نتایج جستجو...
وزیر گردشگری ؛ برای گردشگران خارجی قانون ویژه ی برای رعایت حجاب وجود دارد.

وزیر گردشگری ؛ برای گردشگران خارجی قانون ویژه ی برای رعایت حجاب وجود دارد.

" عزت الله ضرغامی " وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت :   برای گردشگران قانون ویژه ی برای رعایت حجاب وجود دارد. در این خصوص هم از طرف وزارتخانه، نظارت های لازم انجام می شود و هم شرکت هایی که تورهای گردشگران خارجی را اجرا می کنند این قانون را رعایت می کنند. او ادامه داد : ۵ گروه  اولویت دار به وزارت خارجه معرفی کرده ایم که برای لغو اولویت در دستور کار قرار بگیرند.  وی افزود : معتقدیم که ایران باید داوطلبانه لغو روادید با سایر کشورها را پیش بگیرد و بدون در نظر گرفتن حساسیت ها این اقدام را انجام دهد. " ضرغامی گفت : واکنش گردشگران خارجی این است که ایران امن ترین کشور برای گردشگران است. وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد : گردشگری حق تمام مردم دنیا است و از این رو باید در زمینه گردشگری تسهیل گری شود.

ایجاد شده: 3/اردیبهشت/1402       آخرین ویرایش: 3/اردیبهشت/1402     اخبار داخلی
رشد ۱۵ درصدی سفرهای نوروزی

رشد ۱۵ درصدی سفرهای نوروزی

به گزارش هتل نیوز ؛ "  عزت الله ضرغامی " وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت : امسال ما شاهد رشد ۱۵ درصدی سفرهای مردم در تعطیلات نوروز بودیم، البته آمار ما از ۲۵ اسفند شروع می‌شود تا نیمه فروردین. سال گذشته مجموع اقامت، ۵۰ میلیون نفر شب بود که امسال به ۵۷/۱ میلیون نفر شب رسید.  او ادامه داد : ما در دولت جدید ظرفیت های زیادی را اضافه کردیم. دستگاه های مختلف امکانات اقامتی خود را در اختیار دادند. وی تاکید کرد : شاهد یک رشد، بخصوص برای طبقات پایین دست در این حوزه هستیم.  " ضرغامی "‌ گفت : رتبه بندی استان‌ها به این صورت است، مازندران، گیلان و خراسان رضوی به ترتیب سه استان نخست از نظر مسافرپذیری هستند، پس از آن ها هرمزگان، خوزستان و به ترتیب سایر استان در رتبه‌های بعدی قرار دارند. مقام اول در بازدید مجموعه فرهنگی تاریخی حافظیه در شیراز است با ۴۵۰ هزار بازدیدکننده.  وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود : امسال شاهد یک رشد بسیار بالایی در بازدیدهای تهران بودیم که از ۳۹۰ هزار نفر در سال گذشته به ۲ میلیون نفر افزایش پیدا کرد.

ایجاد شده: 30/فروردین/1402       آخرین ویرایش: 30/فروردین/1402     اخبار داخلی
بیانیه جامعه اقامتگاه‌های بومگردی ایران در خصوص حواشی اخیر نسبت به بومگردی‌ها

