به گزارش هتل نیوز و به نقل از روابط عمومی بنیاد پروفسور جعفری ؛ به پیشنهاد هیئت امنای بنیاد و با حضور " حسن تقیزاده انصاری " رئیس هیئتمدیره بنیاد، لوح عضویت " محمدرضا دشتی اردکانی " به عنوان عضو افتخاری شورای سیاستگذاری بنیاد بینالمللی گردشگری پروفسور جعفری به وی تقدیم گردید. بنیاد بینالمللی گردشگری پروفسور جعفری با حضور جمعی از علاقمندان، فعالان و استادان دانشگاه با پشتوانه میراث به یاد مانده از شخصیت برجسته پروفسور " جعفر جعفری " مشهور به پدر علم گردشگری جهان در سالجاری تاسیس و فعالیتهای خود را با همکاری مراکز علمی و تحقیقاتی آغاز نموده است. بر اساس توافق با شهرداری اصفهان از سال ۹۴ محل سکونت اجدادی پروفسور جعفری متعلق به مرحوم " سید شفتی " در اصفهان برای مرمت و آمادهسازی و استفاده برای بخشی از مامویتهای بنیاد پیشبینی شده است. مرحوم " سید شفتی " علاوه بر ساخت مسجد " سید "، بیش از ۹۰ کاروانسرا را نیز در دوره تاریخی گذشته در کشور ایجاد نموده بود که به نوعی هتلهای زنجیرهای در آن عصر محسوب میشوند.
ایجاد شده: 25/مرداد/1401 آخرین ویرایش: 25/مرداد/1401 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و براساس اطلاعات منتشر شده بر روی وب سایت travel.state.gov ، ایالات متحده آمریکا هشدار سطح ۴ را برای سفر شهروندانش به ایران صادر کرده است. دلایلی که در این بیانیه به آن اشاره شده به شرح زیر است ؛ شهروندان آمریکایی که به ایران سفر کرده یا در ایران اقامت دارند به اتهامات ساختگی ربوده، دستگیر و بازداشت شدهاند. مقامات ایرانی به بازداشت ناعادلانه و زندانی کردن شهروندان آمریکایی، به ویژه ایرانی-آمریکایی های دوتابعیتی - از جمله دانشجویان، روزنامه نگاران، مسافران تجاری و دانشگاهیان- به اتهاماتی از جمله جاسوسی و ایجاد تهدید برای امنیت ملی ادامه می دهند. مقامات ایرانی به طور معمول دسترسی کنسولی به شهروندان آمریکایی بازداشت شده را به تعویق می اندازند و به طور مداوم دسترسی کنسولی به شهروندان دوگانه آمریکایی-ایرانی را ممنوع می کنند.
ایجاد شده: 19/خرداد/1401 آخرین ویرایش: 19/خرداد/1401 اخبار خارجی
به گزارش هتل نیوز، آزمون جامع هماهنگ (سراسری) دورههای کوتاهمدت گردشگری با مشارکت ۵۷۴۶ داوطلب در سطح ۳۱ استان و منطقه آزاد کیش و چابهار در قالب هفت رشته تخصصی برگزار شد. معاون گردشگری کشور در محل برگزاری آزمون شهر تهران در دانشگاه امیرکبیر حضور یافت و بر روند برگزاری رقابت مذکور نظارت کرد. طبق بررسی آمار مشارکتکنندگان آزمون مذکور در استانهای کشور، تاکنون بیشترین میزان مشارکت در این رقابت مربوط به استان تهران با ۱۲۶۹ نفر بوده است و استانهای خراسانرضوی، اصفهان و فارس در ردیفهای بعدی قرار گرفتهاند. رقابتکنندگان در آزمون جامع هماهنگ دورههای کوتاهمدت گردشگری میتوانند نتایج مربوط به رقابت را از روز دوشنبه مورخ ۶ تیرماه سال جاری در سامانه جامع آزمون گردشگری (ساجا) به آدرس EDUTOURISM.MCTH.IR ملاحظه کنند.
