به گزارش هتلنیوز در ادامه نگاهی داریم به مهمترین اخبار و رویدادهای جاری صنعت هتلداری ایران در هفته گذشته. از اظهارنظرهای مسئولین و دستاندرکاران صنعت گردشگری و هتلداری کشور در خصوص موضوعات مختلف تا انتصاب مدیران جدید در هتلهای سراسر کشور. انتقاد عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی نسبت به قانون واگذاری اقامتگاههای دولتی به بخش خصوصی اظهارات عضو ایرانی کمیته اجرایی فدراسیون جهانی فوتبال در خصوص احتمال اقامت برخی تیمهای حاضر در رقابتهای جام جهانی 2022 قطر در هتلهای ایران برگزاری اولین مجمع عمومی جامعه حرفهای هتلداران استان اصفهان با حضور تمامی اعضا و معاون گردشگری و رئیس اداره اماکن استان در هتل "آسمان تخفیف ویژه هتلهای شیراز به مناسبت برگزاری دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس تشریح آخرین وضعیت تخریب هتل آرینا در حاشیه رودخانه جاجرود انتصاب جناب آقای "عباس بیدگلی" به سمت رئیس هیاتمدیره شرکت گروه هتلهای پارسیان
ایجاد شده: 3/آذر/1397 آخرین ویرایش: 3/آذر/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران معتقد است که نحوه عملکرد سامانههای رزرواسیون آنلاین در درجه اول بایستی هماهنگ شده و تحت نظارت یک تشکل مشخص صورت گیرد تا هر کسی نتواند وارد این حوزه شود و عملکرد زنجیره صنعت هتلداری کشور را تحت تاثیر قرار دهد. "محمدعلی فرخمهر" در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز و در رابطه با انتخاب هتلهای برتر از سوی برخی سامانههای رزرواسیون آنلاین، اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان نهادی که به این سامانهها مجوز میدهد بایستی معیارهای انتخاب هتل برتر را نیز مشخص کند. "فرخمهر" ابراز داشت: هر یک از هتلهای کشور بر اساس معیارهای مشخص دارای درجهبندی هستند که از سوی عامل تطبیق و پس از طی فرایند استانداردسازی و قرار گرفتن در کمیسیون درجهبندی، ارائه میشود. پس در نتیجه معیارهای این انتخاب بایستی مشخص و از طریق اطلاعرسانی نیز به هتلها انتقال داده شود. وی افزود: در مجموع نمیتوان مانع از این انتخاب شد و هتلها نیز ابزاری برای مقابله با این موضوع ندارند ولیکن اگر چنانچه معیارهای انتخاب هتل برتر از سوی این شرکتها مشخص باشد بسیار مناسب و زیباتر خواهد بود. رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران در ادامه گفت: از نظر شخص بنده، اعطای این گواهینامهها اعتباری ندارد و مصرفکننده نیز متوجه میشود که این درجهبندی ریشهدار نیست زیرا به همه هتلها اعطا شده و به نوعی همه به یک چشم دیده شده است.
ایجاد شده: 3/آذر/1397 آخرین ویرایش: 3/آذر/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز و به گفته رئیس هیاتمدیره جامعه اقامتگاههای بومگردی، این تشکل قصد دارد با اولویت قرار دادن استانداردسازی و با استفاده از نیروهای متخصص و با تجربه جریان اقامتگاههای بومگردی را در مسیر خود هدایت کند. "مازیار آل داوود" اظهار داشت: در این راستا کمیتههایی با استفاده از افراد با سابقه این حوزه و فعالان دانشگاهی شکل خواهد گرفت که باعث میشود تا رقابت سالمی در ترویج فرهنگ بومی و بهرهگیری از محصولات هر منطقه، ایجاد شود. "آل داوود" در خصوص گمانهزنیها در مورد افزایش شمار اقامتگاههای بومگردی تا دو هزار مرکز نیز گفت: این طرح شدنی است اما به شرط آنکه با برنامهریزی صورت گیرد. وی با اشاره به چالشهای اقامتگاههای بومگردی در برخی مناطق مختلف کشور، ابراز داشت: در مناطقی که سالهاست موضوع بومگردی راه افتاده و جایگاه خود را پیدا کرده، مشکلات چندانی وجود ندارد ولیکن در دیگر مناطق، فعالان با چالشهایی نظیر عدم آموزش مواجه هستند. وی در پایان افزود: شکلگیری یک اقامتگاه بومگردی در منطقه نباید تنها برای یک خانوار یا یک فرد خاص سود داشته باشد، بلکه تمامی مردم آن جامعه باید به صورت مستقیم و غیرمستقیم از ورود گردشگر به منطقه منتفع شوند تا فعالیت در این زمینه پایدار باشد.
