نتایج جستجو...
رای منفی مجلس شورای اسلامی به طرح تشکیل وزارت گردشگری + جزئیات

رای منفی مجلس شورای اسلامی به طرح تشکیل وزارت گردشگری + جزئیات

به گزارش هتل‌نیوز ، 232 نماینده حاضر در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با 139 رای موافق، 63 رای مخالف و 14 رای ممتنع به کلیات طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رای منفی دادند. “علیرضا رحیمی” نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در جریان بررسی طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با استناد به اصل 110 و 75 قانون اساسی، اظهار داشت: این طرح اگرچه حسن نیت طراحان آن را در پی دارد اما خلاف نظام اداری، اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه است زیرا مانع از چابک‌سازی دولت می‌شود. وی ابراز داشت: سازمان میراث فرهنگی در صورت کارآمدی در شرایط فعلی نیز می‌تواند اقدامات مفیدی انجام دهد. وی با بیان این که صنعت گردشگری ایران در مقایسه با کشور ترکیه شرایط مناسبی ندارد، خاطرنشان کرد: با وجودی که بیشترین مراکز جذب گردشگر را در اختیار داریم اما کمترین توفیق را در جذب آن داشته‌ایم. “پروانه سلحشوری” نماینده مردم تهران در موافقت با طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهار داشت: اظهارات کسانی که ادعا می کنند تشکیل وزارتخانه بار مالی دارد را رد می کنم. وی افزود: تشکیل وزارت گردشگری رونق کشور را به همراه دارد. متاسفانه با وجود جاذبه‌های گردشگری متنوع در سراسر نقاط کشور، برای رونق گردشگری اقدام خاصی انجام نشده است. وی تصریح کرد: صنعت گردشگری، صنعتی ارز آور است و نباید به گونه‌ای عمل شود که ارز از کشور خارج شود زیرا در کشور با مشکلات ارزی مواجه هستیم. “سید کاظم دلخوش اباتری” نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی در ادامه نشست علنی امروز و در مخالفت با طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهار داشت: یکی از دلایل تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عدم پاسخگویی مسئولان است اما این سوال وجود دارد که آیا مسئولان وزارتخانه‌ها تاکنون پاسخگو بوده‌اند؟ وی افزود: در شرایط فعلی وزارتخانه‌ها نمی‌توانند به درستی اقداماتشان را انجام دهند لذا با تشکیل وزارتخانه جدید در حوزه گردشگری صرفاً بار مالی برای دولت در این عرصه ایجاد می شود. وی تصریح کرد: بایستی به دنبال اجرای صحیح اصل 44 قانون اساسی باشیم و بنابراین پویایی صنعت گردشگری با تشکیل وزارتخانه درست نمی‌شود. “علی وقف‌چی” نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در موافقت با طرح تشکیل تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهار داشت: برای رسیدن به چشم‌انداز 1404 و جذب 20 میلیون توریست، ارتقای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اجتناب‌ناپذیر است. وی افزود: برای نیل به توسعه عادلانه، محرومیت‌زدایی و حذف فقر بایستی گردشگری را توسعه داد پس بنابراین نباید بهره برداری اقتصادی را فدای توسعه سازمانی کرد. وی در پایان گفت: تعداد مدیران تغییر یافته نشان از هرج و مرج در این سازمان است و حضور وزیر میراث فرهنگی در دولت موجب ارج نهادن به توریسم و میراث تاریخی ایران می‌شود. سید “علی ادیانی” نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با طرح تشکیل وزارت گردشگری، اظهار داشت: تشکیل وزارتخانه جدید بار مالی داشته و شورای نگهبان آن را رد خواهد کرد زیرا در چارچوب برنامه ششم توسعه و سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر انقلاب، دولت مکلف شده 15 درصد حجم خود را کاهش دهد و به عبارتی کوچک‌سازی صورت بگیرد. وی افزود: طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مغایر با اصل 110 قانون اساسی است. “مهرداد بائوج لاهوتی” نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در موافقت با طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: هرگونه افزایش نیروی انسانی، امکانات و بار مالی در طول برنامه ششم ممنوع شده است و تشکیل وزارت گردشگری نیز نه تنها بار مالی برای دولت ندارد بلکه کاهش نیز دارد. وی اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی به حیات خلوت دولت‌ها تبدیل شده است و در حالیکه کشور ایران از لحاظ جاذبه‌های گردشگری جزو 10 کشور برتر دنیا محسوب می‌شود، متاسفانه 10 میلیون نفر و سرمایه‌ای بالغ بر 20 میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود. “عزیز اکبریان” نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با طرح تشکیل وزارت گردشگری، گفت: طرح مذکور بار مالی دارد. مشکل امروز مردم با مسئله اقتصاد و معیشت است نه تشکیل وزارتخانه جدید. وی اظهار داشت: در صنعت گردشگری بایستی به دنبال توسعه زیرساخت‌ها و به جای تشکیل وزارتخانه جدید باید به دنبال ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری باشیم. در پایان اظهارات موافقان و مخالفان، 232 نماینده حاضر در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با 139 رای موافق، 63 رای مخالف و 14 رای ممتنع به کلیات طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رای منفی دادند. پس از رای منفی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه ارجاع مجدد این طرح به کمیسیون مشترک به منظور بررسی بیشتر را به رأی گذاشت که نمایندگان با ارجاع این طرح با 79 رأی موافق، 115 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 226 نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند. بنابراین نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارجاع مجدد طرح تشکیل وزارت گردشگری به کمیسیون مشترک جهت بررسی بیشتر نیز مخالفت کردند.

