به گزارش هتلنیوز ، رئیس جامعه هتلداران استان فارس در خصوص برگزاری مجمع عمومی سالیانه این تشکل، اظهار داشت: در این مجمع که با حضور حداکثری اعضا، مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین اداره اماکن استان برگزار شد، علاوه بر ارائه گزارش عملکرد یکساله، مجموعهای از موضوعات از قبیل مسائل مالی، مشکلات فعالان صنعت هتلداری، فعالیت خانههای مسافر و همچنین تعامل و همکاری هتلها و مراکز اقامتی با اداره اماکن مورد بحث، بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. "حسن سیادتان" در مصاحبه اختصاصی با هتلنیوز ، اظهار داشت: یکی از مهمترین مباحث مطرح در این مجمع، موضوع اخذ مجوز از سوی هتلها و مراکز پذیرایی جهت برگزاری مجالس، مراسمات و همایشهای مختلف از اداره اماکن بود که قرار شد از این پس از طریق سامانه آنلاینی که بدین منظور طراحی شده است، اقدام شود. رئیس جامعه هتلداران استان فارس، گفت: با توجه به راهاندازی این سامانه، دیگر نیازی به مراجعه حضوری مدیران هتل و یا برگزار کنندگان مراسم به اداره اماکن جهت دریافت مجوز نیست. رئیس جامعه هتلداران استان فارس در ادامه گفت: با توجه به اینکه بر اساس آمار و اطلاعات موجود، حدود 95 درصد از رزرو هتلها از طریق وبسایت، سامانههای رزرواسیون و به صورت آنلاین انجام میشود، بروزرسانی، استفاده از روشهای مدرن و همچنین راهاندازی سیستمهای رزرواسیون از دیگر موضوعاتی بود که به آن تاکید شد. "حسن سیادتان" در خصوص فعالیت خانههای مسافر در استان فارس، گفت: بایستی بپذیریم که خانههای مسافر دستهای از مراکز اقامتی هستند و از سوی دیگر باید به علایق و سلایق متنوع مسافران و گردشگران احترام بگذاریم زیرا نمیتوانیم همه را مجبور به اقامت در هتلهای چهار و پنج ستاره کنیم. "سیادتان" تصریح کرد: در عین حال با فعالیت غیرقانونی این مراکز نیز به شدت مخالفیم. خانههای مسافر مانند الگویی که در اروپا و آمریکا وجود دارد، باید در حوالی و تحت مدیریت هتلها فعالیت کنند تا هم نظارت و ساماندهی صورت گیرد و هم اینکه مسافران این مراکز بتوانند از امکانات رفاهی، تفریحی و پذیرایی هتلها، استفاده کنند. وی افزود: خانههای مسافر در ایران باید تحت نظارت و مدیریت تشکلها و جوامع هتلداری استانها فعالیت کنند و از سوی دیگر تمامی قوانین و مقررات از جمله پرداخت عوارض، مالیات، ثبت در سامانه سنا و ... که در هتلها و مراکز اقامتی رسمی اعمال میشود در خصوص این مراکز نیز باید وجود داشته باشد. رئیس جامعه هتلداران استان فارس در ادامه گفت: با توافق صورت گرفته میان جامعه هتلداران و اداره اماکن و همچنین دریافت مجوزهای لازم از قوه قضاییه، اسکان و اقامت گردشگران خارجی در خانههای مسافر دارای مجوز نیز ممنوع است و در صورت عدم رعایت، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. عضو هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران در رابطه با پروژههای هتلینگ در حال احداث در سطح استان فارس، گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون، تعداد 15 واحد اقامتی شامل هتل، هتلآپارتمان و هتل سنتی در سطح استان، افتتاح شده و 19 واحد دیگر نیز در حال احداث است که امیدواریم این تعداد نیز تا سال 2022 و همزمان با برگزاری رقابتهای جام جهانی فوتبال در کشور قطر به بهرهبرداری برسند تا بتوانیم از مزایای برگزاری این رقابتها نیز بهرهمند شویم. رئیس جامعه هتلداران استان فارس در پایان در خصوص آخرین وضعیت هتل آسمان در شیراز، گفت: جلسات متعددی با حضور سرمایهگذار پروژه، شهردار شیراز، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، برگزار شده و در حال تلاش و برنامهریزی هستیم تا مشکلات حل شود و سرمایهگذار نیز کمترین ضرر را متحمل شود.
ایجاد شده: 1/مرداد/1398 آخرین ویرایش: 1/مرداد/1398 اخبار داخلی
به گزارش سرویس اخبار خارجی هتلنیوز ، گروه هتلداری Hyatt قصد دارد تا نخستین هتل خود تحت برند Hyatt Place در کشور ژاپن را افتتاح کند که بیست و چهارمین حضور این برند در سطح قاره آسیا خواهد بود. هتل Hyatt Place در شهر توکیو، دارای ویژگیهای طراحی خلاقانه این برند مانند جو آرام، تجهیزات کاربردی و ارائه غذا به صورت شبانهروزی، خواهد بود. نخستین هتل از برند گروه هتلداری Hyatt در کشور ژاپن در سال 1980 میلادی، راهاندازی شد و از آن زمان تاکنون 30 هتل از 7 برند مختلف در این کشور، فعالیت میکند. برند هتل Hyatt Place همواره بر خواستهها، نیازها و تصورات گسترده میهمانان تاکید میکند که نشان میدهد، میهمانان به دنبال تجربههای شیک و لاکچری، راحت و بینظیری هستند که متناسب با شیوه زندگی آنهاست. برند هتلداری Hyatt Place در کشور ژاپن به دنبال ارائه خدمات هتلداری غیر رسمی، هدفمند و گزینشی در محیطی با طراحی هوشمند، تکنولوژی محور و به سبک معاصر است. این هتل تنها 30 دقیقه با مرکز شهر توکیو، 34 کیلومتر با فرودگاه Haneda و 55 کیلومتر نیز از فرودگاه Nartia فاصله دارد و از فضایی شبیه به ریزورت همراه با نمایی بینظیر از خلیج توکیو، برخوردار است.
