نتایج جستجو...
سفر به کدام شهر‌ها در نوروز ۱۴۰۰ ممنوع است؟

سفر به کدام شهر‌ها در نوروز ۱۴۰۰ ممنوع است؟

به گزارش هتل نیوز و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، با توجه به تغییر وضعیت ابتلا ممکن است در طول تعطیلات شهرهای جدیدی نارنجی یا قرمز شوند. اگرچه وضعیت بیماری در شهرها روند مطلوبی پیدا نموده اما با توجه به وجود ویروس جهش یافته در ۲۹ استان، این وضعیت بسیار شکننده می­باشد. هرگونه تحرک، جابجایی، برگزاری دورهمی، تردد و تجمع، می­تواند نه­ تنها برای تک تک مردم بلکه برای همه کشور خطرات جدی به همراه داشته باشد. لذا از همه عزیزان درخواست می­شود تا مسئولین را در ادامه این مسیر یاری رسانده و سفر را به زمان مناسب موکول کنند. مجدداً تاکید و یادآوری می­شود که مسافرت از و به شهرهای نارنجی و قرمز برابر لیست ذیل، ممنوع می باشد.چنانچه مردم عزیز قصد سفر ضروری دارند، درخواست می­شود به نکات ذیل توجه ویژه داشته و با رعایت آنها از سلامت خود و خانواده صیانت نمایند:حتی­ المقدور با خودروی شخصی مسافرت نمایند.از وضعیت سلامت خود و خانواده اطمینان کامل داشته و بعد برنامه ­ریزی سفر نمایند.از برگزاری دورهمی خانوادگی به شدت بپرهیزند.از تجمع و ترددهای غیرضرور خودداری گردد.دستورالعمل رعایت سلامت و بهداشت در سفر که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شده را به صورت جدی رعایت نمایند.در صورت اعلام تغییر روند بیماری در شهرها، ظرف کمترین زمان ممکن افراد غیربومی اقدام به بازگشت نمایند.افرادی­که از وضعیت بیماری خود اطلاع دارند (تست مثبت) به هیچ عنوان اقدام به تردد و عزیمت به مسافرت، ننماید. چنانچه وضعیت هریک از شهرهای زرد و آبی در طول مدت ایام تعطیلات به وضعیت نارنجی و قرمز تغییر یابد، ستاد ملی مبارزه با کرونا نسبت به اعلام وضعیت به ستاد استانی اقدام می کند.در پایان ضمن تاکید مجدد در خصوص انجام سفر در زمان مناسب، با اطمینان خاطر و به­دور از کرونا، این نکته را یادآور می­شود که عزیزان ما در مراکز درمانی و بهداشتی به عنوان سربازان خط مقدم مبارزه با این ویروس، در سال گذشته با ایثار و فداکاری و به خطر انداختن جان خود تلاش فراوانی نمودند تا وضعیت بیماری به شرایط حال حاضر برسد. قطعاً باتوجه به تلاش­های دولت محترم و پیگیری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امر واردات و تولید واکسن، بی­شک همه عزیزان اذعان می­نمایند، که استمرار شرایط فعلی طی چند ماه آینده و انجام واکسیناسیون می­ تواند فرصت مناسب ایمن و مطمئن را در ماه­های نه چندان دور فراهم کند.

ایجاد شده: 26/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 26/اسفند/1399     اخبار داخلی
مسئولان به شیوع کرونا کمک کردند

مسئولان به شیوع کرونا کمک کردند

به گزارش هتل نیوز ، رئیس جامعه تورگردانان ایران در نشست مجمع تشکل‌های گردشگری، اعلام کرد: من در جلسات زیادی شرکت می کنم و کمتر پیش می‌آید به خاطر حضورم در جلسه‌ای خودم را سرزنش کنم اما یک  جلسه بود که از حضورم در آن ناراحتم و آن، جلسه‌ای است که با آقایان جهانگیری و همتی، معاون اول رئیس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی داشتیم. من قبل از آن جلسه فکر می‌کردم مسئولان حتی اگر به خواسته‌های ما عمل نمی‌کنند، دست‌کم به حرف‌های ما گوش می‌دهند اما در آن جلسه فهمیدیم یک مسئول دولتی ممکن است در جلسه‌ای شرکت کند و حتی زحمت گوش کردن به حرف‌های بخش خصوصی را هم به خودش ندهد و فقط نگاه‌شان کند. ابراهیم پورفرج افزود: ما پیشنهاد دادیم که با رعایت پروتکل‌ها مدیریت سفرها را به ما بسپارند؛ آن‌ها نه تنها این کار را نکردند بلکه جلوی هتل و دفاتر خدمات مسافرت هوایی و تورگردان‌ها و بقیه را هم گرفتند و مردم را رها کردند تا بدون فعالیت متخصصان سفر به مسافرت بروند. این کار آیا معنایش این نیست که مسئولان به بیمار شدن مردم کمک کرده‌اند؟ شکی نیست که باید از کارکنان خدوم وزارت بهداشت تقدیر کرد اما حساب مسئولین از آنها جداست؛ مسئولان هم به مردم خسارت زدند هم به بدنه صنعت گردشگری و باید پاسخگوی همه این خسارت‌ها باشند؛ چرا که دلیل این همه خسارت تصمیم‌های عجولانه و بی‌حساب و کتاب و بدون برنامه‌ریزی آنهاست. تصمیم‌هایی نتیجه‌اش شد سفرهایی که در آن‌ها پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شد. پورفرج در ادامه روایتی را از مدیر یکی از آژانس‌های هواپیمایی نقل کرد. او گفت: این مدیر آژانس، شخصا به خود من گفت که نمایندگی‌اش در ژاپن گفته حمایت آن کشور از صنعت گردشگری شگفت‌انگیز است. دولت ژاپن خود را موظف به حمایت حداکثری و جبران خسارت ۱۰۰ درصدی از صنعت گردشگری می‌داند. حتی در کشور کوچکی با اقتصادی به مراتب ضعیف‌تر مانند آذربایجان هم ما شاهد آن هستیم که دولت آن کشور صنعت گردشگری را در اولویت حمایت‌های خود قرار می‌دهد؛ چون از اهمیت این صنعت در اقتصاد آگاه است؛ فعالان گردشگری در آذربایجان از حمایت دولت در جریان شیوع کرونا رضایت کامل دارند؛ حالا این کشورها را با کشور بزرگی مانند ایران مقایسه کنیم. به چه نتیجه ای می‌رسیم؟ او اضافه کرد: دولت در طول سال گذشته نه تنها از ما حمایت نکرد بلکه باعث شد بسیاری از نیروهای انسانی کارآمدمان را هم از دست بدهیم. نیروهایی که سرمایه‌های صنعت گردشگری بوده و هستند و جدا شدن آنها از این صنعت، خسارت بزرگی به آینده گردشگری است. به نظر من باید واکنش راهگشایی به این همه اشتباه بخش دولتی در قبال صنعت گردشگری نشان بدهیم و اگر این واکنش را نشان ندهیم، سال دیگر به مراتب وضعیت بدتری خواهیم داشت.