ایجاد شده: 17/اردیبهشت/1397       آخرین ویرایش: 17/اردیبهشت/1397     اخبار داخلی
آئین تجلیل از مدیران ستاد اجرایی خدمات سفر استان تهران + گزارش تصویری

آئین تجلیل از مدیران ستاد اجرایی خدمات سفر استان تهران + گزارش تصویری

به گزارش هتل‌نیوز، مراسم تجلیل از مدیران ستاد اجرایی خدمات سفر استان تهران در ایام نوروز 97 شب گذشته با حضور معاون گردشگری کشور، استاندار تهران، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، رئیس جامعه هتلداران ایران و جمعی دیگر از مدیران و دست‌اندرکاران صنعت گردشگری به میزبانی هتل پارسیان استقلال و در محل سالن دریای نور، برگزار شد. “محمد حسین مقیمی” استاندار تهران ضمن تشکر ویژه از تمامی در ستاد اجرایی خدمات سفر استان تهران اعم از هتلداران، آژانس‌داران، نیروی انتظامی، حمل و نقل و … ابراز امیدواری کرد تا در سال آینده خدمات بهتری به مردم ارائه شود. مهندس “محمد محب‌خدایی” معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور نیز در اظهاراتی کوتاه با تشکر از تمامی مدیران و اعضای ستاد سفر استان تهران از جمله شرکت فرودگاهی، راه آهن، نیروی انتظامی، هلال احمر، هتلداران، آژانس‌داران در تمامی بخش‌های دولتی و خصوصی، ویژگی بارز مدیران و اعضای ستاد سفر در استان تهران را فعالیت در سطح ملی و کشوری معرفی کرد. معاون گردشگری کشور در ادامه ابراز داشت: ویژگی اصلی نوروز امسال بهره‌گیری از تجربه و توانمندی‌های بخش خصوصی بود که منجر به رقم خوردن نوروزی نشاط با نشاط برای تمامی مردم شد. هتلداران، آژانس‌داران و تور گردانان با وجود مشکلات فراوان ولیکن با اعمال تخفیف‌های مناسب، سهم بسزایی در رونق گردشگری استان تهران در ایام نوروز داشتند. وی افزود: در حالی که ادعای جایگزینی اقتصاد گردشگری به جای اقتصاد نفت را داریم، توجه به صنعت گردشگری در ایران فقط در الفاظ بوده و اقدامات اجرایی محدودی صورت گرفته است. گزارش تصویری مربوط به برگزاری این مراسم را در ادامه مشاهده می‌نمایید.

ایجاد شده: 3/اردیبهشت/1397       آخرین ویرایش: 3/اردیبهشت/1397     اخبار داخلی
نقشه گردشگری جهان در 28 سال گذشته / ایران در رتبه 7 جهانی

نقشه گردشگری جهان در 28 سال گذشته / ایران در رتبه 7 جهانی

به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از خبرگزاری ایسنا، از سال 1990 میلادی تاکنون مناطق آسیا، آمریکای جنوبی،‌ آفریقا و خاورمیانه بیشترین رشد را در جذب گردشگر خارجی به ثبت رسانده‌اند. در سال 2017 در مجموع 1.32 میلیارد سفر خارجی توسط گرشگران در سراسر جهان انجام شد که در مقایسه با آمار 1.24 میلیارد سفر در سال گذشته آن افزایش داشت و همچنین سه برابر بیشتر از 439.5 میلیون سفری است که در سال 1990 میلادی به ثبت رسیده است. در حالی که جمعیت جهان از 5.3 میلیارد نفر در 28 سال پیش (1990) به بیش از 7.6 میلیارد نفر در حال حاضر رسیده است، نمی‌توان این حقیقت را کتمان کرد که امروز در مقایسه با گذشته افراد بیشتری لذت سفر در سراسر دنیا را تجربه می‌کنند. رشد بزرگ گردشگری در قرن 21 زائیده افزایش محبوبیت جاذبه‌های گردشگری در مقاصد اروپایی نبوده و در عوض نتیجه رونق گردشگری در آسیا، آمریکای جنوبی،‌ آفریقا و خاورمیانه بوده است. به عنوان مثال در سال 1990 میلادی، منطقه آسیا-پاسیفیک تنها میزبان 56.2 میلیون توریست خارجی بود اما آمارهای سال 2017 در این منطقه عدد 323.7 میلیون نفر را نشان می‌دهند. از نقطه نظر رشد نسبی جذب گردشگر از سال 1990 تاکنون هیچ کشوری به اندازه کامبوج رونق در این بخش را طی این سال‌ها تجریه نکرده است. در سال 1990 که کامبوج هنوز تحت سیطره خمرهای سرخ، جنگ با ویتنام و متعاقب آن 10 سال اشغال بود، سالانه تنها پذیرای 17000 گردشگر بود اما حالا پس از گذشته سه دهه کشور کامبوج یکی از مقاصد اصلی سفر به جنوب شرقی آسیاست و براساس گزاش سازمان جهانی گردشگری در سال 2016 میزبان 5.01 میلیون توریست بوده که حاکی از رشد 32941 درصد در قیاس با آمارهای سال 1990 است. انتظار می‌رود این رقم در آمارهای اعلامی سال 2017 به 5.6 میلیون نفر برسد. کشور لائوس و میانمار دو همسایه کامبوج نیز در رتبه‌های دوم و سوم بیشترین رشد گردشگری در 28 سال اخیر قرار دارند. لائوس که در سال 1990 تنها 14 هزار گردشگر داشت بر اساس آمار سال 2016 میزبان 3.32 میلیون توریست بوده (رشد 23714 درصدی) و شمار گردشگران میانمار نیز از 21 هزار نفر در سال 1990 به 2.9 میلیون نفر (رشد 13809 درصد) افزایش یافته است. ایران پس از کامبوج، لائوس، میانمار، آلبانی، قرقیزستان و ویتنام در رتبه هفتم بیشترین رشد در جذب گردشگر از سال 1990 میلادی تاکنون قرار گرفته است و امروز 32.9 برابر بیشتر از 28 سال پیش گردشگری خارجی وارد خاک ایران می‌شوند. گرجستان، امارات، آذربایجان، قطر، مالزی، عمان، ایسلند، بلاروس، کوبا، پرو، کرواسی، آفریقای جنوبی و یونان نیز در رتبه‌های بعدی کشورهایی قرار دارند که از سال 1990 تاکنون بیشترین رشد را در جذب توریست خارجی به ثبت رسانده‌اند. در سال 1990 کشورهایی چون مجارستان، سوئیس، پرتغال و بلژیک در میان پرگردشگرترین کشورهای جهان حضور داشتند که امروزه جای خود را به کشورهایی نظیر ژاپن، مالزی و ماکائو دادند و کشور چین که در آن زمان در رتبه دوازدهم جهان قرار داشت، امروز جایگاه خود را به رتبه چهارم ارتقاء داده و تایلند نیز از رتبه هجدهم به جایگاه دهم صعود کرده است. ترکیه نیز یکی دیگر تازه واردها در میان مقاصد برتر گردشگری جهان محسوب می‌شود که در سال 1990 حدود 4.8 میلیون گردشگر داشت و امروز نزدیک به چهل میلیون نفر. تنها سه کشور از سال 1990 تاکنون با کاهش شمار گردشگر رو به رو بوده‌اند؛ مجارستان که زمانی با 20.5 میلیون توریست پنجمین کشور پربازدید جهان بود، امروز با 15.5 میلیون گردشگر به رتبه پانزدهم نزول پیدا کرده است. سوئیس نیز از جایگاه 11 به 35 و رومانی از رتبه 24 به 73 نزول یافته‌اند. از سال 2010 میلادی تاکنون نیز کشورهای الجزایر، زیمباوه، اردن، تونس، اوکراین، سوریه و مصر با کاهش شمار گردشگر در مقایسه با سال‌های گذشته خود رو به رو بوده‌اند و از سال 2015 تاکنون هم کره‌جنوبی، آرژانتین، ایران، بلژیک، لائوس، میانمار، عربستان سعودی، آمریکا و روسیه، ریزش گردشگر داشته‌اند. ایران از سال 2015 تاکنون با کاهش 0.3 میلیون گردشگر مواجه بوده است. آمریکا و روسیه نیز از سال 2015 تاکنون به ترتیب 3.6 و 4.4 میلیون نفر کاهش گردشگر داشته‌اند. بر اساس این گزارش، کاهش در شمار گردشگران در سال‌های اخیر بیشتر نتیجه جنگ، تروریسم و ناآرامی‌های داخلی بوده است.

