نتایج جستجو...
رعایت ۹۰ درصدی نکات بهداشتی در هتل‌ها و مراکز اقامتی

رعایت ۹۰ درصدی نکات بهداشتی در هتل‌ها و مراکز اقامتی

به گزارش هتل نیوز و به نقل از برنا؛ در روزهای پایانی سال 1399 یکی از مسائل مهم روز موضوع سفرهای نوروزی است و آنچه که در این روزهای کرونایی بسیاری از شهروندان را نگران کرده است، موضوع بهداشت و سلامت هتل‌ها و مراکز اقامتی است. اسماعیل برات، معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور با اشاره به وضعیت سفر در ایام نوروز 1400 به خبرنگار برنا گفت: تلاش ما این است که در کنار وضعیت سلامت جامعه در سفرهای نوروزی، نشاط مردم تامین شده و کسب و کارهای فعالان گردشگری هم تحت تاثیر قرار نگیرد. او افزود: در همین راستا با تلاش‌ها و پیگیری های وزیر گردشگری و میراث فرهنگی و به ویژه معاون گردشگری و رئیس ستاد مرکزی خدمات سفر، موضوع نشاط مردم و همچنین وضعیت اقتصادی و معیشتی فعالان  و تاسیسات گردشگری به عنوان یک دغدغه  مهم در دولت مطرح شد و با این تلاش‌ها و فشارها بود که موضوع انجام سفرهای ایمن و مسئولانه به نتیجه رسید و وزیر بهداشت اعلام کرد در هیات دولت تنها وزارت بهداشت نیست که تصمیم می‌گیرد. معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور تاکید کرد: به دنبال این تصمیمات از جانب رئیس قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا نتایج اعلام شد که شامل یک دستور‌العمل 12 صفحه‌ای است. رنگ‌بندی شهر‌ها هم از جانب وزارت بهداشت و درمان اعلام شد که شامل 38 شهر قرمز و نارنجی می‌شود. 8 شهر قرمز در استان خوزستان و یک شهر قرمز در استان کهگیلویه و بویراحمد است. 30 شهر نارنجی هم داریم که در استان‌های مختلف پراکنده هستند. بنابراین بخش عظیمی از کشور در وضعیت زرد و آبی قرار دارد که هموطنان می‌توانند با رعایت سفر مسئولانه در سراسر این نقاط سفر کنند. برات ادامه داد: در شهرهای قرمز و نارنجی هم امکان سفر با وسایل حمل و نقل عمومی وجود دارد. بنابر مراکز گردشگری و اقامتی ما در شهرهای قرمز و نارنجی باز هستند تا اگر افرادی به اضطرار مجبور به سفر به این شهرها هستند بتوانند از این امکانات استفاده کنند. به گفته او این اقدام در این راستا انجام می‌شود تا محیطی ایمن برای افراد فراهم شود و مجددا دچار مشکل نشوند. برات ادامه داد: بنابراین لازم است مردم در سایر شهرها هم فقط در مراکز مجاز و دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری اقامت داشته باشند. بنابراین مردم نباید در مراکز غیر مجاز مانند مدارس، باشگاه‌ها و خانه‌های شخصی اقامت داشته باشند. معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با اشاره به اینکه  ستاد هماهنگی خدمات سفر متشکل از نمایندگان  بیش از 20 دستگاه اجرایی و حاکمیتی است، گفت: مسئولیت ستاد مرکزی بر عهده وزارت گردشگری و متناظر آن در استان به عهده استاندار در هر استان است. برات با بیان این در طول تعطیلات نوروز نظارت جدی بر گردشگری انجام می‌گیرد، افزود: ناظران وزارت گردشگری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیروی انتظامی از جمله دستگاه ناظر هستند. اگر مردم در طول سفر متوجه تخلف شدند می‌تواند با شماره ۰۹۶۲۹ تماس و تخلف را به مراجع اعلام کنند. معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور در خصوص وضعیت نظارت ها افزود: از ابتدای سال 1399 تا دی سالجاری، تعداد  48هزار 986 بازدید از مراکز و تاسیسات گردشگری صورت گرفته است که در این میانه 5 هزار و 280 تذکر، 918 اخطار، 208 مورد مجوزهای آن‌ها تعلیق شده و 385 مورد از این مراکز به صورت دائمی تعطیل شدند. او افزود: تعداد 5 هزار و 852  مورد شکایت از تاسیسات گردشگری در سطح کشور مطرح شده که پرونده آنها در کمیته فنی رسیدگی به شکایات در ادارات کل استان ها مورد رسیدگی قرار گرفته است. برات با اشاره به ظرفیت‌های ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان ها گفت:  وضعیت ایمنی و بهداشت در اماکن گردشگری خط قرمز ماست و با کوچک‌ترین سهل‌انگاری در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بهداشت محیط و مواد غذایی، بهداشت فردی و... برخورد می‌کنیم. تیم‌های بازرسی مشترک با استفاده از ظرفیت تشکل‌های حرفه‌ای بخش خصوصی به‌صورت مداوم و مستمر فعالیت تاسیسات گردشگری اعم از هتل ها، مراکز پذیرایی و... را مورد بازدید قرار می دهند. معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری  وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: در 9 ماهه سالجاری  در مجموع 361 گواهینامه استاندارد کیفیت خدمات گردشگری برای واحدهای گردشگری کشور صادر کرده‌ایم که از این میان 173 مورد برای نخستین بار گواهینامه دریافت کرده‌اند. برات درباره کمک‌های انجام شده از سوی وزارت میراث فرهنگی به فعالین گردشگری اظهار کرد: در حوزه تسهیلات اشتغال محوری، تعداد  19 هزار و 374فقره پرونده درخواست اخذ وام کرونایی به میزان در مجموع 26/10325 میلیارد ریال تسهیلات درخواستی بوده که تاکنون 82/5569 میلیارد ریال وام پرداخت شده است که این پرونده‌ها 51 هزار و 449 اشتغال به نفر را شامل می‌شود. او افزود: حوزه تسهیلات بنگاه محوری، نیز تعداد 11 هزا و 398 فقره پرونده درخواست اخذ وام کرونایی به میزان مجموعاً 23/8386 میلیارد ریال تسهیلات درخواستی بوده که تاکنون 94/4270 میلیارد ریال وام پرداخت شده است. برات در پایان با اشاره به بازدیدهای ویژه بهداشتی در یک ماه گذشته گفت: ما به صورت هفتگی از استان‌ها گزارش بازدیدها از مراکز و تاسیسات گردشگری در حوزه بهداشت و رعایت پروتکل های ابلاغی را اخذ می کنیم که از مجموع 9 هزار و 881 مورد واحد بازدید شده در چهار هفته منتهی به پایان سال، بیش از 90 درصد استانداردهای ایمنی و بهداشتی را رعایت کرده‌اند.

