مدیرعامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز ، اظهار داشت: خوشبختانه به دلیل استقبال گسترده مسافران نوروزی از جاذبههای گردشگری استان اردبیل، وضعیت هتلها در ایام نوروز امسال به نسبت سال گذشته بسیار بهتر بود و از سوی دیگر این رونق در زندگی کسبه و مردم شهر نیز مشهود بود. به گزارش هتلنیوز ، مدیرعامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل، ابراز داشت: در نوروز امسال و بر اساس اطلاعات دریافتی از واحدهای اقامتی رسمی سراسر استان شامل هتل، هتلآپارتمان و میهمانسرا، شاهد میانگین ضریب اشغال 85 درصدی بودیم که این میزان در مقایسه با ضریب اشغال 55 درصدی به ثبت رسیده در سال گذشته با رشد 30 درصدی مواجه بوده است. “جعفر بذری” با تائید آمار ارائه شده از سوی رئیس جامعه هتلداران ایران، گفت: رشد 50 درصدی میزان اقامت ارائه شده از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با در نظر گرفتن مجموع شبهای اقامت در تمامی مراکز از جمله خانههای مسافر، اقامتگاههای دولتی، مدارس آموزش و پرورش، کمپها و … محاسبه شده است. مدیرعامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل با اشاره به فعالیت 6000 تخت خانهمسافر در شهر توریستی سرعین، بیان داشت: به دلیل عدم اخذ مجوز توسط این واحدها و مشکلات و مسائلی که در خصوص نحوه فعالیت خانهمسافرها وجود دارد، میزان اقامت مسافران نوروزی در این منازل در آمار رسمی اعلام شده توسط جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان، لحاظ نشده است. وی افزود: از سوی دیگر امسال نیز شاهد فعالیت گسترده وزارت آموزش و پرورش در امر اسکان و اقامت مسافران نوروزی بودیم به شکلی که بایستی اعتراف کرد این وزارتخانه به طور رسمی وارد صنعت هتلداری شده است. “جعفر بذری” در پایان گفت: متاسفانه در شهر توریستی مانند سرعین، مدارس از دو هفته قبل از ایام نوروز، تعطیل میشوند و حتی در حال حاضر نیز فعالیت آموزشی خود را آغاز نکردهاند و همچنان مشغول جذب مسافران هستند.
ایجاد شده: 16/فروردین/1397 آخرین ویرایش: 16/فروردین/1397 اخبار داخلی
رئیس جامعه هتلداران و میهمانپذیران استان سمنان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز ضمن اشاره به افزایش 7 درصدی ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی این استان در نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، اظهار داشت: عملکرد و اقدامات اداره کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در ایام نوروز، قابل تحسین است. به گزارش هتلنیوز ، محمد مهدی کردان با اشاره به مهمترین دلایل تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد گردشگری و در نتیجه افزایش ماندگاری مسافران نوروزی در این استان، ابراز داشت: برگزاری جشنواره بازیهای بومی و محلی، اجرای موسیقی اقوام مختلف کشور، ایجاد نشاط در مسافران نوروزی، برپایی مراکز اطلاعرسانی در مبادی ورودی شهرهای استان، ایجاد بازارچههای صنایع دستی، برپایی سیاه چادر و اجرای برنامههای شاد نوروزگاهی، برگزاری تورهای شهری و در پایان توزیع مقادیر بیشماری از بروشور و کاتالوگهای معرفی جاذبهها و تاسیسات گردشگری، از جمله مهمترین دلایل افزایش میزان مسافران نورزی استان سمنان در مقایسه با سالهای گذشته است. وی در ادامه به ارائه آمار دقیق اقامتهای نوروزی در استان سمنان پرداخت و گفت: از مجموع تعداد 385637 اقامت به ثبت رسیده در واحدهای مختلف، 17955 نفر در واحدهای اقامتی رسمی ( هتل، هتلآپارتمان و میهمانپذیر )، 80826 نفر در اقامتگاهها و مدارس آموزش و پرورش، 101547 نفر در میهمانسراهای ادارات دولتی و سالنهای ورزشی، 152921 نفر در اقامتگاههای موقت و چادرهای مسافرتی، 26388 نفر در زائرسراها، 4000 نفر در خانههای مسافر و منازل استیجاری و 2000 نفر نیز در اقامتگاههای بومگردی، اسکان داشتهاند. “کردان” در پایان افزود: مجموعا تعداد 20 واحد اقامتی رسمی شامل 13 هتل و هتلآپارتمان، 4 میهمانسرا، یک مُتل و دو مجتمع اقامتی با ظرفیتی بالغ بر 1330 تخت اقامتی در سراسر استان سمنان، فعال است که در طی روزهای 27 اسفندماه سال گذشته تا پایان تعطیلات نوروزی امسال با ثبت ضریب اشغال 75 درصدی، افزایش 7 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را تجربه کردهاند.