ایجاد شده: 7/خرداد/1401 آخرین ویرایش: 7/خرداد/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " بهزاد شجاعی " مشاور عالی شورای سیاستگذاری و دبیر اجرائی کنفرانس نمایشگاه گردشگری سلامت، طبیعت گردی و طبیعت درمانی بسکی از برگزاری این رویداد از 24 الی 27 خرداد ماه سال جاری در استان گلستان، شهر گنبد کاووس و توسط بیمارستان دکتر بسکی و با حمایت بخش های دولتی، خصوصی و همچنین دانشگاهها، انجمن ها و شرکت های مرتبط علاقمند و فعال در این حوزه ها خبر داد. " شجاعی " افزود ؛ این کنفرانس نمایشگاه با هدف تبین ظرفیتها و ساماندهی حوزه های گردشگری سلامت، طبیعتگردی و طبیعت درمانی در ایران، جلب مشارکت بخش خصوصی برای فعالیت در زمینه گـردشگری سلامت، ارائه و بررسی طرح هـای گردشگری سلامت، طبیعت گردی و طبیعت درمانی، تـوانمندی های مـراکز مرتبط و استفاده بهینه از امکانات موجود و هماهنگی دستگاه های دولتی و بخش خصوصی در این عرصه برگزار می شود.
ایجاد شده: 20/فروردین/1401 آخرین ویرایش: 20/فروردین/1401 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " محمد جواد ابوالحسنی " معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت ؛ پر شدن بیش از ۹۰ درصد هتلها و بومگردیها هم میتواند نویدبخش و هم میتواند خطرناک باشد که نوروز شلوغی را در پیش رو داریم. بیش از نیمی از هتلها و اقامتگاهها استان در شهر یزد است. " ابوالحسنی " افزود ؛ بحث اسکان نیاز به دقت نظر بسیار بالایی دارد و مجموعهای مانند آموزش و پرورش که سابقه زیادی دارد باید به کمک هتلها و مجموعه اسکانها بیاید. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد تاکید کرد ؛ با توجه به وجود حداکثر دانشگاهها در سطح شهر انتظار میرود دانشگاههایی که ظرقیت خوابگاهی دارند هم به کمک کمیته اسکان بیاید.
ایجاد شده: 23/اسفند/1400 آخرین ویرایش: 23/اسفند/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " داود حومینیان " مسئول راهاندازی دانشکده گردشگری دانشگاه تهران گفت ؛ پذیرش دانشجو در دانشکده گردشگری از طریق کنکور سراسری و استعداد درخشان در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری خواهد بود. پیشبینی چهار گروه آموزشی شامل «گردشگری ورزشی»، «مدیریت گردشگری»، «گردشگری اکوتوریسم» و «گردشگری و اوقات فراغت» در دانشکده گردشگری دانشگاه تهران شده است. مسئول راهاندازی دانشکده گردشگری دانشگاه تهران ادامه داد ؛ یازده رشته گرایش که دارای برنامه درسی مصوب هستند در قالب این چهار گروه آموزشی راهاندازی میشوند. ارائه رشته مطالعات اوقات فراغت در سه گرایش «برنامهریزی فضایی»، «فرهنگ و تمدن» و «مدیریت» در گروه آموزشی گردشگری و اوقات فراغت پیگیری میشود. " حومینیان " افزود ؛ مطالعه و برنامهریزی بر روی هفت گرایش رشته هتلداری برای راهاندازی در دانشکده گردشگری در حال انجام است. این گرایشها شامل «مدیریت تجربه میهمان در صنعت هتلداری»، «مدیریت منابع انسانی در صنعت هتلداری»، «مدیریت استعدادها در صنعت هتلداری»، «برنامهریزی توسعه فردی ویژه کارکنان هتلها»، «برنامهریزی و آموزش کارکنان در هتلها» و «مدلهای نوین کسبوکار در صنعت هتلداری» میشود.
