این قافله نجیب  - تصویر 1

این قافله نجیب

ایجاد شده: 23/آذر/1401       آخرین ویرایش: 23/آذر/1401

✍️ علی معین زاده - فعال و کارشناس گردشگری و هتلداری

آخ که چه قدر دلم سوخت اصلاً آتیش ! گرفتم !! از اظهار نظر معاون محترم وزارتخانه در خصوص رفتار نجیبانه هتلها

شب یلدا نزدیک و زمان هندوانه خوردن است امّا این بدان معنا نیست که معاون عزیز ، هندوانه زیر بغل هتلها بگذارید !!

نزدیک هفتاد سال قبل برادران امیدوار با دو تا موتور سیکلت سفر دور دنیا را آغاز کردند !

کار نداریم مارکوپولو در قرن هفتم قمری سفر خود به شرق و ایران را با اسب و الاغ و شتر آغاز کرد حالا وزارتخانه محبت می کنند و می خواهند اجازه دهند گردشگران با اتومبیل خودشان به ایران سفر کنند چه پیشنهاد جالب و باور نکردنی !!

البته فکر کنم پیشنهاد سفر با موتور و دوچرخه را در جلسات آینده ارائه خواهند داد !

جناب آقای شالبافیان از تلاش و کوشش شما در مجلس به حقیقت سپاسگزاریم و نمی توانیم این حقیقت را کتمان کنیم امّا واقعیت امر ، حامل های انرژی نبود بلکه فقط یک حامل بود آن هم گاز ، سال 1400 به اندازه چندین سال تخفیفی که بابت صنعتی بودن آبونمان خود را ،کمتر پرداخت کرده بودیم ، مجبور شدیم به شرکت محترم گاز پرداخت کنیم و در انتها چون به مجلس محترم گفته بودیم : ما از طلا گشتن پشیمان گشته و ما را مس کنید !

با پی گیری های فراوان مورد قبول واقع شد و ما را به خدماتی و تجاری نزول دادند و حالا چشممان روشن شده به آبونمان برق  ،که این بار با همان رفتار نجیبانه باید بگوئیم : ما از مس بودن هم پشیمان شدیم ما را به خاکه ذغال تبدیل کنید !! امان از دست دولت فخیمه و وزارتخانه کریمه !! چند سال برنامه ریزی و کلی آموزش کارشناس و تدوین انواع و اقسام شیوه نامه ها و دستورات و بخشنامه که تاسیسات باید استاندارد شوند و خوب این نجبا ! منظور همان تاسیسات نجیب است با کلی هزینه و رعایت مفاد تطبیق استاندارد ، الزامی و یا غیر الزامی تا بالاخره استاندارد می شوند با امید به اینکه از نرخ گذاری آزاد شوند حالا یک نیم نگاهی به آخرین مصوبه و دستورالعمل نرخگذاری بیاندازید ! ماحصل آن اینکه هتل هائی که استاندارد شدند مدیر هتل می تواند تقاضای نرخ کند تا اینجا باریکلا داره ! و در ادامه با توجه به نرخ تورم که بانک مرکزی ارسال کرده تا حداکثر 30 درصد !! تا اینجا هم ، کمی سخت است امّا نجیبانه تحمل می کنیم !

قسمت آخرش خیلی سخت است ! باید تقاضای خود را بفرستند برای تشکل حرفه ای وابسته و در نهایت با تائید اداره کل !! قابل اجرا است ، ؟آخی ، حالا اگر مدیرکل استانی تائید نکرد و یا معاونت گردشگری امضاء نکرد تمام کارها یعنی کشک !! حتی حاضر نشدند به جای واژه تائید مرقوم بفرمایند : با اطلاع اداره کل قابل اجرا است !!

جناب آقای ضرغامی قربان آن مصاحبه ها و سخنرانی های جنجالی حضرتعالی ،  حالا ، بالا غیرتاً بفرمائید : نجیبانه زیر میز چه کسی باید زد ؟!   



برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...