ایجاد شده: 16/فروردین/1397 آخرین ویرایش: 16/فروردین/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس اتحادیه هتلداران استان اصفهان اظهار داشت: آخرین نشست هماهنگی اعضای اتحادیه هتلداران استان اصفهان در سال 96 روز پنجشنبه هفته گذشته مورخ 24 اسفندماه به میزبانی هتل پیروزی اصفهان برگزار شد. “مهدی نریمانی” ابراز داشت: در این نشست که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، معاون گردشگری، رئیس مجمع تشکلهای گردشگری، رئیس و اعضای هیات رئیسه اتحادیه هتلداران استان اصفهان و همچنین مدیران کل هتلهای زیرمجموعه اتحادیه هتلداران اصفهان برگزار شد، اعضا در رابطه با اقدامات انجام شده و برنامههای پیش رو جهت ایام نوروز و استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی به بحث و تبادل نظر پرداختند. رئیس اتحادیه هتلداران استان اصفهان، تصریح کرد: با توجه به همزمانی این روزها با ایام شهادت امام هادی ( ع ) تمامی حاضرین در این جلسه متعهد شدند تا اقدامات لازم در راستای فرهنگسازی و اجرای برنامههای مناسب برای حفظ احترام این روزها را در دستور کار خود قرار دهند. “مهدی نریمانی” در ادامه با انتقاد از شرایط موجود در صنعت هتلداری کشور از جمله شهر اصفهان، گفت: متاسفانه در شرایطی که ایام نوروز جزو بازه زمانی پیک سفر در شهر اصفهان محسوب میشود و هتلداران از ماهها پیش برای این ایام برنامهریزی میکنند، شاهد این هستیم که در رابطه با بحث اقامت مسافران نوروزی موازیکاری صورت گرفته و دستگاههایی مانند وزارت آموزش و پرورش، مشکلات زیادی را برای هتلداران استان به وجود آوردهاند. وی در ادامه در واکنش به ابلاغیه معانت گردشگری کشور در رابطه با غیرقانونی بودن اسکان و اقامت مسافران نوروزی در مدارس، گفت: این ابلاغیه فقط توسط سازمان میراث فرهنگی و معاونت گردشگری، ابلاغ شده است و هیچ ضمانت اجرایی ندارد. از سوی دیگر هیچ ساز و کاری در خصوص نحوه جلوگیری از اقامت میهمانان غیر فرهنگی در مدارس تدوین نشده است. “مهدی نریمانی” مهمترین مطالبه هتلداران بخش خصوصی استان اصفهان را ممانعت از موازیکاری در زمینه اسکان و اقامت مسافران نوروزی برشمرد و افزود: در آستانه ایام نوروز به عنوان فصل پیک سفر، 70 درصد از ظرفیت هتلها و واحدهای اقامتی رسمی استان اصفهان خالی است و این در شرایطی است که شاهد هستیم علاوه بر مدارس، خانههای اجارهای و اقامتگاههای دولتی، مسافران در مساجد و امامزادههای شهر نیز اسکان یافته و هیچ برخورد و نظارتی در خصوص این اقدام صورت نگرفته است. وی افزود: وظیفه اصلی وزارت آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه دولتی، موضوع آموزش و فرهنگسازی است ولیکن شاهد هستیم که این وزارتخانه بدون هیچ نظارت و ساماندهی وارد بحث اقامت شده و امسال نیز بیش از 12 هزار مدرسه و 100 هزار کلاس درس را به این موضوع اختصاص داده است. رئیس اتحادیه هتلداران استان اصفهان در پایان گفت: از ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور و همچنین رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان متولی صنعت گردشگری در کشور، تقاضا داریم تا به طور جدی به موضوع فعالیت وزارت آموزش و پرورش در زمینه اسکان گردشگران و همچنین فعالیت اقامتگاههای دولتی، ورود پیدا کرده و صنعت هتلداری کشور را از وضعیت نامساعدی که درآن قرار گرفته است را نجات دهند.
ایجاد شده: 26/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 26/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، همایش سالیانه مدیران گروه هتلهای پارسیان از ساعت 8 صبح الی 17 عصر روز سه شنبه مورخ 22 اسفندماه به میزبانی هتل پارسیان استقلال تهران و با حضور مدیرعامل هلدینگ سیاحتی، تفریحی و حمل و نقل پارسیان و همچنین مدیران واحدهای تابعه گروه هتلهای پارسیان، برگزار شد. در ابتدای این مراسم، مهندس “پوراکبریان” مدیرعامل هلدینگ سیاحتی و تفریحی پارسیان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مدیران، اعضای هیاتمدیره و کلیه پرسنل گروه هتلهای پارسیان، برای تمامی اعضای خانواده بزرگ گروه هتلهای پارسیان آرزوی موفقیت و سلامتی کرد. مهندس پوراکبریان در ادامه با تاکید بر نقش و اهمیت نیروی انسانی به عنوان سرمایه اصلی هلدینگ سیاحتی پارسیان، اظهار داشت: آموزش و ارتقای سطح علمی و تئانمندیهای تمامی مدیران و کارشناسان با استفاده از محتواهای اصیل بایستی در الویت قرار گیرد. مدیرعامل هلدینگ تفریحی و سیاحتی پارسیان همچنین ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات به ویژه در حوزه غذا و نوشابه را از جمله مهمترین اهداف و برنامههای گروه هتلهای پارسیان در سال 97 معرفی کرد. ارائه گزارش عملکرد مالی گروه هتلهای پارسیان در دوره یازده ماهه سال 96، ارائه گزارش عملکرد کارگروه منابع انسانی، بحث در خصوص جایگاه راهبردی غذا و نوشابه در زمینه فروش، اقدامات در زمینه ایمنی در برابر حوادث، آاقدامات نوروزی کمیته بهداشت و بررسی وضعیت رزرواسیون آنلاین، باشگاه مشتریان و تشکیل ستاد نوروزی از دیگر موضوعات مطرح در این همایش بود.
