نتایج جستجو...
نقش بوتیک هتل ها در شکل گیری ترندهای جدید میهمان نوازی

نقش بوتیک هتل ها در شکل گیری ترندهای جدید میهمان نوازی

اصطلاح " بوتیک هتل " بیش از چهار دهه است که وارد بخش میهمان نوازی شده است؛ اما با تکامل صنعت گردشگری مفهوم و اهمیت این کلمه نیز تغییر کرده است. آنچه که به عنوان یک ترند بی نظیر آغاز شد، اکنون به یک جریان اصلی تبدیل شده است. سرمایه گذاران و کارآفرینان در ابتدا به بوتیک هتل ها به عنوان فرصتی برای تجارت نگاه می کردند، بدون اینکه مجبور به رقابت در صنعت اقامت باشند. اما بعد از آن شروع به سرمایه گذاری در بوتیک هتل ها به عنوان برندهای فرعی کردند تا سهم بازار را به دست بیاورند؛ زیرا این ترند به آرامی محبوب شد. بوتیک هتل ها که به طور معمول در مناطق شهری یافت می شوند (الزاما نه همیشه) ، امکانات منحصر به فرد و مجللی را برای میهمانان ارائه می دهند.  اکنون ما هتل های بین المللی زنجیره ای زیادی داریم که برندهای بوتیک لوکس را برای به دست آوردن سهم بازار و سرمایه گذاری در رشد ایجاد می کنند. بخش قابل توجهی از این رشد را می توان به مخاطبانی نسبت داد که هتل های سبک زندگی و بوتیک را بر خلاف برندهای بزرگ و زنجیره های عظیم ترجیح می دهند. چرا که آنها به جای استاندارد سازی، برای یک تجربه و شخصی سازی بی نظیر ارزش قائل هستند. مسافر خسته دیگر به دنبال یک اتاق هتل ساده و معمولی نیست. برخی از مفاهیم کلیدی هتل های بوتیک و سبک زندگی که صنعت میهمان نوازی را تحت تأثیر قرار می دهند عبارتند از: مفهوم The "home away from home" "خانه خارج از خانه": ایده ایجاد احساس گرم و دنج، نوازش حواس با دکوراسیون زیبا که همزمان احساس در خانه بودن را ایجاد می کند. این ایده در هتل های گرم و دارای سبک مسکونی جا خوش کرده که با درجه بالایی از خدمات، دارای عملکردی کارآمد هستند. فضاهای اجتماعی: ساعات اجتماعی و تعاملات گاه به گاه بین میهمانان در بسیاری از هتل های بوتیک کاملاً معمول است. این فضا به جای اینکه صرفاً یک فضای کاربردی باشد، بر روند متفکرانه تری از طراحی که شامل لابی به عنوان یک مکان اجتماعی است، تأثیر گذاشته است. نخبگان اجتماعی: این مفهوم ربطی به طبقه و حضور و تعامل یک برند تجاری در شبکه های اجتماعی ندارد. میهمانان باید همانطور که در طول اقامت فیزیکی خود احساس راحتی می کنند، با نام تجاری آنلاین نیز احساس راحتی کنند. محلی سازی: محلی بودن ممکن است یک ضرورت بازاریابی برای هتل های بوتیک باشد؛ زیرا ایجاد پیام تجاری منحصر به فرد برای آنها آسان تر از جنگیدن با نام های بزرگ است. اما این به زودی آگاهی مخاطبان را برای کاوش در سرزمین های جدید، فرهنگ ها، غذاها و موضوعات جدید جلب می کند. بوتیک هتل ها بایستی هویت متمایز خود را حفظ کنند و همچنین بر روی تجربه های فراموش نشدنی و غوطه وری در فرهنگ محلی تمرکز داشته باشند. تجربه طراحی امضا: دیگر دوره ی عدم اصالت و نداشتن تمایز نسبت به رقبا به سر رسیده است. دکوراسیون کلید اصلی است. بنابراین، طرح های جالب و با تأثیر بالا اکنون برای همه هتل ها به ضرورت تبدیل شده است. این مفهوم از آنجا که در طراحی و معماری هتل های آینده بسیار مهم است از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد. همانطور که اکنون کارشناسان اشاره کرده اند، طرح های منحصر به فرد دیگر قدرت هتل های بوتیک نیست، به طور معمول یک مضمون شیک و روحیه آمیز به مرحله مفهوم می رود. بسیاری از هتل ها حتی برند های بزرگ، این استراتژی را اتخاذ می کنند تا در میان جمعیتی که تأثیر فزاینده هتل های بوتیک بر صنعت میهمان نوازی را نشان می دهد، برجسته شوند. " الهام محمدی " فعال گردشگری

ایجاد شده: 28/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 28/خرداد/1400     مقالات و یادداشت ها
برگزاری نشست بررسی لغو روادید سفرهای گروهی روسیه

