شرکت هواپیمایی امارات، مالک بزرگترین ناوگان هواپیماهای مسافربری ایرباس اِی۳۸۰ در جهان، قصد دارد نخستین جت دو طبقه از این نوع را که حالا بازنشسته شده است، در امارات متحده عربی بازیافت کند و بخشهایی از آن را بهعنوان مبلمان و یادگارهای مربوط به صنعت هوانوردی به فروش بگذارد. این شرکت قصد دارد که با این کار، تاثیر زیستمحیطی اسقاط هواپیما و میزان زباله ارسالی به محل دفن زباله را کاهش دهد. به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از روزنامه اماراتی «نشنال»، این شرکت هواپیمایی روز دوشنبه، دهم آبانماه، اعلام کرد که قسمت بار (محل فروش نوشیدنیهای الکلی) و دیگر بخشهای کابین هواپیما، ماههای آینده، در قالب مبلمان، یادگاریهای مربوط به هوانوردی و اقلام قابل استفاده دیگر به فروش گذاشته میشود. بخشی از سود فروش این اجزا در اختیار «بنیاد هواپیمایی امارات»، سازمان خیریه مرتبط با این شرکت هواپیمایی، قرار میگیرد. " سر تیم کلارک " مدیر شرکت هواپیمایی امارات، تصمیم اعلامشده را راهحلی زیبا و مناسب برای بازنشستگی این هواپیما دانست و گفت: «از طریق این ابتکار، مشتریان و طرفداران ما میتوانند بخشی از تاریخ هوانوردی را با خود به خانه ببرند و در عین حال، ضمن جلوگیری از فرستادن مواد ارزشمند به محل دفن زبالهها، از طریق بنیاد هواپیمایی امارات، در یک فعالیت خیریه مشارکت کنند.» هواپیماهای جتی که اصطلاحا بازنشسته میشوند و دیگر پرواز نمیکنند، معمولا بهمدت طولانی در انبار نگهداری میشوند یا برای جدا کردن و استفاده بعضی قطعاتشان در هواپیماهای دیگر اسقاط میشوند و گاهی هم در اختیار شرکتهای ویژه بازیافت هواپیما قرار میگیرند. به گفته تحلیلگران حوزه هوانوردی، با افزایش چشمگیر تعداد هواپیماهای قابل اسقاط در طول دوران همهگیری کرونا، بازار جهانی بازیافت جت روندی روبه رشد را طی میکند. پس از زمینگیر شدن سراسری صنعت هوانوردی و خطوط هوایی بهعلت همهگیری جهانی کرونا و توقف چندماهه پروازها در سراسر جهان، با رفع تدریجی محدودیتهای تردد، هواپیمایی امارات بخش زیادی از ناوگان هواپیماهای ایرباس اِی۳۸۰ موسوم به «سویرجامبو» را به آسمان بازگردانده است، اما تعدادی از این هواپیماهای مسافربری چهارموتوره هم بازنشست شدهاند و دیگر به کار باز نخواهند گشت.
