نتایج جستجو...
دیجیتال مارکتینگ؛ پیشران تحول دیجیتال در صنعت گردشگری

دیجیتال مارکتینگ؛ پیشران تحول دیجیتال در صنعت گردشگری

گردشگری در صدر فهرست صنایعی است که بیشترین تاثیرات تحول دیجیتال را تجربه کرده و به همین علت شعار جهانی گردشگری در سال 2018 تحت عنوان “گردشگری و تحول دیجیتال” نام گرفته است. به گزارش هتل‌نیوز ، فعالان صنعت گردشگری و میهمان‌نوازی برای حفظ و توسعه سهم خود از بازار باید بتوانند خودشان را با تحولات بسیار سریع حوزه دیجیتال هماهنگ کنند که موثرترین راه آن استفاده از ابزارهای دیجیتال در بازاریابی و تبلیغات است. در بازاریابی دیجیتال این فرصت فراهم است تا مشتریان سوالات خود را به راحتی مطرح کنند و تجربیات شخصی و یا حتی نظرات مثبت و منفی خود رو به اشتراک بگذارند. مطالعات نشان می‌دهد 95 درصد مشتریان قبل از رزرو، نظرات دیگر کاربران در شبکه های اجتماعی را خوانده‌اند پس در نتیجه شما باید جایی را پیدا کنید که کاربران هدف شما فعال هستند و وقت خود را با کاربران غیرهدفمند هدر ندهید‌. کابران تمایل به بازدید و خرید از سایت‌هایی دارند که در صفحات اول جستجو ظاهر می‌شوند. استفاده از ابزار SEO به آژانس مسافرتی شما کمک می‌کند تا در بالای نتایج موتور جستجو قرار بگیرید. حضور قوی در رسانه‌های اجتماعی به برندسازی نام شما و حتی به جذب گردشگران در سطح جهانی کمک می‌کند. شما می‌توانید مشتریان خود را در رسانه‌های اجتماعی درگیر کنید و با اشتراک گذاشتن پست‌های جالب و مفید، مشتریان بالقوه خود را برای قراردادهای بعدی، جذب کنید. شما با استفاده از ابزار “گوگل ادوردز” می‌توانید به صورت کاملا هدفمند، تبلیغات خودتان را در جستجوهای گوگل نشان دهید. همچنین می‌توانید رفتار مشتری را تجزیه تحلیل کرده و به بهبود تجربه‌های سفر آنها کمک کنید. در سمینار تخصصی “بازاریابی دیجیتال در صنعت گردشگری و میهمان‌نوازی” شما می‌توانید با نکات مدیریتی و اجرایی، تجربه‌ها و عوامل کلیدی موفقیت در این حوزه آشنا شوید. همچنین در 8 کارگاه تخصصی طی دو روز، پرکاربردترین ابزارهای “دیجیتال مارکتینگ” را فرا می‌گیرید. زمان: 24 الی 26 مردادماه مکان: هتل لاله تهران جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق لینک Evand.com/TourismDM و یا شماره تلفن‌های 66521537 و 66510922 اقدام فرمائید. کد تخفیف ویژه هتل‌نیوز جهت شرکت در این سمینار: HNE

ایجاد شده: 22/مرداد/1397       آخرین ویرایش: 22/مرداد/1397     اخبار داخلی
از تائید اساسنامه تشکیل جامعه هتلداران تا طرح جدید برای ساماندهی خانه‌مسافر

از تائید اساسنامه تشکیل جامعه هتلداران تا طرح جدید برای ساماندهی خانه‌مسافر

در راستای بررسی مشکلات و موانع صنعت هتلداری و اقامتی، جلسه مشترکی با حضور معاونت گردشگری کشور، مدیران کل ستادی معاونت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی و اعضای هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران، برگزار شد. دکتر “جمشید حمزه‌زاده” رئیس جامعه هتلداران ایران در خصوص برگزاری این نشست، ابراز داشت: طرح استانداردسازی هتل‌ها، درجه بندی و نرخ‌گذاری واحدهای اقامتی، دلایل کاهش مستمر ضریب اشغال هتل‌ها، کاهش درآمد و تحمیل عوارضات مختلف بر مراکز اقامتی از جمله مهمترین موضوعاتی بود که در این جلسه، مطرح شد. به گزارش هتل‌نیوز ، “حمزه‌زاده” ادامه داد: همچنین با توجه به ابهاماتی که در خصوص اساسنامه تیپ جوامع هتلداری استان‌ها به وجود آمده است، مقرر شد معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی یک بار دیگر نسبت به ابلاغ اساسنامه تائید شده قبلی، اقدام نماید. وی تصریح کرد: در آینده نزدیک و با مشارکت معاونت گردشگری و جامعه هتلداران ایران، کارگروه مشترکی نیز جهت بازنگری آئین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر نحوه تشکیل کمیسیون درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری، تشکیل خواهد شد. رئیس جامعه هتلداران ایران در خصوص آخرین وضعیت فعالیت خانه‌مسافرها نیز گفت: موضوع خانه‌مسافر تبدیل به یک رقابت نابرابر شده است زیرا این واحدها از یک سو عوارض و مالیاتی نمی‌پردازند و از سوی دیگر هیچ قوانین و مقررات مشخص ندارند. وی افزود: جامعه هتلداران ایران طرح خود در خصوص نحوه ساماندهی خانه‌مسافر متناسب با استانداردهای جهانی را ارائه خواهد داد. وی در پایان گفت: ارائه پکیج‌های تبلیغاتی ویژه هر استان و با هدف معرفی جاذبه‌های هر منطقه از دیگر موارد مطرح در این جلسه بود که مقرر شد برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص آن صورت گیرد.

