به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، " عیسی قبادی " معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین افزود: با پشتیبانی و حمایت مسؤولان استان قزوین، پروژه گردشگری دریاچه اوان در بخش رودبار الموت شرقی، کار خودش آغاز کرده است. وی با بیان اینکه این پروژه با ساماندهی دریاچه الموت باعث ایجاد بسترهای گردشگری و توریستی منطقه میشود، اظهار داشت: با تکمیل فاز نخست این پروژه، شاهد رونق مسافر و افزایش کسب و کارهای گردشگری در این منطقه خواهیم بود. به گفته قبادی، سرمایه گذار این پروژه بخش خصوصی بوده و با برنامههایی که برای این دریاچه تدارک دیده، دورنمای روشنی را در جذب گردشگران داخلی و خارجی شاهد خواهیم بود. این مسؤول اقتصادی به فازبندی طرح گردشگری دریاچه اوان اشاره و یادآور شد: نظارتهای لازم با هدف پیشبرد روند طرح در دستور کار قرار دارد تا در فازهای بعدی بتوانیم براساس ظرفیتها و بازخوردهای منطقه به تکمیل تمام پروژه اقدام کنیم. قبادی خاطرنشان کرد: استان قزوین علاوه بر حوزه صنعت و کشاورزی در بخش گردشگری از ظرفیتهای کم نظیری برخوردار بوده که اگر مورد توجه مدیران این حوزه قرار بگیرد بدون شک شاهد رونق گردشگری منطقه نیز خواهیم بود. معاون امور اقتصادی استاندار قزوین، اقتصاد گردشگری را یکی از مولفههای مهم در توسعه مناطق بومی و محلی دانست و افزود: تقویت این موضوع میتواند آهنگ توسعه در مناطق محروم و کم برخوردار و یا حتی مناطق روستایی را شتاب ببخشد.
ایجاد شده: 4/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 4/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " سکینه سالاری " معاون گردشگری و سرمایه گذاری استان بوشهر اعلام کرد: در سال ۹۹ با مشارکت بخش خصوصی پنج هتل، ۱۰ اقامتگاه بومگردی و ۲۳ خانه مسافر با پراکندگی مناسب در استان بوشهر راه اندازی شده و در زمان حاضر زمینه اقامت در تمام مناطق استان برای گردشگران فراهم است. وی برق رسانی و ایجاد راه دسترسی در روستای ساحلی حصار و توسعه زیرساخت برای ۲ روستای گردشگری جزیره جنوبی و منقل را از دیگر فعالیتهای معاونت گردشگری و سرمایهگذاری در استان بوشهر اعلام کرد. سالاری ادامه داد: سال گذشته مراحل اولیه ساخت سه فروند کشتی تفریحی در بوشهر آغاز شد که با بهرهبرداری از آنها، اتفاقهای مثبتی در حوزه گردشگری دریایی استان رخ خواهد افتاد. معاون گردشگری و سرمایهگذاری استان بوشهر با اشاره به صدور چهار موافقت اصولی، بهرهبرداری از سه دفتر خدمات مسافرتی و ۲ مجمتع گردشگری و پذیرایی گفت: بخش خصوصی سال گذشته پنج هزار و ۷۵۵ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال در راستای توسعه ظرفیتهای گردشگری در استان سرمایه گذاری کرده است. سالاری افزود: گردشگری در سال ۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا تحت تاثیر قرار گرفت و امکان برگزاری بسیاری از برنامهها برای معرفی جاذبههای استان عملی نشد و در این مدت تنها یک مورد نمایشگاه گردشگری و سرمایه گذاری در این استان برگزار شد.
