رئیس اتحادیه هتلداران استان خراسان رضوی، اظهار داشت: طبق رزروهای صورت گرفته، پیشبینی میشود تا اشغال هتلهای مشهد در روزهای پایانی ماه صفر به 100 درصد برسد. "محمد قانعی" ضمن اشاره به این موضوع، ابراز داشت: خوشبختانه در سالهای قبل و در دهه آخر صفر، میزان ضریب اشغال بالایی را شاهد بودیم که البته در چند سال اخیر، کمی تنزل کرده بود. به گزارش هتلنیوز ، وی افزود: امسال و بر اساس پیشبینیهای انجام شده و میزان رزروهای صورت گرفته، اشغال هتلها در دهه پایانی به 100 درصد خواهد رسید. "قانعی" با اشاره به آمادگی هتلها برای استقبال از زائرین، گفت: تمامی هتلها آمادگی کامل دارند و مشکل خاصی وجود ندارد ضمن اینکه نظارتهای خود را در این خصوص تشدید کردهایم تا مساله خاصی وجود نداشته باشد. وی در پایان گفت: در شهر مشهد به تعداد کافی فضای اقامتی رسمی و قانونی وجود دارد و امیدواریم هموطنان از اماکن غیرمجاز و غیر رسمی استفاده نکنند تا دردسر و مشکلی ایجاد نشود.
ایجاد شده: 7/آبان/1397 آخرین ویرایش: 9/آبان/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس جامعه هتلداران استان سمنان از افتتاح اولین هتل کاملا هوشمند کشور در شهر نمونه گردشگری "شهمیرزاد" با حضور رئیسجمهور در آیندهای نزدیک خبر داد. "محمد مهدی کردان" در گفتگو با خبرنگار هتلنیوز ضمن اعلام این خبر، موارد زیر را به عنوان مهمترین ویژگیها و مزایای این هتل هوشمند معرفی کرد؛ صرفهجویی در مصرف انرژی افزایش میزان کارایی تجهیزات ارتقای سطح ایمنی و رفاه میهمانان ارتقای کیفیت سرویسدهی به میهمانان انعطافپذیری و سهولت کنترل در سیستم مدیریت هتل کاهش نیروی انسانی و هزینههای مربوطه برقراری ارتباط آنلاین هر اتاق با واحد پذیرش و سایر قسمتهای هتل تشخیص حضور یا عدم حضور میهمان در هتل از سوی پذیرش ثبت تمامی گزارشات مربوط به تردد میهمانان به صورت خودکار
ایجاد شده: 7/آبان/1397 آخرین ویرایش: 9/آبان/1397 اخبار داخلی
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: برای حل سریع مشکلات هتلداران، دولت بایستی از طریق متمم بودجه وارد عمل شود و کمک هزینههایی را برای هتلداران در نظر بگیرد. "محمد اسماعیل سعیدی" با اشاره به لزوم تخصیص بسته حمایتی گردشگری از هتلداران بعد از بروز نوسانات ارزی در کشور، ابراز داشت: با توجه به گرانیهای اخیر و افزایش ناگهانی قیمت دلار در بازار، لازم است که دولت برای صنعت گردشگری و علیالخصوص هتلداران که با مشکلات فراوانی مواجه شدهاند، بستههای حمایتی را تدارک ببیند. نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت از چند روش میتواند بستههای حمایتی را برای هتلداران در نظر بگیرد که در وهله بایستی از طریق متمم بودجه سال جاری و یا اینکه در لایحه بودجه سال آینده پیشبینیهای لازم را بعمل آورد. علاوه بر این شخص رئیسجمهور میتواند با استفاده از اختیارات خود به رفع مشکلات هتلداران سراسر کشور کمک کند. به گزارش هتلنیوز ، وی تصریح کرد: وضعیتی که امروز هتلداران با آن مواجه هستند بسیار دشوار است زیرا هزینهها افزایش یافته و درآمدها نیز پایین آمده است و ادامه این وضع به طور قطع برای صنعت گردشگری کشور، خسارات جبرانناپذیری ایجاد میکند. "سعیدی" ادامه داد: این وضعیت نامساعد باعث تعطیلی بسیاری از هتلها خواهد شد زیرا هزینههای انجام شده با درآمدها تفاوتهای چشمگیری پیدا کرده است. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: دولت و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بایستی از تمام توان خود در راستای بهبود شرایط گردشگری در کشور استفاده کنند و بستههای حمایتی را برای هتلداران اختصاص دهند.