ایجاد شده: 30/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 30/اسفند/1399     اخبار داخلی
افتتاح ۳ طرح گردشگری در کاشان

افتتاح ۳ طرح گردشگری در کاشان

سه طرح گردشگری شامل ۲ اقامتگاه سنتی و یک هتل امروز در آیینی با حضور علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در کاشان به بهره‌برداری رسید. به گزارش هتل نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با بهره‌برداری از ۳ طرح گردشگری در کاشان در مجموع با سرمایه‌گذاری ۵۱۷ میلیارد تومان، اشتغالزایی افزون بر ۱۵۰ نفر و افزوده شدن ۱۶۰ تخت به ظرفیت اقامتی کاشان، این ظرفیت به ۲ هزار و ۶۸۵ نفر با اشتغال یک‌هزار و ۲۰۳ نفر ارتقا یافت. هتل وندای کی آشیان با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۲۰ نفر در زمینی به مساحت چهار هزار و ۴۸۰ متر مربع و زیربنای ۳۰ هزار متر مربع بنا شده و دارای هتل، رستوران، ۲ باب سرای غذا (فود کورت)، پنج باب کافی شاپ، شهربازی کودک، ۲ باب استخر، سالن ورزشی، مرکز خرید ۲ طبقه، سینما و سالن آمفی تئاتر است. این هتل با ۳۹ باب اتاق، ظرفیت اقامتی ۱۱۰ نفر و پذیرایی ۸۶۰ نفر دارد و ظرفیت سالن همایش‌های آن نیز یک‌هزار و ۷۲۰ نفر است. اقامتگاه سنتی سرای گیواک نیز با سرمایه‌گذاری هفت میلیارد تومان و اشغالزایی ۲۰ نفر در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر مربع و زیربنای ۵۷۰ متر مربع ساخته شده و با هشت باب اتاق، ظرفیت اقامتی ۲۰ نفر و پذیرایی ۳۰ نفر دارد. همچنین اقامتگاه سنتی عمارت سنگ پلویی با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲۰ نفر در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع، زیربنای ۷۵۰ متر و محوطه ۷۰ متر مربع ساخته شده است و دارای ۱۱ اتاق با ظرفیت اقامتی ۲۹ نفر است.

