به گزارش هتل نیوز ، " حسن عمیدی " رئیس موزه ارتباطات گفت: بازدید رایگان و مجازی موزه ارتباطات و 9 موزه دیگر با همکاری کمیته ملی موزه های ایران از صفحه رسمی آپارات شرکت ملی پست در تعطیلات نوروزی برگزار شد . رئیس موزه ارتباطات افزود: به دنبال تعطیل شدن موزه ها، تورمجازی بازدید 10 موزه در ایام نوروزی با شعار “موزه تعطیل نیست” برگزار و با استقبال علاقمندان به حوزه موزه گردی روبرو شد. عمیدی خاطرنشان کرد: در مجموع 15 هزار بازدید مجازی در طی 10 روز پخش این رویداد رقم خورد که بیشترین آن مربوط به بازدید از موزه ملی ایران و تور مجازی آیین های نمایشی فرهنگسرای نیاوران است. بنا بر این گزارش موزه ارتباطات سال گذشته، همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، در راستای رسالت کلی خود توانست در فروردین ماه ۱۳۹۹، برای نخستین بار موزهگردی مجازی یا استریمینگ فعالیتهای موزهها را روی شبکه آپارات و اینستاگرام بصورت زنده برگزارکند. این موزه همچنین در نوروز 1400 هم به دلیل استمرار شیوع ویروس کرونا و عدم امکان حضور مردم در موزهها و اماکن تاریخی با همکاری کمیته ملی موزههای ایران (ایکوم)، برای راهاندازی تورهای مجازی موزههایی که سال گذشته پربازدید بودند و موزههایی که سال گذشته فرصت پخش زنده آنها فراهم نشد، مشارکت کرد.
ایجاد شده: 16/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 16/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، شرکت آمریکایی ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic) که در زمینه توریسم فضایی فعالیت میکند، از اولین فضاپیمای اسپیسشیپ ۳ (SpaceShip III) خود رونمایی کرد. این فضاپیما که با نام ویاساس ایمجین (VSS Imagine) شناخته میشود، میتواند مانند یک هواپیما در جو زمین پرواز کند. ویاساس ایمجین همانند دیگر فضاپیمای ویرجین گلکتیک بهنام ویاساس یونیتی (VSS Unity) برای حمل انسان و آزمایشهای علمی به داخل و خارج از فضای زیرمداری طراحی شده است. آزمایشهای اولیه پرواز این فضاپیما در جو زمین قرار است تابستان سال جاری میلادی در پایگاه اسپیسپورت امریکا (Spaceport America) متعلق به این شرکت در ایالت نیومکزیکو انجام شوند و در صورت موفقیتآمیز بودن آنها، پروازهای زیرمداری آن طی سالهای آینده انجام خواهد شد. ویرجین گلکتیک پیشتر از فضاپیمای توریستی اسپیسشیپ ۲ رونمایی کرده بود؛ فضاپیمایی که نسخه ارتقایافته اسپیسشیپ ۱ محسوب میشود. این فضاپیما قابلیت حمل ۶ توریست بههمراه ۲ خلبان را داشته و قیمت بلیت آن بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار دلار اعلام شده است. اسپیسشیپ ۲ را شرکتهای آمریکایی TSC و اسکِیلد کامپوزیتس (Scaled Composites) ساختهاند و حدود یک سال پیش اولین پرواز آزمایشی خود را از پایگاه اسپیسپورت امریکا بهانجام رساند. این فضاپیما طوری طراحی شده است تا توریستهای فضایی را به لبه فضا ببرد؛ سفری که طی آن توریستها میتوانند شرایط بیوزنی را تجربه کنند. بهگفته مدیران ویرجین گلکتیک، این سفینههای فضایی قرار است با انجام سفرهای منظم، هزاران توریست را برای تجربه سفری خاص و متفاوت به لبه فضا اعزام نمایند.
ایجاد شده: 15/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 15/فروردین/1400 اخبار خارجی
بهگزارش هتل نیوز و به نقل از میراثآریا، " مصیب امیری " مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی فارس، روز ۱۴ فروردینماه ۱۴۰۰، اظهار کرد: «آمار بازدیدکنندگان از اماکن فرهنگیتاریخی استان از ۲۵ اسفندماه تا ۱۳ فروردینماه سال جاری، ۲۵۲هزار و ۲۱۹ نفر بوده درحالیکه در سال ۹۸ این آمار یک میلیون و ۱۳۲هزار و ۲۱۸ نفر بوده است.» او با اشاره به نظارتهای مستمر در ایام نوروز از مراکز اقامتی مجاز و اماکن تاریخی و رعایت شیوهنامههای بهداشتی، ادامه داد: «مجموعه فرهنگیتاریخی آرامگاه حافظ با ۹۱هزار و ۴۲۴ بازدیدکننده بیشترین بازدید را داشته است، بعد از آن مجموعه فرهنگیتاریخی آرامگاه سعدی با ۴۸هزار و ۵۳۴ بازدید، مجموعه میراث جهانی تخت جمشید با ۳۸هزار و ۲۹۷ بازدید، مجموعه زندیه با ۳۶هزار و ۱۹۱ بازدید و مجموعه میراث جهانی پاسارگاد با ۱۶هزار و ۷۹۲ بیشترین بازدیدها را داشتهاند.» مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی فارس با اشاره به افزایش ساعت بازید از اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان بر اساس دستور ستاد استانی مقابله باکرونا باهدف جلوگیری از تجمع گردشگران و مسافران و رعایت پروتکلهای بهداشتی، بیان کرد: «بازدید از این اماکن سانسبندی شده بود و برای اینکه مشکلی پیش نیاید، گیشههای ارائه خدمات هم برای فروش بلیت فعال بودند.» او اظهار کرد: «ضریب اشغال هتلها و هتلآپارتمانها امسال به حدود ۳۰ درصد رسید.» امیری ادامه داد: «امسال اسکان در کمپها، اسکانهای چادری و مهمانپذیرهای دولتی ممنوع بوده است و مسافران تنها امکان استفاده از مراکز اسکان تحت نظارت میراثفرهنگی، گردشگری صنایعدستی را داشتند.»
