نتایج جستجو...
دولت هیچ کاری برای هتل‌ها نکرده و این نشان از ناتوانی دولت است.

دولت هیچ کاری برای هتل‌ها نکرده و این نشان از ناتوانی دولت است.

به گزارش هتل‌نیوز ، دبیر جامعه هتلداران ایران با اشاره به اینکه برگزاری جلسات متعدد با مقامات دولتی از وزیر و معاون گردشگری، نمایندگان مجلس و شخص رئیس‌جمهور هیچ نتیجه‌ای برای هتل‌ها نداشته است، اظهار داشت: وارد ششمین ماه کرونا شده‌ایم و وعده‌های دولت همچنان روی هواست و هیچ کاری برای فعالان صنعت گردشگری انجام نشده است. "کامیار اسکندریون" ابراز داشت: حمایت دولت و مقامات از صنعت گردشگری و هتلداری و فعالان این حوزه تنها در سطح شعار است و در عمل هیچ خبری نیست. وی همچنین گفت: درخواست تغییر کاربری هتل‌ها برای برون‌رفت از فشارهای اقتصادی امری طبیعی است زیرا هتل‌ها از تامین نیازهای اولیه نیز عاجزند. وی افزود: تبلیغات سوئی که از طرف دولت مبنی بر عدم مراجعه به هتل‌ها وجود دارد و اعمال محدودیت‌های سفر هم مزید بر علت شده‌اند. معاون استاندارد، مدیر کل استان و هر کسی که معتقد است هتل‌ها ناامن هستند، غیر متخصص بودن خود را به رخ می‌کشد.

ایجاد شده: 11/مرداد/1399       آخرین ویرایش: 11/مرداد/1399     اخبار داخلی
پیشنهادات و راهکارهای اجرایی مجمع ملی تشکل‌های گردشگری به رئیس‌جمهور

پیشنهادات و راهکارهای اجرایی مجمع ملی تشکل‌های گردشگری به رئیس‌جمهور

مجمع ملی تشکل‌های گردشگری به نمایندگی از تمامی فعالان حوزه گردشگری کشور طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور، 13 پیشنهاد و راهکار اجرایی برای جلوگیری از تعطیلی تاسیسات گردشگری و از سرگیری مجدد فعالیت‌های مرتبط را ارائه داد. به گزارش هتل‌نیوز ، نامه ارسالی به دکتر "حسن روحانی" از روسای جامعه هتلداران ایران، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، جامعه تورگردانان ایران، جامعه گردشگری الکترونیکی ایران، کانون انجمن‌های صنفی کارگری راهنمایان گردشگری سراسر کشور، جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی و انجمن موسسات آموزش گردشگری ایران به امضا رسیده است. پیشنهادات ارائه شده توسط مجمع ملی تشکل‌های گردشگری به شرح زیر است؛  افزایش معافیت مالیاتی تأسیسات و مؤسسات گردشگری از 50 درصد فعلی به صددرصد برای سال‌های 98 و 99 افزایش مدت امهال بازپرداخت تسهیلات دریافتی توسط تأسیسات گردشگری از سه ماه به 6 ماه و الزام بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری خصوصی در این مورد تخصیص تسهیلات با نرخ 8 درصد مشابه تسهیلات پرداختی حوزه گردشگری روستایی به هتل‌ها به ازای هر اتاق 500 میلیون ریال و نیز سایر تأسیسات و مؤسسات گردشگری با یک سال تنفس و شش سال بازپرداخت افزایش مدت پرداخت بیمه بیکاری کارکنان این صنعت تا پایان شهریور به دلیل تبعات طولانی مدت این بحران معافیت پرداخت 23 درصد سهم بیمه کارفرما به تأمین اجتماعی برای طول سال 99 و تدقیق و تسهیل سازوکارهای اجرایی آن عدم از سرگیری فعالیت مهمانسراهای دولتی و واگذاری آن به بخش خصوصی به استناد ماده 23 قانون مدیریت خدمات کشوری عدم صدور مجوز فعالیت برای خانه‌مسافرها تا پایان 99 افزایش مدت امهال پرداخت قبوض انرژی تأسیسات گردشگری از سه ماه به 6 ماه در نظر گرفتن شرایط بهره‌برداری از بیمه بیکاری و ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای حمایت از راهنمایان گردشگری پیش‌بینی دو دوره تعطیلات مناسب برای فصول پائیز و زمستان برای جبران نوروز و تخصیص سهمیه بنزین سفر تخصیص تسهیلات سفر داخلی به کارکنان دولت پس از بحران کرونا برای کمک به جریان‌سازی گردشگری داخلی در کشور ارائه حداقل 50 درصد تخفیف در صدور روادید ورود و نیز بلیط ورودیه سایت‌های میراثی برای گردشگران خارجی برای سال 2021 میلادی فعال شدن بیشتر سفارتخانه‌های ایران در کشورهای مبدا گردشگری به ایران و تخصیص بودجه مناسب به این امر

