زمانی که جهان در آستانه سال ۲۰۲۰ آماده میشد تا بالاترین نرخ گردشگری را با یک میلیارد و ۶۰۰ هزار نفر رقم بزند، میهمانی سر زده با نام ویروس کرونا دنیا را با بحران سلامت پیشبینی نشدهای مواجه نمود که تاثیر عمیقی روی اقتصاد جوامع گذاشت و گردشگری و سایر کسب و کارهای بسیاری را با مشکل مواجه کرد. براساس اعلام سازمان جهانی گردشگری، ورود گردشگران بینالمللی در سال 2020 بین 20 تا 30 درصد کاهش مییابد، یعنی بازگشت به سطح 5 تا 7 سال پیش و ضرر 250 تا 400 میلیارد دلاری درآمدهای گردشگری بینالمللی. کووید ۱۹ بر رایجترین نگاه به گردشگری که همانا اقتصاد است، تاثیری عمیق برجای گذاشت به طوری که بسیاری از کسب و کارهای وابسته به این صنعت در همان هفتههای نخست به ورطه نابودی کشیده شدند. تمامی دولتها برای حفاظت از سلامتی شهروندان تاکید بر عدم خروج از منزل کردند. بنابراین در این شرایط، گردشگری نخستین صنعت نیازمند به حمایت و کمک بود که متاسفانه مورد عدم توجه قرار گرفت. بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری حدود ۹۶ درصد از تمام مقصدهای جهان در پاسخ به این بیماری همهگیر، محدودیتهای سفر را اعمال نمودهاند. حدود ۴۳ درصد و ۹۰ مقصد، مرزهای خود را به طور کامل یا جزئی بستهاند. حدود 21 درصد ( 44 مقصد ) ممنوعیت سفر را برای مسافرینی که از بعضی مقصدها تحت تأثیر کووید 19 قرار گرفتهاند، معرفی کردهاند و حدود 27 درصد ( 56 درصد ) نیز پروازهای بینالمللی یا بومی را به مقصدها متوقف کردهاند. پیشبینیها از بین رفتن یک میلیون فرصت شغلی، بیکاری 100 میلیون نفر در بخش سفر و گردشگری در جهان، بیش از 63 میلیون ضرر شغلی در منطقه آسیا و اقیانوسیه، لغو یا به تاخیر افتادن رویدادهایی چون نمایشگاه گردشگری برلین و بازیهای المپیک، حکایت دارد. پس از قرنطینههای خانگی و کنترل بیماری به شیوههای مختلف در تمام دنیا، اهمیت تفریح و سفر بیش از گذشته آشکار شد و دولتمردان و حتی خود گردشگران نیز سعی کردند بعد از به آرامش رسیدن کشورها در کنترل بیماری، راهحلهایی برای سفر ارائه کنند. سازمان جهانی گردشگری در بحران کرونا همصدا با سازمان جهانی بهداشت جهانی با ایجاد پویش "فردا سفر کنید" خواستار مسئولیتپذیری بینالمللی و مشترک در میان صنعت گردشگری در مواجهه با شیوع ویروس کرونا شد. این سازمان هدف از برپایی این پویش را کشف فرهنگهای گوناگون، تمرین اتحاد و احترام به یکدیگر، مراقبت از محیط زیست، تداوم یادگیری، توسعه و پایداری و ایجاد فرصتها برای همگان اعلام کرده است. هشتگ "فردا سفر کنید" در واقع پاسخ سازمان جهانی گردشگری به بحران کنونی بود که به ارزشهای دیرینه این نهاد تاکید داشت. این پویش بازتاب زیادی در شبکههای اجتماعی داشته است و مورد استقبال تعداد زیادی از کشورها، مقاصد گردشگری، کمپانیهای مرتبط با این حوزه، شهرها، رسانه و همچنین افراد مختلف از سراسر جهان قرار گرفت. بحرانهای گذشته ثابت کرد که ظرفیت گردشگری برای بازیابی و بازگشت پر قدرت و سریع پس از بحران در مقایسه با دیگر مشاغل کمنظیر است که بازدهی عظیمی در کلیه اقتصاد و جامعه دارد. اما گردشگری ایران که پس از برجام گام بلندی برداشته بود پس از حوادث گوناگون از ابتدای سال 98 و اوج بحرانها در نیمه دوم سال، سیر نزولی پیدا کرد و هر روز ضعیفتر شد تا جایی که ویرس کرونا آخرین رمقش را در آستانه فصل جدید گردشگری و بهار کشید و گردشگری ایران نیز همانند بسیاری از نقاط جهان تعطیل شد. اما بعد از آرام شدن فضا و همچنین پیش رو بودن تعطیلات مختلف درتابستان، کارشناسان و