به گزارش هتلنیوز ، دبیر کارگروه "استارتآپهای گردشگری" جامعه تخصصی گردشگری الکترونیکی ایران از ساماندهی استارتآپهای فعال در حوزه گردشگری کشور با همکاری این تشکل و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای بهرهگیری از تمامی ظرفیت ابزارهای جدید، خبر داد. دبیر کارگروه استارتآپهای گردشگری جامعه تخصصی گردشگری الکترونیک در مصاحبه با هتلنیوز ، اظهار داشت: گردشگری در دنیای امروز، یکی از مهمترین صنایع درآمدزا و کارآفرین در تمامی کشورهای دنیاست و با پیشرفت تکنولوژی، روز به روز بر اهمیت ایجاد و حضور استارتآپها در این حوزه افزوده میشود. "بابک شاینده" با اشاره به اینکه فعالیت استارتآپها در زمینههای مختلف باعث پویایی صنایع و مشاغل میشود، ابراز داشت: استارتآپهای حوزه گردشگری نیز به عنوان فرصتی برای رشد مشاغل و ایجاد فرصتهای شغلی که تاکنون به آنها توجهی نشده است به حساب میآیند. "شاینده" افزود: فعالیت استارتآپهای گردشگری در درجه اول باعث یکپارچگی خدمات مورد نیاز مسافران و در نهایت بهبود و افزایش کیفیت ارائه خدمات در این حوزه میشود. همچنین کاهش هزینههای سفر نیز از جمله مزایای حضور و فعالیت استارتآپها در صنعت گردشگری است. وی با اشاره به تشکیل کارگروه "استارتآپهای گردشگری" در جامعه گردشگری الکترونیکی ایران، گفت: هماکنون امکان ثبت نام استارتآپهای گردشگری در وبسایت جامعه گردشگری الکترونیک به نشانی http://e-tourism.ir/fa/home.php فراهم شده است. شناسایی استارتآپهای برتر به منظور استفاده از ظرفیت حمایتهای دولتی، تقویت اکوسیستم استارتآپی در حوزه گردشگری کشور، تبادل نظر و گفتگو در خصوص چالشهای صنعت گردشگری و تصمیمگیری و اقدام لازم در این خصوص، تسهیل و تسریع در فرایند بررسی، هدایت، حمایت و نظارت بر شرکتهای استارتآپی حوزه گردشگری، همفکری و همافزایی برای رفع موانع فعالیت و در نهایت برقراری ارتباطی دو سویه میان فعالین استارتآپی با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از جمله مهمترین اهداف تشکیل کارگروه استارتآپهای گردشگری در جامعه تخصصی گردشگری الکترونیکی ایران است. وی در پایان با اشاره به اینکه تمامی فعالین در حوزه گردشگری الکترونیک از جمله نرمافزارها، اپلیکیشنها، سامانههای رزرواسیونهای آنلاین، فروش بلیط و خدمات جانبی گردشگری به عنوان استارتآپ گردشگری به حساب میآیند از تدوین اساسنامه فعالیت استارتآپهای گردشگری از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با هدف صدور مجوز، ساماندهی و نظارت بر فعالیتهای این حوزه، خبر داد و افزود: حمایتهای مالی و معنوی و ارائه تسهیلات به استارتآپهای گردشگری نیز در دستور کار قرار دارد.
