی و انتخاب مقصد گردشگری در جستجو، مابین تبلیغات و گزینه های پیش رو خود میباشند.  حال مسئولین مربوطه آیا برای پسا کرونا برنامه و گزینه های مورد نیاز و متنوعی را مطابق با نیازها ، خواسته ها و تقاضاهای مشتریان بالقوه در بازارهای گردشگری بین المللی و داخلی آماده کرده اند؟  آیا مباحث بهداشتی را در تمامی جوانب بررسی و دستورالعملهای لازم را به بخشهای مختلف ابلاغ نموده اند؟ آیا انسجامی در بین فعالان و ذینفغان در صنعت گردشگری ایجاد شده است؟ یا هر کدام باید تنها به فکر منافع خودشان باشند و در نهایت هیچ انسجامی در بین بردارهای فعال در محیط گردشگری داخلی ایجاد نخواهد شد؟ جای دارد وزارت میراث و فعالان صنعت گردشگری، یکبار برای همیشه دست در دست یکدیگر، تلاشی ماندگار را پایه گداری نمایند، که در غیر اینصورت مشخص نیست بر سر سرمایه های ملی و بخش خصوصی کشورمان، با توجه به فعالیت وسیع سایر کشورها در جذب گردشگران در دنیا، چه خواهد آمد .  ✍️  مجید قلیچ خوانی - فعال و کارشناس گردشگری

ایجاد شده: 26/آبان/1400       آخرین ویرایش: 26/آبان/1400     مقالات و یادداشت ها
طراحی فضاپیمای گردشگری توسط روسیه

طراحی فضاپیمای گردشگری توسط روسیه

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، خبرگزاری تاس روز یکشنبه اعلام کرد که طرح فضاپیمای گردشگری به نام شرکت انرگیا به ثبت رسمی دولتی در روسیه رسید. این فضاپیما برای چندین سفر فضایی درنظر گرفته شده و عمود پرواز است، به این صورت که می تواند تا ارتفاعی به حالت عمودی به پرواز در آمده و به پرواز خود به صورت افقی ادامه دهد و بطور عمودی هم فرود آید. فضاپیما تا ارتفاع یکصد کیلومتری پرواز خواهد کرد و در آنجا به مدت سه دقیقه در شرایط بی وزنی به پرواز خود ادامه می دهد. در این مدت گردشگران می توانند با گشودن درپوش ویژه فضاپیما، احساس بی وزنی کنند. گردشگران فضایی در ارتفاع پایین تر می توانند با لباس فضانوردی از فضاپیما با چتر نجات ویژه فرود بیایند. روسیه به عنوان کشور اعزام کننده گردشگران فضایی، برنامه اعزام این نوع گردشگران را پس از وقفه شش ساله از سرگرفت و قرار است دو سرمایه دار ژاپنی با یک فضاپیمای سایوز به فضا سفر کنند. به گزارش ایرنا، شرکت دولتی «روس کاسموس» دست اندرکار امور فضایی روسیه  پیشتر اعلام کرده بود که یوساکا مادزاوا میلیاردر ژاپنی و یوزو هیرانو شریک تجاری وی تمرینات قبل از پرواز فضایی را آغاز کردند. این دو گردشگر فضایی با فضاپیمای سرنشین دار سایوز ام.اس-۲۰ روز هشتم ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ (۱۸ آذر ماه ۱۴۰۰) از پایگاه فضایی بایکانور روسیه در قزاقستان سفر فضایی خود را که ۱۲ روز بطول می انجامد، آغاز می کنند. دو گردشگر فضایی ژاپنی مطابق قرارداد انعقاد شده با شرکت روس کاسموس و شرکت آمریکایی Space Adventures به ایستگاه فضایی بین المللی سفر می کنند.   هزینه سفر فضایی هر یک از این دو گردشگر فضایی اعلام نشده است اما هزینه سفرهای فضایی برای گردشگران از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵ که آخرین مورد پرواز گردشگران فضایی بود از ۲۰ میلیون دلار به ۴۰ میلیون دلار افزایش یافته است.  در زمان حاضر فقط شرکت روس کاسموس روسیه گردشگران فضایی به فضا اعزام می کند و هیچ کشور دیگری چنین اقدامی نمی کند.  روسیه نخستین گردشگران فضایی را در سال ۲۰۰۱ اعزام کرد و هفت گردشگر ازجمله اتباع آمریکایی با فضاپیمای سایوز به فضا اعزام شدند. از آن مدت تا سال ۲۰۱۵ که آخرین گردشگر فضایی توسط روسیه اعزام شد، حدود ۱۰ گردشگر به سفر فضایی رفتند.  "انوشه انصاری" سرمایه دار ایرانی مقیم آمریکا از جمله گردشگران فضایی بود که در سال ۲۰۰۶ به عنوان اولین فضانورد زن ایرانی به فضا سفر کرد. وی برای این سفر فضایی ۲۰ میلیون دلار به روسیه پرداخت کرد و حدود ۵۰ آزمایش در ایستگاه فضایی بین المللی انجام داد. روسیه اکنون دو پایگاه فضایی به نام های پلستسک در شمال غرب این کشور و واستوچنی در شرق دارد. با این وجود، بخش قابل توجهی از پرتاب های فضایی روسیه از پایگاه فضایی بایکانور در قزاقستان صورت می گیرد که در دوران شوروی ساخته شد و اکنون روسیه سالانه بابت اجاره آن ۱۰۰ میلیون دلار به قزاقستان پرداخت می کند.

