به گزارش هتل نیوز و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، با توجه به تغییر وضعیت ابتلا ممکن است در طول تعطیلات شهرهای جدیدی نارنجی یا قرمز شوند. اگرچه وضعیت بیماری در شهرها روند مطلوبی پیدا نموده اما با توجه به وجود ویروس جهش یافته در ۲۹ استان، این وضعیت بسیار شکننده میباشد. هرگونه تحرک، جابجایی، برگزاری دورهمی، تردد و تجمع، میتواند نه تنها برای تک تک مردم بلکه برای همه کشور خطرات جدی به همراه داشته باشد. لذا از همه عزیزان درخواست میشود تا مسئولین را در ادامه این مسیر یاری رسانده و سفر را به زمان مناسب موکول کنند. مجدداً تاکید و یادآوری میشود که مسافرت از و به شهرهای نارنجی و قرمز برابر لیست ذیل، ممنوع می باشد.چنانچه مردم عزیز قصد سفر ضروری دارند، درخواست میشود به نکات ذیل توجه ویژه داشته و با رعایت آنها از سلامت خود و خانواده صیانت نمایند:حتی المقدور با خودروی شخصی مسافرت نمایند.از وضعیت سلامت خود و خانواده اطمینان کامل داشته و بعد برنامه ریزی سفر نمایند.از برگزاری دورهمی خانوادگی به شدت بپرهیزند.از تجمع و ترددهای غیرضرور خودداری گردد.دستورالعمل رعایت سلامت و بهداشت در سفر که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شده را به صورت جدی رعایت نمایند.در صورت اعلام تغییر روند بیماری در شهرها، ظرف کمترین زمان ممکن افراد غیربومی اقدام به بازگشت نمایند.افرادیکه از وضعیت بیماری خود اطلاع دارند (تست مثبت) به هیچ عنوان اقدام به تردد و عزیمت به مسافرت، ننماید. چنانچه وضعیت هریک از شهرهای زرد و آبی در طول مدت ایام تعطیلات به وضعیت نارنجی و قرمز تغییر یابد، ستاد ملی مبارزه با کرونا نسبت به اعلام وضعیت به ستاد استانی اقدام می کند.در پایان ضمن تاکید مجدد در خصوص انجام سفر در زمان مناسب، با اطمینان خاطر و بهدور از کرونا، این نکته را یادآور میشود که عزیزان ما در مراکز درمانی و بهداشتی به عنوان سربازان خط مقدم مبارزه با این ویروس، در سال گذشته با ایثار و فداکاری و به خطر انداختن جان خود تلاش فراوانی نمودند تا وضعیت بیماری به شرایط حال حاضر برسد. قطعاً باتوجه به تلاشهای دولت محترم و پیگیری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امر واردات و تولید واکسن، بیشک همه عزیزان اذعان مینمایند، که استمرار شرایط فعلی طی چند ماه آینده و انجام واکسیناسیون می تواند فرصت مناسب ایمن و مطمئن را در ماههای نه چندان دور فراهم کند.
ایجاد شده: 26/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 26/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان تهران در نشست مجمع تشکلهای گردشگری، از مشکلات صنف خود گفت. محمدحسین یزدانی بیمه راهنمایان گردشگری را همچنان مشکل اساسی این صنف دانست و با بیان اینکه دولت هیچ کمکی در این زمینه نکرده است، افزود: جای تاسف دارد که دولت یک بسته را در دو مرحله در اختیار فعالان صنعت گردشگری قرار میدهد تا وانمود کند که برای این صنعت دو بسته حمایتی در نظر گرفته است! ماها که در متن این صنعت مشغول به کار هستیم به خوبی از این شگردها آگاهیم و وقتی میبینیم به جای حمایت مورد چنین رفتارهایی قرار میگیریم، دلسرد میشویم. او در ادامه افزود: راهنمایان گردشگری که قبل از کرونا هم با مشکلات زیادی روبهرو بودند، در طول سال گذشته سختیهای مضاعفی را تحمل کردند. ما در سه سال اخیر بارها تصمیم گرفتیم تجمع کنیم که هر بار به دلیلی این اتفاق نیفتاد! متاسفانه راهنمایان گردشگری آنقدر دچار مشکلات معیشتی هستند که نمیتوانند وقتشان را به اندازه کافی صرف پیگیری مسائل صنفی کنند. یزدانی در ادامه تاکید کرد: تشکلهای گردشگری امروز بیش از هر وقت دیگری به همفکری و هماهنگی نیاز دارند و باید بیش از پیش روی انسجام مجمع تشکلهای گردشگری کار کرد.