ایجاد شده: 15/مرداد/1398 آخرین ویرایش: 17/مرداد/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به برگزاری 15 هفته فرهنگی سیستان و بلوچستان در سراسر کشور، اظهار داشت: در راستای اجرای طرح معرفی سیستان و بلوچستان و تشویق سفر به این استان، یکی از برنامهها برگزاری هفتههای فرهنگی در استانهای همجوار و اثرگذار است. "محمد ابراهیم لاریجانی" ضمن اعلام این خبر، ابراز داشت: این هفتههای فرهنگی در شهرهای تهران، یزد، کرمان، بندرعباس، بیرجند، مشهد، بجنورد، گرگان، اصفهان و سایر استانهای کشور، تدارک و وارد تقویم شده است. "لاریجانی" ادامه داد: در همین راستا، برنامه شب فرهنگی سیستان و بلوچستان در شهر یزد طی روزهای 14 و 15 مردادماه در قالب جشنواره، برگزار میشود. وی تصریح کرد: در این جشنواره، اجرای دو گروه موسیقی استان به همراه نمایش ظرفیتهای گردشگری و ارائه بستههای بستههای سفر در دستور کار قرار گرفته است. مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پایان گفت: نشست فعالان بخش خصوصی دو استان و افتتاح دفتر اطلاعرسانی گردشگری سیستان و بلوچستان در یزد توسط یکی از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری از جمله دیگر برنامههای این جشنواره است.
ایجاد شده: 14/مرداد/1398 آخرین ویرایش: 14/مرداد/1398 اخبار داخلی
قوانین دولتی و بالادستی از حدود یک دهه پیش تاکنون، تمامی دستگاههای دولتی را مکلف کردهاند که کلیه مراکز اقامتی، تفریحی، رفاهی و هر نوع ابنیه با کاربری سکونت مسافران و اقامت گردشگران در شهرها و مناطق مختلف کشور را به بخش خصوصی واگذار کنند. به گزارش هتلنیوز و نقل از دنیای اقتصاد، مطابق ماده 23 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 23 قانون برنامه پنجم، ایجاد و اداره هر شکل از میهمانسرا، زائرسرا، مجتمع مسکونی، رفاهی، واحدهای درمانی و آموزشی، فضاهای ورزشی، تفریحی و نظایر آن توسط دستگاههای اجرایی، ممنوع است. از سوی دیگر بر اساس ماده 145 قانون برنامه چهارم، دستگاههای دولتی و اجرایی موظفند تا این فضاها و تاسیسات به همراه خدمات و همچنین مسئولیت بهرهبرداری از آنها را به بخش غیردولتی، واگذار کنند. اما دستگاهها با بکارگیری واژههایی غیز از کاربریهای منع شده در قانون و استفاده از عباراتی مانند "مجتمع فرهنگی و تالار پذیرایی" یا عبارات ترکیبی "مجتمع فرهنگی، آموزشی، ورزشی" و بدون استفاده از واژههای تفریحی، رفاهی و اقامتی، قانون را دور زدهاند. بدین ترتیب در ظاهرا ماجرا خبری از کاسبی دستگاههای دولتی در بازار مراکز اقامتی نیست ولیکن در واقعیت، این مراکز دولتی به دلیل قدرت مانوری که در شهرها و استانهای توریستی کشور دارند، بازیگر اصلی این بازار به حساب میآیند. سبکسازی دستگاهها و نهادهای دولتی از مجتمعها و مراکز اقامتی، توریستی و تفریحی و واگذاری این مراکز به بخش خصوصی، دو پیامد مثبت را در پی دارد. واگذاری این مراکز به بخش غیردولتی در درجه اول از حبس خارج شدن بخش قابل توجهی از منابع دولت است که با فروش آنها، بنیه مالی دولت، تقویت و امکان سرمایهگذاریهای مولد، ایجاد میشود. همچنین با واگذاری این مراکز به بخش خصوصی دارای اهلیت و دارای توان حرفهای در حوزه گردشگری، بازار عرضه اقامتگاهها به شکل کامل در اختیار بخش خصوصی قرار خواهد گرفت که خود رونق گردشگری ناشی از ارتقای سطح کیفیت ارائه خدمات و افزایش این مراکز به دلیل جذاب شدن این بازار برای سرمایهگذاران را به همراه خواهد داشت.
