آژانس خبری هتلنیوز ؛ رسانه رسمی و تخصصی صنعت هتلداری ایران در مصاحبه با بیش از 40 نفر از مقامات، مسئولین، دستاندرکاران، روسای تشکلها، مدیران ارشد، مدیران، مالکان و سرمایهگذاران صنعت هتلداری کشور فعال در بخش دولتی و خصوصی به بررسی مهمترین موضوعات، مسائل و مشکلات کشور در این حوزه، پرداخته است. مشروح مهمترین اظهارات این افراد در مصاحبه با خبرنگاران هتلنیوز را در ادامه مشاهده مینمایید. 1 – فرشید کریمی؛ مدیر عامل شرکت آرین پارسه کیش: بهتر است تا تمامی نمایشگاههای گردشگری داخلی در یک زمان و مکان واحد برگزار شود. 2 – محمدرضا تهرانی؛ مدیر هتل آساره تهران: ورود سرمایهگذاران خارجی به صنعت هتلداری منجر به رقابتی شدن بازار و تبلیغات در سطح بینالمللی میشود 3 – حمید کشایی؛ مشاور جامعه هتلداران ایران: خانهمسافرها باید زیر مجموعه هتلداری باشند و توسط جامعه هتلداران ساماندهی شوند. 4 – نعمتالله شهبازی؛ مدیرعامل اسبق شرکت توسعه گردشگری ایران: استفاده از فضای مجازی و رسانههای دیجیتال، راهکاری است برای افزایش کیفیت ارائه خدمات به گردشگران. 5 – امیر سامان سایهبان؛ مدیر کل هتل اطلس مشهد: در داخل کشور بسترهای لازم برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران وجود ندارد. 6 – منتظری؛ سرارزیاب تاسیسات گردشگری کشور: بخش خصوصی در حوزه استانداردسازی و بروزرسانی هتلها عملکرد بهتری نسبت به بخش دولتی دارد. 7 – حسین ثابت؛ سرمایهگذار در صنعت هتلداری: گردشگری ایران دارای پتانسیل فوقالعادهای است که متاسفانه استفاده درستی از آن نمیشود. 8 – امیرحسین جعفری؛ مدیرعامل شرکت سفرهای علاءالدین: تفاوت اصلی نمایشگاههای داخلی با نمایشگاههای بینالمللی در تبلیغات، اطلاعرسانی و برندسازی است. 9 – جمشید حمزهزاده؛ رئیس جامعه هتلداران ایران: برگزاری نمایشگاه به صورت اصولی راهی برای توسعه گردشگری است. 10 – محسن قریب؛ رئیس هیاتمدیره گروه هتلهای آریا: جذب سرمایهگذاران خارجی برای احداث هتل در ایران یک ضرورت غیر قابل انکار است. 11 – کامیار اسکندریون؛ رئیس جامعه هتلداران استان زنجان: متاسفانه برنامهریزی در صنعت هتلداری ایران مبتنی بر آمار و اطلاعات نیست. 12 – عبدالحمید حرمتی؛ رئبس جامعه هتلداران استان خوزستان: خانهمسافرها باید ذخیره صنعت هتلداری باشند نه جایگزین. 13 – حمید جاویدان؛ مدیرکل هتل بزرگ شیراز: هتلداری مانند هر صنعت دیگری نیازمند زیربنای آموزشی، فرهنگی و اجتماعی است. 14 – علیعباس کمری؛ مدیرعامل سازمان سیاحتی کوثر: نمایشگاه گردشگری نیازمند اطلاعرسانی و تبلیغات از رسانه ملی است. 15 – ابوالفضل مکرمیفر؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی: در صنعت هتلداری به شدت با کمبود نیروی انسانی متخصص و کار آزموده مواجه هستیم. 16 – موافق؛ مدیرکل هتل هما ۱ مشهد: آموزشهای هتلداری در سطح دانشگاه فقط جنبه نظری و تئوری دارد. 17 – جناب آقای حسن سیادتان؛ رئیس جامعه هتلداران استان فارس: نقطه شروع توسعه گردشگری ایران، تشکیل وزارتخانه است. 18 – محسننژاد؛ معاون گردشگری استان فارس: ساخت هتلهای جدید 4 و 5 ستاره برای جذب گردشگران خارجی، ضروری است. 19 – مانی معینزاده؛ مدیرکل هتل های فرودگاهی ایبیس و نووتل: تفاوت اصلی هتلداری ایران با سطح بینالمللی در سیستمهای کاری و روشهای جذب مشتری است. 20 – علی معینزاده؛ رئیس جامعه هتلداران استان کرمان: هتلداران بر خلاف آژانسها توان مالی شرکت در نمایشگاههای گردشگری را ندارند. 21 – یورگن شارکوزی؛ متخصص کار آفرینی و توسعه کسب و کار در صنعت گردشگری و هتلداری: ایران در سال گذشته شروع خوبی در حوزه گردشگران ورودی و افزایش مشاغل در این صنعت داشته است. اما پیشبینیهای 10 سال آینده، رشد کمتری را نشان میدهد. 