ایجاد شده: 2/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 2/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " هوشنگ بازوند " استاندار کرمانشاه روز چهارشنبه در نشست پشتیبانی و رفع موانع پروژههای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری، گفت: تله کابین یک طرح بسیار مناسب برای جذب گردشگران است و این پروژه در اغلب استانهای گردشگرپذیری که این امکان برای آنها فراهم بوده، اجرایی شده است. او افزود: با برررسیهای مقایسه ای صورت گرفته، شرایط اجرای این پروژه در کرمانشاه به لحاظ دریافت مجوزهای میراث فرهنگی بسیار مناسبتر از برخی استان های همجوار است ولی متاسفانه برای اجرای این پروژه در استان سختگیری های بیشتری لحاظ می شود. استاندار کرمانشاه تاکید کرد: مردم کرمانشاه موافق اجرای تله کابین هستند و مدیریت ارشد استان هم خود را موظف دانسته در این مدت برای اجرای این پروژه رایزنی ها و پیگیری های لازم را با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری انجام دهد و به زودی نشست دیگری با وزارتخانه برای حل مشکلات باقی مانده برگزار می کنیم. او در بخش دیگری از سخنانش «سراب نیلوفر» را یک پتانسیل بسیار مهم گردشگری توصیف کرد و گفت: متاسفانه به دلیل وجود برخی مشکلات حقوقی، سال ها نتوانسته ایم از این ظرفیت برای توسعه گردشگری کرمانشاه به شکل شایسته ای استفاده کنیم.
ایجاد شده: 1/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 1/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، رییس جامعه حرفهای هتلداران ایران گفت: صنعت هتلداری فراموش شده است و به جای حمایت با انواع فشارها و سیاستهای غیرهمراه روبرو است. جمشید حمزهزاده در گفتوگو با سایت جامعه هتلداران ایران عنوان کرد: ضریب اشغال هتلها در این روزها به 2 درصد رسیده و این به معنای به شماره افتادن نفسهای صنعت هتلداری در ایران است. او به نامگذاری سال 1400 از سوی رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری سال جاری را سال «تولید؛ پشتیبانیها و مانعزداییها» اعلام کردند و این باید در همه عرصهها مد نظر قرار بگیرد. شرایط امروز کشور میطلبد که بسترهای لازم برای رشد و رونق صنایع داخلی فراهم شود. نه اینکه حقوق کارگران اضافه شود و واحدهای راکد و تحت فشار کرونا قرار گرفته را بدون هیچ کمک و حمایتی موظف به پرداخت کنند. مانند هتلها که در این روزها دشوارترین و بیسابقهترین دوران کار خود را سپری میکنند. این با سخنان مقام معظم رهبری در تضاد است. اینکه سازمان مالیاتی و یا تامین اجتماعی با جرایم سنگین خود فشارهای وارده بر واحدها را دو چندان کنند، آیا نقض اهدافی نیست که در نامگذاری سال جاری مد نظر بود؟ رییس جامعه هتلداران ایران با بیان اینکه دولت نباید به دنبال جبران کسری بودجه خود از طریق جرایم بیمه و مالیات باشد، افزود: این کار به معنای قربانی کردن هتلها به عنوان بخش مهمی از سرمایههای ملی و صنعت مهم گردشگری است. ما مخالف افزایش حقوق کارمندان نیستیم و حتی استقبال هم میکنیم. منتها دولت بیاید سهم 23 درصدی بیمه کارفرماها را تا پایان کرونا ببخشد. همچنین مالیات بر درآمد و ارزش افزوده را فعلا مشمول معافیت 100 درصدی کند. برای بازپرداخت وامها دورههای تنفس قابل اعتنا و راهگشا در نظر گرفته شود و حمایتهایی از این دست. اینها میتواند مصداق حمایت از تولید باشد. در غیر این صورت عملکرد دولت در تضاد با فرمایش مقام معظم رهبری است.
