نتایج جستجو...
تمدید معافیت‌ها، استمهال بازپرداخت وام‌های بخش گردشگری

تمدید معافیت‌ها، استمهال بازپرداخت وام‌های بخش گردشگری

به گزارش هتل نیوز ، " سید ناصرالدین طباطبایی " عضو هیات مدیره جامعه حرفه ای هتلداران ایران افزود: از قبل از عید ۱۴۰۰ یکسری رایزنی‌ها بین جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران با معاونت گردشگری در ارتباط با مساله استمهال مالیات و ... آغاز شد. آقای دکتر تیموری هم با آقای دکتر نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور جلساتی داشتند که خروجی آن جلسات شد تمدید ۶ ماهه معافیت‌ها که همان حرف رئیس جمهور است. بعد از آن بانک مرکزی یکسری ایرادات به موضوع داشت و همکاری نمی‌کرد. جلسات متعددی بین آقای دکتر تیموری و تیم ایشان با آقای دکتر نهاوندیان برگزار شد. در آن زمان آقای دکتر تیموری بخشنامه‌ای به فعالین و همچنین استان‌ها ابلاغ کردند مبنی بر اینکه ما داریم این کار را جلو می بریم و هرکس پیشنهاد یا ایده‌های دارد مطرح کند. در پیشنهادها مسائل مختلفی مطرح شد از جمله مساله جرایم. وزارت گردشگری درخواست را این طور مطرح کرده است که کلیه استمهال‌ها بدون جریمه باشد یعنی جرایم بخشیده شود و معافیت‌ها هم تا پایان شهریور ادامه داشته باشد. پیش‌نویس تهیه شده بود و ظاهراً یکی دو ایراد جزئی نگارشی داشت که دوستان در وزارت گردشگری آن را اصلاح کردند و به دولت برگرداندند. انشاءالله در همین هفته ابلاغ خواهد شد. او با بیان اینکه تلاش شده است حداکثر آن چیزی که مدنظر فعالان صنعت گردشگری است انجام شود، عنوان کرد: باید صبر کرد و منتظر ابلاغیه دولت ماند تا ببینیم تا چه اندازه به خواسته‌های ما نزدیک است. بدیهی است که دولت مشکلات و محدودیت‌های خودش را دارد و جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران به این مشکلات و محدودیت‌ها واقف است. انتظار ما این است که تا جایی که امکان دارد به صنعت گردشگری کمک بشود. می‌دانیم بضاعت دولت هم بضاعت خیلی زیادی نیست. با این حال آقای دکتر تیموری با وجود این بضاعت کم این اواخر بیشترین همکاری را داشتند. پیش‌بینی من این است که بخش زیادی از پیش‌نویس در ابلاغیه دولت خواهد آمد و انجام خواهد شد. یعنی اگر نه همه آن بلکه بخش زیادی از آن انجام خواهد شد. مهمترین عامل بازدارنده در این مدت برای انجام شدن این مصوبات بانک مرکزی بود که همکاری نکرد. طباطبایی گفت: امیدواریم در این ابلاغیه شاهد اتفاق خوبی برای صنعت گردشگری باشیم. اتفاقی که اگر نه همه مشکلات صنعت گردشگری بلکه بخشی از این مشکلات را برطرف کند و یک التیام حداقلی بر زخم‌های این صنعت باشد.

ایجاد شده: 11/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 11/خرداد/1400     اخبار داخلی
راننده‌های تاکسی چابهار گواهینامه‌های صنعت گردشگری را دریافت کنند

راننده‌های تاکسی چابهار گواهینامه‌های صنعت گردشگری را دریافت کنند

به گزارش هتل نیوز ، " طاهره شهرکی " معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار  در آیین آغاز طرح افزایش ناوگان حمل و نقل چابهار افزود: یکی از اقدامات مهم سازمان منطقه آزاد چابهار این بود که در راستای تحقق وظایف مربوط به مسوولیت‌های اجتماعی، توانمند سازی شاغلان صنعت گردشگری و بالا بردن سطح رفاه اجتماعی شهروندان و گردشگران تفاهمنامه‌ای با شهرداری چابهار منعقد شود که این اتفاق رقم خورد و از محل اعتبارات مسوولیت اجتماعی ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار به شهرداری برای رفاه ساکنان و مسافران در حوزه افزایش کیفیت حمل و نقل مسافر اختصاص یافت. وی بیان داشت: ورود چندین دستگاه تاکسی و اتوبوس، یکی از معضلات اجتماعی ما در حوزه چابهار را برطرف خواهد کرد. او با بیان اینکه شهرستان چابهار قطب گردشگری جنوب کشور به شمار می‌رود اظهار داشت: لازم دانستیم که این خدمات را برای گردشگران فراهم کنیم و به طور جدی از رانندگان تاکسی می‌خواهیم که گواهینامه‌های لازم در خصوص صنعت گردشگری اخذ کنند تا بتوانند با دراختیار داشتن اطلاعات حوزه گردشگری، به عنوان یک راهنما خدمات استاندارد و شایسته‌ای به مسافران ارائه کنند. رئیس سازمان مدیریت حمل‌و نقل شهرداری چابهار نیز گفت: تاکنون ۵۰ نفر متقاضی تاکسی خطی زرد داشته‌ایم که ۳۰ نفر برای اخذ تسهیلات خرید خودروی ۱۲۰ میلیون تومانی به بانک عامل معرفی شده است. داود قریشی افزود: مبلغ ۳۰ میلیون تومان تسهیلات تعمیرات و ۲۰ میلیون تومان خرید باطری و لاستیک به خودروهای تاکسی شهر چابهار اختصاص داده‌شده است که متقاضیان می‌توانند از طریق بانک تجارت اقدام کنند. او گفت: همچنین تسهیلات خرید بیمه‌های بدنه و شخص ثالث، بدون پیش‌پرداخت و سود نیز به متقاضیان قابل‌ارائه است.

ایجاد شده: 10/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 10/خرداد/1400     اخبار داخلی
کارنامه گردشگری، افتخاری برای دولت تدبیر و امید