ایجاد شده: 3/آذر/1397 آخرین ویرایش: 3/آذر/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان با اشاره به راهاندازی جامعه هتلداران در این استان پس از 50 سال سابقه فعالیت در حوزه هتلداری، اظهار داشت: خدمات هتلهای استان و ساخت و سازهای آن، استاندارد نیست. "سید امین قاسمی" ابراز داشت: هتلهای استان در دورههای قبلی ستارههای کیلویی دریافت کردهاند که تلاش میکنیم تا این ستارهها را استانداردسازی کنیم. وی افزود: راهاندازی جامعه هتلداران استان لرستان اولین گام در این راستاست. در مرحله بعدی 300 آیتم برای هتلها در نظر گرفته شده است که بر اساس آنها درجهبندی خواهند شد و ستاره میگیرند. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان در ادامه گفت: یکی از دلایلی که با افزایش تنها 5 درصدی قیمت اتاق هتلها موافقت کردیم، بخشنامه صریح رئیسجمهور مبنی بر جلوگیری از تورم و افزایش قیمتها در بخش خدمات بوده است.
ایجاد شده: 2/آذر/1397 آخرین ویرایش: 2/آذر/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز "مهر طلب" رئیس حوزه قضایی شهرستان رودبار قصران به تشریح عملکرد این حوزه قضایی در زمینه رفع تصرفات اراضی غیرمجاز و آخرین وضعیت تخریب هتل معروف در بستر رودخانه جاجرود یعنی هتل "آرینا" پرداخت. رئیس حوزه قضایی رودبار قصران در رابطه با پرونده هتل "آرینا" اظهار داشت: دستگاه قضایی از همان ابتدای تشکیل پرونده با قدرت وارد شد و تمامی تذکرات لازم را به سازمانها و دستگاههای ذیربط داد. "مهر طلب" ابراز داشت: پس از کش و قوسهای فراوان، این پرونده در کمیسیون 99 شهرداری بررسی و حکم سه طبقه هتل صادر و مبلغی هم به عنوان جریمه نقدی برای مالک در نظر گرفته شد. وی افزود: پس از شکایت مالک نسبت به این رای، دیوان عدالت اداری در سال 94 حکم کمیسیون شهرداری را تائید کرد و بر اساس قانون باید سه طبقه از این هتل تخریب شود. وی در خصوص عدم اجرای این حکم گفت: پاسخ این سوال را باید از مدیران و مسئولان ذیربط جویا شد که چرا پس از این همه مدت هنوز نسبت به اجرای حکم اقدامی نکردهاند. وی افزود: اجرایی این حکم وظیفه دستگاه قضایی نیست زیرا اجرای آرای کمیسیون ماده 99 شهرداری به وزارت کشور، فرمانداری و بخشداریها مربوط است. رئیس حوزه قضایی رودبار قصران، تصریح کرد: به عبارت دیگر حکم تخریب را کمیسیون 99 شهرداری صادر کرده و دردیوان عدالت اداری قطعی شده است پس اجرای آن در اختیار دادگستری نیست و وزارت کشور و مجموعههای تحت مدیریت آن باید مجری تخریب باشند.