ایجاد شده: 25/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 25/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، نایب رئیس جامعه بوم گردی کشور در نشست مجمع تشکلهای گردشگری، از صدور مجوزهای بیرویه به نام واحد بوم گردی از سوی معاونت گردشگری شدیداً انتقاد کرد. اکبر رضوانیان گفت: متاسفانه ۷۰ الی ۸۰ درصد از کسانی که مجوز واحد بوم گردی میگیرند، نه آموزش دیدهاند، نه تجربهای دارند و نه استانداردها را میشناسند. متاسفم که چارهای ندارم جز اینکه از مصداقهای اختلافافکنی مدیران ارشد گردشگری کشور بگویم. آنها در حالی که باید حامی صنعت گردشگری باشند و ایجاد هماهنگی هرچه بیشتر بین تشکلهای گردشگری را وظیفه خود بدانند، دنبال این هستند که در ذهن تشکلها نسبت به یکدیگر بدگمانی ایجاد کند و اینطور بنمایاند که -مثلاً- جامعه هتلداران قصد تضعیف بومگردی را دارد. در حالی که ما به خوبی میدانیم که چنین چیزی صحت ندارد. ما خودمان دستمان در کار است، مسائل را آسیبشناسی میکنیم و میدانیم چه کسی به دنبال کارشکنی است و چه کسی میخواهد تعامل کند. او همچنین بر لزوم هماهنگی و همفکری بین تشکل های گردشگری تاکید کرد و متذکر شد: بخش خصوصی گردشگری باید آنقدر قوی شود که در دولت آینده حتی روی انتخاب وزیر و طبعاً معاونت گردشگری تاثیر مستقیم داشته باشد.
ایجاد شده: 25/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 25/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، انوشیروان محسنی بندپی در هفتمین جلسه شورای اداری استان تهران اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مقرر شد شهرهای قرمز و نارنجی از محدودیت سفر برخوردار شوند و سایر شهرها این محدودیت را نداشته باشند. وی افزود: برای رفت و آمد به شهرهای قرمز و نارنجی، افراد باید دلایل خود را برای ورود و خروج از شهرها را عنوان کنند تا فرمانداران شهر مبدا نسبت به دلایل ارائه شده، برگ خروج افراد را صادر کنند که البته به صورت محدود خواهد بود. محسنی بندپی تاکید کرد: با توجه به اینکه وضعیت استان تهران زرد است، تلاش میکنیم با استفاده از سازمانهای گردشگری، شهرداری و محلهایی که امکان بازدید از آنها فراهم است، مردم را به ماندن در شهر تشویق کنیم. وی با آرزوی سالی توام با سلامتی، عزت و افتخار برای هموطنان از شهروندان استان تهران درخواست کرد تا تعطیلات را با عدم اولویت سفر و با رعایت پروتکل های بهداشتی در استان تهران بمانند و از مراکز گردشگری استان استفاده کنند.