کارنامه گردشگری، افتخاری برای دولت تدبیر و امید

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، شصت‌ونهمین برنامه افتتاح طرح‌های ملی برای جهش تولید که روز پنجشنبه ۶ خرداد برگزار شد به طرح های ملی وزارت میراث فرهنگی اختصاص داشت. در این آیین با دستور حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، بهره‌برداری از ۵۲۶ طرح میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سراسر کشور با ارزش سرمایه‌گذاری ۲هزار و ۵۳۷ میلیاردتومان آغاز شد. افتتاح این طرح‌ها علاوه بر آنکه منجر به بازگشت بناهای تاریخی به چرخه بهره‌برداری و توسعه‌ زیرساخت‌های گردشگری می‌شود، برای ٢ هزار و ۶٩٧ نفر اشتغال ایجاد کرده و گام استواری دیگر در ⁧ توسعه اقتصاد گردشگری خواهد بود. در این برنامه که به صورت ویدئو کنفرانس و همزمان در سراسر کشور برگزار شد علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی از استان گیلان، ولی تیموری معاون گردشگری کشور از استان لرستان و محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی کشور از استان خراسان جنوبی گزارش هایی از روند اجرای طرح‌ها به رییس جمهوری ارائه کردند. بازگشت رونق به صنعت گردشگری با واکسیناسیون عمومی کرونا حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در این آیین پس از دریافت گزارش‌های اجرای طرح ها، ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال ۱۴۰۰ و ایام نوروز سال آینده (۱۴۰۱) با واکسیناسیون عمومی که انجام می‌گیرد و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، شرایط جدیدی را در کشور شاهد باشیم و صنعت گردشگری رونق پیدا کند. رییس‌جمهوری با اشاره به اهمیت و جایگاه صنعت گردشگری در اقتصاد کشور، اظهار داشت: صنعت گردشگری یک اقتصاد بسیار پررونق برای کشور و منبعی تجدیدپذیر است و مثل چاه نفت تمام‌شدنی نیست؛ گردشگری و میراث‌فرهنگی منابع ارزشمند و ثروت‌آفرین هستند که خلق ثروت و اشتغال می‌کنند و هویت ایرانی و اسلامی ما را به جهانیان نشان می‌دهند. رییس جمهور تصریح کرد: تخت جمشید بیش از ۲ هزار سال بوده و هزاران سال دیگر هم خواهد ماند و یا آثار تاریخی دیگری که داریم که منابع ارزشمند ثروت‌آفرین تجدیدپذیر هستند که با یک مرمت ۵۰ تا ۱۰۰ سال دیگر می‌مانند بنابراین باید به عنوان آثاری که خلق ثروت و اشتغال می کند از آنها حفاظت کنیم. میراث‌فرهنگی و گردشگری، کارنامه افتخارآمیز برای دولت تدبیر و امید روحانی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید با هدف تنوع‌بخشی به حوزه گردشگری، اقدامات بسیار زیادی در زمینه توسعه روستاها انجام شده که به راحتی قابل مشاهده است، گفت: امروز روستاهای ما برای ماندگاری جاذبه دارند و در حوزه اشتغال روستایی اقدامات بسیار زیادی انجام شده است. وی با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در ۸ سال گذشته در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم احقاق حقوق مردم در بخش میراث‌فرهنگی و بخش گردشگری است که به آن می‌بالیم و افتخار می‌کنیم. رییس جمهوری استرداد ۲ هزار و۷۲۳ شیء و آثار تاریخی از کشورهایی مثل آمریکا و اروپا، توسعه زیرساخت‌ها، آبادانی روستاها از گازرسانی، ‌برق‌رسانی و آب‌رسانی تا توسعه زیرساخت‌های ارتباطاتی، جاده‌ای و احداث مدارس و خانه‌های بهداشتی و تبدیل روستاها به جاذبه گردشگری را در چارچوب احقاق حقوق مردم ارزیابی و تاکید کرد که همه مناطق کشور ظرفیت تبدیل شدن به جاذبه‌های گردشگری را دارند. روحانی با تاکید بر این که تنوع‌بخشی به بخش گردشگری بسیار ارزشمند است، گفت: تنها آثار تاریخی و فرهنگی نیست که جاذبه دارد البته آثار تاریخی و فرهنگی ارزش خود را دارند اما می‌توانیم روستاها و مناطق مختلف را با ایجاد بوم‌گردی‌ها به جاذبه های گردشگری تبدیل کنیم. مرمت بیش از ۳۴هزار شی تاریخی و ثبت ملی بیش از ۴۸۰ اثر فرهنگی در دولت دوازدهم علی‌اصغر مونسان که به استان گیلان سفر کرده است، در این آیین افتتاح این طرح‌ها، بازگشت بناها و بافت‌های تاریخی به حیات زندگی شهری، ارتقای کیفیت شهری و رونق گردشگری و صنایع مرتبط را از اهداف طرح‌های اجرایی این وزارتخانه دانست. وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: امروز گردشگری کشور صرفاً متکی به گردشگری تاریخی و فرهنگی نیست، بلکه گردشگری دریایی و معدنی نیز به این مقوله‌ها افزوده شده و مورد اقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است. وی به تصویب سند راهبردی گردشگری کشور و سند برند ملی گردشگری برای توسعه گردشگری در دولت دوازدهم اشاره کرد و افزود: نظام جامع آموزش گردشگری کشور یکی از نیازمندی‌های این صنعت بود که با تدوین سند راهبردی گردشگری در این دولت، تحول خاصی در این خصوص روی خواهد داد. مونسان گفت: تعداد تخت‌های اقامتی تا قبل از دولت تدبیر و امید در کشور حدود ۲۰۰ هزار تخت بود و اکنون به ۴۶۵ هزار تخت رسیده است و تعداد مراکز اقامتی از یکهزار و ۵۴۱ باب به ۲ هزار و ۳۴۲ باب افزایش یافته است و همچنین ۲ هزار و ۲۰۰ واحد بوم‌گردی نیز به مجموعه اقامتگاه‌ها افزوده شده و باعث ایجاد شغل و نشاط در مناطق مختلف کشور شده است. به گفته وزیر میراث‌فرهنگی در حال حاضر ۱۷۵ باب هتل با ستاره‌های چهار و پنج در کشور وجو دارد و  ۶۷۰ هتل دیگر نیز درحال ساخت است که ۱۷۵ مورد دارای درجه استاندارد چهار و پنج ستاره هستند و ۲هزار و ۵۰۰ طرح دیگر نیز با حجم سرمایه گذاری ۱۶۰ هزار میلیاد تومان در حال اجر است. مونسان اظهار داشت: از ابتدای دولت دوازدهم هفت اثر ملموس و غیرملموس در فهرست جهانی به ثبت رسیده است. همچنین ثبت کریدور شمال و جنوب نیز به واسطه کرونا به تعویق افتاده که در حال پیگیری است؛  علاوه براین ۱۸۰ موزه در دولت تدبیر و امید بهره‌برداری شده است. بیش از ۳۴ هزار شی تاریخی در این دولت مورد مرمت قرار گرفت و بیش از ۴۸۰ اثر فرهنگی تاریخی نیز به ثبت ملی رسانده ایم. وی ادامه داد: هفت هزار میلیارد تومان ردیف اعتبار برای حمایت از بخش‌های آسیب‌پذیر از کرونا در بودجه سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده و فعالانی که اغلب به صورت خانوادگی آمده و سرمایه گذاری کرده اند امیدواریم مورد حمایت دولت قرار بگیرند گردشگری کشاورزی رویکرد مهم وزارت میراث‌فرهنگی ولی تیموری که برای افتتاح طرح ۳۳ طرح به استان لرستان سفر کرده است، در ارتباط تصویری ضمن ارائه گزارش از وضعیت صنعت گردشگری کشور گفت: گردشگری کشاورزی به عنوان یکی از رویکردهای این وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مورد توجه است که در استان لرستان هم دنبال می‌شود. به گفته معاون گردشگری کشور اجرای طرح‌های گردشگری کشاورزی و مدیریت پایدار، فرصت مستقیمی برای ارائه محصولات گردشگری فراهم کرده است. طرح‌های متنوع میراث فرهنگی و گردشگری لرستان هرکدام کارکردهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منحصر به فردی دارند و ارزش افزوده گردشگری آنها به فعالیت های اقتصادی و اجتماعی استان وارد می شود. تیموری خاطر نشان کرد: امروز ۳۳ طرح میراث فرهنگی و گردشگری لرستان با اعتبار یک هزار و ۳۲۸ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان و ظرفیت اشتغالزایی ۵۰۰ نفر بهره برداری شد، که شامل مرمت مکان های تاریخی و فرهنگی استان است و با احیای آنها بهره برداری و ارزش افزوده گردشگری استان ارتقا خواهد یافت. کارگاه‌های مرمت میراث فرهنگی در دوران کرونا تعطیل نشد محمدحسن طالبیان هم که برای افتتاح ۴۲ طرح به استان خراسان جنوبی کرده است در در ارتباط تصویری ضمن ارائه گزارش از وضعیت میراث فرهنگی کشور گفت: این ظرفیت وجود دارد که تا پایان دولت دوازدهم به شرط تخصیص اعتبار تعداد ۵۰۰ طرح دیگر در حوزه میراث فرهنگی به بهره‌برداری برسد. معاون میراث فرهنگی کشور به افتتاح  ۳۲۰ طرح میراث فرهنگی با دستور رییس جمهوری در چند ماه  پیش اشاره کرد گفت: امروز علیرغم کمبود اعتبارات ۵۰۰ طرح از ۵۲۶ طرح اعلام شده از سوی وزیر میراث فرهنگی با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان در حوزه میراث‌فرهنگی به بهره‌برداری رسید. به گفته وی کارگاه‌های مرمت میراث فرهنگی در ایام سخت کرونا تعطیلی نشدند و اکنون در خراسان جنوبی ۴۲ طرح مرمت، احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی در شهرستان‌های مختلف استان افتتاح می شود که این طرح ها با مشارکت بخش خصوصی و اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان و اشتغال مستقیم ۲۲۸ نفر با دستور رییس جمهوری در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد. طالبیان افزود: گسترده جغرافیای تاریخی فرهنگی ایران و سابقه طولانی زیست در ایران ما را میراث‌دار هزاران اثر ملموس و ناملموس ملی، منطقه‌ای و جهانی کرده است. تهیه پرونده‌های ثبت جهانی مشترک مانند نوروز ۱۲ کشوری، هنر نگارگری ایرانی، کمانچه و دانش پخت نان تخت، آیین زیارت کلیسای تادئوس و در حال حاضر جشن مهرگان، یلدا، ترکمن دوزی، نوغان‌داری و ابریشم دوزی باعث نزدیکی کشورها و تقویت صلح شده است. معاون میراث فرهنگی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: پرونده خوشنویسی، تکریم زوار و فرهنگ زیارت امام رضا (ع) نشان از غنای فرهنگی و معنوی این مرز و بوم دارد. وی گفت: رویکرد مردمی کردن مرمت و احیای بناهای تاریخی ناشی از تعلق و دلبستگی مردم به عناصر هویت‌ساز است و سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی به شکوفایی اقتصاد فرهنگی، تداوم دانش فرهنگ و تاریخی ایران، نشاط و شادی برای مردم و به‌ویژه به توسعه پایدار کمک می‌کند. طالبیان اضافه کرد: انجام حدود ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه مرمتی و حدود ۲ هزار کارگاه فعال مرمتی که بالغ بر ۹۰ درصد توسط بخش خصوصی و مردم انجام شده، رشد ۴۰۰ درصدی موزه‌های خصوصی در کشور، استرداد بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ اثر از خارج کشور، شکل‌گیری ۸۰ پایگاه ملی و جهانی به عنوان قطب‌های علمی و فنی و ایجاد سامانه‌های جامع و هوشمند میراث فرهنگی گوشه‌ای از این تلاش‌ها در دولت تدبیر و امید است. خراسان جنوبی؛ سرزمین کویرها و روستاهای شگفت‌انگیز طالبیان از خراسان‌جنوبی به عنوان سرزمین کویرها و روستاهای شگفت‌انگیز با جاذبه‌های پر رمز و راز یاد کرد و گفت: این استان مردمان با فرهنگ، خویشتن‌دار و سختکوش دارد و دارای جاذبه‌های طبیعی کم‌نظیر چون بیابان لوت و روستای خراشاد به عنوان دومین روستای جهانی صنایع دستی است. معاون میراث فرهنگی کشور گفت: خراسان جنوبی اکنون دارای ۹۴۸ اثر ثبت شده در فهرست میراث ملی است و سه اثر ثبت شده جهانی در حوزه میراث فرهنگی دارد که این آثار از غار خونیک قاین با ۲۵ هزار سال قدمت آغاز و تا دوره معاصر را شامل می‌شود. وی با اشاره به ثبت ۲۰۷ اثر در فهرست آثار ملی و ۲ اثر خراسان جنوبی در فهرست میراث جهانی طی هشت سال گذشته افزود: مرمت ۱۲۰ بنای تاریخی، راه‌اندازی پنج موزه، ایجاد هشت هزار شغل، راه‌اندازی ۲۱ تعاونی، صدور هزار و ۶۴۵ پروانه تولید صنایع دستی، اعطای ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به بخش گردشگری، راه‌اندازی ۲ هتل سه و چهار ستاره و ایجاد ۸۰ اقامتگاه بومگردی، یک هتل کاروان، ۲ بوتیک هتل، یک دهکده گردشگری در بیرجند و سه کمپ بیابان در نهبندان و سرایان تنها بخش کوچکی از اقدامات دولت دوازدهم در این استان است.