ایجاد شده: 6/آبان/1397 آخرین ویرایش: 6/آبان/1397 اخبار داخلی
نگه داشتن اسناد هویتی در مراکز اقامتی رسمی کشور مانند هتلها از دو سال پیش منع قانونی شده است با این حال هتلهای سراسر کشور به بهانههای مختلف اصرار دارند خلاف این قانون رعایت کنند. سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در تیرماه سال 1395 شیوهنامه اجرایی ذخیره و ابطال اتاق در واحدهای اقامتی را با هدف قانونمند شدن نظام رزرواسیون، صیانت از حقوق مصرفکننده و آگاهیبخشی گردشگران، مسافران و دفاتر خدمات مسافرتی، اصلاح و ابلاغ کرد. به گزارش هتلنیوز در ماده 10 این شیوهنامه به صراحت تاکیده شده است: در صورت پرداخت وجهالضمان کافی برای تسویه حساب از جانب میهمان، واحدهای اقامتی حق نگهداری مدارک هویتی ارائه شده را ندارند و بایستی پس از رویت و احراز هویت به صاحب آن مسترد کنند. همچنین در تبصره این ماده آمده است: ضمانتهای مالی لازم به منظور جبران خسارتهای احتمالی وارده میهمانان داخلی یا خارجی که در قالب تور پذیرش میشوند، باید از سوی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی ارائه شود. رئیس جامعه هتلداران ایران در رابطه با این موضوع، اظهار داشت: طبق این شیوهنامه، گرو نگه داشتن مدارک هویتی در هتلها خلاف قانون است و هتلدار به محض احراز هویت مسافر بایستی اسناد هویتی او را تحویل دهد. "جمشید حمزهزاده" ابراز داشت: گرو نگه داشتن مدارک هویتی به هیچ وجه به موضوع نظارت اداره اماکن نیروی انتظامی، ارتباطی ندارد. وی افزود: اگر به حفظ اطلاعات هویتی مسافر ضرورتی احساس میشود؛ میتوان کپی آن را در اختیار قرار گرفت و اصل مدارک را برگرداند. "حمزهزاده" بار دیگر تاکید کرد: اداره اماکن نیروی انتظامی هیچ کاری به مدارک هویتی ندارد زیرا اطلاعات و مشخصات تمامی مسافران در سیستم هتلها ثبت میشود و وقتی که احراز هویت انجام شده، نگهداری این اسناد نزد هتل هیچ لزومی ندارد. وی در پایان گفت: اکثر هتلها نگران تسویه حساب مشتریان هستند اما این مشکل در تمامی دنیا و به شکل دریافت ودیعه از مشتری، حل شده است.
ایجاد شده: 6/آبان/1397 آخرین ویرایش: 9/آبان/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، جامعه تورگردانان ایران به تصمیم هتلداران نسبت به ارزی شدن نرخ هتلها انتقاد و در نامهای به رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اعلام کرد: وظیفه همه ما تقویت پول ملی است نه ارز خارجی. جامعه تورگردانان ایران با پیشنهاد هتلداران مبنی بر دو نرخی شدن قیمت هتلها و محاسبه هزینه گردشگران خارجی به دلار، مخالف و معتقد است که این اقدام ضربه زدن به پول ملی و تقویت پول خارجی است. این تشکل گردشگری در نامه خود به معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، آورده است: ظاهرا از این نکته غافل شدهایم که وظیفه همه ما در شرایط فعلی تقویت پول ملی است نع تقویت ارز خارجی آن هم در داخل کشور. امروزه همه کشورها برای تقویت واحد پولی کشور خود تلاش میکنند. برای مثال روسیه و چین توافق کردهاند در معامله با ایران ارزهای خود را جایگزین دلار و یورو کنند. جامعه تورگردانان در ادامه نامه خود ذکر کرده است: نباید فراموش کرد که هتلها و اماکن اقامتی ایران همه ساله نرخهای خود را از 20 تا 40 درصد افزایش میدهند که این خود سبب افزایش نرخ تورهای ایران نسبت به کشورهای مجاور شده است. تورگردانان ایران به مونسان نوشتهاند:«نباید فراموش کرد که هتلها و اماکن اقامتی ایران همه ساله از ۲۰ تا بیش از ۴۰ درصد نرخهای خود را افزایش میدهند که این خود سبب افزایش نرخ تورهای ایران نسبت به کشورهای همجوار شده است .»