ایجاد شده: 1/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 2/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از دنیای اقتصاد، شورای جهانی گردشگری بازگشت بازار گردشگری به سطح پیش از شیوع کرونا در بخشخصوصی را در سال ۲۰۲۲ برآورد کرده است. پیشتر سازمان جهانی گردشگری پیشبینی کرده بود نبض سفرهای خارجی از ۲۰۲۴ عادی میشود و حجم مسافرتها در بازار گردشگری در آن سال به وضعیت ۲۰۱۹ یعنی قبل از شیوع کرونا برمیگردد اما الان به دلیل سرعت واکسیناسیون در بسیاری از کشورها، سرعت احیای مسافرتهای خارجی در پیشبینیهای جهانی نیز افزایش پیدا کرده و تقریبا زمان احیای توریسم به نصف برآورد سال گذشته تغییر یافته است. براساس تحقیقات شورای جهانی گردشگری (WTTC)، بخش جهانی سفر و گردشگری در سال ۲۰۲۰ بهدلیل تاثیرات کووید-۱۹ متحمل خسارت حدود ۴/ ۵ تریلیون (هزار میلیارد) دلاری شده است. طبق این گزارش سهم بازار سفر و جهانگردی در سال ۲۰۲۰ کاهش ۴۹ درصدی را تجربه کرده است. اگرچه تهدیدات گستردهای مشاغل این بخش را درمعرض خطر قرار داده، اما طرحهای حفاظت از مشاغل منجر به نجات میلیونها شغل شده است. اقدامات سریع در جهت بازیابی و بهبود بازار گردشگری بینالمللی میتواند به بازگشت مشاغل و رشد تولید ناخالص داخلی جهان به سطح سال ۲۰۱۹ تا سال ۲۰۲۲ منجر شود. شورای جهانی گردشگری براساس گزارش سالانه موسسه تحقیقات اقتصادی خود بر تاثیرات ویرانگر همهگیری کووید-۱۹ در بخش سفر و جهانگردی در سال گذشته اشاره میکند که با خسارت ۴/ ۵ هزار میلیارد دلاری مواجه شده است. این موسسه که به ارزیابی فعالیتهای بخشخصوصی جهانگردی و سفر در جهان میپردازد، نشان میدهد سهم این بخش در تولید ناخالص داخلی جهان کاهش ۱/ ۴۹ درصدی داشته است درحالیکه در بحران اقتصادی جهان در سال ۲۰۰۹-۲۰۰۸ تولید ناخالص داخلی جهان تنها ۷/ ۳ درصد کاهش داشته است. خسارتهای سنگین طی سال ۲۰۲۰ همچنان رو به افزایش است و بخش گردشگری برای زنده ماندن در برابر محدودیتهای فلجکننده سفر و قرنطینهها تلاش گستردهای داشته اما با این حال بهبود فوری اقتصاد جهانی همچنان مورد تهدید قرار دارد. در سال ۲۰۲۰ سهم بازار گردشگری با ۷/ ۴ هزار میلیارد دلار حدود ۵/ ۵ درصد از اقتصاد جهانی را شامل شد و این درحالی است که در سال ۲۰۱۹ سهم این بازار از اقتصاد جهانی ۴/ ۱۰ درصد معادل ۲/ ۹ هزار میلیارد دلار بوده است. در سال ۲۰۱۹ که سفر و جهانگردی از رونق چشمگیری برخوردار بوده از هر چهار شغل جدید در سراسر جهان یک شغل مربوط به بخش گردشگری بوده است و بخش گردشگری با ۳۳۴ میلیون شغل حدود ۶/ ۱۰ درصد از شغل در جهان را به خود اختصاص داده بود. با این حال در سال گذشته، با شیوع همهگیری و تاثیرات منفی آن در بازار سفر و جهانگردی، نزدیک به ۶۲ میلیون شغل در جهان از بین رفت که نشاندهنده افت ۵/ ۱۵ درصدی است که براین اساس تنها ۲۷۲ میلیون شغل در صنعت گردشگری جهان باقی مانده است. کسب و کارهای کوچک و متوسط که حدود ۸۰ درصد از مشاغل بازار توریسم را تشکیل میدهد بیشترین تاثیر را از بحران کرونا داشته و از دست دادن شغلها در کل سیستم سفر و جهانگردی مربوط به