ایجاد شده: 31/تیر/1397       آخرین ویرایش: 31/تیر/1397     اخبار داخلی
ابلاغیه جامعه هتلداران ایران در خصوص دستورالعمل بهره‌برداری از سامانه “سنا” در مراکز اقامتی سراسر کشور

ابلاغیه جامعه هتلداران ایران در خصوص دستورالعمل بهره‌برداری از سامانه “سنا” در مراکز اقامتی سراسر کشور

به گزارش هتل‌نیوز در نامه ارسالی از سوی دکتر “جمشید حمزه‌زاده” رئیس جامعه هتلداران ایران به روسای تشکل‌های هتلداری استان‌های سراسر کشور آمده است: مدیران محترم تشکل‌های هتلداری استان‌ها سلام علیکم با احترام به استحضار می‌رساند پیرو هماهنگی‌ها و توافقات انجام گرفته با مسئولین محترم اداره نظارت بر اماکن عمومی ناجا در خصوص سامانه “سنا” مقرر شد: 1 – با توجه به مصوبه شورای عالی امنیت ملی، بهره‌برداری از سامانه “سنا” در کلیه مراکز اقامتی کشور دارای اهمیت ویژه می‌باشد. 2 – برای ارتباط با سامانه “سنا” الزامی به استفاده و نصب نرم‌افزار جداگانه برای پذیرش میهمانان نبوده و در صورت تمایل، واحدهای اقامتی می‌توانند از هر یک از نرم‌افزارهای موجود در کشور بهره‌برداری نمایند. 3 – ارتباط با سامانه در مورد کلیه واحدهای اقامتی در صورت بهره‎برداری از نرم‌افزار برای پذیرش میهمانان به صورت آنلاین و از طریق ارتباط مابین سامانه و نرم‌افزار صورت می‌گیرد. 4 – ارتباط واحدهای اقامتی که از نرم‌افزار برای پذیرش میهمان بهره‌برداری نمی‌کنند از طریق دسترسی مستقیم به پورتال سامانه “سنا” و ثبت مستقیم اطلاعات انجام می‌گیرد. 5 – شارژ ماهانه سامانه “سنا” به تفکیک واحدهای اقامتی به صورت زیر می‌باشد: – هتل‌های پنج ستاره: سیصد هزار ریال – هتل‌های چهار ستاره: دویست و پنجاه هزار ریال – هتل و هتل‌آپارتمان‎های سه ستاره: دویست هزار ریال – هتل و هتل‌آپارتمان‌های دو ستاره: یکصد و پنجاه هزار ریال – هتل و هتل‌آپارتمان‌های یک ستاره و سایر واحدهای اقامتی: یکصد هزار ریال 6 – در مورد واحدهایی که از گذشته در این خصوص اقدام نموده و بدهی دارند بر اساس جدول فوق اقدام نموده و در مورد واحدهای جدید می‌بایست اقدامات لازم به نحوی انجام گیرد که حداکثر تا تاریخ 31/04/97 اتصال به سامانه، قطعی شده و از تاریخ 01/05/97 حق شارژ ماهانه پرداخت گردد. 7 – در مورد واحدهایی که فعالیت فصلی دارند موضوع می‌بایست به صورت مکتوب به اداره اماکن استان اطلاع‌رسانی گردد. 8 – افزایش نرخ احتمالی در سال‌های آتی بر اساس نرخ تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی صورت خواهد گرفت. جمشید حمزه‌زاده – رئیس جامعه هتلداران ایران

ایجاد شده: 26/تیر/1397       آخرین ویرایش: 26/تیر/1397     اخبار داخلی
مدیر هتل‌آپارتمان “وزرا” تهران: مدیریت پسماند یک زنجیره است که امیدوارم از سوی نهادهای ذی‌ربط تکمیل شود