ایجاد شده: 25/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 25/اسفند/1399     اخبار داخلی
آغاز برنامه واکسیناسیون کارکنان صنعت گردشگری در ترکیه

آغاز برنامه واکسیناسیون کارکنان صنعت گردشگری در ترکیه

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، دولت ترکیه اعلام کرده است که با هماهنگی وزارت فرهنگ و گردشگری، وزارت بهداشت و آژانس تبلیغات و توسعه گردشگری (TGA) برنامه واکسیناسیون کارکنان صنعت گردشگری این کشور را آغاز کرده است. این برنامه در راستای "برنامه صدور گواهینامه گردشگری امن" برای استقبال از مسافران خارجی برای فصل گردشگری پیش رو و اطمینان از سلامتی و ایمنی کارکنان و کارمندان حوزه گردشگری در اولویت اصلی قرار گرفته است. از زمان آغاز برنامه صدور گواهینامه گردشگری امن از ژوئن سال 2020، ترکیه از رعایت نکات بهداشتی و ایمنی سختگیرانه پیروی کرده و تمام اقدامات لازم را برای مصون ماندن صنعت گردشگری انجام داده است. پس از آغاز فصل گردشگری وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه به منظور ایجاد اطمینان در باز نگه داشتن گردشگری این کشور در طول سال اقدامات خود برای وارد کردن کارکنان و کارمندان صنعت گردشگری به برنامه واکسیناسیون کووید–19 را در دستور کار قرار داده است. این برنامه واکسیناسیون با هماهنگی وزارت  فرهنگ و گردشگری ترکیه با دقت دنبال می شود. در این برنامه، ابتدا کارمندان و کارکنان اماکن اقامتی، رستوران ها، راهنماهای تور و آژانس های مسافرتی که تحت برنامه "گواهینامه گردشگری امن" ثبت نام کرده اند، واکسینه می شوند.  با همکاری وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه با وزارت بهداشت این کشور اخیراً بستری ایجاد شده است که فعالان حوزه گردشگری می توانند کارمندان و کارکنان خود را برای واکسینه شدن ثبت نام کنند. پلاتفرمی که طراحی شده است تمام بازیگران اصلی صنعت گردشگری ترکیه را که در برنامه گواهینامه گردشگری امن ثبت نام کرده اند اعم از اماکن اقامتی، رستوران ها، وسایل نقلیه تور و راهنماهای تور را پوشش می دهد. نمایندگان رسمی امکان گردشگری قادر به ثبت نام پرسنل فعلی خود در این برنامه هستند.  ترکیه به عنوان بخشی از تلاش های مستمر برای مبارزه با کووید-19 و همچنین ارتقای موقعیت خود به عنوان یکی از امن ترین مقاصد جهان به سرمایه گذاری در "برنامه صدور گواهینامه گردشگری امن" که یکی از اولین و موفق ترین نمونه ها در این زمینه می باشد ادامه می دهد. این کشور دامنه برنامه صدور گواهینامه گردشگری امن را گسترش داده و آن را برای امکان اقامتی با 30 اتاق یا بیشتر اجباری کرده است و تا کنون گواهینامه بیش از 8 هزار مجموعه تأیید شده است.  از آنجایی که ترکیه انتظار بهبود V شکل سفرهای توریستی به این کشور را دارد، نیروی کار حوزه گردشگری را در اولویت قرار داده و ابتدا آنان را واکسینه خواهد کرد. ترکیه همه اقدامات خود را برای اطمینان از این که در سال 2021 نیز به عنوان یک مکان سالم و ایمن برای گردشگری باقی بماند، انجام می دهد و یکی از گزینه های برتر به عنوان سفر امن برای مسافران بین المللی خواهد بود.  درباره ترکیه  ترکیه یک مقصد بی نظیر و قطب تعامل فرهنگی به حساب می آید که در حوزه دریای مدیترانه و اتصال قاره آسیا و قاره اروپا که توسط بسفر معروف از هم جدا می شوند واقع شده است. علاوه بر آب و هوای بی نظیر، با تاریخ، طبیعت و غذاشناسی خود الهام بخش تنوع تمدن های مختلف در طول قرن ها برای گردشگران است. ترکیه واقع در چهارسوی فرهنگ درک متمایزی از هنر و مد دارد که ترکیب سنت و مدرنیته به حساب می آید. همچنین بسترهای مناسب برای خرید و سرگرمی بازدیدکنندگان را از سراسر جهان به خود جذب می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ترکیه به سایت https://www.goturkiye.com/ مراجعه نمایید.  درباره آژانس تبلیغات و توسعه گردشگری (TGA) TGA برای اطمینان حاصل کردن از این موضوع که ترکیه به یک برند شناخته شده در عرصه گردشگری بین المللی و داخلی تبدیل شود، فعالیت می کند. آژانس در راستای ترویج ملموس و انتزاعی ترکیه، میراث فرهنگی، طبیعی، بیولوژیکی، ساخت بشر، ارتباطات / بازاریابی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای افزایش سهم گردشگری در اقتصاد ملی و بهبود کیفیت خدمات گردشگری فعالیت می کند. TGA مسئول انجام کلیه فعالیتهای تبلیغاتی ، بازاریابی و ارتباطی برای کمک به ترکیه در رسیدن به اهداف گردشگری خود، ترویج و بازاریابی منابع گردشگری فعلی در سراسر جهان و کشف، توسعه و در دسترس قرار دادن منابع بالقوه گردشگری مطابق با استراتژی ها و سیاست های گردشگری وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه است.  درباره برنامه صدور گواهینامه گردشگری امن  ترکیه برنامه گواهینامه گردشگری امن را برای فصل گردشگری 2020 اجرا کرد. برنامه ای که به سرعت از سوی بازیگران اصلی صنعت گردشگری ترکیه پذیرفته شده است مجموعه ای از اقدامات را شامل می شود که بایستی در طیف وسیعی از صنعت گردشگری از جمله غذا و نوشیدنی، حمل و نقل، مراکز اقامتی، پرسنل تأسیسات گردشگری و مهمانان داخلی و خارجی برای اطمینان از سلامتی و رفاه افراد اجرا شود.  منبع: رایزنی فرهنگی و گردشگری سفارت ترکیه در تهران