ایجاد شده: 29/آبان/1397 آخرین ویرایش: 29/آبان/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، آئین افتتاح همزمان 5 پروژه گردشگری و سرمایهگذاری استان آذربایجان غربی روز گذشته ( دوشنبه 28 آبان ) با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دکتر "حسن روحانی" رئیسجمهوری اسلامی ایران از طریق ویدئو کنفرانس، برگزار شد. دکتر "حسن روحانی" در این مراسم از تلاشهای جناب آقای "علیاصغر مونسان" در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تشکر کرد و اظهار داشت: استان آذربایجان غربی دارای جاذبههای بسیار زیادی است و این اقدامات در استان بسیار مهم است. رئیسجمهور در ادامه به گزارش ارائه شده از سوی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اشاره کرد و گفت: گزارشی که ارائه شد امیدوارکننده بود زیرا 43 هزار میلیارد تومان در حوزه گردشگری سرمایهگذاری شده است. رئیسجمهور در ادامه افزود: از بخش خصوصی نیز تشکر میکنم. آثار تاریخی که در کشور وجود دارد و امکانپذیر است بایستی به بخش خصوصی واگذار شود تا هم از این آثار نگهداری و هم بهرهبرداری کنند.
ایجاد شده: 29/آبان/1397 آخرین ویرایش: 29/آبان/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس از قطعی شدن حضور پنج شرکت خارجی در دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس خبر داد و اظهار داشت: نمایشگاهها و رویدادها به عنوان یک منبع مهم برای جذب گردشگر به حساب میآیند. "مصیب امیری" در نشست هماهنگی عوامل اجرایی نمایشگاه گردشگری پارس که با حضور رئیس، نمایندگان دفتار خدمات مسافرتی فارس، نمایندگان دفتر نماینده ولی فقیه در استان فارس، امام جمعه شیراز، استانداری و اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس برگزار شد، اظهار داشت: حوزه گردشگری به عنوان یکی از محورهای رشد و توسعه اقتصاد محسوب میشود و فعالان بخش دولتی و خصوصی، موظف به حمایت از رویدادهای گردشگری برای دستیابی به اهداف اقتصادی آن هستیم. "امیری" با اعلام قطعی شدن حضور چند شرکت خارجی از کشورهای مالزی، امارات، سنگاپور، تایلند و هند، گفت: تلاش عوامل اجرایی بر این است که با نمایش هر چه بهتر توانمندیهای حوزههای مختلف گردشگری ضمن رونق بیش از پیش این صنعت در استان، این نمایشگاه را مجددا در تقویم رویدادهای بینالمللی سازمان جهانی گردشگری به ثبت برسانند. وی در ادامه گردشگری سلامت را یکی از محورهای اصلی برگزاری دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس معرفی کرد و گفت: امیدواریم که بیمارستانهای دارای بخش بینالملل با قدرت در این نمایشگاه حضور داشته باشند. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس از گردشگری مذهبی به عنوان یکی دیگر از محورهای این نمایشگاه یاد کرد و ابراز داشت: این نمایشگاه فرصتی مناسب برای رایزنی متولیان اماکن مذهبی شیراز با نمایندگان دیگر استانهای کشور به خصوص نمایندگان شهرهای قم، مشهد و کشور عراق برای تبادل گردشگری مذهبی خواهد بود. لازم به ذکر است، دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس طی روزهای 21 الی 24 آذرماه سال جاری در شهر شیراز و در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی استان فارس، برگزار خواهد شد.
ایجاد شده: 28/آبان/1397 آخرین ویرایش: 28/آبان/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز "حسن سیادتان" رئیس جامعه هتلداران استان فارس با اشاره به برگزاری نمایشگاه گردشگری پارس طی روزهای 21 تا 24 آذرماه سال جاری از تخفیف 20 تا 40 درصدی هتلهای شیراز طی مدت برگزاری این رویداد خبر داد. "حسن سیادتان" ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت: نمایشگاه گردشگری پارس پس از چند سال وقفه در یکی دو سال گذشته و با انجام برنامهریزیهای لازم برگزار شده است که بستری برای رونق گردشگری و هتلداری است. "سیادتان" با اشاره به رویکرد اصلی برگزاری نمایشگاه گردشگری پارس، گفت: امسال توجه به گردشگری سلامت به عنوان یکی از رویکردهای نوین در عرصه گردشگری، میتواند رونق بیشتری به گردشگری استان فارس دهد زیرا شیراز نیز در این زمینه جایگاه ویژهای دارد. وی ارائه پکیجهای ویژه گردشگران سلامت را یکی از راهکارها برای استفاده بیشتر هتلها در این نوع گردشگری معرفی کرد و گفت: جامعه هتلداران استان فارس این آمادگی را دارد تا با همکاری بیمارستانهای واجد شرایط، این امکان را برای گردشگران خارجی ایجاد کند. رئیس جامعه هتلداران استان فارس در پایان گفت: هتلها در حال حاضر استفاده کمی از گردشگری سلامت میکنند در شرایطی که همکاری بیشتر میان متولیان امر و جامعه هتلداران میتواند سهم هتلهای فارس از این حوزه را افزایش دهد.