ایجاد شده: 7/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 7/خرداد/1400     اخبار داخلی
بهره برداری از پنج طرح گردشگری در رامسر

بهره برداری از پنج طرح گردشگری در رامسر

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، پنج طرح گردشگری با سرمایه‌گذاری به میزان حدود ۹۵۰ میلیارد ریال روز سه‌شنبه در شهرستان رامسر به بهره‌برداری رسید. با بهره برداری از این طرح های گردشگری شامل سفره خانه سنتی ، هتل آپارتمان ، یک مرکز آب درمانی ، دو واحد اقامتگان بوم گردمی، برای  ۱۸۴ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی شده است. " نادر سحرخیز " رئیس میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع رامسر در آیین افتتاح این پروژه ها گفت: سفره خانه سنتی ۳۶۰ طلایی بر فراز برج چشم انداز با برخورداری از امتیازهای ویژه نظیر رستوران گردان با سرمایه گذاری  ۷۱۰ میلیارد ریالی توسط بخش خصوصی به بهره داری رسید. نادر سحرخیز افزود که این سفره خانه سنتی ظرفیت پذیرایی از ۶۰۰ نفر را به طور همزمان دارد و با افتتاح آن ۹۰ نفر مشغول کار شده اند. وی گفت: هتل آپارتمان آرامسر هم در زمینی به مساحت ۸۳۴ متر و با زیربنای هزار و ۲۱۳ متر مربع، در پنج طبقه در منطقه سیاسان ساخته و بهره برداری شده است. این مسئول افزود : برای تکمیل و راه اندازی این هتل آپارتمان ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده که از این میزان ۱۷ میلیارد ریال به صورت تسهیلات بانکی و بقیه آورده بخش خصوصی بوده است. رئیس اداره میراث فرهنگی رامسر گفت که این هتل آپارتمان دارای ۱۷ واحد اقامتی است و برای ۶۲ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است. وی مرکز آب درمانی شفای رامسر را از دیگر طرح های افتتاحی امروز معرفی کرد و گفت : این مرکز با اعتبار ۷۳ میلیارد ریال به بهره برداری رسید که از این مقدار ۱۴ میلیارد ریال به صورت تسهیلات بانکی بود. سحرخیز افزود : این مرکز آب درمانی در زمینی به مساحت سه هزار ۲۲۵ متر مربع ساخته شده و دارای استخرهای آبدرمانی، سونای خشک، ماساژ است که طرفیت پذیرایی همزمان از ۱۵۰ نفر را دارد و برای ۲۵ نفر هم شغل ایجاد کرده است. وی اقامتگاه بوم گردی “سد خنم” و “کوکه” را هم از دیگر طرح های افتتاح شده امروز معرفی کرد و گفت : در واقع مدارس روستاهای "کیلیج کوه" و "واچکلایه" تبدیل به این دو بومگردی شده است. رئیس اداره میراث فرهنگی رامسر توضیح داد : اقامتگاه  بومگردی سد خنم در زمینی به مساحت یکهزار و ۸۰۰ متر مربع ساخته شده که دارای ۲ واحد ساختمانی به همراه ۶ کلبه چوبی است و برای آن هشت میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و سه نفر هم با بهره برداری از آن مشغول کار شده اند. وی افزود : اقامتگاه بوم گردی کوکه هم در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع با زیربنای ۳۰۰ مترمربع ساخته  شده که برای آن هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه و برای چهار نفر ایجاد شغل شده است.