ایجاد شده: 24/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 24/اسفند/1399     اخبار خارجی
دستمزد کارگران ۳۹ درصد افزایش خواهد یافت

دستمزد کارگران ۳۹ درصد افزایش خواهد یافت

به گزارش هتل نیوز ، شورای عالی کار موظف است تا پایان سال جاری حداقل حقوق کارگران سال ۱۴۰۰ تعیین کند. سال گذشته نماینده کارفرمایان و کارگران به توافق نرسیدند و تا ماه ها پس از شروع سال جدید دستمزد کارگران مشخص نشد. امسال سبد معیشتی خانوار کارگری حدود 7 میلیون تعیین شد. پیش تر سناریو هایی در مورد حداقل حقوق کارگران سال 1400 وجود داشت که از افزایش 25 درصدی، 35 درصدی، 40 درصدی، 2 میلیون تومانی و 4میلیون 200 هزار تومانی خبر میداد اما در نهایت تعیین حداقل حقوق کارگران سال ۱۴۰۰ در جلسه شورای عالی کار با حضور نماینده کارفرمایان، کارگران و دولت صورت گرفت و افزایش حقوق کارگران برای سال جدید 39 درصد تعیین شد. در جلسه قبل نماینده کارفرمایان پیشنهاد افزایش 33 درصدی حقوق را مطرح کرد که با مخالفت نماینده کارگری بی نتیجه ماند. گمانه زنی هایی برای افزایش حقوق کاگران تا میزان 40 درصد شد که در نهایت امشب نمایندگان کارفرمایی و فعالان کارگری بر افزایش 39 درصدی حقوق کارگران توافق کردند و حداقل حقوق کارگران سال 1400برای خانواده 3 نفری 4 میلیون و 200 هزار تومان تعیین شد. در حداقل حقوق کارگران سال 1400 دستمزد روزانه کارگران  88 هزار و 500 تومان، دستمزد ماهیانه 2 میلیون 655 هزار تومان ، پایه سنوات یکصد و 40 هزار تومان و بن 600 هزارتومان و مسکن 450 هزارتومان تعیین شد. محمد شریعتمداری وزیر کار افزایش 39 درصدی حقوق کارگران را تایید کرد و از توافق نمایندگان کارگری و کارفرمایی خبر داد. شریعتمداری اعلام کرد که برای سایر سطوح مزدی، رشد ۲۶ درصد دستمزد و عدد ثبات ۲۴۱ هزار تومان به تایید شورای عالی کار رسید. سبد معیشتی خانوار کارگری برای سال 1400 حدود 7 میلیون تومان تعیین شد و پیش بینی میشد تا حداقل حقوق کارگران سال ۱۴۰۰ نیز به این رقم نزدیک باشد اما افزایش حقوق کارگران سال 1400 از رقم یک میلیون و 900 هزارتومان به رقم 2میلیون و 656 هزارتومان است. یعنی حقوق یک کارگر مجرد 2میلیون 656 هزارتومان تعیین شد که با افزایش آیتم برای کارگران متاهل این رقم به 4 میلیون و 200 هزار تومان افزایش میابد. شریعتمداری وزیر کار با وعده اتفاقات خوب سال آینده برای کارگران گفت: حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده ۲ میلیون و ۶۵۶ هزار تومان می‌شود که با سایر آیتم‌های مزدی به بالای ۴ میلیون تومان خواهد رسید. رقم بن مسکن باید به تصویب هیئت ‎وزیران برسد اما در مجموع دستمزد حداقل ‎بگیران در سال ۱۴۰۰ بالای ۴ میلیون خواهد بود. در جلسه اوایل ماه جاری کمیته مزد شورای عالی کار، رقم سبد معیشت کارگران از ۴میلیون‌و۹۴۰هزار تومان در اسفند۱۳۹۸ به ۶میلیون‌و۸۹۵هزار تومان در اسفند۱۳۹۹ افزایش یافت و در حقیقت شورای‌عالی کار، نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت افزایش ۳۹.۵۷درصدی حداقل هزینه معیشت خانوارهای کارگری در سال۹۸ را تأیید کردند. دستمزد ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی یک خانوار کارگری ۳.۳ نفره حدود ۶۰.۹ درصد از هزینه معیشت ۶ میلیون و ۸۹۵ هزار تومانی این خانوار را پوشش می دهد به این ترتیب قدرت خرید این خانوار کارگری تقریبا به قدرت خرید ابتدای سال ۹۹ بازگشت. جلسه شورای عالی کار در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت در حال برگزاری است.طبق اعلام روابط عمومی وزارت کار در صفحه اینستاگرامی لحظاتی قبل میزان افزایش حقوق کارگران مشخص شد و براساس آن حداقل حقوق ۳۹ درصد افزایش یافت. پایه حقوق در سال گذشته یک میلیون و ۹۱۰ هزار تومان بود که با افزایش ۳۹ درصدی به دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان رسید. یعنی یک کارگر مجرد در کمترین حالت باید از سال آینده دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان را دریافت کند. همچنین بن کارگری ۶۰۰ هزار تومان، بن مسکن ۴۵۰ هزار تومان، پایه سنوات ۱۴۰ هزار تومان و حق اولاد ۳۴۵ هزار تومان تعیین شد، در مجموع حداقل حقوق برای یک خانواده سه نفره چهار میلیون و ۱۹۰ هزار تومان برآورد می‌شود. به سایر سطوح درآمدی نیز ۲۶ درصد اضافه شد.