ایجاد شده: 24/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 24/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، دکتر “محسن قریب” پس از سالها فعالیت در بخش دولتی صنعت گردشگری و هتلداری از جمله گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی و … هماکنون سمت ریاست هیاتمدیره گروه هتلهای آریا به عنوان نخستین گروه هتلداری بخش خصوصی در کشور را بر عهده دارد. دکتر “محسن قریب” در ابتدای مصاحبه با خبرنگار هتلنیوز به بیان شرح مختصری از تاریخچه فعالیت گروه هتلهای آریا پرداخت و گفت: گروه هتلهای آریا در سال 1386 تاسیس شده است و در طول این سالها به عنوان اولین گروه هتلداری بخش خصوصی در کشور موفق شده است تا اتفاقات خوبی را رقم بزند. دکتر “محسن قریب” اظهار داشت: گروه هتلهای آریا از بدو تاسیس سه هدف عمده را در اولویتهای کاری خود قرار داده است. در ابتدا ظرفیتسازی برای هتلهای عضو گروه در حوزههای اقامتی و پذیرایی از طریق امضای قرارداد با گروهها، شرکتها و سازمانهای دولتی و خصوصی، در مرحله دوم حضور در نمایشگاههای داخلی و خارجی و تبلیغات با بیشترین اثردهی برای تمامی اعضای گروه و به عنوان هدف سوم نیز موضوع آموزش واحد در تمامی هتلهای زیرمجموعه را دنبال نموده است که در آخرین اقدام، گروهی از مدیران هتلها برای حضور در یک دوره آموزشی به کشور ترکیه اعزام شدند. دکتر “قریب” تصریح کرد: گروه هتلهای آریا همه ساله در نمایشگاه بینالمللی گردشگری تهران حضور دارد و امسال نیز موفق به کسب عنوان بهترین غرفه حاضر در سالن خلیج فارس که مختص به هتلداران بود، شد. در حوزه نمایشگاههای خارجی نیز طی سالهای گذشته حضور پر قدرتی در کشورهایی نظیر ترکیه و چین داشتهایم. وی در خصوص برنامههای گروه هتلهای آریا در سال آینده، گفت: در سال آینده نیز اهداف تعیین شده علیالخصوص در زمینه ارائه سرویس به سازمانها و شرکتهای خصوصی و دولتی، توسعه روابط با کشورهای خارجی و حضور در نمایشگاههای بینالمللی را با قدرت هر چه بیشتر ادامه خواهیم داد. وب افزود: همچنین موضوعی که از سال آینده آن را استارت خواهیم زد، تجهیز و استانداردسازی هتلهای سراسر کشور است که بر اساس مجوز و نمایندگیهای اخذ شده از چندین شرکت خارجی، طراحی و ساخت و همچنین تجهیز هتلهای متقاضی را دنبال خواهیم کرد. رئیس هیاتمدیره گروه هتلهای آریا در رابطه با وضعیت ضریب اشغال هتلهای زیرمجموعه این گروه، ابراز داشت: خوشبختانه با توجه به استفاده از روشهای مدرن بازاریابی و فروش و همچنین تلاشهای مجموعه عوامل، گروه هتلهای آریا در سال جاری میانگین ضریب اشغال 70 درصد را داشته است. البته با توجه به توزیع نامناسب سفر در کشور و همچنین وضع معیشت مردم که در پی رکود اقتصادی با مشکل مواجه شده است، متاسفانه اکثریت هتلهای کشور ضریب اشغال پایینی را داشته و مردم ترجیح دادهاند تا در مراکز عمومی، چادرهای مسافرتی و یا نهایتا در خانهمسافرها اقامت داشته باشند. دکتر محسن قریب در رابطه با ورود دولت به صنعت گردشگری نیز گفت: نه فقط در صنعت گردشگری بلکه در تمامی مباحث اقتصادی، تصدیگری دولت نتیجه خوبی در پی نداشته و متاسفانه ورود مستقیم دولت با موفقیت همراه نبوده است. تشکلهای دولتی به دلیل ساختار اجرایی و نظارتهایی که بر عملکردشان وجود دارد دچار موانع و مشکلات زیادی به ویژه در بحث تبلیغات و بازاریابی میشوند. از سوی دیگر مجموعههای دولتی دارای پرسنل مازادی هستند که فقط و فقط، هزینههای سرباری را به هتلها تحمیل میکنند. وی در پایان افزود: در طرف مقابل و در مقایسه با مجموعههای دولتی، بخش خصوصی دارای تحرک، چابکی و سرعت عمل بسیار بالایی در تصمیمگیریهاست
ایجاد شده: 22/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 22/اسفند/1396 اخبار داخلی
نشست مشترک اعضای هیاترئیسه جامعه هتلدارن ایران و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، شب گذشته به میزبانی هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد. به گزارش هتلنیوز ، در این نشست علاوه بر رئیس، نایبرئیس، مدیر اجرایی و دبیر کارگروه اطلاعرسانی و تبلیغات جامعه هتلداران، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به همراه جانشین فرماندهی نیروی انتظامی کشور و همچنین جمعی از مدیران عامل گروههای هتلداری کشور نیز حضور داشتند. در ابتدای این نشست، دکتر “جمشید حمزهزاده” رئیس جامعه هتلداران ایران ضمن اشاره به مهمترین موانع و مشکلات جاری در صنعت هتلداری کشور، اظهار داشت: متاسفانه در شرایط فعلی، هتلداری کشور در اوضاع نامساعدی قرار دارد به شکلی که میانگین ضریب اشغال هتلهای سراسر کشور طی سه سال گذشته، 30 درصد کاهش یافته است. رئیس جامعه هتلداران ایران با تاکید بر اهمیت موضوع اقامت به عنوان یکی از ارکان اصلی در صنعت گردشگری، ابراز داشت: اخذ مالیاتهای سنگین از هتلداران، عدم حمایت دولت از طریق اعطای تسهیلات، فعالیت میهمانسراهای دولتی، ورود رسمی وزارت آموزش و پرورش به موضوع اسکان مسافران و فعالیت خانههای مسافر، مهمترین مشکلات فعلی صنعت هتلداری در ایران است. وی افزود: بر اساس آمار رسمی اعلام شده از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، میزان گردشگران خارجی ورودی به کشور در سال 96 در مقایسه با سال 95، پنج درصد کاهش یافته است. شهرام شیروانی؛ نایبرئیس جامعه هتلداران