ایجاد شده: 5/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 5/خرداد/1400     اخبار داخلی
تلاش مجدانه برای بازگشایی مرزها منطبق بر پاسپورت واکسن

تلاش مجدانه برای بازگشایی مرزها منطبق بر پاسپورت واکسن

به گزارش هتل نیوز و به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی " ولی تیموری " به منظور تبیین اقدامات و برنامه‌های جاری حوزه گردشگری گفت: «به دنبال دریافت مصوبه فعالیت واحدهای گردشگری و فعالان این حوزه از ستاد ملی کرونا در پیش از تعطیلات نوروزی و تلاش برای روشن نگاه داشتن چراغ کسب‌و‌کارهای این حوزه به عنوان اقدامی موثر، وارد نیمه دوم فروردین ماه و ایام پیک کرونا و سپس ماه مبارک رمضان شدیم که پیش از این نیز زمان رکود این حوزه به شمار می‌آمده است. در نتیجه با استمرار فعالیت در فضای حاکم ایجاد شده به سبب شدت انتشار ویروس کرونا شامل محدودیت‌ها و سختگیری‌های موجود، برنامه‌های معاونت در دو بخش به صورت همزمان مورد پیگیری قرار گرفت.» وی افزود: « بخش نخست در شرایط اعمال شده سختگیری‌های روزافزون، تمرکز بر استمرار حمایت‌های دولتی از کسب‌و‌کارها و فعالان گردشگری بوده است. بر این اساس طبق تلاش‌ها و پیگیری‌های بسیار انجام شده، صنعت گردشگری در کنار ۴ رسته شغلی آسیب دیده از بحران انتشار ویروس کرونا شامل مشاغل مربوط به حمل‌و‌نقل، ورزش و هنر و سینما که ضرورت بر استمرار حمایت داشت، قرار گرفت. این در حالیست که پیش از این گردشگری در گروه گسترده‌تر ۱۴ رسته شغلی قرار داشت و این ارتقا، امکان و الزام کسب حمایت‌های بیشتر را سبب شد.»  وی با اشاره به اینکه بر این اساس تلاش کردیم تا کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مدیریت کرونا و بخش‌های تصمیم‌ساز در این حوزه را به منظور دریافت حمایت‌های بیشتر و استمرار پشتیبانی‌ها متقاعد کنیم، گفت: «از این رو بسته حمایتی تلفیقی جدید مشتمل بر دو بخش مشترک اشتغال‌محور و بنگاه‌محور برای کسب‌و‌کارهای حوزه گردشگری در کارگروه بررسی آثار اقتصادی کرونا تنظیم شد و بخش‌هایی از جمله حمایت های بانکی، مالیاتی و بیمه‌ای مربوط به کسب وکارهای حوزه گردشگری را پوشش داد.» تیموری خاطرنشان کرد: «در بخش بانکی با تصویب دستورالعمل مربوطه مواردی نظیر امهال تسهیلات فعالان گردشگری تا پایان شهریورماه اجرایی شده و تلاش کرده‌ایم که هیچ‌گونه جریمه و سودی نیز به امهال صورت گرفته تعلق نگیرد. از سویی دیگر در بخش بانکی رفع سوءاثر چک برگشتی و نیز ادامه پرداخت تسهیلات ۱۲ درصد در دستور کار قرار گرفت تا هم متقاضیان جدید و هم افرادی که پرونده‌شان نزد بانک بوده است و روند آن متوقف شده بود، از این امکان بهره‌مند شوند . همچنین بخش دیگر نیز شامل بخشش جرایم مالیاتی بوده است که امهال پرداخت آن پس از تصویب نهایی، در بازه سه تا شش ماه محقق خواهد شد.» معاون گردشگری یادآور شد: «همچنین در بخش بیمه‌ای بسته حمایتی جدید مذکور امهال حق بیمه سهم کارفرمایی نیز در دستور کار قرار گرفته است، از این رو اعطای یارانه حق بیمه برای بنگاه‌های بالای ۱۰ نفر اشتغال و ارائه یارانه دستمزد برای بنگاه‌های کمتر از ۱۰ نفر اشتغال، پیش‌بینی شده است. این در حالی است که در کنار بحث‌های سه گانه بانکی، بیمه‌ای و مالیاتی اقداماتی نظیر تمدید مجوزها و بخشودگی اجاره بهای اماکن اجاره‌ای تحت تملک وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز محقق شده است. اینها مواردی به شمار می‌آید که در قالب بسته تلفیقی آماده شده است و به زودی پیرو برگزاری جلسه ستاد کرونا در هفته پیش رو، ابلاغ و اجرایی می‌شود.» معاون گردشگری همچنین بخش دوم اقدامات جاری حوزه گردشگری را تلاش برای بهره‎مندی از فرصت بازگشایی مرزها با پذیرش گردشگران واکسینه شده اعلام کرد و گفت: «در حال حاضر رایزنی‌ها برای بازگشایی‌ها در ابعاد داخلی و بین‌المللی را آغاز کرده‌ایم. از جمله یکی از موضوعاتی که به شدت پیگیر آن هستیم و در کمیته‌های مختلف دنبال‌کننده آن بوده‌ایم، اجازه ورود به اتباع کشورهایی است که واکسینه شده‌اند و به نوعی تهدید و نگرانی برای جامعه ایرانی ایجاد نمی‌کنند. این پیشنهاد ازطریق مکاتبه با وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت و شخص رییس محترم جمهور انجام شده است.» وی خاطر نشان کرد: «پیش‌بینی ما این است که در آینده نزدیک مقاصد مختلف گردشگری جهان از جمله اتحادیه اروپا با رویکرد پاسپورت واکسن، درهای کشورهای خود را به سوی گردشگران بین‌المللی باز خواهند کرد وما نیز باید از جریان حاکم، امکان بهره لازم را فراهم کنیم.»   معاون گردشگری ادامه داد: «موضوع در اولویت قرار گرفتن واکسیناسیون کرونا ویژه فعالان گردشگری نیز از طریق دو مسیر وزارت بهداشت و شرکت‌های تولیدکننده واکسن داخلی در حال پیگیری است که این اقدام نیز می‌تواند به عنوان فعالیتی موثر در آماده‌سازی زمینه لازم برای پذیرش گردشگران خارجی موثر واقع شود.» تیموری تاکید کرد: «در کنار اقدامات مذکور تلاش کرده‌ایم تا با اطلاع‌رسانی و آموزش به فعالان و واحدهای گردشگری به منظور رعایت پروتکل‌ها امکان تحقق سفرهای هوشمند را سبب شویم. به این منظور انجام فعالیت‌های گردشگری در داخل کشور به صورت محدود و برنامه‌ریزی شده با رعایت پروتکل‌ها ادامه دارد.» معاون گردشگری همچنین در تشریح بخش‌های دیگری از اقدامات و برنامه‌های کنونی این حوزه اظهار کرد: «در کنار اقدامات صورت گرفته، یک سری الزامات و اقدامات را نیز به تبع آغاز سال جدید در دستور کار داشته‌ایم که برنامه‌ریزی و تامین بودجه برای به پایان رساندن پروژه‌های ملی در دست اقدام همانند برنامه ملی توسعه گردشگری، برند ملی گردشگری، حساب‌های اقماری گردشگری و نظام جامع آموزشی را با در نظر گرفتن نزدیک شدن به پایان دولت و رعایت زمان‌بندی نهایی در دستور کار قرار داده‌ایم.»   تیموری همچنین تلفیق دو معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری وزارت و تغییرات اعمال شده در چارت حوزه گردشگری را نیز یکی دیگر از اقدامات بنیادین و کارشناسی طی دو ماه گذشته مطرح کرد و گفت: «ممزوج شدن دو بخش معاونت گردشگری و معاونت سرمایه گذاری وزارت به دلیل خلا‌های قانونی، نبود مدیریت واحد و یکپارچه و افزایش تمرکز انجام گرفت تا به تبع آن در ساختار چارت جدید امکان همپوشانی گسترده همه ابعاد و زوایای صنعت گردشگری کشور محقق شود.» معاون گردشگری با اشاره به اینکه به منظور اعمال و فراهم آوردن زمینه اجرایی تغییرات مذکور تلاش‌ها و ساعت‌ها اقدام کارشناسی صورت گرفته است، یادآور شد: «با این نگاه شرح وظایف، تقسیم کار، چارت سازمانی جدید برای معاونت گردشگری ترسیم و دفاع شد. مدیران مربوطه نیز با در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و امکانات موجود برنامه‌های خود را ارائه و نهایتا نیروهای این دو حوزه در معاونت گردشگری مستقر شدند و در چارچوب و ساختار جدید کار خود را آغاز کردند. نهادینه کردن چارت جدید موضوع مهمی بوده تا خلاها طبق چارچوب‌های حقوقی هماهنگ شود و در قالب یک بخش متمرکز همه فعالیت‌های حوزه گردشگری در بخش سخت افزاری و نرم‌افزای به سوی جلو حرکت کند.» تیموری همچنین در پایان از استمرار فعالیت جاری حوزه گردشگری علیرغم شرایط بحران کرونا خبر داد و گفت: «تلاش به منظور برگزاری تورهای آشناسازی ضابطه‌مند و رایزنی با کشورهای هدف گردشگری با برگزاری کمیته‌های فنی، بخش دیگری از امور جاری و مهم معاونت گردشگری به شمار می‌آید که برگزاری تورآشناسازی برای فعالان و افراد موثر در گردشگری روسیه و اجرای وبینارهای اخیر با کشورهایی از جمله گرجستان، ارمنستان، آذربایجان و ایتالیا نمونه‌هایی از آن به شمار می‌آید.»