ایجاد شده: 23/فروردین/1397       آخرین ویرایش: 23/فروردین/1397     اخبار داخلی
رئیس جامعه هتلداران استان آذربایجان شرقی: هتلداران با ارائه تخفیف 40 درصدی در ایام نوروز ضرر کردند

رئیس جامعه هتلداران استان آذربایجان شرقی: هتلداران با ارائه تخفیف 40 درصدی در ایام نوروز ضرر کردند

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس جامعه هتلداران استان آذربایجان شرقی با اشاره به ضریب اشغال 60 تا 65 درصدی هتل‌های این استان در ایام نوروز 97، اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 55 هتل و هتل‌آپارتمان در استان آذربایجان شرقی در حال فعالیت است که از این میان 16 هتل و 15 هتل‌آپارتمان تازه تاسیس هستند. “کریم رسول‌زاده” در ادامه ابراز داشت: علاوه بر هتل‌های موجود، تعداد 25 هتل نیز در حال ساخت است که با توجه به وضعیت اقتصادی موجود در کشور، احتمال تعطیلی آنها وجود دارد. رسول‌زاده انتقادها در خصوص بالا بودن نرخ اقامت در هتل‌های استان آذربایجان شرقی را نادرست دانست و گفت: نرخ مراکز اقامتی استان آذربایجان شرقی نسبت به سایر استان‌ها پایین‌تر است و اگر گلایه‌‌ای هم وجود دارد به این دلیل است که 70 تا 75 درصد مسافرانی که به تبریز می‌آیند، توان مالی زیادی برای هزینه کردن ندارند. وی در این خصوص تصریح کرد: با توجه به اینکه شهر تبریز مسیر ورود به و خروج از اروپاست، گردشگران این شهر تمایل زیادی به هزینه کردن ند ارند زیرا قصد دارند به کشور ترکیه رفته و این هزینه‌ها را در آنجا انجام دهند. رئیس جامعه هتلداران استان آذربایجان شرقی مهمترین مشکل صنعت هتلداری در ایران را عدم حمایت دانست و افزود: دلیل اصلی جذب گردشگران، رونق اقتصادی شهر و منطقه است ولیکن زمانی که هتل، حمل و نقل و خوراک رایگان باشد چه عایدی برای استان خواهد داشت. وی در ادامه افزود: طبق درخواست معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، تخفیف 40 درصدی را برای هتل‌ها در ایام نوروز لحاظ کردیم ولی این امر هیچ سودی برای هتل‌‌ها نداشت زیرا هتلداران توانایی پرداخت عوارض، مالیات و هزینه‌های مربوط به قبوض خود را ندارند. “کریم رسول‌زاده” در پایان گفت: با ادامه روند فعلی، سقف درجه‌بندی و استانداردسازی هتل‌ها و مراکز اقامتی استان زیر سوال خواهد رفت چرا که وقتی هتلداری درآمدی ندارد، چگونه می‌تواند اقدام به بازسازی و مرمت و زیبایی هتل خود کند.

ایجاد شده: 20/فروردین/1397       آخرین ویرایش: 20/فروردین/1397     اخبار داخلی
ارائه گزارش نهایی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر توسط رئیس دستگاه گردشگری کشور + گزارش تصویری

ارائه گزارش نهایی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر توسط رئیس دستگاه گردشگری کشور + گزارش تصویری

