به گزارش هتل نیوز، " برات کریمی " مدیرعامل بانک دی گفت: بر اساس تفاهمنامهای که بین بانک دی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به امضا رسید، تسهیلات ارزانقیمت برای ایجاد کسبوکارها و بنگاههای گردشگری و صنایعدستی تخصیص پیدا میکند. وی گفت: بانک دی از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی به عنوان یکی از بانکهای عامل در اعطای تسهیلات حوزه گردشگری و صنایعدستی از محل اعتبارات بند (الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ تعیین شده است و بر اساس توافقات انجامشده، اولویت پرداخت تسهیلات در این بانک به طرحهای معرفیشده مربوط به جامعه ایثارگری خواهد بود. کریمی تصریح کرد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی طرحهای منجر به ایجاد و توسعه، تولید، اشتغال و کارآفرینی را بر مبنای پروژههای مصادیق گردشگری برای اخذ تسهیلات به بانک دی معرفی کرده و بانک در کوتاهترین زمان ممکن، تسهیلات مورد نیاز را پرداخت خواهد کرد.مدیرعامل بانک دی ادامه داد: بانک دی در دو سال گذشته تلاش کرده است از طرحهای تولیدی و ایجاد اشتغال مرتبط با خانوادههای شاهد و ایثارگر در صنایع مختلف حمایت کند و با افزوده شدن موضوع گردشگری و صنایعدستی، سبد کاملی از خدمات و پرداخت تسهیلات بانکی در اختیار این جامعه قرار گرفته است. بررسی بندهای مالی این قرارداد نشان میدهد که این تسهیلات از محل ردیف ۲۸ بودجه و منابع بانک دی تا سقف ۲۵۰۰ میلیارد ریال پرداخت میشود. بر این اساس حداکثر مبلغ پرداختی تسهیلات از سوی بانک دی مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد ریال پیشبینی شده است. همچنین بنا بر بندهای این قرارداد بانک دی متعهد شده است که یک و نیم برابر سهم واگذارنده اعتبار پرداخت کند اما در صورتی که در مناطق کمتر برخوردار باشد سهمیه مشارکت بانک عامل به نسبت ۱.۲۵ درصد خواهد بود. بررسی بندهای این قرارداد نشان میدهد نرخ سود تسهیلات در مناطق کمتر توسعه یافته صفر درصد در قالب قرضالحسنه و در مناطق برخوردار ۸ درصد خواهد بود. تسهیلاتی هم که از منابع بانک تأمین و برداشت شود بر اساس نرخ سود مصوب شورای عالی پول و اعتبار در زمان پرداخت تعیین میشود.
ایجاد شده: 11/دی/1400 آخرین ویرایش: 11/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " هادی سجادیراد " مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی درباره حضور ایران در نمایشگاه فیتور اسپانیا بیان کرد: «با توجه به محدود شدن سالنهای نمایشگاه فیتور غرفه ۱۲۰ متر مربعی ایران، امسال برخلاف سالهای گذشته از سالن دو که محل استقرار شرکتکنندههای خاورمیانه بود به سالن چهار منتقل شده است و در سالن کشورهای اروپایی قرار دارد.» سجادیراد به برگزاری جلسات متعدد با انجمنهای صنفی گردشگری در راستای حضور هرچه بهتر در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: «مدیرعامل کانون با طرح دغدغهها از سوی رؤسای صنوف و برای همراهی با آنها همچنین با رویکردی حمایتی ۱۰درصد هزینههای مربوط به غرفه و زمین را از محل درآمدهای عمومی متقبل شد.» مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، افزود: «این تخفیف ۱۰درصدی که با استقبال از سوی جوامع مواجه شد، موجب دلگرمی بیشتر آنها برای حضور در نمایشگاه شد.» او به واگذاری غرفهها در کمترین زمان ممکن اشاره کرد و گفت: «با همراهی خوبی که شکل گرفت، ظرف کمتر از یک هفته ظرفیت ۱۴ غرفه تکمیل و اقدامات بعدی از جمله اخذ دعوتنامه و تعیین وقت سفارت با سرعت آغاز شد.» سجادیراد درباره طرح غرفه ایران در این دوره فیتور توضیح داد: «با توجه به مدت باقیمانده به برگزاری نمایشگاه همچنین تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی در نهایت یکی از طرحهای پیشنهادی که معرف معماری ایرانیاسلامی باشد و قابلیت اجرا در این بازه زمانی محدود را داشته باشد، انتخاب و وارد فاز اجرایی شد.» مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در تشریح طراحی غرفه ایران، گفت: «بخش عمومی سازه از ستونها و سرستونهایی تشکیل شده که معرف معماری اصیل ایرانی است. تعدادی از سرستونها با الگوبرداری از دوره هخامنشی و تعدادی برگرفته از المانهایی مربوط به دوره صفویه طراحی شده است.» او به اهمیت نورپردازی در طراحی انجام شده بهمنظور جلوه هر چه بیشتر غرفه ایران اشاره کرد و افزود: «غرفه متشکل از ۱۴ غرفه، چایخانه و بخش ویآیپی است که در مرکز آن بخشی بهعنوان پرشین روم قرار دارد. در بالای این بخش که مزین به یکی از فرشهای فاخر ایرانی میشود، سازه گنبدی شکلی مزین به لوسری شکیل طراحی شده است.» او با اشاره به عرضه صنایعدستی فاخر ایرانی در این رویداد بیان کرد: «تعاملات خوبی با چندین کارگاه و مجموعه صنایعدستی همچنین بنیاد تعاون زندانیان در راستای توانمندسازی افراد تحت آموزش و حمایت از هنر زندانیان داشتهایم.» سجادیراد با اشاره به همکاری با سفارت ایران در اسپانیا برای برگزاری دو برنامه شب ایرانی و ایرانشناسی، گفت: «با توجه به ابلاغیه فیتور تمامی شرکتکنندهها از اجرای برنامههایی که باعث تجمع شود، منع شدهاند. بر همین اساس اجرای گروه موسیقی، نمایشهای آیینی و فعالیتهای این چنینی در این رویداد امکانپذیر نیست.» مدیر گردشگری و صنایعدستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی افزود: «با وجود برنامهریزی و آمادگی برای اجرای چنین مراسمی آنها را از برنامه خارج کردیم.» نمایشگاه فیتور اسپانیا ۱۹ تا ۲۳ ژانویه برابر با ۲۹ دی تا ۳ بهمنماه در محل نمایشگاههای بینالمللی IFEMA در شهر مادرید، پایتخت اسپانیا برگزار میشود.