ایران نیز با تکمیل صحبتهای حمزهزاده، گفت: بحث امنیت گردشگران علیالخصوص گردشگران خارجی که وارد ایران میشوند بسیار دارای اهمیت است و به همین دلیل از نهادهای انتظامی و امنیتی تقاضا داریم به طور جدی وارد موضوع خانهمسافرها شوند و برخورد جدی با اماکن اقامتی غیرمجاز، داشته باشند. نایبرئیس جامعه هتلداران ایران، ادامه داد: صنعت گردشگری بسیار وابسته به مسائل و موضوعات سیاسی است تا جایی که با کوچکترین اظهارنظر مقامات در سراسر جهان، گردشگری و اجزای آن دچار تاثیر میشود. “شهرام شیروانی” افزود: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم تا در موضوعاتی مانند مالیات بر ارزش افزوده و همچنین تشکیل وزارت گردشگری، نگاه ویژه و حمایتی به صنعت گردشگری داشته باشند. مهرداد تاوتلی؛ مدیرعامل گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی نیز از دیگر افرای بود که در این نشست اظهاراتی را مطرح کرد. وی با اشاره به مظلومیت صنعت گردشگری و هتلداری در ایران، گفت: مساله اصلی در مباحث امنیتی در حوزه صنعت گردشگری و هتلداری، تفاوت در دستورالعملهاست تا جایی که در این حوزه نیاز به یک سند جامع مرتبط با مسائل امنیتی و انتظامی داریم. قلیچخانی؛ مدیرعامل گروه هتلهای “سورینت” نیز در اظهارتی کوتاه، گفت: یکی از مشکلات اصلی صنعت هتلداری در کشور پرداخت مالیات بر ارزش افزوده است. در هتلها حتی برای خرید کالاهای ایرانی نیز بایستی 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کرد که این مخالف سیاستهای اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری است. در ادامه و پس از ورود مهندس “محمد محبخدایی” معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور به جمع حاضرین، مباحث شکل چالشیتری به خود گرفت. معاون گردشگری کشور، اظهار داشت: صنعت گردشگری ایران از یک سو دارای ظرفیتها و پتانسیلهای فوقالعاده و از سوی دیگر دارای ضوابط و محدودیتهایی است. محمد محبخدایی با ارائه آماری از وضعیت هتلهای کشور، گفت: هتلداری ایران از بخش دولتی به شبه دولتی منتقل شده است و از سوی دیگر بین 60 تا 70 درصد هتلهای اصلی و بزرگ ما که توانایی ارزآوری دارند، وابسته به بخش دولتی و شبه دولتی است. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با ترسیم فضای کلی حاکم بر صنعت گردشگری کشور، تصریح کرد: در صنعت گردشگری ابتدا باید جامعه هدف خود را شناسایی و در مرحله بعدی به سمت “محصول محوری” حرکت کنیم. این در شرایطی است که یکی از مهمترین مشکلات و محدودیتهای صنعت گردشگری در ایران عدم وجود امکانات لازم جهت تبلیغات و اطلاعرسانی حتی از طریق رسانه ملی است. وی در ادامه افزود: امروزه در سراسر دنیا صنعت گردشگری جایگزین اقتصاد نفتی شده است در حالیکه کشور ایران با پتانسیل فوقالعاده از این امکان بیبهره است و متاسفانه نوع نگاه به گردشگری و گردشگران خارجی، امنیتی است در شرایطی که در کشورهای همسایه مانند ترکیه چنین مسائلی وجود ندارد. دبیر کارگروه اطلاعرسانی و تبلیغات جامعه هتلداران ایران، آخرین نماینده هتلداران بود که شفاف و صریح به بیان دغدغههای فعالان این صنف پرداخت. “سید مهدی حسینی” در ابتدا عنوان کرد: این جلسه، تخصصیترین نشست سال صنعت هتلداری کشور است زیرا به مقوله امنیت و آرامش پرداخته است. دبیر کارگروه اطلاعرسانی و تبلیغات جامعه هتلداران ایران، اظهارات خود را با یک سوال از حاضرین در این نشست آغاز کرد؛ علت استقبال از خانهمسافرها چیست؟ عضو هیاتمدیره گروه هتلهای کوثر و مدیرکل هتل هویزه تهران، تصریح کرد: گردشگران داخلی و خارجی در خانههای اجارهای دارای آزادیهایی هستند که در هتلها به دلیل برخی محدودیتهای قانونی چنین امکانی وجود ندارد. وی در ادامه ابراز داشت: بخش دولتی و شبه دولتی نباید وارد صنعت گردشگری و هتلداری شود و صرفا بایستی نگاه حمایتی داشته باشد. از مجلس شورای اسلامی و نمایندگان محترم تقاضا داریم به صورت جدی بحث خصوصیسازی هتلها که مورد تاکید ریاست محترم جمهور نیز قرار گرفته است را در دستور کار خود قرار دهند. “سید مهدی حسینی” افزود: بر اساس آمار وارقام موجود، عملکرد بخش خصوصی در تمامی بخشهای صنعت گردشگری از جمله هتلها، آژانسها، ایرلاینها و … بهتر و موفقتر از بخش دولتی بوده است که دلیل اصلی آن عدم وجود برخی محدودیتهاست. وی در پایان گفت: صنعت هتلداری به طور مستقیم به روابط بینالملل وابسته است. برای مثال به دلیل مسائل پیش آمده در سفارت عربستان، بسیاری از هتلهای شهر مشهد ورشکسته شدند. اظهارات رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، پایان بخش این نشست دو ساعته بود. علاءالدین بروجردی ضمن تائید مشکلات موجود در مسیر توسعه گردشگری کشور، اظهار داشت: برگزاری چنین جلسات بیواسطهای با حضور فعالان صنعت گردشگری و مسئولین امر، بهترین راهکار برای رفع موانع و مشکلات است. رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: صنعت گردشگری، هتلداری و میهماننوازی ایران بایستی از مبدا تا مقصد، کالبدشکافی شود تا جایی که با بازنگری در برخی از قوانین به راحتی میتوان حجم عظیمی از گردشگران خارجی را وارد کشور کرد. وی در پایان گفت: در صنعت گردشگری بایستی مطابق با واقعیتهای موجود در سطح دنیا عمل کنیم. برای مثال حمایت از سرمایهگذاران این بخش علیالخصوص سرمایهگذاران خارجی، الزامی است.