ایجاد شده: 11/آبان/1400 آخرین ویرایش: 11/آبان/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از سبلان ما ، سازمان همکاری شانگهای در حال حاضر از ۹ عضو شامل چین، هند، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، روسیه، تاجیکستان، ازبکستان و ایران تشکیل شده است و افغانستان، مغولستان و بلاروس اعضای ناظر این سازمان هستند. این سازمان با هدف مبارزه با تهدیدهای امنیتی جدید و با گردهمایی سران کشورهای روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان در سال ۱۹۹۶ در شهر شانگهای تحت عنوان گروه «شانگهای ۵» پا به عرصه ظهور گذاشت. کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای با دارا بودن جمعیت بالغ بر2.5 میلیارد نفر 40 درصد از جمعیت کل جهان را در خود جای داده است و از جنبه اندازه جمعیت اولین بازیگر منطقهای در جهان است. ایران تقریباً از سال 2005 میلادی به دنبال عضویت دائم در پیمان شانگهای است. در طول سالهای گذشته دلایل متعددی سبب شده تا این مسیر برای ایران کامل شود. تحفظ برخی از کشورهای عضو در خصوص عضویت ایران در این پیمان به همراه تحریمهای اعمال شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد مهمترین مانع بر سر عضویت کامل ایران بودهاند اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم ایران نهمین عضو دائم سازمان همکاری شانگهای شد. این پیمان علاوه بر مزیت های مستقیم اقتصادی و مراودات می تواند در شکوفایی صنعت گردشگری ایران نیز نقش موثری ایفا کند. ایران کشوری است که دارای توانمندی های قابل توجهی در حوزه ی گردشگری است؛ توانمندی هایی که نه تنها به واسطهی جذابیت های تاریخی آن بلکه به تنوع فرهنگی و اقلیمی آن نیز مربوط می شود. ایران کشوری است چهارفصل با تنوع اقلیمی و جانوری، با کوه های بلند، کویرهای پهناور و جنگل هایی انبوه. ایران کشوری است با 2500 سال سابقه ی کشورداری و یکی از بزرگ ترین و کهن ترین مجموعههای آثار تاریخی در جهان را داراست. براساس گزارش شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) در سال 2018، 323 میلیون نفر در سطح جهان بهطور مستقیم و غیرمستقیم در بخش گردشگری شاغل هستند و بهطور میانگین، بخش گردشگری سهمی 10 درصدی در اشتغال کشورها دارد. در این گزارش تعداد شاغلان بخش گردشگری در ایران یکمیلیون و 654 هزار نفر برآورد شده که این میزان معادل نیمدرصد (0.51 درصد) کل اشتغال بخش گردشگری در جهان است. بررسیها نشان میدهد بین کشورهای منطقه گردشگری بهطور مستقیم سهمی هشت درصدی در اقتصاد لبنان، سهمی 5.6 درصدی در اقتصاد اردن، سهمی پنج درصدی در اقتصاد ترکیه و مصر و سهمی سه درصدی در اقتصاد کشورهای خارومیانه دارد که این میزان برای ایران حدود 1.8 درصد است. چشم انداز ورود 20 میلیون گردشگر به ایران چشم انداز۲۰ میلیونی برای صنعت گردشگری که مورد توصیف قرار گرفته است در روزهای پایانی کرونا و به عبارتی در پسا کرونا می تواند با بهره گیری از موقعیت ها عضویت در سازمان همکاری شانگهای مورد استفاده قرار گیرد. برای اینکه بدانیم ورود گردشگران به کشورمان به چه میزان در اقتصاد ایران موثر خواهد بود به میزان درآمد زایی ترکیه از گردشگری نگاهی بیندازیم و با درامد کشورمان که ناشی از صادرات نفت خام و میعانات گازی و خالص صادرات گاز در سال 97 به ترتیب حدود 38.2 میلیارد دلار و 2.9 میلیارد دلار و 1.02 میلیارد دلار بوده است. در مجموع، درآمدهای نفتی دولت در این سال، 44.6 میلیارد دلار بوده است. تولید ناخالص ملی ترکیه در سال 2018 حدود 51/ 766 میلیارد دلار بود که سهم گردشگری از تولید ناخالص داخلی ترکیه 6/ 95 میلیارد دلار حدود 1/ 12 درصد است. حدود 40 میلیون گردشگر خارجی در سال 2018 یعنی 22 درصد بیش از سال 2017 وارد ترکیه شدند این کشور هدف خود را برای سال 2023 مصادف با صدمین سال تاسیس جمهوری جذب 70 میلیون گردشگر خارجی قرار داده است. حال با جمع و تفریق تمامی اعداد و ارقام ذکر شده باید به این نکته توجه داشت که کشورمان ارزان ترین نقطه در دنیا برای گردشگری است ولی باز هم سهم ایران از این بازار پر سود تنها 1 درصد است.