ایجاد شده: 11/دی/1400 آخرین ویرایش: 11/دی/1400 اخبار داخلی
باعرض سلام و ادب خدمت مردم شریف و فرهنگ دوست و هنر پروراستان اصفهان، محضر مبارک حضرت آیت الله طباطبایی نمایندۀ محترم ولی فقیه و امام جمعۀ محترم اصفهان و همچنین حضرت آیت الله سید ابوالحسن مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعۀ موقت اصفهان، جناب آقای مهندس ضرغامی مقام عالی وزارت و مجمع نمایندگان محترم مردم استان در مجلس شورای اسلامی و تمامی تشکلها و ذینفعان سه حوزۀ، دوستداران میراثفرهنگی، دست اندرکاران صنعت گردشگری و هنرمندان صنایعدستی وخصوصا کارکنان خدوم و زحمت کش اداره کل استان اصفهان. بدینوسیله مراتب سپاس خود را از همۀ تلاشها و زحمات خالصانه و صادقانۀ شما در حمایت از تفکرِ حفاظت میراث گذشتگان تقدیم میدارم چراکه قدر مسلم، حمایت شما از یک شخص یا یک نگاه ناسیونالیستی نبوده و تنها حمایتی مبتنی بر تفکر صیانت از ارزشهای میراث فرهنگی و رونق صنایعدستی و هنرهای سنتی و گردشگری پایدار است. نگاهی منبعث از نگرانی آحاد مردم اصفهان و حتی کشور در راستای حفاظت از میراث فرهنگی هفتهزارسالۀ اصفهان و وظیفۀ خطیری که بر عهدۀ همگان گذارده شده است. شهری که میراث آن همواره به بهانههای مختلف و بهویژه توسعۀ شهری قربانی شده است، رویکردِ توسعهایِ بدون برنامهریزی همهجانبه، که درنهایت تخریب بافت و آثار ارزشمند تاریخی، آلودگی هوا، خشکی زایندهرود و بسیاری از مشکلات دیگر را رقمزده است. رویکردِ توسعهای ناشی از سیاستگذاریهای غلط و حکمرانی اشتباه و به عبارت دیگر توسعهای ناپایدار که نه تنها به نسلهای آینده پاسخگو نیست، بلکه قطعاً مورد تائید هیچ انسان فرهیختهای نیز نیست. این که گفته میشود میراث فرهنگی اصفهان باید راه جدیدی برای تعامل با دیگر دستگاهها پیش بگیرد نیز سیاست کاملاً اشتباهی است. آنچه امروزدرشهرهای تاریخی جهان رخ میدهد براین اساس استواراست که دستگاههای مدیریت شهری راههای خلاقانه برای تعامل با میراث فرهنگی و حفظ ارزشهای تاریخی در پیش میگیرند چراکه فلسفۀ وجودی میراث فرهنگی بر اساس تعامل بین انسان، محیط و فعالیتهای گوناگون نهاده شده است. به عبارت دیگر، حل مسائل مرتبط با بافت های تاریخی با انجام مطالعات علمی و بهرهگیری از تجارب سایر کشورهای پیشرو به آسانی امکان پذیر است و به سهولت میتوان حفاظت و توسعه را نه در مقابل هم بلکه در کنار هم لحاظ نمود، مقولهای که از آن با عنوان حفاظت و بازآفرینی یکپارچه یاد میشود. مسلماً اتخاذ این رویکرد و سیاستِ مبتنی بر توسعۀ پایدار، تعامل مثبت تمامی دستگاههای مدیریت شهری و همچنین تلاش در راستای آگاهی مردم از ارزش بافتهای تاریخی بهعنوان سرمایهای گرانبها، آن است که میبایست برای حفاظت از میراث فرهنگی این استان اندیشید و نهایت توان و تلاش را در راستای حفظ آن صرف نمود. میراثی بس گرانبها که یک روز خدمت در این حوزۀ ، فرد را آغشته به چنان عشقی مینماید که میبایست تاوان این عشق را با هر بهایی بپردازد، حتی اگر بهای این عشق، کنار گذاشتن از مسئولیت باشد....البته آنچه مهم است مانا ماندن و پایداری میراث فرهنگی، این معشوق همیشگی مردم ایرانزمین و جهان .... در پایان از تمام عزیزان و دوستداران میراث فرهنگی جوامع هنرمندان، تشکلها و ذینفعان سه حوزه، درخواست مینمایم که به انتخاب مقام محترم وزارت احترام گذارده و با نهایت حمایت و همکاری همهجانبه با مدیرکل منتخب جناب آقای دکتر ایزدی، دوست و همکار دیرینهام، فضایی توأم با وحدت و همدلی را فراهم آورند، به امید آنکه همواره اصفهانی مانا و پایدار داشته باشیم. ✍️ محسن مصلحی - فعال گردشگرى و استاد دانشگاه
ایجاد شده: 11/دی/1400 آخرین ویرایش: 11/دی/1400 مقالات و یادداشت ها
