متقاضیان و فعالان گردشگری میتوانند برای حضور در این نمایشگاه با شرکت “رستاک پادویژن” به عنوان مجری نمایشگاه، تماس حاصل فرمایند. به گزارش هتلنیوز ، صنعت گردشگری به عنوان متنوعترین و بزرگترین صنایع در جهان، مهمترین منبع درآمد و ایجاد فرصتهای شغلی برای بسیاری از کشورهای دنیا به شمار میآید که از آن به عنوان موتور توسعه نام برده میشود و به علت اهمیتی که این صنعت از نظر اقتصادی و اجتماعی دارد، روز به روز بیشتر مورد توجه دولتها قرار میگیرد. معاون سرمایهگذاری شرکت سرمایهگذاری و توسعه کیش در مصاحبه اختصاصی با هتلنیوز ، اظهار داشت: جزیره زیبای کیش به عنوان یکی از قطبهای مهم گردشگری کشور با برخورداری از مواهب الهی و طبیعت زیبا با جاذبههای گردشگری منحصربفرد یکی از مقاصد مهم گردشگری از جمله گردشگری رویدادها و گردشگری خرید به شمار میآید. “سید محمود نور اشرفالدین” با اشاره به توانمندیهای جزیره کیش در برگزاری نمایشگاه، ابراز داشت: این جزیره به دلیل زیرساختهای مناسب از جمله هتلهای استاندارد، برقراری پرواز از کلان شهرهای کشور، خطوط دریایی و هوایی منظم، شبکه حمل و نقل درونشهری مطلوب و پیشرفته از یک سو و از سوی دیگر، وجود زیرساختهای مناسب برای برگزاری نمایشگاهها و همایشهای تخصصی، بسیار مورد توجه است. وی افزود: شرکت سرمایهگذاری و توسعه کیش به عنوان متولی برگزاری همایشها و نمایشگاهها در منطقه آزاد کیش در راستای سیاستهای کلان سازمان منطقه آزاد کیش تلاش نموده است تا زیرساختهای سختافزاری و نرمافزاری این قبیل رویدادها را در حد استانداردهای جهانی ایجاد نماید و از این سو تسهیلات ویژهای را برای مجریان و برگزار کنندگان نمایشگاهی فراهم نموده است. “نور اشرفالدین” تصریح کرد: نمایشگاه بینالمللی گردشگری، هتلداری و بازار سفر کیش از جمله نمایشگاههای مورد توجه و مهم منطقه میباشد که با حمایت شرکت سرمایهگذاری و توسعه کیش و معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش از تاریخ 5 لغایت 8 شهریور ماه سال جاری در مرکز نمایشگاههای بینالمللی جزیره کیش برگزار میشود. وی در پایان گفت: به منظور جلب رضایت حداکثری مشتریان و مشارکتکنندگان در این نمایشگاه، شرایط و تسهیلات ویژهای از سوی شرکت سرمایهگذاری در اختیار مجری نمایشگاه مذکور قرار گرفته است لذا متقاضیان و فعالان گردشگری میتوانند برای حضور در این نمایشگاه با شرکت “رستاک پادویژن” به عنوان مجری نمایشگاه، تماس حاصل فرمایند.
ایجاد شده: 27/مرداد/1397 آخرین ویرایش: 27/مرداد/1397 اخبار داخلی
گردشگری در صدر فهرست صنایعی است که بیشترین تاثیرات تحول دیجیتال را تجربه کرده و به همین علت شعار جهانی گردشگری در سال 2018 تحت عنوان “گردشگری و تحول دیجیتال” نام گرفته است. به گزارش هتلنیوز ، فعالان صنعت گردشگری و میهماننوازی برای حفظ و توسعه سهم خود از بازار باید بتوانند خودشان را با تحولات بسیار سریع حوزه دیجیتال هماهنگ کنند که موثرترین راه آن استفاده از ابزارهای دیجیتال در بازاریابی و تبلیغات است. در بازاریابی دیجیتال این فرصت فراهم است تا مشتریان سوالات خود را به راحتی مطرح کنند و تجربیات شخصی و یا حتی نظرات مثبت و منفی خود رو به اشتراک بگذارند. مطالعات نشان میدهد 95 درصد مشتریان قبل از رزرو، نظرات دیگر کاربران در شبکه های اجتماعی را خواندهاند پس در نتیجه شما باید جایی را پیدا کنید که کاربران هدف شما فعال هستند و وقت خود را با کاربران غیرهدفمند هدر ندهید. کابران تمایل به بازدید و خرید از سایتهایی دارند که در صفحات اول جستجو ظاهر میشوند. استفاده از ابزار SEO به آژانس