22 – پوریا ملکی؛ مدیر هتل میراژ کیش: وجود دپارتمان و واحد آموزش در هتلها ضروری است. 23 – ضمیری؛ مالک و مدیر هتل پارسیس مشهد: نهادها و ارگانهای دولتی به جای حمایت، سنگاندازی میکنند. 24 – شاهاحمدی؛ مدیرکل هتلهای بینالمللی و کریمه قم: فعالیت خانهمسافرها و واحدهای اقامتی دولتی ضریب اشغال هتلهای استان قم را به 20 درصد رسانده است. 25 – الهام کزازی: مدیرعامل شرکت آموزش، مطالعات و مشاوره سیاحتی گردشگران بنیاد: نگاهها به موضوع آموزش در هتلداری ایران، سطحی و همه چیز در حد شعار است. 26 – بصیری؛ نایبرئیس هیاتمدیره شرکت مطبخ آرا: نمایشگاه گردشگری بهترین پل ارتباطی میان تولید کنندگان تجهیزات با هتلداران است. 27 – احد فخر؛ مدیر هتل هیلان رفسنجان: بازسازی هتلها و بروز رسانی امکانات و خدمات نسبت به ساخت هتلهای جدید در اولویت قرار دارد. 28 – عبدالحمید حمیدی؛ رئیس جامعه هتلداران استان کردستان: نمایش فرهنگ و آئینهای بومی و محلی در نمایشگاه راه توسعه گردشگری نیست. 29 – فضلالله جوادپور؛ مدیرکل هتل شاه عباسی اصفهان: شاه بیت غزل صنعت گردشگری ایران احساس امنیت است. 30 – علی رحیمپور؛ مدیرعامل شرکت مهر سیاحت سبا: سیستم حاکم بر کسبوکار هتلداری ایران، بسته و خستهکننده است. 31 – محمد محبخدایی؛ معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور: رسانههای بخش خصوصی نظیر هتلنیوز نقش اصلی در اطلاعرسانی نمایشگاه را داشتند. 32 – سرکار خانم لسلی؛ مدیر دومین سایت محبوب سفر به ایران در چین: در چین اطلاعات بسیار کمی راجع به ایران وجود دارد و چنین رویدادی میتواند در راستای ایرانشناسی بسیار موفقیتآمیز باشد. 33 – مهرداد تاوتلی؛ مدیرعامل گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی: گردشگری ایران در حال گذار از سنتی به مدرن است. 34 – حسامالدین امیری؛ رئیس هیاتمدیره گروه هتلهای اسپیناس: صنعت هتلداری در ایران نوپاست و راه طولانی را در پیش دارد. 35 – مارک لوئیس کلیفت؛ مدیرعامل پین تا پین: برپایی چنین نمایشگاههایی موجب توسعه صنعت گردشگری شده و ایران واقعی را به دنیا نشان میدهد. 36 – محمدرضا افشاری؛ مدیرعامل ایرانگردی مارکوپولو: تعامل میان هتلداران، تورگردانان و آژانسها منجر به توسعه بیشتر صنعت گردشگری خواهد شد. 37 – رضا الوند؛ رئیس هیاتمدیره شرکت گردشسازان تک پرداز: صنعت گردشگری و هتلداری ایران در زمینه آموزشهای روز دنیا دچار خلاء است. 38 – علی دستجردی؛ رئیس هیاتمدیره گروه هتلهای سورینت: خصوصیسازی همیشه جزو اهداف اصلی دولتهای پس از انقلاب بوده است. 39 – مهدی براتی؛ مدیر بهرهبرداری شرکت پارس آریا: اگر برای نیروی انسانی در صنعت هتلداری برنامهریزی نداشته باشیم، خروجی خوبی نخواهیم داشت. 40 – حیدری؛ کارشناس “آی سی تی” در صنعت هتلداری: توسعه هتلداری با استفاده از تکنولوژی روز دنیا مانند “آی پی تی وی” عجین شده است. 41 – جعفر بذری؛ رئیس جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل: اخذ مالیات بر ارزش افزوده از میهمانان باعث بروز مشکلات زیادی در هتلها شده است. 42 – سپهری؛ مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سفر کارت ملی: قیمت بالای زمین و محدودیتهای فرهنگی مهمترین موانع صنعت هتلداری ایران است. 43 – ابراهیم بای سلامی؛ مدیرعامل هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی: صد هتل صد کسبوکار؛ جامعترین طرح موجود در صنعت گردشگری کشور و دارای بیانیه، مانیفست و مواد مشخص است.