مدیر هتل‌آپارتمان “وزرا” تهران: مدیریت پسماند یک زنجیره است که امیدوارم از سوی نهادهای ذی‌ربط تکمیل شود

مدیر هتل‌آپارتمان “وزرا” در خصوص اقدامات این هتل در زمینه مدیریت پسماند، اظهار داشت: در درجه اول آموزش‌های لازم به تمامی پرسنل علی‌الخصوص بخش‌هایی مانند کافی‌شاپ، رستوران و خانه‌داری که مستقیما با این موضوع در ارتباطند، ارائه می‌شود. به گزارش هتل‌نیوز “بهداد شاه‌زیدی” ابراز داشت: از سوی دیگر با نصب علائم راهنما روی سطل‌های زباله و تعیین مسیرهای مشخص سعی کردیم علاوه بر پرسنل، فرهنگ‌سازی برای میهمانان داخلی و خارجی نیز صورت گیرد. وی افزود: پس از آموزش و فرهنگ‌سازی، قراردادی با شهرداری منطقه در خصوص مدیریت پسماند و تفکیک زباله‌ها منعقد شد تا این مواد از هتل جمع‌آوری شود. “شاه‌زیدی” در پایان گفت: امیدوارم شهرداری نیز به تعهدات خود در زمینه بازیافت این مواد پایبند باشد تا با تکمیل زنجیره مدیریت پسماند شاهد بازخوردهای مثبت آن در سطح جامعه باشیم.

ایجاد شده: 30/خرداد/1397       آخرین ویرایش: 30/خرداد/1397     اخبار داخلی
رئیس جامعه هتلداران استان مازندران: از سازمان میراث فرهنگی شکایت می‎‌کنیم

رئیس جامعه هتلداران استان مازندران: از سازمان میراث فرهنگی شکایت می‎‌کنیم

رئیس جامعه هتلداران استان مازندران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتل‌نیوز ، اظهار داشت: هتلداران چندین سال است با “خانه‌مسافر” در حال جنگ هستند و متاسفانه تا این لحظه نتیجه‌ای نداشته است که دلیل اصلی آن ذی‌نفع بودن مسئولان سازمان میراث فرهنگی در این موضوع است. به گزارش هتل‌نیوز “جمشید سلطان‌مرادی” ابراز داشت: در حال حاضر تعداد 124 هزار ویلا در سراسر استان مازندران وجود دارد که این شرکت در یک فضای کوچک و با استفاده از کمترین امکانات ممکن می‌تواند از طریق ساماندهی این تعداد درآمدی بالغ بر 24 میلیارد تومان را کسب نماید. وی در رابطه با تعداد شرکت‌های فعال در این زمینه در سطح استان مازندران نیز گفت: در حال حاضر دو شرکت به صورت رسمی فعالیت خود را شروع کرده‌اند و دو شرکت دیگر نیز در حال کسب مجوز هستند. رئیس جامعه هتلداران استان مازندران با انتقاد از عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در حمایت از هتلداران، ابراز داشت: بر خلاف اظهارات مطرح شده هیچ حمایتی از سوی مسئولان و نهادهای متولی از هتلداران صورت نگرفته است و بالعکس همواره در روند کاری فعالان این صنف نیز اختلال ایجاد شده است. “جمشید سلطان‌مرادی” در این خصوص ادامه داد: در استان مازندران، جامعه هتلداران به عنوان قدیمی‌ترین تشکل هتلداری کشور از هیچ اعتباری نزد مسئولان برخوردار نیست و برای مثال در موضوعی مانند نرخ‌گذاری، مسئولان گردشگری استان حتی مصوبات خود از جمله آئین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل و درجه‌بندی نیز پایبند نیستند. وی افزود: برای مثال جامعه هتلداران اعلام کرد که هتل‌های استان مازندران هیچگونه افزایش نرخی نخواهند داشت ولی متاسفانه معاونت گردشگری با نادیده گرفتن جامعه هتلداران، نرخ‌ها را همراه با افزایش اعلام و تصویب کرد. این در حالیست که جامعه هتلداران همیشه و در همه حال همراه و حامی معاونت گردشگری بوده است که نمونه بارز آن تخفیف 80 درصدی هتل‌ها در طرح نوروزبانان بی‌نوروز است. این فعال صنعت هتلداری کشور در ادامه به اقدامات انجام شده در راستای مقابله با خانه‌های مسافر اشاره کرد و گفت: با وجود نامه‌نگاری و مکاتبات فراوان، مسئولان استان جامعه هتلداران را مزاحم اهداف خود می‌دانند و به همین دلیل کوچکترین ترتیب اثری داده نشده است. رئیس جامعه هتلداران استان مازندران، تصریح کرد: چنانچه خانه‌های مسافر تحت عنوان اجاره فعالیت کنند، مشاوران مسکن متولی آن خواهند بود در غیر این صورت ساماندهی خانه‌های مسافر بایستی به جامعه هتلداران واگذار شود و دخالت شرکت‌های مادر تخصصی کاملا بی‌جاست که امیدواریم با تشکیل هر چه سریعتر وزارت گردشگری دست چپاول‌گر شرکت‌های اقماری از صنعت گردشگری کشور قطع شود. وی در پایان گفت: چنانچه معاونت گردشگری اقدامی در خصوص برخورد با شرکت‌های خانه‌های مسافر انجام ندهد، جامعه هتلداران مازندران به صورت مستقل از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در دیوان عدالت اداری شکایت خواهد کرد.