ایجاد شده: 29/تیر/1398 آخرین ویرایش: 29/تیر/1398 اخبار خارجی
به گزارش هتلنیوز ، مدیرعامل جامعه هتلداران و مراکز اقامتی استان اردبیل، تاکید کرد: حذف بخش خصوصی از چرخه گردشگری چیزی جز تضعیف صنعت گردشگری نیست. "جعفر بذری" با اشاره به اظهارات مسئولان اداره کل میراث فرهنگی اردبیل در خصوص واگذاری امور جامعه هتلها و مراکز اقامتی به معاونت گردشگری استان، اظهار داشت: هر گونه انحلال و یا عدم فعالیت جامعه هتلها و مراکز اقامتی در صلاحیت مراجع صالحه قضائی است و هیچ شخص و نهادی، حق تعدیل حقوق و یا محول کردن آن را به غیر ندارد. "بذری" در خصوص برگزاری مجمع عمومی و انتخابات جامعه هتلها و مراکز اقامتی اردبیل، ابراز داشت: این انتخابات قرار بود در تاریخ ۲۲ خردادماه، برگزار شود که برابر نامه دریافت شده از اداره کل میراث فرهنگی استان مبنی بر تجدید زمان انتخابات به دلایل مختلف از جمله عدم مطابقت مدارک ابرازی کاندیداها، زمان برگزاری مجمع، تمدید شده و علیرغم اینکه برابر اساسنامه، برگزاری انتخابات و تصمیمگیری در امورات مربوط به آن به عهده هیاتمدیره است ولیکن این تشکل در راستای تعاملات سازنده با میراث فرهنگی و برگزاری انتخابات سالم و قانونی، اقدام به تمدید زمان برگزاری انتخابات نموده است. وی در ادامه در خصوص اظهارات معاون گردشگری استان در خصوص عدم برگزاری انتخابات جامعه هتلها و مراکز اقامتی و سعی در به بیراهه کشیدن موضوع، گفت: این امر چیزی جز قانونی جلوه دادن دخالتهای قانونی مکرر در امورات این تشکل نیست که براساس قانون شکل گرفته و فعالیت میکند. استناد جانشین معاونت گردشگری به عدم برگزاری انتخابات جامعه، چیزی جز سیاهنمایی و تشویش اذهان اعضا نیست. بازرس جامعه هتلداران ایران، افزود: مطابق با اساسنامه جدید، هیاتمدیره پس از دوره مأموریت انتخابی تا تعیین هیات مدیره جدید، مسئولیت اداره جامعه هتلها و مراکز اقامتی استان را برعهده دارد و عدم برگزاری انتخابات به منزله تعدیل وظایف قانونی و محول کردن این وظایف به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نمیباشد. وی ضمن انتقاد مجدد از دخالتهای پیاپی معاونت گردشگری استان در امور داخلی تشکلهای قانونی صنفی طی یکسال گذشته، بیان داشت: این تحرکها خلاف مقررات، دستورالعملها و اساسنامه موجود است و هیچ وجاهت قانونی ندارد. "جعفر بذری" سیاست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل را حذف تشکلهای قانونی با استفاده از هجمههای رسانهای علیه آنها، معرفی کرد و افزود: این مساله عدم پیشرفت و توسعه گردشگری استان را به دنبال داشته که مغایر با دیدگاه مسئولان ارشد استان به صنعت گردشگری است. وی تصریح کرد: حذف بخش خصوصی از چرخه گردشگری چیزی جز تضعیف صنعت گردشگری نیست و این امر بر خلاف منویات مقام معظم رهبری در خصوص اصل ۴۴ قانون اساسی و اقتصاد مقاومتی است. این فعال صنعت گردشگری و هتلداری در ادامه گفت: ما فعالان صنعت هتلداری و مراکز اقامتی استان، انتظار حمایت بیش از پیش متولیان گردشگری از بخش خصوصی را داریم که متأسفانه نه تنها در طول یک سال گذشته حمایتی از این بخش انجام نشده بلکه برخی از متولیان گردشگری که علاقه وافری به فروپاشی تشکلهای قانونی بخش خصوصی دارند، سیاستهای دوگانهای را در پیش گرفته و کمر همت به حذف این تشکلها بستهاند. وی در پایان گفت: به حکم قانون و برابر ماده ۱۰۰ قانون برنامه ششم توسعه، متولیان گردشگری باید برخی از اختیارات خود را به بخش خصوصی تفویض کرده که نه تنها این کار انجام نشده بلکه از اختیارات خود به عنوان چوب قانون علیه بخش خصوصی استفاده کردهاند.