ایجاد شده: 8/اسفند/1400 آخرین ویرایش: 8/اسفند/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " سید مهدی زریباف " اقتصاددان و تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت ؛ بدون شک هفتاد درصد انرژی جهان در اختیار کشورهای اسلامی قرار دارد. زیست بومهای بسیار متنوع و عجیبی در کشورهای اسلامی مشاهده میکنیم. اگر همه کشورهای اسلامی با یکدیگر متحد شوند و ساختار قدرت بین خودشان را به صورت ولایی و در بستر ولایت سامان دهی کنند در آن زمان اتحاد جماهیر اسلامی شکل میگیرد. این اقتصاددان ضمن اشاره به اینکه یکی از نقاط این آرمان میتوان به ایجاد توریسم علمی و دانشگاهی بین کشورهای جهان اسلام اسلام است افزود ؛ یعنی یک قشر خاص از نخبگان و علمان جهان اسلام دور یکدیگر جمع شوند و فرصتهای تعاملی، مجازی، حقیقی را ایجاد کنند و به مفاخر یکدیگر و هویت کشورهای اسلامی پی ببرند.
ایجاد شده: 6/اسفند/1400 آخرین ویرایش: 6/اسفند/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " جواد علمایی " معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت ؛ جزیره شهیدپرور هرمز دارای ظرفیت خوبی در حوزه گردشگری و توریسم است. او تاکید کرد ؛ لازم است تا با برنامهریزی صحیح و مدون، زمینه راهاندازی دانشکده گردشگری در دانشگاه آزاد این جزیره در دستور کار قرار بگیرد و در اسرع وقت این تصمیم محقق شود.
ایجاد شده: 6/اسفند/1400 آخرین ویرایش: 6/اسفند/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، نشست تخصصی " آب و گردشگری در ایران " با همکاری گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه علامه طباطبائی و «گروه دانش بنیاد آشیان» روز دوشنبه ۲ اسفندماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در فضای مجازی برگزار می شود. «جغرافیای آب»، «مدیریت آب» و همچنین «گردشگری و آب در ایران» از محورهای اصلی بحث شرکتکنندگان در نشست خواهد بود. " محمود ضیائی " دبیر این رویداد علمی، در تشریح دلیل برگزاری این نشست گفت: توسعۀ گردشگری به طور مستقیم با منابع آب سطحی و زیرزمینی کشور ارتباط دارد. امروزه گردشگری یکی از مصرف کنندگان اصلی منابع آبی است، لذا استفاده بهینه از این منابع مشترک، لازمۀ توسعه پایدار گردشگری در ایران است و بدین سبب حکمروایی آب، به یکی از دغدغههای اصلی مدیران مقصدهای گردشگری تبدیل شده است. " ضیائی " با تأکید بر اینکه با توجه به قرار گرفتن ایران در کمربند بیابانی جهان و وضعیت فعلی بیلان آب کشور، مدیریت آب در گردشگری اهمیت دوچندانی یافته است، ابراز امیدواری کرد نکته نظرات علمی، تجربی و سخنان شرکت کنندگان این نشست به شناخت هرچه بیشتر مسئله و ارائه راهکارهای عملیاتی برای مدیریت بهتر مصرف منابع آبی در گردشگری کشور بینجامد. " مجید لباف خانیکی " عضو هیئت علمی دانشگاه نزوی عمان و پژوهشگر حوزه نظام های بومی مدیریت منابع آب، " مصطفی طالشی " عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور تهران و پژوهشگر حوزه برنامه ریزی و مدیریت یکپارچه منابع آبی، " علی رحیم پور " عضو هیات مدیره هگتا و عضو انجمن متخصصان گردشگری ایران و " آرمین نوربخش " موسس و مدیرعامل خانه آب ایران، دیگر سخنرانان این نشست تخصصی خواهند بود. این نشست روز دوشنبه ۲ اسفندماه ۱۴۰۰ از ساعت: ۱۶ الی ۱۸ در آدرس https://www.skyroom.online/ch/ashiaan_2022/water-tourism برگزار می شود.