ایجاد شده: 11/آبان/1400 آخرین ویرایش: 11/آبان/1400 اخبار داخلی
بهگزارش هتل نیوز و بهنقل از پایگاه اطلاعرسانی ریاست جمهوری، در جلسه هیئت وزیران که عصر یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ به ریاست آیتالله دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، با طرح ساماندهی گردشگری جنگلهای شمال و شمال غرب کشور و زاگرس، سواحل شمالی و جنوبی با اولویت سواحل مکران موافقت شد. در طرح مذکور، اهداف، سیاستها و اقدامات طرح ساماندهی گردشگری جنگلهای شمال و شمال غرب کشور و زاگرس، سواحل شمالی و جنوبی با اولویت سواحل مکران، تعیین شده است. به موجب این طرح، وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی برای فرهنگسازی و تعهد به اصول توسعه پایدار گردشگری در مناطق ساحلی و جنگلی، برنامه آموزش همگانی را با رویکرد سفر مسئولانه، حداکثر طی ۶ ماه تهیه و با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اجرا میکند. همچنین بهمنظور ساماندهی بازدید گردشگران در مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست و مناطق جنگلی، وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی نسبت به تعریف میزان و نوع فعالیتهای گردشگری، طراحی مسیر و خدمات گشت منطبق با ضوابط فنی و حفاظتی اقدام میکند. این وزارتخانه همچنین با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، شبکه دادهها و اطلاعات گردشگری سواحل و جنگلها را در پایگاه اطلاعرسانی آن وزارتخانه ایجاد و بروزرسانی کرده و تمام دستگاههای ذیربط موظف به همکاری برای اشتراکگذاری اطلاعات هستند. با توجه به عدم انطباق شرح خدمات مطالعات پارکهای جنگلی، مصوب شورای عالی جنگلها و مراتع کشور با شرح خدمات ابلاغی مناطق نمونه گردشگری، وزارت جهاد کشاورزی با همکاری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی در مدت ۶ ماه پس از ابلاغ این تصویبنامه، نسبت به اصلاح و تدوین شرح خدمات یکپارچه، اقدام میکنند.
ایجاد شده: 10/آبان/1400 آخرین ویرایش: 10/آبان/1400 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از رویترز، " گرانت شپس " وزیر حمل و نقل انگلیس اعلام کرد دولت این کشور هفته آینده، هفت کشور باقیمانده در فهرست قرمز کرونایی خود را حذف خواهد کرد. مسافران تازه وارد از این کشورها ملزم بودند هنگام ورود به انگلیس به قرنطینه ۱۰ روزه در یک هتل بروند. این هفت کشور که از روز اول نوامبر از این فهرست حذف خواهند شد عبارتند از کلمبیا، جمهوری دومینیکن، اکوادور، هائیتی، پاناما، پرو و ونزوئلا. مقامات پزشکی انگلیس گفته اند این کشورها دیگر منبع نگرانی نیستند. شپس گفت: این تغییرات سیاستی در انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی اجرا خواهد شد. وی افزود: انگلیس صدها اتاق هتل را نیز به صورت آماده به خدمت نگاه میدارد تا در صورتی که مقامات تصمیم گرفتند کشوری را دوباره در فهرست قرمز قرار دهند جایی برای قرنطینه ۱۰ روزه موجود باشد. وی همچنین گفت: ۳۰ کشور دیگر نیز به فهرست کشورهایی که واکسیناسیون کرونایی آنها را دولت انگلیس به رسمیت شناخته افزوده میشوند. در این فهرست هم اکنون نام ۱۳۵ کشور قرار دارد. از سوی دیگر محققان کالج سلطنتی لندن در مطالعهای دریافتند آلودگی افراد واکسن زده به سویه دلتا مشابه افراد واکسن نزده است. این محققان اعلام کردند یک چهارم افرادی که با خانوارهای واکسن زده تماس داشتند به کرونا مبتلا شده اند در حالی که این نسبت در خانوارهای واکسن نزده ۳۸ درصد بود.