این مشاغل بوده است و با این اوصاف جوانان، زنان و اقلیتها بیشترین آسیب را متحمل شدهاند. این تهدیدها همچنان ادامه دارد زیرا بسیاری از مشاغل در جهان طی یک سال اخیر تنها از حمایتهای دولتی برخوردار بودند و درصورت عدم بهبود کامل سفر و گردشگری احتمال از بین رفتن این مشاغل وجود دارد. با توجه به شرایط بحرانی موجود، شورای جهانی سفر و گردشگری اقدامات گستردهای را در جهت بازگرداندن تحرک بینالمللی و بازسازی اعتماد جهانی گردشگران در پیشبرد بخشخصوصی داشته که در این راستا دولتهای سراسر جهان حمایتهای سریع و گستردهای را از بخشخصوصی انجام دادهاند. با این حال، این نگرانی برای نهاد جهانی گردشگری وجود دارد که دولتها نتوانند حمایتهای خود را بهصورت نامحدود از مشاغل مورد تهدید ادامه دهند. بنابراین معتقدند دولتها باید پشتیبانیهای لازم از بخشخصوصی در جهت بهبود بازار گردشگری را داشته باشند که این امر با صرفهجویی در مشاغل، ایجاد مشاغل جدید موردنیاز و بازگرداندن شغل میلیونها نفر که معیشتشان به بخش گردشگری وابسته است به احیای اقتصاد جهانی منجر میشود. این گزارش سالانه همچنین از خسارت تکاندهنده در درآمدهای سفر بینالمللی حکایت دارد که در مقایسه با سال ۲۰۱۹ حدود ۴/ ۶۹ درصد کاهش داشته است و درآمدها در سفرهای داخلی کاهش ۴۵ درصدی را تجربه کرده است که این روند کاهشی کمتر، ناشی از احیای خفیف سفرهای داخلی در برخی کشورها بوده است. با وجود این، بهرغم ویرانگر بودن بازار سفر و گردشگری در سال ۲۰۲۰ و زمستان ۲۰۲۱ و تعطیلی میلیونها شغل در سراسر جهان، تحقیقات شورای جهانی سفر و گردشگری نشان میدهد که اگر تحرک و سفر بینالمللی تا ژوئن سال ۲۰۲۱ از سر گرفته شود، تولید ناخالص داخلی و شغلها را به میزان قابلتوجهی افزایش خواهد داد. براساس این تحقیق، سهم بخش گردشگری در تولید ناخالص داخلی جهان در سال ۲۰۲۱ میتواند افزایش چشمگیری داشته باشد و نسبت به سال گذشته حدود ۵/ ۴۸ درصد رشد یابد. همچنین سهم آن میتواند در سال ۲۰۲۲ با افزایش سالانه ۳/ ۲۵ درصدی به همان سطح سال ۲۰۱۹ برسد. شورای جهانی سفر همچنین برآورد میکند که اگر روند جهانی واکسیناسیون با سرعت بیشتری ادامه یابد و محدودیتهای سفر تا قبل از فصل شلوغ گردشگری تابستان کاهش یافته یا برداشته شود، ۶۲ میلیون شغل از دست رفته در سال ۲۰۲۰ تا سال ۲۰۲۲ بازگردانده میشود. بنابراین بهشدت از از سرگیری سفرهای ایمن بینالمللی از ژوئن سالجاری حمایت میکند و دولتها با بهکارگیری چهار اصل از جمله تستهای بینالمللی هماهنگ قبل از خروج همه مسافران غیر واکسینه شده، برداشتن قرنطینهها، ارائه مجوزهای سلامت دیجیتال، تغییر ارزیابی ریسک سفرها به مسافرتهای فردی و شخصی بهجای سفرهای گروهی به بهبودی بازار گردشگری خود کمک میکنند که این امر تنها با پشتیبانی مداوم از بخش گردشگری در ابعاد مالی، نقدینگی و حمایت از کارکنان امکانپذیر است. این نهاد جهانی ضمن پشتیبانی از «گواهی سبز دیجیتال»، خواستار ارائه نقشه راه مشخص و اثرگذار دولتهای سراسر جهان است که به کسبوکارها فرصت داده تا فعالیتهای خود را افزایش دهند تا از این شرایط بحرانی و ویرانگر رها شوند.