ایجاد شده: 29/خرداد/1397       آخرین ویرایش: 29/خرداد/1397     اخبار داخلی
صرفه‌جویی در مصرف پلاستیک با اجرای طرح جدید در هتل پارسیان آزادی تهران

صرفه‌جویی در مصرف پلاستیک با اجرای طرح جدید در هتل پارسیان آزادی تهران

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیرکل هتل پارسیان آزادی تهران از اجرای طرح جدیدی در زمینه مدریت پسماند در این هتل خبر داد که از طریق آن مصرف پلاستیک حدود 2 تن کاهش خواهد یافت. مدیرکل هتل پارسیان آزادی تهران با تاکید بر سرلوحه قراردادن تکنولوژی روز دنیا در تمامی امور، ابراز داشت: تمامی شرایط عملیاتی و تاسیساتی هتل با استفاده از سیستم BMS تحت کنترل قرار دارد و از سوی دیگر سیستم اداری نیز کاملا مکانیزه بوده و گردش کار به شکل کاغذی نیست. “امیرحسین پرویزی” در خصوص جمع‌آوری و تفیک زباله و پسماند در این هتل، گفت: پرسنل بخش‌های خانه‌داری و غذا – نوشابه با استفاده از اقدامات تشویقی، زباله‌ها را به صورت خشک و تر تفکیک می‌کنند و بخش خصوصی نیز پس از بازبینی مجدد، اقدام به جمع‌آوری می‌نماید. مدیرکل هتل پارسیان آزادی تهران در خصوص اقدامات انجام شده پس از جمع‌آوری پسماند و زباله‌ها از هتل نیز گفت: این شرکت نیز طبعا به دنبال کسب درآمد است و به همین دلیل مواد جمع‌آوری شده از هتل‌ها را در اختیار شرکت‌های بازیافت قرار می‌دهد. وی در پایان افزود: با اجرای طرح جدید در هتل پارسیان آزادی تهران و استفاده از مخازن بزرگ به جای پکیج‌های بهداشتی مانند شامپوی سر، بدن و … بین 1.5 تا 2 تن در مصرف پلاستیک صرفه‌جویی صورت خواهد گرفت.

ایجاد شده: 29/خرداد/1397       آخرین ویرایش: 29/خرداد/1397     اخبار داخلی
مصاحبه اختصاصی هتل‌نیوز با مدیرکل جدید هتل لاله تهران