ایجاد شده: 9/آبان/1400 آخرین ویرایش: 9/آبان/1400 اخبار خارجی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از روزنامه استریتس تایمز ، تایلند اولین کشوری بود که وارد گود شد و در ماه ژوییه برنامه ای طراحی کرد که به بازدیدکنندگان خارجی واکسینه شده کامل اجازه داد بدون قرنطینه از جزیره "فوکت" Phuket محبوب گردشگران بازدید نمایند. موفقیت نسبی این برنامه که به گفته مقامات تایلند موجب ورود بیش از ۷۰ هزار مسافر خارجی و صرف هزینه ای معادل ۲.۱۴ میلیارد بات (۸۶ میلیون دلار) در این جزیره شد ، مقامات را بر آن داشت که گام بزرگ بعدی را بردارند. از روز دوشنبه اول نوامبر مسافران واکسینه شده که از ۴۶ کشور جهان با هواپیما وارد پادشاهی تایلند می شوند نیازی به قرنطینه شدن نخواهند داشت. "پرایوت چانوکا" نخست وزیر تایلند حق مطلب را ادا کرد زمانی که گفت اگر تایلند به آهستگی و کندی عمل کند ، گردشگران خارجی راهای جاهای دیگر خواهند شد. او اوایل ماه جاری در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: ما باید در چند ماه آینده با سرعت اما با احتیاط عمل کنیم و فرصت را از دست ندهیم و از میلیونها نفری که از بخش گردشگری امرار معاش می کنند حمایت نماییم. منطقه آسیای جنوب شرقی در چند هفته گذشته شاهد اعلامیه ها و فعالیتهای مختلفی بوده و چندین کشور تدابیر قرنطینه را کاهش داده یا برداشته اند. اوایل ماه جاری کشور اندونزی نیز پس از تاخیرهایی ، جزیره "بالی" محبوب گردشگران را به روی بازدیدکنندگان بین المللی بازگشایی کرد . کشورهای ویتنام ، کامبوج و مالزی نیز در حال برنامه ریزی برای اقدامات مشابه هستند. گردشگری یکی از فعالیتهای اقتصادی کلیدی در منطقه است . پیش از پاندمی کرونا بیش از ۱۳۰ میلیون مسافر بین المللی از منطقه بازدید می کرد و ۴۲ میلیون شغل به این بخش وابسته بود. به گفته مسئولان بخش گردشگری ، بخش مسافرت و گردشگری در مجموع ۱۲.۱ درصد از تولید ناخالص داخلی جنوب شرقی آسیا را به خود اختصاص داده و این معادل بیش از ۳۸۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ بود.
ایجاد شده: 8/آبان/1400 آخرین ویرایش: 8/آبان/1400 اخبار خارجی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز جمعه یک آژانس تحقیقاتی و آماری بینالمللی اعلام کرد به دنبال بازگشایی مرزهای مالدیو به روی گردشگران، این کشور با بهبود قابلتوجه وضعیت اقتصادی مواجه شده است. مرزهای مالدیو از جولای سال گذشته بازگشایی شد و توانست گردشگرانی را که برای بازدید از جزیرهها و شنهای سفید این کشور سفر میکردند از ساکنان و شهروندان جدا نگه دارد. مقامات این کشور به این منظور تفرجگاههای مشخصی را برای گردشگران درنظر گرفتند. گردشگرانی که به فرودگاههای بینالمللی مالدیو میرسند با قایق به جزایر تفریحی مشخصی منتقل میشوند. بر اساس اطلاعات آژانس «فیچ ریتینگز»، گردشگری مالدیو تاکنون به ۷۰ درصد از وضعیت پیش از شیوع کرونا در این کشور بازگشته است. مالدیو در سال ۲۰۱۹، ۱.۷ میلیون گردشگر خارجی جذب کرد و در آن زمان ۱۵ درصد افزایش در شمار گردشگران خارجی را به نسبت سال ۲۰۱۸ به ثبت رساند. تمام افراد شاغل در جزایر تفریحی مالدیو به طور کامل علیه ویروس کرونا واکسینه شدهاند.