ایجاد شده: 27/آبان/1397 آخرین ویرایش: 27/آبان/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس جامعه هتلداران استان مازندران با انتقاد شدید از فعالیت اقامتگاهها و میهمانسراهای دولتی، اظهار داشت: در شرایط فعلی، قانون واگذاری اقامتگاههای دولتی به بخش خصوصی با توجه به سودجوییها و منفعتطلبیها، غیرممکن است. "جمشید سلطانمرادی" ابراز داشت: در حال حاضر بسیاری از سازمانها، آموزش و پرورش، بانکها، وزارتخانهها و ... در شهرها و استانهای شناخته شده کشور دارای اقامتگاههایی هستند. وی افزود: در استان مازندران، میزان اقامتگاههای دولتی از اقامتگاههای بخش خصوصی بیشتر است و کمر بخش خصوصی در این استان شکسته شده است. رئیس جامعه هتلداران استان مازندران در ادامه گفت: وجود چنین مشکلی به خود دولت برمیگردد که نمیخواهند قانون را اجرا کنند زیرا به ضرر آنها تمام میشود. وی تصریح کرد: مشکلی که قرار نیست برطرف شود قابل حل کردن نیز نیست چون کسانی که در راس وجود چنین اقامتگاههایی قرار دارند، مخالف برچیده شدن اقامتگاههای دولتیاند.
ایجاد شده: 26/آبان/1397 آخرین ویرایش: 26/آبان/1397 اخبار داخلی
دبیر جامعه هتلداران ایران در گفتگو با خبرنگار هتلنیوز ، اظهار داشت: موضوع دو نرخی شدن قیمت خدمات گردشگری امری متداول در تمامی کشورهای دنیاست و در ایران نیز دارای سابقه و مانند سایر کشورها صرفا مختص به هتلهاست و به سایر حوزههای مرتبط با صنعت گردشگری مانند رستورانها، حمل و نقل و ... تعمیم داده نمیشود. به گزارش هتلنیوز "کامیار اسکندریون" با انتقاد شدید نسبت به اظهارات مطرح شده از سوی رئیس جامعه تورگردانان ایران در خصوص موضوع دو نرخی شدن قیمت هتلها، ابراز داشت: شخص آقای "پورفرج" که در زمینه تورهای خارجی فعالیت دارند کاملا به این موضوع واقف هستند که ارزی شدن قیمت هتلها برای گردشگران خارجی به هیچ عنوان تضعیف پول ملی نیست و بالعکس نوعی ارزآوری برای کشور نیز به حساب میآید. رئیس جامعه هتلداران استان زنجان، تصریح کرد: کاهش ارزش پول ملی زمانی روی میدهد که هموطنان به شکل تورهای گردشگری از کشور خارج میشوند و از طرف این دوستان دلار و یورو دریافت میشود. وی افزود: اگر با دو نرخی شدن قیمت هتلها، سایر صنوف گردشگری مانند آژانسها و تورگردانان دچار مشکل میشوند، بهتر است تا مدیریت خود را بهبود ببخشند تا این اتفاق برای آنها رخ ندهد. این درست نیست که از سرمایه هتلها برای کسب درآمد خود استفاده کنید. دبیر جامعه هتلداران ایران در رابطه با افزایش نرخ هتلها نیز گفت: بر خلاف اظهارات مطرح شده از سوی رئیس جامعه تورگردانان، هتلها فقط یکبار در سال و آن هم بر اساس نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، افزایش نرخ دارند. در نتیجه این اظهارات خلاف واقع و غیر منطقی است. وی ادامه داد: هیچ یک از هتلداران کشور با موضوع دو نرخی شدن قیمت مراکز اقامتی مخالف نیست و هیاتمدیره جامعه هتلداران نیز از حمایت کامل هتلداران سراسر کشور برخوردار است. وی در پایان گفت: سیاست جامعه هتلداران ایران عدم دخالت بر فعالیتهای سایر صنوف گردشگری است و در مقابل به این دوستان اثبات شده!!! نیز پیشنهاد میشود تا از هر گونه دخالت در امور مربوط به هتلداران بپرهیزند و نظارت و کنترل بیشتری بر روی نرخ تورهای خارجی داشته باشند.