ایجاد شده: 19/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 19/اسفند/1396 اخبار داخلی
هتل الیزه شیراز برای دومین سال پیاپی موفق به کسب تندیس طلایی حمایت از حقوق مصرفکنندگان از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در رشته هتلداری شد. به گزارش هتلنیوز ، در این جشنواره واحدهای مختلف تولیدی و خدماتی مورد ارزیابی دقیق و فنی گروه کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار میگیرند و در نهایت، گواهینامه و همچنین تندیسهای برنزی، نقرهای و طلایی به واحدهای برتر اهدا میشود. رضایتمندی مشتریان، وجود سیستمهای مدون مدیریت و تضمین کیفیت، رعایت قوانین و موازین قیمتگذاری از مهمرین معیارهای ارزیابی واحدهای تولیدی و خدماتی برای کسب عناوین برتر است. مدیر هتل “الیزه” شیراز در مصاحبه با هتلنیوز، اظهار داشت: ما در هتل الیزه، سه محور اصلی را جهت کسب رضایتمندی بالای میهمانان به عنوان فلسفه اصلی ارائه خدمات، مبنای کار خود قرار دادهایم. این سه محور به ترتیب عبارت است از: 1 – سرمایه انسانی باهوش، جوان و تحصیلکرده به عنوان زیرساخت اصلی امور اجرایی در سازمان 2 – استفاده از آخرین علوم دانشگاهی روز دنیا به عنوان زیرساخت دانش سازمانی 3 – استفاده از آخرین و جدیدترین تکنولوژیها به عنوان ابزار اصلی در مدیریت فرایندها علیرضا تهرانی ابراز داشت: تیم کاری هتل الیزه در تلاش است تا حتی یک میهمان نیز با ناراحتی و نارضایتی از هتل خارج نشود. وی در ادامه در خصوص کسب تندیس طلایی جشنواره حمایت از حقوق مصرفکنندگان، گفت: سرویسدهی در هتل نیاز به عشق دارد. ما در سال اول موفق به کسب گواهینامه شدیم و با پیشرفتی که داشتیم در دو سال اخیر موفق به کسب تندیس طلایی این جشنواره شدهایم. نکته مهم در کسب این افتخارات، حفظ و تکرار این موفقیتهاست می باشد که مدیون حمایت میهمانان وفادارمان و تیم سختکوش هتل است.