ایجاد شده: 1/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 1/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
گردشگری سلامت گرچه در گذشته بیشتر جنبه پزشکی و فرهنگی داشت، اما امروزه با صنعت دانستن آن و داشتن چشمانداز و اقدامات متناسب در این راستا میتوان درآمدزایی، کارآفرینی و ارزآوری بالایی به کشور داشت. بر همین اساس، از یکسو داشتن برتری نسبی در حوزه پزشکی و نیروی متخصص نسبت به کشورهای همسایه و از سوی دیگر جاذبههای طبیعی یاریرسان و مکمل حوزه درمان همچون چشمههای جوشان آب گرم، طب سنتی و نمک درمانی نیز میتواند کشور را در حرکت به سوی اقتصاد غیرنفتی و داشتن درآمدهای پایدار ناشی از گردشگری سلامت سوق دهد. بر همین اساس گردشگری را میتوان یکی از راههای تحقق سیاستهای اقتصادمقاومتی دانست. در واقع گردشگری پس از صنایع نفت و خودروسازی، سومین صنعت پولساز دنیا محسوب میشود که یکی از زیر شاخههای آن به گردشگری سلامت ارتباط دارد. آنچه حوزه گردشگری سلامت را برای کشورهای تحت تحریم مانند جمهوری اسلامی ایران جذاب و بااهمیت میکند، تأثیر پذیری اندک این صنعت از سیاستهای تحریمی کشورهای دیگر است. همچنین گردشگری سلامت در شرایط تحریمی نهتنها میتواند در بهبود صنعت توریسم و ارتباطات فرهنگی و انسانی میان ایران با همسایگان و دیگر کشورها مؤثر باشد بلکه از طریق آن اقتصاد کشور در برابر محدودیتها و فشارهای اقتصادی، مقاوم و مستقل از نفت خواهد بود. بدینترتیب گردشگری سلامت دارای حوزههایی همچون گردشگری پزشکی، طبیعتدرمانی، تندرستی و طب سنتی است. در زیر شاخه گردشگری پزشکی، پیشگامی کشورمان در حوزه زیبایی، جراحیهای پیچیده، حوزه قلب و عروق، ناباروری، مغز و اعصاب، ارتوپدی و ارزانبودن چنین خدمات درمانی موجب شده ایران مقصد گردشگران سلامت از کشورهای اطراف باشد. در همین راستا دکتر محمد پناهی، نایبرئیس انجمن توسعه گردشگری سلامت ایران در اظهاراتی در این باره گفته است: «ایران در سال ۹۵ از محل گردشگری سلامت درآمد تقریبی ۲/۱میلیارد دلاری داشت و این مهم ارزش و اهمیت توسعه هدفمند گردشگری سلامت را در سطح کلان و استانها نشان میدهد و درآمدزایی از محل گردشگری سلامت در کشور بیش از چهار برابر حوزه گردشگری عمومی است». وی اضافه کرد: «تسریع در فرایند اعطای مجوزهای لازم گردشگری سلامت از موضوعهای مهم است و دانشگاههای علوم پزشکی در سراسر کشور باید در همگامی با مسئولان میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری، وزارت امورخارجه و اتاق بازرگانی در ایجاد شبکههای قوی و باکیفیت توانمندیهای سلامت را به کشورهای دیگر بشناسانند و این ظرفیتها را به شیوه هدفمند در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی بارور کنند». با توجه به اهمیت گردشگری سلامت در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی آن، کشورمان در چشمانداز ۲۰ساله در نظر دارد بخش زیادی از گردشگران ۲۰میلیون نفری هدفگذاری شده کشور را به گردشگران سلامت اختصاص دهد و در این بین تسهیل مقدمات سفر و پذیرش گردشگران سلامت، نقش مهمی در تحقق چشماندازهای ترسیم شده خواهد داشت. با این حال آنچه رونق گردشگری سلامت و نیز حرکت آن در مسیر اقتصاد مقاومتی را تسریع میبخشد، فراهمسازی بسترها و زیرساختهای لازم، سرمایهگذاری و تأمین مالی مورد نیاز، اطمینانبخشی به سرمایهگذاران و بخش خصوصی نسبت به بازدهی آن و معرفی و شناساندن ظرفیتهای حوزه پزشکی کشور است. منبع : قدس آنلاین