برگزاری نشست بررسی لغو روادید سفرهای گروهی روسیه

به گزارش هتل نیوز و به نقل از مهر،  نشست بررسی لغو روادید سفرهای گروهی روسیه که چندی پیش توسط علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی و رئیس آژانس فدرال روسیه به امضا رسید، در فضای مجازی با حضور کارشناسان ایرانی و فعالان گردشگری در روسیه به بحث و تبادل نظر گذاشته شد. در این نشست افشین یوسفی یکی از فعالان گردشگری در کشور روسیه بیان کرد: در سالهای گذشته نیز از کلمه تسهیلات در سفرهای گروهی نام برده می‌شد اما اکنون رسانه‌ها از لغو روادید خبر داده‌اند در صورتی که لغو روادید برای همه مسافران روسیه امکانپذیر نیست بلکه تنها این امتیاز به گروه‌هایی که با آژانس‌ها سفر می‌کنند، داده شده است. هر زمانی که می‌خواهند تسهیلاتی بگذارند باید همه جوانب را بسنجند. به عنوان مثال در چنین مواقعی تسهیلات برای سفرها و ویزا داده می‌شود اما هماهنگی با مرزبانی‌ها وجود ندارد و یا اینکه سخت گیری در مرزبانی‌ها بیشتر می‌شود. برفرض که این قرارداد به سرانجام برسد در نهایت برای توریست عادی فایده‌ای ندارد. بنابراین مسافر باید ۸۰ دلار برای سفر انفرادی بدهد. آژانس‌ها هم به هر حال این ۸۰ دلار را از مسافر می‌گیرند و به سود خودشان می‌شود. من فکر نمی‌کنم تفاوتی ایجاد شده باشد. در ادامه این نشست عماد عاشوری از فعالان دیگر حوزه گردشگری روسیه اظهار داشت: این کشور حتماً بعد از لغو روادید گروهی شرایط خاصی را تعیین می‌کند چون برخی از ایرانیان ممکن است از موضوع لغو روادید سوءاستفاده کنند و به روسیه رفته تا خروج غیرقانونی داشته باشند. به این دلیل این کشور مسائل امنیتی را بیشتر خواهد کرد. شاید از ۶۰ شرکتی که انتخاب شده باشند، ضمانت‌های خاص بگیرند. من در واقع نمی‌توانم باور کنم که این قرارداد اجرایی می‌شود. چون تاکنون چند بار امضا شده است. وی افزود: جذابیت‌های سفر به ایران برای خیلی از روس‌ها مهم است. ایران کشوری است که فاصله برف بازی و شنا کردن در آن یک ساعت است. افشین یوسفی که در روسیه فعالیت دارد نیز ادامه داد: ۸۰ درصد توریست‌هایی که از روسیه به ایران می آیند، پلاژ می‌خواهند. بلیت هواپیما نیز گران است پس به سوچی برای اسکی می‌رود. در ادامه شهرام معین فر هم از فعالان گردشگری بیان کرد: ما آنقدر که توریست ایرانی به ترکیه می‌فرستیم، توریست ترک به ایران نداریم. بیشتر روس‌ها به دنبال آفتاب هستند ولی ما این شرایط را در ایران نداریم. توریست روسی خرج می‌کند اما اقتصادی به سفر می‌رود. شاید در گران‌ترین هتل‌ها اقامت کنند اما می‌خواهند با پرواز ارزان جابجا شوند و به جای کویرگردی در ایران به امارات می‌روند که نزدیکتر و ارزان‌تر است. روسیه هم برای توریست ایرانی شرایط خاصی می‌گذارد. توریست ارزان ایرانی هم سعی می‌کند به جای روسیه به ترکیه و کشورهای دیگر که پروازهای آفر دارد، برود. در ادامه این نشست، حرمت الله رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران گفت: لغو روادید گروهی اتفاق خوبی است. بازار روسیه جزو ۱۰ کشور اول ایران بود که فعالیتی در آن نداشتیم و درباره آن آشنایی کافی را نیز کسب نکردیم. احساس می‌کنم این کار باید زودتر انجام می‌شد. اینکه ما از کشور روسیه توریست به ایران بیاوریم به این معنا نیست که روس‌ها پذیرای کشور ما نیستند بلکه ایران هم برای آنها جذابیت دارد. از طرفی متقاضی سفر به روسیه هم زیاد است. امیدوارم شرایط فعلی و قراردادی که بسته شده، به زودی اجرایی شود و در حد یک پروتکل نباشد. از طرف دیگر اگر پروازهایی که در حال انجام است، نتوانند مسافر داشته باشند به مشکل بر می‌خورند. گردشگری در دنیا به معنای گذشته فعال نیست اما اکنون در حال انجام است. تقریباً هتل‌های ۵ ستاره تاپ ترکیه بیش از ۵۰ درصد ضریب اشغال داشته‌اند ولی در ایران کوتاهی‌هایی انجام شده و برخی می‌گویند که گردشگری باعث شیوع کروناست در حالی که هم اکنون تجمعات در رقابت‌های انتخاباتی انجام می‌شود و کسی جلوی آن را نمی‌گیرد. محمد محب خدایی معاون گردشگری سابق درباره این قرارداد بیان کرد: در واقع لغو ویزایی صورت نگرفته است. لغو ویزا زمانی است که مسافر توری را خریداری کرده باشد و پول ویزا ندهد. ایران جز بازار هدف روسیه نیست. حتی وقتی ترکیه با روسیه مشکل داشت باز هم نتوانستیم بازار هدف روسیه شویم. ترکیه از آژانس‌های داخلی استفاده نمی‌کند بلکه آژانس‌های ایرانی هستند که سالی دو میلیون مسافر به ترکیه می‌فرستند. آنها مدل برنامه ریزی شأن را تغییر دادند. روسیه هم به دنبال این است که آژانس‌های ایرانی فعال شوند. زمانی که دو گروه بزرگ روسی به کیش آمدند، ما متوجه شدیم که آنها پلاژهای جدای نمی‌خواهند. بنابراین توریست درمانی، تفریحی یا تاریخی روسیه نمی‌تواند جزو بازار هدف برای جذب شأن به ایران باشد. در مقابل این سخن، سجاد شالیکار از فعالان گردشگری ایرانی گفت: ایران بازار هدف کجا هست؟ باید خودمان کار کرده و توریست جذب کنیم. موضوع دیگر اینکه ما اصلاً از سفر آقای وزیر به روسیه خبر نداشتیم اگر قرار است آژانس‌ها جذب توریست داشته باشند باید از این رویداد با خبر می‌شدند شاید با همکارانشان در روسیه رایزنی می‌کردند اما ما یکباره در خبرها شنیدیم که لغو روادید گروهی اتفاق افتاده است. وی افزود: ما هنوز نمی‌دانیم جزو لیست شرکت‌های انتخابی برای بازار روسیه هستیم یا نه. می‌دانیم سهم ورودی کار و خروجی کار چقدر است. این روال‌ها باید درست شود. مصطفی سرویس عضو هیأت مدیره جامعه تورگردانان ایران هم گفت: من هم معتقدم اگر قرار است آژانسی با روسیه کار کند باید آنهایی باشند که این بازار را می‌شناسند. خبری را شنیدم مبنی بر اینکه به زودی پرواز مستقیم تهران و اصفهان به مسکو راه اندازی می‌شود. محمد ابراهیم لاریجانی مدیرکل سابق بازاریابی و تبلیغات گردشگری نیز گفت: دوستان بر چه اساسی می‌گویند ایران جزو بازار هدف روسیه نیست ترکیه زمانی که در چین کار کرد تنها بعد از چهار سال حدود هزار چینی جذب کرد اما الان این آمار به چند صد هزار نفر رسیده است. ما همین الان هم از روسیه ۲۰ هزار گردشگر داریم. ما تا به حال خود را عرضه نکرده‌ایم. با این وجود اشتیاقی برای سفر به ایران هست. می‌توانیم گوشه‌ای از این بازار را داشته باشیم اگر آژانسداران بتوانند خود را در روسیه عرضه کنند. عباس پیرمرادیان از راهنمایان باسابقه گردشگری هم گفت: خیلی دنبال این نباشید که گردشگر زیادی به ایران بیاید چون وقتی بعد از برجام تعداد توریست‌ها زیاد شد ما دیگر جای خالی در هتل‌ها پیدا نمی‌کردیم. حرمت الله رفیعی رئیس انجمن دفاتر مسافرتی هم پاسخ داد: رانت زمانی ایجاد می‌شود که دفاتر گزینشی انتخاب شوند. وقتی به هر وقتی مجوز کار دادیم که در حوزه داخلی و خارجی فعالیت کند نگفتیم به چه کشورهایی مسافر ببرد یا بیاورد. وقتی رانت بوجود بیاید بخشی از پتانسیل ما از بین می‌رود. وقتی می‌گویند تنها چند آژانس کار کنند رقابت سالم از بین می‌رود. چرا دولت باید تعیین کند که چه کسی کجا کار کند؟ در جاهای دیگر این تصمیم گیری برای بخش خصوصی جواب مثبتی نداشته است. ما برای ورود و خروج توریست باید در هر کشوری دفتر مشترک داشته باشیم تا هر دفتری که می‌خواهد فعالیتی کند از طریق آن دفتر باشد. آن دفتر هم برای همه آژانس‌هایی است که آمده‌اند در آن کشور کار کنند. برخی از دوستان فکر می‌کنند که این کشورها سهم آنهاست و فقط آنها باید در آن کشور کار کنند در صورتی که نباید این طور باشد.

ایجاد شده: 27/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 29/خرداد/1400     اخبار داخلی
طرح مفهومی یک ماه عسل فضایی را برای زوج‌ها

طرح مفهومی یک ماه عسل فضایی را برای زوج‌ها

تا کنون به برگزاری ماه عسل در فضا فکر کرده‌اید؟ شاید اغلب افراد چنین چیزی برای آغاز زندگی مشترک در ذهن نداشته باشند اما یک طراح به این موضوع فکر کرده و طرح مفهومی گذراندن ماه عسل در فضا را ارائه داده است. به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، «یلکن اکتوری» (Yelken Octuri) که طراح هواپیما و طراح داخلی است، طرحی مفهومی از یک تأسیسات فضایی ارائه داده که Horny Moon Airways نام دارد و به دنبال امکان‌سنجی ماه عسل در فضا است. ایده‌ی اولیه‌ی این پروژه سال‌ها پیش آغاز شد اما با بررسی مقررات هوانوردی موجود، اکتوری دریافت که این پروژه نمی‌تواند آن‌طور که می‌خواهد توسعه یابد. مدتی بعد «ماکسیم والی» (Maxime Vaeli) مسئول برند «وستال» (Vestal) که علاقه‌مند به فعالیت در زمینه‌ی گردشگری فضایی بود، از این پروژه استقبال کرد تا مجددا در دست اجرا قرار بگیرد. ایده‌ی اکتوری شامل یک ماه عسل ۴۸ ساعته در فضا می‌شود که برای رسیدن به آنجا از یک هواپیما استفاده خواهد کرد و زوج‌ها را تا ارتفاع ۲۰۰ کیلومتری زمین می‌رساند. پس از رسیدن به این ارتفاع، هواپیما کپسول سرنشین‌داری را در مدار زمین قرار می‌دهد که تا ۴۸ ساعت بعد در اختیار زوج‌ها خواهد بود. در کل این شاتل می‌تواند تا ۵ کپسول را در خود جای دهد و این یعنی با هر بار پرواز فقط ۱۰ عروس و داماد خوش‌شانس امکان استفاده از آن را دارند. این وسیله از ۶ پیشرانه در عقب برای پرواز استفاده می‌کند و یک محفظه‌ی بار بسیار کشیده برای قرارگیری کپسول‌ها دارد. هر کپسول گنبدی‌شکل است تا بتواند بیشترین دید را به فضا و زمین فراهم کند. پس از تزریق کپسول ماه عسل در مدار، یک لایه‌ی سقف آن به شکل ۹ گلبرگ باز می‌شود تا از سلول‌های خورشیدی به عنوان منبع انرژی استفاده شود. هرچند طراح توضیح دقیقی درباره‌ی منبع تغذیه‌ی اصلی کپسول نداده است. کف کپسول به صورت بالشی ساخته می‌شود و شامل یک تخت و چند صندلی هم خواهد بود. دو دریچه هم درون کپسول قرار دارد که یکی برای دسترسی به توالت و دیگری برای ورود به کپسول استفاده می‌شود. طراح تأکید کرده که گشت‌وگذار و زندگی در فضا حتی برای چند روز کار آسانی نیست و هنگام فعالیت در ریزگرانش باید مراقب باشند. برای کمک به کاهش خطر، راه حل‌هایی هم ارائه شده است. از جمله استفاده از دیواره‌های بلندتر برای کپسول که باعث می‌شود سطح بیشتری با بالشتک پوشیده شود و یا استفاده از کمربندهای مخصوص که ضمن آزادی عمل، ایمنی هم فراهم کند. با گذشت ۴۸ ساعت، هر کپسول بدون شاتل اولیه و به تنهایی به زمین بازمی‌گردد. برای این کار مانند مأموریت‌های فضایی فعلی ناسا، از سیستم فرود در آب استفاده خواهد شد. برای تنظیم مسیر، ۱۲ پیشران در لبه‌های کپسول تعبیه داده شده‌اند و یک سپر حرارتی هم هنگام ورود مجدد به جو از کپسول محافظت خواهد کرد. هفت چتر نجات هم به فرود آرام کپسول در آب کمک خواهند کرد. در نهایت با فرود در آب، یک قایق لوکس مسافران را به ساحل می‌رساند تا این ماه عسل فضایی پایان یابد. این ایده اگرچه راه زیادی تا عملیاتی شدن دارد، اما گردشگری فضایی یک ایده‌ی رو به گسترش است و احتمالا در آینده می‌توان انتظار چنین چیزی را هم داشت.