ایجاد شده: 29/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 29/اردیبهشت/1400     اخبار داخلی
افرادی که می خواهند واکسن پولی بزنند به کیش سفر کنند

افرادی که می خواهند واکسن پولی بزنند به کیش سفر کنند

به گزارش هتل نیوز، جلسه ستاد اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا عصر روز چهارشنبه ٢٢ اردیبهشت با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از اعضا انجمن کارآفرینان و سرمایه گذاران جزیره کیش با محوریت خرید واکسن کرونا برگزار شد. مدیرعامل انجمن کار آفرینان و سرمایه گذاران کیش در این جلسه گفت: دولت روشی برای توزیع واکسن در کشور دارد و چون در کشور ما زمانبندی این موضوع نسبت به سایر کشورها عقب‌تر بود بسیاری از هموطنان ما تصمیم گرفتند که برای انجام واکسیناسیون به خارج از کشور سفر کنند که همیًن امر انگیزه‌ای را ایجاد کرد تا در کیش اینکار انجام شود و با مجوزی که از سوی دولت صادر شد به سرعت پیگیری‌های لازم انجام شد. وی با بیان سه هدف عمده برای انجام این فعالیت تصریح کرد: هدف اول ما این بود که اگر بتوانیم تعدادی واکسن در جزیره کیش برای افرادی که در قالب تورهای سلامت به کیش سفر می‌کنند تهیه کنیم بار دولت را تا حدودی کاهش داده و یک هدف عام برای کشور و دولت را در پیش گرفته ایم. هدف دوم ما معطوف به ایرانیانی بود که فقط برای تزریق واکسن به خارج از کشور سفر می‌کردند که با این کار ازخروج ارز از کشور جلوگیری یه عمل خواهد آمد. سومین و مهم ترین هدف ما این بود که  با این کار موجب رونق گردشگری و تورهای سلامت درکیش شویم. وی ادامه داد: شرکت مدیفارم کیش به لحاظ صلاحیت حرفه‌ای در این کار انتخاب و در گام اول مجوز تهیه  ۱ میلیون دوزواکسن آستارزنکا از کشور ترکیه گرفته شد و پس از آن مجوز وزارت بهداشت با همکاری و مساعدت دکتر آهنگران دریافت شد که  با این مرحله امتیاز ویژه‌ای برای واردات این تعداد واکسن در اختیار داریم. معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به این مورد که چند بحث برای توزیع واکسن در جزیره کیش وجود دارد گفت: مجوزها در این خصوص دریافت شده  است و باید منابع مالی تامین و سپس ضمانت نامه های لازم برای ارسال این محموله به جزیره کیش و اعمال مدیریت توزیع آن در منطقه صادر شود. سعید پورعلی چگونگی نام نویسی گردشگران علاقمند به دریافت واکسن از طریق سفر به کیش مقوله بعدی است که باید مباحثی چون قیمت گذاری،هماهنگی با بخش‌های گردشگری متقاضی و مشارکت با برخی از مجموعه‌هایی که در این امر همراهی خواهند کرد را مشخص کرد. وی گفت: عملیات اجرایی در جزیره  مرحله آخر است که باید  در بعضی موارد ورود پیدا کرده و آمادگی لازم  را داشته باشیم که در هر دوصورت. واکسیناسیون محلی و ویژه ساکنان و یا ارائه خدمات واکسیناسیون به گردشگران  آمادگی اجرایی آن را داشته باشیم . وی افزود: بحث تضامین مالی باید به صورت جدی دنبال شود و برای انجام فعالیت‌هایی در این خصوص تیم‌های مختلفی تشکیل شود. ناصر آخوندی معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش گفت: واردات واکسن کرونا به جزیره کیش اتفاق خوبی است که علاوه برآرامش خاطر هموطنان و حفظ سلامت آنها موجب تقویت گردشگری سلامت هم خواهد بود. وی افزود: این محموله در دو مرحله و به تعداد ۵۰۰ هزار دوز در هر مرتبه وارد کیش می شود که برآورد مالی در حدود ۲۶۰ میلیارد تومانداشته و هفته آینده در خصوص تامین مالی برای تهیه این مبلغ با یکی از بانک‌ها رایزنی‌هایی خواهد شد. آخوندی همچنین عنوان کرد: می‌توان از محل پیش فروش و پیش ثبت نام بخشی از هزینه اجرای طرح  را پیش دریافت کرد.

ایجاد شده: 24/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 24/اردیبهشت/1400     اخبار داخلی
آموزش هر نیروی متخصص در گردشگری سه سال زمان می‌خواهد