ایجاد شده: 24/تیر/1398 آخرین ویرایش: 24/تیر/1398 اخبار داخلی
به گزارش سرویس اخبار خارجی هتلنیوز، سازمان جهانی گردشگری ( UNWTO ) طی روزهای گذشته و در جریان برگزاری کنفرانس کمک به تجارت در مقر سازمان تجارت جهانی ( WTO ) در شهر ژنو، ریاست نشستی با موضوع "تامین مالی گردشگری برای برنامه 2030" با هدف پیش راندن برنامه جهانی توسعه پایدار را بر عهده داشت. در این نشست به طور صریح به صنعت گردشگری به عنوان یکی از اهداف 17 گانه توسعه پایدار، اشاره شده است زیرا برای تحقق بخشیدن به پتانسیل بسیار بالای این صنعت، میزان کمک و تامین مالی بیشتری باید متوجه این صنعت شود. "زوراب پولولیکاشویلی" دبیر کل سازمان جهانی گردشگری نیز در این نشست ضمن ارائه مباحثی بر نقش کلیدی گردشگری در رشد اقتصادی و ایحاد اشتغال، تاکید کرد و گفت: وزیران، شرکای توسعه و موسسات تأمین مالی باید به این موضوع واقف باشند که چگونه گردشگری میتواند در برنامه 2030 به برنامه توسعه پایدار کمک کند. دبیر کل سازمان جهانی گردشگری، گفت: آزاد شدن پتانسیل گردشگری برای تحقق برنامه 2030، نیازمند ترکیبی از چارچوبهای موثر و قوی از سیاست، افزایش فعالیت بخش خصوصی و رویکرد نوآورانه برای مشارکت برای همکاریهای توسعه است و در مقابل، تقویت و بازپرداخت جریان کمک برای گردشگری به این بخش کمک خواهد کرد تا مشاغل مختلفی در بسیاری از بخشها ایجاد شود و توسعه اجتماعی و اقتصادی و تنوع اقتصادی به طور چشمگیری افزایش یابد. "زوراب پولولیکاشویلی" در پایان گفت: سازمان جهانی گردشگری ( UNWTO ) از ایجاد فرصت برای پیوستن وزرا، رهبران گردشگری و افراد دیگر برای این مذاکرات مهم در ژنو استقبال میکند. با همکاری ما میتوان کمکهای جدیدی را تضمین و اطمینان حاصل پیدا کرد که از اهداف دور نخواهیم شد زیرا گردشگری میتواند زندگی در سراسر جهان را تغییر دهد.
ایجاد شده: 24/تیر/1398 آخرین ویرایش: 26/تیر/1398 اخبار خارجی
به گزارش هتلنیوز ، دبیر جامعه مراکز اقامتی استان آذربایجان شرقی در میزگرد تخصصی بررسی مسائل و مشکلات صنعت هتلداری استان با انتقاد از عملکرد ضعیف مسئولان نهادهای ذیربط در زمینه تبلیغات، اطلاعرسانی و معرفی جاذبههای استان آذربایجان شرقی به گردشگران داخلی و خارجی، گفت: گردشگران خارجی به محض ورود به ایران، شهرهایی مانند اصفهان، شیراز، یزد و کاشان را برای سفر انتخاب میکنند. متاسفانه با وجود پتانسیل بالای گردشگری استانهای شمال غرب، این مناطق به خوبی شناسایی و معرفی نشدهاند. "حسین هادی" اصل مهم در صنعت هتلداری را ارز آوری دانست و اظهار داشت: گردشگران داخلی توفیق چندانی برای هتلداری ندارند و فقط پول از این جیب به آن جیب میرود. از سوی دیگر، گردشگران خارجی که به ایران میآیند نیز کم خرج هستند. برای مثال به جای صرف سه وعده غذا، صبحانه را کامل میخورند و ناهار و شام را یکی میکنند یا مینیبار که برایشان هزینه دارد را از خدمات خود حذف میکنند. وی با اشاره به افزایش هزینههای هتل و هتلداری طی چند سال گذشته، ابراز داشت: قبلا هزینه هر سِت خانهداری برای هر نفر 8900 تومان بود که الان به 21 هزار تومان رسیده است. سرمایهگذاری در صنعت گردشگری و هتلداری در شرایط فعلی به هیچ عنوان سودآور نیست و هر کسی که این کار را میکند، عاشق است یا دیوانه!!! دبیر جامعه مراکز اقامتی استان آذربایجان شرقی در ادامه به حمایت از سرمایهگذاران، تاکید کرد و گفت: باید شرایطی را فراهم کنیم تا دست سرمایهگذار نلرزد. متاسفانه در مرحله اول با نگاهی منفی به گردشگر نگاه میکنند. سرمایهگذاری در صنعت گردشگری و هتلداری منافع مادی ندارد ولی حداقل باید از سرمایهگذاران تشکر کرد زیرا ارزش فیزیکی یک هتل، آبروی شهر است. وی افزود: به مسئولان پیشنهاد میکنم که حداقل به اندازه شکلاتسازی به صنعت گردشگری و هتلداری بها دهند و برای سرمایهگذاران ارزش قائل شوند. "حسین هادی" فعالیت مراکز اقامتی غیرمجاز را یکی دیگر از مشکلات فعالان صنعت هتلداری استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز دانست و افزود: برگزاری رویداد جهانی تبریز 2018 در کنار تمامی آثار مثبت، پیامدهای منفی نیز به دنبال داشت. برای مثال هر کسی فکر میکند که با دادن اتاق میتواند درآمد زیادی کسب کند که این منجر به افزایش تعداد اقامتگاههای غیرمجاز شده است. وی در پایان در خصوص اجرای موسیقی در هتلها و مراکز اقامتی استان، گفت: موسیقی آذری میراث معنوی ما محسوب میشود و میهمانان انتظار دارند که به همراه صرف کوفته تبریزی از شنیدن این موسیقی اصیل، لذت ببرند و هر چه بیشتر با فرهنگ این منطقه آشنا شوند. جالب است که رستورانهای بینراهی مجاز به پخش موسیقی هستند ولی هتلها مجاز نیستند و محدودیت در فضای برگزاری موسیقی دارند.
ایجاد شده: 19/تیر/1398 آخرین ویرایش: 19/تیر/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور با اعلام ممنوعیت ورود حیوانات خانگی به هتلها و مراکز اقامتی کشور، اظهار داشت: به همراه بردن حیوانات خانگی در دنیا مرسوم است ولیکن در ایران بر اساس قوانین، مقررات و شرع، نمیتوانیم سگ و یا سایر حیوانات خانگی را همراه خود به هتلها ببریم. "ولی تیموری" در این خصوص، ابراز داشت: خدمات گردشگری در کشور ما حلال و بر اساس شرع و عرف ارائه میشود. بنابراین نمیتوانیم کاری خلاف شرع و فتوای مراجع تقلید انجام دهیم. "تیموری" در رابطه با راهکار پیشنهادی برای گردشگرانی که با حیوان خانگی خود سفر میکنند، گفت: باید مرکزی برای نگهداری از این حیوانات در هتلها تعبیه شود. وی تاکید کرد: بر اساس چیزی که در شرع است، عمل میکنیم و حتی اگر در سطح بینالملل نیز مقرراتی بر خلاف این امر داشته باشیم در چارچوب شرع و عرف عمل میکنیم. معاون گردشگری کشور، تصریح کرد: قانون مصوبی در این خصوص نداریم ولیکن در قانون ما نوشته شده است هر اقدامی تا جایی امکانپذیر است که مطابق با شرع شناخته شود. چیزی که در شرع ما توصیه نشده و با آن مغایرت داشته باشد را نمیتوانیم اجرا کنیم. وی در پایان گفت: این موضوع برای گردشگران خارجی نیز صدق میکند و این افراد نیز به قوانین گردشگری کشور ایران، احترام میگذارند.