ایجاد شده: 8/آبان/1400 آخرین ویرایش: 8/آبان/1400 اخبار خارجی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، آمریکا امروز چهارشنبه ۲۷ اکتبر نخستین گذرنامه با گزینه «ایکس» برای جنسیت را صادر کرد تا یک گام مهم برای افراد خارج از طبقه بندی مرد و زن برداشته شود. وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که گزینه «ایکس» برای جنسیت را تا اوایل سال ۲۰۲۲ در گذرنامه ها و گواهیهای تولد آمریکاییهایی که خارج از کشور به دنیا بیایند، درج خواهد کرد. ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به صدور گذرنامه با گزینه «ایکس» برای جنسیت، بر تعهد این وزارتخانه برای ارتقای آزادی، کرامت و برابری همه افراد جامعه از جمله افراد «ال.جی.بی.تی.کیو.آی» (LGBTQI) تأکید کرد. پیشتر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفته بود که برای تحقق این کار موانع فنی وجود دارد که باید برطرف شوند. وزارت خارجه آمریکا در زمان مسئولیت آقای بلینکن، به دارندگان گذرنامه آمریکا اجازه داد تا جنسیت خود را در گذرنامههایشان انتخاب کنند. آمریکاییها پیش از این اگر میخواستند جنسیتی متفاوت از شناسنامه یا سایر مدارک خود را در گذرنامههایشان مشخص کنند، به گواهی پزشکی نیاز داشتند. بر اساس گزارشهای منتشر شده، در حال حاضر حداقل ۱۱ کشور دیگر از گزینه «ایکس» یا «دیگر» در گذرنامههایشان استفاده میکنند. این کشورها شامل کانادا، آلمان و آرژانتین و همچنین هند، نپال و پاکستان هستند که میراثدار مفهوم تاریخی جنوب آسیا، «هجرا» هستند. وزارت خارجه آمریکا این خبر را همزمان با «روز افزایش آگاهی بیناجنسی» اعلام کرد و قول داد از افرادی که بر سر هویت جنسی خود با تبعیض روبرو هستند، حمایت کند. جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا قول داده است که حمایت از حقوق دگرباشان جنسی را در اولویت اصلی دولت خود قرار دهد. اتخاذ این سیاست، یک تغییر بزرگ نسبت به دولت دونالد ترامپ است که در آن وزارت خارجه سفارتخانههای آمریکا را از برافراشتن پرچمهای رنگین کمانی در حمایت از همجنسگرایان منع کرده بود.
