صفحه اصلی / اخبار خارجی / عملیات‌هایی علیه صنعت توریسم امارات
عملیات‌هایی علیه صنعت توریسم امارات - تصویر 1

عملیات‌هایی علیه صنعت توریسم امارات

ایجاد شده: 25/بهمن/1400       آخرین ویرایش: 25/بهمن/1400

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، " یحیى علی السقاف " معاون وزیر دارایی یمن در خصوص نتایج عملیات طوفان‌ یمن۳ بر اقتصاد امارات گفت ؛ گستره آثار و نتایج این عملیات حتی به بخش‌ هتل‌داری و صنعت گردشگری نیز خواهد رسید؛ دو بخشی که شهرت جهانی دارند. دولت امارات همچنین ده‌ها میلیارد دلار از توقف فعالیت نمایشگاه اکسپو ضرر خواهد کرد؛ نمایشگاهی که مقر ان در دبی قرار گرفته و انتظار می‌رود که بیش از بیست و پنج میلیون بازدیدکننده برای این کشور جذب کند. این بازدیدها ممکن است به خاطر احساس مردم به بی‌ثباتی و ناامنی در امارات لغو شوند؛ احساس تهدیدی که در نتیجه عملیات طوفان‌ یمن۳ شکل گرفت و کاخ‌ مستکبران را به لرزه درآورد.

" رشید الحداد " روزنامه‌نگار و کارشناس مسائل اقتصادی نیز می گوید ؛ امروزه دولت امارات برای نجات اقتصادش از جهان گدایی می‌کند؛ اقتصاد شکننده‌ای که بر منابع بی‌ثبات و حساس نظیر نفت، گردشگری، خدمات، تبادل تجاری، حمل و نقل دریایی و هوایی، سرمایه‌گذاری‌های خارجی شکل گرفته است.

دولت امارات که شکوه پوشالی خود را بر درد و رنج دیگران بنا کرده، تمام چالش‌های منطقه را در دو دهه گذشته برای ساخت یک شهرت گردشگری و سرمایه‌گذاری به کار گرفته و تبدیل به قطب گردشگری و نمایشگاه‌های بین‌المللی شده، اکنون امنیتش را که مهم‌ترین دلیل جذب سرمایه‌اش تاکنون بوده از دست داده است.

این عملیات یک پیام قوی برای تمام پایتخت‌های سرمایه‌داری عربی و جهانی بود؛ جایی که نیروهای مسلح یمنی بر تمام کشورهای دنیا تاکید کردند که امارات یک میدان باز برای جنگ است و نه یک محیط امن برای سرمایه‌گذاری و گردشگری. ابوظبی به پایتختی برای دفع سرمایه تبدیل شده و جای مناسبی برای فعالیت‌های مطلوب نخواهد بود.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...