ایجاد شده: 1/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 1/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
طی سال گذشته شرکتهای هواپیمایی ایرانی مانند دیگر همتایان خارجیشان زیان بسیاری از کرونا دیدند و حواشی و اتهامات بسیاری را هم تحمل کردند که از ورود کرونا به ایران تا عامل گسترش و پراکندگی ویروس در کشور متنوع بود، ادعاهایی که به گفته رییس سازمان هواپیمایی کشوری به هیچ وجه درست نیست. به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، از همان روزهای شیوع ویروس کرونا در چین و ورود آن به ایران حاشیهها برای شرکتهای هواپیمایی مخصوصا آنهایی که از چین و به این کشور پرواز داشتند، بیشتر و بیشتر شد و برخی در فضای مجازی آنها را عامل ورود این ویروس به کشور میدانستند. پس از این ماجرا و در پی گسترش این ویروس در کشورد در قالب چهار موج کرونا و قرمز و نارنجی شدن چندین باره شهرهای کشور، باز هم انگشت اتهام به سمت ایرلاینها و پروازهایی که البته برخی از آنها پروتکلهای بهداشتی را نادیده میگرفتند، نشانه رفت. البته برخی از مسئولان نیز در این باره که پروازهای داخلی و خارجی در گسترش ویروس کرونا موثر هستند، صحبت کردند اما بعدها این مسائل از سوی محمد اسلامی –وزیر راه و شهرسازی – رد شد و این مقام مسئول ادعا کرد که پروتکلهای بهداشتی در همه بخشهای حمل و نقل اجرایی و عملیاتی شده و با متخلفان برخورد شده است. در همین راستا تورج دهقان زنگنه –رئیس سازمان هواپیمایی کشوری – این حواشی و اتهامات را از اساس رد کرد و اظهار کرد: طی ۱۴ ماه گذشته که ویروس کرونا در کشور شروع پیدا کرده تعداد کروی پروازی که به این ویروس مبتلا شدهاند به انگشتان دست هم نمی رسد و تنها یک مورد فوتی در این زمینه داشتیم، این مسئله نشان میدهد که پروتکلهای بهداشتی ابلاغ شده به درستی و با دقت در صنعت هوانوردی رعایت میشود. بنابراین نمیتوان همه تقصیر را در زمینه شیوع ویروس کرونا یا گسترش آن در کشور به گردن دیگران (صنعت هوانوردی) انداخت. وی افزود: با وجود آن که میدانیم رعایت محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی مسافر در هواپیماها که برای پروازهای داخلی اعلام شده است، درست نیست، تابع ستاد کرونا هستیم و این مصوبه را تاکنون با دقت اجرا کردهایم و با هر شرکتی که در این زمینه قصوری مرتکب شده، برخورد کردهایم. تا کنون نتنها پروازهای بسیاری را برای برخی شرکتهای متخلف لغو کردهایم بلکه نام آنها را منتشر کرده و تعداد شکایات مردم و نتایج آن را گزارش و منتشر کردهایم. اما این که دائماً در وضعیتی که کشور با مشکل مواجه میشود یا آن که شیوع ویروس کرونا گسترش پیدا میکند، به دنبال مقصر باشیم درست نیست و نمی توان مسافران ایرانی را که به کشورهای مختلف رفتهاند، به علت شیوع ویروس کرونا ممنوع الورود کرد.