بیانیه جامعه اقامتگاه‌های بومگردی ایران در خصوص حواشی اخیر نسبت به بومگردی‌ها

به گزارش هتل نیوز جامعه اقامتگاه‌های بومگردی ایران در خصوص حواشی اخیر نسبت به بومگردی‌ها در بیانیه‌ای به این حواشی واکنش نشان داد. در این بیانه آمده است : شاد باش آغاز سال نو و همزمانی بهار طبیعت و بهار رمضان و آرزوی سالی همراه با موفقیت و بهروزی  خانه های بوم گردی با بیش از یک و نیم دهه فعالیت و نقش آفرینی در بافت های تاریخی و طبیعی روستایی و شهری و همچنین تاکید بر توسعه‌ی پایدار، سال جدید را پس از چند سال سپری کردن بحران‌های مختلف و با امید به روزهای بهتر و در راستای با توکل به ایزد توانا و تلاش بیشتر خانواده و جوامع محلی به عنوان عناصر اصلی بوم گردی و با انرژی مثبت آغاز می نماید. لازم می دانیم در راستای تفاهم هرچه بیشتر موارد ذیل را که در این چند روز تعطیلات جشن نوروز پیش آمده به جهت یافتن راهکار مناسب طرح موضوع می نماییم ؛ متاسفانه از یکی از شبکه های تلویزیون سریالی پخش می شود که جایگاه واقعی خانه های بومی با ادبیات دور از شان مورد آسیب قرار میگیرد. این سریال در شبکه یک پخش شد که چهره‌ای مخدوش، غیرواقعی و دور از اخلاق حرفه ای از اقامتگاه‌های بوم گردی به نمایش گذاشت. به طور قطع فرهنگ بومی ایران زمین بسیار غنی و دارای جایگاه ویژه بوده و تولید محتواهای هنری باید با ظرافت و دقت نظر و مطالعه ی بیشتری صورت گیرد. موضوع دیگر ساختار خانواده محور اقامتگاه های بوم گردی است که با محوریت مهمان نوازی در حال فعالیت هستند تاکید ما در اقامتگاه های بوم گردی بر این شعار معروف نیاکانمان است می گوید : مهمان حبیب خداست. پس در این چهارچوب و ضمن احترام به قوانین و با نگاه تعاملی و همچنین در نظر گرفتن شرایط جامعه و نسل امروز براین باور هستیم که مقولاتی مثل حجاب نگاه فرهنگی می‌طلبد و  پوشش در میان اقوام ایران زمین میتواند نمونه ای از داشته ها و شاخصه های فرهنگی در میان جوامع بومی محسوب گردد. اقامتگاه‌های بوم گردی به عنوان مدافعان فرهنگ، معنویت، سنت و طبیعت همواره خود را حافظ ارزش های فرهنگی، بومی و ملی می دانند. برخورد قهری و پلمب اقامتگاه های بوم گردی (آخرین مورد در پایان نوروز اقامتگاه موفق و موجه در خراسان رضوی)، ضمن عدم حفظ حقوق آنان، باعث دلسردی و یاس مدیران و بهره‌برداران می گردد. و دیگر آن که فعالان بوم گردی و گردشگری خوان های بسیار طی میکنند تا برای فعالیت مجوزی دریافت و یا تمدید نمایند در حالی که فعالیت مراکز بدون مجوز و با نام های مختلف و بدون نظارت صورت می گیرد . اخیرا آماری توسط یکی از مسئولین ارایه شده که سهم خانه های بوم گردی را از گردشگری نوروزی کشور تنها یک درصد می داند که این خود بی ارزش کردن مجوز های ارایه شده و همچنین دستگاههای نظارتی و تشکل های تخصصی محسوب میشود. جامعه انجمن های حرفه ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی کشور آمادگی خود را با نگاه گفت و گو محور و تعاملی و در جهت دستیابی به راهکارهای مناسب در راستای تفاهم بیشتر اعلام می‌دارد. به امید روزهای بهتر ...

ایجاد شده: 15/فروردین/1402       آخرین ویرایش: 15/فروردین/1402     اخبار داخلی
رنج بی‌پایان هتلداران در جنگ با ویلاهای لوکس و خانه‌های مسافر

رنج بی‌پایان هتلداران در جنگ با ویلاهای لوکس و خانه‌های مسافر

به گزارش هتل نیوز ؛ هتل‌ها و پلاژهای رسمی و ثبت‌شده مجبورند برای اجاره دادن اتاق و سوئیت از مسافران شناسنامه بگیرند و به افرادی که نسبت فامیلی نداشته باشند اتاق نمی‌دهند، اما این محدودیت برای ویلاهای شخصی وجود ندارد. ویلای شیک با امکانات کامل مانند استخر، جکوزی و میز بیلیارد که سال قبل در بهترین حالت شبی ۲۰ میلیون تومان اجاره داده می‌شد، حالا در دریاکنار یا شهرک خانه‌دریا برای هر ۲۴ ساعت تا ۱۰۰ میلیون تومان اجاره داده می‌شود. درست است که اکثر مردم در چندسال اخیر فقیرتر شده‌اند، اما آن جمعیت حداقلی که پولدار بودند، با چندبرابر شدن قیمت تمام کالاها، پولدارتر شده‌اند و دیگر ارقام ۱۰۰ میلیون و ۲۰۰ میلیون تومان برایشان پول خرد محسوب می‌شود. در حالی که تا اسفندماه ۱۴۰۱ در استان گیلان و منطقه توریستی چمخاله، نرخ اجاره یک ویلای ۲۵۰ متری و سه خوابه برای یک روز ۱۰ میلیون تومان بود، همان ویلا حالا در ایام نوروز بین ۷۰ تا ۹۰ میلیون تومان قیمت دارد و دو خانواده در آن سکونت دارند. یک ویلای استخردار و سه خوابه را در چمخاله برای هر شب ۸۰ میلیون تومان اجاره داده می شود. بررسی‌های دیگر از نرخ اجاره ویلاها نشان می‌دهد که اجاره منزلی روستایی یا قدیمی نیز با عددی کمتر از ۱۰ میلیون تومان برای هر شبانه‌روز، میسر نیست. بسیاری از شهروندان محلی در این روزها با نقل‌مکان به منازل خویشاوندانشان و اجاره دادن منازل خود، به درآمدهای چشمگیری دست یافته‌اند.