ایجاد شده: 17/خرداد/1399       آخرین ویرایش: 17/خرداد/1399     اخبار داخلی
حفظ نیروی انسانی مهمترین دغدغه هتلداران است

حفظ نیروی انسانی مهمترین دغدغه هتلداران است

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتلداران ایران در گفتگو با شبکه خبر با اشاره به رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در هتل‌های سراسر کشور، اظهار داشت: از روز اول سلامت میهمانان برای هتلداران در اولویت قرار داشت و اقدامات لازم نیز در این زمینه انجام شد. "جمشید حمزه‌زاده" با اعلام اینکه پروتکل‌های بهداشتی از سوی وزارت گردشگری و وزارت بهداشت به تمامی تاسیسات گردشگری از جمله هتل‌ها و مراکز اقامتی ابلاغ شده است، ابراز داشت: ضمن اینکه پروتکل‌ها رعایت می‌شود، هتل‌ها به طور مرتب ضدعفونی شده، تمامی مهمانان بدون استثنا تب‌سنجی می‌شوند و سلامت کارکنان هتل‌ها نیز مداوم کنترل می‌شود تا بدون دغدغه بتوانند خدمات شایسته‌ای را در راستای تأمین سلامت گردشگران ارائه کنند. "حمزه‌زاده" افزود: خوشبختانه با تعامل نزدیکی که با وزارت گردشگری و وزارت بهداشت داریم، این اقدامات به نحو احسن انجام شده است. رئیس جامعه هتلداران ایران در ادامه به مشکلات هتل‌ها و مراکز اقامتی کشور در ایّام بحران کرونا، اشاره کرد و گفت: مهمترین مشکل ما در درجه اول کارکنان هتل‌ها بودند. نزدیک به 80 هزار نفر نیروی کار در بخش هتل‌ها و در کل صنعت گردشگری نیز 240 هزار نفر فعالیت می‌کنند که از روز اول تعداد زیادی از آن‌ها بیکار شدند. وی تصریح کرد: دغدغه اکثر هتلداران این بود تا جایی که ممکن است حقوق آن‌ها را تأمین کنند. در حقیقت مشکل اصلی ما حفظ اشتغال بود. در درجه بعدی درآمد هتل‌ها صفر شد و نه ‌تنها طی سه ماه گذشته درآمدی نداشتیم بلکه هزینه مازاد نیز داشتیم. رئیس جامعه هتلداران و دبیر مجمع تشکل‌های ملی گردشگری ایران در پایان گفت: جامعه هتلداران طی سه ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت‌ماه بالغ بر 4500 میلیارد تومان ضرر مالی کرده است و برای جبران بخشی از این خسارت، خواستار تسهیلاتی مانند دریافت بیمه بیکاری، بخشودگی سهم بیمه کارفرما تا پایان شهریور و... است.