ایجاد شده: 15/تیر/1398 آخرین ویرایش: 15/تیر/1398 اخبار داخلی
مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفتگوی اختصاصی با هتلنیوز با اشاره به مصوبه اخیر هیات دولت مبنی بر لغو روادید ایران برای گردشگران چینی، اظهار داشت: موضوع ورود و نفوذ به بازار چین از اوایل سال 97 در دستور کار دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری سازمان قرار دارد. "محمد ابراهیم لاریجانی" ابراز داشت: در ابتدای کار اغلب ذینفعان و فعالان گردشگری در تمامی جلسات بر اهمیت بازار چین تاکید میکردند ولیکن هیچ برنامهای از هیج مرجعی ارائه نمیشد. بنابراین دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری، دو موضوع تحقیق در بازار چین و تهیه اکشن پلن برای نفوذ و حضور در بازار چین را در دستور کار قرار داد. "لاریجانی" ابراز داشت: در دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری از بیان اهمیت چین و اینکه صرفا بگوییم بازار خوبی و مهم است، عبور کردیم و به طور واقعی تحقیق بازار انجام دادیم و در نهایت بر اساس سلائق و علائق چینی، یک برنامه عملیاتی مشتمل بر بازاریابی، تبلیغات، آموزش، ایجاد زیرساخت، تسهیل شرایط سفر و احصای نقش سایر ذینفعان نوشته شد. به گزارش هتلنیوز، وی تصریح کرد: یکی از خروجیهای اکشن پلن ورود به بازار چین، تهیه نامهای به جناب آقای "ظریف" وزیر محترم امور خارجه بود که در آن پیشنهاد لغو روادید گروهی یا لغو روادید یکطرفه اتباع چینی، اعطای ویزای ارزان یا رایگان به اتباع چینی که از طریق فرودگاه امام ( ره ) برای ترانزیت به سایر نقاط جهان وارد کشور میشوند، عدم درج مُهر ورود و خروج در پاسپورت و مسائل دیگری از این دست، مطرح شده بود که خوشبختانه با پیگیریهای ریاست محترم سازمان و البته پس از جلسات کارشناسی متعدد در هیات دولت مورد موافقت قرار گرفت. مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری در ادامه گفت: خروجی دیگر اکشن پلن چین، تصویب حضور جمهوری اسلامی ایران در چهار نمایشگاه گردشگری در کشور چین طی سال 98 بود. همچنین اقدامات دیگر مانند برگزاری تور آشناسازی، توزیع اقلام تبلیغاتی به زبان چینی، برگزاری هفته فرهنگی ایران در چین، برنامههای رسانهای، اقدامات فضای مجازی و حدود 50 بند دیگر بخشی از این برنامه است که قسمت اعظم آن بایستی تا پایان سال اجرا شود. وی تصریح کرد: هماکنون و با لغو روادید از سوی هیات دولت، وظیفه همه ما سنگینتر خواهد بود. تمامی مراکز اقامتی کشور به ویژه استانهای هدف بایستی مهیای پذیرایی باشند. تشکل راهنمایان گردشگری باید راهنمای چینی زبان تقویت کنند و دفاتر خدمات مسافرتی نیز باید برای چگونگی ورود به بازار و طراحی پکیج، آموزش ببینند. "محمد ابراهیم لاریجانی" بیان کرد: بایستی اقلام تبلیغاتی متناسب طراحی شود و تمامی صنوف مرتبط و زیرساختهای گردشگری کشور از جمله هتلها و مراکز اقامتی، آژانسها و دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان گردشگری و تورگردانان، فرودگاهها و ایرلاینها، موزهها، شهرداریها، پلیس و گمرک، اپلیکیشنها و استارتآپها، صرافیها و فروشگاهها و از همه مهمتر مردم، بایستی برای میزبانی از چینیها آموزش ببینند، بیشتر بدانند و آماده شوند. وی افزود: اطلاعات بسیار زیادی از تحقیق در بازار چین حاصل شده است. برای مثال ما میدانیم که شش یا هفت استان چین با جمعیتی بالغ بر 400 تا 500 میلیون نفر، هدف جذب ما هستند یا اینکه چگونگی طراحی تور، قیمت، مدت، برنامه سفر و خیلی موضوعات دیگر از علایق چینیها را شناسایی کردهایم. وی تاکید کرد: تمامی نتایج حاصل از تحقیق در بازار چین باید تبدیل به دورههای آموزشی شود تا توریستهای چینی هم احترام ببینند و هم خدمات مناسبی را دریافت کنند. مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری، یادآور شد: به دلیل اینکه مرز زمینی با کشور چین نداریم قطعا با هجوم و سونامی گردشگران مواجه نیستیم. از سوی دیگر، تعطیلات و پیک سفرهای خارجی گردشگران چینی نیز مشخص و قابل برنامهریزی است و در نتیجه باید با دقت و انسجام در ارائه خدمات، عمل کنیم. "لاریجانی" در ادامه گفت: جمعیتی بالغ بر 150 میلیون نفر در سال از چین به سراسر دنیا سفر میکنند و ایران نیز از سال 2011 در لیست مقاصد مجاز سفر چینیها قرار گرفته و اکنون نیز روادید لغو شده است. از طرفی حجم برنامههای بازاریابی و تبلیغاتی که برای چین داریم، همه و همه نظر چینیها برای سفر به ایران را جلب خواهد کرد. وی در پایان گفت: این موضوع شاید در کوتاه مدت محسوس نباشد اما در میان مدت و دراز مدت، ایران برای چند محصول محتلف و متنوع گردشگری میتواند مقصد چینیها باشد. لذا باید پیشبینی نیازها و ایجاد آمادگی در زنجیره خدمات گردشگری از بدو ورود به کشور تا خروج، حمل و نقل، اقامت، پذیرایی، خرید، ترانزیت و ... انجام شود تا دافعهای ایجاد نشود.