ایجاد شده: 21/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 21/اسفند/1396 اخبار داخلی
مهرداد تاوتلی؛ مدیرعامل گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز به تشریح اقدامات مجموعه تحت مدیریت خود در سال 96 و مهمترین اهداف و برنامههای این گروه در سال آینده پرداخت. مدیرعامل گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی در گفتگو با خبرنگار هتلنیوز، اظهار داشت: عمدهترین برنامه گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی در سال گذشته، ارتقای کیفیت خدمات بوده است و برای رسیدن به این هدف اقداماتی از جمله آموزش نیروی انسانی و همچنین تجهیز و بازسازی هتلهای زیر مجموعه در دستور کار قرار گرفت. “مهرداد تاوتلی” در خصوص اقدامات انجام شده در راستای تجهیز و بازسازی واحدهای زیرمجموعه گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی، ابراز داشت: بازسازی و نوسازی کامل 400 اتاق و تجهیز آشپزخانه و تالارهای همایش برخی از هتلها از مهمترین اقداماتی بوده که در این زمینه انجام شده است. مدیرعامل گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی، توسعه بخش بازاریابی و فروش را یکی دیگر از اهداف این مجموعه در طول سال 96 معرفی کرد و گفت: با راهاندازی سیستم رزرواسیون واقعی، وبسایت و همچنین اتصال به وبسرویسهای جهانی برای فروش خدمات در سطح بینالمللی، موفق شدیم علاوه بر کسب رضایتمندی از سوی میهمانان، ضریب اشغال مجموعه واحدها را نیز 6 درصد افزایش دهیم که این میزان با توجه به رکود موجود در سال قبل ( 95 ) قبل توجه است. وی میانگین ضریب اشغال هتلهای گروه ایرانگردی و جهانگردی در سال جاری را 58 درصد ارزیابی کرد و افزود: با توجه به شعار امسال گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی یعنی “ارتقای کیفیت، افزایش درآمد، کنترل هزینهها” موفق به کسب نتایج قابل قبولی شدیم که ثمره اصلی آن در سال آینده، مشخص خواهد شد. “تاوتلی” در ادامه و در رابطه با برنامههای گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی در سال 97، گفت: ادامه روند بازسازی و تجهیز هتله، افزایش ستاره و درجه هتلها، افزایش میانگین ضریب اشغال و افزایش رضایتمندی مشتریان هتلهای زیرمجموعه، مهمترین اهداف گروه در سال آینده خواهد بود. وی در پایان، عملکرد مجموعه عوامل گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی در طول یکسال گذشته را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: با توجه به امکانات موجود و از سوی دیگر شرایط گردشگری کشور و وضعیت رکود اقتصادی، نمره 19 از 20 را به عملکرد تمامی همکاران خود در مجموعه میدهم.