مصاحبه اختصاصی هتل‌نیوز با مدیرکل جدید هتل لاله تهران

مدیرکل جدید هتل لاله تهران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتل‌نیوز ، اظهار داشت: هتل لاله مدت‌ها بود علی‌رغم بهره‌گیری از تجهیزات استاندارد به دلیل کیفیت پایین در ارائه خدمات و ضعف نرم‌افزاری به ظاهر از چرخه هتل‌های پنج ستاره کشور خارج شده بود. “مهدی براتی” ابراز داشت: از زمان ورود به این هتل، موضوع نیروی انسانی بطور جدی مورد بررسی قرار گرفته است و هم‌اکنون با ایجاد تغییر و تحولات در بخش‌های مختلف از جمله رستوران، خانه‌داری، تشریفات، فنی و مهندسی و همچنین بازاریابی و فروش، توانسته‌ایم به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم. مدیرکل هتل لاله تهران گفت: اقدامات بسیار خوبی در زمینه آداب معاشرت، نوع برخورد با میهمانان، نحوه ارائه خدمات، بهداشت و همچنین کیفیت غذا صورت گرفته است که در نتیجه انتقادات و اعتراضات میهمانان به حداقل رسیده است. “مهدی براتی” با اشاره به اجرای پروژه بازسازی هتل لاله تهران، بیان داشت: فردا چهارمین جلسه در خصوص بازسازی هتل با حضور مدیران هتل، مدیران شرکت توسعه گردشگری و پیمانکاران، برگزار خواهد شد. در واقع ما به دنبال یک طرح جامع هستیم. “براتی” افزود: بازسازی هتل به صورت فاز به فاز و مرحله به مرحله صورت خواهد پذیرفت به شکلی که هتل همزمان با اجرای پروژه بازسازی، پذیرش میهمان نیز خواهد داشت. وی ادامه داد: اولویت ما در پروژه بازسازی، فضاهای عمومی نظیر لابی، سالن‌ها، رستوران و کافی‎شاپ است و سپس وارد اتاق‌ها خواهیم شد. مدیرکل هتل لاله تهران در خصوص بازگشایی مجدد استخر روباز و رستوران فضای آزاد این هتل نیز گفت: به شخصه معتقدم بایستی از تمامی فضاهای موجود در هتل در راستای درآمدزایی استفاده کرد. وی در پایان در رابطه با عملکرد گروه خبری هتل‌نیوز، اظهار داشت: جای خالی چنین رسانه‌ای به شدت در فضای صنعت هتلداری کشور که خوشبختانه تیم هتل‌نیوز به سرعت موفق شد این کمبود را جبران کند. وی در پایان گفت: با وجود مرجع خبری مانند هتل‌نیوز دیگر لازم نیست تا افراد اخبار را از کانال‌های دیگر دریافت کنند.

ایجاد شده: 19/خرداد/1397       آخرین ویرایش: 19/خرداد/1397     اخبار داخلی
هتل هویزه تهران؛ نخستین هتل کشور مجهز به سایت انرژی خورشیدی

هتل هویزه تهران؛ نخستین هتل کشور مجهز به سایت انرژی خورشیدی

به گزارش هتل‌نیوز پس از ساخت سازه‌های نگهدارنده، نصب پنل‌های خورشیدی، کابل‌کشی و نصب تجهیزاتی از قبیل “اینورتر” و “کنتور برق” و بر اساس توافقات حاصل شده با شرکت توزیع نیروی برق استان تهران، سایت انرژی خورشیدی هتل هویزه تهران به عنوان اولین هتل در کشور مجهز به این سیستم تامین انرژی، راه‌‌اندازی شد. مدیرکل هتل هویزه تهران ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت: با راه‌اندازی و استفاده از این سیستم انرژی خورشیدی علاوه بر تامین بخشی از انرژی مورد نیاز هتل، موفق شدیم برای اولین بار در میان هتل‌های سراسر کشور با فروش برق تولید شده به وسیله این سیستم انرژی خورشیدی، اقدام به درآمدزایی از طریق ارائه خدمات جانبی در هتل نماییم. دکتر سید مهدی حسینی، تصریح کرد: بر اساس توافق حاصل شده هر کیلو وات برق تولیدی سیستم انرژی خورشیدی به مبلغ 8000 ریال توسط شرکت توزیع نیروی برق استان تهران خریداری خواهد شد که با توجه به حجم برق تولید شده، سالانه مبلغی بالغ بر 150 میلیون ریال درآمد را در بر خواهد داشت. وی در پایان افزود: با توجه به درآمدهای حاصل شده از طریق فروش برق تولیدی سیستم انرژی خورشیدی می‌توان گفت هزینه‌های نصب و راه‌اندازی این سیستم حداکثر طی مدت 4 سال مستهلک شده و پس از این مدت به سودآوری دست یافت. لازم به ذکر است این سیستم انرژی خورشیدی برای اولین بار در میان هتل‌های ایران در هتل هویزه تهران، نصب و راه‌اندازی گردیده است.

ایجاد شده: 9/خرداد/1397       آخرین ویرایش: 9/خرداد/1397     اخبار داخلی
بر اساس قانون، عرضه قلیان در تمامی بخش‌های هتل تخلف محسوب می‌شود