مسئولان هم سعی کردند برای تغییر شرایط با رعایت پروتکلهای بهداشتی گام بردارند، هرچند ناکافی است. به نظر میرسد متولیان گردشگری برای باز شدن مرزها، خدمات ویزا، امکان برگزاری تورهای خروجی و نیز ورود گردشگران خارجی به کشور، مذاکرات خود را برای اعتمادسازی و همکاریهای مجدانه آغاز کردهاند. از سوی دیگر بسیاری از هتلها با الگوبرداری از هتلهای بزرگ و زنجیرهای برتر، پروتکلهای بهداشتی را اجرا و موفقیتهایی را کسب نمودهاند. همچنین برخی از شرکتهای مسافرتی و هتلها با همکاری در برگزاری تورهای داخلی چند روزه، سعی در روشن نگاه داشتن چراغ گردشگری داخلی داشتهاند ولی بخش عمدهای از شرکتهای تورگردان، تورهای ورودی و خروجی و سامانههای آنلاین در بیم و امید زمان آغاز فعالیتها بسر میبرند. بسیاری از برگزارکنندگان تورهای خارجی در راستای توصیههای سازمان جهانی گردشگری و به دلیل عدم امکان بازگشت وجوه پرداختی به کارگزار خارجی، پیشنهاد عدم کنسلی سفر و موکول کردن سفر به روزی دیگر را به مسافران خود ارائه دادهاند. میتوان گفت، گردشگری ورودی و خروجی ایران به دلیل باز نبودن مرزها، خدمات ویزا و.... با تاخیر و فاصله از برخی کشورها فعالیتهای خود را آغاز خواهد کرد، هر چند وزارت و معاونت گردشگری کشور، ابلاغ پروتکلهای بهداشتی و دستورالعمل سفر سلامت و هوشمند را مورد توجه قرار دادهاند. در ابتدای بحران ۲۰۲۰ همگان گمان میکردند گردشگری تا پایان سال و شاید در سال ۲۰۲۱ در رکود کامل باشد اما با گذشت زمان ظرفیت بینظیر گردشگری و سفر و نقش آن به عنوان موتور محرک اقتصاد کشورها بیشتر خودنمایی کرد و اکنون دولتها سعی میکنند با تعاریف جدید و بازاریابی، نسبت به کاهش تاثیر بحران بر تمایلات سفر اقدام کنند و موتور صنعت گردشگری خود را زودتر به کار بیاندازند. لیکن در این راستا توجه به راهبردها و مکانیسمهای هماهنگ با ذینفعان برای جلب اعتماد گردشگران، کمک به حفظ آرامش عمومی، فراهم کردن انگیزه و افزایش شتابدهی به بازاریابی، درک بازار و فعالیت سریع و هماهنگ برای بازاریابی، اعتماد و تحریک تقاضا، متنوعسازی بازارها و محصولات، سرمایه گذاری در سامانههای هوشمند کسب و کار و بازاریابی دیجیتال، حمایت از مشاغل و کسب و کارها، حمایت برای حفظ سرمایههای انسانی و توسعه استعدادها، حفظ آمادگی برای بحران و تقویت تابآوری و در نظر گرفتن بستههای حمایتی اقتصادی در استانها و شهرها با اولویت قرار دادن سلامتی گردشگران، امری اجتنابناپذیر است. صد البته بدون باز تعریف و تغییر رویکرد در دوره پساکرونا، بقای گردشگری به زودی ممکن نخواهد بود. دکتر حسن تقیزاده انصاری - مدیرعامل شرکت هلدینگ گردشگری مارکوپولو
ایجاد شده: 25/تیر/1399 آخرین ویرایش: 25/تیر/1399 مقالات و یادداشت ها
به گزارش هتلنیوز ، رئیس جامعه هتلداران استان کرمانشاه ضمن بیان این مطلب که هتلهای این استان در دوران کرونا و تعطیلی هیچ یک از نیروهای خود را تعدیل نکردند، اظهار داشت: با وجود محدودیتها، سختیها و تنگناهای بسیار، توانستیم تمامی حقوق کارکنان را پرداخت کنیم. "سیروس گلعنبر" در ادامه ابراز داشت: اما با این وجود، دستگاهها و نهادهای دولتی به وعدههای خود در قبال مشکلات صنعت گردشگری و هتلداری عمل نکردند. "گلعنبر" تصریح کرد: هتلها از لحاظ امنیت و رعایت استانداردهای بهداشتی، قابل اعتمادترین اقامتگاهها هستند ولی در حال حاضر ضریب اشغال هتلهای استان بین ۵ تا ۱۰ درصد است. وی در پایان گفت: از شواهد امر بر میآید که کرونا فعلاً میهمان ماست و باید برای کاهش خسارات راهکارهایی اندیشیده شود.