به گزارش هتل‌نیوز ، نشست زنده خبری رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در خصوص ارائه گزارش نهایی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و اعلام آمار و ارقام مربوط به گردشگری در ایام نوروز 97، صبح امروز ( 18 فروردین‌ماه ) در محل سالن “فجر” ساختمان مرکزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برگزار شد. “علی‌اصغر مونسان” معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اعلام ثبت رقم 74 میلیون نفر شب اقامت در ایام نوروز 97، اظهار داشت: در این ایام شاهد رشد 20 درصدی سفرها در کشور بودیم که این موضوع نشان‌دهنده قرار گرفتن گردشگری در سبد خانوار است. رئیس دستگاه گردشگری کشور در خصوص رکورداران اقامت‌های نوروزی نیز ابراز داشت: استان مازندران با 14 میلیون و 900 هزار نفر شب اقامت، رتبه نخست در جذب گردشگران را به خود اختصاص داده است و استان‌های گیلان، بوشهر، خراسان رضوی، هرمزگان، خوزستان و فارس نیز رتبه‌های بعدی را در اختیار دارند. وی افزود: در بین استان‌های کمتر شناخته شده نیز استان چهارمحال بختیاری با 206 درصد رشد اقامت در رتبه اول قرار دارد و استان‌های همدان با 128 درصد، کرمان با 79 درصد و گلستان، آذربایجان شرقی و قم نیز با افزایش بالای 50 درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور نیز در این ضمن تشکر از اقدامات خبرنگاران و دیگر اصحاب رسانه در نوروز 97، اظهار داشت: اصحاب رسانه با تشویق مردم به سفر، کمک بزرگی به توسعه گردشگری داخلی و کاهش خروج گردشگران از کشور کردند. مهندس “محمد محب‌خدایی” در خصوص ثبت آمار 74 میلیون نفر شب اقامت در ایام نوروز 97 نیز گفت: آمارهایی که در حوزه سفر و اقامت اعلام می‌شود بر اساس استانداردهای سازمان جهانی گردشگری است. وی در پایان افزود: در نوروز 97 شاهد بهار جدیدی در حوزه گردشگری بودیم و همه همسو و همدل برای توسعه گردشگری در این ایام، کمک کردند. در ادامه برگزاری نشست خبری ارائه گزارش نهایی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و پس از اظهارات رئیس و معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور، مدیران کل استان‌های مازندران، گیلان، بوشهر، آذربایجان شرقی و چهارمحال و بختیاری به ارائه گزارشی از اقدمات صورت گرفته در حوزه اقامت مسافران نوروزی به شرح زیر پرداختند. بهروز کشاورز؛ دبیر ستاد خدمات سفر استان مازندران: از تاریخ 27 اسفندماه سال گذشته تا 13 فروردین‌ماه امسال، تعداد 14 میلیون و 900 هزار نفر شب اقامت در استان به ثبت رسید که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته شاهد رشد 29 درصدی بودیم. رضا علیزاده؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان: در نوروز 97 شاهد 8 میلیون و 971 هزار نفر شب اقامت در استان بودیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 26 درصد رشد داشته است. ناصر امیرزاده؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر: در نوروز امسال شاهد حضور 7 میلیون و 300 هزار نفر شب اقامت در این استان بودیم و رشد 6 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را تجربه کردیم. مرتضی آبدار؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی: در نوروز 97 شاهد رشد 40 درصدی اقامت در استان بودیم. بهمن عسگری سوادجانی؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری: میزان اقامت مسافران نوروزی در سال جاری نسبت به سال گذشته 206 درصد رشد داشته است. گزارش تصویری مربوط به برگزاری این نشست را در ادامه مشاهده می‌نمایید.

ایجاد شده: 18/فروردین/1397       آخرین ویرایش: 18/فروردین/1397     اخبار داخلی
برگزاری نخستین جشنواره منطقه‌ای گردشگری “کودک و خانواده” همزمان با ایام نوروز

برگزاری نخستین جشنواره منطقه‌ای گردشگری “کودک و خانواده” همزمان با ایام نوروز

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور، اظهار داشت: به منظور افزایش نقش کودکان در تولید سفر و ایجاد نشاط و شادابی در بین خانواده‌ها، نخستین جشنواره گردشگری “کودک و خانواده” همزمان با ایام تعطیلات نوروزی در مناطق غربی کشور برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز ، معاون گردشگری کشور در خصوص جزئیات برگزاری این جشنواره گفت: کودکان همواره پیشرو درانتخاب مقصد گردشگری و جاذبه‌های سفر بوده‌اند و با توجه به این پتانسیل قصد داریم از ظرفیت انگیزشی کودکان برای توسعه سفرهای هدفمند بر مبنای نشاط خانوادگی بهره‌مند شویم. مهندس “محمد محب‌خدایی” در ادامه با معرفی اسامی استان‌های هدف جشنواره گردشگری کودک و خانواده، ابراز داشت: استان همدان به عنوان استان محور گردشگری کودک و خانواده قرارگرفته است استانهای کرمانشاه، ایلام، کردستان، لرستان و مرکزی نیز از این ظرفیت استفاده خواهند کرد. “محب‌خدایی” تصریح کرد: اجرای جشنواره‌ها و برنامه‌های متنوع و متعدد شاد، قطعا باعث رشد و شکوفایی صنعت گردشگری داخلی در مناطق کمتر توجه شده کشور که اتفاقا از جاذبه‌های ویژه برخوردارند، می‌شود. وی در پایان افزود: جشنواره بزرگ تابستانی گردشگری کودک و خانواده نیز تابستان امسال با برنامه‌های ویژه در استانهای مختلف کشور اجرا خواهد شد.

ایجاد شده: 16/فروردین/1397       آخرین ویرایش: 16/فروردین/1397     اخبار داخلی
افشاگری مدیرعامل جامعه هتلداران استان گیلان از اختلاف آمار مربوط به ضریب اشغال هتل‌ها در ایام نوروز

افشاگری مدیرعامل جامعه هتلداران استان گیلان از اختلاف آمار مربوط به ضریب اشغال هتل‌ها در ایام نوروز

