نتایج جستجو...
رشد ۳۹ درصدی گردشگری ایران در سال ۲۰۲۲

رشد ۳۹ درصدی گردشگری ایران در سال ۲۰۲۲

به گزارش هتل نیوز؛ در حالی که طی سال ۲۰۲۰ صنعت گردشگری ایران با افت ۴۵ درصدی سهم خود در تولید ناخالص داخلی مواجه شده بود در سال ۲۰۲۱ سهم این صنعت در اقتصاد رشد ۴۰ درصدی را تجربه کرد. بر اساس جدیدترین آمار شورای جهانی سفر و گردشگری، سهم صنعت گردشگری از کل اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۲ نیز ۳۹.۲ درصد افزایش یافته و به ۴.۶ درصد از کل اقتصاد ایران رسیده است. به همین ترتیب ارزش این صنعت در ایران بالغ بر ۴۵۴ هزار میلیارد تومان شده که نسبت به ارزش ۴۹۹ هزار میلیارد تومانی این صنعت پیش از شیوع کرونا یعنی در سال ۲۰۱۹ فاصله چندانی ندارد. بر اساس این گزارش، میزان اشتغالزایی این صنعت در ایران طی سال ۲۰۲۲ با رشد ۱۱.۲ درصدی مواجه شده و جمعیت شاغلان در این صنعت به ۱.۴۴ میلیون نفر افزایش یافته است. به همین ترتیب، سهم صنعت گردشگری از کل اشتغال در ایران طی سال ۲۰۲۲ به ۶.۱ درصد رسیده است. آمارها نشان می‌دهد گردشگران خارجی ۶.۲ میلیارد دلار در ایران طی سال ۲۰۲۲ هزینه کرده‌اند که این رقم نسبت به سال قبل از آن ۷۳.۵ درصد رشد داشته است. از کل گردشگران خارجی که طی سال ۲۰۲۲ وارد ایران شده‌اند ۵۵ درصد عراقی بوده‌اند و گردشگران جمهوری آذربایجان و ترکیه هر کدام با ۶ درصد، پاکستان با ۵ درصد، و کویت با ۲ درصد به ترتیب در رتبه های بعدی قرار داشته اند.

ایجاد شده: 17/تیر/1402       آخرین ویرایش: 17/تیر/1402     اخبار داخلی
حضور معاون گردشگری در اجلاس منطقه‌ای سازمان جهانی گردشگری

حضور معاون گردشگری در اجلاس منطقه‌ای سازمان جهانی گردشگری

به گزارش هتل نیوز؛ سی و پنجمین نشست مشترک منطقه شرق آسیا و جنوب آسیا همزمان با پنجاه و نهمین نشست کمیسیون منطقه‌ای جنوب آسیا سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در بازه زمانی ۲۵ الی ۲۷ خرداد در کامبوج شهر پنوم‌پن برگزار شد. " علی‌اصغر شالبافیان " با حضور در نشست ضمن دیدارهای متعدد با مقامات گردشگری کشورهای مختلف آسیایی زمینه ایجاد یا اجرای تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک را فراهم آورد.  دیدار با دبیر کل سازمان جهانی گردشگری و تاکید بر تلاش و اقدامات موثر حوزه گردشگری ایران و نیز نشست با  مقامات گردشگری کشورهای مالزی، اندونزی، چین و هند از جمله مواردی هستند که معاون گردشگری کشور در راستای گسترش همکاری‌های مشترک گردشگری از جمله برنامه‌های معاون گردشگری در این سفر بود. همچنین نشست با معاون گردشگری وزارت فرهنگ و گردشگری چین به منظور نحوه اجرایی کردن تقاهم‌نامه همکاری گردشگری دو کشور نیز از جمله سایر دستاوردهای دیدارهای مذکور بوده است.  همچنین تثبیت جایگاه جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از 34 عضو اصلی شورای اجرایی در بدنه تصمیم‌گیر و یکی از دو نماینده جنوب آسیا تا سال ۲۰۲۵ نیز در پی مذاکرات و تلاش‌های معاون گردشگری کشور در این اجلاس، محقق شد.  همزمان با برگزاری کمیسیون های مذکور، معاون گردشگری کشور با حضور در کنفرانس کدهای بین‌المللی حمایت از حقوق گردشگران که با حضور کشورهایی از جمله هند، چین، اندونزی، پاکستان و مالزی برگزار شد، ضمن ارائه برنامه ایران، نتایج اولیه اقدام به منظور تعریف چارچوب‌های قانونی جهت رعایت حقوق گردشگران پس از همه‌گیری کرونا نیز اعلام شد.  در این نشست چالش‌ها و فرصت‌های موجود در بخش آسیا و اقیانوسیه و همچنین اقدامات موثر صورت گرفته از سوی منطقه برای بازگرداندن اعتماد به گردشگری جهت انتخاب این مقاصد مورد بررسی قرار گرفت و در پی آن تبادل ایده و تجربه‌های حاصل محقق شد. 