ایجاد شده: 6/آبان/1400 آخرین ویرایش: 6/آبان/1400 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از انگجت، آزمایشگاه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی مؤسسه فناوری ماساچوست آماده است تا قایق مسافربری خودرانی را که طی ۶ سال گذشته در حال توسعه آن بوده است، عملیاتی کند. این قایق رباتیک خودران که "روبوت"(Roboat) نام دارد، چندین بار بازطراحی شده است. به عنوان مثال سال گذشته نسخهای از آن آزمایش شد که میتوانست دو مسافر را حمل کند. اما سازندگان "روبوت" امسال نسخه کامل آن را که میتواند حداکثر پنج مسافر یا ۱۵۰۰ کیلوگرم بار را حمل کند، زبالهها را جمعآوری کند و کالاها را تحویل دهد، در آمستردام عرضه میکنند. جدیدترین نسخه از "روبوت" با طراحی مشکی و خاکستری و دو نیمکت که روبروی یکدیگر قرار گرفتهاند، ظاهری آینده نگرانه دارد. این دستگاه کاملاً برقی است و با یک بار شارژ ۱۰ ساعت کار میکند و همچنین دارای قابلیت شارژ بیسیم است. "دانیلا روس"، مدیر آزمایشگاه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی مؤسسه فناوری ماساچوست میگوید: این نسخه دقیقتر است و سیستمهای ادراک، ناوبری و کنترل قویتری نسبت به نسخههای پیشین دارد. همچنین دارای ویژگیهای جدیدی از جمله حالت نزدیکی است که نزدیک شدن به یک بندر یا اتصال به قایق دیگر را آسانتر میکند و همچنین موقعیتیابی پویای بهتری دارد که به آن کمک میکند در آب بهتر حرکت کند. به گفته آزمایشگاه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی مؤسسه فناوری ماساچوست، فناوری خودران این قایق رباتیک شبیه به همان فناوری است که در خودروهای خودران استفاده میشود و با استفاده از جیپیاس برای تصمیم گیری در مورد یک مسیر ایمن از نقطه A تا نقطه B عمل میکند. "روبوت" همچنین از فناوری "لیدار"(LIDAR) و چندین دوربین برای میدان دید ۳۶۰ درجه استفاده میکند که به آن راهی برای تعیین مسیر و جلوگیری از برخورد با موانع میدهد. این قایق میتواند به صورت شبانهروزی کار کند، اما یک اپراتور در خشکی از یک مرکز کنترل آن را از راه دور نظارت میکند. ضمن اینکه یک اپراتور به تنهایی میتواند تا ۵۰ "روبوت" را نظارت کند. روبوتهای جدید همین امروز در آبهای آمستردام به نمایش درخواهند آمد. "استفان فن دایک"، مدیر نوآوری در مؤسسه آمستردام گفت: مرکز تاریخی آمستردام با یک شبکه مویرگی از راهآبها مکان مناسبی برای شروع این اتفاق است.
ایجاد شده: 6/آبان/1400 آخرین ویرایش: 6/آبان/1400 اخبار خارجی
بهگزارش هتل نیوز و به نقل از میراثآریا " علی اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور روز گذشته ۴ آبان ۱۴۰۰ در جمع روسای صنوف، فعالان بخش خصوصی و نمایندگان شرکتهای هواپیمایی که با هدف بهرهمندی جمهوری اسلامی ایران از فرصت رویداد بینالمللی جامجهانی ۲۰۲۲ برگزار شده بود؛ گفت: «برگزاری رویداد جامجهانی در همسایگی ایران فرصتی مطلوب برای بهرهمندی از این مهم فراهم آورده است که تمرکز و برنامهریزی در مورد این موضوع میتواند دستاوردهای قابل توجهی برای بخشهای مختلف به ویژه فعالان حوزه گردشگری کشور به همراه داشته باشد.» معاون گردشگری کشور افزود: «با توجه به وسعت جغرافیایی و جاذبههای متمایز گردشگری کشور، ایران میتواند در جذب تماشاگران جام جهانی اقدام کند؛ به همین منظور تجمیع ظرفیتهای بخش خصوصی با سیاستگذاری و مدیریت صحیح میتواند زمینهساز استفاده از این رویداد در زمینههای مختلف شود.» شالبافیان با اشاره به زمان برگزاری رویداد جامجهانی ۲۰۲۲ در فصل پاییز یادآور شد: «با توجه به اینکه مدت زمان برگزاری مسابقات در ایام غیرپیک گردشگری ایران است؛ از این رو ارائه بستههای سفر متشکل از محصولات متمایز همانند اقدامات ماجراجویانه، ورزشهای زمستانی، جاذبههای طبیعی و فرهنگی کشورمان میتواند سبب جذب تماشاگران و عامل ورود گردشگرانی شود که در ایام برگزاری جام جهانی به کشور قطر سفر خواهند کرد.»