ایجاد شده: 16/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 16/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، رئیس جامعه هتلداران استان یزد از آمادگی کامل تمامی هتلها و مجموعههای اقامتی استان برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد و گفت: واحدهای اقامتی استان از ابتدای بهمنماه اقدام به نظافت، بازسازی و آمادهسازی برای ایام عید نمودهاند و از بیستم اسفندماه شروع به خدمترسانی به مسافران نوروزی خواهند کرد. سید امیر ناصرالدین طباطبایی با اعلام اینکه هماکنون تعداد 202 واحد اقامتی شامل هتل، هتلآپارتمان، میهمانپذیر، خانهمسافر دارای مجوز، اقامتگاه سنتی و اقامتگاه بومگردی در سطح استان یزد در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: در خصوص تعداد هتلها و امکانات اقامتی هیچ کمبودی وجود ندارد اما به دلیل شرایط بد اقتصادی، پیشبینیها حاکی از این است که در سال آینده، رکود در صنعت گردشگری را شاهد خواهیم بود. رئیس جامعه هتلداران استان یزد، واحدهای اقامتی آموزش و پرورش، خانههای مسافر بدون مجوز و میهمانسراهای دولتی را مهمترین رقبای هتلداران معرفی و تصریح کرد: سالهاست که در تلاش برای مقابله و برخورد با اقامتگاههای غیرمجاز هستیم اما تاکنون اقدام موثری صورت نگرفته است. وی در ادامه افزود: متاسفانه اقامتگاههای غیر مجاز تمایلی به ساماندهی ندارند و مقابله با آنها نیازمند یک عزم جدی و فراگیر میان تمامی دستگاههای متولی است. طباطبایی در پایان گفت: استقبال از اقامتگاههای غیرمجاز بیشتر به دلیل وجود آزادی و عدم قوانین و مقررات در آنهاست در حالیکه هتلها، محدودیتهای قانونی دارند. برای مثال ارائه شناسنامه در هتل الزامی است و ارتباط افراد بررسی میشود.
ایجاد شده: 15/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 15/اسفند/1396 اخبار داخلی
رئیس جامعه هتلداران ایران، اعلام کرد: برنامهای برای گرانتر شدن نرخ اقامت وجود ندارد و قیمت هتلهای کشور تا مهر ماه سال ۹۷ افزایش نمییابد. به گزارش هتلنیوز و به نقل از ایسنا، جمشید حمزهزاده با اشاره به تثبیت نرخ اقامت در هتلهای کشور تا ۶ ماه آینده و حتی در نوروز، اظهار داشت: با هماهنگی انجام شده نه تنها نباید افزایش نرخی را در هتلها شاهد باشیم بلکه توافق کردهایم در همه شهرها تخفیفهایی داده شود تا مردم به اقامت در هتل بیشتر تمایل نشان دهند. رئیس بزرگترین تشکل هتلداری کشور درباره تضاد محتوای این توافق با قیمت برخی هتلها برای نوروز که با افزایش روبرو شده است، گفت: این تشکل با هیچ افزایش نرخی موافقت نکرده و نظارت هم میکند تا در نوروز تخلفی صورت نگیرد. وی افزود: آخرین تغییر در قیمت هتلهای کشور به مهرماه سال ۹۶ مربوط میشود و از امسال قرار شده فقط یکبار در سال، نرخها تغییر کند.
ایجاد شده: 12/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 12/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاری ایلنا، رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران در خصوص وضعیت صنعت هتلداری در سال گذشته، اظهار داشت: موضوعاتی مانند آلودگی هوا، شایعه زلزله و تنشهای سیاسی و اجتماعی، همگی دست به دست هم دادند که ما یکی از سختترین سالها را از سر بگذرانیم و به همین جهت طی نامهای به معاونت اول رئیسجمهور تقاضای کمک کردیم. “محمدعلی فرخمهر” در خصوص محتوای نامه ارسالی هتلداران به معاون اول رئیسجمهور، گفت: افرادی که در این صنعت سرمایهگذاری میکنند معمولا به بانکها مقروض هستند. ما از دولت خواستیم که حداقل شش ماه به این افراد فرصت بدهد تا بتوانند اقساط خود را پرداخت کنند. نکته دیگر آنکه هتلها به دلیل نوع مصرف آب و برق، فیشهای سنگینی را دریافت میکنند و ما از دولت خواستیم که برای پرداخت هر فیش سه ماه فرصت