ایجاد شده: 24/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 24/اسفند/1399     اخبار داخلی
برگزاری نشست مجازی توسعه همکاری‌های گردشگری ایران و اسلواگی در دوران پساکرونا

برگزاری نشست مجازی توسعه همکاری‌های گردشگری ایران و اسلواگی در دوران پساکرونا

به گزارش هتل نیوز و به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، نشست توسعه همکاری‌های گردشگری ایران و اسلواکی با حضور محمد قاسمی مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از بخش دولتی و نمایندگان بخش خصوصی گردشگری دو کشور با هدف ارتقای مبادلات گردشگری بویژه در دوران پساکرونا به صورت وبیناری برگزار شد. این نشست  با خوشامد گویی «رادوز دولا» مدیر کل گردشگری اسلواکی و ارائه گزارش وی درخصوص وضعیت گردشگری کشور اسلواکی در دوران شیوع ویروس کرونا آغاز شد. سپس «محمد قاسمی» مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به عنوان رئیس هیئت ایرانی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات حمایتی دولت جمهوری اسلامی ایران در مقابله با صدمات ناشی از همه¬گیری کرونا بر صنعت گردشگری، به برنامه‌های ایران برای رونق‌بخشی به کسب و کارهای گردشگری در دوران پساکرونا از طریق تمرکز بر تداوم روابط گردشگری با بازارهای قبلی و ورود به بازارهای جدید بین‌المللی همچون اسلواکی اشاره کرد. وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد گردشگری ایران به عنوان مقصدی متفاوت برای گردشگران اسلواک، بر ضرورت ارتقای سطح تعاملات بخش خصوصی دو کشور به منظور توسعه متوازن تبادلات دوجانبه گردشگری تاکید کرد. علاوه بر این، رئیس هیئت ایرانی با تاکید بر برخورداری هر دو کشور از ظرفیت¬های غارنوردی، آب درمانی، اسکی و پارک¬های ملی و طبیعی، تبادل اطلاعات و تجربیات موفق در این زمینه¬ها میان طرفین را بویژه از طریق برگزاری کارگاه¬های آموزشی پیشنهاد کرد. در ادامه نمایندگان «جامعه تور اپراتورها و آژانس‌های مسافرتی اسلواکی» (SACKA) و «جامعه تورگردانان ایران» (ITOA) نیز به عنوان بخش خصوصی گردشگری دو کشور ضمن برشمردن انواع محصولات گردشگری قابل ارائه به شهروندان دو کشور، آمادگی خود را برای آغاز روابط گردشگری دوجانبه در ایام پساکرونا اعلام نمودند. در پایان مقرر شد برگزاری تورهای آشناسازی متقابل برای اهالی رسانه و تور اپراتورهای دو کشور و تبادل اطلاعات و بسته های سفر توراپراتورها از طریق بخش خصوصی و تدوین سند تفاهم‌نامه همکاری‌های گردشگری دو کشور از سوی بخش دولتی طرفین مورد پیگیری قرار گیرد.