به گزارش هتل‌نیوز ، مدیرعامل جامعه هتلداران استان گیلان در ابتدا ضمن اشاره به افزایش 10 درصدی ضریب اشغال هتل‌های این استان در ایام نوروز سال جاری در مقایسه با مدت زمانی مشابه سال گذشته، اظهار داشت: تفاوت در سیستم و معیار آمارگیری باعث می‌شود تا ضریب اشغال ارائه شده توسط سازمان میراث فرهنگی همواره چیزی حدود 20 درصد بالاتر از ضریب اشغال واقعی هتل‌ها باشد. “جواد عباسی” در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هتل‌نیوز ، گفت: سازمان میراث فرهنگی بر اساس تعداد نفرات ورودی به هر استان که آن نیز با محاسبه تعداد پلاک‌های وسایل نقلیه دریافتی از اداره راه و ترابری به دست می‌آید اقدام به ارائه این آمار می‌نماید. برای مثال چنانچه تعداد مسافران ورودی به استان 20 نفر و ظرفیت هتل‌ها نیز 20 درصد باشد، ضریب اشغال 100 درصد اعلام می‌‌شود. مدیرعامل جامعه هتلداران استان گیلان، ابراز داشت: در مقابل، سیستم آمارگیری هتلداران بر اساس تعداد اتاق است زیرا بر اساس استانداردهای بین‌المللی هتلداری، ملاک و معیار ارزیابی عملکرد اقتصادی یک واحد اقامتی، فروش اتاق است. برای مثال همان 20 نفر مسافر در مثال قبلی نهایتا می‌توانند در 10 اتاق دو نفره، اسکان داشته باشند. دبیر تاسیسات گردشگری استان گیلان در ادامه افزود: دلیل اصلی این اختلاف آمار، ادارات کل استانی به ارائه آمار بالای گردشگران ورودی برای بهره‌گیری از سهم بیشتر در بودجه سالیانه است. “جواد عباسی” در پایان گفت: از سوی دیگر سایر نهادهای دولتی مانند سازمان امور مالیاتی، بانک‌ها و … نیز آمار ارائه شده توسط سازمان میراث فرهنگی را مبنای عمل خود قرار می‌دهند که این باعث بروز مشکلات بسیاری برای هتل‌ها در زمینه‌هایی مانند پرداخت عوارض، مالیات، تسهیلات بانکی و …. شده است.

ایجاد شده: 7/فروردین/1397       آخرین ویرایش: 7/فروردین/1397     اخبار داخلی
مطالبه هتلداران بخش خصوصی استان اصفهان؛ ممانعت از موازی‌کاری در زمینه اقامت مسافران نوروزی

مطالبه هتلداران بخش خصوصی استان اصفهان؛ ممانعت از موازی‌کاری در زمینه اقامت مسافران نوروزی

به گزارش هتل‌نیوز ، رئیس اتحادیه هتلداران استان اصفهان اظهار داشت: آخرین نشست هماهنگی اعضای اتحادیه هتلداران استان اصفهان در سال 96 روز پنجشنبه هفته گذشته مورخ 24 اسفندماه به میزبانی هتل پیروزی اصفهان برگزار شد. “مهدی نریمانی” ابراز داشت: در این نشست که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، معاون گردشگری، رئیس مجمع تشکل‌های گردشگری، رئیس و اعضای هیات رئیسه اتحادیه هتلداران استان اصفهان و همچنین مدیران کل هتل‌های زیرمجموعه اتحادیه هتلداران اصفهان برگزار شد، اعضا در رابطه با اقدامات انجام شده و برنامه‌های پیش رو جهت ایام نوروز و استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی به بحث و تبادل نظر پرداختند. رئیس اتحادیه هتلداران استان اصفهان، تصریح کرد: با توجه به همزمانی این روزها با ایام شهادت امام هادی ( ع ) تمامی حاضرین در این جلسه متعهد شدند تا اقدامات لازم در راستای فرهنگ‌سازی و اجرای برنامه‌های مناسب برای حفظ احترام این روزها را در دستور کار خود قرار دهند. “مهدی نریمانی” در ادامه با انتقاد از شرایط موجود در صنعت هتلداری کشور از جمله شهر اصفهان، گفت: متاسفانه در شرایطی که ایام نوروز جزو بازه زمانی پیک سفر در شهر اصفهان محسوب می‌شود و هتلداران از ماه‌ها پیش برای این ایام برنامه‌ریزی می‌کنند، شاهد این هستیم که در رابطه با بحث اقامت مسافران نوروزی موازی‌کاری صورت گرفته و دستگاه‌هایی مانند وزارت آموزش و پرورش، مشکلات زیادی را برای هتلداران استان به وجود آورده‌اند. وی در ادامه در واکنش به ابلاغیه معانت گردشگری کشور در رابطه با غیرقانونی بودن اسکان و اقامت مسافران نوروزی در مدارس، گفت: این ابلاغیه فقط توسط سازمان میراث فرهنگی و معاونت گردشگری، ابلاغ شده است و هیچ ضمانت اجرایی ندارد. از سوی دیگر هیچ ساز و کاری در خصوص نحوه جلوگیری از اقامت میهمانان غیر فرهنگی در مدارس تدوین نشده است. “مهدی نریمانی” مهمترین مطالبه هتلداران بخش خصوصی استان اصفهان را ممانعت از موازی‌کاری در زمینه اسکان و اقامت مسافران نوروزی برشمرد و افزود: در آستانه ایام نوروز به عنوان فصل پیک سفر، 70 درصد از ظرفیت هتل‌ها و واحدهای اقامتی رسمی استان اصفهان خالی است و این در شرایطی است که شاهد هستیم علاوه بر مدارس، خانه‌های اجاره‌ای و اقامتگاه‌های دولتی، مسافران در مساجد و امامزاده‌های شهر نیز اسکان یافته و هیچ برخورد و نظارتی در خصوص این اقدام صورت نگرفته است. وی افزود: وظیفه اصلی وزارت آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه دولتی، موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی است ولیکن شاهد هستیم که این وزارتخانه بدون هیچ نظارت و ساماندهی وارد بحث اقامت شده و امسال نیز بیش از 12 هزار مدرسه و 100 هزار کلاس درس را به این موضوع اختصاص داده است. رئیس اتحادیه هتلداران استان اصفهان در پایان گفت: از ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور و همچنین رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان متولی صنعت گردشگری در کشور، تقاضا داریم تا به طور جدی به موضوع فعالیت وزارت آموزش و پرورش در زمینه اسکان گردشگران و همچنین فعالیت اقامتگاه‌های دولتی، ورود پیدا کرده و صنعت هتلداری کشور را از وضعیت نامساعدی که درآن قرار گرفته است را نجات دهند.