بدهد. فرخمهر در خصوص پرداخت مالیات توسط هتلداران نیز ابراز داشت: دولت اگر بخواهد از بخش گردشگری مالیات بگیرد، خودش ضرر میکند. در تمام دنیا بستههای تشویقی برای جذب توریست وجود دارد به طوری که هیچ کشوری به غیر از ایران از میهمانان خارجی خود مالیات ارزش افزوده نمیگیرد. رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران در خصوص فعالیت آپارتمانهای غیرمجاز، گفت: متاسفانه یک سری آپارتمانهای مبله به صورت غیرمجاز به افراد اجاره داده میشود که ما با همکاری نیروی انتظامی در حال شناسایی آنها هستیم. وی تصریح کرد: در هتلها یک سری قوانین دست و پاگیر وجود دارد که بعضا برخی از آنها تندروی است و بر همین اساس مسافر برای اینکه آزادی عمل بیشتری داشته باشد، بتواند از ماهواره استفاده کند و بدون شناسنامه و هر گونه بازخواستی به راحتی اتاق کرایه کند به سوی این اماکن غیرمجاز کشیده میشود. “فرخمهر” افزود: در شرع و دین اسلام، ازدواج انقطاعی مجاز و شرعی دانسته شده است. این ازدواجها از طرف یک نفر معمم صورت میگیرد و دو نفر نیز به صحت آن شهادت میدهند و به زوجین برگهای همراه با امضا و مهر مسجد محل داده میشود اما این افراد نمیتوانند از هتلها استفاده کنند و برای این کار باید حتما به محضر رفته و برگه رسمی دفترخانه داشته باشند. همین امر سبب میشود که این افراد به سمت اقامتگاههای غیرمجاز بروند. وی افزود: وقتی یک کاغذی را امام جمعه یک محله مهر میکند و دو نفر شهادت میدهند، این کاغذ باید مورد قبول باشد زیرا از نظر شرعی این دو نفر باهم ازدواج کردند و نباید مشکلی برای دادن اتاق به آنها وجود داشته باشد. “محمدعلی فرخمهر” در پایان گفت: فرهنگ و جامعه ما ایرانیها کاملا خاص است و مردمان دیگر کشورها نیز رسوم خاص خودشان را دارند و اگر بخواهیم میهماننوازی کنیم و از حضور میهمانان خارجی به دلیل برخی آزادیها در اقامتگاههای غیرمجاز خودداری کنیم باید دست هتلداران را برای سرویسدهی به افراد خارجی باز بگذاریم.
ایجاد شده: 12/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 12/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز و به نقل از ایسنا، رئیس جامعه هتلداران ایران معتقد است: آموزش و پروش اعلام کرده که کلاسهای درس را فقط در اختیار فرهنگیان قرار میدهد اما همین که نوروز میشود، کلاسها با نرخ آزاد به مردم عادی اجاره داده میشود. طعم پول شیرین است، به سادگی نمیتوان از کنار آن گذشت. جمشید حمزهزاده، توافقات صورت گرفته را پایدار نمیداند. وی اظهار داشت: با آنکه میگویند توافق کردیم مدارس را فقط در اختیار فرهنگیان قرار دهیم، اما میدانیم امسال هم همان اتفاق سالهای گذشته تکرار میشود. آنها به اسم فرهنگیان کار را شروع میکنند اما اگر مسافر عادی مراجعه کند یک کلاس درس را هم به قیمت آزاد به او اجاره میدهند. “حمزهزاده” در عین حال از آمادگی هتلداران برای توافق با آموزش و پرورش برای در اختیار قرار دادن اقامتگاههای ارزان به فرهنگیان خبر داد و گفت: معتقدیم در شأن مردم و مخصوصا فرهنگیان نیست که در کلاسهای درس با کمترین امکانات بهداشتی و رفاهی اقامت کنند، ما حاضریم با آموزش و پروش توافق کنیم و در نوروز ظرفیتی از اقامتگاههای ارزان قیمتمان را با نرخی حتی کمتر از آن کلاسهای درس در اختیار فرهنگیان قرار دهیم. هتلها توان پوشش دادن این جمعیت را دارند. بر اساس آمار، کلاسهای درس در نوروز سال ۹۶ جمعیتی بالغ بر ۱۰ میلیون و ۹۶۳ هزار و ۱۷۷ نفر را اسکان دادند که بنا بر اعلام وزارت آموزش و پرورش یک میلیون و ۸۸۰ هزار نفر آنها غیرفرهنگی بودند. از سوی دیگر هتلداران که اعلام کردهاند در نوروز گذشته با ۱۰ درصد افت اقامت مواجه شدهاند و مدارس، خانههای اجارهای و کمپها از مهمترین عوامل ورشکستگی و رکود بازار آنها به شمار میآیند.