ایجاد شده: 23/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 23/اسفند/1399     اخبار داخلی
اتباع کشورهای اسلامی دوباره می‌توانند درخواست ویزا بدهند

اتباع کشورهای اسلامی دوباره می‌توانند درخواست ویزا بدهند

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از رویترز، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: اتباع کشورهای اسلامی که طبق قانون منع مهاجرت در دوران ترامپ نتوانسته بودند وارد خاک ایالات متحده شوند، می‌توانند دوباره درخواست ویزا بدهند تا پرونده آنها برای ورود به آمریکا بررسی شود. ترامپ در زمان زمامداری خود در کاخ سفید ورود اتباع ۱۳ کشور عمدتاً اسلامی را به خاک آمریکا منع کرده بود. بایدن به محض ورود به کاخ سفید این قانون را به خاطر مغایرت با ارزش‌های آمریکا لغو کرد. براساس تصمیم وزارت خارجه آمریکا کسانی که پیش از ۲۰ ژانویه ۲۰۲۰ ویزا داشتند و نتوانستند وارد آمریکا شوند باید درخواست خود را تجدید کرده و هزینه‌های مربوطه را دوباره پرداخت کنند اما کسانی که بعد از این تاریخ درخواست داده‌اند از پرداخت هزینه معاف هستند. از دسامبر سال ۲۰۱۷ که این قانون ترامپ معرفی شد مجموعاً ۴۰ هزار نفر از ورود به خاک آمریکا منع شدند. گفتنی است ایران نیز جزء کشورهایی بود که اتباعش برای ورود به خاک آمریکا در زمان ترامپ با ممنوعیت مواجه شده بودند

ایجاد شده: 23/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 23/اسفند/1399     اخبار خارجی
هتل‌ها اجازه پذیرش مسافر تا ۵۰ درصد ظرفیت را دارند

هتل‌ها اجازه پذیرش مسافر تا ۵۰ درصد ظرفیت را دارند

به گزارش هتل نیوز ، "حمید یزدانی" مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم امروز در گفت وگویی با خبرنگار فارس در قم با بیان این که نظارت و بازدیدهای مشترک اداره کل متبوع خود بر اماکن اقامتی و گردشگری بر اساس جدول نظارت روزانه پیگیری می شود اظهار کرد: پایش آمار گردشگران خارجی و داخلی در دستور این اداره کل قرار دارد. وی اضافه کرد: تأمین اقلام بهداشتی اماکن اقامتی تحت نظر یکی دیگر از برنامه های این اداره کل در روزهای پایانی سال جاری و آغاز سال جدید است، ضمن آن که نصب بنرها و پلاکاردهای هُشداردهنده درباره کرونا نیز در این اماکن ادامه خواهد یافت. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم همچنین یادآور شد: نظارت ها و بازدیدهای مشترک مربوط به سفرهای نوروزی که از امروز بیستم اسفند ماه آغاز شده است، تا بیستم فروردین ماه سال آینده تداوم دارد، ضمن آن که لیست کشیک های این اداره کل نیز در این موضوع به همه سازمان ها و نهادهای استان اعلام خواهد شد. وی درباره اتباع خارجی ساکن اماکن اقامتی تحت نظر قم نیز گفت: دو هفته قبل حدود 360 نفر از اتباع در این اماکن پذیرش شده بودند که حدود 260 نفر از آن ها عراقی بودند، ضمن آن که این آمار در هفته اخیر به حدود 250 نفر کاهش داشته که از این تعداد، حدود 180 نفر از اتباع عراقی هستند. یزدانی با اشاره به این که باید پرسید آیا واحدهای اقامتی در ایام نوروز پذیرش دارند یا خیر بیان داشت: این مسئله باید مشخص شود تا بتوان بر اساس آن برنامه ریزی های لازم را صورت داد. وی سپس به برخی مشکلات در زمینه نظارت ها و بازرسی توجه داد و خاطر نشان کرد: نوع هماهنگی با واحدهای مسؤول باید مشخص باشد، ضمن آن که گاهی برخی اتباع خارجی از پذیرش مسؤولیت های تست مثبت کرونا خود سر باز می زنند که در این باره نیز باید تدبیر لازم صورت گیرد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم در عین حال گفت: خوشبختانه طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی قم، هیچ یک از برگه های سلامت گردشگران مقیم در قم جعلی نیست، ضمن آن که طبق دستور این دانشگاه و مرکز بهداشت، هر یک از گردشگران خارجی که دارای علامت بیماری کرونا باشند به مراکز بهداشتی معرفی می شوند.

ایجاد شده: 23/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 23/اسفند/1399     اخبار داخلی
مردم سفر نوروزی نروند