بر اساس قانون، عرضه قلیان در تمامی بخش‌های هتل تخلف محسوب می‌شود

کارشناس امور بهداشت در صنعت هتلداری در مصاحبه با خبرنگار هتل‌نیوز در خصوص قوانین و مقررات مربوط به عرضه دخانیات در هتل‌ها و مراکز اقامتی، اظهار داشت: عرضه و استعمال مواد دخانی از جمله قلیان به هر شکلی در تمامی بخش‌های هتل از جمله تالار، رستوران، کافی‌شاپ و … غیرقانونی است. به گزارش هتل‌نیوز ، سرکار خانم “عیوض‌پور” ابراز داشت: مطابق با ماده 13 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی مصوب مجلس شورای اسلامی، تمامی مراکز اقامتی کشور از جمله هتل‌ها به عنوان اماکن عمومی محسوب می‌شوند. وی افزود: چنانچه مراکز اقامتی به صورت مخفیانه، بدون اطلاع و به بهانه اجاره تالار، رستوران و کافی‌شاپ اقدام به عرضه قلیان و سایر مواد دخانی نمایند، تمامی عواقب این اقدام بر عهده مدیر، مالک و بهره‌بردار خواهد بود. کارشناس امور بهداشت صنعت هتلداری در پایان افزود: قانون ممنوعیت عرضه و استعمال مواد دخانی در اماکن عمومی‌ طی سال‌های گذشته مصوب شده است و هتل‌ها صرفا در صورت دریافت مجوز از نهادهای مربوط که البته بسیار بعید و غیر ممکن است، مجاز به این اقدام خواهند بود.

ایجاد شده: 7/خرداد/1397       آخرین ویرایش: 7/خرداد/1397     اخبار داخلی
تشکیل وزارت گردشگری نیازمند قانون، برنامه‌ریزی و دلسوزی است

تشکیل وزارت گردشگری نیازمند قانون، برنامه‌ریزی و دلسوزی است

دومین مجمع هماهنگی اعضای تشکل‌های گردشگری کشور با حضور روسای تشکل‌های گردشگری، اعضای کمیسیون مشترک طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه و همچنین معاون گردشگری کشور به میزبانی هتل “باباطاهر” تهران برگزار شد. نایب‌رئیس جامعه هتلداران ایران در این نشست، اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در طول 13 سال حیات خود، 15 رئیس و 14 معاون گردشگری داشته است. به گزارش هتل‌نیوز ، شهرام شیروانی در ادامه ابراز داشت: از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم در رابطه با موضوع نظارت بر اجرای ماده 23 قانون مدیریت خدمات کشوری نیز قوانینی را به تصویب برسانند. برای مثال در شهرهایی مانند مشهد و تهران شاهد رکود شدید صنعت هتلداری به ویژه در هتل‌های بزرگ هستیم ولی از سوی دیگر شاهد این هستیم که 200 هتل جدید در شهر مشهد در حال احداث است. وی تصریح کرد: نظارت بر عملکرد اماکن اقامتی بسیار مهم است. در شهری مانند مشهد هم‌اکنون 190 هتل، 450 هتل‌آپارتمان، 800 میهمانپذیر و 1000 خانه‌مسافری فعالیت می‌کنند که هیچ نظارتی بر روی عملکرد آنها وجود ندارد. نایب‌رئیس جامعه هتلداران ایران در خصوص تشکیل وزارت گردشگری و الزامات آن، گفت: تشکیل وزارت گردشگری در درجه اول نیاز به قوانین و مقررات، برنامه‌ریزی و البته دلسوزی دارد. در این صورت وزارت گردشگری هیچ بار اضافی به دولت تحمیل نخواهد کرد. وی در ادامه به مشکلات موجود در صنعت هتلداری، اشاره و عنوان کرد: میهمانسراهای دولتی بایستی به بخش خصوصی واگذار شود و از سوی دیگر از ایجاد و احداث این میهمانسراها که با عناوین مختلف و تحت نام شرکت‌های اقماری تشکیل می‌شوند، جلوگیری گردد. وی ادامه داد: در کشورهای همسایه مانند ترکیه، مالزی و گرجستان، هیچ بار و هزینه اضافی به میهمانان تحمیل نمی‌شود. موضوع حذف مالیات بر ارزش افزوده تاسیسات گردشگری با هدف افزایش توان رقابت با کشورهایی نظیر ترکیه، مطرح می‌شود. شهرام شیروانی در پایان گفت: دولت و مجلس بایستی از طریق اقدامات تشویقی، کمک کنند تا صنعت هتلداری در میان معضلات و مشکلات موجود، پایدار بماند.

ایجاد شده: 3/خرداد/1397       آخرین ویرایش: 3/خرداد/1397     اخبار داخلی
گردشگری نیازمند یک تشکل سیاسی قدرتمند است