ایجاد شده: 23/آبان/1400       آخرین ویرایش: 23/آبان/1400     اخبار خارجی
ورود قطار گردشگری زعفران به تربت حیدریه

ورود قطار گردشگری زعفران به تربت حیدریه

به گزارش هتل نیوز و به نقل از صدا و سیما، قطار گردشگری زعفران به همراه راهنما‌های سفر و صاحبانورود قطار گردشگری زعفران به تربت حیدریه آژانس‌های گردشگری تهران و استان و جمعی از فعالان رسانه‌ها از مشهد وارد تربت حیدریه شد. معرفی جاذبه‌های گردشگری و موزه‌‎ها، بازدید از مزارع زعفران، حضور در مراسم پایانی جشنواره گردشگری زعفران و بازدید از مرکز فرآوری زعفران و اماکن تاریخی و گردشگری تربت حیدریه از برنامه‌هایی است که در مدت یک روز حضور مسافران این قطار گردشگری در تربت حیدریه اجرا خواهد شد. این مراسم با حضور مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی، مدیرکل راه آهن شرق، معاونت استاندار و فرماندار ویژه معاونت گردشگری خراسان رضوی، شهردار و شورای شهر تربت حیدریه برگزار شد. تور‌های آشناسازی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با مشارکت دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی بصورت رایگان برگزار می‌شود.

ایجاد شده: 23/آبان/1400       آخرین ویرایش: 23/آبان/1400     اخبار داخلی
جای خالی جامعه راهنمایان گردشگری ایران در اکسپو