ایجاد شده: 9/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 9/اسفند/1396 اخبار داخلی
واکنش جامعه هتلداران ایران نسبت به ورود آموزش و پرورش به جذب مسافر در مدارس دولتی اعلام آمادگی دستاندرکاران حوزه اقامتی کشور برای اسکان فرهنگیان با شرایط ویژه در نوروز 97 به گزارش هتلنیوز ، جامعه هتلداران ایران با صدور بیانیهای در واکنش به ورود وزارت آموزش و پرورش به جذب مسافران در مدارس دولتی، آمادگی واحدهای اقامتی سراسر کشور در اسکان فرهنگیان با شرایط ویژه در نوروز 97 را اعلام کرد. در این بیانیه آمده است: از آنجا که فعالان و دستاندرکاران صنعت گردشگری کشور خصوصا بهرهبرداران حوزه اقامتی، شان و جایگاه ارزشمند و مقدسی را برای معلمان و فرهنگیان عزیر قائل بوده و اعتقاد دارند که خانواده محترم این عزیزان همیشه و در تمام طول سال، خصوصا ایام نوروز میبایست سفری مطمئن، با آرامش و مناسب داشته باشند؛ دستاندرکاران حوزه اقامتی کشور آمادگی کامل خود را اعلام مینمایند تا در این ایام، پذیرای فرهنگیان محترم با شرایط ویژه و تخفیفات مناسب باشند. بیش از ۳۰۰۰ واحد اقامتی شامل هتل، هتلآپارتمان، میهمانپذیر، پانسیون و مجتمعهای اقامتی تفریحی در کشور فعالیت مینمایند که قریب به ۷۰ درصد آنها برای اقشار متوسط طراحی شده است و آمادگی دارند در طول سال و نیز ایام نوروز خدمات ویژهای برای عموم هموطنان ارجمند خصوصا فرهنگیان گرامی ارائه نمایند. به راستی آیا شان مکانهای مقدسی به نام کلاسهای درس در مدارس کشور اجازه میدهد که تبدیل به اقامتگاه با حداقل امکانات و بهداشت برای سفر هم میهنان عزیزمان باشد؟ آیا هر یک از ارگانها و نهادهای کشور میتوانند در مواردی که خود صلاح میدانند، ورود کرده و نسبت به ارائه خدمات اقدام نمایند. بهتر نیست هر یک از دستگاههای اجرایی نسبت به انجام وظایف و تکالیف قانونی خود عمل نموده و به حوزههای غیر تخصصی ورود پیدا نکنند. آیا مسئولان محترم وزات آموزش و پرورش اجازه میدهند که دستگاهها و بخشهای دیگر به حوزه آموزش دانشآموزان عزیز کشور که آیندهساز فردای میهن عزیزمان هستند، ورود پیدا کرده و کلاس درس دائر نمایند. جامعه هتلداران ایران – هشتم اسفندماه ۱۳۹۶
ایجاد شده: 8/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 8/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش سرویس خارجی هتلنیوز ، گروه هتلداری “کالیفرنیای جنوبی” پس از افتتاح 39 هتل در سال گذشته، قصد دارد در سال 2018 میلادی نیز 75 هتل دیگر را افتتاح کند. این شرکت هتلداری در سال گذشته میلادی موفق شد تا تعداد 7331 اتاق به مجموعه ظرفیتهای اقامتی خود اضافه کند. علاوه بر این، کالیفرنیای جنوبی در سال 2016 نیز توانسته بود تا 22 هتل جدید با 3955 اتاق را افتتاح کند. پروژههای ساختوساز این شرکت هتلداری هنوز به اتمام نرسیده است و 75 هتل با 12237 اتاق جدید را در دست اقدام دارد. بخش لسآنجلس : 23 هتل جدید با 4309 اتاق در سال گذشته در مقابل 8 هتل افتتاح شده با 1098 اتاق در سال 2016 و همچنین 32 هتل جدید در دست احداث با 5327 اتاق بخش سن دیگو : 4 هتل جدید با 826 اتاق در سال گذشته در برابر 6 هتل با 1017 اتاق در سال 2016 و همچنین 8 هتل جدید در دست احداث با 1657 اتاق بخش ریورساید : 6 هتل جدید با 1236 اتاق در سال گذشته در برابر تنها 1 هتل با 32 اتاق در سال 2016 و همچنین 13 هتل جدید در دست احداث با 1909 اتاق بخش سن برناردینو : در دو سال گذشته هیچ هتل جدیدی از سوی این شرکت در این بخش افتتاح نشده است. اما تعداد هتلهای در دست احداث در این منطقه عبارت است از 6 هتل با 611 اتاق.