ایجاد شده: 5/آبان/1397 آخرین ویرایش: 5/آبان/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، هتلداران و روسای تشکلهای هتلداری سراسر کشور نسبت به اظهارات اخیر دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران واکنش نشان دادند که در ادمه مشاهده میفرمائید. لازم به ذکر است "مرتضی قربانی" دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران در بخشی از مصاحبه اخیر خود اظهار داشته که رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با موضوع دو نرخی شدن قیمت هتلها مخالف است و به هیچ وجه چنین اتفاقی نخواهد افتاد. کامیار اسکندریون؛ دبیر جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان زنجان به چه دلیل برای تصمیمگیری در خصوص هتلها از سایر بخشها مانند تورگردانان یا آژانسها دعوت و نظرخواهی میشود. آیا برای تعیین قیمت مرغ از نمایشگاههای اتومبیل دعوت میشود؟ این عمل مدیران معاونت گردشگری در مقابل هم قرار دادن تشکلهای گردشگری و دخالت در امور همدیگر است. آیا جامعه هتلداران تا این لحظه در امور سایر بخشها دخالتی کرده است که ایشان این اجازه را به خود میدهند؟ این حق مسلم هتلهاست که بتوانند مانند اکثر هتلهای کشورهای جهان، ارز خارجی دریافت کنند. هتلداران چون در کشور عزیزمان ایران سرمایهگذاری کرده اند وحجم این سرمایه نیز بسیار هنگفت بوده با ارز و پول ملی آشنایی کامل دارند ولیکن در نظر داشته باشید که هتلداران طالب دریافت نرخ ارزی از گردشگران خارجی هستند نه هموطنان عزیز. آیا همین آژانسها برای فروش تور خارجی از همین هموطنان ما ارز برای مسافرتشان دریافت نمیکنند یا اینکه ایشان با چنین ادعایی از چند و چون اعمال آژانسها بیاطلاع است؟ بار دیگر تاکید میکنم که دخالت و تصمیمگیری در امور سایر بخشها و تشویش اذهان، شایسته نیست و سعی شود در امور مرتبط به بخش خود اعلام نظر و تصمیم بگیرند. حسن سیادتان؛ عضو هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان فارس جناب آقای "مرتضی قربانی" اخیرا مصاحبهای نمودند در مورد اينكه واحد پول رایج در كشور ما ريال است و هتلها نبايد دو نرخی شوند. زمانی كه يک توريست با تور وارد ايران ميشود، دفاتر خدمات مسافرتی و تورگردانان قیمت را محاسبه و برای مثال مبلغ 2000 يورو به ازای يک نفر دريافت میكنند. اين مبلغ را كجا تبديل به ريال میكنند تا مخارج آن توريست را پرداخت كنند. قطعا اين مبالغ تبدیل به ريال میشود و سود حاصل از این تبدیل و اختلاف نرخ به جیب دوستانی میرود که امروز مخالف دو نرخی شدن قیمت هتلها هستند. البته این مخالفت کاملا طبیعی است. زیرا تورگردانان و دفاتر خدمات مسافرتی فقط به منافع خود فکر میکنند و این در شرایطی است که یک دفتر خدمات مسافرتی حداکثر دو میلیارد تومان و در مقابل کوچکترین هتلها حداقل بیست میلیارد تومان، سرمایهگذاری انجام دادهاند. همه دفاتر خدمات مسافرتی به هتل و هتلداران محتاج هستند زیرا اگر هتلی در کشور نباشد، نمیتوانند تور وارد کنند. هتلهای سراسر کشور مصمم به دو نرخی نمودن قیمتهای خود هستند و به هیچ عنوان از این حق مسلم خود نمیگذرند. علی معینزاده؛ عضو هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان کرمان واقعا مسئولیت اعضای هیاتمدیره و روسای جوامع هتلداری چه استانی و چه کشوری چیست؟ به استثنای امضای نرخنامهها و تبریک و تشکرهای معمول به یاران و همچنین تسلیت و ابراز همدردی با حوادث ناگواری که برای همکاران پیش میآید. آیا گاهی و فقط گاهی نباید برای دفاع صنفی از هتلداران با انسجام و همکاری بیشتر از دولتمردان حقوق خود را مطالبه و از دخالت سایر افراد در امور مربوط به خودمان جلوگیری کنیم؟ هرچه بیشتر سکوت کنیم از همه طرف ضربه خواهیم خورد. ریاست محترم جامعه تورگردانان آمار کاهش گردشگر را اعلام میکنند و با برخورد سخت جناب آقای "مونسان" مواجه میشوند. دبیر محترم انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی فریاد وامصیبتا سر میدهند که نمیگذاریم هتلها دو نرخی شوند که البته شاید بعضی از جوامع نیز خودشان مخالف دو نرخی باشند امّا ما خودمان اجازه میدهیم که دیگران در کارمان دخالت کنند. جواد عباسی؛ رئیس جامعه هتلداران استان گیلان جای تاسف است که تریبون در اختیار افرادی قرار گرفته که بدون تحلیل علمی، نظرات شخصی خود را در قالب نظر صنفی از جایگاه صنفی اعلام میکنند. این افراد فقط شیفته حرف زدن در محافل، مجالس و ... هستند بدون اینکه بدانند هر حرفی که میزنند چه آثار و نتایجی دارد. زمانی که ما سرگرم ارسال پیامهای تسلیت و تبریک هستیم، عدهای منافع صنفی را به مخاطره انداختهاند. پیشنهاد تکراری بنده تاکید بر ایجاد کمیسیونها و تشکیل گروههای کاری دارای مسئولیت است تا در خصوص هر یک از مشکلات به صورت قاعدهمند و مستمر، پیگیریهای لازم را داشته باشند.