ایجاد شده: 12/تیر/1398 آخرین ویرایش: 12/تیر/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، سرپرست دفتر اقتصاد و فناوری سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه مشاغل سبز در راستای سیاستهای حفظ محیط زیست فعالیت میکنند و میتوانند چالشهای محیط زیستی را کاهش دهند، اظهار داشت: تهیه دستورالعمل سبزسازی مشاغل در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است. "کتایون حجتی" ابراز داشت: مشاغل سبز میتوانند به کاهش مصرف انرژی، پسماند و گازهای گلخانهای و همچنین رونق اقتصاد، تخریب نشدن محیط زیست، ایجاد شغل و تولید سرمایه، کمک کنند. "حجتی" با اشاره وجود جاذبههای متعدد باستانی، تاریخی، طبیعی و در نتیجه، رشد و توسعه صنعت گردشگری در کشور، گفت: اولین دستورالعمل مشاغل سبز مربوط به سبزسازی شغل هتلداری در ایران است زیرا طی سالهای اخیر، هتلداری و اقامتگاههای گردشگری، رشد و گسترش زیادی داشته که باعث معضلات زیستمحیطی عدیدهای نیز شده است. بنابراین هتلداری باید به طور جدی به این فرایند ورود پیدا کند. وی تصریح کرد: طبق تحقیقات انجام شده و نتایج به دست آمده از تجربه هتلهای سبز و با اعمال روشهای بهینهسازی در مصرف انرژی، میتوان با صرف هزینههای کم، میزان مصرف انرژی در هتلها را به طور متوسط بین 40 تا 50 درصد کاهش داد. سرپرست دفتر اقتصاد و فناوری سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: واضح است که رویکرد سبزسازی هتلها میتواند به کاهش هزینههای تمام شده کمک کند و سودآوری مستقیم را برای هتلداران به همراه داشته باشد. از سوی دیگر با اعمال برنامههای زیستمحیطی مانند کاهش زباله تولیدی، کمک بسزایی به محیط زیست کشورها میشود. وی ادامه داد: پس از برگزاری نمایشگاه بینالمللی گردشگری Fitur سال 2013 در شهر مادرید اسپانیا که عمده تمرکز آن روی سیاستهای توسعه پایدار در بخش گردشگری بود، بسیاری از فعالان صنعت گردشگری از جمله هتلداران، سیاستهای به اصطلاح سبز و منطبق با محیط زیست را در دستور کارشان قرار دادند. برای مثال هتلهای دارای علامت اکولوژیک در اروپا به میهمانان خود غذاهای ارگانیک ارائه میدهند، انبار یا زیرزمینی ساخته شده از مواد بازیافتی و دور ریختنی مانند بطریهای پلاستیکی دارند و مبلمان اتاقهایشان از چوبهای بازیافتی است. وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: ساختمان هتلهای سبز، سیستم تهویه مطبوع ندارند ولیکن به لطف وجود سیستم آبگرمکن و پنجرههای سه جداره، حفظ دما در هر فصل سال به خوبی انجام میشود. برق آنها نیز از طریق مواد آلی به دست میآید و شیرهای آب، مجهز به سیستم هشدار اتلاف آب هستند. سرپرست دفتر اقتصاد و فناوری سازمان حفاظت محیط زیست در پایان گفت: گروهی دیگر از زیرمجموعههای هتلهای سبز به نام هتل گیاهی برای طرفداران زندگی سبز به شدت در حال توسعه است. این هتلها نه تنها به ارائه غذاهای گیاهی به میهمانان خود بسنده نمیکنند بلکه هدف اصلیشان انتشار یک سبک زندگی هماهنگ و منطبق با محیط زیست از طریق آموزش آشپزی گیاهی، برگزاری دورههای ورزشی در طبیعت و ... است.