ایجاد شده: 12/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 16/اسفند/1399     اخبار داخلی
حرکت هوشمندانه دولت در توسعه هتل کاروانسراها

حرکت هوشمندانه دولت در توسعه هتل کاروانسراها

به گزارش هتل نیوز ، علی اصغر مونسان شامگاه ۱۱ اسفندماه در آیین افتتاح هتل کاروانسرای دودهک دلیجان با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید نسبت به مرمت کاروانسراها اهتمام ویژه ورزید و هتل کاروانسراها به مجموعه گردشگری کشور افزوده شدند، افزود: استفاده از اقتصاد مردمی برای مرمت یک بنای تاریخی و قرار گرفتن این بنا در اختیار حوزه گردشگری کشور، در واقع یک حرکت هوشمندانه از سوی دولت بود که به انجام رسید. وی با بیان اینکه مسلما با بودجه دولت و وزارتخانه امکان رقم زدن این حرکت وجود نداشت، گفت: خوشحالیم که با مشارکت مردم و حمایت دولتی شاهد افزایش هتل کاروانسراها در کشور هستیم. مونسان تصریح کرد: استان مرکزی ظرفیت های بسیاری دارد، در کنار ظرفیت های صنعتی، بخش گردشگری می تواند در اقتصاد این استان نقش آفرین باشد. حدود ۲۵ میلیون نفر پیرامون این استان زندگی می کنند، به استان های پرجمعیت مانند تهران و اصفهان نزدیک است و می توان از حوزه ظرفیت های گردشگری این استان در توسعه اقتصاد و افزایش اشتغال استفاده حداکثری کرد. خوشبختانه این روند آغاز شده است هرچند که با توجه به ظرفیت ها باید در حوزه گردشگری تلاش بیشتری صورت گیرد و استان مرکزی به مقصد مهم گردشگری کشور تبدیل و پروژه های جاذب گردشگر به استان افزوده شود. وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر توسعه و هدفگذاری پروژه های تفریحی در این استان، افزود: مسلما برای تحقق این اهداف باید تبلیغات مناسبی صورت گیرد. در پایتخت، استان مرکزی به عنوان استان صنعتی شناخته می شود در حالی که در کنار ظرفیت تاریخی بی نظیر، پتانسیل طبیعت گردی فوق العاده ای دارد و باید در این راستا تلاش ویژه ای انجام گیرد.

ایجاد شده: 12/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 12/اسفند/1399     اخبار داخلی
احداث ۶ مرکز تفریحی گردشگری در استان اردبیل

احداث ۶ مرکز تفریحی گردشگری در استان اردبیل

به گزارش هتل نیوز و به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت؛ با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ۶ مرکز تفریحی و سرگرمی گردشگری که سه مورد در شهرستان سرعین و سه مورد در شهرستان مشگین‌شهر واقع شده، در حال احداث است. او با اشاره به حجم سرمایه‌گذاری این طرح‌های گردشگری بیان کرد: در مجموع برای احداث و راه‌اندازی این مراکز ۴۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود که برخی از این پروژه‌ها پیشرفت بالای ۷۰ درصد دارند. مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: در زمینه ایجاد اشتغال احداث این واحد‌ها نقش تاثیرگذاری دارند به طوری که بهره‌برداری از این مراکز تفریحی و سرگرمی گردشگری برای بیش از ۳۴۴ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد. فلاحی ادامه داد: در کنار ایجاد اشتغال، این مراکز نقش و تاثیر بسزایی در جذب و جلب گردشگران به منطقه و رونق صنعت گردشگری در این دو شهرستان خواهد داشت که تلاش و جدیت بر این است تا با پیگیری و مشکلات سرمایه‌گذاران زمینه‌ای فراهم شود تا بتوانیم در موعد مقرر شاهد بهره‌برداری از این طرح‌ها باشیم. او با اشاره به طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در سطح استان عنوان کرد: راه‌اندازی پروژه‌های در دست اجرا، رونق و تحول اساسی در بخش گردشگری استان ایجاد خواهد کرد که امیدواریم در ایام پساکرونا این مهم محقق شود.