ایجاد شده: 27/خرداد/1402       آخرین ویرایش: 27/خرداد/1402     اخبار داخلی
حاجی سعید : طرح‌های بازاریابی یزد باید بازبینی‌ شود

حاجی سعید : طرح‌های بازاریابی یزد باید بازبینی‌ شود

" محسن حاجی‌سعید " رئیس جامعه انجمن‌های حرفه‌ای راهنمایان گردشگری ایران در مصاحبه‌ای اختصاصی با تور نیوز در خصوص برگزاری نشست تشکل‌های گردشگری استان یزد گفت : هدف از تشکیل این نشست، بررسی اولویت‌های گردشگری استان، بررسی روند توسعه گردشگری، بررسی چرایی بلاتکلیف بودن برخی پروژه‌ها و بررسی نگرانی معضل‌های پیش‌روی توسعه صنعت گردشگری کشور بود. وی افزود : دلنگرانی‌هایی از جمله موضوع ایرلاین یزد ایر و یزد ریل و همچنین ثبت جهانی ژئو پارک شیرکوه در این نشست مطرح شد. " حاجی سعید " تاکید کرد : با توجه به اهداف تشکل‌ها، نیاز است تا برنامه بازاریابی و تبلیغات گردشگری یزد مورد بازبینی قرار گیرد. او گفت : تشکل‌های گردشگری یزد، از اقدامات و عملکرد شهرداری این استان در بخش گردشگری رضایت ندارند. لازم است تا با اعضای شورای شهر و شهردار نشست‌هایی برای دریافت گزارش عملکرد شهرداری در زمینه گردشگری برگزار گردد. وی ادامه داد : همچنین در این نشست به بررسی علت کاهش دانشجویان گردشگری و عدم به کارگیری این دانشجویان در زمان فارغ التحصیلی پرداخته شد‌. رئیس جامعه انجمن‌های حرفه‌ای راهنمایان گردشگری ایران تاکید کرد : جشنواره تابستانی یزد مورد تاکید تشکل‌ها است تا با ارائه بسته‌های سفر متنوع و ارزان قیمت بتوان گردشگر داخلی را به سمت استان یزد جذب کرد.

ایجاد شده: 22/خرداد/1402       آخرین ویرایش: 22/خرداد/1402     اخبار داخلی
برگزاری مجمع عمومی جامعه انجمن های حرفه ای راهنمایان گردشگری ایران با پیام ویدئویی وزیر گردشگری

برگزاری مجمع عمومی جامعه انجمن های حرفه ای راهنمایان گردشگری ایران با پیام ویدئویی وزیر گردشگری

به گزارش تور نیوز مجمع عمومی جامعه انجمن های حرفه ای راهنمایان گردشگری ایران روز گذشته با حضور معاون گردشگری کشور در محل سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد. " عزت اله ضرغامی " وزیر گردشگری در پیام ویدئویی به راهنمایان گردشگری عنوان کرد ؛  شغل راهنمایی گردشگری به نوعی شغل انبیاست چرا که با مردم حرف می‌زنید و از فرهنگ، تربیت، زیبایی‌ها، میراث ناملموس، فطرت انسانی و تجربه چند‌هزارساله بشری با مردم سخن می‌گویید. او گفت : اگر یک حرف خوبی را در یک مکان خوبی بزنید اتفاق بهتر درک می‌شود. مردمی که می‌آیند یک اثر باستانی را ببیند علاقه‌مند هستند که بشنوند یعنی شرایط مهیا است برای شنیدن. راهنمایان گردشگری سفیران ما هستند. شما در خط مقدم گردشگری هستید و در این باره باید به ما کمک و همراهی کنید.  وزیر گردشگری ضمن اعلام اینکه مهمترین کار ما در حوزه گردشگری راهنمایی گردشگری است افزود : سال گذشته موضوعات مهمی درباره بیمه راهنمایان گردشگری انجام شد و امسال نیز این موضوع را به صورت ویژه دنبال می‌کنیم.