ایجاد شده: 2/اسفند/1400 آخرین ویرایش: 2/اسفند/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، نشست تخصصی «آب و گردشگری در ایران» با همکاری گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه علامه طباطبائی و «گروه دانشبنیاد آشیان»، در روز دوشنبه ۲ اسفندماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در فضای مجازی برگزار خواهد شد. «جغرافیای آب»، «مدیریت آب» و همچنین «گردشگری و آب در ایران» از محورهای اصلی بحث شرکتکنندگان در نشست خواهد بود. " محمود ضیائی " عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی و دبیر نشست «آب و گردشگری در ایران» در رابطه با اهمیت و ضرورت برگزاری نشستی با محوریت آب و گردشگری گفت: توسعه گردشگری به طور مستقیم با منابع آب سطحی و زیرزمینی کشور ارتباط دارد، نه تنها بسیاری از فعالیتهای گردشگری به طور مستقیم به منابع آب وابسته است بلکه آب به طورغیرمستقیم، شرط لازم برای توسعه سایر محصولات گردشگری نیز به شمار میآید. امروزه گردشگری یکی از مصرفکنندگان اصلی منابع آبی کشور است، لذا استفاده بهینه از این منابع لازمه توسعه پایدار گردشگری است و بدین سبب، به یکی از دغدغههای اصلی مدیران مقصدهای گردشگری تبدیل شده است. وی با تأکید بر اینکه با توجه به موقعیت جغرافیایی و بخصوص وضعیت فعلی بیلان آب کشور، این موضوع اهمیت دوچندانی یافته است، ابراز امیدواری نمود نکته نظرات علمی، تجربی و حرفهای شرکتکنندگان این نشست به شناخت هرچه بیشتر مسئله و ارائه راهکارهای عملیاتی برای مدیریت بهتر مصرف منابع آبی در گردشگری کشور بینجامد.
ایجاد شده: 28/بهمن/1400 آخرین ویرایش: 28/بهمن/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث آریا، نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایعوابسته و سیوپنجمین نمایشگاه ملی صنایعدستی صبح امروز سهشنبه ۵ بهمنماه ۱۴۰۰ با حضور " علیاصغر شالبافیان " معاون گردشگری، " پویا محمودیان " معاون صنایعدستی در سالن فجر وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی برگزار شد. شالبافیان با تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر و زن بیان کرد: «با وجودتوفیقات حاصل شده در حوزه واکسیناسیون عمومی و کاهش تلفات ناشی از کرونا، هنوز نگرانیها درباره سویه جدید اُمیکرون برطرف نشده است و این موضوع از ابتدای برنامهریزی برای نمایشگاه مدنظر ما بود. در همین راستا نیز نمایشگاه با رعایت چارچوبهای ستاد ملی کرونا برگزار میشود.» او با اشاره به آسیبهای وارد شده به دو حوزه گردشگری و صنایعدستی افزود: «این نمایشگاه با رویکرد حمایتی و تخصصی برنامهریزی شده است.» شالبافیان تصریح کرد: «تلاشمان بر این بوده نمایشگاه محل ملاقات ذینفعان گردشگری و همافزایی و انسجام بین استانها و انواع گردشگری باشد.» او با اشاره به حضور شهرداریها و اتاقهای بازرگانی در غرفه استانها، افزود: «بروز ایدهها از جمله فعالیتهای زیست محیطی از دیگر نکات مورد توجه در این دوره بوده است. » حضور جامعه دانشگاهی و رونمایی از