ایجاد شده: 4/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 6/اسفند/1399     اخبار داخلی
راه اندازی یک هتل‌ بیمارستان در ایلام تا پایان دولت دوازدهم

راه اندازی یک هتل‌ بیمارستان در ایلام تا پایان دولت دوازدهم

احداث نخستین هتل‌‌ بیمارستان در ایلام با سرمایه‌گذاری 800 میلیارد ریال که موجب اشتغالزایی ثابت برای 80 نفر و همچنین ارزآوری می‌شود، تنها در مرحله تجهیز قرار دارد و به گفته متولیان امر تا پایان دولت به بهره برداری می‌رسد. به گزارش هتل نیوز ، عبدالمالک شنبه‌زاده مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خب داد: بخشی از بیمارستان کوثر با همکاری مسوولین بیمارستان برای تبدیل به هتل‌بیمارستان در نظر گرفته شده و تغییر کاربری نیز داد شده است و اکنون در مرحله تجهیز قرار دارد. وی با اشاره به اینکه فعالیت اجرایی این طرح به سرعت در حال پیشرفت است، افزود: این هتل بیمارستان تا پایین دولت به بهره داری خواهد رسید. تبدیل بیمارستان کوثر به هتل بیمارستان، در راستای تکمیل زنجیره گردشگری سلامت استان و استفاده بهینه از این ظرفیت برای گردشگران و مراجعان از کشور عراق، در سال ۹۸ با سرمایه‌گذاری 800 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ثابت 80 نفر ثبت شده است.

ایجاد شده: 4/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 4/اسفند/1399     اخبار داخلی
پاسداشت دو دهه موفقیت؛ تجلیل از خدمات ارزنده مدیرعامل گروه گردشگری مارکوپولو