ایجاد شده: 25/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 25/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، " محمداسماعیل خیامی " مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص جایگاه گردشگری سلامت مشهد در کشور اظهار کرد: گردشگری سلامت در مشهد به دلیل وجود مزیتهای بالای رقابتی از جمله بارگاه منور رضوی، مراکز تشخیصی و درمانی تخصصی و فوق تخصصی مجهز و وجود پزشکان و کادر درمان حاذق با برخورداری از امکانات مناسب گردشگری و اقامتی، رویکرد مطلوبی برای سفر بیماران خارجی به مشهد و انجام امور تشخیصی و درمانی خود ایجاد کرده است؛ تا جایی که در حال حاضر مشهد یکی از قطبهای گردشگری سلامت در کشور محسوب میشود.وی در پاسخ به این سوال که در سال ۹۹ چه تعداد بیمار خارجی در مشهد بستری شدهاند، گفت: در طول یک سال گذشته با توجه به شیوع بیماری کرونا و ممانعت از ورود گردشگران خارجی و عدم صدور روادید برای ورود به کشور، گردشگری سلامت مشهد اثرات منفی زیادی را متحمل شده است.مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: در سال ۱۳۹۸ بیش از ۲۲ هزار و ۴۰۰ بیمار خارجی در مشهد بستری شده بودند و در سال جاری با توجه به افت شدید ورود بیماران، این میزان تا اوایل اسفند به ۴۳۳۰ نفر تنزل داشته است؛ عمده این آمار مربوط به ابتدای سال ۹۹ بوده که گردشگران سلامت مشهد پیش از شیوع کرونا وارد کشور شده بودند.خیامی ادامه داد: امیدوارم پس از رهایی از این بیماری مجددا رویکرد مناسبی جهت مراجعه توریسم پزشکی به شهر مشهد ایجاد شود که با توجه به درخواستها و تقاضاهای انباشته شده برای دریافت ویزای درمانی از سوی اتباع سایر کشورها برای سفر به ایران، این مهم محقق شود.وی خاطرنشان کرد: البته در ایام کرونایی، مدیریت گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد جهت ورود بیماران اورژانس خارجی، پروتکلهای ویژهای را مصوب کرد تا از سلامت اتباع خارجی در خصوص کووید-۱۹، پیش از ورود به کشور و پس از انجام امور درمانی در مشهد و بازگشت به کشور خود، اطمینان حاصل کند.مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص این که چه کشورهایی بیشترین بستری و خدمات درمانی را در مشهد داشتهاند، تشریح کرد: با توجه به آمارهای ثبت شده در سامانههای وزارتی، ۹ کشور افغانستان، عراق، عربستان، بحرین، پاکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، الجزایر و آنگولا بیشترین مراجعه به مراکز درمانی مشهد را داشتهاند.خیامی در مورد مقایسه عملکرد ایران به خصوص شهر مشهد نسبت به کشورهای همسایه همچون ترکیه تصریح کرد: امکانات و تجهیزات مراکز تشخیصی و درمانی، دانش و تبحر پزشکان و کادر درمانی مشهد در سطح منطقه کمنظیر است. تمام سعی و تلاش همکاران ما در مطبها، موسسات تشخیصی و مراکز درمانی ارائه خدمات مطلوب و منطبق با استاندارهای لازم به بیماران بوده و خواهد بود؛ از همین رو حضور بیماران خارجی در مشهد و درخواست بالای آنان برای سفر به این شهر، نشاندهنده وضعیت مطلوب و عملکرد مثبت نظام درمانی در این زمینه است.وی همچنین در خصوص تعامل و همکاری سایر ارگانهای مشهدی گفت: گردشگری سلامت و ارائه خدمات مطلوب در این زمینه یک مقوله چند بعدی است که شامل ارائه خدمات در کلیه ابعاد گردشگری و سلامت نیز میشود. این خدمات شامل اخذ و تمدید ویزا، تهیه بلیت رفتوآمد، برنامهریزی برای اقامت، برنامههای زیارتی و سیاحتی، مشاورههای پزشکی، انجام امور تشخیصی و درمانی، پیگیری وضعیت بیمار در دوران نقاهت و... میشود.مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: در این مسیر علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دستگاههای مختلفی از جمله استانداری خراسان رضوی، ادارهکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان نظام پزشکی، وزارت امور خارجه، پلیس گذرنامه، دستگاههای امنیتی، انتظامی و قضایی در ارائه خدمات از مبدا تا مقصد به ایفای نقش میپردازند.