ایجاد شده: 31/اردیبهشت/1399       آخرین ویرایش: 31/اردیبهشت/1399     اخبار داخلی
9 درخواست هتلداران ایران از رئیس‌جمهور

9 درخواست هتلداران ایران از رئیس‌جمهور

به گزارش هتل‌نیوز ، جامعه هتلداران ایران در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار اتخاذ تدبیر مناسب برای حل مشکلات صنعت گردشگری و هتلداری کشور شد. در این نامه که با امضای "جمشید حمزه‌زاده" رئیس جامعه هتلداران ایران برای دکتر "حسن روحانی" ارسال شده، موارد ذیل به عنوان مهمترین درخواست‌های هتل‌های کشور قید شده است؛  ۱ - افزایش معافیت مالیاتی هتل‌ها و تاسیسات گردشگری از ۵۰ درصد فعلی به ۱۰۰ درصد برای سال‌های ۹۸ و ۹۹ ۲ - افزایش مدت امهال بازپرداخت تسهیلات دریافتی توسط تاسیسات گردشگری از سه به شش ماه و الزام بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری خصوصی در این مورد ۳ - تخصیص تسهیلات با نرخ ۸ درصد مشابه تسهیلات پرداختی حوزه گردشگری روستایی به هتل‌ها به ازای هر اتاق ۵۰۰ میلیون ریال با یکسال تنفس و ۶ سال بازپرداخت ۴ - افزایش مدت زمان پرداخت بیمه بیکاری کارکنان این صنعت تا پایان شهریورماه به دلیل تبعات طولانی مدت این بحران ۵ - معافیت پرداخت ۲۳ درصدی سهم بیمه کارفرما به تامین اجتماعی برای طول سال ۹۹ ۶ - عدم از سرگیری فعالیت میهمانسراهای دولتی و واگذاری آن به بخش خصوصی به استناد ماده ۲۳ قانون مدیریت خدمات کشوری ۷ - عدم صدور مجوز فعالیت برای خانه‌مسافرها تا پایان سال ۹۹ ۸ - افزایش مدت امهال پرداخت قبوض انرژی تاسیسات گردشگری از سه به شش ماه ۹ - تخصیص تسهیلات سفر داخلی به کارکنان محترم دولت پس از بحران کرونا برای کمک به جریان‌سازی گردشگری داخلی در کشور

ایجاد شده: 23/اردیبهشت/1399       آخرین ویرایش: 23/اردیبهشت/1399     اخبار داخلی
تشکر دبیر جامعه هتلداران ایران از صداقت و صراحت معاون گردشگری کشور

تشکر دبیر جامعه هتلداران ایران از صداقت و صراحت معاون گردشگری کشور

به گزارش هتل‌نیوز ، دبیر جامعه هتلداران ایران در آخرین اظهارنظر خود اعلام کرد بر اساس استعلامی که از استان‌ها صورت گرفته تا این لحظه در اثر بیماری کرونا حدود شش هزار میلیارد تومان به هتل‌ها و مراکز اقامتی کشور، خسارت وارد شده است. "کامیار اسکندریون" با تشکر از صراحت و صداقت معاون گردشگری کشور برای اعلام این موضوع که دولت و وزارت گردشگری تاکنون کاری برای این صنعت انجام نداده است، اظهار داشت: بدون شک ارائه وام 12 درصد با سبک و سیاقی که دولت پیشنهاد داده، هیچ دردی را از صنعت گردشگری و هتلداری دوا نمی‌کند. وی افزود: تاکنون هیچ یک از فعالان گردشگری کشور برای دریافت وام 12 درصدی تمایلی نشان نداده و با توجه به شرایط فعلی، کسی به دنبال این وام نخواهد رفت. "اسکندریون" ابراز داشت: بخش اصلی درآمد صنعت گردشگری باید در ایّام نوروز تامین می‌شد که بحران کرونا این اجازه را نداد و کار تعطیل شد. این فعال صنعت گردشگری کشور، پرداخت حق بیمه و مالیات برای صنعتی که کسب و کارش عملاً تعطیل شده است را نیز راهکار مناسبی ندانست و گفت: بحث مالیات آن هم زمانی که هیچ فعالیتی صورت نگرفته چه معنایی دارد. از سوی دیگر اگر کارکنان از بیمه بیکاری استفاده کنند، نیاری به امهال نیست. وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد دولت باید دست از شعار دادن بردارد و واقعا به کمک صنعت گردشگری بیاید. عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران در پایان گفت: تمامی هتل‌های زیرمجموعه جامعه هتلداران ایران، مبالغ مربوط به کنسلی رزرو را به مردم عودت داده‌اند یا با آنها به توافق رسیده‌اند. چنانچه کسی شکایتی در این زمینه دارد، موضوع را در سامانه ثبت شکایات وب‌سایت جامعه هتلداران ایران ثبت کند.