ایجاد شده: 27/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 27/خرداد/1400     اخبار خارجی
رکورد جدید از رکود سفر خارجی

رکورد جدید از رکود سفر خارجی

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، سازمان جهانی گردشگری در آخرین گزارش خود از وضعیت بازار گردشگری در سه ماه نخست ۲۰۲۱ از کاهش تعداد گردشگران حتی بیشتر از سال ۲۰۲۰ خبر داد که البته با تکیه بر واکسیناسیون عمومی امید بر بهبودی آرام این بازار را همچنان انتظار دارد. ورود گردشگران بین‌المللی در دوره سه ماه ژانویه تا مارس ۲۰۲۱ در مقایسه با سال ۲۰۲۰ حدود ۸۳ درصد کاهش یافته است که این امر ناشی از بالا بودن محدودیت‌های سفر و پایین بودن اعتماد و اطمینان مسافران به سفر به‌دلیل شیوع گسترده کرونا بوده است. این روند کاهشی به‌دنبال افت بی‌سابقه ۷۳ درصدی در سال ۲۰۲۰، بدترین سال ثبت شده برای گردشگری بین‌المللی است. این کاهش شدید نشان‌دهنده از دست دادن حدود ۱۸۰ میلیون گردشگر خارجی در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۰ است و این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۹ کاهش ۲۶۵ میلیون نفری را نشان می‌دهد. حجم سفرهای بین‌المللی همچنان ۸۸ درصد کمتر از سه ماه اول سال ۲۰۱۹ یعنی مقطع پیش از همه‌گیری است. همچنین درآمد گردشگری بین‌المللی در سال 2020 حدود 930 میلیارد دلار کاهش پیدا کرده که با توجه به کاهش سفرهای جهانی، 64 درصد کاهش درآمدی را تجربه کرده است. گردشگران بین‌المللی در سال گذشته حدود 536 میلیارد دلار در مقاصد هزینه کرده‌اند که این مبلغ یک‌سوم هزینه‌های سال 2019 با رقم 1466 میلیارد دلار بوده است. براساس این آمارها، آسیا و اقیانوسیه با کاهش 94 درصدی در سه ماه نخست 2021، همچنان نسبت به سایر مناطق بیشترین میزان رکود را تجربه کرده است. این روند کاهشی برای اروپا با افت 83 درصدی، آفریقا کاهش 81 درصدی، خاورمیانه افت 78 درصدی و قاره آمریکا کاهش 71 درصدی برآورد شده است. اگرچه داده‌های ماه مارس آمار کمتر از 65 درصد کاهش در مقایسه با مارس 2020 را نشان می‌دهد اما در مقایسه با سال 2019 کاهش قابل‌توجه 88 درصدی را تجربه کرده است. بسیاری از کشورها محدودیت‌های سختگیرانه سفر از اواخر سال 2020 را به‌دلیل بدتر شدن اوضاع بیماری همه‌گیر با افزایش موارد انواع جدید مجددا اعمال کردند. این محدودیت‌ها شامل آزمایش اجباری، قرنطینه، ممنوعیت مقررات رفت و آمد، ممنوعیت‌های محلی و در برخی موارد بسته شدن کامل مرزها است. در اوایل فوریه 2021 حدود 32 درصد از مقصدهای جهان به‌طور کامل برای گردشگران بین‌المللی بسته بودند و 34 درصد دیگر محدودیت‌های جزئی برقرار کردند. علاوه بر این میزان واکسیناسیون در کشورها و مناطق کندتر از حد انتظار و کاملا نامتوازن بوده است. باتوجه به این شرایط در تمام مناطق جهان در سه ماه نخست سال شاهد کاهش چشمگیر در گردشگران ورودی بوده‌ایم. در چند منطقه جهان شاهد کاهش 90 تا 100 درصدی بوده‌ایم که در آسیا و اقیانوسیه بیشتر به چشم می‌خورد. اروپای مرکزی و شرقی، اروپای جنوبی و مدیترانه‌ای، آمریکای مرکزی، آفریقای شمالی و صحرای جنوبی کاهش زیر 80 درصدی داشته‌اند. مقاصد حوزه کارائیب با افت 61 درصدی کمترین میزان کاهش را در بین سایر مناطق در سه ماه اول 2021 تجربه کرده است. زیرا چندین مقصد این منطقه جزیره‌ای عملکرد بهتری در ماه مارس داشته است. اما چند کشور در ژانویه تا مارس 2021 حتی میزان کاهش را به کمتر از 50 درصد رسانده‌اند که می‌توان به مکزیک، جمهوری دومینیکن، پورتوریکو، ماکائو، مالدیو، آلبانی و بلغارستان اشاره کرد. با این‌حال طبق بررسی‌های کارشناسان سازمان جهانی گردشگری ایجاد اعتماد به بازار گردشگری طی ماه‌های مه تا آگوست 2021 در حال افزایش است. سرعت واکسیناسیون در برخی از بازارهای اصلی و همچنین سیاست‌های ایمن‌سازی گردشگری به‌ویژه گواهینامه سبز دیجیتال اتحادیه اروپا، امیدها را برای بازگشت برخی از بازارها افزایش داده است. با وجود این به‌دلیل افزایش انواع جدید ویروس کرونا و شیوع مداوم بیماری همه‌گیر محدودیت‌های سفر همچنان وجود دارد. در واقع بازگشت بازار گردشگری به ادامه روند واکسیناسیون، شروع مجدد ایمن و مسوولانه گردشگری با واکنش هماهنگ بین کشورها در مورد محدودیت سفر، پروتکل‌های ایمنی استاندارد و ارتباطات موثر بستگی دارد. با توجه به نامشخص بودن وضعیت 2021 حدود 60 درصد از متخصصان زمان بازیابی گردشگری بین‌المللی را در سال 2022 می‌دانند این درحالی است که در نظرسنجی اولیه در ژانویه 50 درصد احتمال بازگشت در سال 2022 را می‌دادند همچنین حدود 40 درصد از آنان بازگشت گردشگری را در نیمه دوم سال 2021 برآورد می‌کنند که این رقم در ژانویه 50 درصد بوده است. متخصصان بازگشت به سطح پیش از کرونا را نیز مورد ارزیابی قرار داده‌اند و حدود 49 درصد از آنها بازگشت به سال 2019 را در سال 2024 یا بعد از آن برآورد می‌کنند و تنها 37 درصد بازگشت به سطح پیش از همه‌گیری را در سال 2023 می‌دانند. این درحالی است که در نظرسنجی ژانویه حدود 47 درصد از کارشناسان معتقد به بازگشت گردشگری در سال 2023 بودند. سازمان جهانی گردشگری در اوایل سال 2021 در پیش‌بینی‌های خود دو سناریو را مطرح کرده بود که احتمال بازگشت را از ماه ژوئیه یا سپتامبر برآورد کرده که میزان کاهش را به 55 درصد یا 67 درصد می‌رساند. اما با توجه به نتایج ضعیف در سه ماه اول 2021، سناریوها نیز به سمت ارقام پایین تجدیدنظر کرد. در سناریوی اول جهش را همچنان از ماه ژوئیه می‌دانند که ورودی‌های بین‌المللی با افزایش 40 درصدی در سال 2021 نسبت به 2020 همراه خواهد بود، اگرچه همچنان 63 درصد کمتر از سطح پیش از کرونا در سال 2019 است. سناریوی دوم که جهش را در ماه سپتامبر درنظر می‌گیرد با 10 درصد افزایش ورود در مقایسه با سال 2020، کاهش 75 درصدی نسبت به سال 2019 خواهد داشت. درحالی‌که تقاضا برای گردشگری بین‌المللی به‌شدت کاهش یافته و همچنان تحت فشار است، گردشگری داخلی در چندین بازار بزرگ همچون چین و روسیه رشد قابل‌توجهی داشته به‌طوری‌که سفرهای هوایی به سطح پیش از کرونا در سال 2019 رسیده است و همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد. مسافران چینی در تعطیلات یک هفته‌ای جشنواره عید چینی‌ها که در 17 فوریه به پایان رسید، 256 میلیون سفر داخلی داشته‌اند که طبق اعلام وزارت گردشگری چین، نسبت به مدت مشابه در سال 2019 افزایش 75 درصدی داشته است. منبع ؛ دنیای اقتصاد