ایجاد شده: 9/تیر/1398 آخرین ویرایش: 9/تیر/1398 اخبار داخلی
"روبن ون استالز" یکی از مدیران بخش هلندی شرکت سرمایهگذاری Angel Investment Network در که در زمینه شرکتهای نوین و استارتآپ سرمایهگذاری میکند، طی سفری که با هدف شناخت بازار آی تی گردشگری ایران داشت در گفتگویی گرم با خبرنگار ما به نکات بسیار جالب، صریح و بیپرده اشاره کرد که جای بسیار تعمق و تفکر دارد. "استالز" درباره فعالیت اصلی شبکه "آنجل" و چرایی سفر به ایران گفت: من شخصا متخصص شرکتهای گردشگری و رزرواسیون هتل هستم و برای سرمایهگذاری بر روی این شرکتها فعالیت میکنم. ما در "آنجل" به دنبال شرکتهای تازه تاسیس با ایدههای خوب هستیم که نیازمند حمایت هستند و از این طریق ما به سودی دو طرفه خواهیم رسید. وی درباره نوآوری و جذاب بودن شرکتهای الکترونیک گردشگری و رزرواسیون هتل در ایران نیز گفت: در ابتدا برای من بررسی شرکتهای گردشگری ایرانی بسیار جالب بود و باید بگویم که رصد این همه سایت موفق که با گستردگی تبلیغ میکنند، هیجانانگیز بود. فکر میکنم دلیل رونق بازار آن عدم وجود شرکتهای بزرگ بینالمللی و خصوصا آمریکایی در ایران است که راه را برای پیشرفت شرکتهای کوچک ایرانی باز گذاشته است. "استالز" در پاسخ به این سوال که آیا با شرکتی در ایران به توافق رسیدهاید و در آینده برای فعالیت در ایران برنامهای دارید، گفت: در این مرحله من فقط به بررسی پرداختهام و در این چند روز فرصت صحبت با شرکتی در ایران پیدا نکردهام ولی باید گفت که بازار وبسایتهای گردشگری ایران بازار بسیار عجیبی است و من به مسائل عجیبی برخورد کردهام که میبایست با همکارانم در میان بگذارم. وی به عنوان کارشناس درباره تحلیل کلی خود از وبسایتهای رزرواسیون هتل ایرانی، گفت: به نظر من وبسایتهای ایرانی رزرو هتل به دو دسته تقسیم شدهاند، دسته اول که تنها شامل یک سایت میشود و آن هم سایت هتل یار نام دارد. آن طور که هتلها میگویند، هتل یار اولین سایت ایرانی در این زمینه است و ظاهرا با سابقه بوده و مشتریان ثابتی در طی سالها فعالیت خود پیدا کرده و همچنین در بین هتلها از محبوبیت خاصی برخوردار است. در این سایت امکانات خوبی دیدهام که حتی در نسخههای آمریکایی نیز وجود ندارد و ظاهرا در سراسر حیات این شرکت، ابداعات بسیار خوبی انجام شده است. برای مثال هتل یار تنها سایتی در ایران است که تمام عملیات رزرو، لغو و انواع تغییرات در رزرو به صورت آنلاین توسط کاربر در آن انجام میگیرد که برای من بسیار جالب بود. ولی این سایت هم تا رسیدن به استانداردهای بینالمللی فاصله زیادی دارد. شاید عجیب به نظر برسد ولی دسته دوم سایتهایی هستند که تنها از روی هتل یار تقلید میکنند. این سایتها که برخی از آنها چندین برابر درآمد خود، تبلیغات گوگل ادوردز و تبلیغات دیگری دارند و این هزینه کردن برای تبلیغ تنها ایدهای است که به جز کپیبرداری از هتل یار انجام میدهند. همچنین در این میان سایتهایی هستند که چون هزینه تبلیغاتی همانند بقیه را ندارند به طور کلی استراتژی خود را تقلید از هتل یار قرار دادهاند. در این گفتگو کاملا مشخص بود که "روبن ون استالز" شیفته سایت هتل یار شده و احتمالا این شرکت را برای سرمایهگذاری در نظر گرفته است. وی در ادامه درباره پیشبینی شخصی خود از از آینده بازار گردشگری، رزرواسیون و شرکتهای موجود در آن بعد از برداشته شدن تحریم ها، گفت: تاجران هلندی یک ضربالمثل دارند که میگوید؛ اولی همان آخری خواهد بود. لذا فکر نمیکنم به جز مجموعه هتل یار شرکت دیگری حتی آنهایی که هزینه بسیاری برای تبلیغات انجام میدهند، شانس زیادی را در زمان برداشته شدن تحریمها داشته باشند. همچنین باید تاکید کرد که اگر همکاری شرکت "آنجل" با هتل یار شکل بگیرد، احتمال موفقیت این شرکت چند برابر خواهد بود. وی در پاسخ به این پرسش که نصیحت شما به عنوان یک مدیر موفق به اشخاصی که قصد ورود به این عرصه را دارند چیست، افزود: البته من خود را موفق نمیدانم. نصیحت من به کسانی که در نظر دارند در این حوزه شروع به فعالیت کنند، این است که نوآوری در ارائه خدمات خوب به مشتری میتواند موفقیت کامل را تضمین کند و همیشه تقلید از یک مجموعه پیشرو باعث موفقیت بیشتر همان مجموعه و شکست خوردن مجموعههای تقلید کننده در دراز مدت میشود. "استالز" در پایان گفتگو درباره سفر بعدی خود به ایران اینگونه توضیح داد که در سفر بعدی قطعا در کنار همسر و فرزندانم به ایران خواهم آمد زیرا ایران در عین دارا بودن جذابیتهای زیبای طبیعی و تاریخی بسیار امن هم است. باید اعتراف کنم با وجود اینکه خودم یکی از فعالین صنعت گردشگری هستم، شناخت و برداشت شخصیام از ایران درست نبوده است و چیزهایی غیر از اینکه در حال حاضر نظارهگر آن هستم را شنیده بودم. باید بگویم که وقتی به کشورم برگردم تمام تلاشم را خواهم کرد تا درباره جذابیت و امنیت ایران تبلیغ کنم.