ایجاد شده: 15/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 15/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، " امید قادری " مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه، با اشاره به حضور چشمگیر گردشگران در کرمانشاه طی ایام نوروز، اظهار کرد: باتوجه به تداوم شیوع بیماری کرونا، برای نوروز امسال هم به مانند سال گذشته هیچ برنامه تبلیغاتی و معرفی جاذبه های گردشگری را برای جذب میهمانان نوروزی در دستورکار قرار ندادیم، با این وجود شاهد حضور پررنگ گردشگران در کرمانشاه بودیم. وی تصریح کرد: طی این ایام جمعا 933 هزار و 263 نفر از جاذبه های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و گردشگری کرمانشاه بازدید کردند که با در نظر گرفتن اعمال محدودیت های کرونایی، رقم قابل توجهی است. مدیرکل میراث فرهنگی استان تاکید کرد: باتوجه به اینکه در تعطیلات عید نوروز کرمانشاه در وضعیت نارنجی به لحاظ شیوع بیماری کرونا قرار گرفت، برای همین اماکن گردشگری سربسته استان تعطیل بودند و بیشترین بازیدها مربوط به اماکن تاریخی دارای محیط های باز همچون تاق بستان و بیستون بود. وی در ادامه از اقامت 41 هزار و 958 نفر در اماکن اقامتی دارای مجوز استان هم در این مدت خبرداد و گفت: امسال باتوجه به شرایط کرونایی، امکان برپایی کمپ اسکان میهمانان نوروزی در پارک ها فراهم نشد و تنها مراکز اقامتی استان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و با 50 درصد ظرفیت می توانستند پذیرای مسافرین باشند که حدود 42 هزار نفر در این اماکن اسکان یافتند. قادری به تشدید نظارت ها بر فعالیت اماکن گردشگری، اقامتی و پذیرایی استان در این مدت هم اشاره کرد و افزود: به منظور حفظ سلامت میهمانان نوروزی اکیپ های مختلفی را شکل دادیم تا به بازدید مستمر از این مراکز بپردازند. وی با بیان اینکه در این مدت جمعا 1924 بازدید از اماکن گردشگری، اقامتی و پذیرایی استان صورت گرفته، عنوان کرد: خوشبختانه کمترین مورد شکایت را از این مراکز داشتیم که نشان از رعایت مطلوب دستورالعمل ها در آنها بود.
ایجاد شده: 14/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 14/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " اسکندر فلاحوند " معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان، اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونا در استان، بازدید مسافران نوروزی و گردشگران در شهرهای زرد با رعایت پروتکلهای بهداشتی انجام شد که ۴۲ هزار و ۱۳۹ نفر از جاذبه های تاریخی و فرهنگی، ۲۳ هزار و ۸۰۲ نفر از جاذبه های طبیعی و ۱۳ هزار و ۸۵۶ نفر از جاذبه های دست ساز، پارک ها و بوستان ها بازدید کردند. وی با اشاره به اقامت شش هزار و ۱۰۹ نفر در اقامتگاه های استان، افزود: سه هزار و ۲۰۲ نفر در هتل ها، هزار و ۴۴۸ نفر در مهمانپذیرها، ۹۴۹ نفر در اقامتگاه های بوم گردی و ۵۱۰ نفر در مجتمع گردشگری اقامت داشتند. معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه در این مدت بازدید و بازرسی های مستمری از اقامتگاه ها در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی صورت گرفته است، گفت: در این مدت ۳۴۴ بازدید نظارتی از مراکز اقامتی صورت گرفت که ۱۶ واحد تعطیل، ۹۱ واحد تذکر و ۴۹ واحد اقامتی نیز اخطار گرفتند. فلاح وند خاطرنشان کرد: همچنین ۳۳۷ بازدید نظارتی از رستوران ها، مراکز پذیرایی و بین راهی و همچنین ۱۳۹ مورد بازدید از دفاتر نیز صورت گرفته است. وی بیان کرد: در ایام نوروز ۱۲ هزار و ۶۶۹ نفر گردشگر و مسافر نوروزی از قلعه تاریخی فلک الافلاک نیز بازدید کردند.