به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، چین در این ماه شکایتی را به سازمان ملل ارائه کرد و استدلال کرد که باید مانورهای فرار ایستگاه فضایی خود را برای جلوگیری از برخورد احتمالی با دو ماهوارهی «استارلینک» (Starlink) اسپیسایکس انجام دهد. این کشور از دبیر کل سازمان ملل درخواست کرد که تعهدات آنها بر اساس قوانین بینالمللی فضایی را به کشورها یادآوری کند. اگرچه چین دقیقا مشخص نکرده است که انتظار دارد چه اقداماتی انجام شود. در شکایت به تاریخ ۶ دسامبر (۱۵ آذر) چین به جزئیات دو مورد در تاریخ ۱ جولای ۲۰۲۰ (۱۰ تیر) و ۲۱ اکتبر ۲۰۲۱ اشاره کرده است که این کشور مجبور شد ماژول اصلی ایستگاه فضایی خود با نام «تیانهه» (Tianhe) را از مسیر دو ماهوارهی جداگانهی استارلینک مانور دهد. سه فضانورد چینی که هماکنون در تیانهه زندگی میکنند، چند روز پیش از مانور ماه اکتبر به ایستگاه رسیده بودند. چین مسؤولیت خود را در گزارش این حوادث به سازمان ملل به دلیل تعهداتش بر اساس «پیمان فضایی ماورای جو» (Outer Space Treaty)، یک توافقنامهی بینالمللی که در سال ۱۹۶۰ تصویر شد و بر نحوهی اکتشاف فضا توسط کشورها حاکم است، ذکر کرد. این معاهده مجموعهای از دستورالعملها و قوانین را برای کشورها ارائه میدهد که باید هنگام پرتاب فضاپیماها و افراد به فضا از آنها پیروی کنند. مانند ممنوعیت قرار دادن سلاحهای هستهای در مدار و تبدیل کاوشهای فضایی به یک کار صلحآمیز. این معاهده همچنین خاطرنشان میکند که کشورهای عضو بر اساس قوانین بینالمللی مسؤول تمام اقداماتی هستند که در فضا انجام میدهند، از جمله اقدامات شرکتهای تجاری خود و حالا چین ظاهرا میخواهد این موضوع به همه یادآوری شود. در این شکایت از اسپیسایکس آمده است: «چین مایل است از دبیر کل سازمان ملل متحد بخواهد که اطلاعات بالا را برای همهی کشورهای طرف معاهدهی فضای ماورای جو منتشر کند و توجه آنها را جلب کند که مطابق با مادهی ششم این معاهده، کشورهای طرف معاهده مسؤولیت بینالمللی فعالیتهای ملی در فضا، از جمله ماه و دیگر اجرام آسمانی را برعهده خواهند داشت، خواه این مسؤولیتها توسط سازمانهای دولتی و یا نهادهای غیردولتی انجام شوند.» استارلینک نوآوری بلندپروازانهی اینترنت از فضا متعلق به شرکت اسپیسایکس است که به پرتاب نزدیک به ۱۲ هزار ماهواره در مدار پایین زمین نیاز دارد تا پوشش اینترنت پهنباند را به کاربران در سراسر زمین ارائه دهد. این شرکت تا کنون بیش از ۱۹۰۰ ماهوارهی استارلینک را به فضا پرتاب کرده است که با توجه به ردیابی ماهوارهها، نزدیک به ۱۸۰۰ ماهواره هنوز در مدار هستند. از آنجا که اسپیسایکس به پرتاب شمار زیادی از ماهوارههای استارلینک در مدار ادامه میدهد، ردیابی اجرام فضایی، نگرانیها را دربارهی اینکه چگونه این فضاپیما میتواند مدار زمین را شلوغتر کند و احتمال برخورد با ماهوارههایی که در حال حاضر در فضا هستند را افزایش دهد، ایجاد کردهاند. تا کنون چندین گزارش وجود داشته است که نشان میدهند ماهوارهها باید از مسیر وسایل نقلیهی استارلینک برای جلوگیری از برخورد خارج شوند. این در حالی است که اسپیسایکس ادعا میکند که ماهوارههای استارلینک این شرکت، نرمافزار جلوگیری از برخورد مستقل خود را دارند که به آنها امکان میدهد اگر احتمال نزدیک شدن به ماهوارهی دیگر یا زبالهی فضایی وجود دداشت، به تنهایی از مسیر خارج شوند. به گفتهی چین مانورهای جلوگیری از برخورد این کشور برای تیانهه، پس از آن انجام شد که دو ماهوارهی استارلینک ارتفاع خود را در فضا تغییر دادند. نخستین مورد در سال ۲۰۲۰ پس از حرکت یک ماهوارهی استارلینک از مدار طولانیمدت خود در ۵۵۵ کیلومتری به ۳۸۲ کیلومتری روی داد. چین مدعی است که دومین ماهوارهی مشکلساز استارلینک بهطور مستمر در حال مانور دادند بود و این موضوع ردیابی محل استقرار آن را دشوار میکرد. بهعنوان یک اقدام احتیاطی و با توجه به حضور فضانوردان در ایستگاه، چین تصمیم به انجام یک مانور برای جلوگیری از برخورد کرد. اسپیسایکس در این خصوص اظهار نظری نکرده است.