مسافرتی شما کمک میکند تا در بالای نتایج موتور جستجو قرار بگیرید. حضور قوی در رسانههای اجتماعی به برندسازی نام شما و حتی به جذب گردشگران در سطح جهانی کمک میکند. شما میتوانید مشتریان خود را در رسانههای اجتماعی درگیر کنید و با اشتراک گذاشتن پستهای جالب و مفید، مشتریان بالقوه خود را برای قراردادهای بعدی، جذب کنید. شما با استفاده از ابزار “گوگل ادوردز” میتوانید به صورت کاملا هدفمند، تبلیغات خودتان را در جستجوهای گوگل نشان دهید. همچنین میتوانید رفتار مشتری را تجزیه تحلیل کرده و به بهبود تجربههای سفر آنها کمک کنید. در سمینار تخصصی “بازاریابی دیجیتال در صنعت گردشگری و میهماننوازی” شما میتوانید با نکات مدیریتی و اجرایی، تجربهها و عوامل کلیدی موفقیت در این حوزه آشنا شوید. همچنین در 8 کارگاه تخصصی طی دو روز، پرکاربردترین ابزارهای “دیجیتال مارکتینگ” را فرا میگیرید. زمان: 24 الی 26 مردادماه مکان: هتل لاله تهران جهت ثبتنام و کسب اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق لینک Evand.com/TourismDM و یا شماره تلفنهای 66521537 و 66510922 اقدام فرمائید. کد تخفیف ویژه هتلنیوز جهت شرکت در این سمینار: HNE
ایجاد شده: 22/مرداد/1397 آخرین ویرایش: 22/مرداد/1397 اخبار داخلی
“محمود مادرشاهیان” از سنین جوانی و در پی عشق و علاقه کودکی خود، وارد صنعت گردشگری و هتلداری شد و در دهه 60 اولین هتل خود با نام “ارم” را در شهر مشهد، احداث کرد. وی هماکنون و پس از گذشت بیش از 30 سال، مالک گروه هتلهای “هلیا” به عنوان یکی از بزرگترین گروههای هتلداری با 8 هتل در شهرهای مشهد و کیش است. مالک گروه هتلهای “هلیا” معتقد است، استان خراسان رضوی و شهر “مشهد” علاوه بر جاذبه زیارتی دارای ظرفیت وجاذبههای بسیاری در سایر حوزههای صنعت گردشگری است که اطلاعرسانی و تبلیغات خوبی در خصوص آن صورت نگرفته است. به گزارش هتلنیوز ، وی اظهار داشت: بایستی تلاش کنیم تا ماندگاری مسافران در شهر مشهد، افزایش یابد تا تمامی فعالان این حوزه در بخشهای مختلف از مزایای آن بهرهمند شوند. “محمود مادرشاهیان” با اشاره به خرید، افتتاح و راهاندازی مجدد هتل “پارک حیات” توسط گروه هتلهای “هلیا” ابراز داشت: خوشبختانه موفق شدیم در کوتاهترین زمان ممکن و طی مدت 18 ماه، پروژه بازسازی و نوسازی این هتل را به پایان برسانیم و هماکنون این هتل به عنوان یکی برترین هتلهای شرق کشور مشغول ارائه خدمات به گردشگران و میهمانان محترم است. مالک گروه هتلهای هلیا در ادامه گفت: انگیزه اصلی من از ورود به صنعت گردشگری، خدمت به اقتصاد و جوانان این مرز و بوم بوده است زیرا معتقدم آینده کشور با استفاده از صنعت توریسم، مدیریت خواهد شد. وی افزود: هر اندازه در کشور اشتغال و کارآفرینی ایجاد شود، چرخهای توسعه و اقتصاد نیز با سرعت بیشتری حرکت خواهد کرد. وی ادامه داد: به عنوان یکی ایرانی تا زمانی که توان و انرژی داشته باشم از هیچ تلاشی در راستای اشتغالزایی، دریغ نخواهم کرد و خدمت به جوانان کشور را افتخار خود میدانم. سرمایهگذار صنعت گردشگری و هتلداری کشور در خصوص آینده این صنعت در کشور نیز گفت: ایران دارای ظرفیتهای گردشگری بینظیری در دنیاست و به همین دلیل بسیار امیدوارم که با رفع موانع، صنعت گردشگری کشور به جایگاه واقعی خود دست یابد. مالک گروه هتلهای “هلیا” در پایان گفت: بایستی این نکته را در نظر بگیریم که سرمایهگذاری در شرایط فعلی، توجیه اقتصادی ندارد ولیکن به هیچ عنوان نباید به مسائل مالی فکر کنیم بلکه بایستی دست در دست هم و با امید، انگیزه و توکل، ایران را به دنیا نشان دهیم.