ایجاد شده: 26/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 26/اسفند/1396     اخبار داخلی
همایش سالیانه مدیران گروه هتل‌های پارسیان به میزبانی هتل استقلال تهران + گزارش تصویری

همایش سالیانه مدیران گروه هتل‌های پارسیان به میزبانی هتل استقلال تهران + گزارش تصویری

به گزارش هتل‌نیوز ، همایش سالیانه مدیران گروه هتل‌های پارسیان از ساعت 8 صبح الی 17 عصر روز سه شنبه مورخ 22 اسفندماه به میزبانی هتل پارسیان استقلال تهران و با حضور مدیرعامل هلدینگ سیاحتی، تفریحی و حمل و نقل پارسیان و همچنین مدیران واحدهای تابعه گروه هتل‌های پارسیان، برگزار شد. در ابتدای این مراسم، مهندس “پوراکبریان” مدیرعامل هلدینگ سیاحتی و تفریحی پارسیان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مدیران، اعضای هیات‌مدیره و کلیه پرسنل گروه هتل‌های پارسیان، برای تمامی اعضای خانواده بزرگ گروه هتل‌های پارسیان آرزوی موفقیت و سلامتی کرد. مهندس پوراکبریان در ادامه با تاکید بر نقش و اهمیت نیروی انسانی به عنوان سرمایه اصلی هلدینگ سیاحتی پارسیان، اظهار داشت: آموزش و ارتقای سطح علمی و تئانمندی‌های تمامی مدیران و کارشناسان با استفاده از محتواهای اصیل بایستی در الویت قرار گیرد. مدیرعامل هلدینگ تفریحی و سیاحتی پارسیان همچنین ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات به ویژه در حوزه غذا و نوشابه را از جمله مهمترین اهداف و برنامه‌های گروه هتل‌های پارسیان در سال 97 معرفی کرد. ارائه گزارش عملکرد مالی گروه هتل‌های پارسیان در دوره یازده ماهه سال 96، ارائه گزارش عملکرد کارگروه منابع انسانی، بحث در خصوص جایگاه راهبردی غذا و نوشابه در زمینه فروش، اقدامات در زمینه ایمنی در برابر حوادث، آاقدامات نوروزی کمیته بهداشت و بررسی وضعیت رزرواسیون آنلاین، باشگاه مشتریان و تشکیل ستاد نوروزی از دیگر موضوعات مطرح در این همایش بود.

ایجاد شده: 24/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 24/اسفند/1396     اخبار داخلی
تاکید رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بر ایجاد فضای باز در صنعت گردشگری و هتلداری

تاکید رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بر ایجاد فضای باز در صنعت گردشگری و هتلداری