بستههای سرمایهگذاری از دیگر نکات مورد اشاره معاون گردشگری بود و افزود: «تاکیدمان بر این است که ایام نمایشگاه محلی برای ایجاد هماهنگی بین ذینفعان این حوزه باشد.» او با اشاره به تخصیص فضایی برای برگزاری نشستهای B۲B افزود: «در این ایام میزبان هیئتهای بازرگانی از کشورهای همسایه به صورت فیزیکی و مجازی هستیم.» معاون گردشگری در پایان به برگزاری سه دسته نشست تحت عنوان، کارگاههای آموزشی با محوریت افراد خلاق، نشستهای تشریک مساعی و اشتراکگذاری تجربهها همچنین پنلهای تخصص با رویکرد استفاده از ظرفیتهای بخشخصوصی اشاره کرد. شالبافیان در پاسخ به انتقادی درخصوص نحوه اطلاعرسانی و ثبتنام در نمایشگاه گفت: «تعداد مشارکتکنندگان داخلی و خارجی نشانگر این است که مشکل اساسی در این مورد وجود نداشته است.» او درباره ادغام همیشگی نمایشگاه دو حوزه صنایعدستی و گردشگری بیان کرد: «سیاست قطعی وزارتخانه همافزایی و استفاده از ظرفیتهای مشترک حوزههاست. برگزاری توامان نمایشگاه این دو حوزه، زیرساخت مناسبی برای ایجاد این همافزایی است. تصمیم قطعی برای ادغام همیشگی نیز پس از بررسی و ارزیابیها در پایان برگزاری نمایشگاه گرفته میشود.» معاون گردشگری درباره حمایتهای انجام شده از کسبوکارهای گردشگری توضیح داد: «در این دوره حضور کسبوکارهای گردشگری در نمایشگاه تسهیل شده و همچنین امکان حضور تشکلها و انجمنهای حرفهای به صورت رایگان مهیا شده است. ارتباط و طرح مشکلات بخش خصوصی با بخشهای دولتی ذیربط نیز از دیگر اقدامات برنامهریزی شده است.» شالبافیان تصریح کرد: «سیاست اصلی وزارتخانه تسهیلگیری، رفع موانع کسب و کارها و هماهنگیهای بینبخشی است. این سیاست را نیز طی این مدت با برگزاری نشستهای تجاری و فمتورها به میزبانی هشت استان انجام دادهایم. همچنین تمام تلاشمان این است که بین کسب و کارهای داخلی با شرکای خارجی پیوند ایجاد کنیم.» معاون گردشگری با تاکید بر ادامه این سیاست افزود: «حضور در قالب نمایشگاه تخصصی در کشورهای همسایه در حوزه گردشگری سلامت و زیارتی همچنین هماهنگی با رایزنان اقتصادی و فرهنگی برای حمایت از دفاتر خدمات مسافرتی از دیگر اقدامات در این راستاست.» شالبافیان درباره بخش بینالمللی نمایشگاه توضیح داد: «هیئتهای تجاری از کشورهای پاکستان، ترکیه، عراق، افغانستان، تاجیکستان و عمان در نمایشگاه حضور دارند. همچنین برگزاری نشستهای b۲b نیز با حضور شرکتهایی از چین و برخی کشورهای اروپایی بهخصوص در حوزه گردشگری سلامت برنامهریزی شده است.» او همچنین در ارتباط با حمایت برای حضور فعالان گردشگری در نمایشگاه بیان کرد: «تمام ادارات کل استانی موظف شدهاند که امکان حضور آسیبدیدگان از کرونا را در نمایشگاه فراهم کنند.» معاون گردشگری همچنین به برپایی جشنوارهها و نمایشگاههای منطقهای در راستای توسعه و رونق گردشگری داخلی اشاره کرد و گفت: «صرفا برگزاری نمایشگاه تهران آسیب کرونا را جبران نمیکند، به همین دلیل برای تسهیل گردشگری داخلی رویدادهای منطقهای تدارک دیده شده و از تقویم این رویدادها در نمایشگاه رونمایی میشود.» او