آموزش هر نیروی متخصص در گردشگری سه سال زمان می‌خواهد

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایسنا، " ابراهیم پورفرج " رییس جامعه تورگردانان ایران در گفت‌وگویی که در کلاب‌هاوس با موضوع «کوچ شغلی متخصصان گردشگری» برگزار شد، با امیدواری نسبت به آینده گردشگری ایران و ازسرگیری ورود گردشگران خارجی به ایران پس از یک دوره توقف بلندمدت، اظهار کرد: آموزش هر نیروی متخصص در گردشگری دست‌کم سه سال زمان می‌برد، خروج این نیروها به گردشگری خسارت جبران‌نشدنی تحمیل می‌کند. با این وجود، دولت نه تنها به پیشنهادهای ما برای حفظ نیروی شاغل گوش نمی‌کند، که طولانی شدن این وضعیت را هم پیش‌بینی نکرده و برنامه‌ای برای مدیریت بحران ندارد، که این بی‌تدبیری به خروج حجم زیادی از نیروی شاغل در گردشگری منجر شده است. او بیشترین خروج نیروهای متخصص گردشگری را مربوط به راهنمایان و راننده‌های وسایل نقلیه گردشگری دانست و افزود: شاید وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هنوز متوجه نشده موفقیت صنعت گردشگری به خاطر وجود راهنمایان وفادار، باسواد و توانمند است. البته مخاطب نقد ما فقط این وزارتخانه نیست، چون توان آن برای کمک حدی دارد، هرچند هنوز کمک قابل ذکری هم نکرده است.  به هر حال، بی‌انصافی است نیروی متخصص را رها کنیم و بگوییم هر کجا می‌خواهید بروید. به این فکر کرده‌ایم وقتی شرایط عادی شد، این نیروها را چگونه و از کجا می‌خواهیم برگردانیم!؟ پورفرج با اشاره به بی‌توجهی دولت به پیشنهادهای بخش خصوصی برای زنده کردن گردشگری، اظهار کرد: از همان اوایل شیوع ویروس کرونا با ارائه طرحی به دولت درخواست کردیم ویزای توریستی را صادر کند تا ما با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی، گردشگر خارجی وارد کنیم، با این کار هم افسردگی جامعه کم می‌شد، هم بخشی از نیروی شاغل، حفظ و امید تزریق می‌شد. اما اصلا به این طرح گوش نکردند. از وزیر میراث فرهنگی و گردشگری خواهش کردیم از ستاد ملی کرونا وقت بگیرد تا ما با آن‌ها حرف بزنیم، شاید دولت با دولت نتواند بدون تعارف حرف بزند. من خیلی اصرار کردم و پیگیر شدم، اما آقای وزیر این وقت را نگرفت. او در واکنش به اظهارنظر برخی حاضران در این گفت‌وگو درباره مسؤولیت نداشتن وزارت بهداشت برای توجه به حفظ نیروی شاغل در گردشگری، اظهار کرد: درست است که هر وزارتخانه‌ای وظیفه دفاع از بخش خود را دارد، ولی فراموش نکنیم وظیفه آسیب رساندن به بخش دیگر را هم ندارد. ما فقط می‌خواهیم این ستاد حرف‌های ما را بشنوند، اگر اشتباه بود حذف کنند. او اضافه کرد: درست است که همه دنیا گرفتار کرونا شده است، ولی هیچ کجا و هیچ بخشی به اندازه گردشگری ایران گرفتار نیست. گردشگری ما از آبان ۹۸ تعطیل شده است. حق آن بود که دولت کمک کند. یک بار در طول تاریخ بخش خصوصی به دولت نیاز پیدا کرد، اما چه کمکی شده است؟ به هر نفر نیروی متخصص ۱۶ میلیون تومان وام با سود ۱۲ درصد داده‌اند، که حالا دوره تنفس این وام تمام شده است. قرار بود اقساط آن امهال شود، ولی دارند اقساطش را می‌گیرند. یک سال پیش وضعیت شاغلان گردشگری خیلی هم بد نبود و می‌توانستند اقساط وام را بپردازند، اما الان که وضع بدتر شده بانک‌ها فشار بیشتری می‌آوردند. متوجهیم بانک‌ها تاجر هستند و به این پول بیشتر از ما نیاز دارند، ولی کمی هم انصاف داشته باشید، یک شش ماه دیگر مهلت بدهید. پورفرج بیان کرد: ما از دولت انتظار و توقع داریم. دولت انگار گردشگری را نمی‌شناسد، ۱۶ میلیون تومان وام داده، فکر می‌کند حقوق یک سال‌شان را پرداخت کرده‌ است، درحالی که حقوق یک نیروی متخصص و حرفه‌ای در گردشگری در یک ماه کمتر از ۲۰ میلیون تومان نیست. رییس هیات مدیره جامعه تورگردانان ایران با اشاره به اقداماتی که بخش خصوصی برای زنده کردن گردشگری انجام داده است، گفت: تا کنون دو جلسه با وزارت امور خارجه داشته‌ایم، طرح و پیشنهاد هم داده‌ایم. درخواست کردیم دست‌کم به تورهای طبیعت‌گردی ویزا بدهند، چون این گروه‌ها اصلا وارد شهر نمی‌شوند که جای نگرانی باشد، اما هنوز قبول نکرده‌اند. او اضافه کرد: ستاد ملی کرونا از گردشگری اطلاعات دقیق ندارد، متوجه نیست گردشگری یعنی چه. یک بار به حرف‌های ما گوش دهد اگر اشتباه بود آن را نادیده بگیرد. توریست اعلام می‌کند واکسن زده و می‌خواهد از جاده ابریشم بگذرد، سوال می‌کند، همه کشورها ویزا می‌دهند جز ایران. چرا ویزا به روی این گردشگران بسته است؟ تصور ما این است چنین تصمیمی به عمد گرفته نشده؛ بلکه از روی ناآگاهی نسبت به گردشگری است. این ناآگاهی باعث می‌شود خسارت سنگین به کشور وارد شود. او با این هشدار که اگر تکلیف صدور ویزا مشخص نشود، گردشگرانِ متقاضی سفر به ایران، سراغ کشورهای دیگر در همین منطقه می‌روند، گفت: دست‌کم یک برنامه زمانی مشخص به ما بدهند، تا حدقل ما به گردشگران و آژانس‌های خارجی جواب درست و قانع‌کننده‌ای بدهیم. آن‌ها می‌پرسند ایران کی ویزا می‌دهد و ما نمی‌دانیم بگوییم شش ماه، یک سال یا یک قرن دیگر!؟ پورفرج گفت: مطمئنم وقتی مرزها به روی گردشگران باز شود، ورود تورها دوباره رونق می‌گیرد، چون ایران کشوری است که خیلی کم دیده شده و علاقه‌مند زیاد دارد. از طرف دیگر، ایران کشور ارزانی است و اقتصاد مردم جهان هم در یک سال گذشته افت کرده، پس می‌توان تعداد زیادی گردشگر جذب کرد. خیلی‌ها ترکیه را برای ما مثال می‌زنند، اما نباید فراموش کرد توریست به ترکیه می‌رود، اما این آژانس‌های ایرانی هستند که توریست را وارد کشور می‌کنند، آژانس‌های ایرانی بسیار قدرتمند عمل می‌کنند. او همچنین این پیشنهاد را مطرح کرد که اختیارات ویزای گردشگری به بخش خصوصی واگذار شود، که البته با هماهنگی وزارت خارجه صادر شود و اگر خطایی سر زد، با آن برخورد کنند. پورفرج همچنین از دولت درخواست کرد مشاغل گردشگری را مانند سایر گروه‌های شغلی در اولویت واکسن کووید قرار دهند.

ایجاد شده: 24/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 24/اردیبهشت/1400     اخبار داخلی
ایتالیا خواستار توقف اعمال محدودیت‌ها و نجات گردشگری شد

ایتالیا خواستار توقف اعمال محدودیت‌ها و نجات گردشگری شد

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از پایگاه اینترنتی ایتالیایی زبان "اسپوتنیک"، سازمان خواربار و کشاورزی ایتالیا با اشاره به اعمال محدویت‌های کرونایی و زیان‌های ناشی از آن بر اقتصاد این کشور، خواستار از میان برداشته شدن محدودیت‌ها با هدف نجات صنعت گردشگری ایتالیا شد. سازمان خواربار و کشاورزی ایتالیا آمار‌های منتشر شده بانک مرکزی این کشور درباره زیان‌های ناشی از اعمال محدودیت‌های کرونایی را یادآور شد و افزود: ایتالیا از نظر گردشگری، به شدت وابسته به خارج است. بدین ترتیب، از میان برداشته شدن محدودیت، می‌تواند ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو از محل هزینه کرد گردشگران خارجی در تابستان امسال، برای ایتالیا سودآور باشد.  در کشوری مانند ایتالیا که یک سوم هزینه در نظر گرفته شده برای گذراندن تعطیلی‌ها صرف خوردن مواد غذایی در رستوران‌ها و کافه‌ها می‌شود، از میان برداشتن محدودیت‌های زمانی مشخص شده برای فعالیت‌های مشاغل رستوران داری می‌تواند طی تابستان امسال، ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو برای این کشور، آن هم فقط توسط گردشگران خارجی بازدید کننده از ایتالیا، سودآور باشد. سازمان خواربار و کشاورزی ایتالیا همچنین در یادداشتی با اشاره به اینکه طی تابستان پارسال، ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار گردشگر به علت همه گیری ویروس کرونا از سفر به این کشور صرفنظر کرده اند، اعلام کرد: ایتالیا از نظر گردشگری، به شدت وابسته به خارج است. این سازمان در یادداشت خود با اشاره به اسپانیا به عنوان رقیبی برای ایتالیا در جذب گردشگران خارجی، اعلام کرد، برای برنده شدن در رقابت، لازم است با پیشرفت تبلیغات واکسیناسیون، کاهش تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا و بازگشایی مرزها، در مسیر ازسرگیری فعالیت‌های رستوران داری در فضا‌های باز و نیز از میان برداشته شدن دستورالعمل فعالیت‌های این صنف اقتصادی تا ساعت ۲۲، البته با رعایت همه قوانین و دستورالعمل‌های بهداشتی مراقبتی، قدم برداشت.