گردشگری نیازمند یک تشکل سیاسی قدرتمند است

دومین مجمع هماهنگی اعضای تشکل‌های گردشگری کشور، شب گذشته با حضور روسای تشکل‌های گردشگری، اعضای کمیسیون مشترک طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه و همچنین معاون گردشگری کشور به میزبانی هتل “باباطاهر” تهران برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس کمیسیون مشترک طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه در این نشست، اظهار داشت: خدا را شکر که در مسیر تشکیل وزارت گردشگری یک گام به جلو برداشته و کلیات طرح در مجلس شورای اسلامی تصویب شد. حال فرصت آن است تا در جهت پویایی و تاثیرگذاری این وزارتخانه، اقداماتی انجام شود. دکتر “سلمان خدادادی” ابراز داشت: رای‌گیری، بحث و تبادل نظر ماهیت کار مجلس است. خوشبختانه اکثریت نمایندگان مجلس با این طرح همراه و موافق بوده و نمایندگان مخالف نیز در نهایت قانع شدند. رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تمامی بخش‌های حاکمیتی و دولتی همواره از طرح تشکیل وزارت گردشگری حمایت کرده‌اند زیرا تشکیل وزارت گردشگری می‌تواند گشایشی باشد در مسیر توسعه گردشگری کشور. وی افزود: تشکیل وزارت گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی را به فال نیک می‌گیریم ولیکن از سوی دیگر بخش خصوصی نیز بایستی دارای این آمادگی باشد تا مشکلات وموانع هر چه سریعتر برطرف شود. وی در پایان گفت: بخش خصوصی نیازمند یک تشکل سیاسی قوی با حضور همه فعالان این حوزه است تا در کمترین زمان ممکن تصمیم‌گیری و اقدام نماید.

ایجاد شده: 2/خرداد/1397       آخرین ویرایش: 2/خرداد/1397     اخبار داخلی
تشریح وضعیت سامانه رزرواسیون جهانی Booking.com در ایران پس از بازگشت تحریم‌ها