با اشاره به تاکید به ادارات کل استانی برای حمایت از استارتآپها افزود: «تلاشمان در چهارماه گذشته رفع موانع بوده است. ما استارتآپها را رقیب کسب و کارهای سنتی نمیدانیم بلکه آنها را مکمل و همیار آنها میبینیم.» معاون گردشگری تصریح کرد: «در این زمینه نیز در حوزه صدور مجوز و پیگیری از سایر دستگاهها اقدام کردهایم. همچنین در همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری حمایتهای مالی از استارتآپهای نوپا انجام گرفته است. تاکید مهندس ضرغامی نیز ورود استارتآپها برای ارائه راه حلهای جدید در این حوزه است.» او درباره مدیریت برنامهریزی برای سفرهای نوروزی توضیح داد: «ستاد خدمات سفر استانها به جز پنج استان به ریاست استانداران تشکیل شده است. همچنین طی هماهنگی با وزارت کشور تمهیدات مناسبی اندیشیده شده است. گردهمایی مدیران کل استانی و حضور برخی استانداران بهعنوان هماهنگکنندگان دولتی سفرها نیز در نمایشگاه برنامهریزی شده است.» او با تاکید بر اهمیت برگزاری نمایشگاه به صورت تخصصی افزود: «به طور حتم بین واژه تخصصی و خصوصی تفاوت قائل هستیم. قائل به این نکتهایم که اقدامات به نمایش درآمده در نمایشگاه شأن گردشگری بین مردم را کاهش ندهد، به همین دلیل تمامی برنامهریزیها از جمله ارائه خوراک استانها با رویکرد تخصصی انجام شده است.» شالبافیان درباره بستههای سرمایهگذاری گردشگری بیان کرد: «۲۰ بسته سرمایهگذاری در حوزه جنگلها با هماهنگی و پیشنهاد سازمان جنگلها و سازمان حفاظت از محیطزیست آماده کردهایم و در نمایشگاه در قالب دفترچهای رونمایی میشود.» معاون گردشگری نبود مشکلات محیطزیستی و مسائل بینبخشی را بهعنوان ویژگی اصلی این بستهها اعلام کرد و افزود: «در سطح استانی نیز مدیران کل استانی فرصتهای سرمایهگذاری را شناسایی و در نمایشگاه ارائه میدهند. همچنین استفاده از منابع تبصره ۱۸ حدود ۶۰۰ طرح گردشگری با پیشرفت بیش از ۷۰ درصد شناسایی و معرفی شدهاند.» شالبافیان ادامه داد: «با هماهنگی معاونت توسعه مدیریت وزارتخانه تاکنون در جذب منابع مالی تبصره ۱۸ موفق عمل کردیم. در صورتیکه اعتبارات موجود تماما جذب شود، میتوان از دولت برای اختصاص منابع مالی در بازسازی تاسیسات گردشگری نیز درخواستهایی را مطرح کنیم.» شالبافیان همچنین به ۲۸۳ پروژه قابل افتتاح در ۳۱ استان در دهه فجر اشاره کرد و افرود: «بیمه راهنمایان گردشگری محمل قانونی پیدا کرده است و امیدواریم این حداقل خواسته آنها استمرار پیدا کند.» او همچنین ساعت برگزاری نمایشگاه را از ساعت ۸ تا ۱۷ اعلام کرد و در پاسخ به انتقادات در خصوص زمان برگزاری نمایشگاه نیز گفت: «نگرانیهای ستاد کرونا برای ازدحام جمعیت موجب شد روزهای پنجشنبه، جمعه و ساعات شلوغ برای نمایشگاه در نظر گرفته نشود. رعایت دقیق پروتکلها موضوع مهمی است که مد نظر قرار دارد. از عموم کسانی که به نمایشگاه میآیند نیز درخواست داریم پروتکلها را رعایت کنند.» او ابراز امیدواری کرد نمایشگاه سال آینده با در نظر گرفتن تمامی پیشنهادها و مرتفع شدن کرونا در شرایط بهتری برگزار شود.