ایجاد شده: 9/دی/1400 آخرین ویرایش: 9/دی/1400 اخبار خارجی
بهگزارش هتل نیوز و به نقل از میراثآریا، نشست هماندیشی معاونان وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی با رایزنهای اقتصادی وزارت امور خارجه با حضور علیاصغر شالبافیان معاون گردشگری، پویا محمودیان معاون صنایعدستی و هنرهای سنتی و مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ظهر امروز چهارشنبه ۸ دی ماه ۱۴۰۰ در موزه فرش برگزار شد. " مهدی صفری " معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اعلام آمادگی این وزارتخانه برای همکاری با وزارت گردشگری، ارزآوری را یکی از وظایف وزارت خارجه اعلام کرد و گفت: «با دیدهبانی قوی، وزارت امور خارجه میتواند در تمامی حوزهها موجب ارزآوری به کشور شود.» او صنایعدستی را بهعنوان یکی از هدفگذاریها برای ارزآوری معرفی کرد و افزود: «وظیفه ما این است که صنایعدستی ایران را در جهان معرفی کنیم و اگر بتوانیم فضا را در راستای صادرات صنایعدستی باز کنیم، امیدوارم تعداد شاغلان این حوزه از دو میلیون به سه تا چهار میلیون افزایش پیدا کند.» صفری با تاکید بر اصالت صنایعدستی ایران در رقابت با کالاهای چینی، ادامه داد: «ما بهعنوان دیپلماتهای اقتصادی میتوانیم برای افزایش اشتغالزایی در حوزه صنایعدستی تاثیر بسزایی داشته باشیم.» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از کشورهای چین، اندونزی، هند و روسیه بهعنوان کشورهای پیشنهادی برای معرفی صنایعدستی ایران نام برد و بر معرفی و آشنا کردن این کشورها با پتانسیلهای ایران از طریق رسانهها تاکید کرد. گردشگری سلامت از دیگر مباحثی بود که صفری در این جلسه به آن اشاره کرد و گفت: «دلالها در این حوزه موجب افزایش هزینهها میشوند و باید دلالها شناسایی و ساماندهی شوند.» او با تاکید بر اعلام آماگی وزارت خارجه و دیپلماتهای اعزامی برای معرفی صنایعدستی کشور، ابراز امیدواری کرد که با شکلگیری این همکاری و همافزایی تعداد شاغلان حوزه صنایعدستی به ۴ میلیون نفر افزایش پیدا کند. در ادامه این جلسه پنل پرسشوپاسخی با حضور لیلا اژدری مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی، صانعی نماینده وزارت خارجه، حرمتالله رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی کشور، احمد تجری مدیرکل سرمایهگذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری و سید مصطفی فاطمی مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی برگزار شد. دیپلماتها شرکتهای بزرگ را برای حضور در نشستهای B ۲ B تشویق کنند " لیلا اژدری " مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی نیز با اشاره به برپایی پانزدهمین نمایشگاه گردشگری گفت: «این نمایشگاه برای اولین بار با موضوع نشستهای B ۲ B برگزار میشود. درخواست ما از دیپلماتها این است در کشوری که ماموریت دارند، شرکتهای بزرگ را شناسایی و آنها را برای حضور در این نشستها ترغیب کنند.» او تصریح کرد: «ما دسترسی مستقیم به این شرکتها نداریم، دیپلماتها میتوانند تاثیر بسزایی در این راستا داشته باشند. برای کشورهایی که امکان حضور فیزیکی برای آنها میسر نباشد، برگزاری نشست بهصورت وبینار امکانپذیر است.» اژدری از هدفگذاری برای جذب گردشگران از کشورهای منطقه در کنار بازارهای سنتی و تشویق ایرانیان خارج از کشور برای بازدید از ایران بهعنوان استراتژیهای بازاریابی و جذب گردشگران خارجی وزارتخانه نام برد. تعامل دو وزارتخانه باید وارد فاز عملیاتی شود/دیپلماتها نیاز به اطلاع از جزئیات دارند " صانعی " با ابراز آمادگی دیپلماتها برای همکاری با وزارتخانه بیان کرد: «تعامل دو وزارتخانه باید با عبور از بروکراسی اداری وارد فاز عملیاتی و اجرایی شود.» او اطلاع از جزئیات را از مهمترین نیازهای دیپلماتها عنوان کرد و گفت: «دست دیپلمات باید پر باشد و به صورت عملی وارد میدان شود.» اعلام آمادگی بخش خصوصی برای برگزاری فمتور شرکتهای خارجی شناسایی شده از سوی دیپلماتها همچنین " ابراهیم پورفرج " رئیس جامعه تورگردانان ایران نیز در این نشست ابراز آمادگی کرد که با شناسایی و معرفی شرکتهای بزرگ از سوی دیپلماتها فمتورهایی برای آنها از سوی بخش خصوصی برگزار شود. " حرمتالله رفیعی " رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی این نشست را نویدبخش حرکت اقتصادی جدید در کشور دانست و گفت: «بدون حضور سفرا و اهتمام آنها نمیتوان کار جدیدی انجام داد.» او همچنین برای برگزاری فمتور از سوی بخش خصوصی و با همکاری دولت اعلام آمادگی کرد و گفت: «امیدوارم در نمایشگاه گردشگری امسال شاهد حضور چشمگیر شرکتهای خارجی باشیم.» شناسایی ۱۳۴ بسته سرمایهگذاری خارجی " احمد تجری " مدیرکل سرمایهگذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری از جذب سرمایهگذاری خارجی بهعنوان اولویتهای وزارتخانه نام برد و گفت: «در حوزه سرمایهگذاری خارجی ظرفیتها و نیازهای متنوعی در کشور وجود دارد.» او با اشاره به مشارکت استانها برای تهیه بستههای سرمایهگذاری افزود: «۱۳۴ فرصت و بسته سرمایهگذاری در استانها شناسایی شده است که از تنوع بسیار برخوردارند.» تجری تصریح کرد: «ضمن تنوعی که وجود دارد، گردشگری دریایی، راهاندازی شناورها، سواحل مکران، راهاندازی مجتمع خدمات رفاهی بینراهی، گردشگری سلامت، واگذاری ۳۰ کاروانسرا از جمله طرحهای دارای اولویت هستند.» دیپلماتها نواقص را از نگاه گردشگران خارجی بگویند " مصطفی فاطمی " مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی نیز به نقش دیپلماتها در کاهش ایرانهراسی در جامعه بینالمللی اشاره کرد و گفت: «هماکنون در معاونت گردشگری در حال تدوین محورهای مختلف گردشگری در کشور هستیم. دیپلماتها میتوانند در این مسیر به ما کمک کنند و از نگاه گردشگران خارجی نواقص را به ما بگویید.»