ایجاد شده: 8/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 8/اسفند/1396 اخبار خارجیبه گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاری فارس، مدیرعامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تعریف مراکز خانهمسافر در آئیننامه جدید فقط صورت مساله را پاک کرده و اصل مساله یعنی بیتکلیفی مراکز خانهمسافر و مدیریت طبق روال قبلی پا برجاست. “جعفر بذری” اظهار داشت: با وجود اینکه دستورالعمل اجرای ساماندهی و مدیریت خانهمسافر در سراسر کشور با استناد به ماده 1 و 25 آئیننامه ایجاد، اصلاح، تکمیل و درجهبندی و نرخگذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر فعالیت آنها مصوب هیأت محترم وزیران به تاریخ 4 شهریورماه 94 با سیاست استفاده از ظرفیت مراکز خانهمسافر در زمانهای پیک و پررونق و با تعریف مراکز خانهمسافر به عنوان یکی از مصادیق تاسیسات گردشگری جهت اجرا ابلاغ شده است ولیکن مسئولان در این حوزه دچار غفلت شدند. “بذری” ابراز داشت: علیرغم تعریف “خانهمسافر” به عنوان تاسیسات گردشگری در آئیننامه ابلاغی، متاسفانه مشکلات عدیده اینگونه مراکز نه تنها با اجرای دستورالعمل جدید حل نشده و نخواهد شد بلکه مشکلات و گرفتاریهای جدیدی را نیز هم برای بهرهبرداران مراکز اقامتی دائمی و هم برای بهرهبرداران مراکز “خانهمسافر” در پی خواهد داشت. مدیرعامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل، عنوان کرد: سازمان متولی گردشگری با تعریف مراکز “خانهمسافر” در آئیننامه جدید فقط صورت مساله را پاک کرده و اصل مساله یعنی بیتکلیفی مراکز “خانهمسافر” و مدیریت طبق روال پا برجاست. بذری ادامه داد: اگر سازمان به دنبال بهتر شدن وضعیت اینگونه مراکز و ایجاد وحدت رویه در مدیریت تاسیسات گردشگری اقامتی است باید همانند سایر مراکز اقامتی تعریف شده به عنوان تاسیسات گردشگری، مدیریت “خانهمسافر” را نیز به تشکلهای هتلداری مرتبط واگذار کند و یا حداقل با سپردن فعالیت مجریان طرح به تشکلهای مرتبط، مشکلات اینگونه مراکز و تداخل فعالیت آنها را با مدیریت یکپارچه طرح و سپردن موضوع به تشکلهای هتلداری در استانها به حداقل برساند.
ایجاد شده: 7/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 7/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز ، نشست خبری اتحادیه هتلآپارتمانداران و مهمانپذیران مشهد با اصحاب رسانه، عصر امروز با حضور رئیس و نایبرئیسان اول و دوم این اتحادیه در محل سالن جلسات، برگزار شد. محمد پور رضایی، رئیس اتحادیه هتلآپارتمانداران و مهمانپذیران مشهد: در ایام نوروز افزایش نرخی در واحدهای اقامتی زیرمجموعه این اتحادیه نخواهیم داشت. متوسط هزینه اقامت در هتلآپارتمانها و مهمانپذیران مشهد به عنوان ارزانترین شهر در خدمات سفر، به ازای هر نفر در روز و سه وعده غذایی، 30 هزار تومان است. از کمپها، مدارس و دیگر مراکز اقامتی باید پس از تکمیل ظرفیت واحدهای اقامتی دائمی و به عنوان اسکان اضطراری استفاده شود. مهدی آجیلیان؛ نایبرئیس اتحادیه هتلآپارتمانداران و مهمانپذیران مشهد: در حال حاضر 10 درصد واحدهای اقامتی ما کاملا تعطیل است و از سوی دیگر 30 درصد هتلها و هتلآپارتمانها آماده بهرهبرداریاند اما شروع به فعالیت نمیکنند. ریشه مشکلات واحدهای اقامتی در مشهد از یک سو به فعالیت واحدهای غیر رسمی و از سوی دیگر به حاکمیت فضای غیر رقابتی بر شهر مشهد برمیگردد که قطعا به صنعت هتلداری، لطمه خواهد زد. اتحادیه