جای خالی جامعه راهنمایان گردشگری ایران در اکسپو

به گزارش هتل نیوز " حسن سیادتان " عضو هئیت مدیره جامعه هتلداران در یک گفت‌و‌گوی رادیویی ضمن آسیب‌شناسی رکورد گردشگری در دوران کرونا به بیان مهمترین اقدامات و راهکارهای برای برون  رفت از کسادی  صنعت گردشگری و توسعه آن در ایران پرداخت. وی گفت: از اوایل سال 98 با وقوع سیل در بعضی از استان‌های کشور و به دنبال آن اتفاقات بهم پیوسته دیگر، وضعیت گردشگری به حال احتضار درآمد و در نهایت، شیوع کرونا به مثابه تیر خلاصی بر پیکره بی‌رمق و کم‌جان صنعت گردشگری بود. عضو هئیت مدیره جامعه هتل‌داران کشور، ضمن اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای دوران پساکرونا ابراز امیدواری کرد و تصریح کرد: با مساعدت وزیرمیراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و معاون گردشگری کشور و همچنین با تعامل و هم‌اندیشی با بخش خصوصی و اشخاصی که در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنند، برای دوران پسا کرونا برنامه‌ریزی‌های در جهت ایجاد جریان دوباره گردشگری در کشور تبیین و اجرا شود. سیادتان با توجه به اینکه در دوران پسا کرونا جامعه از لحاظ آرامش روحی به سفر و تفریح نیازمند است، اظهار کرد: بنابراین لازم است زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری داخلی فراهم شود.لذا بر همین اساس به نظر می‌رسد باید اول چرخ گردشگری داخلی به راه بیفتد و سپس به گردشگری خارجی پرداخت.  مطابق با صحبت‌های این فعال بخش خصوصی، قبل از سال 98 و به صورت مشخص در سال 97، اگرچه تعداد نسبتاً زیادی از گردشگران خارجی وارد کشور می‌شدند ، اما متأسفانه باید گفت از نظر سرویس‌دهی در بعد حمل و نقل ریلی، هوایی، زمینی، اقامتگاه‌های بین راهی و حتی هتل‌ها ضعف‌های بنیادین و اساسی داشتیم.  وی با بیان این موضوع که توجه به مقوله اصلاح زیرساخت‌ها فوری و ضروری است، یادآور شد: امروز بخش زیادی از اتوبوس‌های vip که در اختیار آژانس‌های مسافرتی است دچار فرسودگی شده‌اند، رستوران‌های بین راهی اغلب از کیفیت مطلوب برخوردار نیستند و فرودگاه‌ها نیز باتوجه به اینکه اولین جایی است که گردشگر وارد آن می‌شود، باید به گونه‌ای باشد که تحسین وی را بر انگیزد،اما هم اکنون به هیچ وجه به این ترتیب نیست. عضو هئیت مدیره جامعه هتل‌داران کشور بیان کرد: در جلساتی که به منظور بررسی آسیب‌ها و مشکلات حوزه گردشگری با شخص معاون گردشگری وزارتخانه داشتیم همواره بر لزوم تأمین تجهیزات و منابع و اصلاح زیر‌ساخت‌ها با هدف جذب دوباره گردشگر تأکید کردیم. سیادتان اظهار کرد: چرا که به اعتقاد ما گردشگر نباید در واقع مهمان یک‌بار مصرف باشد و فقط یک‌بار به ایران سفر کند؛ بلکه باید ضمن فراهم کردن جاذبه‌های لازم برای سفر مجدد وی شرایطی فراهم کنیم که  بعد از بازگشت از ایران مبلغ کشور برای جذب سایر گردشگران باشد. این فعال بخش خصوصی یکی دیگر از نکات بسیار مهم برای تقویت و توسعه گردشگری را مبارزه با ایران هراسی و انجام تبلیغات گسترده و بازاریابی دقیق و تخصصی در این حوزه دانست و توضیح داد: مقوله بازاریابی گردشگری به شدت مهم است، چرا که تا زمانی که بازاریابی انجام نشود، گردشگری به حالت سنتی و شعارگونه همانند گذشته  ادامه‌دار خواهد بود. وی با عنوان کردن یک ضرب المثل انگلیسی، مبنی بر اینکه شرط موفقیت این است که 90 درصد از درآمد خود را صرف بازاریابی و تبلیغات کرد، گفت: این در حالی است که این شعار به هیچ وجه امروز در حوزه گردشگری ایران نمود عملی پیدا نکرده است. عضو هئیت مدیره جامعه هتل‌داران کشور در همین رابطه تصریح کرد: ایران کشوری 4 فصل و منحصر به فرد و ممتاز در زمینه گردشگری محسوب می‌شود، چرا که تمامی جاذبه‌ها نظیر کویر، جنگل ، دریا و ... را به صورت همزمان داراست، بنا به گفته سیادتان، اما متأسفانه در سایه عدم تبلیغات و بازاریابی مناسب تقریباً جز 4 استان در کشور که گردشگری محدود و منحصر به آن است، ظرفیت جذب گردشگری در سایر استان ها علیرغم