ایجاد شده: 7/فروردین/1402       آخرین ویرایش: 7/فروردین/1402     اخبار داخلی
رئیس جامعه هتلداران کردستان ؛ اقامتگاه‌های غیرمجاز بسیاری از مسافران را جذب می‌کنند

رئیس جامعه هتلداران کردستان ؛ اقامتگاه‌های غیرمجاز بسیاری از مسافران را جذب می‌کنند

به گزارش هتل نیوز ؛ " عبدالحمید حمیدی " رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان کردستان گفت : ضریب اشغال هتل‌های سنندج در روزهای سپری شده از نوروز امسال ۴۰ تا ۶۰ درصد بوده است. این رقم با شرایط معمول هتل‌های این شهر در نوروزهای قبل از کرونا فاصله دارد. در سایر شهرستان‌های استان ضریب اشغال ۳۰ درصد بوده است که این بسیار پایین است. او گفت : خانه‌های مسافر و اقامتگاه‌های غیرمجاز، در خیلی از شهرها و مقاصد گردشگری کشور فعال هستند و متاسفانه در رقابتی نابرابر بسیاری از مسافران را جذب می‌کنند. وی افزود : علاوه بر این، آموزش و پرورش هم از مدارس به عنوان اقامتگاه استفاده می‌کند و بخشی از مسافران جذب این فضاها می‌شوند. رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان کردستان تاکید کرد : مجموع این دلایل سبب رکود نسبی فعالیت اقامتگاه‌های رسمی و هتل‌های کردستان در نوروز امسال شده است.

ایجاد شده: 7/فروردین/1402       آخرین ویرایش: 7/فروردین/1402     اخبار داخلی
وزیر میراث‌فرهنگی : عملیات مرمت، جاذبه گردشگری است

وزیر میراث‌فرهنگی : عملیات مرمت، جاذبه گردشگری است

به گزارش هتل نیوز ؛ " سید عزت‌الله ضرغامی " وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نشست با اعضای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور  گفت :  بارها اعلام کردیم عملیات مرمت، جاذبه گردشگری است در حقیقت خود کارگاه میراث‌فرهنگی جاذبه گردشگری است نباید بازدید مردم به دلیل مرمت متوقف شود. وی افزود : از نظر من هیچ اشکالی ندارد مسیری برای تردد مردم در نظر گرفته شود. او گفت : کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین کاروانسراهای کشور است. با زحمتی که دستگاه قضایی برای آزادسازی این کاروانسرا کشید موجب شد به عنوان یک جاذبه تاریخی مردم از آن بتوانند به زودی بازدید کنن. وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد : این بنا باید مرمت شود و در کنار آن جاذبه‌های تکمیلی ایجاد کنیم تا از مقاصد مهم گردشگری کشور شود.

ایجاد شده: 5/فروردین/1402       آخرین ویرایش: 5/فروردین/1402     اخبار داخلی
ضریب اشغال ۱۰ درصدی هتل‌های البرز

ضریب اشغال ۱۰ درصدی هتل‌های البرز

به گزارش هتل نیوز ؛ " مصطفی فرازنده " رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان البرز گفت :   ضریب اشغال هتل‌های این استان از ۲۷ اسفند تا پایان ۳  فروردین حدود ۱۰ درصد بوده و این، حتی برای استانی مثل البرز و شهری مثل کرج که در مسیر مسافران نوروزی قرار دارد، بسیار پایین است. وی افزود :  با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان هم قرار داریم، پیش بینی می‌شود این ضریب نهایتاً تا پایان نوروز به ۱۵ درصد برسد. او گفت : مسافران عراقی برای استفاده از خدمات بیمارستان‌های کرج به این‌جا می‌آیند. با توجه به بالا رفتن قیمت دلار، متاسفانه با مبالغی که در مقیاس بین‌المللی بسیار پایین‌تر از هتل‌های کشورهای منطقه است، از خدمات هتل‌های ما استفاده می‌کنند. برای حیثیت گردشگری و صنعت هتلداری ایران خیلی بد است که مسافران عراقی با این مبالغ بسیار ناچیز از خدمات ما استفاده می‌کنند! رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان البرز ضمن اعلام اینکه راه حل این مشکل، تفکیک نرخ ارزی و نرخ ریالی است گفت :  اگر این راه حل اجرایی شود هم حیثیت صنعت در سطح بین‌المللی حفظ می‌شود،  هم بخشی از خسارات وارد آمده به هتل‌ها در سال‌های گذشته جبران می‌شود و هم این‌که دست هتل‌ها برای اعمال تخفیف‌هایی برای هموطنان و گردشگران داخلی باز خواهد بود.

ایجاد شده: 5/فروردین/1402       آخرین ویرایش: 5/فروردین/1402     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...