ایجاد شده: 9/مرداد/1397 آخرین ویرایش: 9/مرداد/1397 اخبار داخلی
پانزدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری، هتلداری، تجهیزات وابسته و صنایع دستی مشهد طی روزهای 11 تا 15 شهریورماه در محل دائمی نمایشگاههای این شهر برگزار خواهد شد. نشست خبری و آئین رونمایی از پوستر پانزدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری، هتلداری، تجهیزات وابسته و صنایع دستی مشهد، امروز چهارشنبه ( سوم مردادماه ) به میزبانی هتل هویزه تهران و در سالن “ملل” این هتل، برگزار شد. به گزارش هتلنیوز ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی، رئیس جامعه هتلداران ایران، مدیرعامل گروه هتلهای کوثر، مشاور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و همچنین جمعی مسئولین و فعالان در این نشست، حضور داشتند. “ابوالفضل مکرمیفر” مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی با اشاره به ویژگیهای خاص این دوره از نمایشگاه گردشگری مشهد، اظهار داشت: در بخش تجهیزات هتلداری با نوآوریهایی مواجه هستیم. همچنین در بخش صنایع دستی نیز از هنرمندانی دعوت کردهایم که دارای مهر اصالت یونسکو هستند. “مکرمیفر” ابراز داشت: پیشبینی میکنیم در نمایشگاه امسال، میهمانانی از 20 کشور خارجی حضور داشته باشند که در این راستا دعوت از کشورهای مسلمان و آسیای میانه مانند ترکیه، آذربایجان، عراق، تاتارستان، عمان، هند، افغانستان و کویت، قطعی شده است. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی در خصوص همزمانی برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری، هتلداری، تجهیزات وابسته و صنایع دستی مشهد با نمایشگاههای کیش و تهران، ابراز داشت: نمایشگاه مشهد با این نمایشگاهها تلاقی نخواهد داشت. خوشبختانه کشور در زمینه برگزاری نمایشگاههای گردشگری و صنایع دستی، فعالتر شده و از طرف دیگر به دلیل اینکه در آستانه فرا رسیدن ماه محرم هستیم از فرصت پایان تعظیلات تابستانی برای برگزاری این نمایشگاهها استفاده شده است. در ادامه این نشست، دکتر “جمشید حمزهزاده” رئیس جامعه هتلداران ایران به برگزاری نشستها و میزگردهای تخصصی همزمان با برگزاری پانزدهمین نمایشگاه گردشگری، هتلداری، تجهیزات وابسته و صنایع دستی مشهد، اشاره کرد و گفت: نشست اعضای هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران نیز در شهر مشهد، برگزار خواهد شد. رئیس جامعه هتلداران ایران، افزود: شهر مشهد طی 30 سال اخیر در مباحث مربوط به ارتقای کیفیت خدمات، بروزرسانی دانش در مراکز اقامتی و در نهایت توسعه گردشگری، پرچمدار بوده است. “جمشید حمزهزاده” ادامه داد: خوشبختانه در شرایط فعلی بیش از 90 درصد تجهیزات هتلداری مورد نیاز در داخل کشور تولید میشود که امیدواریم این میزان به 100 درصد برسد. وی در پایان گفت: برگزاری نمایشگاههای گردشگری و هتلداری باعث آشنایی فعالان این حوزه با آخرین تکنولوژیها و تجهیزات داخلی کشور در زمینه هتلداری خواهد شد و کمک میکند تا مدیران مراکز اقامتی و فروشندگان در کنار یکدیگر قرار گرفته و همکاری گستردهای با هم داشته باشند.
ایجاد شده: 3/مرداد/1397 آخرین ویرایش: 3/مرداد/1397 اخبار داخلی
سرپرست معاونت سرمایهگذاری و طرحهای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز به تشریح جزئیات پروژههای مربوط به تاسیسات گردشگری در سطح این استان پرداخت. به گزارش هتلنیوز و به گفته سرپرست معاونت سرمایهگذاری و طرحهای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی، جدیدترین آمار و ارقام در خصوص پروژههای تاسیسات گردشگری استان خراسان رضوی طی روزهای آینده توسط شخص مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، اعلام خواهد شد. “احمد دیناری” در گفتگو با خبرنگار هتلنیوز، اظهار داشت: در حال حاضر 350 پروژه گردشگری در حال ساخت، تبدیل، توسعه، بهسازی و نوسازی در سطح استان خراسان رضوی، فعال است که از این میان 271 مورد به پروژههای در دست ساخت مرتبط میشود. “دیناری” تصریح کرد: از میان پروژههای در حال ساخت، 48 درصد هتل، 13 درصد هتلآپارتمان، 11 درصد میهمانپذیر و الباقی جزو سایر تاسیسات گردشگری مانند سفرهخانههای سنتی، مجتمعهای پذیرایی و … هستند. وی افزود: در ماده 1 آئیننامه ایجاد، اصلاح، تکمیل و درجهبندی، 16 بند شامل 25 نوع تاسیسات گردشگری ذکر شده است. پیشنهاد ما به سرمایهگذاران این است که وارد حوزه تاسیسات گردشگری شوند که عملا جاذبه گردشگری نیز به حساب میآیند. مانند پارکهای گردشگری. گفته سرپرست معاونت سرمایهگذاری و طرحهای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی، ادامه داد: از سوی دیگر سرمایهگذاران حوزه اقامتی نیز بهتر است به موضوع اقامتگاههای ارزان قیمت مانند میهماپذیر و هتلهای حداکثر 2 ستاره ورود پیدا کنند تا شاهد تعادل در حوزه سرمایهگذاری گردشگری استان خراسان رضوی باشیم. وی افزود: خراسان رضوی و شهر “مشهد” هیچ مشکل و کمبودی در زمینه تعداد گردشگر ندارد منتهی بایستی با اتخاذ سیاستهای درست، برنامهریزی صحیح و مشاوره مناسب، صنعت گردشگری استان را به سمت توسعه سوق داد. وی در پایان گفت: با توجه به برنامههای موجود، توصیه ما به سرمایهگذاران حوزه گردشگری این است که از شهر به سمت روستا حرکت کنند تا علاوه بر ایجاد توازن میان دو بخش، شاهد توسعه روستاها نیز باشیم.