مردم سفر نوروزی نروند

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، در ایام نوروز امسال با وجود اعلام نظر وزارت بهداشت مبنی بر عدم انجام سفرهای نوروزی و ممنوعیت سفر به پنج کلانشهر و کلیه شهرهای قرمز و نارنجی، تاکنون دستورالعملی برای منع تردد وسایل حمل ونقل عمومی برون شهری صادر نشده است. البته وزارت راه وشهرسازی نیز پیش از این اعلام کرده بود که افزایش ناوگان و برنامه های فوق العاده سفر در نوروز ۱۴۰۰ نداریم و ظرفیت های جابه جایی در این ایام افزایش نیافته است. اما نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد اینکه طی روزهای گذشته زمزمه‌هایی مبنی بر افزایش قیمت بلیت در بخش‌های هواپیمایی، ریلی و جاده‌ای به گوش می‌رسد و تشکل‌ها و صنوف تخصصی حمل‌ونقل برای آن درخواست خود را مطرح کرده‌اند. محمد رجبی - رییس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی- پیش از این اعلام کرده بود: با توجه به حجم مشکلاتی که این صنعت با آن در سال‌های گذشته درگیر بوده، کرونا بر شدت این معضلات افزوده و دولت نیز هیچ گونه کمکی به ما نکرده است، درخواست داریم برای سال آینده قیمت بلیت قطار افزایش یابد. وی افزود: در شرایطی که قیمت تمام شده و هزینه‌های صنعت عدد مشخصی را نشان می‌دهد و بسیاری از نیازهای ما مانند روغن موتور داخلی بیش از ۳ برابر افزایش یافته است و کالاهایی که وارداتی بوده و با دلار رابطه مستقیمی دارد نیز به همین میزان رشد کرده‌اند، نمی توان قیمت بلیت قطار را افزایش نداد، چرا که تنها منبع درآمد صنعت ریلی فروش بلیت است. البته می‌توان برای افزایش نیافتن قیمت بلیت قطار تسهیلاتی برای آن قائل شد تا صنایع ریلی که در دوران شیوع ویروس کرونا بیشترین آسیب را دیده‌اند و بارها از سوی مراجع ذیصلاح بابت اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی مورد تقدیر و تشکر قرار گرفته‌اند، به آستانه توقف فعالیت کشانده نشوند. وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی کشور از نظر شیوع ویروس کرونا مردم باید سفرهای نوروزی خود را لغو کنند، در این باره اظهار کرد: به هبچ وجه افزایش قیمتی برای  بلیت قطار و هواپیما نداریم اما برای اتوبوس در طول سالیان گذشته با توجه به اینکه در ایام نوروز سفرهایشان عمدتا به صورت یکسر خالی انجام می‌شود، درصدی را اعمال می‌کردیم و پس از ایام نوروز آن را به حالت قبل بازمی‌گرداندیم. البته درباره افزایش موقت بلیت اتوبوس برای سفرهای نوروزی هنوز تصمیمی گرفته نشده و در حال بررسی است. وی افزود: مردم در شرایط کنونی کشور از نظر شیوع ویروس کرونا و با توجه به هشدارها و توصیه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهتر است از انجام سفرهای نوروزی و غیر ضروری در ایام باقی مانده امسال خودداری کنند. وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ضوابط، مقررات و پروتکل‌های بهداشتی برای همه حوزه‌های حمل و نقل برنامه‌ریزی و ابلاغ شده است و اگر هر کسی در اجرای این مصوبات ابلاغی کوتاهی کند، قطعا با او برخورد خواهد شد.

ایجاد شده: 23/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 23/اسفند/1399     اخبار داخلی
افتتاح مجازی غرفه ایران در نمایشگاه گردشگری ITB برلین

افتتاح مجازی غرفه ایران در نمایشگاه گردشگری ITB برلین

به گزارش هتل نیوز و به نقل از روابط‌عمومی وزارت میراث‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ITB برلین با حضور معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز 19 اسفند ماه به صورت مجازی افتتاح شد و تا تاریخ 22 اسفند ماه جاری در معرض دید بازدید‌کنندگان قرار گرفت. ولی تیموری در مراسم افتتاحیه و نشست با رییس و هیات مدیره جامعه تخصصی تورگردانان ورودی کشور گفت: «نمایشگاه ITB برلین بزرگ‌ترین رویداد گردشگری جهان به شمار می‌آید و ضمن دارا بودن نقشی مهم در معرفی مقاصد گردشگری دنیا، بستری گسترده برای تعامل و تبادل افراد حرفه‌ای در این حوزه ایجاد کرده است.»  او افزود:«به دلیل بحران انتشار ویروس کرونا، اگرچه صنعت گردشگری دنیا دچار رکود شده و سفر با محدودیت همراه است اما این موضوع به معنی تعطیلی امور تبلیغات و بازاریابی صنعت گردشگری کشور نیست و با توجه به خلاء ها و کمبودهایی که در عرصه تصویرسازی از گردشگری ایران به عنوان یک مقصد ایمن و جذاب وجود دارد؛ حضور در نمایشگاه ITB برلین در راستای ایجاد یک تصویر مناسب در صنعت گردشگری ایران صورت پذیرفته است.» معاون گردشگری گفت: «حضور در این نمایشگاه باعث شده که در شرایط فعلی انتشار کرونا چراغ گردشگری جمهوری اسلامی ایران روشن بماند و کشورمان به عنوان یکی از مشتریان دائمی نمایشگاه برلین در یکی از مقاصد قدیمی و اصلی خود که بازار اروپا به شمار می آید؛ حضور ویژه‌ای داشته باشد.» معاون گردشگری با اشاره به اینکه شاخصه‌های گردشگری تاریخی و فرهنگی، اصول مهمی از گردشگری ایران هستند که در این بازار عرضه شده اند؛ یادآور شد: «نمایشگاه ITB برلین که برای اولین بار به صورت مجازی برگزار شده است در این برهه از زمان برای ایران اهمیت ویژه‌ای دارد و در فضایی که صنعت گردشگری کل دنیا از انتشار ویروس کرونا آسیب جدی دیده است؛ فرصتی برای احیا و بازنشر ظرفیت‌های بیشمار گردشگری کشور شناخته می‌شود و در واقع تلاشی دوباره برای بازگشت به جایگاه اولیه است.» او در ادامه یادآور شد: «حضور جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه بعد از یک سال تعطیلی با مشارکت بخش خصوصی نشان دهنده پویایی صنعت گردشگری کشور است و ما در این نمایشگاه اعلام می‌کنیم آمادگی لازم را داریم تا بعد از پایان اپیدمی شرایط را برای رونق دوباره گردشگری فراهم آوریم.» تیموری با تشریح اینکه در حال حاضر کرونا برای ما فرصتی بوده تا حوزه گردشگری کشور را بیش از پیش آماده کنیم و برای معرفی در عرصه‌های موجود حضور فعال‌تری داشته باشیم؛ گفت: «امروزه فضای مجازی و دیجیتال امکان اجتناب‌ناپذیری فراهم آورده و جمهوری اسلامی ایران نیز به این ابزار مجهز شده است.» همچنین در این نشست طبق ارائه گزارش بخش خصوصی از تشریح پلت فرم غرفه مجازی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه ITB برلین عنوان شده است در فضای ایجاد شده ضمن فراهم آوردن امکان ارتباط دو سویه میان فعالین بخش خصوصی، حضور در تله کنفرانس‌ها، بهره‌مندی از اقلام تبلیغاتی جمهوری اسلامی ایران شامل فیلم وکلیپ‌های معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور به همراه تاکید بر برند گردشگری ایران، ارائه محصولات گردشگری در قالب تاریخی، فرهنگی، گردشگری سلامت، گردشگری مذهبی و زیارتی و صنایع‌دستی، به همراه عرضه بسته‌های سفر متنوع، بخشی از مختصات حضور کشورمان در نخستین نمایشگاه مجازی ITB برلین به شمار می‌آید.