ایجاد شده: 23/تیر/1399 آخرین ویرایش: 23/تیر/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس جامعه هتلداران استان مرکزی در تشریح آخرین وضعیت هتلها و مراکز اقامتی این استان گفت: هتلها در موج دوم کرونا از نظر اقامتی وضعیت خوبی ندارند و از سوی دیگر تمامی مراسمهایی که برای تابستان رزرو شده بود یا کنسل شده و یا در آستانه کنسلی است. "مهرداد سمیعی" ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: هتلها در حال حاضر نیمه تعطیل هستند و اکثر آنها به سمت ورشکستگی حرکت میکنند. با شکلگیری موج دوم بیماری و ضرری که هتلها متحمل خواهند شد، احتمال تعطیلی کامل هتلهای استان مرکزی بالاست. وی ابراز داشت: در حال حاضر تعدیل نیرو در هتلهای استان به ۵۰ درصد رسیده و عملاً این شرایط به معضل بیکاری و از دست رفتن شغلهای ایجاد شده توسط تاسیسات گردشگری کمک میکند. مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی نیز با اشاره به خسارات وارد شده به صنعت گردشگری استان، بیان داشت: پنج ماه است که با شیوع کرونا در کشور هتلها از رونق افتادهاند و عملا به ساختمانهایی شیک و خوش و رنگ و لعاب خالی تبدیل شدهاند و مشخص نیست سوت و کور بودنشان تا چه زمانی ادامه داشته باشد. "مصطفی مرزبان" تصریح کرد: تا پایان خردادماه بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان به تاسیسات گردشگری شامل هتلها، میهمانپذیرها، هتلآپارتمانها و اقامتگاههای بومگردی استان خسارت وارد شده است. در حال حاضر نیز سطح اشغال هتلهای استان بین ۵ تا ۸ درصد است.
ایجاد شده: 23/تیر/1399 آخرین ویرایش: 23/تیر/1399 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز ، هتلی در هلند با راهاندازی یک اپلیکیشن تلفن همراه، سعی داشته تا در ایام کرونا هم روند جذب مشتریان و توریستها را حفظ کند. مشتریان میتوانند از این اپلیکیشن برای ورود و خروج از هتل، خریدهای داخل هتل، کنترل چراغهای داخل اتاق، پرده، کنترل دما و تلویزیون، رزرو اتاق، پرداخت هزینه سفارش غذا و نوشیدنی و درخواست خدمات مختلف برای اتاق خود، استفاده کنند. این اپلیکیشن بخشی از استانداردهای ایمنی پیشرفته هتل برای اطمینان و آسایش میهمانان در ایام کروناست.