ایجاد شده: 26/تیر/1397 آخرین ویرایش: 26/تیر/1397 اخبار داخلی
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز از طی مراحل اداری تشکیل جامعه هتلداران این استان طی 7 تا 10 روز آینده خبر داد. “یوسف بیدخوری” در حاشیه نشست اخیر فعالان صنعت گردشگری کشور که در محل هتل بزرگ “پارک حیات” مشهد برگزار شد به گفتگو با خبرنگار هتلنیوز ، پرداخت. سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی، اظهار داشت: پس از ابلاغ دستورالعمل نحوه ایجاد تشکلهای گردشگری، تشکیل جامعه هتلداران در دستور کار قرار گرفت و هیات موسس نیز بلافاصله با حضور جمعی از اعضای فعلی اتحادیه هتلداران و همچنین تعدادی از سرمایهگذاران عمده صنعت هتلداری مشهد، تشکیل شد. “یوسف بیدخوری” ابراز داشت: پس از تشکیل جلسات متعدد با حضور اعضای هیات موسس، اصلاحات پیشنهادی مطرح شد و برای دریافت تائیدیه نهایی نیز مکاتباتی با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صورت گرفته که این مراحل نیز طی 7 تا 10 روز آینده، انجام خواهد شد. وی تصریح کرد: پس از تائید نهایی اساسنامه از سوی سازمان مرکزی، اطلاعیه تشکیل جلسه مجمع عمومی اعلام خواهد شد و انتخابات هیاتمدیره نیز بر اساس قانون ظرف مدت 15 روز انجام خواهد شد. وی در خصوص اصلاحات انجام گرفته در اساسنامه نیز گفت: بر اساس این اساسنامه، تمامی افرادی که دارای پروانه معتبر از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی هستند میتوانند کاندید شوند و در انتخابات هیاتمدیره حضور یابند. از سوی دیگر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز هیچ دخالتی بر روند اجرایی انتخابات نخواهد داشت و صرفا وظیفه بررسی احراز شرایط را بر عهده دارد. سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی، ادامه داد: با توجه به کثرت واحدهای اقامتی و حضور هتلهای با کیفیت در سطح استان، امیدواریم انجمن بسیار قوی در کنار سازمان داشته باشیم و بر این اساس تعاملات مناسبی نیز صورت گیرد. “بیدخوری” در خصوص وضعیت اتحادیه هتلداران پس از تشکیل جامعه، گفت: اتحادیه هتلداران بر اساس قانون نظام صنفی تشکیل شده و قطعا فعالیت یا عدم فعالیت این تشکل نیز بر اساس قانون مرجع، خواهد بود. وی در پایان گفت: به محض تشکیل جامعه هتلداران استان، تمامی ارتباطات اداره کل با این تشکل خواهد بود زیرا از طریق قانون برنامه ششم توسعه کشور و بر اساس آئیننامه ایجاد و اصلاح، تشکیل شده است.
ایجاد شده: 24/تیر/1397 آخرین ویرایش: 24/تیر/1397 اخبار داخلی
مدیرکل جدید هتل لاله تهران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز ، اظهار داشت: هتل لاله مدتها بود علیرغم بهرهگیری از تجهیزات استاندارد به دلیل کیفیت پایین در ارائه خدمات و ضعف نرمافزاری به ظاهر از چرخه هتلهای پنج ستاره کشور خارج شده بود. “مهدی براتی” ابراز داشت: از زمان ورود به این هتل، موضوع نیروی انسانی بطور جدی مورد بررسی قرار گرفته است و هماکنون با ایجاد تغییر و تحولات در بخشهای مختلف از جمله رستوران، خانهداری، تشریفات، فنی و مهندسی و همچنین بازاریابی و فروش، توانستهایم به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم. مدیرکل هتل لاله تهران گفت: اقدامات بسیار خوبی در زمینه آداب معاشرت، نوع برخورد با میهمانان، نحوه ارائه خدمات، بهداشت و همچنین کیفیت غذا صورت گرفته است که در نتیجه انتقادات و اعتراضات میهمانان به حداقل رسیده است. “مهدی براتی” با اشاره به اجرای پروژه بازسازی هتل لاله تهران، بیان داشت: فردا چهارمین جلسه در خصوص بازسازی هتل با حضور مدیران هتل، مدیران شرکت توسعه گردشگری و پیمانکاران، برگزار خواهد شد. در واقع ما به دنبال یک طرح جامع هستیم. “براتی” افزود: بازسازی هتل به صورت فاز به فاز و مرحله به مرحله صورت خواهد پذیرفت به شکلی که هتل همزمان با اجرای پروژه بازسازی، پذیرش میهمان نیز خواهد داشت. وی ادامه داد: اولویت ما در پروژه بازسازی، فضاهای عمومی نظیر لابی، سالنها، رستوران و کافیشاپ است و سپس وارد اتاقها خواهیم شد. مدیرکل هتل لاله تهران در خصوص بازگشایی مجدد استخر روباز و رستوران فضای آزاد این هتل نیز گفت: به شخصه معتقدم بایستی از تمامی فضاهای موجود در هتل در راستای درآمدزایی استفاده کرد. وی در پایان در رابطه با عملکرد گروه خبری هتلنیوز، اظهار داشت: جای خالی چنین رسانهای به شدت در فضای صنعت هتلداری کشور که خوشبختانه تیم هتلنیوز به سرعت موفق شد این کمبود را جبران کند. وی در پایان گفت: با وجود مرجع خبری مانند هتلنیوز دیگر لازم نیست تا افراد اخبار را از کانالهای دیگر دریافت کنند.