ایجاد شده: 21/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 21/اسفند/1396 اخبار داخلی
آژانس خبری هتلنیوز ؛ رسانه رسمی و تخصصی صنعت هتلداری ایران در مصاحبه با بیش از 40 نفر از مقامات، مسئولین، دستاندرکاران، روسای تشکلها، مدیران ارشد، مدیران، مالکان و سرمایهگذاران صنعت هتلداری کشور فعال در بخش دولتی و خصوصی به بررسی مهمترین موضوعات، مسائل و مشکلات کشور در این حوزه، پرداخته است. مشروح مهمترین اظهارات این افراد در مصاحبه با خبرنگاران هتلنیوز را در ادامه مشاهده مینمایید. 1 – فرشید کریمی؛ مدیر عامل شرکت آرین پارسه کیش: بهتر است تا تمامی نمایشگاههای گردشگری داخلی در یک زمان و مکان واحد برگزار شود. 2 – محمدرضا تهرانی؛ مدیر هتل آساره تهران: ورود سرمایهگذاران خارجی به صنعت هتلداری منجر به رقابتی شدن بازار و تبلیغات در سطح بینالمللی میشود 3 – حمید کشایی؛ مشاور جامعه هتلداران ایران: خانهمسافرها باید زیر مجموعه هتلداری باشند و توسط جامعه هتلداران ساماندهی شوند. 4 – نعمتالله شهبازی؛ مدیرعامل اسبق شرکت توسعه گردشگری ایران: استفاده از فضای مجازی و رسانههای دیجیتال، راهکاری است برای افزایش کیفیت ارائه خدمات به گردشگران. 5 – امیر سامان سایهبان؛ مدیر کل هتل اطلس مشهد: در داخل کشور بسترهای لازم برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران وجود ندارد. 6 – منتظری؛ سرارزیاب تاسیسات گردشگری کشور: بخش خصوصی در حوزه استانداردسازی و بروزرسانی هتلها عملکرد بهتری نسبت به بخش دولتی دارد. 7 – حسین ثابت؛ سرمایهگذار در صنعت هتلداری: گردشگری ایران دارای پتانسیل فوقالعادهای است که متاسفانه استفاده درستی از آن نمیشود. 8 – امیرحسین جعفری؛ مدیرعامل شرکت سفرهای علاءالدین: تفاوت اصلی نمایشگاههای داخلی با نمایشگاههای بینالمللی در تبلیغات، اطلاعرسانی و برندسازی است. 9 – جمشید حمزهزاده؛ رئیس جامعه هتلداران ایران: برگزاری نمایشگاه به صورت اصولی راهی برای توسعه گردشگری است. 10 – محسن قریب؛ رئیس هیاتمدیره گروه هتلهای آریا: جذب سرمایهگذاران خارجی برای احداث هتل در ایران یک ضرورت غیر قابل انکار است. 11 – کامیار اسکندریون؛ رئیس جامعه هتلداران استان زنجان: متاسفانه برنامهریزی در صنعت هتلداری ایران مبتنی بر آمار و اطلاعات نیست. 12 – عبدالحمید حرمتی؛ رئبس جامعه هتلداران استان خوزستان: خانهمسافرها باید ذخیره صنعت هتلداری باشند نه جایگزین. 13 – حمید جاویدان؛ مدیرکل هتل بزرگ شیراز: هتلداری مانند هر صنعت دیگری نیازمند زیربنای آموزشی، فرهنگی و اجتماعی است. 14 – علیعباس کمری؛ مدیرعامل سازمان سیاحتی کوثر: نمایشگاه گردشگری نیازمند اطلاعرسانی و تبلیغات از رسانه ملی است. 15 – ابوالفضل مکرمیفر؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی: در صنعت هتلداری به شدت با کمبود نیروی انسانی متخصص و کار آزموده مواجه هستیم. 16 – موافق؛ مدیرکل هتل هما ۱ مشهد: آموزشهای هتلداری در سطح دانشگاه فقط جنبه نظری و تئوری دارد. 17 – جناب آقای حسن سیادتان؛ رئیس جامعه هتلداران استان فارس: نقطه شروع توسعه گردشگری ایران، تشکیل وزارتخانه است. 18 – محسننژاد؛ معاون گردشگری استان فارس: ساخت هتلهای جدید 4 و 5 ستاره برای جذب گردشگران خارجی، ضروری است. 19 – مانی معینزاده؛ مدیرکل هتل های فرودگاهی ایبیس و نووتل: تفاوت اصلی هتلداری ایران با سطح بینالمللی در سیستمهای کاری و روشهای جذب مشتری است. 20 – علی معینزاده؛ رئیس جامعه هتلداران استان کرمان: هتلداران بر خلاف آژانسها توان مالی شرکت در نمایشگاههای گردشگری را ندارند. 21 – یورگن شارکوزی؛ متخصص کار آفرینی و توسعه کسب و کار در صنعت گردشگری و هتلداری: ایران در سال گذشته شروع خوبی در حوزه گردشگران ورودی و افزایش مشاغل در این صنعت داشته است. اما پیشبینیهای 10 سال آینده، رشد کمتری را نشان میدهد. 22 – پوریا ملکی؛ مدیر هتل میراژ کیش: وجود دپارتمان و واحد آموزش در هتلها ضروری است. 23 – ضمیری؛ مالک و مدیر هتل پارسیس مشهد: نهادها و ارگانهای دولتی به جای حمایت، سنگاندازی میکنند. 