ایجاد شده: 23/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 23/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، "حمید یزدانی" مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم امروز در گفت وگویی با خبرنگار فارس در قم با بیان این که نظارت و بازدیدهای مشترک اداره کل متبوع خود بر اماکن اقامتی و گردشگری بر اساس جدول نظارت روزانه پیگیری می شود اظهار کرد: پایش آمار گردشگران خارجی و داخلی در دستور این اداره کل قرار دارد. وی اضافه کرد: تأمین اقلام بهداشتی اماکن اقامتی تحت نظر یکی دیگر از برنامه های این اداره کل در روزهای پایانی سال جاری و آغاز سال جدید است، ضمن آن که نصب بنرها و پلاکاردهای هُشداردهنده درباره کرونا نیز در این اماکن ادامه خواهد یافت. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم همچنین یادآور شد: نظارت ها و بازدیدهای مشترک مربوط به سفرهای نوروزی که از امروز بیستم اسفند ماه آغاز شده است، تا بیستم فروردین ماه سال آینده تداوم دارد، ضمن آن که لیست کشیک های این اداره کل نیز در این موضوع به همه سازمان ها و نهادهای استان اعلام خواهد شد. وی درباره اتباع خارجی ساکن اماکن اقامتی تحت نظر قم نیز گفت: دو هفته قبل حدود 360 نفر از اتباع در این اماکن پذیرش شده بودند که حدود 260 نفر از آن ها عراقی بودند، ضمن آن که این آمار در هفته اخیر به حدود 250 نفر کاهش داشته که از این تعداد، حدود 180 نفر از اتباع عراقی هستند. یزدانی با اشاره به این که باید پرسید آیا واحدهای اقامتی در ایام نوروز پذیرش دارند یا خیر بیان داشت: این مسئله باید مشخص شود تا بتوان بر اساس آن برنامه ریزی های لازم را صورت داد. وی سپس به برخی مشکلات در زمینه نظارت ها و بازرسی توجه داد و خاطر نشان کرد: نوع هماهنگی با واحدهای مسؤول باید مشخص باشد، ضمن آن که گاهی برخی اتباع خارجی از پذیرش مسؤولیت های تست مثبت کرونا خود سر باز می زنند که در این باره نیز باید تدبیر لازم صورت گیرد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم در عین حال گفت: خوشبختانه طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی قم، هیچ یک از برگه های سلامت گردشگران مقیم در قم جعلی نیست، ضمن آن که طبق دستور این دانشگاه و مرکز بهداشت، هر یک از گردشگران خارجی که دارای علامت بیماری کرونا باشند به مراکز بهداشتی معرفی می شوند.
ایجاد شده: 23/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 23/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از برنا؛ حجتالله غلامی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بر اساس گزارش ارائه شده از سوی دانشگاههای علوم پزشکی کاشان و اصفهان روند صعودی ابتلاء به کرونا را شاهد هستیم. وی با بیان اینکه میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی در استان اصفهان بین ۶۷ تا ۹۸ درصد در در نوسان است، ادامه داد: از این رو سفر به چهارمحال و بختیاری و خوزستان را تحت کنترل جدی قرار دادهایم. سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان با بیان اینکه استمرار طرح حافظان سلامت محلات با عنوان شهید سلیمانی در دستور کار قرار گرفت، اضافه کرد: این طرح تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت و این امر با نیروهای بیشتری با همکاری پایگاههای بسیج در دستور کار قرار گرفته است. وی با بیان اینکه در این جلسه تشدید بازرسیهای دورهای از سوی نهادهای نظارتی نیز مورد تاکید قرار گرفت، افزود: سفرهای هوشمند و ایمن در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد بر اساس وضعیت استان در روزهای آینده در این زمینه تصمیمگیری شود. غلامی با بیان اینکه قرار بر این است سفرها بین شهرهای زرد و آبی انجام شود، افزود: سفر به شهرهای قرمز نیز ممنوع است و شهروندان این شهرها اجازه خروج از شهر خود را ندارند. وی گفت: برای سفرهای نوروزی تنها هتلها و مراکز اقامتی که مورد تأیید بهداشت هستند مجاز به پذیرش مسافر هستند، تصریح کرد: این مراکز اجازه پذیرش مسافر تنها با ظرفیت ۳۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت را دارند و از سویی خانههای استیجاری، مدارس، کمپهای نوروزی و چادرخوابی را نیز در استان اصفهان نخواهیم داشت. معاون استاندار اصفهان با بیان اینکه تا شنبه تکلیف سفرهای نوروزی مشخص میشود، ادامه داد: همچنین در این جلسه مصوب شد با شبکهها و سایتهایی که در فضای مجازی تبلیغ اسکان مسافران نوروزی را دارند توسط پلیس فتا برخورد شود. وی با بیان اینکه ترددها از دیروز به سمت خوزستان و چهارمحال و بختیاری به صورت جدی مدیریت شده است، افزود: سفرهای کاری، درمانی و قضائی در استان کنترل شده و با تکمیل فرم مجوز برای این امر صادر میشود. غلامی با اشاره به رنگ بندی شهرستانهای استان اصفهان ابراز داشت: همه شهرهای استان اصفهان در وضعیت زرد و آبی کرونا هستند و تردد بین شهری در استان منعی ندارد. وی در در خصوص روند نظارت بر رعایت پروتکلهای بهداشتی در مترو اصفهان گفت: در این زمینه با توجه به طرح این موضوع در ستاد حمل و نقل عمومی در استان شهرداریهای استان موظف به تشدید نظارت بر روند فعالیت این بخش در زمینه رعایت پروتکلها هستند که این امر از ۲۵ اسفند ماه تشدید میشود و شهرداری اصفهان نظارت ویژه بر مترو را باید در دستور کار قرار دهد. غلامی در زمینه استفاده از سامانه ماسک در ادارات استان اصفهان اظهار کرد: پایانههای مسافربری، فرودگاه و دادگستری استان اصفهان در این زمینه اقدام کردهاند.