ایجاد شده: 5/آبان/1397 آخرین ویرایش: 5/آبان/1397 اخبار داخلی
عضو هیاترئیسه کمیسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی به ضرورت تغییر در معیارهای درجهبندی هتلها تاکید کرد و اظهار داشت: متاسفانه اطلاعات اشتباهی از هتلهای ایرانی به گردشگران خارجی داده میشود. "مهرداد لاهوتی" ابراز داشت: هتلهای ایران بایستی بر اساس استانداردهای بینالمللی درجهبندی شوند تا گردشگر خارجی قبل از ورود به کشور بر اساس اطلاعات دریافتی از درجه هر یک از هتلها و با توجه به بودجه خود، یکی از آنها را انتخاب کند. "لاهوتی" گفت: عدم درجهبندی صحیح هتلها باعث شده تا مسافران به ظاهر اولیه هتلها اعتماد کنند و در بسیاری از مواقع پس از استفاده متوجه میشود که استانداردهای لازم را با توجه به میزان هزینه دریافتی، ندارد. به گزارش هتلنیوز، وی افزود: در گذشته یکی از معیارهای درجهبندی هتلها بر پایه مساحت و ارتفاع ساختمانها بود در شرایطی که باید شاخصهایی مانند توسعه پایدار گردشگری و دسترسی برای افراد ناتوان جسمی را در این ارزیابی گنجاند. نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی بر بومیسازی ضوابط بینالمللی درجهبندی هتلها تاکید کرد و گفت: بایستی با تلفیق مدلهای خارجی و ایرانی به یک دستورالعمل جامع رسید. وی در پایان گفت: با اجرای این ضوابط، ارزیابی هتلها از حالت سلیقهای و کلی خارج میشود و شاخصهای ارزیابی حالت کمی و سنجشی پیدا میکند و علاوه بر این، هزینههای موجود برای دستیابی به شاخصهای مورد نظر نیز کاهش مییابد زیرا در شرایط جدید، تاکید بر معیارهای نرمافزاری و خدماتی است.
ایجاد شده: 30/مهر/1397 آخرین ویرایش: 30/مهر/1397 اخبار داخلی
رئیس جامعه هتلداران اصفهان با اشاره به وضعیت گردشگری این استان در سال جاری، اظهار داشت: در شرایط سیاسی فعلی، میزان ورود گردشگران تحتالشعاع قرار گرفته و رکودی در بحث گردشگری ایجاد شده است. در واقع با کاهش 30 الی 40 درصدی میزان گردشگران مواجه بودهایم. "کریم بیگی" ابراز داشت: در حال حاضر تصمیمات جدیدی در رابطه با موضوع گردشگری گرفته شده است که یکی از این تصمیمات، دو نرخی کردن هزینه اقامت توریستهای داخلی و خارجی است. به گزارش هتلنیوز ، وی تصریح کرد: این اقدام که البته نیاز به مجوزهای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز دارد، بسیار تاثیرگذار و از نظر درآمدی مهم خواهد بود. "بیگی" ابراز داشت: در حال حاضر حجم ورود گردشگران اروپایی و آمریکایی کمتر شده و موضوع گردشگران ورودی به ایران غالبا زیارتی است و گردشگران عرب نیز به دلیل به صرفه بودن سفر به ایران، ورودشان چند برابر شده است. وی به دیگر مشکلات صنعت هتلداری کشور در شرایط فعلی نیز اشاره کرد و گفت: در مصارف آب قوانین جدیدی گذاشتهاند که بر اساس آن هتلها به دلیل مازاد مصرف، چندین برابر جریمه میشوند. این در حالی است که در هتلی که هتلداران اختیاری در آب مصرفی ندارند این قانون نمیتواند اجرایی شود.