ایجاد شده: 19/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 19/خرداد/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، نشست بررسی فرایند تشکیل جامعه هتلداران استان خراسان رضوی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، هیات موسس جامعه هتلداران و برخی هتلداران استان خراسان رضوی در محل هتل “میثاق” مشهد برگزار شد. “ابوالفضل مکرمیفر” مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی در این نشست ضمن اعلام حمایت از تشکیل جامعه هتلداران، اظهار داشت: هتلداری صدمات زیادی را خورده و اکنون باید برای احیای این صنعت اقتصادی همه فعالان این حوزه همدل و هماهنگ شوند. وی با اشاره به تغییرات ایجاد شده در قانون برنامه ششم توسعه کشور، اظهار داشت: تشکلهای حوزه گردشگری از زیرمجموعه وزارت صنعت و معدن و تجارت به زیر مجموعه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تغییرمیکنند و به آغوش خانواده گردشگری برمی گردد. وی تاکید کرد: تشکیل جامعه هتلداران خراسان رضوی یک فرصت است که میتواند بخشی از امور مرتبط با هتلداران را پیگیری کند. “امیر سزاوار” رئیس هیات موسس جامعه هتلداران استان خراسان رضوی در این نشست ضمن اشاره به مفاد قانون برنامه ششم در خصوص تشکلهای گردشگری، اظهار داشت: اتحادیه هتلداران دیگر جایگاهی ندارد و تشکیل جامعه هتلداران ضروری است.
ایجاد شده: 9/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 9/خرداد/1397 اخبار داخلی
دکتر “علی رحیمپور” مشاور عالی استاندار و مجری طرح توسعه گردشگری استان گیلان در مصاحبه اختصاصی با هتلنیوز به بررسی مهمترین مشکلات و معضلات فعلی صنعت هتلداری و بیان راهکارهای پیشنهادی خود برای خروج از این وضعیت، پرداخت. مصاحبه مفصل هتلنیوز با “علی رحیمپور” را در ادامه مشاهده مینمایید. آزادسازی نرخگذاری هتلها بهترین راهکار خروج از وضعیت موجود مشاور عالی استاندار گیلان، اظهار داشت: یکی از مهمترین مباحث در حوزه کسب و کار صنعت هتلداری، موضوع نرخگذاری خدمات هتلداری است. در حقیقت زمانی میتوانیم برای سرمایهگذاران داخلی و خارجی ساخت و احداث هتل، جذابیت ایجاد کنیم که آنها بتوانند نرخ خدمات خود را بر اساس قانون عرضه و تقاضا اعمال کنند. مشاور استاندار گیلان، ابراز داشت: بین سالهای 1381 تا 83 و در دوران مدیریت جناب آقای “مرعشی” در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با همکاری یک شرکت اسپانیایی، استانداردهای هتلهای یک تا پنج ستاره تدوین و سپس در سال 1384 بخشنامهای در این خصوص به هتلهای سراسر کشور ابلاغ شد که بر اساس آن هر هتل و مجموعه اقامتی که میتوانست این استانداردها را رعایت کند از شمول نرخگذاری معاف بود. وی افزود: پس از روی کار آمدن دولت جدید و تغییر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این بخشنامه ملغی و اجازه اجرای آن داده نشد. “علی رحیمپور” تصریح کرد: موضوع نرخگذاری دولتی همچنان یکی از عوامل بازدارنده در جذب سرمایهگذار و رونق کسب و کار در صنعت هتلداری است. در واقع هتلداری تنها بخشی است که خدمات آن توسط بخش خصوصی تولید و ارائه میشود ولی نرخ آن را دولت تائید میکند. وی تاکید کرد: بایستی نرخگذاری از شکل دولتی خود خارج و در اختیار سرمایهگذاران، مالکان، بهرهبرداران و نهایتا تشکلهای بخش خصوصی قرار گیرد. آموزش نیروی انسانی لازمه ارتقای کیفیت خدمات گردشگری مجری طرح توسعه گردشگری استان گیلان در ادامه اظهارات خود گفت: یکی از مهمترین نقاط ضعف ما در صنعت هتلداری در زمینه آموزش است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با وجود تلاشها و مذاکرات بسیاری که انجام شده است، هیچ مدرسه هتلداری ( Hotel School ) در ایران فعالیت نداشته تا نیروی متخصص و آموزش دیدهای تربیت کند. “رحیمپور” گفت: یکی از وظایف مهم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حمایت از ایجاد مدارس هتلداری با برندهای مطرح جهانی است. وی در ادامه افزود: حوزه آموزش برای سرمایهگذاران به دلیل هزینههای بالا و همچنین عدم الزام دستگاه گردشگری کشور در خصوص استفاده از نیروی متخصص و