ایجاد شده: 14/فروردین/1400 آخرین ویرایش: 14/فروردین/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از برنا؛ در روزهای پایانی سال 1399 یکی از مسائل مهم روز موضوع سفرهای نوروزی است و آنچه که در این روزهای کرونایی بسیاری از شهروندان را نگران کرده است، موضوع بهداشت و سلامت هتلها و مراکز اقامتی است. اسماعیل برات، معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور با اشاره به وضعیت سفر در ایام نوروز 1400 به خبرنگار برنا گفت: تلاش ما این است که در کنار وضعیت سلامت جامعه در سفرهای نوروزی، نشاط مردم تامین شده و کسب و کارهای فعالان گردشگری هم تحت تاثیر قرار نگیرد. او افزود: در همین راستا با تلاشها و پیگیری های وزیر گردشگری و میراث فرهنگی و به ویژه معاون گردشگری و رئیس ستاد مرکزی خدمات سفر، موضوع نشاط مردم و همچنین وضعیت اقتصادی و معیشتی فعالان و تاسیسات گردشگری به عنوان یک دغدغه مهم در دولت مطرح شد و با این تلاشها و فشارها بود که موضوع انجام سفرهای ایمن و مسئولانه به نتیجه رسید و وزیر بهداشت اعلام کرد در هیات دولت تنها وزارت بهداشت نیست که تصمیم میگیرد. معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور تاکید کرد: به دنبال این تصمیمات از جانب رئیس قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا نتایج اعلام شد که شامل یک دستورالعمل 12 صفحهای است. رنگبندی شهرها هم از جانب وزارت بهداشت و درمان اعلام شد که شامل 38 شهر قرمز و نارنجی میشود. 8 شهر قرمز در استان خوزستان و یک شهر قرمز در استان کهگیلویه و بویراحمد است. 30 شهر نارنجی هم داریم که در استانهای مختلف پراکنده هستند. بنابراین بخش عظیمی از کشور در وضعیت زرد و آبی قرار دارد که هموطنان میتوانند با رعایت سفر مسئولانه در سراسر این نقاط سفر کنند. برات ادامه داد: در شهرهای قرمز و نارنجی هم امکان سفر با وسایل حمل و نقل عمومی وجود دارد. بنابر مراکز گردشگری و اقامتی ما در شهرهای قرمز و نارنجی باز هستند تا اگر افرادی به اضطرار مجبور به سفر به این شهرها هستند بتوانند از این امکانات استفاده کنند. به گفته او این اقدام در این راستا انجام میشود تا محیطی ایمن برای افراد فراهم شود و مجددا دچار مشکل نشوند. برات ادامه داد: بنابراین لازم است مردم در سایر شهرها هم فقط در مراکز مجاز و دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری اقامت داشته باشند. بنابراین مردم نباید در مراکز غیر مجاز مانند مدارس، باشگاهها و خانههای شخصی اقامت داشته باشند. معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با اشاره به اینکه ستاد هماهنگی خدمات سفر متشکل از نمایندگان بیش از 20 دستگاه اجرایی و حاکمیتی است، گفت: مسئولیت ستاد مرکزی بر عهده وزارت گردشگری و متناظر آن در استان به عهده استاندار در هر استان است. برات با بیان این در طول تعطیلات نوروز نظارت جدی بر گردشگری انجام میگیرد، افزود: ناظران وزارت گردشگری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیروی انتظامی از جمله دستگاه ناظر هستند. اگر مردم در طول سفر متوجه تخلف شدند میتواند با شماره ۰۹۶۲۹ تماس و تخلف را به مراجع اعلام کنند. معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور در خصوص وضعیت نظارت ها افزود: از ابتدای سال 1399 تا دی سالجاری، تعداد 48هزار 986 بازدید از مراکز و تاسیسات گردشگری صورت گرفته است که در این میانه 5 هزار و 280 تذکر، 918 اخطار، 208 مورد مجوزهای آنها تعلیق شده و 385 مورد از این مراکز به صورت دائمی تعطیل شدند. او افزود: تعداد 5 هزار و 852 مورد شکایت از تاسیسات گردشگری در سطح کشور مطرح شده که پرونده آنها در کمیته فنی رسیدگی به شکایات در ادارات کل استان ها مورد رسیدگی قرار گرفته است. برات با اشاره به ظرفیتهای ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان ها گفت: وضعیت ایمنی و بهداشت در اماکن گردشگری خط قرمز ماست و با کوچکترین سهلانگاری در زمینه رعایت پروتکلهای بهداشتی، بهداشت محیط و مواد غذایی، بهداشت فردی و... برخورد میکنیم. تیمهای بازرسی مشترک با استفاده از ظرفیت تشکلهای حرفهای بخش خصوصی بهصورت مداوم و مستمر فعالیت تاسیسات گردشگری اعم از هتل ها، مراکز پذیرایی و... را مورد بازدید قرار می دهند. معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: در 9 ماهه سالجاری در مجموع 361 گواهینامه استاندارد کیفیت خدمات گردشگری برای واحدهای گردشگری کشور صادر کردهایم که از این میان 173 مورد برای نخستین بار گواهینامه دریافت کردهاند. برات درباره کمکهای انجام شده از سوی وزارت میراث فرهنگی به فعالین گردشگری اظهار کرد: در حوزه تسهیلات اشتغال محوری، تعداد 19 هزار و 374فقره پرونده درخواست اخذ وام کرونایی به میزان در مجموع 26/10325 میلیارد ریال تسهیلات درخواستی بوده که تاکنون 82/5569 میلیارد ریال وام پرداخت شده است که این پروندهها 51 هزار و 449 اشتغال به نفر را شامل میشود. او افزود: حوزه تسهیلات بنگاه محوری، نیز تعداد 11 هزا و 398 فقره پرونده درخواست اخذ وام کرونایی به میزان مجموعاً 23/8386 میلیارد ریال تسهیلات درخواستی بوده که تاکنون 94/4270 میلیارد ریال وام پرداخت شده است. برات در پایان با اشاره به بازدیدهای ویژه بهداشتی در یک ماه گذشته گفت: ما به صورت هفتگی از استانها گزارش بازدیدها از مراکز و تاسیسات گردشگری در حوزه بهداشت و رعایت پروتکل های ابلاغی را اخذ می کنیم که از مجموع 9 هزار و 881 مورد واحد بازدید شده در چهار هفته منتهی به پایان سال، بیش از 90 درصد استانداردهای ایمنی و بهداشتی را رعایت کردهاند.