پاسداشت دو دهه موفقیت؛ تجلیل از خدمات ارزنده مدیرعامل گروه گردشگری مارکوپولو

به گزارش هتل‌نیوز ، دکتر "حسن تقی‌زاده انصاری" مدیرعامل خلاق و نوآور گروه گردشگری مارکوپولو پس از برگزاری مراسم تجلیل و بزرگداشت از خدمات ارزنده وی، طی پیامی با مجموعه پویای مارکوپولو بعد از دو دهه تلاش مستمر و صادقانه، خداحافظی کرد.  او که از بنیان‌گذاران و خالق برند مارکوپولو است در این پیام اذعان داشت:  تفکر ایجاد مجموعه‌ای پیشرو در صنعت گردشگری کشور از همان آغاز با فراز و نشیب‌های فراوانی همراه بوده است که پیمودن این مسیر بیست ساله جز با همراهی هیاٌت موسس، پیشکسوتان، نخبگان صنعت گردشگری و مقامات سازمان‌های متولی به ویژه مدیران و سرمایه‌های انسانی گروه گردشگری مارکوپولو، میسر نبود که ضروری است مراتب تشکر و قدرانی خود را از یکایک این عزیزان ابراز نمایم.  همچنین باعث افتخار است که برند خاطره‌آفرین و جهانی مارکوپولو در دو دهه فعالیت و مدیریت اینجانب با همراهی همکاران سختکوش به عنوان مجموعه‌ای موفق، دانش‌بنیان و تاثیرگذار به شهرتی مثال‌زدنی دست یابد و موفق به دریافت 10 جایزه ملی و بین‌المللی و گواهینامه رضایت‌مندی و مشتری‎مداری گردد و در ماه‌های گذشته نیز افتخار عنوان کارآفرین برتر صنعت گردشگری در سال 98 را کسب نماید.  فراهم آوردن امکان اشتغال برای230 نفر به طور مستقیم و حدود 900 نفر به صورت غیرمستقیم در قالب مشارکت در طرح‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی و پذیرش نقش معین گردشگری استان‌های کم برخوردار کردستان و سیستان و بلوچستان از سوی وزیر محترم گردشگری، برگزاری تورهای ویژه افراد کم توان جامعه، حضور فعال در بیش از 40 نمایشگاه و رویداد داخلی و بین‌المللی در سال و ایجاد 10 شرکت اقماری تخصصی در حوزه‌های مختلف گردشگری، کسب عنوان برند محبوب گردشگران، برگزیده برتر ملی صنعت گردشگری از سوی وزارت گردشگری، برگزیده دومین جشنواره تعالی گردشگری و حامی اصلی جشنواره ناصرخسرو، بخشی از افتخارات گروه گردشگری مارکوپولو است. گروه گردشگری مارکوپولو با توجه به اهداف عالیه خود، احیای آداب و رسوم و فرهنگ و هنر ایران زمین را در قالب برگزاری جشنواره‌های بزرگ 2500 نفره ویژه شب یلدا در برج میلاد، سیزده نوروز ( سیزده به در )، چهارشنبه آخر سال ( چهارشنبه سوری )، جشن سده، معرفی مراسم آئینی تعزیه و ایام محرم و تورهای عرفانی را همواره در دستور کار خود قرار داده و اجرا نموده است.  همچنین با هدف توانمندسازی بانوان استان سیستان و بلوچستان با پیش خرید محصولات صنایع دستی تولید شده ایشان به حمایت از آنها پرداخته است و در راستای مسئولیت اجتماعی خود به توزیع شادی و نشاط شب یلدا در بین کودکان کار مبادرت نمود.  همچنین با هدف معرفی پتانسیل‌ها و جاذبه‌های سرزمین عزیزمان ایران، گروه گردشگری مارکوپولو مراسم و رویدادهای بین‌المللی بسیاری را برگزار نموده است که می‌توان به برگزاری 10 تور آشناسازی مدیران داخلی و خارجی در دو سال گذشته، برگزاری گردهمایی‌های توسعه گردشگری ایران و مجارستان و ایران و ایتالیا، برگزاری مراسم "شب مارکوپولو" با همکاری سفارت ایتالیا در تهران، همایش "سفرنامه‌نویسان فرانسوی" با همکاری انجمن دوستی و سفارت فرانسه در تهران، مراسم "شب ایرانی" در برخی کشورها از جمله آرژانتین، برزیل، پرو و بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی و برگزاری همایش معرفی "شگفتی‌های ایران" در کشور ژاپن اشاره نمود.  