ایجاد شده: 10/اردیبهشت/1399       آخرین ویرایش: 10/اردیبهشت/1399     اخبار داخلی
از پیشنهاد تخصیص ۳۸ هزار میلیارد ریال برای جبران خسارت‌های ناشی از کرونا تا ایجاد محرک‌هایی برای سفر بعد از مهار کرونا

از پیشنهاد تخصیص ۳۸ هزار میلیارد ریال برای جبران خسارت‌های ناشی از کرونا تا ایجاد محرک‌هایی برای سفر بعد از مهار کرونا

به گزارش هتل‌نیوز ، نشست وزیر و فعالان بخش خصوصی گردشگری کشور با معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به منظور بررسی عملکرد وزارت گردشگری در سال گذشته و همچنین گفتگو درباره مهمترین چالش‌های ناشی از ویروس کرونا و مسائل و مشکلات مالی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، روز شنبه مورخ 16 فروردین‌ماه در محل وزارت گردشگری، برگزار شد. در ادامه مهمترین اظهارات "علی‌اصغر مونسان" وزیر گردشگری کشور در این نشست را ملاحظه می‌فرمائید. صنعت گردشگری از سال ۹۷ با بحران جدی مواجه شد که مهم‌ترین آنها اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا، سیل فروردین ۹۸، شهادت سردار سلیمانی، حادثه هواپیمای اوکراینی و در نهایت شیوع ویروس کرونا بوده است. مجموع این عوامل باعث شد تا این صنعت با مشکلاتی مواجه شود و امروز برای رونق مجدد به طور حتم نیازمند حمایت‌های دولت هستیم. پیش‌بینی ما این بود که تا سال ۹۹ موفق به جذب ۱۱ میلیون گردشگر خارجی خواهیم شد که متاسفانه شیوع ویروس کرونا این روند رو به رشد را متوقف کرد. با شیوع ویروس کرونا در اولین قدم با دستورالعملی، پروتکل‌های بهداشتی را به مراکز اقامتی سراسر کشور، ابلاغ و همچنین نوروزگاه‌ها، بازارچه‌های صنایع دستی و موزه‌ها را لغو و تعطیل کردیم. اعتقاد ما این است که در نوروز امسال بیش از ۹۰ درصد کاهش سفر داشتیم و غالب سفرهایی که انجام شد نیز تفریحی و نوروزی نبود. اگر دولت از صنعت گردشگری حمایت نکند، شاهد ورشکستگی در این حوزه خواهیم بود. در حال حاضر ۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم در صنعت گردشگری فعال هستند که عدم حمایت و برنامه‌ریزی می‌تواند باعث بیکاری ۸۰ هزار نفر در کشور شود. در خصوص تخصیص ۳۸ هزار میلیارد ریال برای جبران خسارت‌های کرونا به مشاغل حوزه گردشگری، پیشنهاد من این است که این رقم با نظارت مستقیم دستگاه‌های متولی و نظارتی در اختیار وزارت گردشگری قرار گیرد. همچنین درخواست دارم تا امهال تسهیلات اعطایی به فعالان گردشگری، یکساله و همچنین زمان پرداخت بیمه حق کارفرما نیز تا پایان شهریورماه تمدید شود. به نظر می‌رسد مهم‌ترین موضوعی که می‌تواند به فعالان حوزه گردشگری کمک کند این است که بعد از مهار کرونا با ایجاد محرک‌هایی برای سفر، بخشی از زیان‌های وارد شده به این قشر جبران شود. برگزاری سفرهای اقساطی برای کارکنان دولت و تعیین چند روز تعطیلی عمومی در یک فرصت مناسب مانند عید فطر، می‌تواند باعث رونق مجدد سفر و گردشگری در کشور شود.

ایجاد شده: 17/فروردین/1399       آخرین ویرایش: 17/فروردین/1399     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...