ایجاد شده: 30/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 30/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، پس از سالها زمین گیری ایرباس 34 ساله A306 ماهان به رجیستر EP-MNJ که پیش از این در اخبار کوتاه شرکتهای هواپیمایی بیان شده بود به همراه یک فروند دیگر قرار است به ناوگان ارتور ملحق شود، صبح امروز تست فلایت خود را انجام داد. این هواپیما چند سال بصورت انبار قطعه و در میان هواپیماهای اسقاطی در فرودگاه امام نگهداری میشد. شایان ذکر است الحاق این ایرباس به ناوگان ایرتور قطعی نیست. بوئینگ B747-300 ماهان به رجیستر EP-MNE که به علت انفجار موتور در آبان ماه 1394 از خط پروازی کنار گذاشته شده بود، با تلاش و توانمندی متخصصین، پس از چک و انجام تست موتور، قرار بود امروز تست فلایت خود را انجام دهد که بنا به دلایلی از تیک آف انصراف داده است. ایرباس A340-300 ماهان به رجیستر EP-MMD که از تیرماه 1399 به علت انجام چک سنگین زمینگیر بود روز گذشته تست فلایت خود را انجام داد و به زودی به خط پروازی ماهان خواهد پیوستشت سه فروند هواپیمای زمینگیر ماهان به آسمان
ایجاد شده: 29/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 29/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، "امیرپویان رفیعیشاد" رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران؛ وضعیت تورهای ورودی، خروجی و داخلی را در آستانه پایان سال و فرارسیدن تعطیلات نوروز شرح داد و اظهار کرد: سفر به خارج از کشور برای تعطیلات نوروز با کمترین استقبال مواجه شده است. اگرچه همهگیری ویروس کرونا در کاهش تقاضا بیتاثیر نبوده، اما شرایط اقتصادی و معیشت مردم عامل اثرگذارتری به شمار میآید. وی ادامه داد: دفاتر خدمات مسافرتی برای تعطیلات نوروز کشورهای کمی را میتوانند تبلیغ کنند؛ محدودیت ویزا در دوران همهگیری کرونا شرایط متفاوتی را برای سفرهای خارجی رقم زده است. جز چند کشور همسایه، گرایش انگشتشمار آژانسها به تبلیغ و اجرای تورهای افریقا در تعطیلات نوروز نیز به همین دلیل است؛ چرا که کشورهای افریقایی در مقایسه با سایر کشورها مقررات آسانتر و محدودیتهای کمتری برای صدور ویزا دارند، اما هزینههای هنگفت این تورها با توجه به نرخ ارز و افزایش هزینههای معیشت باعث شده سفر افریقا نیز با اقبال چندانی مواجه نشود. تعداد متقاضیان این تورها بسیار کم است. رفیعیشاد اضافه کرد: در بین کشورهای همسایه با توجه به مقررات ویزا، درحال حاضر سفر به ترکیه و ارمنستان راحتتر است که شرایط اقتصادی باعث شده استقبال از تورهای این مقاصد نیز پایین باشد. او درباره محدودیتهای مرزیِ کشورهای همسایه برای اجرای تور زمینی و اتوبوسی که برای مقرون به صرفهتر شدن هزینهها برای نوروز ١۴٠٠ بیشتر آگهی و تبلیغ شدهاند، اظهار کرد: هنوز محدودیتی برای سفر زمینی به کشورهایی مثل ارمنستان و ترکیه اعلام نشده است. رییس هیأتمدیره انجمن صنفی دفاتر سفر استان تهران درباره وضعیت تورهای داخلی، به بلاتکلیفی و اظهارات متناقض متولیان که برای آژانسهای مسافرتی و مردم مشکلآفرین شد، اشاره کرد و گفت: برای ما سوال بود که هماهنگی در هیأت دولت و بین وزرای گردشگری، بهداشت و ... تا این حد سخت بود!؟ آژانسها تا همین یکی دو روز قبل نمیدانستند پیشپرداخت تور و خدمات را از مسافر دریافت کنند، هزینه هتلها را واریز کنند، تور بفروشند، چه کار کنند؟ همه ما در یک بلاتکلیفی به سفر میبردیم. تکلیف سفرهای نوروزی نباید ۲۵ اسفند مشخص میشد، باید از یک ماه قبل تعیین تکلیف میشدیم. او افزود: این بلاتکلیفی باعث شد آمار ثبتنام در تورهای امسال حدود ۱۰ درصد تورهای نوروز ۹۸ باشد. چه سالی را سراغ دارید که برای ۲۸ اسفندماه قطار یا پرواز تهران ـ مشهد صندلی خالی داشته باشد؟ وضعیت امسال واقعا متفاوت بود. حتی با وجود اینکه تعداد پروازها و قطارها محدود شده است، اما چالش زیادی وجود ندارد. قطعا این اقبال کم فقط به خاطر ویروس کرونا نیست؛ مساله اقتصاد و هزینهها عامل اثرگذارتری است. او درباره محدودیت سفر تورها به مناطق قرمز و نارنجی نیز گفت: قبلا اعلام کرده بودند سفر با تور و رزرو هتل محدودیتی ندارد. هنوز بخشنامه جدیدی خلاف آن به دست دفاتر خدمات مسافرتی نرسیده است. رفیعیشاد نگاهی هم داشت به وضعیت تورهای ورودی و اظهار کرد: تعداد محدودی ویزا با عنوان درمان برای اتباع خارجی صادر میشود، اما با توجه به سرعت واکسیناسیون در برخی کشورها، وزارت بهداشت و وزارت خارجه در پذیرش گردشگران خارجی میتوانند رویه را تغییر دهند، درحالی که این مطالبه تا کنون مسکوت مانده است. رییس هیأتمدیره انجمن صنفی دفاتر سفر استان تهران به حال بحرانی صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: شرکتها و دفاتر خدمات مسافرتی که نوروز ١۴٠٠ را از دست دادند، ما همچنان امیدواریم حمایت شویم. بحثمان صدقه گرفتن نیست، ولی تسهیلات و تهمیدات برای روی پا ماندن این صنعت میخواهیم. با معافیتهای مالیاتی و تامین اجتماعی کمک کنند این صنعت حداقل وضعیت اورژانسی موجود را حفظ کند و بقایی داشته باشد.
ایجاد شده: 29/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 29/اسفند/1399 اخبار داخلی
⭕️ نامه شديدالحن دبير جامعه هتلداران ايران خطاب به وزير بهداشت🔸 آقاى وزير راه حل فقط در تامين و توليد واكسن است و بس !🔸 بيراهه نرويد🔸 بازى رنگ بندى را تمام كنيد ! جناب آقای نمکی وزیر محترم بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی سلام با احترام قصد برآن دارم حقایقی را به عرض برسانم و تمامی سعی و تلاش خودم را در این مکتوب به کار می برم که عفت کلام را حفظ کنم و آن هم نه به دلیل رفتار و گفتار و عملکرد شما بلکه فقط به احترام نیروهای جان بر کفی که در این یک سال و سالهای قبل با جان و دل در خدمت مردم عزیز ایران بوده اند و شما در وزارتخانه متبوع به هرحال نماینده آنها محسوب می شود . جناب آقای وزیر ، تا به کجا می خواهید با شعار و سخنرانی و ارائه آمارهای آنچنانی ، مشکل این ویروس منحوس را حل کنید ؟! دقیقا در همین روزها در سال گذشته با شروع پاندومی و با کمال قدرت ، اعلام فرمودید ، به این مضنون که : ویروسی در کار نیست !! تا اینکه خود مبتلا شدید ! و این آغاز یک فرآیند آزمون و خطا بود . با یک بررسی اجمالی و نگاهی گذرا بر عملکرد یک ساله جنابعالی ، به واقع چه می بینیم ؟ به جز اینکه بی اعتمادی مردم را نسبت به توصیه های خود با بالاترین درجه رساندید ! با یک آمارگیری میدانی و ساده خود متوجه میشوید که مردم عزیز در جای جای این مملکت دیگر به شما امیدی ندارند و دیگر شما را باور ندارند ، برای جلب توجه و برگشت اعتماد مردم حتی حاضر می شوید به بدترین صورت ممکن اعلام فرمایید واکسن ایرانی که هنوز تائید خود را نگرفته جهت آزمایش بالینی به فرزند و جگر گوشه یکی از مسئولین تزریق شد!! با توجه به در اختیار داشتن بالاترین کرسی در ستاد کرونا و در اختیار قرار داشتن کلیه ابزار سخت افزاری و نرم افزاری حتی نتوانستید دو استان شمالی کشور را کنترل نمائید تا چه رسد به سایر شهرها و استانهای این کشور پهناور و در طول تمام این مدت و در این سال طولانی و زجرآور ، انگشت اتهام شما فقط به مردم اشاره داشت و لاغیر . حتی برای یکبار و در یک مورد کوچک نیز اعتراف نکردید که اشتباه می کنید و اگر معاونین و