ایجاد شده: 14/تیر/1399 آخرین ویرایش: 14/تیر/1399 اخبار خارجی
به گزارش هتلنیوز ، معاون گردشگری کشور با تاکید بر ضرورت انجام سفرهای ضابطهمند هموطنان در چارچوب پروتکلهای بهداشتی به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، اظهار داشت: برنامههای اجرایی لازم با محوریت اقدامات اعتمادساز در کنار مدیریت سفر و تحریک تقاضا با همکاری ذینفعان و مطابق با تقسیم کاری که در جلسات هماندیشی مربوطه صورت گرفته است در دستور کار حوزه گردشگری کشور قرار دارد. "ولی تیموری" معاون گردشگری کشور ضمن بیان این مطلب، ابراز داشت: مجموعه اقدامات برای مدیریت و تحریک تقاضا در حوزه گردشگری در دو بخش داخلی و بینالمللی تهیه و با سرفصلهایی شامل اقدامات مدیریتی وساماندهی تقاضا، نظارت و اعتمادسازی، حمایتی، آموزشی، فرهنگسازی، ظرفیتسازی و نیز اجرایی و تخصصی با همکاری فعالان حوزههای مختلف صنعت گردشگری کشور، تدوین و در حال اجراست. "ولی تیموری" در رابطه با این برنامهها در سطح داخلی، گفت: در پیشبرد روند سفرهای داخلی در فضای ویروس کرونا، مدیریت دو شرایط متفاوت در استانهای کشور لحاظ شده است. نخست مدیریت توزیع سفر در استانهایی که با انباشت تقاضا و حجم بالای سفر مواجه هستند و دیگری استانهایی که به دلیل وجود ترس و تردید و حتی تشدید آن به واسطه شیوع گسترده کرونا، تقاضای بسیار کمی برای سفر وجود دارد. "تیموری" تصریح کرد: مدیریت حوزه گردشگری به منظور پیشگیری از تشدید شیوع ویروس کرونا در استانهای پرتقاضا و نیز اعتمادسازی مجدد و تحریک بازار استانهایی که کمتر مقصد سفر هستند با ابزارها و فرآیندهای اجرایی متنوعی در دست اقدام قرار گرفته است که برگزاری دورههای آموزشی برای فعالان و ذینفعان حوزه گردشگری، آگاهیبخشی به گردشگران، برگزاری تورهای آشناسازی، جشنوارههای گردشگری، رویدادهای محلی و ملی، برگزاری هفتههای فرهنگی در استانهای همجوار و منطقه، برگزاری نشستهای تخصصی اداراتکل استانها با تشکلهای بخش خصوصی، تهیه و پخش برنامههای آموزشی با محوریت پروتکل سفر هوشمند و نیز جلب مشارکت استانداران و سایر دستگاههای ذیربط جهت تصویرسازی و اعتمادسازی مثبت در همزیستی گردشگری و کرونا نمونهای از اقدامات در دست اجرا ویژه گردشگری داخلی به شمار میآیند. وی در رابطه با برنامههای اعتمادساز و تحریک تقاضا در سطح بینالملل نیز گفت: نقطه نخست فعالیت گردشگری خارجی کشور از کشورهای همسایه آغاز خواهد شد. از این رو فرآیند ارتباط با هر یک از کشورها با توجه به وضعیت شیوع بیماری کرونا، تعریف و دستورالعمل اجرایی و ابزارهای عملیاتی متفاوتی به کار گرفته خواهد شد. معاون گردشگری کشور تشریح کرد: برگزاری تورهای آشناسازی ویژه خبرنگاران، فعالین گردشگری، بلاگرها و اینفلوئنسرها، برگزاری هفته فرهنگی یا روز گردشگری ایران در کشورهای مقصد، برگزاری نشستهای تخصصی به صورت دوجانبه با حضور بخشهای خصوصی و نمایندگان بخشهای دولتی با کشورهای هدف، تسهیل صدور روادید، استفاده از ظرفیتهای فرابخشی بینالمللی با هدف تصویرسازی فضای مناسب سفر با فراهم بودن امکانات و شرایط بهداشتی مناسب در کشور، بکارگیری روشهای غیرمستقیم تبلیغات گردشگری شامل بیان تجربههای سفر گردشگران خارجی در شبکههای مجازی به منظور نشان دادن شرایط ایمن و سلامت برای سفر به ایران، تهیه ویدئو و سایر اقلام تبلیغاتی مجازی گردشگری جهت انتشار در شبکههای برونمرزی به منظور نمایش زنجیره سفر امن کشور از جمله این اقدامات به حساب میآید. معاون وزارت گردشگری تاکید کرد: تمامی اقدامات و برنامهریزیها با هماهنگی کامل و در نظر گرفتن ملاحظات تمامی دستگاههای فرابخشی مرتبط از جمله وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت و وزارت راه و شهرسازی، انجام خواهد گرفت. وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این اقدامات در سطح داخلی و بینالمللی، سایر بخشهای حوزه گردشگری نیز با همکاری تشکلهای بخش خصوصی در ایجاد پویایی و نشاط دوباره صنعت گردشگری کشور مشارکت دارند که میتوان به تشدید نظارت بر تاسیسات گردشگری به منظور رعایت پروتکلهای بهداشتی، توجه به آموزشهای مجازی ویژه ذینفعان و آگاهیبخشی به گردشگران، اشاره کرد.