ایجاد شده: 13/مرداد/1398 آخرین ویرایش: 13/مرداد/1398 اخبار داخلی
در پی آتشسوزی ظهر روز شنبه مورخ 12 مردادماه 98 در طبقات منفی یک و منفی دو پروژه در حال ساخت هتل "آسمان" شيراز و پس از اعلام به نيروهای امدادی، آتشنشانی و خدمات ایمنی، کلیه نهادهای دولتی و نظامی و جامعه هتلداران استان فارس سریعا در محل وقوع حادثه، مستقر شدند و هتل کریمخان را به عنوان ستاد بحران، قرار دادند. در ساعات اولیه و به دلیل نزدیکی هتل رودکی به محل وقوع حادثه، نخستین جلسه شورای تامین استان در این هتل، تشکیل و صورتجلسهای تنظیم شد که بر اساس یکی از بندهای آن، تخلیه موقت 6 هتل و خانههای مسکونی تا شعاع 100 متری توسط جامعه هتلداران استان فارس در دستور کار گرفت که عملیات تخلیه نیز با موفقیت انجام گردید و میهمانان مستقر در این واحدهای اقامتی به هتلهای دیگر، منتقل شدند. عملیات اطفای حریق تا بامداد 13 مردادماه به مدت 18 ساعت ادامه داشت که با تلاش آتشنشانان و گروههای خدماتی و امدادی، آتش مهار شد. جامعه هتلداران استان فارس ضمن همدردی با مالک محترم این پروژه و شکرگزاری از خداوند منان به دلیل عدم تخریب ساختمان هتل، امیدوار است تا عملیات احداث این پروژه هر چه سریعتر به اتمام برسد. در حال حاضر آرامش به خیابان رودکی برگشته و تعدادی از هتلهايی كه در شعاع دورتری قرار داشتند، فعاليت پذيرش ميهمان را شروع كرده و هتلهای نزديک به پروژه نیز پس از تائيد شورای تامين استان به فعاليت خود ادامه خواهند داد. هتلهای استان فارس آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی میباشند و هیچ مشکلی در این زمینه، وجود ندارد. سیستم هتلینگ استان فارس از هموطنان عزیزمان و گردشگران جهت عزیمت به شیراز و استان فارس دعوت بعمل میآورد. حسن سیادتان - رئیس جامعه هتلداران استان فارس
ایجاد شده: 13/مرداد/1398 آخرین ویرایش: 13/مرداد/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، هتل در حال احداث "آسمان" شیراز که ارتفاع بیش از حد آن به سدی مقابل ثبت جهانی میراث کریمخان زند در شیراز تبدیل شده است، پیش از ظهر روز شنبه دچار حریق شد و آتشنشانان پس از حدود 15 ساعت تلاش بیوقفه موفق شدند تا آتش را در این هتل، مهار و خاموش کنند. نام هتل "آسمان" شیراز طی سالهای اخیر به واسطه مانع بودن ایجاد آن در مسیر ثبت میراث زندیه در فهرست یونسکو بر سر زبانها بود و خبر آتشسوزی در این هتل نیز بار دیگر تبدیل به تیتر یک خبرگزاری و رسانههای کشور شد. این هتل نیمه ساخته، حوالی ساعت 11 روز شنبه مورخ 12 مردادماه دچار حریق شد و در پی تماس با مرکز 125 در ساعت 11 و 5 دقیقه، بیش از 70 نفر از ماموران آتشنشانی از ایستگاه شماره 6 شیراز به محل وقوع حادثه، اعزام شدند. هر چند هنوز علت این حادثه مشخص نشده ولیکن رئیس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در نخستین اظهارنظر خود در این خصوص، گفت: آتشسوزی از محل