ایجاد شده: 9/دی/1400 آخرین ویرایش: 9/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ، " علیرضا ایزدی " مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در آئین معارفه خودشان به این سمت اظهار کرد: همدانیها میگویند: "اونجا که میگن عین جِهانه هِمِدانه / خوشگلتر اَ شش دانگ جِهانه هِمِدانه" اما خداییش اصفهانه. وی ادامه داد: ۲۹ سال از شاگردیِ من در نظام مقدس جمهوری گذشته است، نظامی که مدیونش هستم. پدرم که به او افتخار میکنم همیشه به من میگوید که اگر این انقلاب به پیروزی نمیرسید شما حالا یک یتیمی در کوچه پس کوچهها بودی. من مدیون این نظام و نتیجه تربیتی آن هستم. ایزدی تأکید کرد: برای من هیچ جای ایران فرقی نمیکند، از بهترین نقطه عالم یعنی مشهد علیبن موسی الرضا (ع) تا خوزستان را جغرافیای مقدسی را به نام جمهوری اسلامی ایران را تشکیل داده و وای به روزی که قدرش را ندانیم. خدا رحمت کند اخوان ثالث شعر زیبایی دارد که میگوید "ما راویان قصههای رفته از یادیم / با صدایی ناتوانتر زانکه بیرون آید از سینه / ما راویان قصههای رفته از یادیم" و ما میراثیها، راویان قصههای رفته از یادیم. مدیرکل اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: آقای دکتر زینعلیان، اگر حال اصفهان بد باشد حال ایران بد است. اصفهان قلب تپندهای است که چه زایندهرود در آن جاری باشد و چه نباشد، عشق ایرانیها گره خورده با میدان نقش جهانش است. من ۲۹ سال پیش راهنمای تور بودم و بسیار علاقه داشتم که کنار پل خواجو و سیوسه پل بیایم و مقابل شیرهای آن بایستم، ۲۹ سال گذشت و هیچ موقع فکر نمیکردم به جای فرد عزیزی به نام دکتر فریدون الهیاری بیایم. وی گفت: همیشه آرزویم این بود که در رأس هرم میراث فرهنگی کشور یک فرد بزرگ بنشیند، ما انواع آدمها را در حوزه میراث فرهنگی کشور دیدیم، اما آدم بزرگ کم داشتیم، امروز آقای مهندس ضرغامی، بزرگی است که امیدواریم در کنار سایر عزیزان همچون آقای دکتر دارابی، این کشتی پرتلاطم میراث را به سرمنزل مقصودی برساند و ما هم برای ارتقای فرهنگ و برای پایدار شدن تمدن نابی که به آن افتخار میکنیم شاهد آرامش باشیم. ایران و اصفهان شایسته بهترینها است و آقای مهندس ضرغامی بهترینی است که دل به دل او گره زده و به او امید بستیم تا آنچه را که شایسته و بایسته است برای وزارت میراث فرهنگی انجام دهد. ایزدی ادامه داد: من بهعنوان کوچکترین عضو از خانواده میراث فرهنگی، بهعنوان یک خادم و بهعنوان یک نوکر، امروز امانتدار مسئولیتی هستم که به من رسیده است. نباید بگذاریم که خدای ناکرده، نگاه بیمبنای ناسیونالیستی مبنای واقعی و مقدس ایران را زیر سوال ببرد. نباید بگذاریم رنگ غربت و فراموشی در فرهنگ ایران مستولی شود. ایران همیشه سرافراز است و به فرمایش رهبر معظم انقلاب، از صبرش که تبریز باشد، سینه ستبرش که کرمانشاه باشد، از پایتخت ایران زمین که همدان باشد و از قلب همیشه تپندهاش که اصفهان باشد، همه باید یک بار دیگر سرود ایران بلند و سربلند را سردهیم. هیچکس، هیچ قومی و هیچ ملتی هیچ موقع نتوانسته ایران را در عرصه تاریخی به فراموشی بسپارد. ایران همیشه سرزنده است و در سبدش نام بزرگ خرازیها و همتها است. مدیرکل اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تأکید کرد: اصفهان شایسته بهترینها است و منِ نوکر و خادم که امروز لباس خدمت در میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری این دیار را بر تن کردم، عاجزانه دست یاری به سویتان دراز میکنم، در رأس به سمتوسوی جناب آقای مهندس ضرغامی، جناب آقای دکتر دارابی و سایر بزرگواران و از یک طرف به سمت جناب آقای دکتر مرتضوی، جناب آقای دکتر زینعلیان و سایر بزرگواران از جمله نمایندگان محترم مجلس، ائمه جمعه و جماعت و در رأس آنها حضرت آیتالله مظاهری و حضرت آیتالله طباطبایی که برای ساختن یک اصفهان پرامید کمک کنید. ایزدی خاطرنشان کرد: هرچقدر اصفهان پرامیدتر، استوارتر و محکمتر گام بردارد قطعاً این قلب باعث میشود در شریان حیاتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و کشور عزیزمان ایران اسلامی اتفاقات بهتر رخ دهد.
ایجاد شده: 8/دی/1400 آخرین ویرایش: 8/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایلنا، " مصطفی فاطمی " مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی درخصوص برنامههایی که برای این اداره کل در نظر دارد گفت: برنامههایی به عنوان برنامه بلندمدت به عنوان پروژههای پیشران گردشگری برای ۵ سال آینده در نظر گرفتهایم که به زودی اعلام خواهد شد. در عین حال قصد داریم تا برنامهای کاملا مشخص به صورت میان مدت، کوتاه مدت و بلند مدت ارائه دهیم. فاطمی ادامه داد: همچنین کارهایی مانند سفرهای ارزان قیمت، نمایشگاه گردشگری تهران و امور جاری در بخش برنامههای کوتاه مدت این اداره کل قرار گرفته و باید به سرعت به نتیجه برسد. از آنجا که طی تغییرات در اداره کلهای