مشاورین جنابعالی نیز نقدی داشتند خط بطلانی بر نظر آنها کشیده و خود را مبرا از هر اشتباهی دانستند ، فقط هر روزه رقم و اعداد اعلام فرمودید و خوشحال از اینکه شتابش کند شده و یا شیب آن رو به کاهش است ، وزیر عزیز اینها رقم و عدد نیستند ؛ این آمار و این شمارش ها ، هموطنان عزیزی هستند که یا باید تا پایان عمر با ریه معیوب خود بسوزند و بسازند و یا اینکه جان گرانبهای خود را از دست بدهند . هیهات ! شاهد چه بازی ها و سناریو های پیوسته و بی نتیجه بودیم !! رنگ آمیزی استانها و شهرها ، درجه بندی مشاغل و صنوف ! و سلسله وار دستورالعمل ، دست تان را بشویید و اینجا بروید و آنجا نروید ! این شغل تعطیل کند و آن صنف تعطیل نکند . یکی از شاهکارهای بزرگ ، بالاخره توانستید برای یک مدت کوتاه انتقام خود را از قلیان سراها و چایخانه ها بگیرید و با کمک نیروی انتظامی فعالیتشان را متوقف کنید و با تبلیغات بسیار مبنی بر اینکه دود قلیان کرونا را چنان منتشر میکند که احدالناسی در اطراف آن زنده نماند !! و ای کاش حداقل بهترین فرصت بود برای اینکه مصرف دخانیات و سیگار کشیدن را در انظار عموم ممنوع می کردید که شاید همین یک قلم به عنوان یک قلم به به عنوان یک کار مثبت می توانست در تاریخ به نام شما ثبت شود . هر زمان هم انتقادی صورت گرفت پاسخ شنیدیم : میدانید در آمریکا هر روز چند نفر مبتلا شده و میمیرند ؟! مردم در حسرت واکسن هستند ، چرا نمی توانید درک کنید ؟! و اما صنعت گردشگری و هتلداری را به فنا بردید و چنان بلائی را بر آن نازل کردید که حتی ستاد کرونا مجبور می شود گفتار شما در مورد آن را ، اظهار نظرهای شخصی قلمداد کند !! تاریخ در مورد شما قضاوت خواهد کرد ، پایه های این صنعت چنان متزلزل شده که سالها باید صبر کرد تا جایگاه خود برگردد، واحد های اقامتی مجاز ، به تعطیلی کشانده شده و بزرگترین ضربه را هتلهای کشور این سرمایه های ملی متحمل شدند، چگونه به خود حق می دهید که جلوی شادی مردم عزیز را بگیرید ؟ مگر شما نبودید که سال گذشته فرمودید به سفر نروید تا سال 1400 با فراغ بال به گردش بپردازید ؟! و حال اگر سفر بروند موج چهارم و پنجم شروع میشود! اگر ویلا دارید می توانید سفر کنید اما در پارک چادر زدن ممنوع است ، اگر واچر هتل دارید اشکال ندارد بروید ، با تور هم میتوانید بروید ، با هواپیما هم میشود! حتی با قطار هم اشکالی ندارد ، فقط آن دسته از مردم عزیزی که با اتومبیل خود و با اندک ذخیره ای که دارند میخواهند به گردش بپردازند حق سفر ندارند!! و وا مصیبتا ! که ویروس جهش یافت و انگلیسی شد و شما مردم باعث شدید چندمین موج به راه بیافتد !! در این یک سال به همت شما ، واحدهای اقامتی غیر قانونی به مانند علف هرز و قارچ گونه در مناطق گردشگری رشد کردند . آیا نمی توانستید حداقل راهکاری پیشه کنید ؟! شما که مردم و تمامی نهادهای دولتی و فعالان وابسته به صنعت گردشگری را به باد انتقاد گرفتید ، حداقل وظیفه داشتید در مورد رشد این گونه مراکز نیز دستور العملی صادر بفرمائید ! هرچند همانند سایر دستورات به بایگانی و فراموشی سپرده می شد !! یکی از هیجان انگیز ترین بازی ها ، سامانه ای ساخته و پرداخته شد و در اختیار هتل ها و سایر مراکز گردشگری قرار گرفت که در زمان پذیرش باید شماره ملی گردشگر را وارد و اگر ایشان مبتلا بود پذیرش انجام نشود !! این بدان معناست که با فرض برآنکه شخص احساس ناراحتی کرد و به مراکز مجاز مراجعه و متوجه شد کرونا گرفته به منزل برگشته و با افتخار و خوشحالی دست زن و بچه خود را میگیرد و کیلومتر ها سفر می کنند و در مقصد پذیرش هتل متوجه شده و به فوریت نیروهای بهداشتی را جهت دستگیری مجرم مطلع می