ایجاد شده: 5/تیر/1398 آخرین ویرایش: 5/تیر/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز و به نقل از دنیای اقتصاد، بنگاهداری نهادها و دستگاههای دولتی در حوزه اقامت گردشگران وارد فاز جدیدی شده است. پس از اعلام استاندار مازندران مبنی بر ارائه خدمات ویلاهای دولتی حاشیه ساحل خزر به عموم مردم، مدیر آموزش و پرورش آستارا نیز از آمادهسازی 21 مدرسه و 184 کلاس برای اسکان مسافران فرهنگی این شهرستان در تعطیلات تابستانی، خبر داده است. بررسیها حاکی از آن است که بالغ بر 20 میلیون نفر، واجد شرایط استفاده از امکانات اسکان تابستانی آموزش و پرورش خواهند بود. این موضوع از یک سو به نگرانی فعالان بخش خصوصی در مراکز اقامتی، افزوده و به آنها یادآوری کرده که در این زمینه اختیار کافی ندارند و از سوی دیگر، انگیزه برای سرمایهگذاری در حوزه اقامت گردشگران از بین رفته و فرار سرمایه را به دنبال داشته است. رئیس جامعه هتلداران استان گیلان در این خصوص، اظهار داشت: اگر چه هتل یا مرکز اقامتی به طور رسمی تعطیل نشده ولیکن آنچه هتلهای استان گیلان با آن مواجه هستند، نوعی فروپاشی از درون است. "حسن مهرور اصلی" در رابطه با وضعیت فعلی هتلها و مراکز اقامتی استان گیلان، ابراز داشت: این استان دارای 280 هتل و هتلآپارتمان است که در سال جاری تنها در تعطیلات خردادماه، شاهد ضریب اشغال 100 درصدی بودهاند و این میزان پس از تعطیلات به 10 الی 20 درصد کاهش یافته است. "مهرور اصلی" علت اصلی کاهش ضریب اشغال هتلها را ورود غیر اخلاقی نهادهای دولتی مانند آموزش و پرورش، نهادهای حاکمیتی و نظامی، بانکهای دولتی و ... به حوزه صنعت هتلداری معرفی کرد و افزود: اعتراضهای ما به این موضوع موثر نیست و حمایتهای مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از بخش خصوصی نیز نتوانسته تغییری در این تصمیم ایجاد کند. وی ادامه داد: متاسفانه تیغ مسئولان گردشگری کشور آنگونه که باید بُرنده نیست. معاون گردشگری کشور پیش از تعطیلات نوروز و در جلسات ستاد هماهنگی خدمات سفر گفته بود، شکل اسکان مسافران در مدارس شایسته گردشگران نیست. اگر قرار بود این صحبتها شنیده شود، خبری از بنگاهداری آشکار مدارس در تعطیلات تابستان نبود. رئیس جامعه هتلداران استان گیلان با انتقاد از عدم اجرای قانون خصوصیسازی و حمایت از بخش خصوصی در کشور، گفت: برخی از مراکز اقامتی و میهمانسراهای دولتی و نظامی، تابلوی اردوگاه آموزشی و نظایر آن را در ورودی خود نصب میکنند تا از زیر قانون شانه خالی کنند اما عمل، بسیاری از اقامتگاههای خصوصی را به ورطه نابودی کشاندهاند. این فعال صنعت گردشگری در ادامه گفت: وزارت آموزش و پرورش، برای هر شب اقامت یک خانواده چهار نفره، هزینهای در حدود 21 هزار تومان دریافت میکند. اگر این نهاد مجبور بود مانند بخش خصوصی هزینههای متعددی را پرداخت کند، هیچگاه کلاسهای خود را با چنین رقمی به گردشگران نمیداد. "حسن مهرور اصلی" همچنین گفت: تا زمانی که ارگانهای دولتی از تسهیلات دولتی استفاده کنند و در مقابل، خدمات خود را به صورت آزاد بفروشند، بخش خصوصی در ضعف خواهد بود. جایگاه این صنعت و نقشآفرینان آن باید به درستی و به صورت اصولی، تعریف شود. وی افزود: در حال حاضر هر کدام از مراکز اقامتی خصوصی که بتوانند از رانت و رابطه با بخش دولتی استفاده کند، قادر به ادامه راه خود خواهد بود و در غیر این صورت، محکوم به ورشکستگی است. فعالان بخش خصوصی صنعت هتلداری، این شکل از پذیرش را بیاحترامی به گردشگران میدانند و معتقدند، عدم رعایت بهداشت و نبود حداقل نیازهای گردشگران از جمله موضوعاتی است که کیفیت سفرها را با کاهش قابل ملاحظهای مواجه میکند. به گفته فعالان و کارشناسان گردشگری به این نکته تاکید دارند که اگر چه استفاده از مدارس در ایام تعطیلات در برخی از مقاصد که با کمبود اقامتگاه مواجه هستند، یک نوآوری در شرایط بحرانی مانند ایام پیک است و شرایط بهتری از کمپ دارد ولیکن کشور بایستی از این شرایط خارج شود زیرا در صورت ادامه این شرایط، گردشگران به اسکان در مدارس عادت داده میشوند. پیشنهاد فعالان گردشگری این است که وزارت آموزش و پرورش اگر میخواهد به کمک گردشگری کشور بیاید، بهتر است به جای ورود به حوزه اقامت، تعطیلات خود در طول سال را توزیع و ساماندهی کند و به آموزش گردشگری پایدار در مدارس بپردازد.
ایجاد شده: 2/تیر/1398 آخرین ویرایش: 2/تیر/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی تنها مرجع قانونی هتلداران این استان را جامعه حرفهای دانست و گفت: جامعه حرفهای هتلداران جایگزین اتحادیه هتلداران استان شده و دخالت اتتحادیه هتلداران، وجاهت قانونی ندارد. "یوسف بیدخوری" ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: فعالیت هتلها و موسسات گردشگری زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و با توجه به قوانین و ضوابط موجود، بخشهایی مانند اتحادیه هتلداران حق هیچگونه دخالتی در فعالیت تاسیسات گردشگری را ندارند. "بیدخوری" ابراز داشت: تاسیسات و موسسات گردشگری از جمله هتلها و واحدهای اقامتی، نیازی به اخذ مجوز و پروانه کسب از هیچ اتحادیهای ندارند و صرفا پروانه بهرهبرداری این مراکز را سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صادر میکند. وی افزود: صدور مجوز نرخگذاری، درجهبندی و نظارت بر تاسیسات گردشگری نیز بر عهده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. معاون گردشگری خراسان رضوی با اشاره به تشکیل جامعه حرفهای هتلداران در این استان، گفت: از نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جامعه حرفهای هتلداران تنها نماینده قانونی هتلهای استان است که چندی قبل انتخابات آن برگزار شد و دارای پروانه بهرهبرداری از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است. وی در ادامه به ماده 100 قانون برنامه ششم توسعه کشور، اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تمامی فرایندهای مربوط به نظارت بر هتلها، صدور پروانه بهرهبرداری، نرخنامه و ... از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انجام میشود که به زودی و پس از انجام هماهنگیهای لازم با معاونت گردشگری کشور به جامعه حرفهای هتلداران، واگذار خواهد شد. "یوسف بیدخوری" بار دیگر تاکید کرد: اتحادیه هتلداران استان در موارد مذکور، دخالتی ندارد و نیازی به اخذ پروانه کسب جداگانه از اتحادیه هتلداران نیست. بر اساس قانون برنامه ششم توسعه کشور، بخشی از وظایف نظارتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به جامعه حرفهای هتلداران واگذار خواهد شد.