ایجاد شده: 23/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 23/اردیبهشت/1400     اخبار خارجی
برنامه تایلند برای جذب گردشگران واکسینه‌ شده

برنامه تایلند برای جذب گردشگران واکسینه‌ شده

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از رویترز، مقام‌های تایلند اعلام کردند قصد دارند از ماه اکتبر قرنطینه اجباری را برای مسافران واکسینه‌شده‌ای که به بانکوک و مقاصد گردشگری مهم این کشور سفر می‌کنند لغو کنند. حدود یک سال است که تایلند به دلیل شیوع ویروس کرونا قرنطینه ۱۴ روزه در مراکز مورد تایید دولت را برای تمامی مسافرانی که به این کشور سفر می‌کنند یا بازمی‌گردند اجباری کرده است اما بر اساس این برنامه جدید امکان سفر به بانکوک و ۱۰ استان دیگر تایلند از یکم اکتبر برای مسافرانی که علیه کرونا واکسینه شده‌اند آسان‌تر خواهد بود. برنامه جدید تایلند درحالی اعلام شده که جزیره «پوکت» در حال آماده‌ شدن برای پذیرش مسافران واکسینه‌شده از ماه جولای است. قرار است اغلب ساکنان «پوکت» پیش از بازگشایی این جزیره به روی گردشگران و پیش از آغاز واکسیناسیون سراسری تایلند علیه ویروس کرونا واکسینه شوند. گردشگری نقش مهمی در اقتصاد تایلند دارد. در سال ۲۰۱۹ تایلند میزبان ۳۹.۹ میلیون گردشگر بود که درآمد ۶۱.۳۲ میلیارد دلاری را برای این کشور به همراه داشتند. با این حال سال گذشته آمار گردشگران ۶.۷ میلیون نفر گزارش شد. به واسطه این برنامه جدید می‌توان ۳.۵ میلیون گردشگر و به دنبال آن ۹.۵۸ میلیارد دلار درآمد برای تایلند در سال جاری پیش‌بینی کرد. با این حال برای عملی شدن این برنامه دست کم ۷۰ درصد از ساکنان ۱۰ شهری که میزبان مسافران واکسینه‌شده خواهند بود باید علیه کرونا واکسینه شوند.

ایجاد شده: 19/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 19/اردیبهشت/1400     اخبار داخلی
خسارت ۳۸۰ میلیارد تومانی کرونا به صنعت گردشگری استان مرکزی

خسارت ۳۸۰ میلیارد تومانی کرونا به صنعت گردشگری استان مرکزی

به گزارش هتل نیوز و به نقل از فارس، " مصطفی مرزبان "  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اظهار کرد: با شیوع کرونا و تعطیلی مراکز گردشگری بیش از ۳۸۰ میلیارد تومان به صنعت گردشگری استان خسارت وارد شد. وی تصریح کرد: علاوه بر خسارت‌های مالی، تعداد قابل توجهی از مشاغل فعال در حوزه گردشگری از بین رفت و تعداد بسیاری از نیروها تعدیل شدند. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: در حوزه گردشگری متاسفانه بسته‌های بانکی و تسهیلات کم بهره در اختیار سرمایه‌داران نیست، طولانی بودن روند سرمایه‌گذاری در این بخش بسیاری از علاقمندان به سرمایه‌گذاری را فراری داده است. مرزبان افزود: استان مرکزی از نظر صدور مجوز موافقت اصولی در بین استان‌های کشور رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است. وی حجم سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان را ۳۷۰ میلیارد تومان در قالب ۲۶ پرونده اعلام و اظهار کرد: چنانچه این سرمایه‌گذاری‌ها به ثمر بنشیند، ۳ هزار و ۵۵۰ فرصت شغلی در استان ایجاد خواهد شد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در ادامه با اشاره به وضعیت صنایع دستی گفت: در حال حاضر از ۲۷۰ رشته صنایع دستی ۱۱۰ رشته در استان فعال است که در سال جاری احیای رشته چلنگری، کرباس‌بافی، فولاد جوهری از طریق آموزش و تربیت مربی در دستور کار قرار گرفته است. مرزبان افزود: بیش از ۸ هزار هنرمند در رشته‌های صنایع دستی فعالیت دارند که از این تعداد ۲ هزار نفر زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی و ۴۰۰ نفر زیر پوشش بیمه روستایی هستند. وی ادامه داد: سال گذشته انتقاداتی به وضعیت مقبره آقا نورالدین اراکی در اراک شد که باید گفت این مقبره از آثار ثبتی است، متاسفانه در زمانی که اطراف مقبره به منظور ساماندهی تخریب شد، وضعیت هدایت آب‌های سطحی به درستی پیش‌بینی نشده بود، همین مسئله موجب شد آب های جاری آسیب‌هایی را به پایه بنا وارد کند، ضمن اینکه سقف بنا نیز به دلیل عدم مرمت در حال تخریب بود، پس از رسیدگی به موضوع نشستی را با مسوولان شهرداری برگزار کردیم و مقرر شد با همکاری اوقاف و شهرداری ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار برای مرمت این بنا از سوی شورای شهر تخصیص یابد و میراث فرهنگی با تامین اعتبارات مورد نیاز نسبت به مرمت آن اقدام کند که شرح خدمات تهیه شدهوطبق تفاهم نامه از محل اعتبارات ۱۴۰۰ انجام خواهد شد.

ایجاد شده: 19/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 19/اردیبهشت/1400     اخبار داخلی
ایتالیا آماده استقبال از جهان است

ایتالیا آماده استقبال از جهان است

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از خبرگزاری آنسا، " ماریو دراگی " نخست وزیر ایتالیا پس از جلسه وزیران گردشگری گروه جی۲۰ (گروه ۲۰ اقتصاد بزرگ، گروهی متشکل از وزرای اقتصاد دارائی و مسولان بانک‌های مرکزی ۲۰ اقتصاد برتر دنیا است) دیروز سه شنبه گفت: «ایتالیا آماده استقبال از گردشگران جهان است». در پی برگزاری این نشست در ایتالیا، دراگی افزود: «جهان خواهان سفر به ایتالیا است، اما همه گیری ویروس کرونا ما را مجبور به بستن مرزها کرده است. اما اکنون ایتالیا آماده استقبال از جهان است». وی تاکید کرد: «شک ندارم گردشگری در ایتالیا دوباره قویتر از گذشته پدیدار خواهد شد». نخست وزیر ایتالیا در ادامه از صدور روادید ویژه برای سفر به ایتالیا خبر داد و گفت: از نیمه ماه ژوئن (۱۱ خرداد) صدور "روادید سبز اروپایی" آغاز می شود. روادید سبز اروپایی سندی است که تائید می کند گردشگر هر دو دوز واکسن کووید-۱۹ را تزریق کرده و یا آزمایش سواب مولکولی (تست سواب مولکولی مخصوص تشخیص کرونا) آن منفی بوده است. دراگی که پیش از این خبر صدور این روادید را در ایتالیا داده بود، از ضرورت ارائه این سند از سوی گردشگران خارجی به ایتالیا پس از بازگشایی مرزها خبر داده بود.   روز گذشته نیز کمیساریای عالی اروپا از برنامه ریزی برای بازگشایی اتحادیه اروپا به روی گردشگرانی خبر داد که واکسن کرونا را دریافت کرده اند و یا از کشورهایی هستند که شیوع ویروس کرونا در آنها شدید نیست. براین اساس مقامات مسئول در کمیساریای عالی اروپا اعلام کردند با توجه به افزایش آمار واکسیناسیون در کشورهای عضو اتحادیه اروپا زمان آن فرارسیده تا از محدودیت های مربوط به سفرهای غیرضروری بکاهیم. مقامات مزبور همچنین خاطرنشان کردند که گذرگاه های مرزی اتحادیه اروپا حداکثر تا اول ماه ژوئن (۱۱خرداد) به دنبال دستیابی به موافقت کشورهای عضو بازگشایی می شوند.    