ایجاد شده: 26/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 26/خرداد/1400     اخبار خارجی
بنیان‌گذار بلو اوریجین به‌همراه دو مسافر دیگر به لبه فضا سفر می‌کنند

بنیان‌گذار بلو اوریجین به‌همراه دو مسافر دیگر به لبه فضا سفر می‌کنند

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، شرکت آمریکایی بلو ارجین (Blue Origin) نخستین سفر گردشگری خود به فضا را ۲۰ژوئیه۲۰۲۱ (۲۹تیر) انجام می‌دهد که طی آن جف بزوس (Jeff Bezos)، بنیان‌گذار بلو اوریجین، به‌همراه برادرش به فضا خواهند رفت. براین‌اساس جف بزوس و مارک بزوس (Mark Bezos) با فضاپیمای نیو شپرد (New Shepard) ساخت شرکت مذکور به لبه فضا سفر می‌کنند. علاوه‌بر این دو، یکی از صندلی‌های پرواز به فرد دیگری تعلق گرفته است که در مزایده اینترنتی شرکت مذکور ۲۸ میلیون دلار برای پرواز با نیوشپرد می‌پردازد. هویت این فرد هنوز مشخص نشده است. در بالای این فضاپیما، کپسول مسافربری گنبدی شکل با پنجره‌های بزرگ قرار می‌گیرد که ظرفیت حمل شش مسافر را دارد. این کپسول پس از پرتاب فضاپیمای یادشده و رسیدن به خط کارمان در ۱۰۰ کیلومتری بالاتر از سطح دریا، از بوستر جداشده و به مسافران اجازه داده می‌شود تا انحنای زمین را ببینند و بی‌وزنی را تجربه کنند. درنهایت بوستر و کپسول به‌صورت جداگانه فرود می‌آیند؛ بوستر با کمک پیشرانه‌های خود و کپسول با کمک چتر نجات در صحرای غربی تگزاس (Texas) می‌نشینند تا برای استفاده‌های بعدی آماده شوند. فضاپیمای نیو شپرد از زمان اولین پرتاب آزمایشی خود در سال ۲۰۱۵ تعداد ۱۵ ماموریت آزمایشی بدون سرنشین را انجام داده است که به‌جز یک مورد سایر موارد با موفقیت صورت‌ گرفته‌اند. این فضاپیما یک حامل زیرمداری تک مرحله‌ای است. حامل‌های زیرمداری مسیر یک مدار کامل را طی نمی‌کنند، بلکه به‌صورت عمودی از اتمسفر و جو زمین خارج می‌شوند و دوباره به‌صورت عمودی روی زمین فرود می‌آیند. فضاپیمای مذکور به یک موتور BE-3 مجهز بوده و از اکسیژن مایع و هیدروژن مایع به‌عنوان سوخت بهره می‌برد. نیو شپرد قادر به تولید ۴۹۰ کیلونیوتن نیروی رانش بوده و مدت زمان احتراق آن ۱۱۰ ثانیه عنوان شده است.

ایجاد شده: 23/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 23/خرداد/1400     اخبار خارجی
فشار ثانویه به هتل‌های خالی

فشار ثانویه به هتل‌های خالی

به گزارش هنل نیوز،  ابتدای اسفند ۱۳۹۸ هیچ‌کس گمان نمی‌کرد اپیدمی و شیوع کرونا چنین دامنه‌دار و طولانی باشد،‌ از این رو صاحبان هتل‌ها گرچه ناچار به بازپرداخت هزینه‌های رزرو مسافرانی که برای تعطیلات نوروز برنامه‌ریزی کرده بودند شدند اما امید داشتند چند ماه بعد بتوانند خسارت‌های عید ۹۹ را جبران کنند. این درحالی بود که به گفته جمشید حمزه‌زاده رئیس جامعه هتلداران تا پایان این سال ضریب اشغال هتل‌ها همچنان در حد ۵ و ۱۰ درصد باقی ماند تا به گفته او از زمان شیوع کرونا تا نوروز ۱۴۰۰ ضرر و زیان وارده به این صنعت به رقم ۱۵ هزار میلیارد تومان برسد. او می‌گوید: این رقم با گذشت دو و نیم ماه از سال جدید با یک افزایش دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی به ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است. حمزه‌زاده می‌افزاید: هتل‌ها در دوران کرونا به ظاهر باز هستند و این صنعت پویا به‌نظر می‌رسد اما در واقعیت هتل‌ها ماه‌هاست تعطیل شده‌اند. هتلداری که با ضریب اشغال ۵ تا ۱۰ درصد کار می‌‌کند اگر کارش را تعطیل کند ضرر و زیان کمتری را متقبل می‌شود اما آنها با امید به آینده با وجود خسارت‌های روزانه کسب‌‌وکارشان را تعطیل نکرده‌اند. او در این‌باره که چه تعداد هتل در این دوره تعطیل شده‌اند به فقدان آمار اشاره و عنوان می‌کند: با وجود نداشتن آمار مدون و مستند،‌ مشاهدات ما حکایت از آن دارد که در خراسان رضوی هتلداران بیش از سایر استان‌ها دچار ضرر و زیان شده‌اند. نایب‌رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی مشهد هم پیش‌تر گفته بود که در مشهد به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری کشور هتل‌ها با همان ظرفیت ۵ تا ۱۰ درصد فعالیت کرده و با افت رزرو خسارت‌های زیادی به این صنعت وارد شده است. به گفته مژگان ثابت تیموری چنین وضعیتی باعث شده در این شهر آژانس‌های مسافرتی هم با کمبود قابل‌توجه تقاضا مواجه شده و از ۲۰ هزار کارمندی که در آژانس‌های این شهر کار می‌‌کردند ۹۰ درصد از این شغل خارج شده و تنها ۱۰ درصد در آژانس‌ها مشغول به کار هستند. علاوه بر آن در مشهد ۴۰۰ راهنمای گردشگری فعالیت می‌کردند که اغلب آنها نیز از این شغل خارج شده و بالاترین نرخ بیکاری را در گردشگری این شهر به خود اختصاص داده‌اند. حمزه‌زاده در این‌باره که بسته‌های حمایتی که برای بقای صنعت هتلداری ارائه شدند،‌ چقدر کارآیی دارند، می‌گوید: ما دو بسته حمایتی داشتیم که بیش از پیش به چالش‌های پیش روی هتلداران افزوده است. در یکی از آنها موضوع امهال مالیاتی مطرح شده بود و براساس آن هتلداران می‌توانستند مالیات خود را به‌صورت اقساط بپردازند اما زمانی که صاحبان هتل‌ها برای مفاصا حساب مراجعه کردند متوجه شدند که مشمول ۱۰ درصد جریمه شده‌اند. این موضوع در مورد بیمه کارکنان هم اتفاق افتاد و آنها مشمول دو درصد جریمه شدند. علاوه بر این در موضوع حامل‌های انرژی هم سازمان‌های درگیر کوچک‌ترین توجهی به وضعیت صنعت گردشگری نداشتند و در مواردی سختگیری‌ها برای ما بیشتر شد. به این ترتیب اگر پیش‌تر صاحبان هتل می‌توانستند هزینه برق را با یک ماه تاخیر بپردازند حال با سه روز تاخیر برق مجموعه‌شان قطع می‌شود. رئیس جامعه هتلداران درباره وامی که مشمول هتلداران می‌شد هم به سود ۱۲ درصدی این وام اشاره کرده و می‌افزاید: با رکود قابل‌توجهی که در صنعت توریسم مواجهیم این وام مورد استقبال صاحبان هتل قرار نگرفت. او از دیگر معضل‌های این روزهای هتلداران را چالش قطعی برق می‌داند و می‌گوید: به هتلداران هشدار داده شده که باید مصرف برق‌شان را به حداقل برسانند در غیراین‌صورت هزینه‌هایشان تصاعدی محاسبه خواهد شد. این هشدار درحالی صورت می‌گیرد که هتلدار نمی‌تواند مثلا روشنایی هتل یا راهروها را خاموش بگذارد. کدام هتل سه،‌ چهار یا پنج ستاره لابی تاریک و خاموش دارد،‌ لامپ‌های طبقات هم باید روشن باشد و سیستم‌ سرمایشی کار کند‌، هتلدار موظف است حتی با وجود تعداد محدود مسافر همه این موارد را لحاظ کند و در مقابل متولیان بدون در نظر گرفتن چنین ملزوماتی به هتلدارانی که بیش از یک‌سال است متحمل خسارت‌های فراوان شده‌اند هشدار می‌دهند. حمزه‌زاده درباره تاثیر ممنوعیت سفرهای داخلی بر صنعت هتلداری عنوان می‌کند: اگر این سفرها با رعایت پروتکل‌ها برقرار بود هتل‌ها می‌توانستند بخشی از زیان‌های خود را جبران کنند‌،در مقابل شاهد بودیم که ممنوعیت‌ها، باعث شده ضریب اشغال و درآمد هتل‌ها به‌شدت کاهش پیدا کند. نمونه اخیر آن به تعطیلات خرداد بازمی‌گردد که هتل‌ها از سوی مسافران رزرو شده‌ بودند و با اعلام محدودیت سفر از سوی مسوولان، همه این رزروها کنسل و ضربه‌ای دیگر به پیکر نحیف این صنعت زده شد. منبع : دنیای اقتصاد