24 – شاهاحمدی؛ مدیرکل هتلهای بینالمللی و کریمه قم: فعالیت خانهمسافرها و واحدهای اقامتی دولتی ضریب اشغال هتلهای استان قم را به 20 درصد رسانده است. 25 – الهام کزازی: مدیرعامل شرکت آموزش، مطالعات و مشاوره سیاحتی گردشگران بنیاد: نگاهها به موضوع آموزش در هتلداری ایران، سطحی و همه چیز در حد شعار است. 26 – بصیری؛ نایبرئیس هیاتمدیره شرکت مطبخ آرا: نمایشگاه گردشگری بهترین پل ارتباطی میان تولید کنندگان تجهیزات با هتلداران است. 27 – احد فخر؛ مدیر هتل هیلان رفسنجان: بازسازی هتلها و بروز رسانی امکانات و خدمات نسبت به ساخت هتلهای جدید در اولویت قرار دارد. 28 – عبدالحمید حمیدی؛ رئیس جامعه هتلداران استان کردستان: نمایش فرهنگ و آئینهای بومی و محلی در نمایشگاه راه توسعه گردشگری نیست. 29 – فضلالله جوادپور؛ مدیرکل هتل شاه عباسی اصفهان: شاه بیت غزل صنعت گردشگری ایران احساس امنیت است. 30 – علی رحیمپور؛ مدیرعامل شرکت مهر سیاحت سبا: سیستم حاکم بر کسبوکار هتلداری ایران، بسته و خستهکننده است. 31 – محمد محبخدایی؛ معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور: رسانههای بخش خصوصی نظیر هتلنیوز نقش اصلی در اطلاعرسانی نمایشگاه را داشتند. 32 – سرکار خانم لسلی؛ مدیر دومین سایت محبوب سفر به ایران در چین: در چین اطلاعات بسیار کمی راجع به ایران وجود دارد و چنین رویدادی میتواند در راستای ایرانشناسی بسیار موفقیتآمیز باشد. 33 – مهرداد تاوتلی؛ مدیرعامل گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی: گردشگری ایران در حال گذار از سنتی به مدرن است. 34 – حسامالدین امیری؛ رئیس هیاتمدیره گروه هتلهای اسپیناس: صنعت هتلداری در ایران نوپاست و راه طولانی را در پیش دارد. 35 – مارک لوئیس کلیفت؛ مدیرعامل پین تا پین: برپایی چنین نمایشگاههایی موجب توسعه صنعت گردشگری شده و ایران واقعی را به دنیا نشان میدهد. 36 – محمدرضا افشاری؛ مدیرعامل ایرانگردی مارکوپولو: تعامل میان هتلداران، تورگردانان و آژانسها منجر به توسعه بیشتر صنعت گردشگری خواهد شد. 37 – رضا الوند؛ رئیس هیاتمدیره شرکت گردشسازان تک پرداز: صنعت گردشگری و هتلداری ایران در زمینه آموزشهای روز دنیا دچار خلاء است. 38 – علی دستجردی؛ رئیس هیاتمدیره گروه هتلهای سورینت: خصوصیسازی همیشه جزو اهداف اصلی دولتهای پس از انقلاب بوده است. 39 – مهدی براتی؛ مدیر بهرهبرداری شرکت پارس آریا: اگر برای نیروی انسانی در صنعت هتلداری برنامهریزی نداشته باشیم، خروجی خوبی نخواهیم داشت. 40 – حیدری؛ کارشناس “آی سی تی” در صنعت هتلداری: توسعه هتلداری با استفاده از تکنولوژی روز دنیا مانند “آی پی تی وی” عجین شده است. 41 – جعفر بذری؛ رئیس جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل: اخذ مالیات بر ارزش افزوده از میهمانان باعث بروز مشکلات زیادی در هتلها شده است. 42 – سپهری؛ مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سفر کارت ملی: قیمت بالای زمین و محدودیتهای فرهنگی مهمترین موانع صنعت هتلداری ایران است. 43 – ابراهیم بای سلامی؛ مدیرعامل هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی: صد هتل صد کسبوکار؛ جامعترین طرح موجود در صنعت گردشگری کشور و دارای بیانیه، مانیفست و مواد مشخص است.
ایجاد شده: 19/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 19/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس جامعه هتلداران استان یزد از آمادگی کامل تمامی هتلها و مجموعههای اقامتی استان برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد و گفت: واحدهای اقامتی استان از ابتدای بهمنماه اقدام به نظافت، بازسازی و آمادهسازی برای ایام عید نمودهاند و از بیستم اسفندماه شروع به خدمترسانی به مسافران نوروزی خواهند کرد. سید امیر ناصرالدین طباطبایی با اعلام اینکه هماکنون تعداد 202 واحد اقامتی شامل هتل، هتلآپارتمان، میهمانپذیر، خانهمسافر دارای مجوز، اقامتگاه سنتی و اقامتگاه بومگردی در سطح استان یزد در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: در خصوص تعداد هتلها و امکانات اقامتی هیچ کمبودی وجود ندارد اما به دلیل شرایط بد اقتصادی، پیشبینیها حاکی از این است که در سال آینده، رکود در صنعت گردشگری را شاهد خواهیم بود. رئیس جامعه هتلداران استان یزد، واحدهای اقامتی آموزش و پرورش، خانههای مسافر بدون مجوز و میهمانسراهای دولتی را مهمترین رقبای هتلداران معرفی و تصریح کرد: سالهاست که در تلاش برای مقابله و برخورد با اقامتگاههای غیرمجاز هستیم اما تاکنون اقدام موثری صورت نگرفته است. وی در ادامه افزود: متاسفانه اقامتگاههای غیر مجاز تمایلی به ساماندهی ندارند و مقابله با آنها نیازمند یک عزم جدی و فراگیر میان تمامی دستگاههای متولی است. طباطبایی در پایان گفت: استقبال از اقامتگاههای غیرمجاز بیشتر به دلیل وجود آزادی و عدم قوانین و مقررات در آنهاست در حالیکه هتلها، محدودیتهای قانونی دارند. برای مثال ارائه شناسنامه در هتل الزامی است و ارتباط افراد بررسی میشود.