آموزشدیده در هتلها، توجیه اقتصادی ندارد که این خود باعث شده تا حد زیادی از استانداردهای بینالمللی ارتقای کیفیت خدمات، دور باشیم. وی در خصوص اهمیت موضوع آموزش در حزوه هتلداری، گفت: برای رضایتمندی مشتریان و ارتقای کیفیت خدمات در هتلها باید به بحث آموزش ورود پیدا کنیم. در تمامی کشورهای دنیا، دولت از موسسات آموزش خصوصی حمایت میکند زیرا آموزش یک بحث زیربنایی در توسعه جوامع است. مجری طرح توسعه گردشگری استان گیلان، آموزش را در تمامی سطوح صنعت هتلداری ضروری دانست و گفت: آموزش فقط مختص به بخش خدمات نیست. مهمترین بخش در صنعت هتلداری، مدیران هستند که در کشور ما طی سالهای اخیر امکانی جهت آموزش خارج از کشور و یا آموزشهای ضمن خدمت مدیران هتلداری فراهم نشده است. از سوی دیگر در بدنه مدیریت سازمان میراث فرهنگی و معاونت گردشگری کشور نیز شاهد هستیم که مدیران از آموزشهای بینالمللی همسو با استانداردهای جهانی به دور هستند. وی ادامه داد: اگر به دنبال این هستیم که مردم جامعه به جای استفاده از خانهمسافر و منازل استیجاری رهسپار هتل و مراکز اقامتی رسمی شوند بایستی از طریق آموزشهای تخصصی و تربیت نیروی متخصص به ازای پولی که گردشگران و میهمانان پرداخت میشود، ارزش ایجاد کنیم. توانمندسازی مردم برای نجات از بیابانخوابی و خیابانخوابی “علی رحیمپور” در ادامه به اهمیت تسهیل سفر برای عموم مردم جامعه اشاره کرد و گفت: بایستی مردم جامعه را توانمند کنیم و این توانمندسازی فقط از طریق پرداخت پول نقد صورت نمیپذیرد. برای مثال میتوانیم برای کارکنان دستگاههای دولتی و کارگران فعال در سایر بخشها، اعتباراتی ایجاد کنیم تا این افراد با استفاده از آن به سفرهای داخلی بروند. به دلیل سختگیری نهادهای نظارتی، هتلداران در ایران فقط اتاقدار هستند در کشور شاهد این هستیم که برای برگزاری مراسمی مانند جشن و یا پخش موسیقی زنده، سختگیریهای بسیاری از سوی دستگاههای نظارتی مانند پلیس اماکن صورت میگیرد. در شرایط موجود، هتلداران ما صرفا اتاقدار هستند و به دلیل محدودیتهای موجود، امکان استفاده و مدیریت اوقات فراغت را ندارند. در نتیجه بسیاری طبیعی است که درآمد هتلها کاهش یابد و فقط محدود به فروش اتاق و خدمات پذیرایی باشد. ایران یکی از گرانترین کشورهای دنیا در زمینه احداث هتل مدیرعامل اسبق گروه هتلهای هما، اظهار داشت: ایران جزو کشورهای گران دنیا در زمینه ساخت و احداث هتل است زیرا از یک سو در ایران چیزی به نام تسهیلات زمین وجود ندارد و از سوی دیگر در هیچ جای دنیا نرخ سود تسهیلات بانکی در حوزه گردشگری و هتلداری 25 درصد نیست. “رحیمپور” افزود: گرانی زمین و نرخ بالای سود تسهیلات بانکی باعث شده تا روند احداث هتلهای جدید در کشور نیز کاهش یابد تا جایی که امروز در شهر تهران به عنوان پایتخت تنها 6 هتل پنج ستاره در حال فعالیت است که این خود به تنهایی یک فاجعه محسوب میشود. در شهر “نایروبی” کنیا 21 هتل پنج ستاره وجود دارد. وی در ادامه ابراز داشت: در بسیاری از شهرهای دنیا، زمین با کاربریهای عمومی، فرهنگی و … به صورت رایگان و یا با قیمت ارزان در اختیار سرمایهگذاران قرار میگیرد. پس در نتیجه ارائه تسهیلات مالی و اعتباری در ساخت هتلها و تسریع در روند صدور مجوزها از راهکارهای پیشنهادی برای خروج از این شرایط است. نیازمند تسهیل در فرایند صدور مجوز احداث هتل هستیم این کارشناس صنعت گردشگری و هتلداری در بخش پایانی مصاحبه خود با هتلنیوز به بوروکراسی اداری دستگاههای تصمیمگیرنده در صنعت گردشگری کشور اشاره کرد و گفت: سرمایهگذاران و بهرهبرداران برای دریافت مجوزهای لازم احداث هتل حداقل 2 سال درگیر سیستم اداری و بوروکراسی موجود هستند در شرایطی که میتوان با ایجاد یک پنجره واحد به این فرایند سرعت داد. وی در پایان گفت: در زمانی نه چندان دور برندهای هتلداری بینالمللی همچون Hilton و Intercontinantal در ایران فعالیت داشتند. باید تلاش کنیم تا هتلهای جدید تحت برند بینالمللی در کشور احداث کنیم. با اینکار هم استانداردهای جهانی رعایت میشود و هم برندها نیز برای فروش خدمات خود شروع به فروش پکیجهای هتلی و گردشگری خواهند نمود.