ایجاد شده: 10/تیر/1399 آخرین ویرایش: 10/تیر/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، مدیر کل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری وزارت گردشگری از راهاندازی سامانه یکپارچه آموزش مجازی گردشگری، خبر داد و اظهار داشت: با راهاندازی سامانه یکپارچه آموزش مجازی گردشگری امکان برگزاری کلیه دورههای کوتاهمدت و تخصصی گردشگری برای هموطنان سراسر کشور فراهم شده است. "زاهد شفیعی" ضمن اعلام این خبر، ابراز داشت: با توجه به تاکید وزیر مبنی بر تمرکز به آموزشهای مجازی در شرایط حاصل از شیوع ویروس کرونا، راهاندازی سامانه یکپارچه آموزش مجازی در دستور کار معاونت متبوع قرار گرفت تا به واسطه آن بستری مجازی و مطمئن برای کلیه فراگیران از سراسر کشور و نیز اساتید و موسسات آموزشی گردشگری فراهم شود. "شفیعی" ادامه داد: از این رو هماکنون برگزاری و اجرای دورههای کوتاهمدت گردشگری از جمله راهنمایان تور فرهنگی، طبیعتگردی، زمین - گردشگری و مدیریت فنی بند "ب" به صورت مجازی برای هموطنان سراسر کشور مهیا شده است. وی تاکید کرد: آموزش مقولهای تعطیل نشدنی، مستمر و پویاست و ضرورت دارد در تمامی شرایط حفظ و برقرارباشد. آموزش گردشگری نیز از این امر مستثنی نیست و نیروی انسانی شاغل در این صنعت نیازمند به همگامسازی و بازنگری مهارتها و آموختههای خود حتی در شرایط غیرعادی و حادی مانند شیوع کروناست. مدیر کل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری وزارت گردشگری در ادامه گفت: استفاده از فرصتها و امکانات ارتباطی از راه دور، همواره مدیران بخش گردشگری را به استفاده از فناوریهای نو ترغیب کرده است اما به دنبال شیوع ویروس کرونا و ضرورت پرهیز از اجتماع مخاطبان در فضاهای بسته و محدود و نیز التزام به رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصلهگذاری اجتماعی، تسریع در بهرهگیری از آموزشهای مجازی را تشدید کرده است. وی افزود: این موضوع همچنین انگیزه و اهداف دیگری نظیر ضرورت توزیع امکانات و فرصتهای علمی و نیز رعایت توازن و عدالت آموزشی برای تمامی مناطق برخوردار و کمتر برخوردار کشور را مضاعف کرده است. این مقام مسئول در وزارت گردشگری تاکید کرد: در دفتر مطالعات آموزش گردشگری تلاش شد تا بحران موجود به فرصتی برای توسعۀ آموزش گردشگری تبدیل شود و با استفاده مغتنم از فرصت به دست آمده، فرایند آموزش گردشگری توسعه یابد. وی تصریح کرد: در ایامی که فعالین گردشگری به علت مشکلات پیش آمده و منع سفر عملاً امکانی برای فعالیت گسترده نداشتند، سعی شد تا چارچوبی قابل قبول و راهگشا برای آموزش علاقهمندان صنعت گردشگری از یک سو و فعالین این صنعت از سوی دیگر فراهم آید. مدیر کل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری وزارت گردشگری، یادآور شد: برنامهریزی لازم به عمل آمد تا دورههای آموزشی کوتاهمدت گردشگری به صورت مجازی و در قالب یک پلتفرم واحد برگزار شود و در کنار ادامه امر راهبردی آموزش، نظارت کامل و جامعی بر فرایند آموزش در موسسات آموزش گردشگری تحت پوشش انجام گیرد. "زاهد شفیعی" گفت: پلتفرم واحد آموزشی در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری راهاندازی و به جامعه گردشگری کشور معرفی شد. از سوی دیگر با توجه به فقدان تجربه منسجم آموزش گردشگری در کشور و نظر به مشکلات مالی موسسات آموزشی ناشی از توسعه بیماری کرونا، تلاش شد که پلتفرم یاد شده در سادهترین و کاربردیترین فرمت ممکن تهیه و شرایطی مهیا شود تا در چارچوب سامانه، تسهیلات لازم جهت آموزش مدیران موسسات آموزشی گردشگری فراهم آید تا از این رو امکان دسترسی علاقهمندان و فعالین گردشگری در اقصی نقاط کشور به خدمات آموزشی مذکور ایجاد شود. وی یادآور شد: خوشبختانه بستر یاد شده در اولین ماه فعالیت، موفقیت قابل توجهی را کسب کرد و در پایان هفته اول تیرماه در حالیکه تنها کمی بیش از یک ماه از فعالیت سامانه میگذرد، 94 کلاس آموزش مجازی شامل دورههای کوتاهمدت گردشگری و توانمندسازی در 22 استان و توسط 36 موسسۀ آموزشی، برگزار شده است. مدیر کل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری وزارت گردشگری افزود: برگزاری این دورهها در استانهای کمتر برخوردار نظیر ایلام، خراسانشمالی و سیستان و بلوچستان در اولین ماه راهاندازی سامانه، نشانگر نیاز و علاقه موجود جهت آموزش گردشگری در اقصی نقاط کشور از یک سو و موفقیت دفتر مطالعات آموزش در همراه کردن کلیه فعالین گردشگری از سوی دیگر است. وی در پایان گفت: در نهایت و با توجه به اینکه رعایت اصل عدالت آموزشی و به اشتراکگذاری امکانات و فرصتهای آموزش گردشگری در سراسر کشور از جمله سیاستهای وزارت گردشگری به شمار میآید لذا بهرهگیری از امکاناتی که این سامانه در اختیار وزارتخانه قرار داده، شرایط دسترسی علاقهمندان صنعت گردشگری به آخرین اطلاعات در زمینه گردشگری را فراهم آورده است.
ایجاد شده: 9/تیر/1399 آخرین ویرایش: 9/تیر/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، معاون گردشگری کشور اظهار داشت: تشدید نظارت بر حُسن اجرای پروتکلهای بهداشتی در تاسیسات گردشگری با هدف اعتمادسازی گردشگران با اعزام ناظران عالی و استانی به منظور ایجاد سفر ایمن برای هموطنان با جدیت پیگیری میشود. "ولی تیموری" ضمن اعلام این مطلب، ابراز داشت: مبنای این نظارتها دستورالعمل سفر هوشمند ( سفر + سلامت ) تعیین شده که از دو ماه گذشته پس از تصویب در ستاد ملی کرونا به تمامی استانها ابلاغ شده است. "تیموری" تصریح کرد: تشدید نظارتها با هدف رعایت تمام بندهای آن، سلامت هموطنان در طول سفر را تضمین خواهد کرد و اعتماد بیشتر مردم به فعالان گردشگری را به دنبال خواهد داشت. وی در پایان گفت: در طول یک ماه گذشته بیش از ۱۱ هزار بازدید نظارتی توسط تیمهای نظارتی استانی و کشوری با همکاری تشکلهای تخصصی، انجام شده است.
ایجاد شده: 9/تیر/1399 آخرین ویرایش: 9/تیر/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، طی حکمی از سوی "علیاصغر مونسان" وزیر گردشگری کشور، جناب آقای "مصطفی مرزبان" به عنوان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، منصوب و جایگزین جناب آقای "علیرضا ایزدی" در این سمت شد.