ایجاد شده: 30/مهر/1397 آخرین ویرایش: 30/مهر/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، نشست خبری و آئین رونمایی از پوستر نخستین همایش سراسری جامعه هتلداران ایران صبح روز سهشنبه مورخ 20 شهریورماه 1397 در محل سالن "ملل" هتل هویزه تهران، برگزار شد. در این مراسم علاوه بر رئیس و اعضای هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران، جمعی از مدیران صنعت هتلداری کشور و بیش از 80 نفر از خبرنگاران و اصحاب رسانه حضور داشتند.
ایجاد شده: 29/مهر/1397 آخرین ویرایش: 21/آبان/1397 رویدادهای برگزار شده
نایبرئیس اتحادیه هتلها و هتلآپارتمانهای استان تهران، اظهار داشت: تقاضا برای اسکان در هتلهای سراسر کشور از دی ماه سال گذشته به شکل محسوسی کاهش یافته و در استان تهران نیز با افت 50 درصدی تقاضا، مواجه بودهایم. "فرمان غفاریان" به تاثیرپذیری صنعت گردشگری و هتلداری از وضعیت اقتصادی و سیاسی کشورها تاکید کرد و گفت: کاهش تقاضا برای اقامت در هتلهای پایتخت به عواملی متعددی وابسته است که از این میان میتوان به موضوع زلزله و بحثهای چالشی در خصوص برجام، اشاره کرد. به گزارش هتلنیوز ، وی ابراز داشت: استانداردسازی هتلهای تهران اتفاق بسیار خوبی است که از چند سال پیش شروع شده و هماکنون با همکاری اتحادیه هتلداران و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران بیش از 95 درصد، عملیاتی شده است. نایبرئیس اتحادیه هتلها و هتلآپارتمانهای استان تهران در بخش دیگری از اظهارات خود و در رابطه با افزایش هزینه هتلها و مراکز اقامتی، گفت: صنعت هتلداری با بیش از 100 صنف در ارتباط است و خرید کالاو خدمات انجام میدهد. در نتیجه و به طور طبیعی، تغییر و تحولات بازار در قیمت تمام شده بر هزینه هتلها نیز تاثیرگذار است.
ایجاد شده: 28/مهر/1397 آخرین ویرایش: 29/مهر/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس جامعه هتلداران فارس با اشاره به رزرو 40 تا 45 درصدی هتلهای این استان در مهرماه تا نیمه آبانماه، اظهار داشت: توسعه خدمات الکترونیک مانند استفاده از روادید الکترونیک و حذف پروسه کاغذی، تمایل گردشگران خارجی برای بازدید از کشور را بالا میبرد. "حسن سیادتان" ابراز داشت: با توجه به حضور روزافزون فناوری در جهان امروز باید از این ابزار برای توسعه صنعت گردشگری نیز استفاده کرد به شکلی که گسترش کمی و کیفی دسترسی به فناوری اطلاعات میتواند به عنوان یکی از نقاط توانمندسازی برای بهبود فضای کسب و کار در حوزه گردشگری، مطرح شود. "سیادتان" تصریح کرد: دولت با استفاده از ابزارهای نوین میتواند اطلاعات لازم را برای گردشگران و همچنین کسب و کارهای گردشگری مهیا کند و با اعطای خدمات الکترونیکی مانند روادید از پروسه کاغذی اداری بکاهد و تمایل گردشگران خارجی برای بازدید از کشور را افزایش دهد. وی افزود: صرفهجویی در وقت و هزینه در انجام اموری مانند نقل و انتقال فیزیکی و ارزی، ارتباطات وسیع نهادها و فعالان گردشگری، ارائه موثرتر و بهینه اطلاعات به گردشگران از جمله مزایای استفاده از فضای مجازی در گردشگری است.
ایجاد شده: 26/مهر/1397 آخرین ویرایش: 26/مهر/1397 اخبار داخلی