معاونت گردشگری در برخی از امور عقب افتادهایم باید به سرعت به این موارد بپردازیم و نتایج نهایی را استخراج کنیم. او معتقد است: تاکنون از ظرفیت بخش خصوصی و استارتآپها و علاقهمندان به حوزه گردشگری کمتر استفاده شده. بروکراسی اداری به گونهای بود که افراد علاقهمند به گردشگری نمیتوانستند به راحتی به این حوزه ورود کنند و همواره سدی در جلوی آنها وجود داشته که آنها را ملزم میکرد که یا راهنمای گردشگری باشند یا مجوز آژانس و سایر بخشهای گردشگری را داشته باشند و… در نظر داریم که بتوانیم از ظرفیتهای موجود در کنار بخش خصوصی استفاده کنیم. به زودی کارگروهها، میزهای تخصصی در حوزه گردشگری فعالیت خود را شروع خواهند کرد و تنوع بخشی در حوزه گردشگری را اجرا خواهیم کرد. با این روش تمام افراد علاقهمند به حوزه گردشگری میتوانند ایدههای خود را به میزها و کارگروههای تخصصی ارائه دهند و ذیل فعالان گردشگری ایده خود را به مرحله اجرا برسانند. مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی ادامه داد: شاید فردی ایدهای در حوزه گردشگری داشته باشد اما نتواند به دلیل بروکراسی اداری آن را به مرحله اجرا برساند. او میتواند این ایده را به کارگروه یا میز تخصصی گردشگری مربوطه ارائه و به مشورت بگذارد تا درباره چگونگی عملیاتی شدن آن تصمیماتی گرفته شود. در این کارگروهها افراد متخصص، بخش خصوصی و حتا بخشهای دولتی مرتبط حضور دارند و میتوانند با ارائه نظرات و ایدههای مختلف راهکارهای مختلفی را پیش روی فعالان گردشگری بگذارند. به طور مثال در بحث گردشگری کودک، سایر دستگاههای مرتبط از آموزش و پرورش و بهزیستی گرفته تا شهرداری و کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان در میزهای تخصصی حضور خواهند داشت. این امر در سایر میزهای تخصصی تعمیم داده میشود. او در پاسخ به این سئوال که چه تضمینی برای به ثمر رسیدن فعالیت این دست کارگروهها و میزهای تخصصی در حوزه گردشگری وجود دارد درحالی که تجربه به ما ثابت کرده که این کارگروهها تشکیل و در نهایت کاری از پیش نمیبرند، گفت: ما ظرفیت مهمی در بخش گردشگری کشور به نام فعالان و بخش خصوصی گردشگری داریم. از این ظرفیت کمتر استفاده شده. آنها باید در حوزههای تخصصی گردشگری فعال شوند. لزومی ندارد کارها صرفا دولتی حل و فصل شود. دولت میتواند حامی و پشتیبان باشد و امور توسط بخش خصوصی و فعالان گردشگری پیش رود. فاطمی درخصوص اختلاف نظرهایی که در بین اصناف فعال در حوزه گردشگری بخصوص آژانسداران وجود دارد و موازی کاری انجمنها و اتحادیههای مختلف گردشگری که مانع اجماع نظر در میان آنها شده است، گفت: در این باره باید گفت، انجمنهای حرفهای که زیر نظر وزارتخانه میراث و گردشگری تشکیل شدهاند فعالیتهای صنفی خواهند داشت اما در میزهای گردشگری شناسایی ظرفیتهای تخصصی گردشگری کشور و شناسایی محورهای گردشگری موضوعی در استانها مدنظر است. آنها ارائه برنامه میدهند و هریک از تشکلها میتوانند نمایندگانی در این کمیتهها و میزهای تخصصی داشته باشند. او ادامه داد: مشکلاتی در بخشهای خصوصی وجود دارد که باید کمک کنیم رفع شود. همه ما خانواده بزرگی به نام گردشگری ایران هستیم که باید در کنار هم قرار بگیریم و مشکلات را رفع کنیم. دولت، دانشگاه، رسانه، بخش خصوصی باید در کنار هم قرار گیرند و در مجموعه واحد فعال شوند. به زودی جلسهای با فعالان بخش خصوصی اعم از آژانسداران برگزار خواهیم کرد تا با نظرات خودشان مشکلات را حل کنیم. به گفته مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی، بحثهای تخصصی و تبیلغات و معرفی فعالانی که به صورت تخصصی در حوزه گردشگری فعال هستند، تولید محتوا و آموزش با هدف تخصصی کردن امور مد نظر است. موضوعات مختلفی ازجمله گردشگری خانواده محور مد نظر است و قرار است امتیازات و تسهیلات خاصی در حوزه گردشگری داخلی به خانوادهها اختصاص یابد. این طرح در قالب سفرهای ارزانقیمت و ارائه تسهیلات خاص دیگر در نظر گرفته شده است. او درخصوص وضعیت تقویم گردشگری و مسائلی که با آن روبهروست، گفت: در سه سطح محلی، ملی و بینالمللی اصلاح خواهد شد و امیدواریم برای ۱۴۰۱ بتوانیم تقویم گردشگری را ارائه دهیم. ضمن آنکه اجرای محورهای تخصصی گردشگری در بخشهای مختلف کشور را مد نظر داریم که با استفاده از تجارب کشورهای مختلف در مواجه با بحران خواهد بود چراکه ما تاکنون از این تجارب در حوزه گردشگری استفاده نکردهایم. فاطمی معتقد است: نگرانیهای که گردشگران خارجی در داخل ایران دارند باید مد نظر قرار گیرد و رفع شود. باید بتوانیم زیرساختهای مناسبی برای گردشگری فراهم کنیم. در شرایط حساسی قرار داریم و بسیاری از تورهای گردشگری که طی بهار عربی تورهای خود را از مصر و کشورهای عربی به سمت ایران آورده بودند در حال بازگشتن هستند که شرایط بحرانی برای ایران بوجود میآورد. باید هرچه سریعتر زیرساختهای داخلی را فراهم و با رویکردی جدید ورود کنیم.