ایجاد شده: 9/تیر/1399 آخرین ویرایش: 9/تیر/1399 انتصابات
به گزارش هتلنیوز ، مراسم تودیع و معارفه مدیر کل هتل پارسیان اوین تهران با حضور مدیر شرکت هتلهای پارسیان، برگزار و جناب آقای "مصطفی علی عسگری" به عنوان مدیر کل جدید این هتل، معرفی و منصوب شد. در این مراسم علاوه بر مدیرعامل شرکت هتلهای پارسیان، معاونین به همراه مدیران ستادی و مدیران عامل و کل هتلهای پارسیان استان تهران نیز حضور داشتند. همچنین زحمات و اقدامات جناب آقای "دوست حسینی" در زمان تصدی مدیریت هتل پارسیان اوین، تقدیر و تشکر بعمل آمد.
ایجاد شده: 9/تیر/1399 آخرین ویرایش: 9/تیر/1399 انتصابات
به گزارش هتلنیوز ، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در دیدار و گفتگو با نایبرئیس مجمع نمایندگان استان کرمان، اظهار داشت: هنگامی که نگاه گردشگری در بین مسئولان تغییر کند و موضوع گردشگری در اولویت دستگاههای دولتی قرار گیرد، آنگاه این استان به عنوان هدف و مقصد گردشگری شناخته خواهد شد. "فریدون فعالی" در این جلسه با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری باید محور توسعه استان قرار گیرد و به صورت مشخص معین اقتصادی برای آن تعریف شود، ابراز داشت: جاذبههای گردشگری استان به زودی از طریق راهاندازی کمپین گردشگری معرفی خواهند شد. نایبرئیس مجمع نمایندگان کرمان نیز در این دیدار گفت: باید معیارها و شاخصهای توسعه صنعت گردشگری استان، شناسایی و اولویتبندی شده و برای هر یک از این موارد طرح ارائه شود. "عفت شریعتی" تصریح کرد: برای تدوین این طرح باید ظرفیتهای گردشگری کرمان، شناسایی و مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان با مطالعه و برنامهریزی اصولی در توسعه صنعت گردشگری منطقه نقش موثری ایفا کرد. وی در پایان گفت: با توجه به ظرفیتهای بینظیر گردشگری استان، رسانه ملی و استانی باید در این زمینه تبلیغ بیشتری انجام دهند.
ایجاد شده: 9/تیر/1399 آخرین ویرایش: 9/تیر/1399 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، اظهار داشت: رویدادهای هوشمند گردشگری همزمان با سالگرد ثبت بافت تاریخی یزد در فهرست آثار جهانی یونسکو، برگزار خواهد شد. "سید مصطفی فاطمی" ضمن بیان این مطلب، ابراز داشت: نمیتوان در مورد دوران پساکرونا صحبت کرد و همزیستی با کرونا از ضروریات بقای صنعت گردشگری است. راهکار سازگاری و همزیستی با کرونا در زمینه گردشگری، آموزش و ترویج فعالیت در این حوزه با برخورداری از راهکارهای بهداشتی است. وی ادامه داد: باید سفر هوشمند، جشنواره هوشمند، مراسمهای هوشمند و گردشگری و بازار هوشمند را جایگزین محدودیتها کنیم. مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در پایان گفت: الزام استفاده از ماسک، فاصلهگذاری اجتماعی، کاهش ظرفیت برخی از رویدادها و برگزاری رویدادها به صورت مجازی، از جمله راهکارهای هوشمندسازی است.
ایجاد شده: 9/تیر/1399 آخرین ویرایش: 9/تیر/1399 اخبار داخلی
همدلی و مشارکت فعالان گردشگری استان یزد در مقابله با بحران کرونا مصاحبه تلفنی هتلنیوز با "سید مصطفی فاطمی" مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد اتفاقی که در یزد و میان فعالان گردشگری شاهد آن بودیم در سطح کشور بینظیر بود. هتلداران یزدی نیز برای حمایت و کمک به پرسنل اقامتگاههای بومگردی پیشقدم شدند.
ایجاد شده: 4/تیر/1399 آخرین ویرایش: 5/تیر/1399 TV