ایجاد شده: 22/اردیبهشت/1402       آخرین ویرایش: 22/اردیبهشت/1402     اخبار داخلی
رئیس جامعه راهنمایان گردشگری ؛ لغو یک طرفه روادید می‌تواند به رونق گردشگری ورودی کمک کند

رئیس جامعه راهنمایان گردشگری ؛ لغو یک طرفه روادید می‌تواند به رونق گردشگری ورودی کمک کند

به گزارش هتل نیوز؛ " محسن حاجی سعید " رئیس جامعه راهنمایان گردشگری  گفت :   یکی از راه‌‌هایی که می‌توانیم گردشگری ایران را توسعه دهیم مقوله لغو روادید است که سازمان جهانی گردشگری نیز بر آن تاکید دارد. او افزود ؛ ارزش گذرنامه کشورهای مختلف این امکان را به آنها می‌دهد که بدون نیاز به مراجعه به سفارت یک کشور به  آنجا سفر کنند یا بتوانند ویزای فرودگاهی بگیرند. " حاجی سعید " تاکید کرد : در حال حاضر به واسطه شرایطی که در آن به سر می‌‌بریم ممکن است لغو دو طرفه روادید برای ما امکان‌‌پذیر نباشد با این حال همین لغو یک طرفه هم می‌تواند به رونق گردشگری ورودی کمک کند. رئیس جامعه راهنمایان گردشگری در پایان گفت : باید از فضای ترانزیت برای جذب گردشگران بهره بگیریم و برای آن برنامه داشته باشیم.

ایجاد شده: 11/اردیبهشت/1402       آخرین ویرایش: 11/اردیبهشت/1402     اخبار داخلی
درخواست جمعی از بوتیک‌هتلداران ایران

درخواست جمعی از بوتیک‌هتلداران ایران

به گزارش هتل نیوز، تعدادی از مدیران بوتیک‌ هتل‌های کشور در درخواستی از وزیر میراث فرهنگی خواستند تا توجه بیشتری به این بخش از بدنه گردشگری کشور داشته باشد. «هرکه در این سرا درآید، نانش دهید و از ایمانش مپرسید، چه، آنکه به درگاه باری تعالی به جان ارزد، البته بر خوان بوالحسن به نان ارزد» ابولحسن خرقانی حضور محترم وزیر میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع دستی - جناب آقای دکتر ضرغامی پلمب چند بوتیک هتل و واحد اقامتی در آستانه نوروز، آن‌هم پس از گذراندن حداقل چهار سال طاقت‌فرسا که به گردشگری ایران تحمیل شده و آسیب‌هایی که تماماً متوجه بخش خصوصی بوده و هست،گواه از عمق بی‌پناهی این صنعت در ایران است.  بخش خصوصی، بی امید چندان به بازگشت سرمایه و در جدال همیشه با ناامنی شغلی و ناملایمتی های تازه به تازه باز هم در جهت ارتقاء کیفیت و  مهمان‌نوازی ایرانی و نیز آموزش نیروی انسانی متخصص از هیچ تلاشی فروگذار نبوده و نیست. صنعتی که از هر حادثه و سیاست نامناسبی در ایران آسیب معناداری دیده و برای ماندگاری و شکوفایی، سالها با دست‌های خالی و اراده‌ای آهنین جنگیده، بی‌آنکه دلخوشی چندانی به حمایت دولتی داشته باشد، آیا حالا باید با تهدید پلمب شدن در طلایی‌ترین زمان درآمد‌زایی مواجه باشد؟ آن‌هم در شرایطی که بسیاری از دست‌اندر کاران امر و به ویژه وزیر گردشگری بارها تاکید کرده بودند که حامی گردشگری هستند و اجازه آسیب بیشتر نخواهند داد! در خصوص دلیل پلمب واحدهای اقامتی، سؤال این‌جاست، امروز که حجاب زنان در تمام عرصه‌های اجتماعی، بازتعریفی جدید را تجربه می‌کند و شاید مصلحت کار به سخت‌گیری‌های پیشین نیست، چگونه صنعت مهمان‌نوازی می‌تواند در واحدهای اقامتی تن به خلاف این وضعیت دهد، چگونه می‌توان از مرام مهمان‌نوازی ایرانی انتظار برخورد و تقابل با مهمان را داشت. مرامی برآمده از همان خانه‌های کهن که همیشه مأمن امن میهمان بوده است ، چطور به رسم مهمان‌نوازی میتواند پشت کند و از ایمان میهمان بپرسد؟! برای ما ایرانیانِ میزبان، میهمانْ، میهمانْ است. اگر امروز و هنوز این خانه‌های تاریخی زنده‌اند و نفس می‌کشند و تصویر این کشور را در عرصه‌های جهانی زیبا و بی‌بدیل می‌سازند،  همه مدیون بخش خصوصی گردشگری و گردشگران داخلی‌ست، بخش خصوصی و میهمان داخلی که همواره در کنار هم بوده‌اند و قرار نیست رو‌به‌روی هم بایستند. در این راستا  ما، جمعی از بوتیک هتل داران سرتاسر کشور، درخواست رسیدگی جدی و حضور مثمر ثمر وزارت گردشگری برای حل این معضل را داریم تا امکان خدمت به گردشگری کشور بیش از این از دلسوزان این عرصه سلب نگردد.

ایجاد شده: 26/اسفند/1401       آخرین ویرایش: 26/اسفند/1401     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...