ایجاد شده: 1/اردیبهشت/1400 آخرین ویرایش: 1/اردیبهشت/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از خبر آنلاین، " کامران هارونی " مسئول دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان، درگفت وگویی اظهار داشت: چند روزی است که با پایان یافتن سفرها و قرمز شدن استان اصفهان وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه های علوم پزشکی زیرمجموعه در استانها تقصیر موج چهارم کرونا را گردن مسافران و سفرها انداخته اند. وی افزود: این در حالی است که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون کمال همکاری را با سایر دستگاه های مربوطه داشته است و ضمن ابلاغ دستورالعمل های سفر هوشمند به تمام تاسیسات گردشگری و با تحقق شعار سفرهای ایمن مسئولانه به نحو احسن مسافرت ها را هدایت کرده است. مسئول دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان تصریح کرد: در برخی از استانهای کشور از جمله اصفهان با همکاری و نظارت مستقیم مراکز بهداشت برای هتل ها گواهی نامه ایمن صادر شد تا مسافر بتواند با فراغ بال و خیالی آسوده مسافرت کند. وی اضافه کرد: درطول تعطیلات نوروزی از ۲۸ اسفندماه تا سیزدهم فروردین ۴۰ گروه کارشناسی بیش از سه هزار بازرسی از واحدهای اقامتی و پذیرایی انجام دادند و نکته مهم این جاست که از ۱۲۰ هزار مسافر اقامت کننده تنها ۵ شکایت وصول شد که نشان دهنده مدیریت شرایط است. هارونی با تاکید بر تخصیص ظرفیت ۵۰ درصدی مراکز گردشگری ایمن به گردشگران گفت: این موضوع بر عدم تراکم گردشگران در واحدهای ایمن گردشگری حکایت دارد. وی افزود: شهرستان گلپایگان و خوانسار در ۳۰ اسفندماه در وضعیت قرمز قرار داشتند و حتی یک گردشگر هم در شهرستان تیران و کرون در ایام عید حضور نداشت و مسافران در واحدهای اقامتی مجوزدار در شهرستانهای نجف آباد و دهاقان کمتر از ۱۰۰ نفر بودند قرمز شد. مسئول دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان گفت: رئیس جمهور هم از ۵ عامل دخیل در شیوع موج چهارم کرونا یاد کردند که انجام سفرها بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی را به عنوان عامل آخر موج چهارم کرونا دانستند که قطعا اقامت این مسافران در مراکز رسمی انجام نشده است و باید حساب گردشگر را از سفرهای فامیلی و استقرار در منازل استیجاری غیرمجاز که بهداشت رعایت نکردند انجام گرفته است.
ایجاد شده: 30/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 30/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، ایالت آلاسکای آمریکا برای مقابله با کمبود گردشگر چارهای اندیشیده است: قرار است از اول ژوئن در برخی از فرودگاههای این کشور به مسافران این ایالت واکسن کرونا تزریق شود، آن هم به صورت مجانی.معضل “واکسن کرونای کافی و گردشگر اندک” مسئولان آلاسکا را به فکر چاره انداخت، چارهای غیرمعمول که بتواند مسافران را به سفر به این ایالت در آمریکا ترغیب کند. آلاسکا قصد دارد در فرودگاههای آمریکا به گردشگرانی که قصد دیدار از این ایالت کردهاند واکسن مجانی کرونا تزریق کند.مایک دانلوی، فرماندار آلاسکا با ارائه این طرح گفت، قصد دارد از این طریق گردشگران این منطقه را افزایش دهد.او یادآور شد، تزریق واکسن “احتمالا دلیل خوب دیگری به دست میدهد تا گردشگران در فصل تابستان از آلاسکا دیدن کنند.” دانلوی افزود: «ما به واکسن دسترسی داریم، چرا از آن استفاده نمیکنیم؟ پس رو میکنیم به گردشگران و به آنها میگوییم، اگر به آلاسکا بیایید واکسن خود را رایگان دریافت خواهید کرد.» قرار است از اول ژوئن واکسیناسیون در فرودگاههای انکوریج، فیربانکس، جونو و کتچیکان آغاز شود.هایدی هدبرگ از وزارت بهداشت ایالتی گفته است، از پایان آوریل این اقدام به صورت آزمایشی برای مسافران ساکن این منطقه اجرا خواهد شد. این پروژه هم برای شهروندان آمریکا و هم برای گردشگران خارجی به اجرا در خواهد آمد.
ایجاد شده: 30/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 30/فروردین/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز ، " عبدالمالک شنبهزاده " مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی ایلام اظهار کرد: « در سال گذشته تعداد ۱۸ فقره موافقت اصولی برای طرحهای گردشگری با حجم سرمایهگذاری ۳۴۳میلیارد ریالی صادر شده است که با اجرای این طرحها، برای ۱۹۳ نفر اشتغالزایی شده است.» او افزود: «موافقتهای اصولی برای ساخت طرحهای گردشگری در قالب مجتمعهای گردشگری، هتل، مراکز سرگرمی تفریحی، سفرهخانه سنتی، رستوران سنتی و … در سطح استان صادر شده است.» مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی ایلا م تصریح کرد: «راهاندازی تأسیسات گردشگری باهدف تقویت زیرساختهای اقامتی و پذیرایی، ایجاد اشتغالزایی، احیای فرهنگ، آداب و رسوم بومی، رونق اقتصادی جوامع محلی و آشنایی گردشگران با جاذبههای تاریخی و طبیعی انجام میشود.» او با بیان اینکه این استان از هرگونه سرمایهگذاری که منجر به توسعه و تقویت صنعت گردشگری منطقه شود، استقبال میکند، ابراز امیدواری کرد که با همکاری کمیسیون گردشگری زمینه لازم برای تقویت گردشگری این منطقه فراهم شود.