ایجاد شده: 5/آبان/1400 آخرین ویرایش: 5/آبان/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " سید احمد علوی " رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران در نشست هماندیشی کمیته گردشگری شورای ششم تهران با متخصصان حوزه گردشگری گفت: یکی از اصلیترین برنامههای کمیته گردشگری این دوره شورای شهر، شناسایی پروژههای نیمهتمام، در حال انجام و یا معطل مانده حوزه شهری در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری تهران است. وی با بیان اینکه مدیریت چندگانه گردشگری تهران دغدغه ما نیز هست، تصریح کرد: اما باید اولویت را بر سامان دادن مدیریت بخشهایی بگذاریم که مربوط به شهرداری میشود و بعد به سراغ دستگاههای دیگر برویم. به گفته علوی، پیگیری احیا و معرفی جاذبهها و پتانسیلهای گردشگری و دیدنی تهران با بهرهگیری از نرمافزارهای تخصصی این عرصه، به عنوان راهنمای تهرانگردی توسط مجموعههای مربوطه در شهرداری تهران نیز از برنامههای کوتاه مدت و جاری این کمیته است. در ادامه این نشست علیرضا عالمنژاد متخصص حوزه تهرانگردی نیز گفت: یکی از اماکن مهم گردشگری در تهران مسجد تاریخی این شهر مانند مسجد مدرسه عالی شهید مطهری و مسجد سپه سالار که متأسفانه به دلیل کاربریهایی که دارند گردشگر نمیتواند از آنان بازدید کند. متأسفانه متولیان خانههای تاریخی و فرهنگی نگاه اداری به این امکان دارند و روزهای تعطیل در خانه را میبندد و به تعطیلات میروند. محمد یزدانی رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری نیز بیان کرد: چرا ما از این همه ظرفیت و این همه شهروندی که به عنوان توریست از شهر خارج میشوند به عنوان مبلغ برای معرفی تهران و جاذبههایش به دیگران استفاده نکنیم ؟ برنامهریزی جذب گردشگر را برای زمانی که تهران خلوت میشود داشته باشیم تا اصناف در تعطیلات متضرر نشوند. همچنین نصرالله حدادی تهران شناس با بیان این موضوع که متأسفانه اصرار عجیبی در پشت پرده برای فراموشی هویت تهران وجود دارد اظهار کرد: به طور مثال در طول 40 سال گذشته هیچ ساختمانی در تهران با معماری ایرانی-اسلامی ساخته نشده است. مادامی که متولی گردشگری در تهران یک دستگاه مشخص نباشد و ما همچنان شاهد این مدیریت چندگانه باشیم، مشکلات حل نمیشود. رضا دبیری نژاد مدیر موزه ملک نیز گفت: از 700 موزهای که در کشور داریم، 150 مورد در تهران مستقر هستند اما جز یکی دو مورد مابقی ارتباطی به تاریخ تهران ندارند. متأسفانه بسیاری از متولیان موزهها تنها به درآمد و سود و زیان موزهها توجه میکنند در حالی که ما باید گردش مالی که یک موزه برای محله یا شهر خود می آورد در نظر بگیریم. در انتها نیز احمد ابوحمزه استاد تاریخ ری و تهران بیان کرد: دژ رشکان قدمت 3 هزار ساله دارد اما بعد از حدود 20 سالی که از کشف آن میگذرد به کجا رسیده است؟ متأسفانه دوستان ما به دنبال ثبت جهانی خیابان ولیعصر رفتهاند اما برای ثبت دژ رشکان و چشمه علی با آن سابقه چند هزار ساله هیچ کاری نکردهاند.