نشست مشترک اعضای هیات‌رئیسه جامعه هتلدارن ایران و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، شب گذشته به میزبانی هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد. به گزارش هتل‌نیوز ، در این نشست علاوه بر رئیس، نایب‌رئیس، مدیر اجرایی و دبیر کارگروه اطلاع‌رسانی و تبلیغات جامعه هتلداران، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به همراه جانشین فرماندهی نیروی انتظامی کشور و همچنین جمعی از مدیران عامل گروه‌های هتلداری کشور نیز حضور داشتند. در ابتدای این نشست، دکتر “جمشید حمزه‌زاده” رئیس جامعه هتلداران ایران ضمن اشاره به مهمترین موانع و مشکلات جاری در صنعت هتلداری کشور، اظهار داشت: متاسفانه در شرایط فعلی، هتلداری کشور در اوضاع نامساعدی قرار دارد به شکلی که میانگین ضریب اشغال هتل‌های سراسر کشور طی سه سال گذشته، 30 درصد کاهش یافته است. رئیس جامعه هتلداران ایران با تاکید بر اهمیت موضوع اقامت به عنوان یکی از ارکان اصلی در صنعت گردشگری، ابراز داشت: اخذ مالیات‌های سنگین از هتلداران، عدم حمایت دولت از طریق اعطای تسهیلات، فعالیت میهمانسراهای دولتی، ورود رسمی وزارت آموزش و پرورش به موضوع اسکان مسافران و فعالیت خانه‌های مسافر، مهمترین مشکلات فعلی صنعت هتلداری در ایران است. وی افزود: بر اساس آمار رسمی اعلام شده از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، میزان گردشگران خارجی ورودی به کشور در سال 96 در مقایسه با سال 95، پنج درصد کاهش یافته است. شهرام شیروانی؛ نایب‌رئیس جامعه هتلداران ایران نیز با تکمیل صحبت‌های حمزه‌زاده، گفت: بحث امنیت گردشگران علی‌الخصوص گردشگران خارجی که وارد ایران می‌شوند بسیار دارای اهمیت است و به همین دلیل از نهادهای انتظامی و امنیتی تقاضا داریم به طور جدی وارد موضوع خانه‌مسافرها شوند و برخورد جدی با اماکن اقامتی غیرمجاز، داشته باشند. نایب‌رئیس جامعه هتلداران ایران، ادامه داد: صنعت گردشگری بسیار وابسته به مسائل و موضوعات سیاسی است تا جایی که با کوچکترین اظهارنظر مقامات در سراسر جهان، گردشگری و اجزای آن دچار تاثیر می‌شود. “شهرام شیروانی” افزود: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم تا در موضوعاتی مانند مالیات بر ارزش افزوده و همچنین تشکیل وزارت گردشگری، نگاه ویژه‌ و حمایتی به صنعت گردشگری داشته باشند. مهرداد تاوتلی؛ مدیرعامل گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی نیز از دیگر افرای بود که در این نشست اظهاراتی را مطرح کرد. وی با اشاره به مظلومیت صنعت گردشگری و هتلداری در ایران، گفت: مساله اصلی در مباحث امنیتی در حوزه صنعت گردشگری و هتلداری، تفاوت در دستورالعمل‌هاست تا جایی که در این حوزه نیاز به یک سند جامع مرتبط با مسائل امنیتی و انتظامی داریم. قلیچ‌خانی؛ مدیرعامل گروه هتل‌های “سورینت” نیز در اظهارتی کوتاه، گفت: یکی از مشکلات اصلی صنعت هتلداری در کشور پرداخت مالیات بر ارزش افزوده است. در هتل‌ها حتی برای خرید کالاهای ایرانی نیز بایستی 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کرد که این مخالف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری است. در ادامه و پس از ورود مهندس “محمد محب‌خدایی” معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور به جمع حاضرین، مباحث شکل چالشی‌تری به خود گرفت. معاون گردشگری کشور، اظهار داشت: صنعت گردشگری ایران از یک سو دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فوق‌العاده و از سوی دیگر دارای ضوابط و محدودیت‌هایی است. محمد محب‌خدایی با ارائه آماری از وضعیت هتل‌های کشور، گفت: هتلداری ایران از بخش دولتی به شبه دولتی منتقل شده است و از سوی دیگر بین 60 تا 70 درصد هتل‌های اصلی و بزرگ ما که توانایی ارزآوری دارند، وابسته به بخش دولتی و شبه دولتی است. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با ترسیم فضای کلی حاکم بر صنعت گردشگری کشور، تصریح کرد: در صنعت گردشگری ابتدا باید جامعه هدف خود را شناسایی و در مرحله بعدی به سمت “محصول محوری” حرکت کنیم. این در شرایطی است که یکی از مهمترین مشکلات و محدودیت‌های صنعت گردشگری در ایران عدم وجود امکانات لازم جهت تبلیغات و اطلاع‌رسانی حتی از طریق رسانه ملی است. وی در ادامه افزود: امروزه در سراسر دنیا صنعت گردشگری جایگزین اقتصاد نفتی شده است در حالیکه کشور ایران با پتانسیل فوق‌العاده از این امکان بی‌بهره است و متاسفانه نوع نگاه به گردشگری و گردشگران خارجی، امنیتی است در شرایطی که در کشورهای همسایه مانند ترکیه چنین مسائلی وجود ندارد. دبیر کارگروه اطلاع‌رسانی و تبلیغات جامعه هتلداران ایران، آخرین نماینده هتلداران بود که شفاف و صریح به بیان دغدغه‌های فعالان این صنف پرداخت. “سید مهدی حسینی” در ابتدا عنوان کرد: این جلسه، تخصصی‌ترین نشست سال صنعت هتلداری کشور است زیرا به مقوله امنیت و آرامش پرداخته است. دبیر کارگروه اطلاع‌رسانی و تبلیغات جامعه هتلداران ایران، اظهارات خود را با یک سوال از حاضرین در این نشست آغاز کرد؛ علت استقبال از خانه‌مسافرها چیست؟ عضو هیات‌مدیره گروه هتل‌های کوثر و مدیرکل هتل هویزه تهران، تصریح کرد: گردشگران داخلی و خارجی در خانه‌های اجاره‌ای دارای آزادی‌هایی هستند که در هتل‌ها به دلیل برخی محدودیت‌های قانونی چنین امکانی وجود ندارد. وی در ادامه ابراز داشت: بخش دولتی و شبه دولتی نباید وارد صنعت گردشگری و هتلداری شود و صرفا بایستی نگاه حمایتی داشته باشد. از مجلس شورای اسلامی و نمایندگان محترم تقاضا داریم به صورت جدی بحث خصوصی‌سازی هتل‌ها که مورد تاکید ریاست محترم جمهور نیز قرار گرفته است را در دستور کار خود قرار دهند. “سید مهدی حسینی” افزود: بر اساس آمار وارقام موجود، عملکرد بخش خصوصی در تمامی بخش‌های صنعت گردشگری از جمله هتل‌ها، آژانس‌ها، ایرلاین‌ها و … بهتر و موفق‌تر از بخش دولتی بوده است که دلیل اصلی آن عدم وجود برخی محدودیت‌هاست. وی در پایان گفت: صنعت هتلداری به طور مستقیم به روابط بین‌الملل وابسته است. برای مثال به دلیل مسائل پیش آمده در سفارت عربستان، بسیاری از هتل‌های شهر مشهد ورشکسته شدند. اظهارات رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، پایان بخش این نشست دو ساعته بود. علاءالدین بروجردی ضمن تائید مشکلات موجود در مسیر توسعه گردشگری کشور، اظهار داشت: برگزاری چنین جلسات بی‌واسطه‌ای با حضور فعالان صنعت گردشگری و مسئولین امر، بهترین راهکار برای رفع موانع و مشکلات است. رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: صنعت گردشگری، هتلداری و میهمان‌نوازی ایران بایستی از مبدا تا مقصد، کالبدشکافی شود تا جایی که با بازنگری در برخی از قوانین به راحتی می‌توان حجم عظیمی از گردشگران خارجی را وارد کشور کرد. وی در پایان گفت: در صنعت گردشگری بایستی مطابق با واقعیت‌های موجود در سطح دنیا عمل کنیم. برای مثال حمایت از سرمایه‌گذاران این بخش علی‌الخصوص سرمایه‌گذاران خارجی، الزامی است.

ایجاد شده: 21/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 21/اسفند/1396     اخبار داخلی
تشریح مهمترین اقدامات و برنامه‌های ستاد هماهنگی خدمات سفر از زبان معاون گردشگری کشور

تشریح مهمترین اقدامات و برنامه‌های ستاد هماهنگی خدمات سفر از زبان معاون گردشگری کشور