گروه گردشگری مارکوپولو عضو وابسته سازمان گردشگری جهانی ( UNWTO )، انجمن گردشگری اروپا ( ETOA )، انجمن آژانس‌های مسافرتی ژاپن ( JATA )، انجمن تورگردانان آمریکا ( ASTA )، فدراسیون انجمن‌های آژانس‌های مسافرتی ( UFTAA ) و انجمن موسسات آموزشی گردشگری آسیا و اقیانوسیه ( APETIT ) بوده است. برنامه‌ریزی و اجرای تورهای علمی و تفریحی بین‌المللی، ایجاد مرکز سفرهای دریایی کروز و دریافت نمایندگی کروز لاین‌ها، اخذ نمایندگی و همکاری با سایت‌های رزرواسیون آنلاین مطرح جهانی، انتشار کتاب کار آفرینی به شیوه بنیان‌گذاران مارکوپولو از سوی دانشگاه شریف، برگزاری تورهای آشناسازی مدیران گردشگری با ظرفیت‌های کشورهای اتریش، مجارستان، برزیل، آفریقا جنوبی، کره جنوبی و...، برنامه‌ریزی تورهای نمایشگاهی تجاری در جهان، سرمایه‌گذاری در مناطق گردشگری و هتل‌های مطرح کشور بخشی از اقدامات و توفیقات دوره مدیریت ایشان می‌باشد. در مراسم پاسداشت دکتر "حسن تقی‌‍زاده انصاری" جمعی از مدیران و اعضای هیات‌مدیره هلدینگ و شرکت‌های تابعه حضور داشتند و با اعطای لوح سپاس و تقدیر توسط رئیس و اعضای هیات‌مدیره گروه گردشگری مارکوپولو از دو دهه تلاش‌های ارزنده و بی‌شائبه وی تجلیل بعمل آمد. همچنین خاطر نشان می نماید دکتر "حسن تقی زاده انصاری" از مدیران فرهیخته، متین، سخت‌کوش و نام آشنای صنعت گردشگری و مدرس دانشگاه، دارای سوابق ارزنده‌ای است که در ذیل به بخشی از آنان اشاره می‌شود؛  عضو شورای سیاست‌گذاری صنعت گردشگری کشور عضو هیات موسس و رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران رئیس کمیته کسب و کارهای نوین گردشگری اتاق بازرگانی ایران مشاور توسعه بازار گردشگری مناطق آزاد کشور  عضو کمیسیون فنی نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر و شرکت‌های خدمات سفر و گردشگری  عضو هیات موسس جامعه تورگردانان ایران نایب‌رئیس انجمن صنفی دفاتر و شرکت‌های خدمات سفر و گردشگری  عضو هیات موسس بانک گردشگری کارآفرین برتر صنعت گردشگری  رئیس شورای سیاست‌گذاری 4 دوره سمینار و جشنواره بین‌المللی برند در گردشگری رئیس شورای سیاست‌گذاری 2 دوره کنفرانس ملی گردشگری الکترونیکی دبیر علمی و اجرایی بیش از 15 همایش و کنفرانس گردشگری در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی  عضو شورای سیاست‌گذاری 2 دوره همایش و جشنواره ملی طبیعت‌گردی، طب سنتی و گیاهان دارویی برگزیده دومین جشنواره ملی سفرنامه‌نویسی ناصرخسرو  مولف کتاب "جهانگردی در ایران" و انتشار مقالات مختلف کار آفرین مطرح و منتخب کتاب "ستارگان کارآفرینی"  مشاور عالی هیات‌مدیره انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران گروه گردشگری مارکوپولو ضمن آرزوی توفیق روز افزون برای جناب آقای دکتر "حسن تقی زاده انصاری" علیرغم کناره‌گیری ایشان از مسئولیت‌های مدیریتی و اجرایی به درخواست هیات‌مدیره گروه همچنان فرصت استفاده از تجربیات ایشان به عنوان مشاور عالی هیات‌مدیره گروه گردشگری مارکوپولو را برای برند مارکوپولو مغتنم می‌شمارد و برای ایشان آرزوی سلامتی و موفقیت را از درگاه احدیت خواستار است. 