نمایند ! آقای وزیر ، زهی خیال باطل که در این تعطیلات پلیس راهور را به زحمت می اندازید و چاره ندارند و به جریمه کردن می پردازند که آن هم کارساز نخواهد بود و خود بهتر می دانید که برای بسیاری از مردم جریمه شدن عادی است ، تنها راه حل واکسینه عمومی بود که از مردم دریغ کردید و امیدوار به این هستید که به دنیا بگویید عملکرد ایران با مدیریت جنابعالی برای مبارزه با کرونا بهترین روش بوده است !! ختم کلام اینکه جناب آقای نمکی ، مردم کشور عزیزمان تقاضای شروع واکسیناسیون را دارند ، آیا بهتر نیست به جای التماس و مطالبه گری از مردم در جهت عدم شادی و نشاط سفر ، به دولت التماس کنید که شیوع واکسیناسیون را تسریع کنند . اگر خودتان نمیتوانید هیئت دولت را راضی به این امر کنید ، بهترین کار استعفا دادن است . قبل از آنکه به وسیله نمایندگان مردم و خود مردم استیضاح شوید و این تنها کار مثبتی است که در انتهایی ماموریت دولت می توانید انجام دهید . با احترام – اسکندریون دبیر و عضو هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران رئیس جامعه هتلداران استان زنجان
ایجاد شده: 28/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 28/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، با توجه به تغییر وضعیت ابتلا ممکن است در طول تعطیلات شهرهای جدیدی نارنجی یا قرمز شوند. اگرچه وضعیت بیماری در شهرها روند مطلوبی پیدا نموده اما با توجه به وجود ویروس جهش یافته در ۲۹ استان، این وضعیت بسیار شکننده میباشد. هرگونه تحرک، جابجایی، برگزاری دورهمی، تردد و تجمع، میتواند نه تنها برای تک تک مردم بلکه برای همه کشور خطرات جدی به همراه داشته باشد. لذا از همه عزیزان درخواست میشود تا مسئولین را در ادامه این مسیر یاری رسانده و سفر را به زمان مناسب موکول کنند. مجدداً تاکید و یادآوری میشود که مسافرت از و به شهرهای نارنجی و قرمز برابر لیست ذیل، ممنوع می باشد.چنانچه مردم عزیز قصد سفر ضروری دارند، درخواست میشود به نکات ذیل توجه ویژه داشته و با رعایت آنها از سلامت خود و خانواده صیانت نمایند:حتی المقدور با خودروی شخصی مسافرت نمایند.از وضعیت سلامت خود و خانواده اطمینان کامل داشته و بعد برنامه ریزی سفر نمایند.از برگزاری دورهمی خانوادگی به شدت بپرهیزند.از تجمع و ترددهای غیرضرور خودداری گردد.دستورالعمل رعایت سلامت و بهداشت در سفر که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شده را به صورت جدی رعایت نمایند.در صورت اعلام تغییر روند بیماری در شهرها، ظرف کمترین زمان ممکن افراد غیربومی اقدام به بازگشت نمایند.افرادیکه از وضعیت بیماری خود اطلاع دارند (تست مثبت) به هیچ عنوان اقدام به تردد و عزیمت به مسافرت، ننماید. چنانچه وضعیت هریک از شهرهای زرد و آبی در طول مدت ایام تعطیلات به وضعیت نارنجی و قرمز تغییر یابد، ستاد ملی مبارزه با کرونا نسبت به اعلام وضعیت به ستاد استانی اقدام می کند.در پایان ضمن تاکید مجدد در خصوص انجام سفر در زمان مناسب، با اطمینان خاطر و بهدور از کرونا، این نکته را یادآور میشود که عزیزان ما در مراکز درمانی و بهداشتی به عنوان سربازان خط مقدم مبارزه با این ویروس، در سال گذشته با ایثار و فداکاری و به خطر انداختن جان خود تلاش فراوانی نمودند تا وضعیت بیماری به شرایط حال حاضر برسد. قطعاً باتوجه به تلاشهای دولت محترم و پیگیری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امر واردات و تولید واکسن، بیشک همه عزیزان اذعان مینمایند، که استمرار شرایط فعلی طی چند ماه آینده و انجام واکسیناسیون می تواند فرصت مناسب ایمن و مطمئن را در ماههای نه چندان دور فراهم کند.