ایجاد شده: 23/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 23/خرداد/1400     اخبار داخلی
فرش قرمز زير پای كرونا و توريست‌ها

فرش قرمز زير پای كرونا و توريست‌ها

به گزارش هتل نیوز ، مرزهای کشور از اسفندماه سال ٩۸ روی ورود گردشگران خارجی بسته شده‌است. سال گذشته، وزارت بهداشت، شرایطی را برای ورود توریست‌ها به ایران اعلام كرد كه شامل داشتن گواهی سلامت به زبان انگلیسی و تست كووید ۱۹ (PCR) ٩۶ ساعت قبل از سفر به ایران بود. با این حال وزارت گردشگری تلاش كرد تا پروتكل جداگانه‌ای برای حضور گردشگران خارجی در ایران تدوین كند و در مردادماه سال گذشته، روابط عمومی این وزارتخانه اعلام كرد:‌«‌پیش‌نویس پروتكل ورود گردشگران بین‌المللی به كشور پس از تأیید نهایی ارگان‌های فرابخشی مرتبط این هفته، برای ورود به مرحله اجرا و عملیاتی شدن، به ستاد ملی مقابله با كرونا ارسال می‌شود. با توجه به اینكه در چند ماه گذشته تهیه پروتكل ورود گردشگران بین‌المللی با حضور مستمر معاون گردشگری كشور و مسئولان ارشد نهادهای فرابخشی مرتبط در دستور كار قرار گرفته بود، بنابراین طبق آخرین نشست تصمیم بر آن شده‌است تا پس از تأیید نهایی نمایندگان، متن نهایی‌شده پروتكل در ستاد ملی مقابله با كرونا مصوب و پس از آن به شكل رسمی و از طریق مجاری ذیربط در كشورهای مختلف اطلاع‌رسانی شود.‌» اكنون با نزدیك‌شدن به یك سالگی وعده تدوین پروتكل ورود گردشگران بین‌المللی به ایران، هنوز زمان مشخصی برای رونمایی و ابلاغ آن پروتكل مشخص نشده، از سوی دیگر در طول سال گذشته، ویروس كرونا بارها جهش داشته‌است و گونه‌های جهش‌یافته این بیماری، همه‌گیری و كشندگی بیشتری از خود نشان می‌دهند. اكنون آغاز صدور ویزا برای گردشگران خارجی، می‌تواند زمینه را برای ورود نمونه‌های جهش‌یافته این ویروس كرونا به ایران را تسهیل كند! موضوعی كه وزارت میراث فرهنگی هنوز راهكاری برای جلوگیری از بروز آن ارائه نداده‌است

ایجاد شده: 22/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 22/خرداد/1400     اخبار داخلی
صدور ويزا براي گردشگران خارجي از تيرماه آغاز مي‌شود

صدور ويزا براي گردشگران خارجي از تيرماه آغاز مي‌شود

صدور ويزاي گردشگري ايران براي گردشگران خارجي در شرايطي كه هر روز اخبار تازه‌اي از جهش كرونا در گوشه و كنار جهان شنيده مي‌شود، آغاز خواهد شد. به گزارش هتل نیوز ، " ولي تيموري " معاون گردشگري، وزارت ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري، با اعلام خبر آغاز صدور ويزاي گردشگري براي توريست‌هاي خارجي از نيمه دوم تیرماه‌ گفت:‌« توافق اوليه براي بازگشايي مرزهاي ايران به روي گردشگران خارجي با وزارتخانه‌هاي امور خارجه، كشور و بهداشت شده‌است كه پس از تهيه و تأييد نهايي مقررات و پروتكل سفر، صدور ويزاي توريستي ايران نيز از سرگرفته مي‌شود.» تيموري بيان داشت:‌«موضوع بازگشايي مرزها به روي گردشگران خارجي تا به حال، دو سه مرتبه در كميته امنيتي، اجتماعي و انتظامي ستاد ملي مديريت كرونا مطرح شده و قرار بود اين ستاد مصوبه آن را صادر كند كه كشور با پيك كروناي انگليسي و هندي مواجه شد و موضوع متوقف ماند.» معاون گردشگري ادامه داد:‌« ما موضوع را سرسختانه از طريق وزارتخانه‌هاي مرتبط پيگيري كرديم، فضاي كميته‌هاي تخصصي ستاد ملي كرونا نيز نسبت به بازگشايي مرزها به روي گردشگران خارجي مثبت بود. غير از وزارت بهداشت كه ملاحظاتي داشته‌است، اين طرح مخالف ديگري ندارد. بنابراين موضوع را يك‌بار ديگر دوشنبه هفته گذشته در كميته‌هاي تخصصي مطرح كرديم و با اشاره به مصائب معيشتي و شغلي فعالان گردشگري در بيش از يك سال گذشته، قرار شد پروتكلي در ارتباط با سفر گردشگران خارجي و بازگشايي مرزها در وزارت كشور با محوريت اداره كل امور مرزي نهايي شود و دوباره در كميته امنيتي، اجتماعي و انتظامي ستاد ملي كرونا مورد بررسي قرار گيرد تا پس از تأييد و تصويب، از نيمه دوم تيرماه صدور ويزاي توريستي ايران از سر گرفته شود.»