ایجاد شده: 24/آبان/1399       آخرین ویرایش: 24/آبان/1399     اخبار داخلی
حل مشکل کارگران هتل لاله و آبدرمانی سبلان در سرعین با رضایت طرفین

حل مشکل کارگران هتل لاله و آبدرمانی سبلان در سرعین با رضایت طرفین

به گزارش هتل‌نیوز ، معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل با اعلام خبر حل و فصل مشکلات کارگران هتل لاله و مجتمع آبدرمانی سبلان در سرعین، اظهار داشت: برای ادامه حیات بخش‌های تحت مدیریت شرکت توسعه گردشگری در سرعین صورتجلسه‌ای تنظیم شد که هم کارگران و هم نمایندگان شرکت توسعه گردشگری از مفاد آن رضایت کامل داشتند. "بهروز ندایی" ضمن اعلام این خبر، ابراز داشت:  شرکت توسعه گردشگری متعهد شد حق و حقوق ۱۳۰ کارگر در حال اشتغال را تا پایان مهرماه پرداخت کند و هیچکدام از کارگران این دو مجموعه نیز اخراج یا تعدیل نشوند. "نهدایی" همچنین گفت: مدیر کل تعاون استان، هماهنگی ارائه تسهیلات ۱۳ درصدی ظرف یک هفته به تعداد ۱۳۰ فقره ۱۶ میلیون تومانی برای شرکت توسعه گردشگری را بر عهده گرفت. وی در پایان گفت: مقرر شد کارکنان با ۲۵ درصد کاهش کار ۷۵ درصد حقوق ۶ ماهه از اول آبان ماه تا آخر فروردین ۱۴۰۰ دریافت و در محل کار حضور داشته باشند و هر وقت موضوع کرونا به حالت عادی برگشت طبق روال گذشته اقدام شود. "علی نیکزاد" نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص بیان داشت: با تعامل و همکاری برخی از دستگاه‌های اجرایی، کارکنان هتل لاله و آبدرمانی سبلان تا پایان خردادماه ۱۴۰۰ تعدیل یا اخراج نمی‌شوند. وی افزود: شرکت توسعه گردشگری نیز متعهد شد تمامی ۲۵ نیروی تعدیل یا اخراج شده را مجدداً به کار گیرد و معوقات آنها را پرداخت نماید.