به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سی‌ویکمین نشست اعضای اصلی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر امروز یکشنبه 20 اسفند 96 با حضور “علی‌اصغر مونسان” معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور، مهندس “محمد محب‌خدایی” معاون گردشگری، استانداران، معاونان استانداران و نمایندگان دستگاه‌های عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در محل سالن “فجر” ساختمان سازمان میراث فرهنگی، برگزار شد. “محمد محب‌خدایی” معاون گردشگری کشور با ارائه گزارشی از عملکرد این ستاد، اظهار داشت: ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با عضویت 20 دستگاه به تصویب هیات وزیران رسیده و سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و سامان‌دهی سفر در کل کشور بر عهده این ستاد گذاشته شده است. معاون گردشگری کشور در تشریح اقدامات و مهمترین برنامه‌های ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در کشور، ابراز داشت: سازمان‌دهی تمام اعضا در سیستم یکپارچه، ایجاد پنجره واحد برای ارائه خدمات، استفاده از توانمندی‌های دستگاه‌های مختلف برای ارائه خدمات بهتر، آسیب‌شناسی عملکرد ستاد سال‌های گذشته، بررسی و ارائه خدمات تسهیلات سفر در تمام کشور، برنامه‌ریزی و توسعه سفر به مناطق کمتر شناخته شده، شناسایی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های بخش خصوصی، برگزاری جشنواره‌های مختلف، نظارت بر حسن انجام وظایف دستگاه‌ها با تاکید رئیس سازمان و ایجاد سامانه نظارت، ایجاد فضای رقابتی برای استان‌ها، برنامه‌ریزی برای انجام اقدامات مشترک، تشکیل کارگروه مشترک برای تجمیع هزینه‌ها، تهیه برنامه جامع آمار به طوری که تمام اعضای ستاد می‌توانند آمار سفر را در سامانه‌ای مشترک وارد کنند، برگزاری شش جلسه و 30 مصوبه از مرداد امسال، ابلاغ دستورالعمل به استان‌ها، تشکیل جلسات استانی ستاد و پیگیری وظایف با محوریت پنجره واحد از جمله مهمترین اقدامات است که برای ایام نوروز برنامه‌ریزی شده است. “محب‌خدایی” افزود: جشنواره نوروزگاه، رالی تور، جشنواره گردشگری ایران کودک، ایستگاه‌های فعال در نوروزگاه‌ها، استقبال از اولین میهمانان نوروزی، برگزاری جشنواره‌های فضای محلی و برنامه‌های اختصاصی استان‌ها بر اساس ظرفیت‌های موجود در دستور کار این ستاد قرار دارد. وی در پایان افزود: تولید سفری مفرح و شاد با تاکید بر ایمنی، معرفی ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی، برپایی کمپ‌ها و چادرهای عشایری در تمام نقاط کشور با همکاری معاونت امور عشایری، جشنواره خرید نوروزی، معرفی غذاهای سنتی کشور با کمک هتلداران و رستوران‌داران، اهدای جوایز به برندگان و افرادی که مشارکت اجتماعی بیشتری در حوزه سفر خواهد داشت و … از جمله مهترین برنامه‌هایی است که در دستور کار ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفرهای کشور، قرار دارد.

ایجاد شده: 20/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 20/اسفند/1396     اخبار داخلی
مجموعه هتل‌های کوهستانی هوانگشو؛ طراحی ارگانیک محصولی از گروه معماری MAD

مجموعه هتل‌های کوهستانی هوانگشو؛ طراحی ارگانیک محصولی از گروه معماری MAD

به گزارش سرویس خارجی هتل‌نیوز ، مجموعه هتل‌های کوهستانی “هوانگشو” در پارک بین‌المللی به همین نام در چین و در مساحتی به اندازه 613.200 متر مربع و در سال 2017 طراحی و ساخته شدند. کوهستان “هوانگشو” در یکی از مناطق باستانی و قدیمی چین در استان “آنهویی” واقع شده که یکی از زیباترین مناطق کشور چین به شمار می‌رود. این منطقه از چین به واسطه مناظر بی‌نظیرش شهرت خاصی بین هنرمندان و نقاشان داشته و به همین دلیل استقبال زیادی از این منطقه صورت می‌گیرد. مجموعه این عوامل باعث شد تا گروه معماری MAD با نظارت “ما یانسونگ” پروژه‌ای بزرگ و فوق العاده را برای خلق مجموعه‌ای از هتل‌های اقامتی در این منطقه را ارائه دهند. پروژه‌ای که به راستی به مناسب‌ترین گروه طراحی رسیده تا آنها با خصوصیات و مفاهیم ذهنی خود، بهترین نتیجه را برای این مجموعه رقم بزنند. طرح گروه معماری MAD، مجموعه‌ای از هتل‌های لوکس و بزرگ برای گردشگران است. رویکرد طراحی ارگانیک به همراه خطوط دوار که با طبیعت همگام شده‌اند در طراحی‌های جدید گروه معماری MAD مشاهده می‌شود. “ما یانسونگ” به مانند گذشته ویژگی‌های بصری زیبایی‌شناسی طرح خود را با مشاهده به محیط اطراف و سایت پروژه ارائه کرده است. پرهیز از هر گونه المان‌های اضافی، فراهم کردم بهترین منظره از داخل ساختمان‌ها برای مراجعه‌کنندگان و ارائه بهترین منظره از بیرون نسبت به ساختمان‌ها از مهم‌ترین اقدامات گروه معماری MAD به شمار می‌روند. فراهم ساختن یک شرایط مدرن به همراه تمام امکانات رفاهی در قلب منطقه‌ای که به عنوان یکی از مهم‌ترین نقاط کره زمین که در سازمان “یونسکو” به ثبت رسیده، توانسته است قابلیت‌های فرهنگی- هنری مهمی را خلق نماید. هر کدام از ساختمان‌ها دارای ارتفاع متفاوتی است که به منظور حفظ سطوح زمین و تخریب کمتر، طراحی شده‌اند. ارتباط پویایی بین این 10 ساختمان ایجاده شده که این ارتباط توسط پیکره‌بندی تمام مجموعه به سمت ضلع جنوبی دریاچه صورت گرفته است. این اقدام طراحی منجر به شکل‌گیری و ارتباط بهتر ساختمان‌ها به عنوان یک مجموعه کامل شده و کانسپت معماری طبیعت‌گرا و طبیعت معمارگرا را به خوبی حفظ نموده است. مجموعه اتاق‌های ساختمان‌ها نیز دارای تفاوت متراژ و امکانات می‌باشند. نقطه مشترک تمام واحدها، تعبیه بالکن بوده که خطوط آنها با نگرش در توپوگرافی زمین طراحی شده است. مجموعه اقامتی کوهستانی “هوانگشو” به مانند مجسمه‌های بزرگ و سپیدی هستند که آرام و زیبا، هارمونی زیبایی را با زمین‌های چای کوهستان ساخته‌اند.

ایجاد شده: 19/اسفند/1396       آخرین ویرایش: 19/اسفند/1396     اخبار خارجی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...