ایجاد شده: 22/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 22/خرداد/1400     اخبار داخلی
تعطیلی صنعت گردشگری در تاج محل بر اثر شیوع جهانی کرونا

تعطیلی صنعت گردشگری در تاج محل بر اثر شیوع جهانی کرونا

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از دویچه وله، در دوران همه‌گیری کرونا دیگر از گروه‌های بزرگ بازدیدکنندگان در « تاج محل » خبری نیست و به دنبال آن گردانندگان تورهای گردشگری نیز با مشکل مواجه شده‌اند. با این‌که اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هند رو به کاهش است و روند کاهش محدودیت‌ها و قرنطینه نیز آغاز شده است، اما هنوز گردشگران به «تاج محل» بازنگشته‌اند. «کریشا راتور» که یک راهنمای تور است می‌گوید در چند روز اخیر هر روز صبح به امید این‌که بتواند دست کم فضای پیرامون «تاج محل» را به بازدیدکنندگان نشان دهد به این مکان آمده است، اما هربار ناامید شده است. این راهنمای تور که پس از پدر و پدربزرگش حرفه خانوادگی را پیش گرفته است اکنون که گردشگری هند بر اثر کرونا با خسارت مواجه شده به دنبال حرفه دیگری است. «تاج محل»، بنای سفیدرنگ قرن هفدهمی، در شرایط عادی سالانه بین ۷ تا ۸ میلیون بازدیدکننده را جذب می‌کند. در سال ۲۰۱۹ دست کم ۷۳۷هزار گردشگر خارجی از این بنا بازدید کردند. اما در ۱۵ ماه اخیر، جز در بازه زمانی کوتاهی، این مقصد گردشگری مهم هند تعطیل بوده است و همچون «راتور» ۲۵۰۰ راهنمای تور دیگر نیز با مشکل مواجه شده‌اند. بسیاری از راهنماهای تور در «آگرا» شهری که «تاج محل» در آن واقع شده است اکنون با آینده‌ای نامشخص مواجه هستند. پدر «کریشا» که مدیر یک انجمن تجاری است معتقد است حتی در صورت لغو قرنطینه نیز بازگشت به شرایط عادی گردشگری در هند دست کم دو سال زمان می‌برد. کارکنان هتل‌ها و رستوران‌ها نیز با توجه به شرایط کنونی گردشگری نسبت به آینده نگران هستند. تعطیلی «تاج محل» برای مالکان کسب و کارهای کوچک‌تر همچون فروشگاه‌های صنایع دستی نیز خسارت به بار آورده است. بررسی‌ای که در سال ۲۰۲۰ توسط کنفدراسیون صنعت هند صورت گرفته خسارت ۶۵.۵۷ میلیارد دلاری را برای صنعت گردشگری هند و تمام کسب و کارهای وابسته به آن پیش‌بینی کرده بود.

ایجاد شده: 19/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 19/خرداد/1400     اخبار خارجی
راهکارهای بهبود صنعت گردشگری در همه‌گیری کرونا

راهکارهای بهبود صنعت گردشگری در همه‌گیری کرونا

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، بر اساس نظرسنجی شرکت آمادئوس (شرکت چندملیتی و اسپانیایی) از ۶۸۸ هتلدار در جهان در ماه مارس و آوریل ۲۰۲۱، گزارشی با عنوان «بازسازی مهمان‌یاری: روند تقاضا، داده‌ها و فناوری» در ماه مه منتشر شد. در این گزارش، صنعت مهمان‌یاری، همراه با توصیه‌هایی به هتلداران برای تهیه برنامه بهبودی ارائه شده است. در این گزارش، برخی از موضوعات و توصیه‌های این تحقیق در استفاده از داده‌ و فناوری برای پاسخگویی به همه‌گیری و ترسیم مسیر بهبودی برای هتلداران عنوان شده که برخی از آنها در ذیل ذکر شده است. تغییر در رفتار رزرو مسافران براساس نظرسنجی شرکت آمادئوس در بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹، از دو کانال مستقیم و OTA (به‌روزرسانی بی‌سیم) استفاده می‌شود، البته کانال مستقیم نقش زیادی در سهم بازار دارد. اگر در سال ۲۰۱۹، کانال مستقیم فقط ۴۱ درصد از سهم رزرو جهانی را به خود اختصاص داده بود، در آوریل ۲۰۲۰، به ۶۷ درصد افزایش یافته است. این تغییر در رفتار رزرو مسافر را می‌توان با این واقعیت توضیح داد که مسافران نسبت به وضعیت بازگشایی هتل‌ها و همچنین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیش از گذشته به اطلاعات رسمی و ایمن نیاز دارند. طی یک سال از آوریل ۲۰۲۰ تا آوریل ۲۰۲۱ برای کانال OTA، سهم بازار رزرو کانال‌های OTA نیز بیش از دو برابر شده و به ۱۹ درصد رسیده است. وقتی از هتلداران درباره برتری کانال توزیع در سال جاری سوال می‌شود، ۲۸.۵ درصد کانال OTA و ۲۲.۵ درصد کانال مستقیم را انتخاب می‌کنند و برخی از کانال‌ها مانند سیستم توزیع جهانی، آژانس مسافرتی و سرویس متاسرچ (ابزاری برای بازیابی اطلاعات آنلاین) نسبت کمتری را به خود اختصاص می‌دهند. جان تیسرا، رئیس بین‌المللی مهمان‌یاری شرکت آمادئوس گفت: اگرچه در حال حاضر کانال مستقیم غالب است، اما با پایان همه‌گیری، هتل‌ها باید بیشتر خود را نشان دهند. بنابراین، در گزارش آمادئوس، به منظور جلب نیازهای مهمانان، توصیه‌هایی به هتلداران ارائه می‌شود که برای داشتن یک راهبرد مناسب بازاریابی در زمان مناسب، نیاز به نظارت دقیق بر تغییر در ترکیب کانال‌ها دارند تا اثربخشی هر کانال را به حداکثر برسانند. استفاده از داده برای جلب تقاضای بازار برای کنترل تغییرات بازار، ترکیب منابع مختلف داده‌های تاریخی و آینده‌نگر مهم است. از آنجا که بازار بسیار تغییر کرده است، داده‌های تاریخی مانند گذشته ارزش ندارند و این امر مستلزم آن است که هتلداران در مورد نحوه استفاده از داده‌ها تجدیدنظر کنند. کیتی مورو، معاون رئیس شرکت مشارکت داده‌ها وهتلداری آمادئوس اظهار کرد: هتلداران باید اطلاعات مربوط به تقاضا، جستجو، پرواز، نرخ خرید و اقامتگاه‌های جایگزین را جمع‌آوری کنند تا تصویری کامل به‌دست آورند. به‌عنوان‌مثال، استفاده از داده‌های مربوط به قصد جستجوی میهمان می‌تواند به هتلداران کمک کند تا روند تقاضا را تغییر دهند، اما در شرایط فعلی، بسیاری از مهمانان فقط اطلاعات را جستجو می‌کنند اما بلافاصله رزرو نمی‌کنند. بنابراین، هتلداران برای درک اینکه در کدام بازارها جستجوها به رزرو تبدیل می‌شوند، باید اطلاعات جستجوی آینده‌نگر، رزرو و اطلاعات مربوط به اشغال واقعی را ترکیب کنند و منابع را برای کارایی موثر اختصاص دهند. همچنین ترکیب منابع داده به هتلداران کمک می‌کند تا رقابت خود و رقبا را بسنجند. به‌عنوان‌مثال، اگر هتلداران متوجه افزایش تعداد مسافران هواپیمایی از مقصد خود شوند، اما تعداد رزروهای هتل آنها افزایش نیافته، به این معنی است که میهمانان محل‌های اقامت دیگری را انتخاب کرده‌اند. بر این اساس، هتلداران باید راهبردهای بازاریابی و قیمت‌گذاری خود را برای دستیابی و جذب موثرتر مهمانان بررسی کنند. بهینه‌سازی فرایندهای عملیاتی و افزایش تجربه مشتری در بیش از یک سال رویارویی با بیماری همه‌گیر و کاهش بی‌سابقه تقاضای گردشگری، هتل‌ها مجبور شده‌اند برای کاهش هزینه‌ها به دنبال راه‌های مختلفی باشند. در این میان، محبوب‌ترین اقدامات کاهش هزینه هتل‌های جهان، کاهش تعداد امکانات رفاهی موجود (۸/۱۷ درصد) و ترخیص کارکنان (۶/۱۶ درصد) است. اگرچه در مدت زمان کوتاهی می‌تواند در کاهش هزینه هتل‌ها موثر باشد اما معایب دیگری نیز دارد. به‌عنوان‌مثال، در زمان تثبیت موقتی بیماری همه‌گیر، بسیاری از مسافران اطمینان بیشتری برای سفر دوباره پیدا کرده‌اند. بااین‌حال، هتل‌ها در این زمان، پرسنل کافی برای خدمات‌دهی مناسب ندارند و کیفیت خدمات نیز پایین آمده است، زیرا امکانات رفاهی کاهش یافته است. برای حل این مشکل، فناوری به‌عنوان یک راه‌حل مفید برای هتل‌ها محسوب می‌شود. استفاده از فناوری برای دیجیتالی‌کردن فرآیندهای عملیاتی به بهینه‌سازی تخصیص کار و منابع کمک می‌کند. بر اساس این گزارش، بسیاری از هتل‌ها در سال گذشته علاقه بیشتری به استفاده از فناوری در عملیات خود داشته‌اند. بررسی آمادئوس همچنین نشان داد که مفیدترین فناوری برای هتل‌ها در همه‌گیری بعد از «رسانه‌های دیجیتال»، «فناوری بدون لمس» (۲۶ درصد) است. بسیاری از هتل‌های زنجیره‌ای در سراسر جهان از راه‌حل‌های مختلف فناوری لمسی برای افزایش تجربه مهمان استفاده کرده‌اند. به‌عنوان‌مثال، شرکت Accor (آکور، گروه هتلداری فرانسوی) تجربه مهمان کاملا دیجیتالی و لمسی را در هتل Ibis Styles London Gloucester Road بریتانیا ارائه کرده است. میهمانان می‌توانند به‌صورت آنلاین به سیستم وارد شوند و با استفاده از لینک ارائه شده پرداخت آنلاین، دسترسی به اتاق‌ها و سایر مناطق هتل با استفاده از کلید بی‌سیم و تماس با کارکنان هتل از طریق واتس‌اپ داشته باشند. هتل‌Gurney G در آسیا و G Kelawai در مالزی با استفاده از فناوری تشخیص چهره، دمای بدن میهمانان را بررسی و با کد QR (کیوآر کد) به مهمانان کمک می‌کنند و ماشین‌های ضدعفونی‌کننده دستی خودکار را در ورودی هتل قرار دادند. در آینده، روند استفاده از این فناوری‌های لمسی رشد زیادی خواهد کرد. بااین‌حال، در چنین فضایی در هتل‌ها برای اطمینان از تجربه مهمانان باید توجه بیشتری به خدمات و محصولات شخصی داشت. این امر با تلفیق فناوری با داده‌های متمرکز امکان‌پذیر است. هتل‌ها می‌توانند با بهره‌گیری از داده‌های شخصی مهمان، خدمات متناسب را ارائه دهند. به‌عنوان‌مثال، هنگامی که مسافران به جای مشاهده فقط امکانات استاندارد، به دنبال اتاقی برای اقامت هستند، هتل‌هایی که شخصی‌سازی را در برنامه خود قرار داده‌اند می‌توانند از طریق خدمات و امکانات ویژه مهمانان را بر اساس تنظیمات قبلی آنان جذب کنند. به‌طورکلی، اجرای فناوری برای بهینه‌سازی عملیات روند مهمی در آینده نزدیک است، اما یک سوال بزرگ برای هتل‌ها اطمینان مهمانان در نقاط تماسی است که تعامل مستقیم انسان را نیاز دارد. منبع : ایسنا