ایجاد شده: 7/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 7/خرداد/1397 اخبار داخلی
دومین مجمع هماهنگی اعضای تشکلهای گردشگری کشور، شب گذشته با حضور روسای تشکلهای گردشگری، اعضای کمیسیون مشترک طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه و همچنین معاون گردشگری کشور به میزبانی هتل “باباطاهر” تهران برگزار شد. به گزارش هتلنیوز ، رئیس کمیسیون مشترک طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه در این نشست، اظهار داشت: خدا را شکر که در مسیر تشکیل وزارت گردشگری یک گام به جلو برداشته و کلیات طرح در مجلس شورای اسلامی تصویب شد. حال فرصت آن است تا در جهت پویایی و تاثیرگذاری این وزارتخانه، اقداماتی انجام شود. دکتر “سلمان خدادادی” ابراز داشت: رایگیری، بحث و تبادل نظر ماهیت کار مجلس است. خوشبختانه اکثریت نمایندگان مجلس با این طرح همراه و موافق بوده و نمایندگان مخالف نیز در نهایت قانع شدند. رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تمامی بخشهای حاکمیتی و دولتی همواره از طرح تشکیل وزارت گردشگری حمایت کردهاند زیرا تشکیل وزارت گردشگری میتواند گشایشی باشد در مسیر توسعه گردشگری کشور. وی افزود: تشکیل وزارت گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی را به فال نیک میگیریم ولیکن از سوی دیگر بخش خصوصی نیز بایستی دارای این آمادگی باشد تا مشکلات وموانع هر چه سریعتر برطرف شود. وی در پایان گفت: بخش خصوصی نیازمند یک تشکل سیاسی قوی با حضور همه فعالان این حوزه است تا در کمترین زمان ممکن تصمیمگیری و اقدام نماید.
ایجاد شده: 2/خرداد/1397 آخرین ویرایش: 2/خرداد/1397 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، تغییرات رخ داده در عرصه سیاست بینالمللی که تاثیر مستقیم روی گردشگری ایران داشت، باعث شد تا مدت کوتاه حضور مستقیم سامانه booking.com در ایران کوتاهتر شود و عملا این سامانه رزرواسیون، هتلهای ایرانی را مسدود نماید. “حسن زارعی” کارشناس هتلداری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتلنیوز در رابطه با این تغییر و تحولات، اظهار داشت: نکته کلیدی در تصمیم قطع همکاری یک جانبه از سوی booking.com این است که عملا ورود این سامانه بدون آگاهی دقیق و عمیق جامعه هتلداری ایران بود و اکنون رفتن آن نیز در خلا چنین آگاهی صورت گرفته است. چنین سامانههایی به عنوان بخشی از زنجیره جهانی توزیع هتلها که لایههای متعدد و پیچیدهای را در بر میگیرند، نیازمند بسترسازی دقیق و جامع جهت فعالیت در هر بازاری هستند. “حسن زارعی” ابراز داشت: booking.com در مقطعی وارد کشورمان شد که جامعه هتلداری کشور همچنان درگیر نحوه فعالیت سامانههای فروش آنلاین داخلی و آشنایی با چنین ساختارهایی بود. ساختارهایی که نیازمند شناخت دقیق نحوه نرخگذاری، نحوه توزیع، نحوه فروش، نحوه کنترل بازار و نحوه ایجاد رقابت در بازار در بخشهای مختلف و پرهیز از فروش تخفیف هتلهاست. وی تصریح کرد: نکته ظریف در این قطع همکاری این است که سامانه booking.com و سایر سامانههای جهانی همانند HRS از سالیان متمادی پیش در بازار ایران وجود داشتهاند و به صورت غیر مستقیم و از طریق آژانسها و سامانههای واسطه نسبت به توزیع و فروش هتلهای ایران اقدام مینمودهاند. بدیهی است که این روند همچنان و علیرغم بازگشت تحریمها ادامه پیدا خواهد کرد. این کارشناس صنعت هتلداری کشور، گفت: یکی از دلایل کلیدی در ایجاد انگیزه booking.com برای ورود مستقیم به بازار ایران، گشایشهای رخ داده پس از سال 2015 به ویژه در حوزه بانکداری بود زیرا نحوه فروش آنلاین و پرداختهای ارزی، نقشی اساسی در فعالیت سامانههای آنلاین جهانی دارد. وی افزود: حتی در مقطعی و در بدو ورود، این سامانه تعدادی از هتلهای تهران را به صورت آزمایشی و بدون دریافت کمیسیون فروش به روی سامانه خود قرار داد تا بسترهای لازم فراهم شود. مدیران فروش این سامانه شهرهای مختلف ایران را طی نمودند تا با ارتباط مستقیم با هتلها به تسریع این روند کمک نمایند. آخرین تلاش این سامانه برای حضور پر رنگ در بازار هتلداری ایران، شرکت مستقیم در یازدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری و هتلداری ایران بود که علیرغم استقرار در غرفهای کوچک، دستاوردهای بزرگی داشت و با استقبال چشمگیری مواجه شد. “زارعی” بیان داشت: برای اولین بار و توسط Booking بود که extranet تخصصی هتلها فعال شد تا با حذف واسطهها، هر هتلی بتواند تعداد اتاق دلخواه خویش را با قیمت و تنوع مورد نظر خود در بازار داخلی و جهانی بفروشد و هر لحظه آن را مدیریت نماید. این امر کمک شایانی به هتلداران ما نمود تا بهتر از پیش و به صورت مستقیم و عملیاتی با جزئیات فروش آنلاین