وجود پتانسیل و زیبایی‌های فراوان مغفول مانده است. این فعال بخش خصوصی عقیده دارد که حتی در بازاریابی خارجی هم تنها به همین 4 استان بسنده شده است، درحالیکه وقتی گردشگر خارجی وارد ایران می‌شود و در نوبت اول به 4 استان ایران سفر می‌کند، باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری انجام شود که در نوبت بعدی سفر خود به ایران، نسبت به بازدید از سایر استان‌ها ترغیب و هدایت شود تا از این طریق موجب تنوع و تقویت گردشگری شویم. وی همچنین تصریح کرد: اگر بازاریابی به صورت تخصصی و صحیح ریل‌گذاری می‌شد، امروز کشور ما در حوزه گردشگری باتوجه به شهرها و روستاهایی که حتی زیبایی آن به کشور سوییس پهلو می‌زند، مورد استقبال گردشگران قرار گرفته بود. عضو هئیت مدیره جامعه هتل‌داران کشور با اشاره به اینکه در همین دوران کرونا بسیاری از کشورها ضمن برنامه‌ریزی لازم همچنان مرزهای خود را باز نگه داشتند و موجبات جذب گردشگر را فراهم کردند، یادآور شد: اما متأسفانه در ایران، دولت‌مردان بدون داشتن برنامه همه چیز را در بستن مرزها و تعطیلی کامل هتل‌ها و مراکز گردشگری تصور کردند. سیادتان در بخشی دیگری از صحبت‌های خود که در خصوص اکسپو و نحوه حضور ایران در این رویداد مهم بود گفت: امروز در اکسپو جای خالی جامعه راهنمایان گردشگری که در واقع مبلغ فرهنگ اسلامی ایران هستند به شدت احساس می‌شود. به اعتقاد این فعال بخش خصوصی، دلیل عدم حضور راهنمایان گردشگری به دلیل عدم تمایل دولت برای صرف هزینه و تخصیص بودجه به منظور حضور این افراد است. در حالی که اقدام حرفه‌ای در اکسپو ایجاب می‌کرد به جهت معرفی تمدن فرهنگی ایران و زدودن غبار ایران هراسی  از چهره کشور در پاویون ایران از ظرفیت حضور این افراد استفاده می‌کردیم. وی با اشاره به درپیش بودن جام جهانی قطر تأکید کرد: باید از رابطه دوستی خود با قطر نهایت سود و استفاده را ببریم و این فرصت را نیز همانند اکسپو 2021 از دست ندهیم. عضو هئیت مدیره جامعه هتل‌داران کشور ، ضمن اشاره به عدم وجود ظرفیت کافی هتل برای مخاطبان جام جهانی در قطر، خبر از انعقاد تفاهم نامه‌هایی مبنی بر استفاده از ظرفیت هتل‌های کیش برای پذیرای از مسافران جام جهانی داد، که امیدوار است اجرایی شود. سیادتان اذعان کرد: اکنون ترکیه علیرغم اینکه از نظر مسافت نسبت به کشور ما از قطر دورتر است، با تبیین برنامه دقیق و تخصصی درصدد است، بسیاری از بازدیدکنندگان جام جهانی قطر را به سمت کشور خود هدایت کند. این فعال بخش خصوصی بیان کرد: با بهره‌گیری از سوابق ضرغامی در حوزه رسانه و تبلیغات، باید زمینه را برای توسعه روابط گردشگری با کشورهایی که حداقل هم اکنون از نظر سیاسی روابط خوبی داریم، فراهم کنیم. برای مثال کشور چین دارای تعداد زیادی از مسلمانان است؛ اما متاسفانه علیرغم وجود روابط مناسب به دلیل عدم توانایی در حوزه تبلیغات گردشگری، نتوانستیم از این نقطه اشتراک برای جذب و ورود گردشگر استفاده کنیم. وی یکی از نقاط ضعف ایران در توسعه گردشگری را نبود تعداد مکفی هتل بیان کرد و افزود: در استانبول که تنها یکی از شهرهای ترکیه است 4 هزار هتل وجود دارد، در حالیکه در سرتاسر ایران چیزی حدود 2500 هتل فعال است. لذا باید برای توسعه گردشگری نسبت به تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران به جهت ساخت هتل تلاش کنیم. عضو هئیت مدیره جامعه هتل‌داران کشور تأکید کرد: در زمینه ترغیب سرمایه‌گذاری در تجهیز زیرساخت‌های گردشگری نظیر هتل‌ها باید سایر کشورهای پیشرو در این زمینه را الگو قرار دهیم. سیاداتان در این باره خاطرنشان کرد: در این کشورها با اقداماتی نظیر ارایه تسهیلات مشوق همچون معافیت مالیاتی و حذف و یا کاهش بروکراسی زمان‌بر اداری به جهت اخذ پروانه ساخت هتل‌ها به 17 روز و ... در این راستا گام برداشته‌اند، اما امروز متاسفانه در ایران اخذ پروانه ساخت چیزی در حدود دو سال زمان می‌برد و طبیعی است که تمامی این مشکلات سبب پشیمانی و آزرده شدن خاطر سرمایه‌گذار می‌شود.