ایجاد شده: 20/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 20/اسفند/1399     اخبار داخلی
ممنوعیت ورود پروازها از مبدأ عراق و انگلیس به ایران

ممنوعیت ورود پروازها از مبدأ عراق و انگلیس به ایران

به گزارش هتل نیوز ، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: مسافران خارجی در هنگام ورود به فرودگاه باید گواهی تست منفی PCR به همراه داشته باشند و در صورت نبود گواهی در فرودگاه تست PCR از آن‌ها گرفته می‌شود و تا اعلام جواب تست باید در هتل فرودگاه اقامت کنند. محمدمهدی کربلایی گفت: در حال حاضر هیچ پروازی از کشور عراق به ایران انجام نمی‌شود و در خصوص کشور‌های اروپایی نیز تمام پرواز‌ها از کشور انگلیس و کشور‌هایی که با انگلیس در ارتباط هستند به ایران لغو شده و ورود پرواز از این کشور‌ها ممنوع است. وی افزود: ورود تمام مسافران ترانزیتی که در ۴ روز گذشته در انگلیس اقامت داشتند نیز به ایران ممنوع است. مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: مسافرین خارجی در هنگام ورود به فرودگاه باید گواهی تست منفی PCR به همراه داشته باشند و اگر گواهی تست نداشته باشند در فرودگاه تست PCR از آن‌ها گرفته می‌شود و تا اعلام جواب تست باید در هتل فرودگاه اقامت پیدا کنند. کربلایی در مورد ارائه تست‌های تقلبی کرونا از سوی مسافران خارجی و رواج استفاده از آن‌ها در پرواز‌ها گفت: یک مورد تست تقلبی شناسایی شد که با فردی که در این امر مشارکت داشت برخورد جدی صورت گرفت و در حال حاضر بهداشت مرزی با حضور فعال حراست فرودگاه بین المللی در این زمینه نظارت جدی دارند. وی در خصوص آخرین وضعیت پرواز‌ها گفت: میزان پرواز‌های خارجی در دوران کرونا تا حدود ۹۰ درصد کاهش پیدا کرد، اما در چند ماه اخیر به دلیل سال نو میلادی و نزدیک شدن به ایام نوروز درصد کمی پرواز‌ها رشد داشته و تقریبا ۱۰ پرواز در روز افزایش یافته است؛ امیدواریم در نیمه دوم سال آینده وضعیت پرواز‌ها بهتر شود.

ایجاد شده: 19/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 19/اسفند/1399     اخبار داخلی
آیا وزارت بهداشت بدهی هتل‌ها را پرداخت می‌کند؟

آیا وزارت بهداشت بدهی هتل‌ها را پرداخت می‌کند؟

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، «سیدامیر ناصرالدین طباطبایی» رئیس جامعه هتلداران استان یزد با گلایه از صحبت‌های ضد و نقیض مسئولان وزارت بهداشت، اظهار کرد: آیا سفر امن و ایمنی که تحت نظارت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‎شود کرونا را شایع می‌کند اما متروها، فروشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و سایر اصناف نقشی در شیوع کرونا ندارند؟ وی با تاکید بر این که تعطیلی سفر بدون هیچ مطالعه‌ای از سوی عوامل وزارت بهداشت منطقی نیست، گفت: تاکنون هتلها و زیرساخت‌های گردشگری متحمل خسارت‌های چشمگیری شده‌اند و دولت نیز با حمایت‌های ناچیز خود نتوانسته حتی کمکی به این بخش‌ها داشته باشد لذا سوال اینجاست که آیا وزارت بهداشت اقساط وام و بدهی‌های هتل‌ها و مراکز اقامتی را پرداخت می‌کند؟ این مسئول با اشاره به این که تاکنون هیچ آماری از ابتلا به کرونا در هتل‌ها مشاهده و گزارش نشده است، تصریح کرد: در حالی هیچ آماری از ابتدای کرونا و سرایت آن به پرسنل هتل‌ها و گردشگران مقیم این واحدها گزارش نشده که سایر اصناف، صنایع و بیمارستان‌ها مشمول شیوع کرونا در کشور بودند. طباطبایی در خصوص مصداق نگاه غیرعادلانه به گردشگری، به شیوع کرونای انگلیسی برای اولین بار در استان نیز اشاره کرد و گفت: بنا به اعلام متولیان امر، شیوع کرونای انگلیسی در یزد نیز توسط صنعت اتفاق افتاد و گردشگری باز هم در شیوع کرونا نقشی نداشته است اما چرا همواره گردشگری مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد؟ رئیس جامعه هتلداران استان یزد به متصل شدن تمام هتل‌ها و زیرساخت‌های مجاز اقامتی یزد به سامانه جانا و ماسک وزارت بهداشت خبر داد و گفت: یزد به عنوان اولین استان پایلوت کشور در خصوص سفر ایمن و گردشگری هوشمند اقدام کرد اما محدود کردن غیرکارشناسی سفر هوشمند و اقامت ایمن به هیچ وجه منطقی و منصفانه نیست.