ایجاد شده: 23/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 23/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " فریدون الهیاری " مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهار کرد: تاکنون در ستاد استانی کرونا ممنوعیت سفر به استان اصفهان تصویب شده است؛ دو جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان تشکیل شده است و بر استفاده 50 درصد از ظرفیت و تأسیسات گردشگری استان تأکید شده است که با تأیید و مجوز دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت امکان پذیرش مسافر دارند. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: مسافرتها به استان اصفهان برای شهرهای قرمز و نارنجی محدودیت وجود دارد و شهرهای قرمز اجازه رزرو و سفر به اصفهان را ندارند اما شهرهای زرد و آبی میتوانند به استان اصفهان سفر کنند و شرط این سفرها رزرو اقامت در تأسیسات گردشگری مجاز اصفهان است. وی افزود: همه تأسیسات گردشگری که از بهداشت مجوز دریافت کنند، میتوانند میزبان مسافران نوروزی باشند؛ پس از موجهای کرونا حضور گردشگر خارجی در استان نداریم و به آنها روادید داده نمیشود. الهیاری با توضیح اینکه سیاست های حمایتی دولت از فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی وجود دارد و امیدوار هستیم که ادامه داشته باشد، بیان کرد: دولت تاکنون تسهیلاتی را برای فعالان این حوزه فراهم کرده است و اگر این شرایط ادامه پیدا کند این پیشبینیها در خصوص تسهیلات پیگیری خواهد شد اما این تسهیلات پاسخگوی همه نیازهای فعالان این حوزه نیست. وی تأکید کرد: ما به دنبال تسهیلاتی مانند امهال پرداخت اقساط وامها و امحال خدمات عناوینی است که فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی درخواست کردند که به دنبال انجام بخشی از آنها هستیم. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: ما باید دو رویکرد را دنبال کنیم که در ابتدا در وضعیت فعلی شیوع کرونا شرایط سفرها با رعایت پروتکلهای بهداشتی را فراهم کنیم که بهداشت رعایت و سلامت جامعه تضمین شود و تأسیسات گردشگری به فعالیت خود در این شرایط اقتصادی ادامه دهند. وی اضافه کرد: دومین رویکرد، پسا کرونا این وضعیت تحمیل شده بر تأسیسات گردشگری را بتوانیم جبران کنیم؛ امیدوار هستیم که شیوع بیماری کرونا متوقف شود. الهیاری با اشاره به آسیب کرونا به تأسیسات گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: کرونا بیش از پنج هزار میلیارد تومان به تأسیسات گردشگری و فعالان حوزه صنایع دستی اصفهان خسارت وارد کرده است.
ایجاد شده: 20/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 20/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از شبکه خبر، فرماندار چابهار گفت: با توجه به اهمیت سلامت مردم مراکز تجاری و گردشگری چابهار تا 20 فروردین تعطیل خواهد بود. با توجه به شرایط ویروس جهش یافته کرونا این تصمیمات اتخاذ شده و وورد خودروهای غیربومی به استان ممنوع خواهد بود و مراکز گردشگری نیز با توجه به سلامت مردم محدودخواهند شد. او افزود: از مردم خواسته می شود در ایام نوروز به چابهار سفر نکنند و سفر را به ایام بعد از تعطیلات و کاهش شیوع ویروس کرونا موکول کنند.