ایجاد شده: 29/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 29/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " نادر فلاحی "مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در جلسه با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل اظهار داشت: عملیات گودبرداری پروژه با قوت در حال انجام است. وی با بیان اینکه این جلسه با هدف رفع موانع احتمالی پیش روی عملیات اجرای هتل پنج ستاره ویستریا در اردبیل شد، افزود: با حمایت از سرمایهگذار هتل پنج ستاره ویستریا در اردبیل و حل مشکلات و موانع احتمالی این طرح، پیگیر تسریع در روند اجرای این هتل هستیم. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل به ارزش های افزوده این پروژه به گردشگری اردبیل اشاره کرد و گفت: تمام تلاش ما در ۱سال گذشته برای رفع موانع و حل مشکلات سرمایه گذاران بوده و خواهد بود که هتل ۵ستاره نیز جزو کار ویژه های همکاران بود. فلاحی با اعلام حمایت از اجرای هتل پنج ستاره در اردبیل تصریح کرد: با توجه به اینکه این مجموعه اولین هتل پنج ستاره اردبیل است، بهره برداری از آن تحرک مناسبی در جذب گردشگران و به ویژه گردشگران خارجی ایجاد خواهد کرد. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل نیز با تاکید بر سخنان مدیرکل میراث، تصریح کرد: همه توان ما برای کمک به اجرای بی نقص و آسان پروژه های است. قلندری افزود: آماده رفع هرگونه موانع پیش رو برای تسهیل در امور هستیم.
ایجاد شده: 29/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 29/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، بر اساس یک پژوهش جدید، خالی گذاشتن صندلیهای ردیف وسط هواپیما، خطر ابتلای مسافران به کووید-۱۹ را کاهش میدهد. مطالعات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای عفونی آمریکا (سیدیسی) نتیجهگیری کرده است که خالی نگه داشتن صندلی وسط، احتمال سرایت ویروس به مسافران را، ۲۳ تا ۵۷ درصد کم میکند. در آغاز همهگیری ویروس کرونا، گفته شد که خالی گذاشتن صندلیهای ردیف وسط هواپیما با هدف حفظ فاصله اجتماعی، میتواند یک راهحل (در جلوگیری از سرایت ویروس) باشد اما در بلندمدت، هیچیک از شرکتهای هواپیمایی به این توصیه عمل نکردند. در ایالاتمتحده، در حال حاضر فقط شرکت هواپیمایی دلتا صندلیهای میانی خود را خالی نگه داشته است که شرکت یادشده هم این سیاست را از تاریخ ۳۰ آوریل، لغو خواهد کرد. پژوهشگران در «سیدیسی» و دانشگاه دولتی کانزاس، به منظور اندازهگیری گستره پخش ریزذرهها در داخل هواپیما، از مانکنهایی که در کابینهای ساختگی هواپیما با دستگاههای مصنوعی تنفس میکردند، بهره گرفتند اما این آزمایش، بر اساس پژوهشهای پیشین در سال ۲۰۱۷ انجام شد و در آن از ماسک صورت استفاده نشده بود. در این گزارش آمده است: «این دادهها حاکی از آن است که افزایش فاصله میان مسافران و کاهش تعداد آنها میتواند به شکل بالقوه، از قرار گرفتن آنان در معرض کووید-۱۹ بکاهد. حفظ فاصله فیزیکی بین مسافران هواپیما از جمله اعمال سیاست خالی نگه داشتن صندلیهای ردیف وسط میتواند خطر در معرض سارس کوو-۲ قرار گرفتن را کاهش دهد.»
ایجاد شده: 28/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 28/فروردین/1400 اخبار خارجی