استاندارد و جهانی آشنا شوند. هر چند بخش دیگری از هتلداران هم عملا رقابتی نا آگاهانه صرفا برای ورود به این سامانه جهانی و عقب نماندن از کارزار تبلیغات مجازی و بنرهای تلگرامی و پوسترها داشتند! “حسن زارعی” تاکید کرد: در طی مدت فعالیت booking.com در ایران ساختارهای بانکی آنچنان که باید آماده نبود و حتی هتلهای ایران مجبور بودند فروش ریالی اتاقهای خود را با تبدیل ناعادلانه به یورو با نرخ تبدیل حدود 4200 تومان برای هر یورو به بانکی در ایران پرداخت نمایند که چالشها و اعتراضات فراوانی به همراه داشت. در همان مقطع نیز نوشتههای اعتراضی صورت گرفت که متاسفانه هیچ یک نگاهی دقیقی به جزئیات این مساله نداشت. بسترسازی بانکی و انتقال ارزی بر عهده بازار بومی است و عملا سامانه های فروش جهانی مانند booking.com نقشی در این زمینه ندارند. اگر واقعا هتلها مایل به فروش عادلانه ارزی و قاعدتا پرداخت کمیسیون فروش ( 15 درصد که در عرف جهانی بسیار عادلانه است) به ارز بودند به سادگی میشد از متخصصان و سایر روشهای همکاری بهره برد که متاسفانه غفلت شد و عملا سود آن از کف هتلها رفت. اما شکی نیست تاثیری که این سامانه در تبلیغات جهانی هتلهای ایران با استفاده از پتانسیل جهانی خویش داشت، نباید مورد غفلت واقع شود. وی ادامه داد: این قطع همکاری یک شبه نشان دهنده ضعف عمیق هتلداری ما در زیرساختهای بنیادین این صنعت و موازین حقوقی و مالی مورد نیاز است. در پیام قطع همکاری این سامانه به بند “فورس ماژور” قرارداد استناد شده است که عملا در ایران رخ نداده است و دلیلی مبهم و گنگ است. Booking متعلق به شرکت امریکایی BOOKING HOLDINGS است که پیش از این و تا اوایل سال 2018 تحت عنوان Priceline فعالیت مینمود و در سطح گستردهای از انواع خدمات جهانی سفر حضور دارد. هرچند قرارداد هتلهای ایران با دفتر هلند و آمستردام Booking و تبادلات مالی و صورتحساب با این کشور بوده است. وی در ادامه گفت: رفتن چنین سامانهای که خود ویترین جهانی و عنصری موثر درمارکتینگ جهانی گردشگری ایران بود، شوکی بزرگ برای کسانی که آگاهی از ساز و کار چنین سامانههایی دارند، محسوب میشود اما فرصتی است تا کمی به داشتههای خویش بیاندیشیم که تا چه اندازه به سمت بسترسازی دقیق و کافی و شفاف برای توسعه گردشگری حرکت کردهایم؟ آیا اگر فردا روزی دوباره امثال Booking به کشور بازگردند، بسترهای حقوقی، مالی و دانش بومی به ویژه بانکداری برای فعالیت وجود دارد؟ آیا در شرایط فعلی در بازار توزیع آنلاین ایران نظم و ثبات وجود دارد و منافع طرفین هتلها و سامانهها رعایت میشود؟ کارشناس هتلداری کشورمان در پایان گفت: هتلداری ایران فرای چنین سامانههای جهانی نیازمند ساختارهای شفاف و دقیق عملیاتی و دقت به جزئیات این صنعت پیچیده است که مرزی نمیشناسد و همواره راه خویش را پیدا مینماید.
ایجاد شده: 22/اردیبهشت/1397 آخرین ویرایش: 22/اردیبهشت/1397 اخبار داخلی
دکتر “جمشید حمزهزاده” رئیس جامعه هتلداران ایران در گفتگو با خبرنگار هتلنیوز ، اظهار داشت: هیاترئیسه مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح تشکیل وزارت گردشگری موافقت و به زودی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، مطرح خواهد شد. به گزارش هتلنیوز از سوی دیگر عضو هیاترئیسه مجلس شورای اسلامی نیز با تائید این خبر، اظهار داشت: با توجه به اعتراض نمایندگان درخصوص اینکه موافقت مجلس با تشکیل این وزارتخانه نیازمند دو سوم رای نیست، هیات رئیسه مجلس تشکیل جلسه داد و اعضای آن عدم نیاز تصویب این طرح با دو سوم رای را پذیرفتند. “احمد امیرآبادی فراهانی” ابراز داشت: رئیس مجلس شورای اسلامی نیز طی روزهای آینده در صحن علنی، نتیجه این جلسه را اعلام و این طرح مجددا به رای گذاشته خواهد شد. وی تصریح کرد: طبق قانون و آنچه که در هیات رئیسه مطرح شد، جزئیات طرح تشکیل وزارتخانه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی پس از طرح در صحن علنی در صورتی که مغایر با برنامه ششم توسعه باشد، نیازمند دریافت دو سوم رای نمایندگان است. رئیس فراکسیون میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در تشریح آخرین وضعیت این طرح، گفت: کلیات طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه با کسب نصف به علاوه یک رای، آرای لازم را کسب نموده و از سوی هیات رئیسه به تصویب رسیده است. وی اظهار داشت: با تصویب این طرح یک سازمان میراث فرهنگی و سازمان صنایع دستی زیر نظر وزارتخانه گردشگری، ایجاد خواهد شد. وی ادامه داد: به علاوه پیشنهاد دادهایم تا مناطق آزاد نیز به عنوان نهادی زیرمجموعه وزارت گردشگری، قرار گیرد.
ایجاد شده: 19/اردیبهشت/1397 آخرین ویرایش: 19/اردیبهشت/1397 اخبار داخلی