ایجاد شده: 18/آبان/1400       آخرین ویرایش: 18/آبان/1400     اخبار داخلی
بوداپست محبوب‌ترین مقصد گردشگری جهان

بوداپست محبوب‌ترین مقصد گردشگری جهان

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از ایمنا، داده‌های رزرو شرکت‌های گردشگری نشان می‌دهد که "بوداپست" در بین محبوب‌ترین مقاصد مسافرتی جهان از نظر رزروهای انجام شده بین اول نوامبر ۲۰۲۱ تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۲ است. پایتخت مجارستان حتی از لندن نیز که مدت‌ها به عنوان محبوب‌ترین مقصد شناخته می‌شد، پیشی گرفته است. لندن، پاریس، وین و برلین برای گذراندن تعطیلات، از شهرهای بسیار محبوب هستند، اما در پاییز امسال شاهد پیشی گرفتن بوداپست از آن‌ها هستیم. در این رده‌بندی پاریس در جایگاه هشتم قرار گرفت و پایتخت آلمان از فهرست ۱۰ شهر محبوب برتر خارج شد. ۱۰ شهر اروپایی محبوب به ترتیب شامل موارد زیر است: بوداپست - لندن - وین - میلان - استانبول - رم - کیف - پاریس - لیسبون - بارسلونا از نظر ملیت، بوداپست بیشترین جذب گردشگران روسی و بریتانیایی را دارد؛ مسافران این کشورها مانع زبان را کمتر چالش برانگیز می‌دانند، زیرا انگلیسی به طور گسترده در مکان‌های توریستی استفاده می‌شود و شهروندان مسن نیز زبان روسی را متوجه می‌شوند. با توجه به اینکه تقریباً ۴۰ درصد از تمام رزروها برای یک تا سه روز با ورود در روز جمعه است، کسانی که برای تفریح به بوداپست می‌آیند احتمالاً آخر هفته طولانی را در آنجا سپری می‌کنند. از آنجا که یک چهارم از رزروها برای یک هفته تمام است، به نظر می‌رسد از هر چهار بازدیدکننده، یک نفر فکر می‌کند که سه روز برای تماشای شگفتی‌های فرهنگی، معماری و آشپزی چنین شهر گسترده‌ای کافی نیست. دو سوم از افرادی که به بوداپست می‌آیند زیر ۴۰ سال هستند. طبق داده‌های رزرو، ۴۶ درصد از کل مهمانان شهر به تنهایی سفر می‌کنند، از هر ۱۰ نفر ۴ نفر با شریک زندگی خود می‌آیند و ۱۴ درصد در یک گروه سه‌نفره یا بیشتر حضور خواهند داشت. افزایش جریان گردشگران در بحبوحه بازگشت از بیماری همه گیر کرونا، مشکلاتی را به همراه داشته است؛ بنا بر اعلام سازمان صلح سبز، پروازهای کوتاه مسافتی که گردشگران آخر هفته‌ها انجام می‌دهند، حدود دوازده برابر بیشتر از سفرهای ریلی برای آب و هوا مضر است. بنابراین، سازمان دیده‌بان محیط زیست اخیراً پیشنهاد جایگزینی بیش از نیمی از محبوب‌ترین پروازهای مسافت کوتاه در اروپا با خدمات قطار را داده است؛ برای مثال ارتباط وین-بوداپست می‌تواند با قطار در دو ساعت و نیم طی شود. مطالعه صلح سبز نشان می‌دهد که جایگزینی تمام ۲۵۰ پرواز کوتاه مسافت اروپا با قطار، منجر به کاهش سالانه حدود ۲۳.۵ میلیون تن گاز CO۲ در سال می‌شود. (مقدار سالانه انتشار گاز CO۲ که تنها توسط کرواسی تولید می‌شود. ) با این حال، برای تحقق رؤیای سبز، قطارها به ویژه در شرق و جنوب شرق اروپا باید سریع‌تر باشند.

ایجاد شده: 18/آبان/1400       آخرین ویرایش: 18/آبان/1400     اخبار خارجی
ویزای گردشگری سلامت میان کشورهای مسلمان لغو شود

ویزای گردشگری سلامت میان کشورهای مسلمان لغو شود

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، " محمدرضا دشتی اردکانی " رییس فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجلس در پنجمین کنگره بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی که دوشنبه ۱۷ آبان‌ماه با حضور نمایندگان خصوصی و دولت‌های خارجی در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، با بیان این‌که ایران کشوری ارزان برای سفر است که تجهیزات و کیفیت پزشکی در آن قابل قبول است، دارا نبودن هرم اصلی و تصمیم‌گیری را مهم‌ترین نقطه ضعف این حوزه دانست و گفت: با تشکیل شورای راهبری استانی می‌توان مسؤولیت‌ها را از تهران تفویض کرد تا از مزیت استان‌ها استفاده شود. مثلا استان خراسان رضوی با توجه به هم‌مرزی با کشورهای دیگر، شرایط متفاوتی در قیاس با استان‌های مرکزی دارد که با تفویض اختیارات و تشکیل آن شورا، یقینا می‌تواند اتفاقات بهتری را در حوزه گردشگری سلامت رقم بزند. او همچنین با انتقاد از این‌که ایران نتوانسته از ظرفیت کشورهای حوزه اکو در زمینه گردشگری اسلامی بهره ببرد، اظهار کرد: گردشگری سهل‌الصول‌ترین راه برای ایجاد ثبات سیاسی، اقتصادی و امنیت است. کشورهای اروپایی پس از مرگ میلیون‌ها انسان در جنگ جهانی دوم به این نتیجه رسیدند که با توسعه گردشگری، می‌توانند امنیت را به کشورهای خود برگردانند، آن‌چنان که امروز شاهد حوزه پولی و مرزی مشترک در قاره اروپا هستیم. او افزود: شایسته است کشورهای اسلامی به واسطه رفت و آمدها و فرهنگ مشترکی که دارند، به توسعه این صنعت بپردازند. رییس فراکسیون گردشگری مجلس همچنین لغو روادید گردشگری سلامت را پیشنهاد کرد و گفت: با لغو این روادید ضمن کوتا کردن دست واسطه‌گران، ‌نخستین گام برای تقویت روابط بین کشورهای مسلمان و همسایه برداشته می‌شود. مسلما هدف غایی مستلزم زمان و هزینه است، ‌اما مسیری که می‌رویم در راستای رشد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی منطقه است.