ایجاد شده: 24/آبان/1397 آخرین ویرایش: 24/آبان/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاری ایلنا، رئیس جامعه تورگردانان ایران در رابطه با موضوع دو نرخی شدن قیمت هتلها و مراکز اقامتی کشور، اظهار داشت: اگر به کشورهای مختلف جهان نگاه کنید، متوجه میشوید که چنین موضوعی اصلا نمیتواند روی دهد زیرا همه در تلاش هستند تا با واحد پول خودشان معامله کنند. برای مثال اگر در هتلهای دبی اقامت داشته باشید، بایستی نرح اقامت را به درهم بپردازید و یا اینکه پول خود را به درهم تبدیل کنید. "ابراهیم پورفرج" ابراز داشت: با دو نرخی کردن قیمت هتلها برای گردشگران خارجی، واحد پول خودمان را نابود و دلار آمریکا را رونق خواهیم داد و این بر خلاف گفتههای رئیسجمهور مبنی بر جنگ اقتصادی با غرب و آمریکاست زیرا اسلحه در جنگ اقتصادی، واحد پول کشورهاست. "پورفرج" با تاکید مجدد بر استفاده از واحد پول ملی، گفت: اگر قانون دو نرخی شدن قیمت هتلها عملیاتی شود، آژانسها و دفاتر خدمات مسافرتی با مشکل جدی مواجه میشوند زیرا هزینه گردشگران خارجی که توسط آنها به ایران میآیند، به صورت نقدی پرداخت نشده و طبعا بهای دلاری مورد تقضای هتلداران، موجود نیست. بنابراین اگر هتلداران توقع گرفتن دلار از گردشگران خارجی را داشته باشند قطعا با مشکل بزرگی مواجه خواهیم شد. وی افزود: متاسفانه هتلداران متوجه نیستند که با این کار همه چیز را تعطیل میکنند زیرا سایر فعالان صنعت گردشگری از جمله رستورانها، موسسات حمل و نقل و ... نیز از گردشگران خارجی دلار طلب خواهند کرد و بایستی به تدریج با واحد پول ملی خود، خداحافظی کنیم و به دستور هتلداران واحد پول خودمان را به دلار تبدیل کنیم. رئیس جامعه تورگردانان ایران، تصریح کرد: این حرفها بیربط و بیمورد است زیرا همین الان نیز نرخ هتلها به شدت گران است و هتلها هر سال نرخ خود را 20 تا 30 درصد افزایش میدهند. وی افزود: هتلها به طور کلی دو بار در سال نرخهای خود را افزایش میدهند و بر همین اساس قیمتها از سه سال گذشته بین 50 تا 60 درصد افزایش داشته و حتی تخفیفها نیز قطع شده است. اگر دوستان از هتلداری منفعتی نمیبرند باید مدیریت خود را درست کنند و ببینند که چرا منافع ندارند. رئیس جامعه تورگردانان ادامه داد: چرا کسانی که میگویند از هتلداری سودی نمیبریم، چندمین هتلهای خود را افتتاح کردهاند؟ این عزیران با چه پولی اقدام به ساخت هتلهای دیگر میکنند؟ قسط بانکهای خود را چگونه میپردازند؟ وی گفت: بسیاری از هتلداران با دو نرخی شدن قیمتها مخالف هستند و ارز گرفتن را درست نمیدانند. در حقیقت این جو سازی از سوی یکی از عزیزان است که میخواهد از این طریق خود را به هتلداران اثبات کند وگرنه سیاست پولی کشور این اجازه را نمیدهد.
ایجاد شده: 24/آبان/1397 آخرین ویرایش: 24/آبان/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز طی مراسمی با حضور رئیس ارزیابی و درجهبندی گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی، جناب آقای "صادق ایرانینژاد" به سمت سرپرست جدید هتل جهانگردی یاسوج، منصوب شد.
ایجاد شده: 23/آبان/1397 آخرین ویرایش: 25/دی/1397 انتصابات