انباشت حدود 2 هزار تشک که طبقه منفی دو این هتل، آغاز شده است. از سوی دیگر و بر اساس اظهارات "عنایتالله رحیمی" استاندار فارس، درجه حرارت بالا به بتن ساختمان هتل، آسیب وارد کرد و با ترک خوردگی برخی از سازههای هتل، احتمال ریزش این بنا وجود دارد. "علیرضا عدلو" سخنگوی سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز نیز با تائید اظهارت استاندار فارس در خصوص احتمال ریزش بنای هتل آسمان، ابراز داشت: در طبقه منفی سه و چهار هتل، تجمع دود و حرارت وجود دارد و بر اساس اعلام کارشناسان عمرانی حاضر در محل حادثه، دما در طبقات زیرین به حدود 600 درجه سانتیگراد رسیده است. "محمد هادی قانع" رئیس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمینی شهرداری شیراز نیز در رابطه با احتمال ریزش بنا، گفت: احتمال ناپایداری این سازه در اثر حرارت زیادی که در بخش زیرزمین آن ایجاد شده است، وجود دارد و به همین دلیل اقدامات لازم برای تخلیه کامل این ساختمان و ساختمانهای مجاور، انجام و موارد نیز به نهادهای نظارتی، اطلاعرسانی شده است. با تائید احتمال ریزش ساختان نیمه ساخته هتل "آسمان" از سوی مقامات مسئول و پس از تشکیل جلسه مدیریت بحران، دستور تخلیه ساختمانها و معابر اطراف این ساختمان از سوی شورای مدیریت بحران استان، صادر و همچنین از شهروندان درخواست شد تا به هیچ وجه در خیابانهای اطراف محل حادثه مانند فرودسی، رودکی و زند، حضور نداشته باشند. بالاخره و پس از انجام حدود 15 ساعت عملیات اطفای حریق، آتشسوزی هتل"آسمان" شیراز در بامداد روز یکشنبه، مهار شد و عملیات ایمنسازی و لکهگیری ساختمان در دستور کار قرار گرفت. رئیس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شیراز در آخرین پیام ویدئویی خود از محل حادثه و در تشریح اقدامات انجام شده، گفت: تیم کارشناسی به منظور بررسی وضعیت پایداری سازه به هتل "آسمان" اعزام شدهاند و تا زمان مشخص شدن نظر کارشناسان، ورودی تمامی کوچهها، خیابانها و معابر منتهی به خیابان رودکی، بسته است. "حجتالاسلام سید کاظم موسوی" رئیس کل دادگستری استان فارس نیز در رابطه با این حادثه، گفت: دستورهای قضایی برای پیگیری موضوع آتشسوزی هتل "آسمان" شیراز، صادر شده است. وی افزود: پس از سپری شدن ساعات بحرانی و با تشکیل پرونده قضایی و پیگیریهای کارشناسی، ابعاد حادثه آتشسوزی این هتل مورد بررسی قرار خواهد گرفت. هتل "آسمان" شیراز پیش از این و طی سالهای گذشته نیز به دلیل نقض حریم بصری ارگ کریمخانی حاشیهساز شده بود. در این خصوص گفته میشود که ساخت چندین طبقه اضافه در این هتل، مانع اصلی برای ثبت جهانی مجموعه زندیه شیراز در فهرست میراث جهانی یونسکو است. "علیاصغر مونسان" رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مورد مخدوش شدن حریم منظری ارگ کریمخانی به خاطر طبقات اضافی هتل "آسمان" گفته بود: اگر کاربری آن شخصی بود جدیتر، برخورد میکردیم.