ایجاد شده: 20/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 20/اسفند/1399 اخبار داخلی
مراسم آغاز عملیات اجرایی مجتمع گردشگری لوتوس در شهرستان گرگان با اعتباری بیش از ۸هزار میلیارد ریال با حضور وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی و سایر مقامات و مسئولان استان گلستان برگزار شد. به گزارش هتل نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، در آیین کلنگزنی مجتمع گردشگری لوتوس در شهرستان گرگان دکتر علیاصغر مونسان، هادی حقشناس استاندار، احمد تجری مدیرکل استان، ابراهیم کریمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، غلامرضا منتظری نایبرئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آققلا در مجلس شورای اسلامی، حضور داشتند. وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی با اشاره به اینکه حدود ۱۵۹هزار میلیارد تومان حجم سرمایهگذاری در بخش گردشگری کشور است، بیان کرد: «حدود ۹۵۰۰ موافقت اصولی فقط در دولت دوازدهم برای گردشگری صادرشده است که اگر۵۰ درصد از آن تبدیل به عملیات اجرایی شود، نشان از پربازده بودن بخش گردشگری کشور است.» او خاطرنشان کرد: «با شرایط سخت کرونایی و اتفاقات و مشکلات سال ۱۳۹۸ هنوز گردشگری پابرجا و پرنشاط به مسیر خود ادامه میدهد و روند روبه رشدی دارد.» دکتر مونسان در ادامه گفت: «پروژههای بزرگ گردشگری چون مجتمع گردشگری لوتوس برای هر منطقه محرک توسعه محسوب میشود و حتما اجرای آن موجب خیر و برکت برای منطقه خواهد بود. بهرهبرداری این پروژه در شهرستان گرگان زمینهساز رونق اقتصاد شهر، نشاط اجتماعی و جذب گردشگر و سرمایهگذار است.» او بیان کرد: «گردشگری یکی از اجزا و مؤلفههای مهم توسعه شهر است و امیدوارم اجرای مجتمع گردشگری لوتوس در گرگان به افزایش ظرفیت گردشگری استان و شهرستان کمک کند.»
ایجاد شده: 19/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 20/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، «سیدامیر ناصرالدین طباطبایی» رئیس جامعه هتلداران استان یزد با گلایه از صحبتهای ضد و نقیض مسئولان وزارت بهداشت، اظهار کرد: آیا سفر امن و ایمنی که تحت نظارت و با رعایت پروتکلهای بهداشتی انجام میشود کرونا را شایع میکند اما متروها، فروشگاهها، بیمارستانها، داروخانهها و سایر اصناف نقشی در شیوع کرونا ندارند؟ وی با تاکید بر این که تعطیلی سفر بدون هیچ مطالعهای از سوی عوامل وزارت بهداشت منطقی نیست، گفت: تاکنون هتلها و زیرساختهای گردشگری متحمل خسارتهای چشمگیری شدهاند و دولت نیز با حمایتهای ناچیز خود نتوانسته حتی کمکی به این بخشها داشته باشد لذا سوال اینجاست که آیا وزارت بهداشت اقساط وام و بدهیهای هتلها و مراکز اقامتی را پرداخت میکند؟ این مسئول با اشاره به این که تاکنون هیچ آماری از ابتلا به کرونا در هتلها مشاهده و گزارش نشده است، تصریح کرد: در حالی هیچ آماری از ابتدای کرونا و سرایت آن به پرسنل هتلها و گردشگران مقیم این واحدها گزارش نشده که سایر اصناف، صنایع و بیمارستانها مشمول شیوع کرونا در کشور بودند. طباطبایی در خصوص مصداق نگاه غیرعادلانه به گردشگری، به شیوع کرونای انگلیسی برای اولین بار در استان نیز اشاره کرد و گفت: بنا به اعلام متولیان امر، شیوع کرونای انگلیسی در یزد نیز توسط صنعت اتفاق افتاد و گردشگری باز هم در شیوع کرونا نقشی نداشته است اما چرا همواره گردشگری مورد بیمهری قرار میگیرد؟ رئیس جامعه هتلداران استان یزد به متصل شدن تمام هتلها و زیرساختهای مجاز اقامتی یزد به سامانه جانا و ماسک وزارت بهداشت خبر داد و گفت: یزد به عنوان اولین استان پایلوت کشور در خصوص سفر ایمن و گردشگری هوشمند اقدام کرد اما محدود کردن غیرکارشناسی سفر هوشمند و اقامت ایمن به هیچ وجه منطقی و منصفانه نیست.