ایجاد شده: 7/دی/1400 آخرین ویرایش: 7/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " ابراهیم پورفرج " رییس جامعه تورگردانان ایران بیان کرد: کاملا مشخص است که مصوبه ممنوعیت ۱۵ روزۀ سفر به ایران از سر ناآگاهی نسبت به گردشگری صادر شده است؛ نداشتن آگاهی باعث خطا میشود. اگر نگران شیوع بیشتر «اُمیکرون» در ایران هستند پس همه ورودیها باید بسته شود و به همه اتباع خارجی اجازه سفر داده نشود، اما چنین تصمیمی گرفته نشده است، مرزهای زمینی که به روی همسایهها باز است و برای همه هم ویزا صادر میشود، ورود و سفر به ایران فقط برای گردشگر ممنوع شده است. آیا درآمدی که گردشگر عاید کشور میکند، کمتر از تاجر است؟ آیا تاجر، سرمایهگذار، بیمار و دانشجو که ورودشان به ایران محدود و ممنوع نیست، نمیتوانند ناقل ویروس باشند، فقط گردشگر عامل انتقال ویروس به کشور است؟ او این سوال را پرسید که چگونه در جلسهای بدون حضور و نظر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای بخش گردشگری تصمیم گرفته شده است؟ و در ادامه گفت: این دستورالعمل سفر دو گروه را ممنوع کرده است؛ گردشگر و طبیعتگرد. ورود طبیعتگردی که از مرز تا مرز سفر میکند و تمام وقتش را در طبیعت و در اتومبیل شخصی میگذراند، دیگر چرا ممنوع شده است!؟ اگر سفر خطر دارد که برای همه باید خطر داشته باشد. بندهای این دستورالعمل دقیقا نشان میدهد بدون نظر کارشناسی تصمیم گرفته شده است و جای اعتراض و اصلاح دارد. این تورگردان با اشاره به توقف ۲۰ ماهه ویزای گردشگری ایران، اظهار کرد: صدور این ویزا از پنجم آبانماه ۱۴۰۰ از سرگرفته شده است، ما براساس این شرایط قانونی با آژانسهای گردشگری خارجی صحبت کردهایم و تعهداتی دادهایم، حالا دقیقا در تعطیلات پایان سال که تمام این شرکتها تعطیل شدهاند و دسترسی به آنها دشوار است، در ایران مصوبه صادر شده که به مدت ۱۵ روز مرزها به روی گردشگران خارجی بسته است و ویزای توریستی هم صادر نمیشود. مسافری که قبلا ویزا گرفته، بلیت خریده و برنامه سفر به ایران را در تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی دارد، چه کار باید کند؟ وقتی آژانس خارجی تعطیل شده مسافر را چگونه از مقررات جدید و آنی مطلع کنیم؟ ما که به مسافر تعهد دادهایم چه جوابی باید بدهیم؟ او افزود: مسافر تا پرواز آمده، اما سوارش نکردهاند، پشت مرز مانده اجازه ورود ندادهاند. این مصوبه قرار بوده از شنبه ۴ دیماه اجرا شود اما از روز ۳۰ آذرماه اجرا شده است. تورگردانها بعد از دو سال بیکاری، خسارت این مسافران را از کجا بیاورند و پرداخت کنند؟ مگر میشود یکباره تصمیمی را به اجرا بگذارند. این دستورالعمل زمینهساز بیاعتمادی است. شرکت و گردشگر خارجی دیگر چگونه به ما اعتماد کند. اگر بخش خصوصی آسیب ببیند، این مملکت هم همراه با آن آسیب خواهد دید. من به عنوان تورگردان از طرف کشورم تعهد و قول میدهم. پورفرج همچنین از پیگیری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای اصلاح یا بازنگری این مصوبه خبر داد و گفت: دستکم میتوان مثل بقیه کشورها اقدام کرد، یعنی علاوهبر کنترل کارت واکسن و تست PCR، به محض ورود دوباره تست مولکولی گرفته شود. یکمرتبه که نباید مرز را بست و ورود را ممنوع کرد. این تصمیمها، اشتباه و از ناآگاهی است که جز خسارت و بیاعتمادی دستاورد دیگری ندارد.
ایجاد شده: 6/دی/1400 آخرین ویرایش: 6/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز ؛ " علی محمدی " فعال صنعت گردشگری و هتلداری استان مازندران با اظهار اینکه تعرفه گاز، برق و آب واحدهای گردشگری و هتل ها چند برابر شده است، گفت: آذرماه سال قبل قبض گاز با مصرف حدود ۳۷ هزار مترمکعب بیش از سه میلیون تومان شده بود، این درحالیست که امسال میزان مصرف ۱۱ هزار مترمکعب کمتر شد، اما قبض گاز به ۱۶ میلیون تومان رسیده است. وی افزود: آن چه که مایه تعجب است اینکه در قبض گاز، موردی به عنوان تعرفه گازرسانی به روستاها وجود دارد که در این بخش بیش از یک میلیون تومان مبلغ درج شده است. وی با اظهار اینکه هزینه آب و برق واحدهای گردشگری و هتلداری هم سرسام آور شده است، ادامه داد: افزایش هزینه ها، بهای هزینه تمام شده واحدهای گردشگری و تولیدی را افزایش می دهد و نتیجه آن تعدیل نیرو و کارگران خواهد شد. این فعال حوزه گردشگری مازندران با اظهار اینکه در حال حاضر تعرفه انرژی واحدهای گردشگری و غیرصنعتی نیز صنعتی و فولادی محسوب می شود، گفت: با تداوم این رویه چاره ای جز تعطیلی باقی نمی ماند. وی به حمایت های صورت گرفته از فعالان گردشگری در دوره کرونا اشاره کرد و گفت: برای تسهیلات کرونایی درنظرگرفته شده بین ۱۸ تا ۲۴ درصد سود گرفته می شود و به صرف نیست.