ایجاد شده: 15/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 15/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز و به نقل از ایسنا، رئیس جامعه هتلداران ایران معتقد است: آموزش و پروش اعلام کرده که کلاسهای درس را فقط در اختیار فرهنگیان قرار میدهد اما همین که نوروز میشود، کلاسها با نرخ آزاد به مردم عادی اجاره داده میشود. طعم پول شیرین است، به سادگی نمیتوان از کنار آن گذشت. جمشید حمزهزاده، توافقات صورت گرفته را پایدار نمیداند. وی اظهار داشت: با آنکه میگویند توافق کردیم مدارس را فقط در اختیار فرهنگیان قرار دهیم، اما میدانیم امسال هم همان اتفاق سالهای گذشته تکرار میشود. آنها به اسم فرهنگیان کار را شروع میکنند اما اگر مسافر عادی مراجعه کند یک کلاس درس را هم به قیمت آزاد به او اجاره میدهند. “حمزهزاده” در عین حال از آمادگی هتلداران برای توافق با آموزش و پرورش برای در اختیار قرار دادن اقامتگاههای ارزان به فرهنگیان خبر داد و گفت: معتقدیم در شأن مردم و مخصوصا فرهنگیان نیست که در کلاسهای درس با کمترین امکانات بهداشتی و رفاهی اقامت کنند، ما حاضریم با آموزش و پروش توافق کنیم و در نوروز ظرفیتی از اقامتگاههای ارزان قیمتمان را با نرخی حتی کمتر از آن کلاسهای درس در اختیار فرهنگیان قرار دهیم. هتلها توان پوشش دادن این جمعیت را دارند. بر اساس آمار، کلاسهای درس در نوروز سال ۹۶ جمعیتی بالغ بر ۱۰ میلیون و ۹۶۳ هزار و ۱۷۷ نفر را اسکان دادند که بنا بر اعلام وزارت آموزش و پرورش یک میلیون و ۸۸۰ هزار نفر آنها غیرفرهنگی بودند. از سوی دیگر هتلداران که اعلام کردهاند در نوروز گذشته با ۱۰ درصد افت اقامت مواجه شدهاند و مدارس، خانههای اجارهای و کمپها از مهمترین عوامل ورشکستگی و رکود بازار آنها به شمار میآیند.
ایجاد شده: 9/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 9/اسفند/1396 اخبار داخلی
واکنش جامعه هتلداران ایران نسبت به ورود آموزش و پرورش به جذب مسافر در مدارس دولتی اعلام آمادگی دستاندرکاران حوزه اقامتی کشور برای اسکان فرهنگیان با شرایط ویژه در نوروز 97 به گزارش هتلنیوز ، جامعه هتلداران ایران با صدور بیانیهای در واکنش به ورود وزارت آموزش و پرورش به جذب مسافران در مدارس دولتی، آمادگی واحدهای اقامتی سراسر کشور در اسکان فرهنگیان با شرایط ویژه در نوروز 97 را اعلام کرد. در این بیانیه آمده است: از آنجا که فعالان و دستاندرکاران صنعت گردشگری کشور خصوصا بهرهبرداران حوزه اقامتی، شان و جایگاه ارزشمند و مقدسی را برای معلمان و فرهنگیان عزیر قائل بوده و اعتقاد دارند که خانواده محترم این عزیزان همیشه و در تمام طول سال، خصوصا ایام نوروز میبایست سفری مطمئن، با آرامش و مناسب داشته باشند؛ دستاندرکاران حوزه اقامتی کشور آمادگی کامل خود را اعلام مینمایند تا در این ایام، پذیرای فرهنگیان محترم با شرایط ویژه و تخفیفات مناسب باشند. بیش از ۳۰۰۰ واحد اقامتی شامل هتل، هتلآپارتمان، میهمانپذیر، پانسیون و مجتمعهای اقامتی تفریحی در کشور فعالیت مینمایند که قریب به ۷۰ درصد آنها برای اقشار متوسط طراحی شده است و آمادگی دارند در طول سال و نیز ایام نوروز خدمات ویژهای برای عموم هموطنان ارجمند خصوصا فرهنگیان گرامی ارائه نمایند. به راستی آیا شان مکانهای مقدسی به نام کلاسهای درس در مدارس کشور اجازه میدهد که تبدیل به اقامتگاه با حداقل امکانات و بهداشت برای سفر هم میهنان عزیزمان باشد؟ آیا هر یک از ارگانها و نهادهای کشور میتوانند در مواردی که خود صلاح میدانند، ورود کرده و نسبت به ارائه خدمات اقدام نمایند. بهتر نیست هر یک از دستگاههای اجرایی نسبت به انجام وظایف و تکالیف قانونی خود عمل نموده و به حوزههای غیر تخصصی ورود پیدا نکنند. آیا مسئولان محترم وزات آموزش و پرورش اجازه میدهند که دستگاهها و بخشهای دیگر به حوزه آموزش دانشآموزان عزیز کشور که آیندهساز فردای میهن عزیزمان هستند، ورود پیدا کرده و کلاس درس دائر نمایند. جامعه هتلداران ایران – هشتم اسفندماه ۱۳۹۶
ایجاد شده: 8/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 8/اسفند/1396 اخبار داخلی
روز نخست سمینار هتلداری گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی در راستای طرح استعدادیابی و با هدف جانشینپروری با حضور مدیرعامل، نایبرئیس هیاتمدیره، معاون اجرایی و رئیس مرکز آموزش گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی و همچنین منتخبان این طرح، برگزار شد. به گزارش هتلنیوز در آغاز این سمینار، مدیرعامل گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی ضمن تشکر و قدردانی از رئیس مرکز آموزش هتلداری ماربین، اظهار داشت: آموزش اساسیترین رکن در مدیریت است “مهرداد تاوتلی” افزود: هدف اصلی ما از برگزاری این طرح، استعدادیابی و جانشینپروری در بین نیروی انسانی متعهد و داخلی شرکت است چرا که بر این باوریم همکاران ما اصلیترین ثروت گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی هستند. لازم به ذکر است، سمینار مدیریت هتلداری گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی به همت مدیریت آموزش از تاریخ 5 لغایت 17 اسفند به مدت 12 روز در مرکز آموزش های هتلداری “ماربین” برگزار و شرکتکنندگان زیر نظر اساتید این صنعت، آموزش خواهند دید.
ایجاد شده: 6/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 6/اسفند/1396 اخبار داخلی