ایجاد شده: 17/آبان/1400       آخرین ویرایش: 17/آبان/1400     اخبار داخلی
تکنیک های جذب نسل های گردشگر به بوتیک هتل ها

تکنیک های جذب نسل های گردشگر به بوتیک هتل ها

هر نسلی برای سفر یا اقامت در تعطیلات، شرایط منحصربه ­فردی دارد. در حالی که قانون طلایی در میهمان‌ نوازی، ارائه خدمات برتر به همه ­ی مشتریان و میهمانان در هر سنی است، در نظر گرفتن تقاضاهای رو به رشد یک جمعیت خاص نیز کسب ‌وکار خوبی است. بوتیک هتلداران باهوش می­توانند با توجه بیشتر به انتظارات گروه­های سنی خاصی مانند نسل جوان و یا مخاطبانِ هدف، شکاف بین نسلی را پر کنند. داشتن آگاهی در مورد رفتار، عادات خرج کردن و ترندهایی که در نسل جوان رایج شده، می­تواند فرصت­های گسترده­ای را برای گرفتن یک تجارت پر سود باز کند. علاوه بر این، اجرای چند روش نسبتاً ساده با هدف جذب میهمانِ هدف می­تواند در رزرو بیشتر، تقویت بازاریابی دهان به دهان و درهم شکستن رقابت در صنعت هتلداری بسیار مؤثر باشد. با این اوصاف، در اینجا چند نکته کاربردی برای جذب مخاطبانِ هدف و استفاده از پتانسیل­ های فراوان وجود دارد. میهمانان بوتیک هتل­ها، انواع مختلفی از اقامت در هتل­ها با درجه­ های مختلف را تجربه کرده ­اند، حال بدنبال نوع دیگری از تجربه اقامت هستند که به بوتیک هتل­ها مراجعه می­کنند. این افراد به سطحی از آگاهی از سفر و فرهنگ رسیده­ اند که دیگر هتل­های تجاری نیازهایشان را برآورده نمی­کند. بسیاری از میهمانان می‌خواهند احساس ارتباط با یک تجارت داشته باشند. این امر مستلزم ساختن داستان و درگیر شدن در گفتگو است. استفاده از پلتفرم­ های رسانه­ های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن داستان و شخصیت بوتیک­ هتل، آگاهی قوی­ای از برند ایجاد می­کند. داستانی واقعی از بنای بوتیک­ هتل و حتی محله و نه داستانی بر اساس نوسازی­ هایی که در آنجا شکل گرفته است. علاوه بر این، در دسترس قرار دادن رسانه‌های اجتماعی در بسیاری از پلتفرم‌های مختلف (اینستاگرام، توییتر، فیس‌بوک، و غیره) ثابت کرده که علاقه میهمانان را برانگیخته است. استفاده از رسانه های اجتماعی در مورد ارائه فرصت­ها به نسل جوان، تا آنها بتوانند به راحتی در هدف بوتیک­ هتل شرکت کنند، پاسخ هایی برای خود پیدا کنند و احساس کنند که بخشی جدایی ناپذیر از تجربه بوتیک­ هتل هستند. تجربیات همه جانبه را ارائه دهید بوتیک­ هتل­ها باید نیاز میهمان به روایت را با ترکیب تجربیات فرهنگی برآورده کنند. به عنوان مثال، بوتیک هتلی در قلب گرگان ممکن است دارای خوراک­های سنتی و مدرن از منوهای با مضمون تاریخی و هنری باشد و یا بوتیک­ هتلی در تهران ممکن است دارای منویی با مضمون گسترونومی باشد.  