ایجاد شده: 4/دی/1400 آخرین ویرایش: 4/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، با توجه به شیوع «اُمیکرون»، سویه جدید کرونا، برای کنترل مسافران در مبادی ورودی کشور، وزارت کشور در دستورالعملی مطابق با مصوبات جلسه فوقالعاده ستاد ملی مدیریت کرونا در ۲۸ آذرماه ۱۴۰۰، ابلاغ کرد که ورود مستقیم و غیرمستقیم مسافر از هشت کشور آفریقایی از جمله بوتسوانا، نامیبیا، اسواتینی، لسوتو، زیمبابوه، مالاوی و آفریقای جنوبی به مدت ۱۵ روز ممنوع است. همچنین ورود مسافران غیرایرانی از کشورهای انگلیس، فرانسه، نروژ و دانمارک به صورت مستقیم و غیرمستقیم به مدت ۱۵ روز ممنوع است. این ممنوعیت شامل دیپلماتهای خارجی نمیشود. همچنین ورود اتباع خارجی (غیر از کشورهای با خطر بالا) از طریق مرزهای زمینی، هوایی و دریایی از روز شنبه چهارم دیماه ۱۴۰۰ فقط برای دارندگان پروانه اقامت معتبر جمهوری اسلامی، روادید تحصیلی، روادید ورود (شامل بازرگانان و تجار)، روادید با حق کار، روادید درمانی (گردشگری سلامت)، روادید سرمایهگذاری و دارندگان مُهر خروج و مراجعت از پلیس مهاجرت و گذرنامه مجاز است. ورود اتباع ایرانی حاضر در کشورهای همسایه به داخل کشور از مرزهای زمینی با رعایت الزامات بهداشتی، همچون کارت واکسن دو دُز، ارائه تست PCR منفی و انجام دوباره تست کووید در مبادی مرزی، امکانپذیر شده است. خروج اتباع خارجی حاضر در کشور، از مرزهای زمینی بدون مانع است. همچنین اتباع و مسافران مجاز به ورود، باید گواهی دو دُز واکسن کووید و گواهی منفی تست PCR را در فاصله ۴۸ تا ۷۲ ساعت مانده به ورود، ارائه دهند. همچنین برای تشدید کنترلها اعلام شده است از مسافران در مبادی ورودی مرزهای هوایی به هزینه خودشان، دوباره تست PCR گرفته میشود. افرادی که نتیجه این تست آنها مثبت شود باید قرنطینه خانگی شوند و شبکههای بهداشت شهری مسؤول نظارت بر مقررات قرنطینه خواهند بود. از استانداران نیز خواسته شده در هماهنگی با قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، هیأت نظارت تشکیل داده و ارزیابی میدانی کنترل روند مراقبت بهداشتی مرزی و اعمال مقررات قرنطینه برابر دستورالعمل مصوب ستاد ملی کرونا در مرزهای پرتردد را انجام دهند. همچنین از وزارت بهداشت هم خواسته شده تجهیزات تشخیصی سویه اُمیکرون را به تعداد کافی در اختیار استانها قرار دهند تا امکان شناسایی و رهگیری مبتلایان به سویه جدید فراهم شود. از وزارت خارجه و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز خواسته شده که این مقررات اطلاعرسانی شود تا از بروز مشکل در مرزها جلوگیری شود. اجرای این محدودیتها در آستانه سفر شماری از گردشگران خارجی به ایران با این احتمال که در مبادی ورودی کشور دچار سرگردانی و بلاتکلیفی شوند، نگرانیهای فعالان گردشگری در کشور را تشدید کرده است و خواستار تدبیر وزارت کشور، خارجه و گردشگری در وضعیت موجود شدهاند. محدودیت و ممنوعیت سفر به ایران در شرایطی دوباره به اجرا گذاشته شده که صدور ویزای توریستی و سفر گردشگران خارجی حدود دو ماه است از سرگرفته شده. صدور این ویزا نزدیک به ۲۰ ماه با دستور ستاد ملی کرونا متوقف بود که به اعتقاد تورگردانها سبب از دست رفتن بخشی از بازار گردشگری ایران شد. ویزای گردشگری ایران از پنجم آبانماه ۱۴۰۰ با دستور رییسجمهور دوباره صادر شد که اینک، براساس تصمیم ستاد ملی کرونا به مدت ۱۵ روز متوقف شده است. صنعت گردشگری ایران از سال ۱۳۹۸ نخست تحت تاثیر بحرانهای سیاسی و بعد، متأثر از عالمگیری کرونا با رکود مواجه و متحمل خسارت سنگینی شده است. پیشبینیها بر این بود که با از سرگیری سفرها تا بهار و پاییز سال ۲۰۲۲ جان تازهای به صنعت گردشگری ایران دمیده شود.
ایجاد شده: 3/دی/1400 آخرین ویرایش: 3/دی/1400 اخبار داخلی
به گزارش هتل نیوز، " محمدرضا لواسانی " سرپرست منطقه آزاد کیش در خصوص اجرای طرح «بنزین برای همه» در این جزیره گفت با اجرای این طرح به هر کد ملی ۲۰ لیتر بنزین اختصاص پیدا خواهد کرد. سرپرست منطقه آزاد کیش با تکذیب خبر افزایش قیمت بنزین گفت تغییر قیمت حاملهای انرژی به مصوبه مجلس شورای اسلامی نیاز دارد و در بودجه سال ۱۴۰۱ نیز برای افزایش قیمت بنزین و سهمیه سوخت برنامهای در نظر گرفته نشده است. وی در خصوص تفاوت این طرح با طرح قبلی تخصیص سهمیه بنزین گفت در طرح قبلی بنزین به هر خودرو اختصاص پیدا میکرد، اما در این طرح بنزین به هر کد ملی تعلق خواهد گرفت. سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه بیان کرد به واسطه این طرح قرار است سهمیه بنزین به هر کد ملی اختصاص پیدا کند. در واقع افراد دارای خودرو یا بدون خودرو به واسطه این طرح ۲۰ لیتر بنزین به نرخ ۱۵۰۰ تومان دریافت خواهند کرد. وی افزود امیدواریم این طرح پس از اجرای آزمایشی به یک الگو در سراسر کشور تبدیل شود. لواسانی در ادامه گفتههای خود عنوان کرد مردم میتوانند یارانه سهمیه بنزین خود را از هر کارت بانکی دریافت کنند و اگر افراد فاقد خودرو باشند، قادرند این یارانه را در اپلیکیشنی که به شکل ویژه برای آن طراحی شده بفروشند. همچنین بر اساس این طرح، افرادی که به هر دلیلی نتوانند سهمیه خود را به دیگران انتقال دهند یا نتوانند آن را بفروشند، مبلغ این سهمیه پس از مدت مشخصی به شکل فروش خودکار در حساب آنها قابل دریافت خواهد بود. سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه با اعلام این که تمام دارندگان کد ملی که بیش از ۱ سال در کشور اقامت داشته باشند میتوانند یارانه سهمیه سوخت خود را دریافت کنند گفت با اجرای شدن این طرح جدید، رانندگان وسایل نقلیه عمومی کماکان سهمیه خود را دریافت خواهند کرد و در سهمیه تاکسیها، خودروهای عمومی و گازوییلی هیچ تغییری اعمال نخواهد شد، اما اعضای خانواده آنها ۲۰ لیتر بنزین دریافت خواهند کرد.
ایجاد شده: 2/دی/1400 آخرین ویرایش: 2/دی/1400 اخبار داخلی