ایجاد شده: 5/آبان/1400 آخرین ویرایش: 5/آبان/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از روابطعمومی معاونت گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی " علیاصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور در نشست با " بهنام بلوریان " سفیر جدید اعزامی جمهوری اسلامی ایران به کشور سنگاپور ضمن خیر مقدم و تشکر از روحیه همکاری و توجه ویژه به موضوع گردشگری گفت: «اگرچه تعداد گردشگران ورودی از سنگاپور زیاد نیست؛ اما برقراری دیپلماسی گردشگری میتواند ضمن ایجاد شرایط برخورداری فعالان گردشگری هر دو کشور سبب ارتقای سطح همکاریها و پیشگام شدن در توسعه سایر زمینههای ارتباطات باشد.» وی با بیان اینکه ایجاد پل ارتباطی میان دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری هر دو کشور یکی از اقدامات مهم و بسترساز در ایجاد روابط مذکور به شمار میآید؛ افزود: «برگزاری تور آشناسازی ابزاری تاثیرگذار برای این اقدام است که باعث درک عمیق فعالان بخش خصوصی و اصحاب رسانه دو کشور خواهد شد تا با بسط درلایههای تصمیمساز، گسترش روابط در ابعاد مختلف محقق شود.» شالبافیان همچنین خطاب به سفیر جدید اعزامی جمهوری اسلامی ایران درکشور سنگاپور یادآور شد: «در صورت معرفی افراد با زمینههای مساعد همکاری همانند اینفلوئنسرهای مسلمان و دعوت آنها به کشورمان می توانیم ورود به بطنجامعه و دستیابی به راهکارهای تاثیرگذار در بخش بازاریابی و تبلیغات گردشگری کشور را در این بازار بیابیم.» معاون گردشگری در ادامه تمرکز بر ظرفیتهای آموزشی را نیز یکی دیگر از پلهای ارتباطی میان گردشگری دو کشور ایران و سنگاپور عنوان کرد و گفت: «وجود ظرفیتهای آموزشی تخصصی در قالب کارگاههای آموزشی به صورت وبینار میتواند علاوه بر تبادل اطلاعات و بهروزرسانی دانش گردشگری سبب شناخت دقیق و عمیق دو کشور از داشته های موجود شود.» همچنین در این نشست بهنام بلوریان سفیر اعزامی جمهوری اسلامی ایران به کشور سنگاپور نیز ضمن تشریح ساختار سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این کشور نسبت به تسهیل روابط به ویژه در بخش دیپلماسی گردشگری اعلام آمادگی کرد.
ایجاد شده: 4/آبان/1400 آخرین ویرایش: 4/آبان/1400 اخبار داخلی
به گزارش خبرنگار هتل نیوز، حجت الاسلام والمسلمین " محمد عبادی زاده " امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، روز دوشنبه در دیدار فرماندار ، معاونین وبخشداران شهرستان بندرعباس با اشاره به جایگاه مهم شهر بندرعباس که در تحولات اقتصادی کشور نقش موثری دارد، اظهار داشت: بندرعباس در همه ی مسائل کشور به ویژه در صادرات و واردات، تولید، صنعت، حتی گردشگری جایگاه ویژه ایی دارد و باید در حوزه ی گردشگری دریایی ظرفیت هایی را در سواحل استان ایجاد کرد. نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: در حوزه ی تامین امنیت طبق گزارش های واصله، استان هرمزگان در وضعیت مطلوبی قرار دارد. وی افزود: مسئولین استانی و شهرستانی باید در راستای آسایش و آرامش مردم استان، زیبا سازی شهرها را مورد توجه قرار بدهند. امام جمعه بندرعباس در پایان خاطرنشان کرد: برنامه ریزی شهری باید در چشم انداز صد یا حداقل پنجاه سال آینده انجام شود. عزیزاله کناری، فرماندار بندرعباس در این دیدار گزارشی از اقدامات ارائه داد و گفت: بخشداران و معاونین فرمانداری در همه حوزه ها فعال هستند و با تلاش شبانه روزی سعی دارند مشکلات سطح شهر و روستاها را رصد کرده و نسبت به رفع آنها اقدام کنند.
ایجاد شده: 4/آبان/1400 آخرین ویرایش: 4/آبان/1400 اخبار داخلی