ایجاد شده: 26/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 26/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " علی صدرنیا " رئیس هیئت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی از بلا استفاده ماندن ظرفیتهای کارشناسی و تخصصی بخش خصوصی در تصمیمگیریهای حوزه گردشگری در کشور انتقاد کرد. صدرنیا گفت: در تمام سالهای فعالیتم، هیچ وقت ندیدم از نظرات بخش خصوصی در تصمیم گیریهای اساسی صنعت گردشگری استفاده شود. هر چه بود در حد برگزاری جلسات صوری با نمایندگان بخش خصوصی بود. من سال گذشته در جلسهای گفتم که گردشگری ما تا دو سال آینده هم راه نمیافتد و این حرف را طبق محاسبات دقیق زدم. وزیر گفت ما طی سه ماه گردشگری را به وضعیت عادی برمیگردانیم! در حالیکه چنین چیزی ممکن نیست و من این را به ایشان گفتم. گفتم بازار اینطور نیست که تا دولت بگوید باید به حالت عادی برگردید، برگردد. هر عرصهای مناسبات و اصول خودش را دارد و اینطور نیست که ما سوت بزنیم و انتظار داشته باشیم در کوتاهترین زمان همه به خط شوند. او در ادامه گفت: بارها گفتهایم که بهترین راه سفر، سفر با تور است. به خصوص در شرایط کنونی که رعایت پروتکلهای بهداشتی بیش از هر وقت دیگری اهمیت دارد. سفر باید با تورم انجام شود و برنامهریزیها و کارشناسیهای لازم در آن لحاظ شود و طبیعی است که راهنمای گردشگری هم در این میان یک عنصر لازم است. چون نقش مهم نظارت را برعهده دارد. هم نظارت بر حملونقل، هم نظارت بر اقامت و هم سایر بخشها. رئیس هیئت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی تصریح کرد: امروز یکی از موضوعات مهمی که باید از سوی مجمع تشکل های گردشگری مورد تاکید قرار بگیرد وارد کردن واکسن است. واکسن هر چه زودتر باید وارد شود و ما باید با تاکیدهایمان به تسریع این امر کمک کنیم؛ چون وقتی واکسن وارد شود میتوانیم روی جذب توریست خارجی هم حساب کنیم.
ایجاد شده: 25/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 25/اسفند/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، رئیس جامعه تورگردانان ایران در نشست مجمع تشکلهای گردشگری، اعلام کرد: من در جلسات زیادی شرکت می کنم و کمتر پیش میآید به خاطر حضورم در جلسهای خودم را سرزنش کنم اما یک جلسه بود که از حضورم در آن ناراحتم و آن، جلسهای است که با آقایان جهانگیری و همتی، معاون اول رئیس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی داشتیم. من قبل از آن جلسه فکر میکردم مسئولان حتی اگر به خواستههای ما عمل نمیکنند، دستکم به حرفهای ما گوش میدهند اما در آن جلسه فهمیدیم یک مسئول دولتی ممکن است در جلسهای شرکت کند و حتی زحمت گوش کردن به حرفهای بخش خصوصی را هم به خودش ندهد و فقط نگاهشان کند. ابراهیم پورفرج افزود: ما پیشنهاد دادیم که با رعایت پروتکلها مدیریت سفرها را به ما بسپارند؛ آنها نه تنها این کار را نکردند بلکه جلوی هتل و دفاتر خدمات مسافرت هوایی و تورگردانها و بقیه را هم گرفتند و مردم را رها کردند تا بدون فعالیت متخصصان سفر به مسافرت بروند. این کار آیا معنایش این نیست که مسئولان به بیمار شدن مردم کمک کردهاند؟ شکی نیست که باید از کارکنان خدوم وزارت بهداشت تقدیر کرد اما حساب مسئولین از آنها جداست؛ مسئولان هم به مردم خسارت زدند هم به بدنه صنعت گردشگری و باید پاسخگوی همه این خسارتها باشند؛ چرا که دلیل این همه خسارت تصمیمهای عجولانه و بیحساب و کتاب و بدون برنامهریزی آنهاست. تصمیمهایی نتیجهاش شد سفرهایی که در آنها پروتکلهای بهداشتی رعایت نمیشد. پورفرج در ادامه روایتی را از مدیر یکی از آژانسهای هواپیمایی نقل کرد. او گفت: این مدیر آژانس، شخصا به خود من گفت که نمایندگیاش در ژاپن گفته حمایت آن کشور از صنعت گردشگری شگفتانگیز است. دولت ژاپن خود را موظف به حمایت حداکثری و جبران خسارت ۱۰۰ درصدی از صنعت گردشگری میداند. حتی در کشور کوچکی با اقتصادی به مراتب ضعیفتر مانند آذربایجان هم ما شاهد آن هستیم که دولت آن کشور صنعت گردشگری را در اولویت حمایتهای خود قرار میدهد؛ چون از اهمیت این صنعت در اقتصاد آگاه است؛ فعالان گردشگری در آذربایجان از حمایت دولت در جریان شیوع کرونا رضایت کامل دارند؛ حالا این کشورها را با کشور بزرگی مانند ایران مقایسه کنیم. به چه نتیجه ای میرسیم؟ او اضافه کرد: دولت در طول سال گذشته نه تنها از ما حمایت نکرد بلکه باعث شد بسیاری از نیروهای انسانی کارآمدمان را هم از دست بدهیم. نیروهایی که سرمایههای صنعت گردشگری بوده و هستند و جدا شدن آنها از این صنعت، خسارت بزرگی به آینده گردشگری است. به نظر من باید واکنش راهگشایی به این همه اشتباه بخش دولتی در قبال صنعت گردشگری نشان بدهیم و اگر این واکنش را نشان ندهیم، سال دیگر به مراتب وضعیت بدتری خواهیم داشت.
ایجاد شده: 25/اسفند/1399 آخرین ویرایش: 25/اسفند/1399 اخبار داخلی