ایجاد شده: 13/مرداد/1398 آخرین ویرایش: 15/مرداد/1398 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، نرمافزار مدیریت هتلداری Frontdesk Anywhere در سال 2009 میلادی و در شهر "سانفرانسیسکو" طراحی و توسعه یافته و به عنوان برنده جایزه نرمافزارهای مدیریت هتلداری تحت وب که هتلهای مستقل، گروههای هتلداری، اقامتگاهها و مُتِل را شامل میشود، معرفی شده است. مدیریت آسان رزرو، گزارشگیری، رزرو گروهی، موتور رزرواسیون رایگان، مدیریت درآمد، ادغام کارتهای اعتباری و کانالهای توزیع ( GDS ) از جمله مهمترین مزایای رقابتی نرمافزار مدیریت هتلداری Frontdesk Anywhere است. اطلاعات بیشتر در خصوص نرمافزار مدیریت هتلداری Frontdesk Anywhere را از طریق لینک زیر و در وبسایت این شرکت مشاهده فرمائید. وبسایت نرمافزار مدیریت هتلداری Frontdesk Anywhere جهت دریافت نسخه رایگان ( DEMO ) نرمافزار مدیریت هتلداری Frontdesk Anywhere از طریق لینک زیر اقدام فرمائید. دریافت نسخه رایگان ( DEMO ) نرمافزار مدیریت هتلداری Frontdesk Anywhere
ایجاد شده: 8/مرداد/1398 آخرین ویرایش: 12/مرداد/1398 نرم افزارهای مدیریت هتلداری بین المللی
۵۳ درصد از شرکتکنندگان در آخرین نظرسنجی هتلنیوز، معتقدند که استفاده از روشهای مختلف تبلیغاتی و معرفی هر چه بیشتر ظرفیتها و پتانسیلهای استان سیستان و بلوچستان، بهترین روش برای افزایش جذب گردشگران به این استان است. جزئیات نظرات این گروه از افراد به شرح زیر است؛ تبلیغات در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی؛ ۲۴ درصد استفاده از ابزار رسانه ملی؛ ۱۸ درصد تبلیغات و معرفی جاذبهها از سوی سازمان میراث فرهنگی؛ ۱۱ درصد نتیجه به دست آمده میتواند نشاندهنده این موضوع باشد که سیستان و بلوچستان به دلیل عدم اطلاعرسانی و معرفی مناسب، هنوز برای خیل کثیری از مردم کشور ناشناخته باقی مانده و چه بسا در صورت تبلیغات گسترده، گردشگران بدون توجه به هزینههای سفر و نیاز به ارزانسازی و ارائه تخفیف از سوی تاسیسات گردشگری، رهسپار این استان شوند. اما در مقابل این نتایج، مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، هزینههای بالای سفر و به ویژه قیمت پرواز را یکی از موانع اصلی در توسعه گردشگری استان سیستان و بلوچستان میداند. وی معتقد است؛ مسیر زمینی بین ۸ تا ۱۵ ساعت مراکز استانهای همجوار به زاهدان یا چابهار، زمانبر و برای خانوادهها سخت است. بنابراین توسعه گردشگری سیستان و بلوچستان، نیازمند حمایت صنعت هوانوردی و حمل و نقل ریلی است. اگر ایرلاینها کمک کنند، تعریف تور از تهران و قطبهای جمعیتی کشور، امکانپذیر است ولیکن در شرایط فعلی، قیمت ۸۰۰ تا ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی بلیط هواپیما، تور سه شب و چهار روز سیستان و بلوچستان را در زمره تورهای گرانقیمت قرار میدهد. اختصاص یارانه بلیط هواپیما صرفا برای فعالان تورگردانی، مشارکت تجار و بازرگانان سیستان بلوچستان در ارائه بخشی از هزینههای پروازی و حمایت منطقه آزاد چابهار از فعالان گردشگری، میتواند به عنوان برخی از راهکارهای کاهش قیمت پرواز مورد بررسی قرار گیرد. محمد ابراهیم لاریجانی - مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و مدیر پروژه توسعه گردشگری سیستان و بلوچستان
ایجاد شده: 6/مرداد/1398 آخرین ویرایش: 6/مرداد/1398 مقالات و یادداشت ها