ایجاد شده: 5/بهمن/1400 آخرین ویرایش: 5/بهمن/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " فرید جواهرزاده " رئیس انجمن علمی طبیعت گردشگری، در آیین افتتاح دفتر نمایندگی انجمن علمی طبیعت گردی ایران در مازندران اظهار کرد: نبود تفکر علمی و دانش بنیان اصلی ترین مشکل زیرساختی در توسعه طبیعت گردی و گردشگری محسوب می شود. وی با اشاره به اینکه نبود دانش و پژوهش های کاربردی عمدتا موجب عقب ماندگی گردشگری شده است، افزود: در توسعه گردشگری هرجا که پژوهش و مطالعه اولیه نبوده است موجب بروز چالش و مشکل عمده شده است. رئیس انجمن علمی طبیعت گردشگری کشور، صدور بی رویه مجوزهای تاسیسات گردشگری در سنوات گذشته را یکی از چالش های عمده برشمرد و گفت: در برخی مناطق با ازدیاد و یا کمبود واحدهای بومگردی، آژانس گردشگری و هتل مواجهیم که این مهم نشان دهنده این است که کار علمی و مطالعه لازم بر مبنای آینده پژوهی آنگونه که باید و شاید انجام نشده است. جواهرزاده آغاز به کار انجمن علمی طبیعت گردی ایران را سال ۹۵ عنوان کرد و یادآور شد: ۷۰ درصد اعضای هیئت موسس این انجمن از اساتید دانشگاه با درجه علمی دانشیار و استاد تمام هستند. بر این اساس انجمن در حکم مرجعیت علمی و تحقیقاتی و نشر دانش بنیان عرصه طبیعت گردی ایفای نقش می نماید. وی با اشاره به فعالیت انجمن در دوران کرونا از برگزاری سومین کنفرانس ملی اکوتوریسم همانند سال های گذشته در اوایل اسفندماه سال جاری در قشم خبر داد و گفت: ژئو پارک قشم دومین ژئو پارک دنیا است، چندی پیش یونسکو اخطار در معرض خطر بودن ژئو پارک قشم را صادر کرد که با همت سمن ها و دوستداران محیط زیست و همکاری دستگاه قضایی خوشبختانه این اثر مهم از خطر خروج از فهرست یونسکو نجات یافت. رئیس انجمن علمی طبیعت گردی ایران تنها راه چاره توسعه اکوتوریسم را علمی شدن گردشگری دانست و اعلام کرد: متاسفانه در کشور بخش حرفه ای ارتباط خوبی با بخش علمی و آکادمیک ندارد یعنی این دو در بحث گردشگری غالبا یکدیگر را قبول ندارند که باید هرچه زودتر این پل ارتباطی بین دانشگاه و صنعت بصورت جدی برقرار شود. جواهرزاده با بیان اینکه همه تلاش ما در انجمن، برقراری ارتباط بین بخش حرفه ای و آکادمیک است، خاطرنشان کرد: همه سعی ما بر این است دفاتری که از انجمن راه اندازی می شود هم به صورت حرفه ای و هم در تعامل با دانشگاه باشد. اگر قرار است محورهای مختلف استان در حوزه گردشگری مدیریت شوند نیاز به نزدیکی با بخش علمی و پژوهشی است. جواهرزاده با اشاره به تغییر و تحولات در وزارت گردشگری گفت: امید است وزارت گردشگری بیش از گذشته در مباحث اکوتوریسم وارد شود.
ایجاد شده: 26/دی/1400 آخرین ویرایش: 26/دی/1400 اخبار داخلی