بوتیک­ هتل‌ها بهتر است بر روی فعالیت‌های معمولی توریستی به شیوه‌هایی که ممکن است از نظر فرهنگی مرتبط‌ تر یا جذاب‌تر باشد، تجدیدنظر کنند. به عنوان مثال، یک استراحت­گاه آبگرم در سن دیگو ممکن است جنبه‌های آیینی یا تشریفاتی درمان‌های آبگرم درمانی خود را برجسته کند. این تاکتیک دگرگون­ کننده به جای رسیدن به یک لذتِ صرف، توریست را در یک تجربه معنادار و آیینی غوطه­ور می­کند. نکته کلیدی اینجا در مورد مشارکت دادن میهمانان و ایجاد تعامل عمیق و مشارکتی برای آنها است. بوتیک­ هتل­ها همچنین باید تجربیات شخصی‌سازی‌شده‌ای ارائه دهند تا میهمانان بتوانند با هتل و ویژگی‌های آن ارتباط برقرار کنند و البته بهتر است با هنرمندان و استعدادهای موسیقی محلی همکاری ‌کنند که این احساس بخشی از اصالت و فرهنگ منطقه را افزایش می‌دهد. نمایش نقاشی‌ها و آثار هنری محلی یا دعوت از اهالی موسیقی در بوتیک هتل به میهمانان این فرصت را می‌دهد تا با اقشار مردمی جامعه ارتباط برقرار کنند و در عین حال درباره حال و هوای منطقه بیشتر بیاموزند. علاوه بر این، بوتیک­ هتلداران از تجربیات غوطه ­ور مشتریان بهره می­برند که باعث آگاهی هنرمندان محلی و قدردانی فرهنگی می­شود؛ چرا که محله های مختلف در شهرها گاهی دارای فرهنگ مختلفی هم هستند و همین خودش بعنوان یک جاذبه عمل می­کند. از طرفی هم بزرگترین رسالت بوتیک­ هتل­ها گسترش فرهنگ منطقه و محله و شناساندن آن به میهمانان است.  بیانیه ای با یک ماموریت واضح است که مخاطبانِ هدف می­خواهند در تعطیلات و بازدید از مقاصد منحصربه ­فرد کاملاً یکپارچه شوند. بوتیک­هتلداران می­توانند با انجام یک ماموریت واضح و تحسین ­برانگیز، این حس مشارکت را افزایش دهند. بسیاری از بوتیک­هتل­ها در حین انجام تجارت، اهداف ارزشمندی مانند عملکرد پایدار و تعهد به تلاش های دوستدار محیط زیست را ترویج می­کنند. در حالی که این مأموریت‌های آگاهانه قابل ستایش هستند، آنها همچنین تمایل دارند میهمانانی متفکر که ممکن است علاقه واقعی به اهداف عالی داشته باشند، جذب کنند. بیانیه ماموریت برای میهمانان مانند سبز شدن یا تعهد به برابری اجتماعی باید بخشی از استراتژی برندسازی هر بوتیک­ هتلی باشد. وقتی مشتریان و میهمانان متوجه می‌شوند که بوتیک­ هتلی یک مأموریت شایسته را انجام می‌دهد، برایشان بسیار جذاب‌تر است. میهمانان می‌توانند به راحتی از هتل‌هایی حمایت کنند که درآمدشان را به هدفی شایسته اهدا می‌کنند یا از یک هدف قابل احترام حمایت می‌کنند. بر اساس گزارش Statista (شرکتی آلمانی که داده های آماری مربوط به اقتصاد بخش­های مختلف را ارائه می دهد)، اطلاع­رسانی به مشتریان بالقوه در مورد مأموریت­های ستودنی یک هتل، حس اجتماعی را ایجاد می­کند. و کلام آخر هدف هر هتلدار ارائه خدمات تعالی برای هر میهمان بدون در نظر گرفتن سن و طبقه اجتماعی است. الهام محمدی - فعال گردشگری