تشریح وضعیت سامانه رزرواسیون جهانی Booking.com در ایران پس از بازگشت تحریم‌ها

به گزارش هتل‌نیوز ، تغییرات رخ داده در عرصه سیاست بین‌المللی که تاثیر مستقیم روی گردشگری ایران داشت، باعث شد تا مدت کوتاه حضور مستقیم سامانه booking.com در ایران کوتاه‌تر شود و عملا این سامانه رزرواسیون، هتل‌های ایرانی را مسدود نماید. “حسن زارعی” کارشناس هتلداری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتل‌نیوز در رابطه با این تغییر و تحولات، اظهار داشت: ‏نکته کلیدی در تصمیم قطع همکاری یک جانبه از سوی booking.com این است که عملا ورود این سامانه بدون آگاهی دقیق و عمیق جامعه هتلداری ایران بود و اکنون رفتن آن نیز در خلا چنین آگاهی صورت گرفته است. چنین سامانه‌هایی به عنوان بخشی از زنجیره جهانی توزیع هتل‌ها که لایه‌های متعدد و پیچیده‌ای را در بر می‌گیرند، نیازمند بسترسازی دقیق و جامع جهت فعالیت در هر بازاری هستند. “حسن زارعی” ابراز داشت: ‏booking.com در مقطعی وارد کشورمان شد که جامعه هتلداری کشور همچنان درگیر نحوه فعالیت سامانه‌های فروش آنلاین داخلی و آشنایی با چنین ساختارهایی بود. ساختارهایی که نیازمند شناخت دقیق نحوه نرخ‌گذاری، نحوه توزیع، نحوه فروش، نحوه کنترل بازار و نحوه ایجاد رقابت در بازار در بخش‌های مختلف و پرهیز از فروش تخفیف هتل‌هاست. وی تصریح کرد: ‏نکته ظریف در این قطع همکاری این است که سامانه booking.com و سایر سامانه‌های جهانی همانند HRS از سالیان متمادی پیش در بازار ایران وجود داشته‌اند و به صورت غیر مستقیم و از طریق آژانس‌ها و سامانه‌های واسطه نسبت به توزیع و فروش هتل‌های ایران اقدام می‌نموده‌اند. بدیهی است که این روند همچنان و علی‌رغم بازگشت تحریم‌ها ادامه پیدا خواهد کرد. این کارشناس صنعت هتلداری کشور، گفت: ‏یکی از دلایل کلیدی در ایجاد انگیزه booking.com برای ورود مستقیم به بازار ایران، گشایش‌های رخ داده پس از سال 2015 به ویژه در حوزه بانکداری بود زیرا نحوه فروش آنلاین و پرداخت‌های ارزی، نقشی اساسی در فعالیت سامانه‌های آنلاین جهانی دارد. ‏وی افزود: حتی در مقطعی و در بدو ورود، این سامانه تعدادی از هتل‌های تهران را به صورت آزمایشی و بدون دریافت کمیسیون فروش به روی سامانه خود قرار داد تا بسترهای لازم فراهم شود. مدیران فروش این سامانه شهرهای مختلف ایران را طی نمودند تا با ارتباط مستقیم با هتل‌ها به تسریع این روند کمک نمایند. آخرین تلاش این سامانه برای حضور پر رنگ در بازار هتلداری ایران، شرکت مستقیم در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و هتلداری ایران بود که علی‌رغم استقرار در غرفه‌ای کوچک، دستاوردهای بزرگی داشت و با استقبال چشمگیری مواجه شد. “زارعی” بیان داشت: ‏برای اولین بار و توسط Booking بود که extranet تخصصی هتل‌ها فعال شد تا با حذف واسطه‌ها، هر هتلی بتواند تعداد اتاق دلخواه خویش را با قیمت و تنوع مورد نظر خود در بازار داخلی و جهانی بفروشد و هر لحظه آن را مدیریت نماید. این امر کمک شایانی به هتلداران ما نمود تا بهتر از پیش و به صورت مستقیم و عملیاتی با جزئیات فروش آنلاین استاندارد و جهانی آشنا شوند. هر چند بخش دیگری از هتلداران هم عملا رقابتی نا آگاهانه صرفا برای ورود به این سامانه جهانی و عقب نماندن از کارزار تبلیغات مجازی و بنرهای تلگرامی و پوسترها داشتند! “حسن زارعی” تاکید کرد: ‏در طی مدت فعالیت booking.com در ایران ساختارهای بانکی آنچنان که باید آماده نبود و حتی هتل‌های ایران مجبور بودند فروش ریالی اتاق‌های خود را با تبدیل ناعادلانه به یورو با نرخ تبدیل حدود 4200 تومان برای هر یورو به بانکی در ایران پرداخت نمایند که چالش‌ها و اعتراضات فراوانی به همراه داشت. در همان مقطع نیز نوشته‌های اعتراضی صورت گرفت که متاسفانه هیچ یک نگاهی دقیقی به جزئیات این مساله نداشت. بسترسازی بانکی و انتقال ارزی بر عهده بازار بومی است و عملا سامانه های فروش جهانی مانند booking.com نقشی در این زمینه ندارند. اگر واقعا هتل‌ها مایل به فروش عادلانه ارزی و قاعدتا پرداخت کمیسیون فروش ( 15 درصد که در عرف جهانی بسیار عادلانه است) به ارز بودند به سادگی می‌شد از متخصصان و سایر روش‌های همکاری بهره برد که متاسفانه غفلت شد و عملا سود آن از کف هتل‌ها رفت. اما شکی ‌نیست تاثیری که این سامانه در تبلیغات جهانی هتل‌های ایران با استفاده از پتانسیل جهانی خویش داشت، نباید مورد غفلت واقع شود. وی ادامه داد: ‏این قطع همکاری یک شبه نشان دهنده ضعف عمیق هتلداری ما در زیرساخت‌های بنیادین این صنعت و موازین حقوقی و مالی مورد نیاز است. در پیام قطع همکاری این سامانه به بند “فورس ماژور” قرارداد استناد شده است که عملا در ایران رخ نداده است و دلیلی مبهم و گنگ است. Booking متعلق به شرکت امریکایی BOOKING HOLDINGS است که پیش از این و تا اوایل سال 2018 تحت عنوان Priceline فعالیت می‌نمود و در سطح گسترده‌ای از انواع خدمات جهانی سفر حضور دارد. هرچند قرارداد هتل‌های ایران با دفتر هلند و آمستردام Booking و تبادلات مالی و صورتحساب با این کشور بوده است. وی در ادامه گفت: رفتن چنین سامانه‌ای که‌ خود ویترین جهانی و عنصری موثر در‌مارکتینگ جهانی گردشگری ایران بود، شوکی بزرگ برای کسانی که آگاهی از ساز و کار چنین سامانه‌هایی دارند، محسوب می‌شود اما فرصتی است تا کمی به داشته‌های خویش بیاندیشیم که تا چه اندازه به سمت بسترسازی دقیق و کافی و شفاف برای توسعه گردشگری حرکت کرده‌ایم؟ آیا اگر فردا روزی دوباره امثال Booking به کشور بازگردند، بسترهای حقوقی، مالی و دانش بومی به ویژه بانکداری برای فعالیت وجود دارد؟ آیا در شرایط فعلی در بازار توزیع آنلاین ایران نظم و ثبات وجود دارد و منافع طرفین هتل‌ها و سامانه‌ها رعایت می‌‌شود؟ ‏کارشناس هتلداری کشورمان در پایان گفت: هتلداری ایران فرای چنین سامانه‌های جهانی نیازمند ساختارهای شفاف و دقیق عملیاتی و دقت به جزئیات این صنعت پیچیده است که مرزی نمی‌شناسد و همواره راه خویش را پیدا می‌نماید.

ایجاد شده: 22/اردیبهشت/1397       آخرین ویرایش: 22/اردیبهشت/1397     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...