ایجاد شده: 16/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 16/اردیبهشت/1400     اخبار خارجی
انتظار معجزه برای صنعت توریسم ترکیه

انتظار معجزه برای صنعت توریسم ترکیه

 کارشناسان معتقدند که برنامه ریزی دولت برای بازگشایی کامل بازار توریسم پس از پایان قرنطینه ۱۸ روزه، خوشبینانه است و ترکیه هنوز برای پذیرایی از میلیون‌ها گردشگر خارجی آمادگی ندارد. به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از تسنیم، کمتر از یک هفته از قرنطینه ۱۸ روزه ترکیه سپری شده و شمار مبتلایان به کرونا در ترکیه، با کاهش چشمگیری مواجه شده است. با این حال، شمار تلفات بالاست و تناقض واقعی اینجاست که وضعیت کنونی نمی تواند همچون یک قرنطینه و تعطیلی جدی تلقی شود. چرا که چند میلیون نفر از شهروندان فعال در بخش های صنعت، تولید و خدمات، برای ادامه کار همیشگی خود، مجوز تردد دریافت کرده اند و به گواه گزارشگران شبکه های تلویزیونی ترکیه، در اغلب کلانشهرها و به ویژه در استانبول، آنکارا، ازمیر و چندین شهر دیگر، هنوز هم ازدحام نگران کننده ای در خیابان ها و وسایل حمل و نقل عمومی مشاهده می شود و در مترو، اتوبوس و مینی بوس ها، می توان ده ها هزار شهروند ترکیه ای را مشاهده کرد که به صورت ایستاده و به هم چسبیده، هدف اصلی قرنطینه و اصل فاصله گذاری را به چالش می کشند. آمارها چه می گویند؟ در ایام اوج و رکوردزنی شیوع کرونا در ترکیه، مقامات بهداشتی این کشور، ابتلای 67 هزار نفر به کرونا در بازه زمانی 24 ساعته را ثبت کردند که رقمی بسیار نگران کننده بود. اما حالا این رقم به مرز 25 هزار نفر در شبانه روز رسیده که یک کاهش ابتلای جدی و چشمگیر است، اما مساله نگران کننده اصلی این است که با وجود کاهش آمار مبتلایان، شمار تلفات بالاست و در 24 ساعت اخیر در ترکیه، 347 بیمار کرونایی، جان خود را از دست داده اند. وزارت بهداشت ترکیه در روزها اخیر، همواره شمار بالایی از انجام تست را ثبت کرده و این عدد بین 245 هزار مورد تا 300 هزار مورد در شبانه روز، در نوسان بوده و در 24 ساعت اخیر در ترکیه، 244 هزار تست کرونا انجام شده و از آغاز شیوع کرونا در ترکیه تا امروز، جمعاً 48 میلیون تست انجام شده که با توجه به جمعیت 84 میلیون نفری ترکیه، رقم قابل توجهی است. از آغاز دوران شیوع کرونا تاکنون در ترکیه 4 میلیون و 900 هزار نفر مبتلا شده و شمار فوت به عدد 41 هزار و 191 نفر رسیده است. ترکیه و حواشی سیاسی و عقیدتی کرونا در اثنای اعمال تعطیلی 18 روزه کرونایی در ترکیه، دولت دستور داد که فروش مشروبات الکلی در کلیه فروشگاه ها حتی به صورت بطری و بسته بندی و به منظور انتقال به منازل، ممنوع شود. این تصمیم دولت، واکنش های منفی فراوانی به دنبال آورد و برخی از احزاب مخالف دولت، اعلام کردند این هم ترفند جدیدی از سوی حزب عدالت و توسعه برای از بین بردن لائیسم و حکمفرما کردن یک ساختار سیاسی و اجرایی مبتنی بر حکومت دینی در ترکیه است. اما مقامات دولت اردوغان اعلام کرده اند که ممنوع کردن فروش مشروبات الکلی، دلیل دیگری دارد و کشورهایی همچون هندوستان، فرانسه، تایلند و آفریقای جنوبی نیز دست به چنین اقدامی زده اند. توجیه و استدلال این کشورها، این است که به طور معمول، درصدی از مصرف کنندگان مشروبات الکلی، یا دچار مسمومیت و بیهوشی شده و به بیمارستان می روند و یا بر اثر نزاع و درگیری به بیمارستان می روند و در نتیجه، بیمارستان ها و مراکز درمانی که به شدت با کرونا درگیر هستند، با بار اضافی و مشکلات مضاعف روبرو می شوند. یکی دیگر از حواشی اخیر قرنطینه 18 روزه در ترکیه، سرپیچی برخی از گروه های دینی از ممنوعیت اجتماع در مساجد است. دولت ترکیه تصمیم گرفت، اقامت نمازهای شبانه تراویح در مساجد ممنوع شود و برای ایام اعتکاف نیز، امکان تجمع وجود نداشته باشد. اما گروه دینی فرقان به رهبری آلپ ارسلان کویوتلو از پیروان خود خواست در مساجد کلانشهر آدانا اجتماع کنند و اعتکاف را همچون سالیان گذشته انجام دهند. خود کویوتلو و پسرش نیز در این مراسم شرکت کردند و اجتماع صدها تن از هواداران او در چند مسجد آدانا و همچنین در گازی عنتاب، کار را به جایی رساند که پلیس برای متفرق کردن مردم، از نیروی ویژه ضربت استفاده کرده و حتی در شبستان مسجد، گاز خردل به کار بگیرد. کویوتلو نیز همراه با فرزند و چند تن از همراهانش، بازداشت و به پاسگاه پلیس منتقل شد. توریست ها بیایند، یا بمانند پشت در؟ ترکیه در دو سال اخیر با مشکلات اقتصادی بزرگی روبرو شده که البته بنا به نظر کارشناسان و تحلیل گران اقتصادی ترکیه، تنها بخشی از این مشکلات به خاطر شیوع گسترده ویروس کرونا است و از دست رفتن منابع ارزی بانک مرکزی، به خاطر سوءتدبیر دولتمردان و مسئولان اقتصادی است. اما در هر حال، مساله این است که ترکیه به شدت نیازمند ارز است و درآمدهای بخش گردشگری، یکی از مهم ترین سرچشمه های تامین ارز برای دولت ترکیه است. در نتیجه یکی از اهداف و انگیزه های مهم اعلام تعطیلی و قرنطینه 18 روزه، این بود که ترکیه هر چه زودتر با بهبود نسبی و بهتر شدن وضعیت عمومی، برای پذیرایی از میلیون ها توریست خارجی مهیا شود. کارشناسان معتقدند که برنامه ریزی دولت برای بازگشایی کامل بازار توریسم پس از پایان قرنطینه 18 روزه، مبتنی بر یک نگرش خوشبینانه است و ترکیه هنوز برای پذیرایی از میلیون ها گردشگر خارجی آمادگی ندارد. روزنامه قرار امروز در تیتر و عکس صفحه نخست به این موضوع پرداخته و نوشته است: «هدف، معجزه در 12 روز». در توضیح گزارش این روزنامه، به این مساله اشاره شده که رساندن میزان ابتلا به کرونا از 67 هزار نفر در شبانه روز به عدد 25 هزار نفر، یک پیروزی ارزشمند است. اما اردوغان و وزیر فرهنگ و گردشگری، هر دو اعلام کرده اند که در روز آخر قرنطینه 18 روزه، شمار مبتلایان به 5 هزار نفر در 24 ساعت خواهد رسید و در این صورت، ترکیه می تواند پذیرای میلیون ها گردشگر از کشورهای مختلف جهان شود. اما کارشناسان معتقدند که فقط 12 روز به پایان مدت قرنطینه مانده و بسیار بعید است که میزان ابتلا به یک باره از عدد 25 هزار نفر، با کاهش 80 درصدی به عدد 5 هزار نفر برسید و چنین چیزی به این معنی است که مقامات بهداشتی و سیاسی ترکیه در انتظار یک معجزه بزرگ نشسته اند که به شکل ناگهانی و باورنکردنی، صنعت توریسم ترکیه را نجات دهد.

ایجاد شده: 15/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 15/اردیبهشت/1400     اخبار خارجی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...