با همراهی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، تعداد 120 هزار تخت غیر رسمی را شناسایی کرده که در قالب 600 واحد توسط نهادهای دولتی، نظامی و انتظامی ایجاد شدهاند و علاوه بر این بیش از 500 خانهمسافر نیز در مشهد، فعال هستند. امسال اعلام کردند که در مراکز اسکان فرهنگیان، فقط فرهنگیان پذیرش میشود که همین امر نشان میدهد ادعای ما درست بوده است و در مدارس، غیرفرهنگیان نیز اسکان داده میشدند. محمدرضا بخته؛ نایبرئیس دوم اتحادیه هتلآپارتمانداران و مهمانپذیران مشهد: عمده اشغال هتلآپارتمانداران و مهمانپذیران مشهد از 29 اسفند تا 4 فروردین بوده است و در مابقی ایام سال حجم اشغال بالایی را نداریم. در 320 روز سال با ظرفیت زیر 40 درصد فعالیت میکنیم و همیشه بالغ بر 50 درصد واحدهای اقامتی مشهد خالی و تعطیل است. در بحث مالیات دو موضوع مالیات عملکرد و مالیات بر ارزش افزوده را داریم و عمده مشکل موجود در فعالان صنف هتلآپارتمانداران و مهمانپذیران مشهد در بحث پرداخت مالیات بر ارزش افزوده 30 میلیون تومانی در سال بوده که به واقع ناعادلانه و همانند تیر خلاصی بوده که به سمت فعالان این صنف شلیک شده است.
ایجاد شده: 7/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 7/اسفند/1396 اخبار داخلی
روز نخست سمینار هتلداری گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی در راستای طرح استعدادیابی و با هدف جانشینپروری با حضور مدیرعامل، نایبرئیس هیاتمدیره، معاون اجرایی و رئیس مرکز آموزش گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی و همچنین منتخبان این طرح، برگزار شد. به گزارش هتلنیوز در آغاز این سمینار، مدیرعامل گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی ضمن تشکر و قدردانی از رئیس مرکز آموزش هتلداری ماربین، اظهار داشت: آموزش اساسیترین رکن در مدیریت است “مهرداد تاوتلی” افزود: هدف اصلی ما از برگزاری این طرح، استعدادیابی و جانشینپروری در بین نیروی انسانی متعهد و داخلی شرکت است چرا که بر این باوریم همکاران ما اصلیترین ثروت گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی هستند. لازم به ذکر است، سمینار مدیریت هتلداری گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی به همت مدیریت آموزش از تاریخ 5 لغایت 17 اسفند به مدت 12 روز در مرکز آموزش های هتلداری “ماربین” برگزار و شرکتکنندگان زیر نظر اساتید این صنعت، آموزش خواهند دید.
ایجاد شده: 6/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 6/اسفند/1396 اخبار داخلی
به گزارش هتلنیوز و به نقل از خبرگزاری ایسنا، معاون گردشگری کشور و رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص موضوع خدماتدهی مدارس در نوروز، اظهار داشت: چالش اصلی این بود که مدارس گاهی خارج از خانواده آموزش و پرورش، خدمات ارائه میدادند. “محمد محبخدایی” تصریح کرد: امسال و بر اساس هماهنگی با مقامات آموزش و پرورش روی این موضوع تاکید شد که این ارگان خارج از دایره خود عمل نکند. در عین حال هتلدارها نیز پیشگام شدند و پیشنهاد اقامت فرهنگیان با تخفیف 50 درصدی را ارائه دادهاند. وی افزود: ارائه خدمات اقامتی توسط مدارس به هیچ عنوان عمومی نخواهد بود و در جلسه ستاد هماهنگی سفر نیز روی این موضوع توافق و تاکید شد که اگر چنانچه این کار انجام شود، تخلف صورت گرفته و قابل رسیدگی است.
ایجاد شده: 6/اسفند/1396 آخرین ویرایش: 6/اسفند/1396 اخبار داخلی