ایجاد شده: 18/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 18/اسفند/1399     اخبار داخلی
ارائه تست پی سی آر برای هتل یا تورها الزامی نیست

ارائه تست پی سی آر برای هتل یا تورها الزامی نیست

به گزارش هتل نیوز ، " ولی تیموری " معاون گردشگری کشور درباره تمهیداتی کرونایی برای سفرهای نوروزی اعلام کرد؛ مصوبه‌ای را در جلسه 55 ستاد ملی مقابله با کرونا داشتیم. قرار شد تا اگر شرایط به حالت قرنطینه نرسید با اعمال محدودیت‌هایی سفرها به شکل کنترل شده و محدود انجام شود. این مصوبه در جلسه 55 مصوب شده است. قرار بر این بود که دستورالعمل اجرایی صورت گیرد. او افزود: در کمیته انتظامی و امنیتی با هماهنگی بین دستگاه‌های اصلی همچون وزارت کشور، کمیته امنیتی اجتماعی انتظامی قرارگاه کرونا، وزارت بهداشت و ... دستورالعمل آماده ‌شد. این دستورالعمل اجرایی به تصویب رسیده است. تیموری تصریح کرد: هدف تشویق همکاران در صنعت گردشگری و مردم  به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. مسائل بهداشتی مردم از اهمیت برخوردار است. فعالان گردشگری بیشترین آسیب را از کرونا دیده‌اند. معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی عنوان کرد: با رعایت نکات بهداشتی سفرهایی به شکل تور از طریق شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری برنامه‌ریزی می‌شود. در برخی مواقع افراد تمایلی به انجام سفر در قالب تور ندارند. هرچند می توانند با داشتن رزرو و تاییدیه از مرکز مجاز گردشگری برنامه‌ریزی کنند. این مقام مسئول افزود: برای شهرهای زرد و آبی می‌توان در قالب شهرها برنامه‌ریزی کرد تا مردم با تورهای مجاز بتوانند اقدام کنند. تیموری تاکید کرد: در مراکز اقامتی و هتل‌ها شهرهای قرمز و نارنجی باز است و اگر فردی از طریق حمل و نقل عمومی همچون قطار، هواپیما و ... سفر کند امکان اقامت ایمن با رعایت پروتکل‌های در مراکز اقامتی و هتل‌ها وجود دارد. معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی افزود: همکاران ما در صنعت گردشگری می‌توانند فعالیت داشته باشند. محدودیت‌ها برای ورود خودروها با پلاک شخصی وجود دارد. این پلاک‌های شخصی برای ورود به شهرهای نارنجی و قرمز محدودیت دارند. تیموری ادامه داد: با اینکه پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های حمل  و نقل، دفاتر خدماتی، مراکز اقامتی مجاز بوم گردی‌ها و تمامی مراکز اقامتی و پذیرایی رصد می شود اما مجدد اطلاع‌رسانی شده  و این دستورالعمل ها در تمامی پورتال‌ها در سطح ملی و استانی قرار گرفته‌اند. او تصریح کرد: اقدامات آموزشی به شکل آنلاین در 7 منطقه کشور انجام شده است تا کارمندان  و مدیران  واحدهای گردشگری با پروتکل‌ها آشنا شوند. او درباره انجام تست‌های کرونا برای مسافران با تور گفت: بر اساس دستورالعمل‌های نوشته شده برای ثبت نام در تورهای خدمات مسافرتی الزامی برای انجام تست‌های پی سی آر وجود ندارد. اگر کسی قبلا سابقه تست پی سی آر داشته باشد در سامانه ماسک وزارت بهداشت تحت کنترل قرار گرفته می‌شود. ارائه تست پی سی آر برای هتل یا تورها الزامی نیست. تیموری درباره نظارت‌ها بر سفرهای خارجی افزود: بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت با سفرهای خارجی ورودی به کشور  برخورد می‌شود. برای مثال اجازه سفرهای توریستی وجود ندارد. هرچند برای سفرهایی با هدف دیدار از خویشاوندان بر اساس فرآیند موجود انجام می‌شود. هرچند تحت عنوان سفرهای توریستی برای ورود، مجوزی از سوی ستاد کرونا ارسال نشده است. سفرهای ایرانیان به خارج از کشور باید بر اساس مقررات کشور مقصد اعمال شود. به گفته او سفرهای خروجی باید بر اساس قوانین کشور مقصد مورد بررسی قرار بگیرد. تیموری درباره مدیریت سفرها از خارج تصریح کرد: مدیریت سفرها بر عهده وزارت راه است اما نظارت‌ها و محدودیت برای ورود اتباع خارجی مطابق با تمهیدات صورت می گیرد ولی بر اساس مصوبات ستاد کرونا در این شرایط کنترل‌ها انجام می‌شود.

ایجاد شده: 18/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 18/اسفند/1399     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...