ایجاد شده: 16/آبان/1400       آخرین ویرایش: 16/آبان/1400     مقالات و یادداشت ها
عراقی‌‌‌ها اولین گروه گردشگرانی ورودی به ایران

عراقی‌‌‌ها اولین گروه گردشگرانی ورودی به ایران

به گزارش هتل نیوز و به نقل از دنیای اقتصاد، " جمشید حمزه‌‌‌زاده " رئیس جامعه هتلداران ایران می‌‌‌گوید: در موضوع صدور روادید سه وزیر گردشگری، ‌‌‌ بهداشت و امور خارجه با هم به توافق رسیدند هر چند به نظر می‌رسد نیازمند همکاری بیشتر وزارت امور خارجه هستیم. او با اشاره به اینکه هنوز رزرواسیون هتل‌‌‌ها توسط توریست‌‌‌های خارجی شروع نشده است، ‌‌‌ اضافه می‌کند: گردشگران اروپایی برای سفر خود برنامه‌ریزی می‌کنند و از زمان صدور روادید تا آغاز راه‌‌‌اندازی تورها  به چند ماه زمان نیاز داریم. در عین حال صدور ویزا برای توریست‌‌‌های خارجی زمان زیادی طول می‌‌‌کشد و حتی اگر همین الان هم یک گردشگر اروپایی درخواست دهد دو هفته زمان می‌‌‌برد تا ویزایش صادر شود، ‌‌‌ از این روست که از وزارت امور خارجه می‌‌‌خواهیم طی کردن این مراحل اندکی تسریع شده و گردشگران با صرف زمان کمتری ویزایشان برای ورود به ایران را دریافت کنند.  رئیس جامعه هتلداران ایران درباره شرایط توریست‌‌‌های کشورهای همسایه و اولین گروهی که پیش‌‌‌بینی می‌کند وارد ایران شوند نیز بیان می‌کند: به نظر می‌رسد عراقی‌‌‌ها اولین گروه گردشگرانی باشند که شاهد ورود آنها به کشورمان خواهیم بود. او در این باره که آیا هتل‌‌‌ها در ایران آمادگی پذیرایی از توریست‌‌‌های خارجی را دارند، ‌‌‌ می‌‌‌گوید: پرسنل و کارکنان هتل‌‌‌ها در سراسر ایران دو دز واکسن‌‌‌شان را زده‌‌‌اند و پروتکل‌‌‌های بهداشتی هم به دقت در این اماکن رعایت می‌شود. از این رو ما برای پذیرایی گردشگر خارجی با مشکل خاصی مواجه نیستیم و آنها می‌توانند با اطمینان به ایران سفر کنند.  یکی از چالش‌‌‌هایی که هتل‌‌‌‌‌‌ها در دوره کرونا با آن مواجه شدند به کاهش تعداد میهمانان بر می‌گشت به طوری که برخی از آنها مجبور شدند حتی با ضریب اشغال صفر فعالیت کنند. آیا با واکسیناسیون عمومی در حوزه گردشگری داخلی نیز رونقی صورت گرفته است؟ حمزه زاده در پاسخ به این پرسش عنوان می‌کند: در دو سه هفته اخیر شرایط هتل‌‌‌ها به لحاظ پذیرش توریست‌‌‌های داخلی بهتر شده و بیشترین ضریب اشغال هتل‌‌‌ها را هم در استان‌‌‌های شمالی داشته‌‌‌ایم. علاوه بر این وضعیت در استان آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، ‌‌‌ تهران و کیش هم وضعیت بهبود پیدا کرده و به نظر می‌رسد در مجموع، ‌‌‌ روند مثبتی برای توسعه سفرهای داخلی است و امیدواریم از وضع نامساعدی که هتل‌‌‌داری ما دچار آن شده خارج شویم. در حوزه گردشگری خارجی هم انتظار داریم طبق روال سنتی توریست‌‌‌های خارجی زیارتی در مشهد و قم و سایر توریست‌ها هم در شهرهایی مانند اصفهان، ‌‌‌ شیراز، ‌‌‌ کرمان، یزد و .. صنعت هتل‌داری را رونق دهند. او درباره حمایت‌های متولیان جدید گردشگری از صنعت هتل‌‌‌داری می‌گوید: ما به هیچ وجه کمک مالی دریافت نکردیم اما متولیان گردشگری عنوان کرده‌‌‌اند امهال وام‌‌‌هایی که در راستای گردشگری گرفته شده تا پایان سال ۱۴۰۰ لحاظ می‌شود هر چند هنوز این موضوع ابلاغ نشده است. علاوه بر آن ما با بحث مفاصا حساب مالیات مواجه هستیم که معلوم نیست در این حوزه امهال یا معافیت انجام شود. به نظر می‌رسد بیشتر بحث امهال مالیاتی باشد اما در گذشته شاهد بوده‌‌‌ایم این امهال مشمول جریمه شده که اگر این‌ طور باشد فایده‌‌‌ای برای صنعت هتل‌‌‌داری ندارد ،زیرا نه تنها حمایت نیست بلکه به نوعی ضد حمایت به حساب می‌‌‌آید. یکی از موضوعاتی که به نظر می‌رسد متولیان جدید گردشگری بر آن تاکید دارد به گردشگری دریایی و گردشگری در مناطق آزاد برمی‌‌‌گردد این در حالی است که به جز جزیره کیش که در آن زیرساخت‌‌‌ها مهیاست، ‌‌‌ بقیه مناطق به لحاظ هتل و زیرساخت شرایط مساعدی ندارند. این فعال حوزه هتل‌‌‌داری عنوان می‌کند: در کیش خوشبختانه شرایط مساعد است و هر سال چند هتل خوب هم افتتاح می‌شود، ‌‌‌ در سایر مناطق مانند قشم اگرچه ما هتل خوب داریم اما در سطح استانداردهای جهانی مانند کیش نیستند. با این حال برای شروع کار همین هتل‌‌‌ها با چنین امکاناتی پاسخگو هستند و به مرور و  با توسعه گردشگری نیز بخش خصوصی ترغیب می‌شود تا در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند. او از دیدار با متولیان مناطق آزاد در آینده نزدیک خبر داد و ابراز امیدواری کرد گردشگری در این مناطق رونق بیشتری پیدا کند.

ایجاد شده: 16/آبان/1400       آخرین ویرایش: 16/آبان/1400     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...