ایجاد شده: 1/تیر/1398 آخرین ویرایش: 1/تیر/1398 اخبار داخلی
رئیس اداره بررسی صلاحیت پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا در نشست فصلی اتحادیه میهمانپذیرهای استان تهران به تشریح ضوابط پذیرش زنان و کودکان بدون همراه، اتباع خارجی و زوجهای دارای صیغهنامه در مراکز اقامتی، پرداخت و توضیحاتی در خصوص پلمپ هاستلها و واحدهای غیرمجاز را ارائه کرد. به گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاری ایسنا، رئیس اداره بررسی صلاحیت پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا در این نشست با استناد به ماده 17 قانون نظام صنفی، برخی از ضوابط مربوط به اماکن اقامتی را تشریح کرد و اظهار داشت: اصناف مکلفند تا ضوابط انتظامی را رعایت کنند. یک سری قوانین مربوط به قبل از گرفتن پروانه کسب است و یک سری ضوابط هم به دوران پس از افتتاح اقامتگاه بر میگردد که البته بیشترین مشکلات در این هنگام بروز میکند. سرهنگ "داوود افتخاری" ابراز داشت: این ضوابط سالهاست به مجموعههای ایرانگردی و جهانگردی ابلاغ شده ولیکن اطلاعرسانی نادرست، باعث برخوردهایی شده که حتی امروز در سریالها همان اطلاعات غلط را منتشر میکنند. برای مثال سالهاست مشکل اقامت زنان و دختران بدون همراه و دارای مدرک هویتی، حل شده اما هنوز شاهدیم آنها را در اقامتگاهها نمیپذیرند و حتی شبانه به اداره اماکن برای گرفتن نامه و تائیدیه ارجاع میدهند. این کار لازم نیست. سرهنگ "افتخاری" افزود: صاحبان مراکز اقامتی موظفند در صورت مواجهه با افراد فاقد مدرک مانند زنان و کودکان بدون سرپرست، آنها را پذیرش کنند و بلافاصله مراتب را به پلیس اماکن عمومی اطلاع دهند. وی با توضیح در خصوص برخی ضوابط پذیرش زنان و دختران در مراکز اقامتی، گفت: پذیرش زنان بدون همراه و دارای مدارک هویتی در اماکن اقامتی بلامانع است. به نامه اماکن ناجا نیاز نیست. زنان و کودکان بدون همراه و زوجهای فاقد مدارک هویتی معتبر در اماکن اقامتی، نخست پذیرش شوند، سپس مراتب به اماکن ناجا اطلاع داده شود. پذیرش زوجها با برگه صیغهنامه یا ازدواج موقت بلامانع است. اتباع خارجی بدون مدرک معتبر هم پذیرش شوند، سپس مراتب به اماکن اطلاع داده شود. رئیس اداره بررسی صلاحیت پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا همچنین گفت: این شرایط برای زوجهای فاقد مدرک معتبر نیز صادق است. اگر چنین افرادی به اقامتگاه مراجعه کردند، حتماً پذیرش شوند ولیکن بلافاصله و به هر طریق، مراتب به پلیس اداره اماکن ناجا اطلاع داده شود. نیاز نیست تا زوجها یا زن و مردی را که مدرک معتبر ندارند، نیمه شب راهی اداره پلیس کنید که نامه بیاورند. نخست آنها را اقامت دهید و سپس مورد را اطلاعرسانی کنید. وی ادامه داد: پذیرش زوجهای دارای برگه عکسدارِ ازدواج موقت، مُمهور به مُهر دفاتر رسمی ازدواج یا امام جماعت، بلامانع است. اگر روحانی ( امام جمعه ) صیغهنامه جاری کرده، مورد تأیید است. کانون وکلا تلاش زیادی کرد که فقط اسناد مربوط به آنها مورد تائید باشد ولیکن از نظر پلیس اماکن ناجا، برگه صیغهنامه، مدرک تائید شدهای است. سرهنگ "داوود افتخاری" با تاکید بر پذیرش اتباع خارجی فاقد مدرک معتبر، گفت: مراتب بایستی بلافاصله به پلیس اماکن ناجا اطلاع داده شود. حتماً کارمندان شیفت شب نسبت به این قوانین آگاه و توجیه شوند. اگر تبعه خارجی را شب در خیابان رها کنید و مورد زورگویی قرار گرفت، این شما هستید که زیر سوال میروید. "افتخاری" افزود: پذیرش و اسکان وابستگان سفارتخانههای خارجی که دارای کارت شناسایی از اداره کل تشریفات وزارت خارجه هستند، نیز بلامانع است. این مقام مسئول با اشاره به اینکه پذیرش متولدان تهران در مراکز اقامتی بلامانع است، در خصوص پذیرش مدارک هویتی مانند گواهینامه یا دفترچه بیمه، گفت: در قانون صراحتاً مشخص شده است از مسافر فقط کارت ملی یا شناسنامه گرفته شود. وی در پایان بار دیگر تاکید کرد: اتحادیهها موظفند این ضوابط را ابلاغ کنند. همچنین حضور صاحب پروانه کسب یا مباشر را در اقامتگاه، الزامی است و حضور مدیر داخلی در مجموعه کفایت نمیکند. افتخاری همچنین درباره برخورد با اماکن غیرمجاز توضیح داد: این موارد را باید به اداره اماکن استان اطلاع داد اگر آنها برخورد نکردند، به ما در مرکز اطلاع دهید تا پیگیری کنیم.
ایجاد شده: 29/خرداد/1398 آخرین ویرایش: 29/خرداد/1398 اخبار داخلی