به گزارش هتلنیوز ، مدیر کل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از ابلاغ دستورالعمل اجرایی راهاندازی دوره کوتاه مدت مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری از سوی معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به ادارات کل استانی، خبر داد. "زاهد شفیعی" در این خصوص، اظهار داشت: این دوره با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص برای مدیریت انواع مختلف تاسیسات گردشگری و به عنوان یکی از شرایط لازم برای دریافت کارت مدیریت بر اساس دستورالعمل اجرایی صدور و تمدید کارت مدیران تاسیسات گردشگری، طراحی شده است. "شفیعی" با بیان اینکه مخاطبان این دوره، متقاضیان دریافت کارت مدیریت برای انواع تاسیسات گردشگری و علاقهمندان به آشنایی با این حوزه هستند، ابراز داشت: از این پس گذراندن دوره مورد نظر برای متقاضیان حضور در دورههای مدیریت تخصصی تاسیسات گردشگری، الزامی است. وی افزود: مجری دوره آموزشی کوتاه مدت مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری، موسسات آموزش گردشگری هستند که مجوز برگزاری این دوره را از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دریافت کردهاند. وی تصریح کرد: مجموع مدت این دوره آموزشی، 184 ساعت شامل 128 ساعت آموزش نظری و 56 ساعت آموزش عملی است که ضروری است، دست کم 30 ساعت از آموزشهای عملی با همکاری تشکلهای حرفهای مربوطه در محل تاسیسات گردشگری در حال بهرهبرداری، برگزار شود. مدیر کل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اعتبار این دوره را از تاریخ صدور به مدت 5 سال اعلام کرد و تاکید کرد: فراگیران بایستی پس از اتمام این مدت در دوره بازآموزی مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری، شرکت کنند. برخی از دروس دوره آموزش کوتاه مدت مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری، عبارت است از؛ آشنایی با انواع تاسیسات گردشگری شناخت صنعت گردشگری مدیریت و سرپرستی در تاسیسات گردشگری آشنایی با اصول و ابزارهای بازاریابی و تبلیغات آشنایی مقدماتی با زبان انگلیسی در گردشگری ایمنی، بهداشت و پیشگیری از حوادث مهارتهای فردی و ارتباطی قوانین، مقررات و ضوابط تاسیسات گردشگری آشنایی با طراحی داخلی و تجهیزات تاسیسات گردشگری مدیریت کیفیت و رضایت مشتریان گردشگری پایدار و توجهات زیستمحیطی آشنایی با مفاهیم کسب و کارهای مکمل در تاسیسات گردشگری
ایجاد شده: 5/مرداد/1398 آخرین ویرایش: 5/مرداد/1398 اخبار داخلی
به گزارش سرویس اخبار خارجی هتلنیوز ، گروه هتلداری Yotel قصد دارد تا اولین هتل خود در کشور استرالیا را در نزدیکی پارکینگ مرکزی شهر "ملبورن" افتتاح کند. هتل Yotel ملبورن دارای 244 اتاق خواهد بود و قرار است در سال 2022 افتتاح شود. این هتل از امکاناتی مانند فضای عمومی جهت برگزاری جلسات همکاری، تراس روباز، سالن بدنسازی، محوطه با نمایی باز، رستوران و ... برخوردار خواهد بود. گروه هتلداری Yotel اولین هتل خود در ایالات متحده آمریکا را در سال 2011 و در "نیویورک" افتتاح کرد و هماکنون در این کشور، تعداد 10 هتل را تحت مدیریت خود دارد. از سوی دیگر اولین هتل این گروه در کشور سوئیس با نام Yotelpad سال آینده، افتتاح خواهد شد و هتلهای Yotelair نیز به تازگی در فرودگاههای استانبول و سنگاپور، افتتاح شدهاند. مدیران و مسئولان گروه هتلداری Yotel معتقدند، استرالیا دارای یک بازار هتل بسیار پیچیده با سهامداران قوی است ولیکن در عین حال تعداد هتلهای لوکس مقرون به صرفه در این بازار، بسیار کم است. گروه هتلداری Yotel از سال 2007 با افتتاح هتل در فرودگاه Gatwick به طور رسمی راهاندازی شد و در حال حاضر مدیریت 30 هتل در سراسر جهان را بر عهده دارد و قصد دارد این تعداد را تا سال 2023 به 60 هتل افزایش دهد.
ایجاد شده: 30/تیر/1398 آخرین ویرایش: 11/مرداد/1398 اخبار خارجی