ایجاد شده: 18/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 18/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " ولی تیموری " معاون گردشگری کشور درباره تمهیداتی کرونایی برای سفرهای نوروزی اعلام کرد؛ مصوبهای را در جلسه 55 ستاد ملی مقابله با کرونا داشتیم. قرار شد تا اگر شرایط به حالت قرنطینه نرسید با اعمال محدودیتهایی سفرها به شکل کنترل شده و محدود انجام شود. این مصوبه در جلسه 55 مصوب شده است. قرار بر این بود که دستورالعمل اجرایی صورت گیرد. او افزود: در کمیته انتظامی و امنیتی با هماهنگی بین دستگاههای اصلی همچون وزارت کشور، کمیته امنیتی اجتماعی انتظامی قرارگاه کرونا، وزارت بهداشت و ... دستورالعمل آماده شد. این دستورالعمل اجرایی به تصویب رسیده است. تیموری تصریح کرد: هدف تشویق همکاران در صنعت گردشگری و مردم به رعایت پروتکلهای بهداشتی است. مسائل بهداشتی مردم از اهمیت برخوردار است. فعالان گردشگری بیشترین آسیب را از کرونا دیدهاند. معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی عنوان کرد: با رعایت نکات بهداشتی سفرهایی به شکل تور از طریق شرکتهای خدمات مسافرتی و گردشگری برنامهریزی میشود. در برخی مواقع افراد تمایلی به انجام سفر در قالب تور ندارند. هرچند می توانند با داشتن رزرو و تاییدیه از مرکز مجاز گردشگری برنامهریزی کنند. این مقام مسئول افزود: برای شهرهای زرد و آبی میتوان در قالب شهرها برنامهریزی کرد تا مردم با تورهای مجاز بتوانند اقدام کنند. تیموری تاکید کرد: در مراکز اقامتی و هتلها شهرهای قرمز و نارنجی باز است و اگر فردی از طریق حمل و نقل عمومی همچون قطار، هواپیما و ... سفر کند امکان اقامت ایمن با رعایت پروتکلهای در مراکز اقامتی و هتلها وجود دارد. معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی افزود: همکاران ما در صنعت گردشگری میتوانند فعالیت داشته باشند. محدودیتها برای ورود خودروها با پلاک شخصی وجود دارد. این پلاکهای شخصی برای ورود به شهرهای نارنجی و قرمز محدودیت دارند. تیموری ادامه داد: با اینکه پروتکلهای بهداشتی در حوزههای حمل و نقل، دفاتر خدماتی، مراکز اقامتی مجاز بوم گردیها و تمامی مراکز اقامتی و پذیرایی رصد می شود اما مجدد اطلاعرسانی شده و این دستورالعمل ها در تمامی پورتالها در سطح ملی و استانی قرار گرفتهاند. او تصریح کرد: اقدامات آموزشی به شکل آنلاین در 7 منطقه کشور انجام شده است تا کارمندان و مدیران واحدهای گردشگری با پروتکلها آشنا شوند. او درباره انجام تستهای کرونا برای مسافران با تور گفت: بر اساس دستورالعملهای نوشته شده برای ثبت نام در تورهای خدمات مسافرتی الزامی برای انجام تستهای پی سی آر وجود ندارد. اگر کسی قبلا سابقه تست پی سی آر داشته باشد در سامانه ماسک وزارت بهداشت تحت کنترل قرار گرفته میشود. ارائه تست پی سی آر برای هتل یا تورها الزامی نیست. تیموری درباره نظارتها بر سفرهای خارجی افزود: بر اساس پروتکلهای وزارت بهداشت با سفرهای خارجی ورودی به کشور برخورد میشود. برای مثال اجازه سفرهای توریستی وجود ندارد. هرچند برای سفرهایی با هدف دیدار از خویشاوندان بر اساس فرآیند موجود انجام میشود. هرچند تحت عنوان سفرهای توریستی برای ورود، مجوزی از سوی ستاد کرونا ارسال نشده است. سفرهای ایرانیان به خارج از کشور باید بر اساس مقررات کشور مقصد اعمال شود. به گفته او سفرهای خروجی باید بر اساس قوانین کشور مقصد مورد بررسی قرار بگیرد. تیموری درباره مدیریت سفرها از خارج تصریح کرد: مدیریت سفرها بر عهده وزارت راه است اما نظارتها و محدودیت برای ورود اتباع خارجی مطابق با تمهیدات صورت می گیرد ولی بر اساس مصوبات ستاد کرونا در این شرایط کنترلها انجام میشود.
ایجاد شده: 18/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 18/اسفند/1399 اخبار داخلی