ایجاد شده: 19/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 19/خرداد/1400     اخبار خارجی
ساکنان اروپا نگران از باز شدن مرزها به روی گردشگران

ساکنان اروپا نگران از باز شدن مرزها به روی گردشگران

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از ایرنا، برخی از کشورهای اتحادیه اروپا از جمله ایتالیا، پرتغال، یونان و اخیرا اسپانیا با اتخاذ برخی اقدامات احتیاطی و صرفا با تکیه بر اجرای واکسیناسیون و صدور گذرنامه واکسن، دروازه های خود را به روی گردشگران خارجی گشودند. صنعت گردشگری در دو سال اخیر روزهای تلخ و طاقت فرسایی را پشت سر گذاشت و رکود کمرشکنی را تجربه کرد؛ از آنجا که باز شدن مرزهای کشورها به روی گردشگران و سرمایه گذاران خارجی از الزامات رونق صنعت گردشگری است، بسیاری از کشورها به ویژه برخی کشورهای اروپایی که اقتصاد آنها وابستگی شدیدی به صنعت توریسم دارد، به حمایت از کارزار بازگشایی مرزها برخاسته اند. همزمان با گشودن مرزها، رقابت شهرها و فعالان گردشگری کشورهای اتحادیه اروپا که برخی از آنها جزء پیشگامان میزان ابتلا به ویروس کرونا هستند، برای جذب توریست بیشتر افزایش یافته است. به نوشته روزنامه ال پائیس اسپانیا، پس از ایتالیا، پرتغال، یونان و ترکیه، اسپانیا نیز امروز با هدف آغاز فصل گردشگری تابستانه، ضمن تعدیل و انعطاف پذیر کردن محدودیت های بهداشتی برای ورود به این کشور، مرزهای خود را به روی گردشگران خارجی گشود؛ به این امید که سایر دولت ها نیز برای تحقق سفرهای بین المللی این رویکرد تاب آوری را در پیش گیرند. اسپانیا که در سال ۲۰۱۹میلادی، براساس آمار سازمان جهانی گردشگری بیش از ۸۳ میلیون گردشگر را پذیرا شده بود، برای تابستان ۲۰۲۱ خود را آماده می‌کند. آمار گردشگران در اسپانیا، در سال ۲۰۲۰، به دلیل شیوع ویروس کرونا بیش از ۷۷ درصد، کاهش یافت. اما با وجود شیوع ویروس کرونا، شهر مادرید، پایتخت اسپانیا، در تابستان گذشته (۲۰۲۰)، همچنان به میزبانی از گردشگران خارجی که دارای جواب منفی آزمایش کرونا بودند، ادامه داد. مادرید علاوه بر پذیرش مسافران بین‌المللی کاملا واکسینه‌شده، اجازه ورود کشتی‌های تفریحی به بنادر این کشور را نیز صادر می‌کند. بیش از ۱۴ درصد از درآمد تولید ناخالص ملی اسپانیا از طریق صنعت گردشگری تامین می‌شود. براساس تازه ترین آمار تارنمای وردمیترز، اسپانیا در حال حاضر بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار مورد ابتلا و افزون بر ۸۰ هزار جانباخته بر اثر ویروس کرونا را ثبت کرده و در جایگاه یازدهم جهانی از نظر شیوع بیماری همه گیر قرار دارد. در انگلیس اگرچه مسافران شهروندان انگلیسی از ماه مه (اردیبهشت) بدون نیاز به ارائه مدرک واکسینه‌شدن یا آزمایش کرونا امکان ورود به اسپانیا را داشتند،  با این حال وزارت خارجه انگلیس تصمیم‌های پیشین درخصوص سفر به اسپانیا را تغییر نداده و اعلام کرده است همچنان به شهروندان توصیه می‌کند جز در مواقع ضروری به اسپانیا سفر نکنند. لندن همچنان به سیاست های سختگیرانه خود درباره سفر و امکان ورود و اقامت شهروندان اتحادیه اروپا ادامه می دهد و در همین راستا اسپانیا را نیز در فهرست زرد مسافرتی خود قرار داده و این یعنی تمام کسانی که از این کشور به انگلیس بازمی‌گردند باید تا ۱۰ روز در قرنطینه بمانند. شماری از شهروندان اتحادیه اروپا نیز بنا بر تصمیم وزارت انگلیس ناگزیر به ترک خاک این کشور شده‌اند. ایتالیا که جزء کشورهای پیشرو در گشایش مرزهای خود بود، با برخی انتقادات و نگرانی های ناشی از شیوع ویروس کرونا پس از اقدامات کنترلی اخیر، روبرو بود. از جمله برخی از شهروندان ایتالیایی ناراضی از عبور کشتی های مسافربری غول پیکر از میان تالاب شهر تاریخی ونیز، درباره بازگشت اوضاع به حالت عادی با وجود برخی نگرانی ها اعتراض کردند و اولین کشتی کروز در میان اعتراضات ساکنان محلی ناگزیر از ترک ونیز، شهر گردشگری ایتالیا شد. با این وجود، ایتالیا با امید به اجرای واکسیناسیون حدود ۸۰ درصد شهروندان خود، برای توسعه صنعت گردشگری از ماه مه (اردیبهشت) وارد عمل شد و شرایط را برای استقبال از گردشگران در شرایط ایمن، در فصول گرم سال جاری آماده کرد. تاکنون حدود ۸۰ درصد از جمعیت این منطقه، دست‌کم یک واحد واکسن کرونا را دریافت کرده اند. همچنین امکان واکسیناسیون برای افرادی که تنها به منظور اشتغال در صنعت گردشگری به این جزیره وارد می‌شوند، فراهم شده است.   در همین راستا، مقامات ایتالیا به دنبال کاهش محدودیت‌های قرنطینه برای گردشگران و دیگر شهروندان اروپایی که به ایتالیا سفر می‌کنند، از روز ۱۵ ماه مه (۲۵ اردیبهشت) برآمدند. براساس آمار سازمان جهانی گردشگری،  ایتالیا در سال ۲۰۱۹، میزبان بیش از ۶۴ میلیون گردشگر بود. با این همه، ایتالیا با ثبت بیش از چهارمیلیون و ۲۰۰ هزار مبتلا و بالغ بر ۱۲۶ هزار و ۵۰۰ فوتی ناشی از کووید ۱۹، در میان هشت کشور نخست جهان از نظر شیوع پاندمی قرار دارد. یونان نیز با شرط دستیابی به شرایط «کووید-صفر» در برخی از مناطق و جزیره‌ها از ماه اردیبهشت به رستوران‌ها و کافه‌ها در فضای باز اجازه فعالیت داده شده است . همچنین جزیره‌های یونان، با افزایش سرعت در واکسیناسیون، از نیمه ماه مه، پذیرای گردشگران خارجی شده اند. میلیون‌ها گردشگر، هر ساله، به جزایر یونان سفر می‌کنند. یونان با کمتر از ۱۱ میلیون نفر جمعیت، بیش از ۴۱۰ هزار مبتلا و افزون بر ۱۲ هزار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را به ثبت رسانده است. در ترکیه با وجود استمرار شرایط قرنطینه، به منظور مقابله با گسترش ویروس کرونا، اما گردشگران می‌توانند بدون هیچ‌گونه محدودیتی به این کشور سفر کرده و از مناطق تفریحی و توریستی ترکیه بازدید کنند. ترکیه، در صدد است تا با بازنگاه‌داشتن مرزهای خود به روی گردشگران، صنعت توریسم این کشور را نجات دهد.   در حالیکه شهروندان استانبول، ناچار به ماندن در خانه‌های خود هستند، گردشگران در این شهر توریستی، می‌توانند اوقات فراغت خود را به دور از هیاهوی همیشگی سپری کنند.   ترکیه در حالی به استقبال گردشگران خارجی رفته که شمار مبتلایان این کشور در مرز پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر قرار دارند و قربانیان کووید ۱۹ نیز از ۴۸ هزار تن فراتر رفته است. ترکیه در بین ۵ کشور نخست از نظر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارد. گذرنامه واکسن برای سفرهای بین المللی چیست؟ اتحادیه اروپا، برخی از دولت‌های آسیایی و صنعت هوایی در تلاش هستند این تابستان درآمد خود از تعطیلات را به دلیل بیماری همه‌گیر کرونا از دست ندهند. آن‌ها در حال تهیه گذرنامه‌های واکسن کووید-۱۹ برای کمک به آغاز سفرهای بین‌المللی هستند. این افراد و نهادها در حال کار بر روی سیستم‌هایی هستند که به مسافران امکان می‌دهد از اپلیکیشن‌های تلفن همراه برای اثبات واکسیناسیون خود استفاده کنند. در این صورت نیاز به قرنطینه در مقصد یا حتی تست‌های کرونا مرتفع می‌شود. اما با وجود تلاش‌های متعدد، فقدان یک سیستم مرکزی بین‌المللی برای تایید الکترونیکی وضعیت واکسیناسیون به چشم می‌آید. این پروژه‌ها همچنین با چالش‌های فنی روبرو هستند و سوالاتی درباره حریم خصوصی و نابرابری‌ها در واکسیناسیون را ایجاد می‌کند. از سوی دیگر، موضوع گذرنامه واکسن همزمان با اعتراض گروهی از مردم کشورهای اروپایی علیه واکسیناسیون سراسری، به دلیل مغایرت با حریم خصوصی و مسئله آزادی فردی و حقوق بشر مورد انتقادات بسیاری قرار گرفته است.