ایجاد شده: 16/مهر/1399       آخرین ویرایش: 16/مهر/1399     اخبار داخلی
آغاز به کار جشنواره گردشگری روستایی با حضور معاون گردشگری کشور

آغاز به کار جشنواره گردشگری روستایی با حضور معاون گردشگری کشور

به گزارش هتل‌نیوز ، روز گذشته و در جریان نشست مشترک اعضای هیات‌مدیره جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی کشور و روسای هیات‌مدیره انجمن‌های حرفه‌ای بوم‌گردی استان‌های کشور با معاون گردشگری کشور، جشنواره گردشگری پایدار روستایی به صورت رسمی آغاز به کار کرد. "ولی تیموری" معاون گردشگری کشور در این نشست ضمن تبریک مجدد هفته گردشگری به اهمیت تشکل‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: تشکل‌های حرفه‌ای می‌توانند نقش مهمی برای بهبود شرایط و اوضاع ایفا کنند. جامعه حرفه‌ای بوم‌گردی متشکل از افراد متخصصی است که بر تمامی امور این حوزه اشراف کامل دارد و نگاه ما نیز به تشکل حرفه‌ای دقیقاً چنین چیزی بود که شاهد هستیم. معاون گردشگری کشور همچنین به اهمیت هم‌افزایی و مشارکت بخش خصوصی و دولت در کنار یکدیگر اشاره کرد و ابراز داشت: معاونت گردشگری به عنوان بخشی از بدنه دولت از جایگاه سیاسی برخوردار است که برای ورود به برخی مسائل محدودیت‌هایی دارد. وظیفه تشکل‌ها این است که در چنین حوزه‌هایی ورود کنند. "ولی تیموری" با تاکید بر اهمیت توسعه گردشگری روستایی، گفت: با توجه به شعار انتخابی سازمان جهانی گردشگری برای روز گردشگری، به طور جدی حمایت از موضوع گردشگری روستایی را جزو اهدافمان قرار داده‌ایم و امیدواریم با کمک تشکل‌ اقامتگاه‌های بوم‌گردی به عنوان بخش مهمی از گردشگری روستایی به راهکارها و ابتکار عمل‌های بهتری در این راستا دست پیدا کنیم. "تیموری" افزود: جامعه روستایی بیش از هر زمان دیگری نیاز به حمایت دارد. نسل جوان ما در روستاها، مهاجرت به شهرها را ترجیح می‌دهند که این آسیب بزرگی است و اگر این روند ادامه داشته باشد، گردشگری روستایی از سبد گردشگری کشور حذف خواهد شد. در آینده با برگزاری جلسات تکمیلی، تخصصی با مشارکت جامعه دانشگاهی به شناسایی راهکارهایی برای این آسیب می‌پردازیم و برای این مسیر برنامه‌ریزی می‌کنیم. معاون گردشگری کشور در خصوص برنامه‌های در حال انجام در حوزه گردشگری روستایی، گفت: هم‌اکنون در حال تهیه و تدوین سند توسعه بخش گردشگری روستایی هستیم که در سال جاری تکمیل می‌شود و نقشه راهی برای این حوزه خواهد بود. در این سند به موضوع بوم‌گردی که جزء مهمی از گردشگری روستایی است تاکید خواهد شد. وی افزود: در زمینه دسته‌بندی روستاها قالبی که برای شهرها انجام دادیم را در مورد روستاها نیز اعمال خواهیم کرد و بر این اساس هیچ روستایی از لیست روستاهای هدف گردشگری حذف نخواهد شد بلکه در یکی از چهار دسته دوستدار گردشگر، متعهد به توسعه گردشگری، روستای هدف و روستای مقصد گردشگری طبقه‌بندی می‌شود. "تیموری" در ادامه از موافقت وزیر گردشگری در خصوص صدور و تمدید مجوزها با دو امضای مدیر کل استان و رئیس جامعه تشکل حرفه‌ای، خبر داد و در خصوص موضوع نرخ بیمه نیز توضیحاتی را ارائه کرد. این مقام مسئول گردشگری کشور در رابطه با بسته حمایت گردشگری که در دولت در حال تدوین است نیز گفت: در این بسته واحدهای بوم‌گردی در قالب بنگاه دیده شده‌اند و ما در تلاش هستیم این فعالیت را به شکل یک کار رسمی و اشتغا‌ل‌زا معرفی کنیم که البته داشتن کد بیمه کارگاه و کد رسمی اشتغال برای پرسنل جزو ملزومات این کار است. وی در خصوص عدم تناسب بین کیفیت و کمیت واحدهای بوم‌گردی در کشور نیز توضیح داد: در ابتدای کار، ضوابط محکمی وجود نداشت و به همین دلیل مجوزهای بسیاری داده شد و این واحدها با سرعت رشد کردند. هم‌اکنون مجموعه مقررات و رتبه‌بندی اقامتگاه‌های بوم‌گردی نهایی شده و در حال آموزش ارزیابان هستیم. معاون وزارت گردشگری درباره تعیین تعرفه و نرخ‌های واحدهای بوم‌گردی، گفت: بر اساس بخشنامه‌ای که از سال گذشته تصویب و ابلاغ شده است، واحد بوم‌گردی نرخ پیشنهادی خود را به تشکل اعلام و پس از تائید و امضای استان و تشکل، نرخ‌گذاری نهایی انجام می‌شود و هر روندی غیر از این تخلف است. وی همچنین درباره نحوه تعیین نرخ‌های پیشنهادی، تاکید کرد: نرخ‌ها با نگاه رقابت‌پذیری خدمات تعیین شود و اینگونه نباشد که منطقه‌ای به دلیل نرخ‌گذاری بالا از مقصد گردشگری کشور خارج شود. معاون گردشگری کشور در رابطه با توافق صورت گرفته با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز گفت: هر نقطه‌ای که از لحاظ زیرساخت فناوری دچار مشکل است، اعلام و گزارش کنید. این قول صد درصد را از وزیر ارتباطات گرفته‌ایم که هر مشکلی در این راستا پیگیری و مرتفع خواهد شد. وی در پاسخ به سوالی در خصوص اهمیت آموزش واحدهای بوم‌گردی، بیان داشت: مجموعه‌ای در قالب آموزش‌های عمومی و تخصص آماده شده است که بوم‌گردی‌ها را نیز شامل می‌شود و واحدها ملزم به رعایت آن هستند. معاون گردشگری کشور همچنین طرح سفرهای خانه به خانه و سفرهای خانوادگی که از سوی این تشکل مطرح شد را مفید دانست و گفت: با توجه به فضای کنونی، این نوع سفرها می‌توانند سفرهای قابل دفاع و فرهنگ‌سازی باشند که اگر سفر را در مسیر تخصصی هدایت کنیم، آسیب‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند. در پایان این جلسه از جشنواره گردشگری روستایی توسط معاون گردشگری رونمایی شد. این جشنواره در سه بخش عکس، فیلم و ایده شروع آغاز به کار کرده و تا پایان آذرماه سال جاری ادامه خواهد داشت. گردشگری خلاق و کسب‌وکارهای بوم گردشگری، اقامتگاه‌های دوستدار محیط زیست، کسب‌وکارهای پایدار، ارتباط با خوراک‌های بومی با بوم گردشگری، احیای رویدادها و مناسبت‌ها در بستر گردشگری، نقش اقامتگاه‌ بوم‌گردی در معرفی و احیای میراث ناملموس، و صنایع‌دستی و تولیدات بومی در ارتباط با توسعه گردشگری جامعه بنیاد، مهمترین سرفصل‌هایی است که برای جشنواره گردشگری روستایی، تعریف شده‌ است.. همچنین برگزاری کارگاه‌های توان‌افزایی و برگزاری نشست‌های تخصصی با فعالان مرتبط به حوزه بوم‌گردی در استان‌ها از جمله برنامه‌های جانبی این جشنواره است.

ایجاد شده: 13/مهر/1399       آخرین ویرایش: 13/مهر/1399     اخبار داخلی
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...