ایجاد شده: 18/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 18/خرداد/1400     اخبار خارجی
سطح اشغال هتل های کیش در تعطیلات نیمه خرداد به 80 درصد رسید

سطح اشغال هتل های کیش در تعطیلات نیمه خرداد به 80 درصد رسید

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایلنا، " مسیح الله صفا " رییس جامعه هتلداران کیش، با اشاره به اینکه به صورت میانگین سطح اشغال هتل های این جزیره در سال جاری حداکثر ۵۰ درصد بود اظهار داشت: این میزان به علت افزایش سفرها در سه روز گذشته به حداکثر ۸۰ درصد رسیده است. وی اضافه کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی در هتل‌ها و صنوف جزیره از جمله مواردی است که نگرانی در خصوص شیوع ویروس کرونا در کیش را به حداقل رسانده و در این راستا هتل ها از صنوف فعال رعایت کننده دستورالعمل ها هستند. رییس جامعه هتلداران کیش یادآور شد: در ۱۵ ماه گذشته هتل ها به منظور سهم آفرینی در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا حداکثر از ۶۰ درصد ظرفیت پدیرش و ۵۰ درصد ظرفیت رستوران های داخل هتل های این جزیره استفاده شده و تمام دستورالعمل های بهداشتی در آن ها رعایت شده است. وی با بیان اینکه اکنون در ۵۳ هتل فعال جزیره ۶ هزار پرسنل مشغول به کار هستند گفت: تاکنون درصد بسیار کمی از این کارکنان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که این درصد پایین ابتلا، نشان دهنده موفقیت این جامعه در رعایت پروتکل های بهداشتی است. سطح اشغال هتل هایی در جزیره کیش رو به پایین است صفا با بیان اینکه از امروز به علت کاهش سفرها سطح اشغال هتل ها در جزیره کیش مجددا رو به کاهش است افزود: این کاهش در حال بازگشت به میزان قبل از شروع تعطیلات چند روز گذشته است .وی اضافه کرد: با توجه به سطح رزرو هتل ها پیش بینی می شود از فردا حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت ۱۶ هزار تخته کل هتل های جزیره اشغال شود. رییس جامعه هتلداران جزیره کیش در خصوص برآورد میزان خسارت های شیوع ویروس کرونا به صنعت هتلداری این جزیره گفت : طبق برآوردهای انجام شده از ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ تنها ۱۵ هزار میلیارد ریال خسارت دیدیم و چهار ماه ابتدای شیوع پاندمی در سال گذشته به علت اعمال محدودیت های شدید کرونایی حتی یک نفر مسافر نیز پذیرش نشد. وی گفت: در بقیه ایام نیز با حداکثر ظرفیت ۵۰ درصد مسافران پذیرش شدند به گونه‌ای که با این فعالیت ها تنها توانستیم جلوی ضرر بیشتر به این صنعت را بگیریم و انتظار داریم مسوولان سازمان منطقه آزاد و دولت بسته های مختلفی را برای حمایت از این صنعت در جزیره تعریف کنند . صفا یادآور شد: جامعه هتلداران این جزیره در راستای همکاری با دولت و مسوولان برای ریشه کن شدن ویروس کرونا تابع قوانین و مقررات و حامی سازمان منطقه آزاد و دولت هستند و در این راستا تمامی قوانین و پروتکل های بهداشتی را بر اساس رنگ بندی اعلامی ستاد ملی مبارزه با کرونا شورای سلامت جزیره کیش انجام رعایت می کنند. از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ یکشنبه ۱۶ خرداد در این جزیره چهار هزار و ۶۴۴ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ۲۳ تن از این افراد جان خود را از دست داده اند. جزیره کیش یکی از چهار مناطق گردشگر پذیر جنوب غرب آسیا بوده که همه ساله حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گردشگر پذیرش می‌کرد که در سال گذشته به حداقل ممکن رسیده است. پذیرش مسافر کیش در تعطیلات عید نوروز سال ۱۴۰۰ نیز به نسبت نوروز سال ۱۳۹۸ (قبل از شیوع کرونا) حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است.

ایجاد شده: 18/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 18/خرداد/1400     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...